Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Útdíjrendszer újratöltve: A hülyeség nem akadály

Útdíjrendszer újratöltve: A hülyeség nem akadály

Járj biciklivel, akkor piálhatsz is, és nem kell azon agyalnod, melyik útszakasz fizetős, és melyiken hasíthatsz anélkül, hogy megbüntetnének. Körülbelül így foglalható össze a kormány üzenete, melyet az új fizetős szakaszok rapid bevezetésével juttatott el az autósokhoz. Vendégszerzőnk, Szbh (Szögedi betyár a hegyekből) bosszankodásából az is kiderül, hogy a káosz is olyan, mint a hülyeség: gyakorlatilag határtalan.

 

graffiti8.JPG

Fotó: Szincsok György

A Fidesz ötletelős politikájának esszenciája az elkerülő útszakaszok fizetőssé tétele. Az elképzelés a semmiből kúszott elő, amikor a költségvetés tervezetének benyújtása után kiderült, hogy még valahonnan elő kell kaparni néhány milliárdot. Egy ilyen döntés meghozatala előtt minimum a szakmai szervezetekkel kéne konzultálni, hatástanulmányokat kéne készíteni, ehhez képest még azt sem lehet pontosan tudni, mely útszakaszokra vonatkozik a fizetőssé tétel. Itt van például Csongrád megye, ahol az autósok egymást kérdezgették a szilveszteri buli utáni másnaposság kábulatában, most akkor merre is lehet menni ingyen, és hol vár rájuk a sarc?

Alaposan bekavar például a szegedi régiónak a gyorsforgalmi utak teljesen fizetőssé tétele, ugyanis eddig ugyanis Szeged környékén ingyenesen lehetett használni az M5-ös autópályát a Szeged-Észak csomóponttól a röszkei határátkelőig. Január elsejétől viszont már a röszkei belépőknek is egyből fizetniük kell, vagyis már a szerb oldalon meg kell venniük az e-matricát. A kiút az ásotthalmi átkelő lehet, de attól meg az 55-ös út forgalma növekszik meg még jobban, amivel Mórahalom jár rosszul. No, de a bajok nem állnak meg a megyehatárnál!

Balfék kapitány támad

Alaposan beletrafált a kormány a gyorsforgalmi utak teljes fizetőssé tételével. Az hagyján, hogy Schmitt Pál lehetett a nyelvőr a térképeknél (Százhalombatta helyett Szászhalombatta lett), hogy olyan lehajtókat szerepeltetnek, amelyek nem is léteznek, hogy Ferihegyre is kell matrica, hogy a honvédelmi miniszter nagy pofával utasítja rendre az ellenzéket, hogy márpedig Vas megyében nem lesz fizetős útszakasz, aztán kiderül, hogy mégis. (Kis mellékes: ha Hende Csaba egy kb. húsz kilométeres útról sem tudja, hogy az fizetőssé válik, holott ő is kormánytag, akkor vajon mennyire lehet képben a honvédség dolgait illetően? No comment.) Arról még nem is beszéltünk, hogy mindezt nulla egyeztetéssel sikerült bedobni és megszavazni, a Magyar Közlöny december 30-án este adta ki, hogy akkor január elsejétől fizetni kell, mint a katonatisztnek. (A vezess.hu (http://www.vezess.hu/magazin/megyei-autopalya-matrica-fizetos-utak/57561/) összefoglaló cikke az eddigi anomáliák nagy részéről, a térképek használhatatlanságáról a 444.hu http://444.hu/2014/12/31/a-fizetos-autopalya-szakaszok-terkepeit-hokuszpok-rajzolta-zsirkretaval/ írt egy nagyobb lélegzetű elemzést.)

A megyei matricák bevezetésével a gyorsforgalmi utak olyan szakaszai is fizetőssé váltak, amelyeket eddig ingyenesen lehetett használni, mint például a Szegedet, Kecskemétet elkerülő M5-ös szakaszt, vagy az M8-as és M9-es néven futó Duna-hidakat (http://www.pecsistop.hu/regio/fizetos-lett-a-szekszardi-hid-es-a-kaposvari-elkerulo-is/1287989/). Az elkerülők azt a célt szolgálták, hogy a teherforgalom elkerülje a belső városi utakat (légszennyezettség, forgalom, zajterhelés csökkenése, meg hasonló szoclib dolgok), a két híd a dunai átkelők számát szaporítja, az M9-es pedig a szekszárdi térséget köti össze Bács-Kiskun megyével. 

A veszprémi időközi választás miatt nem kell fizetni?

Veszprém megyében egy útszakasz lett fizetőssé, ugyanis Balatonfőkajár mellett 7 kilométernyi autópálya-szakasz ehhez a megyéhez tartozik. Ez a Balatonra tartóknak okoz eggyel több problémát a meglévőkön felül. A térképeken a szomszédos megyékbe haladó szakaszokat sárga színnel jelölték, és a következő jelmagyarázatot fűzték hozzá: "Jelölt megyei és irány szerinti szomszédos megyei matricákkal használható szakaszok". Hogy akkor most ez mit is jelent pontosan, azon a fél országos sajtó igyekezett fogást találni, az Origo (http://www.origo.hu/gazdasag/20150101-utdij-mar-kaphatoak-a-megyei-matricak.html) vágta át a gordiuszi csomót: meg kell venni a veszprémi matricát is, azaz egy Budapest-Fonyód autópályás kaland megyei matricákkal 20 ezer forintba kerül. 

Navracsics Tibor megyéjével kapcsolatban másik érdekesség, hogy a 710-es néven futó út annak ellenére nem lett fizetőssé nyilvánítva, hogy egyszer majd az M8-as autópálya egyik szakasza lesz. Mint ahogy a 8-as főút sincs fizetőssé nyilvánítva, holott ott is vannak autóútként nyilvántartott részek, valamint olyan szakaszok, melyek ugyancsak az egyszer majd a távoli jövőben elkészülő M8-as autópályává nemesülnek. Nem vennénk rá a mérget, hogy nem a veszprémi időközi választás miatt nem lettek egyelőre berajzolva a fizetős tételek közé ezek az utak, mert hogy a Kaposvárt északról elkerülő 61-es főút is fizetőssé vált január elsejétől.


gyalasor.jpg

Fotó: Szincsok György

Csongrád megyében borul a bili

De ami az igazi szívást jelenti a megyei matricás rendszerben, az a határátkelők kérdése: Szegednél ugyanis január elsejétől kezdve nem lehet matrica nélkül elhagyni Röszkénél a határt. A kormany.hu-n található Csongrád megyei térkép (PDF - http://www.kormany.hu/download/0/36/30000/Csongrad_megye.pdf) szerint ugyanis a fizetési kötelezettség a határtól kezdődik, márpedig pár éve már az autópályáról lehet Szerbiába átjutni, a régi röszkei átkelő az 5-ös út végén megszűnt. Mivel az ellenőrzési rendszer az idei évtől úgy változott, hogy már a gyorsforgalmi szakaszra fölhajtva szükséges a jogosultság megléte (vagyis már nem játszik az, hogy "jajj, elfelejtettem, de még az első benzinkútnál megveszem, vagy még a mai nap folyamán", mivel az autópályákon található benzinkutat innentől csak elővételes matricákat árulhatnak), így annak, aki belépne Magyarország területére, már rendelkeznie kell valamilyen jogosító eszközzel (éves összes, éves megyei, tíznapos, havi, stb. matrica).

Csakhogy ezt eddig senki nem kommunikálta. Így az előző három napban hazánkba érkező autósok akár büntetésre is számíthatnak. A nemzetiutdij.hu-n (http://www.nemzetiutdij.hu/Dijfizetes/Ertekesitesi-pontok/) felsorolt értékesítési pontoknál kiderül, Szerbiában összesen hét helyen lehet magyar autópálya-matricákat kapni: Belgrádban és Újvidéken egy-egy MOL-kúton, Szabadkán két MOL-kúton, Horgoson is egy MOL-kúton, valamint a határátkelőnél, két helyen.

A másik nagy gubancot a kilépés okozza. Eddig Szegedről Szabadkára a legegyszerűbben Röszkén át vezetett az út, ha az bedugult, akkor Ásotthalom felé volt érdemes menni, bár a királyhalmi/bácsszőlősi átkelő csak reggel hét és este hét közt van nyitva. Végső esetben Tompa is elérhető, mint másik nemzetközi határátkelő. Az 55-ös út azonban éppen felújítás alatt áll, és a 2x1 sávos út így is elég forgalmas, hiszen az egyetlen út, mely a déli határ mentén Szeged-Bátaszék közt bonyolítja a kelet-nyugati forgalmat. Ha az a tömeg, amely eddig Röszkénél hagyta el a határt, áttevődik az ásotthalmi átkelőre, az eléggé megdobja azon a harminc kilométeren a forgalom nagyságát. E szerint a forgatókönyv szerint Mórahalom lenne az igazi vesztes, hiszen még nincs kész az elkerülő a településtől északra, így az 55-ös forgalma rajtuk megy majd keresztül. Mórahalom egyébként fideszes fellegvár a megyében, úgyhogy demokratikusan ütnek mindenkin a kormány illetékesei, ha éppen nincs időközi választás a közelben.

Röviden és tömören: megint sikerült kutyafuttában, megfelelő tanulmányok és előkészítés nélkül beüzemelni egy olyan rendszert, mellyel nagyobb a szívás, mint a haszon. A dunai átkelők esetében konkrétan hídpénzt szed az állam, amit 1946-ban töröltek el az országban. A röszkei határátkelő fizetőssé tételével pedig Mórahalom járhat rosszul, de a szegedieknek is újra kell tanulniuk a járást Szerbia irányába, ha nem akarnak fizetni. Lehetne ezt finomítani, de minek: hozzá nem értő balfékek hoztak megint olyan törvényt, aminek hatásáról a lehető legkevesebb tudnivalójuk sincs. 

 

Szbh

 

82 komment Közéleti ketrecharc Tovább
Útdíjrendszer újratöltve: A hülyeség nem akadály Tovább
Facebook Tetszik
0
82 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr727036117

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Amerikai zsoldosokkal erősítene a liberális baloldal a tüntetéseken? 2015.01.04. 11:13:02

Három busznyi civil ruhás, fegyveres amerikai katona érkezett december közepén az országba. Ukrán kísérőjük lelőtt két ukrán tisztet a Luzsanka-Beregsurány közúti határátkelőhöz vezető útszakasz egyik ellenőrzőpontján, mert nem akarták engedni a buszok...

Trackback: Nem kellene ezeket a folyamatos hazaárulás miatt betiltani? 2015.01.04. 11:09:16

Támadást hirdettek a saját hazájuk ellen. EP-képviselőik a lehető legtöbb külföldi politikust rá akarják venni, hogy a lehető legrosszabb véleménnyel legyen hazánkról a nemzetközi sajtóban és minden egyéb fórumon, ahol megfordulnak - tudtuk meg nyilatk...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toportyánzsóti 2015.01.03. 18:08:04

Szerintem hamar ki fog derülni hogy gyurcsányahibás,oszt jónapot most nyertek 3 választást na meg rezsicsökkentés van...
Válasz erre 

janoszeged 2015.01.04. 10:30:06

-Bacski Vinograd magyar neve Királyhalma.
-Sajnos eddig sem volt ingyenes a Szeged elkerülő autópálya
Válasz erre 

nick066 2015.01.04. 10:34:10

ezekre a kreténekre szavaztatok ! Talán nem tetszik ?
Válasz erre 

no_successful2 2015.01.04. 10:36:45

Szerintem Kaposvár elkerülőt ezután senki sem fogja használni. (Eddig se volt rajta valami nagy forgalom)
Válasz erre 

csak egy néző 2015.01.04. 10:44:31

Arany János után szabadon.
- Hé paraszt melyik út megyen itt budára?
- A fizetős bazdmeg.
Válasz erre 

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.04. 10:54:10

Az borzasztó, ha valamiért fizetni kell!

A proli csak azt szereti, ha elvesznek a gazdagoktól, és oda adják neki ingyen!
Válasz erre 

Megoldó 2015.01.04. 10:59:35

Ezeknek a diliházban lenne a helyük. Mostmár lassan csak jön valami ápoló és összeszedi őket. De a véres forradalom után is szivesen látnám őket vason...
A majmon meg látszik hogy még csak most képezték ki és szarul...
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:07:07

@csak egy néző: bazzz... gurultam a röhögéstől :-))
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:07:44

@beszélő majom: Mi van polimer?Ezt a szart is élvezettel nyalod?
Csak Viktor szarja az a lényeg, igaz?
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:08:15

@Megoldó: A majom polivinil csak másik nikken.
Válasz erre 

csak egy néző 2015.01.04. 11:13:06

@beszélő majom:
Bravó idióta. Igazoltad a nickneved.
Válasz erre 

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.01.04. 11:15:13

@csak egy néző:

Mi van, proli?
Válasz erre 

csak egy néző 2015.01.04. 11:20:08

@beszélő majom:
Dikk mán', beszélni próbál a majom???
Válasz erre 

ostvan2 2015.01.04. 11:21:20

@beszélő majom: Nem az a probléma, hogy fizetni kell (bár eaz utak megépítését és fenntartását már jópárszor megfizettük a benzínnel, a súlyadóval, a teljesítményadóval, a biztosítási adóval, stb), hanem az, hogy az előkészítetlenség miatt elkerülhetetlen a hibázás. Mivel gyakorlatilag a rendelet megalkotói sem tudják, mi a helyes, ám közben tőlünk, állampolgártól elvárják az az azonnali, hibátlan jogkövető magatartást. mert ha nem, akkor AZONNAL büntetnek (bocsánat: pótdíjat, vagy ügyintézési díjat számítanak fel). És akkor még én érezzem magam hülyének.
Jogszerűtlen helyzetek: a rendelkezés jan1. 00:00 órától van érvényben, ám a jegyárúsítás is abban a pillanatban kezdődött. Aki úton volt, nem tudott jogkövető lenni. Vagy az M0 fizetős-nem fizetős szakaszainak hektikus váltogatása úgy van megállapítva, hogy a ténylegesen nem fizetős sokkal rövidebb, mint aminek kikiáltották (az M0-M3 csomópontig a gyakorlatban kilóméterekkel hamarabb bekövetkezik). Soroljam még?
Hazugság az, hogy a megyei matrica "csak kb 400 Ft/hónap". Kérdésem az, hogy annak is 400, akinek pl. novemberben változnak meg az uticéljai? (költözés, másik munkahely, stb)
Én igenis szeretem megfizetni azt az árút, vagy szolgáltatást, amit megvettem-igénybevettem. De gyűlölöm, ha többször kényszerítenek fizetésre, ha büntetés címén hajtják be azt a összeget, ami a költségvetésből hiányzik, stb. Ezek az én szememben bűnös és erkölcstelen cselekedetek (még akkor is, ha törvény szerint jogszerűek). Szerintem az erkölcsi törvények az ÁLLAMRA is érvényesek.
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:25:55

@csak egy néző: Dobjál neki banánt, akkor nem rázza a rácsot! :-))
Válasz erre 

Muzsikok közt 2015.01.04. 11:26:42

Nem tudom megítélni hányan járnak jobban és hányan rosszabbul.

A kommunista blogok véleménye senkit sem lep meg, de nem is érdekel.
Válasz erre 

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2015.01.04. 11:29:33

@beszélő majom: Te idióta hülyegyerek, azért mert neked soha nem volt és nem is lesz autód, mert a vezetéséhez is hülye vagy, azért ez még kemény érvágást fog jelenteni gy csomó embernek. Anyagilag ugyan úgy mint egészségileg is,. Lásd M2 (aka 2A) autóút, ami nem autópálya és csak 2X1 sávos. Na innen a forgalo jó része vissza fog menni a régi 2-es útra, aminek a thermentestésér kitalálták. És majd csak néznek a "szakemberek" a kormányban, mint hl a szatyorban.
Válasz erre 

csak egy néző 2015.01.04. 11:30:14

@ostvan2:
Azért az is beszédes, hogy Veszprémi körgyűrű nem került be a fizetős szakaszok közé. Gondolom nincs semmi összefüggés, hogy időközi választás lesz februárban. Nem lennék meglepve, ha veszítene a fideszes jelölt, hogy akkor fizetőssé tennék a körgyűrűt.
Válasz erre 

gosztip 2015.01.04. 11:52:39

Aki ezt kitalálja minimum elmeháborodott, de inkább a szart akarja elsikálni.Itt nincs szó kommunista vagy kormánypárti blogokról ,csak kőkemény gazdasági és politikai húzd meg ereszd meg akciókról.Mit viselünk még el,
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:53:37

@Muzsikok közt: Miután a kormány tervei szerint az eddig befolyt 129 milliárd helyett 169 milliárdot akarnak beszedni, sejtheted.
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 11:54:52

@csak egy néző: Sőt! Be lesz dobva a választási kampányba, hogy csak akkor marad nem fizetős, ha a fideszes nyer. Fogadunk?
Válasz erre 

csak egy néző 2015.01.04. 11:58:11

@maxwall a Putyin csicska birca:
Tudod van az a mondás, hogy "Úriember biztosra nem fogad"
Válasz erre 

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2015.01.04. 11:59:22

Ugyan már!
A 400 Ft/hó alig 1 euró, szinte csak egy adag fagyi,kiló jó kenyér,fél doboz szar cigi, lityi benzin, kis gázadás, moziba se mész vele, harmad Big Mac, üveg vacak bor, csomag chips, buszjegy 3/2-e, az 500-as négyötöde, az ötezres egytizenkettedésfélszerese, fika, semmi, nem is említésre méltó, loptunk már ennyit, meg majd fizetsz többet is...
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 12:06:58

@bigfater: :-))

@csak egy néző: Gondoltam lehúzlak, de nekem nincs kétharmadom. :-))
Válasz erre 

Muzsikok közt 2015.01.04. 12:07:52

@maxwall a Putyin csicska birca: forrás?
Válasz erre 

belvarosi 2015.01.04. 13:59:09

Annyira bírom, hogy minden autós fel van háborodva havi 420 (najó, legyen öt megye, akkor 2000) forinton, miközben lazán eldobnak heti több ezer forintnyi plusz benzint pusztán csak azért, mert derogál 130-cal (neadj' akár 110-zel) közlekedni, és inkább 160-nal égetik a naftát.
Jogomban áll a saját pénzemből több ezer forintért életveszélyt okozva szennyezni a környezetet, de plusz havi ötszáz-kétezer forint adót, azt nem fizetek!

(Egyszer jussunk el oda - talán már nincs is messze -, hogy az autósoknak ki kelljen fizetniük a lég- és zajszennyezéssel okozott károkat - hogy vissza fogják sírni ezt az évi ötezres zsebpénzt!)
Válasz erre 

csak egy néző 2015.01.04. 14:03:07

@belvarosi:
A lovad, hogy van? Remélem már felszereltetted a téli patkót.
Válasz erre 

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.01.04. 14:12:25

@Muzsikok közt: valasszunk.blog.hu/2015/01/03/a_matrica_ara

Itt nézd meg kik járnak jól, kik rosszul, és gondold végig.

@belvarosi: Oké. Számoljuk ki 3 megyére, D2 kategóriás jármű húzza az U kategóriás utánfutót. És tedd hozzá, hogy eddig nekik D1-ért volt országos jogosultság.

Siófok 30 kilométeres körzete...
Válasz erre 

eszim 2015.01.04. 14:13:26

@belvarosi: mesélj mikor jutunk el oda, 100%-os elvonásnál?
Ja és mint látszik jogodban áll hazug baromnak lenni ...

@Muzsikok közt: 2015-ös költségvetés:
Megtett úttal arányos útdíj 149 000,0
Időalapú útdíj (HD) 34 515,8

2014-es:
Megtett úttal arányos útdíj 133 858,3
(másik nincs)
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 14:15:24

@belvarosi: fizet te szerencsétlen... ha 160-al megy több benzint éget el, és képzeld el hogy a benzin árának 51% adó...

Aztán még ott vannak az autó vásárlásakor az átírási költségek, amik 70k-tól indulnak egy kisebb autónál is, egy családi autónál bőven 100k fölött van(akkor is ha az autó nem is ér többet 400 ezernél...). Aztán ott van a teljesítményadó, a műszaki vizsgadíj, kötelező biztosítási díjba iktatott adók.

Látszik hogy fingod sincs az egészről, és soha sem volt autód/motorod, mert akkor tudnád hogy eddig is többszörösen megfizettek mindent, most ezzel a sunyi lehúzással sok+1x megfizetik ugyanazt.
Aztán úgy az általános adóterhelés is az olyan birkák miatt magas, hiszen mindig megmondjátok hogy "mit számít az a kis pénz", csak hogy a sok kicsi sokra megy ahogy láthatjuk is a 80%-os elvonásból...
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 14:18:35

@sanyix: ja és erre rájön még az, hogy a zaj és a füst terhelés pont az ilyen fasz adók miatt mint az átírás nem csökken ahogy csökkenhetne, mert egyszerűen nem éri meg a tulajdonos váltás, mivel az átírásért többet kell fizetni mint az autó értékének a negyede... Így aztán sokan maradnak inkább a tizen-huszonéves járgánynál.
Válasz erre 

Maxvall a kloáka (törölt) 2015.01.04. 14:31:26

@janoszeged: hogy lehet ilyen ordas nagyot hazudni, Szegedtől a határig ingyen volt az M5, pár hete még használtam is!
Válasz erre 

boyob 2015.01.04. 14:34:21

Hát végül is a 27%-os áfát mégsem emelhették 35%-ra,ha már ilyen jól benyelte a nép.
Szerintem zseniálisan csinálják,itt egy kis pluszadó,áfa,chipsadó,szappanadó,baleseti biztosítási adó.stb,stb,plusz elvenni a kb fejenkénti 1.000.000 Ft-os magánnyugdíjpénztári megtakarítást és a másik oldalon a rezsicsökkentéssel visszaadni ennek 1%-át,és a sok hülye nem jön rá hogy folyamatosan szegényedik. :D
Válasz erre 

thorpe (törölt) 2015.01.04. 14:37:31

@boyob: hát ja, amíg nem olvas/néz külföldi híreket, esetleg nem lépi át a határt - csak 5000 Ft-ért...
Válasz erre 

roland2366 2015.01.04. 14:44:01

@belvarosi: csak szólok,lehet jövöre kerékpár veszélyes üzem EÜ hozzájárulás köteles lesz,tudod a kötelezönél márvan.)) kétharmaddal megtehetö,aztán gyalogbérlet meg amit akarunk..........
Válasz erre 

Dr Gregory House 2015.01.04. 14:52:59

Az üzemanyagok ára jelentősen csökkent, nem emelték a benzin adóját. Beláthatjátok, hogy valahonnan össze kell kaparni azt a pár új stadiont!
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 15:06:16

Mivel eddíg is éves szinten kifizettem a matricát, eztán is kifogom. A komolyan közlekedőknek ez semmit sem jelent. Nem értem mi a hiszti tárgya? Pl pont leszarom, hogy az M0 fizetős, menyjetek busszal ha nem futja rá, vagy költözzetek vidékre. A sok ingyenélőnek fizetni kell egy kicsit az életért, máris sírdogál.
Válasz erre 

eszim 2015.01.04. 15:31:33

@klacus: te fidesznyik államtitkár vagy, vagy szimplán hülye. De hogy agyad nincs az biztos, te is a 100% elvonásért lennél oda ...
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 15:43:15

@klacus: büdösbunkó vagy
Válasz erre 

eszim 2015.01.04. 15:43:54

@klacus: Ja és nem mellesleg te is lejössz egyszer a pályáról és beállhatsz a dugóba a lenézett ingyenélőid közé, akkor szarhatod ...
Válasz erre 

janoszeged 2015.01.04. 15:53:19

@Maxvall a kloáka: Úgy látszik félreértettem a Szeged elkerülőt. Szegedtől a határig ingyenes volt eddig. Szegedet Északról elkerülni sajnos nem.
Válasz erre 

duwad 2015.01.04. 15:54:03

kakus barátom! B.meg! Amit nyertem a rezsi csökkentésen azt elvesztettem a telefon, bank, út stb. De azért a Vityára szavazok legközelebb is! Ő a szerelmem! Magyar paraszt összefog!
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 16:05:51

@klacus: szerencsétlen már eddig is többet fizettünk a kb semmiért... azokért a szar kátyús utakért. És most miért is fizessünk többet ha semmi sem fog változni?

Lehet hogy te szeretsz a semmiért fizetni, de én nem. Ha az előbbi igaz rád tudok adni egy bankszámlaszámot, ahova lehet fizetni :)
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 16:19:42

@sanyix: lökjed kicsi huszár. :-)
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 16:21:20

@maxwall a Putyin csicska birca: vedd be a piruláidat, és járj bicajjal, attól lenyugszol, egészséges is.
Válasz erre 

Csillagszemű Juhász 2015.01.04. 16:23:23

@beszélő majom: Ja a proli ezt szereti. H elveszik a gazdagoktól és odaadják ingyen (rezsicsökkentés). Annyira hülye vagy, hogy itt prolizol, közben a kormányod üzenetét fikázod, mert valójában te is tudod, hogy kamu az egész. De hát az elveket nem adhatod fel. Ja, és 300 forintért népszavazást szerveztetek amit a mindent ingyen akaró prolik meg is szavaztak.
Válasz erre 

duwad 2015.01.04. 16:23:31

kakus barátom!
Jó oldalra igazoltak.
Ennek az oldalnak a címében már minden benne van: "a_hulyeseg_nem_akadaly."
gyühetsz!
Válasz erre 

zsoci 2015.01.04. 16:33:19

Mindenben igazad van, egyetlen dologban nem értünk egyet: A tanulmányok készítése, na az felesleges. Az csak arra jo tizen vagy inkább 100 millókért lehessen csinálni a semmit. Úgyis valamelyik nagy pénzszivattyú nyeri a munkát, ha szeretnéd szívesen felsorolk párat. Aztán leírnak többszáz oldal használhatlan blalblát. Nekem már kellt volna ilyen alapján tervezni valamit, hát inkább elállt a megrendelő az egésztől, akkor ökörségek voltak az okos tanyulmányokban leírva.
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 16:44:51

@zsoci: Jó meló a tanulmányírás. 1. oldal cím nagybetű középen.
2. oldal fiktív tartalomjegyzék első 30 Google találatból.
3-250 oldalig Micimackó összes.
251. lektorálta stb.
Válasz erre 

kolgét 2015.01.04. 16:45:02

Gödöllőről járok be Petre naponta. Kénytelen vagyok (mi miatt nem részletezem) kocsival menni. A régi 3-as katasztrófa, marad az autópálya. Eddig fizettem 43ezret a napi húsz kilométerért. Most maradt nálam 38ezer. Nem bánom. És vagyunk ezzel még így pár százezren. Mindenkitt csókolok!
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 16:46:06

@kolgét: pártízezren... aztán vannak pár millióan akik meg máshogy vannak ezzel :)
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 16:52:18

@boyob: Ezt hívják fogyasztási adóztatásnak. Bármikor dönthetsz úgy, hogy nem zabálsz chipset, és nem iszol kólát. Plusz telefonálni sem kötelező. A gáz árát azért minden szerencsétlen érezte akinek eddig se futotta chipsre. Rühellem az éppen aktuális hatalmat, de ez akkor is jobb mint volt.

Sok felháborodott autós pedíg a nagy falu környékére költözött, hozzá van szokva, hogy jár a 4-es metró, meg az igyé M0. Nna ennek vége. Vidékről a paraszt, eddig is fizetett ha értelmes módon akart eljutni egy-egy eddig ingyen adott szakaszhoz. Majd elmaszatolom a könnycseppet az agglomerációban lakó szegényekért akik nap mint nap kocsikáznak tök egyedül a munkahelyükre, plusz hurcolják a kölköt a menő budai suliba. környékünkön egyetlen ingyenes szakasz sem volt, kivéve a Pentele hidat. Akinek nem tetszik az húzzon Dunaföldvárra, ennyi. A románoknál pl minden főút matricás, és ha valahol szar az út akkor ott az. A németeknél is fizetős lesz nemsokára, mivel kurvára nincs pénz a lerohadt szakaszokra. Nincs inygé ebéd meg kell tanulni.
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 16:54:29

@sanyix: Kiköltöztél Te is Telkibe vagy Nagykovácsiba mi? Majd lesz időm sajnálom a helyzeted :-) Fizessetek!!!!
Válasz erre 

duwad 2015.01.04. 17:00:04

Csak annyi az el(lop,oszt)ható, amennyi bégyün.
Ha nem gyün bé a Nyetadóból, hát bégyün az útadóból.
Sietni köllött, mert a gazdája már toporzékolva várja a stadionprojektet.
Válasz erre 

kunzoo 2015.01.04. 17:01:29

@kolgét: Inkább az a kérdés, miért drágább nálunk az éves matrica mint az osztrákoknál. Tipikus üzleti fogás. Túlárazok egy terméket, majd reklámozom a másikat. Az sem olcsó, csak a túlárazotthoz képest..
Válasz erre 

kolgét 2015.01.04. 17:15:16

@sanyix: Nem, barátom megállapításod messze nem tényszerű..
Válasz erre 

duwad 2015.01.04. 17:15:18

Most olvastam, hogy Budapest nem része Pest megyének.
Huhh! Gyorsan! Még egyszer 5000!
Válasz erre 

kolgét 2015.01.04. 17:21:44

@duwad: Nálam lehet Bp. matricát vásárolni! Akciósan 4.000,-ért adom.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 17:22:53

@klacus: fizetek sajnos sokat, jövedéki adót, átírásért is fizettem, kötelezőt is, és teljesítmény adót is.
Ezt viszont már nem fogom fizetni, mert választhatok (nyugi benzinben sem, az év nagy részében motorral járok 3 littyóból 100km-en, majd előzöm a sort a hungárián ;) )

Nem nyert, a 3. kerületben lakom.

Egyébként ne hazudozz fidesznyik, a vidék vs budapestről, ugyan is a vidéki elkerülők is most lettek ezzel fizetősék, nem csak az m0 ;)
Azt a német román fizetősség mesédet meg tudod ki hiszi el, bár gondolom a német részről az autobahn külföldieknek fizetőssé tételét gyúrtad át kicsit a neked jobban tetsző marhasággá.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 17:24:08

@kolgét: nem, de még is közelebb áll a valósághoz mint a te megállapításod.
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 17:26:58

@sanyix: Nos akkor a tények, amiket nem szeretsz:
www.utdij.hu/e-utdij/europa/romania/

A harmadik kerületből minek kocsikázol? Egyébként ha leállnál a write onlyról akkor nem írnál hülyeséget, trollmajom!
Válasz erre 

duwad 2015.01.04. 17:33:58

kakus!
Nézz át a másik fórumra!
Lemaradtál!
Nem lesz baj?
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 17:35:40

@klacus: Tudtam hogy kamuztál, és tényleg. Úgy állítottad be mintha mindenre kéne fizetni, pedig csak autópályára és országutakra. És ajánlom figyelmedbe az árakat is: 28 eur 1 éves autopálya jogosultságért? Ha ilyen lenne itthon arra én is befizetnék mert rohadtul megérné... de nálunk "kicsit" többet kell fizetni.

Hogyhogy minek kocsikázom? Mert kényelmesebb, gyorsabb, és talán még így is olcsóbb mint a fosbkv. Te minek kocsikázol?
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 18:06:36

@sanyix: Utazgatnod kéne egy kicsit, és nem írnál baromságokat. A román határon átmész Vinetta. Az út Temesvárig ok, utána egy határ fos bármerre mész. Az autópályán náluk normális ha átkel egy birkanyáj, vagy tehén legel az út szélén. Temesvár Bukarest távolság 420 km >> embert próbáló hosszú utazás.

Osztrák pálya Bécsoig egy fos, Bécstől a a németekig tűrhető de sok helyen foltozgatják. A német pályák szarok! München egy katasztrófa kb 5 éve. A keleti rész jobb mint a nyugati. A sok szir szar lezárás és a semmire sem haladó felújítások. Havi 5000 km amit itthon megyek, és ez egy civilizált autópálya hálózat. Ha néha elhagynád a nagy falut akkor tudnád, főleg ha külföld az nem Pandorf lenne, mint a sok hozzád hasonló hangadónak, akinek fingja sincs a nagy "fejlett" nyugatról, mert 1. nem élt ott,2. nem járt ott, 3. nem dolgozott velük.
Én örülök, hogy itthon vagyok, és amit látok az igenis pozitív. Aki mást mond az nettó hülye, és/vagy rosszindulatú!
Válasz erre 

maxwall a Putyin csicska birca 2015.01.04. 18:08:39

@klacus: Büdös kis köcsög! Minek játszod az eszed? Anyád miért nem nyelt le?
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 18:08:51

@duwad: Miért, akkor nem fizetsz? Nem ezt ígérted Feri!
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 18:10:34

@maxwall a Putyin csicska birca: A pirost vedd be, az majd segít... Bár rajtad már lehet csak a fekete mágia segíthet, majd integetek az érdekeben egy nyúllábbal két rum kortyolgatása között.
Válasz erre 

Netuddki. 2015.01.04. 18:13:39

Ja, ez qurvajó! Az M7-esen a veszprém megyei 7km miatt 3 megyére kell megvenni a megyematrjoskát annak aki Bp.-ről a Balaton déli partjára tart? De az a +400Ft/hó nem fogja földhöz vágni. Muhaha! Balfasz fideszesek, fideszes balfaszok!

Azon én is csodálkoztam, hogy miért "felejtették" ki Veszprém megyét, de ezen blog után leesett...
Válasz erre 

Muzsikok közt 2015.01.04. 18:14:26

@klacus: Igen ez igaz, a magyar autópályák kifejezetten jók.

A szlovákoknak gyakorlatilag nincs, dél-lengyelországban nincs, a cseh autópálya meg egy határ szar, mint a régi M7es. A díja négy napra 10-12 eurónak megfelelő CZK. Ugyanennyi a nem létező szlovákra is.
Válasz erre 

Netuddki. 2015.01.04. 18:14:47

Ja, és jelentkezzen aki jól járt mindezzel és nem vekker! Muhaha!
Válasz erre 

duwad 2015.01.04. 18:15:40

@klacus: Téged is a Feri fizet?
Akkor valamit eltévesztettél!
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 18:18:23

@duwad: Poénnak szántam :-) Nem vagyok fizetett troll. Tök hobby.
Válasz erre 

duwad 2015.01.04. 18:21:01

@klacus: Bocsi!
Rossz volt a térkép, ingyenes az M30-as Miskolcnál!
Hurrá! Győrben lakom.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 18:45:11

@klacus: Mit nem értesz? Ha 28 euroért éves matricát kapnék röhögve fizetnék... de majdnem ennyiért itthon egy szaros megyére kapok matricát.

"Osztrák pálya Bécsoig egy fos" leszarom, nem használok autópályát, max nyaraláskor évente egyszer. m0-t viszont használTAM de az nem is autópálya(ráadásul félkész szar az egész)... és jogosnak éreztem a használatát miután egy rakás adót fizetek az autózásért, pedig a városi utakon nem látszik az hogy ezek az adók a karbantartásra mennének, hát gondoltam akkor talán az M0-ra és a többire megy. De most már az is fizetős, és akkor megkérdezem hogy még is mi a büdös francra fizetek ennyi pénzt?

Fidesznyikeknek persze biztos pozitív hogy fizetni kell egy rakás embernek még egyszer azért amiért eddig is fizetett(na meg dögöljön meg a szomszéd tehene is ugye). Tudom ez ilyen unortodox dolog, a nem fidesznyik nem érti :)
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 18:48:54

@sanyix: Az M0 legutóbbi emlékeim szerint M1-M3 megyeri híd. A budai hegyek alatt sosem fog ámeni, mert kurva drága, ha egy csepp eszük van nem építik meg. Ez a Fidesznyik nálatok valami elmebaj, kezeltesd.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 18:56:07

@klacus: kurva drága? Hát van rá pénz nem? Most már ezért a félkész csonkkért is fizetni kell, legalább kapnánk cserébe érte valami szolgáltatást is.
Jó akkor ha nem vagy fidesznyik akkor csak simán hülye vagy? (bár a kettő között elég erős átfedés van)
Mert normális ember nem örül annak hogy egy várost elkerülő út fizetős lesz aminek éppen az a lényege hogy a belvárosi dugó helyett arra menjen a forgalom... főleg nem egy új sarcnak, mert ugye tudjuk hogy az elfogadott új sarcok mindig újabb sarcok követnek.
Válasz erre 

klacus 2015.01.04. 19:18:33

@sanyix: Jó akkor legyen, budai alagút. Simicska majd örül :-) Pont leszarom. Olyanok vagytok mint a kutyák. adsz neki fél kiló húst, és örült, ma csak a felét, és máris megakar harapni. :-) Én ebben azt a nyervogást látom, hogy fizetned kell. Ha 70 km -el délebre élnél akkor eddíg is fizettél volna. Ezen az elven egyszer remélem, hogy lesz ingatlan adó is. Majd kíváncsi leszek a sok túlárazott telken álló, sok szir szar ház gazdájára, mit fog sikoltozni. Mert hát Budapest rohadjon meg ott ahol van. Az összes kibaszott fejlesztést oda tolták ez elmúlt 30 évben. Ki is termelte a klasszikus pökhendi városi tahók százezreit. Fizessetek nyomik!!!
Válasz erre 

duwad 2015.01.04. 20:08:10

Majd kíváncsi leszek a sok túlárazott telken álló, sok szir szar ház gazdájára, mit fog sikoltozni a füstadóért, mög a magtalansági adóért!
No meg a kötelező stadionlátogatási adóért mit fog szólni?

Ne hülyéskedjünk! Az elkerülőkért nem szabad díjat szedni.
Ezt elqrták, mint a netadót.
Rá is fognak qrni, mi meg már most ráqrtunk.
Válasz erre 

Róbert Ró 2015.01.04. 22:06:51

Miért kerül egy Bp-Fonyód útvonal 20 ezer forintba?Ezt àrulja màr el valaki.20 ezer forint ha egy évig ott akar valaki le-fel kocsikàzni az eddigi 42 ezer helyett.A 10 napos matrica maradt.De örülök mert az M7 esen végre nem lesz dugó nyàron mert mindenki a 7 esen fog menni hogy ne kelljen megyei matricàkat venni.Van 10 napos és havi ami mindenhova érvényes.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.04. 23:01:27

@klacus: áhá most már látom, te ilyen irigykedő, sikertelen, frusztrált kisebbségi komplexusos mucsaröcsögei kismajom vagy. És betalált a "dögöljön meg a szomszéd tehene is" tippem is.
Hát nyilván oda fognak fejleszteni ahova kell (nem csak a fővárosba egyébként, egyéb nagy városba is megy ám fejlesztés, csak ezt a sajtótájékoztatón nem mondják mert fenn kell tartani az ellentéteket ugye) meg ahol a lakosság ötöde él, de 3 putri közé a pusztába nincs sok haszna bármit is építeni trafikon kívül ;)

Nekem a pártod nem adott húst, folyamatosan csak elvett, mint ahogy mindenkitől teszi.

Egyébként ha 70km-re délebbre élnék akkor sem biztos hogy fizettem volna(mert minden szar állami szolgáltatást kerülök ha lehetséges, főleg az államnak fizetést )... na meg ha már ennyire utálnám a várost, legalább tartanám magam az elveimhez és be se mennék oda ;)
Válasz erre 

Balt 2015.01.04. 23:17:39

@csak egy néző: Az nincs autóútnak kitáblázva. Én egyébként általában elkerültem, eddig is. Persze a Veszprém megyei e-matrica önmagában nem jó semmire, mert vagy fejér, vagy Somogy kell hozzá minimum. Közröhej.
Válasz erre 

Mr. Közbiztonság Szilárd 2015.01.05. 14:34:14

@beszélő majom:
Seggfejkém, ha ugyanezt Gyurcsány csinálta volna, már az utcán lennél a hozzád hasonló többi gagyog majommal, és gyújtogatnád a tévészékházat meg az autókat.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard