Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Nyolc oligarcha, akik nem népszerűek, hanem gazdagok akarnak lenni

Nyolc oligarcha, akik nem népszerűek, hanem gazdagok akarnak lenni

Széles Gábor, Simicska Lajos, Tiborcz István, Mészáros Lőrinc, Garancsi István, Nyerges Zsolt, Habony Árpád, Andy Vajna. Ha nem nyolcan lennének, azt hinnénk, hogy ez a magyar oligarcha-válogatott összeállítása, de ha ide soroljuk a kiállítottakat (mint például Tarsoly Csaba) és azt a két régi motorost, akik most nem fértek be a keretbe (Demján Sándor, Csányi Sándor), akkor akár az úgynevezett gazdasági háttéremberek aranycsapataként is emlegethetnénk őket. A Publicus Intézet napokban publikált felmérése arra mutatott rá, hogy mi magyarok nem szeretjük a gazdag embereket, főleg, ha vagyonukat dörgölőzéssel, nyalakodással gyarapították, netán családi kapcsolataik révén szerezték meg azt. Az alábbiakban rámutatunk azokra a tényekre, melyek miatt nem kerül egy magyar oligarcha sem a népszerűségi listákon az 50 százalékos vonal fölé. Így neveld az oligarchádat! című rovatunk következik.

origo_3.jpg

Fotó: origo.hu

1. Ne házasodj be a miniszterelnök családjába, ne koccints vele nyilvánosan, és ne nyerj pofátlanul sok önkormányzati beruházást még akkor sem, ha később eladod a céged.

2. Ne vásárold be magad a miniszterelnök kedvenc futballcsapatába, és ne szotyizz Orbán Viktorral a VIP páholyban, ja és persze ne nyerj pofátlanul sok állami tenderen.

168_ora.jpg

Fotó: 168ora.hu

3. Mindig tudd, hogy hány céged van, ne feledkezz meg egyről sem, hiába van Oroszországban bejegyezve, és persze tudd, hogy mennyi pénzed van, mert ha nem, elfelejtesz befizetni néhány millió forint adót.

444.jpg

Fotó: 444.hu

4. Ne vásárolj jobboldali médiabirodalmat magadnak, ne szervezz Békemeneteket, és persze ne szüntesd meg a gravitációt!

5. Ne vásárolj magadnak jobboldali médiabirodalmat, ne ültesd be az embereidet a közhivatalokba, minisztériumokba, felügyelő bizottságokba, ne tegyél úgy, mintha véletlenül áramlana hozzád szinte minden állami megrendelés, és a végén ne gecizd le a miniszterelnököt!

6. Ha papíron munkanélküli vagy, ne öltözködj úgy, mint egy dandy, ne csinálj magadnak fehér taréjt, ne hajts át záróvonalon, kapcsold be a biztonsági övedet, és ne rúgd fel a nyugdíjasokat, akik a terepjáród elé lépnek. Ja, és nem ártana, ha átvilágítana a nemzetbiztonság.

valasz.jpg

Fotó: valasz.hu

7. Ne offshore cégeken keresztül intézd a pénzügyeidet, ne nyerj pofátlanul sok kaszinókoncessziót, és te is kapcsold be a biztonsági övedet. És persze rád férne egy nemzetbiztonsági átvilágítás!

8. Ne érettségizz ugyanott, ahol a miniszterelnök felesége, és ne legyél a gecizős oligarcha csendestársa. Ha keveset tudnak rólad az emberek, az még nem azt jelenti, hogy szeretnek is.   

101 komment Közéleti ketrecharc Tovább
Nyolc oligarcha, akik nem népszerűek, hanem gazdagok akarnak lenni Tovább
Facebook Tetszik
0
101 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr977714850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (101)
Az utolsó 100 komment:

legeslegujabbkor 2015.08.18. 22:53:13

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Ezek az emberek annyira jelentéktelenek, hogy kénytelenek a viselkedésükkel meg az öltözködésükkel kiríni a tömegből, hogy valaki figyeljen rájuk. Én nyaloncnak hívom őket.
Válasz erre 

Bafana 2015.08.19. 08:43:06

Ez nem jobb vagy baloldali oligarcha kérdése, mert a másik oldalon is vannak ilyenek. Vagy voltak, csak pl. miután a Margit körúton legéppuskázták, aztán a balfasz oldal emberei kiretusálták magukat mellőle (F.J.).
Ezért lettek 2010-ben a balfaszok elzavarva. Sőt, már az első MDF-es kormányt is ezért utálták meg a zemberek.
Ez az elmúlt 25 év politikájának terméke. És még csak nem is mellékterméke, mert az egész rendszer erre van belekódolva.
Válasz erre 

Alick 2015.08.19. 08:45:09

És Gyurcsány, aki zsebhitelből és töredékáron felvásárolta a magyar alumíniumipar jó részét?
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 09:02:59

Szerintem oligarcha Gyurcsány háta mögött az apró családdal és a Népszava baráti kör szélsőséges kommunista és liberális zsidóival. Ezek gyakorlatilag mindent felvásároltak, kézben tartottak, vagy a kezükön mentek át a pénzek. Aluminíumipar, közlekedés, olaj, gáz, áram, médiumok és szövetkeztek az alvilággal is. Az oligarchia ez.

Ezek itt sima nagyvállalkozók, akik a ballib, jobb esetleg mindkettőt támogatták, támogatják. Ezekből 12 egy tucat, persze nem vagyonukat illetően, mert ezek vagyonukkal emelkednek ki.

Nem attól oligarcha valaki, hogy Gyurcsánnyal, vagy Orbánnal koccint, vagy focicsapatot támogat Orbán kedvéért.

Orbán és Gyurcsány mögött eleve óriási különbség az, hogy Gyurcsány az oligarcha bábja volt és abban a pillanatban menesztették, amint úgy érezték, el fogja veszteni a választásokat.
Válasz erre 

szamaritánus 2015.08.19. 09:06:13

a baloldali oligarchákról is várjuk a posztot! vagy a kenyéradóidat nem veszed a szádra?
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 09:06:36

@Alick: Emlékezetes volt a vállalkozások számára kiírt áramár pályázat amely mindössze 6 órán át volt nyilvános és amelyet egyedül Gyurcsány cégének "sikerült" megnyernie.
Válasz erre 

Etatista Pista AKA Steve Statist (törölt) 2015.08.19. 09:14:40

Csak az állam a fontos. Az oligarcha nem fontos. Az állam működjön, az a lényeg. Nem baj, ha valakik kicsit jobban járnak, mint mások, hisz az állam tudja, hogy kinek juttasson picit többet. Ha ez az állam érdekében történik, akkor senkinek se lehet ellene kifogása. És minden az áll érdekében történik, amit az állam tesz. Ez logikus. Lehet oszolni.
Válasz erre 

Peter Kovács 2015.08.19. 09:18:39

Lehet irigykedni a legutáltabb magyar nagyvállakózókra, de az lenne jó mindenkinek, ha még többen lennének, és sokkal gazdagabbak lennének. Érdekes módon a németeknél senki se utálja az aldi tulajdonosát, vagy a svédeknél a ikea tulaját. Nálunk még ez a módi. Amiben igaza van a cikknek viszont, az az , hogy a nagyvállalkozóknak kevésbé kellene összefonódni a politikával. Lehetne ezt kevésbé látványosan is csinálni.
Válasz erre 

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2015.08.19. 09:21:46

Oligarcha az, aki állami kapcsolatok révén szerez megrendeléseket, vagyont, az állam vezetőivel együttműködve, intézményesítve a korrupciót.
Klasszikus esetek:
Mészáros
Simicska
Nyerges
Széles
Ezek a személyek a közpénzből jövő hátszél nélkül semmit nem mutattak fel.
Jó úton halad Ráhel férjeura, Habony és Giro-Szász is.
Nem oligarcha:
Demján, aki külföldön fektet be leginkább és született üzletember.
Andy Vajna speciális eset, ő leginkább kalandor és néha belenyúlt legálisan jól tejelő dolgokba is, pl. Rambo. Jelenleg szépen belesimul a rendszerbe.
Válasz erre 

MACISAJT 2015.08.19. 09:22:26

Ezek? Mint "oligarchák"?
Habonyi? Mitől? Tiborcz? Mert néhány száz milliós közvilágítást lebonyolított?
Muhaha.

Csányi Sándor , Bige László , Várszegi Gábor
Demján Sándor , Gattyán György ,
Veres Tibor , Rákosi Tamás , vagy a fővárosi MSZP-t élettársán , tüttő eftársnőn keresztül vezénylő Leisztinger Tamás megvannak?
Kasza Lajos ,Felcsuti Zsolt,Futó Péter vagy Lakatos Péter ??

Nie gehört mi?
Válasz erre 

neduddgi99 2015.08.19. 09:23:00

@Peter Kovács: Persze hogy nem utálják, mert közben a többi x millió is kényelmesen meg tud élni! Itthon meg az a pár tízezer qva jól él a maradék meg nyomorog! Tescós májkrémet lóbálva az ember kicsit morcosabb ám...
Válasz erre 

kamasoft50 2015.08.19. 09:24:32

Elég idő volt arra, hogy aki nem törvényesen gazdagodott, megbüntessék, Most sem hátra, hanem előre, de legalább is magunk rlé kéne nézni, s ezek a fentiek nagyon is megérettek egy elszámoltatásra.... legalább is, én nem szeretem, ha az adómat nem beosztják, hanem el!!!
Válasz erre 

neduddgi99 2015.08.19. 09:26:19

@Madnezz: Andy Vajna nem állami kapcsolatai révén szerezte meg a kaszinó üzemeltetést (hatalmas adó kedvezménnyel)????? 3600 nyerőgépes cég állami segítséggel való tönkretétele után???? Hol élsz haver?
Válasz erre 

Nancsibacsi 2015.08.19. 09:26:56

Nem ez a 8 a gond, hanem a másik 8000. Azt simán el tudnám viselni, hogy nem nyitok kaszinót, mert az a terület az Andy Vajnáé, de az a gond, hogy k.rvára bármit csinálhatok, állami megrendelést nem nyerhetek, mert van ott a 8000 "kicsiből" valaki, aki nyilván be fogja húzni előlem. A magyar vállalkozónak 2 lehetősége van:
1. A pórnépből próbál megélni. Mivel annak egyre kevesebb a pénze, ez közepesen nehéz.
2. Az oligarcha után csatlakozik be a kivitelezői láncba, N. helyre. Ezzel az a gond, hogy minden egyes lépésnél feleződik a lóvé. Ha második vagy, még a fele pénzt megkaphatod - a fele az oligarcháé, 0 munkával és kockázattal (a kötbért is nyilván továbbhárítja). Ha viszont 4. vagy, akkor már csak az 1/8-át kapod meg a szerződött összegnek. Ez még mindig lehet elég, mert 2 millió helyett 250 ezer egy kalapácsért még mindig jó pénz, de aztán egy idő után már nem nagyon fogja megérni. Pláne úgy, hogy felülről mindig úgy jönnek az igények, mintha a teljes pénzt kapná meg az, aki a munkát végzi.
Válasz erre 

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2015.08.19. 09:27:22

@Peter Kovács: B@szod! Nem az irigykedésről van szó. Ezek a személyek mélyen belenyúlnak az adófizetők zsebébe. Részeben miattuk nincsen normális fizetés az egészségügyben, oktatásban. A saját magát a semmiből megcsináló vállalkozókat senki nem cseszteti.
Nem szidják Gattyánt, Bojárt, de még Norbit sem a vagyonuk miatt. Az ilyenekből tényleg kellene több, de pont az oligarchák miatt van belőlük kevés.
Válasz erre 

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2015.08.19. 09:28:59

@neduddgi99: Nálam pontosan ezt jelenti a 'belesimul a rendszerbe kifejezés'. :)
Válasz erre 

Bafana 2015.08.19. 09:32:50

@Peter Kovács: " Érdekes módon a németeknél senki se utálja az aldi tulajdonosát, vagy a svédeknél a ikea tulaját."
Nem kötekedni akarok a véleményeddel, de mind az Aldi, mind az Ikea tulaja kínosan és szisztematikusan ügyel arra, hogy a politikai nézete ne kerüljön nyilvánosságra. A különbség itt van. Ha odaállna valaki mellé, ott is megkapná ugyanezt...
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 09:33:43

@Peter Kovács: Ennek oka szerintem inkább a vállalkozások kultúrájában keresendő, nem pedig a magyar nép mentalitásában.

Nálunk a "vállalkozó" típusa közismert, a kommunista uram-bátyám rendszerben szocializált sok esetben a helyi kommunistákkal karöltve közvagyont lenyúló, hirtelen meggazdagodott, szociálisan érzéketlen, sok esetben kifejezetten buta, "susogós" réteg.

A vállalkozói dinasztiákat a komancsok ugye tönkretették, sőt sok esetben a cég nevét is.

Azonban 20 év után ez szerencsére kezd megváltozni, kezd kialakulni egy valódi vállalkozói réteg. Ez nem kicsit amúgy Orbánéknak köszönhető. Ezek már dinasztiában gondolkodnak, fontos számukra a nemzet, kultúra, alapítványokat, (valódi) civil szervezeteket támogatnak, sokuk családja 45 előtt is vállalkozó volt.

Ezeknek már fontos, hogy környezetüket pozitív módon alakítsák, munkásaik jól érezzék magukat ahogy régebben is sok vállalkozó tette. Előbb utóbb, ezek egy részéből is Richterek lesznek.
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 09:35:19

@Madnezz: Amúgy ettől még az nem oligarcha. Mo. a vállalkozók igen nagyrésze kapcsolatok folytán jutott és jut állami, önkormányzati megrendelésekhez.
Válasz erre 

Alick 2015.08.19. 09:37:39

@Peter Kovács: "a németeknél senki se utálja az aldi tulajdonosát"

Mert őt nem is a hozzá közelálló német vezetők tőkésítették fel.
A cikkben említett magyar személyek jó része nem iparteremtő vállalkozó, hanem kedvezményezett politikai hűbéres.
Válasz erre 

Netuddki. 2015.08.19. 09:39:28

Szánalmas amikor a közismert fidesztrollok azzal akarják védeni a tolvaj gazdáikat, hogy "de bezzeg a baloldalon is"...

A melyik közpénzt nyúlt le börtönbe vele, teljes vagyonelkobzás mellett. Bár az országnak okozott kárt soha nem lehet jóvá tenni. Kínában ugyanezért tarkólövés járna...
Válasz erre 

Netuddki. 2015.08.19. 09:41:42

@♔bаtyu♔: "Azonban 20 év után ez szerencsére kezd megváltozni, kezd kialakulni egy valódi vállalkozói réteg. Ez nem kicsit amúgy Orbánéknak köszönhető. Ezek már dinasztiában gondolkodnak, fontos számukra a nemzet, kultúra,"

Anyád picsáját hablatyolsz itt össze-vissza ostoba orbánfarturkász!
Válasz erre 

Amusing 2015.08.19. 09:47:23

Megtehetik következmények nélkül? Igen, Akkor meg?????
Válasz erre 

high up! 2015.08.19. 09:55:48

Ez a szép ebben a Nagy-Átlaghülyemagyarországban, amikor a havi 130 ezer nettóból tengődő fidióta hasznos hülye prolija kijön és elmagyarázza, hogy a havonta sok milliárdos közpénzekből kitenyésztett udvari oligarchák azok
"Kéremszépen nemoligarchák, hanem jóképü és sikeres újgenerációs vállalkozók, osztán csak ne irgykeggyen az a rohatt ballibsije mert 25 éve meg ő privatizált el magának egy esztergapadot, oszt eszt sose fogjuk neki elfelejteni, akkó má inkább ezek a jóképüek, mert ezek a kisebbik rossz!"

Imádom ezeket a blogokat, ahogy ezek a fidióta féleszü marhák még pénzt se kapnak azért mert minden nap hülyét csinálnak magukból, de talpalnak mint a búgatott birkák. Teljesen ingyen és bérmentve mutatják be minden nap, hogy mi is az a mélységes Átlaghülyemagyar sötétség ami generácóról generációra adódik át, nagyfater ebbe nevelte bele a fatert, fater ebbe nevelte bele a kölyköt, az meg az unokáinak az unokáját, aminek a végeredményeként akármilyen történelmi korszakot is írunk, ez a Mutyiország soha semmire sem vitte a történelemben. És a jelekből tekintve ezután se fogja.

FOLYTASSUK!
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 10:02:44

@bértrollbosszantó_kovi1970: Takarodj már anyádba ballibsi geci. Faszt szólsz bele mindenbe büdös komancs.
Válasz erre 

Madnezz · http://sorfigyelo.blog.hu 2015.08.19. 10:02:45

@♔bаtyu♔: A kapcsolat fontos, de visszaosztani a pénzből úgy, hogy eleve duplája van kiszámlázva a valódi munkához képest, az több mint ismeretség.
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 10:04:45

@Alick: Pontosan így van.
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 10:06:13

@Madnezz: Persze, megvesztegetés. Azzal együtt van ez mindenhol, nyugaton is, csak éppen nem ilyen kiterjedésben.
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 10:10:38

Valahol röhejes amikor itt épp a balllibsik osztják az észt. Akik 2010-ben épp a kiterjedt korrupció miatt buktak meg.

Tudjátok ballibsik, nem önmagában az oligarcha a probléma, hanem az, amikor már a drágán felvett hitelt is ellopja és a csődbe már a kormány is bele bukik. A ballib oligarcha olyan opportunista, hogy még saját maguk alól is kizabálták az erőforrásokat.
Válasz erre 

Bafana 2015.08.19. 10:10:55

@♔bаtyu♔: "Persze, megvesztegetés. Azzal együtt van ez
mindenhol, nyugaton is, csak éppen nem ilyen kiterjedésben."

Gondolom, úgy értetted, hogy sokkal nagyobban. Mint az Usa-ban világvállalati szinten...
Válasz erre 

2015.08.19. 10:11:19

@Alick: Ecsém, te még nem jöttél rá arra, hogy nekünk nem külön-külön a fidesszel vagy az emeszpével van bajunk, hanem úgy általában ezzel az oligarchikus rendszerrel?
Válasz erre 

2015.08.19. 10:12:25

@♔bаtyu♔: Hogy te mekkora pöcsségeket le tudsz írni!
Válasz erre 

2015.08.19. 10:14:32

@Alick: @pityókabor sommelier: pontosabban: kormányokon átívelő oligarchikus rendszer
Válasz erre 

chrisred 2015.08.19. 10:21:34

Habony és Tiborcz tényleg nagyon messze áll attól, hogy oligarchának lehessen nevezni őket. Jól pozicionált senkik a "fiam, csináld meg ezt meg azt" munkakörben, a jelenlegi zuschlagok.
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.08.19. 10:39:42

@pityókabor sommelier: persze, de mit gondolsz, a Sorosék által tuningolt "civil" szervezetek kiket támogatnának?

Úgy van, Sorosék oligarchiáját. Arról nem beszélve, kik jönnének vissza velük.

Jelenleg a Jobbik az egyetlen, akikről ki lehet jelenteni, hogy totálisan kimaradtak, tiszták, csak ugye azért az elsődleges kérdés ma nem az, hogy a kormánynak kik a kedvenceik, hanem az, hogy ki tudja pörgetni jobban a gazdaságot.
Válasz erre 

Ján Slota az MSZPhez jár magyar gyülöletet tanulni 2015.08.19. 10:52:49

A szokasos napi kurvaanyadOrban-t olvasuk a libsiktol.
De meg ha netan barmi is igaz lenne a leirtakbol, akkor is inkabb az Orban embereie legyen a penz, mert ezek legalabb Magyar emberek es a penz Magyarorszagon marad. Ahelyett, hogy az mszp es tobbi balliberalt Telavivba kuldjek a Palesztinok gyilkolgatasara.
Válasz erre 

Boost Boosted 2015.08.19. 10:56:10

Kutyak ezek mind, illetve bocs EMBEREK ezek mind az undorito felelotlen narcisztikus egoista tolvaj fajtabol:) barcsak kutyak lennenek!
Válasz erre 

sanyix 2015.08.19. 11:09:26

nem lepődtem, meg, batyu még mindig egy darab szar :D

bár ez a "Ján Slota az MSZPhez jár magyar gyülöletet tanulni" se semmi ezzel a magyar emberes magyarországon marad féle pofátlan kamujával.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.08.19. 11:15:37

@pityókabor sommelier: "nekünk nem külön-külön a fidesszel vagy az emeszpével van bajunk, hanem úgy általában ezzel az oligarchikus rendszerrel?"
Na, most én nem tudom, hogy ki az a "mi".
De, vegyük sorra. A ballib itt hörög meg oligarcházik, a sajátjait pedig elfelejti. Akárhogy is nézed, ezek az emberek valamit azért csinálnak. És nem mutogatni akarok a Fletóra, de a támogatott hitelből felvásárolt működő vállalat nem gázabb, mint ha valaki csókkal nyer, és esetleg drágábban végez el egy munkát?
Aztán: Lehet, hogy mondjuk a közgép nyer meg valamit, de azért azt is hozzá kell venni, hogy összesen van 4 cég, aki azokon a pályázatokon elindul. Persze ki lehet emelni minden egyes alkalommal amikor nyer, és a másik három megrendeléseit meg sem említeni, de azért az torzítja az igazságot.
A legvégén pedig: hiába van eleged a rendszerből, ez ennek a demokráciának meg pályázatos közbeszerzéseknek a velejárója. Mindenhol ugyanígy megvan, csak halkabban, kevésbé feltűnően.
Válasz erre 

chrisred 2015.08.19. 11:20:59

@♔bаtyu♔: "Jobbik az egyetlen, akikről ki lehet jelenteni, hogy totálisan kimaradtak." Legalábbis akkor, ha Putyint nem számítjuk. Dehát ő tényleg nem magyar oligarcha.
Válasz erre 

chrisred 2015.08.19. 11:24:53

@monddazigazatmar: "Na, most én nem tudom, hogy ki az a "mi"."

Ismered azt a viccet, aminek az a poénja, hogy "de hova álljanak a belgák"? Magyarországon a mi a "belgák", a flamandok és a vallonok a gyurbánista szurkolótábor.
Válasz erre 

sanyix 2015.08.19. 11:25:21

@monddazigazatmar: vegyük sorra. Aki hörög nem biztos hogy ballib. Aztán 5 éve nincs már ballib, akkor már ki lettek beszélve a mutyik. De pontosan mutogatni akarsz fletóra, és ezzel kisebbíteni a pártod disznóságait.

Azért nem indulnak többen a pályázatokon, mert tudja mindenki, hogy csak a haverok nyerhetnek.
Nem, nem a rendszer velejárója, mert normális helyeken az ügyészség és a hatóság nem a kormány kezében van, ezért ellenőriz, és vizsgál, mellesleg nyugatabbra, már a nepotizmus gyanújára is lemondásra kényszerítik a poltikust
Válasz erre 

high up! 2015.08.19. 11:34:09

@♔bаtyu♔: "Jelenleg a Jobbik az egyetlen, akikről ki lehet jelenteni, hogy totálisan kimaradtak, tiszták,"

ja, a Fosabbik? Akinek a teljes vezérkarát Moszkvában képezték ki és Moszkva finanszírozza ezt a civilizálhatatlan csürhet?
Neked persze megfelelnek, mert nem egy nagy trauma ha a fidesznáci vált és fosabbiknáci lesz.

Köztudottan téged csak egy trauma érhet, ha visszadugnak az iskolába, hogy végezd el már azt a Nyócc osztályt, mert enniy ésszel ami neked van az a csoda, hogy nem vagy írástudatlan.

FOLYTASSUK!
Válasz erre 

MACISAJT 2015.08.19. 11:39:29

@sanyix: ("mellesleg nyugatabbra, már a nepotizmus gyanújára is lemondásra kényszerítik a poltikust "

Már megint a bezzegaműveltnyugaton c. hablaty..

Aztán elég ha átmész a Lajtán, Ausztriába és szembesült azzal hogy a két nagy párt az utóbbi évtizedekben még az iskola pedellusi állásokat is elosztotta egymás között...És hogy ez volt Haider meg most Strache tündöklésének a hátterében.

Németország? Franciaország? Egyetlen gazdasági folyamat nem működik párt-/politikai háttér nélkül.

A különbség ezen országok és Magyarország között az hogy nekünk még komprádor hazaárulókból is csakis a legalja jutott.
Aki segítségével gombokért előbbiek megszereztek szinte mindent, úgy hogy az ország nagy része tönkre ment.
Válasz erre 

sanyix 2015.08.19. 11:47:19

@MACISAJT: persze persze... "Elvtárs"! Szarok vagytok, és hazát árultok.
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 11:57:29

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Oligarcha a közérdekkel szemben a magánérdeke érdekében befolyást gyakorol a törvényhozásra és az állami döntéshozatalra.

A felsoroltak mindegyikére igaz a definíció.
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 11:59:57

@♔bаtyu♔: Oligarcha a közérdekkel szemben a magánérdeke érdekében befolyást gyakorol a törvényhozásra és az állami döntéshozatalra.

A felsoroltak mindegyikére igaz a definíció.

Te még a fogalommal sem vagy tisztában.

Érdemes megnézni a felsorolt személyek üzleti eredményeit 2010 előtt és után.
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 12:00:32

@♔bаtyu♔: Kérem a linket a cikkhez.
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 12:02:10

@Etatista Pista AKA Steve Statist: Az állam nem létezik. Politikusok vannak, akik a magánérdekük miatt az állam nevében fosztogatnak. Nehogymá ezt elfogadjam.

Szerinted a MET gázvásárlásai mikor szolgálták az "Állam" érdekét. Soha. Semmikor. Csak Orbán magánérdekét.
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 12:03:15

@Peter Kovács: Vannak nagyvállakozók, de a felsoroltak egyike sem az. Ezek járadékvadászok. Nagy különbség.
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 12:08:16

@MACISAJT: Oligarcha a közérdekkel szemben a magánérdeke érdekében befolyást gyakorol a törvényhozásra és az állami döntéshozatalra.

Tehát Habony befolyást gyakorol a kormányzásra átláthatatlan vagyoni helyzettel. Tiborc úgy nyer közbeszerzéseket, hogy rá írták ki azokat.

A többi személy nagyrésze szintén oligarcha. Kivétel egyértelműen Gattyán, mert nincs befolyása a közhatalomra. Nyilván nem véletlenül tette át székhelyét Luxembourgba és folyik cégei egy része ellen NAV hadjárat.
Válasz erre 

csak egy néző 2015.08.19. 12:08:57

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
"Egyikük se oligarcha."
Tényleg.

" Arisztotelész szerint az oligarchia azon kevesek uralma, aki nem kiválóságuk, hanem vagyonuk alapján kerültek a vezető rétegbe."
Válasz erre 

csak egy néző 2015.08.19. 12:10:04

@Alick:
"És Gyurcsány, aki zsebhitelből és töredékáron felvásárolta a magyar alumíniumipar jó részét?"

És Széles elvtársról mit tudsz?
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 12:14:57

@♔bаtyu♔: Mekkora szemfényvesztő hazugság amit írsz.

Tehát nyugodtan lopjanak mert ők a mieink.

Baszd meg. A CBA fizet a legszarabbul és az ALDI a legjobban. A civilek támogatása kimerül a kötelezően leadandó stadion és foci hozzájárulásban és kötelező sajtó hirdetési kvótában.

Ebül szerzett jószág ebül vész el. Nincs itt dinasztia, csak maffiacsaládok.

A fenti személyek filantrópiája kimerül a CÖF támogatásával és a "Család" támogatásával.

Hol van ez az Eszterházyiak és Széchényiek kultúrájához?

Nyilván kellenek az ennyire elvakult idióták mint te, de hogy ennyire szemérmetlenül csinálod, az már a gátlástalanság a köbön.

Komoly önreflexiós hiányosságaid lehetnek.
Válasz erre 

csak egy néző 2015.08.19. 12:18:01

@♔bаtyu♔:
" Takarodj már anyádba ballibsi geci. Faszt szólsz bele mindenbe büdös komancs."

♔bаtyu♔ 0 bejegyzést írt és 9874 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

www.jaimearanda.com/wp-content/uploads/2014/08/Risitas-y-los-sacos-de-cemento-entrevista-e1407174499315.jpg
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 12:19:20

@sanyix: Erre szokák mondani, magyar seggbe magyar lófaszt. Hát ő még élvezi is.
Válasz erre 

Saga 2015.08.19. 12:21:44

@MACISAJT: Tök igaz dolgokat írsz a Fideszről. Mi történt? LOL.
Válasz erre 

sanyix 2015.08.19. 12:22:18

@csak egy néző: hú ezt nem is néztem még... termékeny bérkommentelő az biztos, 2 év alatt majdnem 10k hozzáfosás(mert szólásnak nem lehet nevezni amit ez a parazita ír...)
Válasz erre 

csak egy néző 2015.08.19. 12:28:18

@sanyix:
Van egy brigád. Kormány Viktor még nem tudott olyant húzni, hogy ezek ne védenék meg.
udvar.wordpress.com/2015/06/01/berkommentelo/
Válasz erre 

maxval bircaman megbízott szerkesztő · http://bircahang.org 2015.08.19. 12:31:21

@Saga:

Pont e definíció alapján egyik se az.
Válasz erre 

high up! 2015.08.19. 12:31:22

@♔bаtyu♔: "A vállalkozói dinasztiákat a komancsok ugye tönkretették, sőt sok esetben a cég nevét is.
Azonban 20 év után ez szerencsére kezd megváltozni, kezd kialakulni egy valódi vállalkozói réteg. Ez nem kicsit amúgy Orbánéknak köszönhető. Ezek már dinasztiában gondolkodnak, fontos számukra a nemzet, kultúra,"

Na batyufasz, ezzel a veretes IQ alulteljesítéssel kiérdemelted "A nap hülyéje" címet.
Otthon eldicsekedhetsz vele, az asszony meg se fogja kérdőjelezni, hogy megérdemelted.

FOLYTASSUK!
Válasz erre 

high up! 2015.08.19. 12:35:23

@MACISAJT: "A különbség ezen országok és Magyarország között az hogy nekünk még komprádor hazaárulókból is csakis a legalja jutott"

jaja, ti kádár generációs fideszkomcsik pont azok is vagytok. A Nezetalja. Vagy pontosabban: a Nemzetlegalja.
Ti ruszki bérenc aljanépség, a következö generáció köszöni a büdöskomcsi fajtátoknak a 10 milliárd eurós ruszki adósrabszolgaságot.

FOLYTASSUK!
Válasz erre 

Krumpli Bogart 2015.08.19. 13:07:54

Habony meleg?
Válasz erre 

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.08.19. 13:44:16

A felsoroltak között, akiknek valóban sok pénze van, azok nem az elmúlt 5 évben alapozták meg a vagyont.

Megjegyzem a ballib oligarchák kínzóan hiányozna a listáról.
Gattyán, Leisztinger meg a többiek.
Válasz erre 

2015.08.19. 13:52:01

@♔bаtyu♔: te szegény kis naiv. Méghogy a Jobbik!
Válasz erre 

2015.08.19. 13:58:12

@monddazigazatmar: Én nem tudom ki az a Trombitás Alfréd, ha esetleg ballib, akkor igazad lehet. Én tudom magamról, hogy nem vagyok ballib, és ismétlem: a kurcsány, kapoly stb stiklik ugyanúgy zavartat.

Másrészt a korrupció NEM a demokrácia velejárója. Magyarországon egyébknt még soha nem volt és még mindig nincs igazi (tehát működő) demokrácia (ha ebbe a jogállamot is beleértjük), és elnézve a mostani és korább vezető garniturát és a nekik lelkesen tapsoló ballibákat és jobbirkákat, egyhamar nem is lesz.
Nagy botorság a mostani magyar valóságól bármilyen következtetést levonni a demokrácia (és jogállam) tekintetében.
Válasz erre 

2015.08.19. 13:59:29

@monddazigazatmar: @pityókabor sommelier:
Még egy megjegyzés: az, hogy máshol is van korrupció (még ha részben igaz is), qrwára nem vigasztal engem.
Válasz erre 

2015.08.19. 14:01:59

@chrisred: Mégiscsak jól írtam, hogy "mi". Szervusz!
Válasz erre 

2015.08.19. 14:02:51

@Ballib Cenzúra: Modjuk Gattyán nem az állam emlőjén tejelt.
Válasz erre 

Bafana 2015.08.19. 14:04:49

@pityókabor sommelier: Nincs demokrácia? Amikor négy évente beültetnek az autóba, adnak neked egy kannásbort, meg 500 Forintot, és te kiviszed a szavazólapodat, akkor az mi? Szerinted mi történik a szavazólapoddal? Beixelik helyetted, neked csak be kell dobnod egy másikat, mert megtehetik!
EZ a demokrácia!!!! EZ a VALÓDI demokrácia!!
Válasz erre 

sanyix 2015.08.19. 14:06:40

@Ballib Cenzúra: ja nem az elmúlt 5 évben, hanem az '98-2002 között, és az utóbbi 5 évben megsokszorozták.

Megjegyzem a "ballib" oligarchák, már több mint 5 éve nem tényezők ;)
Válasz erre 

2015.08.19. 14:08:23

@Bafana: No, pont ez nem a demokrácia. Igaz, hogy a tudodki ikszel, de nem a saját akarata szerint, következésképpen nem demokrácia, hanem kannásborokrácia. A jogállam (azaz a jog uralma, ami nélkül a demokrácia pontosan az itt tapasztalt cirkusszá válik) pedig sehol, na jó: nyomokban
Válasz erre 

2015.08.19. 14:10:14

@Bafana: Persze, biztosan a szocialista népi demokrácia volt az igazi, ahol egy jelölt közül kellett választani. Amúgy ez sem az, amint imánt megírtam. Messze állunk mi még ettól. A legnagyobb baj az, hogy állunk.
Válasz erre 

Bafana 2015.08.19. 14:12:07

@pityókabor sommelier: számomra a demokrácia:
1. A mennyiség diadala a minőség felett.
2. A hatalmon lévők felelősségének elmaszatolása.
Tehát szerintem igazi, valódi demokrácia van a javából.
Válasz erre 

2015.08.19. 14:14:48

@Bafana: Ezek szerint te a diktatúrát preferálod. Nem bánom, ha én vagyok a diktátor, majd a fiam, majd az unokám
Válasz erre 

Bafana 2015.08.19. 14:23:26

@pityókabor sommelier: Nem csak ez a két véglet van, ne ferdíts! Szerintem működhet egy rendszer korlátozásokkal (választási), és felelősségvállalással (hatalom). Nem kell ide semmi diktatúra, viszont azt már nem demokráciának hívják. A demokrácia számomra leszerepelt.
Válasz erre 

2015.08.19. 14:31:47

@Bafana: Most már étrem. Amit te demokráciának leírsz, az inkább anarchia, vagy kirakatdemokrácia. Az igazi, működő demokráciákban (van ilyen), ugyan nem korlátozzák a választási jogot (mejdnem bárki szavazhat), de a választás eredményeképpen felálló hatalom alkotmányos és értékrendre alapozott (pl nyilvánosság) korlátok közé van szorítva.
Válasz erre 

Bafana 2015.08.19. 14:47:43

@pityókabor sommelier: Én az anarchiát elutasítom! Amit leírtam, nem az! Viszont a demokráciát is.
Azt utasítom el, hogy egy lumpen, kannásboron megvett ember szavazata ugyanannyit ér, mint egy tudatos szavazóé - mégha az az általam megvetett balfasz szavazó is! Hogy a hatalomba kerülőknek nincs semmi felelőssége, ha elb@sznak valamit, a média kimossa és újra pozícióba kerül a börtön helyett.
De menjünk beljebb, a Parlamentbe! Akármely országéba, ahol demokrácia van. Egy kiváló orvos hogy tud véleményt mondani pl. a költségvetésről? Egy jogásznak, aki kiváló a saját területén, szavaznia kell az oktatásról. Csak és kizárólag pártérdek mentén fog szavazni. Még ha a saját fogadóóráján Mari néni mást is mondott neki, akkor sem fogja őt képviselni.
A mentelmi jog mögé bújhat valaki, nem visszahívható és még sorolhatnám a demokrácia minden áldott tulajdonságát.
Én ezt alapjaiban változtatnám meg, amit már más rendszernek hívunk.
Válasz erre 

2015.08.19. 15:01:18

@Bafana: Mit mondjak, jogod van a véleményedhez. Amúgy ezeken a dolgokon elég sokan sokat rágódnak, pl. engem is zavar a közvetlen, kemény felelősség hiánya, bár a lumpenszavazatokkal még akár együtt is tudnék élne, feltéve ha a lumpenek aránya a remélt feljődés során elhanyagolhatóra csökkenne (naív-e vagyok?).
Tény, hogy népszuverenitáson alapuló hatalomgyakorlást, csak megeleően fejlett (értsd: tanult, kultúrált) nép tud működtetni.
Ami az orvost és a jogászt illeti: ők képviselők, nem szakértők. Ez a rendszer lényegi tulajdonsága, néhe hátrány, máskor előny. Azért ne becsüljük le a szakértők (legyen az minisztériumi valóságos belső titkos tanácsos, szakszervezeti vezető, vag egyetemi oktató) hatását sem a döntéshozatalra. Másrészről pedig sem az orvos- sem a mérnök-, sem a jogászképzés nem teszi tönkre a józan észt.
Válasz erre 

2015.08.19. 15:02:40

@Bafana: @pityókabor sommelier: Még egy doldog, szintén jobb helyekről: gyakran látni olyant, hogy képviselők, szenátorok a saját pártjuk ellenében szavaznak.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.08.19. 16:55:40

@sanyix: Nem tudom hanyadszor mondom, h nem a pártom.
Én nem mutogatok Fletóra, de továbbra is érdekes nézőpont, hogy aki semmit nem csinált csak meggazdagodott állami támogatásból az most a szent ember.

Eléggé a tyúk vagy tojás esete, hogy ha nem indul valaki a pályázaton, mert úgysem ő nyer, akkor tulajdonképpen kinek is kéne nyerni.
Azt csak te hiszed, hogy máshol ez nincs meg. - Ettől sem kisebb a bűnük, de tény, hogy a rendszer ilyen.
Válasz erre 

jogalany 2015.08.19. 18:19:30

@maxval bircaman megbízott szerkesztő:
Dehogynem.
Garancsi, Simicska, Nyerges, és ettől több a szocik közt ülő, de mind az Ő Mszp idejükben lett az.
Mészáros, Habony és Andy is csak strómanok.
Mert csakis általuk lehetett 37 milliárdja Orbánnak, a szigetéről, yachtjáról a négy házáról nem is beszélve.
Válasz erre 

Alick 2015.08.19. 18:33:47

@pityókabor sommelier: továbbmennék: az oligarchiák elleni küzdelem alappillére minden politikai párt-maffia betiltása lenne, a hatalmi ágak képviseletére csak átvilágított, gazdasági kapcsolatoktól mentes minimalista stábok pályázhatnának, kötött mandátummal, választói szerződés alapján.
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.08.19. 18:47:25

A világ gzdag emberei pont telibeszarják a népszerüséget. A csúcson nincs tömeg, de tiszta a levegő...

Miért kellene nekik a zsellérek szimpátiája? A terméleiket úgyis megveszik, ezért zsellérek.
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.08.19. 18:48:25

@jogalany: 'Mert csakis általuk lehetett 37 milliárdja Orbánnak, a szigetéről, yachtjáról a négy házáról nem is beszélve.'

500 milliárd az, benne volt a Blikkben.
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.08.19. 18:50:13

@Ballib Cenzúra: Nincs ballib meg fideszes gazdag ember. A listán mindenki dúsgazdag volt 2010 előtt. Majd hülye lenne lemenni szegénybe egy kormányváltás miatt.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2015.08.19. 18:50:45

@pityókabor sommelier: Az, hogy máshol is van korrupció, az lehet, hogy nem vigasztal téged, de talán elgondolkodhatsz azon, hogy mennyire van a rendszerbe belekódolva: X évre választott emberek hoznak döntéseket olyan dolgokról amikhez lövésük sincs, és ezt a szintén hozzá nem értő közvélemény bírálja választásokkor
Amerikában is megvan, csak sokkal kifinomultabban lobbynak hívják.
Arról nem is beszélve, hogy bárkiről be lehet azt bizonyítani, hogy fideszközeli, meg azt is hogy mszpközeli. Én speciel egy osztályba jártam egy mszp-s képviselővel, meg jóba vagyok fideszes titkárral.
Válasz erre 

Furusina 2015.08.19. 19:29:26

@bértrollbosszantó_kovi1970: Ez szívemből jött, bár én nem írnék le ilyet. Köszi.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2015.08.19. 23:57:11

@Peter Kovács: Hm, talán azért mert többé-kevésbé tiszta és nem cinkelt kártyákkal játszottak illetve a birodalmukat 50-60 év alatt építették fel?
Nem sajnálom C. Ronaldi heti 300,000 eurós jövedelmét, de kinyílik a zsebemben a bicska, ha egy NBI-es meccsen havi 2-3-5 milliós fizetésért alibiző hülyegyereket látok, akik azért nem csúsztatnak bele a labdába, mert nem akarják tönkre vágni a Zsidró-friurájukat.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2015.08.20. 00:04:58

@Ballib Cenzúra: Gattyánnak mi köze az egészhez, Úr szarvatlan marhája? Egy klassziikus self-made man.
Ebbő látszik, hogy az összes hozzászólásoat így szoktad írni, leírod, ami először eszedbe jut.

Hm, írjunk valami meglepőt! Gattyán! Igen, Gattyánt még senki nem írta, én meg utálom, mint a szart, mert kőgazdag! Oké, megteszi balos oligarchának.
Jó lesz így!
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2015.08.20. 00:08:44

@Madnezz: Kettővel feljebb sorolta egy idióta Gattyánt balos oligarchának. Talán annyi köze van a baloldalhoz, hogy KISZ-tag volt a gimiben.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2015.08.20. 00:12:39

@Saga: És még egy vicces dolog a tehetséges Tiborc-fiúval kapcsolatban. Nem tudom, hogy hány olyan cég van / volt Magyarországon, amely érdekében a külügyi államtitkár személyesen próbált közbenjárni, hogy ugyan nyerjen már el egy kis munkát külföldön. És ugye ezt történt a Helios esetében, amikor Rióban exponálta magát az egyik kormányhivatalnokunk.
Válasz erre 

sanyix 2015.08.20. 11:28:58

@monddazigazatmar: de mutogatsz, most is az a lemez már akkor lejárt, akkor ki volt beszélve, hogy lopott és mutyizott. Most az a téma, hogy most ki mutyizik.

De máshol is megvan, csak jóval kisebb mértékben, és jóval kevésbé pofátlanul. Elvégre rekordmértékű adók vannak magyarországon, béka segge alatti közszolgáltatási színvonallal. Ilyen kevés országban fordul elő...
Válasz erre 

mizrolist 2015.08.20. 11:32:56

@Ballib Cenzúra: azért Tiborcz azóta szedte meg magát látványosan, amióta Ráhel a felesége; és Mészáros is 2010 után sokszorozta meg a vagyonát...
Válasz erre 

2015.08.20. 19:08:40

@Alick: Elég lene betartani a törvényeket, és megakadályozni a túlzott hatalomkoncentrációt (lf. legfőbb ügyész, MNB elnök, ÁSZ elnök, alkotmánybírók kinevezése stb)
Válasz erre 

2015.08.20. 19:14:15

@monddazigazatmar: Ez egy meglehetősn durva leegyszerűsítése a helyzetnek. Gondolj csak pl arra, hogy akit x évre megválasztottak, az szeretne másodszor is mgválasztva lenni, és ha már nem, akkor a párt, aminek tagja szeretne továbra is sikeres maradni, és az csak úgy lehet, ha elkerülik a durva botrányokat, mely botrányokat az ellenfél vagy akár a sajtó igen könnyen kirobban , ha van támadási felület Az érdekellentétek kifinomult egyensúlya az, ami a többpárti polgári demokráciát a többi, eddig kipróbált berendezkedés fölé emelé. Ezzel nem mondom azt, hogy a demokrácia tökéletes lenne, de még azt sem, hogy tökéletessé tehető, de mindeddig az összes alternatíva rosszabb volt.
Válasz erre 

Alick 2015.08.20. 20:48:52

@pityókabor sommelier: eléggé illuzórikus, ha egyes hatalmi ágak még szét sincsenek választva (a választások győztese egyben kapja a törvényhozóit és a vegrehajtó kormányét).
Válasz erre 

jogalany 2015.08.21. 12:10:18

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Ne túlozzunk, Orbán személyi vagyona:
4 db háza van
1 db sziugete van 1/2 részben
1 db yachtja van 600 millióért vette.
kes: 37 milliárd melyet már keleti bankokba mentette, Svájcból,
ahol 2 bankban tartotta megosztva.
Válasz erre 

Saga 2015.08.21. 12:45:49

@maxval bircaman megbízott szerkesztő: Akkor baj van a szövegértéseddel. A közbeszerzések testreszabása is ide tartozik. Egy beruházás kiemelté tétele, majd meghívottakkal való végrehajtása szintén.
Válasz erre 

2015.08.21. 14:44:47

@Alick: Erről beszélek.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard