Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Orbán jól odamondogatott a liberális Európának, aztán elment egy hónap szabira

Orbán jól odamondogatott a liberális Európának, aztán elment egy hónap szabira

Nagy adag illiberalizmust oltott híveibe tusványosi beszédével a miniszterelnök annak tudatában, hogy egy hónapra elhagyja a frontvonalat. Orbán Viktor lelkesítős, sőt sok elemében harcias beszéde arra utal, hogy egyre nagyobbakat kell mondania annak érdekében, hogy továbbra is odafigyeljenek rá itthon és külföldön. Valójában már nem is a beszédek tartalma a lényeg, hanem, hogy valaki vagy valakik fenyegetve érezzék magukat. Orbán ugyanakkor elfáradt, és láthatóan időt szeretne nyerni, mielőtt nekigyürkőzne a végső összecsapásnak.

index1_30.jpg

Fotó: index.hu

Nehéz eldönteni, hogy mostanában tudatosan mond butaságokat nagy nyilvánosság előtt Orbán Viktor, vagy komolyan is gondolja azokat a képtelenségeket, melyekkel hallgatóságát bombázza. Az áprilisi kétharmados választási győzelmet például úgy értelmezi, mely által új korszak megalapozására hatalmazták fel a magyar polgárok. Az hagyján, hogy a magyar választók többsége a kormánypárt ellenében adta le szavazatát, de mióta ismerjük Orbánt, szinte minden jelentősebb megszólalásában arra utalt, hogy ő és kormánya valami új letéteményese.

Ennek ellenére nem látunk mást, minthogy a régi politikai sémákat másolja. Ha egy külső vagy belső politikai erő nem azt teszi, ami számára kedvező vagy előnyös, akkor elrohan annak ellenlábasaihoz, alkalmi szövetségeket köt, hamis ígéretekkel kábítja azokat, akik ingadoznak. A magyar kormányfő ugyanakkor sok korábbi kollégájához hasonlóan abban látja hatalma stabilitását, ha a kritikusai fölé nő. Most éppen az európai politikai elitet akarja egy az egyben leváltani. Putyin elnök is megirigyelhetné azt az elszántságot, ahogy ostorozza az európai liberális demokráciákat, mindezt valószínűleg annak tudatában teszi, hogy pártcsaládja, az Európai Néppárt már megüzente neki: ennyi volt, a jövőben nem kérnek belőle.

Ezekben az országokban, ha van is kormányhoz hű média, nem rágja a polgárok szájába, mit kell a világról gondolniuk. És ezt a helyzetet Orbán Viktornak elég nehéz lehet értelmezni.

A harcias külső mögött tehát egy sértett és sok tekintetben bizonytalan belső húzódik. Orbán ugyanis abban bízik, hogy jövő tavasszal az uniós választásokon győznek az euroszkeptikus erők, és akkor ő lehet majd az EU erős embere, esetleg legfőbb vezetője. Ki is adta a jelszót Tusványoson: Most mi jövünk! Lelkesedését kissé túlzónak érezhetjük akkor, ha Orbán lényegében egyetlen ügyre koncentrálva igyekszik eltakarítani az EU jelenlegi vezetőit. Ez pedig a menekültügy, ami kétségtelenül az egyik legfontosabb téma ma a kontinensen, ám egyrészt rengeteg egyéb fontos kérdés foglalkoztatja az európai polgárokat, másrészt a kontinensre nehezedő migrációs nyomás jelentősen enyhült az utóbbi években.

Nehéz logikát találni Orbánnak abban a reményében, hogy azoknak az uniós polgároknak a szavazatára alapoz, akiket ő maga győzköd naponta arról, hogy az EU egy elhibázott konstrukció, és csak egy laza szövetség szintjére kéne visszabontani azt, amit a nyugati kormányok szorosabbra szeretnének húzni. Oroszország, Kína, de a Trump vezette Egyesült Államok is azért érdekelt az Orbánhoz hasonló európai vezetők támogatásában, mert az egységes EU-val sokkal nehezebb dolguk van, mintha külön-külön kéne a tagállamokat meggyőzni bizonyos ügyekben. Orbán csak azt felejti el, hogy az uniós tagországok többségében ezzel tisztában vannak a polgárok, ugyanakkor azt is tudják, hogy a krízishelyzeteket sokkal jobban tudja kezelni az EU, ha egységesen lépnek fel a tagországok. Ezekben az országokban, ha van is kormányhoz hű média, nem rágja a polgárok szájába, mit kell a világról gondolniuk. És ezt a helyzetet Orbán Viktornak elég nehéz lehet értelmezni.

Egyszóval, Európa nem egyenlő Magyarországgal. Orbán azonban úgy gondolja, hogy ez csak egy átmeneti állapot, és Oroszország segítségével olyan országokban is győzelemre viheti az illiberalzmus eszméjét, melyekben őt személy szerint nem kedvelik. Orbánt épp úgy a reváns fűti a liberális demokráciákkal szemben, mint annak idején az SZDSZ vezetői ellenében, akik úgymond elszívták a levegőt előle, amikor a 90-es évek elején megpróbált meghatározó liberális politikai erőt alkotni a Fideszből. Nem nehéz észrevenni, hogy Orbán Viktor korábbi gyakorlatának megfelelően ezúttal is személyes ambícióinak rendeli alá pártja, kormánya, és természetesen az általa vezetett ország érdekeit. Nem hinnénk ugyanis, hogy akár csak az egyszerű fideszes is egyetértene azzal, hogy Orbán nagyravágyása miatt érdemes lenne szétverni egy olyan intézményrendszert, amelynek ugyan vannak hibái, de garantálja a gazdasági és demokratikus stabilitásunkat, ugyanakkor felértékeli a külvilág szemében azt a kis országot, amely önmagában jóval sebezhetőbb lenne, vezesse azt akár Orbán Viktor, akár bárki más.

index_134.jpg

Fotó: index.hu

Így aztán azzal a tudattal vág neki a kormányfő egy hónapos szabadságának, hogy kiadta híveinek a jelszót. Bizonyára gyorsabban tudja majd feltölteni a lemerült akkumulátorait, ha érzi majd híveiben az elszántságot, hogy végre az egész kontinenst illiberálissá tegyék. Csak azt nem mondta még meg a Fidesz szimpatizánsainak, milyen lenne az az Európa, amelyet ő vezetne? Azt ugyanis már tudjuk, milyen EU-t gyűlöl, de még nem igazán vetítette elénk azt az ideáját, milyen lenne a független országok laza szövetsége, amely egyenlő partnerként léphetne fel Oroszországgal, Kínával vagy az Egyesült Államokkal szemben. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja”Mindig könnyebb megmondani, mit csinálnak mások rosszul, ám azt már nehezebb megfogalmazni, hogyan csinálnánk mi jobban a dolgokat.”    

  

 

240 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Orbán jól odamondogatott a liberális Európának, aztán elment egy hónap szabira Tovább
Facebook Tetszik
0
240 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése
  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr4214149091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.29. 19:24:35

Atya Isten, Orbán szabadságra ment??? Botrány!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.29. 19:25:54

"az EU egy elhibázott konstrukció"

Nem az, csak ki kell venni belőle a liberális értékeket, s működőképes lesz.
Válasz erre 

legeslegujabbkor 2018.07.29. 22:49:04

Megosztás, félelemre játszás, és én majd mindent megoldok ebben a zűrzavarban, amit keltettem. Honnan is ismerős ez?
Válasz erre 

Tzp 2018.07.30. 06:44:53

@maxval balcán bircaman:

Ha az EU-ból kiveszed a liberális érdekeket, akkor másnap Orbán apád kap egy pofont Merkeltől és egyet Makrontól, majd megmondják, hogy addig nem kap EU támogatást Mo, nem szavazhat, amíg nem csatlakozik az EU ügyészséghez.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 06:47:21

@Tzp:

Mertkell és Micron gyengék, saját magukat se tudják felpofozni.

A német és a francia nagytőke sose fogja engedni a keletnek szánt "támogatások" leállítását.
Válasz erre 

Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.07.30. 07:07:07

Ez egyszerüen félelmetes
Válasz erre 

Európai téridő 2018.07.30. 09:21:47

@Tzp:
Adalék ahhoz, ami a német és a francia nagytőkét illeti: Majd pont a Daciát, Opelt fogják otthagyni a franciák, a németek meg a Mercedest, Audit, amelynek a térségbeli gyárai komoly üzleti sikerek kitermelői. Az Opel meg, amióta nem a GM-hez tartoznak, jóval sikeresebb, mint addig volt, és, ugye, Szentgotthárdon is van üzemegysége.
Válasz erre 

saci02 2018.07.30. 13:32:53

@maxval balcán bircaman: liberalizmus nélkül megdöglessz, vagy már a katolikus anyád elvágta volna a református apád torkát. Vagy fordítva.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 13:38:35

@saci02:

Ökörség.

Egyébként mindkét szülőm ateista.
Válasz erre 

exterminador 2018.07.30. 13:38:57

Sajnos, én az illiberális erők nagy sikerére számítok. Sötét korszak ez.
Válasz erre 

saci02 2018.07.30. 13:47:29

@maxval balcán bircaman: nem a birka szüleiden van a lényeg.
Válasz erre 

colonel Tigh 2018.07.30. 13:54:49

@saci02: Hagyd a picsába, csak eteted a trollját. Az apja meg egy vén, hazaáruló komcsi (bolgároknál "diplomata" Kádár alatt, ez akkor mit jelentett, gondolom nem kell ecsetelni) csakúgy mint a fia.

Azt hiszem az Unióban naponta átkozzák el magukat, hogy annak idején bevettek minket.
Válasz erre 

saci02 2018.07.30. 13:55:37

@maxval balcán bircaman: de ha róluk akarsz beszelni: ateistaként már rég karóba lennének húzva liberalizmus nélkül....
Válasz erre 

saci02 2018.07.30. 13:56:17

@colonel Tigh: igazad van....
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 14:04:05

@saci02:

Hülyeség.
Válasz erre 

saci02 2018.07.30. 14:07:43

@maxval balcán bircaman: nyugi! Szóltak, hogy mekkora komcsi (vagy fidesznyik) vagy. Nem etetlek tovább.
Válasz erre 

Kivlov 2018.07.30. 14:08:07

"Az hagyján, hogy a magyar választók többsége a kormánypárt ellenében adta le szavazatát..."
És ez ki a f*szt érdekel? Ti még mindig itt tartotok?
Ezzel a logikával egyetlen hazai választáson megválasztott kormány se lett volna eddig legitim. Többen szavaztak nem rá, mint rá. Nem jöttetek még rá, hogy a válastáson az a lényeg, hogy kire mennyien szavaznak és nem az, hogy kire mennyien nem szavaznak? Happy idiocc feat óvodás majmok...
Válasz erre 

Ranó Matyi 2018.07.30. 14:17:29

@maxval balcán bircaman: nem keresztények??

akkor Orbán tömlöcbe veti őket
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 14:26:26

@Ranó Matyi:

Miért vetné? Nem kötelező Mo-on keresztény hívőnek lenni.
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 14:27:11

@maxval balcán bircaman:
""az EU egy elhibázott konstrukció"

Nem az, csak ki kell venni belőle a liberális értékeket, s működőképes lesz. "
Na most akkor meséld el nekem, hogyan fog kinézni az EU, ha kivesszük a liberális értékeket? Milyen is lesz Orbán EU-ja?
Nem számítok tőled értelmes válaszra, mert a múltkor is sikerült úgy megfognom téged, hogy köpni-nyelni sem tudtál :)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 14:38:01

@Homyak:

Szerintem az EU alapötlete jó. Ha megtesszük a szükséges változtatásokat, sokáig lehet még EU.

Az alapvető lépés a liberális diktátum felszámolása. Legyen az EU a kisembereké, ne az ooligarcháké, a filantlopós gazembereké, az iszlamistasimogtaoké, a nagytőkéé, a celebeké, az ateistáké, a homokosoké, hanem az egyszerű és szürke embereké.

Sose tudtál még megfogni engem. Ez eleve képtelenség: a hiteles ember megfoghatatlan.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2018.07.30. 14:38:13

lenyeg h a hazai lippsiket agyonverte evtizedekre, s hatha sikerul az EUs lipppsiket is, mit veszithetunk

mar csak ezert megerte
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 14:48:46

@maxval balcán bircaman:
"Szerintem az EU alapötlete jó. Ha megtesszük a szükséges változtatásokat, sokáig lehet még EU.

Az alapvető lépés a liberális diktátum felszámolása. Legyen az EU a kisembereké, ne az ooligarcháké, a filantlopós gazembereké, az iszlamistasimogtaoké, a nagytőkéé, a celebeké, az ateistáké, a homokosoké, hanem az egyszerű és szürke embereké.

Sose tudtál még megfogni engem. Ez eleve képtelenség: a hiteles ember megfoghatatlan. "

Pedig most is sikerült. Ezzel az állandó libsizéssel, és önálló gondolatok nélkül olyan messze vagy a hitelességtől, mint Makó Jeruzsálemtől.
Gyakorlatilag te most leírtad a kommunizmusnak az az alapelvét, azt tudod? De haszerinted ne legyen az EU az oligarcháké, gazembereké, akkor az miért nem zavar téged, hogy itthon minden Mészárosék, meg a fideszközeli gazemberek kezében van? Tessék, celebre is mondok egy-két példát: Ákos, Vajna, az nem probléma? Megint alulmaradtál, és beleszaladtál a pofonba.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 14:53:10

@Homyak:

Még sose használtam a "libsi" szót...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 14:54:10

@Homyak:

A nemzeti tőke szükséges rossz a nemzetközi tőke ellenében, ezért kell támogatni a helyi tőkét.

Hol a pofon?
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 15:01:54

@maxval balcán bircaman:
"A nemzeti tőke szükséges rossz a nemzetközi tőke ellenében, ezért kell támogatni a helyi tőkét.

Hol a pofon? "
Jó téged osztani, de nem tudom eldönteni, hogy nagyképűséged nem engedi, hogy elismerd kevés vagy, vagy szimplán hülye, vagy azt hiszed a gyenge trollkodásoddal fel tudsz húzni (döntsd el melyik az igazság). Az, hogy a fidesz közeli seggnyaloncok gazdagodnak az nem 'nemzeti tőke", hanem az ország javainak kisajátítása. Biztos olvastad/láttad a Ludas Matyit, itt a fidesz és haverjai felelnek meg Döbröginek, míg Ludas Matyi a népet szimbolizálja. Majd ha nem csak mészárosok nyernek tendert, hanem más "kisemberek", vállalkozók, akkor igazad lenne..
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.30. 15:13:19

Valaki össze tudja számolni hány dologgal harcolt már Orbán?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.30. 15:14:27

@Homyak: birca nagyon leépült, csak a sablonjait ismételgeti.Semmi újat nem ír már.
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 15:25:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"birca nagyon leépült, csak a sablonjait ismételgeti.Semmi újat nem ír már. "

Ezzel egyet kell értsek. Igazából azon kívül, hogy ki kell irtani a liberalizmust egy értelmes érvet vagy választ sem tud írni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 15:25:35

@Homyak:

A nagytőke így működik. Kisajátítja a javakat.

A nép számára egyetlen kérdés marad: hová megy a profit, belföldre vagy máshová.
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 15:33:11

@maxval balcán bircaman:
"A nagytőke így működik. Kisajátítja a javakat.

A nép számára egyetlen kérdés marad: hová megy a profit, belföldre vagy máshová. "
Igen, így működik egy diktatúrában. Folyamatosan magadnak mondasz ellen. Az előbb írtad, hogy ne a tőkéseké legyen minden, hanem a népé, nem? Attól nekem miért lesz amúgy jobb, hogy a fideszes tőkésekhez megy a pénz és nem külföldre? Nekem attól jobb lesz? Nem. Rohadtul örülök neki, hogy a saját honfitársaim rabolnak ki, és nem mások. Örülök, hogy te elégedett vagy, akkor küldök egy számlaszámot, ahova utalhatsz, én is magyar vagyok, ha én fosztalak ki az neked úgyse baj :)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 15:38:50

@Homyak:

A végcél a nagytőke megszüntetése, a jelenlegi fejlődési szakaszban ez nem lehetsége. Így addig a kisebb rosszat kell támogatnunk.

Ha belföldiek lopnak meg téged, az előnyösebb, mert aztán nagy az esélye, hogy belföldön feltetnek be, azaz a pénz visszakerül a gazdaságba. Az idegen tolvak nagy eséllyel mindent kivisz.
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 15:50:11

@maxval balcán bircaman:
"A végcél a nagytőke megszüntetése, a jelenlegi fejlődési szakaszban ez nem lehetsége. Így addig a kisebb rosszat kell támogatnunk.

Ha belföldiek lopnak meg téged, az előnyösebb, mert aztán nagy az esélye, hogy belföldön feltetnek be, azaz a pénz visszakerül a gazdaságba. Az idegen tolvak nagy eséllyel mindent kivisz. "
Most már tudom, hogy te kommunizmust szeretnél. Nagy naivitást feltételez, ha tényleg elhiszed írásod második felét. Gondolj csak Mészáros határon túli építkezéseire. Szerinted Orbánék nem Svájcban tartják a pénzüket? Abból ami itt marad csak ők látnak pénzt. A német Audi is több pénzt fektet az országba, mint a te tőkéseid. A veszteséges stadionok meg aztán tényleg kurva jó befektetések.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 15:53:31

@Homyak:

Az idegen tőke kivisz szinte mindent, ezért káros.
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 15:57:14

@maxval balcán bircaman:
"Az idegen tőke kivisz szinte mindent, ezért káros. "
Válaszod azt sejteti, hogy tényleg padlóra kerültél ebben a beszélgetésben :)
A végső döfés: az Audiban dolgozok külsősként, így látom, hogy egy német autóipari cég mennyit fektetett itt be. Elárulom, hogy nagyon sokat. Az egész környék nekik köszönheti, hogy itt van fejlődés. Szóval nekem ne oszd ezt a hülyeséget, hogy idegen tőke mindent kivisz..
Válasz erre 

2018.07.30. 16:00:20

@maxval balcán bircaman: te hülye, nincs olyan, hogy nemzeti tőke. Ha egy ország meg akar élni, akkor másokkal kell kereskednie.
Ha üzenni akarsz a neten, igénybe veszed egy külföldi cég szolgáltatását. Ha nem lenne ilyen, csak Bulgárián belül tudnád ontani az észt. Jaj, be szép is lenne!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 16:04:37

@Homyak:

S mire jó az a fejlődés, mely gátolja a felzárkózást? Semmire. Nyilván vannak járulékos hasznok, de az alapkérdést nem oldja meg.
Válasz erre 

2018.07.30. 16:04:44

@maxval balcán bircaman: ha az idegen tőke mindent kivinne, az azt jelentené, hogy a magyar Audikat magyar alapanyagból, magyar gyárak által gyártott alkatrészekből állítják elő, sőt, a tervezése is magyar befektetésből, magyar tervezők által zajlik.

Tudom, a bolgár Coca Cola bolgár kóladióból készül, sőt, egy bulgár találta ki.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 16:05:19

@Könnyen elkaptuk, uram!:

S mi köze akeerskedésnek a nemzeti tőkéhez?

Nem a kereskedelemmel van baj, hanem a profittal.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 16:06:36

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem, nem azt jelenti.

Hanem azt, egy adott közösség által megtermelt profit kimegy az illető közösségből.
Válasz erre 

Minden ballib bérretteg 2018.07.30. 16:06:48

Napi bérrettegés itt is megvolt.

Bár ez gyengébb mint az átlag, bár az agyatlan ballib balfaszoknak láthatóan ez is bejön.
Válasz erre 

2018.07.30. 16:10:11

@maxval balcán bircaman: a megoldás, hogy mi fejlesztünk, nem az, hogy nem engedjük be a külföldit.
Ebbe már az egész kgst belebukott...
A nagy Oroszország is annyira fejlődik, hogy képes elérni az olaszok gdp-jét.
Az oroszok épp gazdasági bajokkal küszködnek. Most Trump baszott oda, amikor megegyezni látszik az eu-val.
Tudod, mit jelent, ha Trump amerikai palagázt ad el Európának? Hogy nem kell az orosz gáz...Déli áramlat...fújja a szél...
Válasz erre 

2018.07.30. 16:12:53

@maxval balcán bircaman: hogyan fogsz tehát csetelni? A bulgár neten? Ami nincs? Ha igénybe veszed az amerikai szolgáltatót, ott termelsz hasznot, te hülye!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 16:15:27

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ez a cél: a gazdasági szuverenitás visszaszerzése. A jelenlegi állapot konzerválja a lemaradást.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 16:16:07

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Bolgár szolgáltatót használok, de ha nem így lenne, annak se lenne semmi releváns jelentősége.
Válasz erre 

2018.07.30. 16:31:34

@maxval balcán bircaman: nem tudsz bolgár szolgáltatót használni. Tehát a pénzeden egy amerikai nyerészkedik.
Ha veszel egy számítógépet, az se bogár...
Válasz erre 

2018.07.30. 16:33:13

@maxval balcán bircaman: Jó, gyártson a bolgár ipar mercedes minőségű autót. De nem veszem meg, mert nem magyar.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 16:34:58

@Könnyen elkaptuk, uram!:

De, tudok bolgár szolgáltatót használni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 16:35:32

@Könnyen elkaptuk, uram!:

S ki mondta, hogy minden létező árunak helyinek kellene lennie? Senki.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 16:36:12

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A gond az, hogy nem erről van szó. Szalmamábozol.
Válasz erre 

Kreml propaganda osztály szófiai összekötő 2018.07.30. 16:42:11

@maxval balcán bircaman: "A végcél a nagytőke megszüntetése" - Elnézést tovaris, véletlenül Sztálin elvtárs születésnapjára kiadott, már elavult direktívát küldtünk el! Sajnos a Komszomol archívumában böngészett az utasítások továbbításáért felelős kolléga és figyelmetlenül használta a CTRL+C, CTRL+V -t.
Válasz erre 

Tzp 2018.07.30. 17:17:09

@maxval balcán bircaman:

Nem gyengék ők, csak tudnak viselkedni.

Németországban a tőke és a politika kifejezetten jól együttműködik. De a franciákat se kell félteni ebből a szempontból. A támogatások megvonása meg nem érintené őket érzékelhetően.
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.30. 17:34:08

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
“Valaki össze tudja számolni hány dologgal harcolt már Orbán?”

Aki számol, annak itt van még kettő:

Kezdetnek mindjárt a józan észt említeném. Sajnos páratlan sikerrel küzd ellene, - csak meg kell nézni a támogatóit.

Aztán most valami rohadt nagy küzdelem kezdődik a “liberális” kultura ellen, csak az ad okot némi kétségre, hogy a jelek szerint fogalma / fogalmuk sincs róla, hogy mi is az... Így aztán gyakorlatilag bármi ellen lehet küzdeni, csak a (győzelem) küzdelem fontos.
Válasz erre 

nyerafidesz 2018.07.30. 17:35:25

A Fidesz a legerősebb. Pont. Választást kellet volna nyerni. Pont. A liberalizmus a legerőszakosabb és kirekesztőbb világnézet.Pont.
Válasz erre 

N. Barbie 2018.07.30. 17:36:29

@Homyak: "Szóval nekem ne oszd ezt a hülyeséget, hogy idegen tőke mindent kivisz.. "

Felesleges birkucinak ilyen bonyolult dolgokat irni, nem kepes felfogni, jopar fidesznyik blogtarsaval egyutt csak az epp aktualis agitprop ismetegetesere kepes, ha mar nagyon leegette vele magat, akkor jonnek az irrelevans felmondatok.

Mar en is probaltam az altalad is idezett ostobasagat elmagyarazn neki par napja, hiaba, egy ertelmes mondatot nem sikerult irnia ra, csak a sablon habonypropagandat. Majd mikor mar ugy egett, mint a benzines karacsonyfa, akkor jottek a jol megszokott, a temahoz semmi kapcsolattal nem rendelkezo fel mondatok.

Egyszeruen nincs kapacitasa megerteni, hogy az a csunya csunya idegen toke a sajat penzet hozza, nem MO kozpenz van neki adva, amibol felvasarolja az orszagot (lasd stroman lorinc).
A profitot meg ugyanugy offshore szamlan tartja lorincke is meg vajna is meg az osszes NER lovag, akkor miert is lenne jo a kisembernek, hogy nem mondjuk a Tesco talicskazza ki a penzt, hanem vajna papa? Hat ezaz, semmivel se jobb.
De birkuci a kesz tenyeknek se enged, akkor is mantrazza tovabb a baromsagait.
Válasz erre 

N. Barbie 2018.07.30. 17:43:04

@maxval balcán bircaman: "Ez a cél: a gazdasági szuverenitás visszaszerzése. A jelenlegi állapot konzerválja a lemaradást. "

Az ilyen hulyesegedbol latszik, hogy gazdasagi analfabeta vagy. Gazdasagai szuverenitast ketfelekepp lehet elerni. Vagy van egy rakat nyersanyagod, amit eladsz, na ilyen nekunk nincs, vagy van egy rakat gyarad, iparod, ami magas hozzaadott erteku termeket gyart, na ilyenunk sincs, leven osszeszerelo orszag vagyunk es viktorod megmondta, hogy neki ez igy jo.
Az elmult 8 ev szamtalan kozpenzmilliardjabol es az EU penzebol semmi nem ment a gazdasagi szuverenitas megteremtesere, a hosszu tavon is fenntarthato novekedesre. Semmi, egy filler se.
Te is nagyon jol tudod, csak beismerni sosem fogod, nehogy csorbat szenvedjen a gazdad valamelyik meseje.
Válasz erre 

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2018.07.30. 17:47:13

@maxval balcán bircaman: Te nem hiteles vagy, hanem álomvilágban élő. Veled kommunikálni olyan mint galambbal sakkozni. Az ember gyarló. (Én is.) Mindenkinek megvan a kilónkénti ára. Neked is.
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.30. 17:50:47

@maxval balcán bircaman:
“Az idegen tőke kivisz szinte mindent, ezért káros.”

Mi az a minden, szivi?
Azért kérdem, mert a befektetéseik által termelt és leadózott hasznot szerinted miért nem arra- és ott fordíthatná a befektető, ahol- és ott, ahol akarja?

Ráadásul itt nem egy darab gonosz tőkésről van szó, aki százeurósokkal gyújt szivarra, hanem cégekről, amelyeknek mondjuk éppen nem Felcsúton van a kutató-fejlesztő központja, hanem az anyaországában, most képzeld!

Ez például azt is jelenti, hogy ha például az Audi kiviszi a hasznot, és azt egy újabb motor fejlesztésére fordítja, amit aztán majd nálunk gyártanak, - akkor mi ezzel a bajod?

Mert az jobb lenne, ha mondjuk egy “2lok” márkanévvel induló új sportszermárkát szponzorálnának?

2bicám, gondolkodj egy cseppet!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 17:51:21

@N. Barbie:

Van egy alapigazság: nem lehet jóllakni, ha nézed, hogy a szomdszéd ebédel.

Nem tud egy ország fejlődni, ha az általa megtermelt profit kimegy. Hiába dolgozol, a munkád gyümölcse nem lesz a tiéd.

Kb. mintha átutalnád nekem a havi béred jelentős részét.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 17:52:09

@Gamma Leonis:

Nekem az áram végtelen. Csak Isten képes ennyit leperkálni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.30. 17:53:22

@morph on deer:

Hiába fejleszti a szomszéd az ebédlőjét, te attól nem fox jóllakni.
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 17:56:51

@maxval balcán bircaman:
"S mire jó az a fejlődés, mely gátolja a felzárkózást? Semmire. Nyilván vannak járulékos hasznok, de az alapkérdést nem oldja meg."
Ez igen! Szóval az a fejlődés nem jó, ami a külföldi tőkének köszönhető, hanem csak az Orbán csecse által táplált magyar gazdasági csoda a jó.
Azért jó veled vitatkozni, mert a székről lefordulok a röhögéstől, annyi marhaságot sikerül összehordanod :D
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 18:03:02

@maxval balcán bircaman:
Amúgy meg: Győr a nyugati tőkének köszönhetően egy élhető és fejlődő város, ahol emiatt a lakosság növekszik, az életszínvonal a magyar átlag fölött van. Nem véletlenül költöztem ide én is az ország délnyugati feléből, ahol magyar vállalkozónak dolgozhattam szarér-hugyér, sok túlórával, miközben hallgathattam volt főnököm zsidózásait. Hát akkor inkább Győr, mint egy lemaradott Orbán által "fejlődő" országrész.
Válasz erre 

Homyak 2018.07.30. 18:03:52

@N. Barbie:
De legalább a hülyeségein jókat lehet derülni. Meg azon ahogy a védhetetlent védi.
Válasz erre 

N. Barbie 2018.07.30. 18:04:26

@maxval balcán bircaman: Irrelevans ostobasag. Ahogy szoktad. Jottel az onallo gazdasag magasztos eszmejevel, levezettem, hogy ez miert nem teljesult es nem is nez ki ugy, hogy a kozeljovoben ra lesz gyurva: viktorod miatt. Vilagosan megmondta, hogy osszeszerelouzemkent jok vagyunk, olcso munkaerovel, ezzel kampanyol a befektetoknel.

Csak nincs eszed megerteni, hogy attol, hogy a csunya multi ne vinne ki a mar leadozott penzet, hanem epitene megegy osszeszerelouzemet, attol a mi onallo gazdasag vagyalmunk egy szallal nem lesz elorebb.
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci oroszbérenc 2018.07.30. 18:04:36

@maxval balcán bircaman: Te egy hazaáruló putyin-bérenc senkiházi hazaáruló vagy. Ha az ilyenek megdöglenek, akkor lesz sokkal jobb hely Európa !
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci oroszbérenc 2018.07.30. 18:06:05

@Homyak: Pénzért nyomja a szemét állatja, orosz bérenc hazaáruló a szentem! (Hogy a férgek egyék a belit a búgár pottyantós budiba !
Válasz erre 

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2018.07.30. 18:06:34

@maxval balcán bircaman: Hiába gyarapodnak az ország erőforrásain a nemzeti tőkések, attól neked és nekem nem lesz jobb.
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.30. 18:07:51

@maxval balcán bircaman:
“egy adott közösség által megtermelt profit kimegy az illető közösségből.”

Tudod, ezzel az a gond, hogy az adott közösség NEM a termelőeszköz tulajdonosa, az említett közösség csupán a MUNKAEREJÉT adja el a munkaadójának, amiért MEGKAPJA AZ ELLENSZOLGÁLTATÁST!

Magyarul: semmilyen jogalapja nincs ezen felül a profitra is igényt tartani!

Amennyiben a közösség hoz létre egy termelő üzemet, ahol a fejlesztéstől az anyagbeszerzésig, a logisztikától az értékesítésig ugyanaz a közösség old meg, akkor övék az adózott nyereség, magyarul a profit is!

Ha pedig ez nem így van, akkor pedig nem! Ez ennél nem bonyolultabb.

Viszont pártállami körülmények közöt lehet államosítani, gond nélkül, - csak akkor rehabilitálni kell az ötágú vöröscsillagot is, mert ehhez az illik...
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.30. 18:12:52

@nyerafidesz:
Hogy te milyen “Pont.”- os vagy!
Mint a légyszar.....................,,,,,,,!
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.30. 18:22:23

@maxval balcán bircaman:
“Hiába fejleszti a szomszéd az ebédlőjét, te attól nem fox jóllakni.”

A szomszéd azért fejleszti az ebédlőjét, hogy te is odaférj az asztalhoz, mert mondjuk megdolgoztál a meghívásért!

De nem kapod meg az ebédlőt, tudod?

Ha az is kell, akkor majd veszel magadnak, ha megteheted.
Ha meg nem telik rá, akkor választhatsz, hogy a szomszédnál ebédelsz, vagy sehol.
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.30. 18:30:20

Orbán a liberálisokkal kapcsolatban Bence Györgyöt idézte.
Bencze György:
„A liberalizmus nagyon toleráns. Csak a fasisztákkal kérlelhetetlen. Ja, hogy rajtuk kívül mindenki fasiszta, arról ők igazán nem tehetnek.” Továbbá a liberálisok két véleményt ismernek: a sajátjukat és a helytelent. "

24 évvel ezelőtt a pártsajtóban Korniss Mihály előadta mint a liberális hitvallást:

"Mi, liberálisok pedig képtelenek vagyunk kimondani, amit szerintem valójában érzünk, hogy tudniillik mi még sokkal jobban gyűlölünk titeket mint ti minket. Most, hogy kezd lassan vége lenni a sajtószabadságnak Magyarországon, úgy érzem, kénytelen leszek újra politikai publicisztikát írni. És nem tudok lelkiismeret-furdalás nélkül gondolni arra a pillanatra, amikor nagyon nehéz lesz kikerülnöm a gyűlölködés szavait és mondatait. Azt hiszem, a XX. század nagy tanulsága, hogy a humanizmus esélyeit a politikában alapvetően újra kell gondolni. A politika abban a pillanatban, amint a szeretet szót a szájára veszi, bűnt követ el, mert a politika logikája a hatalmi érdekek logikája. A hatalom megszerzésének és megtartásának a technikája és tudománya, és ebben sok minden szerepet játszhat. A tapasztalatok szerint a szeretet nemigen."
Megjelent: Beszélő hetilap, 1993, 48. szám, Évfolyam 5, Szám 52

Én viszont kiegészíteném azzal ahogyan azt 22 évvel ezelőtt
Korniss Mihály előadta mint a liberális hitvallást:

"Mi, liberálisok pedig képtelenek vagyunk kimondani, amit szerintem valójában érzünk, hogy tudniillik mi még sokkal jobban gyűlölünk titeket mint ti minket. Most, hogy kezd lassan vége lenni a sajtószabadságnak Magyarországon, úgy érzem, kénytelen leszek újra politikai publicisztikát írni. És nem tudok lelkiismeret-furdalás nélkül gondolni arra a pillanatra, amikor nagyon nehéz lesz kikerülnöm a gyűlölködés szavait és mondatait. Azt hiszem, a XX. század nagy tanulsága, hogy a humanizmus esélyeit a politikában alapvetően újra kell gondolni. A politika abban a pillanatban, amint a szeretet szót a szájára veszi, bűnt követ el, mert a politika logikája a hatalmi érdekek logikája. A hatalom megszerzésének és megtartásának a technikája és tudománya, és ebben sok minden szerepet játszhat. A tapasztalatok szerint a szeretet nemigen."
Megjelent: Beszélő hetilap, 48. szám, Évfolyam 5, Szám 52

És hozzátenném még a "Globális Liberálisok" két pontját, ahogyan nemrég én magam( szerénységem) foglaltam össze:

Első pont:
NEKÜNK "liberálisoknak" mindent szabad. Szabad országokat bombázni,országokat lerohanni, szabad náci mintára külföldön koncentrációs táborokat fenntartani, szabad célzott likvidálásokkal gyilkolászni, szabad kínvallatni, szabad országokat lehallgatni,nemtetsző politikai vezetőségüket eltávolíttatni, államcsínyeket végrehajtani, választott politikusok helyére IMF /Goldmann Sachs funkcionáriusokat beültetni, szabad világgazdasági válságokat okozni és fenntartani, szabad bankóprést alkalmazni...gyakorlatilag nincs olyan ami NEKÜNK ne volna szabad.

Második pont:
Hogy NEKTEK mi szabad, azt majd MI," liberálisok" megmondjuk.
Ahogy azt is mi mondjuk meg hogy ki a művész, író, alkotó,tudós. És ki nem az.Azt is megmondjuk hogy mikor ki az antiszemita, fasiszta, náci, magyarkodó, nacionalista.
Azt is megmondjuk hogy kit kell megbüntetni, száműzni,megbuktatni, kiéheztetni, embargó alá vonni.
MI majd ugyanis mindig mindenről MINDENT megmondunk
Mindezt persze csakis a "liberálizmus" nevében.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.30. 18:56:16

Lovas István :
"Azért ismerjük el, nagyon „aranyos”, hogy a fősodratú sajtó, amely napokon át tartó figyelemmel kísérte például a brit királyi sarj minapi házasságát, egy betűnyi érdeklődést nem mutat a több mint száz nyugati elit torinói traccsa iránt. Mely mondat leírása önmagában is a Putyin-összeesküvések keltetőgépéül szolgáló lábcsókoló hírforrásoknak azt jelenti, hogy a Sputnik News konteózik. A Political Capital világért sem neokon-szolga Krekkó Péterének következő tanulmányában pedig ez arra szolgál bizonyítékul, hogy mi is Putyin macskája vagyunk, akiket még anyagilag is támogat a Kreml."
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.30. 18:57:53

@nyerafidesz: Te meg hülye vagy. Pont.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.30. 19:03:37

magyaridok.hu/kulfold/le-kell-meszarolni-a-bolgar-migranstehenet-3154687/
Válasz erre 

Sean MacTíre 2018.07.30. 19:35:39

@maxval balcán bircaman: tulkeppen milyen liberalis ertkeket kell kivenni, pontosan? Szemely szerint mely ertekekkel van bajod? Tudnal egy listat adni?
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.30. 19:36:57

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Azért ezt nem kellett volna.
Életemben először olvastam bármit is amit ez a veretes nemzetthy pöcegödör publikált, és hát nem csalódtam.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2018.07.30. 19:52:31

Orbán teljesen meghabarodott. Sötét évek következnek Magyarországon!!!!! A cezarománia nem gyógyítható, csak egy oltári nagy seggberúgással. :o(
Válasz erre 

exterminador 2018.07.30. 20:53:48

@MACISAJT: a Fidesz 26 évvel ezelőtt a következőket nyilatkozta: "Megdöbbenéssel figyeljük mind a Soros Alapítványt, mind pedig Soros György személyét az utóbbi időben ért nemtelen támadásokat. A fiatal nemzedék és a szakkollégiumi mozgalom támogatásával aktívan járult hozzá egy szabadabb és nyitottabb szellemi légkör kialakulásához Magyarországon.

Látva a felsőoktatás szorult helyzetét, úgy gondoljuk, hogy az újabb nemzedékeknek is szükségük lesz arra az önzetlen támogatásra, amelyet a Soros Alapítvány remélhetőleg a jövőben is nyújtani fog. Tiltakozunk az Alapítvány politikai csatározásokba történő bevonása ellen."

Körülbelül ennyire relevánsak Kornis benyögései.
Persze nem is várom, hogy felfogd.
Válasz erre 

regbor 2018.07.30. 21:02:04

@maxval balcán bircaman: te, mint hiteles ember... hát, ez volt a hét vicce... halálra röhögtem magam...
Válasz erre 

Bogyó 2 2018.07.30. 21:23:42

Úgy látom, birca ezt a csatát elvesztette.... Én se értem régóta, hogy miért tolja még mindig ezt a parasztvakítást, hogy Mészáros Lőrinc a szükséges rossz a jövőnk érdekében. Igen, egy nemzetileg elkötelezett tőkés réteg esetében igaza lehetne, de Mészáros....valahogy még mindig azzal vágnak fel az emberek, hogy multinál dolgoznak, ha azzal dicsekednek, hogy jól keresnek. Valahogy senki nem azzal jön, hogy bezzeg én Mészáros Lőrincnek dolgozom... mindenki tudja, hogy a multik munkakultúrát, know-how-t, értéket is hoznak az országba, Mészárosnál szó nincs erről. Az emberek a Lidl-be, a Mercedeshez, az Aldihoz mennek tömegével dolgozni, ha középfokúak. A nemzeti tőke azt képviseli sok esetben - tisztelet a kivételnek - amit a parasztokat röghöz kötő második jobbágyság révén az akkor i úri osztály tett az országgal Dózsa után, fékezte a fejlődést a felzárkózást, akadályozta a modernizációt. A multik sok esetben friss levegőt hoznak a nemzethyek áporodott döbrögis világába, ami Birca szerint a fejlődés. Pedig ez csak ugyanaz a világ amit Ady is gyűlölt, látva, hogy a világ elmegy mellettünk. Igen, jobb lenne, ha lennének magyar multicégek, igazi hazafias nagytőke, amely példát mutatna a dolgozókkal való bánásmódban, hazafias elkötelezettségben, társadalmi szerepvállalásban, de hol van ez???? Nem, ez a nemzeti tőke a gazdasági hatalom politikával való összefonódását, a társadalmi mobilitás és az esélyegyenlőség csökkenését, a demokratikus és jogállami értékek devalválódását jelenti, ami végső soron sokkal inkább okozza az átlag munkavállaló kiszolgáltatottságának és a Nyugathoz való életszínvonal- és életminőségbeli lemaradásának konzerválását, mint a nyugati tőke.
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.30. 21:34:22

@MACISAJT:
“24 évvel ezelőtt a pártsajtóban Korniss Mihály előadta mint a liberális hitvallást”

Van az már majdnem 25 is.

Én tulajdonképpen megértem, nyilván ilyen hatással volt rá akkoriban a ‘Liberális Internacionálé’ lánglelkű alelnöke a buzdító, tüzes szónoklataival!

Nem csoda, hiszen szívvel, lélekkel liberális volt, ahogy a barátainak, kollégáinak döntő többsége is.

Akkoriban nagyon hatásos beszédeket tudott mondani, úgy hogy kerestem pár részletet, nehogy feledésbe merüljön...

Ja igen: orbán viktornak hívták - akkoriban még nagybetűvel - azt a lelkes fiatalembert, aki nem csupán a Liberális Internacionálé alelnöke volt, de még a legszűkebb döntéshozó testületének tagja is!

Míg el nem felejtem: mit tippelsz, mi volt az 1993-ban Budapesten megrendezett nemzetközi liberális konferencia jelmondata?
Nem fogod elhinni: “Rajtunk a sor!”

Az alábbi részletek a 2014-es tusványosi beszéd után jelentek meg, erre utal a forrás első pár bekezdése, de én csak mazsoláztam.
Jönnek a szemelvények:
———————
1992. február 8.
A Fidesz negyedik kongresszusa szombaton ellenszavazat nélkül elfogadta a pártnak a Liberális Internacionáléhoz való csatlakozását kezdeményező javaslatot. A plenáris ülés a nagy többség igenlő és tíz küldött tartózkodó szavazatával úgy határozott, hogy a világ hatvan liberális szellemű pártját tömörítő nemzetközi szövetségbe teljes jogú tagként való felvételét kéri a Fidesz.

1992. szeptember 5.
Orbán Viktort, a Fidesz parlamenti frakciójának vezetőjét a Liberális Internacionálé egyik alelnökévé választották, a nemzetközi szervezet szombaton Mainzban véget ért 45. Kongresszusán.

1993. november 26.
A liberális világmozgalom történetében mérföldkőnek számít a budapesti konferencia; a világ minden tájáról összesereglett küldöttek ugyanis most első alkalommal választották tanácskozásuk színhelyéül egy kelet-európai ország fővárosát.
A találkozó címére utalva – “Rajtunk a sor” – Orbán Viktor megjegyezte: lehetőséget lát arra, hogy Szlovénia után Magyarország legyen a második ország a térségben, ahol liberális erők alakíthatnak kormányt.

“1995. január 20.
A Liberális Internacionálé (LI) Belfastban folyó vezetőségi ülésének pénteki napján újraválasztották a szervezet legszűkebb vezetőségét, az úgynevezett “bürót”. E tizenegy tagú elnökségnek ismét tagja lett Orbán Viktor, a Fidesz elnöke, aki – mint az MTI-nek telefonon nyilatkozva elmondta – az LI legfelsőbb operatív vezető szervének egyetlen kelet-európai résztvevője.”

1999. február 28.
Orbán Viktor miniszterelnök, a Fidesz elnöke tartja a Liberális Internacionálé(LI) szerdán kezdődő kétnapos brüsszeli kongresszusán a megnyitó beszédet.

“A térség sok országban már a posztkommunizmus is véget ért. Magyarországon ez a liberalizmus megújulásával volt lehetséges” – szögezte le a miniszterelnök.
—————————
Forrás:
vastagbor.atlatszo.hu/2014/07/27/liberalis-internacianale/

És úgy általában: az még renben van, hogy nem sül le a pofátokról a bőr, hiszen az ember már nem is vár mást, de legalább arra figyelnétek, hogy vagy csak a lobotomizált híveknek hadováltok, vagy előtte legalább nézzetek utána, hogy mi mindennek van nyoma, ha már muszáj valamit idelökni..!

A többes szám nem véletlen: rajtad kívül a szerkesztődnek/tartótisztednek és a pártelnöködnek is figyelmébe ajánlom!
Válasz erre 

2018.07.30. 21:37:33

Most nagy változás zajlik a spirituális térben. Orbán egy olyan figura, aki gátlástalanul ráugrik fönn mindenre (persze föntről nézve ez már sok ember, de az egyéni tudatszerkezetben koppintva a kollektívot Orbán jelenleg a főnök) és arra alapoz, hogy meg tudja védeni a hatalmát. De a változások fönn nagyobb asztalon zajlanak, az ezotériában jártasak az "ellenható erők átmeneti megerősödésének" neveznek. Aki nem képes a jelenben meglátni a történelmi pillanatot, számára az átmenet a minennapok része, ahol hihetetlen dolgok történnek és váltják egymást. Amikor az volt az érdeke, merjen mindenki nagyot álmodni, de ez ma már eszébe se jusson senkinek!
Válasz erre 

laci_52 2018.07.30. 22:01:31

Orbán jól beszélt és ha elfáradt, valóban itt az ideje szabadságra mennie.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2018.07.30. 22:06:09

@MACISAJT +@exterminador: : Helyesen látjátok a dolgokat, ámde ez kevés.

A tudomány a "bizonyosságról szól", utoljára a bizonyosság kérdésével, pedig Wittgenstein bíbelődött, (az elért eredményeit csak néhány tanítványával merte megosztani), koránt sem véletlenül volt óvatos.

A tudomány-filozófia nem játék-a szavakkal, ahogyan ezt ez a sátánfajzat Soros taníttatja, a politikailag korrekt egyetemeken, lebutítva egy egész nemzedéket, úgy mintha csak barmok lennének.
A tudomány és a tudomány-filozófia ész-játék, amit minden kétséget kizáróan belehet, és be is tudok bizonyítani, ugyanis a "tudás", mindenkié ! És ez az, amitől a szemlélet váltástól "tudástól", a paradigma váltástól, minden neoliberális retteg, a bizonyosságtól, azért mert ekkor véget ér a hatalmuk.

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @Attilajukkaja:

Ti vagytok a lebutított, két bites barmok, díszpéldányai, azért mert kiüresedett, szólamokat és sztereotípiákat: ismételgettek. Nincs egyetlen egy önálló gondolatotok sem.
Válasz erre 

_Ske_ 2018.07.30. 22:07:47

@maxval balcán bircaman: Figy, Geciszivattyú, te is menj szabadságra. Sokkal jobb lesz a világ. Ja, és ne is gyere vissza. :P
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.07.30. 22:08:51

A dakota közmondás nagyon jó. Pontosabb képet nem is adhatna rólatok, meg az ellenzék többi részéről :)
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2018.07.30. 22:14:37

Nem OV mond butaságokat, hanem a cikkíró szervilis szelleme nem képes befogadni ezeket az elég egyszerű dolgokat. Valszeg ebbenakommunizmusból örökölt vagy genetikai, vagy neveltetési (libero) csőlátása akadályozza meg.
Válasz erre 

2018.07.30. 22:24:03

@maxval balcán bircaman: a google, a facebook bulgár? Mit nem mondasz!
Tudod, a MOL és az OTP is multi...
Sőt, a magyar állam is kölcsönből él. Kitől vesz fel kölcsönt? Ja, az imperalista nagytőkéstől...
Aki meg a Cocától kapta a lét a megélhetésére, az ne handabandázzon. Menj el bulgár cigit sodorni, vagy barackot szedni. Abból az egész ország nagytőkés lesz.
Válasz erre 

2018.07.30. 22:30:09

@maxval balcán bircaman: de Bulgáriának nem végtelen az áram. Meg a gáz...mert ugye az orosz gáz az nem az oroszt gazdagítja...
"bizalmi szavazást akarók szerint a döntés miatt Bulgáriában jelentősen emelni kell az energiaárakat, és az ország áramimportra szorul.

Mivel a jobbközép kormánynak kényelmes többsége van a szófiai törvényhozásban, könnyen túl tudja élni a bizalmi szavazást."

Nesze, a jobbközép kormányod se kér az orosz atomból.
Válasz erre 

2018.07.30. 22:36:21

@apro_marosan_petergabor: a szervilis épp befogadná a hülyeséget is.
De a többiben igazad lehet. Orbán most építi fel a zsarolási potenciálját.
Mivel a libsik osztják a pénzt, tőlük lehet csak kizsarolni.

Belegondoltál már, hogy amennyiben megvalósulna Orbán nacionalista Európája, a nacionalista német, francia, olasz, spanyol, holland, stb mit adna Orbán Magyarországának a közösből? Lófaszt. Nem volna ugyanis közös....és Magyarország csődöt jelenthetne...
Válasz erre 

2018.07.30. 22:41:33

@maxval balcán bircaman: te hülye, ha a szomszéd fejleszti az ebédlőjét, és tőlem veszi hozzá az étkészletet, bizony, jól fogok lakni.
De ha úgy döntök, hogy nem adom el neki, akkor nem fog fizetni érte. Éhenhalok.
A szüleid ateisták, te meg keleti keresztény vagy? Már értem, miért dugtak el egy bolgár birkafarmon...
Válasz erre 

2018.07.30. 22:48:36

@Jakab.gipsz: a hejesírásodon láccik hogy, mit kopiztál be...
Válasz erre 

2018.07.30. 22:55:35

@maxval balcán bircaman: szerinted egy Audiban mennyi a magyar?
A fejlesztés? A tervezés? Az alkatrészek?
Hát, nem sok....tudod, birka, az Audi importált alapanyagokból, alkatrészekből áll össze.
Ezt akartam neked a Colával is leírni, de fel se fogod. Mi benne a bulgár? A víz...
a cukor is import.

"öt uniós tagállamban (Bulgária, Írország, Lettország, Portugália, Szlovénia) teljesen megszűnt a cukorgyártás."
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.30. 23:14:40

@laci_52:
“Orbán jól beszélt”

Hányban beszélt jól?
Csak hogy képben legyünk, hogy éppen milyen vallású volt, vagy pont oroszellenes-e, vagy már megint nem, esetleg akkor még antikommunistaként igaz forradalmárnak tartotta a komcsi Nagy Imrét, vagy az is már visszájára fordult nála?
Meg ugye a liberalizmushoz való viszonya pillanatnyilag épp milyen volt?
Mint tudjuk, ez nála nagyon nem mindegy...

Igen, jól beszélt, csak melyik alkalommal mondott igazat?
Egyáltalán, bármikor ez már megesett vele? Hacsak tévedésből nem...

Szóval jó lenne a dátum is mindig, a történeti hűség, na meg a miheztartás kedvéért.
Ha már...
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:21:00

@maxval balcán bircaman: "Nem az, csak ki kell venni belőle a liberális értékeket, s működőképes lesz. "

mondjuk a te szólásszabadságodat ki lehetne belőle venni, és mennyivel jobb volna!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:22:13

@maxval balcán bircaman:

"Mertkell és Micron gyengék, saját magukat se tudják felpofozni."

2 perc alatt szarrá bombázzák Orbanisztánt.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:23:46

@Európai téridő: A Mercedes és az Opel magyarországi üzemei légypiszkot sem érnek a teljes cégekhez képest, te elmebeteg majom!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:24:28

@maxval balcán bircaman: "Egyébként mindkét szülőm ateista. "

akkor meg pláne elvágták volna a torkodat liberalizmus nélkül.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:25:17

@exterminador: tényleg sötét vagy.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:26:39

@maxval balcán bircaman: "Nem kötelező Mo-on keresztény hívőnek lenni. "

amióta liberalizmus van.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:28:44

@maxval balcán bircaman:

"Legyen az EU a kisembereké, ne az ooligarcháké, a filantlopós gazembereké, az iszlamistasimogtaoké, a nagytőkéé, a celebeké, az ateistáké, a homokosoké, hanem az egyszerű és szürke embereké."

most mondtad, hogy a szüleid ateisták. akkor őket ki kellett volna toloncolni Európából, hogy te mondjuk Nigériában szülessél meg?!

te tényleg ettől lennél boldog?! mi a fasznak nem mész Nigériába akkor?!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:29:51

@maxval balcán bircaman: "Legyen az EU a kisembereké, ne az ooligarcháké, a filantlopós gazembereké, az iszlamistasimogtaoké, a nagytőkéé, a celebeké, az ateistáké, a homokosoké, hanem az egyszerű és szürke embereké."

a szüleid, mint ateisták akkor nem szürke emberek, talán szivárvány színűek?!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:31:23

@Homyak: "Legyen az EU a kisembereké, ne az ooligarcháké"

tehát akkor Mészáros Lőrincet, Andy Vajnát, Tiborczot, és a mögöttük álló Orbánt ki kell toloncolni az EU-ból!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:32:12

@maxval balcán bircaman: "Legyen az EU a kisembereké, ne az ooligarcháké"

tehát akkor Mészáros Lőrincet, Andy Vajnát, Tiborczot, és a mögöttük álló Orbánt ki kell toloncolni az EU-ból!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:33:11

@maxval balcán bircaman: "A nemzeti tőke szükséges rossz a nemzetközi tőke ellenében, ezért kell támogatni a helyi tőkét."

minden tőke helyi tőke valahol. itt a pofon, magadat szartad pofán.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:33:54

@maxval balcán bircaman: bt. attól te miért vagy olyan boldog, hogy egy olyan elmebeteg fasz a helyi tőkés, mint a Lölő?!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:34:58

@maxval balcán bircaman: "A nemzeti tőke szükséges rossz a nemzetközi tőke ellenében, ezért kell támogatni a helyi tőkét.
"

neked a Lölő mennyit ad abból, amit lop? és ha nem ad, akkor minek örülsz hogy lop tőled, te elmebeteg?!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:35:46

@maxval balcán bircaman: "Hol a pofon? "

A Mészáros Lölő adta neked, de fel se fogtad, hogy mekkora pofon, hogy egy ennyire hülye ember lop tőled, és még örülsz is neki.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:36:52

@maxval balcán bircaman: "A nép számára egyetlen kérdés marad: hová megy a profit, belföldre vagy máshová. "

annak csak a hülye örül, amikor a tőkét a nemzet hülyéje lopja el.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:38:16

@maxval balcán bircaman: "A nép számára egyetlen kérdés marad: hová megy a profit, belföldre vagy máshová. "

btw. amit a Mészáros lop, az horvát nyaralóra és focicsapatra megy, tehát külföldre. de hát bazdmeg, akkora elmebeteg vagy, hogy az alaphírekkel se vagy tisztában.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:38:46

@maxval balcán bircaman: amikor a Habony Mallorcán kokózik, az neked nem külföld, te szerencsétlen, náci fasz?!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:39:52

@maxval balcán bircaman: "a belföldiek lopnak meg téged, az előnyösebb, mert aztán nagy az esélye, hogy belföldön feltetnek be, azaz a pénz visszakerül a gazdaságba. Az idegen tolvak nagy eséllyel mindent kivisz."

a faszt. Mészárosék külföldön sütik el a pénzt, tehát ők a nagyobbik rossz.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:40:44

@maxval balcán bircaman: "a belföldiek lopnak meg téged, az előnyösebb, mert aztán nagy az esélye, hogy belföldön feltetnek be, azaz a pénz visszakerül a gazdaságba. Az idegen tolvak nagy eséllyel mindent kivisz."

a faszt. Mészárosék külföldön sütik el a pénzt, tehát ők a nagyobbik rossz.

Orbán most volt foci VB-n, azt a pénzt is külföldön szórta szét.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:42:10

@maxval balcán bircaman: "Az idegen tőke kivisz szinte mindent, ezért káros. "

faszt, többet forgatnak vissza, mint az ostoba gázszerelőd. és többet hoznak. mert a gázszerelőd egy kanyi pénzt nem hoz külföldről.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:43:24

@maxval balcán bircaman: "
S mire jó az a fejlődés, mely gátolja a felzárkózást? Semmire. Nyilván vannak járulékos hasznok, de az alapkérdést nem oldja meg. "

a Mészáros Lölő ellop mindent, és Horvátországba viszi, az ennél ezerszer rosszabb.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:44:28

@maxval balcán bircaman: "Nem a kereskedelemmel van baj, hanem a profittal. "

a profit nem sok, és az Audi nem vitte ki. Mészáros Lölő kivitte. pedig nem profit, ő csak lopott.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:46:52

@maxval balcán bircaman: "
S ki mondta, hogy minden létező árunak helyinek kellene lennie? Senki. "

ha vettél külföldi terméket, akkor kivittél profitot az országból, és saját szemedben egy hazaáruló köcsög vagy.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:48:58

@N. Barbie: "osszeszerelo orszag vagyunk es viktorod megmondta, hogy neki ez igy jo."

bizony, Orbán kifejezetten elősegítette a gazdasági függőség elmélyítését az oktatáspolitikájával.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:51:15

@morph on deer: "az Audi kiviszi a hasznot"

A poén az, hogy az Audi ki se vitte évekig a hasznot, de hát mit tud erről ez az elmebeteg náci?!

ertelemblog.wordpress.com/2018/01/22/tobb-penzt-visz-e-ki-az-eu-mint-amennyit-ad/
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:52:04

@maxval balcán bircaman: "nem lehet jóllakni, ha nézed, hogy a szomdszéd ebédel."

de lehet. kooperációnak hívják. pszichopatáknak idegen fogalom.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:53:13

@maxval balcán bircaman: "Hiába fejleszti a szomszéd az ebédlőjét, te attól nem fox jóllakni."

a szomszéd a győriek ebédlőjét fejleszti, csak te egy ostoba, vakegér, Fideszes elmebeteg vagy.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:54:53

@maxval balcán bircaman: egyébként miért támogatja Orbán az előző kormánynál jobban a multikat?! hülye? akkor miért savaztál rá, te elmebeteg?!

alfahir.hu/2017/08/26/tamogatas_multik_fidesz_kormany_szocialistak
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:56:45

@Gamma Leonis: " Hiába gyarapodnak az ország erőforrásain"

Győr gyarapodik belőle és Kecskemét. Orbán meg teli torokból támogatja. a Führeredet fosod pofán, te szerencsétlen!
Válasz erre 

Demokrácia nélküli liberalizmus 2018.07.30. 23:57:57

"Ön szerint győznek-e az illiberális erők a jövő tavaszi uniós választáson?
Igen, nagyon 46,9% "

A szavazas alapjan Orban nagyon megfogja verni a libbantakat az unios valasztason, itthon es kulfoldon is.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:58:20

@MACISAJT: melyik strici apád ez a Bence György? ki a faszomat érdekel egy ilyen hülye?!
Válasz erre 

Demokrácia nélküli liberalizmus 2018.07.30. 23:58:32

"Ön szerint győznek-e az illiberális erők a jövő tavaszi uniós választáson?
Igen, nagyon 46,9% "

A szavazas alapjan Orban nagyon megfogja verni a libbantakat az unios valasztason, itthon es kulfoldon is.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.30. 23:58:59

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Lovas István immár egy halott hülye.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 00:03:54

@apro_marosan_petergabor: Orbán pont a te egyszerűségednek megfelelő egyszerű dolgokat mondott. az igazsághoz ennek semmi köze, a valóság nem egyszerű.
Válasz erre 

2018.07.31. 01:17:00

@maxval balcán bircaman:
te, most olvasom, hogy a Tesla nem itt fog gyárat építeni. Eddig jó hír, igaz? Nem lopják ki a szemünket...ettől leszünk gazdagok. Viszik Hollandiába a gyárat. Szegények, hogy sajnálom őket!
Kéne nekik gyűjtést rendezni, sose lesz így holland nacionalizmus.
Csak azt nem értem, hogy Orbán miért akarta oly nagyon, hogy a Tesla idejöjjön...libsi tán? Avagy hazaáruló?
A te definíciód szerint csak az lehet, ha beengedné a nagytőkét az USA-ból...
Válasz erre 

2018.07.31. 01:33:52

@maxval balcán bircaman:
Próbálj követni:
bejön az Audi, beruház. Ezzel növeli a magyar gdp-t.
Az autókat értékesíti külföldön. Ezzel az export nő, javul a külker egyensúly.
A hasznot kiviszi, leadózza a német államnak. A németek befizetik az EU közös büdzséjébe, ami visszajuttatja Magyarországnak. Mészáros lenyúlja a lét...
Hol a hiba???
Orbánod szereti a multikat.

A másik oldal: buszgyártás. Annyira sikeres, hogy a világhírű Ikarus romjain, fideszhez közel, nem jön össze annyi busz legyártása, ami a magyar megrendeléseket lefedné!!!
Sőt, Budapest most vonta ki a forgalomból a híres magyar világhódító elektromos buszokat. Mert használhatatlanok...milyen nyereséget termel tehát a magyar nemzeti nagytőke???
Válasz erre 

Habony Árpád. 2018.07.31. 05:08:10

Ahogy latom, Orban a legszelso balosabb portalon is folenyesen nyer. Persze az elmult 10 evben mindig, mindenhol nyert itt miert ne nyerne ?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:14:19

@Sean MacTíre:

Nehéz kérdés. De mondjuk az 5 legfontosabb:
- véget vetni az ateista álamrendnek,
- a pénzügyi tőke szarvának letörése,
- a kizsákmányolás lefékezése,
- a "piac" helyett az állam erősítése,
- a kulturális relativizmus megszüntetése.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:17:51

@morph on deer:

Én azt mondom: inkább ne adjuk oda mindenünket a szomszédnak, várva, hogy majd ad nekünk pár morzsát!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:18:59

@morph on deer:

"z adott közösség NEM a termelőeszköz tulajdonosa, az említett közösség csupán a MUNKAEREJÉT adja el a munkaadójának"

Komolyan azt állítod, hogy a profit csak a termelőeszköz tulajdonosának jár?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:20:49

@Gamma Leonis:

Pedig ahol sikerült felzárkózni az utóbbi 100 évben a világon, ott mindig pont ez volt a recept... Lásd, Olaszország, Svédország, Tajvan, Korea, Szingapúr, stb.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:22:07

@N. Barbie:

Ezek folyamatok. Nem csodás recept. A gazdaságban évek kellenek.

Most meg kell teremteni az alapokat.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:23:30

@Homyak:

Attól, hogy pár embernek jobb. még nem jó az országnak.

Amit mondasz az kb. olyan, hogy lám, egyesek jól élnek a narkózásból.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:24:56

@Homyak:

Zsákutca az 1990-ben választott modell, ,ely elrabosította az országot. Nyilván vannak jó oldali is, de alapvetően ez a modell gátolja a fejlődést.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:26:07

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A személyes sorsa a kisembernek nem dönt semmit.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:27:42

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem rájuk szavaztam, hidd el.

A bolgár politikai életet szerintem nem ismered jól, a magyarból vonsz le párhuzamokat, ez meg félre fog vinni teljesen téged.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:29:13

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Igen, pont ez a baj.

Még az se jött be, hogy majd a külföldi tőke helyi beszállítókat fog használni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:29:52

@math0:

Nem merik megtenni ezt, te is tudod.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:31:13

@math0:

A felsoroltak egyike se oligarcha.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:31:53

@math0:

Gondolkozz...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:32:25

@math0:

Mert a profit belül marad.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:32:56

@math0:

A kapitalzimus lopáson alapszik.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:33:34

@math0:

A személyes fogasztás morzsa, nem számít.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:35:19

@math0:

Ha ez így lenne, sikertörténet lett volna az 1990-2010 közti liberális görénykurzus.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:37:39

@math0:

A kérdés rendszerszintű, nem egyén szintű.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:38:32

@math0:

Hiába kooperálok a kizsákmányolóval, attól még ő habzsolja a profitot.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:39:33

@math0:

Az ok taktikai lehet. szerintem. Így éri el, hogy a nyugat ne szervezzen puccsot ellene.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 06:41:43

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Hiába nő a GDP, ha azt aztán kisíbolják.

A GDP-számítás kb, olyan, mintha időnként bemennék hozzád egy hatalmas tállal, rajta finomságokkal, megmutatnám neked, majd kivinném. Ezek után te meg büszkén mondanád "lakásomban kiváló az ételszint".
Válasz erre 

Európai téridő 2018.07.31. 07:55:53

@math0:
Ez most mit is jelent a te értelmezésedben, Seggfejbej?
Válasz erre 

2018.07.31. 08:07:41

@maxval balcán bircaman: a gdp is eltűnik???
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:10:50

@maxval balcán bircaman: attól függ, hogy Orbán mennyit ugrál. de nem ez volt a kérdés, a kérdésben pofán szartad magad, kis keresztény náci debil!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:11:30

@maxval balcán bircaman: te vagy a kis oligarchahatározó, vagy mi a faszt képzeld magadról? a kurva anyád nem oligarha, Mészáros az.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:12:02

@maxval balcán bircaman: Gondolkozz!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:12:55

@maxval balcán bircaman: "Mert a profit belül marad. "

az Orbán fasza marad az anyád seggében belül. a profit Mészárosnál Horvátországba kerül.
Válasz erre 

MACISAJT 2018.07.31. 08:13:02

@math0: " melyik strici apád ez a Bence György? ki a faszomat érdekel egy ilyen hülye?! "

Sajnos brendelmátyás, manifeszt elmebetegekkl a legritkább esetben áll módom kommunikálni. Ez itt nem a legritkább eset.
Ugorgyunk.

Bence meg itt van:

hu.wikipedia.org/wiki/Bence_Gy%C3%B6rgy
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:13:29

@maxval balcán bircaman: az olyan hülyéknél, mint te, igen.
Válasz erre 

2018.07.31. 08:14:06

@maxval balcán bircaman: gondolom, nem tűnt még fel, hogy a kisemberek együtt alkotják a társadalmat.
Biztos az sem gondolkodtatott még el, hogy a társadalmi változások is az emberek szintjén dől el.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:14:25

@maxval balcán bircaman: Mészáros több profitot visz ki az országból, mint az Audi, amelyik nem visz ki profitot az országból, te hazudós, köcsög, keresztény náci!
Válasz erre 

2018.07.31. 08:18:44

@maxval balcán bircaman: tehát amikor az audi gyárat épít, az növeli a gdp-t. Itt gyárt, az szintén. De kisíbolja, mert...hogyan is?
Ha elviszi a gyártást, leszereli a gyártósort. Hisz az övé!
Vagy eladja. Akkor meg ittmarad!

Egyik esetben sem mondhatjuk, hogy kisíbolta a gdp-t....
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:20:28

@maxval balcán bircaman:

Az Audi például 2015-ben nem vitte ki a nyereségét Magyarországról. Mészáros kivitte.

www.napi.hu/magyar_vallalatok/kiderult_mekkora_magyar_allami_tamogatast_kap_az_audi_hungaria.614865.html

Továbbá a geci Führered az Audit támogatja, amivel pofán szar téged.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:20:57

@maxval balcán bircaman: az volt
Válasz erre 

2018.07.31. 08:22:19

@maxval balcán bircaman: a személyes sorsa a kisembernek megmutatja, hogy egy megalkuvó zsebforradalmár, aki Putyintól várja, hogy Bulgáriában jobbra forduljon az élete...
Azért megnézném, ha kialakulna egy bezárkózó nacionalista Európa, a bezárkózó Bulgáriában hogy vernének agyon a náci bulgárok.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:22:41

@maxval balcán bircaman: "
A kérdés rendszerszintű, nem egyén szintű."

a rendszer egyénekből áll, te idióta! a rendszer nem tud külföldi árut venni (vagy igen keveset). te tudsz, és veszel is, de közben ugatsz, hogy nem kéne. ostoba, kétszínű, elvtelen faszkalap vagy.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:24:09

@maxval balcán bircaman: a profit arányaiban elenyésző a magyar dolgozók nyereségéhez képest, te faszfej!

ertelemblog.wordpress.com/2018/01/22/tobb-penzt-visz-e-ki-az-eu-mint-amennyit-ad/
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:26:21

@maxval balcán bircaman: ja értem, tehát ha még Orbán is cáfol téged, akkor jön az összeesküvés-elmélet és a gyíkemberek.

nyugat nagyon jól tudja, hogy ha Orbán helyett a baloldal lenne kormányon, az nem csökkentené a nyugati cégek támogatását.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:26:56

@Európai téridő: z most mit is jelent a te értelmezésedben, Seggfejbej?
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:27:49

@MACISAJT: tehát egy senki.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 08:29:55

@MACISAJT: Orbán Viktor marxista tanácsadójától idézel, és azt hiszed, hogy ez komoly érv? röhej vagy.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 09:01:47

@maxval balcán bircaman:

az Audi abból fizeti a munkásait, beszállítóit, hogy autókat ad el, elsősorban nem Magyarországon. kurva sok pénzt hoz be Magyarországra. Ennek a kurva sok behozott pénznek egy igen kicsi része a profit, amit nem is minden évben visznek ki az országból. Ez NEM LOPÁS, ez a kapitalizmus.

ertelemblog.wordpress.com/2018/01/22/tobb-penzt-visz-e-ki-az-eu-mint-amennyit-ad/

ez tartja életben úgy-ahogy a magyar gazdaságot.

Mészáros Lölő ezzel szemben nem gyárt semmit, nem ad el semmit, nem termel semmit, nem hoz létre értéket, Lölő csak ellopja a magyar adófizetők pénzét, és kiviszi Horvátországba nyaralóba, focicsapatba fektetni.

EZ A LOPÁS, faszfejkém, ez teszi tönkre Magyarországot.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:23:12

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Igen, kilopják.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:24:35

@math0:

Nem éppen, pedofil makákóm...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:25:20

@math0:

Nézd meg a szótárban az "oligarcha" szó jelentését. Mekfox lepődni...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:26:24

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A társadalom több, mint annak tagjai.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:27:25

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A lényeg: a GDP önmagában enm ad infót a jólétről.
Válasz erre 

2018.07.31. 09:28:02

@maxval balcán bircaman: hogy lophatná ki, ami az övé???
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:28:37

@math0:

De, kivitte. A hivatalos adatokból éppen a legnagyobb tételek hiányoznak: a belső elszámolások a cég mo-i és külföldi részei között.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:30:19

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nemigen vannak BG-ban nácik. A nacionalisták se erőszakosak nagyon. Lám, még a II. vh. alatt is meg lettek védve a zsidók BG-ban.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:31:16

@math0:

Hamis dichotómia az érvelési hibád neve,
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:34:04

@math0:

Cikked baromság., a valósághoz nulla a köze.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:35:04

@math0:

Orbán egy politikus, aki taktikázik. Én mélyelemző vagyok, nem kell taktikáznom.
Válasz erre 

2018.07.31. 09:36:24

@maxval balcán bircaman: elég egy is, aki szarráver.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 09:38:05

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Büntetőjogilag ez nyilván nem lopás, de gazdaságilag az.
Válasz erre 

2018.07.31. 09:39:58

@maxval balcán bircaman: önmagában egyetlen mutató sem ad képet a jólétről.
Válasz erre 

2018.07.31. 09:41:18

@maxval balcán bircaman: nincs olyan kategória, hogy nem jogi, hanem gazdasági lopás.
Mellesleg a MOL-tól elvárnád, hogy a hasznot ne hozza haza?
Válasz erre 

2018.07.31. 09:42:10

@maxval balcán bircaman: szerinted a roszatom nem viszi haza a nyereséget?
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.31. 09:51:15

@maxval balcán bircaman:
”Komolyan azt állítod, hogy a profit csak a termelőeszköz tulajdonosának jár?”

És még, annak, aki részt vállalt a befektetésben, azaz kockáztatott: a részvényes.
Aki CSAK a munkaerejét adja el, és megkapja ezért az ellenértéket, annak semmi egyéb nem JÁR, csak adható, ha a tulajdonos/munkaadó úgy látja jónak.

Amiről te ábrándozol akkor lehetséges, ha kollektív vállalkozásról van szó, ahol mindenki egyaránt kiveszi a részét a befektetésből, a kockázatvállalásból és a munkából is. Ebben az esetben a vállalkozás haszna is közös, de CSAK ebben az esetben!

Ehhez hasonló módon működnek a szövetkezetek a világban, elvben ez volt a TSZ lényege is anno.
Kollektív befektetés, kollektív kockázatvállalás, kollektív munka, közös az eredmény.
Vagy meg valaki(k), - a tőkés(ek) - adják a tőkét, vállalják a kockázatot, stb., és nekik jár a profit.

Mit gondolsz, tavaly az Orbán Győző kőbányája által termelt és kivett kb 1.5 milliárd forintnyi profitból mennyi ment az Orbán családhoz, és mennyit kapott K. Józsi kőtörő, mert “járt” neki?

A helyes választ beküldők közt jutalmul egy csövet fogunk kisorsolni, amely kőből készült. Mondhatni: “kőbőlcsőt”..):(
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.31. 09:54:43

@maxval balcán bircaman:
“Én mélyelemző vagyok, ”

Out of your depth - nem vitás...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 10:07:39

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ha egy ország gazdasága abból áll, hogy idegenek uralják, az gyarmati állapot.

Nyilván semmi gond, ha van idegen tőke is, ez mennyiségi kérdés.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 10:08:21

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nyilván viszi.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 10:14:45

@morph on deer:

Tőke önmagában nem képes profitot elérni.

Az, hogy van x összegű megtakarításom, az önmagában nem tőke. Nyilván eltehetem, jövőbeli felhasználásra, de profitom sose lesz belőle.

Ahhoz, hogy profit lehessen, valamit tennem kell. Mondjuk én dolgozom vele, vagy mással dolgoztatok. Azaz a munka szükséges elem.

Ezek után az már társadalmi kérdés, mennyi rész jár a munka után nekem mint tőkésnek és annak, akinek a munkája lehetővé tette a profitot. (Nyilván ha én dolgozom a saját tőkémmel. akkor a kérdés fel se merül, hiszen mindkét oldal én vagyok.)

Vedd észre, a munkaerő értéke nem egy objektív összeg.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 10:15:42

@morph on deer:

"Mit gondolsz, tavaly az Orbán Győző kőbányája által termelt és kivett kb 1.5 milliárd forintnyi profitból mennyi ment az Orbán családhoz, és mennyit kapott K. Józsi kőtörő, mert “járt” neki?"

Gondolom, a kőtőrő pont annyit kapott, mint amennyit minden más hasonló magyar cégnél kapna.
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.31. 11:06:39

@maxval balcán bircaman:
“Vedd észre, a munkaerő értéke nem egy objektív összeg.”

Miért kéne annak lennie, én ezt sosem vitattam!
Nem is arról van szó, hanem arról, hogy a dolgozónak NEM JÁR a profit, az nem az övé. Értelemszerűen teljesen alaptalan az az ábrándod, hogy a mai tőkés rendszerben a megtermelt javak egyetemlegesen és egyenletesen elosztásra kéne hogy kerüljenek!

Az a tiszta kommunizmus, avagy a közösségi gazdálkodás esetén történhet csak meg, egyébként soha.
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.31. 11:09:11

@maxval balcán bircaman:
“Gondolom, a kőtőrő pont annyit kapott, mint amennyit minden más hasonló magyar cégnél kapna.”

Gondolod, hogy Orbán papa ugyanúgy elosztotta a profitját, mint ahogy azt szerinted az Audinak kéne?
Vagy ő sem?
És ez így rendben is van, az meg nincs rendben?

Csak neeeem?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 11:11:21

@morph on deer:

Miért ne járna profit annak, akinek köszönhető a profit? Nem logikus.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 11:12:15

@morph on deer:

Nem gondolom, hogy id. Orbán másképp viselkedné, mint bármely más tőkés.
Válasz erre 

Sean MacTíre 2018.07.31. 11:17:36

@maxval balcán bircaman:
Kinek es miert lenne jo, ha megszunne az allam es az egyhaz szetvalasztasa?
Amikor letorod a penzugyi toke szarvat, az pontosan mit jelent?
Ki van kizsakmanyolva pontosan?
Miert jo, ha az allam uralkodik a piac helyett, es kinek? Tekintettel a nagyon sikeres szocializmus nevu kiserletre?
Mit ertesz kulturalis relativizmuson? Mi lenne az eredmenye, ha megszunne?
Válasz erre 

Sean MacTíre 2018.07.31. 11:19:20

@maxval balcán bircaman: nem a dolgozonak koszonheto a profit. Foleg nem a legalacsonyabban levonek. Akiknek valoban koszonheto, azok altalaban kapnak belole (bonus). Az alap dolgozo siman lecserelheto, potolhato, igy az o szemelyenek nincs jelentosege semmilyen szempontbol. Igen, neked sincs.
Válasz erre 

Sean MacTíre 2018.07.31. 11:20:14

@maxval balcán bircaman: ifjabb Orban aka "Meszaros Lorinc" sem gondolkodik maskepp, elhiheted. :) Nala is csak a vezetok kapnak bonuszt.
Válasz erre 

Sean MacTíre 2018.07.31. 11:23:19

@maxval balcán bircaman: "Vedd észre, a munkaerő értéke nem egy objektív összeg." Valoban nem. Annyit kapsz, amennyiert mar odamesz dolgozni. Es annyiert mesz oda, amennyit ersz sajat magadnak is, ellenkezo esetben nem mennel oda dolgozni. En pl. nalad nyilvanvaloan tobbet keresek, de joval tobbet is dolgozom, (ezt en tudom, mivel a te hattered kozismert) es plane tobb erteket teremtek mint Te. A profitbol az evi 5% koruli fizetesemelest kapom, ha jol megy a cegnek - de tul sokat a magam szintjen nem tudok hozzatenni ahhoz, hogy jol menjen a cegnek. Akik ezzel tobbet tudnak tenni, azok bonuszosok.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 11:28:31

@Sean MacTíre:

"Kinek es miert lenne jo, ha megszunne az allam es az egyhaz szetvalasztasa?"

Mert eleve hazugság, hogy van semleges állam. Így a kérdás nem az, legyen-e semleges állam, hanem az, mi legyen az állam ideológiája.

Természetesen nem akarom, hogy egyházak ellássanak állami szerepet, erre semmi szükség.

"Amikor letorod a penzugyi toke szarvat, az pontosan mit jelent?"

Csökkenteni kell a pénzügyek szerepét. A mai tőzsdei és tőzsdén kívüli spekulációk károsak.

"Ki van kizsakmanyolva pontosan?"

Mindenki aki nem kapja meg munkája értékét.

"Miert jo, ha az allam uralkodik a piac helyett, es kinek?"

Mert az állam állhat demokratikus kontroll alatt, míg a piac nem.

"Mit ertesz kulturalis relativizmuson? Mi lenne az eredmenye, ha megszunne?"

Azt jelenti: minden kultúra egyforma, nincs értékválasztás.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 11:29:44

@maxval balcán bircaman: pofán szartad magad, kis keresztény náci debil!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 11:29:46

@Sean MacTíre:

Nem a konkrét személy szá,mít. A tőkés is lecserélhető személyébnen.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 11:30:21

@maxval balcán bircaman: Nézd meg a szótárban az "oligarcha" szó jelentését! Meg fogsz lepődni.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 11:31:25

@maxval balcán bircaman: ebben a kérdésben nem több. a társadalom nem vásárol semmit, csak az egyének, te faszfej, náci értelmi fogyatékos!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 11:33:05

@Sean MacTíre:

A tőkések uganúgy gondolkodnak, másodlagos kérdésekben vannak csak eltérések.

Orbán nem tőkés.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 11:34:04

@Sean MacTíre:

A bónusz a fizetés része, semmi jelentősége az alapkérdés szempontjából.
Válasz erre 

2018.07.31. 12:16:50

@maxval balcán bircaman: ha a tőzsdét kivonod a képletből, a cégek növekedése kizárólag a tulajdonos anyagi helyzetétől függ. Tehát te támogatnád a tőke centralizációt. A multik hatalmát. Öngól...persze amennyi eszed van...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 12:37:28

@Könnyen elkaptuk, uram!:

A multi a kisebb rossz a pénzügyi spekulációhoz képest.
Válasz erre 

2018.07.31. 12:44:44

@maxval balcán bircaman: szintet léptél. A spekuláció ráadásul kétélű fegyver....
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.31. 13:07:23

@maxval balcán bircaman:
“Miért ne járna profit annak, akinek köszönhető a profit? Nem logikus.”

- Nem neki köszönhető, hanem mondjuk annak aki őt alkalmazta. A munkás személye bármikor felcserélhető, csak a funkciója számít, azaz ebből a szempontból eszköz.

- Az általa elvégzett munka ellenértéke kerül megfizetésre, ezzel a dolgozó szerepe megszünt a folyamatban.

- Maradhatunk annyiban, hogy míg a szobafestő szerepe is tagadhatatlan egy ház ertékében, addig az is valószínű, hogy amikor eladod azt a házat és nyereséget realizálsz, akkor nem osztod meg a szobafestővel, mivel őt az általa elvégzett MUNKA piaci értékének megfelelően már egyszer megfizetted!
Jól gondolom?

- Nyugodj meg, akiknek a “profit köszönhető”, azok általában részesülnek is belőle! Az viszont nem a bérmunkás a szalag mellett, hanem általában a menedzser szinttől fölfelé.
Közös tulajdonságuk, hogy az esetleges veszteségből is “részesülnek”, szemben a hétköznapi dolgozóval.

Egyébként ahogy a dolgok kinéznek, az automatizálásmég inkább indokolatlanná teszi a felvetésedet.

- Jut eszembe, neked mennyi jár a CC profitjából a munkabéreden felül?
Ez a részvényeid hozadékára nem vonatkozik, csak az “általad megtermelt peofit” számodra történő átutalására, esetleg annak a veled való megosztására. Nos?
Válasz erre 

morph on deer 2018.07.31. 13:11:49

@maxval balcán bircaman:
“Nem gondolom, hogy id. Orbán másképp viselkedné, mint bármely más tőkés.”

Nem mondod?
Akkor rá nem hat a nagy népnemzeti komcsi lózung, amit kedves ifjabb gyermeke nyom széltében-hosszában?

Akkor K. Józsi kőtörő ki van zsákmányolva Orbán Győző tőkés által!

Hogy lesz ebből így igazi nemzetthy kommunizmus???
Felháborító!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 13:18:58

@morph on deer:

"Nem neki köszönhető, hanem mondjuk annak aki őt alkalmazta."

Nem köszönhető annak a profit, aki azt létrehozza? Ne viccelj. Ez olyan, mintha azt mondanád a kutya és annak ugatása két független valami.

"A munkás személye bármikor felcserélhető, csak a funkciója számít, azaz ebből a szempontból eszköz."

Ahogy a tőkés személye is bátrmikor felcserélhető, csak a tőkéje számít, azaz csak eszköz.

"Az általa elvégzett munka ellenértéke kerül megfizetésre, ezzel a dolgozó szerepe megszünt a folyamatban."

Az elvégzett munka ellenértéke nem egy objektív érték.

"Maradhatunk annyiban, hogy míg a szobafestő szerepe is tagadhatatlan egy ház ertékében, addig az is valószínű, hogy amikor eladod azt a házat és nyereséget realizálsz, akkor nem osztod meg a szobafestővel, mivel őt az általa elvégzett MUNKA piaci értékének megfelelően már egyszer megfizetted!"

Mert egész más kérdés ez a 2 dolog. Miért? Röviden: a ház a tiéd, nem a festő hozta azt létre. A festés nem hoz létre új terméket. Míg a munkás létrehoz valami újat, ami nem csupán az alapanyagok szimpla összessége.

"Nyugodj meg, akiknek a “profit köszönhető”, azok általában részesülnek is belőle! Az viszont nem a bérmunkás a szalag mellett, hanem általában a menedzser szinttől fölfelé."

Akkor se részesülnek belőle tisztességes módon. Még nem hallottam cégről, ahol a CEO többet keresne, mint a tulaj.

"Közös tulajdonságuk, hogy az esetleges veszteségből is “részesülnek”, szemben a hétköznapi dolgozóval."

Ez nemigen jellemző a valóságban. Ez csakis eleve eladásfüggő bérezésnél van, ami viszont lehet hétköznapi dolgozóknál is, minden jutalékos típusú bérezés ilyen.

"Egyébként ahogy a dolgok kinéznek, az automatizálásmég inkább indokolatlanná teszi a felvetésedet."

Így igaz. Ami világossá fogja tenni mindazt, amit leírtam, mindenki számára.

"Jut eszembe, neked mennyi jár a CC profitjából a munkabéreden felül?"

Semmi.

"Ez a részvényeid hozadékára nem vonatkozik, csak az “általad megtermelt peofit” számodra történő átutalására, esetleg annak a veled való megosztására. Nos?"

Sose voltak részvényeim.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 13:20:21

@morph on deer:

Orbánék nemzeti kapitalizmust építenek, vedd észre, lásd kelet-ázsiai fejlesztő állam modellje.
Válasz erre 

Gida legelői kecskepásztor 2018.07.31. 13:47:50

@maxval balcán bircaman:
Milyen az a nemzeti kapitalizmus? Kifejtenéd részletesebben, mert én tudatlan ilyenről még nem halottam.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 13:49:53

@Gida legelői kecskepásztor:

Azt jelenti: váltás az 1990-2010-es moidellről, mely a külföldi tőkén alapult,. s nem hozott sikert.
Válasz erre 

Gida legelői kecskepásztor 2018.07.31. 14:57:43

@maxval balcán bircaman:
Tehát a külföldi tőke volt hibás és nem a korrupt politikusok, akik leszarták az ország valós érdekét és csak a saját zsebüket tömték. Az ország helyzetével /érdekével legfeljebb csak takaróztak és félre magyarázták.
És hol vannak ma ezek az ex politikusok? gondold végig és sorolj fel közülük legalább 20% nyit ki és milyen jót tett az elsíbolt pénzzel Magyarország felemelkedéséért.

Ahogy én látom a multik, ha másért nem reklám és marketing miatt (tehát nem önszántukból) egyenként többet tettek, mint a 90-óta regnáló politikusi csürhe együttvéve (tisztelet a marék kivételnek aki megpróbált tisztességes maradni)

Miért nem a nemzeti CBA és Coop áruház lán fizeti meg a legjobban a dolgozóit? Miért a Lidl, az ALDi és a SPAR verseng a dogozókért?

Hogyan lehetséges, hogy egy LIDL boltvezető helyettes többet keres mint egy nyugdíjhoz közeledő gimnáziumi vagy szakközépiskolai (ma szak gimnázium, de ez csak szó facsarás és ettől még a szar szar marad) szaktanár?
Válasz erre 

N. Barbie 2018.07.31. 15:06:21

@maxval balcán bircaman: "Még az se jött be, hogy majd a külföldi tőke helyi beszállítókat fog használni."

jaj ez a csunya kulfoldi toke, nem hajlando elb@szni a fos minosegu Magyar alkatresszel mondjuk az Audi motorjait, hat ez tenyleg botrany.
kar, hogy ennek koze nincs a kulfoldi tokehez. Annak sokkal inkabb, csak ez megint osszefugges, nem csoda, hogy magadtol nem tudod, hogy orbanod 9. eve magas ivbol kakalja le a kkv-kat, akik potencialis beszallitoi lehetnenek magas minosegi igenyu kulfoldi vallalatoknak. Meszaros lolo sorba kapja az allami garancias hitelmillierdokat, andy papa szinten. De a kkv nem. Igy nincs mibol vennie csucstechnologias gepet, amivel le tudna gyartani az Audinak jo minosegben az alkatreszt.
Ennyire egyszeru, ja, hogy ebbol megint az jott ki, hogy a vezired a hunyo benne, akkor erdemi valaszt nem is varok, szokasos tereles indul 3,2,1...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 15:16:37

@Gida legelői kecskepásztor:

"Tehát a külföldi tőke volt hibás és nem a korrupt politikusok, akik leszarták az ország valós érdekét és csak a saját zsebüket tömték."

Mese. Az összes fideszes, ballib és bármilyen más korrupció bolhacsípés ahhoz klépest, amit a gazdasági modell eredményezett.

"Ahogy én látom a multik, ha másért nem reklám és marketing miatt (tehát nem önszántukból) egyenként többet tettek, mint a 90-óta regnáló politikusi csürhe együttvéve (tisztelet a marék kivételnek aki megpróbált tisztességes maradni)"

Igen, sokat tettek saját érdekeikért. De ez kit érdekel?

"Miért nem a nemzeti CBA és Coop áruház lán fizeti meg a legjobban a dolgozóit? Miért a Lidl, az ALDi és a SPAR verseng a dogozókért?"

Mert a félperifériás tőkének mindig kisebbek a lehetőségei, mint a magállami tőkének.

"Hogyan lehetséges, hogy egy LIDL boltvezető helyettes többet keres mint egy nyugdíjhoz közeledő gimnáziumi vagy szakközépiskolai (ma szak gimnázium, de ez csak szó facsarás és ettől még a szar szar marad) szaktanár?"

Úgy az egyiket egy gazdag cég, míg a másikat egy szegény állam fizeti.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 15:20:11

@N. Barbie:

Az idegen tőke a saját hazai vállalatait preferálja. A magyar beszállítók szerepe jelképes a nagy nyugati multik mo-i cégeinél.
Válasz erre 

A Franciákat megverték volna a Horvátok. 2018.07.31. 15:42:11

"Ön szerint győznek-e az illiberális erők a jövő tavaszi uniós választáson?
Igen, nagyon
53,8%
"
Ugy latszik az Orban az unios valasztason is tarolni fog. De majd utanna ugyis csalasal fogjak vadolni.
Válasz erre 

N. Barbie 2018.07.31. 15:44:51

@maxval balcán bircaman: "Az idegen tőke a saját hazai vállalatait preferálja. A magyar beszállítók szerepe jelképes a nagy nyugati multik mo-i cégeinél"

Ahogy elore irtam, mivel a gazdad a hunyo, ismet cask terelsz.
A magyar beszallitok szerepe jelkepes a nagy nyugati multik otthoni cegeinel. Igen. ES MIERT IS?
Mert a magyar cegek nem kepesek az elvart minosegben gyartani. Ugyhogy allj le a terelessel te szerencsetlen. Mondok egy szamodra uj fogalmat: koltsegcsokkentes.
Azt ne mond, hogy ez nem kozismert nagy multicegeknel. na akkor magyarazd meg, hogy miert is eri meg jobban mondjuk az Audinak nemetbol beszerezni a csavarokat a motorjaba, szallitassal, idovesztesesggel, mindennel egyutt, mint inkabb megrendelni MO-i cegtol? Ja, mert nincs MO-n beszallito, aki tudna olyan minosegben gyartani, igy KENYTELEN nemetbol rendelni. Na ez a teny a te "idegen toke a sajat hazai vallalatait preferalja" maszlagoddal szemben. Igen, preferalja a sajat hazaja ceggeit, ha az koltseghatekonyabb. Egyebkent nem, nem hulye, hogy a sajat profitja ellen dolgozzon. Kerdezz meg akarkit, aki ismeros ebben a kornyezetben, meg fogja erositeni.
Kovetkezo szanalmas tereles 3,2,1
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 16:13:39

@N. Barbie:

Mesedélutánra jó, de a valósághoz nincs köze.
Válasz erre 

N. Barbie 2018.07.31. 16:36:15

@maxval balcán bircaman: Persze, a valosaghoz a te osszesekuveselmeleteidnek, meg fideszpropagandaidnak van koze. Na ne nevettesd ki magad. Ismet nagyot egtel birkuci, egy ertelmes mondattal nem tudtad vedeni a gazdad. Szedd ossze magad, mert ebbol nem lesz fizu ho vegen a lendvai utcabol.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.07.31. 16:41:47

@N. Barbie:

Manapság a liberálisok szoktak összeesküvés elméleteket kitalálni.

Ne magadból indulj ki, én független civil vagyok, senki se fizet nekem.
Válasz erre 

N. Barbie 2018.07.31. 17:10:28

@maxval balcán bircaman: Olvasd vissza cask az ehhez a cikkhez irt omlengeseid, aztan gondold at ujra ki is irt osszeeskuveselmeleteket meg konteokat. Igen, te. Mert nincs tobbre eszed.
Hahaha, fuggetlen civil. Ismerjuk ezt a dumat, honnan is, ja megvan a fidesz altal zsirosan kitomott COF is ezt szokta maganak mantrazni. :)
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 17:42:43

@maxval balcán bircaman: Orbanisztánban a nemzeti tőke jóval kevesebb értéket állít elő, mint előtte. a lopás nem az.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2018.07.31. 17:48:18

@maxval balcán bircaman: "Manapság a liberálisok szoktak összeesküvés elméleteket kitalálni."

vagy 4-5 hozzászóló mondja, hogy szembe mész az auópályán, de te elmebeteg ragaszkodsz ahhoz, hogy mindenki más megy szembe az autópályán. enyit tud egy keresztény, náci idióta.
Válasz erre 

Gida legelői kecskepásztor 2018.07.31. 20:37:30

@maxval balcán bircaman:
Mese. Az összes fideszes, ballib és bármilyen más korrupció bolhacsípés ahhoz klépest, amit a gazdasági modell eredményezett.
Válasz erre 

Gida legelői kecskepásztor 2018.07.31. 20:53:19

@maxval balcán bircaman:
Mese. Az összes fideszes, ballib és bármilyen más korrupció bolhacsípés ahhoz klépest, amit a gazdasági modell eredményezett.

Csakhogy én a korrupció következtében elbaltázott privatizációról beszélek, a mesterségesen tönkre tett cégekről akiktől az álam egy petákot sem tudott beszedni. Folytassam? Tudod te mi folyt itt 1990 és 2000 között erdeti tőkefelhalmozás címén?
És most ezek a vállalkozók és/vagy a második generációja sípol a multik ellen.

De hozhatnánk példának a balatoni vendéglátás helyzetét. Évtizedekig nem akarták megfizetni az alkalmazottakat csak közben felnőtt egy olyan nemzedék akik szedték a sátorfájukat mert 150-200 km arrébb sokkal többet keres. Most meg sápítoznak, hogy nem találnak munkaerőt és be kell állniuk a pultba vagy veszteségesek(?) lesznek.
Szóval a nemzeti tőke ezt tudja tisztelet a kivételnek.
Válasz erre 

Gida legelői kecskepásztor 2018.07.31. 21:02:25

@maxval balcán bircaman:
Igen, sokat tettek saját érdekeikért. De ez kit érdekel?

Ja, ha a multi tesz valamit még ha önös érdekek vezérlik az kit érdekel, de hogy a nemzeti tőke csak lop és harácsol az természetes, mint ahogy az is hogy maximum a bányászbéka segge alatti magyar focit hajlandók támogatni (ők sem önzetlenül).
Csak, hogy mást ne mondjak szerinted normális, hogy a nemzetközi szinten is jegyzett ifjúsági csapat a repülőjegy áráért kalapoz a neten, hogy kijusson a Microsoft versenyére?
Válasz erre 

Gida legelői kecskepásztor 2018.07.31. 21:04:14

@maxval balcán bircaman:
Mert a félperifériás tőkének mindig kisebbek a lehetőségei, mint a magállami tőkének.

Magállami az mi?
Válasz erre 

Gida legelői kecskepásztor 2018.07.31. 21:09:28

@maxval balcán bircaman:
Úgy az egyiket egy gazdag cég, míg a másikat egy szegény állam fizeti.

Tanárokra nincs pénz csak stadionra. És akkor miből lesz az általad is emlegetett kis tigris metodika. Alulképzett szakemberek nem fognak tudni nemzetközi szintű munkát végezni. Már pedig ebbe az irányba haladunk.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.01. 06:25:55

@Gida legelői kecskepásztor:

Ebben igazad is van.

Valóban a korrupciónál sokkal nagyobb gond nem csak az ország odaadása a nyugatnak, hanem az 1988-1992 közti spontán privatizáció is. S főleg az, hogy végül az ellopott tulajdon a nyugaté lesz ebben az esetben is. Lásd erről: bircahang.org/a-kadarista-technokratizmus-rogeszmei-ii-a-piac-es-a-magantulajdon/
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.08.01. 06:28:46

@Gida legelői kecskepásztor:

A világrend győztes államai. Az ellentéte a periféria.

Mi tipikus félperiféria vagyunk.

Ez Immanuel Wallerstein amerikai szociológus elmékete: a világ három részre osztottságának elmélete: magállamok, perfiféria, a közbenső állapot, a félperiféria.

A vagyon és a profit megy a magállamokba a világ többi részének kizsákmányolása révén. Ennek első foka a nyílt fosztogatás, lásd a klasszikus gyarmatosítást.

Mint ahogy sikeresebb a folyamatos haszon az egyszeri nagy csapásnál, úgy hatásosabb a folyamatos vagyonporszívózás is a nyílt fosztogatásnál. Ennek mechanizmusa az erős tőkés elveszi a gyenge tőkés profitját, s mivel a periféria tőkése a priori gyengébb a magállami tőkésnél, így ez a periféria által megtermelt profit folyamatos áramlását eredményezi a magállamokba.

A magállami tőkésnek azonban hasznos a periféria befektetésre is: azt a tevékenységét, melyben a verseny túl nagy, ami miatt a profitráta is alacsony előbb-utóbb kitelepítik a perifériára. Ennek következménye az is, hogy így a magállami proletáriátusra is képes hatni, hiszen ez munkanélküliséget eredmányez a centrumban.

Wallerstein meglátása: a periférián és a félperiférián szabadabb a piac, aminek az az eredménye, hogy gyengébb az ottani tőke érdekérvényesítő képessége, mint a magállamokban, ami miatt ezek az államok is gyengébbek.
Válasz erre 

LHedvig 2018.08.26. 03:43:55

Beteg ember. 20 korommel es egy fogazattal eroszakosan kapaszkodik a hatalomba. Ha zurt csinal, osszetori a szoba berendezeset.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard