Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Varga Mihály bedobta a gyeplőt a lovak közé, de kérdés, meddig bírja az iramot a magyar gazdaság

Varga Mihály bedobta a gyeplőt a lovak közé, de kérdés, meddig bírja az iramot a magyar gazdaság

Varga Mihály pénzügyminiszter a minap megjelent interjújában nem mondott túl sok újdonságot, volt azonban néhány mondata, melyek üzenetén érdemes eltűnődni. Például egyrészt elismeri, hogy a válság elleni védekezés néhány hónapja alatt veszendőbe ment minden eredmény, amit az államadósság elleni küzdelemben az előző 10 évben a kormány elért, ugyanakkor nem akar megszorító politikát folytatni annak ellenére, hogy 9 százalékos gazdasági visszaeséssel számol. Jegyezzük meg,  már tudjuk, hogy Varga Mihály nem indul egyéni jelöltként a 2022-es parlamenti választáson. 

index_192.jpg

Fotó: index.hu

Most isszuk meg annak a levét, hogy az elmúlt évek gazdasági növekedését nem használta ki eléggé a kormány arra, hogy radikálisan csökkentse az államadósságot. Mint korábban megírtuk, a GDP arányos államadósság tavaly év elején elérte a 65 százalékos szintet, ám a járvány hónapjai alatt visszakúszott ez az érték az Orbán-kormány 2010-es hatalomra kerülésének értékére, így ma már a 80 százalékot ostromolja. Ez hihetetlen nagy terhet ró a következő évek kormányzati költségvetéseire, ezen keresztül pedig az adófizető magyar állampolgárokra.

Mindezt Varga Mihály szépen becsomagolva adja elő az Indexen megjelent interjújában: „Komoly eredménynek és sikernek tartom, hogy az elmúlt években 80 százalékról a GDP 65 százalékára tudtuk csökkenteni az államadósság arányát. Ez egyre kisebb terhet jelent a magyar államnak és a költségvetésnek. A járvány most mindent újraírt.” - vázolta a helyzetet a pénzügyminiszter. Mintha direkt keverné a jelenidőt a múltidővel. Mintha még mindig nagy könnyebbséget jelentene a magyar költségvetésnek a csökkentett államadósság, pedig ez már a múlté, hiszen hatalmas hitelfelvételek történtek az utóbbi hónapokban.

Persze, nem cél, hogy újabb durva megszorító intézkedésekkel nehezítsék az amúgy is nehéz helyzetbe került magyar háztartások életét, de a költségvetési hiány és az államadósság elengedéséért is a választópolgárok fizetnek súlyos árat, igaz, valamivel később, mintha azonnali elvonások jönnének.

Ami még ennél is rafináltabb fogalmazást igényelt Varga Mihálytól, az, hogy megindokolja a kormány azóta is tartó pénzszórását. „Tanultunk a 2008-as válságkezelés hibáiból, amikor a kormány értelmetlenül ragaszkodott fiskális korlátokhoz, ezzel mélyítette a válságot, a 13. havi bérek és nyugdíjak elvételével, adóemelésekkel elhúzódó gazdasági visszaesést okozott.” Ezzel „elmúltnyócévezett” egy kicsit, ugyanakkor megindokolta azt is, miért kell éppen most visszaépíteni a 13. havi nyugdíjakat. Persze, nem cél, hogy újabb durva megszorító intézkedésekkel nehezítsék az amúgy is nehéz helyzetbe került magyar háztartások életét, de a költségvetési hiány és az államadósság elengedéséért is a választópolgárok fizetnek súlyos árat, igaz, valamivel később, mintha azonnali elvonások jönnének.

Mindez már a 2022-es választásokról szól, hiszen az Orbán-kormány mindenképpen el akarja kerülni, hogy a 2008-2009-es sanyarú időkhöz hasonló légkörben kelljen kampányolnia. A koronavírus-járvány teljesen felülírta az előzetes terveket, hiszen a kormány úgy számolt, hogy prosperáló gazdasági háttérrel kínálhat majd új adókedvezményeket, családtámogatási rendszereket, illetve látványberuházások sorával ejtheti ámulatba a választókat. Ha a politikai szempontok nem írnák felül a gazdasági érveket, akkor nem most kéne ingyenes parkolást biztosítani az autóknak, nem most kéne a nyugdíjasoknak egy hónapnyi plusz juttatást ígérni, és lehetőséget adni arra, hogy a hiteltörlesztést eltolják a bankok felé a polgárok. Ez utóbbi intézkedés ugyanis mind az adósoknak, mind a bankoknak komoly gondot okoz, csak a problémát eltolja még fél évvel.

Érdemes még megemlíteni Varga töretlen optimizmusát, amit arra épít, hogy jelenleg jónak mondható az ország besorolása a hitelminősítőknél. Azt viszont elfelejti megemlíteni, hogy ez főként az uniós tagságunknak köszönhető, és hogy az EU többi tagországainak többségét is hasonlóan pozitívan ítélik meg ezek a cégek. Épp ennek köszönhető, hogy ez a politikai és gazdasági közösség most a járvány elleni védekezéshez közös hitelt vesz fel kedvező feltételekkel. Ezt akarta Magyarország és Lengyelország kormánya megvétózni a jogállami mechanizmus bevezetése miatt.

mandiner_15.jpg

                                    Fotó: mandiner.hu

Az sem mellékes körülmény a jövő kilátásait tekintve, hogy a V4 országok közül hazánknak a legmagasabb a GDP arányos adósságállománya, így Vargának az a kételye, hogy Magyarországnak érdemes-e a közös hitelfelvételhez csatlakoznia, meglehetősen álságos. A pénzügyminiszter a következőket nyilatkozta ugyanis: „Vajon Magyarország csatlakozhat-e egy olyan megállapodáshoz, amire hazánknak nincs égetően szüksége, hiszen mi tudunk a hazai és a nemzetközi piacról is hitelt felvenni, ha ez éppen szükséges.” Végül mégis csatlakoztunk a közös hitelfelvételhez, de ennek okairól már hallgat az interjúban Varga Mihály. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha elkezdtél egy mondatot, de közben átlőtték a mellkasodat egy nyílvesszővel, ne akard mindenképpen befejezni azt.”

 

57 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Varga Mihály bedobta a gyeplőt a lovak közé, de kérdés, meddig bírja az iramot a magyar gazdaság Tovább
Facebook Tetszik
0
57 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr2016372556

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.05. 14:42:38

Bármennyi is lesz az esés, az emelkedés lesz a ballib országrontáshoz képest.
Válasz erre 

morph on deer 2021.01.05. 16:38:09

@MAXVAL birсaman közíró:
Így igaz!
Mindössze fejre kell állni hozzá, és máris emelkedést fogsz látni.
Válasz erre 

Tzp 2021.01.05. 18:20:47

@MAXVAL birсaman közíró: Jobban elkúrtátok, mint a szoclibek!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.05. 18:35:43

@Tzp:

Nagyon nem ez akisemberek véleménye.
Válasz erre 

De nagyot tud lökni az úr az ajtón 2021.01.05. 19:38:02

@morph on deer: namivan te hazugláda? tanga haveroddal elvagy? nem csodálom, két fogyatékos dékás egymásratalált és hazudtok egymásnak éjjel-nappal, mint a kigyózó főnököd. miért nem tolod vissza a pofád megmagyarázni a hazugságodat?
Válasz erre 

Pyrrhus 2021.01.05. 19:52:13

Kamu volt az elmúlt évek (sok év) alatt 65 %-osra csökkent államadóssága, ha alig 10 hónap alatt sikerült 80 %-ra feltornázni.
S mintha mi se történt volna, a kormány úgy szórja naponta a százmilliárdokat a semmire.
S mellette veszi fel a ezermilliárdos hiteleket, nyomtatja a hazaárulási kötvényeket.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.05. 20:07:28

@Pyrrhus: simán összejön bárhol. Zuhan egy kurvanagyot a gazdaság, tehát a nevező kapásból kisebb lesz, emellé pont a bezuhanó gazdaság miatt kevesebb bevétel is jön (szja a munkanélküliség, áfa/tao meg a csökkenő fizetőképes kereslet miatt), de a költségek tervezve vannak, ergo jön egy soron kívüli hitel.

Az, hogy emellé a farokságokra még ömlik a della, na az tényleg a kormány sara.
Válasz erre 

istvankah 2021.01.05. 20:48:18

Vajh beleszámolják a felvett hiteleket is?Szerintem majd,mikor kiderülnek,hogy mennyire baszták át a szavazóikat is,akkor már a nyomukat is a tek is keresheti!
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 00:01:15

@Emmett Brown: ez egyben azt is jelenti, hogy ha a gazdság nagyjából helyreáll, akkor hirtelen nagyon lecsökken az eladósodottság.
Azért vettek fel egy nagy hitelt, mert arra készültek, hogy a vétó miatt nem lesz EU pénz de akkor is folytatni akarták az összes "fontos" beruházást. Ettől nem a nettó hanem a bruttó adósság nőtt meg.
Érdemes megnézni euro zóna országokat, hogy ott mi történik eladósodás témában. Katasztrófa. Azoknak jobban kellett a mentőcsomag mint Magyarországnak (olaszok, spanyolok, franciák, görögök)
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.06. 00:18:44

@Rodney_2: hát igen. Viszont a manyup beszántás sem volt nettó csökkenés, hanem bruttó.
Válasz erre 

Sir Galahad 2021.01.06. 02:02:24

Még most szóljon hozzá mindenki, mert a langyos Gendermatyi még nem ért ide...
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 05:27:16

@MAXVAL birсaman közíró: Ezt te honnan tudod az emigárcióban? Naponta beszélgetsz az utca emberével a bolgároknál és nekik ez a véleményük? Vagy Putyin kiadta mit kell mondani?
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 05:27:52

@Sir Galahad: A Szájer? Az nem langyos, tűzforró.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 07:41:24

@Emmett Brown:
Ezek bonyolult dolgok, itt a blogszférában nem nagyon érti senki, vagy fizetett hazudozók (vagy mindkettő :) )
Szoclib: eladtak állami vagyont, Orbánék visszavásároltak
Szoclib: külföld felé eladósodásból volt növekedés, Orbánnék idején volt a 2008-as válság hatásaként a hitelleépítés, a nyugati bankok éveken keresztül milliárd eurókat vontak ki az országból hogy az otthoni tőkehelyzetüket erősítsék ahogy az adósok visszafizették a hiteleket + a lakossági hitelállomány csökkenése kb megegyezik az adott időszakban bejött netto EU Funds-al (HOPPÁ)
stb
stb
Nem vagyok, egy Orbán fan de ami a gazdaságban történt a 2 rezsim alatt az kb összehasonlíthatatlan. Ezért félek hogy mi lesz ha visszajön a nagy elkúró. Bicikli utakból, buziházasságból és gazdasági elkúrásból nem fog az ország megélni
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 07:44:12

@Emmett Brown: a manyup beszántás nettó csökkenés volt, mert az államhoz került állampapírokat bevonták (az nem nettó?? álmos vagyok :))) ) az részvényket pedíg megkapta az állami vagyonkezelő
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 07:45:21

@Sir Galahad: Brendelszart most kúrja egy nagyfarkú migráns, azzal elvan egy darabig :)))
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 07:48:11

@MAXVAL birсaman közíró: @ebella2:
itt van ez az istankah vagy Tzp, ők kisemberek. Hülyék mindenhez mint állat :)))
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.06. 08:14:00

@Rodney_2: a manyup ütötte hiányra ott volt a fedezet a manyupban, tehát nem a semmiből rántották elő (kuporgatták össze) az akkori "csökkenést".

Az ország nettó vagyoni helyzete tehát nem változott.
Válasz erre 

Diorella Queen 2021.01.06. 08:14:38

Az ország IQ átlaga nincs 70-es sem. Hogy a fenébe akartok ezzel gazdasági növekedést produkálni? Előbb talán ki kellene másznia a barlangból a magyaroknak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.06. 09:52:15

@ebella2:

Nyitottszemmel, füllel élek.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 10:55:18

@Emmett Brown: De ez csak a te logikus számításod. Azt remélem tudod hogy a magyaroknak és a lengyeleknek azért KELLETT beszántani a manyup rendszert mert BRÜSSZEL?? Ott könyörögtek, hogy a manyup miatti eladósodás ne számítson be a különböző mutatókba (pl túlzottdeficit eljárás, maastrchti kritériumok) mert később majd annyival kevesebb nyugdíjfizetési kötelezettség keletkezik. De nem értették meg, mert nem migráncs vagy buzulás téma volt. Hát így lett vége a manyupnak és pont azért mert így tudták csökkenteni az eladósodottságot és a deficitet. A jövőbeli nyugdíjfizetési kötelezettséget meg kivették az alkotmányból (vagy valamilyen releváns törvényből??) Így jártunk. Ha valami szarság történik, akkor elég könnyű megtalálni a felelőst. Gyurcsány, Brüsszel Soros. És tényleg :)))
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 10:59:57

@Diorella Queen: ne magadból indulj ki, az ország IQ átlaga 98, pont annyi mint az USA-ban vagy Franciaországban. A niggereknek van 70 alatti átlag :)))

worldpopulationreview.com/country-rankings/average-iq-by-country
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 11:46:13

@MAXVAL birсaman közíró: Bulgáriában.
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 11:48:22

@Rodney_2: Hetven alatti átlag? Az jó, mert 80 alatt már deklaráltan is gond van egy egyén értelmi képességével.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.06. 12:14:43

@Rodney_2: tudom hogy így volt, de a lényegen nem változtat, az a nagy adósságcsökkenés ami a manyup beszántásakor történt, csak papíron csökkent, tehát az egész melldöngetés egy orbitális parasztvakítás.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.06. 12:31:10

@ebella2:

S Mo-on.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 12:40:26

@ebella2: Láttál már niggert? Ez van, nézegesd a térképet. A kínaiak a legértelmesebbek, kínai vakcinát akarok!! :)))
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 12:41:51

@Emmett Brown: Igazad lehet, a Ceaucescu csinálta jól. Kár hogy közben a lakosság éhen halt :)))
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 12:45:53

@ebella2: Egyszer találtam egy olyan IQ map-et, ahol el is magyarázták, hogy ahogy csökken az IQ, hogyan esnek ki bizonyos képességek. 70 alatt már gyakorlatilag állat és a legtöbb feketeafrikai országban az ÁTLAG 65-70. Ilyeneket szállítanak az olasz partokra a Soros-hajók hogy felvirágoztatssák Európát, Csupa fogorvos meg IT szakember :)))
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 13:18:31

@Rodney_2: A világ hatvan országában jártam, tíz afrikaiban is. Sok niggert láttam, lehet többet mint a legtöbb magyar. Az átlag felett is vannak jócskán. Olyan üzletemberekkel tárgyaltam, akik az európai átlagot (üzletemberben) meghaladják.

Nekem mindegy. Az oroszt nem, de azt sem azért mert azt hiszem rossz, hanem mert utálom őket. Ha van választás nem azt kérem. Ha nincs, én is meggondolom.
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 13:23:34

@Rodney_2: Az szerintem nem a mi dolgunk. Nem sokan akarnának itt letelepedni. Máshol sokkal több segélyt lehet kapni. Mi legalul vagyunk anyagiakban. Egyébként meg évi jó pár ezren kapnak letelepedésit és határon túli magyar már alig-alig van köztük. Azok is inkább nyugata mennek, ha elhúznak otthonról.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 14:02:24

@ebella2: Ha tanultál statisztikát, akkor érted hogy mi az az átlag. Niggerek között is van aki Oxfordban tanult (még a nigger kvóta előtt), de nem az a jellemző, hanem a majomember szint. Én jártam együtt angol egyetemen 2 niggerrel. Az egyik valami délafrikai törzsfőnök fia volt. Na róla konszenzus volt, hogy ő nem ember pedig 5 földrészről voltunk. A másik zambiai volt és elég jó gyerek. Róla a perzsa barátom találta ki hogy látszik rajta amikor gondolkodik hogy lassabban jár az agya mint másoknak. És ez postgrad jobb egyetem volt :))) A kollégiumban a szomszédom hutu volt és akkor voltunk ott együtt amikor a mészárlás volt. Na ő pl egy jó arc volt, valami erdőmérnök a dzsungelből :) Nem látszott a kora. Egyszer mutatott egy családi fotót: egy 200 kilós nő és vagy 20 gyerek. Nem is értettem :)))
Egyébként dolgoztam Angliában, Hollandiában és Belgiumban, láttam annyi niggert hogy sok :))) Ha elmész Olaszországba, ott lehet látni nagyon durva figurákat. Hogy mi lehet Afrikában, nem akarom tudni, beszél erről az IQ map :)))

A migrikkel általában nincs bajom ha kevesen jönnek és dolgoznak. A legtöbb magyarországi aki a szocializmusban itt tanult és nem őrült meg hogy hazamenjen, nagyon szépen beilleszkedett. A baj akkor van amikor csordában érkeznek jóléti rendszeren élősködni és a Soros-jogászok kitanítják őket hogy csak jogaik vannak, közelességeik nincsenek. A muszlim probléma meg egészen más, ott nyilván nem a bőrszinnel van a baj. Európaiak is vívtak fanatikus vallásháborúkat csak már nagyrészt elengedték az ilyen témákat :)
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 14:09:07

@ebella2: Egyébként ez a rasszizmus hülye dolog. A ballibsi propagandisták azt mondják hogy azok a rasszisták akik nem is láttak még az életben más tipusú embereket. Közben meg én is a tapasztalatból lettem rasszista, 1990-ben még SZDSZ tag voltam :)))
Van egy közeli barátném, az egyik legnagyobb USA multinál csinált karriert, 5 földrészen dolgozott. 2015-ben mikor látta a TV-ben hogy milyen figurák érkeznek csordában, lövetni akart rájuk, annyira rossz élményei voltak. A másik 27 éve London belvárosában élő jól menő bankár barátnőm (magyar) meg minden szinesbőrűről úgy beszél hogy "a majmok", nem lehet rá azt mondani, hogy még nem látott olyat élőben, de 27 év nem volt elég hogy megszokja hogy az is ember :))) Én azért ennél toleránsabb vagyok :)))
Válasz erre 

Billy Hill 2021.01.06. 14:17:52

@ebella2: "Nem sokan akarnának itt letelepedni." - Hát igen, tiszta sor, csak amikor majd megunnák nyugatabbra az államok a növekvő létszámot, és mindenkit abba a tagállamba toloncolnának vissza, ahol ő belépett az unió területére, akkor abból lehetnének gondok. Persze a görögöknél, olaszoknál leginkább. (Tudom, hogy sok a "ha", de hát mi van, ha úgy alakul...)
Válasz erre 

Billy Hill 2021.01.06. 14:19:29

@Rodney_2: Mindenkiből rappert, pimpet, kosarast és bokszolót kell csinálni, azt' probléma megoldva... ;-)
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 14:30:33

@Billy Hill: És a gyapotot ki fogja leszedni??
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 14:33:40

@Rodney_2: Ha nem tanultam volna akkor is érteném mi az átlag. Extrém magas az analógiás gondolkodási képességem.

Én sem szeretem a niggereket. A kínaiakkal jobban elvagyok, ha kell. Ezzel együtt mivel vállalkozó vagyok, ha valamire szükségem lenne amit csak egy nigger tud, felvenném. Ettől függetlenül, azt gondolom, egy amerikai típusú bevándorlás, elengedhetetlen lesz, mert miden erőfeszítés ellenére rohamosan fogy a magyar. Csak a zöldkártyát nem kell átvenni.

(Jó huszonöt éve felhívtak az USA követségéről -ezt sokan nem hiszik el, de minek hazudnék?-, hogy, ha úgy gondolom, letelepedhetek az egész családommal náluk. Hogy hogyan jutottak az adataimhoz nem tudom, de hozzájutottak. Én akkor már elég jól életem, nem volt kedven újrakezdeni. Nemet mondtam.)

Mindenki aki kell errefelé, jöhet előzetes jelentkezés és ellenőrzés után. Néhány évtized múlva nem lesz aki eltartsa a sok nyuggert, ha csak magunkra számíthatunk. Nulla jelet látok, hogy belátható időn belül, minden támogatás ellenére, jelentősen nő a szülési kedv. Sőt, ahogy egyre jobba élünk, egyre kisebb lesz rá az esély.

Az én gyerekeim is negyven felett vannak egy kicsivel, de nincs gyerek, sőt nem is akarnak. Több nyelven beszélnek, diplomások, sokat keresnek és már itthon, pedig ez nem volt mindig így. Nincs igényük az erős kötöttségekre. Én megértem őket. Vagyis nem is erőltetem. Az anyjuknak hiányzik egy-két unoka, de egy férfi szerintem másképp van ezzel. Nekem nem hiányzik.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 14:35:25

@Billy Hill: @ebella2:
Igen, sajnos az a baj hogy a legrutinosabbakkal megtelik a Nyugat, azok ott vidáman élősködnek a debil adófizetőkön, de van még pár milliárd ember akinek K-Európa is jobb hely mint otthon. Pl Lengyelországban, ahol nincs willkommenskultur (i.e. segély) , minden sarkon van egy ázsiai büfé amit vietnámiaiak csinálnak, egyre több a bangla csávó és van 2 millió ukrán is az érdekesség kedvéért.
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 14:41:03

@Billy Hill: Arról már lekéstek, hogy a belépő országa toloncoljanak. De ahogy gyarapodunk, talán majd ide is érdemes lesz jönni, tömegesen. A fene tudja. Ma mindenesetre, az utolsó célpontok közt vagyunk.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 14:45:40

@ebella2: Ha jól értem, akkor egyetértek :) Olyan bevándorlási rendszer kellene amilyen pl az ausztráloknak van. Megvan hogy milyen szakmából van hiány, olyan végzettséggel lehet jönni. De kebabosra és bombagyártóra már nincsen igény :)
Nekem az USA nem jött be. én európai kultúrában gyökeredzem, ha felidegesítem magam és nincs a közelben egy gótikus katedrális akkor el van rontva a napom (nem Magyarországon élek, itt van bőven :) ) Egyszer már megvolt a vízumom az útlevelemben, hogy megyek az USA-ba dolgozni, de aztán megoldottam ügyesen hogy maradhattam Londonban (USA multin belüli mozgás)

A szülési kedv egyébként "jelentősen" nőtt. A Jelentős pont azt jelenti hogy a demográfia a legnehezebben változtatható dolgok egyike, de siekrült majommigráncs nélkül olyan növekedést produkálni az orbáni évek alatt mint pl a németeknél a willkommenskulturozással. Már ezért megérdemli a Viktor hogy annyit lophasson amennyi belé fér :)))
Mellesleg én reprodukáltam magam, 2 gyerek, velük nem tudom mi lesz. A fiam már Müchenben, a lány még Budapesten. Szerintem az elvándorlás nagyobb probléma :(
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 14:46:10

@Rodney_2: A fekete afrikaiakat nem tudom, de a többi bizony, egy kisebbfajta vagyont költ arra, hogy Európába jöjjön. A családdal akár forintban tízmilliókba is kerülhet. Nem is értem, miért nem ülnek fel egy repülőre, mint turistát beengednék őket (mondjuk nem most, de máskor igen) és itt maradnának. Vesznek egy kis házat falun és máris sokkal könnyebb a dolguk.
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 15:03:45

@Rodney_2: Szaporodás nincs, sőt általános születésszám csökkenés van a bázisadatokhoz képest. Néha egy -egy hónap jobb, de éve szinten kemény minden éven a csökkenés az előző évhez képest. (Nem kell minden propagandát elhinni!). Összesen se szaporodunk, de, ha a cigányokat leszámítod belőle még lehangolóbb.

www.valaszonline.hu/2019/09/23/demografia-termekenyseg-statisztika-ciganysag/

vagy

KSH
Az előzetes adatok szerint 2019 I–III. negyedévében a születések száma 1,6%-kal kevesebb, a halálozásoké közel azonos számú volt, mint 2018 azonos időszakában. Ennek következtében a természetes fogyás 3,5%-kal, 1052 fővel nőtt 2018. január–szeptemberhez képest. 2019 szeptemberében az élveszületések száma lényegében nem változott, a halálozásoké 4,2%-kal csökkent az előző év azonos havi értékéhez képest, ennek következtében az 1672 fős szeptemberi természetes fogyás 20%-kal alacsonyabb volt az egy évvel korábbin
www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/nep/nep1909.html

És erre jön még az elvándorlás.

Nem ússzuk meg hosszú távon bevándorlás nélkül, de szigorúan csak azt szabad beengedni, akire szüksége van az országnak.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 16:49:17

@ebella2: A reprodukciós ráta nőtt, ahogy a németeknél is (kb hasonló mértékben). Arra gondoltam de pongyolán fogalmaztam. Valamelyik ballib blogon olvastam adatokkal együtt, szegény poszternek olyan volt mintha a fogát húzták volna :))) Majd megpróbálom megkeresni
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 16:55:12

@ebella2: Pl az ideo-logic blogon "Az intézkedések valóban javítják a demográfiai trendeket, ráadásul éppen a gyereknevelésnek megfelelő feltételeket biztosító családokban születik meg több gyermek, habár még mindig nem annyi, amennyit a kormány szeretne látni."
Válasz erre 

s 2021.01.06. 16:56:32

@Rodney_2: "Hát így lett vége a manyupnak és pont azért mert így tudták csökkenteni az eladósodottságot és a deficitet."

És a buzi kurva rohadt anyádat meg -e basztad -e szájba? Dögölj meg éhen, te buzikúró orbán-szájer fan. Mi a ribanc kurva taplóbaszó redva pinájú szifiliszes anyádat pampogsz itt, te buzi vadbarom. Az az emberek spórolt pénze volt NYUGDÍJRA, te agyatlan fasz. Rohaggyáel!
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 17:15:43

@s: Gondolom a közös európai értékekeken alapuló liberális értelmiség hangját hallottuk :))) A hozzád hasonlók remélhetőleg meg sem érik a nyugdíjaskort :) Próbálom vizualizálni amint kuporgatod azt a pénz amit amúgy a mostani nyugdíjasoknak kellene kifizetni hogy ne haljanak éhen, de a te kuporgatásod miatt államadósság növelésével kell finanszírozni (felosztó-kirovó rendszer). Azért van olyan, hogy egyedül hazatalálsz??
Figyelemreméltó az anyaképed. Ez a pszichológusok szerint az otthon látott mintán alapul :)))
Válasz erre 

ebella2 2021.01.06. 17:32:55

@Rodney_2: Folyamatosan csökken a születésszám. A cigányok háromszor gyorsabban szaporodnak és ők is bele vannak számolva, a reprodukciós rátába is. A magyar reprodukciós ráta, egészen biztosan csökken, csak nem lehet külön kimutatni, mert nem gyűjthetnek olyan adatot nyilvánosan, hogy ki cigány a szülő nők közt. Csak onnan következtethet az ember, ha egy város szülészetéről vannak hiteles infói, mennyi cigány születik most és mennyi húsz éve. És a magyarral ugyanúgy. Az egyre csökkenő szülőképes korú magyar nemzetiségű nők, soha nem fogják a folyamatot megfordítani. De az is elég, ha tudod az iskolákban ma milyen arányban vannak cigányok és milyen arányban voltak húsz éve.

Ez van. Kár becsapni magunkat! Sőt óriási hiba.
Válasz erre 

s 2021.01.06. 17:40:52

@Rodney_2: "Próbálom vizualizálni amint kuporgatod azt a pénz amit amúgy a mostani nyugdíjasoknak kellene kifizetni hogy ne haljanak éhen"

Kurva az anyád, és meg is basztad. Az a pénz, ami ma a nyugdíjasoknak kell, ott baszódik a hasznavehetetlen stadionokban, mint kőhegy. Ami pedig a jövő nyugdíjasait illeti, nos azok pénzét elbaszta orbán, de a calabriai fiú majd rátalál, bárhol legyen is a szarbaszó, fattyú csuti ramszesz. Lesz nála egy Parker Hale Model 82 Sniper Rifle, ha érted, hogyan gondolom. Majd a matolcsy gyerek problémáját is megoldja, fejfájás ellen használ a cucc, elhiheted.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2021.01.06. 18:37:04

@MAXVAL birсaman közíró: Blogodon kéne maradnod szegénykém.Rajtad kívül nem olvassa-kommenteli senki.Qrva nagy szégyen.Putin gazda ballibázó nyomija.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.06. 18:40:43

@Toportyán Zsóti:

Szégyen egy szál se.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2021.01.06. 18:41:00

o1g csicskáinak ez a sorsa,2000 milliárdocska elfüstölve a csuti pávatáncművész focimániájára.Nagy barom szegény,nemtett jót bucijának a teljhatalom.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2021.01.06. 18:42:53

@MAXVAL birсaman közíró: Nekem adtál igazat.Dolgoznod kéne legyen önkontroll.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 18:43:27

@s: Én értem hogy elmebeteg vagy :)
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.06. 18:47:03

@ebella2: Én ismerek rendes cigányt, az egyik legjobb barátom. Több lízingcégben volt üzleti vezérigazgató-helyettes :) (ez egyrészt igaz, másrészt olyan duma mint 2015-ben volt hogy találtak egy IT szakembert a szírek között és onnantól kezdve jött hogy a migránsok jobban képzettek mint a magyarok, stb. háháhá) Ha ez megnyugtat, nyugaton is a "majommigráns" kategória szaporodik mert már a műveltebb, integráltabb bevándorlók sem. Ez egy halálraitélt társdadolom :(
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.06. 18:50:50

@Toportyán Zsóti:

Nem adtam igazat neked, troll. S kontroll nélkül támogatjuk a jót, pont.
Válasz erre 

s 2021.01.06. 18:58:31

@Rodney_2: Lófaszt értesz te, seggarc. Mikor a buzibarom orbánnak és a csicskamajmainak átlövik azt a kibaszott hülye fasz fejét 1,5 kilométerről egy távcsöves mesterlövész puskával, te a pincében fogsz nyöszörögni, hogy kiszophassad valaki más faszát. Szánalmas köcsög.
Válasz erre 

n_dy 2021.01.07. 20:14:36

moslék-koalícó mellett moslék oldalak is vannak, mint ez ...
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard