Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Tényleg csak a párnacihában van biztonságban a pénzünk?

Tényleg csak a párnacihában van biztonságban a pénzünk?

Mióta világ a világ, az emberek szeretnek könnyen pénzt keresni, ezért az ügyeskedő bankárok, brókerek és a munka nélkül, szerencsejátékkal vagy „jó befektetéssel” pénzét megsokszorozni igyekvő keményen spóroló kisemberek tulajdonképpen ugyanannak az illúziónak a rabjai. A közgazdaságtan örök igazsága ugyanis az, hogy csak nagy kockázattal juthatsz nagy pénzhez, ha ezt nem vállalod be, akkor görnyedhetsz egész nap a futószalag mellett, vagy kapálhatsz a kis veteményesedben, a gondtalan életről viszont ne is álmodj, amíg nem hazardíroztál eleget. Vendégszerzőnk, Karpánszky Dávid írása.

parna.jpg

       Fotó: danielbalogh.wordpress.com

Érdekes jelenség Magyarországon, hogy a nagy pénzügyi visszaélésekben a hölgyeknek sokkal jelentősebb a szerepük, mint az egyszeri vállalkozások irányításában. Ott van például a Globex-ügy Györgyikéje, a Hungária Értékpapír Jolikája, és a legújabb sztár, a Kun-Mediátor Marcsija. Azon kívül, hogy nők, közös bennük még, hogy mindannyian lebuktak, és az is rokonítja a történetüket, hogy akkor derült ki a turpisságuk, amikor már késő volt, vagyis meglovasították az ügyfelek pénzét. Nem kell persze hölgynek lenni ahhoz, hogy a pénzügyi felügyelet orra előtt ügyeskedje ki magának egy utazási iroda, egy brókercég vagy más befektetéssel foglalkozó vállalkozás a bennük keményen megbízó kisemberek pénzét.

A magyar pénzügyi felügyelet eddig sem brillírozott, hiszen képtelen volt megakadályozni olyan nagy összeomlásokat, mint amilyen Postabank csődje, vagy a Globex pénzének eltüntetése volt. A felügyelet persze nem tévedhetetlen, nem mindenható, de alapvetően ez a szerv a felelős azért, hogy a pénzügyi rendszerben olyan átlátható viszonyok uralkodjanak, melyben a lehető legkisebb a kockázata annak, hogy az ügyfelek pénze köddé váljék. Ami azonban február óta kezd kirajzolódni, az több mint tragikus kép a felügyelet ténykedéséről. Sokan magyarázzák a mulasztásokat azzal, hogy az egykori PSZÁF a Matolcsy-érában beolvadt a jegybankba, ami átmeneti zavarokat okozott a felügyelet ténykedésében. Nos, ha nem eresztették volna szélnek a szakemberek tömegét, ha hagyták volna ügyködni a felügyelet megmaradt munkatársait, akkor nyilván elkerülhető lett volna a botrányok egy része. Ha egy vizsgálat alapos, és feltárja a visszaélések lehetőségét, esetleg kiigazításokra kötelezi a pénzügyi szolgáltatót, végső esetben pedig megbírságolja a szabálytalanságokon ért pénzintézetet, akkor elkerülhető a legrosszabb, vagyis a csőd, a felszámolás, az ügyfelek kártalanításának procedúrája. Egyszerűbben fogalmazva, a pénzügyi felügyelet őrködik több millió magyar polgár bankbetétei, értékpapírjai, befektetései fölött, és ha nem végzi rendesen a dolgát, akkor vagyonok vesznek a semmibe, életek munkája illan el egy másodperc tört része alatt.

De vizsgáljuk csak meg, mely pénzintézeteken söpört végig az utóbbi hetekben a botránysorozat? Kezdődött a Széchenyi Bankkal, folytatódott a Buda-Cash-el, ami a tulajdonosok érdekszférájába tartozó DRB bankcsoportot is magával rántotta, majd jött a Hungária Értékpapír Zrt, aztán a nagy port kavart Qaestor-ügy, gyanúba keveredett a Lombard Lízing Zrt, most pedig a Marcsi nevével fémjelzett Kun-Mediátor borzolja a kedélyeket. (Persze ez utóbbit nem a pénzügyi szolgáltatók között tartjuk nyilván.) Mi is a közös ezekben a cégekben? Az, hogy mind magyar tulajdonosok kezében van, egyiknek sem volt külföldi anyabankja, és mindegyik ügyfeleit abból a Befektető-védelmi Alapból kártalanítják, melyek tőkéjének döntő hányadát azok a pénzintézetek adják össze, melyeket agyonadóztat a kormány, és ha tőkehiánnyal küzdenek, saját anyabankjuk tőkésíti fel ezeket.

persely_960x640.jpg

Fotó: hir24.hu

Nem igazán népszerű ma Magyarországon a bankok pártján állni, de ezek nélkül a nagy multik nélkül már rég összeomlott volna a magyar pénzügyi rendszer. Ezek - az OTP kivételével - külföldi tulajdonú bankok ugyan nem ígérnek magas kamatokat, gyorsan megtérülő befektetéseket, de nagyrészt körültekintő kockázatelemzésüknek köszönhetően a nagy botrányok eddig elkerülték a pénzpiac ezen óriásait. Ha egy ilyen meghatározó bank bedőlne Magyarországon, az teljes katasztrófához vezetne, hiszen olyan bankpánikot indítana el, melynek következményei beláthatatlanok. De ne is fessük az ördögöt a falra! Inkább ennek fényében vizsgáljuk meg a magyar kormány bankokkal kapcsolatos stratégiáját az utóbb öt esztendőben: A nagy bankokat megannyi külön adóval sújtotta, visszamenőleges jogalkotással tette bizonytalanná a piaci környezetet, és amikor a pénzpiac kisebb, hazai szereplői csődöt jelentettek, az ő pénzükkel sikerült kártalanítani a károsultakat. A bankárok persze nem angyalok, ezeknek a terheknek a jelentős részét áthárította az ügyfelekre, így ennek a pénzpumpának is a keményen dolgozó magyar betétesek és hitelesek lettek a vesztesei. A piac kisebb, általában hazai tulajdonosok birtokában lévő szereplőit kevésbé sanyargatta a kormány, ezzel párhuzamosan a felügyelet is eléggé elnéző volt velük. Később bebizonyosodott, hogy nagy hiba volt ilyen eltérően viszonyulni ugyanannak a piacnak a két térfeléhez. A kicsik ügyeskedtek, nyerészkedtek, de végül elbuktak, a nagyok fizettek, alámerültek, és a túlélésre játszanak, ám az ügyfél mindkét szektorban rosszul jár. A kicsikhez már nem meri vinni a pénzét, a nagyok pedig alig fizetnek kamatot, így marad az államkötvény, aminek persze a kormány örül, de a lényeg az, hogy befelé ugyan, de az állam folytatja az eladósodást.

Újra feltéve a címben szereplő kérdést: Hol is van biztonságban a pénzünk? Otthon a párnacihában? Nem hinnénk, hiszen ott nem kamatozik, tűz vagy betörők martalékává válhat. A pénznek dolgoznia kell, és ha otthon rejtegetjük, nem dolgozik, vagyis nem kamatozik, csak az értéke csökken. Ha egy ország pénzpiacán eluralkodik a bizalmatlanság, akkor mindenki a saját pénzecskéjére hajtja le a fejét esténként, és másnap hiába találja ugyanott a megtakarítását, a párnában egy éjszaka alatt is veszít az értékéből. Szóval, mivel rossz folyamatok indultak el a magyar pénzügyi rendszerben, közel kerültünk ahhoz, hogy a megtakarítások az ágyneműtartókban pihenjenek, miközben egyre nagyobb szükség lenne a működő tőkére, a bankbetétekre, melyek stabilitást adnak a szolgáltató bankoknak és ügyfeleiknek egyaránt.

Karpánszky Dávid

 

40 komment Tovább
Tényleg csak a párnacihában van biztonságban a pénzünk? Tovább
Facebook Tetszik
0
40 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A rejtélyes Rogán-botrány A rejtélyes Rogán-botrány
  • Fideszben beköszöntött az utcai harcosok korszaka Fideszben beköszöntött az utcai harcosok korszaka
  • Kurucos vircsaftról papolnak, de gyáva labancként viselkednek Orbánék Kurucos vircsaftról papolnak, de gyáva labancként viselkednek Orbánék
  • Orbán zajos külpolitikája igyekszik elfedni Magyarország belső bajait Orbán zajos külpolitikája igyekszik elfedni Magyarország belső bajait
  • A béketeremtő szerepében: Orbán Viktor A béketeremtő szerepében: Orbán Viktor

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1007377700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Burgermeister 2015.04.18. 11:53:16

Sajnos ez Hungária!!! Pénzünk nincs biztonságban, ahol pedig igen ott a kamat nullapontnulla. Beteszek 10milliot és amikor kiveszem (levonják a költségeimet) kevesebbet kapok vissza. Marad a ciha!!!

De aki tud biztos befektetést az szóljon!!!
:)
Válasz erre 

Kivancsi 2015.04.18. 20:12:17

ki ez a blogger?
csak nem vmi bank alltal fizetett berenc?
:) :)

mert most ugynezki beteszek ma este 10 millat masnap reggelre joval kevesebb lesz mikor kiveszem
:):)

inkabb tartsuk a chiaban!! :) :)
Válasz erre 

valaki23 2015.04.18. 20:20:30

és a biztosítók, azok mindig kimaradnak. mi most fogunk előtakarékosságit kötni, messze jobb a hozama, mint bármi másnak.
Válasz erre 

Beer Monster 2015.04.18. 20:41:45

Ahol a legcsekélyebb gikszer, umbulda, rosszszándék, simli felmerül, onnan menekülni kell mindjárt.

Sajnos a pénz nincs biztonságban, ha másoknál van.
Válasz erre 

Alick 2015.04.18. 21:04:14

"a párnában egy éjszaka alatt is veszít az értékéből"

A bankban pedig mindenféle számlavezetési díjak és egyéb költségek miatt, minimális kamatok mellett.
Válasz erre 

Alick 2015.04.18. 21:05:00

@valaki23: ...amíg be nem bukik a biztosító.
Válasz erre 

különvélemény2 2015.04.18. 21:15:35

@Kivancsi: "ki ez a blogger?"

Valami új index kamublog, az utóbbi pár hétben mindene címlapos, nemsokára a kommentelés is tiltva lesz, ahogy az a kamublogoknál szokás.
Válasz erre 

különvélemény2 2015.04.18. 21:18:34

@post
"miközben egyre nagyobb szükség lenne a működő tőkére"

Szólj annak a pár tízezer milliárd dollárnak, amik nyugati spekulatív termékekben vannak. Abból egyik sem működő tőke.
Ez a nagy rákfenéje a mai pénzügyi piramisjátéknak, amihez képest ezek a szimpla csalások kismiskák.
Válasz erre 

azzer 2015.04.18. 21:31:43

Kommenteket olvasva tényleg elég tragikus az átlag ember pénzügyi ismerete, tudása.
Nem ártana felfogni, hogy a pénzetek SEHOL nincs 100%-os biztonságban. A kérdés az, hogy hol van nagyobb biztonságban. Lehet otthon tartani, csak fennáll a veszély, hogy betörnek, ellopják. Ennek ellenére még mindig a Bank a legbiztonságosabb, igaz az is csődbe mehet, de az OBA és a BEVA azért egész jól működik.

Sokan azt várják, hogy majd beteszik a pénzüket, és pár hónapon belül majd dupla annyit vesznek ki, hát igen, hol éltek ti? Alacsony a kamat? Igen, de azt se felejtsük el, hogy az infláció is 0% körül mozog. Az átlagember meg nem érti a reál - nominál kamat közötti különbséget.

Beteszel 10 millát ma, és másnap már várnád a lóvét? Omfg. Éves kamatozás van, néhol van havi kamatozás. Ha nem tetszik a banki betét kamata, akkor menj ki a részvény, és értékpapír piacra, már több hozamod lesz, emellett vállald be a kockázatot is. Csak azt ugye manapság nem szokás, pláne ilyen pénzügyi alul műveltség mellett.
Aztán ha valami gáz van, akkor meg sír a sok proli, hogy jaaaj állambácsi fizess nekünk, mi ezt nem tudtuk, meg különben is szemét bankok bla bla. És ki fizeti meg? Én, meg azok, akik tudnak megalapozott, értelmes döntést hozni, akik nem sajnáltak időt és energiát fektetni abba, hogy megismerjék az értékpapír piac és a befektetések világát. Had ne említsem a devizahiteleseket, a sok buta ember hülyeségét ki fizeti meg? Természetesen mi....
Válasz erre 

zobod 2015.04.18. 21:41:59

@különvélemény2: azok mögött csak töredéknyi tőke van. Jó esetben. Határidős ügyeletek, hatalmas áttétekkel. Komolyabb valódi lóvé koncentráltan az olajállamok alapjaiban van, az számít, hogy ők mibe teszik.
Válasz erre 

különvélemény2 2015.04.18. 21:43:42

@zobod:
Milyen áttétekre gondolsz?
Válasz erre 

trollsalab 2015.04.18. 22:00:49

@azzer: Agrobank, Ybl Bank, Postbank. Csak néhány példa a múltból, és "véletlenül" mind magyar bank volt
Válasz erre 

trollsalab 2015.04.18. 22:07:05

@azzer: A sok szellemi fogyatékos még azt sem képes felfogni, hogy a bank a hitelt nem a semmiből teremti, az nem az égből aláhulló mannaként pottyan az ölébe, hanem a betétesek pénzét helyezi ki hitelként. Ergo a hitelkamat mindig magasabb lesz mint a betéti kamat.
Válasz erre 

Vili Doli 2015.04.18. 22:08:49

"A pénznek dolgoznia kell, és ha otthon rejtegetjük, nem dolgozik, vagyis nem kamatozik, csak az értéke csökken."

Áruld már el, mire gondolsz KAMAT alatt?
Arra a fél %-ra, ami néha felmehet 1-re, kiemelt akciónál 2%-ra? RÖHEJ!
Még a szocializmusban is 5%-ot adott az egyetlen lakossági bankunk.

A pénznek igenis a párnacihában van jó helye!
Ha már nem kamatozik SEMMIT, legalább ne használják ingyen a pénzemet!

Ha már kamat nincs
Válasz erre 

zobod 2015.04.18. 22:37:17

@különvélemény2: határidős kereskedésben a kontraktus értékének csak egy töredékét kell befizetned a számlára, mert lehetőség van a tőkeáttételes kereskedésre. Kell persze letét is, de összességében még mindig kevesebb saját rész kell, mint amennyi a kereskedett kontraktusaid ára.

Akkor van persze a szopás, ha valami kilengés történik, és az elszámolási rendszer miatt másnap már csak a hűlt helyét látod az összes pénzednek, akár még adósságod is marad. Mint a BC CHF spekulációinál. Meg persze az is lehet, hogy eleve kölcsön pénzzel szálltál be.

A lényeg, hogy a spekuláció kétségtelen jelentős likviditást ad a kereskedett eszközöknek, tehát azokat valóban lehet könnyen adni-venni, de bizonytalan gazdasági környezetben ez játék a tűzzel. Ezért korlátozták pl. a shortolásokat az euro válság mélypontján pár éve.

Civilnek, kívülállónak, rendes becsületes embernek aki valami értékteremtéssel szerzi a jövedelmét, szerintem nem szabad ennek a világnak még csak a közelébe sem mennie. Tartsa a megtakarítását széfben, vagy bankbetétben, vagy leginkább állampapírt vegyen ha hosszabb távon nélkülözni tudja a pénzt, vagy adókedvezményes megtakarítási lehetőséget keressen, esetleg globális nagyvállalatok kötvényeit vegye ha bátrabb, és ha már részvény akkor indexet vegyen. Egyedi részvényt árfolyamnyereség céljából, pláne határidős szarságokat, devizapiaci kontraktusokat meg csak akkor vegyen ha spekulálni akar, de akkor számoljon a következményekkel.
Válasz erre 

valaki23 2015.04.19. 00:17:32

@Alick: a bankba betett pénzhez bármikor hozzáférhetsz, de nem csak te, hanem bárki. Pont ez a gond, pánik esetén mindenki kivesz, és zuhanás van. Valuta detto ugyanez, tőzsde szintén. Biztosító más káposzta, nincs akkora kilengés. Persze mindenben van kockázat, csak nem mindegy, hogy mekkora is milyen az a kockázat. Pl. állambácsi lenyúlja a zsét, de azért az nem minden évben van. Sőt, mivel ezen éppen most vagyunk túl, most érdemes újra ezzel foglalkozni.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.04.19. 06:42:48

@valaki23: És szerinted a biztosító hol fialtatja a pénzét? Csak nem a tőzsdén? Ő nem buk6?
Válasz erre 

csak egy néző 2015.04.19. 07:06:47

A pénzed a rablóknál és ennél a regnáló fidesz kormánynál van biztonságban. Ők majd vigyáznak rá. Ja, hogy ez a kettő ugyan az?
Hát így jártunk. Keményen dolgozó kisember, kis pénz, de nagy szopás, nagy ember, nagy pénz, nagy visszatérítés.
Válasz erre 

különvélemény2 2015.04.19. 07:46:26

@zobod:
Így már értem mire gondoltál.
Ez kevésbé jellemző a nagy pénzeknél, amire én gondoltam, mert a tőkeáttétet is fizeti valaki, így minél nagyobb az összeg, annál kisebb áttétet tud nyújtani a bróker, míg egy összeghatár felett már egyszerűen nincs annyi pénze.
Válasz erre 

különvélemény2 2015.04.19. 07:51:40

@Vili Doli:
Van rengeteg teljesen törvényes, átlátható befektetési alap, ami jóval magasabb kamatot fizet.
Általában kockázat szerint skálázódik, de egy vállalati kamukötvénynél, vagy Marcsinak odaadott pénznél mind sokkal biztonságosabb.
Válasz erre 

luis5 2015.04.19. 07:54:30

Es Tribuszernet kifelejtjuk a sorból? Az a no zseni....szabadulasa után Ismet beteteket gyűjtött pedig tudtak ki az. Na ez a nagy magyar rejtély...
Válasz erre 

valaki23 2015.04.19. 09:30:49

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: de, csak 2 lényegi eltérés van: nem csak az én pénzemmel tőzsdézik, hanem k.sok pénzzel, és nem egy részvénnyel bűvészkedik, hanem k.sokkal. Ez azt jelenti, hogy van ugyan kockázat, de azt a biztosító valamilyen mértékben tudja vállalni. Persze ez sem 100% (nincs olyan), de biztonságosabb a bróker cégeknél, és magasabb a hozam a bankokénál.
Válasz erre 

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.19. 10:14:53

A ballibek természetes ösztöne a lopás, így a ballib brókercégek bedőlése várható. S mivel minden brókercég ballib, így eleve nem szabad pénzt tartani brókernél.
Válasz erre 

Jean Paul Amondó 2015.04.19. 10:37:20

A pénznek a tulajdonosánál van a legjobb helye. Aki képes a megtakarítását idegenre (bankokra, brókerekre) bízni, az olyan hülye, hogy azon már a csoda sem segíthet. A hiszékeny kapzsi embereket mindig is talmi ígéretekkel csábították, majd kihasználták és lenyúlták. A tulajnál igaz, hogy nem kamatozik, de legalább megvan. Amint odaadod idegennek, cseszheted, olyan mintha elégetnéd, volt-nincs. Aki ezt nem bírja felfogni, és kapzsiságától elvakítva tolvajok ígéreteitől várja a semmittevés közbeni gyarapodását, az megérdemli.
Válasz erre 

Visceroid 2015.04.19. 11:25:52

@maxval bircaman szerkesztő: naja, mert te már marhára tudod, hogy azok a brókerek kire szavaztak. Azon kívül már 5 éve nincsenek ballibek. helyette van a fidesz, Vagy még mindig elmútnyócév?
Válasz erre 

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.19. 12:18:13

@Visceroid:

A brűkerség balliba szakma.
Válasz erre 

Tisztességes Természettudomány 2015.04.19. 12:49:03

A pénzt vagy te fekteted be, vagy másnak adod oda befektetésre.

Te is befektetheted rosszul, más is befektetheti jól.

Kulcsszavak:
- Hozam*Kockázat = állandó
- Portfólió diverzifikáció
Válasz erre 

valaki23 2015.04.19. 13:06:24

@Tisztességes Természettudomány: szerintem egyenes arányosság van hozam és kockázat között, nem fordított, azaz hányadosuk állandó, nem a szorzatuk.
Válasz erre 

Visceroid 2015.04.19. 13:17:24

@maxval bircaman szerkesztő: Azért mert te azt mondtad?
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.04.19. 13:26:28

@Tisztességes Természettudomány: "Hozam*Kockázat = állandó"
Hehehe.. ez mekkora igazság!
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.04.19. 13:27:05

@maxval bircaman szerkesztő: A Putyin seggnyalás birka szakma.
Válasz erre 

legeslegujabbkor 2015.04.19. 14:26:57

@Jean Paul Amondó:
Amire te gondolsz, az a kalózkapitány lakatlan szigeten elásott kincsesládája tele aranypénzzel. Egyébként a pénz csak akkor tartja meg az értékét vagy netán gyarapodik, ha befektetik.
Válasz erre 

Jean Paul Amondó 2015.04.19. 15:34:29

@legeslegujabbkor: A pénz jobban megtartja értékét a tulajdonosánál, mint ellopva, ezt kell szem előtt tartani, mielőtt balgaságában másra bízná az ember. Akinek nincs annyi esze, hogy biztonságos tárolási formát találjon a megtakarításának, az jobban jár, ha magára költi, mint hogy idegenre bízza. az aranyas kincsesláda is jobb ötlet mint klozetpapírokat venni rajta, vagy befektetés címén szélhámosoknak adni.
A pénzed soha ne add ki a kezedből, ha nem akarod, hogy ellopják, ennyi.
Válasz erre 

legeslegujabbkor 2015.04.19. 15:50:08

@Jean Paul Amondó: Kinek mit jelent a jövőbe való befektetés némi megtérülés reményében.
Van aki nem is magába, hanem a gyerekébe fekteti.
Válasz erre 

maxval bircaman szerkesztő http bircahang org (tör 2015.04.19. 16:25:20

@Visceroid: POntosan. Kérődzök és kinyilatkoztatok. Nyalhatjátok a szaromat.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.04.19. 22:40:19

@maxval bircaman szerkesztő http bircahang org: Az avatarját is lopd el, így senkit nem tévesztesz meg.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.04.19. 22:41:02

@maxval bircaman szerkesztő: Akkor a regnáló brókerkormány ballib?
Válasz erre 

vizsla_barat 2015.04.20. 02:51:58

A szerző tegnap született. A jp morgan chase meryl lynch es a hasonlok secondary derivative market osszeomlasztasa es a mortgage botrany mind semmi. A svajci/luxemburgi summantasok. Hogy a lekoszono nemet kancellár mar egy heten belul a gazpromnal dolgozott. Egyszer kellene az ASZ jelenteseket vegigolvadni. Az mdf/mszp/szdsz/fidesz privatizalassal a magyar kozvagyon harmadat tuntette el. Es meg mindig nem azik az a kenderkotel...
Válasz erre 

vizsla_barat 2015.04.20. 02:52:28

A szerző tegnap született. A jp morgan chase meryl lynch es a hasonlok secondary derivative market osszeomlasztasa es a mortgage botrany mind semmi. A svajci/luxemburgi summantasok. Hogy a lekoszono nemet kancellár mar egy heten belul a gazpromnal dolgozott. Egyszer kellene az ASZ jelenteseket vegigolvasni. Az mdf/mszp/szdsz/fidesz privatizalassal a magyar kozvagyon harmadat tuntette el. Es meg mindig nem azik az a kenderkotel...
Válasz erre 

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.04.20. 08:32:07

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:

Nem, mivel nem brókerkormány.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard