Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Öt rendkívül logikus érv a vasárnapi boltbezárás ellen

Öt rendkívül logikus érv a vasárnapi boltbezárás ellen

A keményen számoló kisember is könnyedén ki tudja mutatni a vasárnapi boltbezárásként elhíresült őrület politikai mérlegét. A mérhető támogatottsággal nem rendelkező kereszténydemokraták minden kétséget kizáróan vézna kis Dugovics Tituszként rántották magukkal a mélybe a jóval termetesebb Fideszt. Pedig józan paraszti ésszel utána számolva könnyedén megúszhatták volna ezt a zuhanást. Vendégszerzőnk, "Lop ez a Vega" írása.

bolt_3.jpg

Fotó: nol.hu

Volt-e bármilyen kényszerítő tényező, amely elindította a kormánypártokat a vasárnapi boltbezárás rögös útján? Ha leszámítjuk azt a taktikát, melyet a Fidesz előszeretettel alkalmazott saját őrültségei leplezésére, akkor nem. Ennek lényege, hogy egy kínos ügyről úgy lehet a leghatékonyabban elterelni a figyelmet, ha kreálsz egy még kínosabb ügyet. Hát, ezúttal kissé túllőttek a célon. Amikor a kereszténydemokraták felmelegítették a vasárnapi vásárstopról már korábban is lebegtetett ötletüket, már túl voltunk az internetadó elleni tüntetésen, kormánypárt elbukta az újpesti időközi választást, és Kocsis Máté is megmutatta, hogyan kell megpisiltetni a drogos kisdiákokat, újságírókat és politikusokat. Szóval, volt miről elterelni a figyelmet, de a sárkány ellen sárkányfű módszer ebben az esetben kifejezetten károsnak mutatkozott. Következzen az az öt logikus érv, melyeket teljesen figyelmen kívül hagytak a kormánypártok emberei:

vasarnapi-zarva-tartas.jpg

Fotó: tutimunkak.hu

1 Jól tudták, hogy korábban készültek közvélemény-kutatások, felmérések, hatástanulmányok a vasárnapi boltbezárások ügyében. Maga Orbán Viktor nyilatkozta azt 2011-ben, hogy ekkora luxust nem engedhet magának a magyar gazdaság. Az az érv pedig finoman szólva is nevetséges, hogy a magyar gazdaság most megengedheti magának, hogy lemondjon 50 milliárd forint bevételről, illetve kockáztassa 10-15 ezer ember állását. Nincs olyan gazdaság, amely lemondhat ezekről! Hiába tagadták a korábbi tanulmányok létezését, az ellenzéknek és az újságíróknak csupán fel kellett frissíteniük az emlékezetüket, hiszen 2011 nem volt olyan rég. Az, hogy ezt a körülményt teljesen figyelmen kívül hagyták, az vagy a szűklátókörűségnek, vagy az ostobaságnak vagy a túlzott magabiztosságnak a jele. Vagy ezek összessége egyszerre jelentkezett, ami nagyon ciki.

2. A vasárnapi sztornóval alapvetően a multikat akarták megszorongatni, a magyar áruházláncokat és kisboltokat pedig előnybe hozni. Ez csak részben sikerült, hiszen a forgalom általában visszaesik, ha részleges tiltás lép életbe. A másik logikus következmény, hogy megint a keményen dolgozó szegényebb magyar emberek járnak rosszul, mert a multik olcsóbb árut kínálnak hétköznap és hétvégén egyaránt, a garázsboltokban viszont felsrófolják az árakat. A vasárnapi boltbezárás tehát nem is oly meglepő módon megint a keményen dolgozó gazdag magyar embereknek kedvez.

3. A kereszténydemokratáknak kell a legjobban tudniuk, hogy a magyar emberek nem a bevásárlóközpontok és a templomok között döntöttek eddig sem vasárnaponként. Egy kifejezetten ideológiai jellegű döntést nem lehet megmagyarázni gazdasági érvekkel. Attól, hogy vasárnap zárva lesznek a boltok, az emberek nem fognak tömegével templomba járni. Ha valaki sportolni akart a szabadidejében, az sportolt, ha valaki vásárolni akart, vásárolt, ha valaki misére vágyott, akkor elment a templomba. Az állam a szabadságunkat akarja korlátozni azzal, hogy megmondja, mi működhet egy adott napon, és mi nem. Az áruházaknak egyébként nem volt kötelező kinyitniuk hétvégén, mégis megtették, mert az ő érdekük és a vásárlók érdeke is ez volt.

4. Teljesen tarthatatlan állítás az, hogy a kereskedelemben dolgozók érdeke lenne a vasárnapi boltbezárás. Legalább 1 millió munkavállaló van Magyarországon, akik hétvégén is kénytelenek munkát vállalni. Ez nem kényszer, hanem szükséglet. Ha a pékek, az orvosok, a tűzoltók, a rendőrök, a portások vagy az újságírók nem dolgoznának hétvégén, bizony mindannyian megéreznénk ennek következményeit. Ez azonban nem azt jelenti, hogy a hét minden napján munkára fognák ezen szakmák képviselőit, hiszen a munka törvénykönyve rendelkezik a ledolgozható órák számáról, valamint a szabadnapok kiadásáról. Aki rendőrnek, orvosnak vagy újságírónak megy, tisztában kell lennie azzal, hogy sokszor hétvégén is dolgoznia kell, ahogy a katona sem tagadhatja meg a rohamot arra hivatkozva, hogy most hétvége van.

fideszagy-620x400.jpg

        Fotó: vanholnap.hu

5. A fentiekből logikusan következik az, hogy nem lehet egy ilyen döntést jól kommunikálni. A kereszténydemokraták azt akarják beadni a keményen dolgozó népnek, hogy a kereskedelemben dolgozók kérték ezt a változást, holott ők inkább dolgoznának, csak ne kerüljön veszélybe a munkájuk. Nem csoda, hogy azok a kormánypárti politikusok, akiknek már korábban is többször elmentek otthonról, most olyan őrületekkel állnak elő, amelyek finoman szólva sem tesznek jót sem a KDNP, sem a Fidesz népszerűségének. A tapolcai időközi választás előtt pedig kifejezetten önveszélyes ilyen törvényt életbe léptetni. Csak illusztrálásként a már többször az őrület szélére sodródott L. Simon László államtitkár a következő meghökkentő kijelentéssel kommentálta a vasárnapi boltbezárás ügyét: „Az emberek többsége egyetért a vasárnapi boltbezárással, mert a gyűlölet helyett nekik a szeretet a fontos.” Ergo: aki szeretett vasárnap vásárolni, azokat a gyűlölet fűtötte. Harrach Péter kereszténydemokrata frakcióvezető pedig a következőképpen intézte el a zárva tartás lehetséges következményeit: „Mi nem foglalkozunk hatástanulmányokkal, mert nem a mi dolgunk, az a tárca dolga. A képviselői javaslatnak nem kötelező tartozéka a hatástanulmány.” Egy magyar közmondás jut eszünkbe erről: Egy bolond százat csinál. Glattfelder Béla államtitkár pedig odáig ment, hogy készültek ugyan számítások a vasárnapi zárva tartás ügyében, de csak fejben. Anyám borogass!

Kellett ez neked L Simon? Kellett ez neked Harrach? Kellett ez neked Glattfelder? Hogyan fogtok ebből kimászni? És mi hogy fogunk?

Lop ez a Vega

178 komment Közéleti ketrecharc Tovább
Öt rendkívül logikus érv a vasárnapi boltbezárás ellen Tovább
Facebook Tetszik
0
178 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr97300563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

csergolec 2015.03.24. 17:21:17

" Ha a pékek, az orvosok, a tűzoltók, a rendőrök, a portások vagy az újságírók nem dolgoznának hétvégén, bizony mindannyian megéreznénk ennek következményeit."

Ne maradjanak ki a vagyonőrök sem,gyerekkori barátom,minimum havi 360 órát dolgozik vagyonőrként,se vasárnapi pótlék,sem egyéb járulékok,de még csak fizetett szabadság sem jár neki,ill. nekik,mert ez általános az egész vagyonőri szakmában.
Mondtam neki,beszélje meg ezeket Harach bácsival.:((
Válasz erre 

paraszthajszal 2015.03.25. 00:35:25

@csergolec: most a tévében arogáns tóni épp azt magyarázta az este, hogy ki szeretnék terjesztenina vasárnapi munkavégzés tilalmát más szakmákra is, ahol a vasárnapi munka "nem közszükségletet" elégít ki.

Egy igazi troll erre biztos felvetné, hogy kiterjeszthetnék akkor a tilalmat a katolikus papokra is, hiszen a templomba járó hívek a társadalom egészén belül csak egy törpe kisebbséget képviselnek. ;-)
Válasz erre 

Triest 2015.03.25. 00:41:31

Szerintem a papoknak is joguk van a családjukkal (apja, anyja, unokatestvére) lenni vasárnap. Én indítványoznám a templomok is legyenek zárva vasárnap.
Válasz erre 

Makkasz 2015.03.25. 03:48:05

Tok jo szegedi kepet latni. Mikor keszult? Mennyit jartam azon a sarkon. OMG. Imadom ezt a fotot. Mintha a hidrol lottetek volna. A dom es a boszorkany sziget is rajta. Kiraly!
Harrach szarjon farfekveses sunt.
Válasz erre 

jogalany 2015.03.25. 04:18:41

Szól a dal: "Baszódj meg KDNP" és már ház falára is festve láttam.
A fidesz alányúlt saját magának, de látni kell, nem ez az első ilyen húzása, kezdték a szennyvíz elszállitással mikor is egy általuk kijelölt profit orientált cégnek kell fizetni a szennyvízelszállítást, akkor is ha meg sem rendeled, és el sem viszik. Ez az Ő jogfelfogásuk, mert tele vannak ügyvédekkel, az ember és annak szabadsága nem érdekli Őket. Rothadjon meg az egész politikai elit.
Miért? mert a többi párt is benne van ezekben.
Válasz erre 

babbaba 2015.03.25. 04:22:27

Egyre ostobább és egyre akarnokabb a kormány. És egyre jobban belelovalják magukat az eredetileg is idióta ötleteikbe.
Válasz erre 

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2015.03.25. 05:01:00

Idiotak, rinyalnak, hogy nem tudjak vasarnap kolteni a penzuket.
Válasz erre 

Gour (törölt) 2015.03.25. 05:19:33

Én kifejezetten örülök a vasárnapi zárvatartásnak, ha volt esze a sok idióta baromnak megválasztani ezt a szarházi bandát akkor üljenek csak otthon, rugják ki a feleségeiket a munkahelyükről, csökkenjen a jövedelmük, vásároljanak méregdrága kisboltokban, érezzék csak, hogy milyen szörnyet segítettek a hatalomba a saját bőrükön.
Válasz erre 

prakp 2015.03.25. 06:26:55

@Gour: Tudod, a nagy része nem igazán erre szavazott. A habokban se volt netadó, meg ez, stb. Szerintem kikúrtak ezek mind2 oldallal, de "oszd meg és uralkodj!" Legközelebbi savazáson kiderül.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:34:56

2002-ben nem véletlenül lettek elzavarva ezek a keresztény nemzeti úriemberek,azóta tudni lehet hogy erkölcs és morál nélküli bűnözők csürhéje a narancsmaffia.Balfék ballereknek és a világválságnak köszönhetik a visszatérésüket,azóta az is tudható róluk hogy analfabéta tákmatyik,még tanult szakmájukhoz is hülyék,nincs olyan törvény és rendelet amit ne tákoltak volna akár tucatszám.
Válasz erre 

Feca 2015.03.25. 06:35:04

Az eddigi leghihetőbb magyarázat arra, miért ment bele a Fidesz ebbe a saját lábba lövős őröletbe az, hogy így akarnak megszabadulni a parazita KDNP-től. De nem világos, hogyan, hisz a az átlag keményen dolgoző választó nem tudja -nem is lehet- elválasztani a két pártot. Szal, valahogy a talán az egyre kínosabb KDNP-re lehet kenni, aztán visszakozni, de az eredő népszerűségvesztés nem hiszem, hogy megéri.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:37:15

@Chaoyang: Gazdád annyit megtaníthatna,csak magadat és őt savazod ha másokat minősítel gyűlületgombóc.
Válasz erre 

Yobbágy Fery 2015.03.25. 06:39:11

@Chaoyang: Nem (csak) az a baj, te istenbarma, hanem hogy sok embernek a vasárnap volt az egyetlen nap, amikor eljutott egyáltalán a boltba. Tudod, nem mindenki dolgozik olyan munkarendben, ami megengedi a hétköznapi bevásárlást (meg aztán hulla fáradtan amúgy sincs kedve senkinek se még boltba is menni).
Meg ott a másik oldal, a bolti alkalmazottak. Sokan közülük rá voltak (vannak) szorulva a hétvégi munkára. Egyszerűen kell a pluszpénz a megélhetéshez vagy hogy a gyereknek tudjanak ruhát venni. Az osztrák boltosnak azért nem baj, ha vasárnap zárva, mert a többi napon bőven keres annyit, hogy megéljen. Na ugyanez itthon nem feltétlenül igaz.
Továbbá a költségvetésnek is rossz, vissza fog esni a forgalom => kevesebb adóbevétel lesz. Majd figyeld meg pár hónap múlva, amikor látszik a hatása ennek az őrületnek.

Arról meg aztán pláne ne is beszéljünk, hogy mi közöd van neked vagy akár a kormánynak is ahhoz, hogy ki, mikor, mire költi a saját pénzét?
Válasz erre 

bontottcsirke 2015.03.25. 06:42:09

A lényeg a haveri kör helyzetbe hozása. A multik egy idő után kivonulnak a veszteségek miatt, és akkor jöhet CBA 2.0. Ezekre ráépülnek majd a beszállítók, a termelők satöbbi.

Ezért átlátszó, nem a sok marhaság miatt amit a blogíró elmondott. 50miliiard nem tétel egy költségvetésben, az lószar. Pár ezer leépítés sem hosszútávon, az meg hogy néhány paraszt hétvgén akarta megváltani a világot az egyenesen szánalmas.
Válasz erre 

szumátrai szikár szatír 2015.03.25. 06:42:39

Szerintem adjunk majd újra 2/3-ot a fidesznek és akkor jöhet a kijárási tilalom meg a szarásra kijelölt nap. Megérdemli a sok barom aki rájuk szavazott.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:44:57

Lajos média varázslata nélkül lórépát sem ér bármi amit az arcunkba akar tolni a csuti pocakmutyi és éceszgéberei,ép elme szisztematikusan ki lett irtva közülük,szimpla machiavellista csürhe ami maradt akik bebeszélték maguknak hogy a pillanat megragadásának művészei.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 06:50:20

@bontottcsirke: Szánalmas lószar vagy,de ezt nem kéne közzé is tenni.Gazdád ennyit megtaníthatott volna mielőtt trollkodni zavart,így csak savazod magad és őt az ovodás kommenteddel.
Válasz erre 

Gábor Baradlay 2015.03.25. 07:07:45

Kár logikát keresni a dolgok mögött.
Egy hülyegyereknek hiába bizonyítod be 100x, hogy jó amit "gondol", a hülye azért hülye, mert úgy tudja és hisz is benne, hogy neki van igaza. És ehhez az utolsó lehelletig ragaszkodik.
Szóval ezt az utolsó lehelletet kell nekünk elintéznünk. Mást nem lehet tenni. Isten állatkertje nagy! És úgy néz ki, hogy a magyar parlamentben nyitotta meg 2010-ben a legújabb kifutót.
Válasz erre 

Gábor Baradlay 2015.03.25. 07:08:31

Kimarad a hogy és a jó közül egy NEM!:)
Válasz erre 

3x 2015.03.25. 07:13:55

@Chaoyang: Figyu, aki ennyire tiszteli a vasárnapot az mostantól szavani se menjen többé. Eddig is hiba volt hogy szavaztak.
Válasz erre 

dr. porkolab 2015.03.25. 07:16:22

Az valahogy mindenkinek kimarad, hogy a Jobbik már 2010-ben benyújtott törvényjavaslatot a boltzárról. Ők az üzemeket is bezáratták volna.
www.parlament.hu/irom39/01793/01793.pdf
"Az ember nem profittermelő eszköz, tárgy, hanem méltósággal rendelkez ő személy, akinek az
életében, küldetésében a munka fontos, központi szerepet tölt be . Történelmi
hagyományunkon hozzá tartozik, hogy a vasárnapokat az emberek pihenéssel, családjukkal,
kikapcsolódással töltötték . Az egész heti munka után fizikálisan, mentálisan szüksége van
mindenkinek pihenésre, szüksége van arra, hogy családja körében tudja eltölteni a hét utols ó
napját.
A jelenlegi rendelkezés a vasárnapi munkavégzés kivételes lehetőségét szélesen értelmezi,
ezzel gyakorlatilag megszünteti ennek kivételes lehetőségét. A multinacionális cégek
haszonmaximalizálásán kívül nemhogy nem érdeke ma Magyarországon senkinek, hanem
alkotmányos jogokat sért a vasárnapi munkavégzés jelenlegi szabályozása ."
Válasz erre 

Gour (törölt) 2015.03.25. 07:35:06

@dr. porkolab:

Ha a Jobbik-on múlna akkor azért lenne szabad a vasárnap, hogy több néző lehessen ott a Dunába lövetéseken. Csak tudnám, hogy milyen trauma érte ezeket a srácokat az oviban.
Válasz erre 

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2015.03.25. 07:38:02

Világvége, apokalipszis, holokauszt, diktatúra!
Vasárnap nincsenek nyitva a boltok!

Az nem értem, a fejlett nyugaton, ahol annyira ostobák az emberek, hogy nem kötelezőek a védőoltások, TB támogatott a homeopátia, engedélyezett az otthonszülés, és szintén zárva vannak a boltok vasárnap, ott hogyan tudnak életben maradni, azok a barbárok???
Válasz erre 

sencor 2015.03.25. 07:40:10

Azért én mindig röhögök ha olyat olvasok hogy ha megszavaztátok akkor egyétek meg. Mert ugyanez a szöveg jött amikor a másik oldal volt hatalmon. Akkor se volt jobb most se az.
Igaz nem volt stadion építés de szerintem helyette a kórházak se kaptak semmit.
Szóval lehet itt savazni egymást de aki elhiszi azt hogy ha más lenne hatalmon akkor jobb lenne az is igazi elvakult.
Válasz erre 

bontottcsirke 2015.03.25. 07:42:00

@Toportyán Zsóti: Zsóti aztán csak semmi buzulás én a nőket szeretem!
Válasz erre 

bontottcsirke 2015.03.25. 07:43:47

@Toportyán Zsóti: Zsótika már megint nem vetted be a gyógyszered. Itt kell szótagolni meg többé-kevésbé helyesen is írni. Tudod így vitatkoznak a bácsik. Na menjél szépen alukálni.
Válasz erre 

anyahajókabinajtóhajtogató 2015.03.25. 07:46:50

A baj nem az, hogy zárva vannak a boltok. Értelmes ember megoldja, hogy megvegyek a kevés kis pénzéből azt a kevés kis vásárolni valót akkor is ha csak 1 napot vannak nyitva! A baj az, hogy ne a kormány mondja már meg, hogy mikor legyenek nyitva! Konkrétan ismerek fiatalokat akiket a KFC arra hivatkozva rúgott ki az auchanban lévő üzletéből, hogy a vasárnapok miatt kevesebb emberrel is meg tudják oldani. Ez kurvára nincsen rendben mint ahogy az sincsen, hogy sokaknak például a vagyonőröknek simán kell vasárnaponként dolgozni ráadásul bármiféle pótlék vagy választási lehetőség nélkül! Külön haragszom azokra a lusta gecikre akik nem mentek el ezek ellen szavazni és most meg háborognak, hogy rossz nekik! Akik pedig még most is fideszgenyák ráadásul kézzelfogható előnyök nélkül , éppenséggel hátrányokkal együtt azokat meg egyenesen agyon tudnám verni!
Válasz erre 

IIsten 2015.03.25. 07:48:18

vajon azok az emberek, akik ennyire háborognak, tényleg ezt gondolják? tenyleg ennyire szörnyűségesnek érzik ezt az egészet? esetleg arról szól a dolog, hogy mivel ezt a fidesz hozta, ezért mindenképpen háborogni kell?
személy szerint baromi jól jártam ezzel a zárásos dologgal, ennek ellenére nem igazán értek vele egyet, de ez a háborgás rettenetesen nevetséges és szánalmas
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 07:49:16

Az idő halad. És külön a Semjén Zsolt.
Válasz erre 

herk 2015.03.25. 08:03:20

"TB támogatott a homeopátia"
Hát ekkora hlyeség is régen volt már. A kuruzslást TB alapon megtámogatni, kemény...
Válasz erre 

fda 2015.03.25. 08:26:50

1. némi ésszel azért be lehet látni, hogy hosszú távon kinek jó, ha nem marad egy kisbolt sem a városban, hanem csak a város széli megagiga tesco. Érdekes, ebben azért nem annyira akarjuk a nyugatot majmolni.

2. Hétvégén és éjszaka igenis dolgozzon minél kevesebb ember, az nem embernek való. A mentős és tűzoltó egy kivétel, szerintem belátható, hogy arra nagyobb szükség van hétvégén, mint kajaboltra. Én pl. nem voltam most vasárnap éhes, megoldottam valahogy az étkezést.

2b. Igen, más szakmák is nélkülözhetőek hétvégén: csak azoknál sokkal nagyobb a gazdasági nyomás, például egy gyárat 3 műszakról kettőre állítani nagyon nagy gazdasági hatással bír. Bárki bármit mond, az emberek viszont nem esznek kevesebbet ha néha zárva van a bolt, ezért annak nem lehet olyan hatalmas gazdasági hátránya.
Válasz erre 

Kivlov 2015.03.25. 08:32:00

Kb. 100 alkalomból egyszer vásároltam vasárnap, de akkor is ökörségnek tartom ezt a bezárást.
Ha már kedvezni akart a munkavállalóknak, akkor csökkentette volna le a 40 órás munkahetet 35-38ra, mint NY-on.
Válasz erre 

tuckey 2015.03.25. 08:46:30

Én egyvalamit nem értek még...
Vasárnap zárva kell lenni, mert ugye legyenek együtt a családok, stb...
de pl a pékségeknek miért kell éjjel zárva lenni? a kisboltoknak is miért kell éjjel zárva lenni?
többször volt, hogy este 10 után értem melóból haza, beugrottam a pékségbe friss pékáruért, mivel ha sütnek úgyis ott vannak, s nyitva vannak.
Ergo most ugyanúgy ott vannak, csak este 10 kor záróra...
vagy pl van éjjel nappalis zöldséges ismerősöm, ő azért volt éjjel nyitva, mert ha zárva van, akkor is kellene őrizni a standot, így mindegy ha már nyitva van.
vagy aki eddig vasárnap délután/este leugrott pékáruért, hogy tudjon reggelit csinálni magának, a gyereknek hétfőre az is megszívta..
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.25. 08:48:52

@fda: Nekem kellemetlen a vasárnapi boltzár. Az emberek 2/3-a (valódi, nem fideszes számolás szerinti) nem ért egyet vele. Az érintett kb 100 ezer eladó 80%-a nem ért egyet vele (én is szinte csak olyanokkal beszélgettem). Nem tudom, hogy mit kell még ezen magyarázni. A fidesz ezt benézte és bebukta. Van ilyen.
Válasz erre 

Túrós (törölt) 2015.03.25. 08:50:21

@wmiki: te mégostobább vagy mint a nyugatiak. Talán azért nem zavarja őket mert az átlag ember jobban megél a vasárnapi munka nélkül is? Ja nem, ez hazugság. A nyugat szar. Tk minden szar mo-n kívül csak folyamatosan azt hazudják hogy ott kint jobb. Pedig kurvára nem is!
... Na jó esetleg még Észak-Koreaában lehet hogy egész jó még ... de csak ott!!!
Válasz erre 

LaMettrie 2015.03.25. 08:52:05

A vasárnapi Tesco-hiány elvonási tünetei tipikusan panelproligondok. Az nem volt gond, hogy a könyvtárak is zárva tartanak vasárnap? A könyvtárba járást bezzeg meg tudja oldani a prolija hétköznap is.
Válasz erre 

pendinguser 2015.03.25. 08:53:19

1. a pénz el lesz költve másik nap. Vagy tovább lesznek nyitva a boltok vagy hatékonyabb lesz az eladás hétköznap. Ha nem, a megtakarítások növekedése is segíti a gazdaság stabilizálódását.

2. miért járna bárki rosszul pont emiatt? Mindenki maga szabja az árakat és addig amig piacgazdaság létezik az emberek az olcsóbbat fogják vásárolni minden egyes nap. A magánzó használja ki a rugalmasságát és ne olyan területen versenyezzen a multival ahol csak veszteni tud.

3. Kifejezetten pozitív hogy a soppingolás mint hétvégi program visszaszorul.

4. Mi az hogy "kell" dolgoznia hétvégén? Komolyan azt hiszi a posztoló hogy jó valakinek ha a hét minden napján gürcöl? Mellékesen a vasárnapi boltzár miatt pont azok nyernek akik a multiknál dolgoznak mint pl eladó, mert a hétköznapi nyitvatartás ideje megnő (kereset megmarad, ugyanazt a pénzt más nap költik el az emberek), de legalább vasárnap nem kell bemenni.

5. tudom, hogy nagyon trendi átvenni a médiától a folyamatos negatív híreket és rátenni egy lapáttal a plusz hírérték miatt, de kicsit gondolkozzunk mielőtt valamit leírunk. A vasárnapi boltbezárás miatt pont egy dolog fog változni, hogy az kevesebben dolgoznak és shoppingolnak aznap, és helyette pihenéssel töltik az időt.
Válasz erre 

pendinguser 2015.03.25. 09:00:32

KIFEJEZETTEN gratulálok a posztolónak, sikerült egy olyan cikket írni ami 10-ből 9 kommentelőből kihozta az állatot. Egy igazi barátságos gyülekezőhely tapíroknak. Kicsit sportoljatok vasárnap, boltba úgyse mehettek, és legalább levezetitek a feszültséget.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.25. 09:01:17

@Túrós: Jajj, miért válaszolsz neki? Úgy örültem, hogy mindenki kibírta (még én is). :-)
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.25. 09:03:59

@LaMettrie: Én nem hiszem, hogy ez a gond. Ez olyan lázárjanis "mindenkiannyitér"-es hozzáállás a kérdéshez. Persze nem lep meg.
Amúgyis az általad "panelproli"-ként aposztrofált kör hány embert tehet ki? Mondjuk 2-3 milliót. Valóban érdemes pár 10 ezer eber kedvéért kellemetlenséget okozni nekik. Gratulálok a fidesz hatalmas taktikai érzékéhez.
Válasz erre 

Túrós (törölt) 2015.03.25. 09:05:34

@Kéményen drogozó kisember: ááá pcsaba töröljétek gyorsan a két kommentemet! :D
Válasz erre 

Túrós (törölt) 2015.03.25. 09:06:52

@LaMettrie: ki jár könyvtárba az internet és az e-paper-es e-book olvasók korszakában?
Válasz erre 

Traktoros lány 2015.03.25. 09:09:13

@LaMettrie: "Az nem volt gond, hogy a könyvtárak is zárva tartanak vasárnap? A könyvtárba járást bezzeg meg tudja oldani a prolija hétköznap is."
Ez mekkora duma! :)))
Válasz erre 

fda 2015.03.25. 09:16:43

@LaMettrie: Igy van!
Én is ezt érzem, két okból olyan fontos ez a téma:
1. a sok paraszt el nem tudja képzelni, mit kezdjen magával vasárnap, ha nincs teszkó
2. olyan jó, hogy szidni lehet a rendszert. Ha elküldenék dolgozni vasárnap, akkor meg azért szidná.
Válasz erre 

martineden 2015.03.25. 09:16:57

@IIsten: Te vagy szanalmas, seggnyalo fidesztroll.
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.25. 09:20:08

@paraszthajszal:

Nem a vasárnapi zárvatartás mellett kardoskodva

(ami egyfelől kimondottan a bögyömben van, másfelől ez az egyik legkönnyebben érthető érv amellett, miért is állítom, hogy a Fidesz és a KDNP baloldali párt, ti. ilyen döntés kizárólag baloldali ideológiából vezethető le),

de megjegyezném, hogy a vasárnapi templomba járók azért korántsem annyira törpe kisebbség, szvsz többen vannak, mint a Békemenet és Demokratikus Ellenzék felvonulói együtt.
Válasz erre 

NekemNemEzKell 2015.03.25. 09:21:51

Jómagam annó 1995- után kezdtem háborogno, a vasárnapi nyitvatartás miatt! Mivel kereskedő voltam, pontosan tudom, nem igaz az, hogy a nyitvatartási idő növekedésével arányosan nő a forgalom!Egy időben bejáratos voltam az MSZOSZ-be, folyton "cseszegettem" őket", ugyan már legyenek csak egy kicsit baloldaliak, s tiltakozzanak. Nos a válaszok: ez van, ez a kapitalizmus ( nem léptek túl a foxi maxi tanultakon!) a másik: nem szervezhetünk tüntetést a saját pártunk ellen, hogy nézne az ki? Aztán 2004- után arra hivatkoztam, de ha az EU országok többségében, pláne a vezető eu-s országokban nincs általános vasárnapi nyitvatartás, legalább az eu-s normák, szokások egységesítésében legyünk következetesek. Hát, nem. Amúgy a járatlanok kedvéért: nem, nincs több pénz, nincs vasárnapi +munkabér! Semmi előny nincs a vasárnapi nyitvatartásból a dolgozónak!2003-as évektől lett szokás, úgy felvenni a dolgozókat, hogy "természetesen "vasárnap is dolgozik, s kap helyette 1 hétköznapot!!! Szóval a büdös bunkók győztek, akik lusták elmenni hétköznak vásárolni, a prolik azzal szórakoznak, hogy vasárnap csesztettik a boltokat! S ezek után csodálkoznak, hogy nincsenek" kereskedők" a boltokban! Nem kell ez a hülye kifogás, hogy egész héten dolgozok, nincs rá idő elmenni, mert ezt mindenki tudja, hülyeség! Meg ha jól tudom jelenleg akkora nyomorban él a magyar, hogy nincs is aki vásároljon, úgy tönkre tették az országot, akkora a szegénység... meg ....Amikor a két napos ünnepek vannak, akkor sem halnak éhen az emberek,talán ezután sem fognak!
Válasz erre 

fda 2015.03.25. 09:22:30

@Kéményen drogozó kisember: Nem kétlem, hogy a lakosság jelentős része háborog. Egyrészt, persze hogy kényelmes hogy mindig minden nyitva van. Ha lenne ingyen sör, aztán megszüntetnék, azért is háborogna, mert már hozzászokott.
Az átlagparaszt úgyse látja át, miért nem jó, ha egy ország kajaellátása 3 cég kezében van, mint ahogy azt se, hogy mindenkinek szüksége van pihenésre, családra.
Az átlagbunkó most bajban van, mert mi a fenét kezdjen magával, ha már a teszkóba se mehet mindenből kiválasztani a legolcsóbbat és közben jól éreznie magát hogy milyen királyul él.

A 80%-os adatot nem tudom honnan vetted, erre vonatkozó hivatalos statisztika nincs, a nemhivatalosak pedig azt mutatják, hogy a bolti dolgozók általában örültek ennek. Én például szintén nagyon örülnék, ha egy ilyen szar helyen dolgozva a korábbi 7 helyett ezentúl csak 6 napomat oszthatná be a munkáltató a megkérdezésem nélkül. Nekem is vannak bolti ismerőseim, akik örülnek, hogy végre tervezhet egy programot a családdal, nincs az hogy szombat este felhívják hogy be kéne ugrani mert Mancika beteg.
Válasz erre 

fda 2015.03.25. 09:24:31

@Túrós: Ki cseszi el a vasárnapját teszkóba járással a mai rohanó világban, amikor meg kell becsülnünk, ha van szabad időnk?

Eleink több mint száz éve kiharcolták a hétvégi pihenőnapot. Szép lassan feledésbe merül sok szakmánál Erre egyesek most azon szenvednek, hogy mi lesz velük, éhenhalnak, unatkozni fognak.
Válasz erre 

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.03.25. 09:38:18

Vásárnap

Templom után láttam, be a
Spájzba gyütt pár csótánylárva.
Méregért mentem vón’, de a
Méregbolt vásárnap zárva.

Csótánycsapat rám támadott,
S így lett két gyermekem árva.
Azért ült tort e vad had ott
Rajtam, mert a bolt volt zárva.

Igen csúnya véget értem,
Testem tetem, száradt rá sár,
S törött fejjel mégsem értem,
Pont vásárnap mért nincs vásár?!

„Gratulálok, költő úr, ezzel az otromba fertelemmel totálisan alulmúlta nemcsak önmagát, de a világirodalom rögös útját szegélyező szennyvízelvezető árok összes mélypontját. Eddig elleneztem a boltok vasárnapi zárva tartását, de ha ez elősegíti, hogy a hirtelen szimpatikussá váló csótányok fradytlanítsák a költészetet, ám legyen! Anyám szerint ettől még lehetne vásárnap vásár, hiszen a Tesco gazdaságos rovarméreg úgyse öli meg, csak úgy felmérgesíti a rovarokat, hogy ők tudnának ölni, de hát valamit valamiért! Hajrá csótányok!” /Puzsér Róbert, kritikus/

„Nagy szerencséd van, költő gyermekem, hogy közvetlenül a mise után haltál hősi halált, mert a gyónástól megtisztult lelked pár évszázadnyi purgatóriumi tisztulás után okvetlenül a Mennybe jut. Mivel úgy tudom, hogy te is Messi rajongó vagy, okvetlenül szólok érted pár jó szót a Főnökömnek. In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.” /I. Ferenc pápa/

„Jaj, apa, ne spilázd túl a szerepedet ezekkel a hatásvadász fogásokkal! Dehogy lettünk mi árvák, hiszen a cipőd talpával reccsenősen széttapostad az összes csótányt, hogy megírhasd a
Csótányoknak leve rőt,
Bekente a heverőt!
bugyután horrorisztikus kétsorosodat!” /Frady Fanni, a költő nagyobbik kislyánya/

„Micsoda?! Ez az aljas féreg eltaposta a szent anyatermészet által évmilliárdok alatt féltőn kievolúcionált háziférgeket?! Halál az állatkínzókra! Azonnal menjünk és vegyünk akciós máglyát az Auchanban! Mi, hogy vasárnap zárva van?! Vesszenek a multik! Vesszen mindenki, aki nem rendeli alá magát a természetnek! Irtsunk ki mindenkit, aki irtja az őserdőket! Vért akarunk, vért akarunk! Éljen a humanizmus!” /Fűzöld Ficánk, a Tiszta Bolygó Club (TBC) környezetvédelmi terrorcsoportjának sajtószóvivője/

„Költő úr, ha maga itt a vasárnapi zárva tartás ellen uszít, akkor mi hamarosan megjelenünk önnél a nagy fekete autóval és egy kiadós dádá után nem csak vasárnap tartjuk majd magát bezárva.” /Csávás Kálmán vezérőrnagy, rendteremtési főelőadó/

„A sokak szemében vörös posztó, ám spirituális ujjbegyét a társadalom pulzusán tartó költő önnön keresztrímekre feszítettségének vérzivataros tudatában hörgi a rajta gúnyolódó világegyetem süket lelki füleibe a megszentelt hetedik nap rovarrágta megprofánosulását. A líra az antiklerikális materializmus fölötti győzelem rögös útján kapott sebek deheroizált apoteózisa, mely fölülmúlja talán még a témában nagy elődként számon tartott Csobánkay Lepnyő munkásságát is! La Gran Catarsis!” /Ollé Ottóné Rög Rozália, középiskolai magyar-spanyol tanár és maszek torreádor/

„Nana, Rozália, nana! Fogd vissza magad, mert beköplek, hogy nyári szünetben bikák vérével hizlalod magad, hogy az év többi részében éhen ne halj anorexiásan karcsú pedagógusi életpályamodellként!” /Csobánkay Lepnyő/

„Én Magyarországon járva mindig vasárnap vásárolok, mert olyankor rajtam kívül se vevő, se eladó nincs a boltokban, így fizetnem se kell az árukért, amiket a polcokról a kosaramba fejelek.” /Chuck Norris/

„Ugye milyen jó, hogy az Égbolt vasárnap sincs zárva?” /az Úr/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2015/03/vasarnap.html
Válasz erre 

osztovits 2015.03.25. 09:41:20

nagyon helyes vasárnap család a pihenésé, régen is így volt még a legvadabb komunizmusba is. Ha valaki annyira hiányolja dolgozzon vasárnap saját szakálra és rájön milyen jó. A törvény ezt nem tiltja csak mások szopatását remélem kiterjesztik a folyamatos muszakkal visszaelo cégekre is
Válasz erre 

Traktoros lány 2015.03.25. 09:41:50

@Frady Endre: Öcsém Te vagy a legnagyobb "troll" a világon. Minden blogot szétcseszel az abszolút érdektelen szar jópofizásoddal...
Válasz erre 

Traktoros lány 2015.03.25. 09:44:13

@osztovits: Szerintem az autógyárak nem fogják bevezetni...
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.25. 09:46:46

@inebhedj - szerintem: Jó, de az hogy jön ide, hogy hányan vannak a vasárnapi templomba járók? Ha nyitva volt a Tesco nem tudtak templomba járni, vagy mi? A kb 600 000 templomba járót nem érte sérelem ha nyitva voltak a boltok, de az 1 000 000 rendszeres vasárnapi vásárlót éri.
Vagy te azokra az eladókra gondolsz, akik vasárnap szerettek volna templomba menni, de nem tudtak? Ez mekkora halmaz lehet?
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.25. 09:50:16

@fda: A 80% egy szakszervezeti felmérés, amire te nyilván kapásból megkérdőjelezed a valódiságát, szóval mindegy is. Viszont az ilyen demagóg "ingyensörös" faszkodást jó lenne, ha hagynád. Egy pillanatra azt hittem, hogy van értelme veled beszélgetni, de az ilyen dumák gyorsan elveszik az ember kedvét.

Persze az egész vita patetikus, hiszen a fidesz népszerűségének alakulása mjad megmutatja az emberek véelményét is, a lényeg, hogy az emberek minél tisztábban lássanak. Tudják, hogy kinek köszönhetnek egyes intézkedéseket / javaslatokat.
Válasz erre 

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2015.03.25. 09:50:35

@Traktoros lány: Nem kis dolog ám valamiben a legnagyobbnak lenni! ;-)
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 09:51:50

@fda:
Már nekem is rohadtul elegem van ebböl a vasárnapi rinyálásból.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 09:52:49

Aki a vasárnapot csak a tescoban tudja elképzelni, nyugodtan haljon éhen. és magyarország szebb, jobb lesz nélküle.

Lehet ezután pecázni, vitorlázni, vagy kisebb költségen egyszerüen túrázni. (ahogy a 80-as években gyerekként tettük)

Érdekes módon a "piszkos kapitalisták" nem halnak éhen, Sem németeknél, Sem angoloknál a vasárnapi zárás miatt. Még Parndorf Sem nyit ki az ünnepnapokon még az ott vásálró Magyar sznobok kedvéért Sem.

A legnagyobb az egész országgal az, hogy sötétbunkók még mindig nem tudják eldönteni hogy hová tartozunk. Mindig a nyugatiak a bezzegországok addig amíg valami úgy müködik ahogy elképzeljük és oda akarunk tartozni. Èrdekes, a vasárnapi zárvatartással miért nem akarjuk majmolni öket?
Hol jobbra nyalintunk hol balra? Ebbe belebuktunk már két világháborút is.

De hát ha nyugateurópa a bal segg, kelet pedig a jobb, pont mi vagyunk a segglyuk...
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 09:53:36

*A legnagyobb baj
Válasz erre 

Traktoros lány 2015.03.25. 10:13:17

@Frady Endre: Ez igaz!
Válasz erre 

eqlessootista 2015.03.25. 10:30:34

(nem tudtam magamban tartani, bocs, ha valakinek terhes)
(csak móka)
engem kizárólag az zavar, hogy vasárnap nem tilos meghalni, megszületni, de megengedik a rendőrök, határőrök, TEK-esek, katasztrófát védők, mentősök, benzinkutasok, strandüzemeltetők, szállodák, éttermek, közlekedésben dolgozók (pl. a repülőknek szombat éjféltől vasárnap éjfélig se föl, se leszállni nem szabadna), de az áramszolgáltatók, a vízszolgáltatók, a gázszolgáltatók, tv-k rádiók, hírközpontok, stb, stb dolgozói munkavégzését is.
Milyen sokat lehetne spórolni is (az viszi ám előre a világot), ha egy nap sem villany, sem gáz, sem víz nem lenne.
Hajrá Magyarország, hajrá magyarok!
(jajj, mi lesz a stadionokkal vasárnaponként???, meg az állatkerttel, meg a vidámparkokkal, meg a libegővel, meg, meg...)
Azt mondá az Úr, legyen világosság, s lőn!
Azt mondá az Ő helytartója (KépmutatóDeNagyonPárt meg a FIzetésértDEmagógSZarcsapat), legyen sötétség, s lőn!
"Folytatjuk" s "Jobban teljesít"ünk.
Válasz erre 

martineden 2015.03.25. 10:31:20

@fda:,, Eleink több mint száz éve kiharcolták a hétvégi pihenőnapot."....es vasart tartottak,ahol a nep szorakozott es vasarolt,a kereskedo pedig nyitva tartott,hulye fidesztroll.
Válasz erre 

Angaga 2015.03.25. 10:35:09

Nem kell a nyugattal jönni. Én No-ban élek, ott is utálják az emberek a vasárnapi zárvatartást. Csak meg kell nézni az egy-egy kivétreles alkalmat az évben, nem csak Karácsony elött, amikor kinyithatnak a boltok vasárnap -olyan tömeg van, hogy elképzelni is nehéz lenne, ha nem látnád. Szóval az igény ott is meglenne.
Ettöl az álszent családi vasárnap dumától meg kimondottan hányok. Majd ha nem lesz egy szakma Sem, akinek vasárnap is dolgoznia kell, na akkor majd elfogadom. De akkor senki ne akarjon vonatozni, buszozni, taxizni, tankolni, beteg lenni, kórházban feküdni és még sorolhatnám, vasárnaponként. Ostobák. Itt nem csak arról van szó, hogy a vasárnapi teszkózás nélkül ne lenne meg valaki.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 10:37:18

"A képviselői javaslatnak nem kötelező tartozéka a hatástanulmány."

Ebben az a szep, hogy a kormany azt mondta, hogy azert nem csinaltak hatastanulmanyt, mert ez egyeni kepviseloi inditvany volt (tehat aki benyujtotta annak kell megcsinalni)... muhahahahahaha

"Es ezek dontenek arrol, hogy en mekkora szarban eljek" (Hofi)
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 10:38:53

@Angaga: meg izraelben sem zar be minden sabbatkor (csak majdnem). Buszallomas pl. zarva :) A repter mukodik, taxik mennek, hotelek se zarnak be nyilvan, meg egyket viz meg uditoarus. Azert idaig nem kellene eljutni... kozepkor.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 10:39:49

@Desmond77: "Aki a vasárnapot csak a tescoban tudja elképzelni"

Nem csak a tescot zarattak be, ugye ezt erted?
Ugye erted azt is, hogy ez a vallalkozas szabadsagat serti?
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.25. 10:40:19

@Kéményen drogozó kisember:

Ezt ne tőlem kérdezd, a kollégától, akire reagáltam (ő a katolikus papok vasárnapi leterheltségét hozta volt elő).
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 10:40:50

@Desmond77: "Sem angoloknál a vasárnapi zárás miatt."

Az angoloknal nincs vasarnapi zarvatartas. Csakugyszolok.
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.25. 10:43:07

@Desmond77:

Hát nem tudom. Szerintem a horgásztavak, vitorlás-helyek szolgáltatásainak elérhetőségét is tiltani kellene vasárnap, elvégre haljon éhen az is, aki a vasárnapot csak pecázással meg vitorlázással tudja elképzelni.

A kis költségen túrázni azért nem annyira univerzális kvantor.
Válasz erre 

Macropus Rufus 2015.03.25. 10:58:14

@Triest: támogatom. :)
Válasz erre 

Macropus Rufus 2015.03.25. 11:03:14

@Chaoyang: akkor figyuka: a cégünknek nem picit élelmiszer logisztikai központja van. Mivel a boltok 7/24-ben nyitva voltak ezért ott is kellett a meló. Természetesen hétvégi pótlékkal mindennel. Nagyon sok kolléga kérte át magát oda a többi raktárunkból, mert ott még többet kereshetett. Namost mivel vasárnap nincs bolt nyitva (kis picsafüst garázs boltok nem érdekelnek minket. Multiknak szállítunk) ezért nincs vasárnapi műszak sem. Ergo nem kevés zsével csökkent a bérük. Mert az okossok (te is) elfelejtetted, hogy a bolt bezárás, csak egy dolog. A beszállítókkal mi a fasz van?
Meg ugye a Harrach már kiterjesztené máshová is. Pl. az indokai alapján, akár a mozik is zárva lehetnének vasárnap. Meg a színházak is.
Válasz erre 

Macropus Rufus 2015.03.25. 11:06:21

@3x: :D ez jóóó
Válasz erre 

fda 2015.03.25. 11:14:15

@Kéményen drogozó kisember: "A 80% egy szakszervezeti felmérés"
Azt mondtad, hogy ismersz bolti eladókat. Közülük hány szakszervezeti tag van? Az én ismerőseim nem tagjai semmiféle bolti dolgozók szakszervezetének.

Ha már szakszervezet. A szakszervezetek harcolták ki a munkások jogait, bő száz évvel ezelőtt például a szabad hétvége jogát, a napi 8 óra jogát, a szabadság jogát. Akkor még a dolgozókért álltak ki. Ha most szerinted valamelyik szakszervezet a nyitva tartás ellen szólalna fel, az kinek az érdekét védi?
Az emberek kirúgásával kár érvelni, mert nem nehéz belátni, hogy ha a vasárnap miatt ezentúl pénteken és szombaton jelentősen nagyobb tömeg lesz, akkor aznap több árufeltöltőre, ügyfélszolgálatosra és pénztárosra van szükség.

"Viszont az ilyen demagóg "ingyensörös" faszkodást"
Az ingyensör jó példa arra, hogy sok ember a pillanatnyi érdeke, vagy az akár minimális mértékű pénzmegtakarítás miatt dönt dolgokról. Éppen ezért nem mindig az a jó, hogy közvetlenül szavazza meg az átlagember az egyes dolgokat. Az ingyensör mellett van a másik híres mondás is, mindenki ismeri, együnk tehénszart, mert egymillió légy nem tévedhet.
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.25. 11:15:06

@dr. porkolab:

Azt hiszem, ez a legegyszerűbben érhető érv annak cáfolatára, hogy a Jobbik sem jobboldali párt (ahogy a Fidesz a KDNP sem az).

Voltaképp a vasárnapi zárvatartás a hazai jobboldal számára azt a pozitív fordulatot hozta, hogy lerázhatja a "demokratikus" ellenzék jobboldalt szidó mantráit, lévén, kizárólag baloldali pártok vannak mind kormányon, mind ellenzékben Magyarországon. Szóval a jobboldali szavazók aligha vádolhatóak bármivel is (mivel sose volt kire szavazniuk).
Válasz erre 

Macropus Rufus 2015.03.25. 11:19:45

@wmiki: "Az nem értem, a fejlett nyugaton, ahol annyira ostobák az emberek, hogy nem kötelezőek a védőoltások, TB támogatott a homeopátia, engedélyezett az otthonszülés, és szintén zárva vannak a boltok vasárnap, ott hogyan tudnak életben maradni, azok a barbárok???"

beszélges azokkal a német családokkal akiknek nem rég kanyaróban meghalt a gyerekük. De szerencsétlen, csak azért tudsz beszélni és lélegezni, mert kaptál pl. szabincsepet. Nem azért mert olyan gecijó az immunrendszered! Azért nem pusztultál el tbc-ben mert kaptál védőoltást. A vírusok itt vannak körülötted, de mivel védve vagy ellenük ezért hatástalanok. De itt vannak. Az, hogy homeopátiát támogatnak nem tudom, de élek a gyanuval, hogy ez nem jellemző. A homeopátiát minnél komolyabban vizsgálják annál inkább kiderül, hogy baromság. Emlékezik a víz mi? Vagy a baromság ami most volt a Baló műsorában: a víznek elektromágneses tulajdonsága van.... Hát persze. A víz nem mágnesezhető, tehát semmiféle mágneses tulajdonsága nincs, de elektromágneses meg végkép nincs. Kíváncsi lennék, ha nálad v. szeretteidnél pl. rákot diagnosztizálnának, akkor mi a jó fenét tennél. Tippelek: leszarnád a homeopátiát azonnal. Ez tuti.... De amíg nincs gond, addig én is kibaszott okos voltam. Aztán 2008-ban megtalált a rák. Szóval nem kell itt okosítani: a homepoátia esetében még a placebó hatást is el tudom képzelni, de azt nem, hogy gyógyít.
(megjegyzem: az ilyen new age-es barom ott ült mellettem és 2 pofára nyomatta a zöld teát, mert az méregtelenít. Aztán szóltak neki, hogy ezt nem kéne, mert a khemot is kiszedi a szervezetéből. Gyógyulás esélyét a nullára viszi le, de az összes mellékhatás megmarad...)
Az otthon szülésről annyit: hogy én támogatom, amint képesek azt biztosítani, hogy ha gáz van akkor azonnal be is tudnak avatkozni. Értsd: pl. elakadt csecsemő a szülőcsatornába -> császározni kell. Amíg ezt nem tudják biztosítani addig nincs otthon szülés. Egy szülő ilyen szinten nem diszponálhat a gyereke élete felet. És ugye történt pár olyan eset, hogy ez miatt sajnos meghalt a gyerek. Tudom tudom, kórházba is előfordúl, de baszki ott van lehetőség a megmentésére. Otthon nulla az esély.

És igen jól mondod: barbárok. Olvasgassál csak pl. az után, hogy egy átlag német hányszor mosaxik egy héten... pl.
Válasz erre 

alfacharlybravo 2015.03.25. 11:22:48

@Triest: A mecsetek pénteken a zsinagógák szombaton a templomok vasárnap?
Válasz erre 

fda 2015.03.25. 11:28:44

@martineden: "hulye fidesztroll"
Látom kezdesz kifogyni az érvekből.

Tudod arról van szó, hogy a vasárnapi vásárba nem küldtek alkalmazottakat hogy ott áruljanak, a gazda maga ment ha akart. Ahogy most is.

Az a párszázezer anya/család most azonban örül neki, hogy a vasárnapi ebéden ott ülhet az anya is például.

Természetesen van másik oldala is a dolognak, a legtöbb embert foglalkoztató nagyboltok nincsenek nyitva. Majd jól le is fogy a lakosság az éhezéstől, az unatkozó proletárok meg kitalálnak valami mást maguknak. Egyébként az emberiség párezer éves történetéből az utolsó 20-30 évben voltak nyitva boltok vasárnap, meg kéne kérdezni egy történészt, hogyan oldották meg ezeket a gondokat az emberek korábban.
Válasz erre 

Túrós (törölt) 2015.03.25. 11:36:18

@Angaga: igen de a sok seggarcú csak ennyit lát. hogy mi most attól félünk hogy nem lehet "teszkózni meg plázázni". Helyette a bevásárlást nem lehet inézni akkor de gondolom nagy fasz az aki bevásárolni szokott, meg minden. Úristen.
Válasz erre 

Reszelő Aladár 2015.03.25. 11:41:24

Vallási kérdés csinálni ebből többféleképpen? Miért ne?

1. Aki sosem járt templomba, az eztán sem fog. Viszont aki néha elmenne, az most lehet, hogy könnyebben eljut. A liberalizmusba bele kell, hogy férjen, hogy mindenki abban hisz amiben akar. Amúgy egy Keresztény Demokrata Párttól mit vártál? Templomrobolást?

2. Mennyire korrekt az a tuskós fizetés, ahol azt mondják, hogy az alapbér nettó 85, de ha bejársz minden szombaton és vasárnap, akkor már 105-öt is hazavihetsz (illetve itthagyhatod a felét, miután bevásároltál).

3. a család már lejárt lemez? Ciki házasodni, sőt az még cikibb, ha még nem váltak el? Mert amúgy még élnek Magyarországon családok, ahol vannak ilyen gyerekfélék, akiknek igenis zárva tart az iskola hétvégén. Biztos marha gáz az ősökkel programot csinálni, sőt néha csak úgy beszélgetni, és nem úgy felnőni, hogy az egyiknek hétfő-szerda a szabadnap, a másiknak kedd-csütörtök. Márpedig a jelen struktúrában sokan erre kényszerülnek.

5. Ettől függetlenül léteznek szakmák, ahol vasárnap is muszáj dolgozni, ezért jár busz, ezért van nyitva az étterem meg az állatkert. Való igaz, hogy nehéz meghúzni a határt.

6. A "drága" kisboltokat meg ki kell véreztetni, mert milyen már, hogy valaki a mi pénzünkből akarja eltartani a nyomorult családját, ahelyett, hogy elmenne dolgozni. Ja hogy az a másik a történetesen a szomszéd? Nem baj, akkor se nyerészkedjen rajtam. Amúgy sem korszerűek, kicsi a választék. Ezt főként azok mondják, akik PONTOSAN azokat vásárolják, amit ilyen helyen is megkapnának. A piaccal szintén ez a baj, öreg mammerek árulják a krumplit, ami lehet, hogy magyar, talán olcsóbb is, de mégiscsak ez a 21. század.

7. Nyilván milliók élnek itt az országban, aki csak vasárnap tudnak vásárolni, mert sosem érnek rá, és csak 1 pihenőnapjuk van a héten, és életük értelme a pláza. Nekik ez tényleg szopó. Nekik meg kell oldani a hét többi napján, akár úgy is, hogy rövidebb idő alatt intézik. Aztán vasárnap reggel azon lehet tűnődni, hogy akkor itt egy egész szabad nap, mit is kezdjünk magunkkal most, hogy tegnap már bevásároltunk.

8. Az itthoni szakszervezetek kizárólag kormányellenes demonstrációkat képesek szervezni. Legalábbis nem rémlik, hogy bármikor sztrájkoltak volna a pénztárosok az árufeltöltők, vagy a sofőrök magasabb fizetésért, vagy jobb körülményekért. Kedves balosok! Nincs szakszervezet a földön, ami a munkaadókkal közös sajtótájékoztatón követelné, hogy az általa képviselt munkavállalók igenis hagy dolgozzanak még többet változatlan fizetésért. Kedves balosok! Hol a szolidaritás??????

9. Lesznek szektorok, ahol viszont a plázákból kiszorul tömeg kénytelen lesz szórakozni. A szupergazdagok nyilván majd eljárnak étterembe, a többiek a parkba lángost enni, a strandok nyáron dugig lesznek, és egy csomó szabadidős szolgálatás fog nyitni. Akik mind a mi pénzünket akarják.

10. Ha a jövedelmünk egy részét a multiktól a magyar szolgáltatókhoz csatornázzuk, azzal mindannyian jobban járunk. Ezzel is jönnek létre munkahelyek, és tán profit is kevesebb megy majd külföldre.

11. Egyelőre nem jeleztek tömeges elbocsátást semelyik bolthálózatban sem, inkább a hét többi napján lesznek nyitva többet. Persze ez még mindig nem segít a heti 6 napban napi 14-16 órát dolgozókon.

12. Csak azért mert vasárnap nincs Auchan, nem fogok kevesebbet enni-inni, és összegszerűen sem fogok kevesebbet vásárolni.

Mindazonáltal lehet, hogy az egészet visszavonják, mert legalább annyi érv szól mellette mint ellene. Nekem nem gáz, hogy zárva vannak, de biztos lesz majd olyan, amikor jól jönne, ha nyitva lennének. Mint sokminden mást, ezt is meg lehet majd szokni. Csak meg kell próbálni.
Válasz erre 

Macropus Rufus 2015.03.25. 11:52:05

http://www.kormany.hu/download/4/59/40000/vasarnapi%20nyitvatartas.pdf#?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201503!DocumentBrowse

ha link halott akkor bocsesz.. a mandirről elérhető a dokumentum.

2011-es felmérés (ami ugye nem is volt soha) a vasárnapi zárvatartásról.

és még egy érdekesség:
borsonline.hu/20150321_havas_henrik_en_talaltam_ki_a_vasarnapi_zarva_tartast
www.168ora.hu/itthon/havas-henrik-en-talaltam-ki-vasarnapi-zarva-tartast-134566.html

tehát elmehet Henrik a faszba. Akkor még csak kampány tanácsként mondta, de a bogarat ő ültette a fülükbe.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 12:09:45

@ex-dr. vuk: "Az angoloknal nincs vasarnapi zarvatartas. Csakugyszolok. "

Lehet hogy már nincs. Az is lehet hogy rosszul tudtam. 5 éve jártam ott 2-szer. De a másik kettön amit írtam, nem változtat.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 12:14:35

@ex-dr. vuk: "Nem csak a tescot zarattak be, ugye ezt erted?
Ugye erted azt is, hogy ez a vallalkozas szabadsagat serti? "

Képletesen értettem. Felölem lehet auchan vagy bármelyik szarházi. Én nem töltök egy vasárnapot Sem üzletben 5 éve. Itt minden zárva van a kioskokon kívül. Illetve a pályaudvarokon van még Rossmann express nyitva.
Érdekes, itt nem hözöng senki a nyitvatartásért. És a REWE, Real, Kaufland Aldi stb. Sem kiált karöltve diktatúrát, meg a szabadság korlátozását.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2015.03.25. 12:24:18

@bontottcsirke: Engem igazoltál megint te szánalmas lószar.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 12:30:48

@inebhedj - szerintem: "Hát nem tudom. Szerintem a horgásztavak, vitorlás-helyek szolgáltatásainak elérhetőségét is tiltani kellene vasárnap, elvégre haljon éhen az is, aki a vasárnapot csak pecázással meg vitorlázással tudja elképzelni.
"

Elvégre a nyugatot majmoljuk. (Legalábbis azok biztos akik azt hiszik, tudják mi van ott, mert marinéni férje Volt már egyszer és mesélte.)
Akkor miért nem tudjuk ezeket a dolgat is úgy csinálni?

Arrafelé a horgásztavakra horgászni járnak, nem büffögni. Ezért közel és távol sincs is büfé. Esetleg az egyesületeknek sajat bérelhetö bugallója személyzet nélkül.
A túrázas Sem szégyen. Útközben vannak vendéglátó egységek, amik családi vállalkozások. Öket nem korlátozza senki, Ök nyitva vannak vasárnap.

De mi magyarok ugye binárisak vagyunk. Mindent vagy semmit. Ha a boltok zárnak akkor aztán legyen kocsma, ügyelet, tüzoltó minden otthon. Még kapcsolják ki az áramot is!!!

Azt lenne jó megérteni, hogy ha valaki nyitvatart vasárnap, az csak neki jó. Az ö bevétele. A családi fogadó is magának nyit ki, hogy megkapja a betérö vendégek pénzét. A tesco is azért akar nyitva lenni (vagy akármelyik kutyaütö), mert az neki jó.
Ha ezt megtiltják, akkor egydül neki van oka panaszra.
Erre mit csinál egy fél országnyi zombi? Hisztizik más nyomora miatt. Kit érdekelnek az idióta kereskedök. Utálom 1-töl egyik mindet. (és nem a szerencsétlen alkalmazotattakra gondolok, akiket kihasználnak)
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 12:32:36

@Desmond77: az elmult 6 evben biztosan nem volt.

Tenyleg a nemet gazdasaghoz akarod hasonlitani a magyart? Remek parhuzam.
Egyebkent nem ertem miert kell hasonlitgatni, attol, hogy valami van nemetorszagban nem feltetlenul jo. Pl. ez sem. Figyeld meg, hogy az ellenkezo iranyba fog valtozni nem sokara. Csak mi hugyozunk mindig szellel szemben.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 12:35:19

@Macropus Rufus: "És igen jól mondod: barbárok. Olvasgassál csak pl. az után, hogy egy átlag német hányszor mosaxik egy héten... pl. "

Miért hányszor? Mármint mit írnak?
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 12:38:01

@Desmond77: "Arrafelé a horgásztavakra horgászni járnak, nem büffögni. Ezért közel és távol sincs is büfé."

Na ne rohogtess mar, minden nagyobb angol parkban van mukodo bufe vasarnap is, kajaval uditovel kaveval mindennel.

"Azt lenne jó megérteni, hogy ha valaki nyitvatart vasárnap, az csak neki jó. Az ö bevétele."

Miert az alkalmazott nem kap penzt? Esetleg potlekot?
Miert szulettek munkaltatokat vedo torvenyek nemreg, ha a munkavallalo erdeke annyira fontos a fidesznek?

"Kit érdekelnek az idióta kereskedök. Utálom 1-töl egyik mindet."

Akkor gondolom te nem is vasarolsz semmit, hanem a civilizaciotol elzartan egy tanyan elsz, ahol megtermelsz magadnak mindent (meg az internetet es a szamitogepet is). Jol gondolom?
Válasz erre 

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.25. 12:40:38

Milyen szappanadó?
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 12:45:12

@ex-dr. vuk: "Figyeld meg, hogy az ellenkezo iranyba fog valtozni nem sokara. "

Sajnos igazad van. De nem azért mert jó. Hanem mert lobbi kapzsisága határtalan.
Amikor vagy 8 éve Baden-Württembergben jártam, még szombaton 14-kor legkésöbb minden zárt. Az mondjuk tényleg szar Volt. Hétközben minden max 20-ig Volt nyitva.

Mára elérték, hogy szombaton is 22-ig nyitva vannak, bizonyos kiváltságosok akár 24-ig. És szerintem a "Verkaufsofeener Sonntag"-okkal próbálják felkelteni az igényt a vasárnapi nyitvatartásra. És ezt tartom gusztustalannak. Van egy jól müködö rendszer. Senki nem panaszkodik. Erre bizonyos körök kezdik beetetni a népet, azért hogy többet tudjanak eladni. Aztán majd jön az hogy ugye szavazzunk már róla. Mert "milyen jó az nektek...."

"Tenyleg a nemet gazdasaghoz akarod hasonlitani a magyart?"
Nem, de mindenben a nyugatot akarjuk majmolni. Ki az angolt, ki a németet. A némtet hoztam példának, mert azt ismerem. Az angolhoz nagyon kevés közöm Volt. A többihez meg semmi.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 12:47:05

@beszélő majom: lmgtfy.com/?q=szappanado
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 12:51:29

@Desmond77: "De nem azért mert jó. Hanem mert lobbi kapzsisága határtalan."

Nem, azert mert a szabadsag mindennel fontosabb ertek Europaban. A vallalkozas szabadsaga. Az, hogy valaki akkor nyit ki amikor akar, ha talal alkalmazottat, aki hajlando dolgozni es meg tudja fizetni az esetleges potlekot. Ezt hivjak liberalizmusnak (ami nalunk nincs).

"Van egy jól müködö rendszer. Senki nem panaszkodik."

Dehogynem. Eppen ezert valtozik.

"Nem, de mindenben a nyugatot akarjuk majmolni."

Bar azt tennenk ... az eletszinvonalat, szabadsagot, toleranciat. Nem lenne rossz tenyleg hasonlitani hozza. Messzi vagyunk meg mi attol.

Persze ha te inkabb az oroszokhoz akarsz kozeledni a te dolgod. De ugye ott mar voltunk, tudjuk, milyen az. Nem volt jo.
Válasz erre 

beszélő majom · http://beszelomajom.blog.hu 2015.03.25. 12:52:07

@IIsten:

"vajon azok az emberek, akik ennyire háborognak, tényleg ezt gondolják? tenyleg ennyire szörnyűségesnek érzik ezt az egészet?"

Lószart.

Ugyanezeknek a kádári vérkomcsiból lett pszeudo-konzumidióta proliknak Kádár idején semmi bajuk nem volt azzal, hogy vasárnap MINDEN üzlet zárva volt, és szombaton se mehettek vásárolni, csak délig, egy óráig.

Ráadásul vakarhatták a panelban a seggüket, mert Kádár alatt a TEMPLOMBA SE lehetett járni :)))
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 12:53:20

@ex-dr. vuk: "Na ne rohogtess mar, minden nagyobb angol parkban van mukodo bufe vasarnap is, kajaval uditovel kaveval mindennel.
"
Azok az angolok. A németnél nincs.

"Miert az alkalmazott nem kap penzt? Esetleg potlekot?"
De, csak nem épp annyit amennyit a munkája érne. Fentebb említette valaki a 105-ezer Ft-ot. Ha normális pénzt kéne a vasárnapokra fizetniük akkor maguk kérnék hogy bezárhassanak.
Németeknél az 400 EUR Minijob napi 4 órában. Gondolom angoloknál is hasonlóan keresnek a boltosok. Én normál munkánál kb 800-1000 fontot hallottam arrafelé. Hülyék lennének nálunk nem nyitvalenni kis aprópénzért meg többleteladásért.
Válasz erre 

Piszkos Freud 2015.03.25. 12:56:45

Elvétve vásároltam vasárnap, akkor is inkább ruházatot. Érdekel, hogy milyen lesz a hatása, de van pár dolog amit nem értek:

1) Miért csökkenne a kiskereskedelmi forgalom drasztikusan? Én is meg fogom venni amire szükségem van - a ruhát is - a maradék 6 napon. A zárva tartás miatt az igényeim nem csökkentek.

2) Miért gondolja a kormány, hogy nem lesz negatív a hatás, amikor egyértelmű, hogy kevesebb munkaidőt kevesebb alkalmazottal is le lehet fedni.

3) A legközelebbi multiban megkérdezett összes pénztáros (az elmúlt hetekben az asszony folyamatosan kérdezgette őket) mind örült a vasárnapi zárva tartásnak. A legutóbbi 14-én mondta, hogy a következő hét lesz számára az első teljes szabad hétvége évek óta. Tehát igenis van sok dolgozó, aki örül neki. Ráadásul ők nem kerestek többet a vasárnap miatt.
Amit nem értek az az, hogy miért látja mindenki ezt feketén vagy fehéren? Vannak itt érvek pro és kontra is.

4) Kíváncsi leszek, hogy lesz-e ennek politikailag is mérhető hatása? Egy tapolcai szavazás eredménye nem mérvadó. Ráadásul az nem a kezdeti forrongás lecsengése után, hanem alatt lesz.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 13:00:23

@ex-dr. vuk: "Persze ha te inkabb az oroszokhoz akarsz kozeledni a te dolgod. De ugye ott mar voltunk, tudjuk, milyen az. Nem volt jo. "

Feljebb ezt a bináris Magyar gondolkodást említettem. Ha nem a nyugat akkor mindjárt az oroszok.
Egyik kutya másik eb. Én németeknél vagyok pár éve. Nem vágyok Sem oroszokhoz Sem magyarokhoz. Az átlagemberek normálisak. A politikusok és a kereskedök itt is szarok mint mindenhol.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 13:04:12

@ex-dr. vuk: "Miert szulettek munkaltatokat vedo torvenyek nemreg, ha a munkavallalo erdeke annyira fontos a fidesznek?
"
Azért mert magyarok és politikusok. Tovább nem ragoznám.
Válasz erre 

Piszkos Freud 2015.03.25. 13:05:17

@ex-dr. vuk: "
"Nem, de mindenben a nyugatot akarjuk majmolni."

Bar azt tennenk ... az eletszinvonalat, szabadsagot, toleranciat.
"
Sok nyugati ország tanulhatna tőlünk toleranciát. Az idegengyűlölet persze nem ugyanúgy jelenik meg, de a kirekesztés elég jellemző. Erős felsőbbrendűségi érzés és a természetes lokálpatriotizmust meghaladó érzelmek finom de bántó érzékeltetése (különösen egy Közép-Kelet Európaival szemben) nem ritka. Még a két német fél között is megvan ez.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.03.25. 13:08:22

@beszélő majom: Orbán = Kádár. :-)
Válasz erre 

2015.03.25. 13:17:01

@pendinguser:
1. A hosszított nyitva tartás is erősen szembe megy a családi együttléttel, hiszen emiatt a tovább dolgozó gyakorlatilag nem látja majd ébren hétközben a családtagjait.
2. Normális piacgazdaságban a nyitvatartási időt is mindenki maga szabja meg. És ha igény van rá, miért ne legyen nyitva vasárnap, ahogy pl. egyes üzletek ezután is nyitva lehetnek vasárnap. Az árképzésnek meg semmi köze a vasárnapra elrendelt zárvatartáshoz.
3. Lesz helyette otthonülés, tévébámulás. Mert aki eddig vasárnap járt nagybevásárolni, annak nem a sportolás, a színház vagy a wellnesshétvége az alternatíva.
4. Eddig sem dolgoztak a hét minden napján. Aki vasárnap dolgozott, annak hétközben volt szabadnapja. Ráadásul a törvény nem a munkavégzést, csak a nyitvatartást tiltja, ezért árurendezésre, leltárra vagy árubeszerezésre (hiszen a nagyker nyitva lehet) ugyanúgy be lehet majd rendelni vasárnapra is az embereket.
5. Meg persze azok, akik a vasárnapi munkáért több pénzt kaptak, ezután kevesebből élhetnek meg.

Tehát baj az, hogy a kormány értelmes intézkedések helyett baromságokba tol energiát. Baj az, hogy ezt a közhangulattal szember ha törik, ha szakad módon teszi. És baj az, hogy olyan átlátszó, hazug kommunikációval, amit csak idióta fideszhívek védenek (lásd kommentek).

Ha előzetes közvéleménykutatás és az érintettekkel történő egyeztetés után, megfelelő hatástanulmánnyal alátámasztva, nem csak az "ellenséges" kiskereskedőkre vonatkozóan és nem csak nyitvatartási tilalom lenne, hanem értelmes indoklással, _minden_ alkalmazottra vonatkozó vasárnapi munkatilalom, akkor nem érezné úgy a gondolkozni képes állampolgár, hogy ezek a rohadékok megint olyanba akarnak belelszólni, amihez kurvára semmi közük és mindezt csak azért, hogy cimboráik még jobban megtömhessék a zsebeiket.
Válasz erre 

Mészáros Laci 2015.03.25. 13:21:20

Nagyon érdekelne, hogy a poszterina tud-e érveket felhozni a zárvatartás MELLETT. ez egyfajta gondolkodásmód-ellenőrzés.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 13:22:38

@Desmond77: "csak nem épp annyit amennyit a munkája érne"

Ezt mar a kereslet kinalat hatarozza meg. Erovel nem lehet megmondani (a fidesz azert megprobalja).

"Ha normális pénzt kéne a vasárnapokra fizetniük akkor maguk kérnék hogy bezárhassanak."

Nem volt kotelezo eddig sem kinyitni. Legyen a potlek kotelezo (a lehetoseg eddig is megvolt), es akkor kiderul, kinek eri meg.

"Feljebb ezt a bináris Magyar gondolkodást említettem. "

Nem ez nem binarissag, hanem elemzem az aktualpolitikat: orban az oroszokhoz kozeledik, a nyugati ertekektol pedig tavolodik. Ezek a tenyek.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 13:24:42

@Piszkos Freud: "Sok nyugati ország tanulhatna tőlünk toleranciát."

Muhahaha, erdekes, nemeteknel nem dobaltak meg a pride felvonulokat es nem mentek ki fennhangon buzizni, ha jol tudom (lehet, hogy nem). Es ami meg fontosabb: nem is probaltak betiltani az ilyesmit... Nalunk politikai szinten is kirekesztes folyik, a polkorrektseg latszatat is kerulve.

Nem, nyugat nem tanulhatna tolunk (nem letezo) toleranciat. Eddig akarmelyik ny-eu orszagban voltam, mindenhol befogadoak voltak. Meg angliaban is.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 13:27:31

@Ylim: " Aki vasárnap dolgozott, annak hétközben volt szabadnapja."
Köszönöm de nem kérnék belöle. A fiatalok sokra mennek a pl. szerdai szabadnappal. mikor a többiek hétvégén mennek balatonra, este meg bulizni.
A családosoknál meg sokat ér egy hétk0znapi szabadbnap amikor a gyerekek iskolában vannak, az asszonypajtás meg mondjuk a postán hétvégén nem dolgozik. Majd ök kirándulnak a hétvégén, csóri boltos meg megy majd kedden egyedül...
Egyébként is, szombat este jó berúgni.:D
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 13:37:59

@ex-dr. vuk: Azért mert vasárnapi zárvatartás mellet vagyok, nem vagyok fideszes. Megy egyik csürhéhez Sem tartozom. Szerintem mindegy ki jön. Jobb nem lesz. Egyik Sem érünk van.

"Es ami meg fontosabb: nem is probaltak betiltani az ilyesmit... "

Söt ök már a ló másik oldalán vannak. Állítólag berlinben Kreuzbergben betiltották a karácsonyi kivílágítást közterületen, nehogy bántsa az iszlamisták lelki világát.
Na ez azért már a másik véglet:
www.mimikama.at/allgemein/aufregung-um-weihnachtsverbot/
Válasz erre 

Bobby Newmark 2015.03.25. 13:38:19

@wmiki: A faszt vannak, te kis hazug mocsok.
Válasz erre 

Bobby Newmark 2015.03.25. 13:58:25

@IIsten: Mocskos lázadó ellenforradalmároknak kuss van, így gondolod?
Válasz erre 

Traktoros lány 2015.03.25. 14:02:16

@Kéményen drogozó kisember: "Orbán = Kádár. :-)"
Felkötteti majd az "ellenforradalmárokat"?
Válasz erre 

Pop40 2015.03.25. 14:17:04

@fda: "2. olyan jó, hogy szidni lehet a rendszert. Ha elküldenék dolgozni vasárnap, akkor meg azért szidná."

Olyan opció nem fogant meg a beretvaéles agyadban, hogy esetleg a kúrmány RÁHAGYHATNÁ A ZEMBEREKRE, döntsék el ők, mivel foglalkoznának vasárnap?
Ehhez ugyanis se neked, se a fideszmaffiának pont semmi köze.

Nagyjából pár száz birkamenetes majom lehet összesen az országban, akiknek a fideszre meg a nem létező kdnp-re van szükségük ahhoz, hogy el tudják dönteni, mit csinálnak vasárnap.
Válasz erre 

Pop40 2015.03.25. 14:33:11

@fda: "Egyébként az emberiség párezer éves történetéből az utolsó 20-30 évben voltak nyitva boltok vasárnap, meg kéne kérdezni egy történészt, hogyan oldották meg ezeket a gondokat az emberek korábban."

Számítógép, telefon, autó, mikrohullámú sütő, stb se volt az emberiség történetének döntő részében.
Ennek ellenére te épp számítógépen nyomod ide a baromságaidat.

Ha téged vonzanak a középkori körülmények, nem tiltja senki, hogy kiköltözz egy barlangba. Csak abba ne pofázz bele, hogy mások mit csináljanak, akik jól érzik magukat a 21. században.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 14:33:54

@Desmond77: "Söt ök már a ló másik oldalán vannak. Állítólag berlinben Kreuzbergben betiltották a karácsonyi kivílágítást közterületen, nehogy bántsa az iszlamisták lelki világát."

Ez mar olyan messzire a masik oldala, hogy a lo nem is latszik.
Az iszlamistaknak eppugy el kell viselniuk a karacsonyfat mint nekunk a mecsetet meg a felholdat.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 14:34:37

@Pop40: nem kell barlangba koltozni, eleg a kozelkeletre. Ott most epp kozepkor van.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 14:38:49

@Pop40: Szakma szeint 3,1% a az országnak eladó. Az jogos lenne ha ugyanannyi beleszólásuk lenne hogy mit csinálnak vasárnap, mint a másik 96,9-nek?
Válasz erre 

Pop40 2015.03.25. 14:40:53

@Reszelő Aladár: " Ezt főként azok mondják, akik PONTOSAN azokat vásárolják, amit ilyen helyen is megkapnának. "

Ja. Ugyabban a választékban, minőségben, árban, nyilván.

" Ha a jövedelmünk egy részét a multiktól a magyar szolgáltatókhoz csatornázzuk, azzal mindannyian jobban járunk. "

Bizonyára. Én is sokkal nyugodtabb vagyok, ha nem a rohadt multi nyúlja le a pénzem, hanem a CBA, meg Mészáros Lőrinc, Széles Gábor, stb stb. Hisz ők magyarok, náluk jobb kezekben lesz.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 14:46:20

"Számítógép, telefon, autó, mikrohullámú sütő, stb se volt az emberiség történetének döntő részében.
Ennek ellenére te épp számítógépen nyomod ide a baromságaidat.
"

:D
Válasz erre 

Pop40 2015.03.25. 14:49:07

@Desmond77: Nem tudok róla, hogy ez most derült ki... Felteszem, mikor az állásra jelentkeztek, tisztában voltak vele, hogy ez egy ilyen munkakör. Épp úgy, mint a rendőr, tűzoltó, buszsofőr, vagy bármely hotel alkalmazottja.

Ez a szolgáltatószektor, aki itt dolgozik, annak sajna az ügyfelek igényeihez kell alkalmazkodni.

Ezt nyilván kompenzálni kell részükre, de nem azzal, hogy közben kibaszunk több millió ügyféllel (mellesleg a dolgozók egy részével is, akinek kéne a vasárnapi lóvé, vagy kivágják majd, mert kevesebb a meló.)
Ha a kdnp nevű alibipárt kedvezni akar nekik, akkor a kötelezően fizetendő magas hétvégi pótlékot, meg az évi x alkalmommal kötelezően kiadandó szabad hétvégét pártolja (amit ellenőriznek is.)
Válasz erre 

Pop40 2015.03.25. 14:50:38

@ex-dr. vuk: hát az biztos:-)
Válasz erre 

Bobby Newmark 2015.03.25. 14:51:11

@Traktoros lány: Te tényleg meg akarod várni azt?
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 14:54:36

@Pop40: ezen rohogsz de pontosan ezt kommunikalja a fidess
Válasz erre 

ggaborx 2015.03.25. 15:01:00

Semmi értelme arról vitatkozni, hogy ez a döntés jó vagy rossz, amíg a fő kérdés az, hogy van-e egyáltalán joga bármely kormánynak ilyen döntést hozni? És mielőtt rávágod, hogy perszehogy, gondold végig az egyén szabadsága szempontjából. Tudom, hogy nem fog menni, mert nem könnyű, de ezzel a törvénnyel egész egyszerűen kiveszik a kezedből a döntés jogát. Sajnos azonban a többség számára még mindig szükséges egy felsőbb hatalom aki részletekbe menően megmondja mit szabad és mit nem - ergo gyermeki szinten van a társadalom és ennek megfelelő a megítélése is. Amíg többségben vannak azok, akik határozottan tudják, hogy másoknak mit mikor és hogyan kellene csinálni - nyilván úgy ahogy ők maguk - és ezért örömmel fogadnak bármely erre irányuló döntést a felettük álló hatalomtól, addig nincs miről beszélni. Fel kéne már végre nőni és bátran vállalni a saját döntéseink felelősségét.
Válasz erre 

Piszkos Freud 2015.03.25. 15:07:27

@ex-dr. vuk: naja, a buzikat befogadják.
A keletnémeteket a nyugatnémetek nem(igazán) fogadják be. Érdekes tolerancia.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 15:11:00

@Piszkos Freud: nem tudom megitelni, mert nem lakom ott. En csak az angol peldat tudom.
Válasz erre 

Pop40 2015.03.25. 15:12:43

@ex-dr. vuk: Dehogy röhögök. Szörnyülködöm.

Nehéz elhinni, hogy vannak olyanok, akik ezt az ótvar dumát megeszik, de isten állatkertje végtelen....

Mondjuk arról a rétegről beszélünk, aki ezt is megeszi: "Az emberek többsége egyetért a vasárnapi boltbezárással, mert a gyűlölet helyett nekik a szeretet a fontos.”
És gondold el, ez a faszi a kormány egy befolyásos, mérvadó személye.
Milyen lehet a többi...
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 15:25:31

@Pop40: a normalisabbjat mer kiloktek magukbol, meg azt nem ertem, hogy a pokorni mit keres ott, neki is reg ki kellett volna mar hullania. Szerencseje, hogy nem jartatja a szajat tul sokat. Ertelmesek voltak es felszolaltak mar repultek.
Válasz erre 

Pipas 2015.03.25. 15:26:41

@ggaborx: "Tudom, hogy nem fog menni, mert nem könnyű, de ezzel a törvénnyel egész egyszerűen kiveszik a kezedből a döntés jogát."

Minden törvénnyel kiveszik a kezedből a döntés jogát, úgyhogy ez egy hibás gondolatmenet.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 15:26:45

@LaMettrie:

Ha kell egy könyv, akkor a magyar digitális könyvtár, vagy n-Core.
Válasz erre 

Pop40 2015.03.25. 15:28:36

@ex-dr. vuk: Nekem is egyedül ő jut eszembe a fideszes bagázsból, aki nem vérkorrupt és/vagy idióta.
Eldugott polgiként mondjuk sok vizet nem zavar.
Válasz erre 

Pop40 2015.03.25. 15:33:39

@Pipas: Nem hibás, abszolút igaza van.

Vannak olyan területek, pl adófizetés, kresz, stb, ahol szükséges, hogy a központi szabályozás döntsön, mert a hiánya káoszt eredményezne (senki nem fizetne pl adót, és kresz híján tömegesek lennének a balesetek.)

És vannak az életnek olyan területei, pl magánélet, szabadidő beosztása, stb, ahol az államnak az égvilágon semmi keresnivalója, pláne mindenkire érvényes, ostoba szabályozásokkal.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 15:34:04

@Piszkos Freud: Még az északi a délit is utálja a nyugatiak közt.:)
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 15:35:55

@ex-dr. vuk: "@Piszkos Freud: nem tudom megitelni, mert nem lakom ott. En csak az angol peldat tudom. "

Nekem egy Volt kolegám 2 év németország után meg most 3 év London után visszajönne. Öt nem annyira tolerálják. (mßas kérdés hogy ezt meg is értem:))
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 15:42:53

@Desmond77:

Távlatokban ha nézed, kb 20 éve még a szombat is zárva tartó nap volt, hétköznap is este hatkor volt Ladenschluss.

Gondolkozz el rajta, kérdezz meg embereket, hogyan élnék meg,mit szólnánaqk hozzá, ha azok az állapotok térnének vissza.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 15:42:59

@Desmond77: aki ertelmes azt befogadjak. nem szarmazastol fugg, ezekszerint :)
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 15:43:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: es akkor mar johet a hetfoi adasszunet is :)
mondjuk ha a koztevet szuneteltetik az inkabb aldas.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 15:46:08

@Desmond77:

"Azok az angolok. A németnél nincs."

- A németeknél Biergartennek hívják, és rengeteg alkalmazott dolgozik bennük. Csak szólok, hogy nem a család nyit ki magának, hanem a tőkés.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 15:50:00

@Ylim:

A 4. pontodhoz - egyébként egy nagyon jó és érdekes gondolat - szánnék egy kiegészítést.

Amikor a Tesco anno elkezdett 0-24-ben üzemelni, akkor elmondta egy főnök a TV-ben, hogy az áruházban éjszaka is igen komoly élet van, szinte 100%-al üzemelnek, hiszen töltik a polcolkat, ugyanúgy ég a villany, stb.
Plusz 1-2 pénztáros kell, és mindenki happy.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 16:01:09

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: És hány tavat tudsz mondani északnémetországban ahol Biergarten van? Mert én arról beszéltem ami a horgásztavak mellett van, egy korábbi hozzászólásra. A kv-zók meg sörözök persze hogy nyitva vannak, mint a döneresek is.

A másik témához, hogy hogy emlékeznek a németek, kicsit olyan érzésem van, mint amikor valaki a Kádár-korszakot a 2 forintos kenyérrel azonosítja. Itt meg ha 20-évvel ezelöttröl kérdezek, akkor azt mondják sokan, hogy hát akkor még igazi pénz Volt, a márka, és a benzin is 50 Pfennig Volt, és visszamennének.:)
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 16:02:05

@ex-dr. vuk: Tudod a mostani ratyi müsorok mellett nem lenne gond az adásszünet.:)
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 16:04:20

@Desmond77:

Én meg a parkokhoz írtam.

Legutóbb szombaton a Mediaban idegesített a tömeg. Na őket kérdezd meg, mit szólnának a régi Ladenschlusshoz.

Ők elvannak vasárnap, mert még nem kóstoltak bele a szabad vasárnapba. De majd bele fognak, már nem tart ott sem sokáig.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 16:07:26

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Lehet. Bár ellene vagyok, de lehet nem is lesz olyan rossz. A sok marha majd tömörül az ikeába, mi megy megyünk a hegyre wurstot enni. Szombaton most is mindenki ott tömörül.
Válasz erre 

ex-dr. vuk 2015.03.25. 16:08:23

@Desmond77: nekem biztosan nem, mert mar vagy 10 eve nem nezem. Egy kivetel: foci vb/eb. A tobbit meg letoltom utolag amit nezek.
Válasz erre 

Pipas 2015.03.25. 16:17:05

@Pop40: "Nem hibás, abszolút igaza van."

1. Azt mondta, hogy a törvény nem jó, mert kiveszi az emberek kezéből a döntés jogát.

2. Minden törvény kiveszi az emberek kezéből a döntés jogát valamilyen ügyben.

3. A gondolatmenet alapján tehát minden törvény hibás, ami nyilvánvalóan nem igaz.

4. Reductio ad absurdum az érvelés hibás.

"És vannak az életnek olyan területei, pl magánélet, szabadidő beosztása, stb, ahol az államnak az égvilágon semmi keresnivalója, pláne mindenkire érvényes, ostoba szabályozásokkal. "

Ez a gondolatmenet nem volt az érvelés része, ettől az eredeti gondolatmenet nem függ. Ezt csak te tetted hozzá az eredeti gondolatmenethez, hogy megváltoztatva azt kijavítsd a hibáját.

Nem tudom, hogy követed -e amit írok...
Válasz erre 

ggaborx 2015.03.25. 16:17:44

@Pipas: A gondolatmenet pont arról szól, hogy meddig terjedhet a kormány törvénykezési joga? Abban gondolom egyetértünk, hogy van két véglet mondjuk a szabad gyilkolászástól a kötelező lakóhelyig. Namost előbbi esetén nyilván kell a törvény, az utóbbi esetén meg most talán el sem tudod képzelni, hogy akár kijelölhetnének számodra - törvényileg - egy kis zsákfalut, hogy ott kell élned és kész.

A kérdésem lényege tehát az, hogy hol van a két véglet közötti határ, egyátalán van-e ilyen és ha igen, akkor miként lehet meghatározni? Nagyjából arról kellene szólnia a törvénykezésnek, hogy ami a döntő többség határozottan kifejezett érdeke, arról törvény születik, ami meg nem azt az állam nem szabályozza. A probléma az, hogy a többség érdekét tulajdonképpen csak szavazással lehet meghatározni, viszont nem lehet minden apróságról szavazni. Ennek a feloldására találták ki az alkotmány nevű alapművet, ami elvileg a törvénykezés határait rögzítené.

Aztán meg van a valóság, amiben egy maréknyi magánember valamilyen pártjelmezben a saját érdekei és vágyai alapján bármiféle valódi kontroll nélkül különböző törvényeket alkot függetlenül attól, hogy a társadalomnak amúgy mi lenne az érdeke. Változtatni nem nagyon lehet, legfeljebb felkészülni arra, hogy akár a te életed eddig privát szférának gondolt területeit is bármikor szabályozhatja a kormány ha éppen úgy gondolja.

Maga a módszer és a tendencia az amivel nem értek egyet és így nem számít, hogy konkrétan boltzár, vagy bármi más a téma. Ez a hozzáállás a választott képviselők részéről eléggé ijesztő.

Persze a hozzászólók itt is mint máshol inkább azon acsarkodnak, hogy akkor most ki hova menjen vagy ne menjen vasárnap, meg mi van külföldön, meg mi volt régen. Szóval reménytelen társadalom ez és igaz a mondás, hogy a nép mindig azt kapja amit megérdemel.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 16:22:08

Volt egyszer régen egy antidemokratikus kormány, amely vízlépcsőt akart építeni az ország egyik legszebb panorámájában. A vízlépcsőre egyébként hosszú távon szükség volt, bár picivel arrébb is fel lehetett volna építeni, de a kormány ezt erőből akarta lenyomni az emberek torkán.

Rengetegen tiltakoztak ezen intézkedés ellen, és elég sok olyan elem is beleállt a tiltakozásba, aki amúgy szarta le a vizet és a lépcsőt is, de a vízlépcsőellenes sokadalomban megbújva kántálhatta: DEMOKRÁCIÁT! TÖBBPÁRTRENDSZERT!

A Dunakanyar látképe az ország egyik legismertebb látképe, és ennek védelmébe nagyon könnyen bele lehetett állni, megvédésének (most nem fideszes értelemben használva a szót) céljával nagyon könnynen lehetett azonosulni.

Most van megint egy kormány, melyre egyre inkább illik az antidemokratikus jelző, és egy intézkedést akar erőből lenyomni a torkunkon. A mi farkunkkal verve a csalánt akarja megvédeni azokat a munkavállalókat, akiket ő hozott nehéz helyzetbe a Munka Törvénykönyve megváltoztatásával. Védjük meg a dolgozókat.

A nép, az Isten adta nép, mely immár megszokta, hogy önmaga dönt, nagyon könnyen meglátja a veszélyt, amit veszíthet ezzel az intézkedéssel. Nem a vasárnapi Tescot és a hajnali kiflit, azok csak lózungok. Az igazi veszély, amit ez az agyament és átgondolatlan intézkedés kikezdett, az a demokratikus berendezkedésünk egyik legalapvetőbb pillére, az önrendelkezés.

ÖNRENDELKEZÉST!

A vasárnapi zárva tartáson keresztül nagyon hamar belátják az emberek, hogy önrendelkezésük veszélybe került. Ehhez ennek a népnek elég, ha két sarokkal feljebb kell gyalogolni a kifliért.
Válasz erre 

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.25. 16:23:19

@Túrós:

Mondjuk a kutatók/érdeklődő emberek, akik olyan forrásokra vagy szakirodalomra kíváncsiak, amelyek nincsenek fönt a neten?:)
Válasz erre 

ggaborx 2015.03.25. 16:23:26

@Pipas: Ha már érvelési hiba, idézném mit írtam korábban:

"van-e egyáltalán joga bármely kormánynak ilyen döntést hozni"

Az "ilyen" jelző szerint nem az általános törvénykezést, hanem konkrétan a kormány _ilyen típusú_ döntésekhez való jogát kérdőjeleztem meg.

Így aztán az érvelési hibára rámutató...
"3. A gondolatmenet alapján tehát minden törvény hibás, ami nyilvánvalóan nem igaz."

..állítás az érvelési hiba :) Mindegy, no offense.
Válasz erre 

Pipas 2015.03.25. 16:39:53

@ggaborx: Figyelj! Azt írtad, hogy "de ezzel a törvénnyel egész egyszerűen kiveszik a kezedből a döntés jogát".

Én erről az egy kijelentésedről beszélek. Erről mondtam, hogy hibás érvelés, hiszen a minden törvény, minden jogszabály valamilyen szinten kiveszi a kezedből a döntés jogát. Önmagában attól, hogy a kormány egy döntése kiveszi a kezedből a döntés jogát még sem lesz sem jó sem tossz az a döntés.

Erre most azzal jössz, hogy nem azért rossz a döntés, mert kiveszi a kezedből a döntés jogát, hanem azért, mert az "ilyen" kérdésekben nem lenne szabad döntést hozni. Jó.

Akkor tehát nem az a baj, hogy kiveszik az emberek kezéből a döntés jogát, hanem az, hogy semmi közük ahhoz, hogy mikor megyek vásárolni. Jogos. Tehát az eredeti érvelésed hibás volt.

Ennél egyszerűbben már nem tudom megfogalmazni.
Válasz erre 

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.25. 16:41:43

@inebhedj - szerintem:

"kizárólag baloldali pártok vannak mind kormányon, mind ellenzékben Magyarországon. Szóval a jobboldali szavazók aligha vádolhatóak bármivel is (mivel sose volt kire szavazniuk)."

Nekem is már mióta pont ez a problémám. Nincs, aki képviseljen.:-/
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.25. 16:52:31

@Desmond77:

Oké, értem ám, csak én meg az autósokat utálom. Nem elég, hogy az autózásuk csak nekik jó, de még teli is okádják a levegőt füsttel, brutális mennyiségű radioaktív sugárzást biztosítanak köröttem, és így tovább.

Nekem speciel kényelmetlenséges, hogy nincs vasárnap nyitva "nagybót". Emellett az is meglepő, hogy mennyire nem érdekel a 100 km-es körzetben elérhető túrázási lehetőség a homok, szemét és putrihalmok, illetve autópályák kies monumentumai közt (a hegyek járása már annál inkább, szóval ha mondjuk augusztusban lenne az összes vasárnap egyben úgy két hétre, akkor tök jó lenne a dolog, csak ezt valamiért kifelejtette a törvényalkotó - bár hozzáteszem, simán és tökre fütyörészve eljárkáltam túrázni eddig is, a vasárnapi nyitvatartás ellenére), úszni nem tudok, pecázni nem is akarok, vitorlázni még annyira sem. Ráadásul olyan irgalmatlan nagyképű alak vagyok, hogy alapos meggyőződésem, több ésszel és intelligenciával rendelkezem, mint a jogszabály alkotó / előterjesztő / megálmodó (ide értve korunk hősét, H. Henriket is), úgyhogy jó eséllyel én vagyok az egyik legjobb választás a saját vasárnapom összepakolásának megszervezésére.

De elhiszem, hogy velem van a gond, lévén jobboldali beállítottságú vagyok, ezért mélységesen szent ostobaságnak (más olvasatban: Isten elleni véteknek) tartom az olyan baloldali, népjóléti intézkedéseket, mint a vasárnapi zárvatartás.

Igaz, ami igaz, el kell ismernem, jól elcsacsogtunk erről is, szóval a kommunikációban segíthet.
Válasz erre 

martineden 2015.03.25. 17:05:27

@fda: ... ,,Az a párszázezer anya/család most azonban örül neki, hogy a vasárnapi ebéden ott ülhet az anya is például."....Az a párszázezer diak most azonban atkozodik, hogy a vasárnapi ebéden ott ülhet es torheti a fejet,hogy mibol fizet tandijat,hulye fideszgoreny.
Válasz erre 

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.25. 17:06:52

@ex-dr. vuk:

Elég nagy baj lett volna a középkori Magyarországon vagy kb. bárhol Európában, ha a most pusztító közel-keleti fundamentalizmus lett volna rá jellemző.
Válasz erre 

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.25. 17:17:37

@ggaborx:

Az megvan, hogy a törvénykezés a bíráskodás régebbi neve, és nagyon nem ugyanaz, mint a törvényhozás? (Gáz is lenne, ha a kormány hozná a bírósági ítéleteket.:P)
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.25. 17:25:55

@ex-dr. vuk:

NagyonOFF:

Nem ismerem elég mélységében sem a középkori Európát, sem a modern Közel-Keletet, így számomra kicsit meglepő mind az összevetés, mind a két viszonyítási pont homogenizálása (tehát, számomra akár középkori Európát, akár a modern Közel-Keletet en bloc és így vizsgálni olyan, mintha a modern Magyarországot úgy írnám le, mint a hely és kor, ahol a férfiak egyik fele bakancsba és katonai uniformisba öltözött informatikusként rugdossa a rózsaszín lakk ministráns ruhában nyilvános helyen közösülő, másik 50 %-ot alkotó képzőművészeket).

De mondom, laikus vagyok, a tömeg holt súlya.
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.25. 17:28:02

@Mj:

A blogodból már elősejlett. :)
Válasz erre 

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.25. 17:32:26

@inebhedj - szerintem:

Írt már oda fideszes és nemzeti liberális is, szóval nem feltétlenül egyértelmű, de kösz.:)
Válasz erre 

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.25. 17:33:42

@inebhedj - szerintem:

Csak szólok, hogy én magyar középkorra specializálódtam töri szakon belül, és ugyanennyire meglepett az összehasonlítás.:)
Válasz erre 

fda 2015.03.25. 19:01:14

@martineden:
"atkozodik, hogy a vasárnapi ebéden ott ülhet es torheti a fejet,hogy mibol fizet tandijat,hulye fideszgoreny."

Kibuggyant a kultúra, gratulálok.
Egyébként biztos tandíjat akartál mondani? Nem tartom valószínűnek, hogy láttál egyetemet belülről, vagy ha láttál, értetted is, mi megy odabent. Egyébként miért épp fidesz?
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 20:52:58

@inebhedj - szerintem: "Ráadásul olyan irgalmatlan nagyképű alak vagyok, hogy alapos meggyőződésem, több ésszel és intelligenciával rendelkezem, mint a jogszabály alkotó"

Ez nem nagyképüség hanem tény. És sajnos globális.
Válasz erre 

Csak Norris 2015.03.25. 20:57:40

@inebhedj - szerintem:
"brutális mennyiségű radioaktív sugárzást biztosítanak köröttem"

Ezt hogyan? miröl maradtam le?
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.03.25. 21:28:25

A vasárnapi zárvatartásnak pozitív gazdasági hatásai vannak: munka, energia és egyéb költségmegtakarítás a kereskedelmi egységek részéről.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.25. 21:38:01

@Le Orme 2:

A hűtők ugyanúgy mennek, és azok a legnagyobb fogyasztók.

Árufeltölteni ugyanúgy kell (vasárnap éjjel, OK a szombat éjjel esetleg elmarad)

A további pozitív gazdasági hatásokról a megkerült tanulmány értekezik. -50 MrdFt
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.03.25. 22:19:54

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Elismerem, a hűtőkön nem lehet spórolni. De egy ruhaboltban nincsenek hűtők, ott a világítás, fűtés spórolható.
A -50 Mrd, ha igaz, nem veszteség, hanem azt jelentené, hogy nem fogyasztási cikkre költik el az emberek, hanem megtakarítják. Vagyis annál jobb!
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.26. 07:43:57

@Le Orme 2:

Hosszútávon kieső költségvetési bevétel.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.26. 07:44:55

@Le Orme 2: Még egy! Ha nem költik el (mint eddig), akkor csökken a gazdaság.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.03.26. 09:58:21

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Még egy! Ha nem költik el (mint eddig), akkor csökken a gazdaság."
Pont ez a tétel az, ami nyilvánvaló tévedés. Ha minden kereskedelmi egység folyamatosan, non-stop nyitva lenne, akkor nem növekednének a vásárlások, hanem csak a kereskedők költségei (munkabér stb) nőnének. Ha csökken a nyitvatartási idő, csökkennek a költségek, a vásárlások időben koncentráltabbak és nagyjából változatlanok maradnak. A csökkentést nem lehet a végtelenségig fokozni, ez is nyilvánvaló. Ha pedig a vasárnapi zárvatartás miatt kevesebb fogyasztási cikket vásárol a lakosság, akkor az pedig jó a gazdaságnak, mert növekszik a megtakarítás és a beruházás, ami növeli a termelékenységet.
Válasz erre 

martineden 2015.03.26. 10:21:02

@fda: ,,Egyébként biztos tandíjat akartál mondani? "..fideszgoreny,hivhatod hozzajarulasnak is,de attol az tandij.Az ilyen atnevezeseket csak a geci seggnyaloi es a jobbikos csurhe veszi be.Ja es a te 4 faiskoladnal biztos tobbet vegeztem,kiskocsog.
Válasz erre 

titan 2015.03.26. 11:27:48

@Le Orme 2: volt régen egy kis könyv, "101 mini sci-fi", a gondolatmeneted az egyik történetre emlékeztet benne, amiben eldönti a kormány, hogy Magyarország teljes lakosságát hibernálják egy évre, mert így nem kell enniük, nem kell tanulniuk, nem kell fűtés, stb., rengeteg pénzt megspórolhat az állam.
Találd ki a végét :)
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.03.26. 11:36:38

@titan: Olvastam, Szentmihályi Szabó Péter írta. Gondolatmenetem nem arra emlékeztet, írtam, hogy "A csökkentést nem lehet a végtelenségig fokozni, ez is nyilvánvaló."
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.03.26. 11:40:52

@titan: A kereskedelmi egységek nyitva tartási idejének van egy optimuma, ha túl sokat van nyitva, kihasználatlanok a kapacitások, ha túl keveset, túlzsúfoltság és kényelmetlenség van. A vasárnapi zárva tartásnál egyértelmű, hogy a költségmegtakarítások dominálnak és nem a zsúfoltságnövekedés.
Válasz erre 

titan 2015.03.26. 12:54:24

@Le Orme 2: szerintem egyértelmű akkor lenne, ha amúgy se tartottak volna nyitva a boltok, azok se hülyék, hogy a saját pénzüket szórják.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.03.26. 13:33:08

@titan: A verseny logikája miatt nyitottak ki vasárnap: ha csak egy van nyitva, az előnyhöz jut, így nem nagyon engedhették meg maguknak, hogy zárva tartsanak. Ezt hívják úgy, hogy az állam ésszerű beavatkozása a kollektíve helytelen erőforrásallokáció megakadályozására. Jó döntés.
Válasz erre 

titan 2015.03.26. 14:58:32

@Le Orme 2: Ha előnyhöz jut, azt jelenti, hogy megérte kinyitni. Ha többen is kinyitottak, ezzel osztva a piacot, akkor nagyon megérte kinyitni. Ha nem érte volna meg, akkor a verseny miatt sem nyitottak volna ki.
Válasz erre 

Reszelő Aladár 2015.03.26. 16:32:40

@Pop40: Kár, hogy neked ők a magyar vállalkozók. A zöldséges a sarkon, aki korábban kel mint te, és utánad fekszik, és már rég nincs róla elnevezett mercije, ő biztos adócsaló. Szép áruja van, nem lényegesen drágább mint bármely hiperben/superben, szereti a teniszt, a gyereknek meg szokott ajándék almát adni. A környékről nála vásárlunk, mert tudjuk, hogyha nem tesszük, akkor az egész családja megélhetése kerül veszélybe. Ha mindenki csak hetente 2x egy kisboltban intézné, amit a nagyboltban tenne, de a kicsiben is lehet, akkor kicsit mindenkinek jobban menne. De most elővehetném a sarki csavarboltost, a péket, meg a hentest is.
Fel kellene fogni, hogy a mi döntésünk múlik, hogy mi fog itt történni. Ha mindenkinek jobban megy, nekünk is jobb lesz, fordítva is.
Lehet fikázni.
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.26. 18:47:32

@Le Orme 2:

Ha több munkabért fizetnek, akkor a dolgozó többet tud fogyasztani. Nő a gazdaság.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.03.26. 20:41:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A gazdaságot nem a több fizetés növeli hanem a több produktív munka. Ha duplájára emelik mindenki fizetését, nem a fogyasztás és a gazdaság nő, hanem az árak a duplájára.
@titan: Akkor megismétlem a lényeget, mert elkerülte a figyelmedet: ami igaz egyedi szinten (egyedi boltnak megéri kinyitni) az nem igaz a csoport, az összes bolt szintjén (az összes boltnak egyszerre nem éri meg kinyitni).
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.29. 13:00:15

@Mj: Nincs mit, én csak olvasgattam, a szerző(k)nek inkább. :)
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2015.03.29. 13:04:16

@Desmond77: Időröl időre vannak bloggerek, akik mindenféle mérő alkalmatossággal kószálgatnak a Belvárosban parkoló autók között es publikálnak (a szénhidrogének radioaktivitása témakörében). De nem vagyok fizikus, csak szajkózom, amit hihetőnek vélek. :)
Válasz erre 

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.03.29. 20:17:00

@Le Orme 2:

Akkor ha holnaptól minden fizetést a tizedére csökkentünk, az árak is a tizedére esnek. Aha.

Téged sem az eszedért szeretnek.

BLOGGER: Nem lehetne megberhelni ezt a sablont úgy, hogy ha kommentet írok, akkor ne fehér alapon fehérrel tegyem?
Válasz erre 

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2015.03.30. 18:12:39

@Reszelő Aladár:

Én nagyon szeretném a hazai kisvállalkozásokat támogatni, de én még olyan "sarki zöldségest" nem láttam, ahol ne 2-3-szoros árak lettek volna a piachoz, hipermarkethez képest. Ma az országban sajnos milliók nem engedhetik meg maguknak, hogy a drágábbat válasszák, és ami még rosszabb, milliók nem engedhetik meg maguknak, hogy a falujukban egyáltalán válasszanak, mert vagy egyetlen bolt van, vagy hetente kétszer egy furgon jár be a kajával, mert még bolt sincs. (Ez a legdrágább egyébként.) Szóval, ez 22-es csapdája.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.03.30. 19:45:16

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Igen, egyéb tényezők változatlansága mellett tizedére csökkennének az árak a 10%-os fizetéscsökkenés miatt, de ez hasonlóan káros lenne, mint a 10%-os megalapozatlan fizetésnövelés.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard