Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk

Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk

Kamuból sosem elég, ha meg akarod tartani a hatalmadat! - vallja a magyar kormányzópárt. A Fidesz eddigi ténykedése ékes bizonyítéka annak, hogy ha elég sokszor, elég sok helyen, elég sokan elmondanak valamit, akkor attól függetlenül, hogy van-e köze a valósághoz, a népek előzékenyen bekajálják. A Szegedi Kattintós összeszedte azt az öt legátlátszóbb trükköt, melyekkel a Fidesz megtartotta a kétharmadát, és melyek kezdenek kiüresedni napjainkban.

bagoly.jpg

  Fotó: termeszetbaratikor.network.hu

Mottó: A baglyok nem azok, aminek látszanak (Cooper ügynök a Twin Peaks-ből)

1. Megvédjük a nyugdíjakat. Körülbelül az a módszer ez, amikor a fejedhez pisztolyt szegeznek, és azt mondják karcos, dörmögő hangon: „Add ide a pénzedet, én majd vigyázok rá”. Sokan mégis bevették minden idők leghiteltelenebb nyugdíjvédelmi megbízottjának, a pirított barna Selmeczi Gabriellának, hogy nem csak az ország, de a magánnyugdíjunk is jó kezekben lesz, ha rájuk bízzuk. Ígértek akkor mindent, egyéni nyilvántartást, az összeg átvezetését az állami számlánkra, cukorkát, nyalókát, dó jól meg is fenyegették azokat, akik a sok jó ellenére még mindig a felelőtlenül tőzsdéző magánnyugdíj-pénztáraknál akartak maradni. Később kiderült, nem tőzsdéztek el semmit a pénztárak, a nyugdíjbiztosítónál nem vezették át a pénzt a számlánkra, a közel 3 ezer milliárd forint pedig eltűnt, mint mosogatóvíz a lefolyóban. Százezer ember híján szinte mindenki benyelte ezt, és most folyik a maradék nyugdíjpénztárak kivéreztetése. Orbitális kamuzuhatag.

2. Szabadságharc Brüsszel ellen. Ritkán vívnak szabadságharcot olyan ellenség ellen, amelyhez önként csatlakoztunk, tömérdek pénzzel tömi ki a magyar költségvetést, ugyanakkor korholó szavakon kívül semmit sem tesz, ha magasról teszünk az elvárásaira. A szabadságharcot hódítók, diktátorok, elnyomó hatalmak ellen vívják, nem szövetségesek ellen. Brüsszel nem állomásoztat csapatokat hazánkban (még ideiglenesen sem), nem veri le fegyverrel az ellene lázadókat (mint Moszkva), és hagyja, hogy olyan kormányt válasszanak a magyarok maguknak, amilyet csak akarnak. Ennek ellenére a Békemenet hatalmas tömeget tudott utcára vinni azzal a jelszóval, hogy Brüsszel nem Moszkva. A Fidesz törzsszavazói a szopós malacok mohóságával kajálták be ezt a képtelenséget.

csodalkozo_kutya_.jpg

Fotó: kepeslapok.co

3. Tandíjmentes felsőoktatás. Ahogy megszorítások nincsenek, úgy tandíj sincs. Mintha attól, hogy valamit nem mondunk ki, már nem is létezne. Az ágyba vizelő rokonról sem beszélünk a családi ebédnél, attól még rokon és létezik, úgyhogy mindenki megnyugtatására közöljük, hogy hivatalosan ugyan nem veszünk tudomást róla, mégis tandíjköteles a felsőoktatás legnagyobb része. Ráadásul azoknak, akik abban a kegyben részesülnek, hogy nem kell sarcot fizetniük az államnak, alá kell vetniük magukat a röghöz kötés ősi törvényének is, mely szerint csak akkor vállalhatnak külföldön munkát, ha itthon már ledolgozták a taníttatásuk árát. Itt jegyezzük meg, hogy kórházakat sem zártak be, szárnyvonalakat sem szüntettek meg a vasútnál, de osztályokat szüntettek meg, illetve ritkították a járatokat. Erre szokták a napkeleti bölcsek mondani, hogy adtak annak a kacskaringós barna masszának egy pofont.

4. Magyarország jobban teljesít. Miben teljesít jobban? - tesszük fel az akadémikus kérdést. Folytatódik a középosztály leszakadása, a szegények egyre szegényebbek, a gazdagok egyre gazdagabbak (ők tényleg jól teljesítenek), egyre kilátástalanabb a végzetesen elszegényedett milliók helyzete. A régiós összehasonlításban Magyarország a váláság utáni időszak nagy vesztese, még mindig nem érte el a gazdaság teljesítménye a 2008 előtti szintet, noha pártunk és kormányunk már lassan ötödik éve viszi sikerre az unortodox gazdaságpolitikát. Az oktatási reform néhány kézzelfogható eredménye annyiban foglalható össze, hogy immár nem helyben döntik el, kik vezetik az oktatási intézményeket, hogy a miniszterelnök személyes ismerősei kancellárként irányíthatják a főiskolákat és az egyetemeket, és persze a kisiskolások olyan tankönyvekből tanulnak, melyek tartalmát előtte maximum néhány nyúl ismerhette meg. Attól, hogy a közszolgálati média és az osztódással szaporodó kormányzati szóvivők naponta hússzor elmondják, hogy az ország jobban teljesít, még nem oldódik meg azok problémája, akik a munkanélküliség és kilátástalanság elől a hanyatló nyugatra menekülnek, és nem lesz jobb annak sem, aki 46 ezer forintos közmunkabérből kell, hogy kifizesse az 50 ezer forintos devizahitelét. Stadionokkal persze jobban állunk, mint négy éve, de nézőt nem lehet vásárolni a lelátókra költségvetési pénzen. Orbán Viktor lassan elkezdheti tanulmányozni az akasztói stadion történetét, mert néhány év múlva akár Felcsúton is birkák legelészhetnek a stadion gyepén. A birkák legalább tényleg jobban teljesítenek majd...

kecske.jpg

  Fotó: termeszetbaratikor.network.hu

5. Fülkeforradalom. Parti Nagy Lajos és még sokunk nagy kedvence. A nemzeti átverés kormányának nagy találmánya. A legelső nagy trükk az Orbán-kormánytól, mellyel beizzította a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát, majd ugyanennek a rendszerét. Vakargattuk a buksinkat, hogy mire fel ez a forradalmi hevület, hiszen a szocik gyakorlatilag kiherélték magukat 2006 és 2010 között, a Fidesz megkapta az esélyt, hogy véghezvigyen nagy szerkezeti reformokat, növekedési pályára állítsa a gazdaságot, segítse a válság után munkájukat elvesztő, leszakadó társadalmi rétegeket. Ehelyett forradalmasat játszik a kormány, nyilatkozatokat ad ki, mint Lenin elvtárs az októberi puccs után. Mintha Orbán Viktor is úgy gondolta volna, hogy a forradalom permanens, innentől már csak hergelni kell a népet, és ehhez megtalálni az aktuális ellenségeket. Egy dolog azonban elkerülte a figyelmét: Háborúban, forradalomban rombolás van, nem építkezés, az ellenségeskedések még soha nem hoztak békét a társadalomnak, a folytonos harc pedig azzal jár, hogy egyre több az ellenség körülöttünk. A fülkeforradalom mégis nagy siker volt, amelynek lángját a Békemenet vitte tovább. Most azonban kicsit megtorpant a lendület, hiszen a Békemenet sem tudja igazán, miért is tüntessen. Amerika ellen, az oroszokért, a Simicska Lajos árulása miatt? A főnök kivár, még nem adott egyértelmű utasítást, hogy melyik irányban törjön utat magának a fülkeforradalom. Ahogy a Fidesz stratégáit ismerjük, nem probléma nekik új ellenséget találni, úgyhogy folytatódik a nagy nemzeti parasztvakítást.

Frédi és Béni

 

 

197 komment Orbán Viktor Pávatánc Tovább
Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk Tovább
Facebook Tetszik
0
197 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor
  • Hol tart Orbán Viktor brandépítése? Hol tart Orbán Viktor brandépítése?
  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval
  • Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1007061807

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad, hogy Goodfriend egy frissen kirobbantott polgárháborúból érkezett Budapestre? 2015.01.12. 14:30:11

Korábbi állomáshelye Szíria volt, ahol akár személyesen is részt vehetett a százezrek halálát követelő "Arab tavasz" nevű vérengzés kiprovokálásában. Mi is megtehetnénk, amit a nálunk józanabb török, német, orosz, bolíviai, ecuadori, bahreini, venezuel...

Trackback: Így lehet bárkiből gyilkost csinálni, ha te irányítod a médiát és a rendőrséget 2015.01.12. 14:27:08

Észrevetted, hogy az arab testvérpárt NEM gyanúsítottként, hanem végig gyilkosként, sőt mészárosként emlegette a bulvármédia, holott a gyilkosok arcát nem látta senki, a kocsiban "felejtett" útlevél meg vagy létezett, vagy nem? Hol van itt az ártatlan...

Trackback: Kereszténység mindennapjainkban 2015.01.12. 14:07:48

Keresztényként elvárod, hogy a Te agyzizid szerint éljenek és tanuljanak mások is? Mivel vagy másabb, mint a muszlim terroristák?  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

Toportyán Zsóti 2015.01.11. 19:49:16

Amerika a torkukon akadt,1 hónapig megszólalni sem tudtak most is csak összeesküvés elméletekre fussa a századvéges pubiknak oldalanként 470 000-ért.Az is hülye aki ezeknek pénzt ad.
Válasz erre 

2015.01.11. 20:53:50

Nem tudom minek kellett ezt a retkesbuzi kamukétharmadot összehozni ilyen cuki állatokkal?

Rovarok képeit kellett volna oda tenni de még az is sértő lett volna a rovarokra nézve!
Válasz erre 

program készítő 2015.01.12. 09:16:36

Nem normálisak beteg fideszesek csak sajnálni lehet őket,de tényleg olyanok mint a birkák.
Válasz erre 

István Tamasi 2015.01.12. 09:46:05

A módszer eddig még működött. Még mindig vannak olyanok akiknek egy darab szarra azt mondják, hogy a vezér szarta, akkor azt kéjjel, csokoládéként megeszik.
Válasz erre 

s.g.l. 2015.01.12. 11:41:09

Ezek a csótányok erősen hazaárulók, mert bmindegy mit csinálnak, hazudnak, az a feladat: hatalomban maradni, minden áron, hogy minél többet lophassanak.
Felesküdtek, hogy az ország érdekéért fognak dolgozni, de szarnak rá, pártutasításra szavaznak, tehát gyakorlatilag csoprtosan elkövetett esküszegést hajtanak végre, amivel hazaárulókká válnak.
Válasz erre 

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.01.12. 13:13:31

Jó ez az ötösfogat, de tucatnyi van még sajnos.
Válasz erre 

Barbaarb 2015.01.12. 13:20:42

Jó meglátások, de sokkal jobban festene egy kevésbé elfogult tollból, ugyanis a 4-es pontnál túlzottan előjön az, hogy ez csak támadás akar lenni.
Amiket itt leírsz, azokban is igazad van, de azért nem szabad elhallgatni a GPD-adatokat, a GDP-arányos államadósságot és egyéb makrogazdasági mutatókat, amelyek objektíven valóban jobb teljesítményt mutatnak a megelőző kormányok idejéből származóknál.

Emellett a 2-es ponthoz megemlíteném még, hogy jól hangzik, hogy az EU temérdek pénzzel tömi ki a költségvetést, de itt azért figyelembe kell venni azt is, hogy a többi EU tagország milyen előnyt kovácsol belőlünk, illetve hogy állítólag ennek az összegnek többszöröse megy el külföldi cégek ÁFA-csalásaira.
Válasz erre 

Szelid sunmalac 2015.01.12. 13:30:27

Hol vannak a berencek?
Válasz erre 

deruyter 2015.01.12. 13:48:33

Jelentem én ezekből egyet sem szoptam be. Na persze nem is vagyok fidesz birka. A legújabb hír fidesz-birka szempontból:
Készült nemrég egy közvélemény kutatás a magyar-orosz, magyar amerikai szimpátia stb. témakörben. Világosan bemutatja, hogy a fideszes törzsszavazó mennyire agymosott. Tömören a felmérésből kiderült, hogy a fidesz szimpatizánsai még a jobbikosoknál is jobban utálják az USÁ-t. Ha valaki ezt 5 évvel ezelőtt modta volna, körberöhögöm. http://img.444.hu/Medián_USA_Oroszország_201412.pptx-6.jpg
Válasz erre 

Shopping 2015.01.12. 13:52:24

Sajnos--- a lakosság nagy része, ( attól függetlenül hogy fideszes vagy sem ) buta.
Nem tudnak, vagy nem akarnak tájékozódni, gondolkozni.
Innentől kezdve, aki nagyobbat mond, vagy olcsóbban adja az ételt, az fog nyerni.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 13:54:45

ez gyenge lett,csak szokasos konkretumuk nelkuli libsi fikazas

lehetett volna irni az allamadossag nem csokkenteserol vagy , hogy a munkanelkuliseg meg mindig majdnem 30%-os vagy a hogy devizahiteleket csak maguknak rendeztek megfeleloen/vegtorlesztes/ de a tobbsegnel a bankok akarata ervenyesult vagy hogy a partot es a klienturat afacsalasokbol ill. eu tamogatas lenyulasbol finnanszirozzak

de nem ...csak a szokaso altalanos hozzanemerto libsi nyafogas
Válasz erre 

Netuddki. 2015.01.12. 13:56:20

@Szelid sunmalac: Mítingen a fidesz székházban.
Válasz erre 

Szelid sunmalac 2015.01.12. 13:59:33

@aleb19: ha! Megjottel!
Válasz erre 

2015.01.12. 14:04:53

@Barbaarb: kar, hogy ez mind nemigaz, a kozmetikazason kivul semmire se futja, a forintositott allamadossag jelenleg 30%-al nagyobb, mint a szocik idejen.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 14:15:09

@okostojas007:
"a forintositott allamadossag jelenleg 30%-al nagyobb, mint a szocik idejen. "

ez hulyeseg/hazugsag ugyanugy mint az allamadossag csokkenes allami propagandaja
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 14:15:47

@Szelid sunmalac: konkretumukat baromka
Válasz erre 

Nazareus 2015.01.12. 14:21:56

Ne a FIDESZ-eseket szidjátok, mert azok kevesen vannak relative. A szavazók alig 20%. A fö hibásak azok, akik nem mentek el szavazni, mert ezzel -passzivan ugyan, de - a FIDESZ-t támogatták (mintha a FIDESZ-re szavaztak volna).

Szóval aki NEM ment el szavazni, az egy szót se szóljon a FIDESZ ellen :)
Válasz erre 

2015.01.12. 14:29:19

@aleb19: persze persze...
nol.hu/data/cikk/1/44/25/47/cikk_1442547/839685.jpg
ne zavarjon a forras, az osszes tobbi helyen is ugyanaz a grafikon.
19500 mrd-rol felment 2014 vegere 24 000 milliardra.
igazad van, nem 30%, csak 23%
Válasz erre 

mayree 2015.01.12. 14:32:24

@aleb19: Savanyú a szőlő? Írj jobbat, ne ugass!
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 14:37:00

@okostojas007: jaj te kis gugye a nepszabi neked valo...a dollarban vagy euroban kifejezve az allamadossag stagnal evek ota
az a baj,hogy te a libsi baromsagokat cumizod be, a masik polus meg az adossag csokkentes dumat ...az ilyen barmoknak tenyleg csak qrcsany vagy az ujkadarista viktator valo
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 14:37:46

@mayree: kogazdasz vok nem firkasz
Válasz erre 

Csak Norris 2015.01.12. 14:43:03

Egyik a fidesz seggét nyalja, a maradék az usáét. A lényeg hogy mindNYÀJatoknak sz@ros a képe.
Válasz erre 

J.László 2015.01.12. 14:48:30

@Szelid sunmalac:
Pölö ott tolonganak fölötted:)
Válasz erre 

micsoda? 2015.01.12. 14:50:22

Nem kell ezen csodálkozni. Van ismerősöm aki talán csak a wc- n nem hallgat rádiót. Abból meg csak úgy ömlik a kábítás. Kossuth rádió most éppen a legújabbat harsogja, elég hosszan. Ki nem felejtve a magyarság szóhasználatát.
Nem tudom ki hogy van vele, de nekem rossz hírű történelmi tanulság, hogy mindig akkor kezdődött valami rossz ránk nézve, amikor a nemzetre, meg a magyarságra, sűrűn hivatkoztak.
Válasz erre 

Bohócnok 2015.01.12. 15:01:03

6. Rezsicsökkentés
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 15:04:40

@micsoda?: pont most röhögtem amikor a kossuthon hallom a kormány megbízásából készített reklámot, amiben mondogatják hogy magyarország milyen jól teljesít, és nő a GDP. Annyira szürreális az egész, de még is vicces.
Válasz erre 

sas70 2015.01.12. 15:12:19

"Ezeken lovagol maga? Amit a vaksi szemével lát? A süket fülével hall? A tompa agyával gondol? Azt hiszi, fölér az a mi nagy céljaink igazságához?!"

"Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes jövőnkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes jövőnkben nem bízik, az áruló."
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 15:12:58

@sanyix: tenyleg emelkedett a GDP tavaly de az elmult 4 evben az eves atlag GDP kb +1% ami egyhelyben jarast pangast mutat, a GDP tipikusan olyan meroszam amit minimum 4-5 eves tartamra erdemes nezni
Válasz erre 

zoli_ 2015.01.12. 15:13:09

Te hogy tudsz beszélni, ha nincs agyad? (Dorothy a Bádogemberhez)
Hát úgy, hogy fideszes vagyok.....
Válasz erre 

2015.01.12. 15:13:54

@aleb19: mondja ezt a narancsagyu.. mert te aztan eurot termelsz, igaz kispajtas? veletlenul se forintot.
azert onnan linkeltem, mert azt dobta ki a google, de persze az ilyen narancsosok azt se hiszik el, amit latnak, ha nem a partvezer mondja.
Válasz erre 

2015.01.12. 15:20:39

@aleb19: Na, ha közgazdász vagy, akkor nyílván tudod, hogy miből adódik az államnak a bevétele? Dollár vagy euro?
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 15:23:29

@okostojas007: "mondja ezt a narancsagyu.. mert te aztan eurot termelsz, igaz kispajtas? veletlenul se forintot."
ezt mindenki tudja aki nem hulye, hogy a GDP-t valami stabil valutaban kell nezni, az ujsagirobarmok is tudjak csak hazudnak ha forintban kifejezett abrakat mutogatnak

a gond, hogy az egyugyu birkak becumizzak
Válasz erre 

2015.01.12. 15:26:40

@aleb19: Aki közgazdász, az tudja, hogy azért mérik dollárban, hogy össze lehessen hasonlítani az országok adatait. Mondjuk ezért van a GDP számítása is....közgazdász? Khmmmm
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 15:28:16

@Könnyen elkaptuk, uram!: azt mindenki tudja aki nem hulye, hogy a GDP-t valami stabil valutaban kell nezni, az ujsagirobarmok is tudjak csak hazudnak ha forintban kifejezett abrakat mutogatnak

nem az szamit milyen valutakban keletkezik a bevetel/kiadas hanem az ,hogy a valtozas merheto, kovetheto es osszehasonlithato legyen- ezert eros valutakban szoktak kifejezni mindenhol a vilagon
Válasz erre 

2015.01.12. 15:29:52

@aleb19: www.tradingeconomics.com/hungary/gdp-constant-prices

Grafikont tudsz értelmezni, vagy segítsek?
Válasz erre 

2015.01.12. 15:30:49

@aleb19: Nem, devizában nézik. Csak segítenék, mert közgazdász vagy!
Válasz erre 

2015.01.12. 15:36:57

@aleb19: ok, es ha atteszem neked most jelen arfolyamon euro-ba, akkor nem ugyanannyi lesz a valtozas?
Válasz erre 

Kerek négyszög 2015.01.12. 15:37:06

Hihetetlen, hogy még mindig vagdalkoznak a narancskomcsik. Szétlopták az országot, milliárdok vannak a zsebükben munka nélkül, letérdeltették a saját hazájukat, a nyugati demokratikus jogállamok egyöntetűen elfordultak tőlü(n)k. De nem számít! Még. még, még eröltetni kell a süket dumát, az hogy az egész demokratikus világ pont ugyan úgy tekint orbánékra mint a hazai demokraták, semmit nem számít, akkor is a műmájer magyaroknál van az igazság, és persze az egész világ ellenü(n)k fordult. Persze. Az egész világ rosszúl tudja, csak ezek a tetves madzsarok ismerik az igazat. A *asz kivan már ettől a destruktív szekta fidesztől.
Mondjuk amíg tartanak a lopások, az ország szervezett kirablása addig valahogy úszni kell az árral szemben, hugyozni kell a széllel szemben. Végül is megértem őket valahol...
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 15:46:36

@Könnyen elkaptuk, uram!: "Aki közgazdász, az tudja, hogy azért mérik dollárban, hogy össze lehessen hasonlítani az országok adatait. Mondjuk ezért van a GDP számítása is"

es a kovetkezo allitasod:"Nem, devizában nézik. Csak segítenék, mert közgazdász vagy! "

a troll aki ossze-visszabeszel
Válasz erre 

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.01.12. 15:48:01

@aleb19:
"....a dollarban vagy euroban kifejezve az allamadossag stagnal evek ota"
mert ezekben a valutákban keresed a pénzt - ha egyáltalán dolgozol - te okos záptojás?!
Továbbképzés: MO forintot tud nyomni, de $ és €-t nem, akár csak az orosz barátaid Rubelt (de nem sokára HUF-ot is)!
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 15:48:37

@okostojas007: "ok, es ha atteszem neked most jelen arfolyamon euro-ba, akkor nem ugyanannyi lesz a valtozas?"

te nem teszed sehova/mert buta vagy/ az a statisztikusok dolga akik egyetemet vegeztek es tudnak szamolni
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 15:52:31

@villamos alóli kacaj nem mindíg őszinte: "mert ezekben a valutákban keresed a pénzt - ha egyáltalán dolgozol - te okos záptojás?!"

masodszor is leirom demost lesabban,hogy a bolcsesz-ruhatar szakon vegzettek is megertsek: azt mindenki tudja aki nem hulye, hogy a GDP-t valami stabil valutaban kell nezni, az ujsagirobarmok is tudjak csak hazudnak ha forintban kifejezett abrakat mutogatnak

nem az szamit milyen valutakban keletkezik a bevetel/kiadas hanem az ,hogy a valtozas merheto, kovetheto es osszehasonlithato legyen- ezert eros valutakban szoktak kifejezni mindenhol a vilagon
Válasz erre 

no_successful2 2015.01.12. 15:52:53

"A Fidesz eddigi ténykedése ékes bizonyítéka annak, hogy ha elég sokszor, elég sok helyen, elég sokan elmondanak valamit, akkor attól függetlenül, hogy van-e köze a valósághoz, a népek előzékenyen bekajálják."

Igen, így van ez a 4. pont esetében, de fordítva.
Sok idióta bekajálta hogy rosszabbul teljesítünk, mikor olyan állapot még nem volt, hogy a költségvetési hiányunk, 3 % alatt lett volna, ez a kormány megcsinálta, és ezzel lehetővé vált, hogy az uniós forrásokhoz szankciók nélkül hozzájussunk.

Hogy az adósság nő ?

Nominálisan még nőni is fog egy darabig, mivel az a selejtes szoci kormány oly mértékben vágta haza a költségvetést.
Mert a kamatokat is fizetni kell ám, anélkül, hogy itt bárki is éhen dögöljön közben.

Azt magyarázza meg itt valaki, hogy a hitelminősítők miért fordították pozitívba a besorolásunkat ?

Egyébként meg államadósságot mindig a GDP arányában kell vizsgálni ha nem így lenne, az USA már rég lehúzhatta volna a redőnyt.
Válasz erre 

2015.01.12. 15:59:28

@aleb19: az ilyen narancskommunistak miatt tartunk ott ahol, mint te.
en adok neked grafikont az allamadossagrol, te meg okoskodsz a GDP-vel, a konyvtarszakon nem oktatttak szovegertest?
Válasz erre 

no_successful2 2015.01.12. 16:02:48

@micsoda?:

"Nem tudom ki hogy van vele, de nekem rossz hírű történelmi tanulság, hogy mindig akkor kezdődött valami rossz ránk nézve, amikor a nemzetre, meg a magyarságra, sűrűn hivatkoztak. "

Teljes mértékig meg tudlak érteni, éppen ezért kellene most már elindulni abba az irányba, mindkét oldalról, hogy a történelmi tények mentén elfogulatlanul dolgozni fel a múltat, és újraértékelni a magyarság fogalmát, sőt bizonyos szempontból új tartalmat adni
neki, elfelejteni a Sumér rokonságot, de elfelejteni a "hitvány magyar" baromságot is, végre.
Válasz erre 

2015.01.12. 16:03:19

@no_successful2: persze, mert az IMF-hez kepest, dollarba eladosodni sokkal jobb. Igy nem tudnak beleszolni a lopasba.
azert az kulon szep, hogy usa-hoz hasonlitod a magyar gazdasagot. a forintot meg tedd a chf melle, ha nekik megy, nekunk is fog..
Válasz erre 

kártékony 2015.01.12. 16:07:57

Az egész kártyavár már rég összeomlott volna, ha nem lennének az EU-s pénzek, amelyek a GDP-t kb 4-5%-al tolják meg. A "valós" gazdasági teljesítmény adatok kiszámítását meghagyom nektek. :)

@no_successful2: Kiskomám, nem tudom, ki volt az, aki lecserélte a 2.5%-os dollár kötvényeket 4%-osra... Annyit segítek, hogy nem a szocik.
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 16:08:47

@Barbaarb: "de azért nem szabad elhallgatni a GPD-adatokat, a GDP-arányos államadósságot és egyéb makrogazdasági mutatókat, amelyek objektíven valóban jobb teljesítményt mutatnak a megelőző kormányok idejéből származókná"
Hahaha... az adósság 19300 milliárdról felment 23900 milliárdra. Csak azért jobb a GDP arányos adat, mert közben megváltozott a GDP számítás módszere.
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 16:18:12

@aleb19: Persze stagnál. Csak közben a forint lett szar.
Mellesleg az államadósságból 10000 milliárd forint. Ha meg azt átszámojjuk zöldhasúba, akkor ugye az csökkenés. De nem valódi csökkenés.
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 16:18:45

@aleb19: Szerintem te meg azt szopod be, hogy csökkent. Mert én a MANYUP pénzek állampapírban lévő részének kiixelését, hogy az már nem adósság, nem tekinteném csökkentésnek.
Gyakorlatilag az a 3 000 milliárd az meglévő államadósságtöbblet, egy 20 éves futamidejű részletletagadásos hitelkonstrukció, ami 20 év múlva robbanásszerűen fog jelentkezni.

Aműgy add hozzá azt a 10-15 milliárd dollárt (milyen árfolyamon számoljuk kérdése), és kibaszottul nem csökkent az államadósság. Magyarán nem tudták csökkenteni, ezért elkoboztak egy perselyt, és most azzal kérkednek, hogy tudtak.
Válasz erre 

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.01.12. 16:20:44

" pirított barna Selmeczi Gabriellának" pirított ribancot akartál írni
Válasz erre 

Lordmotor 2015.01.12. 16:23:10

Addig sosem fogjátok lemosni magatokról a ballibsibérenc jelzőt, míg az ilyen cikkeket nem úgy írjátok meg következetesen, hogy a mostani kormány mocsokságaihoz oda teszitek a korábbi ballibsik hasonló mocsokságait. Mert bár abszolút igaz amit leírtok, de akkor is ugyanúgy hányok a gondolattól, hogy a mostani fosból visszakerülünk a korábbi szarba. És különösebben nem hatnak meg a fűszálakra kihegyezett összehasonlítások, ahol egyik vagy másik fél kihozza, hogy "de a másijk akkor is büdösebb szart tuszkolt le a torkunkon!" Sosem lesz hiteles egy ilyen blog sem, ha mindig csak az egyiket fikázza.
Válasz erre 

Lajos Csánó 2015.01.12. 16:23:20

@Barbaarb: Csak egy-két megjegyzés!Bajnaiék 4,2%GDP hiánnyal adták át a kormányzást!Onnan csökkentette Orbán kormány 3% alá!Viszont eltapsolt ennek érdekében 4 évre számolva 5000 milliárdot!Akarod részletezem!
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 16:24:01

www.bruxinfo.hu/cikk/20141017-mostantol-uj-gdp-szamitas-az-eu-ban.html

"Először becsülte meg az EU és a tagállamok GDP-jét az Eurostat az újonnan bevezetett ESA2010-es statisztikai módszertan alapján. Az eredmény: az uniós GDP 3,7 százalékkal, a magyar pedig 1,6 százalékkal magasabb lett az új számítás szerint 2010-ben. Az EU statisztikai hivatala az új módszertan alapján jövő héten a tagállamok államháztartási hiányát is újraszámolja több évre visszamenőleg. "
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 16:25:45

@Lajos Csánó: Aha. És az tudod miből adódott?

www.bruxinfo.hu/cikk/20141017-mostantol-uj-gdp-szamitas-az-eu-ban.html

"Először becsülte meg az EU és a tagállamok GDP-jét az Eurostat az újonnan bevezetett ESA2010-es statisztikai módszertan alapján. Az eredmény: az uniós GDP 3,7 százalékkal, a magyar pedig 1,6 százalékkal magasabb lett az új számítás szerint 2010-ben. Az EU statisztikai hivatala az új módszertan alapján jövő héten a tagállamok államháztartási hiányát is újraszámolja több évre visszamenőleg. "
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 16:26:48

@no_successful2: "Sok idióta bekajálta hogy rosszabbul teljesítünk, mikor olyan állapot még nem volt, hogy a költségvetési hiányunk, 3 % alatt lett volna, ez a kormány megcsinálta, és ezzel lehetővé vált, hogy az uniós forrásokhoz szankciók nélkül hozzájussunk."

Ja meg sok idióta bekajálja azt is hogy nem teljesítünk rosszabbul, amikor ennyi adót/adónak számító lehúzást még soha sem kellett fizetni :) Napelemadó bazmeg! :DDD És még mennyi ilyen hülye adó van...

"Nominálisan még nőni is fog egy darabig, mivel az a selejtes szoci kormány oly mértékben vágta haza a költségvetést."

Nem hittem volna hogy van pofátok még 5 év után is a szocikra fogni hogy szarul megy, és nő az államadósság, de tévedtem... Persze azt hogy nagy az adósság azt lehet rájuk fogni, de azt hogy a trend sem változott azt elég nevetséges.

"Azt magyarázza meg itt valaki, hogy a hitelminősítők miért fordították pozitívba a besorolásunkat ?"

Mert működik a "mindent és mindenkit húzzunk le hogy valamennyire működjön az állam" elv? Mert működik... ideig óráig, amíg a zemberek meg nem unják, vagy el nem hagyja az országot az utolsó munkavállaló...

Amúgy a hitelminősítő nem egy gonosz korrupt szervezet aminek a véleményére nem kell adni? Vagy csak akkor nem kell ha negatív dolgot mond, akkor már jó a vélemény ha pozitív? És annak miért kellene örülni, hogy miután a kormány bóvli besorolásba taszította az országot, 3-4 évvel később pozitív kilátást kapott, de az a besorolás amiről indult még mindig olyan távol van, hogy nem is látni? Ezt szokták úgy hívni hogy: Erős visszaesés után, gyenge növekedés...

Nem nem kéne az államadósságot GDP arányosan nézni, mert a magyar GDP növekedés kb csak az autógyáraknak köszönhető. Ezekkel bármi történik, úgy bezuhan az egész, ahogy szokott...

Magyarország nem "gyorsnaszád" hanem egy egyre több foltozást igénylő korhadó bárka, ami még úszik, de bármikor széteshet...
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 16:27:00

@Lajos Csánó: Szépen beszopjátok a statisztikai trükköket.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.01.12. 16:28:27

Kik nyelték be?
Mert én nem,az biztos.
De sokan igen.
És még most is védik ezeket a tetveket!
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 16:30:22

@Lordmotor: hányra visszamenőleg kell odaírni más kormányok mocsokságait. A rákosi korszakig elég, vagy menjenek vissza IV Béláig? :D
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 16:31:23

@sanyix: Koppányig, kérlek Koppányig, mert rohadt ballibsi volt.
Válasz erre 

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.01.12. 16:35:37

@aleb19:
M é g l a s s a b b a n leírom:
Az állam adósság: tartozás valakinek....HITEL! Vissza kell adni!
MO-on, F O R I N T -ot termelnek és $-t, €-t kell VISSZAADNI!
Ezért akarta a kuszaszemű dec. végén (a mérési ponton) "beerősíteni a HUF-ot", de inkább csalt egy másikat (azt nem is mesélem el, mert ha ezt nem érted, akkor azt biztos nem).
Namár most, szerintem még mindíg nem érted, ezért javaslom, beszélj egy olyan lakáshitelessel, aki valutában adósodott el!
Azon, hogy a GDP-t meg az államadósságot kevered, már nem is csodálkozom!
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 16:41:14

@Lordmotor: Pihenjél le...
Válasz erre 

brumeszkosz 2015.01.12. 16:43:46

Na fidesz parasztok!! Annak az ötszáz ,mondom ötszáz ember családjának akit miatatok kirugnak ti fogjátok fizetni a számláit, esetleg a családuknak ti adtok majd enni???? A seggnyaló debreceni rádió is bemondta, ötszáz embert bocsájt el a Tescó.

Büdös mocskos görények vagytok, romlásba viszitek az országot!!!
Válasz erre 

Hallja Menjeninnen_ 2015.01.12. 16:44:05

@Lordmotor:

Ez a tipikus Fidesz rajongó hozzáállás. Ahelyett, hogy szembenéznétek vele, hogy ez a kormány IS korrupt és hozzá nem értő (sőt még felül is múlja az elődjét) ráadásul még arrogáns is, elkezdtek ajvékolni, hogy "elmúltnyolcév" meg "de az előző is rossz volt, azt se feledjük el" Gratulálok! Ideje lenne talán felébredni
Válasz erre 

ver@s kan-tár 2015.01.12. 16:44:08

Magyarország jobban teljesít? Csak a Fidesz? Magyarország jobb, ha teljesít! Csók: a Fidesz.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 16:44:59

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: az allamadossag csokkenes az viktatori hazugsag/mert stagnal/ es ezt kellene tamadni,de ehez a libsi politikusok es mediabarmok tul hulyek Ok tul hazudjak/mint ezen a bloggon is/ a masik iranyba igy komolytalanitjatok magatokat
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 16:47:00

@aleb19: "masodszor is leirom demost lesabban,hogy a bolcsesz-ruhatar szakon vegzettek is megertsek: azt mindenki tudja aki nem hulye, hogy a GDP-t valami stabil valutaban kell nezni, az ujsagirobarmok is tudjak csak hazudnak ha forintban kifejezett abrakat mutogatnak

nem az szamit milyen valutakban keletkezik a bevetel/kiadas hanem az ,hogy a valtozas merheto, kovetheto es osszehasonlithato legyen- ezert eros valutakban szoktak kifejezni mindenhol a vilagon"

Úristen, ez a GDP-t keveri az államadóssággal, és büfé/ruhatár szakozik másokkal...
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 16:48:28

@villamos alóli kacaj nem mindíg őszinte: aki matekbol felmentett parttitkar hulye kolyke az keveri a szezont a fazonnal
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 16:50:02

@aleb19: Nekem nem úgy tűnik h ő a hülye.
Válasz erre 

Hallja Menjeninnen_ 2015.01.12. 16:50:37

@aleb19:
El kéne felejteni már ezt az ész nélküli vagdalkozást a "libsi" meg "bolsi" kifejezésekkel.
El kell, hogy szomorítsalak :

1. Attól, hogy ma valaki a Fideszt kritizálja Magyarországon, egyáltalán nem következik, hogy liberális nézeteket vall, vagy, hogy törzsgárdás MSZP szavazó. Egyszerűen csak hajlandó szembenézni azzal, hogy baromira rossz irányba mennek a dolgok itt már egy jó ideje...

2. Ha megnézed a Fidesz intézkedéseit, retorikáját illetve a párttagok múltját akkor esetleg feltűnhet, hogy jobboldalinak sem igazán lehet nevezni amit művel a díszes társaság.
Persze rá lehet aggatni mindenre a "nemzeti" jelzőt, de csak ettől még nem lesz sem magyar, sem jobboldali.
Mondjuk az tény, hogy sajnos még mindig elég széles rétegnek el lehet adni...
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 16:51:40

@brumeszkosz: "Annak az ötszáz ,mondom ötszáz ember családjának akit miatatok kirugnak ti fogjátok fizetni a számláit, esetleg a családuknak ti adtok majd enni????"

sajatmaguk mert elmennek melozni egy masik elelmiszerboltba...ahol nincsenek szupermarkettek, dragabb de tobb alkalmozottal mukodo kisboltok vannak,voltak,lesznek
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 16:55:47

@Hallja Menjeninnen (a finn portás): "Attól, hogy ma valaki a Fideszt kritizálja Magyarországon, egyáltalán nem következik, hogy liberális nézeteket vall"

ez igy van ha megnezed en is viktatorozok es gusztustalan partprpagandat hozok fel peldanak
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 16:57:51

@Hallja Menjeninnen (a finn portás): "Ha megnézed a Fidesz intézkedéseit, retorikáját illetve a párttagok múltját akkor esetleg feltűnhet, hogy jobboldalinak sem igazán lehet nevezni amit művel a díszes társaság."

igen a fidesz inkabb baloldali gazdasagi ertekrendet kovet mint az albaloldali partok
Válasz erre 

no_successful2 2015.01.12. 17:01:37

@sanyix:

"Nem hittem volna hogy van pofátok még 5 év után is a szocikra fogni hogy szarul megy, és nő az államadósság, de tévedtem.."

Egy olyan mélyrepülést, amit a szocik produkáltak nem 5 év alatt, de 10 év alatt is nehéz kibekkelni. Nyugodtan lehet rá hivatkozni még egy darabig.

"Magyarország nem "gyorsnaszád" hanem egy egyre több foltozást igénylő korhadó bárka, ami még úszik, de bármikor széteshet... "

Ebben igazad van, azonban hogy a hasonlattal éljek, a legtöbb lyukat a szocik ejtették, és a legtöbb víz is akkor áramlott be a hajótestbe.

Ez a ballanszt még sokáig húzni fog bennünket, teljes gőzzel szivattyúzzuk ki a vizet, miközben az hasonló tempóban árad befelé. Most ott tartunk, hogy a hajó nem süllyed tovább, ez is valami, főleg ha összevetjük, a 2010-et megelőző teljesítménnyel.
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 17:04:34

@aleb19: És mellette libsizel rendesen.

"ez gyenge lett,csak szokasos konkretumuk nelkuli libsi fikazas""

l

"de nem ...csak a szokaso altalanos hozzanemerto libsi nyafogas "
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 17:05:31

@no_successful2: Bocsi, a fidesz 4 éve alatt időarányosan több pénz folyt el. Sokkal.
Válasz erre 

Hallja Menjeninnen_ 2015.01.12. 17:06:37

@aleb19:
Szerintem ideje lenne már hanyagolnotok a "libsi" meg "bolsi" jelzőkkel való dobálózást. Ez tipikusan akkor van,amikor nem találtok értelmes érveket ha szembesítenek titeket azzal, hogy ez a kormány IS korrupt ÉS hozzá nem értő. Még jobban is, mint az elődje, pedig azt felülmúlni nem semmi teljesítmény.
(Amúgy jobb helyeken a "liberális nem szitokszó. Olyan személy jelzője, akinek pár dologban más az elképzelése, mint neked. Pont.)

El kell keserítselek :

1. Ma Magyarországon attól, hogy valaki ezt a kormánynak csúfolt cirkuszt kritizálja, egyáltalán nem következik, hogy liberális lenne. Annyi csak a helyzet, hogy politikai irányultságtól függetlenül sikerült rájönni, hogy baromira rossz irányba haladnak itt a dolgok már évek óta...
2. Hiába címkéz fel mindent a Fidesz a "nemzeti" jelzővel, attól még baromira nem jobboldaliak. (Sajnos attól még, hogy nincs mögött tényleges tartalom, még mindig jól el tudnak adni egy rakás dolgot ezzel a jelzővel) Elég csak megnézni a programjukat, a tagjaik múltját és a retorikájukat.
Válasz erre 

Hallja Menjeninnen_ 2015.01.12. 17:07:27

Ehh hülye blogmotor
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 17:16:07

@Ј.László: mert meg kell erteni,hogy a viktatori korrupciora hatalmat ugy lehet csak felszamolni ha szakitasz az edigi libsi taktikaval miszerint a valosag nem szamit es nagyobbat kell hazudni mint a fidesz...es ez a poszt es hozzaszolasok tobbsege a tipikus toketlen libsi/nem liberalis/ mintat kovet
Válasz erre 

visóvölgy 2015.01.12. 17:16:09

@aleb19: Mostantól mindenki tudhatja, hogy "kogazdasz" is lehet ostoba/kedvelheti a hazugságot/szeret és tud segget nyalni. Én nem állítom, hogy ez mind egyszerre érvényes, de valamelyik biztosan, mert ma már csak így lehet a fidesz védelmében szólni.
Válasz erre 

Comprende 2015.01.12. 17:19:58

Hát emberek !
Akik elhiszik hogy az 1988-ban fennálló 20 milliárd dollár hitel több mint a mostani 250 milliárd , attól mit kell várni ?
És az akkori már országszéteséssel járt, a mai pedig simán vállalható ?
És ki is tud GDP-t számolni ?
A Belgák a minap döntöttek úgy, hogy a kábítószer és qrva pénzeket is beszámolják :)

A néphülyítés kormányfüggeten !
Mint a szlogenek .
Nekem a kedvenceim :
A jövó elkezdődött.
Menetelünk Európába ( ebből még hatalmas sláger is lett : Európa visszavár . .)
D. . jön meg minden politikus
Válasz erre 

no_successful2 2015.01.12. 17:22:39

@Ј.László:
"Bocsi, a fidesz 4 éve alatt időarányosan több pénz folyt el. Sokkal. "

Nem csak az számít mennyi folyik el, hanem mennyi folyik be a kasszába.
Mindenesetre 2010-ben még a fizetésképtelenség határán voltunk, (Azért vette fel Bajnai az IMF hitelt amit mellesleg szintén ki kellett perkálnia ENNEK a kormánynak) annál az állapotnál most már messze jobb a helyzet.
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 17:24:28

@aleb19: A MANYUP lenullázás nélkül nem csökkent. Másrészt az államadósság kezelő központ remekül dokumentálja, hogy mikor mennyi forint és deviza államadósságunk volt/van. Nem az egyiket átszámítva a másikba, hanem devizanemenként részletezve a kibocsátás dátumát, a lejáratot, a kamatokat.

Most nem néztem utána, mert pont leszarom, de az IMF csomagot megelőzően aforintban felvett államadósság úgy 70% körül volt, és az IMF csomag visszafizetése után is nagyjából ez lehet a helyzet sejtésem szerint.

Hogy a forint adósságunk növekményét eltrükközni,MANYUP pénzek állampapírban voltak A hogy az dollárban csökkenést jelentene, azt te beszophatod.

Matolcsyék össze-vissza körte-almáznak, a MANYUP leírás nélkül még az sem segítene.

Csak azért, hogy értsd. Az államadósság egy része, ami a MANYUP kasszákban volt, arra az egyik nap azt mondták, hogy már nincs. És ezt úgy tették, hogy nem fizettek vissza semmit, csak elkobozták a MANYUP kasszát.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 17:26:21

@no_successful2: látom nem sikerült megértened azt amit a trendekről írtam, aminek alakulásá csak is a rövid távú tevékenységnek köszönhető, így nem lehet a szocikra kenni.
De mondjuk nem is vártam mást egy magadfajta fideszdroidtól, ti csak a felelősség elkenésében, minden szar másra kenésében vagytok jók, meg a pártotok mosdatásában.

"a legtöbb lyukat a szocik ejtették, és a legtöbb víz is akkor áramlott be a hajótestbe. "
Ahhoz képest mostanában kell egyre többet foltozgatni (adókat, lehúzásokat kivetni), mert olyan lyukas a hajótest (költségvetés), hogy lassanként már az egész foltozásból áll...

Maradjunk annyiban hogy ugyan olyanok vagytok mint a szocik, hiszen a fütyisz is baloldali párt, ráadásul a gyökerei is ugyanúgy a megboldogult mszmp, és kisz nevű szervezetekben találhatóak ;)
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 17:30:03

@visóvölgy: Nope...tiszteld ellenfeled ismerd el eredmenyit es fokuszalj a hibaira
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 17:31:34

@aleb19: "igen a fidesz inkabb baloldali gazdasagi ertekrendet kovet mint az albaloldali partok"

Mi a faszom az, hogy baloldali gazdasági értékrend?
Te nem létező baromságokat hordsz itt össze. Mi a faszom az, hogy valamilyen oldali gazdasági értékrend?

Nem hiszem, hogy te valaha tanultál közgazdaságtant. Ha meg nem, akkor mit szakértesz itt a neten?
Válasz erre 

Lajos Csánó 2015.01.12. 17:31:41

@aleb19: Csak egy kérdés?Mennyi idő múlva talál munkát?! A statisztika szerint minimum 13 hónap!A munkanélküli max 3 hónap!
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 17:32:43

@no_successful2: De főleg az számít hogy mennyi folyik el, mert az nem tudomány hogy úgy javítasz a költségvetés egyenlegén hogy még többet húzol le az adózóktól, hanem röviden és tömören fogalmazva ez a tevékenység egy tál ürüléknek felel meg.

Olyan mintha az autónál a szétrohadt motor miatti plusz üzemanyaigényt azzal kompenzálnád hogy több benzint öntesz bele, ahelyett hogy megjavítanád a motort...
Válasz erre 

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.01.12. 17:32:45

@aleb19:
Örülök, hogy őszinte vagy!
Válasz erre 

no_successful2 2015.01.12. 17:34:02

@sanyix:

akkor neked is leírom.

"Mindenesetre 2010-ben még a fizetésképtelenség határán voltunk, (Azért vette fel Bajnai az IMF hitelt amit mellesleg szintén ki kellett perkálnia ENNEK a kormánynak.) annál az állapotnál most már messze jobb a helyzet. "
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 17:35:02

@Comprende: "Akik elhiszik hogy az 1988-ban fennálló 20 milliárd dollár hitel több mint a mostani 250 milliárd , attól mit kell várni ?"

Ezt a 250 milliárdot honnan szoptad?
100 milliárd környékén van az. Hogy 80 vagy 120 azt nem tudom, de inkább 100.
Válasz erre 

villamos alóli kacaj nem mindig őszinte 2015.01.12. 17:35:20

@aleb19:
Örülök, hogy őszinte vagy!
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 17:35:42

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: " A MANYUP lenullázás nélkül nem csökkent. Másrészt az államadósság kezelő központ remekül dokumentálja, hogy mikor mennyi forint és deviza államadósságunk volt/van. Nem az egyiket átszámítva a másikba, hanem devizanemenként részletezve a kibocsátás dátumát, a lejáratot, a kamatokat."

en az igazsaghoz ragaszkodva azt mondta,hogy az allamadossag/dollarban kifejezve/ stagnal a fidesz altal hangoztatt csokkenessel szemben erre hazudtabe valami barom a nepszabira hivatkozva, hogy az allamadossag nott
Válasz erre 

Lajos Csánó 2015.01.12. 17:36:30

@Ј.László: Mondjál már egy pár trükköt,amit beszoptam!
Válasz erre 

LINQ 2015.01.12. 17:40:04

Igen, mert a 20ezer forint segélyből abból aztán tudta fizetni a kölcsönt...
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 17:40:37

@no_successful2: A blog arról szól, hogy elég egy hazugságot sokat ismételgetni, és lesznek akik beszopják. Ez pont igaz rád, ugyanis 2010-ben nem voltunk a fizetésképtelenség határán. 2011-ben viszont már közelítettünk felé, és az nem az előző kormány hibája volt, hanem a fidesz lépéseinek a következménye.
Válasz erre 

tsuka 2015.01.12. 17:41:42

Ez @urva jó, (pont mint az összes hozzászólás elolvasása után kialakult hangulatom) írjatok még!
Mindenki!
Hajrá!
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 17:43:16

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: "Matolcsyék össze-vissza körte-almáznak, a MANYUP leírás nélkül még az sem segítene.

Csak azért, hogy értsd. Az államadósság egy része, ami a MANYUP kasszákban volt"

ki kellene huzni a fejeket a seggekbol a 100milliard dollar feletti allamadossag evi torlesztese evi kb 1200milliardFt a Manyup kevesebb mint 3 azaz harom evre volt csak eleg ...es ez csak a torkesztes

Qrva nagy ez az allamadossag ...es most stabil a penzugyi szitu a vilagban
Válasz erre 

Bobby Newmark 2015.01.12. 17:43:48

@Lajos Csánó: Például az egy beszopott trükk, hogy az államháztartási hiány csökkenése egy eredmény.

Tudod, az úgy keletkezik, hogy megnézik, mennyi pénz jön be egy évben az államkasszába, és aztán kitalálják, jövőre mire költik.

Kicsit kevesebb pénz az oktatásba meg az egészségügybe. és máris fasza a hiánymutató.
És EZ szerinted eredmény, és tapsolsz hozzá. Gratulálok, idióta.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 17:45:03

@no_successful2: írogathatod ezt, de akkor írd mellé azokat a hiteleket is amiket a kormányod vett/vesz fel, nagyobb kamattal mint az imf hitel, azóta is Csak a bajnai által felvett imf hitel rossz, az orbán által felvett egyéb hitel már jó? :)

De ez a lényegen nem változtat. Azon amit a szocik hoztak össze nemhogy javítani nem sikerült, még súlyosbítva lett, pedig azóta a gazdasági környezet kicsit jobb lett, mivel vége lett a válságnak.
Sajnos ez van amikor tehetségtelen, semmihez sem értő, hatalommániás feudális gondolkodású "emberek" irányítják az országot.
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 17:46:16

@aleb19: Igen bazmeg. A forint adósság, amit forintban vettünk fel nőtt, de mivel zuhant a forint árfolyama, azt szopod be, hogy dollárba fejezik ki neked, és csökkent. Nem bazmeg forint kötvényt bocsátottak ki, és azzal védekeznek, hogy az dollárban kevesebb.

Ja bazmeg az adósságnövekedést az árfolyameséssel takargatják.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 17:47:01

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:" Mi a faszom az, hogy baloldali gazdasági értékrend?"

pl.:multifingato,rezsicsokkento,bankokatadoztato,minimalberemelo
az albaloldal/maszop/ a szponzorai miatt ezeket nem tette meg
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 17:51:07

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: "A forint adósság, amit forintban vettünk fel nőtt, de mivel zuhant a forint árfolyama, azt szopod be, hogy dollárba fejezik ki neked, és csökkent"

tevedsz az AAK vegyesen /forint es deviza/ bocsat ki allamkotvenyeket...asszem kb40:60
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 17:52:22

@aleb19: Az államadósság 15% volt a MANYUP. Szóval ne bagatelizáld el, hogy az csak 3 évnyi törlesztés, amikor konkrétan 15%-al csökkent az adósságunk, de most mégis pont akkora. Segítek, ez annyit jelent, hogy pont ennyivel növelték.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 17:56:53

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: "Ja bazmeg az adósságnövekedést az árfolyameséssel takargatják."

nem tudjak ha dollarba ertekelik...es ezert szamoljak minden orszagban at dollarba az allamadossagokat ...mindenhol ezt kell nezni es ezert hazudik a nepszabi ha a forintos allamadossagot elemezget
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 17:57:11

@aleb19: Ez politikai, ideológiai, propaganda, nem gazdaságpolitika. Köze nincs a közgazdasághoz.
Válasz erre 

visóvölgy 2015.01.12. 17:58:38

@aleb19: Nekem csak az ostobaság, a hazugság az ellenfelem. Téged sajnállak.
Válasz erre 

no_successful2 2015.01.12. 17:59:20

@sanyix:

"Csak a bajnai által felvett imf hitel rossz, az orbán által felvett egyéb hitel már jó? :)"

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:

"A blog arról szól, hogy elég egy hazugságot sokat ismételgetni, és lesznek akik beszopják. Ez pont igaz rád, ugyanis 2010-ben nem voltunk a fizetésképtelenség határán."

Mikor szorul egy ország IMF hitelre ember !

Egyébként meg az IMF hitelnek mindössze 1 előnye van, hogy kicsi a kamat.
Egyébként meg nagyon rövid lejáratú, és a visszafizetéséhez

1. pontosabban a folyósításához megszorításokat szabnak feltételül, amelyek még mélyebbre tolják a gazdaságot,
2. megszorítások tényleg kellenek is, mert olyan rövid lejáratú hitel, hogy egyszerűen nincs idő "kinőni".

Az IMF hitel egy olyan mankó, amitől még szarabb lesz a lábad.
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 17:59:46

@aleb19: Anyád téved. korábban írtam, hogy több devizanemben, köztük forintban is, illetve, hogy 70/30 volt a forint, külföldi deviza aránya az IMF csomag előtt, és jelenleg is ennyi lehet, mert folyamatosan forintosítódott.
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 18:00:41

@aleb19: Ez hülye.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 18:04:02

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: " Az államadósság 15% volt a MANYUP. Szóval ne bagatelizáld el, hogy az csak 3 évnyi törlesztés, amikor konkrétan 15%-al csökkent az adósságunk, de most mégis pont akkora. Segítek, ez annyit jelent, hogy pont ennyivel növelték. "

igen wazze ez csak a kamat torlesztes...most mondom negyedszer,hogy a allamadossag stagnal /nem no nem csokken/es barmit csinal viktator iden is kb 1200milliard Ft fog menni a dagadt bankarok zsebebe newyorkban...a Manyup kb lepkefing volt ebben a piszkos jatszmaban amit adossagcsapdanak hivnak
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 18:08:06

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: "Ez politikai, ideológiai, propaganda, nem gazdaságpolitika. Köze nincs a közgazdasághoz"

ertem...tehat ha adoztatod a bankokat,multikat annak nincs koze a kozgazdasaghoz...ertem ma is tanultam valamit mester
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 18:11:50

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:" illetve, hogy 70/30 volt a forint, külföldi deviza aránya az IMF csomag előtt, és jelenleg is ennyi lehet, mert folyamatosan forintosítódott."

ismet tevedsz 2013 januarban 41:59/forint:deviza/ volt az allamadossag kotveny arany...azota kicsit kiegyenlitetteb, d meg mindig inkabb tobb a devizas kotveny
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 18:13:53

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: "Ez hülye. "

tipikus ...ervekbol kifogyva a primitivek csak hulyezni tudnak
Válasz erre 

koala kóla 2015.01.12. 18:17:09

a szögedi kattintós az index új keményvonalas kommunista sztárblogja
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 18:19:39

@koala kóla: megha kommunista lenne...inkabb bankarok altal kilora megvett libsibarmok
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 18:21:58

@koala kóla: hát fidesznyikként te azért közelebb állsz a keményvonalas kommunistákhoz mint a ballibsik :)
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 18:30:43

@no_successful2:
1. Ez ez miért gond? 4 éve csak megszorítások vannak (persze szigorúan ott ahol pont nem kéne, mert ahol a legnagyobb pénzszórás megy, (állam, bürokrácia, állami cégek) ott nem történt semmi, sőt még jöttek a 0 haszonnal(legalább is az országnak) kecsegtető stadionok, osztogatás a haveroknak, mutyik, ingatlanpanamázás, csődközeli bankok és cégek megvásárolgatása áron felül.
2. és vannak is megszorítások, mint látható a fütyisz kormány eredménye: megszorítás megszorítás hátán (szigorúan ott ahol csak kárt okoz, és haszna nincs), és egy rakás új adó.
Válasz erre 

d2net 2015.01.12. 18:31:46

A tömegeket soha sem lehet eléggé alábecsülni.
Válasz erre 

koala kóla 2015.01.12. 18:32:04

@sanyix: a fityisz megszorít = 2/3

a kommunnisták megszorítanak = forradalom

brühühü
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 18:38:01

@aleb19: Nem bazmeg, nem kamatot törlesztettek belőle, hanem az államadósság tőkéjét szüntették meg.

Hogy lehetsz ilyen hülye. Ott volt 3000 millárd forint állampapírban zömében, és az állam rátette a kezét, és annyit mondott, hogy most ki kellene fizetni saját magamnak saját magam, de akkor most ez inkább nincs. Konkrétan eltűnt 3000 ezer milliárd tőketartozás. Csak te lehetsz olyan hülye, hogy elhiszed, hogy elment kamatra.

Képletesen:
Volt egy cetli, amire rá volt írva, hogy tartozok saját magamnak, és ezt elégették. És azért volt ez a cetli, mert elvették a MANYUP-tól.

Tehát amíg másnak tartoztak, volt adósság, de mihelyst elvették, az az adósság megszűnt.
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 18:39:55

@aleb19: Akkor nem sikerült nekik a forint javára visszabillenteni, mint ahogyan tervezték. Külön kitűzött cél volt, hogy a válság előtti 70/30 arányhoz visszatérnek.
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 18:41:48

@aleb19: Az érvekre mondtál hülyeséget. Az a baj, hogy nem is érted. Hát persze, hogy hülyének látlak.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 18:44:58

@koala kóla: már megint új nicked van "dunántúli gyerek" "dont be such a jew"?

Tudom: két harr mad! beeeeee
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 18:45:38

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: a sotetseg igen nagy a fejecskedben

ha 2011-ben es 2014-ben is kb ugyanakkora az allamadossag es hianyzik tobb mint 3000milliard foront/amit allamadosagra forditottak/ akkor az a kamatokra ment el ...mert az adossagtomeg az nem csokkent es a hitel ara a kamat

ha ezt az eccceru problemet kicsiagyad nem fogja akkor buta vagy de nagyon
Válasz erre 

koala kóla 2015.01.12. 18:48:51

@aleb19:' ha 2011-ben es 2014-ben is kb ugyanakkora az allamadossag es hianyzik tobb mint 3000milliard foront/amit allamadosagra forditottak/ '

Ha így lenne az qrva nagy siker lenne a ballibmatekhez képest.

Év végén viszont 77 alatt lesz az államadósság, ami előrevetíti az újabb 2/3ot.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 18:54:54

@koala kóla:" Ha így lenne az qrva nagy siker lenne a ballibmatekhez képest."

szerintem nem nagy siker inkabb kadarista pangasra emlekeztet,de a maszopszadesz elqras fenyeben tenyleg lehet sikerkent ertekelni
Válasz erre 

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.01.12. 18:56:33

@aleb19: Te tényleg hülye vagy, mint a seggem.

Az államadósság az állampapír. Attól adósság, hogy a tulajdonos számára ki kell fizetni a lejáratkor.
Azt az állampapírt, amit elvettek a MANYUP-tól, kinek fizette ki az állam, ha saját maga a tulajdonos?

Senkinek. A lejáratkor megszűnt kifizetés nélkül úgy, hogy nem számít többé adósságnak.

Ha az állam még a lejárat előtt elpasszolta volna időarányosított hozamra, akkor meg mit csinált volna? Igen, úgy vett volna fel hitelt, hogy nem látszik a könyvelésben látszólag, mert annak rovására növelte volna az államadósságot, hogy akkor nem nő látszólag, amiért cserébe a lejáratkor nem csökken.

Tipikusan nem érted.
Válasz erre 

koala kóla 2015.01.12. 18:57:32

@aleb19: Magyarország Európa bezzeg országa konkrétan emiatt (is).

Az EU adóssága 2010 óta %-ban is tovább nőtt sajna. Úgy hogy NYEUban zuhannak a reálbérek, évi 2-8%-ot.

dzsihád lesz
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 18:59:17

@koala kóla: ezek után újabb kétharmad? Még tavasszal is épphogy összejött a moddolt választási rendszerrel, azóta meg egy rakás adót vezettek be a fiúk, és egy rakás mutyi derült ki. Sok bunkó barom van az országban, de azért annyira nem bunkók hogy így összejöjjön 2/3. Esetleg ha igazítanak még picit a választási rendszeren :)

Egyébként nem válaszoltál a kérdésre, miért nem volt jók az eddigi nickneveid? Gondolod így több embernek tűnsz? Akkor nem ártana új szövegeket kitalálni, mert eléggé tipikus. Vagy mindenkinek ki van adva mit kell mantrázni?
Válasz erre 

2015.01.12. 19:05:30

@aleb19: figyelj te barom (latod, igyekezek lesullyedni a hoborgo focista kocsmaszintedre szintedre, ugy is csak ezt erted) attol, hogy mast hazudsz, meg nincs igazad, ha en keresek 10 millat, es kozben az adossagom 8-rol 9 millara no, attol, hogy ki tudom fizetni, attol meg az adossagom nott, de te ugy se fogsz elismerni semmit se, a fizetett narancskommunistak mar csak ilyenek. Jo kepzest kaptal eltolcsi unortodox gazdasagi iskolajaban :)
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 19:06:52

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang:
"Azt az állampapírt, amit elvettek a MANYUP-tól, kinek fizette ki az állam, ha saját maga a tulajdonos?
Senkinek. A lejáratkor megszűnt kifizetés nélkül úgy, hogy nem számít többé adósságnak."

az hogy az allam az egyik zsebebol kiveszi majd beteszi egy masik allami zsebbe semmit nem jelent... cimkezes kerdese
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 19:12:51

@okostojas007: "es kozben az adossagom 8-rol 9 millara no"
akkor te elcseszted de nagyon,de a magyar allamadossagtomeg nem nott semmi fele-fajta normalis kemeny valutaban kifejezve/dollar.euro/ es ezt hiaba ragozod ez igy van
Válasz erre 

koala kóla 2015.01.12. 19:15:33

@okostojas007: Matolcsy a válság utáni Európa vitán felül egyik legzseniálisabb (vagy legmázlisabb) pénzügyére/jegybankára.
Válasz erre 

2015.01.12. 19:17:10

@koala kóla: ez most a het vicce? :)
Válasz erre 

2015.01.12. 19:20:07

@aleb19: persze, tehat ha most atvaltom neked eurora akkor ugyanannyi lesz, igaz? ez am a narancsmatek... a kozmetikazott GDP-hez merten stagnal, ami nott(nameg valtozott a szamitaso modszer), de ez ne zavarjon.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 19:21:09

@koala kóla:" Matolcsy a válság utáni Európa vitán felül egyik legzseniálisabb (vagy legmázlisabb) pénzügyére/jegybankára."

inkabb csak ilyen mikor egy multi es IMF fuggetlen MNB elnok teszi a dolgat
Válasz erre 

sanyix 2015.01.12. 19:22:41

@aleb19: tehát függetlenül szórja a pénz?
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 19:29:02

@okostojas007: "persze, tehat ha most atvaltom neked eurora akkor ugyanannyi lesz, igaz? ez am a narancsmatek... a kozmetikazott GDP-hez merten stagnal, ami nott(nameg valtozott a szamitaso modszer), de ez ne zavarjon. "

pont ez a lenyeg: nem valtogathatod havonta vagy felevente csak minden ev dec 31-en atvaltod dollarra es nem piszkalod ezt csinaljak a KSH-nal/minden mas orszagnal is/ es ezt nezed vissza 3-4 ev mulva

fuggetlen kulfoldi elemzo szervezetek is ezt a modszert alkalmazzak
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 19:37:46

@sanyix: kihozta az MNB-t 200millard forint nyeresegre 2013-ban/Simor arra az evre 20milliard veszteseget tervezett/ megkereste az MNB-nek es ugyesbe allampapirt vett belole egy alapitvanyon keresztul ergo allamadossag finanszirozasra forditotta

ugyanis hiaba van a magyar allamnak tetemes devizatartaleka azt nem lehet allamadossag csokkentesre forditani, hanem alacsony kamaton mas EU-s jegybankokban kell tartani es kozben kurva dragan kell a sajat allamadossagot finnanszirozni...ugyes ugye koszonjuk ECB
Válasz erre 

tralalala 2015.01.12. 19:48:52

Ez az IMF hogy előnyös volt-e, ez korántsem ennyire egyértelmű. Mikor felvették, akkor előnyös volt, de mikor kiváltották, akkor elég sok minden szólt ellene. Lásd pl.:
privatbankar.hu/kotveny/ennyi-az-imf-hitel-kamata-valojaban-es-ezert-nem-tul-kedvezo-jelenleg-255578
Válasz erre 

sutyerák 2015.01.12. 19:59:54

ahol a nemzetet emlegetik unos-untalan ott lopnak.
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 20:12:01

@aleb19: Látom a libsizésről nem bírsz leszopni.
Válasz erre 

Ј.László 2015.01.12. 20:12:49

@Lajos Csánó: Mindent beszoptál te barom!
Válasz erre 

1ghost 2015.01.12. 20:36:53

@aleb19:

Aleb butaságot beszélsz. Attól, hogy az MNB-ben van 35 merd euró valutatartalék, az nem azt jelenti, hogy az lóvé az államé. Vessél már egy pillantást a jegybank mérleg két oldalára, s akkor talán megérted.
Másfelől ,az ECB-nek a valutatartalékokhoz, annak felhasználásához az ég egy adta világon semmi köze. Tehát két állításodból kettő a butaság. Bravo!
Válasz erre 

Pop40 2015.01.12. 20:54:13

@no_successful2: "Azt magyarázza meg itt valaki, hogy a hitelminősítők miért fordították pozitívba a besorolásunkat ?"

Látszik, hogy fingod nincs a gazdaságról, csak böfögöd vissza a pártmantrát.

Nem fordították a hitelminősítők sehova a besorolásunkat. Épp ugyanúgy bóvli kategóriában vagyunk, mint voltunk.

Mindössze eddig volt mellette egy - jel, ami a további leminősítés lehetőségére utal, na EZT vették le, tehát a bóvlin belül leminősíteni már nem akarnak.

Orbanisztán bóvli volt, és bóvli is maradt. "pozitívba a besorolásunkat"... azt, bazdmeg. Álmaidban.
Válasz erre 

Pop40 2015.01.12. 21:10:40

@deruyter: Ne csodálkozz ezen, az ábra mindössze mutatja, amit már mindenki tud: hogy Magyarország legnagyobb komcsijai a fideszes birkák.
Most is nyalják a ruszkik seggét, mint 50 éve, ebben semmi újdonság nincs.

Ami kis újdonság van a dologban, az az, hogy az usát most kezdték ennyire utálni, mikor szóvá tette a maffiájuk szabadrablását.
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 22:07:08

@1ghost: "Attól, hogy az MNB-ben van 35 merd euró valutatartalék, az nem azt jelenti, hogy az lóvé az államé"

erdekes gondolkodasra utal ha a MNB-ben levo magyar valutatartalek az nem a magyar allame ...esetleg megmondanad kie?

"Másfelől ,az ECB-nek a valutatartalékokhoz, annak felhasználásához az ég egy adta világon semmi köze."
ugyes unios eloiras,hogy a valutatartalekot allamadossag csokkentesre nem lehet felhasznalni,de mas unios kozponti bankban lehet kamatoltatni /pl nemet 0%-s kamatocska/ es ez a legszarabb biznicek egyike
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 22:11:58

@Pop40: "Orbanisztán bóvli volt, és bóvli is maradt. "pozitívba a besorolásunkat"... azt, bazdmeg. Álmaidban. "
az a nagy budos szitu,hogy senki nem hisz a hazudozos/tevedgetos hitelminositoknek es bovli minositessel is alacsony kamattal lehet magyar allamkotvenyt ertekesiteni miota fuggetlen az MNB
Válasz erre 

aleb19 2015.01.12. 22:16:50

@Pop40: "Ami kis újdonság van a dologban, az az, hogy az usát most kezdték ennyire utálni, mikor szóvá tette a maffiájuk szabadrablását. "

csak az a durva, hogy a szadeszmaszop szabadrablasat nem tettek szova anno mert nem kellett adot fizetniuk szinte semmit akkor,mindent okosban inteztek az offshore cegeiken keresztul a nagy konyvvizsgalo cegek segitsegevel
Válasz erre 

jet set 2015.01.13. 00:24:46

OK, szar a fidesz. De szar a többi is, ami van, egyetértek a tüntetőkkel, az elmúlt 25 évből mindenki takarodjon a faszba.
Válasz erre 

2015.01.13. 00:31:16

Brüsszel a szövetséges ja.... kitömi a zsebünket ja... ebben a materialista pénzzelhajtott világban, jóságos emberséges brüsszel csak úgy szórja kétkézzel a lóvét magyarországra. A naivitásnak nincs határa.
Válasz erre 

Pop40 2015.01.13. 01:23:07

@aleb19: Mondom én, hogy lövésetek nincs a gazdasághoz :-)

1, A hitelminősítőknél a hiszek-nem hiszek nem "hit" kérdés, ahogy azt a fidesz hívői elképzelik. Vannak egyes alapkezelők, ahol az alap szabályzata kimondja, hogy ők nem fektethetnek be (tehát TILOS befektetniük) bóvli országok papírjaiba.
Az alapkezelő NEM mérlegelhet.

2, Hogy mennyire kelendőek a magyar állampapírok, arról tán kérdezd meg a Templetont, mert rajtuk kívül nem sokan veszik. Ha ők egyszer valami miatt elkezdenek eladni, na az érdekes világ lesz.

3, MNB "független" lett , az, hogyne. Sok ilyen baromságot tudsz még? :-DD

Az, hogy most veszik az állampapírt, hiszed vagy sem, köze nincs az idióta kancsalhoz. Egyedül ahhoz van köze, hogy világszerte alacsonyak a hozamok. A német 10 éves (Igen, 10 ÉVES!!!!!) államkötvényen FÉL % -ot lehet kaszálni jelen pillanatban 10 !!! évre.

És mivel világszerte alacsonyak az elérhető hozamok, a tőke olyan helyekre is bemerészkedik a magasabb hozam reményében, ahova egyébként nem menne. Na, ezek vagyunk mi.
Azt a magasabb hozamot természetesen te fizeted meg nekik.
Csak hogy boldogan csápolj a "független" jegybankhoz, meg Vitya zsenialitásához.
Válasz erre 

Pop40 2015.01.13. 01:24:53

@aleb19: Tudom, tudom. A fidesz azért lop, mert a szadeszmaszop lopott.

Tudod, pont leszarom.

Aki a szadeszmaszopban lopott, azokat lesittelték.

Most a fideszbolsikon a sor.
Válasz erre 

Pop40 2015.01.13. 01:28:35

@Jankove: Ja, annak nincs. A csúnya eu meg biztos csak kihasznál minket.

A sok sírdogálás előtt-alatt-helyett azért szemezgesd ezt is kicsit:

index.hu/kulfold/ep/2014/12/31/beruhazasok_adatok_eu-s/
Válasz erre 

Lajos Csánó 2015.01.13. 06:41:00

@Bobby Newmark: Hol írtam,mondtam olyat,hogy csökkent az államadósság?!Lehet gyenge vagyok matekból,de nálam a 19000 kevesebb mint a 23000!Gondolom a hülye inkább te vagy!Bár lehet csak nehéz a felfogásod!
Válasz erre 

Niebur 2015.01.13. 07:49:18

@Jankove:
Csak, hogy tudd:
2013-ban:
Magyarország befizetése az EU. felé: 920 millió euró
Eu. kifizetés Magyarország felé : 5 910 millió euró
Válasz erre 

aleb19 2015.01.13. 08:14:11

@1ghost: "Attól, hogy az MNB-ben van 35 merd euró valutatartalék, az nem azt jelenti, hogy az lóvé az államé"

erdekes gondolkodasra utal ha a MNB-ben levo magyar valutatartalek az nem a magyar allame ...esetleg megmondanad kie?

hulyesegeket beszelsz es egy qrva kerdesre sem vagy kepes valaszolni
Válasz erre 

aleb19 2015.01.13. 08:17:49

@Pop40:" Tudom, tudom. A fidesz azért lop, mert a szadeszmaszop lopott."

igen peldaul simicskabarom csak lecserelte nehany embert az adohivatalban es igy a fidesz sajat maganak mukodteti a szadeszmaszop altal kitalalt afacsalasos part-es klientura finanszirozo gepezetett
Válasz erre 

miketbeszéltek 2015.01.13. 08:37:44

@Ј.László: "Koppányig" Te nem vagy ideológiailag eléggé képzett, szemináriumba kéne járnod! Nem tudod, hogy a nemzeti mitológia nem Koppány volt a ballibsi, hanem István? Ezt ráadásul már egy echte libsi-Bródy-is megállapította már:-)
Válasz erre 

miketbeszéltek 2015.01.13. 08:39:25

@miketbeszéltek: =mitológia szerint
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2015.01.13. 08:46:58

@Niebur: ilyen szamok mellett te is elgondolkodsz, hogy mi celbol adjak nem? talan nem tudnak vele mit kezdeni? vagy sajnaljak a szegeny orszagokat? vagy talan ez megis gazdasagi kerdes? talan nem csak nekunk erdekunk, hogy fejlodjunk? pl a munkaeronek, piacnak, szabalyozasi (=beavatkozasi) lehetosegnek is koze van ehhez?
Válasz erre 

gmihaly 2015.01.13. 10:11:31

A léha "újságíróbarmok" is részesei voltak a "benyeletésnek", a politológus és egyéb elemzőkkel egyetemben, tehát elkövetők, ezzel velük a büntetőjog szellemében egyenértékű a vétkük.
Válasz erre 

Lordmotor 2015.01.13. 10:34:18

@Hallja Menjeninnen (a finn portás):
Ha az én hozzászólásom tipikus "fidesz rajongó", akkor áruld már el, a tiéd mennyivel kevésbé MSZP rajongó?

Pártállástól fügetlenül vagy ostoba. Épp ez az "oszd meg és uralkodj" dolog, amivel beszopatnak minket már időtlen idők óta, és egy ilyen cikk (és a hozzád hasonló hozzászólók) csak adják alá a lovat. Lefideszesezel azért, mert nem vagyok ballibsi, hanem ugyanúgy 20 év villamosszéket adnék az egész politikai elit bagázsnak. Kicsit agyalj már el ezen légyszives.
Válasz erre 

Lordmotor 2015.01.13. 10:36:06

@sanyix: Gyengébbek kedvéért: '89 ig elég lesz, köszönöm.
Válasz erre 

citrix 2015.01.13. 13:17:34

Tényleg, mi lesz a csilliárdokért (és Orbán hobbijaként) épített stadionokkal? Néza, az nagyon nincs még ingyen se, még adómentes(sic!) belépőért se. Birkalegelőnek jó lesz, bár kicsit drága hobbi juhtenyésztésre.
Válasz erre 

Vili Doli 2015.01.13. 14:00:46

6. pont.
Viktorka ELVETTE A NYUGDÍJASBÉRLETEMET!

Volt bérletem, nyugdíjas törzsszámom is van. Mégse vehetek nyuggerbérletet, mert nincs még meg a korom hozzá, csak rokkantsági járadékos vagyok. Múzeumi belépőt stb. se.

Az a vicces, hogy ha elérem az öregségi korhatárt, sokkal több lesz a nyugdíjam, és akkor már jár a nyugdíjas BKV-bérlet. Most, csóró koromban meg nem.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.01.13. 14:21:43

@Vili Doli: Miért járna. Nekem sem jár. Ha nem lenne jövedelmem, sem járna.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.01.13. 14:24:02

@Jankove: "Brüsszel a szövetséges ja.... kitömi a zsebünket ja... ebben a materialista pénzzelhajtott világban, jóságos emberséges brüsszel csak úgy szórja kétkézzel a lóvét magyarországra. A naivitásnak nincs határa. "

Végre egy gondolkodó ember...
Válasz erre 

Vili Doli 2015.01.13. 15:05:18

@Desmond77:
De nekem volt nyugdíjas bérletem évekig! Akkor is rokkantsági nyugdíjas voltam!
Most is az vagyok, de fizethetem a jó drága dolgozóbérletet.
Miközben nem utazom annyit, mint aki minden nap munkába jár.
Válasz erre 

Scagnetti 2015.01.13. 15:27:14

@deruyter: Ez tényleg durva, de hát megy az agymosás rendesen. A pár éve még Putyint utáló tábor azóta odavan érte, csak mert most a vezér neki nyal.
Válasz erre 

Niebur 2015.01.13. 16:41:56

@droid_: Valamilyen formában mindegyik. Csak nem kéne eleve rosszindulatot feltételezni.
Válasz erre 

Pop40 2015.01.13. 18:03:13

@aleb19: Ez jó eséllyel így van, csak ugye ez nem mentség a fidesz lopásaira.

Tudod, a bíróságon sem mentenek fel azért, mert az elődöd is lopott.

Mellesleg (noha az áfacsalás szerintem is közös buli) a fidesz ezen túl még rengeteg mindent ellopott, amihez még a szociknak sem volt képe...
Válasz erre 

2015.01.13. 23:53:32

@Pop40: "A sok sírdogálás előtt-alatt-helyett azért szemezgesd ezt is kicsit"

Minek szemezgessek? Az a jó az internetben, hogy bármikor megtalálom bármilyen információnak a szöges ellentétét, ami persze ugyanolyan hiteles. Kitartás kérdése, és persze főleg az hogy melyik szekértábor szócsövét olvasom.

@Niebur: "2013-ban: Magyarország befizetése az EU. felé: 920 millió euró Eu. kifizetés Magyarország felé : 5 910 millió euró "

Ezt olyan meggyöződéssel írod, mintha saját magad ellenőrizted volna személyesen. Mikor tanulod meg, hogy ebben a világban minden látszat? Olyan hülye nem lehetsz, hogy elhidd az EU karitatív télapó, aki puszta felebaráti szeretetből ad lóvét magyarországnak. Ha adnak 1 eurócentet abban biztos lehetsz hogy kézen közön hármat kapnak vissza. Klasszikus példa a cukorgyáraink esete.... kaptunk lóvét a ledózerolásra, aztán most kiszolgáltatottság mellett vehetjük a kibaszott drága cukrot a világ másik feléről, ennek a kifelé áramló pénznek persze nincsen, és soha nem is lesz nyoma. És tele padlás hasonló példákkal.
Válasz erre 

2015.01.14. 00:03:26

@Pop40: "Aki a szadeszmaszopban lopott, azokat lesittelték."

Télleg, kiket? Cuslágon kívül nem emlékszem másra. Persze kirakatvegzálások voltak, meg ejnyebejnyével felérő pár hónapos háziőrizetek luxusvillában, de igazi seggbekúrós börtönben ülő magyar politikus ritkább mint a fehér holló. Szóval ha volt ilyen, kérlek ne habozz megosztani.
Válasz erre 

Niebur 2015.01.14. 06:30:40

@Jankove: Valóban nagyon sok minden csak látszat. Az is, hogy Te értesz hozzá. A cukorgyárak emlegetésével csak saját butaságodat bizonygatod. Egyszer valamit hallottál róla, "cukorgyár" jól megjegyezhető, ütős, mindenki által érthető szó. Azok a szemetek meg tönkretették! Hú, micsoda anyag! Emlegessük csak 20 év múlva is! De ha arról is beszélned kellene, hogy ki mikor és mekkora területen, milyen hatékonysággal termelte az alapanyagot, a cukorrépát akkor nagy hallgatás lenne. Vagy el kellene mondani, hogy szeretett jobboldali Antall kormányunk verte szét azt a termelői szerkezetet (tudod, a "kolhozokat") ami a cukorrépát (is) termelte. Hogy is néz ki akkor a termelés és a feldolgozás összhangja? Az a csúnya Eu! A szemetek! A mi szeretett cukorgyárunk!
Sajnállak...
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2015.01.14. 07:52:31

@Niebur: hat rosszindulatot nem is. csak erdekeket. es innentol kezdve ertelmet veszti a gaz elnyomo brusszel ellen vivott szabadsagharc is, meg a gazdaja kezebe harapo porkoltszaftos ingu viktator is. ezek baromsagok. amellett, hogy vannak fontos kozos erdekek az eu-ban, mindenki a sajat erdekeit is igyekszik kiharcolni. igen, kiharcolni. egyezkedessel, alkukkal, szabalyalkotassal, szabalyok athagasaval es kommunikacioval is.
Válasz erre 

Barbaarb 2015.01.14. 08:29:10

@okostojas007:

Az államadósságot nem véletlenül általában GDP arányosan kezelik. Nominális értéken valóban tovább nőtt az államadósság, de ez nyilvánvaló, amíg költségvetési hiány van. Ugyanakkor viszont a szocik kormányzásának idejéből is a nominális adatokat kell vizsgálni, és ebben az esetben is jobb a mostani teljesítmény, mint a korábbi.

@Ј.László:

Akkor számold a szocik idejéből is a nominális növekedést. Bár a valóság megállapításához erre sincsen szükség, hiszen magától értetődik, ha az utóbbi időszakban jellemzően 3% körül alakul az államháztartási hiány, a korábbiban meg 4-9% között.

@Lajos Csánó:

Azzal is számolsz, hogy így viszont ennek az összegnek jelentkeznie kell az államadóssági adatokban? Vagy ha máshol nem a tartaléknban.
Válasz erre 

2015.01.14. 09:22:21

@Barbaarb: meg egyet is ertenek veled, csak 2 dolog van.
1. megvaltozott a GDP szamitasanak modszere, ezen felul rengeteg trukkot vetettek be (lasd kulfoldi magyarok jovedelmenek belekalkulalasa, holott ez netto baromsag, hisz mas orszagban termelnek). belesaccoljak mar az ejszakai pillangokat, meg a drogugyleteket is.
2. akkor lehetne azt mondani, hogy az allamadossag stagnal, ha az atvett 19500 mrd-s allamadossagra raszamoltak volna a kamatot es az 24000mrd lenne, de a par %-os kamatokbol ez nem jon ki. (meg esetleg modosithatjuk az adossag 50%-at a forint romlasaval, de azt meg szandekosan csinaljak).
Egy darabig vicces a hazudozas es kozmetikazas, aztan robban a bomba, lasd gorogorszag. Nekem az nem adossagcsokkentes, ha 4500mrd-al no az adossagom ugy, hogy kozben meg 3500mrd MANYUP-t lenyulom, meg felveszek ezen felul 4000mrd-t az oroszoktol, amit elfelejtek feltuntetni.
Válasz erre 

2015.01.14. 09:28:47

foly.: ebbol adodik, hogy az a 24000 valojaban 28000mrd, semmifele adossagcsokkenes, se stagnalas nem tortent. Az, hogy ezt konyvelesi trukkel eltuntetik, attol meg ott lesz. hiaba titkositjak az elvtarsak 120 evre.
A masik, hogy szocik idejen volt egy gazdasagi vilagvalsag, fidesz idejen nem volt, megis sikerult a paks2-vel egyutt 43%-al novelni az adossagot. Az hogy epp viszik az audikat es a merciket, ahoz a fidesz kormanynak semmi koze sincs, ha rajtuk mult volna, a gonosz kizsakmanyolo multik meg se vethettek volna a labukat itthon, helyette lenne meg 50.000 kozmunkas.
Szocik se voltak szazasok, de ott legalabb latszott, hogy hova megy a penz (tanarok/kozalkalmazottak fizetesemlese, etc). Itt meg latok meszaros/meszaros kft-t elfelejtett milliardokkal, meg uj stadionokat. Azt hittem a maszop utan nincs lejjebb, de ez a banda ugy tudta alulmulni oket, amire senki se szamitott. Ezert az emberek tanultabb resze mar szavazni jar, hanem kikoltoznek innen a fenebe. (volt kollegak 50% mar kulfoldon fejleszt, ismeroseim cegei kornyezo orszagokba szetszorva, majd ha csak kozmunkas lesz, multi nelkul, akkor lehet igazan tapsikolni)
Válasz erre 

2015.01.14. 09:30:08

@okostojas007: resze mar NEM szavazni jar,
Válasz erre 

Niebur 2015.01.14. 17:59:18

@droid_: De hát a világon mindig, minden valamilyen érdek alapján működik. Csak elég nehéz összeegyeztetni a magán, a köz, a rövid vagy hosszútávú stb. érdekeket. Kormányunknak ez láthatóan nem sikerül. Illetve egy területen nagyon is.
Válasz erre 

2015.01.14. 21:19:24

@Niebur: "Valóban nagyon sok minden csak látszat. Az is, hogy Te értesz hozzá."

Én soha nem állítottam hogy értek hozzá, csak ellentétben veled használom az agyamat is, illetőleg nem elégszem meg az elémtárt pr dumákkal. Szívesen társalognék tovább, de olyannal felesleges, aki buzgón fűrészeli maga, és a többi 10 millió alatt az ágat, holmi látszat dolgokért.
Válasz erre 

Barbaarb 2015.01.15. 09:25:01

@okostojas007:

Tudomásom szerint az új GDP számítási módszerrel tavaly év vége felé kezdtek el számításokat végezni, de egyéb mutatókra nem is terjesztették még ki az így kapott adatokat, vagyis a GDP-arányos államadósság stagnál ugyanazzal a módszerrel vizsgálva, mint amit az előtte lévő szoclib kormányok idején is alkalmaztak.
Amit te írsz a stagnálásról, az a nominális érték stagnálása lenne, de törvényszerű, hogy a nominális érték nő, amíg létezik költségvetési hiány. És mint korábban írtam, a költségvetési hiányokat is össze lehet hasonlítani a szoclib időszakkal, igencsak jelentős a különbség, amiből egyenes úton következik az államadósság változása közötti különbség.
Én nem állítom, hogy jók a mostani eredmények, pusztán annyit, hogy ebben a tekintetben valóban jobban teljesít az ország, mint a szoclib kormányok idején.
Válasz erre 

Barbaarb 2015.01.15. 09:28:06

@okostojas007:

A szoclib kormányok idején a válság előtt is stabilan emelkedett a GDP arányos államadósság, és ennek elindítója épp a részben említett 100 napos program volt. Továbbá ne felejtsük el, hogy az Orbán-kormány alatt is volt válság, a W válság második hullámvölgye már arra az időszakra esik, hiszen az egész EU recesszióba is fordult.
Válasz erre 

2015.01.15. 10:13:11

@Barbaarb: a GDP aranyos allamadossag mar az ujjal van szamolva. ez 100%, mivel nehany ujsag ossze is hasonlitotta, hogyha a regivel lenne, akkor X%-al tobb lenne. Ossze lehet hasonlitani, csak irtam fentebb.
1. szoclibes 100 napos programbol nem stadiont epitettek, tehat joreszt a nepnek ment a penz(meg ha nehany kedvezmenyezettel nem is ertettem egyet.) Jelen esetben stadion, vasut felujitas: sincsere annyi penzbol, amennyibol masok magnesvasutat epitenek.
2. amennyiben volt 2. hullam, akkor a kornyezo orszagok adossagaban is latni kene, de nem latszik, tehat komolyabb hullam max orban fejeben volt.
3. 2 nagyobb tetel is kimaradt az allamadossag szamitasabol a narancsoknal: 1. paks2 4000 mrd, 2. manyup lenyulas 3500 mrd. Ez a ket osszeg nem elhanyagolhato, hiszen ha ez rajon, az +30% adossag, ilyen csusztatas a szocik idejen nem volt. Raadasul a manyup viszont a szociknal jelentkezett, hisz arrol a bevetelrol ok lemondtak, hogy az ongondoskodas iranyaba tereljek a nepet.

m.cdn.blog.hu/ni/nivo/image/gazd1.JPG

nem viktator, hanem bajnai stabilizalta az allamadossag
emelkedeset, es ha megnezed az elso orban kormany alatt ugyanugy szarnyalt az allamadossag, mint gyurcsany idejen.

Kozmetikazni lehet, de ez idovel meg fog jelenni az allamadossagban (kiveve a manyup, ami ugye egyseru lopas volt).
Az, hogy a szocik benak voltak, teny, de ok siman csak benak, ehhez kepest viktator egy jol szervezett maffiaallamot iranyit, ami kizarolag lopasra epul. Az is tisztan latszik, hogy a gombnyomogatok 99%-a azt se tudja mire nyom gombot, adernek halvany lilal goze sincs, hogy milyen torvenyeket ir ala, es kozben lezerjani es haverjai probalnak minel tobbet sikkasztani sajat maguk altal gyartott torvenyek alapjan.
Válasz erre 

2015.01.15. 10:16:17

@okostojas007: "nem viktator, hanem bajnai stabilizalta az allamadossag emelkedeset"
ez kicsit felreertheto , tehat o akadalyozta meg az allamadossag tovabbi emelkedeset (megszoritasok).
Válasz erre 

Niebur 2015.01.15. 16:34:22

@Jankove: Ennyire telt?
Válasz erre 

Barbaarb 2015.01.16. 12:41:13

@okostojas007:

A tavalyi lehet már az új módszerrel van számolva, előtte viszont még nem is létezett ez a módszer, és akkor is stagnált.

1. Nem akarom utolsó vérig védeni ezt a kormányt, pusztán megemlítettem, hogy vannak területek, amiben valóban jobban teljesít elődeinél. A stadionépítésekkel én sem értek egyet, és a 100 napos program pontjai valóban a néphez mentek, viszont olyan gazdasági spirált indítottak el, ami hosszútávon viszont rájuk nézve is gondot okozott.
2. A második hullám tudtommal Magyarország adósságában sem mutatkozik. Ahol mutatkozott az a GDP növekedési ráta, az EU átlag ráta is negatív volt (a magyar is).
Kár, hogy nem tudok itt képet linkelni, de könnyen utána tudsz járni, hogy a kormányváltás óta az EUROstat adatai szerint 2010-től a magyar államdósság stagnál, miközben az EU-átlag 15%-kal nő (2013-mal bezárólag), és nem nagyon van EU-s ország, ahol ne nőne, Németországtól Franciaországon át a régiós országokig.
3. Az államadóssági adatok számításának van adott módszere, nem lehet csak úgy beleszámolni a paksi költséget, amikor még aláírva sincsen semmi. A lenyúlt manyup pedig szerepel benne, mert anélkül magasabb lenne az adat.

Bajnai a legkevésbé sem stabilizálta az államadósság növekedését, sőt nála nőtt csak igazán az új hitelek miatt, de ez az ábráról is leolvasható a 2009-2010-es szakaszban.
Az első Orbán-kormányidején nem szárnyalt az államadósság, csak 2002-ben nőtt az előző évihez képest, ami viszont elsősorban a 100 napos programnak köszönhető.

Igen Orbán sokkal tudatosabban csinálja, mint a szocik, de ettől a tényszerű adatok egyértelműen azt mutatják, amit fentebb állítottam.
És igen, gombnyomogató robotok vannak, azonban sajnos ez sem 2010 óta lett ilyen.
Válasz erre 

2015.01.16. 12:54:38

nem nezted meg a kepet, amit linkeltem.
latszik rajta pontosan, hogy mikor stabilizalodott az allamadossag, es hogy az elso orban kormany pont annyir novekvo adossagspiralba volt, mint utana a szocik, tehat semmivel se csinaltak jobban. a 100 napos ilyen szempontbol meg nem is rontott rajta, hisz megmaradt a "stabil" eladosodottsag, nem latszik az sem, hogy bevezettek. Semmilyen gazdasagi spiral nem volt miatta, mivel valaki stadiont epipt, valaki meg rendor/tanar fizetest emel (megjegyzem pl a hivatasos katonaknak akkor volt utoljara emeles, kb 2002 korul, azota ugyanazon a penzen vannak.)
Milyen uj hitelt vett fel bajnai, amit a tobbi nem? egyet csinaltak csak, hogy nem piacon vette fel, hanem az IMF-tol felaron, cserebe az IMF meg elvarta, hogy ne osztogassak el. Ez az ami nem tetszett viktatornak, emiatt lett visszafizetve, es refinanszirozva a manyup-bol es $ kotvenyekbol (ami mint a mostani forint arfolyamon is latszik, oriasi nagy baromsag volt).
Paksot pedig mar reg alairtak, az hogy nincs benne a 2014-esben az max valami konyvelesi trukk:
vs.hu/gazdasag/osszes/alairtak-a-paksi-hitelszerzodest-0401
raadasul ezt is pult alatt, de az oroszok nyilvanossagra hoztak a felteteleket, amibol kiderul, hogy ez egy sohase megterulo lehuzas. Gondolom van olyan sikeres, mint a metrotender, vagy a grippen beszerzes.
Válasz erre 

2015.07.30. 04:19:48

@Lajos Csánó: Egy egész csokor! Elég lesz?
Tacitustól tudom, hogy azért lesz valakiből politikus, mert lopni akar. Jancsó Miklós
"A hazafiasság a gazemberek utolsó menedéke" Samuel Johnson
"Az uralkodó réteg forradalma, csak arra jó, hogy vég nélkül fenntartsa saját uralmát!" Tolsztoj Leo 1902! beszoptuk!
Törvényszerűen mondhatjuk ki: hitvány idősebb nemzedékek mellett felnőtt ifjúság még hitványabb. Szabó Dezső 1921!
Nincs nekem a zsidókkal semmi bajom... csak a szemtelen és tisztességtelen emberekkel van bajom, akik között feltűnően sok a zsidó! Márai Sándor
"A kommunizmus tragédia, de az igazi ellenfél mindig a „nemzeti” jelmezbe öltöztetett képmutató kapzsi jobboldali." (Márai Sándor)
„Mi felakasztjuk a kis tolvajokat, a nagyokat kinevezzük politikai posztokra!” Mondta volt Esopus!
Válasz erre 

2015.09.12. 06:53:59

@Lajos Csánó: A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla
annál kárhozatosabb elbizakodottság és vakság nincs, mint másoknak tanácsolni, vagy másokat vezetni akarni ahoz kívánható talentum nélkül, s , hogy azok, kik ezen hiányokat nem érezvén, magokat kolomposokká, vezérekké tétetik, több kárt okoznak, mint hasznot, és sok fáradozásukért, ha mégoly tiszta szándékból folynak is, dicséret, s hála helyett gúnyt, s gyűlölséget aratnak — sőt némelykor áldás helyett felebarátaikat könnyekbe borítják!” 20. Oldal
31. oldal: de ha a kislelkűség makacson minden javítást kirekeszt, a legszebb, leghasznosabb, legszükségesebb előmenetelnek lesz gátja, hiábavalóságokon, s szemfényvesztéseken alapul, annál veszélyesebb, minél erősebben ragaszkodik hozzá a sokaság.
Széchenyi Hitel 1836 FIDESZ okoskák
Válasz erre 

2015.10.22. 04:28:02

@Lajos Csánó: Tacitustól tudom, hogy azért lesz valakiből politikus, mert lopni akar. Jancsó Miklós
"A hazafiasság a gazemberek utolsó menedéke" Samuel Johnson
"Az uralkodó réteg forradalma, csak arra jó, hogy vég nélkül fenntartsa saját uralmát!" Tolsztoj Leo 1802! beszoptuk!
Törvényszerűen mondhatjuk ki: hitvány idősebb nemzedékek mellett felnőtt ifjúság még hitványabb. Szabó Dezső 1921!
Nincs nekem a zsidókkal semmi bajom... csak a szemtelen és tisztességtelen emberekkel van bajom, akik között feltűnően sok a zsidó! Márai Sándor
"A kommunizmus tragédia, de az igazi ellenfél mindig a „nemzeti” jelmezbe öltöztetett képmutató kapzsi jobboldali." (Márai Sándor)
Válasz erre 

2016.02.07. 10:50:09

@Lajos Csánó:Megkérdeztük a szakembert: Volt-e nálunk rendszerváltás?

Kódis János 59 éves váltókezelő a Pusztagödöri vasútállomáson. Negyvenöt éve van a szakmában, de ha hozzá vesszük, hogy az apja is váltókezelő volt, nyolcvan éves szakmai múltat mondhat magáénak. Az első kérdésünk az volt, ami mindnyájunkat foglalkoztat, mindennapos vita tárgya:
— János bácsi, volt-e nálunk rendszerváltás?
— Volt a rosseb fiam!
— És miért nem volt?
— Azér gyerekem, mert a vágány a régi maradt! Látod, ez itt a váltó. Ennek van két állása. Vagy jobbra döntöm, vagy balra. Oszt ezzel a böhöm nagy súllyal kell működtetni. Ez a váltó eredetileg jobbos vót, aztán jöttek a kommunisták, oszt kezdték piszkálni. De meg se bírták emelni, míg az oroszok be nem jöttek. Azok osztán átlökték nekik balra.
— Ettől megváltozott valami János bácsi?
— Meg ám fiam!
— Micsoda?
— Hát kifele mindig tele vagon ment, befele meg az üres vagon gyütt, osztán annak is örültünk.
— Miért?
— Hát, hogy legalább a vagont visszaadták!
— Mostanában, hogy van ez?
— Hát kérem, most a váltót megint jobbra állították, oszt azóta, megszűnt a forgalom.
— Magának jobb lett ettől János bácsi?
— Hát, ha csak attól nem, hogy azóta, semmi dolgom nincs. Ha nem így vónék nyugdíj előtt, hát már munkanélküli vónék, mint a gyerekeim.
— Ők mit csinálnak?
— Ők igazi kódisok.
— Miért?
— Mert kilökték Őket a holtvágányra.
— Az melyik János bácsi?
— Az amék nem vezet sehova!
— 1990
Válasz erre 

2019.01.05. 07:56:52

@LINQ:
Országgyűlés a TV-ben Ostobák, az utcán!

Cséplik a szót, száll a pelyva,
Világít ám, mint égő ködgyertya
Képviselő megfontolt magyaráz,
Majd megríkat, akár a könnygáz.
Ágnes asszony, a patakban moshat,
Képviselő asszony szerecsent mosdat.
Keni a szennyet a másik pártra,
Nincs senki, aki elmagyarázza
Mire is megy ki ez a játék
A bűn tisztességnek látsszék?
Ember nincs, ki eldöntse
Nem tiszta, itt egyik se!
Ennyit bírok leszűrni belőle!

Miért nem büntetendő a parlamenti, nyilvános hazudozás, akkor sem, ha kiderül? Azonnali kizárás, (tetten érés, rá bizonyítás esetében) mandátumtól való megfosztás visszatartó erő lenne, és sok felesleges szócséplés kiiktatása révén, hasznos munkára maradna idő! Talán mindkét párt elesne egy nem nélkülözhető eszköztől?
Válasz erre 

2019.03.20. 14:27:33

@aleb19:
Minthogy az államadósság fedezetét az állami bevételek alkotják, amelyeknek fedezniük kell az évi kamat- stb. fizetéseket, a modern adórendszer a nemzetközi kölcsönök rendszerének szükségszerű kiegészítője lett. A kölcsönök lehetővé teszik a kormány számára, hogy rendkívüli kiadásokat fedezhessen anélkül, hogy az adófizető ezt azonnal megérezné, de később mégis adóemelést tesznek szükségessé. Másrészt az egymást követő adósságok felhalmozódása által előidézett adóemelés arra kényszeríti a kormányt, hogy új rendkívüli kiadásoknál mindig újabb kölcsönöket vegyen fel. A modern adórendszer, amelynek tengelyét a legszükségesebb létfenntartási eszközökre kivetett adók (tehát ezek megdrágítása) alkotják, ezért magában hordja az automatikus fokozódás csiráját. (Mókus kerék )
A túladóztatás nem rendkívüli jelenség, hanem ellenkezőleg alapelv. Ezért Hollandiába, ahol ez a rendszer először honosodott meg, de Witt a nagy hazafi könyvében úgy ünnepelte, mint a legjobb rendszert arra, hogy bérmunkásokat alázatossá, mérsékletessé, szorgalmassá, és munkával túlterheltté tegyék!

Forrás: Marx: A tőke VII: fejezet: a tőke felhalmozási folyamata 698.-699. Oldal.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard