Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Tényleg a nép egyszerű fia Orbán Viktor?

Tényleg a nép egyszerű fia Orbán Viktor?

A Fidesz lényegében egyszemélyes párt, ezért a megítélése döntően függ a választók Orbán Viktorról alkotott képétől. Mindenki, aki a kormánypárt berkein belül tevékenykedik ennek az imázsnak a kialakításán és fényezésén ügyködik, mert tudják, saját politikai karrierjük attól függ, hogy a főnökükben mennyien bíznak meg, illetve hány magyar választó utasítja el a személyét. Orbán fő bázisa már évek óta az a magyar vidék, amely saját fiának tekinti a miniszterelnököt. Ez a szavazótábor adhatja a legstabilabb alapot, egyben a tartalékot is a Fidesz jövő évi kampányához, ám amennyiben innen elvándorolnak a választók, akkor kínos kudarc érheti a kormánypártot.

debreceninap.jpg

Fotó: debreceninap.hu

Orbán Viktorról tudjuk, hogy szereti plebejusnak beállítani magát, ugyanakkor a környezetében patríciusok egész sora található. Sikerének alapja, hogy akkor is ragaszkodik a róla kialakított egyszerű imázshoz, amikor számos körülmény azt sugallja: hatalmának nem pusztán szellemi, hanem igenis anyagi alapjai vannak. Vagyis, Orbán nem is annyira szegény, mint ahogy az az adóbevallásából felsejlik, és nem is szeret az egyszerű néppel annyira vegyülni, mint ahogy az a kormányzati sajtóorgánumokban sugallják azt.

A közvetlen, egyszerű, jópofa fickó imázsa jól áll a kissé megpocakosodott, őszülő, sőt néha joviális kinézetű miniszterelnöknek, ám mindig vannak olyan tényezők, melyek belekavarnak abba a képbe, hogy Orbán Viktor csak egy a sok millió magyar közül. Beköltözött például a Budai Várba, ami nem igazán illik bele a nép egyszerű fiának képébe. Nehéz elképzelni ugyanakkor azt róla, hogy nincsenek komoly megtakarításai, amikor legszorosabb környezetének tagjai fénysebességgel gazdagodtak meg országlása idején.

A nép egyszerű fiaként csakis a nép egyszerű fiaiért vállal felelősséget, és nem is akar megfelelni az olyan fura figuráknak, akik számon kérik rajta, miért nem csap le a korrupt haverokra, és miért barátkozik olyan diktátorokkal, akik szintén családi vállalkozásként irányítják az országukat.

Ma már tényleg csak a legfanatikusabb fideszesek hiszik, hogy a párt szellemiségét megtestesítő kormányfőt hidegen hagyják az üzleti ügyek, hiszen mindig gondoskodik arról, hogy családtagjai, barátai, és közvetlen politikai szövetségesei jól járjanak politikai és gazdasági döntéseinek következtében. Igaz, hogy kormányfő ugyanúgy köpködi a szotyolát (napraforgó magot) minden általa látogatott focimeccsen, mint egy egyszerű szurkoló, de mégis a VIP páholyban van, ahol milliomosok, netán milliárdosok hajbókolnak neki.

A kapatos kukás emberrel ölelkező miniszterelnök imázsa nagyon jól működik a kisvárosokban és a legkisebb magyar településeken, ám a tudatosabb hírfogyasztók körében – akik jellemzően nagyobb városokban élnek – ez az egész csak egy csibészes marketingfogás. Orbán Viktor inkább egy bugris vidéki kisnemesre emlékeztet, mint egy Széchenyi István típusú grófra, akit komolyan foglalkoztat nemzete sorsa, és előkelő származása ellenére a legszegényebb honfitársaiért is aggódik.

Orbán Viktor viszont inkább egy családi vállalkozásként tekint a választók által rábízott országra, ám úgy tesz, mintha ebből a cégből neki alig lenne haszna. Ő irányítja ugyan a vállalkozást, de a fizetése eltörpül az egyszerű középvezetőké mellett, így azt a látszatot kelti, hogy nem is anyagiak motiválják, hanem a vezetéssel járó kihívások. A nép egyszerű fiaként csakis a nép egyszerű fiaiért vállal felelősséget, és nem is akar megfelelni az olyan fura figuráknak, akik számon kérik rajta, miért nem csap le a korrupt haverokra, és miért barátkozik olyan diktátorokkal, akik szintén családi vállalkozásként irányítják az országukat.

origo_37.jpg

Fotó: origo.hu

A Fidesz hívei között persze nem csupán olyanok vannak, akik nem látnak át Orbán Viktor propagandagépezetének machinációin. Sokan pontosan tudják, hogy egy modern politikai marketing fazonírozza folyamatosan a kormányfő imázsát, és ez főleg arra épít, hogy a szellemiségében meglehetősen archaikus társadalmi ideákat képviselő vidék a saját fiaként tekintsen Orbánra. Nekik azonban egyelőre nincs alternatívájuk, hiszen a Fidesz gondoskodott arról, hogy a jobboldalon rajtuk kívül egyetlen párt se létezzen. Mert, ahogy egy dakota bölcsesség tartja: „Egy a tábor, egy a sátor.”

247 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Tényleg a nép egyszerű fia Orbán Viktor? Tovább
Facebook Tetszik
1
247 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5816570644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.24. 19:00:03

Már, már az elit tagja, de legalább nem nézi le a kisembereket, ahogy ezt a liberális elit teszi.
Válasz erre 

ÉÉN VAGYOKH AZZ __ A GYÚRCSÁÁNY! 2021.05.24. 19:01:35

Nézze.
A nép egyszerű fia szerepét Jakabra bíztam. ____ Tugggya ___ a parízerhuszárrahh!
Válasz erre 

body_andras 2021.05.24. 19:17:47

Szotyi, pálinka. Ez lenne a nép?
Válasz erre 

ÉÉN VAGYOKH AZZ __ A GYÚRCSÁÁNY! 2021.05.24. 19:23:16

"Ön szerint miért szeretik jobban Orbán Viktort a kis településeken, mint a nyagyobb városokban?"

Nézze.
Erre könnyű váálaszolnihh. __ Tuggyaa ___ vidéken nem két méterrel járnak a föld feletth mint ÉÉÉÉN. __ Otth __ jobbban érzékelik a valósáágotth __ nincsennnek elllszálva maguktóól __ mint példááull _______ ÉÉÉN, __ de mondhatnám a többbi liberáálist iss. ___ Igen mondhatám, __ de ÉN VAGYOK a legjobb példah. ____ Meg tugggya vidéken mindig tesznek vesznek az emberek valamithh __ és ezáááltaall nem érnek rá a facebookon deformálni a tudatukathh. ___ Nem érdekli őket a bulvááár, nem olvassnak szenny sajtóóót. ____ Tuggya szó szerint a bőrükön érzik a valósáágoth.
Tuggya tőlünk liberáálisoktóól ez távol álll. ___ A mi érdekünk azzzh, __ hogy minél többb valóságshowal, ___ tehetségkutatónak álcázotth zenés szóórakoztató műsorrrall, ___ soha véget nem érő sorozatokkkal bombázzuk a tudatotth, azééérth ___ hogy az embereknek ne legyen idejükh sehh ___ érzékelni a valóságotth. _____ Majd mi megmonggyukkh nekikh ___ ami van az szarrr. __ Le kell vááltanih.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.24. 22:34:09

Nekem inkább Julien Sorel jut eszembe róla valahogy, nagy szarkeverő, de csak nem végzi úgy.
Válasz erre 

Tzp 2021.05.25. 03:00:57

Orbán Viktor szerint mindenki annyit ér, amennyije van. Ezért ő a vidéki embereket inkább tekinti jobbágynak, mint polgárnak.
Válasz erre 

gigabursch 2021.05.25. 06:22:40

@Tzp:
Ezt mintha Lézer Johnny mondta volna...
Válasz erre 

István Tamasi 2021.05.25. 11:10:24

Az elmebeteg suttyó azt hiszi, hogy kihízott, gyűrött, pecsétes öltönyben, zsebhokizva, szotyit köpködve lesz ő nemzetthy és népiesch.
Válasz erre 

Billy Hill 2021.05.25. 11:40:07

Mára szerencsére kiderült, hogy Karácsonyt ugyanígy szeretni lehet majd, ebből a szempontból (is) alkalmas ellenjelölt: Faluról érkezett, van egy db. bölcsész diplomája, ennyi. Már csak a pálinkára kell rámennie, meg kicsit összehúzni magát. :-)
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.25. 11:53:29

@Billy Hill:
Egyen tökmagot, ezzel is elhatárolódva a szotyistáktól. Legalább fényesebb lesz a haja.
Válasz erre 

T.Jani 2021.05.25. 12:32:40

A Fejér megyei Rendőr-főkapitányság állambiztonsági szervének Orbán Viktorról 1982. májusában készített környezettanulmányából: „…esetenként öntelt, beképzelt, rátarti magatartást tanúsít...társaihoz való viszonyában néha képmutató, érdek centrikusság jellemzi. Képességeit közepesre értékelik…ideáljai a szellemi foglalkozást gyakorlók, ezek közül is azok, akik nyilvánosan szerepelnek. Középiskolában KISZ-tag volt, társadalmi megbízatásait megelégedésre végezte. Intenzitása mindenkori érdekeinek függvénye. Tudati fejlődését pozitív irányban jelentősen elősegítette apja sokrétű társadalmi elfoglaltsága, MSZMP tagsága. Az iskolában szervezett nemzeti és nemzetközi ünnepekre tudatosan és rendszeresen készült, azokon részt vett. Összességében társadalmi rendszerünkhöz hű fiatalnak jellemzik.”
Válasz erre 

ulpius66 2021.05.25. 13:18:02

@Billy Hill: "Karácsonyt ugyanígy szeretni lehet majd, ebből a szempontból (is) alkalmas ellenjelölt: Faluról érkezett, van egy db. bölcsész diplomája, ennyi. Már csak a pálinkára kell rámennie, meg kicsit összehúzni magát. :-)

Figyusz!

Karigeci Unikumos!
(mind e mellett ő is a "nép egyszerű fia" egy nyírtassi tirpák paraszt...)
Válasz erre 

gigabursch 2021.05.25. 13:40:36

@ulpius66:
Úgy tirpák, mint Friderikusz...
A tirpákok (bár belpesten szitokszó) tisztességes, egyfajta tót, a nyírségi térségben élő népcsoport.
Azok a messzi hiszed-e, haszid-e felmenők kérdésköre..., na, ott van keresgélni való.
Aztán majd úgy jár, mint szegedi chanad...
Válasz erre 

gigabursch 2021.05.25. 13:41:47

@T.Jani:
Ez bő húsz éve ismert.
Válasz erre 

Tzp 2021.05.26. 06:06:42

@T.Jani: Ennek mi a forrása?
Válasz erre 

Tzp 2021.05.26. 06:07:41

@gigabursch: Lézer Jani mondta, de azért mert ezzel akart bevágódni Orbánnál. Tudta, hogy Orbán ilyen gondolkodású.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 11:26:07

Mert ugye az hihető, hogy Karigery vidéki, nyírtassi gyerek. Hihihihiháháháháhhháááá. Az agrármérnök apjával, aki épp Nyírtasson kapott munkát. Mint ahogy az is kurvára hihető, hogy értelmiségi szülei a diszlexiás Gerykét nem hurcolták mindenféle orvoshoz, fejlesztő pedagógushoz, hanem szegénynek önmagában kellett "kompenzálnia" a diszlexiát.

Komolyan ez a csávó Háry János és Münchausen báró szerelemgyereke a pride jegyében.:))))
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 11:30:30

@BiG74 Bodri:

Feriről ki jut eszedbe? Nekem Tartuffe.
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2021.05.26. 12:08:06

Az tény, hogy egyszerű. Az ő képességeinek még a faék is egy bonyolult gépezet.
Buta mint a segg.
Válasz erre 

konrada 2021.05.26. 12:13:08

@T.Jani:
...na mondjuk jól jellemzi azt a rendszert, amely egy 19 éves - akkor még nem is közszereplő - majdnem gyerekről is ilyen komoly kutató munkát végzett...

...valahogy nem vágyom arra, hogy annak a családnak a kezébe kerüljön megint a hatalom, amely ezen aktákat a rendszerváltáskor helyzetükből adódóan le tudta nyúlni, és amikből mai napig is élnek...
Válasz erre 

kewcheg 2021.05.26. 12:28:07

@T.Jani: nem hiszem el hogy komcsi volt, azt se hogy apja mszmp volt.Apjárol azt hallottam: nyiltszivű, emberséges egyszerü ember, mindig a templomba járt.Anyukája szintugy.Gyerekeit vallásosan, konzervativon nevelte. Az egész család becsületes, tisztességes../ " nothing, except honour..."/
Válasz erre 

chrisred 2021.05.26. 12:31:07

@T.Jani: Ezek ugyanolyan panelek, mint anno a Stirlitz-féle "tisztafajú árja, északi típus, elítélhető kapcsolatai nincsenek, könyörtelen a Birodalom ellenségeivel szemben" jellemzések voltak.
Válasz erre 

kewcheg 2021.05.26. 12:33:29

@T.Jani: mindem hazugsagot kitanának roluk.Azt se hiszem el, hogy legnagyobb lánya ráparancsolt a szolgálókra, hogy földre süssék szemeiket, amikor bementek a kastélyba.Az se igaz, hogy nincs megtakarítása.zsuga marcimondta, hogy mindenkinek megvan legalább a minium 47ezer/hó. Nem tehelhetetlen, nem harácsoló....
Válasz erre 

Sir Gombóc 2021.05.26. 12:35:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nem nézi le? Még téged is hülyére vesz, birka!
Válasz erre 

Sir Gombóc 2021.05.26. 12:41:19

@kewcheg: hogy mit hiszel, az egy dolog. De a tények, azok tények.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.26. 12:47:58

@Sir Gombóc:

Tévedsz ebben. Sok lpést tett a kisemberek érdekében: adócsökkentés, devizahitelek rendezése, bankadó, rezsicsökkentés, béremelés, stb,
Válasz erre 

ulpius66 2021.05.26. 12:48:57

@A Joda visszatér: "Feriről ki jut eszedbe? Nekem Tartuffe."

NEKEM AZ ÖSZÖDI BESZÉD!

ÉPP MA 15 ÉVES.....

2006. MÁJUS 26-ÁN HANGZOTT EL A HÍRES IGAZSÁGBESZÉD!!!!!!!

"ELKÚRTUK! NEM KICSIT! NAGYON!!!!!"

"Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz."

hu.wikipedia.org/wiki/%C5%90sz%C3%B6di_besz%C3%A9d
Válasz erre 

konrada 2021.05.26. 12:55:57

...na matyi visszatalált a szeka keblére. Meg lesz a 2 ezer beírása most is?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.26. 13:15:08

@konrada:

Délután pincezuhanási edzése lesz, készül a tokiói paralimpiára.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 15:19:59

@A Joda visszatér: Azért van előnye is. Például nem baszta szájba anyádat lóhátról, mint te.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 15:28:20

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Sok lpést tett a kisemberek érdekében: adócsökkentés, devizahitelek rendezése, bankadó, rezsicsökkentés, béremelés, stb,"

Ezt nem a kisemberekért tette, hanem a gazdagokért, akik megköszönték szépen neki, és még gazdagabbak lettek.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 15:34:52

@mіdnight coder: "A nyugati országokat egy főre eső halálozások számában olyan magasan veri Orbán, ahogy az egy népirtó diktátorhoz illik."

Ahhoz képest kibaszott jó arány, hogy nem lövetett tarkón senkit. Eddig.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 15:53:15

@s: Visszakalapáljalak oda, ahonnan előmásztál? Már konkrétan a retkes valagú büdös kurva anyád ótvaros, széjjel baszott valagára gondolok.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 15:56:47

@mіdnight coder: Ne nagyon forszírozd szerintem a járványkezelést soroscsicska. A többlethalálozási adatok összevetéséből látszik, hogy nem fogtok ebből sem jól kijönni. Jó néhány ország előttünk van.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 16:01:30

@mіdnight coder:
Megleptél, kezdesz szórakoztatni, bár kicsit sokat ismétled magad!
Vicces mikor olyan abszurdba fordul a dolog, hogy csak röhögni lehet rajta!
Úgyhogy, hajrá!
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:04:31

Ha mindenáron a miniszterelnökök nyakába akarod varrni, akkor a portugál vagy az észt miniszterelnök többet ölt meg lakosságarányosan, a többlethalálozási adatok összevetése alapján.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:09:12

@T.Jani: Vajon mit csinálhatott ez idő tájt Feri a KISZ KB titkáraként?Őt hogyan jellemezték? Vagy ő jellemzett másokat?:))
Válasz erre 

chrisred 2021.05.26. 16:10:30

@A Joda visszatér: Nekem nem úgy tűnik.

index.hu/kulfold/2021/05/07/a-hivatalosnal-tobben-haltak-meg-koronavirusban/
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:16:55

@BiG74 Bodri: Matyi a liberálidiotizmus állatorvosi lova. Elképzelem, hogy egyik reggel patákkal ébredne (már ha alszik egyáltalán) a keze helyén, és nem tudná elkezdeni a netes garázdálkodását.:)) Sztem kiugrana az ablakon:)
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:19:38

Hiába vergődik a Mátyás, a többlethalálozási mutatók alapján közel sem nálunk haltak meg a legtöbben covidban.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:25:21

Elkúrtátok. Nem kicsit, nagyon. Jutalmul immár tizenegy éve ellenzékben vagytok. Az isteni gondviselés...:)
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:32:35

Milyen volt böszmesége?
Nem tudom már. :)
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.26. 16:34:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Adócsökkentés: a minimálbért megadóztatta, a délutáni pótlékot eltörölte, az éjszakait lefelezte. Megemelte a nyugdíjjárulékot, azt adóvá alakította. Felemelte az ÁFA-t. A szabadság nagyobb része felett rendelkezik a munkáltató mint előtte.
De ezek nyilván nem a kisember hanem a gyárigazgató problémája.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 16:36:55

@mіdnight coder:
Nem, egy szóval sem mondtam, hogy bűn, hogy megírtad a szerinted érvényes igazságot.
Vincenttel kapcsolatban nem a véleményed a gond -az a te dolgod-, hanem a zaklató hozzáállásod, mely túlszaladt a blog határain, mint ahogy az sem érdekel, hogy letiltott - az meg az ő dolga-. Mint mondottam túlmentél egy emberileg elfogadható viselkedésen, amúgy leszarom, mert vincentet így is olvasom, viszont kommentálni már régebben sem volt nagyon kedvem. A viselkedésed erőszakos és folyamatosan pejoratív.

Viszont, ezt most már olyan szinten műveled, hogy tényleg önkéntelenül elkezdtem röhögni, ahogy megláttam, hogy megint telenyomtad a blogot a dolgaiddal. Bocs, de ez van, mondjuk én élvezem, jobb, mint dühöngeni.

Másrészről, elfogadható, átgondolható dolgokat írsz, de olyan intenzítással, olyan merevséggel, realítások teljes kizárásával, aztán fröcsögő vulgaritással, és annyiszor, hogy az már mulatságos. Mondanám, hogy alapíthatnál egy új keresztes rendet, de azért gondolom az ateizmusodba ez nem férne bele. Mondjuk nem is hiszem, hogy sokan lennétek egyszerre élő személyek ebben a rendben...

Summa summarum, egy szót nem írtam az igazságról, se általában, sem de facto, csak azt, hogy meglepődtem, hogy megröhögtettél, köszi!
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.26. 16:37:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ja devizahitelek: ők tették lehetővé, amikor ezen változtatni akartak a szocik, tiltakozott ellene! A jegybankelnök haverja meg az égig emelte a forint kamatát.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:40:16

Feri, nélküled...Nélküled soha nem lett volna meg a kétharmad. Ezt nem lehet eléggé megköszönni. Immár 15 éve.:)
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:42:48

@mіdnight coder: Hogy is gúnyolódtatok? “EB nélküled.” Koppantatok ezzel is.:))
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 16:44:23

@mіdnight coder:
Elek Gábor akkora nagy valaki, hogy ennyire magadra vetted, hogy letiltott? Nemá!
Tudod engem hány vérfideszes, mihazánkos tiltott le? És? Nem mozgat, az ő térfelén játszon ahogy akar, igazam úgy sem lehet, viszont kontraproduktív dolgokba nem megyek bele.
Nem tudom, hogy milyen érvágást okoztál neki, azt sem értem, miért adta fel ilyen könnyen, de túlmentél egy határon, ahol a korrekt ember megáll.
Azt meg mindenki tudja, hogy az igazság odaát van....
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 16:51:24

@mіdnight coder:
Ja, és nem hiszem, hogy visszavonhatatlanul megkárosítottad volna. Inkább úgy látom, hogy a kis bögöly addig csipkedett, zsizsegett, kellemetlenkedett amíg megunták és ott hagyták a trágyadombon fontoskodni. Ha ez jobb, akkor nagy harcos vagy!
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:51:58

@kunzoo: Maga Simon ismerte el távozásakor, hogy a devizahitel válság kezelése kapcsán komoly mulasztàsok terhelik a jegybankot és az akkori kormányt is.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.26. 16:52:16

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

alfahir.hu/2017/11/15/orban_gyurcsany_devizahitel_felelosseg_eladosodas_otthonteremtes_lakashitel

Nézd meg a második rövid videót.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 16:53:41

@BiG74 Bodri: Szánalmas, ahogy közösséget vállalat egy értelmes vitára képtelen gyakorló elmebeteggel.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 16:55:44

@mіdnight coder:
Most, mondj valami újat! Vagy legalább azt, hogy hányszor jön még ez a kommented....
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 16:57:51

@A Joda visszatér:
De tényleg vicces! Kíváncsi vagyok mi jön ki még belőle!
Amúgy kérlek mutass rá, hol vállaltam vele közösséget!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 16:59:20

@mіdnight coder:
Bocs, ezek már voltak!
Szülj másikat!
Válasz erre 

Vén motoros 2021.05.26. 17:01:22

Kétségbeejtő, hogy vannak olyan blogok - a blog tartalmától szinte függetlenül - amelyek praktikusan nem olvashatók, mert néhány pszichopata narcisztikus, mentálisan sérült agresszív elmebeteg furton-furt egymást anyázza. Elaknásítják a commentelő teret. Ez már csak azért is érthetetlen, mert ezek a gyógyíthatatlan bolondok elüldöztek innen mindenki mást, ergo a nyilvánosságból saját maguk zárták ki saját magukat. Körbefalazták magukat, mint Kőmíves Kelemen, aki beépítette a falba az asszonyt. De valójában én vagyok a hülye, hogy néha nem figyelek, és óvatlanul ide tévedek.
Uff, én beszéltem.
Quod scripsi, scripsi.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 17:05:01

@mіdnight coder:
Ez is volt!
Kezdesz megint unalmas lenni!
Hol van a világmegváltó Don? Figyelj, szélmalmot mutatok, roham!
Sancho még veled van, vagy már felakasztotta magát? A szamár is?Megértem...
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 17:09:34

@Vén motoros:
Á, már amúgy is elfogytunk, ha megnézed, csak néhány régi nick van, meg a két tömeg hülye, a birca, meg a brendel.
Ráadásul a kormánykritikus blogok valahogy szorulnak kifele, vagy fideszes hatás, vagy mint a vincent esetében ez a marha.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 17:13:42

@A Joda visszatér: Basszad telibe a ribanc kurva fogatlan szifiliszes gennyes picsájú tetvedék anyádat, amelyik a világra szart, te értelmi fogyatékos buzeráns faszszopó köcsögállat.
Válasz erre 

Sir Gombóc 2021.05.26. 18:12:37

Ennek a posztnak hugyoztak...
Válasz erre 

AvéCézárVavan 2021.05.26. 18:18:58

Mer' a Zorbán egy bunkó, és van egy széles réteg szerte e hazában, akinek ez bejön.
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:22:54

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:23:38

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:24:19

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:25:11

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.26. 18:27:29

@kunzoo:

Az Alfhír túl alacsony szint nekem, nem érdekel.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.26. 18:28:03

@kunzoo:

Végül mégis megoldották a problémát.
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:28:10

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.26. 18:28:45

@kunzoo:

Összességében csökkent az adóteher.
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:28:55

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:29:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem igaz. A GDP arányos adóteher kb ugyanannyi.
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:30:10

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.26. 18:30:22

@pincébezuhanási tudományok doktora:

A kisemberek a bérarányos terheket nézik, a GDP-arány a nagyurak dolga.
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:30:40

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 18:30:44

@pincébezuhanási tudományok doktora:
Talán ott nem vigyáztak eléggé és megüthette a fejét.
Az is klassz, hogy milyen kérdésen hasalt el...
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:31:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Magyarországon a béreket terhelő adók szintje a 3. Európában. Ennyit erről.
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 18:32:39

@mіdnight coder:
Innen a SZTAKI pincéjéből sportkommunikálok és új sportágat találtam, a pincébe zuhanást.

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.26. 18:32:57

@pincébezuhanási tudományok doktora:

Ezt kétlem. Bár az igaz, hogy ma is magas a teher. De kisebb mint az országrontó Gyurcsány-Bajnai szakértői kormány alatt.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 18:33:48

@pincébezuhanási tudományok doktora:
És akkor még nem is beszéltünk az üzemanyag áráról....
Válasz erre 

chrisred 2021.05.26. 18:34:01

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A bérből, fizetésből élő embereknek számít az áfa mértéke, mert a fizetésüket el kell költeniük az életmódjuk fenntartásához. A nagyurak a bevételük nagy részét elrakják megtakarításként, vagy külföldön verik el, nekik nem lényeges a magyarországi áfa.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 18:37:08

Tényleg a nép egyszerű fia orbán?
Tényleg!
Pejoratíve!
Nem is kicsi!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.26. 18:37:39

@chrisred:

Nem az ÁFA-ra gondoltam.
Válasz erre 

chrisred 2021.05.26. 18:38:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ez a hiba.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 18:51:28

@mіdnight coder:
Frissítsd az állományt!
Amúgy te sem vagy egy matyó hímzés!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 18:54:17

@mіdnight coder:
m.youtube.com/watch?v=vruyn8OPriI
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 19:05:17

@mіdnight coder:
Olyan klassz ez az interaktív beszélgetés....
Válasz erre 

Visceroid 2021.05.26. 19:10:21

"A vidék mindig is konzervatívabb volt, mint a városok lakossága "

Az lehet, de a Fidesz sosem volt konzervatív.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2021.05.26. 19:35:19

Ismét sok zöldséget hozott össze a libero csapt, miért? Mert sehogyan sem talál fogást a 11 éves kormányzáson, mely töretlenül előre viszi az országot.
Miért még? - mert az elenzék nem alkalmas a kormányzásra.
Egyszemélyes párt? Nem. OV helyére sok, theteséges fiatal, vagy fiatalbb FIDESZ-KDNP-n belüli vezetőt lehetne kiválasztani - bár kétségtelen, a II VH óta OV a legtehetségesebb magyar moniszterelnök, sőt, európai viszonylatban is párját ritkítja.
Igen, irányt szab, de a minisztériumok élén, s munkatársai között sok-sok tehetséges, szorgalmas munkatárs támogatja az ügyeket, az előrehaladást.
A FIDESZ irányt váltott, de nem most, 1994-ben, mikor elhagyta a liberális vonalat, megszaabdult egy-két liberális- de inkább libero munkatárstól, és nemzeti, konzervatív irány felé fordult, amit tovább erősített a KDNP szövetséges, a Kisgazdáktól az erre az irányra alkalmasak integrálása.
94-98 között is már jól kormányzott a FIDESZ, de nem értette meg még, nem elég jól kormányozni, ezt el is kell adni, megfelelő kommunikáció kell, és erő felmutatása.
A választók is változtak, már nem annyira buták, mint azok, akik 94-ben direktben visszaválasztották a kommunitákat és az ávósokat (leszármazattaik nyugodtan nevezhetők annak, azt a vonalat képviselték).
Szintúgy idő kellett ahhoz, hogy fel tudják venni a küzdelmet az üres demagógiával, a túlsúlyos bolsevik sajtóval. De ez is megtörtént, így haladunk tovább a 2012-es választások felé, ahol az összecsomósodott baloldali politikai hordalékkal kell felvenni a küzdelmet, amelynek egy programja van OV leváltása, s ehhez egy érv Mészáros Lőrinc.
Ez szerencsére kevés, mert ellenérv van száz, egy megújított, felemelt, kicsinosított, előre haladó ország, ennek megfékezéséhez kevés azsikertelenek irígysége.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 19:38:57

@s: Takarodj vissza az ótvaros valagú trippereres rohadt kurva anyádba, ahonnan elmásztál ki tudja mikor te ócska proli féreg. Ha nem , viszem a nagykalapácsot és én verlek vissza bele, mielőtt jól szájbakúrom a vén ribancot.:)
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 19:39:43

@Visceroid:
Nem tudom. Nekem ez a konzervatív vidék is idegenül hangzik. Most vagy a konzervatívat nem értem, vagy a vidéket, vagy a kettő együttesét.
Honnantól vidék a vidék? Budapesten kívül vidék? Nagyvárosokon kívül vidék? Jelenleg a vidék nem határolódik el, hiszen ez egy kis ország, kis lehetőségek terepe. A vidék jelentős része valójában nem a vidékből él, hanem a különböző központokban végzett munkájából. Igy a lakhely alapján van csak különbség.
A vidék népessége, koreloszlása miatt lehet ugyan konzervatív jegyeket mutató, valójában passzív kissé bezárkózó, de konzervatív?

Inkább pont távolabbról figyelhetnek, teljesen más nézőpontból, mint egy adott áramlatban sodródó. Persze ebből a távolságból könnyebben is lehet befolyásolni őket, ha van eszköz. Márpedig van.
Ahogy a fidesz, úgy szerintem a vidék sem "konzervatív".
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 19:40:04

Ferikém, immár 15 éve... Köszönjük balfaszkodásaidat, nélküled nehezebb lenne.:)
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2021.05.26. 19:42:05

Ismét sok zöldséget hozott össze a libero csapat, miért? Mert sehogyan sem talál fogást a 11 éves kormányzáson, mely töretlenül előre viszi az országot.
Miért még? - mert az ellenzék nem alkalmas a kormányzásra.
Egyszemélyes párt? Nem. OV helyére sok, tehetséges fiatal, vagy fiatalabb FIDESZ-KDNP-n belüli vezetőt lehetne kiválasztani - bár kétségtelen, a II. VH óta OV a legtehetségesebb magyar miniszterelnök, sőt, európai viszonylatban is párját ritkítja.
Igen, irányt szab, de a minisztériumok élén, s munkatársai között sok-sok tehetséges, szorgalmas munkatárs támogatja az ügyeket, az előrehaladást.
A FIDESZ irányt váltott, de nem most, 1994-ben, mikor elhagyta a liberális vonalat, megszabadult egy-két liberális- de inkább libero munkatárstól, és nemzeti, konzervatív irány felé fordult, amit tovább erősített a KDNP szövetséges, a Kisgazdáktól az erre az irányra alkalmasak integrálása.
98-2002 között is már jól kormányzott a FIDESZ, de nem értette meg még, nem elég jól kormányozni, ezt el is kell adni, megfelelő kommunikáció kell, és erő felmutatása is.
Szerencsére a választók is változtak, már nem annyira buták és tájékozatlanok, mint azok, akik 94-ben direktben visszaválasztották a kommunistákat és az ávósokat (leszármazattaik nyugodtan nevezhetők annak, azt a vonalat vitték, képviselték tovább).
Szintúgy idő kellett ahhoz, hogy fel tudják venni a küzdelmet az üres demagógiával, a túlsúlyos bolsevik sajtóval. De ez is megtörtént, így haladunk tovább a 2012-es választások felé, ahol az összecsomósodott baloldali politikai hordalékkal kell felvenni a küzdelmet, amelynek egy programja van OV leváltása, s ehhez egy érv Mészáros Lőrinc.
Ez szerencsére kevés, mert ellenérv van száz, egy megújított, felemelt, kicsinosított, előre haladó ország, jobban, szabadabban élő lakóival, polgáraival, ennek megfékezéséhez kevés a sikertelenek irígysége.
(sorry, beírtam mégegyszer sok hiba volt benne,
az előző törölhető)
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 19:42:17

Matyika, megint koppantál:

magyarnemzet.hu/belfold/tobblethalalozas-hazank-az-unios-kozepmezonyben-9698969/
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 19:43:06

Matyi te, hallod e?

magyarnemzet.hu/wp-content/uploads/2021/04/+otf/746w/911852001halalozas.jpg
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 19:45:41

@mіdnight coder: "A világ jobb lesz attól, ha az ilyen csökönyös vadbarmok megszívják."

Igen, te vagy rá az élő példa. Engem megnyugtat, hogy nem szaporodsz..:)))
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 19:46:14

magyarnemzet.hu/wp-content/uploads/2021/04/+otf/746w/911852001halalozas.jpg
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 19:47:34

@apro_marosan_petergabor:
Ez is vicces volt! Jó párt alkottok a Matyival, már ami a mulattatásomat illeti!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 19:50:11

@apro_marosan_petergabor:
Apropó, horda vagy hordalék?
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 19:54:46

Hahó! Trombitás Alfréd! Amúgy te ilyenkor merre leledzel? Benézel a kommentek közé néha?
Válasz erre 

s 2021.05.26. 19:55:01

@Vén motoros: "a nyilvánosságból saját maguk zárták ki saját magukat"

Jobb, mint a kitiltás. Azt hiszik, hogy olvassák őket, pedig kurvára nem.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:07:27

@pincébezuhanási tudományok doktora: Csak már nem a gazdagok fizetik, engedelmeddel, Doktorom.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:12:48

@A Joda visszatér: Kurva az anyád. A strici után, akinek a fattya vagy, már csak te baszod pinán, seggbe, szájba. (A sorrend nem biztos.)
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:17:40

Mindenki basszon szájba minenkit. Én csak nézem.
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 20:18:09

@s: Így van. A szegények szívnak vele.

Jaj! El ne felejtsem!

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 20:18:49

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:19:43

A kurva anyátokat.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:21:21

Baszódjatok fel a rothadt gecibe.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:22:27

Basszátok telibe a buzi kurva rohadt anyátok retkes picsáját.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:24:00

Rohaggyáel!
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 20:24:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A szocik alatt 39 százalék volt, most 37,6.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:24:41

Az anyátok egy szifiliszes ribanc.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 20:24:50

@s:
Mi van már?
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.26. 20:25:35

@mіdnight coder:

youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:26:55

@BiG74 Bodri: Bassza szájba az egész kibaszott szifiliszes - fideszes, vazelines faszú lepratelep a kibaszott kurva rohadt anyját. Ez van.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 20:26:59

@s:
Mi ez az impertinencia? Nagyon könnyen gladiátorképzőben találhatod magad!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 20:28:11

@s:
Ja, hát tőlem mehet....
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:28:46

@BiG74 Bodri: Basszad telibe a fogatlan ribanc anyád mocsok pofáját, te buzibaszó kretén fasz.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 20:30:26

Kurva az anyátok.
Válasz erre 

birka menet 2021.05.26. 20:57:09

@apro_marosan_petergabor: "Ismét sok zöldséget hozott össze a libero csapt, miért? Mert sehogyan sem talál fogást a 11 éves kormányzáson, mely töretlenül előre viszi az országot."

Na megjött A NAP HÜLYÉJE!
Ez a két sor is elég volt belőled VALÓSÁGTAGADÓ fidióta, a többivel fárasszák magukat az elmeorvosaid!
Válasz erre 

birka menet 2021.05.26. 21:05:21

@apro_marosan_petergabor: "Szerencsére a választók is változtak, már nem annyira buták és tájékozatlanok, mint azok, akik 94-ben direktben visszaválasztották a kommunistákat és az ávósokat"

Te jó ég, hiszen te vagy itt a legjobb példa rá, hogy a fidernyák szavazó olyan buta mint a sárga föld! A direktben visszaválasztott komcsikra meg a legjobb példa orbán, kötéllaca, az ávósokra meg 3/3-osakra meg Varga Juci.

Nekem az az érzésem, hogy téged a Soros pénzel, hogy minél többet mutasd a világnak elrettentési célból, hogy mekkora mélysötétség lények vagytok ti fidióták.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.26. 21:07:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ha valaki sokat keres, akkor talán. Az átlagfizetésig inkább növekedett. Aki kevesebbet keres, az rosszabbul járt. Az általad emlegetett kisember mennyit keres?
Válasz erre 

s 2021.05.26. 21:08:27

@apro_marosan_petergabor: "Mert sehogyan sem talál fogást"

Dehogynem, baszod. A nyakánál lesz az. Illik szépen a hurokba. Minden fasz diktátor így végzi. Mussolinit leszámítva, mert azt a lábánál fogva akasztották fel egy Esso kútnál, aztán szétvágták bicskákkal.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 21:08:34

@s:
Lazulj ember, két hónapja sincs, hogy édesanyám meghalt. Fogd vissza magad, koncentrálj a fideszesekre!
Válasz erre 

s 2021.05.26. 21:10:21

@BiG74 Bodri: Ne haragudj, kérlek. Fogadd együttérzésem.
Válasz erre 

oassasa 2021.05.26. 21:30:57

" magyar vidék, amely saját fiának tekinti a miniszterelnököt"

Ezt a hülyeséget ki találta ki ? Ezt egy kicsit bővebben kellene kifejteni.
Válasz erre 

A Joda visszatér 2021.05.26. 21:31:30

@s: Kihegyezem a buzi fejedet, aztán visszakalapállak az ótvaros kurva anyád redvás picsájába.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 21:36:34

@A Joda visszatér: Anyád végbele vazelinos, mert a vazelinos faszodat toltad bele, úgy hogy a vége a mocsok pofáján jött ki. Te vagy az, aki egyszerre tudod segbbe és pofán is baszni a ribanc kurva rohadt fogatlan szifiliszes anyádat.
Válasz erre 

s 2021.05.26. 21:37:06

@A Joda visszatér:

Kurva az anyád.
Válasz erre 

oassasa 2021.05.26. 21:44:15

Világ bonyolult, a vidéki ember egyszerűbben gondolkodik és sok dolgot nehezebben ért meg. Itt valaki leírta a véleményét, hozzá lehet szólni és aki szétbarmolja ismétlésekkel, oda nem illő dolgokkal a blogot azt ki kell zárni. SŐT !!
Ez olyan nehéz dolog ?
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.26. 21:47:26

@s:
Köszönöm!
Értelek, nincs gond!
Válasz erre 

pincébezuhanási tudományok doktora · http://youtu.be/mymvU1Yydvw?t=640 2021.05.27. 06:41:06

Ritka mocskos lett szeka komment szekciója.
Válasz erre 

arthurthedent 2021.05.27. 07:52:56

@mіdnight coder: "Megnyomod a "death per 1M pop", és kiderül, hogy Orbanisztán világelső a koronavírus halálozásban, Orbán Viktor világelső koronavírus elbaszásban. A valódi meccseket kurvára elvesztette."

Aztán persze kiderült, hogy Magyarország első a korona halálozások mérésében is, más országok meg rendre háromszorosan meg tízszeresen alábecsülik a korona halálozásokat.

De persze ez a hír már nem passzolt a hitvilágodba és ezért simán ignorálod. Magadat hülyíted, ha már más nem hisz neked. :(
Válasz erre 

Andy73 2021.05.27. 09:03:37

A baloldalon sincs alternatíva. Még a baloldali blogger számára is cs Orbán létezik, csak róla tud írni. Így nem meglepő Orbán sikere, a sorozatos kétharmados sem.
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2021.05.27. 09:55:35

@Andy73:

Homo fideszbirkuszom, az ellenzéki alternatíva az az, hogy Puytini gyarmata helyett Európa, orbáni diktatúra helyett parlamenti demokrácia, a pofabefogós cseléd társadalm helyett pogári demokrácia és civil kurázsi, a Homo fideszbirkuszok helyett meg Homo sapiensek. Mindegyik célt azonnal lehet teljesíteni Orbán bukása után. A Homo fideszbirkusznak a Homo sapiensszé válásá azonban valószínüleg eleve reménytelen vállalkozás, nem is lesz szabad ezzel pocsékolni az időt.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 10:13:04

"@konrada: "mi a tököm van"
Kérdezem meg megint ugyanott ugyanúgy, amikor azt látom, hogy matyi egy szeka címlaposon - ami már 2 napja kint van - alig karcolja a 300 beírást: értetlenkedve, őszinte pillanatomban...
Válasz erre 

István Tamasi 2021.05.27. 10:16:01

Az elmebeteg suttyó azt hiszi, ha pecsétes, gyűrött, kihízott öltönyben szotyit köpköd akkor attól elfogadják őt amagyermeberk akiket ő kiszipolyozott és meglopott.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 10:25:48

@apro_marosan_petergabor:
"94-98 között is már jól kormányzott a FIDESZ, "
Szerintem meg a 94-98 közötti kormányzás kifejezetten sz.r volt a népnyúzó csomagjával, az infláció szétpörgetésével, a nyugdíjjárulék megadóztatásával, a mindent kiárusító privatizálásával...

...igaz, akkor nem is a fidesz volt...;)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 10:29:02

@Homo fideszbirkusz:

Nem kérünk a polgári demokráciátokból, de sajnos még benne élünk. A jövő efladata a leépítése.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 10:29:35

@BiG74 Bodri: "@s:
Mi van már? "

...hát nem mindenki bírja, ha nyugtatóra iszik: különösen úgy este felé...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 10:30:02

@kunzoo:

Majd nőttek a bérek.
Válasz erre 

citrix 2021.05.27. 10:53:31

A nép egyszerű fia volt pl.: Hitler, Sztálin, Rákosi, Kim Ir Szen is, csak a példa és az ismertség kedvéért. Egyszemélyes párt éléről azt tettek amit akartak saját hazájukban, az első kettő pedig még a meghódított területeken is. A nép egyszerű fiai, akikért rajongtak (próbáltak volna nem rajongani) hazájukban.
Nyilván csak a példa kedvéért és nem a párhuzamért hiszen a Nemzetvezetőnk demokratikusan lett sokadszorra is megválasztva szabad és tiszta, egyenlő feltételeket szabó választásokon. A hatalom végrehajtó és törvényalkotó ágai függetlenek egymástól és ellenőrizhetőek, számonkérhetőek. A személyi kultuszt hírből se ismeri, az már csak a véletlen műve hogy ő maga vagyonnal nem rendelkezik ám minden sógor-koma-jóbarát és pereputty pár év alatt multimilliárdos lett kizárólag állami megrendeléseket elnyerve. Van ez így...
Válasz erre 

belekotty 2021.05.27. 11:38:34

@apro_marosan_petergabor: "94-98 között is már jól kormányzott a FIDESZ," - aha. És Horn Gyula volt a miniszterelnök. Te aztán képben vagy!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 11:52:54

@István Tamasi:

"Az elmebeteg suttyó azt hiszi, ha pecsétes, gyűrött, kihízott öltönyben szotyit köpköd akkor attól elfogadják őt amagyermeberk akiket ő kiszipolyozott és meglopott."

2002-2010 között viszont nem csak loptak, hazudtak, de még a gazdaság menedzseléséhez sem értettek.

Akkor, amikor konjunktúra volt, 2003-tól 2007-ig annyira alul teljesített az ország, hogy ez ezer mlliárdokban mérhető GDP jövedelem elmaradásban jelentkezett.

A magyar GDP volumenváltozása a katasztrofális gazdaságpolitika miatt alacsonyabb a 2003–2007-es években, mint a többi 9 kelet-európai országban. Például a bruttó hazai termék (GDP) volumenének változása/%/ 2007-ben, az utolsó "békeévben":

Csehország: 5,6, Észtország: 7,7, Horvátország: 5,3, Lengyelország: 7, Lettország: 10
Litvánia, 11,1, Románia: 7,2, Szlovákia: 10,8, Szlovénia: 6,9

ÁTLAG: 7,96, MAGYARORSZÁG: 0,2

www.ksh.hu/stadat_files/gdp/hu/gdp0001.html

A magyar GDP növekedés 2007-ben 39,8-szer kisebb volt, mint a kelet - európai országok átlaga.
55,5 szer kisebb a litvánnál, 54-szer kisebb a szlováknál.

2003-tól a pénzügyi válságig tartó időszakot ez a növekedési ütem elmaradás jellemezte, aminek következménye a GDP jövedelem elmaradás. Ennek összesített értéke 2003-2007 között: 6.332 milliárd Ft

polgariszemle.hu/.../229-az-unios-felzarkozasunk..

2003-2007 között a bruttó államadósság GDP arányosan 57,6%-ról 71,6%-ra, 9. 574 milliárd Ft-ról 16.757 milliárd Ft-ra nőtt. Ez 7.183 milliárd Ft növekmény. A V3 országok adósságnövekedési átlaga eben az időszakban GDP arányosan 6,3% volt. Az adósság növekedési különbség: 14 százalékpont. Ha Magyarországon is a V3 országok adósság növekedésének megfelelő ütemben nőtt volna az államadósság, akkor ez 7.183 milliárd Ft helyett 603 milliárd Ft lett volna. A többlet: adósság növekedés: 6.580 milliárd Ft.

Az elmaradt GDP jövedelem és az extra adósság növekedés összege 2003-2007 között: 12.912 milliárd Ft.

A 2002- 2010 közötti gazdasági ámokfutás 2010 utánra áthúzódó terhei:

A költségvetési lyukak befoltozására 2008-2009-ben elköltött 12,8 milliárd euro IMF-EU hitel 2010 utáni visszafizetése akkori árfolyamon 4.172,8 milliárd Ft-ba került.

A lakosság devizaadósságának forintosítása 2010 után 8 milliárd euróba került, ez akkori árfolyamon 2.608 milliárd Ft volt.

Az állam külső devizaadósságának csökkentése 2010 után az önfinanszírozási program keretében 9 milliárd euróba került, ez akkori árfolyamon 2.934 milliárd Ft volt.

PPP beruházásokból fakadó terhek: 2.853 milliárd Ft
Önkormányzatok adósságkonszolidációja: 1.344,4 milliárd Ft
MÁV, BKV, Malév, kórházak adósságkonszolidációja: 310 milliárd Ft

Összesen: 14.222 milliárd Ft

A 2003-2007 között elmaradt GDP jövedelem, extra adósság növekedés, valamint az áthúzódó terhek (államadósság megnövekedett kamatterheit nem is számolva) együttes összege:

27.137 milliárd Ft.

Ez kb. a 2008-as magyar GDP. Horvátország anyagi veszetéségét a délszláv háborúban 27 milliárd USD-ra becsülik, ez akkori áron megfelelt kb. 6.500 milliárd Ft-nak!

Kedves Ellenzék!

Mielőtt ilyen nagyívű megállapításokat tesznek ("kiszipolyozott és meglopott" magyar emberek), legyenek szívesek először körülnézni a saját házuk táján!
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 11:53:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az átlagbér kiszámításánál nem veszik figyelembe a közmunka bérét. A mediánbérröl gondosan hallgatnak.
Az árakat is tedd hozzá.
Adókról beszéltünk, erre bedobod ezt. Egyébként ha euróban számolod, már nem ennyire rózsás a kép.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 11:56:37

@atomic power 1986DucaDuca:
Járai mester feltolta az alapkamatot, erős lett a forint. Kivitel drága, import olcsó volt. A nép fogyasztani akart, maga Viktor védte meg a devizahitelezés intézményét. Viktor embere, Járai vastagon benne volt.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 11:58:08

@Andy73:
Ebben teljesen igazad van.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 11:59:40

@kunzoo:

A médián az átlag 80 %-a.

Euróban szémolni a béreket abszurd, mert az árak se euróban vannak. A forint erős, a magyar piac forintalapú.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 12:02:18

@kunzoo:
"Egyébként ha euróban számolod, már nem ennyire rózsás a kép. "

Ez így van!

...igaz nem is annyira savanyú, mint a hasonlított időszak képe..
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 12:14:33

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ettől még lehet:
Nettó átlagbér 2009 - 123 557 Ft
Euró átlagárfolyam 2009 - 280,58 Ft
= 440,36 €/hó

Nettó átlagbér 2020 - 268 405 Ft
Euró átlagárfolyam 2020 - 351,17 Ft
= 764,32 €/hó

Szóval ha nem is rózsás - forintban 117%-os - de euróban is 73%-os az átlag nettó növekedése.
...szóval azért nem is savanyú.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 12:17:00

@konrada:

Mindent lehet, de euróban nem mutatja a valós életszínvonalat. Ugyanis a magyar helyzet NEM az, hogy az árak együtt mozognak az euró árfolyamával.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 12:23:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Én nem is veled vitatkoztam, hanem az előzményeddel, aki azt hitte, hogy euróban aztán nagy bukta van, pedig bármely euróban lévő ország összetenné a kezét, ha az átlagbérük 73%-kal nőtt volna.

(Mondjuk az más kérdés, hogy a béka fenekéből kezdtük a számolást...)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 12:25:08

@mіdnight coder:

Kit érdekel hol végzett Kovács? Mi ennek a jelentősége?

Se én nem vagyok kommunista, se Orbán nem az.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 12:25:38

@kunzoo:

"Járai mester feltolta az alapkamatot, erős lett a forint. Kivitel drága, import olcsó volt. A nép fogyasztani akart, maga Viktor védte meg a devizahitelezés intézményét. Viktor embere, Járai vastagon benne volt."

Engem nem érdekel, hogy Járai mit csinált, O.V. mit mondott. Engem az érdekel, hogy ki volt hatalmon. Mindig a hatalmon lévőké a kizárólagos felelősség. A többi csak hablaty!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 12:25:52

@konrada:

Szerintem a legjobb statisztika a nyugati átlaghoz viszonyított.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 12:36:37

@mіdnight coder:

A seggtánc holnap este lesz.

Legyél ott 15 perccel előadás előtt, hogy be tudj öltözni!

2 számod is lesz: sima seggtánc, majd pincébe zuhanás gumifúval.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 12:55:53

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
A Dacia Lodgy 1 év alatt drágult 900 ezer forintot. A modell bevezetése óta 2 milliót. Egy szívó benzines Suzuki Vitara annyiba kerül használtan mint három éve újonnan.
Haverom házát most értékelte fel a bank 41 millára, hat éve húszért vette.
Az emelkedő bér még jobban emelkedő ütemben inflálódik el.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 12:59:04

@atomic power 1986DucaDuca:
Ezzel a látásmóddal könnyű az élet. Csak aztán most nem ér bármiben is szidni az ellenzéket. Nincs beépített emberük mint nekik Járai. Soros papa sincs hatalmon.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 13:01:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az építési vasra napi árat kapsz az éppen aktuális euro árfolyam alapján.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 13:03:24

@kunzoo:

A kisember nem autóárak alapján él.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2021.05.27. 13:04:05

@BiG74 Bodri: hordalék.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2021.05.27. 13:05:20

@belekotty: Kis butus, az egy elírás, melyet egy hozzászólással lejjebb javítottam. Nosza, olvasd el.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 13:08:44

@mіdnight coder:

Isten ismerte a dohányt, a Biblia szerzői viszont nem.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2021.05.27. 13:13:31

Ismét sok zöldséget hozott össze a libero csapat, miért? Mert sehogyan sem talál fogást a 11 éves kormányzáson, mely töretlenül előre viszi az országot.
Miért még? - mert az ellenzék nem alkalmas a kormányzásra.
Egyszemélyes párt? Nem. OV helyére sok, tehetséges fiatal, vagy fiatalabb FIDESZ-KDNP-n belüli vezetőt lehetne kiválasztani - bár kétségtelen, a II. VH óta OV a legtehetségesebb magyar miniszterelnök - aki használja is tehetségét, sőt, európai viszonylatban is párját ritkítja.
Igen, irányt szab, de a minisztériumok élén, s munkatársai között sok-sok tehetséges, szorgalmas munkatárs támogatja az ügyeket, az előrehaladást (egyszerű példa, a FID-KDNP az európai pályázatok gyakorlatilag 100%-át lehívja, ezy a maszop-szadesznél 50-60% volt...).
A FIDESZ irányt váltott, de nem most, 1994-ben, mikor elhagyta a liberális vonalat, megszabadult egy-két liberális- de inkább libero munkatárstól, és nemzeti, konzervatív irány felé fordult, amit tovább erősített a KDNP szövetséges, a Kisgazdáktól az erre az irányra alkalmasak integrálása.
98-2002 között is már jól kormányzott a FIDESZ, de nem értette meg még, nem elég jól kormányozni, ezt el is kell adni, megfelelő kommunikáció kell, és erő felmutatása is.
Szerencsére a választók is változtak, már nem annyira buták és tájékozatlanok, mint azok, akik 94-ben direktben visszaválasztották a kommunistákat és az ávósokat (leszármazattaik nyugodtan nevezhetők annak, azt a vonalat vitték, képviselték tovább).
Szintúgy idő kellett ahhoz, hogy fel tudják venni a küzdelmet az üres demagógiával, a túlsúlyos bolsevik-libero sajtóval. De ez is megtörtént, így haladunk tovább a 2012-es választások felé, ahol az összecsomósodott baloldali politikai hordalékkal(konglomerátum, amelyet a ráragadt mocsok a hatalomvágy és a közös sikertelenség tart csak össze) kell felvenni a küzdelmet, amelynek egy programja van OV leváltása, s ehhez egy érv, Mészáros Lőrinc.
Ez szerencsére kevés, mert ellenérv van száz, ezer, egy megújított, felemelt, kicsinosított, előre haladó ország, jobban, szabadabban élő lakóival, polgáraival, ennek megfékezéséhez kevés a sikertelenek irígysége.

(Sorry, csak azért ismételtem, finomítva, hogy a javított hozzászólás maradjon az agyakban - már ahol van...:)
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2021.05.27. 13:41:36

@atomic power 1986DucaDuca:

Homo fideszbirkuszom, az a szép a te tengernyi statisztikádban, hogy egynek még te se hiszed el, kettőnek meg hogy a kutya se olvassa el. Még te se, csak látalanban becopizod a Homo Rogánbirkusz brigád küldött neked a Home office trollnak, hogy itt a mai meló.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 13:41:57

@kunzoo:
Hát lehet autóban is!
(azt már tisztáztuk: nettó forint átlagbér 217%-a 2009-esnek)
2009-es kompakt autók forint alapárai (szemelvények):
VW Golf: 4,691 M
Opel Astra: 4,64 M

2021:
VW Golf: 6,89 M - 146%-os növekedés.
Opel Astra: 6,83 M - 147%-os növekedés.

Azaz 2009-es átlagbérből egy kompakt autóért cca. 38 havi átlagbért kellett kiadni, 2021-ben 25,5 havit. (Miközben az autók ára euróban, nyugaton is cca. 20%-ot nőttek.)

...szóval megint nem talált, miben voltak jobbak Fletóék, de lehet még próbálkozni, hátha!;)))
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2021.05.27. 13:43:49

@apro_marosan_petergabor:

Homo fideszbirkuszom, az hogy te egy évszámot kijavítottál, az cseppet sem fogja a normális embereket arról meggyőzni, hogy a maradék 27 sorod alapján ne lennél komplett elmebeteg.
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2021.05.27. 13:48:59

@konrada:

Homo fideszbirkuszom, zuhanj le a valóság talajára, ne álmodozz milliós autókról, úgyse tudod te azt te hitel nélkül megvenni, hanem azt mondd meg, hogy mennyit kellett ma a CSOK-kal meg egyéb orbáni őrültségekkel felnyomott lakásért egy magyar fiatalnak dolgoznia?
Segítek, a legokosabbjának egy percet sem, mert már le is lépett a ti Hom o fideszbirkusz rezsimetekből, majd hülye lesz belerokkanni a NER feudalizmusba.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 13:57:46

@Homo fideszbirkusz:
Nézd, a számokkal vitatkozzál, mert ez így csak önmagad minősítő vagdalkozás.
...szóval ha okosnak akarsz mutatkozni, írd le, mennyi volt 1 nm átlagár 2008 elején, és 1 havi nettó átlagból mennyit tudtál volna megvenni, és mennyit a 2020-asból most.
(Na jó, ez esetnél én is eltekintek a 2010-estől, mert úgy alávágott a devizáslufi kidurranása a lakáspiacnak, hogy sok tízezer lakás ömlött jóval a 2008-as ár alatt a piacra, mert még akkor is jobban jöttek ki, mintha a bank árulta volna ki a fejük fölül...)
Válasz erre 

kvadrillio 2021.05.27. 14:06:29

SZÉÉÉÉGYEN !!!!! A SZOCIALIZMUSBAN ELSŐ HELYEKEN VOLTUNK A PISA-TESZTEKEN IS !!!!!
AZUTÁN GYÜTTAZORBÁN ! SZEGREGÁLTA AZ ISKOLÁKAT, A JÓ TANÁROKAT A MAGÁNISKOLÁKBA VITTÉK, AZ ÁLLAMIBAN MARADTAK A SELEJTESEK ÉS MOST ITT TARTUNK ! NEM TUDNAK A GYEREKEINK SE SZÁMOLNI, SE OLVASNI...STB... ! SZÉÉÉÉGEN ! ROSSZAK A TANÁRAINK IS ! A SZEGÉNY CSALÁDOK SZÁMA HALMOZOTTAN JELENTKEZIK ! HÜJJJEORBÁN MEG ÉPÍTI MILLIÁRDOKBÓL A TEMP------LOMOKAT, ELAVULT GRÓFI KASTÉLYOKAT MINTHA AZOK SEGÍTENÉNEK A TANULÁSBAN., INKÁBB AZ ELHÜLYÍTÉSBEN ! ORBÁN 30 ÉV ALATT TÖBBET ÁRTOTT AZ IFJÚSÁGNAK MAGYARORSZÁGOK, MINT EGY 100 ÉVES HÁBORÚ !!!!!

A TEMPLOMOKRA KÖLTÖTT PÉNZEN INKÁBB A DIÁKOKNAK KELLETT VOLNA TABLETEKET, SZTECHNIKAI-INFORMÁCIÓS TANULÁSHOZ SZÜKSÉGES ESZKÖZÖKET BESZEREZNI !!!
ORBÁN BE KELLENE ZÁRNI EGY TEMPLOMBA 30 ÉVIT, OCCT IMÁTTTTKOZZON OTT KEDVÉRE !

Kompetenciamérés az iskolákban, elmaradtunk az OECD-átlagtól
DROTI20150117013
Forgács Marietta
Forgács Marietta
követés
2021.05.27. 11:52

Az Oktatási Hivatal (OH) szerdán tartotta a 6., a 8. és a 10. évfolyamos diákok szövegértési képességét és matematikai eszköztudását vizsgáló országos kompetenciamérést.

A hivatal közleményében azt írja, a mérés minden adott évfolyamon tanuló diák számára kötelező. Az országos kompetenciamérés a tanulók szövegértési képességét és matematikai eszköztudását térképezi fel, ezért a feladatsorok a vizsgált területeket részletesen lefedő, különböző nehézségű kérdésekből állnak. A mérés fontos célja az intézmények teljesítményének nyomon követése – írták.

Az országos kompetenciamérést a kétezres évek elejénindították, tehát most már több mint húszéves története van

– utalt vissza a kezdetekre Halász Gábor oktatáskutató.

Akkor Magyarország az elsők között volt az OECD-közösségben, amely egy olyan rendszert hozott létre, amelynek segítségével képet kapunk minden egyes magyarországi iskola teljesítményéről, és amennyiben úgy látjuk, hogy nem jól teljesít, be tudunk avatkozni.

A szakember hozzátette, az egyedülálló, de bonyolult minőségbiztosítási eszközrendszer folyamatos fejlődésen ment keresztül, amíg a mai rendszer kialakult.

Ennek köszönhetően jött létre az is, hogy a kétezres évek második felében egyéni tanulói azonosítót vezettünk be, amely lehetővé teszi nemcsak az iskolák értékelését, hanem akár egyes tanulók azonosítását, akikkel mondjuk előrehaladási tanulási problémák vannak, természetesen a megfelelő adatkezelési garanciák mellett.

Magyarország az OECD-átlag alatt

Hozzátette, a kétezres évek végén volt egy kiugró periódus, amikor javultak az eredmények, de ez csupán átmeneti időszak volt. Az oktatáskutató hozzátette, a vizsgálatból kideríthető, hogy Magyarországon rendkívül erős az összefüggés a tanulók iskolai teljesítménye és a családok szociális-pénzügyi háttere között.

A magyar oktatási rendszer más országokéhoz képest sokkal kevésbé képes kompenzálni a családi eredetű hátrányokat, és ebben nem nagyon történt változás az első mérések óta.

Kapcsolódó
Újra kiállította a bizonyítványt a magyar iskolákról a PISA-teszt
Újra kiállította a bizonyítványt a magyar iskolákról a PISA-teszt

A magyar 15 évesek eredménye kicsit javult, de így is gyenge: kijöttek a legfrissebb PISA-eredmények, Kína tarol, mi a futottak még kategóriában.

A legutóbbi eredmények szerint, ahogy arról az Index is beszámolt, a magyar diákok átlagpontszáma kismértékben javult a legutolsó felméréshez képest, de 2009 óta így is mindhárom területen romlás látszik: olvasásban 18, természettudományokban 12, matematikában 9 pontos a visszaesés az elmúlt tíz évben. Emelkedett a nagyon gyenge teszteket írók aránya is:

OLVASÁSBAN 8, TERMÉSZETTUDOMÁNYOKBAN 9 SZÁZALÉKKAL TÖBBEN VANNAK AZOK, AKIK LEGFELJEBB A KETTES SZINTRE JUTOTTAK EL A PISA HATOS RENDSZERÉBEN.

Olvasásból a holtversenyes 30., matematikából a 33., természettudományos területen a 32. legmagasabb helyet érték el a magyar tanulók a 79 vizsgált ország, országrész között.
Covid-hatás a tanulásban

Halász Gábor úgy véli, már az idei mérés eredményeiben észrevehető lesz a távoktatás hatása, amely valószínűleg elmélyítette a különböző hátterű, különböző társadalmi rétegekből érkező tanulók közötti szakadékot.

Az, hogy mennyire voltak sikeresek a tanulásban a tanulók, alapvetően függött attól, hogy mennyire volt hozzáférésük az informatikai eszközökhöz, és ebben óriási különbségek voltak a különböző szociális hátterű tanulók és családok között.

A felmérésben idén 3036 iskola több mint 278 ezer diákkal vesz részt: a 6. évfolyamból 91 994-en, a 8. évfolyamból 98 511-en, a 10. évfolyamból pedig 87 801-en. A sajátos nevelési igényű tanulók egy szűk csoportját nem érinti a mérés.

(Borítókép: Diákok kitöltik a feladatlapokat a központi írásbeli felvételi vizsgán egy orosházi gimnáziumban 2015. január 17-én. Fotó: Rosta Tibor / MTI)

SZÉÉÉÉÉÉGYEN, AHOL MA A TANULÓIFJÚSÁG TART ORBÁN MIATT.....,MAGYARORSZÁGON !
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 14:11:41

@Homo fideszbirkusz:
Na jó, tudom, lehetetlent kértem, mert adatolás az nem megy neked, te a fikázásban vagy jó, így segítek (Azt tisztáztuk, hogy a nettó átlagbér 10 év alatt 213% lett)
Használt lakás országos nm ár:
2009 - 154 ezer Ft
2020 - 272 ezer Ft
Növekedés 177%
Új:
2009 - 290 ezer Ft
2020 - 551 ezer Ft
Növekedés 190%

Azaz 1 havi átlagból még lakásnégyzetmétert is többet lehet venni most.

...szóval mehetsz Kunzooval kutatni tovább, miben is volt jobb akkor az átlagembernek....
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 14:17:17

@konrada:
Ja, ha már belementünk, elképesztő még így utólag is, mennyire alápakolt a piacnak a devizalufi: 10-15%-ot csökkentek 2008-hoz képest 3 év alatt a lakásárak, miközben az infláció összességében közel volt a 20%-hoz.

Tényleg megint olyanokat akarunk, akik egyszer már így elqrták???
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 14:19:02

@konrada:
Mi ez az ökörség, hogy használt lakás országos négyzetméter ár?
Mi az átlagbéres baromkodás mellette?
Egyrészt az átlagbérről mör jó pár helyen leírták, így önmagában lófasz esti fényben. A lakásárnál sem érdekel, hogy átlagosan mennyi, ha a megyei régiómban alsó hangon, háromszoros drágulást éltem meg.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 14:20:07

@mіdnight coder:
Matyi drága! Ezek szerint nem csak a versek szövegeit nem tudod, de a számtannal is problémád van, mert szerinted a 213% és 146-190% között az eltérés 0.

Van még út lefelé?
(Mert a csapóajtós süllyesztőn már rég túl vagy...)
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 14:22:11

@BiG74 Bodri:
Ráadásul, a fizetésem két éve érte el a szimpla 2008-as értéket, tekintve, hogy a gazdasági válság hazavágta a munkahelyemet.
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 14:26:58

@BiG74 Bodri:
A helyzet egyszerű: nem te vagy egyedüliként az ország. Így
- mivel nem tudhatom, neked mennyi volt és mennyi a jövedelmed,
- milyen autód volt akkor, milyen most,
- mennyi a lakhelyeden a nm ár akkor és most,

...és mivel ezekkel nem tudok számolni, viszont a polémia kezdete az volt, miben lehet az átlagemberre vetítve kihozni jobbra azt az időszakot, lődöztem ki átlagadatokkal azokat a felvetéseket, amik jöttek.

(Hogy értsd: nem számolhatok matyiban, mert akkor ő még normálisabb volt, így tutira jobban keresett, mint most elmeroggyant állapotában, szóval ha vele számolnék, teljesen más jönne ki, mint amikor az átlaggal!;))
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 14:43:05

@konrada:
A helyezet nem egyszerű, mert nem én vagyok az ország!
Másrészt, nem hiszem, hogy ilyen egyszerű levezetésekkel érdemes csépelni egymást, akármelyik oldalról is.
Viszont én szeretnék látni végre egy másik vezetés által feltárt állapotot is, mert sajnos fideszesnek már azt sem hiszem el, ha kérdez.
Ezt az átlagbéresdit, meg lakás és egyéb mizériát pedig hagyjuk, mint azt is, hogy milyen autóm volt/van, mert az egy komplex összhatás eredménye, mely nem feltétlenül mutat az orbáni géniusz irányába, akkor se, ha nekem jobb.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 14:44:55

@mіdnight coder:
Helló!
Észre sem vettem, hogy itt vagy!
Minden rendben? Jól vagy?
Válasz erre 

Commandante Jayasuriya 2021.05.27. 14:49:17

Az a legnagyobb átverés, hogy miközben Orbán urizál, magánrepülővel röpköd a focimeccsekre, ahol a díszpáholyban pózol, az egész rokonságát milliárdossá teszi, közben a megszólalásaiban eljátssza a népnek a paraszt - proli keverékét, amit az ő népe be is nyal szépen. Az igénytelenséget hirdeti minden megjelenésével, a hívei pedig el is hiszik neki, hogy az a világ rendje, hogy szarok legyenek az utak, rendben van a szétesett egészségügy, a több éves várólisták, az egyszerű ember gyereke ne tanuljon tovább, hanem örüljön, ha valamilyen szakiskolába járhat, és ne legyen több egy beszélő szerszámnál. Úgy tesz, és ezt be is szopják ahívai, hogy amennyiben kikerül a hatalomból, megáll az idő, bár az elmúlt 11 év ékesen bizonyítja, hogy a ner uralma visszavetette az országot legalább 30 évvel, mert a valódi fejlődést nem térkövekben, vagy a stadionok számában mérik egy normális országban.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 14:49:27

@Homo fideszbirkusz:

"Homo fideszbirkuszom, az a szép a te tengernyi statisztikádban, hogy egynek még te se hiszed el, kettőnek meg hogy a kutya se olvassa el. Még te se, csak látalanban becopizod a Homo Rogánbirkusz brigád küldött neked a Home office trollnak, hogy itt a mai meló."

Kedves Honfitársam!

Tájékoztatlak, hogy

1. magánemberként szólok hozzá
2. hozzászólásomban az Eurostat, KSH és online szaklapok adataiból indulok ki, nem hitből írok
3. nem vagyok egyetlen pártnak sem tagja, nem végzek egyetlen pártnak sem megbízást
4. nem kötelező elovasni, de akkor nem is lehet cáfolni hitelesen, amit írtam
5. 2022-ben már több kell a szimpla tagadásnál
Válasz erre 

konrada 2021.05.27. 15:06:28

@BiG74 Bodri:
Ott tévedsz, hogy én nem a zorbán géniusza felé mutogatok - mert attól azért messze van - hanem az elqrók balfaszságai felé.

Azt mutatom meg, hogy egy átlagemberrel qrvára kibasz.tt Gyurcsány és pártja a hozzá nem értésével, és hogy velük nem érdemes cserélni...
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 15:26:36

@konrada:
Legyen. Viszont látod, nagyon különböző a hozzáállásunk, mert engem meg nem érdekel, hogy jelenleg gyurcsány is képvisel egy kis részt az ellenzéki összefogásban. Megjegyzem elég nevetséges mindent az ő nyakába varrni, ezer okból kifolyólag. Másrészt rém unalmas számomra minden ilyen beszélgetés, melyben egyrészt mindenki vadul lobogtatja legfontosabb számait, részigazságait, de még unalmasabb mikor 2021-ben évtizedekkel hátra mutogat valaki érvként, miközben nekem most van tele a faszom a fideszes dolgok javával. Persze ezek mind lényegtelenek, mert gyurcsány, soros, meg mivolt 2006-ban. Elég volt a fideszes dolgokból, és leszarom a gyurcsányt sorosostól, dobrevestől. Vártam egyfajta konszolidációt, de nincs, csak a gyomrom fordul ki tőlük. Hát leszarom, szarabb lesz az ellenzék? Nemá, ezt egy fideszesnek higyjem el, aki bármit képes bevédeni ami a fidesztől jön, mert gyurcsány...
Unalmas, fárasztó, eredménytelen egy fideszessel beszélgetni, ilyen a narratívájuk. Csak a fidesz, mindenek felett fidesz és igen orbán a fidesz.
Lehet szarabb lesz a jelenlegi ellenzék( mondjuk a fideszesek mindent el is fognak követni ez ügyben), de az is lehet, hogy átlagemberként észre sem veszem, mint ahogy sokan vannak így most is, számok ide, számok oda. Viszont legalább látok néhány önelégült faszt pofára esni.
Válasz erre 

Voloka 2021.05.27. 15:32:37

@István Tamasi: Jákobhoz van szerencsétlenségünk? A éliberális ballik vezéréhez, Gyurcsány hű pincsijéhez?
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 16:16:18

@konrada:
Ügyes próbálkozás. Kár hogy az árlistát letöltve sehol nem kapsz ennyiert Astrát. 7,2 millióet látsz most kezdőárat.
Nem azt írtam hogy elszegényedtünk, hanem azt hogy felpörgött az infláció, jobban nő most mint a kereset.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 16:28:42

@konrada:

Ez egesz jó adatsor, kicsit rendet vág a sok adat között, hogy Átlagjóska mennyit is keres.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 16:30:18

Ha sorba rendezzük a Worldometers. info koronavírus adattáblázatát az egymillió lakosra jutó halottak száma szerint, akkor azt kapjuk, hogy - követve az ellenzéki narratívát, mely szerint ez a védekezés fokmérője - , akkor megállapíthatjuk, hogy Tanzánia, a maga 0,3 fő/egymilliós adatával a világ legjobban védekező országa! Ha összevetjük az adatokat Ausztriával akkor ezt látjuk:

Tanzánia:

Fertőzöttek száma: 509 Elhunytak száma 0,3/ egymillió fő

Ausztria:

Fertőzöttek száma: 643 168 Elhunytak száma 1168/egymillió fő

Ha arányosítanánk a fertőzöttek számát a két országban (1264-szeres különbség), és ennek az aránynak megfelelően határoznánk meg a covid áldozatok számát, akkor Ausztriában 379 elhunyt lehetne egymillió lakosra számítva.

Tanzániában az összes covid áldozat a teljes népességre vetítve: 18 fő
Ausztriában az összes covid áldozat a teljes népességre vetítve, ha a Tanzániai színvonalú védekezés valósult volna meg: 379 fő

A különbség a hivatalos covid áldozatok számához képest Ausztriában: 789/egymillió fő. Azaz ennyivel kevesebb áldozatnak kellene lenni, ha a tanzániai adatokból indulunk ki, és feltételezzük, hogy egyforma metodikával tartják nyilván a covid áldozatokat, és az adatokat mechanikusan arányosítjuk.

A tanzániai járványvédekezéshez képest sokkal roszabb ausztriai védekezés miatt Ausztriában a teljes népességre vetítve 7142 fővel több áldozat van, mintha ugyanolyan színvonalon védekezett volna, mint Tanzánia.

Akkor most Ausztriában népírtás történt, Tanzániában meg kiváló védekezés?
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 16:33:11

@kunzoo:
Francba, lemaradt.

telex.hu/gazdasag/2021/02/25/bernovekedes-median-es-atlagkereset-dolgozok-nagy-resze-az-atlag-alatt-keres
Válasz erre 

s 2021.05.27. 16:35:03

@Andy73: Megbaszták anyádat.
Válasz erre 

s 2021.05.27. 16:37:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Az agyad hűlt helyének a leépítése pedig a múlté.
Válasz erre 

s 2021.05.27. 16:39:04

@konrada: Akkor ne igyál, te fasz. Elég neked az orbán gecije is.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 16:56:59

@konrada:
Tudom, rápörögtem, de szeretek utánanézni a dolgoknak. A 2009 évben végig árult Astra az Astra Classic 3 nevet kapta, miután kijött az új Astra 2009 év végén. A clsaain ára még 2010-11 ben is ennyi volt: (utolsó sor a cikkben) 4,24 millió.

www.autonavigator.hu/cikkek/3-millioert-tud-ennel-racionalisabb-autot-astra-h-hasznaltan/
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.27. 17:45:50

@s:

Lassan sikerül minden liberalizmust eltávolítani agyamból.
Válasz erre 

s 2021.05.27. 17:54:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Neked nincsen agyad.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 18:00:16

@BiG74 Bodri:

"........mert engem meg nem érdekel, hogy jelenleg gyurcsány is képvisel egy kis részt az ellenzéki összefogásban."

A volt miniszterelnök nagyon rossz országvezető, de elég jó kamarilla politikus. Az egész muppet show-t ő irányítja! Ezt minden ellenzéki tudja, csak elmondják ezt az alamuszi szöveget. Ennek az az oka, hogy nem merik felvállalni a valóságot.

"Megjegyzem elég nevetséges mindent az ő nyakába varrni, ezer okból kifolyólag."

Nincs minden az ő nyakába varrva. Ahhoz, hogy elkövesse 2004-től 2009-ig, amit elkövetett, ahhoz kellett az asszisztencia. Erre az asszisztenciára támaszkodik most is.

".....sza..abb lesz az ellenzék? Nemá, ezt egy fideszesnek higyjem el, aki bármit képes bevédeni ami a fidesztől jön, mert gyurcsány..."

A volt miniszterelnöknek már csak el lehet hinni!

www.youtube.com/watch?v=v2T--t5zFjo&t=24s

"Viszont legalább látok néhány önelégült faszt pofára esni."

Nagyon nagy ár a pillanatnyi örömért egy ország destabilizálása, az anarchia felvállalása!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 18:27:19

@atomic power 1986DucaDuca:
Bocsánat, nem érek rá! Komoly intellektuális eszmecserét folytatok @mіdnight coderrel agyihullámok segítségével!

Mátyás, várj! Küldök energiát is! Csak ki ne merülj! Lökd az igazságot! Lassan megtérünk mind és bocsánanatot is fogunk kérni! Mea culpa!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 18:34:35

@atomic power 1986DucaDuca:
Amúgy meg nézd egy kicsit másképp (tudom nem megy, segítek).
A gyurcsány úgy kell nektek, mint egy falat kenyér. A fityiszes rendszer ezt az embert mindig is óvni, vigyázni fogja!
Ezért ha a "nagy" politikai ellenfele nem tudja leépíteni, akkor ez megtörténik az ellenzéki összefogás keretein belül, amennyiben képtelen lesz az együttműködésre.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 19:04:09

@BiG74 Bodri:

"A gyurcsány úgy kell nektek, mint egy falat kenyér."

Itt nem az a fontos kérdés, hogy a kormánypártoknak mi a jó, hanem az, hogy az országot korában az államcsőd részére navigáló politkus és pártja miért élvezi százezrek támogatását 2021-ben.

"Ezért ha a "nagy" politikai ellenfele nem tudja leépíteni, akkor ez megtörténik az ellenzéki összefogás keretein belül, amennyiben képtelen lesz az együttműködésre."

Vagy fordítva! Nincsenek ebben a káosz koalícióban olyan erős emberek akik ezt meg tudják - ha egyáltalán akarják - akadályozni. Talán a felesége, vagy Karácsony G.? Nevetni kell!
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 19:33:12

@BiG74 Bodri:
Egyáltalán élő ember lehet? Vagy valami fura program?
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 19:34:30

@atomic power 1986DucaDuca:
Hát ha a Viktor nem tudja, akkor senki! Igazad lehet!
És igen nem az a fontos, hogy a kormánypártoknak mi a jó, hiszen értünk élnek-halnak, bár inkább élnek.
Az viszont jó kérdés, miért is támogatják 2021-ben ennyien, mondjuk én a viktorról is ezt gondolom, de a kérdés jó!

Gyurcsányt pedig nem ellenzéki erősember fogja helyre tenni, ha elbaxa, hanem azok akik kikényszerítették az ellenzéki összefogást a magyar társadalomban, igaz az akkor is bukta lesz minden ellenzékinek, de gyurcsánynak végleges, futnia kell majd, mint néhány másiknak is.
De jó látni, hogy így aggódsz az országért, repes a szívem.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 19:35:16

@kunzoo:
Kicsoda?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 20:15:20

@BiG74 Bodri:

"De jó látni, hogy így aggódsz az országért, repes a szívem."

Hát ki aggódjon, ha Ő meg Te nem?

www.youtube.com/results?search_query=k%C3%A1osz+gyurcs%C3%A1ny
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.27. 20:20:21

@BiG74 Bodri:
Brendel
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 21:07:44

@kunzoo:
Ajjj, ezt a nevet nem mondhatjuk ki, hacsak nem tartozol a lovagok közé akik azt mondják...

Én sem értem...
A múltkor belefutottam keresgélés közben talán 2003-as doktorijába, és nem értem, hogy hol hasad meg egy ilyen elme annyira, hogy hülye programot ír igazságosztásra. Vagy lehet, hogy csak hülyít minket és közben röhög, bár mondjuk ez is beteg. Nem tudom, de most már kicsit se tud zavarni, vagy dühíteni, csak szórakoztat.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 21:10:03

@atomic power 1986DucaDuca:
Van olyan, hogy mondasz valamit amiben nincs gyurcsány?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 21:52:27

@BiG74 Bodri:

"Van olyan, hogy mondasz valamit amiben nincs gyurcsány?"

Nem én jelentkeztem be pofozógépnek!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.27. 22:05:08

@atomic power 1986DucaDuca:
Nem tudom ki minek jelentkezett, de javaslom, lazíts, mert a végén a gyurcsánnyal fogsz álmodni, hogy egy nagy dk emblémát kíván erőszakkal felhelyezni neked és viktor egy tubus vazelinnel aszisztál hozzá, és igen nyomorultul fáradtan fogsz ébredni.
Én mentem, látom a nagymester is elpihent, jó éjt!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.27. 22:25:59

@BiG74 Bodri:

Az ellenzék meg állandóan a kormányfőt emlegeti, mindeféle kontextusban. Nem akarom sorolni. Jó éjszakát!
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2021.05.28. 00:29:25

Nincs IMF hitelünk, sem deviza hitel végrehajtás (maszop-szadesz örökség),
alacsony a munkanélküliség, a cigányok közűl egyre többen dolgoznak - a segíly nem vonzó..., ingyenesek a tankönyvek, sokan kapnak támogatást az iskolákban,
alacsony a bani kamat, könnyű és olcsó hitelt felvenni, gyarapodnak a vállalkozások,
Deviza adósságnkat Ft. adóssággá konvertáltuk - szabadabban dönthetünk dolgainkról,
előnyös családi adózás, CSOK, nő a gyerekvállalási kedv,
jól teljesít a magyar gazdaság, javult a hitelminősítésünk, szépek a traktork vidéken, hasítanak az autógyárak,
szebb lett a főváros (Várkert bazár, Parlament és környéke, Margitsziget, szépül a liget (előbbre tartanánk Karigeri nélkül), új hidak épülnek, modern villamosok, buszok, trolik,
Jól működik a Széchenyi kártya, virágzik a Balaton,
Vizes stadion, szép sportpályák,
a hadsereg 50 évet ugrott/ugrik előre,
nem szaporodnak a mecsetek..., de a bevándorló táborok sem, rend van és béke,
jó élni Mo-on, Budapesten, s vidéken egyaránt, stb. stb.,
- 11 éve megyünk előre a polgári kormánnyal.
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 07:48:46

@kunzoo:
Nos, akkor ezek szerint te is látod, hogy bár az alap Astra ára német listaáron cca. 16 ezer €-ról cca. 23 ezerre változott a sok rárakott kötelező biztonsági-környezetvédelmi fejlesztés miatt, az ár még 4,2 M vs. 7,2 M esetén se éri el a 2,13-as szorzót.

...és elfogadom azt is, hogy az átlagfizetés nem = medián, de én azt is tudom, hogy 2009-ben sem volt =, az eltérés nagyjából konstans maradt.

...és: ha valaki úgy gondolja, hogy akkor jobban működött a gazdaság, én hitvitákban nem megyek bele, de ha mindezt példákkal próbálja magyarázni, ott már érdemes az adott példákat számokkal megnézni, mert a magamról is tudom, ha az ember az emlékeire támaszkodik csak, úgy könnyen változik a múlt aszerint, hogyan érzem most magam.
A tények viszont ezen esetekben segíteni tudnak.

...szóval ha matyi-szerűen leírod, hogy akkor neked jobb volt, elfogadom, de amikor azt, hogy akkor olcsóbb volt a fizetésekhez képest az autó, vagy a lakás, az számokkal értékelhető.
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 07:55:22

@apro_marosan_petergabor:
...Margit-sziget...
Azért Geri megdolgozik a pénzéért! Mindjárt június, a Szökőkút nem megy, a Nagyrét szélén üres a virágágyás, a (bár nem csak oda megy) a BKV-s kishajót megszüntette...

...szóval azért nem lehet azt mondani, hogy nem látszik a városon a munkássága...
Válasz erre 

chrisred 2021.05.28. 08:17:22

@konrada: "...és elfogadom azt is, hogy az átlagfizetés nem = medián, de én azt is tudom, hogy 2009-ben sem volt =, az eltérés nagyjából konstans maradt."

Annyiban nem stimmel, hogy progresszív adózásnál a medián bért kisebb adóteher sújtja, mint az átlagbért. Tehát a nettó mediánkereset magasabb lehet azoknál, akik csak az alsó adósávokba esnek bele.
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 08:41:18

@chrisred:
Mielőtt belelovalnád magad: Az előzményekben végig nettóról írtam, így mediánnál is azzal számolok, így nincs jelentősége annak, hogy milyen az adókulcs.
(Azért milyen hülyeség már, hogy külön alsóadósávos mediánt számolsz, amikor eleve az összesített jövedelemből indulunk ki, nem a felsővezetők, de nem is a minimálbéresek nettó átlagából!;))
Válasz erre 

chrisred 2021.05.28. 08:45:40

@konrada: Mielőtt belelovalnád magát, tisztában vagy azzal, mi a mediánkereset? Hogy kerülnének oda a felsővezetők? Az idézett szövegben nem szerepelt a "nettó" kifejezés.
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 09:00:17

@chrisred:
Te írtad: "Tehát a nettó mediánkereset magasabb lehet azoknál, akik csak az alsó adósávokba esnek bele." Az te kezdtél az átlag helyett részréteget emlegetni.

"Az idézett szövegben nem szerepelt a "nettó" kifejezés."
...hát velem is előfordult már, hogy belevauztam olyan beszélgetésbe, aminek előzményét nem tudom.
...én próbálok emiatt visszaolvasni, hogy ne ugassanak le jogosan...;))
Válasz erre 

chrisred 2021.05.28. 09:05:26

@konrada: "Az te kezdtél az átlag helyett részréteget emlegetni."

Nyilván, hiszen tudom, kik azok, akikre vonatkozik a mediánkereset kifejezés.

"hát velem is előfordult már, hogy belevauztam olyan beszélgetésbe, aminek előzményét nem tudom.
...én próbálok emiatt visszaolvasni, hogy ne ugassanak le jogosan...;))"

Veled ellentétben én igyekszzem mindig visszaolvasni, ezért tisztában voltam vele, hogy akkor említetted először a mediánbért. :)
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 09:34:22

@chrisred: Nohát, én becsüllek téged annyira, hogy ha következetesen egy dologról írsz, akkor nem nézem ki belőled, hogy ugyanannak egy másik változatát más alapján emlegeted.

;))

...de rosszul tudod: a medián ugyanúgy átlagszámítás azzal a különbséggel, hogy míg az egyikben a jövedelmek átlagát számolják 1 emberre, a másikban meg a középértéket, azaz összesben nincs alsó, meg felső medián, csak medián, azaz az is mindenkire vonatkozik.
Válasz erre 

chrisred 2021.05.28. 09:50:33

@konrada: Nem tudom, milyen felső meg alsó mediánról beszélsz. Arról volt szó, hogy a mediánjövedelem számításánál teljesen lényegtelen, mennyit keres az elit, az egyetlen, ami számít, hogy mennyit keres az az ember, akinél pont ugyanannyian keresnek többet, mint amennyien kevesebbet.
Válasz erre 

István Tamasi 2021.05.28. 09:52:42

@atomic power
Elk*rtuk:
30ezer halott
41ezer milliárd felett az államadósság
Soha meg nem térülő beruházások (Paks II, trieszti kikötő, Bp-Belgrád vasút)
Közpénzből kínai egyetem ahol magyar diákoknak éves 3 milla a tandíj
A melósok fele minimálbérért illetve bérminimumért robotol.
Sokkal több megy el vadászati kiállításra 10 tonnás agancskapuval, mint a mentőszolgálat éves költségvetése.
Nagyságrenddel több közpénz élsportra mint felsőoktatásra
A járvány kezelésére szánt alapból nagyságrenddel több élsportra, külföldre, egyházakra, mint egészségügyre és a járvány miatt munkájukat elveszítők segítésére.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.28. 09:54:13

@konrada:
Olyad állítasz, amit nem én mondtam. Bircával beszélgettem, és birca állításait cáfoltam. Azt állította hogy a KISEMBERNEK (ő így fogalmazott) kevesebb adót kell fizetnie , jobban él.
Erre hoztam példákat, pl minimálbér adóztatása, műszakpótlékok elvétele, lefelezése, a munkáltató több szabadnap felett rendelkezik mint korábban....Az én olvasatomban a "kisember" a bérből élő alkalmazott, melós, közszolga, rendőr, tanító közmunkás stb. Es ebben a szegmensben nem igaz hogy kevesebb az adóterhelés mint korábban. A kevesebbet kereső főleg itthon költi el a pénzét, az ÁFA sem lett kisebb. A nyugdíjjárulék...akarom mondani adó % is emelkedett. Nyilván középvezetőtől felfelé jobb lett, KATA építőiparhoz dől a lé, de az építési vállalkozót nem ebbe a körbe sorolom.
Múlt héten láttam egy rendőrségi toborzó plakátot, járőr őrmestereket keresnek, BRUTTÓ 238 eter forintért!!!! Műszakos, fegyveres szolgálatért! Na ez a rögvalóság. Aki magát a munkát végzi el, az van most nagyon leszarva.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.28. 09:57:40

@konrada:

www.google.hu/search?q=rend%C5%91rj%C3%A1r%C5%91r+k%C3%A9pz%C3%A9s+plak%C3%A1t&prmd=inmv&sxsrf=ALeKk01srNEhK3ZSBtWl4wLRZ6dk0Jt2pA:1622188537919&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi4rb6c8-vwAhXks4sKHRfNAPUQ_AUoAXoECAIQAQ&cshid=1622189343553&biw=360&bih=560&dpr=2#imgrc=R7-ZvvJq_iLTSM
Válasz erre 

chrisred 2021.05.28. 10:03:01

@István Tamasi: És hol maradnak az olyanok, mint a 27% áfa, a családi pótlék 2008 összegen tartása,, az adójóváírás eltörlése, a cafetéria megadóztatása, Budapest megszépítése az orosz felújított metrókkal, ésatöbbi, ésatöbbi? :)
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 10:08:58

@chrisred: Magaddal vitatkozz:
""Tehát a nettó mediánkereset magasabb lehet azoknál, akik csak az alsó adósávokba esnek bele."
Válasz erre 

István Tamasi 2021.05.28. 10:09:18

@chrisred:
... lówellness, fűszolárium, nemzetthy üzbég-magyar krumplikutató, .....
Válasz erre 

chrisred 2021.05.28. 10:15:58

@konrada: Nem vitatkozom, a nettó átlagbér és a nettó mediánbér összehasonlításáról volt szó többkulcsos, illetve egykulcsos adórendszerekben. A nettó mediánbér közelebb áll a nettó átlagbérhez a többkulcsos rendszerekben, mert a magas jövedelműek nettó bére a magasabb adókulcs miatt kevésbé tér el a középértéktől.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.28. 10:17:14

@konrada:
Sajnos nagyon nehéz a statisztikákat kitisztítani, de érdemes megemlíteni azt is hogy már volt a bérezés rendszere akkor és most. Pl a béren felüli juttatások rendszere. Nagyon magas cafeteria összegek voltak, amiket jól fel is lehetett használni. Ezek megszűntek. Nekem anno járt ajándékcsekk, az gyakorlatilag pénz volt, bármire elköthetted. A munkáltató fizethette a hiteled. Ezeket kivezették, a bért emelték. Ezt lehet nagyarányú bérnövekedésnek is látni, meg úgy is hogy az egyik zsebemből átrakta a pénzt a másik zsebembe. Közszolgáknál például jellemzően pótlékokkal fizettek. Vezetési, nyelv, veszélyességi, ruhapénz stb. Úgy nézett ki egy béremelés, hogy ezzel párhuzamosan valamelyik pótlékot elvonták. Népmesei emelés, hoztak is meg nem is, kaptál is meg nem is. Emelkedett a béred pl 10 százalekot, de lőttek a ruhapénznek.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.28. 10:20:47

@István Tamasi:
A kruplikutató még jól is elsülhet, rohadt sok krumploi termelnek ott. A vetőgumó után jogdíjat kell fizetni tonnánként. Ha a hollandoknak üzlet Üzbegisztánba vetőgumót eladni, akkor nekünk se lehet rossz.
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 10:30:04

@kunzoo: Valóban, nem mindegy, ki mit ért kisember alatt. Van akinél a kispolgár is az, van akinél csak a nyomorszint alatt élők.

Így mindkettőnek igaz van a maga kategóriázása szerint...
(Mondjuk ha te az utóbbi alapján nézed, úgy speciel nem fér bele a te kisember-kategóriádba az említett "közszolga, rendőr, tanító", mert azok túlnyomórészt inkább a kispolgári szinten voltak és vannak - nem pedig nyomorszintnek megfelelő minimálbéres kategóriában, rájuk meg vonatkozik az, hogy csökkent az összadóterhelésük, mert az áfa +2%-a kevésbé terheli őket, mint a medián környékén belépett 50% feletti bruttóbéren belüli adóteher.

De ha gondolod, ezt is lefocizhatjuk számokkal, mert mint írtam, ha az ember érzésből ír, az elviheti, de a tények azok makacs adatok!;)
..de jobb volna, ha te kezdenéd most: leírva azt, mennyi volt az adóteher medián környékén és hogy változott a +2 áfával* a költségterhelés a közben bevezetett kedvezményes kulcsokat is figyelembe véve.

Nem csodálnám, ha ezt már nem írnád le, mert ahogy rádöbbentünk közösen, hogy se a felemlegetett gépjármű, se a lakásár nem úgy változott, ahogyan te érezted, az adóterhelésnél se az jön ki, amit hiszel;)

(kínai piac, meg a számla nélkül okosba beleszámolása az áfánál nem ér, mert én többek közt pont azért nem tudtam elfogadni a gyurcsányék féle gazdaságpolitikát, mert nem tudtak erős kézzel kiállni az állam - azaz a közös - érdekeiért. (Jó tudom a választ, de kevesebbet is loptak el, amire meg ott a visszavágás: hogy még az is túl sok volt ilyen hozzá nem értés mellett, mert így is majdnem csődbe vitték az országot.)
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 10:32:20

@chrisred: Ok, így már érthető, csak nem ezt írtad abban le. Van úgy hogy néha beüt a fogalmazásgátló!;)
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 10:46:01

@kunzoo:
No ez tényleg így volt: ezért írtam idióta gazdaságpolitikának, mert még az állami cégeket is trükköztetésre kényszerítették - illetve arra, hogy olyan külföldi cégek utalványait vásárolják meg, amelyek így tízmilliárdokat tudtak kiszivattyúzni a magyar gazdaságból. (Mondjuk járt is érte a francia becsületrend, de azért....:-(

Én akkor kattantam ki igazán, amikor úgy megbonyolították az adórendszert, hogy bevezették az adójóváírást, amit ráadásul úgy pörgettek ki átlagbér környékén, hogy utólag még a jóváírást is ki kellet fizetni, ezért amikor előző évi jövedelem alapján beikszeltem az adójóváírást, a közben száguldó infláció miatt az azt követő fizetés már a visszafizetéshez közelítő szintre került, és így mikor év végén kaptunk 1 havinak megfelelő jutit, az (na jó, a bérelszámoló évközbeni töketlensége miatt - mentségéül k. bonyolult volt, mert ha pl. decemberben begsibe megyek, és nincs juti, akkor a jóváírás jó), azzal járt, hogy a leírtak alig 10-20%-át kaptuk kézhez.

...nem véletlen mondta minden kétkezi adócsaló haverunk, hogy hülyék vagyunk, mert hivatalos helyen dolgozunk.
(De szvsz. hülye az volt, aki ezt előidézte.)
Válasz erre 

chrisred 2021.05.28. 11:07:44

@konrada: Igazából azt írtam le, csak más szavakkal, hogy a progresszív adózásnál a mediánbért kisebb adóteher sújtja, mint az átlagbért.
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 11:17:52

@chrisred: Te írtad:
"nettó mediánkereset magasabb lehet azoknál," ezek tényleg más szavak, mint amit a végén érthető magyarázatként leírtál!;)
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.28. 12:56:49

@konrada:
Igyekeztem birca elképzeleset leképezni. Nála erkölcstelen dolog vállalkozni, kereskedni. Emiatt nyilván ennek a rétegnek a teteje a kékgallérosok, attol lefele.
Le lehet szolni ezt a reteget, de egy szállodába előbb kapsz managert mint mosogatót. Főorvos úr in mindig akad, nővérből van nagyobb hiány.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.28. 13:00:54

@konrada:
Most is megy az adócsalás, ugy hívják hogy KATA. 12 milla 600 ezer forint közteherért....most is progresszív az adórendszer, csak fordítva.
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 13:32:30

@kunzoo:
...hát valóban, az is az, de alapvetően a számlagyárakat, meg az olyan fárasztó önköltségezéseket váltja ki, melyben naponta Nyíregyen van tárgyalás;), így gyakorlatilag olyanokat adóztat, akik előtte sem voltak abban a topon.

...persze lehetne még rajtuk szorítani, de többségük magával kefél ki, amikor később nincs táp, meg nyögdíj...

(A lényeg: már nem kényszerítik rá, hogy könyvelőt, meg számlagyárat tartson el, és ha tovább lép, nem olyan lépcső van, mint a 0-ás minimál, meg az átlagbér 36% SZJA között...)
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.28. 13:42:15

@konrada:
Na az a baj, hogy nem így működik. Jó példa rá a korábbi, és a mostani őrült hitelfelvétel is. Nyilván szívás volt a devizahitel, de válság nélkül is maga alá temetett volna rengeteg embert. Akkori ismerőseim egy része teljesen felelőtlen volt. Most is ezt látom. Aztán ha elég sok felelőtlen gyűlik össze, politikai tényezővé válnak, meg a rokonságuk is. Emiatt meg kell őket menteni, politikai okokból. Most a semmit nem fizető katások következnek a sírásban, hiszen a MANYUP meg a lakástakarék példáján azt látják félretenni kár. Sokan vannak, időzített bombaként mennek a nyugdij felé. Majd ott tüntikéznek, jaj ledolgoztak egy egész életet a semmiert...mint most az ünnepelt nyugdíjas zenészeink, művészeink.
Válasz erre 

kunzoo 2021.05.28. 13:52:51

@konrada:
Egyébként a mostani szisztéma mottója az lehetne hogy addig nincs baj, amíg baj nincs. Ha jól megy, minden nagyon jó. Ha valamiért beüt a baj, hamar az árok szélén találhatod magad. Valamiért nincs munka...nincs semmi. A gyerekeket nem tudod lefagyasztani. Munkabér nélkül nincs adókedvezmény sem. Az ellátasból hamar kikerülsz. Ne feledjük, 2007 ben sem hitte semki hogy Januárban az utcán áll a sorban a munkaügyi központ előtt. Most is őrült hitelezés megy, ezt vissza is kell fizetni. Már riogatnak a forintkamat emeléssel, árfolyamkockázat helyett kamatkockázat a hitelek eģy részénél. Bármilyen kedvezményes egy hitel, ha az egyik kereső kiesik munkanélküliség, betegség, válás stb miatt, a másik csődbe mehet. No most ez indult el, újra hitel hajtja előre a fogyasztást.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.28. 13:55:13

Valaki matyitlanított?
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 14:01:13

@BiG74 Bodri:
matyi - mint minden extrovertált - csak azt szereti, ha sokak előtt szerepelhet.
Ha nincs címlap, nincs matyi.
Válasz erre 

konrada 2021.05.28. 14:06:48

@kunzoo:
Ez igaz. De szerencsére nem valutaalapon, így ezt a fajta gazdaságélénkítési módszer nem okoz akkora érvágást később, mint mikor állam, magánember nyakló nélkül veszi fel a devizahitelt, mert az állam maga keretei között tudja a hitelt elinflálni. (Mondjuk az is hülye, aki államkötvényt vesz ebben az országban.)
(És mint idősebb Cato, megint visszatértem ezzel szokásos vesszőparipámhoz: ez újabb pont Fletóék gazdasághoz nem értő hülyeségéről.)
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2021.05.29. 10:02:58

@konrada: Sajnos igazad van, s agyanítom, hogy a felsorolásod erősen foghíjas.
Csak azt nem értem, hogy hívei telejesen vakok, s nem látják, hogy Karigeri mindenre alkalmatlan?
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2021.05.29. 10:17:52

@apro_marosan_petergabor: ...s folytatom...:
nagycsaládos autó kedvezmény,
intenzíven támogatva a környezetbarát villanyautó vásárlása, Kedvezmények a zöldrendszámhoz,
érdemes megnézni már rengeteg a zöld rendszám - s sok töltő van hozzá, országszerte
kedvezmények a zöldenergia invesztícióhoz (KÁT), eredménye:
2000 MW (2GW) naperőmű Magyarországon, s ez el fog menni 4-5 GW-ig,
a modern trolik, villamosok, e-buszok mind kevesebbet fogyasztanak (visszatáplálják a fékezési energiát a hálózatba), s kevésbé szennyeznek, rengeteg ilyen került a budapesti és vidéki közlekedésbe,
a Mgyarországon átvándorló kamionhordák végre nem csak rontják az autópályát, s a levegőt, hanem fizetnek érte!...,
racionális az autópálya fizetés (megyei, országos, időszaki stb. rendszer), ehhez megfelelő IT struktúra -
rengeteg új uszoda, tornaterem, sportpálya, felfutó sportélet,
az infrastruktúra fokozatosan kerül vissza magyar (állami) kézbe - víz, villany, gáz
s hosszasan lehetne még sorolni.
Ezt mind a polgári kormány komoly - fiatal és idősebb, hozzáértő szakemberekből álló gárdája érte el, megfelelő törvényi szabályozással
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.29. 18:38:12

@István Tamasi:

"Elk*rtuk:2

Kedves Honfitársam!

Ez így igaz, a főnöke bizony ezt tette!

"30ezer halott"

Nézze a többlethalálozási statisztikákat, hogy reálisabb képet kapjon!

"41ezer milliárd felett az államadósság"

Az Ön főnöke 2009-ben örült volna, ha:

- az államadósság devizaaránya az akkori 41% helyett 17% lett volna, mint most
- ha a nettó külső adósság az akkor 55% helyett 8% lenne, mint most

- ha az államadósság deviza része nem haladta volna meg a devizatartalékot (az EU-IMF hitel felvétele előtt)

- ha a rövid lejáratú államadósság (fél éven belüli) nem haladta volna meg jeletősen a deviza tartalékot (EU-IMF hitel felvétele előtt)

Jelenleg a devizatartalék jelentősen meghaladja a befektetők által kiemelten figyelt rövid lejáratú külső adósság szintjét. A nemzetközi tartalékok 2020. december végén 33,7 milliárd eurót tettek ki, a rövid külső adósság pedig 21,5 milliárd eurót. A rövid külső adóssághoz viszonyított tartalékmegfelelés 2 milliárd euróval javult 2020 negyedik negyedévében az előző negyedévhez képest.
A Guidotti-Greenspan mutató feletti mozgástér az év végén elérte a 12 milliárd eurót.
Több mint háromszor annyi a kormányzati tartalék most, mint 2019 végén.

"Soha meg nem térülő beruházások (Paks II, trieszti kikötő, Bp-Belgrád vasút)"

Ezek megtérülő beruházások. Paks II az Európai Bizottság szimuációi szerint is megtérül, a Budapest -Belgrád vasút pedig a brüsszeli Bruegel kutatóintézet szerint Magyarország a projekt 10 kereskedelmi győztese között lehet az uniós országok között.
Válasz erre 

chrisred 2021.05.29. 20:49:18

@atomic power 1986DucaDuca: "Ezek megtérülő beruházások. Paks II az Európai Bizottság szimuációi szerint is megtérül,..."

Kinek térül meg? A német multik a magyar adófizetők pénzéből felépített atomerőműből kapják majd az olcsó áramot, tehát nekik jó befektetés.

"a Budapest -Belgrád vasút pedig a brüsszeli Bruegel kutatóintézet szerint Magyarország a projekt 10 kereskedelmi győztese között lehet az uniós országok között."

Én csak egy ilyen utalást találtam:

www.portfolio.hu/unios-forrasok/20180212/ne-temessuk-meg-az-eu-t-es-a-brexit-is-visszafordulhat-276399

"Európa egyre inkább kicsinek tűnik Ázsiához képest, hiszen a világgazdasági növekedés legnagyobb része, a top-vállalatok egyre nagyobb része, valamint a globális középosztály szintén legnagyobb része Ázsiából jön - többek között ezeket hangsúlyozta a délelőtti panelbeszélgetés keretében a brüsszeli Bruegel kutatóintézet főmunkatársa. Alicia García-Herrero, aki bő egy évtizede Hong Kongban él, azt is kiemelte: Kína és India globális növekedési hajtóereje sokkal nagyobb lesz a következő időszakban, mint az Egyesült Államoké és az Európai Unióé, így Ázsia évszázada várható.

Erre a narratívára délelőtt több panelbeszélgető is "rácsatlakozott", például Renwei Huang, a Fudan Egyetem "Egy övezet, egy út" és Globális Kormányzás Intézetének dékánja, amikor a kínai államfő által 2013-ban elindított kínai stratégia ázsiai és európai hatásait mutatta be. Ennek a kezdeményezésnek egyébként a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése is része, amely projekt kínai hitelből való megvalósításának ésszerűségét mostanában sok kritika éri."
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.30. 10:06:39

@chrisred:

"Kinek térül meg? A német multik a magyar adófizetők pénzéből felépített atomerőműből kapják majd az olcsó áramot, tehát nekik jó befektetés."

ec.europa.eu/competition/state_aid/cases/261529/261529_1932592_684_2.pdf

Table 13.

A szimulációs középérték azt mutatja, hogy a Paks-2 évi 7,35% hozamot hoz majd.
A várható árampiaci árakra vonatkozóan megállapítják, hogy jelentős áremelkedés várható a projekt teljes életciklusa alatt az európai és régiós árampiacokon, amibe beletartozik a 10 éves előkészítési-építési idő, és a 60 éves várt üzemidő. A fenti hozam a Bizottság szerint joggal remélhető Paks-2 teljes életciklusa alatt.

Az érzékenység vizsgálatra lefolytatott eredménye egyáltalán nem tartalmaznak negatív belső megtérülési rátákat, sőt, a legalacsonyabb érték is 5,7% körül van.
Minden paraméter-kombináció azt mutatja, hogy Paks-2 viszahozza a befektetett tőkét, és azon felül profitot termel. (7,35%)

"Én csak egy ilyen utalást találtam:"

bruegel.org/wp-content/uploads/2016/09/WP-05-2016.pdf

Figure 5: Who wins and who loses in the transportation scenario
Panel A: Top 10 winners in trade

Az elemzésében arra jutottak, hogy a magyar kereskedelem akár 8,7 százalékkal is nőhet a transzázsiai infrastrukturális fejlesztéseknek köszönhetően. A GDP jelentősen nagyobb lehet.
A Belgrád-Budapest vasútvonal megtérülését nem szabad csak a forgalom alapján kalkulálni. A megtérülési számítások a jelenlegi teherforgalom mértékén alapulnak.
Az viszont szimulációs eljárásokkal prognosztizálható, hogy a vonal hogyan növeli az árucsere volument, értéket. A beruházás összetett módon térülhet meg, semmi esetre sem a tényleges forgalom alapján. Ha a tényleges forgalommal számolnánk, akkor Magyarországon nem épülhettek volna autópályák. Az autópályák nélkül Magyarország elesett volna sok munkahelyteremtő beruházástól. Pll. a német autógyárak nem fektettek volna be Magyarországon. A Belgrád-Budapest tranzitfolyosó is befektetéseket eredményezhet Magyarországon.
Válasz erre 

chrisred 2021.05.31. 05:37:34

@atomic power 1986DucaDuca: Én írtam, hogy valakinek biztosan hoz nyereséget Paks, csak nem azoknak, akik a költségét és a kockázatát állják, vagyis az adófizetőknek.

"A beruházás összetett módon térülhet meg, semmi esetre sem a tényleges forgalom alapján. Ha a tényleges forgalommal számolnánk, akkor Magyarországon nem épülhettek volna autópályák. Az autópályák nélkül Magyarország elesett volna sok munkahelyteremtő beruházástól. Pll. a német autógyárak nem fektettek volna be Magyarországon."

Mert az autópályák ténylegesen a munkahelyteremtő országokkal kötnek össze. De Belgrád-Budapest vasútvonal nem Kínával köt össze. Az nekik csak egy plusz opció, kockázat és költség nélkül, vagy kihasználják, vagy nem.
Válasz erre 

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.05.31. 07:56:10

@atomic power 1986DucaDuca: "A beruházás összetett módon térülhet meg"

Igen. Nem 2300 év alatt, hanem már 500 év alatt meg fog térülni. :))
Válasz erre 

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.05.31. 07:57:45

Na, ma a születésnapos gecinek szopjátok a faszát, fideszesek. :))

Meg az év többi 364 napján is. :))
Válasz erre 

Laptop7712 2021.06.02. 16:08:48

@chrisred: Jaj, már megint ez a szar duma. 2004 óta ezermilliárdok érkeztek az országba, amit sikerült egy az egyben ellopni a tisztelt politikai elitnek. ugyanígy a mint a módszerváltáskor, szépen ellopni, és tönkretenni mindent, szaros kutyába lemenni a német befektetők előtt, és nyalogatni a talpukat. Emlékszem, gyerekkoromban mondta egy német, aki idejött befektetni, hogy idefigyelj, mi ingyen lóvéból fektetünk be. A komcsi tulajok, meg lemennek kutyába, és az anyjukat is eladnák kilóra, ha egy kis makival többet kapnak. Gazdasági hazaárulás történt. Ez annyira fasza volt, hogy 2010- re beintett kb. egymillió ember, és lábbal elküldte az egész politikai elitet a bús picsába.
Szerintem balfasz a magyar önmagához. Szaros komcsi reflexek uralkodnak. Azt sem tudja mi a demokrácia, de azt végképp nem, hogy mi a kapitalizmus. Egyikben sem élt soha.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard