Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Forró tavasz vár a Fideszre

Forró tavasz vár a Fideszre

Orbán Viktor szokásához híven akkor emeli a tétet, amikor igazán nagy a baj. A kormányfő ugyanis jól tudja, hogy a koronavírus-járvány gazdasági és szociális hatásait még nem is érzékeli kellőképpen a társadalom, de ő egy elővágással mégis új frontot nyitott. A nagy vidéki egyetemek kormányzati bekebelezése ugyanis komoly feszültségeket generál, de egyelőre a vírus miatti korlátozások megakadályozzák az érintetteket abban, hogy komoly tiltakozó akciókat szervezzenek. Ami azonban késik, az általában nem múlik.

24_hu_121.jpg

Fotó: 24.hu

 

Az SZFE több hónapos blokádja sem tántorította el az Orbán-kormányt attól, hogy az úgynevezett modellváltás álcája alatt megszállja a felsőoktatási intézmények vezetését. Bár nehezen gyűrte le a színművészeti és filmművészeti oktatási intézmény diákjainak és tanári gárdájának ellenállását, most mégis hatalmas múltú és létszámú vidéki tudományegyetemek bekebelezése kezdett annak reményében, hogy talán itt kisebb ellenállásba ütközik majd, mint az SZFE esetében.

Van a mostani akciónak azonban egy olyan üzenete is, hogy biztosítson barátot és ellenséget arról: a hatalom nem alkuszik, a Fidesz továbbra is keresztülveri az akaratát minden területen. Orbán tehát erődemonstrációnak is szánja a pécsi, debreceni és szegedi tudományegyetemek bedarálását. A kormányfő tudja, hogy most kell lépnie, hiszen a járvány miatt online oktatásra átálló intézményekben az ellenállást most nehéz megszervezni. Ha mégis utcai demonstrációkra kerülne sor, akkor a járványhelyzet miatt meghozott korlátozó intézkedésekre hivatkozva akár meg is lehet bírságolni az elégedetlenkedőket.

Van azonban egy apró momentum, ami arra utal, hogy Orbán Viktor nem teljesen biztos a dolgában. A legértékesebb trófea megszerzését ugyanis egyelőre elhalasztotta. Az Eötvös Lóránd Tudomány Egyetem (Orbán Viktor egykori Alma Mátere) Magyarország legnagyobb és legrégebbi egyeteme, egyelőre mégsem próbálja közvetlen befolyása alá vonni a kormány. Ennek oka valószínűleg az, hogy egy nagy létszámú budapesti egyetem ellenállásának letörése túl sokba kerülne Orbán Viktornak és a Fidesznek. Az SZFE ellen vívott csata bebizonyította, hogy a fővárosban sokkal könnyebb a fiatalokat és ellenzéki érzelmű szavazókat mozgósítani, mint a vidéki nagyvárosokban, így a kormány védekezni kényszerül az ilyen szituációkban.

Orbán jellemzően nem akar semmit a véletlenre bízni, ezért igyekszik a kádereit bebetonozni nem csupán az egyetemek vezetésébe, de állami intézmények és a fontosabb magáncégek élére is.

Azért ne legyen kétségünk afelől, hogy a kormányfő még a 2022-es parlamenti választás előtt nekirugaszkodik majd az ELTE úgynevezett modellváltásának is. Most azonban azt kell elérnie, hogy az egyetemi szenátusok nagy nyomás alatt meghozott döntéseit kihasználva minél előbb kinevezzék az alapítványi kurátorokat a vidéki oktatási intézmények élére, akik jellemzően a Fidesz belső köreiből kerülnek ki. Így lényegében teljes kontrollt szerez a felsőoktatás fontos intézményei fölött, ami megmarad akkor is, ha netán elveszíti a 2022-es választást. Orbán jellemzően nem akar semmit a véletlenre bízni, ezért igyekszik a kádereit bebetonozni nem csupán az egyetemek vezetésébe, de állami intézmények és a fontosabb magáncégek élére is.

index_194.jpg

Fotó: index.hu

Orbán jól tudja, hogy nő a társadalomban a feszültség a járványhelyzet miatt meghozott korlátozások miatt is. Teljesen padlóra került a vendéglátóipar és a turizmus, de más szolgáltató szektorokban is komoly a baj. Az ellehetetlenülés szélére sodródott vállalkozások képviselői is mozgalmat indíthatnak érdekeik érvényesítése érdekében, ugyanakkor tavasszal az egyetemek polgárai számára is lehetőség nyílhat az utcai demonstrációkra. Ha ez a két elégedetlenségi hullám egyszerre söpör végig az országon, akkor a Fidesz nagy bajba kerülhet. Hogy ezzel tisztában van-e Orbán Viktor, nem tudjuk, de tény, hogy eddig az ilyen kiélezett helyzetekben általában szerencséje volt. Mert, ahogy egy dakota bölcsesség tartja: „A szerencse olyan, mint egy macska: Ha a fejénél kapod el, megfojtod, ha a farkánál, kihajíthatod a sátorból.”

 

203 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Forró tavasz vár a Fideszre Tovább
Facebook Tetszik
0
203 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr3916409570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

Sir Galahad 2021.01.30. 22:47:23

Az átlagember ingerküszöbét ez sem éri el. A kocsmák zárva tartása már inkább.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 06:16:31

Felforr a ballibbantak agya idén? Ez nem kizárt.

Lesz majd 2-3 darab 800-fős gigatünti, a kisember meg ásít.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 06:17:39

Az egyetemi modellváltás lényege: az egyetemeket rettegésben tartó ballib lobbi kirobbantása fészkéből. Tehát a folyamat pozitív.
Válasz erre 

Tzp 2021.01.31. 09:16:52

@MAXVAL birсaman közíró:

És helyette fideszes lobbi berakása. Sz*rból fos lesz. Csak közben fizetős is lesz, hogy tisztességes magyarok többsége ne férhessen hozzá.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 09:27:44

@Tzp:

Mradnak az állami finanszírozású helyek.

Lobbi ellen csak másik lobbi tud harcolni.
Válasz erre 

istvankah 2021.01.31. 09:28:38

@MAXVAL birсaman közíró: Addig jár a seggtartód a pofonért amíg beváltja az ígér vényt!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 09:33:53

@istvankah:

Tudom, szeretnétek vissz a körmösbauerek korát, de csalódni fox: ti már sose fogtok embereket terrorizálni.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 10:24:23

@MAXVAL birсaman közíró: és annak mi a lényege, hogy a kisembereket százezreit hagyja a kormány szarban?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 10:28:06

@Emmett Brown:

Mire gondolsz?
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 11:04:14

@MAXVAL birсaman közíró: a bértámogatás minősíthetetlenül balfasz kivitelezésére.
Válasz erre 

midnight coder 2021.01.31. 11:05:42

Azt hiszem, ezt hívják vágyvezérelt gondolkodásnak. Valójában ez az egész. max. a humán szakokat érinti, a PI értéke nemigen változok az egyetem vezetésének politikai meggyõzõdésétõl. A humán szakok pedig amúgy sem voltak és nem is lesznek politikailag semlegesek. És annyira nem is érdekelnek senkit az érintetteken kívül. A történészek nemigen befolyásolják a GDP-t.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 11:18:51

@Emmett Brown:

Bonyolult kérdés. Biztosan lehetett volna jobban is csinálni.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 11:34:32

@MAXVAL birсaman közíró: hát rosszabbul nem is nagyon lehetett volna. Mi olyan bonyolult benne?
Válasz erre 

Tzp 2021.01.31. 11:52:00

@MAXVAL birсaman közíró:

Max csak rövid átmeneti ideig lesznek állami finanszírozású helyek. Utána akinek nincs pénze, mehet fideszes bankhoz diákhitelért.

Lobbinak meg nem két lobbi lesz, hanem az egyiket felváltja a másik.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 11:57:03

@Emmett Brown:

Kevés a pénz, Mo. nem nyomtathat pénzt korlátklanul, ahigy ezt az USA megteheti.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 12:02:12

@Tzp:

Mindig maradnak állami helyek.

A rteform célja nem az közoktatás megszüntetése.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 12:11:45

@MAXVAL birсaman közíró: Mészáros 17 milliardos támogatása azért még belefért. Oszt a nagy nemzeti tőkés kibaszta az embereit.

Elmész a picsába az ócska ideologizált kormánymosdatásoddal.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 12:14:54

@Emmett Brown:

Más kategória, az visszajön.
Válasz erre 

Friedrichbulgakov 2021.01.31. 13:26:07

@MAXVAL birсaman közíró: Milyen reform, ó hatalmas gondolkodó? Meséljen kérem ennek a reformnak a lényegéről! Ha, lehet kéni, kihagyva a libsiző lózungokat!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 13:39:35

@Friedrichbulgakov:

A reform lényege: a ballib agytröszt hatalmának megtörése. Már sikerült ez a médiákban, most a kultúra és az oktatás következik.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.01.31. 13:56:29

@Friedrichbulgakov: Hát a birca féle érvelés itt éppen megfelelő: ha a legundorítóbb, legmocskosabb, legkártékonyabb zsidó libsik ajvékolnak emiatt, akkor ez biztosan csak valami pozitív, előrevivő, építő jellegű dolog lehet. A diákoknak meg kb pont fogalmuk nincs semmiről, mert még túl fiatalok, kb nulla élettapasztalattal. Pont a legkártékonyabb tanáraik tudják őket manipulálni, hogy ez nem lesz jó (persze az ilyen tanár-gazembereknek), lásd SZFE. Bohócegyetem, bazmeg :((( Diákügyben egy példa: kb 2 éve volt az akkor még "független" (vagyis teljesen elfogult ballibsi) Indexen egy video ahol 3 diák tüntetőt mutattak be. Az egyik még középiskolás volt, azzal érvelt hogy ő humán beállítottságú (magyarul nem megy a matek és hülye mindenhez) és a hatalom mégis kényszeríti arra, hogy a középiskolában kémiát tanuljon, tehát diktatúra van. A többi diák is kb drogos szellemi fogyatékos szinten nyilatkozott és mindezt a tüntetéssel szimpatizáló Index videójában. Hát így...
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 14:31:56

@MAXVAL birсaman közíró: mert a kisembereknek juttatott pénz nem?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 14:36:47

@Emmett Brown:

Számold ki mennyi lenne az.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 14:58:29

@MAXVAL birсaman közíró: most annak örülsz, hogy Mészárost úgy bebetonozzák a piacvezető pozícióba, hogy itthoni versenytársa már nem akadhat, mert képtelenség versenyezni a végtelen állami cseccsel önerőből akármilyen forradalmi ötlettel is?

Miközben ő ezzel a valag pénzzel a zsebében is kisemberek százait rúgta ki kvázi azonnal? Miközben hasonló kaliberű kisemberek százezreinek nem képes a "koldusszegény" állam három hónap alatt némi alamizsnát kiutalni?

Hiteltelen vagy.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 15:04:48

@Emmett Brown:

Támogatom a nemzeti nagytőke felhízlalását. Mi ebben a hiteltelen?

A részleteket nem ismerem, így róluk nem tudok nyilatkozni.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 16:13:58

@MAXVAL birсaman közíró: ja, csak bebizonyosodott, hogy Mészáros NEM "nemzeti tőkés".
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 16:55:07

@Emmett Brown:

Hát mi más?
Válasz erre 

Tzp 2021.01.31. 17:03:01

@MAXVAL birсaman közíró:

Ha marad is állami hely, az csak látszatnak. Orbán a neoliberális oktatás híve. Csak az kapjon szerinte jó oktatást, aki meg tudja fizetni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 17:03:56

@Tzp:

Orbán liberális? De hisz akkor te tapsolsz neki!
Válasz erre 

ulpius66 2021.01.31. 18:57:21

@Emmett Brown:

Barna Emerett!

Aztán ottan a távoli Londonországban ugye folyamatosan jön a segély?
(egyebekben mi lenne, ha a cikkhez szólnál hozzá???? bár tudom a te életed az befolyásolja igazán, hogy milyen ütemben kapják meg a támogatásokat a magyar vendéglősök.....)
Válasz erre 

ulpius66 2021.01.31. 18:59:03

@Emmett Brown:

Barna Emerett!

Aztán tégedet is kibasznak Londonországból, vagy te önként jössz haza?????

Állítólag 2.000 fontot kap akitől meg tudnak szabadulni, és nem rontják tovább a levegőt Londonban....
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 19:38:38

@MAXVAL birсaman közíró: mitől lenne nemzeti tőkés? Maximum magyar nemzetiségű, mert amit tesz, az nem szolgálja a nemzet hasznát semmilyen extra módon. Egy közpénzből felhizlalt NEMZETI TŐKÉS számára alap kellene legyen, hogy nem tesz lapátra azonnal többszáz embert, főleg miközben a másik markába 10milliárdos nagyságrendben ömlik a nemzet pénze.
Válasz erre 

white999 2021.01.31. 19:41:21

@MAXVAL birсaman közíró: Állami fenntartásúba jó eséllyel akkor kerülsz be ha sportoló cigány gyereket szülő fiatal vagy. Ha jók a jegyeid akkor nem nagyon. Gyakorlatilag szinte kizárja a szegényeket az oktatás felső szintjéből, mert már a lehetőséghez is csak pénzzel különórákkal juthat el az átlagpolgár gyereke. A baj ezzel, hogy ez nem jobb vagy baloldal, keresztény vagy libernyák kérdése, hanem gazdasági növekedést hosszútávon csökkentő probléma. Csak sajnos kretén jobboldali szavazó ezt nem éri fel, hanem mint te, még tapsol is neki. Ergo országveszejtők vagytok.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 19:42:04

@ulpius66: nem tudom, nem is érdekel. 15 éve nem jártam a zátonyon, akkor is turistaként.
Válasz erre 

white999 2021.01.31. 19:45:27

@MAXVAL birсaman közíró: Pontosabban szarabbul nem nagyon lehetett volna csinálni a válságkezelés gazdasági részét és a ez egészségügyit is elég volt nehéz lenne felül múlni, ami valljuk meg őszintén művészet.
Válasz erre 

white999 2021.01.31. 19:46:54

@MAXVAL birсaman közíró: Azt a kevés pénzt megy természetesen Lőrinc barátnak kell adni. Aha.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 20:03:22

@white999:

Ez csak pénzkérdés. Az állami támogatés növelhető jobb pénzügyi helyzet esetében.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 20:04:02

@white999:

Kinek adjuk, Sorosnak?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.01.31. 20:04:45

@Emmett Brown:

Belföldi cég, belföldön használja a profitot, azaz nemzeeti.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 20:25:58

@MAXVAL birсaman közíró:
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.01.31. 20:35:42

@MAXVAL birсaman közíró: mert a több tízezer mikro és kisvállalkozás az külföldi? Sorosé a piripócsi csárda?
Szíjj jachtját Szolnokon csinálták? Még Borkai ribancai között is voltak horvátok. Meg a kokót sem a Bakonyban kotyvasztották.

Hogy a megmeredt faszba nem sül le a képedről a bőr, hogy egy olyan senkiházi kitömésének ujjongsz, aki évente annyit hízott a nemzet pénzéből, amennyiből most hónapokra meg lehetne oldani több tízezer ember gondjait?
Válasz erre 

Tzp 2021.01.31. 22:59:55

@MAXVAL birсaman közíró:

Nem azt mondtam, hogy liberális, hanem hogy az oktatásban a neoliberális vonalat viszi. Amúgy én konzervatív vagyok, épp a liberális elemeket kritizálom elsősorban Orbán politikájában.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.02.01. 00:35:50

@ulpius66: Hát igen, a pakiknak tele lett a töke a keleteurópai söpredékből és ezért a brexitre szavaztak :)))
Válasz erre 

Rodney_2 2021.02.01. 00:40:50

@Tzp: Ha te konzervatív vagy, akkor kire fogsz szavazni 2022-ben? Én tele vagyok konzervatív (és keresztény-konzervatív) ismerősökkel, akiknek az a dilemmájuk, hogy lehet ilyen olyan rossz az Orbán rendszer de az ellenzéki összefogás nagyjából progresszív és ballibsi ideológiát hirdet, arra azért mégsem szavazhatnak öntökönlövés nélkül.
Válasz erre 

ebella 2021.02.01. 02:46:25

@MAXVAL birсaman közíró: Az idegen kisember meg nyomja a propagandát feszt, bár azt állítja nincs itt semmi látnivaló. Fel sem merül benne, hogy van némi ellentmondás abban amit a szájába ad a gazdája (nincs itt semmi látnivaló, nem érdekli a magyarokat), és a között, hogy neki mégis minden alkalommal el kell ezt mondania, noha szerinte semmi nem történik. Minek, ha tulajdonképpen nincs hír? Mihez szól hozzá megint rendkívül okosan és napota többször, ha tulajdonképpen nincs mihez hozzászólni?

Okosabb propagandistákat kéne felvenni!
Válasz erre 

ebella 2021.02.01. 02:49:29

@Rodney_2: Csak nem azt hiszik az ismerőseid, hogy Orbán keresztény-konzervaítv és ezért, bár szar a magyaroknak amit tesz, de nem lehet másra szavazni?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 04:32:34

@Tzp:

Neoliberalizmus nem létezik.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 05:22:32

@ebella:

Ez van, bukik a ballib narratíva. Hiába zúgnak a liberális hazugság- és álhírgyárak - csak ásítanak a kisemberek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 05:24:06

@Emmett Brown:

Nem lehet gazdaságot építeni tőkések nélkül. Ennyi az egész.

A lényeg: a profit maradjon bent, ne menjen ki. Erre kellene nemzeti nagytőkés kliensek.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 05:38:41

@MAXVAL birсaman közíró: Az a baj, hogy ez van. Buta vagy és mikor szólnak, akkor sem tudsz hallgatni, pedig neked a világvégén nem sok közöd lenne hozzá. Nyomod a párt által kitalált ostoba irányvonal, butuska paneljait.

Egyébként többedszer mondom, én szélsőségesen nacionalista vagyok. Ezért sem szeretem aki idegen megbízásból a hazám ellen uszít és ezért nem szeretem a Fideszt sem. Látszatemberek, a hülyék megtévesztésével tudnak a hatalomban maradni, miközben a magyaroknak rengeteget ártanak. És ezért teszem szóvá a te idegenbeli ostobán vonalas, idegenből és idegen érdekek mentén szóló, a magyaroknak ártó hozzászólásaidat is. Bár az ilyen butuskák mint te, akár tehetik is. Kontraproduktív.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 05:43:47

@MAXVAL birсaman közíró: Mert a Mészárosék, nem vesznek ezer hektárokat, hoteleket Horvátországban? Nem vesznek Angliában, Svájcban semmit. Itthon marad ám az az ostoba szöveged. Bár az maradhatnak Bulgáriában. Nem a XIX. században élsz, butaember!

Csak szólok. A tőke természete, hogy oda megy ahol hasznot lát. A magyar is. Aki azt hiszi, hogy nem, az a magtéveszthető kisember, akinek max . egy háza tellett egész életében, azt is évtizedekig fizette.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 06:09:43

@ebella2:

Látod, én meg antinacionalista vagyok.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 06:10:39

@ebella2:

99 %-ban bent marad a profit.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.02.01. 06:24:08

@MAXVAL birсaman közíró: elvtársak, kitartás, csak egy kicsit kell még összehúzni a nadrágszíjat, pártunk és sleppje hamarosan lehagyja a hanyatló Nyugatot.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 06:32:10

@MAXVAL birсaman közíró: Maradjunk abban, hogy neked erről fogalmad nincs, nem is lehet. Arról sem, hogy a tőkések mint gondolkodnak, de azért véleményed határozott.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 06:33:03

@MAXVAL birсaman közíró: Egyértelmű volt eddig is.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 06:34:14

@Emmett Brown: Ők már le is hagyták. De a polgárok, a magyarok azok sajnos nem is fogják még ötven év alatt sem.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 06:34:34

@MAXVAL birсaman közíró:
Szóval az eszékinfociklubot abból az 1 százalékból vették. Na most megnyugodtam.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 06:39:32

@kunzoo: És ez csak egy kisebb "beruházásuk". Sok ezer hektár föld, a hotelek sora, a luxus nyaralók csak Horvátországban. És amiről lehet tudni is. Hát még amiről nem lehet, mert minden erejükkel eltitkolják.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 06:41:20

@Emmett Brown:

A nyugat lehagyása képtelenség, sőt rossz cél.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 06:42:05

@ebella2:

Sajnos ismerem, sokat forgolódtam ezekben a körökben.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 06:45:08

@ebella2:

Sokaknak nem az.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 06:45:46

@kunzoo:

Akkor jó.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 06:55:25

@MAXVAL birсaman közíró: Akkor direkt beszélsz hülyeségeket. Tudatosan hazudsz ami sokkal rosszabb.

De szerintem most is azt teszed.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 06:57:08

@ebella2:

Miben hazudtam?
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 07:08:06

@MAXVAL birсaman közíró:
Ne tévesszenek meg a mesék. A mostani kurzusnak lételeme a megosztás. Pl. ami a balatoni vendéglátósokkal is történt. Vannak a kedvencek, a többiek le vannak szarva. Titkos találkán Laposa Bence 140 milliót kap a saját tanácsa alapján, mások azon vannak kiakadva hogy még a novemberi bértámogatást sem kapták meg. Erre valamelyik főnyalonc türelmet kért tőlük. Pénzük nincs, nem türelmük. Tehát éket vernek közéjük, Laposa Bence biztos nem fog tüntikézni tavasszal. 600 millióval tömték ki. Ő a balatoni kör elnöke.

Na ez az alap hozzáállás, nem az hogy nemzeti. A többiek is azok.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 07:11:36

@MAXVAL birсaman közíró: Hogy ismered a tőkéseket és ők inkább itthon fektetnek be, akkor is, ha ugyanazzal az erővel máshol sokkal magasabb hasznot tudnak kitermelni. A pénznek más a törvénye. A világon mindenhol. (Olyan állapotban vagy, mint anno a komcsik., Azt hiszed, a világ úgy is működhet, ahogy veled elhitetik.. Biztos, hogy az uraid tudják, ez csak a fajtádnak szóló kamu duma.)

Én lassan negyven éve vállalkozó vagyok: Ma van egy középvállalkozásom és pár kisebb. De mint öreg, más pár éve csak ellenőrzést végzek és néha beleszólok, ha úgy látom akire bíztam a boltot, rossz döntést hoz.. Elmondhatom, hogy minden szintjéről a vállalkozásoknak vannak partnereim , ismerősem, sok százan, nem kevesen jó pár évtizede. De egy nincs aki olyan mind szerinted az összes.

Hagyd már ezt az ostoba propagandaismételgetést, főleg, ha az igaz, hogy nem is itt élsz! Kisember vagy, az látszik, de attól még nem kell elhinni mindent. Vagy nem kell könyöradományokért propagandát nyomni furt! Kevés hülye érdeklődik errefelé. Inkább kontraproduktív amit művelsz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:14:14

@kunzoo:

Nem ismerem a konkrét ügyet. De nincs is jelentősége.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:15:35

@ebella2:

Én utálom a fajtádat, meg egész rendszereteket, szóval engem nem fog meggyőzni erről.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 07:22:05

@MAXVAL birсaman közíró: Én nem utálok senkit, még a hazug fajtádat se,. legfeljebb lenézlek, mert buta vagy, hazudsz, de azért nyomulsz. Szeretnek is nálam dolgozni az alkalmazottak. Jóval magasabb a fizujuk, mint az átlag.

Azért arra kíváncsi vagyok, hogy a Mészáros, Garancsi, satöbbi urakat is utálod? Mert ők is tőkések, sőt ajándékba kapák, míg én megdolgoztam érte, milliókat, tízmilliókat fektettem be a saját vagyonomból és a nulláról eljutottam valahova. De, ha őket is utálod, miért kampányolsz itt mellettük, ekkora hévvel? Ellentmondást érzek az erőben, de nem csodálkozom. Eddig se tűntél túl okosnak.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 07:23:48

@MAXVAL birсaman közíró: Ez a jellemző rád. Nem ismersz semmit vagy semminek a lényegét nem érted, de nagyon határozott a véleményed. Még hazudozni is képes vagy, hogy más elhiggye, hogy igazad van..
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 07:24:32

@MAXVAL birсaman közíró:
Lehet hogy onnan nics ahol te élsz, magyarhonban igenis van. Ugyanez az önkoriknál. Lefelezik az iparűzési adót, ami mindenütt van. Helyette egyedi pénzosztást csinálnak, aminek nincsenek szabályai, ki kap, ki nem. Valaki kap, valaki nem. Ki miért kap, más miért nem? Nem publikus. De mindenkit levisz kutyába.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:30:20

@ebella2:

Én viszont utálom azokat, akik rosszat tesznek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:30:56

@ebella2:

"a Mészáros, Garancsi, satöbbi urakat is utálod?"

Igen.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 07:31:34

@MAXVAL birсaman közíró:
Azt még hozzátenném, az iparűzési adót a bevétel után fizeted. Mivel a turizmusnak nincsenek bevételei, nem segít rajtuk hogy egy bevételből számított adót lefeleznek. A nullának a fele is nulla. Ellenben az önkorik fő bevételi forrását lőtték ki. Ezzel sem lenne gond ha feladatot is álvesznek, de nem. Aztán lehet menni könyöradományért. Nem a kiesett bevételt pótolja az állam, hanem kapsz vagy nem, annyit amennyit.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:32:33

@ebella2:

2 tévedésed:
- az ellenvéleményt hazugságnak hiszed, ez óvodás szint,
- határozott véleményhe szakértőnek kell lenni, ez is gyerekszint.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:33:13

@ebella2:

"Nem ismersz semmit"

De igen, ismerem.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.02.01. 07:35:20

@kunzoo: arról nem is beszélve, hogy annak aki tényleg szarban van, a hipa felezése semmi segítséget nem jelent...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:35:23

@kunzoo:

Sehol sincs ennek jelentősége. Eleve gondold végig mit is akarsz ezzel mondani.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:36:11

@kunzoo:

S ez mire érv? Járvány van az egész világon.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.02.01. 07:36:55

@MAXVAL birсaman közíró: a "nem ismerem, de nincs is jelentősége" az milyen szint?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 07:40:33

@Emmett Brown:

Érvelésed lényege: egy általános kérdés vitájakor felhozol egy apró részletet. Erre milyen választ remélsz?
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 08:06:43

@MAXVAL birсaman közíró:
Azt, hogy aki a járvány miatt bevétel nélkül maradt, azon semmit nem segít a bevételalapú adó megfelezése, de ez az indok. A valós indok az önkorik ellehetetlenítése. Pontosabban függő helyzetbe hozása a standardok nélküli pénzosztásban. Urambátyám rendszer.
Semmi köze a járvány kárenyhítéséhez. Az csak címke.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:09:38

@MAXVAL birсaman közíró: Jajjj!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:11:17

@kunzoo:

Igen, sok embernek nagy bajt okozott a járvány.

Ezért szavazzak Gyurcsánynéra jövőre?
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:11:58

@MAXVAL birсaman közíró: Hazudj tovább! Ha azt mondod amit mondtál, kizárt hogy személyesen ismerj vegyesboltosnál nagyobb tőkést. De midnek ezt csinálni? Lejáratod magad. Igaz nem most fordul elő először. Megszoktad.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.02.01. 08:12:15

@MAXVAL birсaman közíró: ezekből az apró részletekből áll össze az egész.

Ez az ügy például arra világit rá, hogy az "állam csóró, nincs pénze" narratívád hamis, tehát van pénz, csak vagy szándék nincs, vagy inkompetensek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:12:25

@ebella2:

Mi ezzel a gond?
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:14:59

@MAXVAL birсaman közíró: De az nem vélemény, hogy azt mondod, a magyar tőkés az itthon fektet be. Az egy tényállítás, amiről mint tőkés tudom, hogy hazugság. Ragozhatod, akkor is az. Nem tudsz erről semmit.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:18:15

@MAXVAL birсaman közíró: Neked nyilván semmi. Sokat elárul ez is rólad.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:21:32

@ebella2:

Jajj ne viccelj. Apám a későkommunista elit része volt, a technokrata részé, olyan középvezetői státuszban. Majd az új rendben a tipikus menedzseri elit része.

Olyan embereket ismerek, akikről az átlagember csak a tv-képernyőn találkozott.

Csak egy példa. Anyám a Surányi nővérének barátnője volt. A Surányi maga többször volt nálunk. A családi legenda szerint apámtanácsolta neki, hogy menjen pénzügyi pályára. Az éppen 17 éves Surányi a szüleimnél járt a nővérével, s megkérdezte "szerinetek hová felvételizzek?", mire apám "miért nem mész pénzügy szakra, Gyuri?". Nyilván nem tudom ezt személyesen igazolni, mert akkoriban 4 éves voltam, s nem emlékszem 4 éves koromra, de apám később mesélte.

Apám egyik kolléganőjét meg úgy hívták: Apró Piroska.

S ismertem a bolgár milliomosok közül is nem keveset. Azok a magyaroknál is rossszabbak.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 08:22:07

@MAXVAL birсaman közíró:
Ez a hozzáállás mindenhol.tettenérhető. pl. a járványhelyzetre hivatkozva rendezik az orvosok bérét, de az ápolókét nem. Pedig ők takarítják ki a szart a magatehetetlen betegek alól. Ezzel máris sikerült éket verni az egeszsegügyi személyzet közé. Ez van az önkoriknál, a turizmusban. Kereskedelem: a Tescoban vehetsz késő délután tévét, autógumit, lapostévét. Járványokokból ugyanezeket nem veheted meg a gumiboltban, tévéboltban, kisgépboltban.
Érted? Ahova nézel, mindenhol ezt a trendet látod. Ugyanarra a járványra hivatkozva a csapat egyik fele csinálhatja, a másik nem. Szerintem nincs olyan terület ahol ez ne így menne. Arra megy a játék hogy a közös érdekképviseletet megfúrja. Persze, mind kis részlet, de minden nagy egész kis mozaikokból épül fel . Szerintem a lakásfelújítási támogatásnak is van ilyen éle, az ország egyik fele a túlélésért küzd, a másik felét arra akarják rávenni hogy vegyen fel hatmillió forint hitelt. Ugyanis utólag fizetős, és nem lehet a támogatást apránként igénybe venni. Ha van hat millád, kapsz vissza hármat, ha szarban vagy, keveset kapsz mert nincs erőd hatmilliót görgetni magad előtt. De oldd meg 2022 végéig.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:25:25

@Emmett Brown:

Nyilván válogatni kell a költésben, s nyilván mindig vannak hibák, jobb megoldások is. Senki se állította, hogy a kormányzat minden egyes döntése hibátlan. De az irány úgy általában jó.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:26:25

@MAXVAL birсaman közíró: Mesélj még! Komoly tőkést biztos nem ismersz, bármit hazudozol.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:27:57

@ebella2:

Nem hazugság. Pont arra van tartva a Mészáros, hogy ezt csinálja.

Orbánnak kellett egy hűséges, de politikai ambícióktól mentes ember erre a célra. Ez az igazság.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:30:10

@MAXVAL birсaman közíró: De nem csinálja! Hát éppen hogy nem csinálja. Egy rakat befektetése van szerte Európában. Csak a hívek miatt találták ki ezt a baromságot. Ti meg kajáljátok.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 08:30:11

@MAXVAL birсaman közíró:
1 nem tudjuk ki lesz a jelölt.
2 nem hiszem hogy nyer jövőre az ellenzék
3 az is lehet cél hogy a kétharmadot megakadályozzuk, mert akkor a fijjuk elszabadult hajóágyúként működnek.

Szóval, mivel a reális cél a kétharmad megakadályozása, akár rá is. Ráadásul a fidesz alakította át a választási rendszert úgy, hogy ez kérdés legyen. Szerintem emiatt nem lehet lelkiismereti probléma, mivel a fidesz célja volt az hogy az legyen.

Ezzel a fidesz összekényszerítette az ellenzéket, ami dupla vagy semmi játszma. Persze ha rossz irányba indulnának a dolgok, hidd el még faragnak a választási törvényen.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:30:40

@ebella2:

Így igaz. Remélem is, hogy ez sokat elárul rólam.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:32:36

@kunzoo:

Kövess nemzetközi híreket. Az egész világon ez megy. A járványhelyzet teljesen új, senki se tudta a helyes kezelés módját.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:33:26

@ebella2:

Ismerek többet is. S nem csak magyart, még nyugatit is.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:34:17

@ebella2:

Kevés van neki, s azt is Mo-ra hozza profitban.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 08:34:25

@MAXVAL birсaman közíró:
Egyébként milyen irány? Kezdik azt a hibát elkövetni mint anno Gyurcsányék. Túltolják a lajosság eladósodását, emiatt amikor már fogyasztottak, húsz évig hitelt törlesztenek. Most nagy bumm, ezután évekig nyugi, mert vissza kell fizetni a hiteleket. Erre inflációval lehetne reagálni mivel fix hitelek, de az a lakosságnak bevétel oldalon is fáj.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:35:35

@kunzoo:

Tök mindegy mi ajelölt neve, a politikája ismert, a cél a 2010 előtti, 1990-2010 közti liberális görénykuzrus visszahozatala.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 08:35:38

@MAXVAL birсaman közíró:
Mint írtam, ez nem is az. Más a célja.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:35:42

@MAXVAL birсaman közíró: Akkor minek beszélnél hülyeségeket?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:36:14

@kunzoo:

"a reális cél a kétharmad megakadályozása,"

Ez szinte biztosan meglesz, szóval már ma örülhetsz.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:37:35

@MAXVAL birсaman közíró: Szóval akkor már vannak befektetései. És neked külön mondta, hogy hazahozza mit ott nyer. Ez nem így működik, okoska! Egyszerűen fingod nincs arról amiről beszélsz, még lózungok szintjén sem.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:42:06

@kunzoo:

Az irány, ami miatt számomra ez pozitív:
- a liberális szellemi monopólium megtörése,
- szakítás a liberális fősodorral a gazdaságban,
- óvatos kihátrálás az euroatlantista rabságból,
- a kisember érdekei felé fordulása, legalábbis részben.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:44:03

@ebella2:

Az a te problémád, hogy számodra a más vélemény eleve hülyeség. Légy toleránsabb.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 08:44:52

@ebella2:

Ez a rendszer lényege.
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 08:56:29

@MAXVAL birсaman közíró: Nekem nincs problémám. Az nem vélemény (mondom másodszor és utoljára), hogy a tőkések hol fektetnek be, hanem tény. A végén már te is elismerted, hogy vannak befeketései, de itthon költ. (Hogy lehetnek mégis, ha itthon költi el a pénzeit. Csak egy ellentmondás a szövegedben, amit talán még te is megértesz.) Erre mondtam, hogy neked erről nulla lehet a hiteles információd, arról nem is és ráadásul elég okos sem vagy, hogy el tudd képzelni ennek a rendszerét.

Úgyhogy részemről a témában ez volt az utolsó, mert tekeregsz, de tényeket mikor megfognak, semmit nem tudsz a témában, csak megpróbálod hirdetni, hogy otthon vagy benne. Biztos, hogy nem. Ennyi.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.02.01. 08:58:47

@MAXVAL birсaman közíró: az irány az, hogy magunknak mindent közpénzből, akik meg nem mi vagyunk, azok meg is dögölhetnek, majd olcsóért felvásároljuk a romokat.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 08:59:11

@MAXVAL birсaman közíró:
No, mennem kell, de a kisember részt kielemezném.
Mir értünk kisember alatt? Én az alkalmazottat mondanán.
Tehát:
-lecsökkentették a dolgozó által beosztott szabadságot
-az éjszakai pótlékot megfelezték, a délutánit eltörölték
-csökkentették a táppénzt
-meghosszabbították a munkaidőkeretet
-lecsökkentették a munkanélküli ellátást
-a nyugdíjadónak nincs jogszerző ereje.

Ami pozitívum a családtámogatás, de csak akkor ha nem kerülsz bajba, mert akkor nincs semmid amiből adókedvezményt tudnál érvényesíteni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 09:02:32

@ebella2:

MIndenről beszélsz, csak a lényegről nem.

1990-2010 között a nyugati módszerek betartásával nem jött létre magyar nagytőke. Így 2010 után új módszerek lettek bevetve.

Ennyi az egész.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 09:04:00

@Emmett Brown:

S lám, az életszínvonal mégis növekszik...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2021.02.01. 11:00:41

@Emmett Brown: Mert az mennyivel jobb, hogy az adónkból finanszírozott felsőoktatás, ingyen munkaerőt termel gazdag nyugati országoknak?!? Az okés, mert az európai értékeknek megfelelő, ugye?!?!

Na látod, ezért van az, hogy az ún. ,,ballib,, politika bármit elad néhány üveggyöngyért. Nem a nemzeti érdeket tartják szem előtt, ami nem akkor gond ha nem állnak fel a Himnusznál, hanem a fentebb vázolt esetben. Én szavazni se azért nem szavaznak rájuk, mert nem állnak fel a Himnusznál.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2021.02.01. 11:05:32

Az ellenzék egy újabb Fidesz 2/3-ba gyalogol, de ők tudják.

Pedig egy egyszerű többség is elég lenne.

Az egyetemeket meg hagyjuk. Közpénzből képeznek ingyen munkaerőt, gazdag nyugati országoknak. Innováció szinte nulla, k+f-ből nem alakulnak cégek, nincs termék.
Gyakorlatilag egy szociális elfekvő, nagy tisztelet a kevés kivételnek.
Ebben mondjuk a magyar kkv szektor is saras, de elméletileg az egyetem lenne az elit, nekik kéne magával húzni a többieket.
Válasz erre 

torró 2021.02.01. 11:17:18

Na végre! Látom normális(?) szinten folyik az eszmecsere! Nincs itt a félkegyelmű Matyi: Nem értek egyet a bedarálás jelzővel a posztoló sugallata alapján. Azt mondják, ha valahol lelőnek egy medvét a vadászok, másképpen jelenik meg a hír a vadászok, és másképpen a medvék lapjában! A helyzet az, hogy nálunk a rendszerváltás nem következett be mint a Cseheknél, ahol rögtön kirúgtak a felsőoktatásból minden baloldali kötődésű oktatót, és évekre blokkolták őket. Ámbár most már újra vissza szivárognak, és aknázgatnak. Nálunk folyamatos a kádári emberek jelenléte minden vonalon. Nem nagyon törődnek bele, hogy nem ők ülhetnek a pénzeszsák tetején. Igaz, lett volna alkalmuk bizonyítani, de ők nem tudtak magukon túllépni. Ahogy Bödőcs Tibi mondja egy műsorában, milyen lehet a szocik reklámja? " Azt hiszi, hogy már mindent elloptunk? Adjon egy esélyt, hogy bizonyíthassuk!" Egyébként előbb utóbb a következő generáció úgyis változtatni fog sok mindenen. Hogy az majd milyen lesz nekik, az már majd az ő problémájuk lesz.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.02.01. 11:24:34

@nemecsekerno_007: hogy jön ez ide egyáltalán?
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 11:32:22

@nemecsekerno_007:
A kritikád jogos. Sajnos az eddig mutatottak nem azt sugallják hogy a változtatásnak ez a célja. Gondolj a kukaholdingra vagy az oktatási központra. Minőségibb nem lett tőle sem a szemétszállítás, sem az oktatás.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 11:38:53

@torró:
Jönaz, neféjjé.

Mindannyian nácik leszünk.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2021.02.01. 11:41:08

@MAXVAL birсaman közíró: Maradj a senkit nem érdeklő blogodon kérődző.
Válasz erre 

2021.02.01. 11:44:49

Vége lesz hamarosan ennek a fidesz vallásnak.
Nyílnak az akták...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 11:45:30

@Toportyán Zsóti:

Nincs blogom.
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2021.02.01. 11:50:17

Narancstolvajsereglet erkölcsi tőkéje a porba hullott mostanság,csak o1g nem képes felfogni.Mit akar 1 ollan aki 1000 milliárdokat szórakázik el hobbijára neoánácikok kegyeit keresve?
Válasz erre 

Toportyán Zsóti 2021.02.01. 11:51:14

@MAXVAL birсaman közíró: Bégetést csak te hívtad annak.
Válasz erre 

Fikalnyik Eugén 2021.02.01. 12:11:45

@MAXVAL birсaman közíró:
"Olyan embereket ismerek, akikről az átlagember csak a tv-képernyőn találkozott.
Csak egy példa. Anyám a Surányi nővérének barátnője volt. A Surányi maga többször volt nálunk. A családi legenda szerint apámtanácsolta neki, hogy menjen pénzügyi pályára. Az éppen 17 éves Surányi a szüleimnél járt a nővérével, s megkérdezte "szerinetek hová felvételizzek?", mire apám "miért nem mész pénzügy szakra, Gyuri?".

Surányi belpesti értelmiségi zsidócsalád sarja. Polgári nevelést kapott.
Amikor fiatal volt, akkor még nem volt nekik divat a cigányokkal barátkozni.
Kizárt dolog, hogy a balkáni stílusú vályogházatokba elment volna döghúst zabálni veletek.
Válasz erre 

BOAR 2021.02.01. 12:16:24

@Rodney_2:
Folyik a szar a szádból te retkes fideszféreg, hogy szakadt volna a fejed az anyád tripperes picsájába.
A felsőoktatás múltjával kapcsolatban a legerősebb ellenérv, hogy téged nem hagytak meg kanásznak...pedig kb. a disznószarban hempergés lenne az egyetlen tevékenység ami passzol a személyiségedhez.
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 12:17:43

@MAXVAL birсaman közíró: "Belföldi cég, belföldön használja a profitot, azaz nemzeeti. "

Szia te A NAP HÜLYÉJE! Csókltat az Adriai liuxus jachtokról Mérszarös lölö, szargyártó és a teljes NER bagázs.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 12:27:12

@Fikalnyik Eugén:

Tévedsz, nem vagyok cigány.
Válasz erre 

Orbánék Moszkva fele menekülnek! 2021.02.01. 12:27:40

@birka menet: atyám, az adria, a luxusok luxusa, tuti ott költik el az összes profitjukat :D
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 12:29:11

@midnight coder: "A történészek nemigen befolyásolják a GDP-t. "

Nagyokos, minden fizetés amit az állami szektor ad, teljes egészében a GDP része. Azonkívül a történésznek leginkább a ostobának születettek agyát kellene befolyásolni azzal, hogy beleverik a fejükbe, hogy hol végzik azok a társadalmak, amelyeknek megfelel a primitív birka lét, egy vezírrel, akit csak követni kell, meg az utasításait visszaböfögni.

De lehet, hogy a történészek jók, csak az ostobának születetetteket a genetikai adottságuk miatt nem lehet megváltoztatni, így maradnak az EU legutolsó országai között az egyik legalacsonyabb egy före eső GDP-vel. Igaz, az az egy fő, akire a GDP esik, az sem a kisfidernyák, hanem Mérszaros Lölő.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 12:30:29

@birka menet:

S ez mire érv?
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 12:31:44

@Orbánék Moszkva fele menekülnek! :

ja, ők az adriai luxus jachton szétterpeszekdve, te kisfidernyák meg a gergelyiugornyai strandon másfél négyzetméter frottír törülközön összehúzodva, úgy hogy a szomszéd lábszaga az orrodba lóg.
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 12:34:07

@MAXVAL birсaman közíró:

Na mi van Putyin fizetett netes trollja, megállt a kiképző tiszted tudománya, nincsen visszacsapás??? Se Soros, se Brüsszel, se migráncs???
Válasz erre 

nincs1agy 2021.02.01. 12:46:04

Magyar sorosista ellenzék : nagy támadás, kis pukkanás..:DDD
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 12:55:35

@birka menet:

Soros most éppen Oroszországban van elfoglalva: ott bukik hatalmasat.

Pedig keményen szervezkezett Soros gazda és a CIA is. De lám, megint csak ásít az orosz kisember a hazaárulók párezere részeg-drogos gigatüntije láttán. Pedig még vodkát és drogot is osztottak a hideg miatt.

Ez van, nehéz az orosz népet átverni. Pedig Navalnij egész szép hőseposzt fabrikált saját maga kamumegmérgezéséről, még fel is pofozta saját magát.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2021.02.01. 13:00:20

@kunzoo: A változásoknak ez a célja, az meg rajtunk múlik mi valósul meg ebből.
Az állami egyetem jelene állapotában nem alkalmas versenyre.
Válasz erre 

Andy73 2021.02.01. 13:05:14

@MAXVAL birсaman közíró: a tanárképzés valószínűleg tandíjmentes marad, különben senki se menne el tanárnak a jelenlegi fizetésekert. Már most is tanarhiany van, és ez csak fokozódik fog. A közgazdász és a jogász képzés már most is fizetős, de ott sem mindegy, mekkora a tandíj. A Corvinuson már emelik.
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 13:12:00

@MAXVAL birсaman közíró:

Tudjuk, hogy a ruszki megbízóid országában van a legtöbb igénytelen, tudatmódosított birka, így csak ásitok azon, hogy ezek a következö 100 évben is diktatúrában akarnak élni kisbirkovicsként. Hadd legyen meg az örömük!
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 13:14:18

@nincs1agy:

Csak megjöttél fidess troll a sorosozással, már annyira hiányoztál te is a hülyék sorából.

Szerencsére a nicknevedben benne van a teljes önéletrajzod, így nem kell senkinek se törnie a fejét, hogy mijaf.sz a te üzeneted?
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 13:19:21

Azt hallottátok kisfidernyákok, hogy Müller Cecíliát életveszélyesen megfenygették?

Ez történt: Cecília háziorvosa írt neki:

Kedves Cecília!

Holnap jöhet beoltatni magát. Megjött a kínai vakcina, azt fogom magának beadni.

Errefel Müller Cecília azonnal hívta a rendőrséget, hogy életveszelyesen megfenyegették.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.02.01. 13:29:15

Lófaszt.
Nem lesz itt semmi, a színművészetisek voltak az egyetlen tökös legények az országban.

Egy csomó egyetem már rég alapítványi működtetésű, egy kurva hangot nem szólt ellene senki.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.02.01. 13:30:04

@birka menet:
Müllert már rég beoltották a Pfizer-Biontechhel. Talán néha tájékozódj.
Válasz erre 

dare 2021.02.01. 13:34:21

Ezt az Szfe ügyet én annyira túlhajtottnak érzem, mint kb az index ügyét.
Vidnyánszy kinevezése miatt lemondott szinte az egész tanári kar, és meg se próbáltak együttműködni vele.
Teljes mellszélességgel támogatnám én a diákokat, ha nem azt érezném, hogy ez egy irányított támadás a Fidesz ellen bizonyos körök által, és nem tényleges szabaságharc az ő részükről.
Lehet nem így szerették volna szegények, de ennek nagyon erre a nótára hajazó indulója lett így mostanra: youtu.be/dMfP3tcIbhc
Mi lenne ha azt figyelnék, hogy alkalmas-e a pozíció betöltésére, vagy nem.
Ha nem alkalmas, akkor tüntessenek, ha alkalmas, akkor miért tennék.
Attól félnének, hogy majd jól megideológizálják őket a nagy tanításban?
Pedig talán úgy lehetne ezt a mérleget valahogy kiegyensúlyozni, ha több évtizedig tartó modellváltás lenne mindenütt, mert az előző is annyi volt, és aztán leülnének egy asztalhoz az akkori szereplők, hogy neked se sikerült jól, nekem se, hozzunk létre valami jót együtt.
Lehetne ezt a most is, sőt az lenne a legjobb, ha ez most történne meg, de ekkora naivak ne legyünk azért.

Az elégedettségi hullámokról pedig annyit, hogy a vendéglátóipar és a diákok lázadása nem igazán kapcsolódik egymáshoz.
Lehet fognak tüntetni tavasszal mindketten, de gyanús lenne, ha azt együtt tennék.
Teljesen más ügy mind a kettő, és teljesen másról szól.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 13:35:27

@nemecsekerno_007:
Hát....nem gondolom hogy Stumpf István neve garancia lenne a versenyre. Az egész életét az állam lágy kebelét szopogatva töltötte, a kádárkori maradványokkal szerintem ő egészen jóban van.
Válasz erre 

konrada 2021.02.01. 13:52:18

Először én sem értettem, mire fel ez a nagy alapítványozás, de itt a magyarázat:
www.portfolio.hu/unios-forrasok/20210129/1500-milliardot-kapnak-a-magyar-egyetemek-467508

Azaz a lényeg: nem csak az, mennyit lehet ebből átjátszani a saját holdudvarnak, de az is, hogy a mostani félautonomista rendszerben baromi nehéz volna ezt a pénzt időben, döccenők nélkül elosztani, ahol külön királyságok a rektori irodák, a kancellária, és a karok, a hallgatósági önkormányzatok, melyek mind a saját kis játékukat akarják játszani...
Válasz erre 

dare 2021.02.01. 13:57:13

@konrada: Vagy talán pont azért csinálják, mert nem kíváncsiak arra, hogy mit tudnak ennyi pénzből mások kihozni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 14:01:11

@birka menet:

Diktatúra liberóul = nem az elnyomók vannak hatalmon.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2021.02.01. 14:08:45

@kunzoo: És egyszemélyben Stump István fog minden döntést meghozni?!? Ezek csak béka-kifogások mert páran féltik a mocsarukat. Az egyetemek parlamenteset próbálnak játszani, pedig a versenyszférában az nagyon kontraproduktív. Ott céges működés kell, maximum a 4-5-10 éves stratégiai irányokat kéne meghatároznia a szenátusnak.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2021.02.01. 14:12:47

@konrada: Így van. A felsőoktatás az utolsó szocialista mamutok egyike, nem ideológiai hanem szervezeti értelemben. Állami langyos víz. Cégszerűen kéne működnie, mert csak az versenyképes a tudomány, startup világban.
Válasz erre 

dare 2021.02.01. 14:15:00

@dare: elégedettségi-elégedetlenségi jav :D
Az elégedettségi hullámoktól azért nagyon messze vagyunk.
Pláne úgy, hogy amint olvasom az összes javaslatra, ami a vendéglátósok felől érkezik csak annyi a reakció, hogy nem lehet kinyitni, értsék meg.
Mintha egy papagájjal próbálnának meg közös nevezőre jutni.
Nem tudom, nem lehetne valahogy színesíteni ezt a párbeszédet, mert ez nagyon faék egyszerűségű így.
Válasz erre 

BOAR 2021.02.01. 14:23:10

@konrada: Egyrészt. Másrészt ezek az alapítványok meg lesznek "támogatva" némi állami vagyonnal amit aztán ki lehet privatizálni. A nyugat magyarországi egyetem megkapta a tanulmányi erdőgazdaságot nagyjából tokkal-vonóval erdővagyonnal. Majd csányi mint kuratóriumi elnök megmenti a pusztulástól...
Válasz erre 

BOAR 2021.02.01. 14:27:48

@nemecsekerno_007: Tévedsz. Pont a felsőoktatást nem szabad cégszerűen működtetni. Mert onnantól a nehéz gazdasági helyzet hatására előtérbe kerül a pillanatnyi érdek, noha a felsőoktatásnak a hosszú távú érdekek mentén kell működni. Kurva jól néznek ki a mutatók, hogy egy divatszak frissdiplomásainak hány százaléka kapott azonnal jólfizető munkát de valójában inkább azt kellene nézni, hogy tíz év múltán mennyire működőképes a dolog, kiszolgálja-e a piac igényeit.
De a gazdáid akkor is megcsinálnak valamit a mai haszonért ha tudják, hogy holnap ebből dupla nagy bukás lesz...
Válasz erre 

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.02.01. 14:28:16

@MAXVAL birсaman közíró: "Nincs blogom."
:-))))

Mostanra teljesen elmeháborodott lettél, Iván ? Vagy be vagy baszva, mint az üvegajtó, de az nem lehet, mert állításod szerint nem iszol (vagy hazudsz), vagy csak baszakszol a fiúval, aki még idézett is a blogodról, ami az Indexes újrarendezés óta rendszeresen ott ül a közéleti blogválogatás hátsó oldalán? @Toportyán Zsóti:

Mindenki tudja, hogy van blogod, Iván, elment az a maradék kevés józan eszed is?

@BOAR: :-))) Ez aztán a komment. Blog.hu klasszik.

@ebella2: Nem az a feladata, hogy kommunikáljon. Teljesen felesleges vele bármiféle észérveken alapuló párbeszédet kezdeményezni. Ő egy gép, fix panelekkel, betáplált válaszokkal, leránt magához, felbassza az agyadat, és végül te érzed magad kínosan, hogy megpróbáltál vele emberként bánni.
Válasz erre 

konrada 2021.02.01. 14:30:30

@dare:
Ez is lehet egy olvasat, de aki ismeri az egyetemi vezetés világát, az tudja, hogy úgy szét lett cseszve a rendszerváltoztatás óta a sok változtatással, hogy azok gyakorlatilag döntésképtelenek lettek a sok ilyen-olyan autonómiákkal, klikkek belharcától.
Szóval biztos, hogy nem kíváncsiak rá, de nem is nagyon tudnának azok a mostani keretek között döntésképesek lenni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 14:31:29

@zord íjász:

Közéleti, szemfelnyitó médiámat sokan blognak nevezik, így megértem tévedésedet.
Válasz erre 

dare 2021.02.01. 14:51:36

@konrada: Jogos, nem könnyű a sorsuk.
Válasz erre 

zord íjász · zordidok.blog.hu 2021.02.01. 14:58:50

@MAXVAL birсaman közíró: Ja, még a Blog.hu is blognak nevezi, benne van a nevében. Mostanra meghibbantál, ez immár hivatalos. Ne keseredj el, jön a tavasz...majd egyszer.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 15:04:17

@zord íjász:

Náluk reklamálj ez ügyben...

A kisemberek tavasz pedig tényleg jön, szegecselt acélkeresztekkel és minden más jóval.
Válasz erre 

nincs1agy 2021.02.01. 15:05:45

@birka menet: A te nevedben, pedig benne van hogy melyik állatra hasonlítasz kívül-belül..:D Bégess csak , szórakoztat.:D
Válasz erre 

nincs1agy 2021.02.01. 15:06:55

@nincs1agy: A te nevedben pedig benne van, hogy melyik állatra hasonlítasz kívül-belül.:D Bégess csak , szórakoztat.:D
Válasz erre 

Kivlov 2021.02.01. 15:08:07

Vihar a biliben vol.122
Válasz erre 

ebella2 2021.02.01. 15:09:39

@zord íjász: Igazad van. Nem is követem el még egyszer ezt a hibát.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 15:31:28

@nemecsekerno_007:
Akkor hozzanak a piacról managereket az egyetemek élére. Ha a piaci verseny a cél. Ez a pártkáder az élen.......hogy segítsük elkölteni azt a sok pénzt.....azt elhiszem.
Az is vicces hogy csak azóta aggódik Palkovics uram ezen, mióta megérezte a pénz szagát.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 15:40:55

Hát hun ez a Mátyás?
A múltkor kinyilatkoztatta hogy ő a tudomány legfelsőbb szintjét műveli, tehát ennek a témának a felkent papjaként megmondhatná a tutit. Mondjuk ezerszer.
Válasz erre 

nincs1agy 2021.02.01. 15:46:37

@kunzoo: Sztem új borítást kapott a gumiszoba. Nem engedi át a wifi jelet.:D
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2021.02.01. 15:52:34

@BOAR: Na, még egy béka aki a mocsár miatt brekeg. Ez szimpla kifogáskeresés, amit írsz.
Egy diplomás elfekvő, kb. ez a felsőoktatás. Nyilván tisztelet a kivételeknek.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2021.02.01. 15:53:40

@kunzoo: Fognak a piacról menedszert hozni, de amíg bértábla van, még normális informatika oktatót se tudnak. Nem tudsz meggyőzni róla, hogy ez a mocsár milyen szép.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 16:00:39

@nemecsekerno_007:
Ó, az alapítványra miért is vonatkozna a bértábla? Köztisztviselők tán? Nem hiszem. Mellesleg a felsővezetői szinteken megszűnt a 2 milliós összeghatár. Szépen csendben.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 16:04:50

@nemecsekerno_007:
Nem is szép a mostani, csak én meg azt nem hiszem el hogy széppé akarják tenni. A KLIK példájából kiindulva. Vagy amikor a kukaholdingnál sok milliárd elköltése után fél évvel egy nyamvadt számlát sem voltak képesek kitölteni. Kérlek, mondj egy olyan példát ahol a fijjuk belenyúltak könyékig egy rendszerbe és valóban jobb lett. Csak egyet. Ahol könnyebb lett az élet a Nagy Átalakítás után.
Válasz erre 

nincs1agy 2021.02.01. 16:11:35

@matyas.kiraly: Mi van, mégis kiengedtek? Mit mondott a főorvos úr? :D
Válasz erre 

nincs1agy 2021.02.01. 16:12:23

@matyas.kiraly:

Magyar sorosista ellenzék : nagy támadás, kis pukkanás..:DDD
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 16:37:55

@dare: "Teljes mellszélességgel támogatnám én a diákokat, ha nem azt érezném, hogy ez egy irányított támadás a Fidesz ellen bizonyos körök által"

Igen, a tudathasadt magyaroknak állandóan a rögeszméjük az, hogy aki akárcsak egy véleményt ki mer mondani a hatalommal szemben vagy akár csak bármilyen más cselekedete is van mint amit a hatalom elvár, arra rendre azt hiszik, hogy irányítottak. Akik állandóan parancsot kapnak (emailben, telefonon, a házmestertöl aki szintén irányítva van) és aszerint cselekednek. Reggel 8-kor csörög a vekker és ott a napi irányító parancs és ők már teljesítik is.

A legparanoiásabb állatjai egészen addig fajulnak a beteg elméjükkel, hogy képesek elhinni, hogy pl egy tengerentúli 90 éves nyugger egész kontinenseket tud irányítani. Meg a kontinensek csúcsszervei is az ő irányítása alatt vannak. Meg milliónyi embert tud megmozgatni, hogy hagyd el a kontinensedett és indulj meg hóban, fagyban, húgyban, sárban Európa fele, mert most én irányítalak.
Ezek az idoták nem nőttek ki a gyerek agyukból, akkor boszorkányoktól féltek, meg lapos emberektől, ma meg mindenkitől, aki nem olyan (marha) mint ő.

A legnagyobb röhej, hogy ez az állandó illibernyák rettegés attól, hogy "Minket meg akarnak dönteni külföldi hatalmak" olyan büdös ősbolsi találmány, hogy az ember azt se tudja, hogy az ilyen mélyhülyék mikor érkeznek meg a 21. századba. Meg úgy a demokráciába, a polgári életbe, stb.

Így csak gyönyörködhetünk a mi fidernyákjainkban, akik önmaguk karikatúrái: egész életükben csak azt böffentik vissza amit orbán vezérük agyal össze az ősbolsi elméjével az irányítottságról, eközben a fidernyákjaink minden cselejkedete az, amit orbán mond nekik. És ezek hörögnek aztán arról, hogy vannak emberek, akiket irányítanak. Tudathasadt idióták.
Válasz erre 

birka menet 2021.02.01. 16:40:08

@MAXVAL birсaman közíró: "Közéleti, szemfelnyitó médiámat sokan blognak nevezik,"

Na bammeg, te fitezett putyini bértoll, ma már másodszor nyerted el A NAP HÜLYÉJE! címet.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.02.01. 17:42:46

@birka menet:

Ez van, gazdád bukott.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2021.02.01. 17:59:37

Na itt a Matyi Majom.
Válasz erre 

élhetetlen 2021.02.01. 18:08:40

@nemecsekerno_007: „Az egyetemeket meg hagyjuk….Gyakorlatilag egy szociális elfekvő”. Akkor hogy is tudnak olyan szakembereket képezni, akik kellenek a nyugatnak? És pár kérdés. Ha nem közpénzből tanítunk, hanem alapítványoknak adott közpénzből, ami attól kezdve már nem közpénz, akkor jobb lesz? Biztos vagy benne, hogy a pénzes szülők gyereke okosabb, mint egy kevesebb pénzű család gyereke? És, ha megszüntetnénk az állami képzést a „közpénzből, akkor tényleg nem lenne, aki elmenjen az országból, de az sem lenne, aki itt maradjon, és ezt ne tekintsük nemzeti érdeknek. Sötétség. Akinek meg fizetik a szülei a külföldi tanulmányait, az miért jöjjön haza a külföldi diplomával? (Egyetlen ilyen családot ismerek személyesen, ahol a gyerekek visszajöttek, de mindkettőt kétszintes villa várta, nagyon szép helyen, gyűjteni már nem kellett rá, és jó, ha közel vannak a nagyszülők, de ez nem hiszem, hogy tömeges jelenség).
Válasz erre 

Rodney_2 2021.02.01. 18:28:33

@ebella: Én azt nem értem hogy ballibsi aggyal miért nem lehet felfogni egyszerű dolgokat.
Orbánék deklaráltan konzervatív kersztény ideológiát nyomnak, tömik pénzzel az egyházakat, nem támogatják a buziházasságot, drogozást, migráncsolást, stb
Az ellenzéki (balliberális pártok) nem támogatnák a történelmi egyházakat, bevezetnék a buziházasságot gyerek örökbefogadással, liberalizálnák a droghasználatot, migráncsolnának ezerrel, stb
Most ha valaki az előbbivel ért egyet de emellett zavarja hogy egynémely fideszes drogozik és buzul, az ettől miért kellene, hogy a második társaságra szavazzon, akiknek kb minden jellegzetes politikai elképzelése káros az ő felfogása szerint? He?? :)

(mielőtt elkezdenéd hogy nem is, emlékeztetnélek hogy a Momentum alelnöknője azt nyilatkozta az olimpia megfúrása utáni eufóriában, hogy a következő két legfontosabb megoldandó probléma a homoszexuális házasság és a kertés lebomtása, a migránsok beengedése. Facepalm... az akkori hangulatban ennél nagyobb hülyeséget nem lehettet volna mondani)
Válasz erre 

dare 2021.02.01. 18:32:14

@birka menet: Nem állandóan, csak most ebben az egy esetben, de itt is csak azért, mert ez az autonómiáért folytatott küzdelem egyre nagyobb politikai színezetet kap.
Erről a diákok tehetnek a legkevésbé, de attól még ez így van.
Autonómia=azt csinálunk amit akarunk, senki ne szóljon bele ebbe.
Azért ez a világon sehol se így működik mostanság.
Válasz erre 

élhetetlen 2021.02.01. 18:36:29

@torró: „a Cseheknél, ahol rögtön kirúgtak a felsőoktatásból minden baloldali kötődésű oktatót, és évekre blokkolták őket”. Itt
kezdődnek a bajok. Biztos vagy benne, hogy minden baloldali kötődésű matematikusnál, fizikusnál, atomtudósnál okosabbak a jobb oldali kötődésűek? Nem kéne, hogy számítson a szakértelem is?
Válasz erre 

élhetetlen 2021.02.01. 18:52:07

@Orbánék Moszkva fele menekülnek! : „atyám, az adria, a luxusok luxusa, tuti ott költik el az összes profitjukat :D”. Igazad van. A milliárdok biztosan magyar állampapírban vannak, nem egy megbízható külföldi bankban.
Válasz erre 

torró 2021.02.01. 19:06:43

Na megjött "matyas kiraly" . Csak szórakozzatok! Elfelejtette mais bevenni a dilibogyót! Ugye matyi?:DDDDDD
Válasz erre 

arthurthedent 2021.02.01. 19:45:12

@matyas.kiraly: "A történelem folyamán a legtöbb forradalom az egyetemeken kezdődött."

Marhaság. A nagy francia forradalom nem az egyetemeken kezdődött, az orosz sem, a 48-as sem, azaz a történlemhez sem értesz.

"1956 is. Az olyan kormány, amelyik elnyomja az egyetemeket, diktatúra."

Ja, csak az a kérdés, hogy mit jelent az, hogy "elnyomja az egyetemeket".

"Az SZFE diákjai, tanárai voltak egyetlen ember, Vidnyányszki ellenében. Több ezres tüntetés volt egyetlen ember, Vidnyányszki ellenében. Ez diktatúra."

Nincs olyan kormány, ami ellen ne lehetne pár ezer embert összeszedni. Ezen az alapon mindenütt mindig diktatúra van. Megjegyzem pont onnan lehet tudni, hogy nincs diktatúra, hogy a diákok tüntetgetnek és nem esik bántódásuk.
Válasz erre 

élhetetlen 2021.02.01. 19:59:14

@MAXVAL birсaman közíró: Évek óta olvasom a hülyeségeidet, de most magadon is túltettél. „A családi legenda szerint apámtanácsolta neki, hogy menjen pénzügyi pályára. Az éppen 17 éves Surányi a szüleimnél járt a nővérével, s megkérdezte "szerinetek hová felvételizzek?", mire apám "miért nem mész pénzügy szakra, Gyuri?". Életszerű. Surjánt nem befolyásolta sem a saját érdeklődési köre, sem a családjával, esetleg tanáraival való beszélgetés. Csak az apád. Ha azt mondta volna, hogy menjen színésznek, vagy óvóbácsinak, akkor az lenne. Ja.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 20:01:47

@Rodney_2:
Azt a nolimpiát köszönjük meg nekik. Valószínűleg a csődtől mentették meg az országot. Nyilván voltak rossz ötleteik is, de kinek vannak mindíg jó ötletei?
Válasz erre 

kvadrillio 2021.02.01. 20:08:50

ALAKUL A KARÁCSONYI LAZITÁS III. HULLÁMA...

EMELKEDIK A KORONAVÍRUS A SZENNYVÍZEKBEN...TÜNTETNEK AZ ÚJRANYITÁSÉRT ???!!!Nem adják fel, újra tüntettek az újranyitásért a Hősök terén Baljós folyamatot jelez a szennyvíz koronavírus-koncentrációja Négy hét után újra emelkedésnek indult több helyen is.
Válasz erre 

kvadrillio 2021.02.01. 20:13:15

@matyas.kiraly: Te...KIRÁLY ! Te...BE VAGY MÁR OLTVA ??? VAGY MÉG GONDOLKODSZ, HOGY ODATEDD MAGADAT A PRIZERNEK ???! :o)
Válasz erre 

kvadrillio 2021.02.01. 20:27:21

@matyas.kiraly: sztem mostannnnában a net-en meg a mobilokon fog szerveződni a legtöbb FORRAD...ALOM ! :)...DEMAJJJDDD A KIJÁRÁSI TILALOM VÉGET VET NEKI ! :o)
Válasz erre 

kvadrillio 2021.02.01. 20:30:42

A BRITEK ŐŐŐŐRÜLT VAKCINAVÁSÁRLÁSA !!!
FRANCIA VALNEVA ??? EZT MÉG NEM IS HALLOTTAM, DE A FRANCIÁK VAXIGRIP INFLUOLTÁSA NAGYON JÓ !!! ! A britek kezdik túlrendelni magukat vakcinával -km- követés 2021.02.01. 17:36 Nagy-Britannia eddig hét gyártótól eddig 407 millió adag vakcinát rendelt, miután a brit egészségügyi minisztérium újabb 40 millió adagot rendelt  a francia Valneva gyógyszeripari csoport vakcinájából – írta az MTI. utóbbi cégtől így már összesen 100 millió adag oltást rendelt. Az Oxfordi Egyetem és az AstraZeneca brit-svéd gyógyszeripari vállalat közös fejlesztésű oltóanyagából ugyancsak 100 millió, a GlaxoSmithKline-Sanofi Pasteur és a Novavax vakcinákból egyaránt 60 millió, a Pfizer/BioNTech-vakcinából 40 millió, a Janssen oltóanyagából 30 millió, a Moderna által kifejlesztett oltásból 17 millió adag szerepel a brit kormány rendelési könyvében. Ez azt jelenti, hogy a 68 milliós brit lakosságot – fejenként két dózissal számolva – háromszor lehet teljesen átoltani a koronavírus elleni oltásokból eddig megrendelt mennyiséggel. A valós szorzó ennél is nagyobb, mivel a jelenlegi tervekben a felnőtt lakosság beoltása szerepel.
Válasz erre 

élhetetlen 2021.02.01. 20:34:25

@Szeka: A bloggazdákhoz nem találok elérhetőséget, és nem hiszem, hogy olvassák a kommenteket. Ha csak kinyilatkoztatni akarnak, akkor tiltsák le a kommentelést, de ez, hogy nem képesek fél-egy óránként ránézni a blogra, és törölni a floodolókat, ez minősíthetetlen. Ha nem publikálnak, az is jobb lenne, mint ez a trehányság.
Válasz erre 

kvadrillio 2021.02.01. 20:35:29

@kvadrillio: .....
sajtóközlemény
Az Egyesült Királyság kormánya további 40 millió adag Valneva oltást biztosít

A Deal a Valneva vakcinák teljes számát 100 millióra emeli, amelyeket az Egyesült Királyságban, Skóciában gyártanak
Megjelent 2021. február 1-én

Tól től:
Department for Business, Energia és Ipari Stratégia , az Egészségügyi Minisztérium és Szociális ellátás , Hivatal államtitkár Skócia , The Rt Hon Kwasi Kwarteng MP , Nadhim Zahawi MP , The Rt Hon Alister Jack MP , és a miniszterelnököt Matt Hancock MP

A megállapodás azt jelenti, hogy az Egyesült Királyság 2021-re és 2022-re már korai hozzáférést biztosított a vakcinák több mint 400 millió adagjához
100 millió adag Valneva oltást sikerült biztosítani
Az Egyesült Királyság kormánya megerősíti a skót skót vakcinagyártó üzemet Valneva nyugat-lothiai telephelyén, 100 magasan képzett munkát támogat

Az Egyesült Királyság kormánya ma (február 1., hétfő) megállapodást írt alá további 40 millió adag Valneva ígéretes oltójelöltjéről.

A legújabb megállapodás megerősíti a hosszú távú oltástermelést Skóciában, és az Egyesült Királyság teljes oltóanyag-portfólióját 407 millió adagra növeli a következő két évben.

A 40 millió extra adag megvásárlásáról szóló döntés az Egyesült Királyság széles körű megközelítésének stratégiáján alapul, különféle technológiák és vírusos célpontok felhasználásával annak biztosítására, hogy az Egyesült Királyságnak a lehető legjobb esélye legyen a sikeres oltásokhoz való hozzáférés lehető leghamarabb történő biztosítására. Ez az Egyesült Királyság számára a jövőben is rugalmasságot biztosít, ha a lakosság bármelyikének újravakcinázására van szükségünk.

Az Egyesült Királyság kormánya több millió összeget fektetett be Valneva nyugat-lothiai üzemébe, amely a múlt héten kezdte meg az oltóanyag-adagok gyártását, és máris növeli Skócia ismertségét a Covid-19 elleni nemzetközi harcban.

Az oldal már 100 új, magasan képzett helyi munkahelyet támogat tudósok és technikusok számára.

A Valneva koronavírus vakcina jelöltje jelenleg az I / II. Fázisú vizsgálatokban van, és még mindig meg kell felelnie a szükséges biztonsági és hatékonysági előírásoknak, és meg kell kapnia az Egyesült Királyság Gyógyszer- és Egészségügyi Termékei Szabályozási Ügynökségének (MHRA) hatósági jóváhagyását, mielőtt az bevezetésre kerülne a vizsgálat végén. év....

asssssztaaaaa !!!!!!!
Válasz erre 

Rodney_2 2021.02.01. 20:50:19

@kunzoo: Akart a fene olimpiát, de utána sokan értekeztek arról hogy azt a pénzt így is úgyis ellopják ami be volt tervezve ellopásra :))) Épült minden szar ettől függetlenül aminek a költsége ugyanúgy a jövőt terheli, cserébe nem lett belőle bevétel és nemzetközi PR. Ez egy kicsit olyan mint a Bős Nagymaros vízlépcső: mire a degenerált zöldek elérték hogy ne legyen, addigra már le voltunk szerződve az osztrákokkal, hogy szállítjuk nekik az áramot mintha megépült volna. Irtózatos károkat okozott (pénzben, vedd úgy hogy volt néhány olimpia), cserébe azóta is miattunk nem hajózható végig a Duna Maina Rajna aminek nyilván mi vagyunk a legnagyobb vesztesei.
Tudod minden éremnek legalább 2 oldala van, van aminek 6 is, de az már kocka ;-)
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 20:56:29

@Rodney_2:
A magyar olimpiával az a baj hogy a kötség minket terhel, de a bevétel jó része osztrák, szlovák horvát szállodákban, turisztikai szolgáltatásokban realizálódik. Egy győri helyszínhez közelebb van Bécs és Pozsony mint Budapest.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.02.01. 21:15:55

@kunzoo: Egy győri helyszínhez közelebb van Győr, mint Bécs vagy Pozsony...
Ez egyébként nem változtat azon hogy azóta megépült még kismillió stadion és isten tudja mi, csak éppen a bevételek nincsenek.
Válasz erre 

kunzoo 2021.02.01. 21:57:58

@Rodney_2:
Azok főleg focistadionok. Olimpia szempontjából nem jók.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.02.01. 23:05:00

@matyas.kiraly: A SZEKA blog egy elkúrt ballibsi bérhazudozó blog. Nekik csak az a fontos, hogy a primitív propaganda hazugságaikat kitegyék aztán aki gyengelméjű, az esetleg elhiszi. A normális emberek meg csak kiröhögik ezeket az idiótákat. Olyan mint a B1. Nézd meg ott a kommentket, oda is csak kurvaanyázni járnak a kommentelők mert senki nem veszi komolyan azt a szennyet amit oda okád néhány hazaáruló zsidó Soros és Gyurcsánybérenc. Te is pont ez a szinvonal vagy. Agyatlan ostoba aggresszív propagandista genetikai hulladék. Reméljük hamarosan megfulladsz a lélegeztetőgépen vagy elvisz a rák, mert nem tudsz menni szűrésre :)))
Válasz erre 

s 2021.02.02. 00:03:59

orbán lapot húz 19 -re. De nem számolta, hogy a kicsik már odavannak. Ultizni szeret, meg focizni, de szerintem azokhoz sem ért. Egy fasz az, nem politikus. Normális miniszterelnöknek hülye, diktátornak meg egy beszari fasz. Csinálna inkább nemzeti konzultációt, talán ott felnyitnák a csipás szemét, mielőtt megbaszóik a saját faszságában.
Válasz erre 

s 2021.02.02. 02:41:58

Mindenki elmehet a kurva rohadt anyjába, baszod.
Válasz erre 

Rodney_2 2021.02.03. 04:58:56

@matyas.kiraly: Buzikám, csak szeretnélek tájékoztatni, hogy a hozzád hasonló degenerált "valláskritikus" idióta barmok még a ballibsiknek sem kellenek:

index.hu/belfold/2021/02/02/karacsonyek-felmondtak-a-kereszteles-betiltasa-mellett-ervelo-szakertonek/

Te jártál Nyugaton, ahol rászoktál a majomfaszszopásra. Ott feltünhetett volna, hogy vallások fikázása pont annyira nem toleráns és nem PC dolog, mint nácinak lenni. De hát te debil vagy és ezért az egyszerű dolgokat sem vagy képes felfogni.

Ceterum censeo: dögölj meg covidtól vagy rákban :)))
Válasz erre 

Rodney_2 2021.02.03. 05:02:21

@s: Te is vendéglátós vagy, hogy ilyen idegesnek látszol? Persze most hogy nincs elég bevétel, nincs mit ellopni és miből adót csalni. Ez elég idegesítő lehet :))) Pillars of society :)))
Válasz erre 

s 2021.02.03. 06:26:10

@Rodney_2: Nem. Én kidobóember voltam. Téged is kibaszlak bárhonnan, majomarc. Vannak felesleges kapacitásaim.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.02.17. 11:31:44

@Rodney_2: Mikor lettél ekkora csicska?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard