Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Orbán Viktor belengette kedvenc csodafegyverét, a közmunkaprogramot

Orbán Viktor belengette kedvenc csodafegyverét, a közmunkaprogramot

Orbán Viktor ugyanúgy ígérget, mint amikor még pörgött a gazdaság, ömlöttek az uniós pénzek és komoly ipari cégek indítottak vállalkozásokat Magyarországon. Az úgynevezett munkaalapú társadalom eszményének meghirdetése azt a hamis illúziót keltette, hogy a gazdasági fejlődés mindenki számára elhozhatja az egzisztenciális felemelkedést, ugyanakkor a kedvező tendenciák az idők végezetéig fennmaradnak. A koronavírus-járvány azonban kirúgta ennek a koncepciónak a tartópilléreit, de úgy tűnik, a miniszterelnök továbbra hisz korábbi eszményében.

napi_hu_12.jpg

Fotó: napi.hu

Amikor Orbán Viktor meghirdette a munkaalapú társadalom koncepcióját, a szakemberek kissé ráncolták a homlokukat: Ez a kifejezés ugyanis azt sugallta, hogy eddig nem a munka volt az alapja a gazdasági fejlődésnek, a magyar családok tagjai nem a munkahelyükön megkeresett jövedelmükre építették fel az egzisztenciájukat. Eddig is fontos volt ugyanis minden kormány számára, hogy munkahelyeket, álláslehetőségeket teremtsen mindenki számára attól függetlenül, hogy milyen képzettséggel, iskolai végzettséggel, munkamorállal rendelkezik.

Orbán azonban úgy értelmezte ezt a kifejezést, hogy ő megteremti a teljes foglalkoztatottságot Magyarországon, vagyis azt az eszményt éleszti fel, melyet a Kádár-kor is vallott: Nem a piac szabályozza, hogy mennyi embernek lesz munkája, hanem az állam alakítja úgy, hogy legyen mindenkinek valamilyen kenyérkereseti lehetősége.

Ennek a koncepciónak volt a sarokpontja a közmunka, ami lényegében a munka feltételéhez kötötte a minimális szociális ellátást. A társadalom döntő hányada elfogadta, sőt üdvözölte ezt a koncepciót, aminek volt egy olyan populista üzenete, hogy mindenki vegye ki a részét a javak előállításából még akkor is, ha a levélsöprögetés, árokásás, vagy a határvédelmi kerítés építése inkább a börtönlakók „kiváltsága” volt eddig.

Pedig ő is elmondta már többször: Semmi sem lesz úgy, mint régen, az általunk eddig ismert világ alapjaiban fog megváltozni.

A közmunka egyszerre volt tehát megbélyegzés azok számára, akiket rákényszerítettek, illetve megnyugvás a felső- és középosztály tagjai számára, akik közül sokan úgy gondolták, hogy a szociális segélyezés korábbi gyakorlata arra ösztönözte a „lumpen elemeket”, hogy ne is keressenek munkát.

Noha a közmunka rendszerét a Gyurcsány-kormány dolgozta ki, a benne résztvevők számát Orbán Viktor kormánya tette tömegessé. A munkaalapú társadalom koncepciója tehát azt jelentette eddig, hogy a tartósan alacsony munkanélküliségi ráta mindennél fontosabb, még akkor is, ha a közmunkában résztvevő emberek tevékenysége nem túl sokat ad hozzá a gazdaság teljesítményéhez, ugyanakkor nem igazán lehet megélni abból a pár tízezer forintból amit ezért fizet az állam.

Talán ezt a szemléletet szeretné fenntartani a járvány utáni időkre is Orbán Viktor, amikor azt állítja, hogy a korlátozások feloldása után néhány hónappal újra mindenkinek lesz munkája. Ha valaki végleg elveszítette addigi munkahelyét, annak az állam biztosít munkalehetőséget. Az erről a kérdésről folyó parlamenti vitában a kormányfő megerősítette: aki elveszti a munkáját, az három hónapon keresztül álláskeresési támogatást kap. Amikor eltelik a három hónap, akkor munkát fog kapni, vagy a piactól, vagy az államtól.

Ezt a magabiztos kijelentést jelenleg máshogy nem lehet értelmezni, csak úgy, hogy a közmunka szerepe újra nagyobb lesz a magyar gazdaságban, vagyis a munkanélkülieket nagyobb számban szeretnék majd elbújtatni ebben a rendszerben, mint az utóbbi években, amikor sokkal inkább munkaerőhiány, mint a munkanélküliség okozott problémát. Orbán tehát úgy értelmezi a jelenlegi helyzetet, hogy néhány évet vissza kell menni az időben, és a jelenlegi keretek között mindent újra kell kezdeni. Pedig ő is elmondta már többször: Semmi sem lesz úgy, mint régen, az általunk eddig ismert világ alapjaiban fog megváltozni.

tenytar_blog_1.jpg

Fotó: ténytár.blog

Ezért is tűnik üres propagandának arról beszélni, hogy az állam mindenki problémáját meg fogja oldani a válság után. Egyrészt komoly gazdasági visszaesés várható, ami erősen korlátozni fogja a kormány mozgásterét, másrészt a közmunka jelenlegi formája és juttatásai messze nem oldják meg azok gondjait, akiket most kényszerből utcára tett egy ipari cég vagy egy kisvállalkozás. A munkanélküliek számára biztosított jelenlegi támogatási forma hiányosságai ugyanakkor meglehetősen látványosak lesznek, ha több tízezer új ember jelenik meg a rendszerben. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha elveszítetted a tomahawkodat, gyorsan találd meg, mert ha úgy lesz meg, hogy beleülsz az élébe, komoly fájdalmak várnak rád.”

270 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Orbán Viktor belengette kedvenc csodafegyverét, a közmunkaprogramot Tovább
Facebook Tetszik
0
270 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr3415645534

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (270)
Az utolsó 100 komment:

ulpius66 2020.04.30. 11:23:27

természetesen Magyarországon is hatalmas érdekeltségei vannak a vén szarosnak!

Az mindenki előtt tiszta, hogy a ballibsi pártok vezetői a tenyeréből esznek, SoroSS-elvtárs útmutatásait követik!
(aki nem engedelmeskedik neki, az megnézheti magát, és úgy jár, mint Orbán....)

Teljesen természetes, hogy a ballibsi firkászok is a zsebében vannak, és CSAK ÉS KIZÁRÓLAG OLYAT ÍRHATNAK, AMIT JÓVÁHAGYOTT A VÉN SZAROS!

Mind e mellett ilyen-olyan kamu Alapítványokon keresztül több ezer emberkének a munkaadója a SoroSS.... kezdve a "jogvédő" szervezeteken egészen a ballibsi blogok fenntartásáig....

SoroSStól tehát több ezer család egzisztenciális léte függ!!!!!

NANÁ, HOGY AZT CSINÁLJÁK, AMIT A GAZDI PARANCSOL!!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2020.04.30. 11:25:38

@birkamenet: " az emeberek 80%-a otthon ül, a gazdaság 40-80%-a leállt,"

Birkuci!

Ezt melyik mesében olvastad?
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 11:28:35

@Exploiter: igazad van, ellenben a "Ameddig nyugatabbra nem látják be, hogy mennyire megszopatták magukat a hülyeségeikkel és nem kezdenek el végre a kilábalásra összpontosítani, ahelyett, hogy covid grafikonokat nézegetnek hüledezve,"
jól hangzik, viszont itt tényleg kézzelfogható a járvány, mondhatnók plasztikus, sz'al azért itt egy nagyon komoly gyomrosból kell felállni úgy, hogy pl. lehet, hogy froban csak két régió éri még csak el a 12%-os átfertőződöttségi szintet, s hol van ez a kívánt 60-70%-tól!... nagyon nehéz kimondani/eldönteni, hogy sokan meghalhatnak... ezért lenne fontos látni a svéd szintet átfertőződöttség területén...
Válasz erre 

birkamenet 2020.04.30. 11:28:40

@ulpius66:

LÁTOM MA SE BÍRTAD KI HOGY NE GYERE AZ INDEXRE ÉS CSINÁLJ MAGADBÓL KOMPLETT HÜLYÉT!

Nézd csak fideSSBOLSIKÁM, kiket PÉNZELT A SOROS. Itt a SOROS LISTA:

Itt a lista, mennyi pénzzel támogatta a Fideszt Soros György
ORIGO.HU

Szinte nincs olyan régi Fidesz-vezető, aki nem kapott volna milliókat.

Ha Soros György nem ad pénzt, mára nem lenne Fidesz - többen is leírták már ezt a mondatot, főleg azért, mert mára Soros lett a kormány és a kormánypárt legfőbb ellensége, és tízmilliárdokat költöttek az ellene folyó kampányokra.

A Rajk- és a Bibó-szakkollégium, melyekből a Fidesz is kinőtt, összesen 11,8 millió forintot kapott a 80-as évek végén, ami mai értéken számolva nagyjából 231 millió lenne.

A Fidesz maga (még nem pártként) közel 4 millióhoz jutott a Soros Alapítványtól, ami mai értéken majdnem 125 millió. Ebből jutott az országos hálózat kiépítésére is, irodákra, irodaszerekre, berendezésre.

ORBÁN VIKTOR 88 áprilisától a SOROS Alapítvány támogatásából alapított Közép-Európa Kutatócsoport munkatársa volt, ’89 augusztusában azt nyilatkozta a HVG-nek, hogy 10 ezer forintos ösztöndíjat kap havonta közvetlenül az alapítványtól és még 5-10 ezret a szintén Soros-pénzből alapított Századvég című folyóirat szerkesztéséért. Ha összesen 20 ezerrel számolunk, az ma 310 ezer forint lenne.
1989 szeptemberében ORBÁN VIKTOR SOROS-ösztöndíjasként Oxfordba utazott, ahol a Pembroke College-ben kutatási témája a civil társadalom eszméje az európai politikai filozófiában volt.

Deutsch Tamás szintén Sorosnak köszönhetően járt egy Magyarországon és Angliában működő menedzseriskolába, valamint a University of Tennessee-n.

Kövér László is az alapítvány támogatásával kutatta a közép-európai társadalmi mozgalmakat.
Németh Zsolt és Szájer József Oxfordban tanult.

Schmidt Mária két társával együtt összesen 1,35 milliót, mai értéken több mint 30 millió forintot kapott egy kutatásra. Egy jeruzsálemi konferenciaútját is az alapítvány fizette, majd az Indiana Universityn is tanulhatott.

A ma szintén tele szájjal sorosozó Kósa Lajos 250 dollárért vehetett részt ’88-ban a dubrovniki nyári egyetemen, ezekből a kurzusokból nőtt ki később a CEU maga.

Fellegi Tamás mai értéken számítva 2,5 milliót kapott arra, hogy a Connecticuti Egyetemen PhD-zzen.

Bába Iván, a második Orbán-kormány külügyi államtitkára mai értéken 3 millióból kutatott, majd ő lett a Kelet-Európa Kutatócsoport vezetője.

Hörcsik Richárd, a Fidesz korábbi frakcióvezető-helyettese ’87 és ’89 között havi 5 ezer forintos (ma nagyjából 105 ezer lenne) ösztöndíjban részesült.

Cséfalvay Zoltán harmadmagával végzett palóckutatást, és portugál konferenciára is utazott, összesen – mai értéken – 4 millióból.

Soros-ösztöndíjas volt a lex CEU-t a minap államfőként szignózó Áder János is, de a támogatás mértéke nem ismert.

Habony Árpád a Soros Alapítvány által hétmillióval megtámogatott könyv- és papírrestaurátor-képzésre járt.

Nem apanázst kapott, hanem közvetlenül a szervezetnek dolgozott Mikola István, Stumpf István, Sólyom László, Jeszenszky Géza, Chikán Attila.

A CEU-n tanított Illés Géza, és oda járt Kovács Zoltán kormányszóvivő és Kumin Ferenc New York-i főkonzul. Berzétei Ákos külügyi helyettes államtitkár jelenleg is ott tanul.
Válasz erre 

ulpius66 2020.04.30. 11:30:45

A vén szarosnak viszont csak az EU liberálisai maradtak....

Az USÁ-ból kibaszták, mint a macskát szarni.
(jó-jó.........pár milliárd dollárral azért segíti a demokratákat...)

Az EU maradt neki.....hiszen több tucat országból mán ki van tiltva, pl. Nagy-Britannia, Oroszország, és Izrael..... de még jó pár országban NEMKÍVÁNATOS SZEMÉLY A LIBERÁL-FASISZTA SOROSS-ELVTÁRS.......
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 11:33:45

@math0: ilyen egyszerű, teljesen igazad van...
Válasz erre 

ulpius66 2020.04.30. 11:34:08

@birkamenet:

Birkucim!

Ismert a lista.... épp ezért Orbán az első számú közellenség, és likvidálandó figura, mert kilépett a kilóra megvett politikus szerepéből..... és gyakorlatilag felfedte mit, hogyan csinált a vén szaros!
Válasz erre 

ulpius66 2020.04.30. 11:40:15

Kedves ballibsi elvtársak!

Mond nektek az valamit......
Amneszti Internesönöl
Nyílt Társadalom Alapítvány (hahaha....)
Helszinkis Bizottság
TASZ
Velencei Bizottság
Rebublikon Intézet (Alapítvány).......

...és hasonló kamu Alapítványok százai, amiket természetesen a liberál-fasiszta SoroSS-elvtárs pénzel....
Válasz erre 

ulpius66 2020.04.30. 11:42:56

Kedves ballibsi elvtársak!

Talán annyi esztek még nektek is van, hogy a magyarországi SoroSS-médiumokat még tik is fel tuggyátok sorolni.......
(mondjuk elég nehéz mert pl. SoroSS elvtárs fenntartott blogokból is több száz van....)

ÉS AKKOR A CEU-ról MÉG NEM IS SZÓLTAM........
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2020.04.30. 11:52:33

Libero szerzőnk csőrét most a közmunka csiklandozza, elő is ránt csípőből ennek ürügyén egy kis OV-zást, ahogy megszokta.
A közmunka fontos dolog. A cigányok, akik egy része az agyatlan privatizáció folytán (ez is libero vezényléssel történt) elvesztette valós vagy virtuális munkáját. Sebaj, segílyből elvoltak, no meg családi pótlékból. Hármat sem tudtak felnevelni rendesen, szültek hozzá még négyet.
Ezek az emberek elszoktak a munka világától, s bármennyire is mondta nekik a szadesz és utódpártjai, hogy csináljanak startup cégeket, mert az a jövő, s abból lehet meggazdagodni, nem a réz vasúti vezérlő-vezetékekből, nem tették, 2 elemivel s fél analfabetizmussal...
OV elindította a közmunkát. Így lassan megtanulták, hogy a pénzért - még a kevésért is - dolgozni kell, s a gyerekeik is ezt látják Így van esélye, hogy lassan százezres tömegek újra megjelenjenek a munka világában (főleg, ha még isibe is járnak). A környezetük is igényesebb lesz. Nincs más út. A putriból nem ugornak egyből az egyetemre, s főmérnöki állásba (tisztelet a kivételnek - ha van ilyen). Természetesen nő az önbecsülésük is, és a közvetlen környezetükre is jó szociális hatással van. Az ügyesebbek, szorgalmasabbak pedig szépen átdiffundálnak a piaci szférába - jó pénzért, úgy tudom, évente ez megtörténik 1-2 százaléknyival. Ha mindehhez még felnőtt oktatást is tesznek, egész jó kis felzárkóztató csomag ez.
A közmunka átmenetileg lehet segítség persze képzettebbeknek is, akik elvesztették az állásukat a mai vírusos időkben, addig, míg jobban be nem indul agazdaság.
Ezért éljen a közmunka, a szükséges mértékben.
Válasz erre 

csúti csüngőhasú tolvaj 2020.04.30. 11:55:11

Ez jó ötlet az ócska csököttagyú tolvaj kancigánytól.
Mivel lövése nincs a gazdaságról (sem), a brüsszeli lé elmaradása mellett nagy ötlet a bedőlt gazdaság be nem folyó bevételeit a közmunkásokra fordítani.
Úgy tűnik nem a választást, már a karácsonyt sem éri meg, az éhező hívei rángatják majd fel egy lámpaoszlopra.
Csak így tovább O1G, a bukásod már elkezdődött, csak ostoba vagy hozzá, hogy észrevedd.
Válasz erre 

Exploiter 2020.04.30. 11:55:36

@Sir Bates dö Hól:

Kezdenek beszállingózni az ilyen kutatások, naponta jönnek az eredmények.

Aki arra számít, hogy már túl is vagyunk a nehezén, az túl optimista, persze, csak egy-két helyen lehetséges, hogy az egész világon elérjük a szükséges szintet.

Másrészről pedig nem feltétlenül kell a 60-70%, ha nem az a cél, hogy teljesen megakadályozd a terjedést, hanem az, hogy a társadalom megtanuljon együtt élni azzal, hogy van egy új betegség, amiben konstans halnak meg emberek, mint ahogy egyébként is szoktak. Igen, lehet, hogy évekig tart még a terjedés, de kit érdekel, ha nem áll meg tőle az ország?

Jelenleg még megy a pánikmód, mert mindenki dobálózik a teljesen értelmetlen 5-10-15%-os halálozási aránnyal. Teljesen abszurd marhaság, de csak az jön szembe mindenhol.

Ebben csak az tud segíteni, ha a média végre áthelyezi a hangsúlyt a világvége várásról a megoldás keresésre. Kellenek elfogadott, ellenőrzött tanulmányok, valós becslések és azokat nyomtani kormányzati szinten.

Ez amúgy már lassan kezd megtörténni éppen.

Mindenki olyan hülyeségeket beszél, hogy most eljött az új világ és mindenki otthon fog élni addig, amíg nem jön a csodaoltás. Egyszer. Megszűnik a turizmus örökké, eljön az új fenntartható paradigma.
Francokat. Jövőre a kutyát se fogja már érdekelni, van-e járvány, vagy sem, van-e oltás, vagy sem, a világ visszaáll arra, hogy kimásszon a megásott gödörből és annyit fogyasszon és repüljön és úgy csessze szét a bolygót, ahogy csak az anyagi lehetőségei engedik.
Válasz erre 

Visceroid 2020.04.30. 11:57:13

Az elbocsájtott tömegeket közmunkásnak fogják felvenni. "Ha nem ad a piac, ad az állam" - Vitya ezt értette alatta. Viszont még hiányolom a fegyveres őröket. Előre a Pol Pot-i úton, aki szemüveges, munkatáborba vele az értelmiséget meg kizavarni krumplit kapálni.
Válasz erre 

birkamenet 2020.04.30. 12:04:53

@ulpius66:

Így van, Sorosnak már csak az EU maradt ahol vagonokban tudja lopni a pénzt, ezért vette meg magának orbánt, aki hogy megtévesszen mindekit azt játssza, hogy márpedig ő kilépett a Soros hálózatból. Pedig nem, továbbra is az oszlopos tagja. Ugyanis a SOROS TERV amit ORBÁN VÉGREHAJT az az, hogy orbán továbbra is megvan véve kilóra, továbbra is Soros irányítja (ÉS NEM PUTYIN!!!!) és orbán az összes közbeszerzést a falusi gázszerelő haverjával nyereti meg, majd az euró milliárdokat Svájcba viszi titkos számlákra amelyek a Soroshoz tartoznak. Soros 2.500 EU képviselőt vett meg és hozzá még azb egész Interpolt és CIA-t, FBI-t, Moszadot és az azeri titkos szolgálatot, hogy ne érdeklődjenek és ne nyomozgassanak ebben az ügyben. De megvett még 500 millió EU polgárt is, hogy azok se kérdezzenek semmit ezekről az ügyletekről.

Egyedül csak a segghülye fideSS-eseket nem vette meg, ők tudnak mindenről és ezért jönnek elő minden nap, hogy elmondják az egész világnak amit csak ők tudnak.

A világ meg azt se tudja, hogy sajnálja-e ezt az elmebajos bugrisokat, vagy a térdüket csapkodva röhögjenek a mindennapi összeesküvés elméleteiken. Egy biztos, a világ látja, hogy a magyar egészségügy elmeorvosi ágazata MÜKÖDÉSKÉPTELEN!
Válasz erre 

birkamenet 2020.04.30. 12:09:18

orbán "munkaalapú" társadalma:

A népnek: KÖZ-MUNKA ALAPÚ társadalom

Magának: MU...TYI ALAPÚ társadalom
Válasz erre 

kvadrillio 2020.04.30. 12:12:13

EZ A TÖKKELÜTÖTT INKÁBB EMELJE FEL A CSALÁDI PÓTLÉKOT ÉS HOSSZABBÍTSA MEG A MUNKANÉLKÜLI 3 HÓNAPOS SEGÉLY IDŐTARTAMÁT 9 HÓNAPRA !!! MINT M ÁS ORSZÁGOK TESZIK ! NE A FOCIRA KÖLTSE A MILLIÁRDOKAT !

"""....a 200 vagy annál nagyobb férőhellyel rendelkező idősotthonokba kórházparancsnokokat neveznek ki....""""
Megfogyva, MEGKÉSVE  bár, de törve nem, Él nemzet e hazán...
ELŐBB KELLETT VOLNA !!!   300-AN MÁR MEGHALTAK...!

JAHHH...ÉS NE VÁRJA TARANTULA PÓK MÓDJÁRA A HÁLÓJÁBA (36000 ÁGYÁRa ) A LAZÍTÁS KAPCSÁN FELFOKOZÓDÓ számú FERTŐZÖTT BETEGEKET !
Válasz erre 

kvadrillio 2020.04.30. 12:27:05

@kvadrillio: ÉS SZOKPJON LE ARRÓL , HOGY PÖKHENDI MÓDON KEZELJE A MUNKANÉLKÜLIEKET ÉS HELYETTÜK A SEMJÉN FASZKALAPNAK TOLJA A MILLIÁRDOKAT VADÁSZKIÁLLÍTÁSOKRA ! MERT Ő, CSAK EGY PORBAFINGÓ, GÖRBELÁBÚ, NAGYHASÚ ÉLŐLÉNY, AKI UGYANÚÚÚGY MEGDÖGÖLHET, MINT BÁRKI MÁS EBBEN AZ ORSZÁGBAN !!! ÉS ÚGYANÚGY PÓTOLHATÓ IS ! :)
Válasz erre 

konrada 2020.04.30. 12:27:31

@Visceroid: Ha nem tudnak elhelyezkedni, akkor igen. Te mit kezdenél velük?

Jóhiszeműleg: te pénzedből is.
Válasz erre 

citrix 2020.04.30. 12:30:04

Orbán szájából remekül hangzik a munkaalapú társadalom. Kissé hitelesebb lenne ha legalább egyszer dolgozott volna életében. Soha nem dolgozott egyetlen napot se, nem pályázott állásért és vállalkozóként se kellett megküzdenie a holnapért. Haverjai (Lölők és vejek) vegytisztán látszik amint a munka világában lettek multi százmilliárdosok.
Válasz erre 

flydomi 2020.04.30. 12:35:50

Nalunk egy Narancsos Khmer rendszer epitodik,ami a NER rendszer fedonevet viseli. :))
Illiberalisan(mint tudjuk,az illibsi=naci,fasiszta,kommunista,juden vegbel lenyekbol allnak,akik sajat kis hatalmukat ember eletek aran is ragaszkodnak,ha kell,sajat allampolgaraikat nyomorba taszitjak),epitik a (anti)demokratikus orszagot. :))
Kell ennel szebb jovo? :))
Válasz erre 

kvadrillio 2020.04.30. 12:36:06

52. A munkanélküli segélyfolyósít{s{nak hossza az Európai Unió orsz{gaibanA munkanélküli ellátás hosszát az Európai Unió 27 tagállamasaját hatáskörben állapítja meg.Közös pont azonban a vizsgált országok szociális rendszerében, hogy mindenhol elérhető egy legalább öt hónapig tartó juttatás folyósítása Magyarországot kivéve –már amennyiben a kormány tervei valóban életbe lépnek. Magyarország ezzel az Európai Unió legrövidebb ideig folyósított munkanélküli segélyezését vezeti be. A többi európai munkanélküli segélyezési rendszer vizsgálatából kiderül, hogy a gazdasági válság alatt is rendszerint fenntartják a magyarhoz képest jóval hosszabb időtartamú szociális védhálót: 15 országban van lehetőség legalább egy éven keresztül igénybe venni a munkanélküli segélyt. Természetesen az országok gazdasági fejlettségének és a jóléti állam különböző fejlődési pályáinak okánóriási eltérések figyelhetők meg az állam efféle szociális szerepvállalásában. Ugyanakkor még a közép-kelet európai államok is törekszenek arra, hogy a legalább hat hónapig igénybe tudják venni az állás nélkül maradtak ezeket a juttatásokat. Szlovéniában 3-12, Csehországban 5-11, Szlovákiában 6, Lengyelországban és Romániában pedig 6-12 hónapig folyósítható a munkanélküli ellátás. Az alábbi táblázat azt mutatja, hogy mennyi ideig vehető igénybe ilyen jellegű támogatás és mitől függ ennek időtartama az Európai Unió 27 tagállamában.1. táblázat. A munkanélküli segély hossza az Európai Unió tagállamaiban Ország neveMunkanélküli juttatás időtartamaMitől függ a juttatás időtartama?Magyarország3 hónap-MáltaMaximum 5 hónap4Biztosítás fizetésének hosszaSzlovénia3 hónaptól 12 hónapigKorábbi munkaviszony hosszaHollandia3 hónaptól 38 hónapigBiztosítás fizetésének hosszaBulgária4 hónaptól 12 hónapigKedvezményezett életkoraSpanyolország4 hónaptól 12 hónapig (átlagosan 6 hónap)Biztosítás fizetésének hosszaCiprusKb. 5 hónap5-Csehország5 hónaptól 11 hónapigKedvezményezett életkoraGörögország5 hónaptól 12 hónapigKorábbi munkaviszony hossza

ORBÁN EZZEL A MÓDSZERREL GYILKOLJA A MAGYAR MUNKANÉLKÜLIEKET, AKIK PSZICHÉSEN IS A KÜSZÖB ALATT VANNAK ! DE EZT CSAK AZ ÉRTHETI MEG, AKI ÁTÉLT MÁR ILYEN HELYZETET ! BA A FASZ ORBÁN MÉG NEM ÉLT ILYET ÁT !
Válasz erre 

kvadrillio 2020.04.30. 12:38:51

bocsika......DE....EGY ALJAS, ROTHADTLELKŰ, GECI, ÉS MINDEN GYILKOSSÁGRA HAJLAMOS VEZETŐ KÉPES CSAK ARRA, HOGY A MUNKANÉLKÜLIEKNEK NE ADJON MEGFELELŐ SEGÉLYT.
NU-..., ORBÁN ILYEN !
Válasz erre 

Indriq 2020.04.30. 13:06:12

@leponex: "
OV nem csinál mást, mint amit egy normálisan gondolkodó közgazdász is mond: válsághelyzetben a államnak kell költeni MUNKAHELYEKRE, és nem egyszeri segélyekre."
Nope. Erre egy normális közgazdász se juthat. Max a beruházásokra, magára a munkahelyre nem szabad költenie, az egyenértékű a segéllyel. A beruházások vagy azok segítése lehet munkahely teremtő vagy megtartó.
Pl ha orvosi felszereléseket gyártó céget támogatna, az munkahelyet teremtene jó esetben még hosszútávon is.
Persze akkor nem tetszeleghetne a haza megmentője szerepben az a törpe napóleon szindrómás
Válasz erre 

Indriq 2020.04.30. 13:12:55

@nemecsekerno_007: @ulpius66: poén, amikor nemecsekerno elhallgat, ulpius elkezd irogatni. Ez műszakváltás vagy csak nick csere? :)
Amúgy fütyeszbérencek ne féljetek a válságtól, seggnyalókra mindig lesz szükség a PÁRTNAK, a ti munkátok fontosabb mint az egészségügyik dolgozóké a PÁRTNAK :)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.30. 13:13:09

@ulpius66: Sorold, te kis hazudós!
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.04.30. 13:16:38

@csúti csüngőhasú tolvaj: Közmunka = dolgozni kell a segélyért. Mondjuk ezt én is úgy csinálnám, hogy akinek mondjuk volt egy legalább két év munkaviszonya annak fél évig adnék munkanélküli segélyt, és csak azokat küldeném 3 hónap után közmunkára aki nem rendelkezik ilyennel. Abban viszont igaza van Orbánéknak, hogy azt el kell kerülni, hogy valaki főállásban segílykéből éljen amiért semmit sem kell csinálni.
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.04.30. 13:19:03

@Exploiter: Persze. Olyan ez, mint amikor az autós hallja az autórádióban, hogy egy őrült szembe megy a forgalommal az autópályán. Mire elkiáltja magát: egy őrült ? Mindegyik szembe jön!
Válasz erre 

citrix 2020.04.30. 13:21:19

@math0: Nem tudom mennyi a gázszerelők rezsióradíja ám érdekes módon nincs párja Lölőnek a hirtelen meggazdagodásban. A többi gázszerelő biztos nem szorgalmas vagy nem kellőképpen motivált, nem végez jó munkát. Lölőben minden készség megvan az ábra szerint. Kár hogy kizárólag közpénzből, pártállami megrendelésekből jött össze a vagyonka.
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 13:45:16

@midnightcoder2: Bocsi, mostanra sikerült nagy nehezen belépnem, de ezt nem hagyhattam szó nélkül!
"Nem egészen. Ez a tank úgy volt tervezve, hogy volt egy tartalék indító rendszere sűrített levegővel. És ezt nem deaktiválták az elvtársak, és a bácsi pedig aki még anno ilyeneken tanult a honvédségnél tankot vezetni, kipróbálta hogy működik-e a dolog..."

Ehhez képest:
"A főigazgató azt mondta, a járművet azért lehetett elindítani, s az utcára kormányozni, mert valakik teljesen új akkumulátorokat hoztak magukkal a Városháza elé, s azt szakszerűen be is szerelték a tankba. A szerelés szakszerűségére jellemző, hogy az elkövetők az eltávolított zsinórzatot is pótolták, valamint a helyszínre magukkal hozott két, személyautóknál használatos akkumulátort is sorba kötöttek, hogy a megfelelő teljesítmény leadását el tudják érni.
Holló József az esetről szólva mindvégig köztörvényes bűncselekményről, egészen pontosan műtárgylopásról beszélt. Ennek indoklásául azt is elmondta, hogy a tank többszörösen le volt zárva: egyrészt az úgynevezett toronykulccsal, másrészt lakattal is. Az elkövetők a lakatot szétfűrészelték, hogy behatolhassanak a járműbe - tette hozzá." (hvg.hu/itthon/20061024t34)

Megint csak bebizonyosodott, hogy egy fideszes csak hazudozni tud!
Válasz erre 

Exploiter 2020.04.30. 13:50:49

@midnightcoder2:

Mutatok egy példát, hogy hogy változik éppen, merre kell menni.

Figyelj jól.

www.washingtonpost.com/health/antibody-tests-support-whats-been-obvious-covid-19-is-much-more-lethal-than-flu/2020/04/28/2fc215d8-87f7-11ea-ac8a-fe9b8088e101_story.html

Mit mond?
Húú, végre bebizonyították, hogy a covid sokkal veszélyesebb, mint az influenza.

Konkrét számok:
"“The death rate is much, much lower,” Cuomo said Monday, referring to the serology tests. He said the New York state rate appears to be 0.5 percent — which is one death per 200 infections."

"Shaman and his colleagues have developed a model of the coronavirus spread that estimates that only 1 in 12 infections in the United States have been documented in official counts. That leads to an infection fatality rate of 0.6 percent, he said — a figure that roughly matches what has been seen in New York City."

Csak mivel ha százmilliókkal számolsz, még 0.5, meg 0.05% is nagy emberveszteséget jelent, ezért nyilván sok halottról beszélnek.

Amit nem is vitatott senki.

Ugyanebben a cikkben:
"The most controversial such study came out of Santa Clara County, Calif., the heart of Silicon Valley. It claimed that the true number of infections in the county in early April may have been 50 to 85 times the official coronavirus case counts. Extrapolating from that, it gave an estimated infection fatality rate of between 0.12 and 0.2 percent."

Ez nyilván túl kevés, de hol vagyunk attól, ahonnan az egész elkezdődött?

Ha hozzáveszed, hogy a sima influenzával szemben nagy a természetes védettség, ezért potenciálisan sokkal kevesebb embert fertőz meg minden évben, és már régóta itt van, ezért évente mindig elviszi azt, aki veszélyeztetett, nem egy adagban mindenkit, mint egy új járvány, akkor hosszú távon minden arra mutat, hogy de, az első brutális pár szezon után ebből is egy hasonló veszélyességű cucc lesz majd, amikor már nem tud annyira fertőzni és nem marad annyi ember, aki még nem halt eddig bele.

Ez a logikus következtetés. A többi meg pánikkeltés.
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 13:54:21

Még annyit, hogy a véletlenül arra járó hazafi:
"Az élete egyébként nem változott meg. Radikális volt korábban is, az is maradt, belépett például a Magyar Gárdába. A szervezetbe, amit egyébként szerinte nem lehet feloszlatni, és annak ellenére, hogy most már nem vonulhatnak nyilvánosan, ugyanúgy összejárnak és él tovább a gárda." (index.hu/belfold/2011/10/23/tiz_percre_ujra_56_volt/)
Válasz erre 

prakp 2020.04.30. 14:10:10

@birkamenet: Ennél jobban nem is lehetett volna leírni ezt az egész Soros agymenést! Az a gond, hogy az idióta fiszfaszdroidok tudata ezt sem fogja át. Viszont, ha nem haragszol, ezt a bejegyzést "lopni" fogom.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.30. 14:16:45

Rozika Janek
3 órája
ÜZENEM minden Romániában élő magyar embernek, hogy nincs azzal semmi baj, hogy imádjátok orbáánt, mindenkinek szíve-joga. Ha nem jó nektek Romániában élni, ha szerintetek orbáán jobb miniszterelnök, mint a tiétek, ha úgy érzitek, hogy többet kaptok orbáántól mint a román kormánytól, akkor költözzetek is ide és élvezzétek orbáán egyéb "áldásos" hatásait is! Ne csak a kapokból, hanem az adokból is vegyétek ki a részeteket! Lakjatok itt, dolgozzatok itt, fizessetek itt adót, utána tarthatjátok a markotokat. Mindezek után tényleg jogotok lesz beleszólni abba,hogy ki legyen M.országon a miniszterelnök. Addig nincs, illetve orbáán törvénye szerint van, részetekről meg pofa kell hozzá jó vastag bőrrel.
Szeretném tudni, mit szóltatok volna fordított esetben, ha nekünk lett volna lehetőségünk ceausescura szavazni akit szívből utáltatok? Ha ti azért nem tudtok tőle megszabadulni, mert mi tartjuk hatalmon a szavazatunkkal pedig nem is a ti országotokban élünk? Senki nem sajnálja tőletek a magyar állampolgárságot, de ne éljetek vele vissza! Csak azok jöjjenek ide szavazni, akik ide is költöznek! Miért nem költöztök ide pedig bármikor megtehetnétek?! Nem veszitek észre, hogy orbáánnak csak a szavazatotokra van szüksége? Hatalma megtartása érdekében képes összeugrasztani benneteket a román kormánnyal és román lakossággal és velünk, m.országon élő emberekkel is? Ki akarjátok magatokat utáltatni abból az országból is, ahol éltek???
1989-90-ben M.ország népe egy emberként állt ki az erdélyi magyarok és románok mellett, együtt örültünk ceausescu bukásának, hogy végre megszabadultatok a mocskos, aljas diktátorotoktól!
Ti meg azért jöttök ide szavazni, hogy orbáánt hatalmon tartsátok a mi nyakunkon, hogy mi soha ne tudjunk megszabadulni tőle, pedig még kártékonyabb mint ti vezíretek volt!!! Egy igazai magyar, amilyennek ti képzelitek magatokat nem hagyja cserben a hazáját!!!! Nektek nem M.ország a haza, hanem orbáánisztán, aki megvett benneteket kilóra, csak olyan buták vagytok, hogy észre sem veszitek! Az én apám, aki Erdélyben született, forog a sírjában hogy hova lett a székelyek fene nagy hazaszeretete és becsülete? Tényleg, hova? Eladtátok a lelketeket és az óhazát az ÖRDÖGNEK!!!
Válasz erre 

prakp 2020.04.30. 14:19:47

@citrix: ...és kurva sokan vannak, akik ezt normálisnak gondolják.
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.04.30. 14:23:58

@math0: Valami minimális munkaviszony kellett hozzá, ami lehetett közmunka is ha jól emlékszem.
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 14:24:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ez tetszett, szívemből szóltál! Nagy-nagy respect!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.04.30. 14:26:16

@Gábor Révész: Nem én írtam. Csak idéztem.
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.04.30. 14:29:36

@math0: Exploiter nem Orbánnal megy szembe, hanem kb. minden országgal, kivéve talán a svédeket, de mintha ott is változtak volna a dolgok, másrészt az ottani egészségügynek kb. végtelen kapacitása van.
Válasz erre 

prakp 2020.04.30. 14:33:18

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: +1! Sőt, a kárpátaljai "magyarok", satöbbi. "Állíccsuk meg" a mit is? Elő kellett vennem a nemlétező orosztudásom, basszus. Semmi bajom magukkal az emberekkel, de ez a fidiotizmus már tényleg bicskanyitogató.
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 14:33:35

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Attól még nagyon igaz.
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 14:35:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ja, és erre egyik fideszbuzi sem fog reagálni...
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 14:36:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ahogy hetek óta egyik orbán-fasszopó sem tud választ adni arra a kérdésre, hogy hogyan kapcsolódik a járvány elleni küzedelemhez a Városliget beépítésének állami nagyberuházássá nyilvánítása.
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.04.30. 14:37:17

@Exploiter: Anno a spanyolnátha is elvitte a dologra leginkább fogékonyakat (kb. annyit mint az első világháború) plusz mutálódott is kevésbé veszélyes irányba. Azóta is random mutálódik, ami aztán azt is jelenti, hogy időnként azért vannak ott is viszonylag veszélyes mutációk - és bármikor létrejöhet egy újabb gyilkos is. A koronavírus is mutálódik - és minél több emberben van meg, annál nagyobb eséllyel jön létre új mutáció - de semmi sem garantálja, hogy nem pottyan ki egy olyan variáns ami még veszélyesebb lesz mint a mostani. Az, hogy a spanyolnátha kedvező irányba változott, nem feltétlenül jelenti azt, hogy ez minden vírusra igaz.
Válasz erre 

konrada 2020.04.30. 14:39:06

@Gábor Révész: szerintem is nagyon gáz..
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 14:45:10

@Exploiter: nem vagyok ebben biztos: amikor a félkarantén feloldásának eredményeként újra megugrik az ellátásra szoruló betegek száma miként fognak arra reagálni az emberek? ezt senki sem tudja, senki sem mondta még bele kormányzati pozícióból a kamerába, hogy "sajnálom, de ennek az az ára, hogy ismét nőni fog az áldozatok száma, idősebb rokonaink életének kockáztatása az ára, hogy ismét vendéglőben étkezzünk, s nem tudjuk azt sem mondani, hogy csakis a 60+korosztály a veszélyeztetett, mert veszélyeztetettek a társadalmainkban népbetegségnek számító cukorbetegek és magas vérnyomással rendelkezők/szenvedők is"... mert jelen pillanatban ezt tudjuk biztosan a vírusról (ami lehet, hogy téves, de eddig ez a tudományos közmegegyezés)...
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.04.30. 14:49:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Bár azzal alapvetően egyetértek, hogy mindenki ott szavazzon ahová adót fizet - és ebbe persze a nyugatra tántorgott honfitársainkat is beleértem - de azért akkora közgyűlölet nem övezi Orbánt mint amit ez a hsz tükröz. Inkább az az utálat amit kb. minden politikussal szemben érez az átlagpolgár aki nem valamelyik tábor élharcosa.
Másrészt, szvsz sok-sok kárpátaljai magyar ideköltözne ha tehetné, de a legtöbbnek ez kb. olyasmi lehet, mint a magyar cukrásznak Bécsben cukrászdát nyitni az EU-s csatlakozás után.
Válasz erre 

midnightcoder2 2020.04.30. 14:50:43

@Sir Bates dö Hól: Plusz a fiataloknak sem tesz feltétlenül jót.
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 14:56:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: így van, ehhez csak csatlakozni tudok, jó, hogy idehoztad... ellenben az is nyilvánvaló, hogy a baribaszó lemmingek szemében azonnal mindketten (a komment szerzőjével mindhárman) hazaáruló libsibolsimigráncssimogatóbrüsszelistasorosbérenc férgek lettünk;-)...
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 15:00:28

@midnightcoder2: Szerintem meg ennél sokkal nagyobb közgyűlölet övezi a csúti gecit, mint amit te feltételezel! Csak van 2 millió olyan agyhalott, mint te, akik a hatalomban tartják, csak megkapják a zsák krumplijukat.
Válasz erre 

Visceroid 2020.04.30. 15:01:39

@midnightcoder2: Egyébként annyira el van rugaszkodva itt a valóságtól mindenki. Hogy mindenki fullosan lepapírozva tolja a gyárban a robotot, mert ugye a papírmunka az az aktakukacok dolga azok meg azért vannak, hogy a kohóban izzadó jómunkásembert kiszolgálják. Persze. Az összes cég úgy trükközik a papírmunkával ahogy az jól esik. Ilyen-olyan jogalapokon ilyen-olyan szerződéseket kötnek a munkavállalóval, hogy ha elveszíti az állását még véletlenül se járjon neki semmi. Ugyanis, meglepetés: a munkanélküli segílykét nem az állambácsi adja, hanem a munkavállaló termeli meg!! Namostmivan, hoppácska! És gondolom munkáltatói oldalról is többe kerül, ezért állandóan kikerülik. És akkor még nem is beszéltünk azokról, akik teljesen feketén dolgoznak. Magyarországon minimális azoknak a munkavállalóknak a száma, akik teljes mértékben megfelelnek az ilyen-olyan segélyre jogosultak körének. Hopp, ő nem úgy volt bejelentve (ha volt egyáltalán), máris nem jár neki semmi.

Magyarul teljes jogi lefedettséget csak olyan kaphat, aki már eleve jó kapcsolatokkal rendelkezik, ergo megint csak az kap egyáltalán munkanélküli ellátást, akinek volt jó munkája, de valószínűleg záros határidőn belül talál is másikat. És belőlük készítik a statisztikát, mert a többi nem is látszik. Hol itt az igazság? Még mindig olyan statisztikát hisznek el, amilyet ők maguk hamisítottak, ennyi.
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 15:01:57

@midnightcoder2: sz'tem a vírus genomján kívül semmit sem állíthatunk biztosan jelenleg, s én vagyok annyira őnző geci individualista, hogy egyik olyan embert sem akarom kockáztatni, aki közel áll hozzám, aki életem része, S így semmilyen morális alapom nem lehet arra, hogy ezt az áldozatot mástól elvárjam a "közösségre" hivatkozva...

sz'tem aki háborúra szavaz, az menjen is a frontra, ne a hátországban üldögéljen biztonságban, de én ilyen archaikus köcsög vagyok;-)...
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 15:02:36

@prakp: +1
Válasz erre 

Exploiter 2020.04.30. 15:04:40

@midnightcoder2:

Ott ahogy mondtad, közben volt is egy háború. Legyengült, éhező emberek, káosz, száz évvel korábbi egészségügy ésatöbbi.
Nem hiszem, hogy mérvadó lenne a mostani állapotokra.

"semmi sem garantálja, hogy nem pottyan ki egy olyan variáns ami még veszélyesebb lesz mint a mostani"

Azt sem garantálja semmi, hogy nekünk jön egy meteor idén.

Ez egy nagyon hipotetikus feltételezés, de nem cáfolja azt a következtetést, amit leírtam.
A spanyolnátha a teljes akkori népesség 3-5%-át kiirtotta.
Ami ha szintén egy 60%-os fertőzéssel számolsz, (de nyilván kevesebb, mert nem ment végig az egész bolygón, olyan szinten, mint most) akkor 5-8%-os valódi halálozási arány.
Teljesen más nagyságrend, mint ez.
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 15:10:54

@midnightcoder2: figyelj, én például ezt támogatnám: aki magyar és a határon túlra szorult, azt a moi társadalomnak kutya kötelessége, hogy befogadja és lehetőségeihez mérten támogassa integrálódását... de ezeknek a geciknek nem a "nemzettest részeinek" védelme a céljuk, hanem az, hogy valamilyen jogalapjuk fennmaradjon az egykor magyar joghatóság alá tartozó területekre... jó lenne ezt kimondani, mert akkor mindenki látja a motívációjukat... nem az ember, hanem a materiális javak a fontosak számukra, képmutató rohadt geciputtony mind, pontosan olyanok, mint a moi egyházak tagjainak túlnyomó többsége...
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 15:12:00

@Sir Bates dö Hól: önző
Válasz erre 

Exploiter 2020.04.30. 15:17:56

@Sir Bates dö Hól:

Az, hogy hogy fognak reagálni az emberek, érdekes kérdés.
De ez nem morális történet, hanem politikai.
Egyelőre úgy ítélték meg a nagyok, hogy többen fogják leváltani őket, ha sok lesz a halott.
Ha úgy látják, hogy már azért fogják leváltani őket, mert csődbe megy az egész kurva kóceráj, akkor az lesz a fontosabb hirtelen.
Itt tartunk most kb.
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 15:33:51

@Emmett Brown: Mondjuk egy alapvető különbség volt, hogy az előbbi egy akkori kormányerők által generált műbalhé volt, utóbbi pedig egy külföldről finanszírozott hazai globalista erők által szervezett utcai cirkusz.
Másik különbség a rendőri intézkedés az első esetben szándékoltan szakszerűtlen volt (nem is rohamrendőröket küldtek oda), utóbbi esetben szakszerű.
Közös a kettőben pedig az, hogy mindkét eset a hazai baloldali-globalista erők provokációja volt, amellyel végül magukat verték meg.:)
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 15:36:06

@math0: És a kardlapozás, szemkilövés, az mi a kurvanyád volt?
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 15:37:27

@math0: A sorostrollkodás, amivel foglalkozol ,közmunkának számít a deep state-ben köcsög?
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 15:42:12

@math0: És azért kellett azonosítószám nélkül viperával utcára vonulnia a rendőrségnek, mert valaki elkötött egy hatástalanított tankot. Ugye te barom? Minek van a fejed a nyakadon te hülye, hogy ne essen be a víz? :)
Válasz erre 

in advance 2020.04.30. 15:47:06

Tudom, hogy ez még különleges jogrend bejelentése előtt történt, de informatív:
www.hellovidek.hu/gazdasag/2020/02/11/drasztikusan-csokkenhet-a-kozmunkasok-szama-itt-vannak-a-reszletek-az-uj-programrol
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.04.30. 15:56:24

@Indriq: ez azért nem ennyire fekete-fehér. Itt nem arról van szó, hogy egyes iparágak egyik napról a másikra feleslegessé, vagy elavulttá, vagy teljesen gazdaságtalanná váltak volna (olyan szinten mint a bányászat+nehézipar), hanem arról, hogy átmenetileg a működésük szinte teljesen ellehetetlenült.
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 15:59:41

@Exploiter: amennyiben a politikának semmennyiben sem része a morál, amennyiben nem is várjuk el, hogy az legyen, akkor sz'tem kijelenthető, hogy a "nagyok" a számukra kedvező status quo fenntartására koncentrálnak csupán, ezt viszont csakis elnyomással tudják fenntartani, hiszen morális elvárás hiányában semmilyen alapon nem igazolható, hogy magamra nézve kötelezőnek fogadjak el bármilyen "társadalmi szerződést", ergo ki is léphetek abból szabadon, még a magántulajdont sem kell elfogadnom;-)...

egyébként nem vitatom a helyzetértékelésed, csak jeleztem, a marxizmus (bolsevizmus, anarchisták, stb.) nem ítélhető el elvi alapon, sz'al minden közgazdasági fejtegetés felesleges, mely a szabad piacról vagy a piacról szól... vannak az elnyomók és az azt elszenvedők, akár hívhatjuk ezen csoportokat "osztály"-nak is... így viszont meghaladható a "nemzet" fogalma is...
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.04.30. 16:03:19

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: hát persze, hogy mindkét eseményre van egy konteó.

Hagyjuk már a hülyeséget. Értem én a népmesei fordulatot, hogy ezek a globálköcsögök eddig mindenhol azt csinálták, amihez kedvük szottyant, debezzeg a magyarokba (és személyesen Viktorba) beletörött a bicskájuk, csak nulla köze van a realitáshoz. Azaz ahhoz, hogy Viktor személyesen lenne a mozdíthatatlan objektum, ami megállítja a megállíthatatlan erőt. hát persze...
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 16:07:32

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: te, mint a Tini Troll Teknőcök fidelitaszos trollcsapat oszlopos és lebukott tagja milyen alapon sorosbérencezel bárkit is cicafiúka?;-DDD...

Mert eddig egyetlen felvetésre sem adtál érdemi választ, csupán libbsiztél, proliztál, ballibeztél vagy csőcselékeztél, anélkül, hogy a fenti kifejezések egzakt és általad használt definícióját megadták volna, bár ezt többször és többen is kérték (e poszt alatt például én is)... képtelen vagy erre? ennyire már nem telik a tudásodból? akkor meg mit cigányozol és munkakerülőzöl, ha még a troll munkakörre is alkalmatlan vagy intellktuálisan, kicsi pitlák fidelitaszos cicafiú?...
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 16:14:23

@Sir Bates dö Hól: Nézd már meg te szerencsétlen hülye, hogy mire reagáltál először. Épp te vagy az, akiknek a kommentjei nagyrészt minősítgetésekből állnak. Energiatakarékos üzemmódban vagy hülye?
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 16:22:10

@Emmett Brown: Tény, hogy a tv székházhoz-amely az ország egyik legfontosabb épülete- gyenge erőket-egy épp Bp-en továbbképzésen tartózkodó pécsi alakulatot-vezényeltek, akiknek semmi gyakorlata nem volt ilyen szituációkban. Ahogy az is tény, hogy rengeteg szabálytalan, szakszerűtlen rendőri intézkedés történt 2006-ban. (A legkirívóbb a kis létszámú, de Kossuth téri csoportjánakbeleterelése a Fidesz rendezvénybe.)Balhét kellett provokálni, amin úrrá lehetett lenni, így könnyítve azon a szorult helyzeten, amit a böszme felvázolt párttársainak Őszödön. Persze nagyon hamar kiderült, hogy a "mesterterv" nem működik. Még az V. kerületben is bukott a baloldal az önkormányzati választásokon. Szóval öntkönszűrás volt. Ferenc nélkül sosincs kétharmad. Köszönjétek meg neki.:)
Válasz erre 

Exploiter 2020.04.30. 16:34:05

@Sir Bates dö Hól:

Pont ez a másik problémám, a veszély első jelére mindenki képes átadni a teljes önrendelkezési jogát a hatalomnak, 2020-ban, akkor mégis mit várunk itt a jövőtől.

Nem vagyok egy nagy összeesküvés-fan, de elég durva irányba megyünk éppen.
Majd a hatalom követi a polgárt 0-24-ben, hogy merre jár.
Meg kap majd iratot, hogy elhagyhatja-e a lakását, meg mehet-e dolgozni.
Meg védettség-útlevél, meg rendőrséggel fenntartott karantén, meg anyámfasza.

Tüntetni ne menjél, mert elvisz a rendőr, amiért kimentél az utcára.
Hatalmi erővel kényszerítenek csődbe, hogy aztán majd a hatalom eldöntse, mennyi pénzt kaphatsz a hó végén enni.

Mindenki szidja Orbánt, hogy veszélyben a jogállam, ahhoz képest kurvára nem itt zárták be a teljes országot a lakásukba, hogy rendőrök pesztrálják őket, hanem a szuper fejlett franciáknál, spanyoloknál, angoloknál, amcsiknál.

Miről beszélünk.
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 16:56:19

@math0: gondoltam nem kell szájba rágni, de akkor kiírom: " a világtörténelem változásainak hatására a magyar területi joghatóság alól határon túlra szorult önmagukat magyarként identifikálók"...

bár csodálkozom, hogy egy magasan skolarizált személy ennyire nehezen veszi az asszociálás és absztrahálás alapvető gondolkodási műveleteit... sz'tem nem kellene hanyagolnod az irodalmi munkákat, a nyelv kifejező erejét, a matematika nem minden, bár őszinte csodálattal tölt el az e téren megmutatkozó jártasságod...
maradok továbbra is őszinte híved,
az idióta
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.04.30. 16:59:43

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: ott van az alapvető hiba az elméletben, hogy amikor Gyurcsány szóba kerül, akkor ő mindig mindent elkúr, kivéve a provokáció kitervelését és megvalósítását, de természetesen a következményeket már teljesen hibásan mérte fel, ergo visszakerül a balfasz kategóriába.
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 17:09:45

@Exploiter: igen, mindaz igaz a totális kontrollal kapcsolatban, amit írsz, s előző kommentem nem szemrehányásnak szántam, sajnálom, ha annak vetted, az én hibám, ha annak vetted...

spo,oo, fro, stb. esetén a karantén a szükségállapot következménye, mint az egyéni szabadságjogok időleges és jogszabályokban előre meghatározott korlátozása... hogy ezt miként és mi módon oldják majd fel, az a jövő kérdése, miként a társadalom részéről arra adott reakciók is...

de hogy kerül ide orbán és a ner? miért érzed úgy, hogy védelmedbe kell venned?
én egyébként értékelem, hogy te hajlandó vagy kockáztatni akár a saját, akár szeretteid életét a járványt megelőző fogyasztói társadalom fenntartásának érdekében, én azonban továbbra sem ezt gondolom a követendő útnak... természetesen bármely szeretted a márvány általi esetleges elhalálozása részvéttel fog eltölteni, s remélem, hogy ez a számodra sajnálatos nem fog bekövetkezni...
köszönöm az eddigi eszmecserét, számomra inspiráló volt...
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 17:10:17

@Sir Bates dö Hól: számodra sajnálatos esemény nem fog bekövetkezni
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 17:27:53

@math0: akkor cseréljük ki a "a világtörténelem változásainak hatására" részt a "trianoni békeszerződés következtében"-re...
s igazad van, ha az általam használt kifejezést kiterjesztően értelmezni akarod, bár felhívnám a figyelmed az "önmagukat magyarként identifikálók" kitételre...
(azt csak nagyon csendben jelzem meg, hogy a perszonálunió és a magyar korona országai nem azonos a magyar joghatóság hatálya alatt lévő területekkel... sem lengyelország, sem a nápolyi királyság soha nem volt magyarország része, miként alkotmányjogi szempontból horvátország sem... de ezt nem kell tudnia mindenkinek, viszont ha ezt gondolod, akkor azonos szinten vagy azokkal az iskolázatlan tömegekkel, akik a nagymagyarország matricát és a "három tenger most magyarország határait" szlogent hírdetik előszeretettel... azért azt remélem tudod, hogy a partium sosem volt erdély része‽... )
Válasz erre 

Exploiter 2020.04.30. 17:31:48

@Sir Bates dö Hól:

Orbánt csak azért hoztam ide, mert viccesnek tartom a kettősséget, amivel a nyugati demokráciák rohannak a totális kontroll felé, közben aggódnak rajtunk.

"te hajlandó vagy kockáztatni akár a saját, akár szeretteid életét a járványt megelőző fogyasztói társadalom fenntartásának érdekében"

Nem. Én ésszerű kockázatot vállalok az emberhez méltó élet érdekében.
Ha úgy gondolnám, hogy ez egy valós fenyegetést jelent a szeretteim részére, akkor aszerint foglalnék állást. De reálisan még a nyolcan éves dédit se tudom megmenteni azzal, hogy feladok mindent, max azzal, ha nem találkozgatok vele nap, mint nap és próbálom megoldani, hogy ne kerüljön ezzel a szarral kapcsolatba.
Másokért meg persze, hogy aggódok, de nem hiszem, hogy szignifikánsan nagyobb veszélyben lennének, mint egyébként.
Ahogy egy kutató fogalmazott egyszer, a covid statisztikailag körülbelül megkétszerezi annak az esélyét, hogy meghalj. Ha amúgy van 1% esélyed, akkor lesz 2%. Ha van 20, akkor lesz 40.

Nem a kapitalizmust, meg a tőkét védem.
Csak kurvára nincs kedvem végignézni, ahogy teljesen feleslegesen évtizedes depresszióba lökjük magunkat, mert hú de megijedtünk.
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 17:38:12

@math0: nem, egy szóval sem mondtam soha, hogy bárkinek moi területi kötődés nélkül szavazati jogot adnék, sőt, ettől mindig is elzárkóztam... szavazati jogot annak adnék csak (országgyűlési választáson), aki moon született és emiatt vált magyar állampolgárrá, illetve aki moon állandó lakcímmel rendelkezik és életvitelszerűen ott is tartózkodott, S emiatt vált magyar állampolgárrá... a határon túliak esetén a mora letelepedést követően természetesen nem várnék öt évig az állampolgárság megadásával, azt lerövidíteném 1-3 évre... ez az én véleményem, de ezt eddig nem érintettük az eszmecsere folyamán...

sz'tem könnyebb lenne tisztázni felmerülő esetleges ellentmondásokat és/vagy részleteket, ha kevésbé lennél szenzitív/prejudikatív mindenkivel szemben, de ez természetesen a te döntésed, csak nem mindenki ennyire toleráns, mint én... én legalábbis így érzem...
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 17:46:29

@Exploiter: az ismerőseim többsége 15-25% között van, sz'al 30-50% azért elég nagy, s mint jeleztem, kicsit önző vagyok... de remélem nem érezted úgy, hogy pálcát török feletted;-)...

(s nyugaton azért nagyon megosztott a társadalom abban, hogy mi legyen a kontrollal, ellenben a kettős mércét és orbánt párhuzamba állítani én kicsit csúsztatásnak érzem, de ezen nem fogunk összeveszni most, nem ez a téma, egyszer talán lesz alkalom ezt is kibeszélni;-))

mégegyszer köszönöm a rám szánt időd...
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 17:49:15

@math0: nem hinném, hogy ebben valaha is lett volna akárcsak a legkisebb nézeteltérés kettőnk álláspontja között;-)...

és köszönöm a rám szánt időd...
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 19:26:19

@midnightcoder2: Látom, köcsög, nem mersz válaszolni. Rohadt fidesz-patkány vagy, aki az érvek elől elmenekül!!!!
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 19:27:57

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Kár, hogy nem a te szemedet lőtték ki!!!!
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 19:29:22

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Bár gondolom, te otthon meresztetted a seggedet, azt most nagyon okos vagy a fidesz-legendáriumban olvasottak szerint.
Válasz erre 

Sir Bates dö Hól 2020.04.30. 19:46:58

@math0: nincs harag, semmi gond, c'est arrivé, pas de problème;-)...
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 20:22:33

@Gábor Révész: Vagy anyádét..
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 20:23:43

@Emmett Brown: Ezt is elkúrta, mert nem jött be neki.
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 20:27:36

@math0: Ne röhögtess Matyika. Ez a közelében nincs a 2006-os túlkapásoknak, amikor kardlapoztak, azonosítószám nélkül intézkedtek, embereket lőttek fejbe, órákig térdepeltettek embereket hátrabilincselt kézzel a rádiónál, olasz turistát vágtak pofán . Egyébként a decemberi tüntiteken rasszista provokációt is elkövettetek egy roma származású rendőrrel szemben.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.04.30. 20:29:01

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: de annyi esze még pont volt, hogy kiötölje a kamubalhét, illetve hogy a balfasz yardot küldje a kritikus helyre xD

Amikor kell zseni, amikor kell akkor ostoba fasz. hát persze xd
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 20:30:08

@math0: Ez a 2006-os mocsokságotok patkány libsik sokba került nektek. 2010-ben egyharmados kisebbségbe kerültetek, és elkezdődhetett a valódi rendszerváltás. Bószme vezéretek elkalkulálta magát, de nagyon.:)
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 20:30:51

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Szegény már meghalt, így egy ilyen mocskos állat, mint te, ne vedd a szádra! Patkány! Görény!
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 20:32:34

@Emmett Brown: Annyi esze viszont nem volt, hogy belássa, hogy ez nem helyzete stabilizálásához fog vezetni, hanem a jobboldal kétharmadához, és a baloldal súlyos válságához. Egyébként kiötlött ő már sok mindent. Az egyik ötletének épp holnap lesz az évfordulója...Ferenc okos, de semmiképpen sem bölcs.
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.04.30. 20:33:31

@Gábor Révész: Pfff..részvétem.
Válasz erre 

Gábor Révész 2020.04.30. 20:34:57

Egyébként, csak hogy jellemezzük a fidesz-buzikat:
"Schmidt Mária ősszel még hősnek tartotta ifjabb Rajk Lászlót, akit tegnap lehülyézett"
Tudom, Gyurcsány a hibás...
Válasz erre 

Exploiter 2020.04.30. 21:16:34

@Sir Bates dö Hól:

Ezt a részét megértem, és egy szóval se mondtam, hogy ne kellene az ésszerűség határán belül mindent megtenni azokért, akiket meg kell most védeni. Mint ahogy én is megteszem.
Az ésszerűség határa az, amit feszegetek.
És egyébként próbálom ezt érzelmek nélküli vitákban képviselni, mivel értem, hogy ez egy erősen megosztó téma és nyilvánvalóan nekem is van érintett ismerősöm, családtagom, mint kb mindenki másnak.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.04.30. 21:17:47

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: modnom, Feri mindig akkor okos, amikor nektek kapóra jön, egyébként meg síkhülye. Tuti így van, konteókirály :)

Arra már tippelni sem merek, hogy a migrikemping a Keletinél az mi volt.

Ó, várj csak, inkább megteszem; lehet hogy a fidesz kicsit megnyomta a "migrik márpedig gecireveszélyesekbizonyistenhiggyétekelnekünk narratívát"? ki számolja ezt már?
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.05.01. 23:39:15

@Emmett Brown: Okos, de nem bölcs. Jó konspirációs készségeket sajátított el a Kisz Kb-ban-akárcsak Merkel az NDK testvérszervezetnél-de amire használni próbálta az hülyeség volt, és sírba tette vele az Mszp-t. Azóta csak vegetálnak.

"Arra már tippelni sem merek, hogy a migrikemping a Keletinél az mi volt"

Hát azért ez egy más kaliberű dolog. Azért ez-mégha szándékos is volt esetleg-akkor sem a demokrácia meghekkelési kísérlete. Európa más pályaudvarain nem táboroztak migránsok?
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2020.05.01. 23:44:40

@math0: És azonosítószámmal ellátva, szabályosan ,vipera nélkül nem lehet megvédeni a demokráciát, te agyamputált? Egyébként áruld el, hogy aki meg akarja védeni a demokráciát és az állami televíziót, az miért nem kipróbált, rutinos rohamrendőröket küld a tv székházhoz, akik hetente oszlatnak futballhuligánokat? Miért egy épp Bp-en lévő pécsi századot kell odaküldeni női kollégákkal, szar felszereléssel? Hogy valaki esetleg meghaljon, és akkor lehessen szemforgató módon mutogatni az akkori ellenzékre? Tényleg ennyire hülyék vagytok, hogy nem látjátok ennek az ócska imposztornak a mesterkedéseit, hülyék? Pedig nagyon kilóg a lóláb...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.01. 23:49:10

@AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK: Jaja, teljesen igaz és a korábbi mocsogságaiknak se fizették meg az árát, olcsón akarták megúszni.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.01. 23:56:03

@Gábor Révész: Pont leszarom. Én tavaly és most is ugyanúgy gondolkodom Ifj. Rajkról: kommunista kollaboráns gyereke, az akkori NER tagja aki a rendszerváltás után is hátszéllel tudott haladni. És ő csak egy a sok közül.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.02. 00:07:20

@math0: Sokba kerülnek a 2006-os mocsokságaitok, most fizetitek az árát. Szarul esik, ez ilyen. Arról nem is beszélve, hogy a szocializmus és a rendszerváltás mocsokságai se lettek kibeszélve. Azt hittétek, hogy ezek elfelejtődtek. Tévedtetek.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.02. 09:39:44

@math0: Főhetsz tovább a levedben gyökér.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.02. 10:42:44

@math0: Amúgy a nácik gyerekét, unokáját is így mosdatod?!? Amúgy meglátjuk, de ne kergess délibábot.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.05.02. 11:36:15

@math0: Ritka beteg fasz vagy, szerencsére hatalom nélkül.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard