Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Orbán Viktor addig sztyeppézik, amíg hívei tényleg elhiszik, hogy semmi közük sincs Európához

Orbán Viktor addig sztyeppézik, amíg hívei tényleg elhiszik, hogy semmi közük sincs Európához

A magyar miniszterelnök ismét megvillantotta legendás lavírozó képességét, amikor Igor Matovič szlovák miniszterelnökkel tartott közös sajtótájékoztatót. Egyrészt nem feszegette a szlovák-magyar viszony problémás fejezeteit, ugyanakkor ismét emlékeztetett arra, hogy a sztyeppék népe vagyunk (jelentsen ez bármit is), így igazolva azt a „különutas politikát”, mellyel sokszor borzolja uniós kollégái idegeit. Az a probléma ezzel, hogy a sztyeppézést sok kormányhívő választó komolyan veszi, pedig ez az utalás valószínűleg csak szimbolikus különállást jelent a nyugati politikai hagyományokkal szemben.

444_13.jpeg

Fotó: 444.hu

Tényleg igaz, amit néhány hónapja írtunk Orbán Viktorról: Minél idősebb, annál inkább kipcsak. Egyszerűen nem tud leszakadni a türk gyökerekről, ami persze fontos eszmei kötődés lehet egy autokráciát építő politikusnak, ám nem veszi figyelembe azt a tényt, hogy hivatalosan is a nyugati kultúrkör tagjai lettünk akkor, amikor beléptünk az Európai Unióba. A kormányfő legendás pávatánca tartja működésben azt a kettős beszédet, ami a magyar politikát jellemzi a Fidesz 2010-es fülkeforradalma óta.

Orbán az utóbbi időszakban fokozottan játszik rá a magyaroknak arra a régi sérelmére, hogy őket a kutya se érti meg a művelt nyugaton, ezért kicsit úgy tekintenek ránk, mint egy kóbor kutyára, amelyet befogadott egy jómódú család. A Fidesz kommunikációjában gyakran kerül elő ez a motívum, amellyel például alátámasztják azt az igényünket, hogy az EU ne legyen szűkmarkú, amikor a támogatások kiosztásáról van szó, illetve hogy adják meg a tiszteletet nekünk, amikor számon kérik rajtunk a közös európai értékek betartását.

Orbánnak mindig különösen jó érzéke volt ahhoz, hogy a sértett magyar néplélek húrjain pengessen érzelmes dalokat. Ehhez mindig jól jött a magyar őstörténet sajátos értelmezése, a sztyeppei hagyományok felemlegetése. Ehhez asszisztálnak az olyan vallási vezetők is, akik nem igen adnak hangot annak az aggodalmuknak, hogy azoknak a pogány hagyományoknak a képviselői, melyeket most a kormányfő piedesztálra emel a kereszténység ellen küzdöttek, amíg végül nyugati segítséggel le nem gyűrte őket Szent István király.

Nem ez az egyetlen ellentmondás az Orbán-rendszer ideológiájában, de amíg szolgálni tud valami újdonsággal és vigasszal saját hívei számára, és amíg életben tudja tartani a magyarok kurucos dacolását a gazdagabb nyugatiak kritikáival szemben, addig ez a kommunikációs stratégia hatékony lesz. Pártunk és kormányunk vezetője azonban mintha túl tolná a sztyeppés irányvonalat saját propagandagépezetén belül. Néha nem ártana arról is beszélni, hogy számunkra fontosak olyan értékek, mint a törvény előtti egyenlőség, a társadalmi szolidaritás, a jogbiztonság, vagy a szabad sajtó.

nemzeti_net_1.jpg

Fotó: nemzeti.net

Azzal, hogy Orbán folyamatosan a kipcsakokhoz, türkmének, azeriekhez fűződő barátságunkról papol, azt is üzeni minden magyarnak, hogy az egyszemélyű vezetés nem ördögtől való dolog, és szíve szerint ő is úgy kontrollálná saját népét, mint a türkménbasi, aki lényegében élet és halál egyszemélyi ura saját országában. De itt van ez a fránya Európai Unió, amelyik eléggé el nem ítélhető módon csak akkor akar pénzt adni, ha visszafogja magát, és nem veszi át a sztyeppei népek vezetőinek gyakorlatát. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Azt, amit a prérin művelsz, csak a prérifarkasok látják, de azt, amit a városban, az összes járókelő megjegyzi majd.”

295 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Orbán Viktor addig sztyeppézik, amíg hívei tényleg elhiszik, hogy semmi közük sincs Európához Tovább
Facebook Tetszik
0
295 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr2915808532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (295)
Az utolsó 100 komment:

Gery87 2020.06.15. 20:21:01

Orbán hazabeszélt. Mondott egy populista beszédet...amit még ő se vesz komolyan...ennyi történt.
Válasz erre 

mgdé 2020.06.15. 20:23:26

@a nagy hohohorgász:

Akkor most 200 e bruttó havonta avagy kétmillió? :D

Vagy két hohohorgász felváltva írogat? Azért Mo.-n a hohohorgász_átlag havi 1.100 e, akár nem csak hideg vízre is, még 3 sáv mellett is elég lenne talán ... :D
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.15. 20:24:48

@blah:

Igen, hallottam, bár 1et se töltöttem ki. De nekem még ez is jobban tetszik, mint a libsi megoldás, vagyis CSAK MI TUDHATJUK, hogy nekem mi is a jó. Mindent jobban tudtak, mint én.
Media? A legnézettebb csatornák az ATV, RTL. legolvasottabb internetes portálok ellenzékiek.
Minden politikai párt a saját táborát próbálja erősíteni.
A fülke magányában senki nem látja kire teszed az x-et.
Már megint a saját egyoldalú, nem igazolható véleményedet szeretnéd tényként elfogadtatni másokkal.

Kiket célzott meg a Korózs videója? Milyen szándékkal? Néztem ma a parlamenti ellenzéki felszólalásokat. A legszebb amikor a DK faszi ad gazdasági tanácsokat a kormánynak, és az egészségügyről papol.
Kiket szavaztattak annó a nemzettársaik ellen? Mit művel, és milyen stílusban a két ??? az EP-ben, honnan kapják rá az ukázt, lóvét?

De, mi történt 2010-ben? Meghülyült a nép a jóléttől?
Mit kezdene a mai ellenzék hatalmos a 3 millió fideszes birkával?

10. éve miért nem tudja meggyőzni őket, hogy szarul élnek?
Még ilyen oszkár díjas filmekkel se megy?

Tényleg hihető, hogy Mo, mint német gyarmat sokkal jobban élne, mint most?

Miért nem fizetnek a nyugati cégek ugyan annyi bért, mint otthon? Félnek Orbántól?
Nem túl sok a megválaszolatlan kérdés?
Kevés a párt? Vagy nem hitelesek? Hol álltak 2010-ben, és hol állnak most?
Kevés, vagy sok a páratartalom jelenleg?
Válasz erre 

blah 2020.06.15. 20:30:31

@a nagy hohohorgász: most írtam le, hogy nem. belemehetnénk még abba, hogy az alacsony végzettségűek a munkaerőhiány miatt képesek jobb alkupozícióba kerülni, de az annak is köszönhető, hogy sokan elmentek külföldre dolgozni és azok a bérek csak komoly válság hatására fognak jelentősen csökkenni. az ország természetesen fejlődött, ahogyan a szocik alatt is fejlődött, de azért ne vegyük már el az érdemet a mindenféle vállalkozásoktól, ezt a spanyol viaszt nem csak a politikusok szarják bármennyire szeretnek villogni vele.
Válasz erre 

11 Favágó 2020.06.15. 20:35:02

@blah: lebont - nem bont le?
Van két gyerekünk, nagyobbacskák, 30 körül.
Kaptunk utánuk adókedvezményt családi pótlékot.
Majd jöttek Hornék, Nagybajusszal, elvették mindkettőt.
Jöttek Orbánék, visszakaptuk mindkettőt.
Jöttek megyóék? Kitalálod? Elment a kedvezmény, meg a CSP is. Most itt vannak Orbánék, a gyerekek igénybe vehetnek CSP-t, adókedvezményt és másokat?
ELhiszed?
Ja, mikor buktuk a pénzeket, akkor semmi más bűnünk nem volt, mint az, hoyg a párommal mindketten dolgozunk?
Akarok én szerinted ballib igazságot?
Válasz erre 

blah 2020.06.15. 20:38:53

@6.Lenin: ez nem csak az én véleményem, a fidesz igenis nagyon jó kommunikációban, a többi a közelébe sem érhet. az atv mint nézett csatorna? ne szórakoztass már. az rtl nézett, az index a legolvasottabb, de a közmédia több emberhez jut el és sem az indexen sem az rtl-en nincs olyan narratíva, hogy erre vagy arra a pártra kell szavazni. míg a tv2 csoportnál aminek nézettsége nem sokkal kisebb az rtl-nél konkrét üzenetet kapsz, ahogy a közmédiától is. országos rádiókban meg ugye csak egy oldal van.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.15. 20:41:39

@mgdé: 2010ben 200 bruttot kerestem savosan plusz 20 netto kezbe. Most 2020ban 600 ezer kata minusz 25 ezer ado es 1500 ezer netto bejelentve.
Válasz erre 

blah 2020.06.15. 20:42:30

@11 Favágó: neked így sült el nekem meg másképp. de azt hiszem józan ésszel felmérhető, hogy ma már nem 20 évvel ezelőtti mintákat fognak követni. de akkor is volt más a serpenyőben nem csak az, hogy elvettek és elvettek.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.15. 20:45:41

@blah: ugyanarrol beszelunk meg mindig....olvasd vissza a hozzaszolasaidat es rajossz hogy miert szavazunk inkabb a fideszre. Te irtad le, magadnak csak hiszel?
Válasz erre 

szobatars 2020.06.15. 20:46:06

Hát a mongolok 1241-ben eléggé egyértelműen a képünkbe tolták, hogy már nem vagyunk pusztai nép.
Válasz erre 

mgdé 2020.06.15. 20:46:14

@a nagy hohohorgász:

Szerinted most mennyi nettód lenne 200 bruttóból + 20e kézbe?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.15. 20:47:50

@blah: ja az indexen nincs befolyasolas.... te ezt komolyan gondolod???? Idezz tv2tot amikor azt tettek amit allitasz????!!!!
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.15. 20:48:41

@blah:

Azt tudom, hogy ezek nem csak a te véleményedet tükrözik, nincs is NEKEM ezzel semmi bajom, Nektek van azzal, hogy kevesebben vagytok.
Arra pedig az az egyetlen elfogadható megoldás, hogy megpróbálsz meggyőzni engem, és közel 3 millió másik honfitársamat, CSAK NEKTEK LEHET IGAZATOK.
Ja, hogy pont ez nem megy? De ezért miért mások a felelősek?

Vasárnap voltunk kirándulni, mindenhol tömeg, tele éttermek, fagylaltozók, kiránduló helyek. Régi keleti kocsi 1 sem látható.
Aztán este otthon a szemembe mondja egy kurvára hiteles faszi, szarul élsz B+, szavazz inkább ránk. Szavaznék, de valahogy nem tudtam elfelejteni mostanáig, hogy mit is tettek hatalmon velem, és az országgal.
Verd át anyádat, te fasz suttogtam félősen, vagy nevetve, már nem emléxem pontosan.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.15. 20:50:47

@mgdé: hat tobb mint akkor. Bmeg ne hazudj mar ennyire!!!! Vagy a fidesz szamitasnal felejtsuk el a fekat????? Miert????? A cegnek ugyanannyiba kerul... ennyivel tobbet ad a fidesz kormany!!!!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.15. 20:52:25

@a nagy hohohorgász: raadasul a ceg terhe is csokkent!!!! A kurva anyadnak hazudj.
Válasz erre 

blah 2020.06.15. 20:57:59

@a nagy hohohorgász: szerintem tök jól leírtam. nálam a mérleg középen van. az egyik ebben volt jobb a másik abban, mondom ezt gazdasági szempontból. társadalmi szempontból is kb ugyanaz a helyzet. és mindkét dologban volna még hova fejlődni. szerintem.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.15. 21:00:56

@blah: igen igy van, de leirtad hogy vmi jobb. En is tudom hogy van jobb a patasnal vhol de nem magyarorszagon. Kire szavaznal most, tudom senkire...
Válasz erre 

blah 2020.06.15. 21:05:10

@6.Lenin: értem, de nekem most ne gyere azzal, hogy ez vagy az mit mondott. csak, hogy kicsit tisztábban láss, 2010ben a fideszre szavaztam volna ha itthon vagyok, utóbb meg a jobbikra meg a momentumra szavaztam. nem azért mert rosszabbul élünk, hanem azért mert nem igazán szeretnék támogatni olyan erőt amelyik túl nagy hatalommal bír és gazdasági maffiát hoz létre. mert ebben már viszont érintett vagyok ha az olcsóbb és műszakilag is jobb pályázatunk ellenére, nem vicc, a 2x drágább nyer. vagy amikor olyan cégnek adnak egy felújítást amit eredetileg mi csináltunk, és a végén mi vagyunk a nyertes beszállítói és még így is bőven jól járnak.
Válasz erre 

blah 2020.06.15. 21:07:56

@a nagy hohohorgász: most a momentumra szavaznék. elsősorban a jobbikra szavaznék ha a néppártosodásból nem lett volna kapufa, mert az az irány tényleg tetszett.
Válasz erre 

mgdé 2020.06.15. 21:10:48

@a nagy hohohorgász:

Igen, a cég bérterhe csökkent. Ez mennyiben cáfolja azt, hogy sem akkor, sem most nem volt leányálom havi 200 bruttóból élni, netán családot fenntartva? (Amúgy nem látom, hogy kimutattad volna a hatalmas nettó különbözetet. Lévén most a teljes sávra adózol, akkor meg csak a 0-s felettire. Azt már simán elhiszem, hogy havi kétmillával most sokkal jobb az adózónak. Akár már havi 500 esetén is. De a kétszázzal ne kábíts ...)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.06.15. 21:13:28

@6.Lenin: Te vén munkásőr! Húzz el vidékre és majd meglátod mekkora a nyomor!
Válasz erre 

mgdé 2020.06.15. 21:14:02

@a nagy hohohorgász:

Jó, felejtsük el a fekát is meg az áfát is. Meg a bankköltségeket is. Ha ügyesek vagyunk, előbb-utóbb még 300 nettó is simán kijön 200 bruttóból.:D
Válasz erre 

mgdé 2020.06.15. 21:23:19

@6.Lenin:

Mostanában ritkábban megyek utcára, mert félek, hogy szembejössz, s nem lesz rajtad maszk. Pénteken egy 14 éves Mazda és egy szintén 14 éves Opel, szombaton egy 20 éves Suzuki, tegnap egy 12 éves Opel pedigréjével ismerkedhettem meg. Elégedett gazdák sétáltatták őket. Teljesen igazad van, mind új, s a fele nem keleti.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.15. 21:35:44

@mgdé: egy kerdesre valaszolj! Tobb lovet kaptal kezhez 200 bruttobol 2011ben mint 2009ben? Igen vagy nem? A rezsi kb ugyanannyi, ha meg lakast akarsz venni akkor neked is bejott az elet az utobbi 10 evben.... magyarul hazudsz.
Válasz erre 

chrisred 2020.06.15. 21:42:44

@11 Favágó: nepszava.hu/1117574_kilenc-eve-nem-emelte-a-csaladi-potlekot-az-orban-kormany

"...a közvetlen családtámogatásokra, benne a csecsemőgondozási díjra, anyasági ellátásokra, gyedre és gyesre, gyermeknevelési támogatásra és családi pótlékra 2015-ben mindössze a GDP 1,7 százalékát fordítottuk, holott 1990-ben még 3,9 százalék volt az arány. A csökkenés a '90-es években erőteljes volt, annyira, hogy az első Orbán-kormány 2002-ben már mindössze 1,5 százaléknyi családtámogatási kifizetéssel zárta a ciklust. 2006-ra a balliberális kormányok visszaküzdötték a családtámogatások kiadások közti arányát 2 százalék fölé, de Fidesz-KDNP koalíciónak sikerült azt ledolgoznia egészen a tavalyi 1,7 százalékra."
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.06.15. 21:43:40

jaj ha a főni kimondta volna hogy szkíták vagyunk, a 200 eve kozakfasszal a seggében a magyar kiralysagba menekult galiciai jottmentek az égig vonítanának.
ez csak a kezdet csicskák. kiderul hamar ki a szkita maradék, es ki az ide betelepult idegen.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.15. 21:55:37

@chrisred: te aztan fuggetlen vagy mint a zsindex.....
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.15. 22:03:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Szerencsére én vidéken élek, és látom közelről a nagy nyomort. Valahogy nem tudnék élni egy volt nyilas házmester földszinti lakásában, ahová utoljára 19-ben 133 napig sütött be a Nap.
Te is kijöhetnél már a pincéből.
Sehogy nem tudsz szabadulni a válladon lévő bunkótól? Már majdnem akkora, mint te.
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.15. 22:13:56

@diktatúrarettegő:
“ Az adósságot ugyanis ki lehet nőni, ha nő a gdp. ”

Ha meg mondjuk csökken a gdp, akkor az adósság ugrik meg hirtelen, csodák csodájára.

Ha meg már a forint lenyomásával sem lehet további gdp növekedést imitálni, akkor még érdekesebb lesz a helyzet, mondjuk pillanatok alatt.

Szóval ezért nem közömbös adat az a fránya nominális államadósság, mert mi van, ha mondjuk véletlenül beüt egy világjárvány, ugye.
Oh, wait..!
Válasz erre 

mgdé 2020.06.15. 22:52:35

@a nagy hohohorgász:

Rossz kérdés, mást kérdezz, se 2009-ben, se 2011-ben nem ennyit kaptam. Nekem egyértelműen jobb az egysávos. Ettől még egy szolid többsávost sem tartok ördögtől valónak, az nem mindegy, hol vannak a határok. (Amúgy most is 'sávos', csak az EHO miatt a lentibb sáv a durvább kulcsú. Az EHO határ elérése fölött meg olcsóbb.) A rezsiszilárd se volt számomra zavaró mértékű soha, még az átkos cucilizmusban sem :P, bár a képe - érthetően - sosem volt szimpi, ugyan ki szeret diktált árat fizetni? Lakást '12-ben vettem utoljára, azóta csak eladtam, így is van igazából fölös ingatlanom. Te csak rohangássz bőszen lefelé, én már inkább megvárom fent, hogy a lányok feljöjjenek. S minő meglepetés, tényleg feljönnek! :)
Válasz erre 

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2020.06.15. 23:17:13

Itt a piros hol a piros: ím a seggem luka!
Válasz erre 

mgdé 2020.06.15. 23:26:52

@MAXVALL bircaman közíró:

S csodálkozol, hogy ama hozzád hasonló barbár trákokat a jó modorra oly sokat adó, kényes orrú
rómaiak elvitték rabszolgának. Bányába, gályára evezősnek, esetleg, ha elbírt egyszerre két vasvillát is és beszélni is tudott, gladiátornak.
Válasz erre 

10 év fegyházat minden indexes újságírónak !!! 2020.06.16. 00:12:32

Na ugy latom, ezt a blogot is be kell zaratnunk. A b1 blogot mar elinteztuk, a kormany kemenyen lecsapott rajuk.
Válasz erre 

Épüljön STADION a CEU helyére.. 2020.06.16. 00:47:13

"Azzal, hogy Orbán folyamatosan a kipcsakokhoz, türkmének, azeriekhez fűződő barátságunkról papol, azt is üzeni minden magyarnak, "

Egyébként ki a faszommal kéne barátkoznunk ??
Azokkkal, akik ELRABOLTÁK AZ ORSZÁGUNK KÉTHARMADÁT, ÉS PUSZTULÁSRA ÍTÉLTÉK MAGYARORSZÁGOT ?
Azokkal az arrogáns gyarmattartokkal, akik 1956-ban CSERBEN HAGYTÁK a Magyar forradalmárokat, és hagyták hogy a liberálisok lemészárolják őket ??
Most pedig kommunista liberális bünőzök segítségével arabok kezére jutatnák a megmaradt országot ?
EZEKKEL KÉNE NEKÜNK SZÍVBÉLI JÓBARÁTOKNAK LENNÜNK ?????????????????????
Válasz erre 

mgdé 2020.06.16. 00:57:05

@Épüljön STADION a CEU helyére..:

" hagyták hogy a liberálisok lemészárolják őket"

Aztakurta :D

Mit szívsz?

Sem liberális szovjet tankokról, sem szovjet tankokon bevonuló liberálisokról nem hallottam még soha, de soha, ám ha égi sugallatot kapott tekintetes Dózsa L. úr, vagy te mondod, akkor legyen, elhiszem ... :D
Válasz erre 

mgdé 2020.06.16. 01:08:59

@Épüljön STADION a CEU helyére..:

Lengyelek, litvánok, lettek, észtek, finnek, svédek, norvégok, dánok, izlandiak, (skótok, walesiek), írek, portugálok, spanyolok, (baszkok, katalánok), osztrákok, albánok, görögök, bolgárok?

Persze az is megoldás, ha a csak nehezék KDNP-t kibasszák a koalícióból, nehogy a végén még keresztény-érzelmeskedni kezdjenek a félholdas rokonság rosszalló tekintete előtt.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 07:48:28

@mgdé: jol van paraszt, ott a helyed ahol vagy, a panel 10. Emeleten. Legfeljebb anyad megy fel hozzad kivakarni a szarbol. 2/3
Válasz erre 

kószák egyike 2020.06.16. 08:10:00

A poszt témájához, érdemes meghallgatni mit mond a bölcs vezetőnk a kelet és nyugat kapcsolatáról. Tudom-tudom tisztelt orbán vallási fanatikusok ott a felcsúti szekta központban, persze a nyugat változott meg, azért fordult szembe régi önmagával a bölcs vezető, persze.
Íme: www.youtube.com/watch?v=UDVJ47fybg4
Válasz erre 

chrisred 2020.06.16. 08:18:12

@a nagy hohohorgász: A számokat vonod kétségbe?
Válasz erre 

chrisred 2020.06.16. 08:21:18

@a nagy hohohorgász: Lehet, hogy ez is egy ballib bérkalkulátor:

nettober.com/index.php?p=berkalk20110101

Bruttó havi 200 ezer után kézhez kapott jövedelem:

2009. január 1-től: 122.215 ft
2009. július 1-től: 125.215 ft
2010. január 1-től: 137.920 ft
2011. január 1-től: 133.480 ft
Válasz erre 

2020.06.16. 09:12:03

@Bravehearth:
Kivetette a sztyeppe

Magából kivetett a sztyeppe
Nem maradt, ott egy csepp se!
Berepült a Kárpát kalitkába,
Gonosz pap, rögtön rázárta!
Foglya Ő, azóta is néki!
Keserves rab, sorsát éli!
Irtotta a csuhás, a tatár.
Nem volt semmi határ.
Helyükre újak özönlöttek,
Máshonnan elűzöttek!
Kik máshol se kellettek!
Élősködő, rontó, zsizsikek!
Tótok, szerbek, rácok!
Bocskoros románok!
E keverék, rossz népség,
Magyarul beszél még,
Magyarsághoz, néki köze,
Nincs ugyan, semmise!
Legfeljebb a rét, az ózón!
Levegő, hogy ki vakaródzón!
Ezen az átvett nyelven,
Emberi ember legyen!
De átüt az ős jellem!
Az önző gazember,
Élősködni bír, mer!
Búzában, mérgező aszat!
Akár el is pusztíthat!
Megmérgezi kenyered.
Aztán annyi neked!

2015-05-03
Válasz erre 

2020.06.16. 09:16:09

@chrisred:
PÓGÁROK MENNYORSZÁGÁBAN!
Az emberek nem akarnak megszületni. Az emberek elmennek innen, ha már élnek. nem házasodnak, óvakodnak az utódoktól! Sietnek meghalni, mert már nincs mód élni. Ady Haldoklunk 1906
Újabban hasonló okokból – az anyagi nehézségek, a munkahelyi és a hivataloknak való félfeudális körülményeket idéző kiszolgáltatottság, a perspektívátlanság miatt – ismét százezrek menekülnek el az országból..
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 09:22:13

@chrisred: Aha persze
Válasz erre 

chrisred 2020.06.16. 09:45:38

@a nagy hohohorgász: A kétharmad úgy döntött, hogy 2+2=5?
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.16. 10:52:06

@Épüljön STADION a CEU helyére..:
“ Azokkal az arrogáns gyarmattartokkal, akik 1956-ban CSERBEN HAGYTÁK a Magyar forradalmárokat, és hagyták hogy a liberálisok lemészárolják őket ??”

:D)))
A Soros meg a Gyurcsány, hát hogyne!
A KGB meg tőlük akarta megmenteni a tisztességes fideszes, horthysta horogkeresztény hazaffyjakat, csak sajnos rendszeresen mellélőttek! Ja.

Nyilván ezért is nyalja bölcs vezérünk oly lankadatlan buzgalommal a nyugállományú KGB-s alfelét, hogy kimutassa a nemzet háláját egy ilyen igaz barátnak..!

Hát te se a vírust kaptad el, úgy látszik. :)
Válasz erre 

mgdé 2020.06.16. 11:26:19

@a nagy hohohorgász:

Álmodozol, kisfiú? :D

(Kisgyerekként viszont illene kulturáltabban beszélned a felnőttekhez, ellenkező esetben csak mosdatlan, neveletlen, hangoskodó-toporzékoló szőkec-nek néznek.)
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.16. 11:26:45

@morph on deer:

Csaknem azt is szertnéd tagadni, hogy a nyugat simán eladott minket ismét az ellenségének/vagy a barátjának?
A nyugat mindig megpróbálta eladni(nem megvédeni Mo-ot). Vagy nem ismered a történelmet?
most is bármikor feláldozná az országot , ha abból haszna származna.
Te tényleg beveszed simán, hogy az EU egyenrangú/egyenjogú államok szövetsége?
Vagy az EEÁ az lenne?
Vagy most is vannak egyenlőbbek?
Miért is küzd most a nyugat? Marx, Lenin lesznek az következő celebek?
Lehet, hogy jól ráéreztem a trendre?
Állj csak be mögém szépen, mindjárt lehajolok, hogy könnyebb legyen a dolgod.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2020.06.16. 11:47:56

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel: Tudom, a libsik meg a balosok tehetnek a tatárjárásról meg a törökdúlásról. Kötél Laci megmondta! Ja, még nem, de majd holnap! :D
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.16. 12:01:20

@Punxsutawney Mormota:

Te is sürgősen rendezt át a család emlékeit. Rendezd a partizánok voltunk, és harcoltunk a komcsik oldalán a megszálló fasiszták ellen, és a másik, a drága nyilas nagypapa hősies küzdelme a beőzőnlő komcsik ellen dossziét. Szerintem az utóbbit nyigodtan kezdhted elásni az erkélyen (hogy közel legyen, ha mégis az lenne a menőbb utólag).
Kicsit kezd zavaros lenni a helyzet a művelt nyugaton. Nem árt az óvatosság momentán.
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.16. 12:10:03

@6.Lenin:
“ Csaknem azt is szertnéd tagadni, hogy a nyugat simán eladott minket ismét az ellenségének/vagy a barátjának?”

Aljosa, darling! Ha kicsit jobban figyelsz, akkor szerintem egész hamar rájössz, hogy én semmit sem tagadtam, sőt!
:)
Nevükön neveztem azokat a liberálisokat, akik ‘56-ban vérbefojtották a forradalmat..!

Ekkora elmebeteg faszságra még mit kellett volna mondani?

Amúgy saját fülemmel hallottam - a zongora alatt ülve, mert ott volt hely az aggódó szomszédságtól, - ahogy a SZER nyomta, miszerint “tartsatok ki magyar testvéreink” merthogy jön már a segítség, mindjárt, hamarosan, stb. szóval ismerem a történetet.

Amúgy csak tájékoztatásul: a “kelet” ugyanúgy elad, cseppnyi tétovázás nélkül, ha az érdekeik amellett szólnak, nyugodj meg.
Ráadásul párszor már bizonyítottak is a “testvéri szeretet” nevében!

Tudod, mint Káin és Ábel...
De a mi (nagy)hatalomvágyó nemzetvezetőinknek mindig muszáj volt összebútorozni valakivel, aki majd ad ezt-azt cserébe, (tudod: üveggyöngy, meg tüzesvíz,) így aztán rendszeresen szívunk mint az a bizonyos eager beaver...

Szóval attól még, hogy a páva steppelni tanul, még nem következik az, hogy mostantól ez mind megváltozik, és vitya sztyepptáncától(!) elbűvölve majd mindenki a lábához borul...

Kölcsönösségen alapuló baráti viszonyt mindenkivel fenn lehet- és kell tartani, ez nem kérdés.
Viszont évtizedekre el- és leköteleződni gyakorlatilag a saját jószántunkból, aztán bornírt faszságokat előrángatni ennek igazolására, ez minden, csak nem értelmes politizálás.

Miért van az, hogy például sem a csehek, sem a szlovákok nem szopják ilyen látványosan a keleti elvtársakat, és mégis, köszönik szépen, jól elvannak?
Hülyék lennének talán?
Vagy az lenne a “hátrányuk”, hogy ők nem türk-kipcsak-pirospöttyösseggű-sztyeppei maradványok, hanem CSAK normális európai emberek?

Hát, ha csak úgy nem...
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.16. 13:01:08

@morph on deer:

"Miért van az, hogy például sem a csehek, sem a szlovákok nem szopják ilyen látványosan a keleti elvtársakat, és mégis, köszönik szépen, jól elvannak?
Hülyék lennének talán?"

Talán tanulmányozni kéne a történelmüket, főleg olyankor amikor a kocka pörgésben volt, és őket is elkapta ennek a szele, és ide -oda pörögtek.
A gerinctelenek/szolgaleküek racionalitása jóindulatúan átírva.
Mondjuk a csehek valóbna kicsit másak is, utálták is mindig szlovák testvéreiket, mint a szart, mellesleg (ezért is szakítottak időnként)
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.16. 13:38:32

@6.Lenin:
Ez eddig rendben is van történelmileg csak miért biztos, hogy most mi csináljuk jobban ezzel az állandó harccal, testvérnéppel, elcseszett történelmünkre való folytonos hivatkozással, ami miatt nekünk valami qrva különleges bánásmód jár, mert azonnal megsértődünk, ha valaki nem tiszteli a sztyeppei őseinket...

Azok meg CSAK élnek békében, normálisan. Ehhez az állandó hadban-álláshoz képest messze normálisabban...
:(
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.16. 13:56:57

@morph on deer:
Tájékozódsz te napi szinten a jelenlegi állapotokról az EU-ban?
Nézzd meg, hogy hány cseh, szlovák eu-s képviselő "lobbizik" a saját országa ellen.
abban igazad van, hogy nem is állnak ki annyira határozottan a saját érdekeik mellett, mint mi (talán néha valóban kissé túllihegve), de......és itt jön a történelem.
A csehek, és a szlovákok inkább nyaltak arra az oldalra, akiktől ők mindig inkább kaptak, pl egy országot.
Mit vettek el tőlük valaha is? Mondjuk a Szlovákiától? az országuk kétharmadát? Pedig volt egy nyiltan fasiszta kormányuk, A csahek eőszakosan kitelepítették a németeket. Aztán simán átálltak a ruszkik mellé,
A nyugat barátaink oda is ajándékozták őket a ruszkiknak, ahogy minket is , kissé megkurtítva.
abban igazad van, hogy, ezek az országok, kiegészítve a románokkal, mindig is a győztesre állók seggét nyalták eddig. Mert ők kaptak ezért jutalmat, amit tőlünk inkább elvettek.
Láttam én már gazdagabb koldust, gazembert nem is egyet, de sose irigykedtem rá, hogy jobban él(ne). Bár ez nézőpont kérdése.
Nézz meg egy tájról, váosról, faluról készült képe/filmet, nagy általánosságban gyönyörü, és menj oda, beszélgess el az ottlakókkal. Talán kevesebb marhaságot fox írni a jövőben.
Válasz erre 

maxval bircaman cenzúrázott 2020.06.16. 15:01:06

Túl sok volt a fröccs nem bírok aludni.
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.16. 15:27:42

@6.Lenin:
Nem látom be, hogy mire jó ez a hibbant (háborús) harcias retorika minden áldott percben, legyen szó bármiről... És mi lesz még itt, ha formálisan is elindul a kampány!

A történelemmel tisztában vagyok, de azzal is, hogy azok a dolgok elmúltak, amire pl te is hivatkozol. Azt meg végképp nem értem, hogy mi a bánatért kell mindenbe belekeverni - jól-rosszul - a történelmet, miért kéne minden faszságunkat másképpen kezelni, csak mert mi itt rontjuk a levegőt már közel ezer éve, szóval velünk nem lehet ám akárhogy beszélni!

Na és? Ki kérdezte?
Talán úgy is kéne tudni viselkedni akkor már, hogy kiérdemeljük a tiszteletet, nem?
Igen mi, itt és most
Miért kéne tisztelni akár bármely hősnek, vagy államférfinek a seggfej leszármazottját, például?

Sem orbánnak, sem Szijjártónak semmi köze ahhoz, hogy akadt a magyarok közt néhány normális személy is a történelem folyamán, nem csak arrogáns, pökhendi harácsoló kis gecik, és pereputtyuk..!

Talán hagyni kéne végre az embereket, hogy nyugodtan éljenek és tegyék a dolgukat, és nem belekényszeríteni őket a “mi vagyunk a puszták nevel(het)etlen népe” szerepbe, és máris kevésbé lenne miért utálni a sztyeppék pávatáncosát, aki másodállásban még Európa DNS-e is, ha hadvezéri teendői ezt megengedik...
Válasz erre 

mgdé 2020.06.16. 16:42:11

@6.Lenin:

Akkor mesélj nagyfülű (valami csak tartja azt a sapkát), mit tudsz a cseh történelemről? Mert mintha kicsit szűk lenne a citált időszeleted, miközben a mi esetünkben egész a sztyeppevilág messzi kezdetéig ősemlékezel. Meg pirospötty.
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.16. 16:52:47

@morph on deer:
Mophikám, nem tudom te hogy vagy, de én soha nem tisztelteltem egyetlen gerinctelen seggnyalót sem. Miért is, ha a szemembe nyalt, a hátam mögött meg fente a kést.
Látom nem értetted te sem a sztyeppés hivatkozást. Láttál te már az életedben gerinces, valóban a szabadságot tisztelő embert?
Az eddig általad írtak alpján kötve hiszem.
Te olyan környezetben élhettél..ahol más volt a látszat, és más a valóság.
Ezért is vagy te DK-s. Nem vélketlen.
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.16. 17:00:56

@morph on deer:

Talán még annyit, te ismered (?) a felszínt (azt, amiben szeretnél hinni), de nem vagy hajlandó a lényeggel, a mögöttes érdekekkel foglalkozni, mert nem illik a világképedbe.
(elárultad maggad, amikor elfögadod a svédek feltétel nélküli beletörődésétt, ennek ellenkezőjét meg elítéled. Talán neked hihetetlen, hogy valaki azért fogad el valamit, mert 1etért vele, nem azért, mert......)
Válasz erre 

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.06.16. 17:21:53

@Punxsutawney Mormota: a nyugatról volt szó.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 17:39:28

@morph on deer: azert az vicces amikor hortyt azert ekezitek mert nem harcolt jobban a nyugat ellen. Most meg orbant azert mert harcol a nyugat ellen. Az ellen a nyugat ellen aminek mindig nemetorszag volt a legkemenyebb fasza. Ezert javasoltam en azt hogy a magyar embereket meg kene kerdezni hogy mi az ertekrendjuk? Ha a tobbseg azt mondja hogy irany nyugat minden szinten akkor oke... de tudod nem hiaba van a mondas nyugati nyugalom keleti kenyelem.... te sem akarsz cigany szomszedot csak nyugati fizetest... mi is. Ti azt mondjatok inkabb basszak meg a lanyomat az arabok csak tobbet fizessenek. Mi meg azt hogy annyit nem er a tobb fizu... ennyi
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 17:43:39

@mgdé: meg kell kovesselek... a 2010 kampanyidoszaki adojovairas kimaradt nekem... viszont a teny hogy a fidesz beradozasaval a proli szint felett keresok jobban jarnak. Nekem ez szamit. Na de a maszop alatt is csak az utolso felev alatt volt jobb a proliknak igy ,raadasul hitelbol...
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 17:58:38

Amugy azt sem ertem hogy 2002 es 2010 kozott amikor aztan vegleg nyaltuk mindenki segget (a nyugatet legfokepo) akkor miert nem eltunk jobban??? Miert mentunk mi majdnem csodbe??? Valasz???
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 18:00:05

@a nagy hohohorgász: semmi masra nem voltunk jok a nyugatnak csak hogy kamatot fizessunk a chf hitelre... busas kamatot...
Válasz erre 

mgdé 2020.06.16. 18:33:05

@a nagy hohohorgász:

Azért a chf hitelek után nem a svájci ("a nyugatnak") bankoknak fizettünk, hanem a (igaz, jelentős részben nyugati tulajdonú, de nem csak, azért az OTP és stb.-ről se feledkezzünk el) hazai bankoknak. Amiben a magyar kormánynak (mind a törvényt meghozó Fidesz kormánynak, mind a lényegi időszakban regnáló MSZP-SZDSZ kormánynak) és az MNB-nek is szerepe és ezáltal felelőssége volt.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 19:02:01

@mgdé: a chf hitellel annyi baj volt hogy a kormanyok hitelre pronaltak elhitetni h jobban elunk a prolik meg be is kajaltak hogy 200 bruttora jar a medences haz. Hat nem jart, mint soha soha a budos eletbe
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 19:03:26

@a nagy hohohorgász: a nyugat meg koszonte szepen a buta msgyarokat es a hazaarulo magyar kormanyokat.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 19:19:07

@mgdé: es amugy ha hagyjatok az 1. Orban kormanyt mukodni es nem valtotok megyora aki a tarcsit szetosztotta a proliknak 100 nap alatt akkor kozelebb lennenk a lajtahoz es orban sem lenne ekkora geci!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 19:22:37

@a nagy hohohorgász: melyik ceg az eletkepesebb aki befektet is az osztalek mellett vagy ahol a tulajok kiveszik a teljes osztalekot?????? Ti akartatok, kaptatok ures kasszat es egy full geci orbant.... mindezt fejenkent max 10 ezer forintert... ugyesek vagytok. Hat akkor szopjon a proli.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 19:26:54

@a nagy hohohorgász: ott rugdosnam meg az osszes szaralakot mindegy hogy kire szavazott aki az akkor atlag 200 bruttora medences hazat meg becsi kavezot akart. A kurva anyatok.... bezzeg a kozeposztaly adojabol karpotolnak mert a szadesz arra figyelt hogy a gazdagok is okosba adozzanak.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 19:30:51

@a nagy hohohorgász: ez a kormany is csak arra jo hogy a kozeposztaly pont ne fulladjon meg. Ennyi. De egy majdnem ligautolso szerb vendegfocista is full extras audival okoz balesetet......orbannal jobban csak az ellenzeket gyulolom es a prolikat.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 19:36:56

@mgdé: te nagyokos szerinted a magyar bankok kitol vettek fel es kinek fizettek vissza a chf hitelt???? Tudod ez a baj az informatikusokkal, nem latjatok az osszefuggeseket.....
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 20:01:28

@mgdé: tudod az a kibaszott algoritmus hianyzik az agyadbol. Anelkul 1 millio havi fizuval is csak egy droid vagy aki csak azt tudja leirni amit tollba mondanak....
Válasz erre 

mgdé 2020.06.16. 20:32:08

@a nagy hohohorgász:

Kiskukac, pont az volt az egyik elvi baj / támadási felület a magyar bankok felé, hogy jórészt NEM vették fel az ellentétel chf hiteleket a bankközi piacon. Csak nyilvántartották chf-ben az amúgy forintban kiadott kölcsönöket. Emiatt volt egy csomó per. Melyek során - ha jól emlékszem - ez egyértelmű lett, de a bíróság ettől még nem minősíttette át forint hitelekké a chf hiteleket. Kérdezz az érintettek közül valaki kevésbé érzelmi beállítottságú, értőbb alanyt, ő majd elmeséli neked részletesen, én nem vagyok érintett.

Ja, biztosan nem. Szerinted én hova jártam egyetemre? :)
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 20:45:52

@mgdé: akkor teged kerdezlek mint leg elfogulatlanabbat. Linket kerek arra hogy a magyar bakok forintot hoteleztek chf kent... koszi a linkat. Ha ez igaz en tudok bocsanatot kerni, bebizonyitottam.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 20:48:53

@a nagy hohohorgász: viszont ha ez tenyleg igaz akkor a pszaf vezetojet es a mindenkori pugyi minisztert es mnb elnokot rogton karoba huzatni. Ha nem igaz akkor meg teged fakenews miatt.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.16. 20:56:17

@a nagy hohohorgász: leforditom ertheto nyelvre, a koma azt irta hogy a magyar bankok(amibol csak az otp meg a tsksrekszovetkezetek magyarok) a forint penzuket hiteleztek chf arfolyamon, nem vettek fel kulfoldi hitelt. Magyarul a magyar bankok nyeltek le az arfolyam nyeresegbol adodo pluszt. Ha ez igy van akkor a mindenkori kormany a felelos a felvett hitelek szopasaert... ha nem akkor csak azert felelos az allam h rossz a gazdasag.
Válasz erre 

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2020.06.16. 22:00:29

Szültem egy fingot.
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.17. 09:22:15

@6.Lenin:
“ Látom nem értetted te sem a sztyeppés hivatkozást. Láttál te már az életedben gerinces, valóban a szabadságot tisztelő embert?”

Téged a jó szíved fogy a sírba vinni...
Látom, mindenáron megpróbálsz valami értelmet találni az orbáni katyvaszban, ami megmagyarázhatja ezt a sületlenséget... Csak tudod ez eléggé hajánál fogva előrángatott magyarázat, és sajnos édeskevés köze van a valósághoz.

A helyzet ugyanis az, hogy orbán elképzelése a szabadságról körülbelül az, hogy neki korlátlan hatalma és szabadsága legyen, hogy azt tehesse, ami éppen eszébe jut, mindenki más viszont csak azt, amit ő megenged!

Szerinted tévedek?
Na most ennek szerinted mi köze van az általad említett szabadságfelfogáshoz, de most őszintén?
A sztyeppei nomádok szabadsága köszönő viszonyban nincs orbán gondolkodásmódjával, ezen nincs mit szépíteni. Az előbbiek a természet részeként szabadok, orbán meg az erősebb kutya szabadságát tartja szabadságnak, és ez az “erősség” már rég nem a személy képességeiben, hanem a birtokolt hatalom és pénz nagyságában méretik.

A gerincet meg hagyjuk, mer elég hamar visszajutunk a Simicska féle definícióhoz, ami ugyan valóban tartalmazta egy majdani gerincoszlop kialakulásának lehetőségét, de körülbelül ez minden...

Mondom, tisztelem a jó szándékot, de feleslegesen fáradsz. Ez az egész sztyeppézés csak ahhoz kell, hogy legyen mire rákenni a folyamatos engedetlenséget, a szabályok felrúgását, a kötözködő természetét. Valamilyen okból a magyarok őstörténetére való hivatkozást tartja jó ötletnek, most ilyenje van. Messzebbre mutató magyarázatokhoz most nincs kedvem, például, hogy miért is egy politikus foglalkozik eredettörténettel, meg kik is voltak azok, akik hozzá hasonlóan a saját népük eredetére hivatkozva tettek- vagy követeltek ezt-azt...

Vigasztalásul itt van neked egy nomád, ha jól értettem, jakut a hölgy. (Az első 3/4 percet átugorhatod, a többit meg nem fogod, ígérem!)

youtu.be/LH2J81ZjsGk
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.17. 09:22:50

@MAXVALL bircaman közíró:

Tiszta apja lehet...
Válasz erre 

mgdé 2020.06.17. 09:34:18

@a nagy hohohorgász:

Egyrészt: a magyarországi bankok alapvetően deviza alapú hitelt adtak - azaz forintot -, nem devizahitelt. Ezt mint ex-egyetemista esetleg tudhatnád. Másrészt a magyarországi bankok természetesen vettek fel kölcsönöket, hogy legyen forrásuk a hitelezéshez. De gondolom, az nem lesz meglepetés, hogy ezek nem a kiadott hiteleikkel nagyjából egyező lejáratú, összetételű hitelek voltak, hanem jelentős részben újra és újra felveendő rövid lejáratú hitelek, no meg mindenféle bankközi swap ügyletek is. A többit innen gondold végig. :)

De tudod, mit, némi kis segítség, ha egyedül mégsem menne:
"Tetézte a problémát, hogy a 10–30 éves futamidőre nyújtott svájcifrank-elszámolású hiteleknek nem volt folyamatos, 10–30 évre forrás lefedést biztosító futamidejű banki forrásállománya, és jellemzően svájci frankban denominált forrásoldali, azaz mérlegen belüli fedezete. A kritikus időszakban, 2004 és 2008 között a svájci frank monetáris bázisállománya alig változott, amely arra engedhet következtetni, hogy a kelet-európai térségben, de főleg Magyarországon kibontakozó svájci-frank-elszámolású hitelláznak a fedezeti oldala – a svájci központi bank adataiból lekövetve – a monetáris hatóság által kontrollált svájci frank jegybankpénzben aligha volt biztosított."

A kedvedért még ki is emelem:
"nem volt folyamatos, 10–30 évre forrás lefedést biztosító futamidejű banki forrásállománya, és jellemzően svájci frankban denominált forrásoldali, azaz mérlegen belüli fedezete"

Ha jólesik, nyugodtan keresgélj tovább. :)
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.17. 09:46:27

@morph on deer:

"Szerinted tévedek?"
Nem is kicsit. Te is, mint hős antiraszista, rasszistázol egy egészségeset, mikor lenézel más nemzeteket, embereket.
Neked van egy világképed, amiben felnőttél (esetleg).
Morphi B+, MÁSOKNAK IS VAN, nem momdták?
Miért a tiéd lenne az egyetlen igaz? Mondjál rá már bizonyítékokat?

Az lenne, amit most az USA-ban látunk? Antirasszistaként, ölnek, rabolnak ki másokat?
Mi a faszomat korlátozna az én életemben Orbán? Honnan a picsából tudná, hogy rá szavazok?

De faszverő, debilekre miért is kéne szavaznom?

1000x leírtam, ha lenne a Fidesznél jobb, ami meg is felelne az ÉN VILÁGKÉPEMNEK (ahol nem mások mondják meg nekem, hogy nekem mi is a jó, mint a libsik. Mikor lehetek fiú, vagy lány, vagy kecske)

Mutasson már valaki jobbat a jelengiek közül! Ne ilyen idióta szerencsétlen karácsony, vagy félhülye soproni t féléket, ezeknek nyaljátok ti a seggüket, leszarom, ha nektek tetszik, de én NEM KÉREK BELŐLÜK, még egy felet sem.

Morphikám, a te véleményed nem tény, ahogy az enyém sem. Egy vélemény, mind a kettő, van másoknak is. LEHET VÁLASZTANI, most is. Ha valamelyiket többen választják, miért ők a hibásak zért?
Meg kell győzni őket, hogy tévednek. ezzel küszködik az ember, mióta lejött a fáról (?), és fog is még a látszat szerint egy jó darabig.

Hol itt a gond? Hogy néha az egyik, másokor a másik lesz hatalmon? Legalább nem unalmas az élet, B+.
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.17. 14:43:25

@6.Lenin:
“ Te is, mint hős antiraszista, rasszistázol egy egészségeset, mikor lenézel más nemzeteket, embereket.”

Nocsak!
“Mikor? Melyiket?”
Te valamit benéztél, azt hiszem.
Ugyanis azért kaptál egy kis Olena Uutai-t, mert szerintem qrvajó, és ha valakinek a sztyeppei nomád hagyományok fontosak, akkor azt akár így is a világ tudomására hozhatja, nem csupán ostoba hőbörgéssel!

Csak ehhez némi intelligencia meg kulturáltság is szükséges, úgyhogy nekünk marad a hőbörgés...

Egyébként én az életemben nem kérdeztem, hogy kire és miért szavazol, csak emlékeztetlek, mert bizisten nem érdekel.
Az amúgy elég nagy csapás lehet, ha nincs senki más, és orbánra kell fanyalodnod, dehát ez már a te problémád marad.

Ráadás: valaha valamelyik normális ország normális vezetőjétől hallottál már olyat, hogy bármiről legyen is szó, előkaparták a történeti/történelmi hőseiket, és nekiálltak hencegni a többszáz éves tettekkel?
Vagy hivatkoztak volna országuk népének származására, úton-útfélen, a bunkóságukra való magyarázat gyanánt?

Mondjuk Nicolae, a nagy kondukátor néha elszabadult, na de normális demokráciákban ez nem szokott előfordulni.

Na mindegy, további jó szórakozást!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 16:45:43

@mgdé:akkor már csak egyet kérdezek. Ügye Szerinted ez is a Fidesz hibája
Válasz erre 

6.Lenin 2020.06.17. 17:40:23

@morph on deer:
Mindenki mást lenézel, aki nem osztja a te világnézetedet. Már észre sem veszed.

Miért lenne -emberileg-bármelyik nép, nemzet alávalóbb? Mert nem szeretne egy semleges nemű kecske lenni?

Láttam 1x egy riportot egyetemistákkal, aki mongóliában tanulmányozták a nomád életet ma.
Mikor lejárt az idejük majdnem sírtak, hogy vissza kell menniük a betonrengeteg közé, a nyomorultul élkők közé. Nem is gondolták volna, hogy ez milyen élet a jurtákban. Sajnáltak visszamenni. De ez mind1 is.
egy hajléktalannak a saját szarában fentrengeni a csúcs, nem vágyik másra.

Te is ragaszkodsz az őseid életmódjához, körülményeihez, és ezt miért nem lehetne másoknak is?
Ezt te már képtelen vagy megérteni.

Mellesleg, ha valaki rasszistázik, az már maga a rasszizmus, csak ehhez tényleg kéne egy minimális intelligencia (nem elvakult , önteltség)

Kikis voltak a germánok, a római birodalom idején? Netán barbárok? Mi a faszért is dicsekednének vele? Vagy a nácizmusukkal. Vagy néhányan azzal, hogy népekeket irtottak ki, valamilyen kitalált faszság nevében. Kéne vele ma dicsekedniük?

Fletónak a gazdasági sikereivel?
mindenki geciként indul a nagy kalandba. És nem tudok olyanról, hogy valaki ebben az állapotában tudatosan döntött volna az céljairól, előre.

Én csak szóltam, hogy másoknak is van világnézetük, céljaik, véleményük. Ehhez mindenkinek joga van, másokét megkérdőjelezni, nincs ( a jogát) a helyességéről lehet értelmes vitát folytani, jól el lehet vele baszni az időt.

Kamu, hogy a nemlétező Isten válogatott volna valamikor is.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 18:17:11

@6.Lenin: Ez a demokrácia... Szerintük. Hahaha
Válasz erre 

Tzp 2020.06.17. 19:13:30

A magyarok szeretik a szabadságot. Orbán viszont rabigába akarja hajtani őket. Tehát aki a Fideszre szavaz, az lehet hogy nem is igazi magyar, hanem valami szláv keverék.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 19:25:12

@Tzp: szoval te lenezed szlavokat ifju demokrata????
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 19:44:28

@Tzp: ki a rasszista/fasiszta ha nem te. Csak szolok hogy aki a szlavokat, magyarokat, nemeteket, keresztenyeket utalja az ugyanugy rasszista/fasiszta mint aki a zsidokat, ciganyokat,arabokat utalja. Tudom hogy neked azt mondtak hogy az nem ugyanaz. De mivel te nem vagy birka igy biztos rajossz miert mondom ezt.... ha nem jossz ra akkor bizony birka vagy a tobbi demokrataval egyutt....
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 19:47:48

@Tzp: amugy az a durva h a magyarok tobbsege szabadabbnak erzi magat itthon mashol. Szopo nektek.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 19:48:24

@a nagy hohohorgász: itthon mint mashol
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 19:51:06

@a nagy hohohorgász: nyugaton egy jot fingani sem lehet csak akkor ha szivarvanyszinu :) majd amikor a buzi kvota miatt nem vesznek fel egy munkahelyre akkor is orbant szidod? Nagy eszed van bmeg....
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 20:18:22

@a nagy hohohorgász: valamelyik ballib buzi tegnap leirta hogy neki sokkal jobb orban alatt mint elotte de ragaszkodik a demokraciahoz. Arra mar nem tudott valaszolni a buzi kocsog hogy miben korlatozza orban... csak annyit bofogott fel o1g. Es akkor mi vagyunk a birkak... hat persze.....
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.06.17. 20:20:56

@a nagy hohohorgász: ahogy meszoly kalman mondana: a kurva anyatokat!!!!! Amugy meg szopjatok orban faszat buta szaralakok. 2/3
Válasz erre 

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2020.06.17. 22:38:27

@a nagy hohohorgász: birka vagy, bazdmeg, kurva nagy birka, beszélsz itt magadba
Válasz erre 

MAXVALL bircaman közíró · www.bircahang.org 2020.06.17. 22:39:29

@morph on deer: inkább hozzád hasonlít te disznó
Válasz erre 

mgdé 2020.06.18. 02:14:29

@a nagy hohohorgász:

Ügyek tudtommal Árpád őse, nem tudom miért gondolod, hogy bármi köze lenne a Fideszhez. :P

Amúgy a törvényt a Fidesz kormány alatt hozták úgy, hogy nem rendezték hozzá az MNB és PSZÁF előírásait - bankok közé a gyeplő -, a szoci érában jó darabig fideszes a PSZÁF vezér és az MNB elnök is, jókora kölcsönös betartásokkal a kormánnyal - tudom, te erre nem emlékszel, te jobb híján még a copfos óvodás kislányok szoknyája alá beleséssel voltál elfoglalva -, de a a fő felelősség nyilván a szoci kormányé, hogy hagyták így elharapózni. Legyen tehát 70-30, mert ezt a számpárt oly annyira szerették a pártok, a kedvedért tőlem lehet 80-20 is vagy 85-15 is, de semmiképpen nem 100-0.

Az ún. "mentés" - az ugyebár már színfidesz -, meg egy külön, szintén nem_szép történet.

Mondjuk az emberi hülyeség sem az ...
Válasz erre 

morph on deer 2020.06.19. 17:58:20

@6.Lenin:
” Miért lenne -emberileg-bármelyik nép, nemzet alávalóbb?”

Nem hiszem, hogy ne tudnál olvasni!
Ha akarsz, persze.
Sehol nem írtam egyetlen nemzetről sem, hogy alávalóbb!

Ráadásul akkor azt is tisztázni kéne, hogy MINÉL alávalóbb, mint nemzet, nem gondolod?

“ Mindenki mást lenézel, aki nem osztja a te világnézetedet. Már észre sem veszed.”

Ó, dehogynem. :)
Egyébként sem mindenkit, csak a vakhitűeket, akik tűzön-vízen át mennek az ismeretlenbe egy orbán nevű geci után, a gondolkodás legcsekélyebb jele nélkül!
Sajna, nekik még világnézetük sincs, ahogy orbánnak sem.

Nekik csak érdekeik vannak. Vélt, vagy valós érdekek, de csak érdekek, ami nem azonos a világnézettel.
Ezekkel még véletlenül sem tudok azonosulni, - nem is tudnék, - hiszen, ahogy mondtad: idealista vagyok.
Ezért aztán csak megvetni tudom azokat, akik “eladók”...
És még ez alatt is van szint: az önzetlenül ótvarosak, akiknek még az sem sem számít, hogy nekik jó legyen, csak a másiknak legyen rossz..!

Akinek az elvei eltérnek az enyémtől, de vannak, azzal lehet vitázni, annak vannak érvei, az általában azt is érti, amit olvas, pl tudja, hogy mi a különbség demokrácia és bolsevizmus között, tudja, hogy mit jelent a liberalizmus és az illiberalizmus is, stb.
Te például többnyire ebbe a kategóriába tartozol, néhány “üdítő” kivételtől eltekintve. :(

Nem így van ezzel az az orbán nevű szerencsétlen, aki olyan szinten zakkant, hogy már a híveinek is napokba telik, hogy valami értelmes magyarázatot találjanak az agyament kijelentéseire, aki ugye ugyancsak az enyémtől eltérő nézőpontot képvisel.

Na őt minden probléma nélkül “lenézem”, és minden okom megvan rá. És akkor most kapaszkodj meg: minden további nélkül, bármikor ki merek állni vitázni vele, (is) és/vagy bármelyik mamelukjával, annak ellenére, hogy engem nem Soros taníttatott, mint őket!
(Ami javarészt kidobott pénz volt, ahogy most már egyértelmű! És ez NEM a politikai köpönyegváltásukra vonatkozik, hanem a kultúra hiányára!)

Mindeközben jobb, ha tudod, hogy nem azokról van szó, akik szociális helyzetüknél fogva, vagy szellemi képességeik következtében tudatlanok, távolról sem!

Én a pökhendi, ki-ha-én-nem, hatalmaskodó tahókat utálom, de azokat legalább nagyon!

Szóval maradj nyugodtan, én csak azt “nézem le”, aki teliszájjal isteníti ezeket a nemzetgyalázó taplókat, mindenféle fenntartás nélkül, miközben esik szét az ország...
Na, ez.
Válasz erre 

Emzé Periksz 2020.07.30. 06:49:51

Egyenesági szkíta utódnép vagyunk. A türkökkel és finnugorokkal is volt kapcsolatunk, de nem vagyunk türkök vagy finnugorok.
Válasz erre 

Emzé Periksz 2020.07.30. 06:52:20

@morph on deer: kezeltesd az orbánfóbiádat
Megfordítod a szerepeket, mert Orbánnak nincsenek elvakult hívei, csak a te orbánfóbiás agyadban.
Válasz erre 

Emzé Periksz 2020.07.31. 12:54:55

Büszke vagyok a szkíta eredetemre. Európa misztifikálásából pedig elegem van. A jakobinus söpredékből, a felvilágosodás erkölcsellenességéből és történelemhamisításából, a marxisták és neomarxisták (ma liberálisoknak hívják magukat) kultúrarombolásából nem kérek.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard