Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Orbán Viktor most a kínai sárkányt próbálja meglovagolni

Orbán Viktor most a kínai sárkányt próbálja meglovagolni

Régi mániája Orbán Viktornak, hogy míg a Kelet országai feljövőben vannak, addig a nyugati hatalmak hanyatlanak. Minden alkalmat megragad a magyar miniszterelnök arra, hogy ennek a meggyőződésének hangot is adjon, és az sem zavarja, hogy a hanyatló Nyugatról ingyen pénzt fogad el, Kelet viszont kölcsönt ad, ráadásul ebből a kölcsönből a keletiek építhetnek atomerőművet és vasutat. Nagyon úgy fest, hogy Orbán gazdaságpolitikáját nem elsősorban a pénzügyi megfontolások, sokkal inkább az ideológiai nézetek határozzák meg, ami komoly problémákat okozhat a jövőben Magyarország számára.

blikk_2.jpg

Fotó: blikk.hu

Amíg a közelgő parlamenti választásoknak köszönhetően bőszen kommunistáznak a Fidesz vezetői, addig főnökük a világ meghatározó kommunista országának vezetőjével parolázik. Tudjuk, hogy Orbán Viktor politikai krédója nem elsősorban a következetességéről híres, azt azért nem árt leszögeznünk, hogy a kormányfő már 2010-es hatalomra jutásakor is elkötelezett híve volt a világgazdaság vezető erejének számító Kínának. Akkor még nem barátkozott látványosan Vlagyimir Putyinnal, a keleti nyitás fedőnevű gazdasági program is elsősorban a világ legnépesebb országára lett kitalálva.

Orbán többször hangsúlyozta, hogy Magyarország Kína kapuja szeretne lenni, és ennek érdekében komoly gesztusokat is hajlandó gyakorolni a kommunista vezetés felé. A Budapest-Belgrád vasútvonal  kínai finanszírozással történő felújítására vonatkozó közbeszerzési kiírás ünnepélyes bejelentése jelentősen csúszott ugyan, de az ázsiai nagyhatalom miniszterelnökének budapesti látogatásán ez is megtörtént. Nem tudjuk, mi az ára ennek a kínai szempontból valószínűleg igen nagy megtérüléssel kecsegtető egyezménynek, de az biztos, hogy a kínai hitelt nem a korábban Orbán által meghirdetett államadósság elleni harc jegyében vesszük fel.   

Maga a Balkánt Budapesttel összekötő vasútvonal korszerűsítése is kínai érdek, hiszen a földközi-tengeri görög kikötőkből ezen az útvonalon érkezhet meg az árujuk a legrövidebb szárazföldi útvonalon egy olyan tranzitelosztóba, melynek szerepét remélhetőleg a magyar főváros fogja ellátni. Hosszútávon valószínűleg nagyobb megtérülési rátával kell számolnunk ennél a beruházásnál, mint a paksi bővítésnél, ám az szinte borítékolható, hogy a kínaiak kaszálnak majd rövidtávon a legtöbbet. Nekik ugyanis most van kihelyezhető tőkéjük, ezzel egy útvonalat vásárolnak maguknak a saját árujuk célba juttatásához, ráadásul a hitel törlesztése révén igen előnyös pénzügyi befektetés is ez számukra. Legalább annyira tuti üzlet ez nekik, mint az oroszoknak a paksi beruházás megvalósítása orosz kölcsönből. Mint általában a hitelt felvevő országok esetében, ebben az üzletben nekünk van inkább vesztenivalónk.  

Azért azt se felejtsük ki ebből a helyzetelemzésből, hogy Orbán Viktor megint tett egy látványos lépést Kelet felé, ami egyben további távolodás Nyugattól. Kínával nem bűn üzletelni, sőt, előszeretettel teszik ezt az EU tagországok és az USA is, ám Orbán olyan stratégiai ágazatokba ágyazza be a kínaiakat és az oroszokat, mint a közlekedési infrastruktúra, valamint az energetika. Míg az EU egyik alapfilozófiája a stratégiai együttműködés a tagországok között a legfontosabb területeken, addig a magyar kormány önként és dalolva teszi magát függővé e két fontos ágazatban két világgazdasági riválistól.

hirekma.jpg

Fotó: hirekma.hu

Nem kétséges, valamilyen szinten ezzel is üzent Brüsszelnek a magyar kormány, bár az uniós központban most biztos nem bosszankodnak annyira, mint a két legutóbbi nemzeti konzultáción. Nyilvánvaló ugyanis a brüsszeli bürokraták számára, hogy Orbán alternatívákat keres, hiszen kitartó aknamunkája ellenére nem sikerült érdemi befolyást szereznie az unión belül. Elmaradt az Orbán által vizionált lázadás éve, az EU erősebb államai, (főként az euróövezet tagjai) pedig szorosabbra kívánják vonni az együttműködésüket a jövőben, így a magyar kormány körül kezd elfogyni a levegő. Ezért kellett az oroszok felé nyitni, és ezért jön jól a kínaiak nyomulása Orbán Viktornak. És hogy ki fizeti vissza e kölcsönöket a két nagy keleti szövetségesnek? Valószínűleg ez a kérdés foglalkoztatja most legkevésbé a magyar kormányfőt. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Attól, hogy a dakota rézbőrű, még nem összetévesztendő a kínaiakkal!”  

31 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Orbán Viktor most a kínai sárkányt próbálja meglovagolni Tovább
Facebook Tetszik
0
31 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5213397945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2017.11.27. 18:15:41

Nem Orbán, hanem az ország. Ha nem csinálná az lenne a baj.
Látom megint megy az országos Fikabajnokság.
Nyílván a fiatalok ilyen országban szeretnének élni.
Válasz erre 

paveway 2017.11.27. 18:35:40

Elhúzhatna keletre. Örökre.
Válasz erre 

Janossz 2017.11.27. 19:05:59

@nemecsekerno_007:
A fiatalok normális, élhető országban akarnak élni.
Ezért aztán tömegesen húztak/húznak el innen.
Válasz erre 

VaradiJanos 2017.11.27. 19:11:16

@Janossz: csatlakozhatnál
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.27. 19:13:21

Kína a következő világhatalom, 2030-ra legyőzi az USA-t. Alapérdekünk kiépíteni vele a kapcsolatokat, s közben lassan előkészíteni a kiugrást a szakadékba rohanó nyugatból.
Válasz erre 

stim 2017.11.27. 19:18:45

A kínaiak egyik rendkívül jelentős könyve a Ji-king amit lefordítani körülbelül a Változások könyvének lehetne. Arra tanít, hogy a világ nem állóképekből áll hanem folyamatokból. Aki érzékeli a világ folyamatait az képes rácsatlakozni azokra a folyamatokra amik őt iserősítik ha részt vesz benne. Akinek van képzelőereje megjósolni merre megy a világ azzal, hogy jól méri fel a világ jelenlegi állapotát és megfelelően áll hozzá az sikerrel járhat. Arra kell figyelni, hogy mindenki jól járjon. Ha a kínaiak idehaza cégekben vásárolnak részesedést és beruházásokban vesznek részt és cserébe a piacukon megjelenhetünk termékekkel az előnyös mindekét fél számára. Kínában kommunizmus van de számtalanszor kinyilvánították, hogy ők nem szólnak bele abba, hogy más országban mi van. Ez kellő mértékkel a sikerhez vezető út lehet.

Aggodalmaim a következők a dologgal kapcsolatban. Ma az USA-ban többek között azért hívják Trump-nak az elnököt és nemClintonnak mert hiába volt 2008 környékén (?) a Don't feed the dragon kampány, hogy védjék az amerikai munkások érdekeit a cégek a progitéhség miatt a termelés jelentős részét kiszervezték Ázsiába. Ezzel segítették évtizedeken keresztül Kína felemelkedését. Nyilván az üzlet nem jött volna létre ha az üzletet kötő felek nem lettek volna elégedettek. De Detroit szellemváros lett és sok más iparág Kínában adott munkát. Nincsen semmi baj véleményem szerint a globális kereskedelemmel hiszen idehaza is számtalan amerikai, német, osztrák, brit és sok más ország cégei megtalálják a számításukat. Ráadásul a tőke így a szerényebb színvonalon élő népeket, országokat támogatja hiszen oda megy ahol neki megéri. Vagy a bérszínvonal vagy a hozzáadott tudás, vagy a piac miatt.

A liberális amerikai befektetők azzal, hogy nem az amerikai állampolgároknak adtak munkát amerikai szavazók millióinak tették bizonytalanná az egzisztenciáját akik erre adtak egy választ a legutóbbi szavazáson. Ma mind Kínában, mind Magyarországon olyan kormány van hatalmon amelyik igyekszik figyelembe venni az állampolgárok érdekeit. Bízom benne, hogy kellő körültekintéssel és egymás érdekeinek a tiszteletben tartásával jó üzleteket lehet kötni. Mind a kínai,mind az európai piac vonzó amásik számára. Ez egy sikeres együttműködés lehet.

A keleti nyitást szeretné a nyugati médiában uralkodó ideológia bűnös dolognak beállítani. Valójában a nyugati cégek egymást tiporják a keleti piacokon és ők is versenyeznek egymással és velünk is. Akit egy kis médianyomással távol tudnak tartani a keleti piacoktól azoknak a helyére örömmel ugranak be. Ugyanez igaz az orosz piacra is mert az üzlet az üzlet. A nyugati befektetők a különböző szentpétervári és moszkvai gazdasági expókon egymással versenyeznek miközben minket médiával igyekeznek távol tartani. Aki átlát a szitán és időben lép az gazdasági sikereket könyvelhet el.
Válasz erre 

röf 2017.11.27. 19:21:36

Jól látható (olvasható) a görcsös erőlködés.... sokadik cikk az Indexen, ami faragja Orbánt, Kínát, a tervezett vasútfejlesztést, úgy egyáltalán Magyarországot.
És nem lehet nem észrevenni, roppant módon zavarja a szoclib térfél újságíróit, hogy Orbán nagyságrendekkel karizmatikusabb, nagyobb léptékű politikus az összes eddigi kedvencüknél.
Arról már nem is beszélve, az ezután jövő kedvenceik hol a bánatban vannak....tényleg hol? Kit szeretnétek a trónra ültetni? Olyan jó lenne már tudni. Botka elmúlt mint a hasgörcs, Atommentes Bernike eleve vicc, Gyurcsány Szepi a Demokratikus Kotonakció élén már most megbukott...
Ilyen sivár ellenzéknél többet érdemelnénk.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.11.27. 19:22:55

@Janossz:

Nyílván így lesz normális ország :D

Hajrá, dolgozzatok rajta...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.11.27. 19:24:38

@stim: Ennyi.
Válasz erre 

MACISAJT 2017.11.27. 19:31:18

Orbán és Magyarország annyira "elszigetelődött", hogy a világ második(első?) és harmadik hatalmának miniszterelnöke és elnöke Budapestre járnak...
Budapestre jött még 15 másik európai ország miniszterelnöke.

Fontos jelzés ez az USA-nak és Brüsszelnek: lehet kioktatni,leckéket adni '"demokráciából", fenyegetőzni stb.
De vannak akiknek mégis a kölcsönösen jó üzlet fontosabb az öncélú pofázásnál és a gyarmati arroganciánál. Hiába elővág azonnal a liberális Financial Times és az ő névtelen forrásai:
inforadio.hu/kulfold/2017/11/27/komoly_gyanakvast_keltenek_brusszelben_a_budapesti_fejlemenyek/
"A Financial Times szerint a budapesti csúcstalálkozó is jelzi, hogy "Peking csillaga emelkedőben van a közép- és kelet-európai országokban"."

Ami pedig pl. a vasútüzletet illeti, a pragmatikus osztrákok azonnal felmérték a jelentőségét:
diepresse.com/home/wirtschaft/unternehmen/5328524/OeBBGueterverkehr-startet-Direktverbindung-UngarnChina?from=rss
"Die Österreichischen Bundesbahnen sehen ein enormes Potenzial für die Eurasische Landbrücke - und schicken den XiangOuExpress auf die Reise."

Bezzeg az index .hu címoldalán ott fanyalognak hogy milyen drága és mikor térül meg meg hány lélegeztetőgépet lehetne belőle venni...

Muhaha
Válasz erre 

MACISAJT 2017.11.27. 19:38:42

"http://nepszava.hu/cikk/1146639-elindultak-az-elso-exportvonatok-kinaba"

Ehhez a mai hírhez pedig csak arra emlékeztetnék hogy kóka&co. az mszp-szdsz kormány
2007-ben a MÁV Cargot az Osztrák Államvasutak, az ÖBB teherforgalmi üzletága, a Rail Cargo Austria-nak adták el. Az ügylet már akkor is szupernek tűnt:

a Máv eladta az egyetlen nyereséget termelő üzletrészét.

Osztrák oldalon a gazdasági és korrupciós ügyekkel foglalkozó osztrák ügyészség több évig tartó nyomozás után hűtlen kezelés miatt vádat emelt Gustav Poschalko, az RCA és az ÖBB Holding egykori igazgatója, Horst Pöchhacker, az ÖBB Holding felügyelőbizottságának az elnöke, valamint az RCA egykori pénzügyi igazgatója, Gerhard L. ellen.

A vád szerint laza 6,6 milliárd eurót sikkasztottak az ügylet során.
Válasz erre 

Janossz 2017.11.27. 19:59:24

@nemecsekerno_007:
Nyílván így lesz normális ország :D
Csakis.
Attól, hogy Budapest-Miskolc 2 óra gyorsvonaton, (6,5 elég Münchenig), kicsit több, mint ötven éve volt, de most hitelből építünk a sivatagon át 170 km pályát, ahol a kínai árukkal telt vonatok 160-al száguldhatnak...750 milliárdért.
1 órával rövidítve az utat, amiben 5000 km hajókázás is szerepel, bravó!
Ez biztos egy normális ország ismérve.
Válasz erre 

morph on deer 2017.11.27. 20:01:35

„Attól, hogy a dakota rézbőrű, még nem összetévesztendő a kínaiakkal!”

Sárgarézről még nem hallottál, mi?
:)
Válasz erre 

Ben Franklin 2017.11.27. 20:05:19

'Nagyon úgy fest, hogy Orbán gazdaságpolitikáját nem elsősorban a pénzügyi megfontolások, sokkal inkább az ideológiai nézetek határozzák meg, ami komoly problémákat okozhat a jövőben Magyarország számára.'

Akkor az USA a legnagyobb komcsi, mert neki a legnagyobb a kereskedelmi forgalma Kínával.

brüühhü
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.11.27. 20:06:18

@Janossz: Macisajt írta előtted a remek MÁV Cargo üzletet, az biztos jobb volt. De én az országos Fikabajnokságról beszéltem ami nyílván minden fiatalt jókedvre derít. De anúgy nyílván a patás miatt érzik itt rosszul magukar.
Válasz erre 

Ben Franklin 2017.11.27. 20:09:05

@MACISAJT: A ballibek csak egy nagy projektbe vágtak bele, a 4es metróba, azt se fejezték be, de legalább eladósodott az ország.

Orbánék felépítették a Várbazárt, átépítik a teljes Ligetet, felépítettek 100 stadiont és egy tucat nagy kórházat, Pakson kezdenek dolgozni plusz giga vasútprogram - persze folyamatos autópályahálózat bővítés mellett

Az adósság meg megy...lefelé. Durva dógok ezek, bárcsak megin a ballib vezetnéa....apjuk f*szát!
Válasz erre 

stim 2017.11.27. 20:35:10

...akik pedig kellemetlenségként élik meg a forgalomkorlátozásokat talán megértik, hogy mindez azért van mert jelenleg Budapesten láthatjuk vendégül Kína és 15 európai ország jelentős küldöttségét a Baltikumtól egészen a Balkánig; ez érzékeltetheti az esemény léptékét. Nagy munka, elismerés és megtiszteltetés, hogy itt vannak; ezt vessük össze azzal, hogy ez a budapestieknek 3 napig közlekedési nehézséget okoz.
Válasz erre 

morph on deer 2017.11.27. 20:46:53

@stim:
“Ha a kínaiak idehaza cégekben vásárolnak részesedést és beruházásokban vesznek részt és cserébe a piacukon megjelenhetünk termékekkel...”

Aha..!
Mert az biztosan nem arról szól majd, hogy még az eddiginél is jobban elárasszanak BENNÜNKET a kínai termékek, á dehogy!

Ők a magyar termékeket akarják beengedni akínai piacra!
Ahogy ez lenni szokott.
Mert nyilván van olyan termék, amit mi gyártunk, ők meg - még - nem..!

Az orbáni tervenk is nyilván hasonlóképpen megalapozott ütleti modellt vettek alapul, ahogy látom.

De lehet vidulni, mert mindjárt itt lesz a siker: óvatos becslések szerint a vasútfelújítás sikeres lehet!

Igen, bizony: 4417-től már jövedelmet is fog termelni! (Kb 2400 év a befektetés megtérülésének ideje..)

Tehát már - megint - csak kicsit kell várni, és - már megint - qrva jó lesz!
Ismeritek: “Free beer! Tumorrow.”

Az ismert arcoknak azért remélem már sokkal hamarabb is megérkezik a megérdemelt jutalom, főleg most, hogy már a posta, akarom mondani Posta is együttműködési szerződést kötött Kínával, hogy a Kínából érkező küldeményeket sokkal gyorsabban eljuttassák a megrendelőhöz!
(Hogy kik, arról nincs hír.)

A fenti képen már látszik is az eredmény: nyilván mindkét elnök ugyanott, az Alibabán (m.alibaba.com/product/60670158746/hand-made-mens-wholesale-italian-silk.html?spm=a2706.7843299.1998817009.83.RV5K19) rendelte a nyakkendőjét, hipp-hopp és már vislhették is!

Na ugye, hogy működik!
Válasz erre 

stim 2017.11.27. 21:24:19

A Kínába irányuló exportunk folyamatosan nő ahogy a Kínából jövő import is. Ez nem a holnapi ingyen sör; ez ma már megvan. És fejlődik. Kína gazdagodik és a felgyülemlett tőke működni akar.

Kína továbbá nem akarja lebontani a határokat, nem akar betelepíteni ismeretlen személyazonosságú embereket, nem akarja a szuverenitásunkat és a jogainkat csorbítani. Nem fenyegetőzik, nem agresszív, nem lekezelő, nem kioktató. A kereskedelmünk kölcsönös tiszteleten alapul. És ahogy fentebb írták Kína legnagyobb kereskedelmi partnere az USA.

Minél több ország felé vannak kiépített kereskedelmi kapcsolataink annál több lábon állunk. Annál több irányba tudnak fejlődni a magyar cégek is. Ez a globális kereskedelem. Nem vagyunk gyarmat ezért nincsen gazdánk sem aki megmondja, hogy kivel kereskedhetünk és kivel nem.
Válasz erre 

Ben Franklin 2017.11.27. 21:30:04

@stim: Nyilván nem magunknak épül ez a vonal, hanem Európának, az AliExpressnek stb. Nem hozzánk fog jönni az áru nagy része, hanem nyugatra. Hogy mi a mi előnyünk belőle, az jó kérdés, de tény hogy mehetne Szlovénia-Ausztria felé is a sín, meg Mo-t megkerülve szlovákokon, lengyeleken át is.

Mégsem arra megyen.
Válasz erre 

Lucky Larry Silverstein 2017.11.27. 21:47:36

Ez azért nagyon jaó, mert a magyar sínépítő melós és a magyar sínépítő oligarcha fogja zsebrerakni a zsetont, így bármennyibe kerül, a mienk marad, ebben a gazdaságban forog majd.

Így az ár másodlagos szempont, van elég, nem fenyeget ÁLAMcsőd mint a síntsemépítő lippsi pusztítás idején.

A fanyalgás normális, nemkellkerítés, nemkellpaks, nemkellstadion, nemkellliget, nemkellsemmise....ugorgyunk.
Válasz erre 

tireless treehugger 2017.11.27. 21:53:06

A keleti nyitás még az elszigetelődés előtt kezdődött.
A kínaival üzletelni olyan mintha tigrissel egyezkednél mi legyen vacsorára.
Ha kína kapuja leszünk akkor kidobnak az únióból. Az únió egymásért szerveződött nem pedig azért hogy valaki a riválist segítse.
A nyugati cégek keleti nyitása nem ugyanaz mint a kelet rányitása magyarországra. Teljesen természetes hogy odamegy valaki mert el lehet adni, meg kooperálni velük. De attól még a berlin-párizs vasútvonalat nem fogják kínaiak finanszírozni és építeni.

A budapest-belgrád vasútvonal jó ötlet, erősíti budapest régiós központi szerepét, és talán életet lehel a duna-tisza közbe, na meg a vajdaságot is közelebb hozza.
Válasz erre 

Lucky Larry Silverstein 2017.11.27. 21:58:02

@tireless treehugger: Az EU már rég jóváhagyta a kínai vasutat, ahogy Paksot is. Nem ez lezs az első kínai gigaberuházás ügye, az EU felét felvásárolták már.
Válasz erre 

tireless treehugger 2017.11.27. 22:12:29

@Lucky Larry Silverstein:
Nem jóváhagyta hanem beletörődött. Egy újabb csepp a pohárban. Ilyenek miatt lett többsebességes eu..
A vasút mint ötlet jó. A finanszírozás és építési körülmények botrányosak..

Kína nem vásárolta fel a fél eu-t, 0.5% van a tulajdonukban, ez egész pontosan egy század része a fél eu gazdaságnak, vagy mondhatnám azt is hogy 100x nagyobbat mondtál.
Válasz erre 

Muzsikok közt 2017.11.27. 22:16:50

@tireless treehugger: Hagyjál már, az EUban tucatnyi ország bonyolít a mienknél sokkal nagyobb bizniszta csíkszemüekkel, ez a vonal se nekünk épül hanem a tranzit forgalomra.

Kína mindent meg fog venni, ennyi. Ők az USA és az EU, no meg Afrika legnagyobb külföldi befektetői jelen pillanatban.
Válasz erre 

Muzsikok közt 2017.11.27. 22:29:31

Ja és hogy úgy megegyezzünk, én tudom miről beszélek, voltam többször Kínában.

Először is ott egy 10 milliós város nem különösebben nagy, milliós pedig több van, mint a világ összes Kínán kívüli részén, együttvéve. Ezekben a városokban annyit lehet keresni, mint itthon, de az élet olcsóbb.

Kínában szembetünően qrvasok milliomos van, tehát az a kommunizmus nem éppen olyan mint ami nálunk volt. 4-5g internet mindenki mobillal fizet mindent, az EU sehol nincs az új technológiák terén Kínához képest, és villanyautó is sokkal több van ott, mint akár Norvégiában.

Szóval ez a kínai JELEN, Kína nagyon nagyon messze van a putri kategóriától, és még óriási lehetőségek rejlenek benne. És imádnak mindent ami nyugati kb. mint mi 89 előtt, pedig mindent megvehetek, ha van rázseton, így az összes multi nyeresége nagyrészt Kínából jön, vagy mert ott gyártat, vagy mert ott terít.
Válasz erre 

tireless treehugger 2017.11.27. 22:55:37

@Muzsikok közt:

Az eu bizniszel, pont arról írok. De nem úgy hogy zálogba csapja a népet, márpedig kína minden hitelhez valós fedezetet követel, pénzügyi igéret nekik nem elég.
Meg arról is írok hogy mi még ezt is rosszul csináljuk, pénzt adna az eu vasútra, lenne igazi európai vasút, ráadásul nagyrészben támogatásból.
Így viszont piaci hitelből lesz. mert ebből akármennyit el lehet lopni, a 4mrd per kilométer ár az bizony kurva sok, és mindez felújítás tehát a nyomvonal és alépítmények adva vannak, plusz az alföldi homokon, na szóval 70%-át ellopják.

És hát az ellopott pénz sem marad az országban mert a nemzethy oligarcha, jelen esetben a szíjártó család sem pusztazámorban veszi a nyaralót és jachtot hanem monacóban.

Kína olcsó jános a nyugathoz képest, van nekik 1billió$ befektetésük a világban, ez kb munchen és alsóvárosainak értéke.
Válasz erre 

Muzsikok közt 2017.11.27. 23:14:53

@tireless treehugger: jó, jó itt qrvára ért mindenki mindenhez

várbazár nem kell liget nem kell stadion nem olimpia nem kell paks nem kell vasút nem kell semmi nemkell, pedig most még az építkezésekkel együtt se nő az adósság, nem tendálunk a csőd felé

valamikor azt kajabálták parlament nem kell minek az túlárazott nem kell úri huncutság

kit érdekel már mit kajabáltak, igaz? Igaz.
Válasz erre 

$pi$ 2017.11.28. 06:01:48

@tireless treehugger: "pénzt adna az eu vasútra, lenne igazi európai vasút, ráadásul nagyrészben támogatásból.
Így viszont piaci hitelből lesz. mert ebből akármennyit el lehet lopni, "

Tehát nem EU pénzből csinálják, mert azt nem lehet ellopni? Hát öregem, eléggé unortodox az elképzelésed. Egyeztettél te a liberális művészvilággal?! :D
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.11.28. 06:36:28

A lényeg, hogy az ország geopolitikai ketrece tágítva legyen.

Csökkenteni kell az euroatlanti rabságot.
Válasz erre 

tireless treehugger 2017.11.28. 20:57:13

@Muzsikok közt:

Az eladósodás folyamatos, évi 1.200mrd forint átlagban. És nem az eladósodással van a baj hanem hogy marhaságokra folyik el a pénz. Pl most pakra, miközben mindenki szelet és napot arat, csak mi megyünk szembe az egész világgal. Már megint.
meg a stadionok meg a gagyi és drága vasutak meg a keleti nyitás meg a chilei cseresznye projektek, meg az afrikai nyomulás meg a nyugati zárás meg a ...., ezek mind pénzbe kerülnek, zéró hozadékkal és további költségekkel.

Nem vitás hogy akarnak, de amikor megvakarjuk a projektjeiket akkor mindig sumákolást és lopást találunk mögötte.

Sok sikert hozzá!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard