Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A kormány ugyan nem ismeri be, de ismét beköszöntött a megszorítások időszaka

A kormány ugyan nem ismeri be, de ismét beköszöntött a megszorítások időszaka

Valószínűleg kevesebb pénzt kell több felé elosztani, ezért kezdett újabb megszorításokba a magyar kormány. Egyre több jel mutat arra is, hogy végleg befellegzett a pénzügyi tárca autonómiájának, hiszen lényegében végrehajtó szerepkörbe kényszerítették Varga Mihályt és csipetcsapatát. Közben nehéz megjósolni azt, hogy elkerülhető lesz-e az idén a tervezettnél jóval nagyobb arányú költségvetési hiány. Igaz, az Orbán-kormány rendkívül innovatív, ha a rossz statisztikák kozmetikázásáról van szó, így lényegében a sötétben tapogatózunk, ha a költségvetés pénzügyi egyensúlyát próbáljuk megállapítani.

negy_5.jpg

Karikatúra: Németh György

Elszórtan bár, de tendenciózus költségvetési megszorítást hajtott végre az Orbán-kormány az utóbbi hetekben, amivel visszatér a 2015 előtti gyakorlatához. A három évvel ezelőtt kicsúcsosodó menekültválsággal szinte egyszerre eltűntek a magyar kormány eszköztárából azok a jelszavak, melyeket harsogva nekirontottak a bankoknak, a magánnyugdíj-kasszáknak, a különböző cafeteria szolgáltatásokat nyújtó külföldi cégeknek, a multinacionális üzletláncoknak, vagy az energiaszektor külföldi tulajdonú képviselőinek. A sok ellenség helyett akkor megtette egy is, így a magyar társadalom minden felgyülemlett indulatát a menekültek felé irányította a kormányzati propagandagépezet.

Mint oly sokszor, ezúttal is nagy szerencséje volt az Orbán-kormánynak. Viszonylagos nyugalom uralkodott ugyanis a nemzetközi pénzpiacon, az unós támogatások hatalmas lendülettel érkeztek az országba, gazdasági válságjelenségek pedig nem intették a kormányt arra, hogy visszafogja a költekezését. Ennek köszönhetően volt némi gazdasági növekedés, még ha nem is olyan mértékű, mint amennyire lehetőséget adtak a kedvező gazdasági tendenciák. Most azonban szaporodnak az intő jelek, az Európai Unió illetékes szervei is figyelmeztették a magyar kormányt, hogy ha ilyen lendülettel szórja a pénzt, nehéz lesz kikecmeregni egy jövőben bekövetkező gazdasági válságból.

Persze, a Brüsszellel permanensen harcban álló Orbán-kormány soha nem ismerné be, hogy az EU bármelyik intézményének bármiben is igaza lenne, így szinte suttyomban kezdte meg a költségek visszavágását, a pénzügyi tartalékok képzését. A lakás-takarékkasszák rapid kivégzése, a bürokráciacsökkentés újabb bejelentése, a felsőoktatás teljesen fizetőssé tételének belengetése, a kulturális intézmények TAO támogatásának megszüntetése, mind-mind azt a gyanút erősítik, hogy a kormány fű alatt elkezdett felkészülni a nehezebb időkre.

Ezt nem is teszi rosszul, hiszen a baj nem jár egyedül. Ha meg is úsznánk egy újabb globális gazdasági krízist, az uniós támogatások valószínűleg jelentősen csökkennek a következő költségvetési ciklusban, ami nem csupán annak köszönhető, hogy folyamatosan keresztbe teszünk minden uniós intézménynek, és lassan jobban képviseljük Oroszország, Kína vagy Törökország érdekeit, mint azét az EU-ét, melynek tagjai vagyunk. Úgy tűnik, a pénzbőségnek így is, úgy is befellegzett, bár, ha kicsit szolidárisabbak lennénk a szövetségeseinkkel, talán több megértést tanúsítanának az irányunkban majd akkor, amikor tényleg nagy szükség lenne a támogatásukra.

Közben úgy tűnik, hogy az ügyben elvileg legilletékesebb Pénzügyminisztérium véleménye érdekli legkevésbé Orbán Viktort és legszűkebb körét. Az unortodoxia ugyanis Matolcsy György távozása után is megmaradt ebben a minisztériumban, Varga Mihály, a tárca vezetője pedig mintha bénultan nézné, hogyan hoznak gazdasági intézkedéseket a feje fölött. Persze, a Nemzeti Együttműködés Rendszerében lényegében senki sem azt csinálja, ami a feladata lenne. Egy jól működő parlamenti demokráciában gazdasági jellegű törvénymódosításokat a pénzügyminisztérium terjeszti elő, nem pedig egy olyan mezei képviselő, mint például Bánki Erik, aki egyéni indítványával végezte ki a lakástakarékokat. Varga papíron miniszterelnök-helyettes, de valójában olyan szürke eminenciás, aki csak a nevét adja a kormány különböző szerveiben hozott döntéshez.

24_hu_83.jpg

Fotó: 24.hu

Miért is kellene sokmilliárdos pénzügyi döntésekhez bevonni a szakminisztériumokat, amikor sem szakmai szervezetekkel, sem az érintett terület munkavállalóival nem egyeztet a kormány már 2010-es hatalomra jutása óta? Szép lassan leszoktatták saját embereiket is arról, hogy olyanok véleményét hallgassák meg fontos kérdésekben, akik esetleg érvelni is tudnak egy-egy döntés mellett vagy ellen. A kormányzás így egy szűk, belső kör privilégiuma lett, melybe már a miniszterek többsége sem tartozik bele. Nehéz így ellenőrizni a hatalmat, így azt is lehetetlen megjósolni, hogy a mostani megszorítások csak egy folyamat kezdetét jelentik, vagy pusztán arról van szó, hogy egyre kevesebb pénzt tud a kormány azokra a területekre irányítani, ahol a Fidesz oligarchái kívánnak terjeszkedni. Csak az biztos, hogy a Fidesz soha nem fogja kimondani azt a szót, hogy megszorítás, egyszerűen átnevezi a pénzügyi machinációit, és úgy tesz, mintha Magyarország még mindig jobban teljesítene. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Soha ne ismerd be, hogy elvesztetted a fejdíszedet, inkább mondd azt, hogy felújítás alatt van, és új, színesebb tollakkal egészítik ki.”   

  

     

151 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
A kormány ugyan nem ismeri be, de ismét beköszöntött a megszorítások időszaka Tovább
Facebook Tetszik
0
151 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr3814320025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (151)
Az utolsó 100 komment:

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 10:06:37

@Buchhalter: Nem kotelezo felvenni, ha nem tetszik.

De hogy lehet ebbe azt belemagyarazni a megszoritast? Jezusmaria, az ellenzek folytatja a bukopalyat.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.10.26. 10:07:00

@chrisred: Persze. A köztisztviselők és a közalkalmazottak helyett is...
Válasz erre 

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 10:08:03

@chrisred: A kétgyermekes családokra is kiterjesztik a 10 millió forintos kedvezményes kamattámogatású kölcsönt, a háromgyermekeseknél pedig a kölcsönfelvétel lehetőségét 15 millió forintra emelik meg"
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 10:09:40

@nemecsekerno_007: Azok a lakosság dolgozó részéhez tartoznak.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 10:11:45

@Buchhalter: Szerintem ez még ahhoz is kevés, hogy az új lakások piacán a visszatérő 27%-os áfa miatti bezuhanást enyhítsék.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 10:12:18

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: Vagyis senki nem ad semmit.
Válasz erre 

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 10:14:59

@chrisred: hogyne adna, nagyon nepszeru a tamogatott hitel

ez nem "olcso" libbant devizahitel
Válasz erre 

pioneer2016 2018.10.26. 10:19:17

@maxval balcán bircaman: "Liberó szemmel minden független ember trollnak számít."

Akkor Neked miért mindenki ballib, aki nem orbán és a fidesz seggét nyalja?
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 10:32:55

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: Meg fogsz lepődni, az a kör, aki a csokkal jól járt, vagyis a legvagyonosabb 10%, a devizahitelekkel is megtalálta a számítását. Kevesebb kamatot fizetett éveken keresztül, mintha forinthitelt vett volna fel, majd a törlesztőrészletel emelkedése után állami támogatással végtörlesztett. A dolgozó középrétegek, akik kényszerből vettek fel devizahitelt, mert a forinthitelek törlesztői túl magasak lettek volna a fizetésükhöz képest, most sem gondolhatnak arra, hogy új lakást vásároljanak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 10:36:31

@pioneer2016:

Nekem nem mindenki ballib, aki nem fideszes.
Válasz erre 

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 10:39:01

@chrisred: igy van ez a jomoduak tamogatasa
Válasz erre 

citrix 2018.10.26. 10:40:48

@maxval balcán bircaman: Mizu a bolgároknál, otthon? Nekik is segítesz eligazodni a világban? Legalább annyira rá vannak szorulva a fenomenális ötleteidre és tanácsaidra mint mi. Segíts nekik mert úgy hallottam Bulgária a legelmaradottabb ország az EU-ban és ez csak romlik. Segíts nekik kilépni és átállni az oroszokhoz, ez nagyban javítana a helyzeten mert a legelmaradottabb országból egy csapásra a FÁK legfejlettebb országa lenne :-)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 10:42:03

@citrix:

A harc nemzetközi. A bajok oka nem országszintű.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 10:43:26

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: Akkor már csak az a kérdés, hogy ebben az országban miért csak a jómódúaknak jár támogatás? (Azon kívül persze, hogy a politikusok meg a környezetük, akik ezeket a támogatási formákat kitalálják, a jómódúak közé tartoznak.)
Válasz erre 

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 10:49:46

@chrisred: mindenkinek jar tamogatas, ezert ez europa legnepszerubb kormanya

vannak mas tamogatasok is a csokon kivul
Válasz erre 

Buchhalter 2018.10.26. 10:51:32

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: Nem kotelezo felvenni, ha nem tetszik.Ez a jól megindokolt ellen válaszod Fidesz birka? Ez nagyon szánalmas! Mi van a te fejedben? Lötyögő káposztalé? Nme kötelező? És alig valaki tudja igénybe venni mert számtalan feltétele van? Meg persze ,hogy elszaladtak a lakás árak ami csak egy szűk befektető és vállalkozói körnek jó.Nyugaton továbbra is ezer számra építik a bérlakásokat ,nálunk nem.Miért is? Mert Fidesz gazdáidnak nincs benne üzlet.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 10:52:16

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: Például?
Válasz erre 

Buchhalter 2018.10.26. 10:53:39

@chrisred: Jól látod ,de a Fityesz matyik ezt nem akarják belátni.2020-tól a 27%-os áfával már a csillagos ég lesz az új lakás árra.Jó kis lufi kezd alakulni.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.10.26. 10:54:41

@chrisred: De kiadás. Igaz, hogy aktív kiadás, de kiadás. Szóval az adók mértékével összefügg.
Válasz erre 

sommar 2018.10.26. 10:59:38

@maxval balcán bircaman: Csak szeretnéd, avagy fóbiás vagy?? :D Ha olyan csuda minden, akkor miért vagyunk még mindig sereghajtók a térségben..úgy ámblokk....
www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/magyarorszag_tovabbra_is_a_legszegenyebbek_kozt_az_eu-ban.664660.html
Nagyon kell igyekeznie főnöködnek és sleppjének, hogy nekik aztán minden kánaán legyen....na NEM megszorításokkal Á DEHOGY!!!!
Válasz erre 

citrix 2018.10.26. 10:59:52

@maxval balcán bircaman: Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan. Ne hablatyolj nemzetközi szintű problémákról hanem segítsd az országodat cselekedetekkel és jó tanácsokkal. Konkrétan Bulgáriát, kiszabadulni a hanyatló kapitalisták multinacionális tőkéje általi kizsákmányolásból. Átálltok az orosz érdekszférába, Moszkva segít bajtársiasan és szívesen (erről van bőven tapasztalat) és halleluja: csupa öröm, boldogság az élet. Kérlek, segíts az országnak ahol élsz, ne hagy nyomorban és elmaradottságban. Ha mindez sikerül, látjuk a jólétet és boldogságot amit megvalósítottál akkor gyere és adj tanácsokat nekünk is, ne haljunk meg hülyén.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 11:01:31

@sommar:

S mikor volt Mo. agazdagok közt az EU-ban? Soha. Ez eleve képtelenség lenne.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 11:03:31

@citrix:

A bolgár módszer a kivárás, a bolgár ember kevésbé forradalmár, mint a magyar.

Ha a nyugat háborút provokál, biztos lehetsz, BG az elsők közt fog átállni a NATO elleni oldalra.
Válasz erre 

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 11:07:38

@chrisred: kerdezd meg a szegenyeket, miert orbanra szavaztak
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 11:10:19

@maxval balcán bircaman: Ez a maszlag az, amivel felülről folyamatosan tömik a fejünket, a "merjünk kicsik lenni" illibsi változata. Hogy eleve elrendeltetett, hogy ebben az országban csak páran élhetnek jól, a többi örüljön, ha kihúzza a hó végéig. Patópálizmus. A finnek nem törődtek bele, az észtek nem törődtek bele - lehet, hogy ezért kínos a hatalom számára a finnugor nyelvrokonság?
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 11:16:05

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: Minek kérdezzem? Ők szavaztak Gyurcsányra is 2006-ban. Lehet, hogy ők már harminc éve folyamatosan a Hazafias Népfront jelöltjére szavaznának, ha azóta meg nem szűnt volna.
Válasz erre 

citrix 2018.10.26. 11:16:50

@maxval balcán bircaman: Ne legyél kishitű a bolgár emberekkel. Szeretik a törököket, 500 évig az oszmán birodalom baráti társaságát élvezték. A szovjetek látogatása is bejött nekik mert ott is maradtak pár évtizedre, volt is öröm, boldogság és jólét. Aztán történt ami történt, vége a jólétnek és jött ez a rohadt EU, a hanyatló nyugat. Nem nektek való az. Mi az hogy nem forradalmár a bolgár?! Tüzeld őket, állj a sarkadra és legyél vezetőjük. Bőven van orosz ügynök felétek (is), vedd fel velük a kapcsolatot (ha eddig nem tetted volna) és segíteni fognak. Álljatok át és eljön a jólét. Hidd el, nem fogunk sírni ha Bulgária ismét orosz gyarmat lesz.Téged szeretni fog a néped az tuti.
Válasz erre 

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 11:17:18

@Buchhalter: Miert kene nekem indok? Mi uralkodunk, nekunk minden igy jo, mi vagyunk europa messze legnepszerubb kormanya.
Válasz erre 

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 11:19:26

@chrisred: csak tyurcsany atbaszta oket, ezert elkergettek. Orbant meg imadjak, ennyi a kulonbbseg.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 11:20:47

@chrisred:

Mi lett a finnekkel és az észtekkel? Egész más a 2 nép helyzete.

A kapitalista társadalom arról szól, hogy kevesek veszik el a többség munkájának gyümölcsöt. Az eltérés csak annyi, hogy a magállamokban nagy a középosztály, a periférián nulla, a mi félperifériánkon meg kicsi. De a lényeg ugyanaz.

A középosztály is csak úgy tud nagyobb lenni, hogy a tőke máshonnan pótolja a kiesett profitot. Kelet-Európa félperiféria, így van erre valamilyen csekély esélye. Ezért van valamilyen, bár kicsi középosztályunk.

De a megoldás nem a rendszeren belül fekszik.

Orbánék pozitívuma, hogy - bár a rendszeren belül dolgoznak -, jobbak az őszintén és fanatikusan nyugatmajmoló ballibeknél. De Orbánék se adnak megoldást, ez tény, viszont tevékenységük pozitívan hat szellemi értelemnben.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 11:34:40

@maxval balcán bircaman: Ezek a dogmák valamikor az ipari társadalomra vonatkoztak, pont arról van szó, hogy a finn és az észt lakosság sikeresen lép át az információs társadalom korszakába.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 11:46:41

@citrix:

Nem ismered eléggé a bolgárokat. Nekem hihetsz, én eleve félig bolgár vagyok, szóval belülről is látom ezt, de mivel félig meg magyar vagyok, kívülről is.

A bolgárok a legjobban a törököket utálják, hidd el. Ennek oka a történelem. Ami az oroszokat illeti, kb. a lakosság fele-fele az oroszpárti és az oroszellenes. S ez teljesen politikafüggetlen.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 11:47:18

@chrisred:

Ahogy India is. Ami önmagában nem hoz jólétet.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 11:51:28

@maxval balcán bircaman: Az indiai társadalom nagyobb része a feudalizmusban ragadt.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 11:55:39

@maxval balcán bircaman: Kína jobb példa lenne, de az meg annyira felülről irányított társadalom, hogy nehéz megállapítani, hogy a társadalmi viselkedésben mi a beléjük nevelt automatizmus, és mi a társadalom önszabályozásának a vívmánya.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 11:58:24

@chrisred:

Nem ragadt ott, csak a szegénység nagy.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 11:59:33

@chrisred:

Eleve ilyenek a kínai hagyományok. A kínai ember számára mindig fontosabb a közösség az egyénnél, mert tudja, az egyénekből álló társadalom szétesik.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 12:03:07

@maxval balcán bircaman: Ha tényleg így lenne, akkor nem kellene példátlan méretű erőszakkal összetartani már évszázadok óta.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 12:03:52

@maxval balcán bircaman: A szegénység önmagában nem magyarázat.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 12:05:59

@chrisred:

Az állam mindig erőszak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 12:07:19

@chrisred:

Hanem következmény.
Válasz erre 

citrix 2018.10.26. 12:32:55

@maxval balcán bircaman: Van affinitás úgy érzem a váltásra. Bulgária a balkán része, ami átmenet Európa és a kelet között. Igazándiból ide már nem, oda még nem tartozik. Mint sikeres EU tagállamról a legkevésbé se beszélhetünk róla. Ha átállna az orosz érdekszférába és kilépne egyúttal (becsületesen) az unióból, akkor a többi EU-s keleti tagállam láthatná mi az alternatíva. Lássuk mi lesz belőle a szabadság elnyerése és az orosz befolyás után, eljön-e a várva várt jólét, megszűnik-e a korrupció és az elvándorlás. Nyilván igen mert a mesés kelet, az orosz igaz szeretet és segítség, Putyin erős és védelmező keze a haladás útjára vinné az országot. Érzek benned erőt és lelkesedést, szervezőkészséget hogy ennek egyik megvalósítója legyél, a bolgár emberekkel meg tudod értetni mi a jó nekik. Ha esetleg nem tudnák. Aztán ha tényleg látnánk milyen klassz az élet odaát, vége a Sorosok és Brüsszel aljas ármánykodásának és rombolásának, habzsi-dőzsi az élet (nem csak a Mészáros Lölőknek és Garancsiaknak) akkor mi is elgondolkodnánk. Nosza, lássuk és akkor gyere és mutasd az utat. De addig ne forgácsold szét erődet, egész nap tolod ide az oroszbérenc pártpropagandát miközben országod ott tart ahol a part szakad. Az itt elfecsérelt időt és energiát fordítsd hazád jó útra vezetésére. Hálásak lesznek, hidd el.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 12:37:42

@citrix:

A Balkán, mint Közép-Európa átmeneti zóna. Se a nyugathoz, se az eurázsiai térséghez nem tartozik szervesen, mindkettőből van benne valami azonban.

A baráti kapcsolat fontos mind az orosz térséggel, mind a liberalizmustól lassan megszabaduló nyugattal, de egyikhez se tartozunk. A megoldás a balti-dunai-balkáni szuperrégió megalapítésa lenne.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 12:45:14

@maxval balcán bircaman: Így van. Fogalmunk sincsen, hogy a kínaiak milyenek lennének az állami rerőszak kényszerítése nélkül. Van rá esély, hogy individuálisabbak és gyakorlatiasabbak, mint az európaiak.
Válasz erre 

citrix 2018.10.26. 12:46:03

@maxval balcán bircaman: Nosza, csak minket hagyj ki belőle. Nagyjából annyira van ilyenre szükségünk mint a hadikommunizmusra. Előbb lássuk az elért eredményeiteket és ha az olyan magas életszínvonalat hoz mint a hanyatló nyugat sínylődik akkor megígérem, én leszek az első aki követni akar.
Válasz erre 

errrrrrrrrr 2018.10.26. 12:48:00

Némán, a maxvalbirka bolgár??? Aztakutya...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 12:48:44

@chrisred:

Már ki lett próbálva. Nem működött.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 12:55:10

@maxval balcán bircaman: "A megoldás a balti-dunai-balkáni szuperrégió megalapítésa lenne."

Rég értettem ennyire egyet azzal, amit írtál. Bár nálam ebbe a régióba Fehéroroszország és Nyugat-Ukrajna (a valamikori Rzeczpospolita keleti fele), valamint Szentpétervár és környéke is beletartozik. Bár ez utóbbi tulajdonképpen a Baltikumhoz tartozik.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 12:58:27

@citrix:

A nyugat életszínvonalának oka a világ kifosztása. Mit kit fosszunk ki?
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 13:03:06

@maxval balcán bircaman: A finnek kit fosztottak ki?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 13:06:26

@chrisred:

Senkit. De csatlakoztatták őket a magállamokhoz a hidegháború miatt.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 13:11:55

@maxval balcán bircaman: Na látod.
Válasz erre 

Sir Galahad 2018.10.26. 13:13:30

Igen, lesz válság. A piacgazdaságnak törvényszerű velejárója, hogy időnként visszatér. Lesz az ősz után is tél, lehet szidni azért is a kormányt. És? Szerintem fontosabb kérdés, hogy a szükségképpen érkező válság terheit hogyan osztja el a kormány. Ennek, amit most látunk, ehhez még semmi köze. Az ennél sokkal durvább lesz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 13:13:48

@chrisred:

A godn az: ez nem megoldás most. S nem is lenne tisztességes.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 13:14:08

@maxval balcán bircaman: Amúgy Németország sem attól lett a világ egyik vezető gazdasági hatalma, mert kizsákmányolta Kamerunt és a namíbiai sivatagot pár évtizeden keresztül.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 13:20:40

@chrisred:

De, attól. Ez nem a gyarmattartás függvénye.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 13:29:36

@maxval balcán bircaman: Dehát én is ezt írom. Semmi köze a gyarmattartáshoz. A spanyolok kirabolták Latin-Amerikát, az oroszok Szibériát, a lakosság mégis szegény maradt. A német gazdasági sikerek oka a polgári világszemléletben és az életmódban rejlett, és az eredményei a német tudomány, ipar és kultúra terén jelentkeztek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 13:34:52

@chrisred:

Aki részese tud lenni a másokat kizsákmányoló rendszernek a nyertes oldalon, az gyarapszik, s ehhez nem kell közvetlen gyarmatosítás se.

A 80-as évek végén azt ígérte nekünk a nyugat, minket is bevesz a klubba a nyertes oldalra, de kiderült: a vesztes oldalra kellünk.

Ez a nyugat nagy hibája volt, ezzel a saját portájuk előtt közvetlenül teremtettek magunknak ellenséget.

Másrészt meg jó, hogy nem mocskolódtunk be azzal, hogy mi is kapunk részt a világrablásból.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 13:44:59

@maxval balcán bircaman: Ez igaz. De ilyen nagy szavakat nem használnék, ezekről a kérdésekről nem a "nyugat" döntött, hanem személyek, politikusok, például Kohl vagy Mitterand. Akik bizonyára jól ismerték a saját társadalmukat, de láthatóan nem sokat tudtak Kelet-Európáról, a szovjet gyarmati társadalmakról.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 13:48:41

@chrisred:

Egyszerűen kellett a pénz. Hatalmas tőkeinjekciót adtunk a zuhanó nyugtanak. Mára ez elfogyott, innen a pánikjuk.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 13:50:16

@maxval balcán bircaman: Azt a pénzt, amivel tartoztunk nekik? :)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 13:54:56

@chrisred:

Sokkal többet vittek el, s a tartozás is maradt.
Válasz erre 

citrix 2018.10.26. 14:01:03

@maxval balcán bircaman: Az a helyzet hogy ha nem tudsz a hanyatló nyugat életszínvonalához közel állót biztosítani akkor bukott a mutatványod. Ígéretekkel, orosz igazsággal és nemzeti öntudattal, marhaságokkal a kifosztásról tele van a padlás, arra legfeljebb a hülyék vevők. Minket kifosztott Orbán és pereputtya, a Mészáros Lölő és Garancsi, a stadionokra eltüzelt száz és ezer milliárdokkal. Ők fosztottak és fosztanak ki ezután is.
Bulgáriában valósítsd meg az álmaidat és ha minden szép és jó, svájci az életszínvonal akkor keress meg minket. Az oroszbarát jólétről addig köszi de lemondunk.
Válasz erre 

igazmondojuhasz 2018.10.26. 14:05:16

@Soha ne tegyel haver a fekete lora: pontosabban a felvehető HITEL mértékét növelték meg 15 millió Ft-ra. Amit vissza kell fizetni kamatokkal együtt. Nagy segítség, hogy megengedik az elvtársak, hogy több hitelt nyögjön a magyar.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 14:05:30

@citrix:

Pedig a szellem az anyag előtt van. Továbbá ott az empíria: 20 év nyuugatnyalás, liberális modellkövetés nem hozott nyugati életszínvonalat. Ezek után nehéz lesz meggyőzni a népet, hogy az 1990-2010 közti liberális görénykurzushoz való visszatérés a megoldás.

Az orbánlop szöveget meg ma már azok se huiszik el, akik gágogják.
Válasz erre 

Soha ne tegyel haver a fekete lora 2018.10.26. 14:15:29

@igazmondojuhasz: S kotelezo tobbet felvenni?
Válasz erre 

citrix 2018.10.26. 14:44:41

@maxval balcán bircaman: Tehát Orbán aki degeszre tömte (lopta) közpénzből a strómanjai zsebét, ezer milliárdokat égetett és éget el soha meg nem térülő beruházásokra, ő a jó és becsületes. Az EU minden rossz okozója, kifoszt minket azzal hogy ezer milliárdokat ad amiből a politikusok betegre lopják magukat. A kint dolgozó magyarok is ki vannak fosztva, sínylődnek. Ha az oroszokhoz tartoznánk akkor pénz semmi, dolgozni oda a kutya se menne és Putyint csodálhatnánk az óriásplakátokon. Nyomor, szegénység, rendőrállam és egyéb nyalánkságok. Tényleg csak ez hiányzik meg a hadikommunizmus.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 14:58:25

@citrix:

Ballib mítoszokat gágogsz.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.26. 15:43:18

@maxval balcán bircaman: Ezt szeretnék elhitetni a politikusaink, akik megszedték magukat ebben az időszakban. Valójában a tartozás nem megmaradt, hanem újratermelődött.
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.10.26. 16:48:18

Emlékezzünk! 2010 előtt minden egyes év úgy kezdődött, hogy bemondták az aktuális áremelkedéseket a villany a víz a gáz és a tömegközlekedés terén. A szociszadesz kormány 8 éves regnálása alatt 200 %-kal emelkedett a gáz, és 150 %-kal a villany illetve a tk. fogyasztói ára..
Válasz erre 

VT Man 2018.10.26. 16:59:24

@Buchhalter:
"Ja a kisember azt veszi észre ,hogy alig nő a bérre"

A kisember azt veszi eszre, hogy dragul a hasznalt auto szervize, mert mar 400-500 ezer Forintot keresnek az autoszerelok.

Azaz keresnenek, ha lennenek.

De mivel budos a munka, nem megy senki autoszerelonek. Meg hat ott dolgozni is kell.
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2018.10.26. 17:11:49

@VT Man: No igen.. Meg amelyik egy kicsit pötyög németül, már húz is el nyugatra..Erre mondják, hogy a szocializmusnál csak az a a rosszabb, ami utána jön..
Válasz erre 

Gábor Révész 2018.10.26. 18:19:52

Na, megjött a nehéztüzérség mellé a könnyűlovasság is. Sosemvolt nickek támogatják a hős bircát!
Válasz erre 

2018.10.26. 18:49:51

@maxval balcán bircaman: Hogy a fenében lehet, már többedszerre látom, hogy tied az első komment? Hogyan csinálod? Pénzt kapsz érte? Lehet erre jelentkezni valahol?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.26. 18:58:39

@Geza vagyok:

A természetes jó hivatalában lehet rá jelentkezni.
Válasz erre 

Gábor Révész 2018.10.26. 19:12:25

@Geza vagyok: Naív vagy. Birca az egyik vezető fizetett bérkommentelő a fidesz-csapatban. Ő azért kap fizetést, hogy minden nap, minden kormánykritikus blogbejegyzéshez odaböfögjön valami állatságot. Sajnos még mindig van egy csomó ember, aki vitába száll ezzel a pondróval, aki közben röhög a markába, hiszen minél többen reagálnak rá, annál több jutalékot kap. Ne akarj erre a posztra jelentkezni, mert ehhez nagyon jól kell se..et nyalni a Lendvai-központban!
Válasz erre 

2018.10.26. 19:22:56

@Gábor Révész: De én miért nem lehetek ilyen, és ráadásul ezért pénzt is lehet kapni? Én is akarok hugyér-szarér ingyenpénzt keresni!!! Hol lehet jelentkezni?
Válasz erre 

2018.10.26. 19:24:39

Fikázni pont olyan jól tudok, mint bármelyik magyar idióta. Építő jellegű hozzászólás már sokkal nehezebb dolog. Azért nem fizetnek valahol? Annak is kéne az elérhetősége.
Válasz erre 

2018.10.26. 19:27:34

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: De legalább bemondták és tudtunk róla. Ma a migránsokon kívül semmit se mondanak be. Tehát nincs semmi más csak a migráns meg a soros, minden egyéb a lehető legeslegjobban van ezen a lehető legeslegjobb magyarországon.
Válasz erre 

Gábor Révész 2018.10.26. 19:33:34

@Geza vagyok: Te is pontosan tudod: sehol. Ez nem jelentkezős poszt. Ezt ki kell érdemelni. És ne akard tudni, hogyan!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.26. 20:01:37

@nemecsekerno_007: Már megint öcsém...!
Válasz erre 

2018.10.26. 23:56:22

Ezt a kibaszott fácsé ajánlót, ami majd' minden blog olvasásakor felugrik, hogy a retkes picsába lehet blokkolni? Mielőtt olyan hülye ajánlatok jönnek, mint az Adblock, meg az ublock csak szólok, már megvannak. Ennek ellenére nem lehet sem magát az elemet, sem pedig a felugró ablakot blokkolni. Egyrészt kurva idegesítő - hagy döntsem el én, hogy megosztok-e valamit vagy nem -, másrészt kapja be a pöcsöm, aki ezzel szopatja a jó népet!
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.10.27. 04:18:05

@maxval balcán bircaman: De a kommunista zsidóterror elfogyhatna már végre.
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.10.27. 04:18:48

@maxval balcán bircaman: Milyen hivatalom van nekem?
Válasz erre 

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.27. 06:28:29

@kolomparlole1114: Sorosnál dolgozol, a nemzetközi karvalytőke bújtatott ügynöke vagy és én mint közíró, leleplezem orosz népünk és a a baráti magyar nép elleni áskálódásodat. Az ügynökök kérdését nem lehet könnyelműen felfogni, mert a régi világ hívei mindent elkövetnek tervük végrehajtása érdekében, amit elősegít az is, hogy az összeesküvés felgöngyölítése nem volt elég alapos és vezető pozícióban ül sok olyan egyén még ma is, aki támogatta vagy elnézte az összeesküvők működését. Ha nem akarjuk, hogy veszélybe kerüljön a demokrácia minden vívmánya, a köztársaság és mindaz, amit a dolgozó nép véres verejtékkel megteremtett, akkor gyorsan el kell távolítanunk a felelős helyekről azokat, akik egy húron pendültek az összeesküvőkkel. Olyanokat kell a helyükre ültetni, akik a dolgozó népet szeretik, akiknek demokratikus meggyőződéséhez semmi kétség nem fér és akik az összeesküvéssel nem szennyezték be magukat.
Válasz erre 

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.27. 06:31:13

@Gábor Révész: Az én közírói munkásságom mutat nektek utat az internet sötétjében, akár csak egy világítótorony. Rámutatok a finánctőke ügynökeire és áskálódásukra, amiben az orosz és magyar nép támogatását is élvezem.
Válasz erre 

maxvaI baIcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.27. 06:33:06

@Geza vagyok: SMS-ben kapok értesítést minden új sorosista posztról. Ebből is látszik mennyire megbecsült közíró vagyok.
Válasz erre 

ElIenzéki Tüntető 2018.10.27. 06:33:42

@maxvaI baIcán bircaman: Én nem vagyok "közíró" és én is kapok.
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.10.27. 10:37:40

@Geza vagyok: Mit mondjanak be most te szerencsétlen, ha nincs emelkedés? Ha ezt mondanák be, akkor meg az lenne a bajod, hogy kormánypropaganda. A nyuszi meg a sapka esete..
Válasz erre 

lpt1 2018.10.27. 10:44:47

@maxval balcán bircaman: Ja, a vesztes oldalon vagyunk. Az utcák konganak az ürességtől, nem jár teherautó sem. A boltokat már nem csak hétvégére zárják be, de ha nyitva is vannak, ember nem jár bennük, mert nincs árukínálat. A lakásárak is a szoci idők szintje alatt vannak, szinte már az eladó fizet azért, hogy ebben az országban lakhasson a vevő. Meg is szüntették a lakástakarékot, mert senki nem vette igénybe. A turizmus is mélyponton van, négynapos hétvégéken is üresek a velnesszhotelek, az emberek otthon gubbasztanak. Legelterjedtebb, és legolcsóbb szórakozási forma kimenni a stadionba, és megnézni egy meccset. Emiatt a kormány kénytelen több stadiont építeni 10 év alatt, mint Kádárék 40 év alatt.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.10.27. 10:48:05

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Még mindig, a probléma adott.

De ha még 10-15 évig a Fidesz kormányoz akkor már kicsit változhat a helyzet. A KATA-sok közül is egyre többen mennek nyugdíjba, azok viszont már nem fogják terhelni a rendszert, így könnyebben finanszírozható. Szóval az idő a kormánynak dolgozik.
Válasz erre 

tireless treehugger 2018.10.27. 11:28:15

@Látens Inszinuáció:

Ha a facebookkal van problémád akkor azt kellene leválasztanod,,
pl: "stop facebook tracking"

De ha úgy böngészel hogy be vagy lépve különböző oldalakra akkor már túl késő, komplett új kezdést ajánlok, új vinyó új kernel új memória kártyák új média fájlok új dokumentumok. A régieket előzőleg feltöltöd cloudba és aztán csak sandboxban nyitod meg és ha szükséged van valamire csak vágólapon és kizárólag adatod emelsz ki belőlük.

A paranoia kifizetődő.

Egyébként pedig
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.27. 11:57:58

@nemecsekerno_007: Igen a kormánynak.
Meg a csókosoknak.
Addig csak kimennek még pár százezren.
Addig kihalnak azok a nyugdíjasok is,akiknek külföldről küldik a gyerekeik a pénzt haza.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.28. 05:34:27

@nemecsekerno_007: A katás vállalkozók száma korosztályonként eltörpül amellett, amekkora különbség van a nyugdíjba vonulók és az aktív korosztályokba belépők száma között. A felosztó-kirovó rendszer fenntarthatatlan, ez évtizedek óta közismert tény.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.10.28. 10:29:57

@chrisred: Számok, link?

"A felosztó-kirovó rendszer fenntarthatatlan, ez évtizedek óta közismert tény."

Jaja, ezért volt álmegoldás a manyup (is) Mert a felosztó-kiróvó rendszer maradt...
Válasz erre 

chrisred 2018.10.29. 05:49:45

@nemecsekerno_007: "Számok, link?"

Eddig annyi volt, mint nálad.

officina.hu/gazdasag/52-kata-adozas

2015-ben mintegy 130 ezer volt. Ezt az aktív munkavállalói korosztályok között elosztva, mondjuk negyvennel, az éves adag 3-4 ezer lehet.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_hosszu/h_wdsd001a.html

Az élveszületések száma: Az 1950-es évek második felében született, vagyis nyugdíjazás előtt álló korosztályok, és a 90-es évek végének, most muunkába álló korosztályok létszáma közötti különbség 50-60 ezer körül van.

Nem azért volt álmegoldás, mert elvileg pont a felosztó-kirovó rendszert váltotta volna fel idővel a kötmanyup, hanem mert fenntarthatatlan volt.
Válasz erre 

citrix 2018.10.29. 07:14:06

@maxvaI baIcán bircaman: Birka, te egy velejéig rohadt gennyes orosz ügynök vagy. Dolgozz a bolgárok átállításán és takarodj innen az anyádba. Putyinbérenc, aljas külföldi ügynök.
Te szerencsétlen, mesélj Garancsi, Mészáros Lölő és Tiborcz milliárdjairól, amik kizárólag állami pénzből származnak, versenyszférából egy fillér se származik. Tolvaj gazemberek, és te Putyinbérenc ezt a szemét bandát véded. Húzd meg magad otthon a bolgároknál és nyald a gazdád, Putyin fenekét fényesre.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.10.29. 09:08:33

@chrisred:

Itt 203 000 ír:

www.vg.hu/gazdasag/egyre-tobben-dontenek-a-katazas-mellett-767513/

"Nem azért volt álmegoldás, mert elvileg pont a felosztó-kirovó rendszert váltotta volna fel idővel a kötmanyup, hanem mert fenntarthatatlan volt."

A kettő összefügg :) A felosztó-kiróvó jellege miatt fenntarthatatlan.
Válasz erre 

chrisred 2018.10.31. 05:48:03

@nemecsekerno_007: Nem. Azért volt fenntarthatatlan, az állam a nyugdíjpénztári befizetések forrását a nem létező lakossági megtakarítások helyett a költségvetéséből teremtette elő.
Válasz erre 

2018.11.04. 10:50:08

@nemecsekerno_007:
"Dicsekvésnek ne lássék: az egész világon nincs annyi sikkasztó, mint ebben az ezeréves, szép magyar hazában. Nincs az a város, amelyiknek nincs meg a maga külön sikkasztója. Szóval, az álladalmi, társadalmi élet egyik mezején sem értünk el olyan gyönyörű rekordot, mint a sikkasztás terén! Csinálta az egész rendszer, melynek vezetőit leverték, de híveik még régi helyükön maradtak! Ismerős? A jövő térképén, Magyarország helyén 1 fehér folt lesz, ezzel a felírással, elsikkasztották! 1899 Debrecen
Minden komédia megfinomodott Budapesten. Csak 1 nem: a politikai komédia! nívótlanabb 1 peceszőllősi előadásnál. Már pedig minden komédiás tanul, készül, növekszik, csak a magyar politikusok nem tanulnak! Ady Nagyvárad 1903!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard