Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Suttyomban elkezdte a megszorításokat az Orbán-kormány

Suttyomban elkezdte a megszorításokat az Orbán-kormány

Nem is volt olyan régen, amikor külön utasításban tiltották meg a kormány embereinek, hogy használják a megszorítás szót. Most ismét elő lehet venni a már jól ismert kommunikációs paneleket, ugyanis egyre valószínűbb, hogy közeleg az újabb gazdasági krízis, így ismét ránk köszönthet a költségvetési kiigazítások kora. Most éppen a munkaerőhiányra hivatkozva engedik szélnek a közmunkarendszerben lévők tízezreit, ám a valós ok mégis az lehet, hogy az értelmetlen és kézzel fogható haszonnal nem járó közfoglalkoztatás túl sokba kerül az államnak.

alfahir_3.jpg

Fotó: alfahir.hu

Nem zörög a haraszt, ha nem fúj a szél, vagyis a kormány nem véletlenül kezdi pedzegetni, hogy vége az utóbbi évek stabil gazdasági növekedésnek. Egyelőre nem tudni, hogy elég lesz-e egy pénzügyi kiigazítás ahhoz, hogy túlessünk a nehézségeken, vagy komolyabb krízis közeleg, aminek kezeléséhez fájdalmas intézkedésekre lesz szükség. A kormány mindenesetre elkezdett bespájzolni, nem csak azért, mert kellenek a tartalékok, hanem mert a tavaszi választás előtt rendesen kisöpörték a kasszát. Varga Mihály pénzügyekért felelős miniszter a költségvetési tartalék növelésével kívánta üzenni, hogy tisztában van a probléma súlyával, ám szerinte pánikra egyelőre semmi ok.

Ugyanakkor a cafetéria juttatások erőteljes megnyirbálása is azt jelezte, szép lassan, de annál biztosabban az állam kezd felkészülni a szűkösebb időkre. Nyilván nem a baráti oligarchákat érintő állami beruházásokon kezdik a spórolást, de a végén az is elképzelhető, hogy Mészáros Lőrincnek és Tiborcz Istvánnak is fájni fog, ha tényleg beüt a krach.

A közmunkásoknak azonban már most is roppant kínokat okoz a kormány elővigyázatossága. A Belügyminisztérium adatai szerint 2016-ban még 223 ezren dolgoztak közmunkásként, az idei év első négy hónapjában ez 150 ezer főre apadt: vagyis országosan 33 százalékkal csökkent a közfoglalkoztatotti létszám. Idén 40 milliárd forintot vettek ki a közmunkarendszerből, jövőre további 45 milliárd forint kivonásával 180  milliárdra csökken a „közmunkás büdzsé”, amivel 130 ezer alá eshet a közfoglalkoztatásban részt vevők száma.

Az indok egyszerre kézenfekvő és félrevezető: egyre nehezebben találnak ugyanis a cégek szakembereket és segédmunkásokat a munkaerőpiacon, ám a közmunka fűnyíróelv szerinti megkurtításával nem fognak megoldani ezekből a problémákból semmit. Főleg úgy, hogy a mostani leépítés elsősorban a kulturális közfoglalkoztatottakat érinti, akik nagyrészt olyan diplomások, akik nem találtak végzettségüknek megfelelő munkát eddig. Főként a kisebb településeken élő értelmiségieken csattant az ostor, akik elsősorban kulturális intézményekben ténykedtek átlagosan 70 ezer forintos nettó éhbérért.

Mostantól azonban már ez sem adatik meg számukra, ugyanakkor ők nehezen képezhetik át magukat kőművessé, áccsá, asztalossá, netán programozó matematikussá. A témában nyilatkozó kormányzati funkcionáriusok ugyanakkor arról számoltak be, hogy a kulturális közfoglalkoztatottak közül elsősorban az államapparátus szívott fel arra érdemesnek talált embereket. Ez egyszerűbben szólva azt jelenti, hogy akik jó kormányzati kapcsolatokkal rendelkeztek, el tudtak menni dolgozni állami hivatalokba, ahol egyébként a beharangozott bürokráciacsökkentés ellenére is egyre többen ügyködnek.

A közmunkásokat és közfoglalkoztatottakat már eddig is a kormány szeszélyeinek és aktuális célkitűzéseinek megfelelően tologatta a kormány jobbra-balra. Valószínűleg már április 8-a előtt is szívesen megszabadultak volna több tízezer embertől, akik ugyan nem kapnak zsíros fizetést az államtól, ám így is komoly tehertételt jelent a költségvetésnek a program finanszírozása. A mostani radikális leépítéssel közvetve beismerték a közmunkaprogram kudarcát, mert lényegében csak úgy tudják kiszorítani innen az embereket, ha csökkentik a felvehetők létszámát, és nem azzal, hogy visszavezetik az embereket a versenyszférába.

hvg_43.jpg

Fotó: hvg.hu

Komoly fejtörést jelentenek tehát a kormánynak a továbbra sem ideálisan alakuló munkaerő piaci viszonyok. Az átképzéseket a közmunkaprogram indulásakor szinte teljesen megszüntették, mert lényegében csak a statisztika számított a kormánynak, vagyis minél több embert akartak kihúzni a munkanélküliek közül. Most egyrészről utcára kerültek olyan emberek, akik eddig is fillérekért dolgoztak, másrészről pedig nem oldódott meg a munkaerőhiány égető problémája. Ezt a helyzetet a most körvonalazódó gazdasági szükséghelyzet tette egyértelművé. Az Orbán-kormány tehát nyolc kivételesen kedvező év alatt nem készítette fel az országot egy olyan helyzetre, amikor már nem elég uniós forrásokra és multinacionális cégek beruházásaira bízni a gazdasági növekedést. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Más tollaival addig ne ékeskedj, amíg a fejdíszedet a kölcsönzőből szerezted.”   

  

129 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Suttyomban elkezdte a megszorításokat az Orbán-kormány Tovább
Facebook Tetszik
0
129 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9814093149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.05. 09:30:42

Jó lenne végre megszorítani a ballibeket.
Válasz erre 

Bicepsz Elek77 2018.07.05. 11:08:57

Mier is? Olcso munkaerobol hiany van, igy ideje a kozmunkast elkuldeni. Ha nem tetszik akkor lehet kulfoldre koltozni tobb penzert. Ugyanis a legtobb kozmunkas kistelepulesen van, ahol nincs munkalehetoseg. Mas megoldas nincs mint akkor mashova koltozni vagy a csaladfo mashol vallal munkat. Ez meg a szociban is igy volt!
Válasz erre 

Tzp 2018.07.05. 11:39:02

Amikor 2010-ben hatalomra került Orbán, akkor is voltak megszorítások rendesen. Máig issza a levét az ország.

Elk*rták a gazdaságot és idővel újabb megszorításokra lesz szükség.
Válasz erre 

LKerekes 2018.07.05. 15:23:47

@Tzp:
Tényleg ilyen hülye vagy?
Válasz erre 

LKerekes 2018.07.05. 15:24:21

Na , egy újabb rettegő, hazug szösszenet. Így soha nem fogtok választást nyerni.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2018.07.05. 15:40:37

@LKerekes: Hehee...."László Kerekes • 23 perce
Kész. Nem egy ideális alkat Orbán. De nem unalmas ez a téma? Ebből nem lesz több szavazója az ellenzéknek.

hvg.hu/itthon/20180705_Foto_Orban_hurkas_nadragban_ment_Merkelhez_is?s=hk
Tuti , hogy ezért az utódért kár volt az apáidnak a kisgatyót letolni. hehee...
Válasz erre 

Tzp 2018.07.05. 18:56:09

@LKerekes:

Nem, nem vagyok hülye. Kifejezetten eszes vagyok. Ha nem értesz egyet velem, akkor nem értesz a magyar gazdasághoz. De ez nem engem jellemez.
Válasz erre 

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.07.05. 19:11:58

Még sok minden történhet de még az ellenkezője is
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2018.07.05. 19:54:07

@Tzp: Figyu azt mutattam ,hogy ez a @LKerekes hímvessző csak egy orbánseggszolgálatos "ÍKÚ"vitéz troll akinek az értelmi képességéhez képes a faék a NASA szuperkompjútere ,lép át rajta mit a felelőtlen gazdi által a járdán hagyott kutyaszaron ,ennyi.
Válasz erre 

tireless treehugger 2018.07.05. 20:54:55

A külső- és belső migráció csökkentés volt a közmunka program célja. Nagyjából bevált, a pánikszerű menekülést visszafogta. Viszont a magyar gazdaság továbbra is csak az északnyugati régióban fejlődik, oda újabb és újabb embereket kell irányítani. Most pénzmegvonással erősítik a belső migrációt.

Ezért mondom nektek hogy nem vagytok biztonságban, hiszen az egész életeteket alárendelték a (nemzet)gazdaságnak. Nem borsodba fog költözni a gyár hanem emberek további milliói költöznek az északnyugati megyékbe. A déli-keleti megyékben továbbra sincs megfelelő infrastruktúra és nagyon magas korrupció akadályozza a versenygazdaság megtelepedését. Pénz pedig továbbra sem lesz a fejlesztéshez és természetesen a tisztogatáshoz sem.

Ez már 30 éve megy, az első vámszabadterületek megjelenésével vette kezdetét, mára 1.2-1.3milló ember költözött át, plusz 600ezer budapestre és köré.

Ha a déli-keleti megyék nem kezdenek el fejlődni, az északnyugati szeparatizmus fel fog erősödni. Ezt nem tudja megállítani semmilyen összmagyar nemzethy nacionalizmus, semmilyen rendőrállam, semmilyen politikai rendszer, semmilyen elterelő propaganda.

Aki nem gyerek már emlékezhet rá hogyan kezdődött a jugó válság, az olasz északi liga, a flamand, a cseh-szlovák, a baszkok, ... . Mind mind az adott országon belüli gazdasági különbségek miatt indult, a gazdag régiók elutasítják a szegények állandó kuncsorgását és a véget nem érő értelmetlen állami transzfereket.

Csak mutani akartam más szempontokat is, a teljes kép nagyon összetett, (szerintem csak a korrupció csökkentésével lehetne előre haladni, de arra semmi esély.)
Válasz erre 

sakkosfx 2018.07.06. 01:36:53

A Gengszter váltás óta egy kormány sem a nép jólétéért küzdött! Viszont átverésekből a Magyar népnek jutott a legtöbb! Fogalmam sincs róla. hogy köszönjük meg a jóságukat! Na mindegy törjük rajta a fejünket!
Válasz erre 

LKerekes 2018.07.06. 05:05:01

@Tzp: Öndícséret mindig büdös.
Az eszedből nem sok látszik, de a hazugságaidból igen.
Válasz erre 

LKerekes 2018.07.06. 05:08:33

@tireless treehugger:
Hú! A jugoszláv és a cshszlovák szétesést így magyarázni! Le a kalappal a hülyeség előtt.
Ezek mesterséges és erővel összetartott államalakulatok voltak és amint lazulás lett, bizony összedölt az egész. És közmunka , közmunkás sem kellett hozzá
Válasz erre 

tireless treehugger 2018.07.06. 07:38:36

@LKerekes:

Mind a csehek mind a szlovénok lázadtak a folyamatos lehúzás miatt.
Jelenlegi magyarország szintén mesterségesen összetartott államalakulat, a békeszerződések zárnak össze minket.
Válasz erre 

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 08:46:53

Szóval az is baj, ha van közmunka, meg az is ha nincs?

Bár nem meglepő ez, a sok libtardnak annyi esze sincs, hogy eldöntsék mit akarnak. Azt lol, ilyen emberek akarnak kormány váltást XDD
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.06. 08:49:47

@tireless treehugger: ez tényleg bonyolultabb kérdés. Budapestbe azért tolták a pénzt a szocializmus alatt, mert ha ott nem lázadoznak akkor nincs esélye egy újabb '56-nak. A rendszerváltáskor meg már vitte a nehézségi erő. De amíg többen laknak Bp-en kívül addig a főváros "alul marad" a parlamentben. Ezen felül nem jó model ha van egy-két vízfej, meg egy csomó balkáni szintű régió, mert az Latin-Amerika. Egyébként ha nem lennénk EU tagok Bp. körül már lenne egy kb. 1 milliós bádogváros.
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 08:59:26

Már megint egy idióta bérrettegő ballibának a posztja.
Kedves agyonvert eftársak, el kellene dönteni végre hogy mi a koncepcijjó: a közmunka rossz, mert a gonosz Orbánék így éhbérét kényszerítik a dolgozókat munkára stb. 2 közmunka jó, mert bár éhbérért kényszeríti stb., de mégiscsak ragaszkodnak hozzá százezrek.

Mert az ugyanis nem megy hogy egyszerre tetszenek mindkettőt óbégatni..

Muhaha
Válasz erre 

felső határ nincs 2018.07.06. 09:00:06

"munkaerőhiányra hivatkozva engedik szélnek a közmunkarendszerben lévők tízezreit, ám a valós ok mégis az lehet, hogy az értelmetlen és kézzel fogható haszonnal nem járó közfoglalkoztatás túl sokba kerül az államnak"

s megis no a foglalkoztatottsag, csokken a munkanelkuliseg. raadasul rugjak kifele a kozalkalmazottakat is ami tortenelmi jotett a Fidesz reszerol

cumi
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2018.07.06. 09:06:04

Suttyomban a fideszmaffia már 8 éve nem megszorít, csak elveszi az emberek pénzét ott ahol a milliónyi hülye fel se fogja: manyup, világrekord Áfa, tranzakciós adó, 50 új különadó, leépített közellátások és így tovább. Ha az összes ebbéli pénzelvonást a fidseszmaffia államadósságcsökkentésre fordította volna, akkor most 50% lenne az államadósság. Ehelyett van 75%, alig valamivel kevesebb mint 2010-ben.

Persze a pénzlenyúlás nem veszett el, csak átalakult a fideszmaffia magánvagyonává egykulcsos szja-n, közbeszerzésken, haveri állásokon és szakértösködéseken keresztül.

De a fideszbirka társadalom meg is érdemli, hogy ott lopják meg ahol tudják.
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 09:06:05

A közmunkásoknak joggal nem emelik a bérét, ugyanis a közmunkát eleve egy átmeneti megoldásnak szánták/szánják, útban a rendes munkaerőpiac felé.

Ne érje meg a közmunkásnak közmunkásnak maradni, hanem igenis keressen magának rendes munkát.
Mert az most aztán van bőven, az építőipartól kezdve vendéglátóiparon át kereskedelemig, egészen a szakképzettebb munkákig.

Mert az nem megy hogy a ballibák politikusai és orgánumai egyfelől azon verik magukat álságosan a földhöz hogy nincs már elegendő munkaerő az országban, másrészt meg azon siránkoznak hogy a közmunkások nem kapnak béremelést, illetve hogy leépítik őket.
Válasz erre 

röf 2018.07.06. 09:10:42

Küzdjetek keményebben, mert ezt nem eszi a nép.
Tessék konkrét példákat hozni Dunába lövetésről, hajnali fekete autókról.
Már mindenre fizet Szaros Gyuri bácsi?
Válasz erre 

Ad Dio 2018.07.06. 09:11:33

@tireless treehugger:

Hát ezt is megtudtuk :-)
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2018.07.06. 09:11:36

@felső határ nincs: s megis no a foglalkoztatottsag, csokken a munkanelkuliseg.

Persze, azzal az 1 millió külföldön dolgozó magyarral már tényleg nincs is munkanélküli kimutatva a KSH statisztikában. Csak azt nem értem, hogy ha mindenki dolgozik már, akkor miért nem talál az ember orvost, ápolót, szakmunkást, iparost, de még segédmunkást se. Csak nem azért mert mindegyik dolgozik és ezért nem tud munkába menni amikor szükség lenne rája?????
Válasz erre 

kommentes nikk 2018.07.06. 09:11:51

A cafeteria elvételének más okai vannak.
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2018.07.06. 09:13:11

@röf: Már mindenre fizet Szaros Gyuri bácsi?

Ezt talán orbán gazdádtól meg a fél fidesztől kérdezd meg Homo fideszbirkusz, ők voltak sokáig a Soros pénzén kiképzett libsik.
Válasz erre 

chrisred 2018.07.06. 09:31:48

A Bokros csomag óta már nem a megszorítások időszaka a különleges, hanem a megszorítások nélküli. Az előző évtizedben volt egy pár éves időszak, meg ebben is. Csak hát ezeket a lazább időszakokat később kamatokkal együtt beszedi rajtunk az állam.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.06. 09:33:11

@LKerekes: Belőled meg csak a bugyogó rosszindulat látszik.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.06. 09:33:32

@Homo fideszbirkusz:

- manyup: vicc. pár évig működött csak utána kezdett lyukat ütni a költségvetésen, mert persze a felosztó-kiróvó rendszert nem szüntették meg. Csak ment a szőnyeg alá, most is gond egyébként.

- világrekord Áfa: a legnagyobb bevétel, lehet csökkenteni (csökkentik is célzottan) de akkor a kiadási oldalhoz is hozzá kell nyúlni.

- leépített közellátások: ez mióta vesz ki pénzt az emberek zsebéből? Pont a közellátások működtetése vesz ki, azért halmozódik az adósság. Mert ugye ezek is ugyanúgy működnek mint a nyugdíjrendszer, a mostani járulékokból fizetik (fizetnék) a mostani nyugdíjat.
Válasz erre 

pioneer2016 2018.07.06. 09:35:21

Eljön a megszorítás, ami mindenkit érint majd. Nem is olyan sokára. Szerintem kezdjetek el spórolni máris.
Válasz erre 

kewcheg 2018.07.06. 09:40:55

Lassan meg kéne fontolni a leszakadó területek kártalanítását.Mert ki tehet arról az ott lakók közül, hogy Edelényben ötmilliót ér egy ház, ami Polgárdiban huszonötöt.Ezt befolyásolja a földrajzi elhelyezkedés, az odatelepült ipar, a lakosság etnikai összetétele, egy se olyan, amibe a lakosság bele tudna szólni.Az állam annál inkább. Olaszországban, USAban meg tudták oldani a fejletlen déli részek felzárkóztatását (vagy legalábbis megpróbálták) itt nálunk erről még csak szó sem esik.Mondjuk az se szerencsés, hogy a politikai elit nagy része közép meg nyugat Dunántúlról származik...:(
Válasz erre 

chrisred 2018.07.06. 09:46:11

@nemecsekerno_007: Ha valaki ugyanannyi adót fizet, de kisebb értékű közszolgáltatást kap cserébe, akkor pénzt vesznek ki a zsebéből. Vagy ha kocsit veszel, akkor neked mindegy, hogy ugyanannyi pénzért kifogástalan állapotút vagy működésképtelent kapsz?
Válasz erre 

chrisred 2018.07.06. 09:49:46

@kewcheg: Ezek a régiók kapják a legnagyobb támogatást a kohéziós alapokból, az a pénz nyilvánvalóan rosszul lett felhasználva.
Válasz erre 

elvagyok 2018.07.06. 09:51:26

@MACISAJT: Ezzel a gondolatmenettel van pár "apró" probléma.

Valóban átmenetinek szánták, csak éppen az nem lett kitalálva, hogy mondjuk ároktisztítás közben mégis miféle kompetenciákra lehet szert tenni, amivel a munkaerőpiacon kapóssá válik valaki...

Természetesen "rendes" munka van dögivel, csak ugye szakképzettséget is igényel a legtöbb, amivel a közmunkások nem rendelkeznek, pénzük meg nincs arra, hogy tanfolyamokra járjanak. Azt pedig meg sem érdemes említeni, hogy a "rendes munkák" jelentős része földrajzilag az ország másik részében található, s szerencsétleneknek nincsen pénze arra, hogy átköltözzenek, albérletbe menjenek, mert pl. nem tudják kifizetni a több hónapos kauciót, hogy csak egyet említsek a számtalan plusz költség közül, szóval leírni, hogy menjenek rendes munkát keresni, nem nagy kunszt... :-))
Válasz erre 

2018.07.06. 09:55:36

@MACISAJT: nem, a cikk nem a közmunkáról szól. Kedves fideszagyú barátom , ha nem nerszemüvegen keresztül vizsgálnád, kiderülne, hogy a fidesz volt, aki a közmunkát megoldásnak találta a munkanélküliségre, és a fidesz az, amelyik most visszavágja. Miközben alapvető problémák nem oldódtak meg...
Akkor mondhatnánk, hogy a fidesz számítása bejött, ha a közmunkások el tudnának helyezkedni a versenyszférában....
Azonban a létszám csökkentése központi döntés, nem arról van szó, hogy munkát találtak a közmunkások, hanem arról, hogy nincs pénz!

Üres a kassza, spórolni kell, mert a gazdaság így dübörög...
Válasz erre 

2018.07.06. 10:01:50

@Berelhetoreklamfelulet: nem kormány váltást akar itt senki, csak azt, hogy tanulj meg magyarul. Gipsz Jakab, ennyi igazán elvárható egy népnemzetitől, nem?
Válasz erre 

elvagyok 2018.07.06. 10:03:19

@Könnyen elkaptuk, uram!: +1
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 10:13:11

Ugyebár a gonosz Orbáni "megszorító" diktatúráról óbégattak a kedvesch ettársak az Akadémia pénzei kapcsán(is)...
Aztán suttyomban rövid ideig ez is olvasható volt:
index.hu/gazdasag/2018/07/05/eu_innovacios_mutato_k_f_palinkas_nkfih/ "685 milliárd forint elköltéséről döntött részben vagy egészben az NKFIH az elmúlt három évben.

Nem látszik, mire ment el ennyi pénz" Most akkor panaszkodnak vagy dicsekszenek az ettársak?
Válasz erre 

pioneer2016 2018.07.06. 10:14:43

@Könnyen elkaptuk, uram!: A lényeg jól össze van foglalva.
Válasz erre 

konrada 2018.07.06. 10:15:17

@elvagyok:
...hát például:
Minden munkanap felkel időben, bemegy a munkahelyre....
...s ezek olyan kompetenciák, amelyeket a rendszerváltás környékén és után születettek egy része nem tanult meg, mivel otthon azt látta, nem kell tanulni, dolgozni mint a parasztoknak, hiszen az apjuk fa.za eltartotta a családot...
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2018.07.06. 10:16:07

@Könnyen elkaptuk, uram!: Miközben alapvető problémák nem oldódtak meg..."
ó de szeretnétek ti ilyen munkanálküliségi adatokat idészni a múltból, de saaaaaajnooooa nem megy.
így marad a fanyalgás
Válasz erre 

konrada 2018.07.06. 10:18:20

...s teszem hozzá: nagyon sok olyant ismerek, akik - miután közmunkásként rájöttek arra, hogy munkából is meg lehet élni - inkább választották a versenyvilágot jobb pénzért, ha már úgyis fel kell kelnie, munkába mennie, és ott el kell tölteni a napot....
Válasz erre 

HaCS 2018.07.06. 10:19:58

@chrisred:

Pályázati lehetőségekről beszélsz ugye?

Merthogy önrész, meg tőke nem érkezett. Meg infrastruktúra sem nagyon. Menj végig egyszer a Győr-Sopron vasútvonalon, aztán meg a Szeged-Békéscsaba közöttin. Lesz időd gondolkodni.

És akkor most figyelj!

Léteznek olyan országosan, vagy akár pont Budapesten szolgáltató vállalkozók, melyeknek telephelye sorra Sarkadon, Mezőtúron, Encsen van papíron bejelentve. Szerintem a képet hamar összerakod.
Válasz erre 

chrisred 2018.07.06. 10:21:41

@HaCS: Ugyanarról beszélünk.
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 10:23:33

@elvagyok: "Természetesen "rendes" munka van dögivel, csak ugye szakképzettséget is igényel a legtöbb, amivel a közmunkások nem rendelkeznek, pénzük meg nincs arra, hogy tanfolyamokra járjanak. "

Jót szórakozom mindig azokon az (ál)okokon amivel az agyonvert ballibák megmagyarázzák hogy egyeseknek miért büdös a munka és miért nem akarnak igazából dolgozni:-) Persze az a százezernél is több felsőfokú végzettségű, aki inkább nem szerzett diplomát, mert egy nyamvadt nyelvvizsgát nem volt képes ennyi év alatt sem szerezni, az állami milliárdok és támogatások ellenére,az nem zavar, ugye? Vagy: miféle mágikus szakképzettség kellene az építőiparhoz, fánglihoz és a mészkanálhoz? Vagy a mezőgazdasághoz, ahol lámpással keresik a gyümölcsszedőket? A valóságban a megmaradt közmunkások nagy része megbótolja a helyi korruptakkal a papíron elvégzett közmunkáját, rosszabb esetben 1-2 órát kapirgálja az árkot vagy az irodát, az idejének többi részét pedig fekete napszámos munkával, kocsmázással netán gyerekcsinálással tölti("többet keresek a f...l,mint munkával" kihirdetett elv alapján).
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 10:32:03

Nem én írtam, én csak olvastam és anyáztam azt sok sok nyomorult romkocsmásat, akiknek az állam évekig finanszírozta a felsőfokú tanulmányait és most ismét milliárdokat áldoz rájuk hogy "megmentsék" a diplomájukat(még ez se sikerül)::
index.hu/belfold/2018/06/14/91_ezer_ember_a_nyelvvizsga_hianya_nem_vette_at_a_diplomajat/
Válasz erre 

kritizator 2018.07.06. 10:32:17

@maxval balcán bircaman: hogy csinálod, hogy majdnem mindig első vagy?
Kovetni akarlak mester!
Válasz erre 

Kivlov 2018.07.06. 10:32:45

"...az értelmetlen és kézzel fogható haszonnal nem járó közfoglalkoztatás túl sokba kerül az államnak..."
Akkor is jobb, mint a segély.
Mondjuk a legjobb az lenne, ha segély se lenne, meg közmunka se.
Válasz erre 

Janossz 2018.07.06. 10:40:16

@FILTOL:
De csuda büszkék némelyek, hogy sikerült az aktív (járulék- és adófizető)
népesség úgy 20 %-át kiebrudalni az országból!
Most a munkanélküliségi adatokat lobogtatják. Szánalmas.
Válasz erre 

Orbán Hazaáruló Viktor 2018.07.06. 10:54:38

@Berelhetoreklamfelulet: Ezek a dolgok túl bonyolultak számodra, nem is neked készült a cikk.
Válasz erre 

Orbán Hazaáruló Viktor 2018.07.06. 10:56:35

@MACISAJT: Ha a nyelvvizsga hiánya számodra a romkocsmázással egyenértékű, akkor valszeg azt sem vágod, hogy miért nem süllyed el a hajó, hiszen vas :D
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 10:56:36

De azért nem állom meg hogy a posztíró egetverő baromságát is ne cikizzem ki..:P Ezt volt képes leírni:"Az Orbán-kormány tehát nyolc kivételesen kedvező év alatt " A kurva anyját, de megváltozott ez a mese is ...:P Ma már az a mantra , (egyáltalán nem) kedvesch ettársak, hogy az Orbán-kormány 2010-ben egy virágzó gazdaságú országot vett át?

Nyihihi:-)
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.06. 10:58:43

@chrisred: "Ha valaki ugyanannyi adót fizet, de kisebb értékű..."

- Ha valaki akármennyi adót fizet és abból mást látnak el?
- Ha valaki adott járulékot fizet és abból egy külföldön dolgozó nyugdíjas családtagját fizetik...
- Mindezek mellett ÁFÁ-ban, benzinárban meg minden másban ugyanazt megfizeti mint az aki inkább kivesz.

"Vagy ha kocsit veszel, akkor neked mindegy..."

- Igazságosabb közteherviselés, kb. ennyi kéne. Persze nem úgy, hogy "Fizessenek a gazdagok"
Válasz erre 

Orbán Hazaáruló Viktor 2018.07.06. 10:59:15

Pedig az neheze még hátravan. Az egészségügy és az oktatás. A honvédségről ne is beszéljünk, húsz év alatt sikerült pár darab helikoptert venni. Pénztáros Lőrinc évente lenyúlja ezt a pénzt.
De a fideszeseknek a stadionokra van merevedésük.
Válasz erre 

Orbán Hazaáruló Viktor 2018.07.06. 11:01:50

@MACISAJT: 2010-re a válság nagyrészt csillapodott, Orbán elvtárs sok mindent nem csináld, csak kivárta, hogy a nyugati emelkedés hozzánk is begyűrűzzön. Ja, meg lenyúlta a nyugdíjakat...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.06. 11:01:51

@kritizator:

Járj te is nyitott szemmel a világban.
Válasz erre 

Orbán Hazaáruló Viktor 2018.07.06. 11:02:55

@maxval balcán bircaman: Bulgária és Oroszország nem a világ, migráns.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.06. 11:03:35

@Orbán Hazaáruló Viktor:

S ez hogy kapcsolódik ide?
Válasz erre 

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 11:09:35

@Orbán Hazaáruló Viktor:
Szóval azért nem tudják eldönteni a libtardok, hogy mégis mit akarnak, mert NEKEM túl bonyolult a cikk.
Értem, nincs több kérdésem. Sok sikert a 2026-os választáson, szükségetek lesz rá :D
Válasz erre 

konrada 2018.07.06. 11:10:13

@Orbán Hazaáruló Viktor:
...már ez is több, mint amit azon elődje csinált, aki meg mindent megh is tett azért, hogy a nyugati válság minnél jobban gyűrűzzön be...
Válasz erre 

konrada 2018.07.06. 11:13:11

@konrada:
mármint a ho si minnél, mielőtt valaki belekötne!
Válasz erre 

2018.07.06. 11:20:01

Ez a kormány nem a fejlődésről szól. De szerintük is 20-30 év múlva lesz sokkal jobb.
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 11:20:03

@Orbán Hazaáruló Viktor: " Ha a nyelvvizsga hiánya számodra a romkocsmázással egyenértékű, "

Tényleg.Vannak mások is köztük, pl. az az mszp-s fapina, hogy is hívják, valami ágnes talán, na ő az "oktatáspolitikus"..:P

Muhaha
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2018.07.06. 11:22:40

A lőrinceket kéne megszorítani és visszaszedni tőlük a túlárazott közbeszerzéseken keresztű magánosított közpénzt.
Válasz erre 

n3spr3ss0 2018.07.06. 11:35:22

@Bicepsz Elek77: igazad van, bármelyiket be lehet állítani röntgen orvosnak.
Válasz erre 

chrisred 2018.07.06. 11:40:24

@nemecsekerno_007: Az egyenlő haszonáldozat elve szerint.
Válasz erre 

2018.07.06. 11:41:49

@MACISAJT:

Hová fordult a világ vazze, amikor egy fityiszes agyhalottal értek egyet?
Ugyanis kivételesen - talán valahol olvastad ezt, és most ide idézted - de teljes mértékben egyetértek azzal, amit mondtál a közmunkaprogram esetében.
Azzal a kitétellel, hogy azért a közmunka a FIDESZ egyik nagy projektje volt 2010-ben!
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 11:52:16

@Látens Inszinuáció: "Azzal a kitétellel, hogy azért a közmunka a FIDESZ egyik nagy projektje volt 2010-ben!"

Ez nem teljesen pontos, ugyanis a gyurcsányok kezdétk el, "Út a munkába(-hoz)" címmel, még 2008-ban...Tény hogy ők elkúrták-mint mindent amibe belefogtak- Orbánék meg 2010 után kifejlesztették. Teljes joggal, mondom, hiszen a válság éveiben 2008-2014 között Magyarországon növelni kellett az alacsony foglalkoztatást és újra munkába kellett terelni az attól elszokott százezreket vagy azokat akik hiába kerestek munkát bár szerettek volna dolgozni.Ma már változott a helyzet, aki akar játszva találhat magának munkát, "rendeset", így aztán az államilag támogatott közmunkát nyugodtan visszavághatják.
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.06. 11:56:01

@MACISAJT: www.hrportal.hu/c/januarban-indul-az-ut-a-munkaba-program-20081230.html
Válasz erre 

bratya 2018.07.06. 11:56:41

@tireless treehugger: Maximálisan igazad van. Sajnos a keleti végeken, már csak az alulmotivált munkaerő maradt zömmel a közfogis programokban.
Válasz erre 

kewcheg 2018.07.06. 12:04:32

A keleti végeken már polgárság sincs, csak "lakósság".Így történhet meg, hogy az ország legveszélyesebb főútja a 3-as,(na jó, a négyesen kívül) Miskolctól Tornyosnémetiig kb. vagy hat -hét olyan településen halad keresztül, ahol konkrétan tönkreteszi az ott élők életét.(1 kamion/15 másodperc) Van ezellen tiltakozás? Semmi. Örülnek hogy lyuk van... és szelel.Meg pálinka legyen....
Válasz erre 

felső határ nincs 2018.07.06. 12:09:52

@kewcheg: "Olaszországban, USAban meg tudták oldani a fejletlen déli részek felzárkóztatását"

Hat egyik helyen se jartal az tuti.
Válasz erre 

kewcheg 2018.07.06. 12:15:14

Majd ha komplett óvodai kiscsoportot nyír ki (bár ne legyen) egy ukrán kamion, akkor valami fog történni. Egyszerűen nem működik az állam. Nem látja el a feladatát.Magától nem tesz semmit. Tegyem hozzá hogy a csereháti kis falvakban kb. félévente gyilkolnak meg idős egyedülállókat Olaf Olafssonék.Ez is összefügg azzal hogy halnak ki a kistelepülések, nincs ára az ingatlannak. Ezt egy kőszegi vagy székesfehérvári el se tudja képzelni....
Válasz erre 

kewcheg 2018.07.06. 12:17:23

@felső határ nincs: Mindkét helyen voltam. Azt írtam hogy legalább megpróbálták....
Válasz erre 

Berelhetoreklamfelulet 2018.07.06. 12:26:36

@kewcheg:
Ez igaz, de a liberális SJW világban bűn kimondani a valóságot, azaz azt, hogy a svéd cserediákok a keleti országrészben terrorizálják a lakokat, és emiatt aki tud az menekül onnan.
Válasz erre 

2018.07.06. 12:29:25

@nemecsekerno_007: a szüleim már nem élnek. Tehát a logikád szerint jogtalanul fizettetnek velem nyugdíjjárulékot.
Nem veszem igénybe az eü ellátást. Nem kell fizetnem eü biztosítást sem?
Mit nem mondasz! Nem vagy te ner sérült?
Válasz erre 

2018.07.06. 12:30:34

@Berelhetoreklamfelulet: legutóbb a Balaton-felvidéken hallottam hasonlóról.
Válasz erre 

2018.07.06. 12:33:52

@FILTOL: Kádár alatt nem volt munkanélküliség. Gondolom, az az ideális. Neked...
Válasz erre 

elvagyok 2018.07.06. 12:38:49

@MACISAJT:

El nem tudom képzelni, mi köze a nyelvvizsgát le nem tett városi fiataloknak a vidéki közmunkaprogramba bevont végzettség nélküli, sok esetben akár valóban dolgozni sem akaró / mentális és egyéb okok miatt nem képes emberek százezreihez... :-)))

A nyelvvizsgát le nem tett fiatalok döntően nem vesznek részt a közmunkaprogramokban :-)) és messze nincsenek százezren. Az is komoly szellemi teljesítmény, miszerint "inkább" nem tettek le nyelvvizsgát, hogy ne legyen diplomájuk... :-)))

Az építőiparban nem a szakma nélküli segédmunkásokat, hanem a megfelelő szakmával és gyakorlattal rendelkező embereket keresik, amikből viszont hiány van és lesz is... :-))

Gyümölcs szedéséhez nem kell százezer ember, idényszerű, és nem sokkal fizet többet, mint a közmunka, ezért nem ennek...

A milliárdos támogatás?? WTF? Ezek után nem csoda, hogy ballibnek néz... :-)) Kérem nyugtasson meg: ha már nem okos, legalább szép? :-))
Válasz erre 

elvagyok 2018.07.06. 12:50:55

@MACISAJT: "Nem én írtam, én csak olvastam és anyáztam azt sok sok nyomorult romkocsmásat, akiknek az állam évekig finanszírozta a felsőfokú tanulmányait és most ismét milliárdokat áldoz rájuk hogy "megmentsék" a diplomájukat(még ez se sikerül):"

Először is nem milliárdokat szán ár - idén 400 millió Ft-ot, amit 2019. dec. 31-ig lehet felhasználni, másrészt elég elenyésző azok száma - kb. 1300-1400 fő- , akiket bevon, így nagy csodát nem is lehet várni... :-))) Meg Öntől minimális korrektséget... :-)))
Válasz erre 

konrada 2018.07.06. 13:01:53

@elvagyok:
"91 ezer ember a nyelvvizsga hiánya miatt nem vette át a diplomáját - derül ki az Oktatási Hivatal adataiból. Gulyás Tibor, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának elnöke az InfoRádiónak elmondta..."
Szóval de.:(
...s hát a mostani boomban a brazil gépsor is jól keres, mert kell a munkás.
...csak hát még egy romának is cigányélet az, hogy egész héten családtól messze, és pénteken is vakuláskor indulhatnak csak haza a családhoz.( S valóban, egy következő pangás megint őket teszi majd a partvonalra...)
Az mg. munkával viszont igazad van: azt se meg nem fizetik, és nagyon időszakos csak a kézi szedést igénylő idő...
Válasz erre 

Kivlov 2018.07.06. 13:24:43

A legnagyobb baj az, hogy ebben az országban a racionalizálást is megszorításnak hívja a sok ökör.
Ezért nem lesz sosem normális, reális, racionális költségvetése az országnak. Emiatt kellenek a kvázi magas adók, amik ellenére mégsincsenek kielégítő szintű állami szolgáltatások. És nem is lesznek.
Válasz erre 

chrisred 2018.07.06. 13:40:17

@Kivlov: Szóval a jelenlegi kódszó a racionalizálás, amivel helyettesíteni kell azt a rosszul hangzó m kezdőbetűs kifejezést? Hmm... Ahogy Bokros "racionalizált", az volt az igazi, bele is rokkant az ország
Válasz erre 

ételizésítő 2018.07.06. 14:08:54

@maxval balcán bircaman:
Eddig is tudtuk, hogy buzi vagy, de ezt a coming outot nem vártuk.
Válasz erre 

Kivlov 2018.07.06. 14:25:09

@chrisred:
Bokros egy f*sz.
Racionalizákni meg mindig is kell.
Válasz erre 

Kunhallmi Agnes 2018.07.06. 15:33:25

"Suttyomban elkezdte a megszorításokat az Orbán-kormány"

Na most vegre megbukik az orbanrezsim, es felsokorlat nelkul johetnek az arabok.
Válasz erre 

Magyarország Europa jövője. 2018.07.06. 15:48:32

"Az Orbán-kormány tehát nyolc kivételesen kedvező év alatt "

8 kedvezo ev ????

Nem ugy volt az elmult 8 evben, hogy ITT minden percben vilagkatasztrofa van, hogy mindenki retteg, ehezik, menekul ????

Hogy lett a felelembol, rettegesbol, ehezesbol hirtelen 8 kedvezo ev ??????
Válasz erre 

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.07.06. 16:28:46

@kritizator:
"@maxval balcán bircaman: hogy csinálod, hogy majdnem mindig első vagy?
Kovetni akarlak mester!"
Elvégzed a bérkommentelő tanfolyamot,szerződést és fizetést kapsz és akkor minden új posztról azonnal SMS-t kapsz a direktívákkal együtt.
Válasz erre 

BéLóg 2018.07.06. 16:31:51

Hát nem bukott meg Orbán jövő héten? Eddig azt hittem, hát mindig ezt mondtátok! Mostan elkezdi a mexorításokat? A genyó!
Válasz erre 

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.07.06. 16:33:09

@Berelhetoreklamfelulet: "mert NEKEM túl bonyolult a cikk." - akkor jöhetsz hozzánk dolgozni, tovaris!
Válasz erre 

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.07.06. 16:35:14

@maxval balcán bircaman: Azt Szófiában, a Bratovan utcai gőzfürdőben tessék, itt dolgozzon, azért fizetjük!
Válasz erre 

birka menet 2018.07.06. 17:20:11

@BéLóg:

Hát nem bukott meg merkel megint már a jövő héten, ostoba fidesz birka? Orbán gazdád meg nemcska hogy megszorít már nyolc éve, hanem teljesen el is lopja magának, amit a zsbetekből kiszedett. Azon meg külön röhögök, ahogy titeket a kétmillió birkáját lopja fullban és csak az újabb megszorításokat adja vissza a pofátokba. Mert az ostoba birkafajtátok ezt megérdemli.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.06. 18:04:06

@birka menet: Pedig már péntek van és arról volt szó hogy Merkel a héten megint megbukik.
Válasz erre 

Magyarország Europa jövője. 2018.07.06. 18:50:49

@birka menet: "Hát nem bukott meg merkel megint már a jövő héten, ostoba fidesz birka? "

Ugy tudom, hogy a liberalis remenyek szerint Merkelnek kellett volna levaltania Orbant mar 8 evvel ezelott. De most meg ugy tunik, hogy mar inkabb Orbantol fugg, Merkel megtarthatja e a hatalmat poziciojat.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.06. 19:09:41

@chrisred: és szerinted ez nálunk megvalósul? :) Szerinted nyílván, csak a patásék ellopják...
Szép álmokat.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.06. 19:12:17

@Könnyen elkaptuk, uram!: Te miről beszélsz? Nyílván valami fogalmad van a biztosítás alapú rendszerekről. Mert ami itt van az csak nevében az.

Attól, hogy neked nem élnek a szüleid, a rendszert nem erre kell optimalizálni, mert a többségnek élnek. De biztosítás alapú rendszerben ezek örökölhetőek ill. átruházhatóak, lényeg, hogy családon belül lehessen tartani. Az a kb. 2-3% aki meg mindenből kirekesztődik, na azoknak kellene szolidaritási alapon összedobni.
Válasz erre 

chrisred 2018.07.06. 19:19:05

@nemecsekerno_007: Nem valósul meg. 2010 előtt sem, de az egykulcsos adóval végképp nem. A nyugat-európai adórendszerek épülnek erre az elvre, például a német.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.06. 19:32:03

@Magyarország Europa jövője.: Nem is tudtam hogy Magyarország annektálta Németországot.
Válasz erre 

2018.07.06. 22:58:04

@nemecsekerno_007: milyen igazad van! Hisz a fidesz pont ezt nyelte le!
Válasz erre 

ételizésítő 2018.07.07. 00:12:40

@Magyarország Europa jövője.:
A világgazdaságban kedvező 8 év, te isten gondolkodásképtelen barma.

Az országból bizony menekülnek a fiatalok.
Válasz erre 

Magyarország Europa jövője. 2018.07.07. 02:36:31

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Meg nem. De az nyilvanvalo, hogy Merkel azert hivta meg Orbant, mert az O segitsegevel akarja megorizni hatalmat. Orbannal akarta megmutatni, hogy nem csak szavakban valtoztatta meg a politikajat migrans ugybe.
Orban nyomta ra a koser pecsetet :)))
Válasz erre 

kolompar lole 1113 2018.07.07. 02:40:37

"el tudtak menni dolgozni állami hivatalokba, ahol egyébként a beharangozott bürokráciacsökkentés ellenére is egyre többen ügyködnek"

Ami nem feltétlenül probléma, lévén a bürökráciacsökkentés valójában csak bürokratacsökkentés, nem a munka csökkent sose, hanem az azt elvégző munkások száma. gy a maradók többet túlórázhatnak, az ügyek elintézése annál tovább húzódikk. Mert ugye attól még a szabályoknak meg kell felelni, hogy nincs ember aki elvégezze.
Válasz erre 

kolompar lole 1113 2018.07.07. 02:47:29

"lényegében csak úgy tudják kiszorítani innen az embereket, ha csökkentik a felvehetők létszámát, és nem azzal, hogy visszavezetik az embereket a versenyszférába"

Amíg csak OKJ-s kosárfonó és népdalénekes tanfolyamokat tudnak kínálni, addig elméleti esélye sincs hogy valakit átképezzenek a versenyszférába. Nyilván azért van ez így, mert a rendelkezésre álló tanárok csak ehhez értenek, valamint ezt hamar le lehet tudni (gondolom az OKJ-s biznisz se pörög rosszul az érintett "szolgáltatóknak", ott is lehet lopni annyit mint a közbeszerzéseken). Azt mondjuk sose értettem hogy miért nem pékjségekbe vezénylik ki a munkanélkülieket, ők biztos ráérnek kovásszal dagasztani a kenyeret, 10 perces E-betűs hulladékgányolás helyett, és akkor nem ilyen szar disznótápból feltuningolt lufizsemléket lehetne csak kapni, hanem lenne megint "kommunista" zsemle, ami fele akkora méretű, de 5x nehezebb, mert van benne anyag, mint régen.
Válasz erre 

kolompar lole 1113 2018.07.07. 02:50:12

@Tzp: Már 8 éve Orsós Viktátor kúrja el a gazdaságot. Nem lehet mindig Szent Istvánra mutogatni. Mert innen nézve Gyurcsány valamikor akörül uralkodott.
Válasz erre 

kolompar lole 1113 2018.07.07. 02:55:24

@sakkosfx: MNert a birkanépnek erre van igénye. Látod, a tolvajból is a legnagyobbat, legkártékonyabbat választják meg a tapsikoló nyuggebrikák, meg a 400k román import szavazógép, a diktátor pedig felismerte hogy ilyen hülyéknek teljesen felesleges bármi értelmeset csinálni, mikor következmények nélkül, simán csak pofátlanul lophat is.
Válasz erre 

chrisred 2018.07.07. 03:38:02

@kolompar lole 1113: Arról nem beszélve, hogy nagyjából annyian dolgoznak többen az állami hivatalokban, ahányan kevesebben az önkormányzatoknál. Tekintve, hogy csak annyi történt, hogy az állam lenyúlta az önkormányzatoktól az oktatási és egészségügyi intézményeket.
Válasz erre 

Ménár Atya 2018.07.07. 06:40:35

Na, most jön megint a megszorítás.
Mint ahogy 2010 ben harsogta a ballibbantak serege.
Aztán nem jött.
Helyette helyette lassan helyreállították a gazdaságot,amit a szocik elkúrtak, nem kicsit, nagyon.
Kiderült, hogy ájemeff nélkül is van élet, és lehet csökkenteni az adókat, sőt támogatni aki dolgozik és gyereket nevel.
De most jön a megszorítás, mert olyan rossz itt minden..................
Válasz erre 

Fidesz bérszámfejtés 2018.07.07. 08:05:53

@ételizésítő: Mit sírsz? Nem az eszéért fizetjük.
Válasz erre 

KissGecihuszár 2018.07.07. 10:10:01

@tireless treehugger:
Ott repül Dévényi Tibi bácsi 10 pontos labdája! Ezért kell MINDEN ÁRON újraallokálni elsősorban a vízfejben és agglomerációjában székelő vállalatokat, természetesen a Keleti, Déli megyékbe, azok megyeszékhelyeibe, de ha lehet, akkor kisebb városaiba is. Ez a folyamat 10 év alatt gond nélkül lezongorázható, ugyanis a mai építési technológiával hónapok alatt felhúzható akár egy komplett gyár, de egy Váci út styling irodaház felépítése sem vesz igénybe 1-1.5 évnél többet. mivel a jóféle melóhely nagy kincs, ezért borítékolható , hogy amennyiben a vízfejben, ill agglomerációjában székelő részben külföldi multi, részben hazai KKV-k, LC-kkb. 3/4-e át lenne költöztetve a Salgótarján-Eger-Miskolc-Sárospatak-Nyíregy-B.csaba-Orosháza-Szentes-Makó-Szeged-Baja-Mohács- Szexárd-Pécs-Dombóvár-Kaposvár-Nagykanizsa városok által határolt területre, ez esetben az ott melózók alsó hangon 60-70%-a is költözne. ezzel egy olyan beruházás cunamit (pl. M8, M9, M60 Mohácsi Duna híddal, az M3 és az M43 pályákat É-D irányban összekötő M34, vasúti korszerűsítések, villamosítások az eddig lepusztított vonalakon, ipari vágánykapcsolatok kiépítése az újonnan létesített ipari ővezetekbe, stb) lehetne beindítani, melyhez képest a New Deal kisqtya fasza lenne! Arról nem beszélve, hogy az így költöző kb. 1.5 millió vízfejbeli és agglós polgár újra életet lehelne a pusztuló kisvárosokba, falvakba, de ugyanígy Miskolc, Pécs, B.csaba, mint vegetáló megyeszékhely ismét dinamikus növekedést élhetne át. Amennyiben szerénységem lehetőséget kaphatna ezen Magyar New Deal véghezviteléhez, minden nagyképűség nélkül képes lennék ezt Konrad Adenaueri szellemben végigcsinálni, melynek eredménye egy élhető, boldog, gazdag, gyarapodó Magyarország lenne, csak olyan, mint a háború utáni NSZK.
Válasz erre 

tireless treehugger 2018.07.07. 16:20:25

@KissGecihuszár:

Mi sohasem leszünk NSZK, ha ezer év alatt nem voltunk akkor a következőkben sem leszünk.
Egy üzemhez nemcsak melós kell, értelmiségből pedig már csak az alja maradt ott (melósból is). És aztán pont akik ottmaradtak a legfontosabb akadályozók, na meg a kutya sem akar olyan államigazgatás bíróság rendőrség hatáskörébe kerülni. A mindennapi korrupció tönkretesz mindent, kiszámíthatatlan megbízhatatlan ócska selejt lesz a máshol világszínvonalú termékből.

Fejlesztésre szánt pénzt a helyi érdekek eltérítik és saját céljaikra használják fel. A híres programok, new deal, marshall, világbank, mind jelentéktelen korrupció mellett és vasakarattal történt, ilyen alapok nálunk nincsenek.
Válasz erre 

KissGecihuszár 2018.07.07. 16:34:37

@tireless treehugger:
Ezért írtam, hogy szerénységem kapna lehetőséget, nos akkor egy alapos tisztogatással kezdeném, csak úgy educativ célzattal a főkolomposokat a fentebb említett megyékben, elsősorban a tervezett autópályák mentén a majdani ott élő fidesznyik és ballibsi károkozókkal felhúzott fabarakkokban a szorgos felépítést követően oda lennének pár évre elszállásolva, ahol változatos programokkal (kőtörés, kubikolás, betonvas kötözés, egyéb segédmunka) dobnánk fel a mindennapjaikat,napi 12-14 órában. Aki lázadást szítana, vagy szökne, nos azt a csőre töltött AK-47-el ellátott őrök nemes egyszerűséggel levadászhatnák. Tehát miután kivontuk a forgalomból az ország első számú ellenségeit, a károkozókat, onnantól következetesen el lehetne indulni a real Keresztény-Demokrata, Keresztény-Szociális modell hazai adoptációján, széles néprétegek megelégedésére. Mivel nekem nincsenek olyan családtagjaim, rokonaim, haverjaim, akiket alkalmasnak találok az ország vezetésére, ezért úgymond nem kéne 1000-nyi "éhes szájat" tömni, nem úgy, mint a csúti csüngőhasú zsebdiktátornak...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.07. 16:45:12

@Könnyen elkaptuk, uram!: hagyjuk, nem akarod érteni.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.07. 16:49:07

@chrisred:

- és az milyen elvre épül, hogy Németországban dolgozók ott fizetnek adót és járulékot
- itthon meg maradnak a járulékosok.
- és lécci ne gyere a szokásos "dehát egészéletükben fizettek" szöveggel, mert az csak a szokásos önbecsapás, jogszabályokkal körbebástyázva.

Ha valami mást szeretnének itt páran mint a fidesz kormány, akkor ilyen kérdésekről kéne beszélni az emberekkel. Először mondjuk a saját nyugdíjas családtagjukkal.
Válasz erre 

KissGecihuszár 2018.07.07. 17:51:36

@nemecsekerno_007: Ha mint (még) Németo-ban melózó, én is megszólíttattam, engedd meg, hogy "1 csöppöt' pontosítsak, ugyanis kint mindenki tartozik egy biztosítóhoz, pl. az AOK-hoz, mely fedezi -többek közt- a Magyarországi EÜ ellátásokat is, tehát az én -és ezzel számosan vagyunk így, legábbis, aki kint fehéren melózik- esetemben zölden villog a TAJ szám. Ami az SZJA-t, nyögdíj járulékot illeti; igen, azokat is kint csengetjük, hiszen quasi életvitelszerűen ott élünk, ott veszünk igénybe olyan szolgáltatásokat, melyeket -többek közt- az általunk becsengetett adókból üzemeltetnek, (még) ingyen használjuk az ország igen kiterjedt autópálya hálózatát, használjuk a vasútat, helyi közösségi közlekedést, stb. Nyögdíj: 5 év melózás után már jár a nem alamizsna mértékű Német nyugdíj, tehát ha valaki itthon lehúzott 20, majd kint további 8, majd visszatérte után mondjuk ismét itthon 7 évet, nos ez esetben sokkal jobb nyugdíja lesz, mint annak, aki itthon 40 évnél is többet melózott!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.07. 18:58:43

@KissGecihuszár: És nyugdíjas családtagod is kint van v. őket ránk hagytad? Már a nyugdíjukra gondolok. Nagyon szép amit leírsz, azzal nincs is gond. A gond azzal van, hogy más nyugdíjas családtagját tartjuk el. Ja és ne kezd le a "dehát egészéletükben fizettek" szöveget. Abból az akkori nyugdíjakat fizették, csak most ki lehet bújni ez alól.
A TB az oké egyébként, az harmonizálva van...
Válasz erre 

KissGecihuszár 2018.07.07. 20:38:26

@nemecsekerno_007: Igen, Anyám, mivel Apám 2 hónapja elment. Azonban azt se felejtsük el, hogy egész konkrétan mennyit is utalnak, hoznak haza a "rohadék" kint melózók? Több MRD EUR ez az összeg, melyet nagyrészt a nyugger szülők, nagyszülők támogatásaként lehet elkönyvelni. Aztán, mi lenne abban az esetben, ha a kb. 6-700 ezer kint melózó 1/3-a egy röpke gondolattól vezérelve hazatérne? Lenne számukra olyan meló, mely a kinti nettó bérük legább 60%-át csengeti? Egyáltalán lenne melóhely 200ezer visszatérő számára?? Ugye, hogy max 1 méretes lófasz lenne, szalmaegérrel megbolondítva... Ja és még annyit, hogy én ide csengetem a saját jövőbeni nyugdíjamat, hiszen az önkéntes pénztári tagságom megvan és ez így is marad!
Válasz erre 

2018.07.07. 20:58:39

@nemecsekerno_007:
én értem, te szaladtál bele a csőbe.
Válasz erre 

chrisred 2018.07.07. 21:19:21

@nemecsekerno_007: És ennek mi köze van az adórendszerhez?
Válasz erre 

2018.07.07. 21:21:53

@nemecsekerno_007: pont a fidesz nyúlta le a manyup pénzeket, aminek az összes előnyét felsoroltad.
A jelenlegi rendszerben épp az a lényeg, hogy egész életedben fizetsz, és ha idő előtt, hirtelen meghalnál, az állam köszöni a pénzed. Tehát, ha valaki mondjuk húsz év munkaviszony után megy külföldre, akkor pont a fiatal, egészséges évei alatt befizetett pénzét költi az állam terád, míg ő külföldön befizetett biztosítása alapján veszi majd igénybe az ottani ellátást.

Köszönj előre minden kitántorgottnak.
Válasz erre 

2018.07.07. 21:21:56

@nemecsekerno_007: pont a fidesz nyúlta le a manyup pénzeket, aminek az összes előnyét felsoroltad.
A jelenlegi rendszerben épp az a lényeg, hogy egész életedben fizetsz, és ha idő előtt, hirtelen meghalnál, az állam köszöni a pénzed. Tehát, ha valaki mondjuk húsz év munkaviszony után megy külföldre, akkor pont a fiatal, egészséges évei alatt befizetett pénzét költi az állam terád, míg ő külföldön befizetett biztosítása alapján veszi majd igénybe az ottani ellátást.

Köszönj előre minden kitántorgottnak.
Válasz erre 

2018.07.07. 21:23:53

@nemecsekerno_007:
- és az milyen elvre épül, hogy Németországban dolgozók ott fizetnek adót és járulékot"

Mondjuk mert ott veszi igénybe?
Válasz erre 

2018.07.08. 00:08:14

@nemecsekerno_007:
demagóg duma. A te iskoládat meg az én szüleim adójából fizette az állam. Kérem vissza. Kárba ment.
A nyugdíjat pedig a ledolgozott évek és a befizetett összeg alapján számolják.

Tehát a jó édes anyád nyugdíját se fizeted, az, hogy a mindenkori magyar állam lenyúlja a lóvét, nehogymár a nyugdíjasok bűne legyen!

Figyelj, ha meghalsz nyugdíjazásod napján, mennyi nyugdíjat kapsz?
Hova lett a pénzed?
Ha külföldre mégy, ugyanúgy nem kapsz nyugdíjat a nem itthon letöltött szolgálati idő után.
Miért kéne másnak eltartani a te anyádat?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.09. 11:51:41

@KissGecihuszár: ez nagyon derék de amit hazautalnak az:

1. hogy kerül be a költségvetésbe
2. és ami fontosabb, hogy mennyi?
3. mennyivel járuzl hozzá pl. a nyugdíjak fizetéséhez.

Csak az a bajom ezzel, hogy az is ugyanúgy meg a nagy közös kalapba, azt meg ismerjük milyen.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.09. 11:52:50

@chrisred: :D Kicsit gondolkozz még rajta.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.09. 11:54:08

@Könnyen elkaptuk, uram!: Fingod sincs az egészről, az jól látszik.

A manyup-ot meg hagyjuk már, a tipikus álmegoldás, amiben amúgy nagyon jók vagyunk. Az ellenzék például az összefosásban :D
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.09. 11:58:06

@Könnyen elkaptuk, uram!: Csak nem akarod te ezt érteni, de nem baj. Nem mondtam, hogy könnyű lenne elfogadni amiről írok, de azért ez a körbemagyarázás szánalmas. Minél hamarabb felfogod, hogy a finanszírozás valóság ez amiről beszélek annál előbb lehet alternatívája a mostani fidesz kormánynak. Csak ez a fájdalmasabb út viszont egy fentartható jövőt épít, ellentétben pl. az általad magasztalt manyup-al.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.09. 12:13:08

@Könnyen elkaptuk, uram!: hát akinél kalapács van az mindent szögnek lát. még egyszer próbálkozok:

"demagóg duma. A te iskoládat meg az én szüleim adójából fizette...."

- ez mese: akkor te iskoláidat meg az én szüleim? vagy hogy van ez?

"A nyugdíjat pedig a ledolgozott évek és a befizetett összeg alapján számolják...."

- Muhahahahaha
- Ja igen a jogszabályok szerint. Csak nem a jogszabályokból van pénz, hanem abból amit a cégek, vállalkozók befizetnek.
- és a felosztó-kiróvó szisztéma miatt az aktívak fizetik az aktuális nyugdíjakat. ha csökken az aktívak száma (lsd.: külföldön vannak) akkor emelni kell az egy főre eső járulákot v. csökkenteni a nyugdíjat, esetleg hitelt felvenni.
- A nyugdíjrendszer (is) a "Járni jár, csak nem jut" mentén működik, ugyanilyen volt a manyup is. - Azért kellett hiteleket felvenni, hogy fenntartsuk, ugyanis a matek előbb-utóbb "felüti a fejét" Hiába beszélsz itt ledolgozott évekről, jogszabályokról, törvényekről etc...

"Tehát a jó édes anyád nyugdíját se fizeted, az, hogy a mindenkor......!"

- ezt még évekig hazudhatod magadnak, hogy az állam lenyúlja a lóvét de ez nem segít.
- nyílván van lenyúlás, volt és lesz is, de pl. a nyugdíjrendszer nagyságrendjéhez képest az aprópénz.
- a szociális kiadások kb. 6000 Mrd Ft-ot tesznek ki. ÉVENTE!!!
- egyébként miért is nem tehetnek a nyugdíjasok róla? ők is szavazhattak jópár évig.
- Miért hitték el inkább a kegyes hazugságokat mint te? Mert az könnyebb?

"Figyelj, ha meghalsz nyugdíjazásod napján, .."

- ne beszélj mellé és nem gyárts elméleteket.
- ha szárnyam nő, akkor el tudok repülni
- nem halnak meg tömegesen nyugdíjazásuk napján ill. ennek az esélye elhanyagolható
- ha biztosítás alapon működne a rendszer akkor ezt is belekalkulálnák, de nem erre építenék a rendszert.
- egyébként a nyugdíjrendszer bevezetésekor (20-30-as évek) még nem ilyen volt. Mindenki fizette de csak az kapott aki időskorára elszegényedett.
- aztán ebből csináltak egy szociális ellátás jellegű rendszert a szocializmusban.

Ha külföldre mégy, ugyanúgy nem kapsz nyugdíjat a nem itthon letöltött szolgálati idő után.
Miért kéne másnak eltartani a te anyádat?

- nem az enyémet kell te kretén, bőven elég lenne ha a sajátját eltartaná!!!!
- már lehetne csökkenteni a járulékokat, több lenne a nettó.
- az én szüleim nyugdíját majd fizetem én meg a tesóm.
Válasz erre 

2018.07.09. 12:38:13

@nemecsekerno_007: te gyárilag vagy hülye. Pont te érvelsz a saját jogon járó nyugdíj mellett, ami a manyup lett volna, nem én.
Válasz erre 

chrisred 2018.07.10. 06:00:39

@nemecsekerno_007: Ja, hogy találjam ki helyetted. :)
Válasz erre 

zooDoo 2018.07.19. 17:31:42

@Kunhallmi Agnes: retardált vagy, de legalább nem titkolod.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard