Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Trump és Orbán összeborulnak, és kölcsönösen benyújtják egymásnak a számlát

Trump és Orbán összeborulnak, és kölcsönösen benyújtják egymásnak a számlát

Összenő, ami összetartozik – summázhatnánk a hírt, mely szerint Orbán Viktort fogadja Donald Trump amerikai elnök. Az a csoda, hogy a két politikus eddig még nem folytatott kétoldalú megbeszélést, hiszen lényegében ugyanannak az irányzatnak a karakteres képviselői. Persze, volnának nyomós érvei az elnöknek arra, hogy még egy kicsit előszobáztassa a magyar kormányfőt, ám most ezeket felülírja a szükségszerűség. Trumpnak is szüksége van ugyanis Orbán támogatására bizonyos ügyekben, a magyar miniszterelnök pedig fajsúlyos politikai szereplőként villoghat az elnök oldalán. Szinte mellékes körülmény, megegyeznek-e most valamiről, fontosabb, hogy mindkettőjüknek demonstrálniuk kell egységüket és egyetértésüket a külvilág felé.

168_ora.png

Fotó: 168ora.hu

Miután kifejezetten szívélyes viszonyt ápol Donald Trump Kim Dzsongunnal, Észak-Korea teljhatalmú diktátorával, egyáltalán nem meglepő, hogy egy szűk körű tárgyaláson vendégül látja Európa fenegyerekét, Orbán Viktort is. A magyar kormányfő régóta ácsingózott a világ legnagyobb hatalmú emberének kézszorítására, és a hírek szerint a nagy álom május 13-án beteljesül. Meglehetősen rögös út vezetett idáig, de úgy tűnik, Orbánnak megérte türelmesen kivárnia a sorát, hiszen az EP választás finisében parádézhat majd az amerikai elnök oldalán.

A magyar kormányfő szokásos taktikáját alkalmazva érte el célját, ami nem túl bevett eljárás a diplomáciában, de az ő esetében eléggé célravezető. Orbán ugyanis épp úgy keresztbe tett több esetben az Egyesült Államok érdekeinek, mint ahogy lényegében az Európai Unióval is folyamatos harcban áll. Ezzel hívja fel magára a figyelmet, és így teremt a maga számára olyan alkupozíciót, amelyekből csak jól jöhet ki. Rendszeresen blokkolta például azokat a megállapodásokat, melyek Ukrajnát az EU-hoz és a NATO-hoz közelítették volna, ami elég komoly nemtetszést váltott ki mindkét szövetségesünkből.

Hosszú évek pávatánca után jutott el például az Európai Néppárt odáig, hogy Orbán hibrid rezsimjét a Fidesz tagságának felfüggesztésével megbélyegezze.

A CEU elüldözésének lebegtetése is egy olyan mesterségesen keltett konfliktus volt, melyből tőkét kovácsolhat Orbán, hiszen az úgynevezett „Soros egyetem” hazai működését csak bizonyos gesztusok és engedmények fejében hajlandó megengedni. A sajtószabadság igen erős megnyirbálása, a jogállamiság leépítésének folyamata szintén olyan kérdések, melyeket Orbán alku tárgyává tett, noha demokráciákban ezek alapértékek, vagyis épp úgy nem csereszabatosak, mint ahogy a törvény előtti egyenlőség biztosítását vagy a szólásszabadságot sem bocsáthatja áruba egy európai jogállam.

Az EU vezetői ezért hangsúlyozzák folyamatosan, hogy elegük van Orbán alkudozásaiból, igaz, a tettek szintjén még mindig kísért a magyar miniszterelnök kalmár szelleme a kontinensen. Hosszú évek pávatánca után jutott el például az Európai Néppárt odáig, hogy Orbán hibrid rezsimjét a Fidesz tagságának felfüggesztésével megbélyegezze. A politika persze ma már sokkal inkább szól az érdekekről, mint az elvekről, ezért ne csodálkozzunk, ha egy olyan populista politikus, mint Trump végül engedett a kérésnek, és fogadja Orbánt a Fehér Házban.

Az elnök egyrészt szeretné megtörni a magyarok hajthatatlanságát Ukrajna ügyében, ami némi engedmények árán nyilván sikerülni is fog neki, másrészt szeretné valamivel honorálni Orbán támogatását, amit erősen Izrael-barát politikájához nyújt. A magyar diplomácia ugyanis az EU tagországok közül lényegében egyedüliként segítő kezet nyújt Benjámín Netanjáhú kormányának ahhoz, hogy erővel oldja meg az úgynevezett palesztin kérdést. Miután Trump demonstratív módon Tel-Avivból Jeruzsálembe költöztette az USA nagykövetségét, ezt a palesztinokat provokáló lépést egyedül Magyarország követte az uniós tagállamok közül.

Orbán lényegében Trump és Netanjáhú kottájából játssza közel-keleti politikáját, amivel nyilván jó pontokat szerzett az amerikai elnöktől. Legutoljára akkor demonstrálta Magyarország, hogy teljesen külön utakon jár, mint az EU tagországai, amikor az utolsó pillanatban megvétózta a tagállamok Izrael politikáját elítélő közös nyilatkozatot. Ennek ellenére Finnország ENSZ-nagykövete felolvasta a dokumentumot, jelezve, hogy a magyarok nem blokkolhatják a végtelenségig az uniós tagországok döntő többségének véleményét.

index_163.jpg

Fotó: index.hu

Ugyanakkor Orbán Izrael-barát politikája hatalmas kontraszt a magyar kormány antiszemitizmust gerjesztő Soros-kampányához képest, de amíg a Fidesz tábora külön tudja kezelni a két ügyet, ennek nem lesznek káros következményei a kormánypártra nézve. A magyar diplomácia egyetlen célja, hogy különállásának demonstrálásával olyan új szövetségeseket édesgessen magához, mint például Kína, Oroszország, Kazahsztán, vagy Üzbegisztán, ugyanakkor a hagyományos szövetségi rendszereinken belül minden közös nyilatkozathoz feltételeket kössön. A haszonelvű politizálásnak megvannak az előnyei, de hosszú távon senki sem fog bízni egy ilyen ország miniszterelnökében. Kérdés, hogy Trump bármit is elhisz-e Orbánnak? Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Az ellenségem ellensége a barátom, de ettől még nem fogok bízni benne.”  

58 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Trump és Orbán összeborulnak, és kölcsönösen benyújtják egymásnak a számlát Tovább
Facebook Tetszik
0
58 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor
  • Hol tart Orbán Viktor brandépítése? Hol tart Orbán Viktor brandépítése?
  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval
  • Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6414799074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.02. 12:24:55

A lényeg most: az euroatlantizmus rombolása annak belső ellentéteinek kihasználásával. A nyugat zuhanó gyengülését kár, sőt bűn lenne nem kihasználni.
Válasz erre 

legeslegujabbkor 2019.05.02. 21:30:52

@MAXVAL bircaman közíró: "A nyugat zuhanó gyengülését kár, sőt bűn lenne nem kihasználni. "

Mire lehet használni, ha szétesik az Unió?

Jó, újra lesz VÁM, COCOM lista, meg saját határvédelem.

A Gripenek végre felszállnak
Válasz erre 

vajdasagi 2019.05.02. 22:08:37

@MAXVAL bircaman közíró: @legeslegujabbkor: Meg Oroszország újra ideiglenes itt állomásoztathat majd csapatokat Birca reményei szerint, ahogy azt a Nagy Szovjetúnió is tette évtizedekig, igaz Birca?. Putyin embereitől kapta Birca ezt a hosszútávú feladatot és jól is végzi, hogy rohadna meg.
Válasz erre 

Sir Galahad 2019.05.02. 22:16:38

Ukrajna maga akadályozza közeledését az EU és a NATO felé. Azzal, hogy a kárpátaljai magyarokat folyamatosan szekálja, amire a magyar kormány egyszerűen nem reagálhat másként. Ha Trump azt szeretné, hogy Ukrajna könnyebben integrálódjon az európai szervezetekbe, akkor ez ügyben nem Orbánnal kell beszélnie, hanem az ukrán vezetőkkel: őket kell rábírni arra, hogy tartsák tiszteletben az ottani magyar kisebbség jogait.
Válasz erre 

szepipiktor 2019.05.02. 22:18:15

Tényleg van lejjebb...
Tényleg, trump és a ferdeszemű idióta jó visznyban vannak?
Ezt kell hazudni, hogy gondolatok egymásba fűzhetők legyenek?
Mi a közös a csútiban és trumpban?
Azon kívűl, hogy mindkettőt a neoliberális nemzetközi aktivistamozgalom támadja?
Arra persze nem gondol egyetlen bérblogger, hogy a csútit azért "rendelték ki", mert a szőnyeg szélésre állítják?
Mint NATO szövetségest, aki az ellenségnek dolgozik?
orbán bapi szinten köpködi az ellenség, hogy a populizmust belpolitikai célokra használja.
Most ez az írás mi?
Belpolitikai célú kamuhalmaz.
Válasz erre 

Dr. Fotos 2019.05.02. 22:33:15

Trump infantilis hulye mint a segg. Barki pikk-pakk idiotat csinal belole.
Válasz erre 

László Szűcs Szümi 2019.05.02. 22:41:22

Milyen különös, hogy egy ilyen fikarcnyi ország ennyire érdekli Trumpot. Talán fáj ez az ellenzék (sic!)nek, de létező jelenség. Választások után jön a meglepőcc. Egyenlöre nagyon úgy tűnik, hogy - Rejtőután szabadon - Freddi bátyám kavarja....és láthatólag jól kavarja.
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.05.02. 23:12:08

Valaki majd szoljon neki, hogy ne kopkodje szet a szotyit. A paraszt kocsog.
Válasz erre 

sírjatok 2019.05.02. 23:13:14

Összefoglalom a cikket: Orbán annyira rossz, tehetségtelen és ellenszenves politikus, hogy találkozik Trumppal, és ez rossz.

Hát, gyerekek, így az egyharmad se lesz meg :D
Válasz erre 

sírjatok 2019.05.02. 23:16:40

Ismételjük együtt: elszigetelődött az Orbán-kormány. Ez a blog is sokszor megírta, pl.:

szeka.blog.hu/2014/12/02/a_korrupcio_ellen_nincs_csodafegyver
"Lássuk a tényeket: Az elmúlt négy és fél év alatt hazánk nemzetközi téren olyannyira elszigetelődött, hogy a nyugati világ egyetlen meghatározó politikusa sem hajlandó szóba állni sem a magyar külügyminiszterrel, sem a miniszterelnökkel. "

szeka.blog.hu/2016/02/03/ot_hadszinter_melyeken_kemenyen_kell_kuzdenie_az_orban-kormanynak
"Ez a konfliktus sok politikai hasznot hozott ugyan Orbánnak, de országa elszigetelődött, és teljesen elvesztette szavahihetőségét a magyar kormány"

szeka.blog.hu/2017/09/25/most_mar_hivatalos_erdeklodes_hianyaban_elmarad_a_lazadas_eve
"Hogy ez mit jelent Orbán Viktor számára? Minimum elszigetelődést, maximum bukást."

Ilyenkor nem érzitek, hogy égtek, ballibák?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.02. 23:28:02

"Miután Trump demonstratív módon Tel-Avivból Jeruzsálembe költöztette az USA nagykövetségét, ezt a palesztinokat provokáló lépést egyedül Magyarország követte az uniós tagállamok közül."

Szóval Magyarország mikor is költöztette a nagykövetségét Jeruzsálembe?

Ja, hogy nem is! :O
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.02. 23:33:23

Erre a találkozóra Orbánnak már nem is nagyon van szüksége.

@Sir Galahad:

"Ukrajna maga akadályozza közeledését az EU és a NATO felé. Azzal, hogy a kárpátaljai magyarokat folyamatosan szekálja, amire a magyar kormány egyszerűen nem reagálhat másként.2

Így igaz. Remélem, Orbán semmiféle engedményt nem tesz Ukrajna NATO-közeledése megakadályozásának terén.
Válasz erre 

SzemkilővetőNÉ Brüsszelbe menekűl................. 2019.05.03. 01:53:02

Majd libbantak jol megirjak, Hogy eszak koreai diktatorral hamarabb talalkozott, tehat Orbant meg annyira sem becsulik. Es egyebbkent is csak szamonkerni hivjak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.03. 05:20:10

@vajdasagi:

Oroszország nagyhatalom. Akik azt hitték, legyőzhetik, csúnyán tévedtek.

Ma Oroszország és Kína a népek nagy támaszává vált. Érthető, ha ez hisztériás tombolást vált ki a háttérhatalomban.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.03. 05:21:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Eleve nem érdeke Mo-nak, hogy bezáruljon körülötte a NATO-gyűrű.
Válasz erre 

Semper Fidelis 2019.05.03. 05:30:46

Eddig azon nyannyogtatok, hogy Trumpli ignorálja Orbánt. Most akkor mi van? Szánalmasak vagytok.
Válasz erre 

alfacharlybravo 2019.05.03. 07:23:23

@vajdasagi: Most az ideiglenesen Magyarországon tartózkodó j-USÁK csapatokról lesz szó, hogy mennyit fizetünk érte? A kötelezően vásárolandó repülők meg rakéták száma lesz a téma.
Válasz erre 

Ménár Atya 2019.05.03. 08:00:15

Hát, volt ebben minden, de a legjobb az antiszemitizmust keltő izrael barát kormány.......
Ez kb az Obama kormány Ku Klux Klan támogatója ", megfelelője lehet :D
Válasz erre 

Minden ballib bérretteg 2019.05.03. 08:53:53

Ennyi baromságot rég olvastam így egymásra hányva..

Trump és Észak Kóreai barátság.. :DDD
Orbán és Trump egymásra utaltság.. :DDD
Soros támadása mint antiszemitizmus.. :DDD

Komolyan mondom súlyos agykárosodást szenvedett a Szeka nevű Gyurcsanyista gyűlölködő csürhe. :DDD
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.05.03. 08:54:09

A legfontosabb szövetségesünkkel ma van és adott egy, közös pont, éspedig a nem létező migráció, amit ez a sátánfajzat Soros, a nyitott társadalom égisze alatt zúdított reánk.

Az amcsi költségvetés pontosan úgy szenved ettől, az értelmetlen pénzpocsékolástól mint az európai és a magyar. Viktor főnököt pedig nem fogjuk engedni, hogy üres kézzel, elmenjen egy korszak alkotó megbeszélésre.

Van még a tarsolyunkban egy és más jó probléma megoldás.
Válasz erre 

Minden ballib bérretteg 2019.05.03. 08:55:06

@Semper Fidelis:

"Eddig azon nyannyogtatok, hogy Trumpli ignorálja Orbánt. Most akkor mi van? "

Szerinted a ballib gyűlöletkeltőknek számít, hogy gyökeresen mást kell hazudni, mint tegnap ?
Ne légy naív ! ;)
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.03. 09:33:33

@László Szűcs Szümi:
“Milyen különös, hogy egy ilyen fikarcnyi ország ennyire érdekli Trumpot.”

Nem az ország érdekli, hanem a kétkulacsos - vagy több - vezetőjét akarja a helyére rakni, miután most már explicite az amerikai érdekek ellen tevékenykedik, közben pedig velük áll szövetségi viszonyban!
Erről van szó, nem többről.
Erre tényleg érdemes büszkének lenni, valóban!
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.03. 09:46:04

@sírjatok:
“Orbán annyira rossz, tehetségtelen és ellenszenves politikus, hogy találkozik Trumppal, és ez rossz.”

Mert szerinted egy találkozás csak “jó” lehet, ugye.
Akkor is az, ha egy szívlapáttal vágják majd pofán szeretett vezéredet a geciskedéseiért, hiszen Trump vágja pofán, és ez neked már “rangot” jelent..!
Biztosan igazad van, hát már hogyne lenne.
Előre is gratulálok!

Mindenesetre nem árt, ha már időben elkezded fogalmazni a magyarázkodást, pl: “az is bizonyítja, hogy mennyire szeretik orbánt, hogy SZÍvlapát volt az eszköz, mert ugye mással is pofán lehetett volna baßni, de direkt a szeretetet akarták jelezni..!”
Meg ilyeneket.
Fog kelleni!
Válasz erre 

Minden ballib bérretteg 2019.05.03. 09:46:28

@morph on deer:

Éppen mint a faék.. Minden történést csak és kizárólag olyan szűrőn keresztül nézel, ami neked tetszik.
A Natenjahu vonalat, a migráció ellenességet, mint közös pontot, még a Szeka nevű hivatásos bérhazudozó blog se tagadja, csak nem tudja hogyan interpretálja, ezért fullad rögöhögésbe a Szekát olvasó törzsközönség rendre.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.05.03. 10:01:01

Inkább valami kémregényt írnátok mert az legalább izgalmas lenne.
Mert ez így gyenge. Az ellenzék teljesen kakukk...
Válasz erre 

Kivlov 2019.05.03. 10:11:15

Trump-pal nincs gond.
A gond a polkorrekt libbant hisztinépséggel van.
Válasz erre 

ursus artos 2019.05.03. 10:13:31

"A magyar kormányfő régóta ácsingózott a világ legnagyobb hatalmú emberének kézszorítására..."
Ezeket mikor találjátok ki? És mi a célja?
Válasz erre 

ursus artos 2019.05.03. 10:17:29

@sírjatok: "Ilyenkor nem érzitek, hogy égtek, ballibák? "
Nem érzik, mert azt mondják, hogy 2014 óta nagyot változott a világ... És nyilván véleményük is változhat, mint mindenkinek. Orbánt kivéve.
És különben is: ettől még úgy is el van szigetelődve Orbán...
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.05.03. 10:26:38

@morph on deer:

És mi van akkor, ha titeket vág pofán az a szívlapát?
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.03. 10:51:43

@Minden ballib bérretteg:
“A Natenjahu vonalat, a migráció ellenességet, mint közös pontot”

Aha. És szerinted az kompenzálja az oroszokkal történő összefonódást, (kis olvasnivaló: linx.crji.org/en_US/2018/08/30/mol-si-otp-matriostile-unguresti/)
és a kínaiak beengedését, ugye?
Azokat a tisztán amerika-ellenes megnyilvánulásokat már nem is említve, mint a CEU ügy, a fegyvercsempészek kiadásának elutasítása, vagy az ukrán kérdéshez való viszonyulás,
hogy mást ne is mondjak.

Ahogy gondolod.
Trump valóban egy dióta, de az amerikai érdekek mindig is fontosabbak neki, mint a közös seggnyalás, vagy a migránsok közös gyűlölete, ezt fogod majd látni magad is.
Szerintem átvételi elismervénnyel (nyugtával) dícsérjük a napot.
Válasz erre 

konrada 2019.05.03. 10:53:12

@Minden ballib bérretteg:
"számít, hogy gyökeresen mást kell hazudni, mint tegnap ? "
@morph on deer:
" vezetőjét akarja a helyére rakni"

PERFECT!!!;))
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.03. 10:54:18

@Jakab.gipsz:
“És mi van akkor, ha titeket vág pofán az a szívlapát?”

A szeretet jeleként? :)
Az nem ugyanaz a lapát lesz, azt te is tudod. Még szerencse, hogy annyi a lapát, hogy bőven van választék.:)
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.03. 10:58:25

@Jakab.gipsz:
“Van még a tarsolyunkban egy és más jó probléma megoldás.”

Már tarsolyunk sincs, - mert azt is ellopták - nemhogy benne valami is..;))
Vicces fiú vagy te, tényleg.
Válasz erre 

szepipiktor 2019.05.03. 11:17:27

@alfacharlybravo:
Jól látod!
Trump induláskor belengette, hogy vége a NATO potyautasainak, ami jellemzően nekünk szólt.
Sok éve nem telejítsjük a szerződésben aláírtakat.
Most az EU választások előtt a csúti az európai támogatás miatt (és mert már az EU is belengette a pénzek visszafogását) hirtelen vásároltunk fegyvereket, de kizárólag németet és európait.
Ma gyakorlatilag a Gripenek alap rakésztakészlete amerikai.
És ehhez jön még a nyilt szovjetbarátság, ami ugye a NATO esetében elfogadhatatlan.
Trump jogosan mérges, hogy ők fizetik a mi részünket, majd a felszabaduló pénzt meg máshol költjük el. OK, ez ugyanígy lenne, ha az EU-s pénzekre építve csak amerikai fegyvereket vásárolnánk.
Itt egy számonkérés várható.
Ugyanígy nem volt kompatibilis orbán és Berlusconi sem, azt is a liberális sajtó hozta össze.
Most is ez van, Trumpot alapból támadja a demokraták oldaláról támogatott aktivistaközösség, ebbe húzzák bele a csútit is, a két legyet egy csapásra módon.
Innen meg érthető a hazudozás.
Válasz erre 

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2019.05.03. 11:22:52

Kábé két és fél éve írtam... :)

AMERIKAI ELNÖKVÁLASZTÁS

Két rossz közül új elnököt
Választott tegnap az USA,
S tátogsz, mint egy partra lökött
Pettyes és/vagy fehér busa.

Kabaré ez, vagy csak dráma?
A nagydumás fehér fétis
Így kenterbe verte máma
Szerencsétlen Clintonnét is?

Eredménytől bambán állasz,
Sajtó zagyvál havat-hetet…
Hogyha Donald Trump a válasz,
Kérdés vajon mi lehetett?!

„Tippelnék: ’Ki igazította útba a Macauley Culkint a Home Alone 2 szálloda jelenetében?’” /F. Péter, a költő humán végzettségű mérnökkollégája/

„Na, költő polgártárs, álljunk meg egy szóra! Nem az a kérdés, hogy mi lehetett a kérdés, hanem az, hogy pettyes busa (Hypophthalmichthys nobilis) és/vagy fehér busa (Hypophthalmichthys molitrix) lett-e otromba módon partra lökve?! A magyar horgásztársadalom és a környezetvédők széles köre nevében mielőbbi választ követelek!” /Áder János, köztársasági elnök/

„A kérdés így szólt: ’Na, ki a király?!’ A válasz én vagyok!” /Donald John Trump, az Amerikai Egyesült Államok 45. elnöke/

„Vagy így: ’Hogy mondod amerikaiul az Adu Donáld nevet?” /Ász Ányos, nemzetközi kártyanagymester/

„Azt hiszem, hogy lemondok a Donald névről és illegalitásba vonulok! Inkognitóban négy évre elmegyek inkább toalett kacsának!” /Donald kacsa/

„Hillary is not hilarious today. She’s crying in the chapel.” /Bill Clinton, Clintonné férje/

„A világpolitikából kiábrándult költő e versében is szembemegy a tömegigénytelenséggel, és önfeledten rácsodálkozó rezignációval ás mélyre a semminél is lényegtelenebb válaszokat provokáló kérdésfeltevők pszichopatanyomaiban. A partra vetett hal sokatmondó némaságának a bulvársajtó zajos semmitmondásával való szembeállítása lélektanilag egy már-már freud-i Frady bravúr. A rossz válaszra keresett kérdés lezáratlan piedesztálra helyezése olyan filozofikus magasságokba emeli a művet, ahol az odamerészkedők egy szívvel légszomjazzák a soha el nem érhető igazságot.” /Ideoda Edéné Idei Ida, a Patára Fagyott Lókönnyek c. irodalmi folyóirat művészeti vezetője/

„Jaj, ha szenyor Dump visszatoloncol minket Mexikóba, akkor ki fogja feltakarítani azt a rengeteg szélfútta választási plakátszemetet az utcákról, amigos?!” /Juan Pablo Esperanza, bevándorló közmunkás/

„Mikor kiderült, hogy amit a tévében látok, az nem az Észbontók című vetélkedő döntője, hanem elnöki vita, akkor fogtam a készüléket és belehajítottam a Napba.” /Chuck Norris/

„Old Trump Donald had a charm
E-I-E-I-O
And on his charm he had some votes
E-I-E-I-O
With a vote-vote here,
And a vote-vote there,
Here a vote, there a vote,
Everywhere a vote-vote,
Old Trump Donald had a charm
E-I-E-I-O”
/amerikai népdal/

„Frady Endre, az elmemarketinges agymosás neoprimitív szellemi hullaszagot árasztó vámszedője és degenerátora ismét megvadult mamutcsordaként dübörgött keresztül a költészet porcelánboltján! A témaválasztás kivételesen elfogadható, és ennél fogva a verset is annak lehetne nevezni, ha el tudnánk tekinteni magától a verstől, illetve az annak szánt zavaros trump-i szóöntettől. Anyám szerint most ki fog törni a III. világháború, de talán annyira mégsem rossz ez a vers, hogy önvédelemből el kellene miatta pusztítanunk önmagunkat. Annyi jó mégis csak van benne, hogy nincs negyedik versszaka. Hála Istennek! Halleluja!” /Puzsér Róbert, kritikus/

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2016/11/amerikai-elnokvalasztas.html
Válasz erre 

szepipiktor 2019.05.03. 11:26:35

@Minden ballib bérretteg:
Így van, ezt jelezetm az elején én is!
Egyszerűen nem azonos a két "rendszer"!
- Trump a hozzájuk érkező ILLEGÁLIS bevándorlók és a terrorista alapú országokból korlátozza a dolgokat. Ornán meg egy - akár vannak, akár nem - átvonuló, itt letelepedni nem kívánó csoportot használ fel belpolitikai célokra.
- Trump hazarendeli a cégeket, Orbán kiszervezi a magyar gazdaságot...
- Trump esetén egy valós belpolitikai hatalmi harc van, a valós erejű - és a kozmoploitizmust támogató - demokraták harcolnak a valós erejű - a klasszikus liberális alapú Amerikát védő - republikánusok harca az egész. Nálunk NINCS valós ellenzék, így orbánt a külföldről pénzelt és irányított aktivistamozgalmak támadják és a megélhetési ellenzék erre a hullámra ül csak rá.
Ott valós erejű pártok harca van csak, a globalizáció, a kozmopolitizmus (keleti és nyugati parti nagyvárosok és környéke) harca a klasszikus liberális fehéramerikai (ami pedig még a latinok és színeszbőrűek többségének is jobb a másiknál, hiszen MUNKAHELY!!!) halmazok harca.
.
Egy Trump jellegű vezetőre a magyar választópolgárok 60%-a szavazna, de nálunk csak orbánok, gyurcsányok, széllllbernadettek, momentusok vannak.
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.03. 11:38:05

@Frady Endre:
“pszichopatanyomaiban”
:)))
Óbazmeg! Ez gyönyörű!
Válasz erre 

eloi 2019.05.03. 12:32:56

@morph on deer: Miért? Arra legyünk inkább büszkék, hogy nyaljuk kritika nélkül mások seggét, a saját érdekeink kárára? Oké, ez ballib hagyomány (merjünk kicsik lenni), de ne kérjétek már számon máson.
Válasz erre 

eloi 2019.05.03. 12:39:13

@morph on deer: Ti mindig azt vártátok, hogy majd a régi nagykövet pofán vágja, ja, nem, majd az új nagykövet pofán vágja, ja, nem... Meg majd Merkel, Macron... XYZ jól pofán vágja... És nem.
Most Trump sem fogja, ha a Magyarországon dolgozó követségi munkatársai és a CIA-s delegáltak rendesen, a magyar valóságról informálják és nem a magyar ballib hibbant ellenzék véleményeiről és sirámairól.
Orbán egyértelműen Trump SZÖVETSÉGESE!!! És egyik első "rajongója" is volt.
Ha Trumpnak csepp esze van, nem a barátját fogja ütni. És szerintem ennyi esze azért van.
(Mellesleg Soros neki sem a barátja!!! Nem az ő kampányába szállt be anno...)
Válasz erre 

eloi 2019.05.03. 12:50:26

@szepipiktor: Kár, hogy nem néztek néha a térképre. Oroszország gyakorlatilag a szomszédunk, és a világ egyik legnagyobb és legerősebb állama. Csak a sík hülyék lelik abban örömüket, hogy hergelik.
Szerinted, ha a NATO elérne az orosz határig, és az oroszok megtennék az ellenlépéseket, az jó lenne nekünk???
Ők itt vannak, Amerika meg sok ezer kilométerre.
Oroszország szekálásából nekünk eddig SEMMI HASZNUNK nem származott, csak kárunk.
És vesd már ezt még azzal is össze, hogy ki látja el Közép- és Nyugat (!!!) Európát gázzal, részben olajjal???
Hogy pl. a németeknek milyen velük a kapcsolatuk valójában a verbális csesztetésen túl?
Vagy milyen Kínával pl. az USA-nak? Ki, kinek a pincsije, meg ki hagyta, hogy pl. Kína erős befolyást szerezzen náluk??? (Lásd az USA kínai kézben lévő államadósságát pl.!)
Gondolkozzatok már néha.
Válasz erre 

eloi 2019.05.03. 13:10:04

Blogíró. Az "Izrael és a Soros ügyeket" azért kezeljük külön, mert külön ügyek!!!
Csak ti, ballib hazudozók, valóságferdítők és rágalmazók szeretnétek a Soros ügyből antiszemita ügyet kreálni, de nem nagyon megy, pedig tényleg mindent beleadtatok már az elmúl években. Mindent.
De nem tudtátok elérni, hogy az emberek - a saját véleménybuborékotokon kívül - Soros társadalom-mérnökösködési ármánykodásait zsidó ügyként lássa, mivel a hülye is tudja rajtatok kívül, hogy nem az! Soros származása ÉRDEKTELEN! Csak az a lényeg, hogy amit akar a társadalmakkal, és az tetszik-e vagy nem az EMBEREKNEK?! És ahogy kinéz most, a döntő többségnek nálunk NEM tetszik.
Ennyi az egész.
A származásáról beszélni, meg antiszemitázni, CSAK ELTERELÉS a részetekről, hogy ne kelljen arról beszélni, hogy amit ő akar, annak milyen hatásai lesznek, lennének a társadalmakra, az emberek életére és a jövőnkre nézve, valamint egész Európára nézve?!
Mert csak ezek a fontos kérdések! De ezek aknamezők nektek, akik pártoljátok Európa átalakítását. Nem jöttök ki jól az ilyen vitákból, ezért terelitek másra a szót!
Jó trükk, de egyre kevesebben veszik be szerencsére.
Válasz erre 

Andy73 2019.05.03. 14:13:47

Szánalmas. Mármint a blogger.
Az viszont örvendetes, hogy az amerikai elnök fogadja a magyar miniszterelnököt.
A politikai hozadékon kívül feltehetően gazdasági vonzata is lesz a találkozónak.
A baloldali bloggernek láthatóan az a baja, már vagy 8 éve, hogy nem az ő kedvenc pártja van hatalmon, így a miniszterelnököt sem kedveli, ezért nem tud örülni ennek a hírnek sem. Azzal vigasztalja magát, hogy mivel Trump sem baloldali, a találkozónak így nincs is akkora értéke, mintha Clintonné lenne hatalmon. Csak hát a szavazók többsége nem így gondolkodik, sem nálunk, sem Amerikában. Ott azért még szorosabb a verseny, mint nálunk, nyilván azért is, mert az ottani baloldal és a sajtója is sokkal színvonalasabb az itteninél.
Az ilyen írások nagyon gázok, Amerikában tutira megbukna a blogger egy komolyabb újságíró kurzuson.
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.05.03. 14:24:37

@eloi: "Oroszország szekálásából nekünk eddig SEMMI HASZNUNK nem származott, csak kárunk. "

Magyarországnak kifejezetten kárára vált, hogy az oroszok magyar csatlósaikkal 40 évig nyomorgatták az országot. Addig szekáltuk őket, míg kitakarodtak és ez nagyon is jól van így, nagyon nem kéne újra a seggüket nyalnod.
Válasz erre 

eloi 2019.05.03. 17:29:23

@Blogolo Blogi: Aki nem tud különbséget tenni megszállás és kereskedelem között, azzal miről beszéljünk? :-(
Az érdekes ebben az, hogy ma főleg az akkori elvtársak és mai ballib utódaik lettek akkora "atlantisták", oroszellenesek, hogy csak na.
Ön ugye fával vagy szénnel fűt, nem orosz gázzal? (És az amerikaiak sem orosz rakétával járnak az űrbe, és nem is Kínánál van az államadósságuk zöme...)
Gondolom, a németekkel se üzleteljünk, mert ők is megszálltak, sőt, elvitték a zsidókat is...? Gondolkozzunk koherensen!
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.05.03. 19:21:34

@eloi: "És az amerikaiak sem orosz rakétával járnak az űrbe......"

Ennyit "szekálásról" meg a "koherens gondolataidról" pancserkám.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.03. 20:40:06

@szepipiktor:

"Trump induláskor belengette, hogy vége a NATO potyautasainak, ami jellemzően nekünk szólt.
Sok éve nem telejítsjük a szerződésben aláírtakat."

Magyarország megígérte, hogy pár év múlva eléri a 2%-ot. Németország ezzel szemben kereken megtagadta ezt. Akkor ki is a potyautas?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.03. 20:44:50

@eloi:

"A származásáról beszélni, meg antiszemitázni, CSAK ELTERELÉS a részetekről..."

Tévedsz, nem elterelés, annál galádabb. Az antiszemita megbélyegzés alapból és azonnal szalon- és vitaképtelenné teszi a megbélyegzettet, vagyis onnantól kezdve nem kell érdemben foglalkozni az érveivel és a valós szándékaival, mivel az antiszemita bélyeg eleve minden vita vesztesévé teszi.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.03. 20:55:06

@eloi:

Egészen világosan: Az antiszemitává nyilvánítás egyrészt egy sok megatonnás megsemmisítő atombomba a vitapartnerre, másrészt a bírált fél (pl. Soros vagy bárki más) zsidóságának ezzel kapcsolatos megemlítése azon nyomban érinthetetlenné, bírálhatatlánná teszi az illetőt, hiszen minden vele szemben gyakorolt bírálat antiszemitizmusnak minősíttetik.
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.03. 23:11:51

@eloi:
“Ti mindig azt vártátok, ”

Kiskedves, tanulj már meg legalább egyig számolni!
Én ugyanis annyian vagyok, akkor pedig magyar nyelven értők az egyes számot használják, ha megszólítanak!
Ha magadtól nem megy, inkább kérj tanácsot, mert a jelek szerint szükséged van rá.

“Arra legyünk inkább büszkék, hogy nyaljuk kritika nélkül mások seggét, a saját érdekeink kárára?”

Netán arra gondolsz, hogy a seggnyalásnak mindenképpen haszonnal kell járnia, mint manapság?

Szerinted az országnak mi a haszna orbán szorgos nyelvcsapásaiból?
Mert neki személy szerint van, azt látjuk.
A haveri körének is van, azt tudjuk, de Magyarországnak mi haszna származott abból, hogy pl az oroszok már minden valamire való cégben , - MOL, OTP, stb - a magyar állam mellett társtulajdonosok?
Vagy abból, hogy az európai orosz kémközpont Magyarországon van?

Szerinted az országnak milyen és mennyi haszna lesz abból, hogy némi sggnyalás kiséretében horribilis nagyságú kínai kölcsönből a kínaiak számára építtetünk vasútvonalat?

Ez csak néhány kiragadott példa, de nyugodtan merengj el pár percig felettük.

Ahhoz képest, hogy orbán Trump rlső számú (seggnyalója) rajongója volt, gyakorlatilag szóra sem méltatta, holott jó párszor már azért találkoztak itt-ott.

Valóban, formálisan szövetségesek, de szerinted ezt orbán miért szokta figyelmen kívül hagyni?
Amúgy gondold végig “az ellenségem ellensége a barátom” analógiájára, hogy akkor mi is lehet “az ellenségem barátja”?
Merthogy ez most Trumpnak orbán.
Szóval?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.04. 10:27:42

@morph on deer:

"Amúgy gondold végig “az ellenségem ellensége a barátom” analógiájára, hogy akkor mi is lehet “az ellenségem barátja”?"

Az ám, ennek legszebb cáfolatát épp a mai magyar ellenzék mutatja. :DDD Hiába mind Ellensége Orbánnak, azért egy kanál vízben megfolytanák (sic!) egymást. (Az ly tudod, kiknek a kedvéért...)
Válasz erre 

morph on deer 2019.05.04. 10:51:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“ennek legszebb cáfolatát épp a mai magyar ellenzék mutatja”

Igazából nem is. Ebből is látszik, hogy ki kinek a valódi “ellensége”, is ki is a kamuzó kollaboráns.
Aztán meg ott vannak a szerplési vágytól (is) sarkallt vannabe politikusok is, mint Puzsér, meg a haszonleső, megélhetési “hősök” ,- a lsta végtelen.
Nincs valami nagy véleményem róluk, az nem titok.

Amire én gondoltam az az, hogy az analógia mentén a szituáció úgy is nézhető, hogy “az ellenségem barátja ellenség”, tehát Kína és Oroszország kis barátja akár akaratán kívül is a Trumppal ellentétes oldalon találta magát a nagy haverkodás eredményeként.

Remélem, azért nem kell egyből rakétákat vennünk engesztelés képpen....
(Sőt, tengeralattjárót, mert olyanja még nincs Lőrincnek...:)))
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.05.04. 14:39:33

@ursus artos: "És különben is: ettől még úgy is el van szigetelődve Orbán..."
Az milyen gaz, hogy egy ilyen talalkozo megszervezeseben Szlovakia kulugyminiszteriuma is elottunk jar. Nevetseges, hogy egy 30 eves allamocska erdekervenyesito ereje is meghaladja az ezereves Magyarorszaget. Ami pedig a legrosszabb: meg ez az oldal is tele olyan talp- es seggnyalokkal, akiket kifejezetten buszkeve tesz, hogy alulmuljuk onmagunkat.
De legalabb tobb a stadionunk (wow, mintha a szlovakoknak megis jobban menne a foci), meg a csilliardos nemzeti nagytokesunk. Wehehehe.
Válasz erre 

vajdasagi 2019.05.04. 19:03:45

@MAXVAL bircaman közíró: Azt a mondatot írtad le, hog "Ma Oroszország és Kína a népek nagy támaszává vált". Ez téged minősít. Oroszország elődje, a Szovjetúnió már 6-7 évtizede a népek nagy támasza volt. És Kína is nagy támasza Észak Koreának. És most számos afrikai ország "nagy támaszává" válik. És nemsokáras Magyaroszzégnak is "nagy támasza lesz Kína". Meg is látszik az eredmény az összes ilyen "támogatott" országokon. De tudod mit: Kína Oroszország távolkeleti részének is egyre nagyobb támaszává válik. Olyannyira, hogy azt előbb utóbb el is csatolja majd Oroszországtól. Ezen is rágódhatnál egy kicsit, nem?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.04. 19:06:34

@vajdasagi:

A szovjet rendszer zsákutca volt, ez tény. Ami jó volt benne. annak egy része ma is van. Ami meg rossz volt benne, abból ma semmi sincs.

Lehet konfliktus Kína és Oroszo. közt a jövben, bár nem túl valószínű.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.05. 09:11:50

@morph on deer:

"Igazából nem is. Ebből is látszik, hogy ki kinek a valódi “ellensége”, is ki is a kamuzó kollaboráns. "

Ez nagyjából a No true Scotsman érvelés. Én nem hiszem el azt a konteót, hogy a kis(ebb) ellenzéki pártokat a Fidesz pénzeli, azok a Fidesz kollaboránsai. Nem a Fidesz támogatja, sőt tartja életben őket, hanem a demokratikus, nagyvonalú párttámogatási rendszer - ami ha nem így lenne, akkor azért ütnék a Fideszt. :) Most meg azért, mert életben tartja ezeket a fingpártokat.

"Kína és Oroszország kis barátja akár akaratán kívül is a Trumppal ellentétes oldalon találta magát a nagy haverkodás eredményeként. ..."

Ez nincs feltétlenük így, gondolj csak a mindig valamennyire különutas Romániára a cocizmus alatt. Tito Jugoszláviájáról nem is beszélve. A különutasságukból, az "ellenséggel" folytatott mérsékelt, persze pontosan kiadagolt haverságukból csak előnyük származott a Szovjetuniótól is.

Azt se feledd, hogy az USA igazából nem nagyon tud ártani nekünk, hiszen EU-tag vagyunk. Csak az EU-n keresztül okozhatna komolyabb kellemetlenségeket, ott meg véd bennünket a közös gazdaság- és kereskedelempolitika.

Nekünk miért kellene követnünk az USA-t a Kína elleni kereskedelmi háborúban? A mi gazdaságunk ezt sokkal inkább megsínylené, mint az USA-é. Vagy akár Németországé. amely úgyszintén befogja az orrát, ha a kereskedelmi-gazdasági érdekeiről van szó, lásd pl. Észak Áramlat.

Ami a Belgrád-Budapest vasútvonalat illeti, azzal szemben nekem is erős kétségeim vannak. Nem kellene erőltetni.
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.05.05. 22:17:08

@sírjatok: "Ismételjük együtt: elszigetelődött az Orbán-kormány"

Azért az árnyalja a képet, hogy frissen választott ellenzéki polgik is beszámolnak a valós hazai helyzetről. Így mindjárt érthető, hogy miért várt Petike ilyen sokáig raport bejelentésével.
Válasz erre 

vajdasagi 2019.05.05. 23:07:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A Belgrád-Budapest vasút pontosan beleillik a képbe: raboljanak a strómanok minél többet, kerül amibe kerül. Ez maga a rendszer.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.05.11. 10:21:21

EZ A RÓNA TUD VALAMIT ! VAJHHHH....HONNAN TUDHATTYA ??? :o)

Belföld
Róna Péter
gazdaság

Róna Péter: Orbán gyorsabban megbukik, mint sokan gondolják

Farkas György
Farkas György
újságíró. 2019. 05. 10. 11:00
A közgazdász szerint a sok rossz döntésnek lesznek következményei.

A Népszavának Róna Péter arról beszél, milyen hagyományai vannak, hogy Magyarország mindig kívülről vár segítséget. Az 1867-es kiegyezéstől eredezteti, hogy a külföldi tőkétől várjuk az export fellendítését. Ez történt az uniós csatlakozásnál is. Más utat jártunk, mint a régió országai. Az Oxfordban élő közgazdász szerint erre nem indok a magyar tőkehiány, a csehek és szlovákok helyzete sem volt jobb, mégis sikeresebbek voltak.

Magyarországon a képességek megőrzésével volt gond. Példaként hozza, hogy akkor „verték szét” a nemzetközi szinten is elismert vízügyi kutató intézetet, amikor a víz az egyik legfőbb politikai és világgazdasági tényezővé vált. A külföldi tőke fellendülést hozott,

de ez a hazai ipar, mezőgazdaság és szolgáltatás elsorvasztásával járt együtt, és ez minden eddigi kormány felelőssége.

A magyar GDP hozzáadott értékének 52 százalékát nemzetközi nagyvállalatok állítják elő, az Orbán-kormány hazafias ígéretei dacára jobban szolgálja a nemzetközi tőkét, mint baloldali elődei.

A látványos GDP-növekedés szinte csak a külföldi tőkének és az uniós forrásoknak köszönhető. A multik tőkebefektetésük jelentős részét visszakapták adókedvezmény, támogatás formájában.

A tavalyi számok alapján látszik, hogy több nemzetközi óriás 3-3,5 évre előre megkapta a munkabérekre fordított összeget, vagyis ingyen van neki erre az időre a munkaerő.

Róna Péter nem vár csodát a nemzeti burzsoázia megteremtésétől. Ezt egyébként nem Orbán Viktor, hanem Antall József találta ki, de a néhai miniszterelnöknek is elmondta, ez nem működik, ha nem piaci, hanem politikai alapon emelnek fel vállalkozókat.
Ilyen oligarchákkal marad a lejtő

Kevés kivételtől eltekintve, mint Csányi Sándor, Demján Sándor, sajnos a politikai hűség lett a kiválasztás elsődleges szempontja, és nem a tehetség. Mészáros Lőrinctől, Garancsi Istvánig, Tiborcz Istvánig és sorolhatnám, a miniszterelnök kegyéből, állami megrendelésekből tollasodtak meg.

Szerinte a korábbi kormányok sem jeleskedtek a piaci versenyben kialakuló nemzeti burzsoázia megteremtésében, ezért évről évre csúszik le az ország a nemzetközi versenyképességi rangsorban, a helyzeten pedig sokat ront, hogy

ez egy velejéig korrupt rendszer, ami enélkül működésképtelenné válna.

A közgazdász egyelőre nem lát esélyt a változtatásra, pedig az EU, a multik és a magyar emigránsok pénze nélkül a magyar gazdaság nem tudná eltartani a társadalmat. A következő uniós pénzügyi ciklusban csökkenhet a támogatás, és kérdéses, a multik meddig fektetnek be azért, hogy ők diktálhassák a Munka törvénykönyvén keresztül a hazai szabályokat. Abban sem hisz, hogy a kínai vagy az orosz piac kiválthatná az uniósokat.

A szellemi tőke elhanyagolására nemcsak a Magyar Tudományos Akadémia története világít rá, hanem az is, hogy Orbán Viktor repülőre ül és aláírja úgy a Paks 2 szerződést Putyinnal, hogy bárki tudhatna arról, mi alapozta ezt meg. Ez jellemzi a magyar gazdaságot és politikát. Miközben a világgazdaság egyre inkább tudásalapú, a

jelenlegi magyar rendszer a tudás ellensége.

Róna Péter szerint így könnyen perifériára szorulunk, de a történelmi tapasztalatok alapján az ilyen egyszemélyi diktatúrák előbb-utóbb megbuknak, gyorsabban, mint sokan gondolják. A rossz döntéseknek elkerülhetetlenek a következményei.

És ma Magyarországon sok a rossz döntés.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard