Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Hat fideszes kifejezés, melyekről tudni szeretnéd, hogy mit jelentenek...

Hat fideszes kifejezés, melyekről tudni szeretnéd, hogy mit jelentenek...

 

...de soha nem merted megkérdezni senkitől. Munkaalapú társadalom, unortodox gazdaságpolitika, rezsicsökkentés, nemzeti burzsoázia, nemzeti együttműködés rendszere, nemzeti konzultáció. Mindig csak karcolgattad, mit is jelenthetnek ezek a kifejezések, de soha nem merted felfedni a tájékozatlanságodat, nehogy idegen testként kezeljen a rendszer. A Szegedi Kattintós most megpróbál segíteni, bár a kihívás óriási.

iskola.jpg

   Fotó: tanszabadsag.hu

Kezdjük értelmezésünket mindjárt egy olyan kifejezéssel, melyet maga a miniszterelnök vezetett be a köztudatba, de van egy olyan rosszízű rendpárti felhangja, hogy a fideszes többsége sem igazán kedveli.

  1. Munkaalapú társadalom. Egyrészt azt sugallja a kifejezés, hogy eddig nem a munka alapozta meg a társadalmunkat, másrészt kódolva utal arra az etnikumra, melynek soraiban a legjellemzőbb a munkanélküliség. Mintha az Orbán-kormány által széles körben kiterjesztett közmunkaprogram a maga söprögetős, bozótirtós, árokásós jellegével megteremtene egy olyan társadalmi környezetet, melyben mindenki képességeinek és érdeklődésének megfelelő munkát végezhetne. A munka az alapja minden emberi társadalomnak, a demokráciáknak, monarchiáknak, diktatúráknak, banánköztársaságnak, így teljesen értelmetlen ezt a kifejezést újdonságként tálalni. Ez a szóösszetétel ráadásul sérti azokat, akiknek nincs munkájuk, azt sugallja ugyanis, mintha meg kéne győzni őket arról, hogy vissza kell térniük a munka világába. Arra jó ez a szóförmedvény, hogy elterelje a figyelmet arról, hogy az országban nem keletkeznek valódi munkahelyek, melyekre egzisztenciákat lehetne építeni. Gyanúnk szerint azért agyalta ki a fideszes agytröszt ezt a rendpárti zöngéket sem nélkülöző fogalmat, hogy ellenpólust állítson a nyugati demokráciákban előszeretettel hangoztatott jóléti társadalom kifejezésnek. Mintha a jólét önmagától lenne, és nem a munkától, mintha a szociális gondoskodás a jóléti társadalom luxusszolgáltatása lenne. Szóval, ez csak játék a szavakkal,lényeg, hogy ne arra figyeljünk, ami az igazi probléma, ugyanis egyre távolodunk a derék osztrákok életszínvonalától, noha 25 éve még reálisnak tűnt, hogy utolérjük a sógorokat.

  2. Unortodox gazdaságpolitika. Akkora ökörség, hogy még a helyesírást ellenőrző program is rendszeresen aláhúzza. Épp olyan abszurd kifejezés, mintha azt mondanánk, hogy unortodox egyház, vagy unortodox karácsony. Tagadjuk, hogy ortodox, de azt sem tudjuk, hogy mit értünk ortodox alatt. Marx dörzsöli a szemét. Minden gazdasági módszert elvet, amelyet nem Matolcsy György talált ki? Kezdjük máshogy! Mit is ért ez alatt a kifejezés alatt Matolcsy György? Adóztassunk meg mindenkit, akinél van egy kis pénz, kivéve azokat, akik a haverjaink. Ne alakítsuk át a gazdaság szerkezetét, ne hajtsunk végre reformokat, pateroljuk ki az olcsó hitelt kínáló IMF-et, sértődjünk meg, ha bóvli kategóriába sorolnak bennünket, ha pénzre van szüksége a költségvetések szedjünk be sok lóvét azoktól, akiknek még van, aztán pedig szórjuk el stadionokra, meg olyan alapítványokra, melyek az unortodoxiát népszerűsítik majd. Az unordoxia itt az inkompetencia szinonimája, úgyhogy nem is érdemes sok energiát abba ölni, hogy megértsük ezt az unortodox kifejezést. Legalább akkora marhaság, mint a kis piros foltocskák a japán és magyar csecsemők popsiján, melyre a két nép rokonságát épít a nemzeti bank elnöke.

  3. Rezsicsökkentés. Az unortodox gazdaságpolitika vadhajtása. Lásd: rezsiharc, a rezsicsökkentés költségvetése, rezsibiztos. Mintha a hülyeség osztódással szaporodna. És tényleg! Heim Péter , a Fideszhez közeli Századvég vezető közgazdásza mondta, hogy márpedig rezsicsökkentés nincs. Ő biztosan nem szoclib bérenc vagy amerikai ügynök ügynök, úgyhogy higgyünk neki. Lehet központilag csökkenteni az energiaárakat, ám ennek ára van. Ha a rendszerből valahol pénzt veszünk ki, akkor azt máshol pótolni kell. És ezen nem segít a nonprofit állami szolgáltató sem. Nem az a baj ugyanis Magyarországon, hogy magasak az energiaárak, hanem, hogy keveset keresnek az emberek. Nem az a gond a szolgáltatókkal, hogy külföldi tulajdonúak, hanem, hogy a keletkezett nyereség nagy részét mindenképpen vissza kell forgatni a rendszerbe az ellátás minőségének javítása érdekében. Ha ezt nem tudja megtenni egy szolgáltató - legyen az francia, német, magyar vagy üzbég -, akkor fel kell készülni az áramszünetekre, a gázellátás akadozására. A rezsit ugyanakkor nem lehet végtelenségig csökkenteni, mert ezzel ugyan el lehet üldözni a nyugati karvalytőkét, ám ki venne át a nemzeti burzsoázia képviselői közül olyan üzletágat, amely vastagon veszteséges? Van azonban a rezsiharcnak egy áldozata a kormányzati oldalon is. Németh Szilárd rezsibiztos (a Fidesz Füge Frankie-je) úgy elvérzett az országgyűlési választáson, hogy Csepelen még a polgármesterségért sem indulhatott csatába. Ő a rezsiharc mártírja. Lesz még több is.

  4. Nemzeti burzsoázia. Az értelmezhetetlen kifejezések egyik csimborasszója. Eleve nem szeretjük a burzsoákat, mert azok nyugatról jönnek, cilindert viselnek, szivaroznak és pénzeszsákon ülnek. Ehhez képest mivel jobb a magyar burzsoá? Darutollas kalapot visel, Fecskét szív és magyar állampapírokon csücsül? Miért jobb, ha Simicska Lajos Nyerges Zsolt vagy Mészáros Lőrinc kaszál nagyot, mintha egy osztrák bankár vagy német autógyáros? Ők nem foglalkoztatnak magyar munkaerőt, nem fizetnek be adókat, nem támogatják a magyar olimpiai csapatot? Mitől jobb nekem, ha Csányi Sándor gazdagodik, mint egy francia multi? Lényegét tekintve szinte mindegy, igaz utóbbi legalább tőkét fektet be, munkakultúrát honosít meg, és ugyanúgy elveszi a hasznát, mint az aki nemzeti színű pántlikával köti át a munkaszerződésedet, melyekben minimálbért kínálnak a honi dolgozónak.

     

    gyerek.jpgFotó: amexrap.hu
  5. Nemzeti együttműködés rendszere. Először is mitől nemzeti? Az ellenzéki érzelmű polgárokról (Kubatov) listát vezetnek, rendszeresen idegen szívűként, komcsiként aposztrofálják őket, akkor meg minek eljátszani, hogy mindannyian a nemzet részei vagyunk? Mitől együttműködés? Senkivel nem konzultálnak, a döntéseket a hatalmon lévők szűk köre hozza meg, még a népszavazási kezdeményezéseket is úgy megnehezítették, hogy egyhamar nem fogjuk tömegesen elmondani a véleményünket egy konkrét kérdésről. Mitől rendszer ez? Ez nem rendszer, hanem porhintés, mely jól hangzik (porzik), ám nincs semmi jelentése. A NER épp olyan felesleges kifejezés, mint a NENYI (Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata), mely tulajdonképpen az ikertestvére. Arra jó, hogy nevet adjunk a gyereknek, akit senki sem látott, csak beszélnek róla. Arra mindenesetre jó, hogy így nevezzük majd az Orbán-rendszert, ha a memoárjainkban megemlékezünk róla, és el akarjuk kerülni a szóismétlést.

  6. Nemzeti konzultáció. Mitől nemzeti? Attól, amitől az adóhivatal, a fogyasztóvédelmi hivatal, az agrárkamara és ki tudja még mi minden nemzeti. Nem kéne visszatérni a jól bevált „magyar” szóhoz? Lassan már nem Magyarországon élünk, hanem Nemzetországban. De jó, legyen nemzeti, ha már mindenképpen megirigyelték nagyjaink Petőfitől ezt a szót. De mitől konzultáció az, amikor Orbán Viktor küld egy levelet, melyben kérdésnek látszó válaszok jelzik a helyes irányt. Sok hűhó semmiért. Milliárdokat elszórni csak azért, hogy két napig erről beszéljenek a közszolgálati televízióban. Vagy amit kartok.

     

    Frédi és Béni

 

68 komment Pávatánc Poéngyáros Tovább
Hat fideszes kifejezés, melyekről tudni szeretnéd, hogy mit jelentenek... Tovább
Facebook Tetszik
0
68 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr777049659

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem csak a muszlimokon gúnyolódott a Charlie Hebdo, a keresztényeket is szívből utálja 2015.01.08. 00:34:41

Láttad már a baloldali kötődésű szatirikus hetilap karácsonyi különszámát? Mielőtt elkezdenénk összekeverni a szólás szabadságát a nettó, alpári, öncélú mocskolódással, érdemes megnézni a lentebbi öt karakteres, kereszténygyalázó Charlie Hebdo címlapo...

Trackback: Amerikai zsoldosokkal erősítene a liberális baloldal a tüntetéseken? 2015.01.08. 00:33:18

Három busznyi civil ruhás, fegyveres amerikai katona érkezett december közepén az országba. Ukrán kísérőjük lelőtt két ukrán tisztet a Luzsanka-Beregsurány közúti határátkelőhöz vezető útszakasz egyik ellenőrzőpontján, mert nem akarták engedni a buszok...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.01.07. 16:35:37

Nekem lenne egy hetedik kifejezésem, amit szintén nem értek: "Magyarország jobban teljesít!" A gyakorlati tapasztalat nem egészen ezt mutatja.
Válasz erre 

2015.01.07. 16:52:01

Minden szava igaz, de természetesen a hamarosan idetévedő fizetett fidesz ügynökök majd megmagyarázzák. Már várom a bénábbnál bénább magyarázkodásokat.:)
Válasz erre 

Baszkikám 2015.01.07. 16:54:11

@roli101:
Nincs már magyarázkodás, már csak egy odaböffentett "újabb ballibsi nyafogást láthattunk" hozzászólásra futja.
Normális érveléssel ezek a dolgok védhetetlenek.
Válasz erre 

s 2015.01.07. 16:55:53

S
Válasz erre 

bgp 2015.01.07. 16:59:19

"Nemzeti együttműködés rendszere" más szóval nemzeti maffia. Az együttműködés azt jelenti, hogy segítenek egymásnak a haverok.
Mostanában repedezik az összefogás, mert kezd fogyni az ellopható tulajdon.
Válasz erre 

s 2015.01.07. 17:00:40

Van egy kifejezés, amit sokan ismernek, de közöttük talán nincs sok fideszes.

Beleverem a mocskos nagy faszomat a matolcsy buzi kurva anyukájának a fogatlan pofájába, bazdmeg.

Eredete: magyar. Jelentése: szó szerinti jelentése értelmezendő, konnotáció nincs. Ha mégis, akkor az azonos a szó szerinti jelentéssel.
Válasz erre 

s 2015.01.07. 17:13:00

"De mitől konzultáció az, amikor Orbán Viktor küld egy levelet, melyben kérdésnek látszó válaszok jelzik a helyes irányt."

Előtte konzultáltak a habonyárpival. habonyárpi fejbe rúgta idősebb orbánt, majd elmondta, hogy ráhelke pinája még mindig mennyire kellemesen szoros, bár az utóbbi időben jobban szereti, ha szájba basszák. Végül is nincsen ingyen az a 15 misi oktatási pénz, igaz, ráhelke ribanc?
Válasz erre 

ursus artos 2015.01.07. 17:30:10

@s: gratulálok. Neked már csak ez maradt...
Válasz erre 

s 2015.01.07. 17:35:41

@ursus artos: Konkrétan mire gondolsz? Hogy 320 Huf környékén van egy telibebaszott euró?
Válasz erre 

zoli_ 2015.01.07. 17:44:14

Rohadt libsibolsik csak ennyire telik tőletek? A kedves vezetőt baszogatni, bezzeg a Jóbarát (Goodfriend, csak tolmács lefordította) akit a gyurcsányi vezérel táv, az is nektek nyal rohadszemét libsibolsik (vagy ezt már mondtam?), fel kéne akasztani az ilyen rohadt hazaárulókat mind, akik nem értik a nagy nemzeti együttműködést, rohadt libsibolsik( mintha már mondtam volna). Az ilyen jóbarátokat haza kellene toloncolni, vagy főbelőni mind ez Goodfriend. A rohadt zsidó gecinek alig van négy diplomája, doktorija ó görög történelemből, és beszél vagy hat nyelvet, hol van ez egy vidaildikóhoz képest????
Válasz erre 

Serczeg (törölt) 2015.01.07. 17:56:04

A munkaalapú társadalmat félreérted. Ez a proliknak szól, akik szerint csak a termelő, értsd ipari vagy mezőgazdasági, és fizikai munka a munka. A szellemi munka, a szolgáltató szektor nem termel, tehát nem dolgozik. Tipikus kommunista felfogás. Ebben a kontextusban használják legtöbbször.
Válasz erre 

Kabika 2015.01.07. 18:10:30

@zoli_: Kevés benne a helyesírási hiba, ez így csak egy ballibsipolgárpukkasztás... :)
Válasz erre 

ursus artos 2015.01.07. 18:16:05

@ursus artos: konkrétan a bejegyzésedre...
Válasz erre 

ursus artos 2015.01.07. 18:17:17

@s: konkrétan a bejegyzésedre...
Válasz erre 

vajdasagi 2015.01.07. 19:21:05

@Serczeg: Szerintem mindkét értelmezés megállja a helyét.

A munkaalapú társadalom egyrészt a tudásalapú társadalom ellentéte, tehát a proliknak szól, hogy pl. utálják a szolgáltatási szektorban dolgozó, többnyire magasabban képzetteket. Másrészt azonban arról is szól, hogy ha a cigányokat dolgoztatják, akkor majd nem lesz idejük/energiájuk, és nem is lesznek kénytelenek annyi bűncselekményt elkövetni. Szóval ez többértelmű dolog :-)

Egyébként az első értelmezés szerint én a kezdetben azt gondoltam, hogy csak a "bankárok" vannak ezek a körön kívül, de később elképedésemre azt láttam, hogy minden szolgáltatás, sőt már-már minden szellemi foglalkozás. Az csak valami gyanús spekuláció, ha pl. atomfizikus valaki :-)
Válasz erre 

zila5 2015.01.07. 19:28:48

Szerintem a Nemzeti Együttműködés Rendszere az a Szabad Demokraták Szövetségének az ellentéte és ennek köszönhetők az összes hazai kommentek .
Válasz erre 

zoli_ 2015.01.07. 19:59:04

@HUNKharon: A pi..ba, elqrtam. Nem kicsit, nagyon :)
Már egy rendes fidesznyik örjöngésre sem vagyok képes :) :) :)
Válasz erre 

Behajtó70 2015.01.07. 20:27:46

"Miért jobb, ha Simicska Lajos Nyerges Zsolt vagy Mészáros Lőrinc kaszál nagyot, mintha egy osztrák bankár vagy német autógyáros? Ők nem foglalkoztatnak magyar munkaerőt, nem fizetnek be adókat, nem támogatják a magyar olimpiai csapatot? Mitől jobb nekem, ha Csányi Sándor gazdagodik, mint egy francia multi?"

Olyan primitív, ostoba segg vagy, hogy nincs is rád mértékegység! Nem lehetne, hogy inkább valami más állampolgár lennél? Egyszerűen szégyen, hogy egy nyelvet beszélünk!
Válasz erre 

Csillagszemű Juhász 2015.01.07. 20:52:57

@Behajtó70: mi a bajod ezzel? Fejtsd ki légyszi a sok butának, mitől jobb neked vagy mondjuk az országnak Lőrinc barát? A több adót fizet, meg nem hordja ki a lóvét kamut nem kell leírnod.
Válasz erre 

globglob 2015.01.07. 20:53:33

A "megvédés" kimaradt.
Válasz erre 

dr. félázsiai bóvli 2015.01.07. 21:01:08

jó írás!
Válasz erre 

vajdasagi 2015.01.07. 22:07:38

@globglob: Az ám! Teljesen igazad van. Pedig a "megvédés" talán mindegyiket lekörözi.
Válasz erre 

jolaca 2015.01.07. 22:07:39

@Behajtó70:
Igazad van.
Szégyellem, hogy Veled egy nyelvet beszélek. Jobb lenne, ha ezt a nyelvet beszélők önállóan gondolkodók is lennének.
Válasz erre 

vajdasagi 2015.01.07. 22:14:56

@Behajtó70: Figyelj csak, valami baj van a fejedben. Nem arról van szó, hogy Te kapd azt a lóvét, vagy Magyarország 10millió állampolgára, és ne egy bécsi bankár. Még véletlen sem erről van szó, hanem arról, hogy a Mészáros Lőrinc kapja-e, vagy az a bécsi bankár.

Hát nekem valóban egyre megy. Sőt: még rosszabb is, ha Lőrincs kapja, mert akkor azt látjuk, hogy a közvetlen környezetünkben nem tehetség kell a meggazdagodáshoz, hanem haverok. Ez ugyanis rombolja a nép erkölcsi érzékét (ha még valami megmaradt abból).

A messze legjobb persze az lenne, ha mi magyarok versenyképes bankokat tudnánk működtetni, és kiszorítanánk tisztességes versenyben a bécsi bankárt. De amikor többedmagammal bankot akartunk nyitni Magyarországon, akkor az ÁPFSZ mindenfajta módon igyekezett nekünk keresztbetenni, hogy nehogy sikerüljön. Hát itt a baj.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.07. 22:43:55

Támogatom hogy nyaljuk a nemzetközi burzsoázia seggét továbbra is, szép nagy nyelvcsapásokkal.

Mindegy milyen burzsoá, csak ne legyen magyar, mert a mi fajtánk megvetendő bukó fideszes újgazdag, a nemzetközi meg olyan kiművelt, magasztos ás csodálatos.

Ennek már a gondolatára is összegyűlt a nyál számban, és a nyelvemnek is csapkodni támadt kedve. Hol van ilyenkor pl. egy dél-alföldi francia közműszolgáltató CEO-ja?
Válasz erre 

zdanee 2015.01.07. 22:48:57

"Extraprofit". A profit az ügye tiszta. Ha valamin van profit és extraprofit, akkor azon szimplán magasabb profit van, mint amit elsőre profitként aposztrofáltunk. De ennek melyik része extra? Százalékos vagy fix érték felett? Számít, hogy kinek a profitja? Számít, hogy visszaforgatják-e a rendszerbe? Ha van extraprofit, akkor van extravesztesség is? Ha az extraprofitot elveszik, akkor az extravesztességet kompenzálják?
Válasz erre 

Csillagszemű Juhász 2015.01.07. 22:51:54

@gizmo266: Látom sikerült egy mondatba belekapaszkodni...
Válasz erre 

Csillagszemű Juhász 2015.01.07. 22:57:21

@zdanee: Az extraprofit a kizárólag külföldi tulajdonú, a kormánynak nem tetsző cégek profitja, nagyságrend nélkül. Jó példa erre a dohányipari cégek extraprofitja, ami annyira extra, hogy a legnagyobb cég éves profitja kb akkora amit Lőrinc csak úgy elfelejtett beírni a nyilatkozatába. Értedmár?
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.07. 23:01:33

@Csillagszemű Juhász: Ja, nagyon. Azt az egyet olvastam el, és már az is nagyon felb*szta az agyamat.
Válasz erre 

2015.01.08. 00:27:32

@gizmo266: Gizmó, te hülye vagy. Értelmezni nem tudod,, amit olvasol? Nem az a kérdés, hogy ne magyar legyen, hanem bármi más. Az a kérdés, a magyar mitől jobb? Mert a pénzét idehaza tartva, monkjuk befektetve és új értéket előállítva (kutatás-fejlesztés, hallottál már ilyen szavakat?) oké. Ha kimenti az országból a külföldi bankszámlájára, vagy elkölti házra, nyaralóra, vadászatra, stadionra, bármire, akkor tök mindegy, külföldi-e vagy magyar. Így már érthető a cikk? Vagy bonyolult ez neked, mint csigának a karos emelő?
Válasz erre 

2015.01.08. 00:30:06

@Csillagszemű Juhász: zdanee azt kérdezi, hogy mijafaszom az az extra profit? Ilyen közgazdasági értelemben nem létezik.
Válasz erre 

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2015.01.08. 09:52:51

Minden fideszes, akinek van egy kis esze, az most nagyon mélyen kussol, csak a hülyék védik a védhetetlen baromságokat. Amúgy ennyire magyarellenes kormány még nem volt Rákosi óta. Napi nyolc órai munkáért egy hónapra 47.000 forint fizetést adni bűn. És ez csak az egyik a sok közül.
Válasz erre 

Dr Gregory House 2015.01.08. 10:30:21

Hazaáruló?
Válasz erre 

HaKohen 2015.01.08. 11:09:46

@globglob: @vajdasagi:

Igazatok van, de ezt én egy kifejezéscsoportként, tágabban fognám föl.

Minden, ami harccal, háborúval, támadással és védelemmel kapcsolatos, tkp. katonai, háborús kifejezés.

Pl. hogy OV vagy a kormány átköltöztetése a Várba, és az ottani intézmények (Széchenyi Könyvtár, M. Nemzeti Galéria) kiköltöztetése onnan, az úgy szól, hogy "visszafoglaljuk a Várat".
Válasz erre 

DragonLady 2015.01.08. 11:10:21

A "Nemzeti" kifejezés is annyira jól végig gondolt, mint minden más felpántlikázott hülyeségük. A nemzet a nemzés szóból származik, vérségi köteléket jelent (magyar nemzet). Ez azt jelenti, hogy a NER, illetve a nemzeti hatóságok hatásköre kiterjed a világ 15 millió magyarjára, de az itt élő nemzetiségekre, itt dolgozó, tanuló, turistáskodó külföldiekre nem. :)
Válasz erre 

DragonLady 2015.01.08. 11:12:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: Extra profit az, amit nem mi, családunk, barátaink vagy üzletfeleink visznek haza. Szerintem ez a pontos definíció.
Válasz erre 

Serczeg (törölt) 2015.01.08. 11:28:21

@vajdasagi:
Amúgy ennél a kérdésnél én azt nem tudom eldönteni, hogy ezek tényleg ennyire hülyék, és maguk is így gondolják, vagy csak a népet hülyítik ezzel. A legrosszabb, hogy az export orientáltságot is összekeverik a termék-szolgáltatással, mint ha szolgáltatni nem lehetne exportra.
Válasz erre 

Serczeg (törölt) 2015.01.08. 11:29:31

@Behajtó70:
Nem lenne egyszerűbb, ha azok húznának el, akik újradefiniálták a magyar szó jelentését, kizárólag a saját politikai táborukra vonatkoztatva? A magyar nép és nemzet előbb volt, mint a fideszes.
Válasz erre 

s 2015.01.08. 12:51:08

@gizmo266: Te, és azt lehet, hogy a telibebaszott útdíjat csak a fidesz szavazók fizessék? Mert ugye én nem erre szavaztam. Egészen pontosan én nem szavaztam senkire. Ilyen módon kurvára sértve érzem magam, hogy valami olyasmit akarnak megfizettetni velem, amit egyszer már kifizettem. Az út fenntartásának a költsége ugyanis benne van a benzin árában.
Válasz erre 

ursus artos 2015.01.08. 13:52:22

@s: "Te, és azt lehet, hogy a telibebaszott útdíjat csak a fidesz szavazók fizessék? "
De lehet, abban a pillanatban, amikor te meg 36%-os szja-t fizetsz. és 300 Ft vizitdíjat. És nem kapsz családi adókedvezményt...
Ebben az esetben lehet.
Válasz erre 

s 2015.01.08. 14:31:53

@ursus artos: Te akkora barom vagy, már ne is haragudj. Az étteremben is kétszer fizetsz a kajádért? Balek fasz.
Válasz erre 

Netuddki. 2015.01.08. 15:06:02

@ursus artos: Nem kívánságműsor van B+...
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.08. 17:57:47

@s: Legalább szavaztál volna a baloldalra, akkor jogosan háborodnál fel, mert ne nem ezt akartad. De magasból szartál erre az egész szavazósdira, akkor csak edd meg, amit kaptál. Mellesleg mifelénk közel-távol nincs se pálya, se gyorsforgalmi út, a 26 km-es M44-et kivéve, de azért még a Fidesznek sincs pofája pénzt kérni. Ezért nem is tudom átérezni a pestiek hatalmas problémáját.

Különben meg nem kötelező kocsival utazni.
Válasz erre 

s 2015.01.08. 18:31:56

@gizmo266: Lehet hogy hülye vagy? Nem. Ez biztos.

Nem a pestiek problémájáról van szó, vidéki paraszt barátom. Az ország problémájáról van szó.

Olyan ez mint az első ajtós felszállás. A gumicsizmás paraszt orbán bevezette, mert náluk falun a sárga busz így járt, amikor még faszverő kis pöcs volt. EZ BUDAPEST, A KURVA ROHADT ANYÁDAT, BAZDMEG. VILÁGVÁROS, TE GECIFASZ. Itt nem csinálhatsz meg mindent, amit falun láttál 40 éve.
Válasz erre 

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.01.08. 18:45:41

Alaptörvény, alkotmány helyett. Még mindig nem értem teljesen.
Fülkeforradalom.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.08. 21:24:54

@s:
Hűű de aggresszív valaki.
Miattatok kellene Budapestet önálló állammá alakítani, és leszakítani az ország testéről.
Végre megszabadulnánk a liberálisoktól meg a baloldali idiótáktól.
Pécs vagy Debrecen lenne a főváros, ti pedig nem hiányoznátok senkinek.
Sőt vihetnétek a Balaton egy részét is Siófokig, a pestiek úgyis csak annyit ismernek az ország többi részéből. Számotokra nem lenne nagy változás.
Válasz erre 

s 2015.01.09. 18:29:36

@gizmo266: Nos, ha többnyire a budapesti cégek befizetett adóiból látják el a többi nyomoroncot, akkor esetleg meg lehetne hallgatni a pestiek véleményét is abban a kérdésben, hogyan tudnak hatékonyabban dolgozni (ezek szerint nem csak magukért). Nem gondolod?
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.09. 18:34:15

@s: Többnyire azért a budapesti cégek adóiból látják el a többi nyomoroncot, mert vízfejország miatt minden út Budapestre visz, ezért oda települtek a vállalati központok meg araktártelepek, ahonna ellátják az eglész kurva országot, és nem azért, mert a budapestiek valami hű de fasza gyerekek lennének. Jobb lesz kussolni, és kifizetni az útadót, vagy ha nem, buszozz a prolikkal.
Válasz erre 

s 2015.01.09. 18:52:53

@gizmo266: Gumicsizmás tahó paraszt vagv, bazdmeg. Neked is szar lesz, de neked mindegy, mert másnak még szarabb. Igazi fasz mentalitás. Te idióta barom, ha a budapestieket akadályozod a pénz előteremtésében, akkor a vidéki pajtásoknak sem lesz lóvéjuk. Felfogtad?

Egyébként a pestiek már csak ennyivel is értelmesebbek nálad. Legalább ezt az összefüggést átlátják. Másrészt képzettebbek, eszesebbek, pontosabbak. Szerinted mi a faszért alkalmaznák versenyképes cégek őket különben. Remélem vidéken sem midenki olyan bumkó paraszt, amilyen te vagy. Hülyegyerek.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.09. 19:05:47

@s: Na most szépen jellemezted magad
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.09. 19:10:02

@s: Jut eszebe, vettél már 5000 Ft-os útdij matricát? Hehe
Válasz erre 

s 2015.01.10. 09:34:26

@gizmo266: Fasz vagy. Védeni próbálod a védhetetlent. Az út fenntartásának a díja már benne van a benzin árában. Mi a retkes faszért fizetném ki még egyszer, baromarcú? Másrészt ezek a figurák kurva hamar el lesznek zavarva a ribanc anyjuk gennyes picsájába. Kivárom. Inkább arra fizetek be, mintsem egy nem létező módon előkapart útdijra. Hülyegyerek.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.10. 14:47:03

@s: Nekem nagyon tetszik, mert engem nem érint, és a bunkó pestieket (lásd a fenti példákat) szopatja. Ha nem ez az adó lenne, akkor kitalálnának mást, amit én is fizetnék. Erről ennyit.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.10. 18:23:22

@s: Amúgy meg akinek van kocsija, az megteheti, hogy kiadjon évi 5000 Ft-ot, mert a kocsi vásárlása + javítása + tankolása ennél jóval többe kerül, aprópénz miatt pedig nem fognak tüntetni. Ha azt nézed ez egy brilliáns ötlet.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.10. 18:25:15

@s: Amúgy meg készülj fel lelkileg, mert jön a dugódíj is idővel. Ugyanis ha nem vezetik be, Tarlós fizetheti vissza a 4-es törpemetróra kapott uniós támogatásokat.
Válasz erre 

s 2015.01.12. 13:28:37

@gizmo266: Anyádat kényeztessed szexuálisan.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.12. 17:09:20

@s: Látom az értékes munkaidődet pazarlod kommentelésre.
Hát igen, nem lehet olyan keveset fizetni, hogy ne tudjon az ember érte kevesebbet dolgozni. Ugye?
Válasz erre 

s 2015.01.12. 17:29:22

@gizmo266: Ha anyáddal végeztél, ugorj rá a nővéredre, aztán a lányodra, te köcsög faszkalap.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.12. 20:46:06

@s: Mikor ilyen szépeket mondasz, gondolom magadból indulsz ki. Kösz a tanácsot, de inkább meghagyom neked ezt az esti szórakozást.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.12. 20:46:36

@gizmo266: Érdekes családi élet lehet nálatok otthon, ha ilyenek jutnak eszedbe.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.12. 20:48:03

@s: Érdekes családi élet lehet nálatok otthon, ha ilyenek jutnak eszedbe.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.12. 20:49:03

@s: Eddig azt hittem, az érvek embere vagy.
Válasz erre 

s 2015.01.13. 09:16:41

@gizmo266: Kösz, öreg. Akkor egyeztesd le a dolgot a lányoddal. Aztán szép cica legyen ám illatos puncival, amikor eljön hozzám.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.13. 17:02:54

@s: Na jól van, nem etetem tovább a trollt, mert ez már tényleg óvodás színvonal....
Válasz erre 

s 2015.01.13. 17:22:21

@gizmo266: "ez már tényleg óvodás színvonal...."
Olyan pici még? Akkor talán a nővérét küldjed. Sok rosszat lehet rám mondani, de pedofil nem vagyok.
Válasz erre 

captain morgan 2015.01.18. 13:13:58

@gizmo266: Majd kérdezd meg a Dunaújvárosban dolgozó soltiakat, dunavecsieket, stb. Egy hídra két matrica. Zsír.
Válasz erre 

gizmo266 2015.01.18. 16:57:12

@captain morgan: Szólni kell Viktornak. más is kapott kedvezményt. Már a reptérre is ki lehet menni matrica nélkül
Válasz erre 

Habony Árpád. 2018.08.06. 03:42:37

"hogy eddig nem a munka alapozta meg a társadalmunkat,"

60 evnyi liberalis diktaturaban nagyreszt kulfoldi kolcsonokbol elt az orszag, amit most fizetunk vissza.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard