Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Orbán nagy zsugás, de a blöff most nem biztos, hogy elég lesz neki a győzelemhez

Orbán nagy zsugás, de a blöff most nem biztos, hogy elég lesz neki a győzelemhez

Nagyon úgy tűnik, hogy Orbán Viktor újabb bűvészmutatvánnyal szeretné elkápráztatni a világot és saját választóit, ám a siker kulcsa most nem az ő kezében van. Ha azonban meg tudja őrizni azt a látszatot, hogy Magyarországon a koronavírus-járvány messze nem okozott olyan gazdasági problémákat, mint a világ többi részén, akkor megerősítheti pozícióit itthon és külföldön egyaránt. Egyelőre azonban azt is nehéz megjósolni, vajon mennyibe került nekünk eddig a járvány, azt pedig végképp lehetetlen megmondani, milyen következményekkel járna egy második fertőzési hullám.

24_hu_113.jpg

Fotó:24.hu

Orbán Viktort nehéz kimozdítani szokásos magabiztosságából, ám a koronavírus-járvány hazai begyűrűzésének kezdetén látszott rajta, hogy kezd kicsúszni a kezéből az irányítás. Aztán a kormány propagandagépezete összehozott egy kommunikációs stratégiát, amelynek segítségével ismét megtalálta a kapaszkodókat ebben a bizonytalan helyzetben. Lényeg, hogy az emberek azt gondolják, a kormány ura a helyzetnek, ha pedig valami balul sülne el, akkor a felelősséget áttolják az önkormányzatokra. Főleg az ellenzéki vezetésű városokban.

A kormányfő ismét meglátta a propagandában azt a lehetőséget, ami csak olyankor kínálkozik a politikai vezetők számára, amikor krízishelyzeteket kell kezelniük. Ilyenkor a bizonytalanság, a késedelem, a másoktól való függés rengeteget ront a politikus megítélésén, ám, ha határozott, gyors döntéseket hoz, ráadásul úgy tesz, mintha még ő segítene más országoknak, akkor nő az ázsiója a választók között. Azt már megszoktuk, hogy Orbán ördögi gyorsasággal reagál a nehéz helyzetekre, de továbbra is bizonytalan, hogy a csillogó felszín alatt mit rejt a mély.

Jól látszik, hogy egy lapra tett fel mindent, mert ha az ingyen pénz nem érkezik, akkor csak rossz megoldások jöhetnek.

Azt ugyanis erősen elmaszatolja a kormány, hogy mekkora rést ütött a költségvetésben a járvány, hány ember veszítette el a munkáját, milyen vállalkozások mentek tönkre, illetve hogy van-e terve a kormányra arra az eshetőségre, ha a járvánnyal sokáig együtt kell még élnünk? Úgy is mondhatnánk, hogy Orbán előremenekül, vagyis úgy tesz, mintha gyors futással maga mögött hagyhatná a járvány minden következményét. Mintha megoldaná a problémákat az, hogy ugyanolyan szédületes tempóban szórja a pénzt a kormány focira, NER lovagok bizniszeire, látványberuházásokra, mint a koronavírus megjelenése előtt. Mindez azonban csak a problémák elkendőzésére jó, ráadásul az állam elszórja azt a pénzt, amire nagy szükség lenne az év második felében.

Mert ne legyen kétségünk, a neheze csak most jön. Nemcsak azért, mert újra nő a fertőzöttek száma, hanem azért is, mert az emberek lelkéből nem tűnt el egyik pillanatról a másikra a kétség és a félelem. Nem rohannak újra éttermekbe, nem nyaralnak annyian se itthon, se külföldön, mint korábban, a háztartások és vállalkozások pedig most inkább spórolnak, mint költekeznek, mert bizonytalannak látják a jövőt. Nem úgy, mint a mindig magabiztos kormány, amely semmiféle visszafogottságot nem tanúsít, amikor szórni kell a közpénzt a számára fontos területeken. Mindez azt eredményezi, hogy a szükségesnél kevesebb folyik be az államkasszába, és sokkal több folyik ki onnan.

Mintha arra számítana Orbán Viktor, hogy a sokat szapult Európai Unió majd ad annyi pénzt, amennyire csak szüksége lesz, hogy ezt az ellentmondást feloldja. Mintha máris elköltené a dúsgazdag nagybácsi pénzét, pedig azt se tudja, hogy kap-e valamennyit a gazdag rokon örökségéből. Mindezt csellel, zsarolással, esetenként hízelgéssel szeretné elérni a magyar kormányfő. Jól látszik, hogy egy lapra tett fel mindent, mert ha az ingyen pénz nem érkezik, akkor csak rossz megoldások jöhetnek. Például hitelfelvétel, megszorítások, esetleg újabb sarcok kivetése olyan gazdasági szereplőkre, melyek amúgy is komoly bajban vannak.

magyar_idok_1.jpg

Fotó: Magyar Idők

Orbán nagy zsugás, de azért ne higgyük, hogy teljesen tisztában van azzal, hogy ebben a partiban milyen lapok vannnak a többiek kezében. Igyekszik átsétálni a parázson úgy, hogy ne vegyék észre a nézők a szandálját. De a tűz így is megégeti a lábát, mert a járvány, és a vele járó fájdalom is közös, így senki se úszhatja meg sérülések nélkül. Úgy tesz, mintha nem került volna kiszolgáltatott helyzetbe, pedig abban van. Kérdés, hogy az EU vezetői tudják-e ezt, és ha igen, kihasználják-e a kínálkozó lehetőséget, hogy megizzasszák azt a politikust, aki bankautomatának tekintette eddig az Európai Uniót. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja:”Ha úgy sétálsz át a tavon, hogy nem lesz vizes a lábad, akkor vagy csaló, vagy szellem vagy.”

246 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Orbán nagy zsugás, de a blöff most nem biztos, hogy elég lesz neki a győzelemhez Tovább
Facebook Tetszik
0
246 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése
  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8416036406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (246)
Az utolsó 100 komment:

n3spr3ss0 2020.07.21. 10:58:28

@Ekrü: Látom álmodik a nyomor.
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.21. 10:59:22

@King of Shadows:
“ Ez egy hatalmas győzelem”

Akkora, hogy a fal adja a másikat, tudjuk.
Meg azt is, hogy orbán így szokott leszállni a bicikliről.

Mert azt mégsem mondhatja, hogy “megúsztuk elvtársak, már megint épphogycsak” - ugye milyen hülyén hangzik?

Kár, hogy ez az igazság.

Azt hogyhogy elfelejtette felsorolni, hogy azokból az előzetes követeléseiből hány is teljesült, amelyek elmaradása esetén vétót ígért?

Vagy csak én nem hallottam?
Válasz erre 

birkamenet 2020.07.21. 11:00:09

@Ekrü:

Úgy látom orbán mára virradóra megint hatalmas pofonba szaladt bele,legalábbis abból kiindulva ,hogy sehol egy ici-pici "hű de győzött Brüssszelben Orbán" típusú kormány felszopó blogocska és Nemzeti Kozultáció. Ehelyett inkább néma kuss. az M1-től a megyei lapokig ..:))) Gondolom most próbálják lázasan megfogalmazni a "Brüsszel ugyan nyert,de..." tipusú cikkeiket,amiben aztán megpróbálják megmagyarázni,hogy orbán újabb sorozatos veresége Brüsszelben mégis hatalmas győzelem volt..:))))))))

Ez a valóság cicabogár. Nem pedig a magadfajta fidess trollok álmodozása
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.21. 11:01:20

@Ekrü:
“ Csak,hogy nehogy Orbánnak legyen igaza itt az Indexen.:)))))”

Az lenne a kisebbik baj, hogy az Indexen nincs igaza!
De Brüsszelben sincs, és az jóval kellemetlenebb.
Válasz erre 

Ekrü 2020.07.21. 11:02:33

@n3spr3ss0: Ah,ezek szerint úgy gondolod az Index hazudik? :))))
Válasz erre 

Francois77 2020.07.21. 11:07:04

@birkamenet: "A Politico beszámolója szerint Orbán igencsak rejtélyesen fogalmazott arra a kérdésre, hogyan sikerült pluszpénzt kiharcolnia a csúcson:

Ez legyen az én titkom. Van némi előnyöm, ami egyszerűen abból fakad, hogy öreg vagyok, és nem ez volt az első csúcstalálkozóm

– mondta a magyar miniszterelnök újságíróknak, hozzátéve:

Hét évvel ezelőtt ugyanezt tettem... A politikai tapasztalatok különösen a végső pillanatban számítanak." nekem ez nem tűnik vereségnek, a Politico sem annak értékeli.

csak te, meg még páran, de egyre kevesebben...
Válasz erre 

Ekrü 2020.07.21. 11:11:51

@morph on deer:
Háát ez nézőpont kérdése...De tudod mit?Sok ilyen "nem igazat" neki Brüsszelben.:))))))))
Válasz erre 

Francois77 2020.07.21. 11:18:26

@birkamenet: www.atv.hu/kulfold/20200721-politico-orban-nem-tusz-tobbe-toroltek-a-jogallamisag-megemliteset-az-eu-csucson

na, ha ez igaz, akkor teljes a diadal, kezdem érteni, miért hallgat minden balliberó a kudarcról :D
Válasz erre 

Ekrü 2020.07.21. 11:18:32

@birkamenet:
Édeske!Összeszedtem neked pár cikkecskét linkekkel együtt ,de valamiért nem engedte itt megjelenni.(Á,dehogy cenzúráznak itt...:))) )Szóval ha érdekel menj fel a 8-ra,Origora,M1-re. Legközelebb pedig mielőtt próbálsz vicceskedni inkább tájékozódj,úgy talán nem fogják azt hinni,hogy szándékosan hazudsz.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.21. 11:38:41

@morph on deer:

"itthon magyarok laknak, akiknek ez az állapot a természetes. Nekünk pontosan megfelel, hogy egy felcsuti tahó és pereputtya a saját erkölcsi szintjére zülleszti az országot, szétlopja a közvagyont"

Édesem, lehet, hogy a francia, német stb. tolvajok szalonképesebbek, de ugyanúgy lopnak, és ugyanúgy megfelelnek a saját népüknek. Pontosabban nem ugyanúgy lopnak, mert ők nem a trambulinról húgyoznak a medencébe, hanem a medencében úszkálva teszik ezt, de ettől még ugyanaz a végeredmény.
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 11:57:39

@birkamenet: rmx.news/article/article/slovakia-wants-looser-rules-for-drawing-money-from-eu-funds

Az meg, hogy nem mondták ki nyíltan még nem jelenti azt, hogy simán el is fogadták.

balkaninsight.com/2019/11/13/money-talks-eu-budget-negotiations-widen-east-west-divide/

"If one thing unites the EU’s eastern members — from the Visegrad states of the Czech Republic, Hungary, Poland and Slovakia to Bulgaria, Croatia and Romania in the Balkans — it is dissatisfaction with the way talks are progressing so far."
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.21. 12:01:08

A ballibantak tombolnak: a V4 győzött Brüsszelben!

Ez van, a liberalizmus érdekérvényesítő képessége egyre csökken, jó hír ez a kisemberek számára.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.21. 12:03:00

@birkamenet:

Brüsszel képtelen volt akaratát átvinni, ez a lényeg, a tisztességesebb libbantak ezt el is ismerik: merce.hu/2020/07/21/megallapodas-szuletett-az-eu-csucson-nem-szigorodik-a-kifizetesek-jogallamisagi-feltetele/
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.21. 12:05:26

@morph on deer:

A ballibantak úgy szállnak le a bicikliről, hogy előbb ukázt várnak a biciklizás beszüntetésére Sorostól és Brüsszeltől.

Orbán viszont leszállt, ahogy tervezte. Abban engedett, hogy ezentúl a bicikli ne 40 cm-re, hanem 35 cm-re legyen a faltól.

A ballib tervek buktak: ezután se kell a bicklizéshez Soros ukáza.
Válasz erre 

n3spr3ss0 2020.07.21. 12:07:03

Hogy kussolnak a fideszék az országgyűlés múlt heti, kötelező érvényű határozataláról, mely kötelezővé tette Orbánnak a vétót nem tetszés esetén. A jogállamiság pedig ott van.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.21. 12:07:09

@birkamenet:

Más országokban más dolgok okoztak gondot. Ezért ott azokra összpontosítottak.

Kevls az olyan EU-tagállam, mely ellen Soros gazda ukázai alapján az EU kampányt folytat. De mindenki megnyugodott a V4 győzelmével.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.21. 12:07:47

@n3spr3ss0:

Nincs ott, mivel ami ott van, az EDDIG is ott volt: jelképes szöveg.
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 12:08:17

@morph on deer: Egy politikai tárgyalásra általában nem a "My way or the highway!" stílussal szoktak bemenni...
Válasz erre 

rigolya2 2020.07.21. 12:17:41

@midnightcoder2:
Említsük már meg a nagy "az EU nem ad ajándékot" dolog mellé, hogy az EU pénzt ad, és azt főleg 2010 óta a gerinctelen fidesznyik kormány költi el!
Az a gerinctelen fidesznyik kormány, amelyik:
- a nersleppet finanszírozza
- saját maga gazdasági hátterét erősíti, lopja rá a pénzt
- szakértelmet nem tűr meg, amelyiknek nem az a véleménye, mint a sajátja
- 500.000.000 Ft/év jövedelemig adómentessé teszi a kétbal lábú magyar focista jövedelmét, miközben nem fizeti meg az orvost, tanárt, rendőrt
Ilyen feltételek mellett ne csodálkozzunk, ha húz a nyugati gazdaság szekere, akkor a magyar kimegy az országból külföldre dolgozni!
Vagy hogy ha csak talál nyugati, sokkal jobban fizető állást, akkor kimegy nyugatra dolgozni!
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.21. 12:20:21

@King of Shadows:
Hát éppen ez az!
Ezért nem értem, hogy mi a bánatnak kellett előre üzengetni, fogadkozni, meg csinálni a műsort a parlamentben!
Komolyan nem.
Tárgyalni mindig eredményesebb, mint fenyegetőzni...
Válasz erre 

rigolya2 2020.07.21. 12:21:49

@ogli dzsí:
A gerinctelen fidesznyik kormány 3.000 mrd mnyp-pénzt, a GDP 12%-át költötte arra, hogy "spóroljon"...
Közben veszi fel a devizahiteleket stikában: Paks2 és BP-Belgrád vasút hitelei másik 3.000 mrd Ft alaphangon.
S közben kopja kifelé... magánosítja magának a közpénzjellegét vesztett adóforintokat konténerekkel!
o1g
Válasz erre 

rigolya2 2020.07.21. 12:26:42

@nemecsekerno_007:
Az adóéket lehetne csökkenteni!
A deficitet már rég el lehetett volna tüntetni!
Évente majd 1.000 mrd Ft megy felesleges pazarlásra:
- 120 mrd: közszennycsatornákra, amik még szaporodnak is
- 150 mrd kormányzati "kommunikációra"
- 150 mrd sporttámogatásra
- 500 mrd túlárazott EU-s pályázatokra és állami vállalatok elpazarolt támogatásaira

gerinctelen fidesznyikek
o1g
Válasz erre 

birkamenet 2020.07.21. 12:28:36

@King of Shadows:

Köszike, hogy igazoltad, hogy csak orbán hőbörgött az EU csúcson az EU jogállimági alapelve ellen, más nem. Legközelebb majd próbálj meg kevesebb kört futni és egyből a tényeket közölni.
Válasz erre 

birkamenet 2020.07.21. 12:32:28

@Ekrü:

mi van cicabogár, a saját trollkodásod áldozata lettél? Veled ez naponta fordul elő, nem is értem, hogy miért vagy kiborulva. Neked valójávban kényszered van arra, hogy a blogszférában naponta elkenjenek téged a ballibek. Meg mindenki más. Ha megfogadnád a fidess-es vezéreid tanácsát, hogy maradj csak a konyhában a sparherd mellett, már boldogabb lenne az életed.
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 12:34:00

@morph on deer: Mert a politika olyan, mint a pankráció. Ha az a gimmicked hogy harcolsz, akkor azt a narratívát akarod építgetni. A végén úgyis csak az eredmény az, ami számít.
Válasz erre 

rigolya2 2020.07.21. 12:35:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
khm...
A nyugati országok nem 90 napig fizetik a munkanélküli segélyt!
A nyugati országok azonnal megsegítették a saját munka nélkül maradottaikat, vállalkozásaikat!

gerinctelen orbánia:
- meghagyta a 90 napos munkanélkülit
- olyan feltételeket támaszt a támogatásoknak, hogy azt alig vegye igénybe valaki
- valag pénzt osztogat a nersleppnek... de csakis nekik!
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 12:37:43

@birkamenet: Akkor most már "a lengyel diktátornak" is jó volt minden úgy, ahogy épp volt? :D Ha így folytatod mindjárt kideríted azt is, hogy Zorbán ráborította valakire a tárgyalóasztalt. :D
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 12:45:13

@rigolya2: Khm...
reason.com/2020/07/20/congress-is-paying-people-a-lot-of-money-to-not-work/
Válasz erre 

birkamenet 2020.07.21. 12:48:13

@Francois77:

te szerencsétlen fidióta, ha a te torz agyadban győzelemnek számít az, hogy egy orbán úgy lopja el magának meg a klánjának a milliárdnyi EU-s közpénzeket ahogy csak akarja, miközben téged basznak ki a kórházból az utcára gyógyulni, akkor ünneplj, hogy győzelem van!

Szerencsére az EU csúcson pont nem erről volt szó, de ez ne szegje a kedved, ünnepelj, hogy orbán pont titeket, a funkcionális analfabéta csőcseléket szopat úgy, hogy nektek az minden nap egy győzelem!
Válasz erre 

Francois77 2020.07.21. 13:02:08

@birkamenet: Orbán téged szopat, meg a hozzád hasonlókat, akár itthon élsz, akár az Unió másik országában, épp ma hajnalban kaptál egyet torokra. szóval a stílusból fogjál vissza, mert abban sem vagy jó.

ha lopna is belőle, de jobban élek, akkor csinálja, ezzel sokan vagyunk agy. előtte évekig szintén sok pénz volt, annak ellopta a baloldal egy részét, másik részét ellopatta a külföldi cégekkel, mi meg itt maradtunk a csődben. az a pénz, ami hazai vállalkozókhoz kerül, legalább itthon marad. évek óta ez a lemez, és még mindig nem veszitek észre, hogy nem arattok sikert, a jóistennek sem. Az unió egy gazdasági együttműködés, amíg jó mindenkinek, addig marad, amikor már nem, akkor felbomlik. ehhez a jogállamiságnak pl semmi köze, pusztán a pénzről szól a történet. minden oldalról. te tényleg ennyire sötét vagy, vagy játszod? nem kell válaszolni, költői volt a kérdés.
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.21. 13:07:36

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“ mert ők nem a trambulinról húgyoznak a medencébe, hanem a medencében úszkálva teszik ezt”
:)
Hát ezt nem kellett volna! :)
Elképzeltem a viktort, ahogy ma nekem pis-sant... (még a végén megrajzolom, ahogy lebrunyálja Brüsszelben az EU-s zászlót)

De azért van olyan ország is, ahol már ismerik az illemhely rendeltetésszerű használatát, ha hiszed, ha nem.

Engem egyébként ez az arcátlan stílus már önmagában is zavar, amin a végeredmény sem igazán segít.
(Arról már nem is beszélve, hogy háklis ugyan vénségemre lettem, de antibunkó már karonülő koromtól vagyok.)
Na igen, a stílus, meg az “ember”, ugye.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.07.21. 13:12:25

@Francois77: Touché! :)))
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.07.21. 14:45:12

@rigolya2: És valahogy mégis jobban fejlődik az ország mint a ballibák országlása alatt. Ki érti ezt?!?!
Válasz erre 

birkamenet 2020.07.21. 15:04:29

@Francois77:

köszike hogy még egyszer bemutattad, hogy ti fidióta agytorzultak akkor érzitek jól magatokat ha orbánotok minél lop el töletek. Miért nem húztok el a ruszki illiberált anyaországotokba ott még több ünnepelni valótok lenne!
Válasz erre 

Francois77 2020.07.21. 15:15:28

@birkamenet: tudod, az a helyzet, hogy magyar vagyok, tehát itt élek. ráadásul nekem most épp jó, élvezem. és igen, azt is élvezem, hogy neked-nektek nem jó, ez a hab a tortán.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 16:47:15

@nemecsekerno_007: Hazudsz. A szocik alatt nagyobb volt a fejlődés, csak jött egy válság. Majd nézzük meg a 2020-as GDP adatokat és akkor legyem nagy a pofád!
www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 16:47:52

@Francois77: Mert egy buta önző fasz vagy.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 16:50:59

@MAXVAL bircaman közíró: Hazudsz birca!

"De a szó szerinti jogállamiság kifejezés és a hozzá kapcsolódó feltételrendszer is része a költségvetési megállapodásnak, amit az uniós intézmények vezetői is megerősítettek.

Ez az első alkalom, hogy a költségvetési kiadásokat a jogállamisági kritériumrendszerhez kötik

– mondta Michel. Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 16:53:19

@King of Shadows: Te olvasni sem tudsz.
"Maradt a jogállamisági feltételrendszer az uniós költségvetésben"
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.21. 16:55:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Kamu. Ráadásul olyan a mechanizmus, mint a 7. cikkelyé: sose lesz a gyakorlatban.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 17:26:53

@MAXVAL bircaman közíró: Az illibsik hatalmasat buktak. A patás megszégyenült. Soros diadalittas. putyin a homlokát ráncolja, hogy a dróton rángatott EU-t bomlasztó bábui kudarcot vallottak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.07.21. 17:32:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Hiéába ismételgeted, attól még nem lesz igaz.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.21. 17:45:03

@morph on deer:

"Tárgyalni mindig eredményesebb, mint fenyegetőzni..."

Azért csak eredményesebben lehet tárgyalni akkor, ha - természetesen minden fenyegető szándék nélkül - ott van mögötted egy ütőképes haderő. Vagy jelen esetben egy parlamenti legitimáció, amely alapján mindenki számára világos volt, hogy Orbán kötelezően vétózni fog, ha ténylegesen az amúgy sehol nem definiált "jogállami kritériumokhoz" körik a kifizetéseket.
Válasz erre 

Chiccbp 2020.07.21. 18:13:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ezt bóknak veszem :D
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 18:21:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: www.politico.eu/article/5-takeaways-from-the-eu-budget-mff-and-recovery-deal-coronavirus/
"“The European Council underlines the importance of the respect of the rule of law,” the leaders wrote in their final agreement. “Based on this background, a regime of conditionality to protect the budget and Next Generation EU [the €750 billion recovery fund] will be introduced. In this context, the Commission will propose measures in case of breaches for adoption by the Council by qualified majority,” they said, adding that “the European Council will revert rapidly to the matter.”

Vagyis majd valamikor lesz valami, valahogy. Gyakorlatilag mindkét oldal mondhatja, hogy "nyert".
Válasz erre 

Chiccbp 2020.07.21. 18:24:28

www.atv.hu/kulfold/20200721-spiegel-nagy-engedmenyeket-tettek-orban-viktornak-az-europai-tanacsban

hm:):)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 18:27:46

@Chiccbp: Elfelejtettél nicket váltani.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 18:30:22

@MAXVAL bircaman közíró: Már a nálad kevésbé hazudósak is elismerik. Ha te is beismernéd, Putyin a gulágra vitetne téged és egész nap heteró pornót kellene nézned büntetésül, csupa felnőtt szereplővel.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.21. 18:32:49

@morph on deer:

"De azért van olyan ország is, ahol már ismerik az illemhely rendeltetésszerű használatát, ha hiszed, ha nem. "

Attól, hogy kevésbé látványos módon teszik, még ugyanúgy lopnak és korrumpálnak. Csak az intézményesült formák miatt ritkább az olyan amatőrök lebukása, mint Ausztriában Strache.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 18:33:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Bár Orbán Viktor miniszterelnök szerette volna kivetetni a szövegből,

A JOGÁLLAMISÁGI FELTÉTELRENDSZER VÉGÜL BENNE MARADT A VÉGSŐ KÖLTSÉGVETÉSI MEGÁLLAPODÁSBAN."

"Ha az Európai Bizottság által javasolt új jogállamisági mechanizmus megállapítja, hogy egy tagállamban megsértik a jogállamiságot, akkor a tagállami kormányokat képviselő Európai Unió Tanácsában minősített többséggel fognak dönteni a szankciókról – magyarázta Von der Leyen. "
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 18:46:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Csak annyira ritka, hogy a skótoknál az EÜ miniszter utazott valahova a járvány közepén. :D (Amikor a lakosságnak tilos volt utaznia.) Aztán Sturgeon nem is fogadta el a lemondását.
Meg Boris főtanácsadóját is elkapták ugyanezzel és a BBC napokon át ezen rugózott. (Ő se mondott le.)
A franciáknál meg az egyik elnökjelölt bukott le a legutóbbi kampány alatt. :D
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 18:51:12

@King of Shadows: De olyat nem tudsz találni fejlett demokráciákban, amikor a miniszterelnök kebelbarátja villámgyorsan az ország leggazdagabb embere lett.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.21. 18:53:43

@Chiccbp:

Ez nem úgy néz ki, hogy nagyot bukott volna Orbán. Pedig ugye kedden szokott megbukni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.21. 18:55:15

@King of Shadows:

Ettől azért a nagy pénzek diszkrétebb formában cserélnek gazdát.
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 18:57:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Olyat viszont tudok, hogy Average Joe az FB elnöke lett, amivel komolyabb tényező, mint a fél világ vezetése. És aztán nem hagyja, hogy feldarabolják a cégét. És vannak ott még más jellegűek is (például az ULA és a gyanús űripari megrendelései)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 19:00:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Pedig bukott. Ő nem akarta, csak lenyomták a torkán.
merce.hu/2020/07/14/megszavaztak-csak-jogallami-feltetelek-nelkul-tamogatja-magyarorszag-az-unios-koltsegvetest/
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 19:02:12

@King of Shadows: Tényleg? És abból gazdagodott meg, vagy már előtte is gazdag volt?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2020.07.21. 19:02:51

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ja persze. Nagyobb fejlődés. Küldöldi hitelből, import lapostévé. A külföldi cégeknek biztos kurva nagy fejlődés volt. A problémák már a válság előtt jelentkeztek.

index.hu/velemeny/jegyzet/feltud070321/

www.portfolio.hu/img/upload/2019/06/12gdpnovekedes-20190625.png

Még én hazudok?!

Most azt mondják, hogy a magyar gazdaság sokkal válságállóbb mint 2008-ban. Nem csak kormánypárti szakemberek.

Aztán persze meglátjuk.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 19:06:03

Nem vétózta meg, bukott. Kedd van. - Várjon a keddre, mert keddtől, keddig mindig mással kedveskedik a jogállamiság. :-))

"„Fázok tőle én is, az adósság a magyar ember fejében a legrémisztőbb dolgok közé tartozik” – mondta Orbán, majd az „adós rabszolgaságot” mint a kommunizmus örökségét emlegette, de aztán már azt magyarázta, hogy:

„Meg tudnánk vétózni, de 26 országgal találnánk magunkat szemben, és ha bent vagy egy közösségben, akkor ezt csak a legvégső esetben szabad megtenni.”
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.21. 19:06:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Gondolom abból gazdagodott meg, és (véletlenül?) meg is nyert Trumpnak egy választást. Többek között...
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 19:10:27

@nemecsekerno_007: Persze hogy hazudsz, a 2004-es növekedés 5,2 százalék volt, a 2019-es meg csak 4,9.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2020.07.21. 19:11:20

@King of Shadows: Na akkor mutasd ki a vagyona növekedését!
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.21. 21:37:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

„Meg tudnánk vétózni, de 26 országgal találnánk magunkat szemben, és ha bent vagy egy közösségben, akkor ezt csak a legvégső esetben szabad megtenni.”

Milyen igaz.
(Azon túl persze, hogy az ember nincs bent egy közösségben, hanem adott esetben ‘tagja egy közösségnek’. Na de Felcsút gyöngyétől a helyes magyar nyelv ismeretét elvárni talán csak egy fokkal reálisabb, mint ugyanez Fekete Pákó, a nemzeti népesedéspolitika elismert élharcosa és támogatója esetében...)

Akkor már csak az az elenyészően aprócska kérdés merül fel, hogy akkor mijjaqrvajóédesanyukájáért nem tudta mindezt mondjuk egy héttel ezelőtt, amikor kikényszerítette a parlamenti ‘bátrakból’ azt a magyaroschan sötét határozatot?

De most komolyan!
Akkor ugyanúgy “bent volt” abban a közösségben, és akkor ez nem rémlett fel?

Azt hiszem, a következő esemény az lesz, hogy a páva kikéri magának, hogy ez az orbán viktor nevű egyén visszaél a nevével, miközben leginkább szélkakasként tevékenykedik, és nem pávatáncol..!

Ja. Meg tudná vétózni.

Csak azért 26 ország őszinte utálatát kivívni akkor, mikor egy posztszovjet rendszer lényegében saját erőforrások nélküli, elfajzott következményét vezeti az ember, és ráadásul mikor az ország évi növekedése gyakorlatilag egyenlő annak a közösségnek a támogatásával, amelyet amúgy naponta pocskondiázunk, ez azért minimum meggondolandó lépés lenne, nem?

Én akár azt is mondanám, hogy ez egy elcseszett, a felcsúti talponállók színvonalához méltó ötlet, mert én olyan vagyok, aki nem szépít.

De nem mondom, mert nics szükség rá, hiszen túl vagyunk rajta. Drága viktorunk meg hadd púderezze babaarcát, hiszen az annyira tetszik a kádéempés matrónáknak, hogy tán még pajzán gondolataik is támadnak, ha meglátják..!

(Ahogy nekem is, de abban szerepel a mákdaráló is..)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.21. 23:45:53

@morph on deer:

Orbán nem keveset kapott is azért, mert nem vétózott. Végtére is gyakorlatilag kiherélték az ún. jogállami kritériumokhoz kötést.
Válasz erre 

chrisred 2020.07.22. 06:08:53

www.portfolio.hu/unios-forrasok/20200721/ezzel-az-egy-mondattal-kereshetett-orban-viktor-1050-milliard-forintot-magyarorszagnak-441956?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

"Amint a történelmi jelentőségű eseményről szóló nagycikkünkben külön is megírtuk: a megállapodás 57. pontjába bekerült egy plusz mondat a februári és a július 10-i tanácsi javaslathoz képest, miszerint az a tagállam, amely lakossága több, mint egyharmada él az uniós fejlettségi szint 50%-a alatti régiókban, nem bukhat többet reál értelemben a 2014-2020-as felzárkóztatási forrásaihoz képest, mint 15%."

Valójában a keleti megyék rezervátumai győztek Brüsszelben..
Válasz erre 

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.07.22. 08:39:58

@morph on deer: figyi, látom te nem tanulsz semmiből. vagy, tegnap nem te használtad a nickedet. egyszerűbb lenne ma is beismerned, h semmilyen információval nem rendelkezel arról amihez hozzászólsz. tegnap, miután elszóltad magad, szépen elmenekültél a b1 blogról :DDD
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.22. 13:28:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“ még ugyanúgy lopnak és korrumpálnak”

Az ugyanúgyban nem vagyok biztos.
Azért mondom, mert bő harminc évet éltem Svédországban, és ott bizony már képviselőket is lemondatnak azért, mert mondjuk a feleségét is magával vitte a hivatalos útra, közpénzen, elfogadott egy meghívást egy üzletembertől egy luxushétvégére, vagy a hivatali hitelkártyájával fizetett egy repülőtéren, amikor pelenkát és Toblerone-t vásárolt a gyerekének, amit amúgy még az “ügy” előtt rendezett is, meg hasonlók.

Ott nem menne át a vagyonbevalláson a táguló lakás, a “barát” által fizetett rénszarvasvadászat, vagy a gyerek milliós tandíja a svájci főiskolán, amire formálisan nem lehet fedezet, de a rokonok meggazdagodása sem!

Persze, hogy nem nyomorognak, meg vannak fizetve! De például egy korábbi miniszterelnök, aki egy későbbi kormányban külügyminiszter is volt, ugyanabban a sorházban lakott, mint előtte, még talán biciklit sem cserélt!

Egyetlen esetről tudok, de az is egy korábbi miniszterelnökről szól, aki a politikai karrierje után egy privát PR céget alapított, és fegyvereladási lobbystaként vált ismertté, ő Göran Persson, akinek idején orbán Gripeneket vásárolt. Na róla tudott dolog, hogy a korábbi kapcsolati tőkéjét váltotta apróra, de még ő sem követett el orbán szintű geciségeket soha, míg hivatalban volt.

Talán a protestáns puritanizmus is játszik némi szerepet, de az a nép nem tolvaj. A politikusok sem.
Még ma is milliószor láthatsz vagyontárgyakat szabadon, őrizetlenül, és az még holnap is ott lesz, hacsak egy litván, ukrán, lengyel, román, vagy magyar nem jár arra véletlenül....

És most nem/sem magyarellenes vagyok, hanem tolvajellenes, akárki kegyen is az!

Szóval ha hiszed, ha nem, a világon nem minden politikus korrupt tolvaj!
Cserében viszont nálunk a döntő többség (2/3 ?) az.

És ez akkor sem elfogadható, ha máshol is vannak tolvajok, sőt!
Ez még akkor sincs/sem lenne rendben, ha igazad lenne, és gyakorlatilag mindenki más IS lopna, mindenki más is orbáni szinten lenne korrupt!

Nekem főleg azért nem, mert nehogy már egy ilyen, emberileg silány, jelentéktelen figura határozza meg az alapvető emberi, erkölcsi szintjét egy ország népének, ezt kikérem a tisztességes magyar emberek nevében!

Szóval nem, én nem tartom elfogadhatónak semmilyen szinten, ment(eget)hetőnek meg még annyira sem!
Különösen nem azzal, hogy “más is lop”!

Ahogy más is csal, lop, gyilkol, más is pedofil, - más is fideszes?
Csak nem ennyire jellemtelen az ország szavazóinak 41%-a?
Vagy tévedek?
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.22. 14:49:31

@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:

“ vagy, tegnap nem te használtad a nickedet.”

Hármasikrek vagyunk.
Tudod, ahogy Trump, Kim Jong Un és orbán. Tegnap csak ketten voltunk a háromból, de az is lehet, hogy csak kettőt láttam magamból, ki tudja.

“ tegnap, miután elszóltad magad, szépen elmenekültél a b1 blogról :DDD”

Miről turbékolsz, drágaságom? Csak nem hiányoztam?
:)
Egyrészt nem szoktam véletlenül sem írni, sem mondani semmit, tehát nem “elszóltam magam”, hanem azt akartam mondani, amit olvastál.
Az megint más, hogy a jelek szerint fogalmad sincs róla, hogy mi is volt az, mert a szövegértés nem a barátod, úgy néz ki.

Egyébiránt én merő szórakozásból látogatok pár blogot mikor kedvem tartja, tehát nem azért mert kell, és nem kötött időben, mint a zsoldosok.
Következésképpen, ha van valami más, ami szórakoztatóbb, akkor azzal foglalkozom.
(Tegnap például macskát sétáltattam!)
Amúgy ne aggódj, mindenkinek válaszolok, aki kimaradt, sőt!
:)
Válasz erre 

Francois77 2020.07.22. 14:53:21

@morph on deer: Svédország az az ország, ahol az emberek annyira buták, hogy pl a munkaügyi miniszter papír nélkül alkalmazta a bejárónőjét, aki egyébként nem is legálisan volt az országban, és azt hitte, hogy nem fog kiderülni, plusz hogy megússza? látszik rajtad az a 30 év.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.22. 15:26:06

@morph on deer:

"a világon nem minden politikus korrupt tolvaj!"

Csak az, akinek lehetősége van lopni. Vagy a politikában szerzett kapcsolatait a magángazdaságban "hasznosítani".

"Cserében viszont nálunk a döntő többség (2/3 ?) az."

Nyilván a fideszes 2/3, az ellenzék pedig mind ártatlan, mint a ma született bárány.
Válasz erre 

Francois77 2020.07.22. 15:42:10

olvassatok indexet, mert nagyon úgy tűnik, hogy a szerkesztőség a saját sötétsége miatt tönkreteszi.
Válasz erre 

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.07.22. 16:31:41

@morph on deer: merő szórakozásból csinálsz hülyét magadból :DD nem semmi!!
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.22. 20:22:08

@Francois77:
“ és azt hitte, hogy nem fog kiderülni, plusz hogy megússza?”

Jó a példád, ezt el is felejtettem!
Nem csupán azért, mert ott van egy munkaügyi miniszter, akit még véletlenül sem neveznek “emberi erőforrások” miniszterének, hanem azért is, mert ebből azért eléggé világosan látszik, hogy ott senkinek nincs pardon, ha törvényt sért!

Annyira buták, hogy még egy Polt Péterük sincs, most képzeld!

“látszik rajtad az a 30 év.“

Ugye! Na, mit szólsz, milyen jól tartom magam? (Igen, mint a kéményseprő!)
Jó szemed van amúgy, szó se róla..:)
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.22. 20:38:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“ Csak az, akinek lehetősége van lopni.”

Ezzel nem értek egyet.
Tisztességes ember azért nem lop, mert az nem helyes, nincs rendjén, ellenkezik az értékrendjével.
Tisztességes ember akkor sem lop, ha amúgy büntetlenül megtehetné, mivel - lásd fent.

Ez elvi kérdés, és nem a lehetőség kérdése. Igen tudom, hogy alkalom szüli, (apásan, vagy császárral?) de az megint csak jellem kérdése, hogy ki mit kezd az alkalommal.

Nálam ebben a kérdésben is színvakság van, a tolvaj akkor is tolvaj, ha (véletlenül) nem fideszes, és az ujjamat nem mozdítanám érte, amikor elkapják a grabancát.
Nem viccelek, tényleg.
Tehát aki nem maszületett bárány, azt tőlem nyugodtan zárják be, akármilyen színű lobogót is lenget éppen!

Az pedig a dolog természeténél fogva a ma regnáló kormány felelőssége, hogy ez meg is történjen.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.22. 23:11:28

@morph on deer:

"Az pedig a dolog természeténél fogva a ma regnáló kormány felelőssége, hogy ez meg is történjen.
"

Egyetértek. Ennek értelmében hadd kérdezzem meg tőled, mi a véleményed arról, hogy az 1998-2002-es Fidesz-kormány alatti lopásokért az azt követő balliberális kormányok 2002 és 2010 között senki komolyabb felelőst nem ítéltek el.

Továbbá mi lehet az oka annak, hogy 2010 óta senki komolyabb felelőst nem ítéltek el a 2002 és 2010 közötti lopásokért? És most ne gyere azzal a pár parasztáldozattal, mint pl. Cuslág.

Nem lehet, hogy itt a manus manum lavat elve működik? Hogy mindkét bagázs egyenlő mértékben korrupt, már csak azért is, mert fedezik egymás lopásait?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.22. 23:23:39

Nagyon OFF, de magyarázza már el nekem valaki, mi most a történés az index.hu körül.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.22. 23:28:20

Eddig úgy tudtam, hogy Bodolai az index.hu függetlenségének a záloga, most meg ő rúgta ki a főszerkesztőt.
Válasz erre 

Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel 2020.07.23. 07:47:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kellett a dk-snak egy hely. feri betette a lábát a szuperfüggetlencivil index-be
Válasz erre 

King of Shadows · https://politicks.blog.hu/ 2020.07.23. 07:58:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Inkább csak arról van szó, hogy az ellenzék rögtön politikai leszámolásnak venné, ha a kormány bevádolná korrupcióval. Aztán üvöltene az EU, hogy sérül a jogállam.
Persze vannak olyan államok amiknél tényleg ez történik, szóval az óvatosság egyáltalán nem lenne alaptalan...
Válasz erre 

chrisred 2020.07.24. 05:19:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Csak a szokásos. Ami az origoval meg a társaival történt.
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.24. 11:35:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“ Nem lehet, hogy itt a manus manum lavat elve működik? Hogy mindkét bagázs egyenlő mértékben korrupt, már csak azért is, mert fedezik egymás lopásait?”

Ó hogyne. Csak valahogy tisztára az istennek nem sikerül mosni...

Azt nem mondanám, hogy egyenlő mértékben, - egyenlő esélyek híján, - talán inkább “egyaránt” lenne a megfelelőbb szó.
De ez végül is mindegy is, sajnos, a szemantikánál többet úgysem tudunk rendbe tenni.

Mindenesetre ez a fajta bicskanyitogató, szégyentelen arrogancia nekem nem rémlik a korábbiaktól. Igaz, akkoriban nem is törődtem különösebben a magyar politikával, egészen a zavargásokig csak mint (kellemetlen) háttérzaj szerepelt.

A másik különbség, hogy szerintem a jelenlegi hatalom egy átfogó koncepció alapján műveli a korrupciót: most az ország gazdasági potenciáljának szisztematikus megszállásáról van szó, és ehhez még csak hasonló sem történt soha korábban. Szóval ahogy én látom, a fidesz (több) szintet lépett ebben a műfajban, ez már messze nem (csak) arról szól, hogy leugrunk Nizzába ebédelni...

De mint mondtam, én tényleg elfogulatlan vagyok ezügyben, nálam nem mentség, ha a tolvaj teszem azt ugyanúgy vélekedik a demokráciáról, mint én...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.24. 15:42:50

@morph on deer:

"szerintem a jelenlegi hatalom egy átfogó koncepció alapján műveli a korrupciót: most az ország gazdasági potenciáljának szisztematikus megszállásáról van szó"

Ebben igazad van, és értsd meg az okokat is - amúgy biztos érted őket.

Orbán sokat tanult egyrészt az Antall-kormány sorsából, másrészt az 1998-2002 közötti kormányzásából. Mégpedig azt tanulta, hogy saját média és saját gazdasági bázis nélkül bukásra van ítélve. Ez volt az Antall-kormány veszte - na meg az a mélymagyar önteltség, kivagyiság és úrhatnámság, ami az MDF-re olyannyira jellemző volt -, és lényegében ezért, azaz a saját média és gazdasági bázis hiánya miatt bukott a Fidesz is 2002-ben.

"és ehhez még csak hasonló sem történt soha korábban."

Csak mert nem volt rá szükségük a szoclib kormányoknak, hiszen a rendszerváltáskor a gazdaság és a média változatlanul a szocik kezében maradt, és ebben az első Orbán-kormány alatt sem történt jelentős változás.
Válasz erre 

morph on deer 2020.07.24. 18:56:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Kösz a választ!

Igen, értem.
Csak valahogy attól még nem sikerült megszeretnem.
(Ha jól emlékszem, volt valami játék is párezer éve, amelyben birodalmat lehetett építeni, na erre emlékeztet ez az egész.)
Akárhogyan is, nekem ez nagyon nem jön be. Kissé túlfejlett nálam az autonómia iránti igény, - a ‘personal integrity’ némileg pontosabb, - attól tartok..;)
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.07.24. 23:59:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: egyszerűen csak lopnak csalnak és nem tudnak vele leállni!ennyi!
Válasz erre 

chrisred 2020.07.25. 07:00:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Abból tanult Gyurcsány majd később ő is, hogy 1990-2004 között az összes kormányzó erő megbukott, mert demokratikus körülmények között a rendszerváltás utáni hatalmi erők teljesítménye nagyon messze volt a választók elvárásaitól. Gyurcsány találmánya volt, hogy a választók ne a realitásokkal foglalkozzanak, hanem attól a mumustól rettegjenek, amiről ő mesél nekik. Orbán annyiban fejlesztette tovább, hogy 2010 után a célközönség nem csak egyszerűeb hall a mumusról, hanem orrba-szájba nyomják neki, mint a kereskedelmi tévéken a reklámokat. A mindent uraló pártmédia egyrészt azért kell, hogy folyamatosan tudja tartani az agymosást, másrészt megszüntesse azokat a csatornákat, amiken a valóság esetleg eljuthat a delikvensekhez.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.25. 12:07:33

@chrisred:

"A mindent uraló pártmédia egyrészt azért kell, hogy [...] megszüntesse azokat a csatornákat, amiken a valóság esetleg eljuthat a delikvensekhez."

Másrészt ezt írod:

"Gyurcsány találmánya volt, hogy a választók ne a realitásokkal foglalkozzanak, hanem attól a mumustól rettegjenek, amiről ő mesél nekik."

Eleve nem kellett megszüntetni "azokat a csatornákat, amiken a valóság esetleg eljuthat a delikvensekhez", mert ezek a csatornák nem léteztek. Létezett a cocizmusból örökölt és a szoclib által továbbra is uralt média, és független média egy szál sem volt. Honnan is lett volna? Antall minden elméleti történelmi ismerete ellenére túl hülye volt ahhoz, hogy létrehozzon egy polgári médiát, az idő sem kedvezett neki, mert az internet éppen hogy csak megjelent nálunk, ő meg a kora miatt sem ismerte fel a jelentőségét. Utána pedig Horn alatt ismét nem volt esély erre, ő viszont már ügyesen felhasználta az internetet: jobb tanácsadói is voltak. 1998-tól Orbán inkább a gazdasággal volt elfoglalva, na meg tétován elkezdte a gazdasági bázis létrehozását, de ehhez nem volt elég ideje. Az internet továbbra is terra incognita volt Orbán számára, aki az akkori pletykák szerint még egy SMS elküldésére is képtelen volt. Szóval kva nagy esélyt szalasztott el.

Facit: Orbán 2010 után csak azt lépte meg, amit már 1990-ben Antallnak és 1998-2002-ben őneki magának meg kellett volna lépnie.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.25. 12:23:11

Mellesleg jórészt kár háborogni a kormánymédia úgynevezett térnyerésén, mert ezt is olyan bénán csinálják - legjobb példa erre az origo -, hogy nem sokat érnek el vele. Nem véletlen, hogy konzervatív, jobboldali meggyőződésem ellenére én is elsősorban az index.hu -ból tájékozódom.
Válasz erre 

alöksz róz 2020.07.25. 13:22:33

@morph on deer: "most az ország gazdasági potenciáljának szisztematikus megszállásáról van szó, és ehhez még csak hasonló sem történt soha korábban" - :D
"De mint mondtam, én tényleg elfogulatlan vagyok ezügyben" - jaja, ez rögtön látszik :DDD
Válasz erre 

chrisred 2020.07.25. 14:36:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A nyolcvanas években még az írmagja sem létezett azoknak a médiacsatornáknak, amik a kétezres években a közvéleményt befolyásolni tudják. Az akkor ismert médiaszemélyiségek meg hol ide, hol oda kerültek az idők során.

"Antall minden elméleti történelmi ismerete ellenére túl hülye volt ahhoz, hogy létrehozzon egy polgári médiát, az idő sem kedvezett neki, mert az internet éppen hogy csak megjelent nálunk, ő meg a kora miatt sem ismerte fel a jelentőségét."

Ez a legnagyobb félreértés (illetve a bolsevizmus 1984 mintájú nézete), a polgári média legfőbb ismérve, hogy nem a politikusok erőltetik rá az emberekre, hanem kialakul, ahogy a polgárság is magától jelent volna a társadalomban, ha a politika nem préselte volna be magát a közélet minden szegletébe, hogy eldöntse, neki mi a jó, és mi az elvetendő.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.25. 14:52:07

@chrisred:

Te nem vagy tisztában az akkori helyzettel. A cocizmus után, a kizárólagos szoci médiamonopóliumban magától soha nem jött volna létre független média, már csak azért sem, mert a pozícióban maradt cocista emberkék ezt megakadályozták volna - ahogy meg is akadályozták. Antallnak, de még az első Orbán-kormánynak is a szinte kizárólagos szoc(lib) médiatúlsúly ellenében kellett kormányoznia.

"nyolcvanas években még az írmagja sem létezett azoknak a médiacsatornáknak, amik a kétezres években a közvéleményt befolyásolni tudják."

Ne zavarjon, hogy a 90-es évekkel kezdődő időszakról beszéltem mindvégig. Továbbá a meglévő médiacsatornák nyomasztó szoc(lib) túlsúlya eleve azt eredményezte, hogy a megjelenő új csatornák is szoclib kézben jöttek létre.

Lehet ezt tagadni, szokásod szerint magyarázhatod, ahogy akarod, ám ettől még tény marad.

"Az akkor ismert médiaszemélyiségek meg hol ide, hol oda kerültek az idők során."

De csak a legritkább esetben a nem létező polgári médiába.
Válasz erre 

chrisred 2020.07.25. 15:05:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Tisztában vagyok az akkori helyzettel, mert a Fidesznből is az akkori média csinált egy rétegcsoportocskából valódi támogatással rendelkező pártot. Ezért már megérte nekik leülni a kerekasztal mellé egyezkedbni a pártállammal.

"Ne zavarjon, hogy a 90-es évekkel kezdődő időszakról beszéltem mindvégig."

A szocializmusból örökölt médiáról beszéltél. Nem voltak meglévő médiacsatornák, Azokat a külföldről ideérkező, vagy a privatizáció/szabad rablás időszakában keletkező tőke hozta létre. És az volt benne, ami a közönségnek eladható volt.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.25. 15:20:44

@chrisred:

"Nem voltak meglévő médiacsatornák"

Értem, szóval nem volt rádió, televízió, nem volt nyomtatott sajtó sem. Nincs is több kérdésem...
Válasz erre 

chrisred 2020.07.25. 15:53:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ja, volt két tévécsatorna a hét hat napján, még három rádócsatorna.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.25. 18:05:01

@chrisred:

Mindez csak azt igazolja, hogy 100%-os cocista médiamonopólium volt. A később megjelent országos kereskedelmi tévék pedig politikailag semlegesek voltak (kivéve az RTL-t, ami valamikor 2010 után a reklámadó miatt egy ideig kimondottan Fidesz-ellenes volt), vagyis polgári konzervatív média továbbra sem létezett.
Válasz erre 

chrisred 2020.07.26. 06:26:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Mindez azt bizonyítja, hogy állami médiamonopólium volt, olyasmi, mint a KESMA. Már korábban leírtam, az államtól független polgári középréteg hiányában polgári média nem is jöhetett létre, ahogy most sincs.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.26. 10:45:12

@chrisred:

Ugye viccelsz? 1994 és 1998 ill. 2002 és 2010 között virágzott a demokrácia és a gazdaság, ergo virágzott a polgári média is, ahogy létrejött az államtól független polgári középréteg is. Persze ezeket Orbán 2010-től eltaposta.
Válasz erre 

chrisred 2020.07.26. 16:52:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Meglepő vélemény. Én úgy gondolom, hogy legfeljebb 2000 és 2004 között volt ilyen időszak, a Bokros csomag kiheverésétől a Gyurcsány puccsig.
Válasz erre 

VT Man 2020.07.26. 19:12:20

Az Indexért nagyon kár, de az, hogy az ilyen színvonaltalan blogok, mint a szeka, eltűnnek, az jó.

Minden rosszban van valami jó, ahogy mondják.
Válasz erre 

laszlo ador 2020.07.26. 22:04:02

@birkamenet: BRAVO:
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2020.07.27. 10:22:11

@chrisred:

Ugyan már! A szoclib kormányzás minden perce a demokrácia, a jogállamiság és a gazdasági virágzás ideje volt.

Pl. a gazdaságban kb. két évvel sikerült megelőznünk a fejlett Nyugatot: míg ott csak 2008 táján jelent meg a válság, nálunk már 2006 környékén államcsőd-közeli helyzet alakult ki.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard