Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Magyarország nagyon rosszul teljesít

Magyarország nagyon rosszul teljesít

2020. február 12-én 1 euro 340,01 Ft-ot ért. Ennek számos oka lehet, de a legfontosabb következménye az, hogy kevesebbet ér a fizetésünk, nyugdíjunk, mint néhány hónapja. A kormány és a jegybank a szokásos flegma stílusában reagált a történésekre, bár a hivatalos megszólalásokból érezhető volt, hogy ezúttal pártunkat és kormányunkat is kissé jobban izgatja a probléma, mint ahogy ezt megszoktuk eddig. Érdemes felidézni, hogy a Fidesz miként reagált az ilyen történésekre ellenzékben, és mennyire hidegen hagyja, ha elhibázott kormányzati és jegybanki döntések miatt hátrányt szenvednek az ország adófizető polgárai. A magát Adófizetőnek nevező vendégszerzőnk írása következik.

alon_hu.jpg

Fotó: alon.hu

„A gyengébb forint egyértelműen ellentétes az emberek érdekeivel, a gyengébb forint gyengébb államot jelent, és gyenge forintot csak gyenge emberek akarhatnak" – mondta Orbán Viktor a Hír Tv-nek adott exkluzív interjújában, 2004-ben, amit még 2014-ben - mikor tartósan 310 fölé emelkedett a forint-euró árfolyam - Zsiday Viktor befektetései szakértő talált meg. Annak idején a mai miniszterelnök hosszan fejtegette: a forint gyengítésével tulajdonképpen „ellopják a pénzt az emberek zsebéből",mivel a bérből, fizetésből és egyéb járulékokból élők gyengébb forint esetén kevesebb árut tudnak megvásárolni a boltokban, a nyugdíjasok juttatása is kevesebbet ér.

A Fidesz elnökének akkori véleménye szerint a kormánynak a forint gyengítését célzó utalásai és kísérletei a középkori királyok módszeréhez hasonlíthatóak, amikor is az uralkodók a pénzek nemesfémtartalmát próbálták meg minimálisan csökkenteni, elcsalva azok értékéből.

Úgy látszik, Orbán Viktor kormányzása során nem tudja, vagy nem akarja képviselni a fenti véleményét. Különösen akkor tragikus a helyzet, ha figyelembe vesszük régiónk országai, például Csehország valutájának teljesítményét.

 

2017.feb.3

2018.feb.1

2019.feb.1

2020.feb.12

változás

2017-2020

EUR/CZK

27,02

25,21

25,72

24,85

+8 %

EUR/HUF

309,81

309,73

317,86

340,01

-9,8 %

 

Az adatokból látható, hogy amíg a cseh korona 3 év alatt 8 százalékot erősödött addig a forint 9,8 %-ot vesztett az értékéből az Euróhoz képest. Ez azt jelenti, hogy minden magyar és nem magyar ember forintban meglévő megtakarítása vesztett az értékéből. A gyenge forint természetesen megjelenik a boltok áraiban. A fizetések, nyugdíjak emiatt jelentősen veszítettek értékükből. A külföldi multik bizonyára nagyon megköszönik a magyar kormánynak és a Magyar Nemzeti Banknak hogy a szakszervezetek által kiharcolt 5-10 %-os béremelések pillanatok alatt kompenzálódtak.

A nyugdíjas évekre előre gondoló, öngondoskodó emberek miben reménykedhetnek, ha azt látják, hogy eddigi, forintban lévő megtakarításaik folyamatosan és drasztikusan veszítenek értékükből. Ilyen forint gyengülés mellet az úgynevezett szuperkötvény (Magyar Állampapír Plusz) kiemelkedő kamata is csak szemfényvesztés. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Hiába adsz a lovadnak naponta kicsit több zabot, ha mindig kétszer annyit kell futnia, mint az előző nap, előbb-utóbb össze fog esni.”

Adófizető

216 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Magyarország nagyon rosszul teljesít Tovább
Facebook Tetszik
0
216 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Hol tart Orbán Viktor brandépítése? Hol tart Orbán Viktor brandépítése?
  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval
  • Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány
  • Bár a sajátjai sem értik igazán, mit, miért csinál, mégis követik Orbán Viktort Bár a sajátjai sem értik igazán, mit, miért csinál, mégis követik Orbán Viktort

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr4515475618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (216)
Az utolsó 100 komment:

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.17. 09:05:25

@Szelid sunmalac:

5 éve ígérted, megadod fiam munkahelyének nevét, címét, azóta nem teljesítetted ezt. Értem, hogy elhagagyott a fiúd, ezért búskomor vagy, de 5 év elég kellett volna legyen ennek feldolgozására.
Válasz erre 

Szelid sunmalac 2020.02.17. 09:10:35

@MAXVAL bircaman közíró: Es nem is fogom. Miert kene? Eleg ha en tudom, de attol meg az o eletet tiszteletben tartom, annal is inkabb, mert ennyire kulonbozik toled.
Válasz erre 

Szelid sunmalac 2020.02.17. 09:11:36

@MAXVAL bircaman közíró: Mindenesetre sokat mondo, hogy az osszes pont kozul erre az egyre reaglaltal
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.17. 09:12:28

@chrisred:

Mindig váltották. Minden pénzt váltanak a nagy bankokban.

A legrosszabb valutának is van valós árfolyama.

A 80-as években Bécsben simán váltották a forintot. De még a zürichi repülőtéren is.

Emlékszem rá, Zürichben 1980 júliusban 30 forintért adtak egy svájci frankot.

De a keletnémet márkát, román lejt, bolgár levát, szovjet rubelt is simán elfogadták.

Persze az árfolyam olyan rossz volt, hogy nem hiszem, hogy valaki is váltott.
Válasz erre 

n3spr3ss0 2020.02.17. 09:17:24

@rfbzs: Így igaz. A 2010-es 18500 milliárd adósság, mára 34000 milliárdot meghaladta.
Válasz erre 

n3spr3ss0 2020.02.17. 09:18:46

@MAXVAL bircaman közíró: A fejlődés jó irányú. Ezért semmit sem adnak a piacon.
Válasz erre 

n3spr3ss0 2020.02.17. 09:21:55

Megint úgy látom itt, hogy minél szarabb a helyzet, sokan annál jobban érzik magukat, kifejezetten örülnek a ritka pocsék állapotnak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.17. 09:25:10

@Szelid sunmalac:

Azzal kérkedtél, hogy mindent tudsz rólam. Nagy volt a pofád, de el is tűntél, mikor szembesítettelek vele, hogy semmit se tudsz azon kívül, amit én magam mondtam el.
Válasz erre 

Szelid sunmalac 2020.02.17. 09:30:49

@MAXVAL bircaman közíró: Igen...azert tuntel el utana te is meg a feleseged is faszbukrol. Te hulye ven pocs! Pontosan tudod mennyi adatot adtal meg te is meg az egesz csaladod magadrol! Ha mar voltal ilyen hulye, legalabb ne provokalj!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.17. 09:33:11

@Szelid sunmalac:

Többi állításod marhaság.

"legnagyobb eredmenye is bermunka helpdeskeskent multiknak" - értelmezhetetlen állítás

"Magyarorszagrol el kellett menekulnie adocsalas miatt" - nem igaz

"bevallottan szellemi fogyatekos" - nem igaz

"buzi, de maganak sem vallja be es ezert a legnagyobb meleggyulolo kepeben pozol" - nem igaz

"a sajat fia sem all vele szoba ( a politikai nezetei miatt)" - nem igaz

"bolgar szuletesu es ott is el" - Budapesten születtem

"Nyugat-Europaban tobb, mint 10 eve jart utoljara, akkor is kirandulni" - igen sose éltem életvitelszerűen Nyugat-Európában

"oroszok fizetik berkommentelesert" - nem igaz
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.17. 09:35:00

@n3spr3ss0:

S miért adnak?
Válasz erre 

Muhammad Balfas 2020.02.17. 09:37:18

@Zionnépe: @Igazamvanvagyigazamvan?:

piacesprofit.hu/gazdasag/gondolatok_a_magyar_gazdasagi_strategia_saroktenyezoirol/7/

"Nem a bezárkózás, hanem a nyitottság fenntartása és az exportorientált „modell" továbbfejlesztése a dinamikus piacok felé, ez a követendő stratégia a magyar gazdaság számára"

A Magyarországról exportáló cégek számára nem jó a túl erős fizetőeszköz . Függetlenül attól , hogy külföldi vagy hazai tulajdonban vannak..
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.17. 09:41:11

@Szelid sunmalac:

Mindketten fent vagyunk 10+ éve folymatosan.
Válasz erre 

István Tamasi 2020.02.17. 09:51:04

@Visceroid:
A terv - amíg meg nem valósítják - nem más mint egy darab összekoszolt papír.
Az új /többlet érték akkor valósul meg amikor a tervet megvalósítják és létrejön a munkadarab amit azután a piacon értékesítenek /pénzre - általános egyenértékes értékmérőre/ cserélik.
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.02.17. 09:53:00

@chrisred: "Nem ért többet, nyugaton játékpénz volt, semmit sem kaphattál érte."
Antallék alatt is jobb volt. Ahogy kb. folyamatosan a gengszterváltás óta, mert hogy a forint kb. a 70-es évektõl kb. folyamatosan inflálódik, kivéve 2014-et és 2015-öt.
A csúcsot Antallék és a Horn kormány alatt döntötte. A forint magasan a legjobb 89-ben volt.
Válasz erre 

törppicur 2020.02.17. 10:15:42

@Látens Inszinuáció: A 8 hónap alatt 40% forintromlás meg a 10 év alatt 20 % nem pont ugyanaz.
A Gyurcsány-Bajnais korszak csúcsteljesítménye a múlt ködébe vész, ugye nem szabad emmútnyócévezni további 10 év elteltével.
Viszont ott a két ottani szélsőérték mutatja annak a szép kornak a vezetői milyen balfax módon nemzetibankoltak (természetesen védve az MNB jegybank jellegét). A 230 forint alatti euró 8% alapkamat és 6% infláció mellett kifosztotta az országot, majd az akkori vezetőink szerint Magyarországot el nem érő válság miatt elcseszett 3,5 % alapkamat emelés után az alapkamat helyretolása elküldte 320-ig a forintot.
Na az volt a szép idő, akkor bizonyított a vezetés + MNB.
Nem mellesleg annak a balfaxságsorozatnak a helyrerakása ette meg a 2010-13 éveket.
Erre is mondta tegnap OV, hogy nem szabad elfelejteni, és az akkor még nem látóknak is meg kell mutatni (a medvét).
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 10:41:56

megint megkesett a boszme cikke
Válasz erre 

törppicur 2020.02.17. 10:45:41

@n3spr3ss0: Jól értem, szerinted nem akkor voltak rendszer szintű problémáink és szar helyzetünk, amikor nem volt látótávon belül maastrichti kritérium és évi 5% GDP minuszt hoztunk a szomszédainkhoz képest, hanem most van, amikor minden mutatónk megfelelő, vagy javul, 1-2 %-kal jobbak vagyunk? Akkor nem volt igaz, hogy ugyanazon a pályán teljesítünk rosszabbul? Most mennyiben vagyunk kivételezettek?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.02.17. 10:52:27

@MAXVAL bircaman közíró: Ezek igazak, kivéve hogy nem adócsalásért, hanem kiskorú megrontása miatt menekültél el.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.02.17. 10:55:04

@Chiccbp: Az te vagy aki sokkal többet keres. És aki nem?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · matyimentes.blog.hu 2020.02.17. 10:57:55

@törppicur: Hülye vagy ha egy gazdasági és hitel válság közepén történő árfolyam esést összehasonlítasz a konjunktúra alatti árfolyam veszteséggel. Ja, nem. Nem csak akkor vagy hülye.
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 11:00:58

@törppicur: nem erted ezt Margit, akkor demokracia volt
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 11:06:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: 2010 atlagkereset 200 arfolyam 265
2020 atlagkereset 400 arfolyam 340

go figure
Válasz erre 

Pipas 2020.02.17. 11:08:12

@chrisred: "Nem ért többet, nyugaton játékpénz volt, semmit sem kaphattál érte."

A magyar forintot be lehetett vinni az európai bankokba és át lehetett váltani a helyi valutára. Szépen bementél a bankba és átváltottad. Pont úgy mint mondjuk az USD-t.

Más kérdés, hogy senki sem tette ezt, mert feketén sokkal jobb árfolyamot kaptál érte. De ez mellékes, emlékszem, hogy még isztambulban az utcán is bőszen váltották a magyar forintot, 50 forintért kaptál egy nyugatnémet márkát, amin a laikusok kiakadtak, merthogy magyarországon 40-42 forintért már kaptál egy márkát, de persze a törökök tudták mennyi a bankban az árfolyam.
Válasz erre 

törppicur 2020.02.17. 11:08:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: bocs, hogy nem tudok megfelelni lvárásaidnak.
Meghajlok érveid előtt.
Válasz erre 

Reding Roli 2020.02.17. 11:09:18

@törppicur: : A 8 hónap alatt 40% forintromlás meg a 10 év alatt 20 % nem pont ugyanaz.
Hibás narratíva!
A korábbi kormányok alatt, - amíg nem jött a világválság - folyamatos , lassú erősödèsben volt a forint ès 2008- ra elèrte a 230 ft\1 euró szintet...Majd jött a világválság ès bekövetkezett egy nagy árfolyamkilengès, rövid időre, de kèsőbb már 270 körüli szinte javult az árfolyam. Amióta viszont Matolcsy átvette a jegybank irányítását, folyamatos gyengülő trendben van a forint . Kezdetben segítette a kamatcsökkentèst, hogy hosszú èvekig , a válság után alig volt infláció az EU- ban, a magas általános munkanèlkülisèg miatt , így mèlyre lehetett vinni a kamatokat, talán túl mèlyre is, amely ma már nem korrelál az inflációval ès a többi , hozzánk hasonló helyzetű ország - Csehország ès Lengyelország kamatszintjèvel, ezért a koronát veszik a befektetők , a forintot adják..
Az irreális , inflációnak nem megfelelő kamattartalom miatt gyenge most a forint ès ennek karát látja most a lakosság , amikor szembesültek az emberek a brutális áremelèsekkel..
Az árfolyamot nagyon könnyen helyre tudná tenni a jegybank , ha a lengyel kamatszint irányába indulna lassan ..Ha a jelenlegi alapkamat fennmarad, akkor viszont könnyen lehet , hogy hosszabb távon tovább gyengül majd...
A nyugdíjasok ès a kisfizetèsű emberek pedig megszenvedik majd az áremelkedèseket...
A magyar is ès közèpvállalkozásoknak sem jó legtöbbjüknek , mivel a gyártási alapanyagok, gèpek is drágulnak így drágul a termelès...
Válasz erre 

blah 2020.02.17. 11:11:29

nem vagyok éppen híve a fidesz politikájának de azért ilyet ne írjunk már, hogy rosszabbul teljesít. vagy akkor írjuk mellé, hogy mihez képest. ahhoz képest biztosan amit a híveikkel el akarnak hitetni. van egy folyamatos életszínvonal emelkedés, nem nagyobb mértékben mint a szocik alatt, abban mérhető, hogy most az emberek nagyobb része tud elmenni welness hétvégére vagy tud magának lepukkant dieselt venni. viszont a hosszútávú célokban mint pl lakásvásárlás már rosszabb a helyzet ha nem utóbb időben kezdtél családot alapítani és bevállalod a 3 gyereket.
szerény tapasztalatomból kiindulva:
2002-ben pályakezdőként 70e HUF volt a fizum, amiből 20e ment el kajára. következő munkahelyemen már 120e + 5kajautalvány volt amiből már kijött egy lakáshitel és lakáskassza és még félre is tudtam tenni. ezt ma munkapályájuk elején lévő fiatalok aligha tudják megtenni.
szóval nincs itt sem csoda sem vészhelyzet, csak sok hülye választópolgár.
Válasz erre 

Pipas 2020.02.17. 11:18:40

@balfa: "2010-ben 266 forint volt egy EUR. te olyan végtelenül okos vagy, áruld el, ez kismérték?"

Az mszp alatt brutális magas volt az alapkamat. Ennek az erős forint volt az eredménye meg egy csomó súlyos probléma. Azt is mondhatnánk, hogy mesterségesen erősen tartották a forintot és ennek igen súlyos ára volt.

Mást ne mondjak a magyar vállalatoknak 15-20%-os kamatot kellett kitermelniük, ha egy beruházást banki forrásból kívántak finanszírozni és ezzel versenyeztek a külföldi cégekkel, amik 4-5% kamatköltséggel számolhattak.

Ráadásul a magyar cégek 250 forintot tudtak realizálni 1 eurón, ami katasztrofális volt.

A lakosság számára ez a mesterségesen magas kamat olyan katasztrofális volt, hogy elfordultak a forinttól és elkezdtek svájci frankban hitelt felvenni. Nem lett volna nagy baj, de az egész ország csinálta, ami tudjuk, hogy hova vezetett.

Ráadásul a magas alapkamatot az infláció leszorítására tartották és ennek ellenére magas volt az infláció. Később a fidesz alatt azon csodálkoztak a közgazdászaik, hogy "ki gondolta volna, hogy alacsony alapkamattal el lehet érni az alacsony inflációt?"...
Válasz erre 

törppicur 2020.02.17. 11:21:18

@Reding Roli:
Majdnem.
A 230 egy gödör volt 2008-ban, hiba volt megcsinálni.
A 320-at az agyatlan alapkamatemlés miatt keletkezett kilengés hozta.
Akkoriban miért nem tudtunk cseh/lengyel alapkamatot, inflácoót, GDP növekedést hozni, vagy legalább az eladósodottság ne növekedett volna?
Utána valóban volt egy 270-280 forintos időszak, meg egy hosszabb 300-310-es. Viszont közbe majden teljesen maastricht-kompatibilisek lettünk.
A mostani árfolyam tényleg kellemetlen, kíváncsi vagyok lépünk-e.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.17. 11:26:37

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nem.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.17. 11:30:10

@Muhammad Balfas: "Magyarországról exportáló cégek számára nem jó a túl erős fizetőeszköz . Függetlenül attól , hogy külföldi vagy hazai tulajdonban vannak."

Felhívnám figyelmed a "túl erős" kitételre.
Tudod, ez nem azt jelenti, hogy a túl gyenge a jó.
Mondom, számoljunk: az export 70-%-a importon alapul.
A munkaerő költsége, az energia költsége, adók, járulékok, bérlemény, stb ami itt realizálódik.
Tehát, a cég bevételének kisebb hányadát befolyásolja a gyenge árfolyam, a dolgozó, pedig viseli a következményeket, a béremelése eliminálódik, a vásárlóereje nem javul,
miközben az állam sem jár jól.
Álló ováció!
Válasz erre 

konrada 2020.02.17. 11:33:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
...azért egymás között: most alapvetés, hogy a jegybank vezetése tud shortolni az árfolyammal az általuk gondolt cél szerint.
...akkor most vagy az van, hogy az akkori jegybank vezetése a szakmájához hatökrök voltak, és rajtuk semmi nem múlt....
...vagy akkor is voltak céljaik, ami egy ígérkező hatalmas választási zakó után egy "bécsi cukrászdában" csúcsosodott ki.
...de ahhoz meg az a jó, ha a kimenekítendő vagyonból minél több €-t lehet venni, szóval úgy kellene shortolni, hogy az árfolyam az előző évi átlagárfolyamnál is - miközben a GDP stagnál, az infa 5% körüli - lényegesen alacsonyabb lehessen.

...vagy csak azért, hogy valamelyik rajongójuk még 10 év után is ki tudja keresni azt az 1 hónapot, amikor "csodálatos módon" a forint megtáltosodott....;))
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.17. 11:34:04

@Muhammad Balfas: ja, most látom, sikerült egy 2010-es cikket találni????
Az öntökönrúgás tipikus esete....élvezed?
Válasz erre 

Pipas 2020.02.17. 11:34:25

@blah: "2002-ben pályakezdőként 70e HUF volt a fizum, amiből 20e ment el kajára. következő munkahelyemen már 120e + 5kajautalvány volt amiből már kijött egy lakáshitel és lakáskassza és még félre is tudtam tenni. ezt ma munkapályájuk elején lévő fiatalok aligha tudják megtenni.
szóval nincs itt sem csoda sem vészhelyzet, csak sok hülye választópolgár."

Kérdés, hogy mit hasonlítasz össze mivel.

Az, hogy 2002-től a következő években nőtt az életszínvonalad nem sokat mond az ország helyzetéről, merthogy 2002-ben pályakezdő voltál. Pályakezdők életszínvonala az első pár év után jelentősen nőni szokott, akármi is történjen az országgal.

Ráadásul ha egy kormány nem fenntartható gazdaságpolitikát folytat, akkor az első pár évben a lakosság számára jó világ van. Ez történt az MSZP-vel 2002 után és ez történik most romániában. Nálunk is 2005-2006-ra derült ki, hogy gáz van, előtte mindenki örvendezett és nőtt az életszínvonal.

"amiből 20e ment el kajára"

Nem az mszp hibája, de az elkövetkező években az élelmiszerek világpiaci ára több mint a duplájára nőtt. Mivel ilyen magas volt az élelmiszerkiadásai aránya, ez nagyon megváltoztatta a helyzetet. Képzeld el milyen lett volna 70 ezret keresni és 50 ezret kiadni élelmiszerre!

"amiből már kijött egy lakáshitel és lakáskassza és még félre is tudtam tenni"

Európai mértékkel az ingatlanárak nevetségesen alacsonyak magyarországon. Ez előbb utóbb ki fog egyenlítődni. Persze nagyon lassan, de azért 18 év alatt már érezhetőnek kell lennie.

Persze értem én, igazad van, hogy a saját érdekeidet, a saját tapasztalataidat veszed alapul, de azért van egy csomó dolog, ami nélkül nem lehet megérteni, hogy mi is történt velünk 2000-2002 óta.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.17. 11:39:53

@MAXVAL bircaman közíró:
ugyan, birka, az nem kérdés, hogy pszichésen terhelt vagy, a típusán vitatkozunk.
Szerintem skizofrén tüneteket produkálsz.
Az sem kérdés, hogy a nép nagy barátja ként rablómultik szekerét tolod.
Az sem kérdés, hogy a roppant művelt , több nyelven beszélő , egyetemet végzett Birca karrierje csúcsa a customer service....
Avagy a könyvelés?
Válasz erre 

Wildhunt 2020.02.17. 11:41:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: tán ha nem vezetnek be apartheidet az oroszokkal szemben, akkor nem akarna az ország minimum 30%-a kivándorolni, inkább.
Válasz erre 

konrada 2020.02.17. 11:44:45

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Igazad van: Egyik sem jó. Egy gazdaságnak az a jó, ha a fizetőeszköze reálértéken van, mert ha az erősödik, akkor romlik a versenyképessége - nagyon jó példát is tett be erre a a blogger a cseh koronával: 2017-2020 között messze alulmaradt akár a magyar, akár a lengyel, akár a román GDP növekedésnek.

Szóval a reálértéken tartás a legjobb!:
.s akkor ezt tekintetbe véve: a 2019-es év átlagára 325 Ft volt, a 2009-es 280 Ft.
A forint inflálódása az adott időszak alatt: 33%
Az euró inflálódása 14%
A két inflációs ráta közötti különbség: 19%
Az átváltási arány romlása (árfolyam különbség): 16%
(de legyünk nagyvonalúak, és nem év/év, hanem pillanatnyi: 2009 vs. 2020 január 30: 295-335=13,5% ...nem jó, hiszen az még messzebb van a vizionált 40%-tól!, akkor legyen: 2009 vs. 2020 január 1: 267-331=24%, de ezt csak azért írom, hogy értsük a spekuláció fogalmát, azaz napi árfolyamot kiragadva egy hónap különbséggel lehet 14 vagy 24%...)

...de túlmagyaráztam: a lényeg, hogy a forint csak nominálisan gyengült az euróárfolyamhoz képest, vásárlóerőben minimum paritásban maradt, vagy még nőtt is, és a lényeg: nem szabad megelégedni az egysíkú gondolkodással, mindent érdemes komplexen vizsgálni!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.17. 11:49:16

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Nincsenek skizofrén tüneteim.

Nincs karrierem, mivel ilyet eleve nem építek.

Nincs elég vagyonom, mely megengedné, hogy ne kelljen dolgoznom.
Válasz erre 

Reding Roli 2020.02.17. 11:51:45

@törppicur: Akkoriban miért nem tudtunk cseh/lengyel alapkamatot, inflácoót, GDP növekedést hozni "
Egyik oka az, hogy a magyar növekedès mindig erősen a külső forrásoktól. Hiteleket kellett felvennünk a növekedèshez, mert akkor még nem voltak ekkora EU - források, vagy kevesebb volt. A források viszont megdrágultak, pl 3-4% körül volt ez euro kamatráta 2007-2008 táján.. . Adósságspiralba kerültünk...
2006-ig azért volt itt is növeledès , 5% - is èv is, csak utána lassult le, amit a világválsag csak tetèzett..
A masik: mi soha nem tudtunk olyan 6-7% közötti növekedèseket elèrni mint a lengyelek , csehek, hogy a román vagy balti növekdèst ne is szamítsuk, ahol 10% körüli is volg.. A magyar növekedèsi csúcs az 5% 2004- ben, és most a 4,9..
Az elmúlt 30 èv nem volt sikertörtènet, akárhogy nèzzük, de ez az összes kormány felelőssège, ès a rendszerváltás előttiekè is ...
Az elmúlt 2-3 èv jól sikerült, de úgy lett volna ez igazán szèp, ha árfolyamstabilitás ès kisebb infláció mellett érjük el..Mert így pár szazalèk növekedèst inkább az infláció tesz ki, mintsem " reál" növekedès...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2020.02.17. 11:53:11

@Pipas: ennyi zöldséget már régen olvastam.
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 11:57:25

Lipsiknek a KV lefott
Válasz erre 

Reding Roli 2020.02.17. 12:01:58

@konrada: " vagy még nőtt is, és a lényeg: nem szabad megelégedni az egysíkú gondolkodással, mindent érdemes komplexen vizsgálni!"
A kèrdèsem akkor az, hogy vajon valóban annyi - e az infláció amennyit meghirdetnek? Hogyan állítják össze a fogyasztói kosarakat? Mit tesznek bele...sok volt eddig a bullshit tètel benne .pl: Mazda 6 árváltozás ...nem vicc, benne volt eddig a fogyasztói kosárban...A hús , a zöldsèg, a gyümölcs, a pèkarú, a lakbèr mind 10-20 -30% - al drágultak...
Az inflációs index számítási módszertana is folyton változik....
Válasz erre 

konrada 2020.02.17. 12:02:14

@Reding Roli:
...azért volt ott egy alapvető elqrás is:
Azért kellett hitelt felvenni, mert alapvető célként a privatizációt és a privatizációs bevételt mindenek felett tekintették, így eladtak tradicionális cégeket olyan konkurenciának, amelynek csak a piac kellett saját túltermelésük felvételéhez, illetve olyan monopol-szolgáltatásokat, melynek nonprofitnak kellett volna maradni, ahelyett, hogy a bevételből nyerséget, meg a privatizátorok külhoni "szakértését" viszik ki valutában.

Ennek érdekében értékelték fel folyamatosan a forintot - minél kevesebből minél több valutát lehessen venni - ami a maradék hazai termelőket is taccsra vágta, és érte a magyar gazdaságot egy hitelspirál letolt gatyában.

Az ilyen "szagértő" kormányzásból soha többet!
Válasz erre 

konrada 2020.02.17. 12:05:30

@Reding Roli:
...nézd, nem tudom hogyan számolják az EU övezetben az inflációt, így csak azt nézem, mit ír az Eustat az árváltozások százalékáról országokra, övezetekre lebontva.

...de biztosan vannak abban is ilyen Mazda 6-osok, ha kíváncsi vagy rá, nézz utána...
Válasz erre 

benko 2020.02.17. 12:21:08

A vezérünk nem ezt mondja lenéz vén a vadból
Válasz erre 

degreen 2020.02.17. 12:21:15

Államadósság (GPDhez): 2010 - 80,2, 2019 - 70,8
Válasz erre 

Reding Roli 2020.02.17. 12:24:33

@konrada: Azért kellett hitelt felvenni , mert a 2002 - es átlagos 40%- os közalkalmazotti bèremlèsre nem volt meg a költsègvetèsi fedezetük ...Ez egy választási ígèret volt - lehet kritizalni- költsègvetèsi szempontból jogos is...De, a közalkalmazottaknak akkor ez nagyon kellett...Az első Orbán - kormány alatt elkèpesztő közelkalmazotti bèrviszonyok uralkodtak...Valamit lèpniük kellett...
A privatizációs disznóságokkal egyetèrtek...Jobb lett volta a cseh kuponos privatizació..
Viszont, most a jelen helyzetben már nincs èsszerű indok , a forint ingyen gyenge árfolyamon tartására..
Így soha nem èrjük be közvetlen riválisainkat bèrekben. Stabil forint árfolyam Kell ezt mondja Varga Mihály is..
Èn eurót mondanèk..
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 12:26:30

@Reding Roli: Eurostatnak eleg jo az inflacio meg a fogyasztoi kosar

Van kerdes lipcsy
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 12:27:32

@Reding Roli: Nem kellett valamit lepniuk, hanem populista koltekezesukbe belebuktak

Mint a diplomas komcsik altalaban
Válasz erre 

konrada 2020.02.17. 12:31:25

@Reding Roli:
...na ja. Tényleg.
Ami jól mutatja "zsenijüket."
Isten mentse meg az országot az ilyen "szagértő" kormányzástól...
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 12:33:07

@konrada: Vivat Orban eljen a Fidesz!
Válasz erre 

konrada 2020.02.17. 12:38:58

@conchita wurst:
...azért ne essünk túlzásokba, ezek is f.szok, csak máshogy.
Ezek is lopnak, csak legalább annyival több eszük van, hogy gátlástalanok, így nem arra várnak, hogy a külföldi "befektető" majd vissza csurgat a kivitt ellopott pénzből egy kis titkos számlát, becsület-rendet, hanem bevállalják, így meg itthon tudják elkölteni azt.
...és azért nem mindegy, hogy a tőlünk beszedett pénzből a francia kastély építőmunkásai, személyzete prosperál, vagy a magyar...
Válasz erre 

Kivlov 2020.02.17. 12:45:51

"hogy kevesebbet ér a fizetésünk, nyugdíjunk, mint néhány hónapja"
A lényeg, hogy még így is többet ér, mint a ballibantak idején bármikor is. :D
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 12:46:01

@konrada: lopas a lenyeg, ezert lesz valaki politikus. Aki mast mond hazudik
Válasz erre 

Reding Roli 2020.02.17. 12:55:42

@conchita wurst: Ornánèk meg a hazug propagandán alapuló nèpátverèsbe fognak belebukni , előbb- utóbb ..
Orbán èvet èrtèkelt tegnap, a választók is èrtèkeltek : simán nyert az ellenzèk Dunaújvárosban...
Válasz erre 

ursus artos 2020.02.17. 13:00:34

@blah: "amiből már kijött egy lakáshitel és lakáskassza és" Az, hogy ez 2002-ben így történhetett abban nagy része volt az előző Orbán kormánynak. Pont ezt a lakástámogatási rendszert szüntette meg a kövi kormány, aminek következménye lett a deviza hitel...
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 13:03:31

@Reding Roli: mi hazug propaganda?

szerintem a lipsi propaganda hazudosabb
Válasz erre 

Pipas 2020.02.17. 13:05:41

@Reding Roli: "Orbán èvet èrtèkelt tegnap, a választók is èrtèkeltek : simán nyert az ellenzèk Dunaújvárosban..."

Most már nem kell más, mint mennyi?... mondjuk a háromezer másik helyen is nyerni? :D

Egy kérdés: ha szerinted a választók most értékeltek, akkor mit csináltak a többi helyen a választók anno, amikor megszavazták az orbánt? ;)
Válasz erre 

Pipas 2020.02.17. 13:07:01

@conchita wurst: "szerintem a lipsi propaganda hazudosabb"

Ők nem hazudnak. Merhogy maguk is elhiszik a sok marhaságot, akkor meg ugye nem hazugság... technikailag... :D
Válasz erre 

Reding Roli 2020.02.17. 13:08:41

Orbánèk jól kicsesztek a nyugdíjasokkal , hiszen a 2,8%- os emelès messze nem korrelál az aktuális inflációval ...majd èv vègen löknek egy kis alamizsnát pótlólag... Az inflációkövető rendszer nem jelent mást - a legjobb eseteben- mint èvekig vagy akár èvtizedekig nem változik- STAGNÁL - a nyugdíjas reálpozíciója, azaz: nem nő semmit az èletszínvonala...Ha elszámoljak az inflációt, ( biztos nem felfelè) akkor viszont mèg romlik is...Ez a fő problèma ! A reálbér- változást miért ne nem èpítik be mondjuk 50% ban a nyugdíjszamítasba...Mindenhol nagy nyugdíj emelèsek vannak: Románia , Lengyelország - de ez a ge..I Orbán nem kèpes rá , csak ígèrgetni..
Miért nem rendezik kb 500 ezer közalkalmazott bèret 10 ève , a kiemelt ágazatokat kivève( azokat is megkèsve..) ? Ez is egy alapvető problèma...
Ezek a rètegek szenvedik az inflációt a legjobban...
Válasz erre 

Etniez 2020.02.17. 13:12:09

Ez az a téma, ahol jobban tenné a fidesz komment kommandó, ha kussban maradna.

Ez az euró vérciki, kirablása a dolgozó embereknek, hamarosan az inflációban is látszani fog.
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.02.17. 13:13:36

@degreen: 2002: 55%
Válasz erre 

Reding Roli 2020.02.17. 13:14:59

@Pipas: Várjatok ki a vègèt! Azt hogy mi lesz 2022- mèg nem tudja senki, de elbuktátok a jelentős nagyvárosok jó rèszèt ès Budapestet...A nagyvárosiak túlnyomó rèsze azt mondta - Loptatok eleget, eddig ès ne tovább! A kistelpülèsiek meg azt mondták : Lopjatok csak tovább!
Válasz erre 

Etniez 2020.02.17. 13:16:14

@Reding Roli: Ennek ellenére a FIATAL (lol) DEMOKRATÁK (LOL2) bázisa 50+ és a nyugdíjasok.
Időskori elbutulás pusztít sajnos.
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 13:20:16

@Reding Roli: 2030 korul varhato Orban lecserelese masik Fideszesre
Válasz erre 

Etniez 2020.02.17. 13:26:10

@conchita wurst: 22-es vereséget elviszi majd?
Válasz erre 

törppicur 2020.02.17. 13:39:08

@Reding Roli: Megcsípett valami, jóbarát?

Eddig próbáltál tényszerűnek mutatkozni, most meg elgurult a kanalas orvosság?
Dunaújvárosban NEM történt változás, eddig is jobbikos volt a polgi. Jobbik nélkül nem nyervolna a ballib kaszt 6 párttal sem. NEM is gondolta a Fidesz, hogy ott nyerhet, ehhez mérten foglalkozott az üggyel.
A nyugdíj meg olyan, ami fixxen nő. Mondj még valami hasonlóan kiszámíthatót. Vagy Feribohóc idejéből prémiumot. Erről szólt az országmentés 2010 után a nyugdíjasoknak, értékállásról.
A köztisztviselők6közalkalmazottak béremelésével meg több ponton is xarba léptél. Pl. volt, minden területen, a kiemelt területeken átlag felett, ha meg egyszerre egy lépcsőben lett volna az nem csak a belső egyensúlyt (piaci köztisztviselő szereplők között) borította volna, ha nem a külső pénzügyit is, ld. 2012, ami a kutyának sem hiányzik. A román és lengyel nyugdíjra ne iridjkedj, nem azért mert csúnya dolog az irigység, hanem mert nincs mire.
Válasz erre 

Etniez 2020.02.17. 13:48:44

@törppicur:
Napi bullshit-díjat megnyerted :D

"A nyugdíj meg olyan, ami fixxen nő. Mondj még valami hasonlóan kiszámíthatót. "
Infláció. Nagyobb mértékben, mint a nyugdíjak.

V
"A köztisztviselők6közalkalmazottak béremelésével meg több ponton is xarba léptél. Pl. volt, minden területen, a kiemelt területeken átlag felett, ha meg egyszerre egy lépcsőben lett volna az nem csak a belső egyensúlyt (piaci köztisztviselő szereplők között) borította volna, ha nem a külső pénzügyit is, ld. 2012, ami a kutyának sem hiányzik"

Milyen átlag felett? A piaci bérelmkedések felét sem kapták meg még a "kiemelt" területeken sem. Te tényleg hülyének nézel mindenkit? :D

"A román és lengyel nyugdíjra ne iridjkedj, nem azért mert csúnya dolog az irigység, hanem mert nincs mire."

Ezért pedig Kazinczy-díjra jelöllek: -> "iridjkedj"
Válasz erre 

HaD 2020.02.17. 13:55:35

A forint árfolyamnak ha valóban nem szélhámosok vezetnék az országot 30 éve akkor valszeg most olyan 200-220 EUR lenne(kb. 80 Ft/DM). A tetevek azért kapják a szabadon elkölthető ejus támogatást hogy ezzel is lehúzzák azaz visszaosszák azt a németeknek....gondolom orbánc is erről tárgyalhatott merkel barátnőjével:) legutóbb
Válasz erre 

HaD 2020.02.17. 13:59:50

...bár bocsi...anno a németek egy az egyben válthatták a márkát EUR-ra....úgyhogy 80Ft/EUR a reális árfolyam....a többi az hazaárulás...ja!!! Akik itt bal meg jobb oldali árfolyam politikán rugóznak azok meg valszeg azért teszik hogy eltereljék erről a figyelmet...és a szokásos kis egymás ellen uszításba vigyék át a polemizálgatást....ahogy orbáncék megfogalmazzák nap mint nap... a magyar néplélek fontos tényező:):):)
Válasz erre 

HaD 2020.02.17. 14:08:10

@Reding Roli: az inflációs kosár is megérne egy misét....gyanítom hogy meghamisították azt is
Válasz erre 

conchita wurst 2020.02.17. 14:14:24

@HaD: gyurcsanyiek a 2006os valasztas elott
Válasz erre 

konrada 2020.02.17. 14:48:08

@HaD: "az inflációs kosár is megérne egy misét....gyanítom hogy meghamisították azt is "

Szerintem is, mert mint írtad volt ("úgyhogy 80Ft/EUR a reális árfolyam") infláció azóta nem is volt - illetve de: az €-nál, de azt is csak hamísították...;))
Válasz erre 

törppicur 2020.02.17. 14:54:33

@Etniez: az irigykedés valóban rútra sikerült, a többit tartom.

Az inflációval azonos mértékben nőnek a nyugdíjak éves szinten, kivéve, amikor túlbecsülik az inflációt nyugdíjemelés meghatározásakor - erre is volt péda.

Nem nézlek hülyének titeket, függetlenül attól, hogy néha tényleg úgy csináltok. Az, hogy nem egy tollvonással emeltek mindenkinek gazdaságilag indokolt. 3-5 %-ból nem lehet 50 %-ot emelni. Volt aki megpróbálta, hülyeség.

Nem tudom, mikor jártál Romániában, menj, nézz szét, gyűjts infót.
Válasz erre 

Etniez 2020.02.17. 15:01:54

@törppicur: Közszolgálatban dolgozó ismerőseim jót nevetnek rajtad...
Válasz erre 

HaD 2020.02.17. 15:08:11

@konrada: az árfolyam az csere arány...mint mikor a ruszki haverok/tesók egy gránátért két disznót kértek:)....az csak következmény volt hogy aztán itthon kárár mesterék nagy megtépve a ruhájukat megemelték a disznó hús árát:) azaz egy kiló combért már nem egy órát hanem egy óra 10 percet kellett esztergálni...de ez már mélyebb közgazdaságtan:):) haladóknak
Válasz erre 

HaD 2020.02.17. 15:10:44

...nem kárár hanem kádár:):)...a "kár" az biztos csak elszólás:)...talán a károkozás jutott eszembe:):) azaz a magyar nemzet kárára elkövetett hazaárulás ugrott talán be...
Válasz erre 

konrada 2020.02.17. 15:20:24

@HaD:
...erről írtam én is, hiszen most is pont annyit lehet vásárolni egy €-ért, mint amikor bevezették..
vagy sem. De az biztos, hogy a nem létező infláció nyugat-ejrópában megegyezik a magyarral, aki meg többnek gondolja, az valószínűleg elhiszi a hamisított árfolyamkosarat is!;))
Válasz erre 

blah 2020.02.17. 15:21:19

@Pipas: most valamit mondtál is...?
Válasz erre 

blah 2020.02.17. 15:23:59

@ursus artos: 2004-ben vettem fel devizahitelt.
Válasz erre 

törppicur 2020.02.17. 15:27:43

@Etniez: tudom, meg a román nyugdíjas barátaid is nevetgélnek a nagy jólétben.
Én meg azért írok butaságokat, mert még nem láttam közszolgát...
Okoska vagy, bár érvre még nem futotta tőled. Fikázni, hülyézni, nevetgélni, kb ennyi várható tőled, de ezt hozod is.
Válasz erre 

Pipas 2020.02.17. 15:33:41

@Reding Roli: "Várjatok ki a vègèt! Azt hogy mi lesz 2022- mèg nem tudja senki, de elbuktátok a jelentős nagyvárosok jó rèszèt ès Budapestet..."

Holnap! Holnap lesz a megbukás, most még csak kedd van. :D
Válasz erre 

0dzsud0 2020.02.17. 15:48:57

@blah: Valóban nincs semmi csoda, én csak pár éve voltam pályakezdő, és holtbiztos, hogy nem lettem volna szívesebben az 2002-ben. A kormány teljesítményétől függetlenül írom, hogy ma azonnal lehet munkát találni, mert a tapasztalat az, hogy ha este 10-kor elküldöd az önéletrajzod két helyre, másnap reggel 8-kor mindkettő visszahív, és az egykori többkörös kiválasztások helyett ma az első beszélgetés után felajánlják az állást. Ma Magyarországon már egyáltalán nem lehetetlen egy megfelelő képesítéssel és pár év szakmai tapasztalattal a bruttó 1 millió forinthoz közeli fizetést (ez a mai átlagbérnek már kevesebb, mint 3-szorosa) sem elérni, ez az itteni havi fix költségekkel magasabb életszínvonalat eredményez, mint egy átlag osztrák munkavállalóé. De nem kell ennyit keresni, nem kell képzettnek sem lenni. Nézd meg alkalomadtán, hogy az Aldi, a Lidl, vagy a BKV mennyiért keres munkavállalót, ők ki szokták írni a várható bruttó fizetést. Ha a családban anya és apa elmegy ezek egyikéhez dolgozni, ketten tuti, hogy nem fognak br. 600 alatt hazavinni. Ebből a fővárosi lakhatás is ki fog jönni, még úgy is, hogy nem választanak a rakás rendelkezésre álló ingyenes, a későbbi fizetésekben hozadékkal bíró képzési lehetőség közül, és nem kapnak egy fillér adókedvezményt sem pl. gyerekvállalással. Ha képzik is magukat, akkor meg rövid időn belül mehetnek ők is wellnessezni.

A 444 meg megint vért izzad, hogy, hogy az újabb adókedvezményekből valahogy ki tudja szenvedni, hogy nem is jár ezzel jól senki, csak a jómódúak.
444.hu/2020/01/13/a-tehetos-csaladokat-tamogatja-a-kormany-legujabb-adokedvezmenye

Itt konkrétan le merik írni, hogy "Amennyiben egy család havi bruttó jövedelme nem haladja meg a háromszázezer forintot, akkor hiába minden adókedvezmény, egy fillérrel se fognak több pénzt hazavinni a hó végén." Amivel csak az a probléma, hogy januártól már a minimálbér is br. 161.000,- Ft. Tehát ha két felnőtt ember dolgozik BÁRMIT, akkor megvan a 300.000, a 444 pedig már el is kezdte gazdagnak csúfolni őket. Más kérdés, hogy 2020-ban még egyedül is egyre nehezebb 300 bruttó alatt keresni.

És akkor erre jön rá a CSOK és társai, magyarán ha legrosszabb esetben egy fillért sem tudnak megtakarítani, de anya vállalja, hogy felnevelnek három gyereket, akkor a lakhatásuk biztosítva lesz.

Saját szerény példám alapján én ma is elmondhatom, hogy nem vinné el a Pest belvárosi bérelt lakás a nettó fizetésem felét akkor sem, ha egyedül kellene fizetnem. Tudok tanulmányokat folytatni a munkám mellett, amiért számos esetben fizetek, de ez kigazdálkodható (később pedig várhatóan megtérül). Bátran áldozhatok szabadidős tevékenységeimre, évi átlag 5-6 alkalommal megyek rövidebb külföldi utakra, nyaralásokra, (tavaly pl. 9 országba sikerült eljutnom), és volt olyan év, hogy 100-nál is több előadót/zenekart nézhettem meg élőzenei fellépésen belföldi és külföldi koncerteken, fesztiválokon. A megtakarításom pedig folyamatosan gyarapodik. Nem eszméletlen mértékben, de kiszámíthatóan, stabilan nő. Adósságom egyelőre nincs, mert még nem vásároltam ingatlant. Még nem dolgozom őt éve. A fent leírtak az ismerősi körömben egyáltalán nem számítanak kimagaslónak, pl. a műszaki vagy informatikai felsőfokú végzettséggel rendelkező barátaim jobban élnek mint én, többségükben már a 20-as éveik közepén sem albérletben.

Kétség nem fér hozzá persze, hogy ma szerencsés gazdasági környezetben élünk, nem lesz ez mindig így, tudja ezt a kormány is. Ma a kicsit szabadabb költekezés, ugyanakkor a tőkefelhalmozás, az önképzés, a tanulás ideje van, mert recesszió esetén minden kicsit nehezebb lesz. Viszont éppen ezért mondhatom, hogy aki manapság sem boldogul legalább egy kicsit, az valamit csúnyán elhibázott.
Válasz erre 

blah 2020.02.17. 16:06:48

@0dzsud0: jelenleg saját vállalkozásban fejvadász vagyok, eléggé tisztában vagyok azzal mit lehet megkeresni. azt tudom, hogy a mai pályakezdők, inkább úgy mondanám, hogy huszonévesek ebben a tévhitben élnek. nagyon speciális tudás kell ahhoz, hogy 1m bruttót el tudj kérni. ez jelenleg egy kényszerpálya a munkaadók részéről mert tényleg sokan vannak külföldön még mindig. az meg szerintem megint tévhit, hogy jobb életszínvonalat tudna magáénak itthon a fiatalság mint tőlünk nyugatra. ha ez így lenne nem lenne ilyen munkaerőhiány.
ami a lakhatást illeti, hiába sírtak sokan a devizahitel miatt, a 2000-es években olcsóbb volt mint lakbért fizetni...
Válasz erre 

Etniez 2020.02.17. 16:27:14

@0dzsud0: Ne haragudj testvér, de a hozzászólásod tele van téves következtetésekkel.

1. Az, hogy neked jól fizető állásod van, nem jelenti azt, hogy mindenkinek. Ezért számolnak átlagbért.
2. Az, hogy neked könnyű az életed, nem jelenti azt, hogy másnak is.
3. Hogy neked sikerült gyorsan munkát találnod, az sokkal inkább köszönhető a külföldre távozott 500.000-1.000.000 magyarnak, mint a kormánynak. Vagyis köszönheted a kormánynak, hiszen folyamatosan rontja a Forintot, ezért sok munkahely van itthon, általában húgyért-szarért.
4. Nem tudom, hogy követted-e a híreket, ABB most zár be gyárat Ózdon, ott 3 műszakban kerestek bruttó 180.000-et az emberek, ehhez képest fikázd a 300.000-es 444-es "erőlködést"-
5. "És akkor erre jön rá a CSOK és társai, magyarán ha legrosszabb esetben egy fillért sem tudnak megtakarítani, de anya vállalja, hogy felnevelnek három gyereket, akkor a lakhatásuk biztosítva lesz."
Hogy mi? Csok max 10 millió, Budapesten meg nem kapsz semmit 25 millió alatt, ki szedi össze a maradék 15.000.000 Forintot az átlagbérből, 3 gyerek nevelése közben?

Az egész hozzászólásodat egyébként könnyen összefoglalhatjuk ezzel:

a.te.ervelesi.hibad.hu/szemelyes-ketely
Válasz erre 

Etniez 2020.02.17. 16:29:02

@blah: "az meg szerintem megint tévhit, hogy jobb életszínvonalat tudna magáénak itthon a fiatalság mint tőlünk nyugatra. ha ez így lenne nem lenne ilyen munkaerőhiány."

Pontosan :D
Nem mindegy, hogy a sokból marad kevés, vagy a kevésből sok.
Saját példa, az itteni horror árak mellett, lakást bérelve is marad másfél hónapnyi magyar átlagbér, havonta.
Válasz erre 

0dzsud0 2020.02.17. 16:29:10

@blah: "nagyon speciális tudás kell ahhoz, hogy 1m bruttót el tudj kérni"

Ennyi pénzt jelenleg nem sok ember kaphat meg, nem vitatom. De azért orvosként, mérnökként, szoftverfejlesztőként, tehetséges közgazdászként (mondjuk aktuárius, vagy kvantitatív elemző munkakörben), multicégeknél gyakorlatilag bármelyik vezetői munkakörben, vagy akár csak egy villanyszerelő katás vállalkozóként ma messze nem a lehetetlen kategória ez sem.

"az meg szerintem megint tévhit, hogy jobb életszínvonalat tudna magáénak itthon a fiatalság mint tőlünk nyugatra"

Ez mondjuk egy szalmabáb, ilyen állítást én sem tettem.

"hiába sírtak sokan a devizahitel miatt, a 2000-es években olcsóbb volt mint lakbért fizetni"

A devizahitellel az árfolyamkockázat miatt volt probléma, naná, hogy a pénzügyileg felkészületlen (és a hitelintézetek által jelentős információhiányban tartott) lakosság számára kényelmes, sőt esetenként egyetlen megoldás volt. Nem is elvárható, hogy a lakosság egy ilyen helyzetet előre átlásson, ezt politikai vezetőinknek kellett volna kordában tartaniuk. Hozzáteszem, ma is benne van a pakliban, hogy kevesebb a havi törlesztő összege, mint egy hasonló lakás havi bérleti díja, de ha nincs meg az önerő, akkor választás se nagyon van. Marad az albérlet.
Válasz erre 

0dzsud0 2020.02.17. 16:46:16

@Etniez: Nézd vissza légyszi, a személyes példámat kizárólag csak azért írtam le, mert előtte az a hozzászóló is megtette ugyanezt, akinek válaszoltam. Valamennyi igazságod persze neked is van, valóban téves egyéni helyzetekből kiindulni és mindenkire vonatkozó következtetést levonni. Igen, nyilvánvalóan nem lesznek a meglátásaim a teljes népességre vonatkoztathatóak, azonban leírtam, hogy szubjektíve mit látok a környezetemben ahhoz mérten, hogy blah felhasználó mit látott anno a sajátjában. Azt kifejezetten jeleztem, hogy nem kötöm a pozitívumokat a kormány teljesítményéhez, miért viselkedsz úgy, mintha mégis így tettem volna?

"ott 3 műszakban kerestek bruttó 180.000-et az emberek, ehhez képest fikázd a 300.000-es 444-es "erőlködést""

Tehát: a 444 a családok bruttó fizetéséről ír, azt mondja, hogy ha a CSALÁD ÖSSZ. fizetése megvan br. 300, akkor éreznek a kedvezményből bármit is. Erre írtam, hogy ha dolgoznak BÁRMIT, igen az ózdi, három műszakos 180-as fizuért is, akkor már beleesnek abba a kategóriába, amit a 444 fogyatékos módon már tehetősnek, meg jómódúnak hív. Merthogy 2*180>300, de már minimálbérrel számolva a 2*161 is>300, erre írtam, hogy már a minimálbérrel "gazdagok" a 444 szerint.

"Csok max 10 millió, Budapesten meg nem kapsz semmit 25 millió alatt, ki szedi össze a maradék 15.000.000 Forintot az átlagbérből, 3 gyerek nevelése közben?"

Nem tudom, mennyire vagy képben, de nem csak úgy működik, hogy ha igényelsz 10 millió csokot, és nincs egyéb megtakarításod, akkor csak max. 10 millióért vásárolhatsz lakást és kész. Merthogy használható pl. önerőként is a csok, és ráadásul már egy ideje nem is csak a csok áll rendelkezésre (amellett, hogy a csok feltételei is jelentősen lazultak az utóbbi években). Lehet hitelt felvenni, lakást venni, beköltözni, hitelt törleszteni. Ennél könnyebb nem lesz. Vagy most te azt mondod, hogy ha nem kap a család egy lakást Budapesten tök ingyen, akkor szart sem ér az egész?
Válasz erre 

blah 2020.02.17. 16:49:19

@0dzsud0: lehet, hogy van ilyen fehér holló, de nehogy azt hidd, hogy mindegyik multi két kézzel szórja az áldást. de akkor is a munkavállalók hány százalékáról beszélünk? 1?
az árfolyamkockázat mindkét fél részéről benne volt (én 164-en vettem fel és évekig volt ennél lejjebb a chf), amit nagyon elmulasztottak az az, hogy határokat szabjanak.
Válasz erre 

2020.02.18. 03:42:14

@Chiccbp:

LOPOLÓGIA
Új tudomány alaptézisei

A gyakorlati szakemberektől elleste: 20 éve írtam!

1. Ne legyünk kicsinyesek. A zseblopás veszélyes és nem hatékony, nem termelékeny. Egyszóval kisipari módszer, nem felel meg a kor követelményeinek.
2. Ne egyénektől lopj! A személyhez kötött károsult érzékeny, reklamál, leleplez, kinyomoz, rendőrhöz, bírósághoz fordul stb.
3. Igazán sok pénze a sok tulajdonosnak van. Ez azt is jelenti, hogy igazi tulaj, mint a 2. pontban nincs egy se! Tehát üldöződ sem lesz! Ha a pénz állami, a hiányt beszedi adóban!
4. Igazán akkor sima az ügy, ha a kasszakulcs hozzád kerül. Még jobb, ha megválasztanak, és nem kineveznek! Így a kineveződ sem vonható felelősségre.
5. Ha elnök, ügyvivő, képviselő stb. vagy: úgy viszed az, ügyeket és úgy képviseled a magad (anyagi) érdekeit, ahogyan csak nem szégyelled. Nálunk csak a gyermek szégyenlős! Ő is legfeljebb a meztelenségére!
6. Lopni csak sokat érdemes. Abból jut az esetleges véletlen leleplező szájának betömésére, jó ügyvédek megfizetésre, bírósági időhúzás elérésére az elévülésig stb.
7. Ne feledd Temesvári Pelbárt! Szerintük a jog olyan, mint a pókháló. Csak a kicsik, a muslicák megfogására való. A nagy bogarak széjjeltépik.
8. Ne hivalkodj, ne költekezz! Ingatlanvagyont ne gyűjts, vagy dugd el! Jobb az anonim vagy külföldi bankszámla.
9. Először, gyűjtsd össze a tőkét, amit el tudsz lopni. Ígérj extra hasznot, húsz-negyven százalékos kamatot. Sok pénzéhes önként adja oda pénzét, aztán jelezz csődöt és fuss!
10. Szervezz piramisjátékot, ígérj munkanélküli jövedelmet, mind boldogan adja pénzét, aztán lépjél le!

LOPOLÓGIA 2

Az előző fejezetben a lopológia egyéni kezdeményezésű módszereiről tanulhattunk. Jelen tanulmányban az egyén megkárosításának közösségi, társadalmi módszereiről lesz szó.

1. Az egyenes adó: Te ugyan oda nem adnád, így ők sem adják oda, hanem egyenest levonják a béredből.
2. Fogyasztási adó: Ami csekélyke béredből megmaradt, azt újabb 27% adóval kurtítják, hogy kifizessék az államadósságot, amit ők vettek fel neked, aztán hazavitték maguknak, de akkor is neked kell kifizetni.
3. Infláció: Ha pénze megtakarítod, ha ráülsz is, ellopják 10-20%-át az infláció nevű pénzrontási technikával.
4. Betegbiztosítás: akkor is elszedik, ha te sohasem voltál beteg és odaadják akár a szimulánsnak is, aki önkímélő képzelt beteg és hálapénzzel hálás a fizetett üdülésért.
5. Nyugdíjbiztosítás: 42 évig fizeted és tudják, hogy „tutira” 42 hónapig sem kell fizetniük, mert az átlagéletkor biztosítja, hogy rád ne fizessenek.
6. Kötelező biztosítás: fizetsz azért, hogy mások őrült módon közlekednek, és esetleg összetörik a te autódat is.
7. Fizetsz a közigazgatásért, akkor is, ha rossz, ha lassú, hogy ügyed ne el-, hanem valóban intézzék. Ennek elismeréséül most külön emelik a bérüket.
8. Fizetsz (az adóban) az oktatásért, akkor is, ha téged semmi hasznosra nem tanítottak, nincs gyereked, és ha rájuk szorulsz, külön megfizeted az orvost, az ügyvédet és minden diplomást, aki csődbe viszi az országot és emeli az adódat.
9. Fizetsz a honvédelemért, akkor is, ha országod soha meg nem védték – Muhi, Mohács, Trianon -, hanem neked kell menni, véredet ontani.
10. Fizetsz a közbiztonságért: és rácsok mögött reszketsz, mikor rabolnak ki, lopnak meg, hogy azután elvétve megtalálják a tettes urat, akinek személyiségi jogai vannak.
11. Fizetsz a kórházért, akkor is, ha egyszer már busásan megfizetted (betegbiztosítás). Fizetsz, ha felvágnak, ha átvágnak, ha felboncolnak, ha felkoncolnak.
12. Fizetsz a szülésért, fizetsz a meghalásért, mert itt élned (adóznod) kell, és ha meghaltál se nyughatsz ingyen! Meg kell fizetned a fekhelyed is, mert a temetés is üzlet, mint minden más e földhözragadt világban!
Válasz erre 

2020.02.18. 03:51:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @0dzsud0:
Az adózó nép szegénységének veszedelmesebb forrása nem lehet, mint a zsidók szemlátomást való szaporodása. Mely országban a zsidók megszaporodnak, az vagyoni végromlás szélén áll. (A szatmári adózó nép állapotárul, 1830)*** "Kölcsey Ferenc: Országházi beszédéből!
Válasz erre 

morph on deer 2020.02.18. 05:53:41

@0dzsud0:
“ bruttó 1 millió forinthoz közeli fizetést (ez a mai átlagbérnek már kevesebb, mint 3-szorosa) sem elérni, ez az itteni havi fix költségekkel magasabb életszínvonalat eredményez, mint egy átlag osztrák munkavállalóé.”

Tehát akkor még egyszer:
HA a ma az ÁTLAGBÉR mintegy HÁROMSZOROSÁT keresed, akkor magasabb életszínvonalon tudsz élni, mint egy ÁTLAG osztrák!
És mindez hogyan?
“az itteni havi fix költségekkel”!!!
???

Csak szólok, hogy ha netán a mai átlagbér ötszörösét keresnéd, akkor még annál is magasabb életszínvonalad lehetne!
Bizony!
Köszönhetően pártunk és kormányunk szorgos munkájának! Ó bocsánat: kecsölésének!
Na meg a “havi fix költségeknek,” akármik is legyenek azok. (Én a villamosbérletre tippelek, de lehet, hogy nem találtam el...)

Ha pedig a mai magyar átlagbér összegét nem havonta, hanem PERCENKÉNT sikerül megkeresned, akkor kizárólag csak egy tehetséges gázszerelő lehetsz, akinek a jóisten segít!
Bizonyám!
Egyenesen a Karmelita kolostorból!

Élek a gyanúperrel, hogy ez még akár egy kifejezetten jól kereső osztrákénál is magasabb életszínvonalat biztosít, persze köszönhetően a “havi fix költségeknek”! Bár ő még villamosra sem költ, amilyen takarékos...

Hát, ha csak úgy nem...
Válasz erre 

Grimbusz Makszimusz 2020.02.18. 07:49:36

á
Válasz erre 

konrada 2020.02.18. 08:13:54

@blah:
Nem! Amit elmulasztottak az az volt, hogy a lakosság hülyébbik részét tájékoztassák az árfolyam-kockázatról, arról hogy ha az inflálódás folyamatosan 5% feletti ahhoz a valutához képest, melyben felvették a hitelt, akkor az az első váltságnál meg fog jelenni egyszerre, amint a nemzeti valuta mesterséges túlértékelését nem tudja tovább hitelből finanszírozni a kormány.

(Ettől még felvette az okosabbik is, de csak olyan mértékben, amelyet egyből előtudott törleszteni, ahogy neki kezdett a kártyavár bedőlni.)
Válasz erre 

0dzsud0 2020.02.18. 09:31:41

@morph on deer: Oké, tényleg bele lehet kötni. Írom egyszerűbben: egymillió forint itt többet ér, mint Ausztriában egymillió forintnak megfelelő euró (ezt gondolom, azért nem nehéz belátni). Nem sokan keresnek itt egyelőre ennyi pénzt, de egyre többen. Egyre inkább nő az átlag is, azt sem Lőrinc tornázza fel. Nem a lehetetlen kategória, és ez a pénz már bizonyosan hozzásegít egy olyan életszínvonalhoz, ami meghaladja az átlagos osztrák életszínvonalat. Azért írtam ezeket le korábban, mert úgy gondolom, hogy a 2000-es évek elején sokkal nehezebb volt egy ilyet elérni, mint most. Most is nehéz, de már nem annyira nehéz. Értem a szarkasztikus fogalmazást is, de olyan komoly alapját nem látom. Azért ne viselkedjünk úgy, mintha ez már a világ összes pénze lenne, és csak politikusok és barátaik kereshetnének meg ennyi pénzt, szükségszerűen csak csalással. Úgy viselkedsz, mint amikor ~8-10 éve megkérdezték egy kutatásban az embereket, hogy szerintük mennyit keres (nettóban) Magyarországon egy topmenedzser. Olyanokat mondtak leggyakoribb válaszként, hogy 3,- meg 400.000 forint. Egyszerre nevetséges és szomorú, mert a válaszolók láthatóan nem tudtak már egy olyat sem elképzelni, hogy pl. a kisvárosi hitelintézet vagy takarékszövetkezet vezetője mennyit visz haza.

@konrada: "(Ettől még felvette az okosabbik is, de csak olyan mértékben, amelyet egyből előtudott törleszteni, ahogy neki kezdett a kártyavár bedőlni.)"

Pl. a szüleim is épp így cselekedtek. Nem annyira a pénzügyi műveltség, mintsem inkább egy kis kockázatkerülés mozgatta őket. Minden esetre, mire elharapódzott a dolog, sikeresen vissza tudtak fizetni mindent, de jelenlegi ismereteim birtokában akkor sem hibáztatnám őket, ha nem ennyire szerencsésen és bölcsen cselekedtek volna, és ők is "mentésre" szorulnak. Ezt a kockázatot nem a magánszemélynek kellett előre látnia, ez a mindenkori szakmai és politikai vezetés feladata. Ilyen hitelezést rászabadítani a lakosságra szerintem kifejezetten bűncselekménynek kell, hogy minősüljön, de ezzel nyilván nem mindenki ért egyet.
Válasz erre 

morph on deer 2020.02.18. 18:29:18

@0dzsud0:
“egymillió forint itt többet ér, mint Ausztriában egymillió forintnak megfelelő euró”

Azt hiszem, te arra gondolsz, hogy milyen életminőséget tudsz elérni ugyanabból az összegből itt és ott.
Ilyesmit tapasztalhatsz a némileg alacsonyabb árszínvonalú országok között.

Azért nem biztos, hogy akkor is ennyire egyértelmű, ha az illető millióért elvégzett munkát is nézed. Én gyakran találkozom feltűnően luxusban élő, és szinte kiégésig túlhajtott emberekkel, akiknek pénze ugyan van, meg életszínvonala is, csak éppen élete nincs. (Az Adrián ribancokkal vitorlázás például egy tipikus pótcselekvés, szerintem.)

Ezzel szemben van olyan hely, ahol a nyugalmat többre értékelik, és pl a mi felfogásunk szerint egyszerűbben, kevesebb flanccal körülvéve élnek, de “jobban” - ha a dolog egészét nézzük.

Szóval pénzt keresni már tudunk, élni meg még tanulni kéne kicsit. Mondom:szerintem.

Ps. Nálam az elemi csapás, hogy nem veszem komolyan a dolgokat, ez van.:(
Válasz erre 

Tzp 2020.02.18. 23:38:08

A ballib sz*rul kormányzott. Ezért 2010-ben a Fideszre szavaztam. Erre ezek meg még sz*rabbul kormányoznak.

B*zdmeg...
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.19. 20:40:35

@conchita wurst: Ez a te nicked volt?:))
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.02.19. 20:43:27

@Tzp: Na ott a pont!
Válasz erre 

2020.03.06. 03:46:58

@Szelid sunmalac:
MARHÁIM! Olvassátok kopátsy sándor gondolatai blogot! 98 éves, 100X okosabb nálatok!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard