Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Lakájtempóban dörgölőzik a kínai vezetéshez az Orbán-kormány

Lakájtempóban dörgölőzik a kínai vezetéshez az Orbán-kormány

Egyre inkább úgy tűnik, hogy Orbán Viktor a Kínai Kommunista Párt hátán kíván felkapaszkodni a nemzetközi politika legmagasabb szintjeire. Egy ilyen kijelentés tíz éve még abszurdnak és túlzónak tűnt volna, de manapság olyan egyértelmű gesztusok jelzik a magyar kormányfő lojalitását a kínai legfőbb döntéshozókhoz, amit nem igen lehet félreérteni. Szinte naponta érkeznek ugyanis olyan hírek, melyek nem hagynak kétséget afelől, hogy Orbán szinte bármilyen konfliktusra hajlandó, csakhogy kiszolgálja a keleti nagy testvér érdekeit.

alfahir_17.jpg

Foto: alfahir.hu

Magyarország nem először torpedózott meg olyan uniós nyilatkozatot, amely elítélte volna a nagy visszhangot kiváltó kínai nemzetbiztonsági törvényt. Valószínűleg már borítékolták a magyar állásfoglalást az EU tagországai, mert nagy hullámokat nem keltett a tény, hogy Orbán Viktor megint kihasználta az alkalmat, hogy betartson saját szövetségeseinek, és egyúttal jó pontokat szerezzen a kínai vezetésnél. Azért érdemes elidőzni egy kicsit annál a ténynél, hogy olyan jogszabály elleni tiltakozást akadályozott meg a magyar kormány, amely lényegében mindenkit bűnözőként kezel, akiket a kínai hatóságok szeparatistának, terrorizmusnak, a külföldiekkel való összejátszásnak minősítenek.

Ne legyenek kétségeink, a magyar álláspont mögött nem csupán praktikus megfontolások, hanem ideológiai rokonság is áll. Az úgynevezett civil törvény például lényegében kriminalizálja azokat a magyar szervezeteket, melyek külföldről kapnak támogatást. Orbán egyáltalán nem finnyás, amikor az emberi jogok súlyos megsértésére ad felhatalmazást egy jogszabály, pedig ellenzékben még osztotta a nyugati politika fenntartásait az ázsiai szuperhatalom kolonizáló törekvéseivel szemben. Nem mellékesen egy olyan kommunista diktatúráról van szó, amely mindenfajta vallást üldöz, így még a keresztény közösségeket is illegalitásba kényszeríti.

Ilyen ideológiai alapú boszorkányüldözés még a Szovjetunió és a csatlósainak számító kelet-európai kommunista diktatúrákban is elképzelhetetlen lett volna. Orbánék a kínai állam diktatórikus módszereit igyekeznek relativizálni, és arra fókuszálnak, hogy elhitessék, egy viharos tempóban modernizálódó nagyhatalom szoros szövetségesének lenni előnyös Magyarország számára. A kormány hosszú évek óta próbálja átmosni a magyar polgárok agyát, és új imázzsal felruházni a kínai kommunizmust. Ennek lényege, hogy a kapcsolatok elsősorban kulturálisak és gazdaságiak, az ideológiai különbségek pedig elhanyagolhatók a két állam között.

Orbán lényegében már nem is igen akarja titkolni sem idehaza, sem külföldön, hogy a kínai politikai érdekek kiszolgálása számára kiemelten fontos. Ezért vágott bele a Belgrád-Budapest vasútvonal felújításba kínai hitelből, és ezért vág ösvényt a kínai óriásegyetemnek, a Fudannak. A magyar kormányfő néhány éve elűzte a nyugatos gondolkodású fiatalok elit egyetemét, a CEU-t, most pedig egy olyan felsőoktatási órásnak ad helyt Budapest szívében, melyet közvetlenül a Kínai Kommunista Párt fog felügyelni, és jó bázist teremt egy esetleges európai kémközpont kialakításához is. Szellemesen fogalmazott ennek kapcsán Karácsony Gergely főpolgármester, aki szerint a magyar kormány „lakájtempóban kiszolgálja a kínai gazdasági-politikai érdekeket”.

Igen erős gesztus tehát az új kínai egyetem befogadása, de még ezt is sikerült űberelni azzal, hogy a magyar kormánylapban közölhetett „véleménycikket” Csi Ta-jü , a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete. A Magyar Nemzetben megjelent írás már a címében is a 70-es, esetleg 80-as évek hazai kommunista sajtójának hangnemét idézi: A felvirágzó Hongkongért. Ebben a cikkben a nagykövet sajátos logika szerint vezeti le, miért teheti meg a Kínai Népköztársaság azt, hogy folyamatosan korlátozza az 1997-ben az országhoz visszatért városállam jogait. Amikor ugyanis a brit koronától Kínához csatolták a területet, a volt gyarmatosítók elérték azt, hogy szerződés garantálja az „egy állam, két rendszer” működését a következő 50 évben.

Az időzítés tökéletes, hiszen lényegében ugyanaznap jelent meg a nagykövet cikke a kormánylapban, mint amikor Magyarország megakadályozta a Kínát elítélő nyilatkozat elfogadását.

A kínai kommunisták azonban úgy tűnik, nem hajlandók kivárni ezt az időt, és a demokratikus jogok csorbításával lényegében folyamatosan megsértik ezt az egyezményt. Csi Ta-jü logikája szerint nem Hongkong fejlett gazdasága, tőzsdéje és bankrendszere hatott inspirálóan az anyaországra, hanem fordítva. „A kínai központi kormány támogatásával Hongkong sikeresen kezelte az 1998-as ázsiai pénzügyi válságot, 2003-ban a SARS-járványt és 2008-ban a nemzetközi pénzügyi válságot, miközben megőrizte a gazdasági és társadalmi jólétet és fejlődést, ugyanakkor általános erejét jelentősen növelte.” - írja a nagykövet.

Ugyanakkor lényegében banditának állítja be azokat a hongkongi politikusokat, polgárokat, diákokat, akik tiltakoznak Peking egyre nyilvánvalóbb beavatkozása ellen, és a nemzetközi közvélemény segítségét kérik ahhoz, hogy megvédjék a városállamot a központi hatalommal szemben. És itt tér ki arra a pontra, amely miatt fontosnak érezhette a kínai diplomata, hogy a magyar kormánylapban épp most közölje nézeteit. „Ez nemcsak arra világít rá, hogy a hongkongi nemzetbiztonsági törvény megalkotása nagyon is sürgető feladat, de arra is, hogy nyilvánvaló hiányosságok és hibák vannak a Hongkong Különleges Közigazgatási Terület jelenlegi választási rendjében, és hogy a szükséges intézkedések meghozatala nem tűr halasztást.” - tapint rá a lényegre Csi Ta-jü.

direkt36_2.jpg

Fotó: direkt36.hu

Ezzel tértünk vissza írásunk kiindulópontjához, hiszen lényegében maga a kínai nagykövet indokolja meg a magyar kormány erősen vitatható lépését, amellyel megakadályozta az Európai Unió politikai közösségét abban, hogy tiltakozzon a kínai kormánynál amiatt, hogy újabb lépést tett a hongkongi önigazgatás leépítése felé. Az időzítés tökéletes, hiszen lényegében ugyanaznap jelent meg a nagykövet cikke a kormánylapban, mint amikor Magyarország megakadályozta a Kínát elítélő nyilatkozat elfogadását. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Az apacsoknak vágott szemük van, de ettől még nem kínaiak.”

176 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Lakájtempóban dörgölőzik a kínai vezetéshez az Orbán-kormány Tovább
Facebook Tetszik
0
176 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5516504122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (176)
Az utolsó 100 komment:

Indriq 2021.04.18. 23:15:58

@Vén motoros: egy pillanatra fogadjuk el a csúsztatásaid ( az usa nem nagyon harcolt a magyarok ellen a II VHban, senki nem olyan hülye, hogy a hidegháború közepén egy nevesincs ország miatt felküldje az összes nukleáris fegyverét, és még egyebek), a te világod szerint az oroszok tolták effektív a legnagyobb szemétkedést ellenünk (az usa passzív volt szerinted), akkor most miért az oroszok( pontosabban putyonka) pöcörőjét szopja ovi?
Válasz erre 

élhetetlen 2021.04.19. 01:12:38

@ulpius66: Az a jó „gazdasági, kulturális, tudományos, idegenforgalmi, stb kapcsolat”, ha kínai kölcsönből felépítünk egy vasútvonalat, a kölcsön felét kifizetjük a kínaiaknak munkadíjként, a másik megkapja Mészáros, és utána az egész kölcsönt visszafizetjük Kínának? A hasznunk, hogy Szíjjártó azt mondta, hogy majd biztosan nálunk vámolnak, és abból majd meggazdagszunk? De nincs szerződés, nincs semmi, csak adósság.
A Fudan tervek. 450 milliárdos hitelből építene kínai gigaegyetemet a magyar állam | 24.hu , és Az építkezés – áll a megszerzett dokumentumban – egyébként kínai projektként valósítható meg. Tehát a kölcsönből kifizetjük a tervezést, kivitelezést, adjuk a telket, és még pénzt is, és utána megadjuk a kölcsönt, Kínának semmi be sem kerül, nekünk sokba, de biztosan jó lesz. Ez a jó „gazdasági, kulturális, tudományos, idegenforgalmi, stb kapcsolat”?
Válasz erre 

élhetetlen 2021.04.19. 01:33:33

@ulpius66: Rossz napom van, amit linkelni akartam, nem működik (Wordből még bejön), vagy hidd el, amit írtam, vagy keress rá, „Kinai egyetem építése”, az első oldalon feljön.
Válasz erre 

élhetetlen 2021.04.19. 01:45:39

@ulpius66: „Milyen az a "lakájtempó"?”. Tudod, mikor az illegálisan zsebbe juttatott pénzért kinyalod annak a seggét, aki fizet ezért, vagy jelen esetben visszafizet a nem saját pénzedből fizetett összegből neked.
Válasz erre 

élhetetlen 2021.04.19. 01:57:55

@törppicur: Láttál már lovas kocsit? Ott is nagyon „befolyásos” eszköz a kerékkötő. Néha tényleg jó, hogy van, de, ha haladni kéne, és megfelelő a terep a haladáshoz, és belép a kerékkötő, az nem biztos, hogy hasznos. Igen, a vétó joggal működőképes Orbán, mint kerékkötő, de nem igazán látom, hogy ő húzná a kocsit az EU-ban.
Válasz erre 

élhetetlen 2021.04.19. 02:14:37

@ulpius66: KÉRDÉS? Esetleg. Miből lett Orbán papája, és a barátja, vagy a veje nagyon gazdag? Tudom, mondhatod, hogy sokat dolgoztak nap, mint nap, csak ennyi kell. Orbánnak meg nincs megtakarítása, Deutsch Tamás is megmagyarázta. Ha te ezt elhiszed, akkor nincs kérdés.
Válasz erre 

élhetetlen 2021.04.19. 02:35:14

@röf: „szerintetek miért vicsorog Hamburg és Amszterdam a Belgrád-Budapest vasút miatt...?”. Te okos vagy, ugye? Hamburg és Amszterdam azért aggódik, hogy a sehonnan sehova nem vezető vasútvonal miatt majd csődbe mennek a kikötőik, vagy a kereskedelmük, és az a „sok pénz”majd Magyarországon landol? Hát, érdekes felvetés… Esetleg az is szóba jöhet, hogy zavarja őket, hogy amíg ők fizetik Mo felzárkóztatását, addig Mo ilyenekre költi a pénzt, és vesz fel hitelt, aminek semmi értelme sincs?
Válasz erre 

élhetetlen 2021.04.19. 02:49:10

@kewcheg: „Kína a barátságunkért pénzzel el fog minket tartani és nem fog bántani.”. Igen, kapunk hitelt, amit munkadíj fejében kifizetünk nekik, és utána még meg is kell adni. Két példa, Bp.-Belgrád vasút, és a tervezett Fudan. Ez mindkettő teljesen mindkét félnek jó, baráti üzlet, szó sincs arról, hogy adósrabszolgák leszünk. Szeretni fognak bennünket, hogyne. Nekem már mindegy, hogy Mészáros veszi meg a Balatont, vagy a kínaiak, ha, mint gyalog már nem mehetek le a vízre, és még van mit lefoglalni adósság fejében.
Válasz erre 

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2021.04.19. 06:12:57

Nem csak a kommunista Kína, de a kommunista kgb-s Putyin is a haverja. Apja, anyja pedig komcsi pártaktivista volt. Ebből sejthető, hogy a kis tetű milyen nézeteket vall valójában, és mit álcáz a vigyorgó, nyelvdugdosó, tenyérbemászó pofája alatt.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.19. 06:14:09

@kewcheg: Te úgy ismered a kommunistákat, hogy a barátságért cserébe jólétben tartanak más népeket? Még a saját népüket is rabszolgaként dolgoztatják.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.19. 06:17:48

@élhetetlen: Hamburd és Amsztredam egy kukkot nem szólt, amikor Kína felvásárolta a pireuszi kikötőt, bezzeg egy 166 km-es vasútszakasz felújításától kétségbe esnek.
Válasz erre 

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2021.04.19. 06:19:16

@élhetetlen: Az elnyomó, komcsi Kína sohasem fogja Magyarországot felvirágoztatni, kizsákmányolni annál inkább. Ilyen szempontból sokkal rosszabbak a nyugatnál. Erre rengeteg afrikai példa van. A csuti patkány pedig a haverjai meggazdagodása árán eladja nekik az országot. Szégyen, amit ez a tetű tesz, a nemzet legnagyobb hazaárulója.
Válasz erre 

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2021.04.19. 06:31:46

@élhetetlen: A csuti csüngőhasú közvetetten az apjába tömi a pénzt, akitől máj megörökli. A gázszerelőnek és más oligarchájának adja a milliárdos állami megbízást, azok pedig a geci apjának bányáiban költik el azt. Magyarul így működik a csuti maffia pénztisztáramosó gépezete. A csuti geci klánja így gazdagszik. Ezeknél a férgeknél nagyobb hazaárulója még nem volt a nemzetnek a történelem során.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.19. 07:10:46

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: Mert az EU hogy felvirágoztatott minket az elmúlt 30 évben! Nem is szólva afrikáról! Az aztán kész virágoskert, hála az EU és az USA tevékenységének.

Nem is barátom, minket egy valaki virágoztathat fel: mi magunk. Ebben az EU is egy lehetőség, ahogy Kína, az oroszok, és az USA is. De azt az alattvalói hozzáállást amit a baloldal a gulyáskommunizmus alatt megszokott, hogy majd jön Moszkva és lesz sok minden, el kell felejteni. Az lesz, amit mi csinálunk. És ebben az EU, az USA pont annyira ellenfél mint Kína. Ki lehet használni az általuk esetleg biztosított lehetőségeket (és biztos lehetsz benne, hogy ezen mindig nyer a másik fél is) de a problémáinkat nem fogják megoldani.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.19. 07:12:07

@élhetetlen: És milyen hasznos is az a kerékkötő, ha a kocsi a szakadék felé száguld!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.04.19. 07:18:14

2010 április 1 euró 270 forint
2021 április 1 euró 360 forint

www.portfolio.hu/gazdasag/20041108/orban-gyenge-forintot-csak-gyenge-emberek-akarhatnak-47441

"Orbán: "gyenge forintot csak gyenge emberek akarhatnak"
Portfolio

Orbán Viktor, a Fidesz elnöke, volt miniszterelnök a Hír TV-nek adott exkluzív interjújában a Jegybanktörvény módosításának, illetve a forint árfolyamának kérdésében is kifejtette érdekesnek mondható véleményét."
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 08:09:23

Lassan elveszti minden fogát, és megvakul...hmmm..............szegéééény..., sztem rejszoljon egy virágcserépbe, attól majd kinőnek a fogai.....:O)
Válasz erre 

chrisred 2021.04.19. 08:17:48

@midnight coder: Az Unió segítséget tud nyújtani a gazdasági fejlesztésekhez. Ezzel volt, aki az új tagállamok közül élni tudott, mások (mint például Magyarország) teljesen más célokra használta. De Kínától ilyen támogatás nem várható, nekik semmi szükségük nincs egy gazdaságilag fejlett Magyarországra.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.19. 08:19:22

@midnight coder: Szerintem nem nagyon. Az lenne hasznos, aki közreműködik a helyes irányba fordításhoz.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.19. 09:40:02

@atomic power 1986DucaDuca: "1942 végén meg tudták állítani a németeket Moszkvánál, annak az volt az oka, hogy 30 téli felszereléssel rendelkező hadosztályt át tudtak csoportosítani Szibériából"

Igen, mert a japánok háborút indítottak az USA ellen, ezért megszűnt a szovjetek fenyegetettsége.
Mellesleg, ha az USA nem lép be, nem biztos, hogy a szovjet ellent tud állni.
Tudod, az üzemanyag igen fontos szerepet játszott a német ellátásban. Az, hogy nem sikerült megtartaniuk az olajmezőket, nem az oroszok érdeme.
Bizony, Rommel elég jelentős haderőt vezényelt Afrikában. A bombázások, a légi fölény megfordulása Európában szintén gyengítette a keleti front haderejét. Gondold el, ha a német légierő nem semmisül meg. Azért a szovjet tankok legnagyobb ellenfele a felderítés, bombázás lett volna, lássuk be.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.19. 09:52:42

@Igazamvanvagyigazamvan?: Az eredeti felvetés szerint, ha a Harmadik Birodalom nem kényszerül kétfrontos háborúra, vagyis az angolok Dunkerque után megadják magukat, akkor teljesen más erőviszonyok között került volna sor az orosz-német háborúra. A német hadsereg mögött állt volna a volt brit gyarmatok összes erőforrása, a transzatlanti kereskedelem nem a németek ellenségeit, hanem a németeket erősítette volna, a tengeralattjáró flottába beleölt erőforrásokat harckocsik és repülők készítésébe fektethetik. Ilyen körülmények között az sem valószínű, hogy Pearl Harbour után a németek hadat üzentek volna Amerikának.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.19. 09:59:48

@chrisred: igen, a szovjet nem volt elfogadható partner. Tehát, ha a németek nem támadják meg Angliát, akkor valószínű, hogy tétlenül nézték volna Sztálin legyűrését. Ne feledjük, Sztálin a gyárak lerombolására adott parancsot, amikor a nácik Moszkva alá értek.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.19. 10:01:16

@chrisred: A szakadékba rohanás lassítása is felfogható ennek.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.19. 10:03:26

@chrisred: Egyedül az írek tudtak ebbõl szabad szemmel látható fejlõdést kihozni. Az EU fejlett államainak nem még több konkurens fejlett állam kell, hanem munkaerõ-donor országok és piac.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.19. 10:12:00

@midnight coder: Európa fejlett országainak elsősorban piac kell, ahol eladhatják a termékeiket. Munkaerőt bárhonnan tudnak szerezni. A piachoz viszont fogyasztóképes kereslet kell, ami fejlett belső gazdaságot feltételez.
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2021.04.19. 10:13:35

@midnight coder: " Az EU fejlett államainak nem még több konkurens fejlett állam kell, hanem munkaerõ-donor országok és piac."

Igen Homo fideszbirkuszom, Kohlék annak idején elhatározták, hogy szereznek maguknak egy 100 milliós keleti ócsó munkaerőpiacot, hogy erre a 100 millióra melósra cseréljék le a nyugati cégek a drága hazai munkererjüket. A100 millió utcára tett nyugati melós meg majd kapja az államtól a munkanélküli segélyt. Ja miből is, amikor mind a bérek mind a vállalatok adója most már a keleti államkasszákba folyik be? Hú de jó összeesküvést csináltak az EU fejlett államai saját maguk ellen!
Válasz erre 

citrix 2021.04.19. 10:14:56

A nemzeti szocializmus és a kommunizmus kéz a kézben járnak. Összenő ami összetartozik. Szerencsére semmi se tart örökké, a kedves nemzetvezető se halhatatlan. Még jó.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.19. 10:16:42

@atomic power 1986DucaDuca: " 1941. szeptember 28-án Moszkvában háromoldalú konferenciát hívtak össze, amelyen az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, és a Szovjetunió képviselői vettek részt. Az amerikaiak ajánlatot tettek a Szovjetuniónak 2250 harckocsi, 85 ezer teherautó és 108 ezer tábori telefon szállítására. Végül 1941 októberében a kongresszus úgy döntött, hogy bevonják a Szovjetuniót a lend-lease programba. 10,9 milliárd dollár támogatást ítéltek meg számára. A Szabad Franciaország 3 milliárd dollárt, Kína pedig 1,6 milliárd dollárt kapott. Összességében a világ megsegítésére 50 milliárd dollárt szántak, az amerikai termelés egyötödét"
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2021.04.19. 10:21:10

@midnight coder: "Egyedül az írek tudtak ebbõl szabad szemmel látható fejlõdést kihozni. "

Statisztilailag felpördött a GDP növekedés az alacsony vállalalati jövedelem adók miatt, mert betelepültek a profitot átcsatornázó multik hordái. Néhány 10 ezer kis írnek is lett haszna ezen plusz új munkahelyekbõl, csakhogy a GDP növekedés húzta magával a lakásárakat mint az állat, miközben a fizetéseket meg alig. Így a kis ír egy napon arra ébredt már vagy 20 éve, hogy ugyanazon lakás törlesztéséhez most már nem elég a fizetésének a 30-40%-a, ide most már több kell mint a fele kell. Kis írbõl ezért nem lett sose nagy ír az elmúlt 20 évben.
Ez egyébként most az orbáni út is a magyar Homo fideszbirkusz alapú társadalommal. Csak ezerszer kevesebb eredménnyel.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.19. 10:22:41

@chrisred:

"Az Unió segítséget tud nyújtani a gazdasági fejlesztésekhez. Ezzel volt, aki az új tagállamok közül élni tudott, mások (mint például Magyarország) teljesen más célokra használta."

Nem tehetett mást, mert amennyi erőforrás beérkezett az unióból transzferként, nagyságrendileg összevethető erőforrást kötött le 2002-2010 közötti gazdasági ámokfutás korrekciója.

1. 2002-2010 között a bruttó államadósság 8.701,92 milliárd Ft-ról 22.363,33 milliárd Ft-ra nőtt. Ez 13.661,41 milliárd Ft növekmény.

2. A költségvetési lyukak befoltozására 2008-2009-ben elköltött12,8 milliárd euro IMF-EU hitelt 2010 után kellett visszafizetni. Akkori árfolyamon átszámolva 4.172,8 milliárd Ft.

3. A lakosság devizaadósságának forintosítása 2010 után 8 milliárd euróba került. Ennek társadalmi költsége akkori árfolyamon 2.608 milliárd Ft volt. Ennyivel csökkent a magyar lakosság fogyasztása 2010 után, ennyivel kevesebb pénz jutott a gazdaság stimulálására fogyasztói oldalról.

3. Az állam külső devizaadósságának csökkentése 50-60%-ról 20% alá 2010 után az önfinanszírozási program keretében 9 milliárd euróba került, ami akkori folyóáron átszámolva 2.934 milliárd Ft volt. Ha ez nem történik meg, akkor most megnézhetnénk magunkat!

Ekkora hendikeppel egyetlen egy régiós ország sem indult 2010 után!

2010-2020 között az ország nettó uniós támogatása kb. 12.400 milliárd Ft.
Ha ebből levonjuk az IMF-EU hitel, a devizahitelek forintosításának, és a külső devizaadósság csökkentésének összegét, akkor (12.400- 9715) marad 2.685 milliárd Ft.

Ez évente, 10 évvel számolva 268 milliárd Ft. Nagyságrendileg azonos az uniós éves tagsági díjunkkal.

Ennek ellenére Magyarország 2019 végére visszaelőzte Szlovákiát és Lengyelországot is az egy főre jutó PPS GDP-ben.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.19. 10:59:59

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Tudod, az üzemanyag igen fontos szerepet játszott a német ellátásban. Az, hogy nem sikerült megtartaniuk az olajmezőket, nem az oroszok érdeme."

A szövetséges hadászati légierő 1944 májusában kezdte meg a kőolajfinomítók, a lepárolóüzemek, a közlekedés stb. rendszeres szétzúzását. A döntő fontosságú ütközeteken már túl vagyunk. (Moszkva, Leningrád, Sztálingrád, Kurszk) 1944 júniusában az oroszok pár nap alatt áttörték a német Közép Hadseregcsoportot és már a Baltikum és a Kárpátok közelében jártak. Csak ebben az áttörésben 185 szovjet hadosztály vett részt.

" Rommel elég jelentős haderőt vezényelt Afrikában."

4-5 német hadosztály volt egyetlen hadtestbe szervezve. A Barbarossa hadműveletbe a németek 3,9 millió katonát vontak be a keleti fronton. Nagyságrendi különbség.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.19. 11:46:51

@atomic power 1986DucaDuca: 1. Az államadósság 2010 előtti növekedésébe bele kell számítani 3.000 milliárdos kötmanyup betéteket, amik 2011-ben államosítva lettek tehát az az adósságtétel egy mozdulattal ki lett pipálva.
2. A világgazdasági válság az összes ország számára okozott költségvetési problémákat. Azok az országok, amik nem megszorításokkal reagáltak rá, hamarabb túljutottak ezen az időszakon, mint Magyarország.
3. Ennek mi köze az EU transzferekhez?
3. Ez egy gazdaságpolitikai döntés, fontosabbnak tartották az adósság visszafizetését a gazdaság fejlesztésénél. Ceausescu is ezt csinálta Romániában, szép eredménnyíel.
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 12:36:04

@atomic power 1986DucaDuca: Ennek ellenére Magyarország 2019 végére visszaelőzte Szlovákiát és Lengyelországot is az egy főre jutó PPS GDP-ben."
Lengyelországot nem előztük meg, Szlovákiát is csak 300 euróval, vasarlóerő- paritáson számítva , de idèn újra fordulhat a helyzet :en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_sovereign_states_in_Europe_by_GDP_(PPP)_per_capita Ha nem vasarlóerő- partiáson számítjuk az egy főre eső GDP- t , hanem nominál èrtèken , dollárban , akkor Szlovákia mèg mindig jelentős előnyben van. GDP 2020 , Szlovákia : 101, 89 milliárd dollár , Magyarország : 149,93 milliárd dollár
, Így Szlovakiában az egyfőre jutó nominal GDP 18647 dollár ,Magyarországon pedig 15347 dollár ...
Válasz erre 

Homo fideszbirkusz 2021.04.19. 12:36:59

@atomic power 1986DucaDuca:
Homo fideszbirkuszom,. Orbán 2020-ban 25 éve nem látott államadóssági csúcsot állított fel! Jöhet újabb 10 év 27 vagy 37%-os AFA meg a maradék szociális ellátások elvonása a hitel visszafizetésére. Ez az amit a Homo fideszbirkuszok is megértenek, nem pedig a fake statisztikáidat.
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 12:43:43

@atomic power 1986DucaDuca:
2002-2010 között a bruttó államadósság 8.701,92 milliárd Ft-ról 22.363,33 milliárd Ft-ra nőtt. Ez 13.661,41 milliárd Ft növekmény."
..ès 2010 óta mennyi a növekmèny ? 2009 - ben volt egy világválság ,az nem tűnt fel , èppen ahogy most, amikor lassan abszolút csúcsra ugrik GDP- arányosan is az államadósság !

index.hu/gazdasag/2021/01/19/allamadossag_2020_koronavirus/
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 13:09:25

Röst nem kommentálja ugyan az iskolák és a teraszok megnyitását, de az olvasóknak azt üzeni, néhány hét múlva kevésbé lesz kockázatos családi összejöveteleket tartani, mint most.

Szerinte egy kis türelem nagy járványügyi nyereséget hozhat.„Most a járvány egy olyan szakaszában vagyunk, amikor még magas az új fertőzések száma, tehát magas a megfertőződés kockázata is, ugyanakkor gyors ütemben nő a védettek száma.”

jahhhh..... TEHÁT MAGAS A MEGFERTŐZŐDÉS KOCKÁZATA, DE AZÉRT NYISSUNK ÉS FERTŐZŐDJÜNK CSAK MEG ÉS VONYÍTSUNK AZ INTENZÍVÁGYON EGY KORTY LEVEGŐÉRT, FULLADJUNK MEG, MERT EZ A FASZ RÖSTFASZOM MATEMATIKUS AGGYAJA ŐRÜLT TANÁCSAIT A MÁSIK ŐRÜLTNEK, ORBÁNNAK !!!!! HÁ.....BASSZÁTOK CSAK A LEGYEKET, DE NE A MAGYAR NÉP VÉRÉN BAZDMEG !!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 13:12:46

Most a járvány egy olyan szakaszában vagyunk, amikor még magas az új fertőzések száma, tehát magas a megfertőződés kockázata is,.......JAHHHHH.......ÉRTTTYÜK !!!!!!!! ÜJJÖN KI A ZANYÁD A TERASZRA ÉS SZARJA ÖSSZE MAGÁT EGY KÁVÉ MELLETT RÖSTAGYÚÚÚÚÚ !!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 13:17:08

Állítása szerint a vírus terjedését jelző R-érték most 0,8 és 0,9 között van, a járvány erősödését jelző 1-es szint alatt. Március elején 1,3 volt, azóta folyamatosan csökken.„A nagy kérdés az az, hogy az enyhítések ezen hogyan fognak változtatni” - írja Röst, egy másik ponton pedig úgy fogalmaz: „
minden egyes enyhítés lassítja a lecsengést és végső soron több fertőzöttet eredményez”.

minden egyes enyhítés lassítja a lecsengést és végső soron több fertőzöttet eredményez”.

minden egyes enyhítés lassítja a lecsengést és végső soron több fertőzöttet eredményez”.

minden egyes enyhítés lassítja a lecsengést és végső soron több fertőzöttet eredményez”.

minden egyes enyhítés lassítja a lecsengést és végső soron több fertőzöttet eredményez”.

minden egyes enyhítés lassítja a lecsengést és végső soron több fertőzöttet eredményez”....ÉS TÖBB HALÁLT IS TE FASZKALAP !!!!!!!! TE IS LECSENGHETNÉ MÁR BAZDMEG, ANYÁDDAL EGYÜTTTTTT !!!!!

???????? ANYÁÁÁÁÁM ! SOK IJJJJJEN AGYROGGYANT FASZ VAN MÉG MAGYARORSZÁGON ??????????????
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 13:18:43

@kvadrillio: KÍSÉRLETEZZ A FASZODDAL BAROMÁLLAT, AMIKOR EGY JÉGCSÁKÁNNYAL CSAPDOSOD MÁSODPERCENKÉNT RÖSTBAROPM !!!!!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.19. 15:35:57

@chrisred:

"Az államadósság 2010 előtti növekedésébe bele kell számítani 3.000 milliárdos kötmanyup betéteket, amik 2011-ben államosítva lettek tehát az az adósságtétel egy mozdulattal ki lett pipálva."

Ez eléggé érdekes nagyvonalúság! Még mindig maradt10.661,41 milliárd Ft adósság növekmény!

"A világgazdasági válság az összes ország számára okozott költségvetési problémákat. Azok az országok, amik nem megszorításokkal reagáltak rá, hamarabb túljutottak ezen az időszakon, mint Magyarország."

Persze, csak ennek negatív, gazdasági kibontakozást késleltető hatása 2010 utánra datálódik.

"Ennek mi köze az EU transzferekhez?"

Lényegében semmi. Viszont abból indultunk ki, hogy Magyarország miért nem tudta úgy hasznosítani az EU transzfereket, mint szerencsésebb országok. Ha egy gazdaságban csökken 2608 milliárd forinttal a fogyasztás, azt bizony megérzi a gazdasági növekedés. Az EU transzferek növekedést segítő hatása ennyivel kevesebbet ért.

"Ez egy gazdaságpolitikai döntés, fontosabbnak tartották az adósság visszafizetését a gazdaság fejlesztésénél. Ceausescu is ezt csinálta Romániában, szép eredménnyíel."

Nem fizették vissza az adósságot, van belőle bőven. Viszont a GDP arányos államadósságot ha mérséklik, annak növekedési vonzata van. Az éves kamatfizetési kötelezettséget is ezáltal csökkenteni lehetett, ami nálunk 3-4-szer nagyobb volt, mint a versenytársaknál. Így több pénz jutott a vállalkozásoknak. Empirikus tapasztalat az adósság növekedést fékező hatása egy bizonyos ráta fölött.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.19. 17:12:08

@Los Gigantes:

"Lengyelországot nem előztük meg, Szlovákiát is csak 300 euróval, vasarlóerő- paritáson számítva , de idèn újra fordulhat a helyzet"

ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/GDP_per_capita,_consumption_per_capita_and_price_level_indices

"Ha nem vasarlóerő- partiáson számítjuk az egy főre eső GDP- t , hanem nominál èrtèken , dollárban , akkor Szlovákia mèg mindig jelentős előnyben van. GDP 2020 , Szlovákia : 101, 89 milliárd dollár , Magyarország : 149,93 milliárd dollár"

A vásárlóerő paritás a fontos, ami kiszűri az árfolyamok torzító hatását!

2009 - ben volt egy világválság ,az nem tűnt fel , èppen ahogy most, amikor lassan abszolút csúcsra ugrik GDP- arányosan is az államadósság !

De a devizaadósság a 20%-os célsávon belül maradt, nem úgy, mint 2009-ben. Akkor 40-50% volt. A külföldnek nagyobb mértékben voltunk eladósodva. Ma az államadósság 25%-át a magyar lakosság finanszírozza.

2009-ben valóban válság volt.

De mi volt a válságo közvetlenül megelőző évben?

2008:

A hitelezés összeomlott, lakossági devizahitel aránya 67%, óriási a nem teljesítő hitelek állománya.
A lakosság GDP arányos hitelállománya több, mint 36 százalék.

2020:

Bővülő lakosság-és vállalati hitelállomány. Nincs lakossági devizahitel, van viszont fogyasztóbarát, fix kamatozású jelzáloghitel. A lakosság GDP arányos hitelállománya 18,4 százalék.

Az állam nettó külső adóssága:

2008: 52% felett
2019 végén 8,1%

Államadósság devizaaránya:

10 év alatt felére csökkent

Államháztartási hiány:

2008: súlyos ikerdeficit, 7,1 százalék volt a folyó fizetési mérleg hiánya és 3,7 százalék a költségvetés hiánya a GDP százalékában.

2019: maastrichti hiánykövetelményen belül

Az uniós átlagnál lényegesen gyorsabb növekedés az elmúlt években, mindamellett a folyó fizetési mérleg hiánya 2019-ben nulla százalék, 2020-ban mindössze -0,6 százalék.

MNB mérleg:

A Magyar Nemzeti Bank mérlege a GDP arányában 40 százalékról 25 százalék közelébe süllyedt 2019 végére.Ez volt a régióban a legnagyobb mérlegszűkítés. Ez növelte a monetáris mozgásteret. Ezáltal sikerült támogatni a hitelezést, a gazdasági kilábalást, a kötvénypiac stabilizálódását és a bankrendszer likviditásának magas szinten tartását.(gyakorlatilag korlátlan mennyiségű fedezett hiteleszköz, kötvényvásárlási program, az NHP Hajrá vagy a Növekedési Kötvényprogram)

Emellett költségvetési gazdaságvédelmi intézkedések történtek, melyek együttes értéke a 2020-as GDP nagyságrendileg 20 százalékára tehető.

Munkaerőpiac:

Foglalkoztatottság

2008: 3,8 millió fő dolgozott
2019 több, mint 4,5 millió fő dolgozott

Munkanélküliség:

2008: 7,8%
2019: 3,4%

Bérek:

2020-ban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 438 ezer forint volt, míg közfoglalkoztatottak nélkül 350 ezer forint. Ezzel hosszú idő után elértük Szlovákia, Lengyelország, és Lettország szintjét.

A visegrádi térségben csak Csehország van előttünk.

Adóterhelés:

2008: 39,5%

2019: 36,6%

Ezzel Írország után hazánkban volt a legnagyobb mértékű az előrelépés az EU-ban.

Világviszonylatban pedig 2017 és 2018 között az Amerikai Egyesült Államok után Magyarországon csökkent a legnagyobb mértékben, 1,6 százalékponttal a GDP-arányos adóterhelés.
Válasz erre 

marosy 2021.04.19. 17:14:36

Telibefosom a szegedi fasszopó kattintóst.
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 18:07:11

@atomic power 1986DucaDuca:

A vásárlóerő paritás a fontos, ami kiszűri az árfolyamok torzító hatását!"

Èppen ezért előzött meg minket Románia , egy főre jutó vásárlóerő- partiáson számított nettó átlagbèrben - ha a te logikádból indulunk ki - , itt vannak a 2020- as adatok:

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage

Nemcsak Lengyelország , Csehország hanem Románia is megelőzi már Magyarországot , vásárlóerő- paritáson számított havi nettó átlagbèrben , Szlovákiával szemben pár 10 euro különbsèg van a javunkra , gyakorlatilag ugyanannyi...
Hozzá lehetne tenni, hogy Szlovakiában sokkal magasabb a minimumnyugdíj összege , mind nominál mind vasarlóerő- paritáson
A magyar minimálbèrt már a román is utolèrte, ha vásárlóerő partiáson tekintjük!
Valójában, Magyarország nem ér be senkit , a románok ès lengyelek ès a balti államok is kedvezőbb helyzetben vannak nálunk ,akár az elmúlt 10 èv növekedèsi tendenciáit nèzzük , akár a jövőbeli perspektívákat
A magyar növekedès jelentős rèszben forintgyengülès hatásainak köszönhető: nagyobb infláció , nagyon forintban mert GDP ès bèrek
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 18:13:28

@atomic power 1986DucaDuca:

2020-ban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 438 ezer forint volt, míg közfoglalkoztatottak nélkül 350 ezer forint. Ezzel hosszú idő után elértük Szlovákia, Lengyelország, és Lettország szintjét.

Kamu narratíva ! A bruttó kereset helyett a nettó a lènyeges , de mèg lènyegesebb a medián bèr , amely a jelentősen alacsonyabb mint az átlagbèr :

telex.hu/gazdasag/2021/04/17/medianber-havi-bontas-ksh
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 18:41:10

@atomic power 1986DucaDuca: 2008:

A hitelezés összeomlott, lakossági devizahitel aránya 67%, óriási a nem teljesítő hitelek állománya."

A lakossági devizahitelek törvènyi feltèteleit az első Orbán - kormány teremtette meg, ès nem teljesítő hitelek aránya 2010 után lett magasabb , mert az Orbán - kormány a vègtörlesztèssel ès Kósa Lajos nyilatkozataival 2011 nyarától 303 Ft ig lökte az árfolyamot. Egy szűk réteg tudott törleszteni , a többi pedig elkèpesztő nagy bajba került ..
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 19:12:28

@atomic power 1986DucaDuca: De a devizaadósság a 20%-os célsávon belül maradt, nem úgy, mint 2009-ben. Akkor 40-50% volt. A külföldnek nagyobb mértékben voltunk eladósodva"

Hozzá lehetne tenni, hogy a nagyon jelentős Magyarországra èrkező EU-támogatások jegybanki devizatartalékot duzzasztó hatása tette lehetővé például
a devizahitelek forintosítását, és annak az állami stratégiának a megvalósítását, hogy az állam a lejáró devizaadósságainak törlesztéséhez nem bocsát ki (érdemben) új devizakötvényeket, hanem a bevont forint forrásait az MNB devizatartalékai terhére váltja be.
Ha nem lennènek EU források , akkor 10-15 tízmilliárd eurós minuszban lennènk...
A jegybank mozgásterèt kizárólag a külső devizaforrások bősèges lètènek, ès törtènelmileg pèldatlan alacsony nemzetközi kamatkörnyezetnek köszönheti. Pl 2007- láttunk 4 % feletti FED funds rate - et , az ECB lending facility rate is 3,5-4 % körül volt ..
Nagyon más most az extrèm laza nemzetközi kamatkörnyezet
A munkanèlkülisègi ráta valóban csökkent, de ez sem elsősorban a kormány erènye, hanem a nemzetközi folyamatoknak köszönhető , a többi konkurens országban is hasonló folyamatok zajlottak. Erre mèg rátett egy lapáttal a statisztikai hivatal , módszertana (Külföldön dolgozók, közmunkások , stb...)
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 19:37:41

@atomic power 1986DucaDuca:

A fő kèrdèsek most nem gazdaság termèszetűek elsősorban , hiszen EU tagországkènt - ahogy a többi volt keleti blokk országaiban mindenhol sikerült fejlődèst elérni , így nálunk is - hanem ezek:

- A Fidesz kvázi egypárti- állampárti rezsimet alakított ki, a plurális demokrácia, a pártok egyenlő versenye ès váltógazdálkodása szinte nem működik
- A " fèkek ellensúlyok" rendszere , ki lettek üresítve , az Alkotmánybíróság hatásköre lecsökkent, a Kúriát, az Ügyèszsèget , a Számvevőszèket , de jóformán minden fő -, vagy közhivatalt fideszes pártemberek vezetnek ...
- A jogrend sunyi módon átalakult precedens jogivá- a Kúra " jogegysège "dönt mindenben , kb nulla lett a bírói autonómia ..
- A közmèdiat egy pártállami mèdiahatóság ellenőrzi , a kötèvè hazug , egyoldalú, valóságtorzító, karaktergyilkos
- A közforrások ezermilliárdos nagyságrendben vándorolnak a NER - oligarchák zsebeibe, Orbán veje, apja, testvère milliárdos állami közpènzeket akvirálnak...Mèszaros már szinte a fèl ország felett gazdasági kontrollt szerzett...
- Piszkos üzleteket kötnek autoriter , totalitárius rezsimekkel, amelyekkel a magyar adófizetők nagyon rosszul járnak : offshore cègek vakcia- beszerzèse , Budapest- Belgrád vasút , Fudan..
- " Új privatizáció" állami földeket, ingatlanokat, rèszvènyeket, egèszsègügyi - oktatási intèzmènyeket, kèszpènzt játszanak az magánalapítványoknak ...
Válasz erre 

CoolKoon 2021.04.19. 19:41:16

@midnight coder: "ebbe az USA-Kína hidegháborúba amit az amcsik borítékolhatóan pont úgy el fognak bukni, ahogy Hitlerék a II világháborút." - lol hát persze trollkám, mert az USA a II. világháborút is elvesztette, mi? Ja, nem...
Válasz erre 

CoolKoon 2021.04.19. 19:45:10

@midnight coder: "Az EU politikusoknak az európai polgárok érdekeit kellene képviselniük" - Így igaz. Csakhogy a vágottszemű náci mocskok Európára mindig is gyarmatként fognak tekinteni, és SOKKAL kíméletlenebb gyarmattartók, mint az amerikaiak (vagy akár az oroszok!) valaha is voltak.
"Ebben most Orbánnak teljesen igaza van. " - Nem, nincs igaza. Kínában ugyanis hírből se ismerik a humanizmust, amire a teljes nyugati világkép épül (beleértve egyelőre még Mo-ot is!). Ergo ha itt egyszer ők fognak diktálni, akkor majd nagyon cudar világ jön.
Válasz erre 

CoolKoon 2021.04.19. 19:48:02

@ulpius66: "Tudom a ballibsik szerint sokkal jobb lenne, ha gyűlölnénk őket, ahogy Karigeci gyűlöl minden idegent, így gyűlöli a kínaiakat is! " - Idióta....mert a "Karigeci" nyomta le az egész ország torkán a migráncsozó agymenést, mi? Ő íratta ki az órásplakátokra, hogy "Ha Magyarországra gyüssz, nem veheted el a szemünk fínyit!", mi?
Válasz erre 

Vén motoros 2021.04.19. 19:48:03

Fel vagyok háborodva! Bástya elvtársat már meg sem akarják ölni? Sokkal nagyobb felháborodásra számítottam. Már jó előre előkészítettem kedvenc íróm, Boris Vian egyik könycímét: "Köpök a sírotokra!", de nem kell elsütnöm, nincs miért ideidéznem....
Válasz erre 

CoolKoon 2021.04.19. 19:54:48

@chrisred: "egy olyan állam jóindulatában bízva, amely történelmileg semmilyen jóindulatot nem mutatott senkivel szemben sem." - Bizony, még a sajátjaival szemben sem. Azt azért még mindig sokan tudják, hogy a kínai fasi...izé kommunisták emberek millióit éheztették halálra szemrebbenés nélkül. És ugye minket még ennyire se tartanak....
Válasz erre 

CoolKoon 2021.04.19. 19:56:42

@atomic power 1986DucaDuca: "Aztán ugyan miért, mikor a Velencei Bizottság minden észrevételét figyelembe véve hozták meg a végleges változatot!" - Miért hazudsz? Ha ez így lett volna, akkor nem bukott volna meg a törvény az EJEB-n gyakorlatilag pillanatok alatt!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.19. 20:02:44

@andras_2:

Te még itt vagy, Pedó Matyi?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.19. 21:43:24

"Èppen ezért előzött meg minket Románia , egy főre jutó vásárlóerő- partiáson számított nettó átlagbèrben - ha a te logikádból indulunk ki - , itt vannak a 2020- as adatok:"

De nem az egy főre jutó GDP per capita in PPS-ben. Mindig tudtuk, hogy a románok gazdasági fejlettségükhöz képest többet fogyasztanak. Ez nem újdonság. Egyelőre megehetik, mert az államadósságuk jóval alacsonyabb, mint a mienk. Azért már vannak jelek, hogy ez nem folytatható:

ec.europa.eu/transparency/regdoc/rep/1/2020/HU/COM-2020-91-F1-HU-MAIN-PART-1.PDF

Egyébként nem elegendő a nettó átlagbéreket nézni, mert az csak egy dolgozóra állapít átlagot. Magyarországon a családosoknak juttatot kedvezmények nagyobbak, mint más országokban.

"A magyar minimálbèrt már a román is utolèrte, ha vásárlóerő partiáson tekintjük!
Valójában, Magyarország nem ér be senkit , a románok ès lengyelek ès a balti államok is kedvezőbb helyzetben vannak nálunk ,akár az elmúlt 10 èv növekedèsi tendenciáit nèzzük , akár a jövőbeli perspektívákat"

A perspektívához az is hozzátartozik, hogy egy oszág mennyit költ beruházásokra. Magyarország az utóbbi években mintegy 6 százalékponttal veri a román beruházási rátát. Magyarország a megtermelt GDP-jének 48,3 %-át fogyasztja el. A fennmaradó rész nagy részét beruházásra költi.

A többi ország a következó arányban fogyasztja el GDP-jét: Bulgária: 59,5%-át, Horvátország: 58,1%-át ,Lengyelország: 57,3%-át, Lettország: 59,7%-át, Litvánia: 60,7%-át, Románia: 63,6%-át!!!, Szlovákia: 56,1%-át, Szlovénia: 51,7%-át

Az évtized közepére az uniós fejlettség 80 százaléka is elérhető, ha folytatódnak a beruházások hasonló ütemben Magyarországon.

A perspektívához hozzátartozik az is, hogy egy ország mennyit költ kutatás-fejlesztési kiadásokra.
Ebben a tekintetben is mögöttünk vannak:

Bulgária, Horvátország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Románia, Szlovákia

"A magyar növekedès jelentős rèszben forintgyengülès hatásainak köszönhető: nagyobb infláció , nagyon forintban mert GDP ès bèrek"

Pont fordítva van! 2020-ban reálnövekedésben jobb volt a magyar gazdaság, mint az EU átlaga. Az egy főre jutó reál GDP nőtt, de az euróban számított nominális GDP a forint gyengülése miatt csökkenhetett.

"A lakossági devizahitelek törvènyi feltèteleit az első Orbán - kormány teremtette meg."

A törvényre az Európai Közösségek jogszabályaihoz való közelítés miatt volt szükség.

A svájci frank alapú devizahitelezés peddig akkor tudta megvetni a lábát az országban, amikor 2002-től fokozatosan megszüntették a forint-alapú, államilag támogatott hitelezést. A hatalmon lévő kormányzat és a felügyeleti szervek pedig passzívan mentek az események után.
A 2000-es évek elején az államilag támogatott forinthitelek uralták a hitelpiacot. 2002 után a kamattámogatás miatti költségvetési támogatás mértékét a kormány nem kívánta fenntartani. Fenntarthatatlanságra hivatkozva mérsékelték a korábbi forinthitel támogatását, majd pedig fokozatosan megszüntették. Ezért indult be a a deviza hitelboom! A felépített kapacitások felhasználásához új, tömegesen eladható lakossági termékre volt szükség. Ausztriában kialakított svájci frank alapú hitelezési konstrukciója ekkor merült fel először a magyarországi bankokban. Az osztrák piacon tapasztalt sikerek miatt a finanszírozási modellt átvették a magyar bankok is. Az 1990-es években azon osztrák lakosoknak találták ki a konstrukciót, akik a svájci határ közelében éltek és Svájcba jártak dolgozni. Ezáltal jövedelmüket svájci frankban kapták, emiatt nem volt árfolyamkockázata a konstrukciónak, mert egy úgynevezett természetes fedezetük volt. Árfolyamkockázat nem merült fel, mind a hitel mind pedig a jövedelme egyaránt svájci frankban merült fel. Ezzel szemben a magyar lakosság jövedelmét forintban szerezte, és csak a hitelének számítása volt a svájci devizához kötve. A magyar lakosság számára természetes fedezetről nem beszélhettünk. Mindezt passzívan szemlélte a kormány, és a felügyeleti szervek.

", ès nem teljesítő hitelek aránya 2010 után lett magasabb , mert az Orbán - kormány a vègtörlesztèssel ès Kósa Lajos nyilatkozataival 2011 nyarától 303 Ft ig lökte az árfolyamot. Egy szűk réteg tudott törleszteni , a többi pedig elkèpesztő nagy bajba került .."

Euró válság is volt, nem csak Kósa nyilatkozat. 2010-ben az eurózónához tartozó országok közül több is komoly pénzügyi bajba került. Az euró megítélése romlott a nemzetközi piacon, a befektetők pedig a biztonságos, menekülő devizának tekintett svájci frankba tették a pénzüket. Ez felhajtotta a frank euróhoz mért árfolyamát. Elsőként Görögország került bajba, majd Írország kapott mentőcsomagot. Befektetői aggodalom harapódzott el a befektetők körében Portugália, Spanyolország, Belgium, Olaszország vonatkozásában. A svájci jegybank próbálta megakadályozni a frank túlerősödését, kevés sikerrel. A frank erősödése összes világdevizáét felülmúlta.
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 21:47:08

A kormány mindent megtett az iskolák biztonságos nyitásáért,,,????M??? HALÁLOS VÍRUSJÁRVÁNYNÁL NINCS BIZTONSÁGOS NYITÁS !!!!! MERT A BEOLTOTTAK IS BEOLTATLANOK IS TERJESZTHETIK A VÍRUST !!!!!!!!! TE HÜJJJE KORMÁNY-ÁLLATKERT !!!!!!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 21:50:34

2021. április. 18. 08:37 2021. április. 18. 08:49 Itthon Hatszáz gyerek árvult el a koronavírus miatt, Áder alapítványt hoz létre a segítésükre járványhelyzet A köztársasági elnök lesz az alapító, 5 millió forintot áldoz az alapítványra, de reméli, érkeznek majd támogatások. Koronavírus – a második év Több mint egy év telt el azóta, hogy a kínai hatóságok egy új, sebesen terjedő vírus felbukkanását jelentették a WHO-nak. Aligha akad azóta olyan ember a világon, aki ne hallotta volna a Covid–19 kifejezést, és mind többen gyászolnak rokont vagy barátot, akivel az új betegség végzett, miközben egzisztenciák dőltek romba hetek alatt, és a teljes életünket átírta a járvány. Mostanra elkészültek az oltások is, ami viszont nemcsak reményt, de ismét rengeteg kérdést is felvet, miközben a vírust nem hogy megállítani nem sikerült, de újabb mutációja is fenyeget. E harc a részleteit találja meg cikksorozatunkban. Friss cikkek a témában Alapítványt hoz létre Áder János köztársasági elnök és felesége, Herczegh Anita a koronavírus miatt árván maradt gyermekek megsegítésére – jelentette be a köztársasági elnök a Kossuth rádió Vasárnapi Újság című műsorában.Áder János elmondta, a koronavírus-járvány első és második hulláma alatt nem nagyon lehetett olyan híreket hallani, mint most, a harmadik hullám idején: fiatalok, kisgyermeket nevelő szülők halnak meg és gyermekek maradnak árván.„Hetek óta azon gondolkodtunk a feleségemmel, hogy hogyan lehetne ezen a helyzeten segíteni. Kíváncsi voltam, hogy hány családot és hány gyermeket érinthetett ez a járvány: több mint hatszáz gyermekről van szó, és több mint négyszáz családról” – mondta a köztársasági elnök.Hozzátette, az érintett gyerekeket legalább a nagykorúvá válásukig vagy addig, amíg szakmát, esetleg diplomát szereznek, segíteni kell anyagilag.Az alapítványról elmondta, a jogi előkészítő munkálatok befejeződtek, elkészült már az alapító okirat; „jogi értelemben” az alapító Áder János, a felesége pedig a kuratórium tagja, valamint felkérte Bagdi Emőke klinikai szakpszichológust és Ürge-Vorsatz Diána fizikust is, akik igent mondtak.Hozzátette, az alapítványt még nem jegyezték be – jövő héten indul a bírósági eljárás –, így egyelőre adományt nem fogadhatnak.Az alapítvány ötmillió forintból indul, ami a köztársasági elnök szerint a „saját megtakarításuk”.Ugyanakkor Áder János abban bízik, hogy ismerősei köréből, akár még szélesebb körből is érkeznek majd támogatások. A kormány 2019 végén szavazta meg Áder János fizetésének megduplázását; a köztársasági elnök azóta havi 3 millió forintot keres.Áder hangsúlyozta, hogy az önkormányzatok, a polgármesterek és a jegyzők segítsége nélkül ez a programot nem lehet sikerre vinni, hiszen ők ismerik az érintett családokat, és azt is, hogy pontosan milyen anyagi támogatásra van szükség.Elmondta azt is, sokat gondolkodtak az alapítvány nevén, végül Regőczi István neve mellett döntöttek, mert a katolikus pap egész életében, már a második világháborút megelőzően is, árva gyerekekről gondoskodott. Facebook 2021. április. 17. 08:45 MTI Gazdaság Novák Katalin: Több mint duplájára nő az árvaellátás minimuma Jelenleg 24 250 forint, jövőre már 50 ezer lesz.

Egyre több „alapbetegség” nélküli áldozatot szed a koronavírus ÜJJJÜNK MÁR KI A TERASZRA EGY KÁVÉCSKÁRAHHH, HÁTHA RÉSZESÜLNEK A MEGMARADOTTAK ÁDERBÁCSI ALAPÍTVÁNYÁBÓL !!!!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 21:52:02

@kvadrillio: 400 CSALÁDBÓL 600 ÁRVA GYEREK MARADT.........BAZDMEGORBÁN gdp-det !!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 21:55:32

lső és második hulláma alatt nem nagyon lehetett olyan híreket hallani, mint most, a harmadik hullám idején: fiatalok,
kisgyermeket nevelő szülők halnak meg és gyermekek maradnak árván
kisgyermeket nevelő szülők halnak meg és gyermekek maradnak árván
kisgyermeket nevelő szülők halnak meg és gyermekek maradnak árván
kisgyermeket nevelő szülők halnak meg és gyermekek maradnak árván

bazdmegorbán a gdp-det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 22:00:29

Megérkezett Európába az indiai vírusváltozat, ami ott újraindította a járványt

Nagy-Britanniában több tucat olyan koronavírus-fertőzést jegyeztek fel, amelyet a kórokozó új, először Indiában felfedezett mutánsa okozott. A hatóságok gőzerővel vizsgálják, hogy fertőzőbb-e, mint a korábbi változatok, beleértve az Európában a harmadik járványhullámért felelős brit mutánst, és ellenáll-e az oltásoknak.
Komócsin Sándor, 2021. április 19. hétfő, 11:08

üjjünk mááááár ki egy kicsit a teraszra kávézgatni, ojjjjan finomezaz indiai mutáns is desszertnek !!!!!!!! hadd nőjjőn már azáderalapítvány klienseinek tábora is jóóó nagyraáááám !!!!! BAZDMEGORBÁN A GDP-det, te baromállat !!!!!!!!! NYISSUK MÁR KI AZ ÖSSZES ISKOLÁT, SZÁLLODÁT, HADD FEKÜDJENEK BE AZ ÚJ KUNCSAFTOK, AZ INDIAI MUTÁNSOK A FRISS ÁGYNEMŰKBE !!!!! FASZOMKIVAN A DEGENERÁLT VEZETŐINKTŐL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2021.04.19. 22:09:25

Orbán Viktor tiltakozik, amiért kisajátítják a focit a leggazdagabbak

A miniszterelnök támogatja a Szuperligával szembeni törekvéseket.
ÁLSÁGOS A DUMÁJA ANNAK, AKI A BALATONT, A KASTÉLYOKAT....STB...MÁR RÉGEN ODAADTA AZ ELMEROGGYANT ELITNEK !!!
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 22:24:08

@atomic power 1986DucaDuca:

De nem az egy főre jutó GDP per capita in PPS-ben"
....ès ez mit számít egy magyar átlagdolgozónak, nagyjából semmit. Mindig is fejlettebbek voltunk Romániánál , nominál ès pps- számított egy főre jutó GDP - ben , ez nem újdonság , ès nem is eredmèny , de az elmúlt évek ès a jelen trendek szerint is inkább ők zárkóznak fel hozzánk, mint mi távolodunk tőlük!

A bèrstatisztika szerint , pedig a nettó átlagbèrekben , PPS-n számítva utolèrtek bennünket , és nominalbèrben sincs már nagy különbsèg, ez az ami nagy problèma ! ( Hun: 1928 euro vs Rom: 2026 euro )
en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_average_wage
...ès ez leginkább azért van, mert az Orbán kormány monetáris politikája miatt extrèm gyenge a forint , ès az infláció is , azzal rèszben összefügèsben nagy ...
Amíg a forint árfolyama nem lesz stabilabb , egyik rivális országait sem fogjuk utolèrni bèrekben, de lehet bűvèszkedni a számokkal , hazug statisztikát kreálni ...
Egyèbkènt a dolgozók felènek a fizetèse legalább 80 ezer forinttal alatta marad a hivatalos átlagbèrnèk- családi adókedvezmènyek ellenére is ...
Válasz erre 

Bunkóné Barom Ildikó 2021.04.19. 22:30:36

@andras_2:

"A CEU nem marxizmus-leninizmust oktat.."

Hanem kulturális marxistákat képez..

"A CEU nem az adófizetők pénzéből épült.."

Hanem azon országok polgárainak pénzéből, amelyeket Soros kirabolt, és a rabolt pénzt politikai befolyásszerzésre fordította..
Válasz erre 

Bunkóné Barom Ildikó 2021.04.19. 22:34:36

@andras_2: A járván belobbanásay előtt jöttek, te hülye balfasz..A lezárások után már nyilván nem , te fogyatékos. Látom terelsz a CEU-ról, leírom még egyszer:

"A CEU nem marxizmus-leninizmust oktat.."

Hanem kulturális marxistákat képez..

"A CEU nem az adófizetők pénzéből épült.."

Hanem azon országok polgárainak pénzéből, amelyeket Soros kirabolt, és a rabolt pénzt politikai befolyásszerzésre fordította..
Válasz erre 

Los Gigantes 2021.04.19. 22:36:24

@atomic power 1986DucaDuca

Pont fordítva van! 2020-ban reálnövekedésben jobb volt a magyar gazdaság, mint az EU átlaga. Az egy főre jutó reál GDP nőtt, de az euróban számított nominális GDP a forint gyengülése miatt csökkenhetett."

Ez marhaság ès önellentmondás : 2020- ban a nominális , forintban számított GDP is 5,1 % - al csökkent , hogy nőhetett volna az " egy főre jutó reál GDP" ???? Dollárban számítva pedig majdnem 20 milliárd dolláral csökkent a nominál GDP...
Tehát nem Nőtt hanem csökkent , minden téren, èrthető?

index.hu/gazdasag/2021/02/16/gdp-novekedes-ksh-statisztika-2020-koronavirus/
Válasz erre 

marosy 2021.04.20. 05:52:19

Szarok a szegedi kattintós gecikre.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.20. 06:46:25

@andras_2:

Ha flúdolsz, Pedó Matyi, megint megy ellened a feljlentés.... csak szólok.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.20. 07:22:31

@CoolKoon: Na ja. Csak tudod az amcsi és az európai ballib ugyanaz mint anno Maoék, csak rózsaszínûre festve. A balliberalizmus nem liberalizmus, hanem a vörösnácizmus politikailag korrekt verziója. A liberalizmussal Pl. sem a szólásszabadság korlátozása, sem a diszkrimináció semmilyen formája nem összeegyeztethetõ. A kicsi kínaiak annyival járnak elõrébb, hogy rájöttek, hogy hogy lehet a kommunizmust és a gazdaság fejlõdését összhangba hozni. Az euroatlanti országok pedig pont az ellenkezõ irányba mennek. A cégek egyre inkább át vannak politizálva.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.20. 07:32:56

@midnight coder: És melyik állam korlátozza a szólásszabadságot?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.20. 08:12:02

"Mindig is fejlettebbek voltunk Romániánál , nominál ès pps- számított egy főre jutó GDP - ben , ez nem újdonság , ès nem is eredmèny , de az elmúlt évek ès a jelen trendek szerint is inkább ők zárkóznak fel hozzánk, mint mi távolodunk tőlük!"

A felzárkózásuk adósságnöveléssel történik, és nem csak hozzánk zárkóznak fel, hanem a régió többi, fejlettebb országához is. Mint ahogy mi is felzárkózunk nálunk fejlettebb országokhoz. A kérdés az, hogy a felzárkózás milyen tartós, és meddig növelhető a költségvetési hiány és az államadósság. A románoknak 1990-ben jó startjuk volt. Államadosság: "0", azaz nulla. Magyarország államadóssága pedig már ekkor 20 milliárd dollár. A román beruházási ráta alacsonyabb kb 6 százalékponttal, mint a magyar. A termelékenységet meghaladó átlagfizetés eredménye lehet a tőkebeáramlás, és a versenyképesség csökkenése. Görögországban ellentétes folyamatok mennek végbe.

"Ez marhaság ès önellentmondás : 2020- ban a nominális , forintban számított GDP is 5,1 % - al csökkent , hogy nőhetett volna az " egy főre jutó reál GDP" ???? Dollárban számítva pedig majdnem 20 milliárd dolláral csökkent a nominál GDP...
Tehát nem Nőtt hanem csökkent , minden téren, èrthető?"

A közgazdaságban használatos fogalom a GDP negatív növekedése a gazdaság zsugorodása esetén.A recessziót is úgy definiálják, hogy két egymást követő negyedévben fennálló negatív GDP növekedés az előző negyedévhez viszonyítva. Ismert fogalom a "zérus ütemű növekedés" , a "növekedés üteme pozitív vagy negatív" vagy a "negatív növekedési ráta".
2020-ban mind a reál GDP, mind a nominális GDP csökkent az EU-ban. Tavaly reálnövekedésben jobb volt a magyar gazdaság, mint az EU átlaga legalább 2 százalékponttal. Ez a gyakorlatban kisebb visszaesést jelent, ami elvileg a felzárkózás folytatódását jelenti. Azonban az euróban számított nominális GDP a forint gyengülése miatt rosszabb képet mutathat.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.20. 08:19:47

@atomic power 1986DucaDuca: az olajmezők bombázása nem jó válasz. A németek folyamatosan ellátási problémákkal küzdöttek. A légierő elvesztése jelentős hatású volt a keleti-fronton. A tankok ellenfelei a vadászbombázók és a légvédelmi ágyúk voltak.
A kurszki csata is másképp alakul, ha a németek rendelkeznek légierővel.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.20. 08:26:10

@Bunkóné Barom Ildikó: "Hanem kulturális marxistákat képez..

"A CEU nem az adófizetők pénzéből épült.."

Hanem azon országok polgárainak pénzéből, amelyeket Soros kirabolt, és a rabolt pénzt politikai befolyásszerzésre fordította"

Ez miért okoz neked problémát?
A kìnai egyetem kiket fog képezni?
Kìna nem fordítja a rabolt pénzt befolyásszerzésre?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.20. 08:32:18

@atomic power 1986DucaDuca: a GDPnegatív növekedési rátája.
Az államadósságunk pedig sosem volt ilyen magas, mint most.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.20. 09:13:31

@CoolKoon:

"Miért hazudsz? Ha ez így lett volna, akkor nem bukott volna meg a törvény az EJEB-n gyakorlatilag pillanatok alatt!"

Az Európai Bíróság a "gombhoz varrta a kabátot". Vitatható és nevetséges jogi érveléssel hozta meg a döntését, politikailag elfogultan.

A Bíróság elfogadta a civil szervezetek gazdálkodásának átláthatóságára vonatkozó jogos igényt, és azt a célt, hogy hatékonyabb eszközökkel kell fellépni a terrorizmus, a pénzmosás és a szervezett bűnözés elleni harcban. Az ítélet szerint azonban a jogszabály egyes részei nem egyeztethetők össze az uniós joggal, pedig a törvény hatálya alá tartozó civil szervezetek nem szenvedtek semmiféle érdeksérelmet. A kormány pedig figyelembe vette a Velencei Bizottság véleményét is.

A Bíróság kifogásolta azt, hogy a szankció aránytalan, pedig ez volt a törvény egyik olyan pontja, melyet a magyar kormány a Velencei Bizottság ajánlása alapján átírt. A jogsértést elkövető civil csoportot – a jelenleg hatályos rendelkezés szerint – az ügyészség kétszer is felszólítja (15, majd 30 napon belül), hogy tegyen eleget törvényi kötelességeinek, majd csak ezután élhet bírság kiszabásával, a megszüntetés közvetlen lehetősége viszont kikerült az eredeti szövegből. Ennek ellenére a bíróság sérelmezte a szankció súlyosságát.

Az ítéletben kimondják a külföldi támogatásokkal kapcsolatban, hogy annak jelzése korlátozza az uniós alapértékként elfogadott „a tőke szabad áramlásának” elvét. Ugyanakkor a tövényhozó beleírta azt a kitételt a törvénybe, hogy a közvetlen uniós forrás nem minősül „külföldi támogatásnak”. Másrészt azért is kifogásolható ez, mert a tőke szabad áramlása nem alapérték az unión és az EGT-államokon kívül, így például egy az Egyesült Államokból érkező dotáció esetében sem.
Az ítéletben az is szerepel, hogy a „külföldről támogatott szervezet” feltüntetése nagyobb kárt okoz a gyülekezési jogra, mint a törvény céljának elérése, illetve megbélyegző, dehonesztáló áthallása van. Ez kifejezetten politikai álláspont.

Azt meg egyenesen nevetségesnek tartom, hogy az itéletben ez szerepel:

"Az ezen egyesületeknek vagy alapítványoknak pénzügyi támogatást nyújtó, más
tagállamokban vagy harmadik országokban letelepedett személyekre vonatkozó információk
nyilvánosságra hozatala másfelől visszatarthatja az említett személyeket az ilyen támogatások
nyújtásától."

Ennyire nem merik adni az arcukat a támogatásokhoz?
Válasz erre 

CoolKoon 2021.04.20. 10:50:00

@midnight coder: "Csak tudod az amcsi és az európai ballib ugyanaz mint anno Maoék" - Mondjuk ez eléggé nevetséges érvelés annak fényében, hogy a Fidesz meg főleg a KDNP is volt komcsikkal van tele.
"A balliberalizmus nem liberalizmus, hanem a vörösnácizmus politikailag korrekt verziója." - Én ezzel tökéletesen tisztában vagyok.
"A liberalizmussal Pl. sem a szólásszabadság korlátozása, sem a diszkrimináció semmilyen formája nem összeegyeztethetõ." - Ne félj, ezt ugyanígy el szoktam mondani minden idióta "pozitív diszkrimináció" meg "kvóták" mellett érvelő blogposzt alatt.
"A kicsi kínaiak annyival járnak elõrébb, hogy rájöttek, hogy hogy lehet a kommunizmust és a gazdaság fejlõdését összhangba hozni." - Ja. Úgy, hogy a kommunizmus sallangjait lényegében kidobták az ablakon, így maradt a mag (a fasizmus), amit még megtoldottak némi minden eddiginél pofátlanabb lopással, lenyúlással és koppintással. Csakhogy ez így légvár az egész, mivel az ilyen (sötét és korlátolt) rendszerek óhatatlan velejárója, hogy egyszer csak eljönnek az értelmiségiekért (igen, a mérnökökért, informatikusokért, meg hasonló, high tech tudással rendelkezőkért is), és őket is az ujgurokkal együtt fogják "átképezni" (vagy ha Hszi Csinping elvtársnak olyanja van, akkor gödörbe lövetni). Ez a nyugati világ nagy szerencséje amúgy.
"Az euroatlanti országok pedig pont az ellenkezõ irányba mennek. A cégek egyre inkább át vannak politizálva. " - Mert a kínai cégek nincsenek átpolitizálva, mi? Pont a napokban jelent meg egy cikk arról, hogy a holland titkosszolgálat szerint a Huawei igenis minden erejével azon volt, hogy a holland kormány tagjait lehallgassa. De nem is ez a lényeg, hanem hogy Kína soha, de SOHA nem fog senkit nemhogy egyenrangú partnerként kezelni, de még csak kímélni se. Márcsak az átkozott önteltsége, kivagyisága, meg egy fasiszta diktatúra logikája miatt se.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.20. 13:07:32

@Homo fideszbirkusz:

"Orbán 2020-ban 25 éve nem látott államadóssági csúcsot állított fel! "

Nem kell azért annyira aggódni!

444.hu/2020/09/26/javitotta-a-magyar-allam-adoskilatasat-a-moodys

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/leminosites-lehetosegere-utal-szlovakia-uj-adosbesorolasa-3358261/

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/koronavirus-romaniat-megcsapta-a-leminosites-szele.704523.html
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.20. 13:12:05

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Az államadósságunk pedig sosem volt ilyen magas, mint most."

444.hu/2020/09/26/javitotta-a-magyar-allam-adoskilatasat-a-moodys

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/leminosites-lehetosegere-utal-szlovakia-uj-adosbesorolasa-3358261/

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/koronavirus-romaniat-megcsapta-a-leminosites-szele.704523.html
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.20. 13:14:49

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"A kurszki csata is másképp alakul, ha a németek rendelkeznek légierővel."

Hát még ha atombombával is!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.20. 13:19:17

@Los Gigantes:

"..ès 2010 óta mennyi a növekmèny ? 2009 - ben volt egy világválság ,az nem tűnt fel , èppen ahogy most, amikor lassan abszolút csúcsra ugrik GDP- arányosan is az államadósság !"

444.hu/2020/09/26/javitotta-a-magyar-allam-adoskilatasat-a-moodys

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/leminosites-lehetosegere-utal-szlovakia-uj-adosbesorolasa-3358261/

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/koronavirus-romaniat-megcsapta-a-leminosites-szele.704523.html
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.20. 14:46:04

@atomic power 1986DucaDuca: idióta, arról beszélgettünk, hogy a keleti-frontra, a szovjet védelemre milyen hatása volt a németek többfrontos háborúja.
Az angolok megtámadása lenullázta a Luftwaffét.
Erre utaltam.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.20. 14:51:46

@atomic power 1986DucaDuca: egy 2020 szeptemberében kiadott hitelminősítés hogyan cáfolja azt az állításomat, hogy az államadósság sosem volt még ilyen magas???
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.20. 17:09:45

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"idióta, arról beszélgettünk, hogy a keleti-frontra, a szovjet védelemre milyen hatása volt a németek többfrontos háborúja.
Az angolok megtámadása lenullázta a Luftwaffét."

Idióta, az angliai csata 1940 okt. 31-én befejeződött. A Wermacht pedig 1941 június 22-én támadta meg a SZU-t 4389 repülővel. Az angliai csatában 2685 német repülő vett részt. A Wermacht a támadáshoz összevont hadfelszerelést és személyi állományt (háta mögött a kontinentális európa anyagi technikai bázisával és olasz, román, horvát, szlovák, finn és magyar katonai kontingensekkel) megfelelőnek tartotta az oroszok lerohanására. Nem volt többfrontos háború. Az angliai csatának vége volt, Franciaországot és Lengyelországot már lerohanták. Az afrikai hadjárat egyetlen német hadtestet vett csak igénybe 4-5 német hadosztállyal. A Wermacht teljes erejével tudott támadni, csak éppen elszámították magukat. A döntő csatákig, Moszkva, Sztálingrád, Kurszk a teljes háború alatt nyújtott amerikai segítség 16,2%-a érkeztt be. Az egész háború alatt nyújtott amerikai anyagi segítség a háborús szovjet termelés kb. 6 %-át tette ki.
1941 nyarán a Wehrmacht volt a világ legjobban felszerelt és kiképzett hadserege. Nagyon fejlett volt a kommunikáció a különböző egységek és fegyvernemek között. A szovjet légierő egy részét a földön semmisítették meg, egy részét pedig a Luftwaffe korszerűbb repülőgépei lőtték le. A nyugati fronton aratott könnyű győzelmek révén a német hadsereg és hadvezetés önbizalma hatalmas volt.

Az angolszászok a háború elején arra számítottak, hogy a SZU úgyis vereséget fog szenvedni a németektől, ezért csak csordogált a segítség. A 2. frontot csak akkor nyitották meg, mikor már látszott, hogy a Vörös Hadsereg egyedül is legyőzi a Wermachtot. és meg sem áll az Atlanti óceánig.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.20. 17:12:49

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"egy 2020 szeptemberében kiadott hitelminősítés hogyan cáfolja azt az állításomat, hogy az államadósság sosem volt még ilyen magas??? "

Egyrészt volt magasabb 1995-ben, márészt a hitelminősítők a bizonyítékai, hogy az ország gazdaságilag gyorsan ki fog keveredni ebből az átmeneti állapotból.
Válasz erre 

CoolKoon 2021.04.20. 19:41:28

@atomic power 1986DucaDuca: "a tőke szabad áramlása nem alapérték az unión és az EGT-államokon kívül, így például egy az Egyesült Államokból érkező dotáció esetében sem." - Ez mind szép és jó, de attól még az adományozók nevének nyilvánosságra hozatala valójában nem is a nonprofit szervezeteket, hanem magukat az adományozókat riasztja el (külföldi és belföldi adományozókat egyaránt) a széles nyilvánosság jelentette veszélyek miatt. Persze ezt szinte fölösleges is volt említeni, hiszen pártunknak és kormányunknak az egész törvénnyel épp ez volt a célja.
"Az ítéletben az is szerepel, hogy a „külföldről támogatott szervezet” feltüntetése nagyobb kárt okoz a gyülekezési jogra, mint a törvény céljának elérése, illetve megbélyegző, dehonesztáló áthallása van. Ez kifejezetten politikai álláspont." - Nem, ez tény. Mindezt politikai álláspontnak feltüntetni színtiszta hazugság. Pláne a Fidesz aljas, gyűlölködő, xenofób és primitív migráncsozós kampánya után, ami még inkább ráerősített a már meglévő, eddig is igencsak jelentős xenofób hangulatra. Egy ilyen légkörben azt állítani, hogy a nonprofit szervezetek külföldi ügynökökként való beállítása nem megbélyegző és nem okoz nekik súlyos hátrányt, egy cinikus hazugság.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.21. 05:53:35

@atomic power 1986DucaDuca: 2009 márciusában, Gyurcsány lemondása idején a Magyarország Moody's adósságbesorolása Baa1 volt, vagyis két fokozattal jobb, mint a mostani.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.21. 06:02:55

@atomic power 1986DucaDuca: Nem volt többfrontos háború. "Az angliai csatának vége volt, Franciaországot és Lengyelországot már lerohanták."

A legkevésbé sem. Az angliai csata megnyerése Churchillnek alkalmat adott arra, hogy a közvetlen veszély elhárítása helyett a németek európai monopolhelyzetét megingassa. Jugoszlávia átállítása, illetve a görög-olasz háborúban a görögök sikeres támogatása miatt Hitler öt héttel volt kénytelen elhalasztani a Barbarossa tervet, ami az év végén már nagyon hiányzott a német hadseregnek.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.21. 08:08:50

@atomic power 1986DucaDuca: 26.739 millió ecu volt 1995-ben, 2016-ban 84.447 millió euro.
Szerintem te a gdp-hez viszonyított adóssàgról beszélsz. Az egy viszonyszám.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.21. 08:10:59

@atomic power 1986DucaDuca: a hitelminősítő nem ad garanciát a növekedésre. Ráadásul a besorolásunk hát, még mindig a "kétséges, de" kategória.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.21. 08:17:33

@atomic power 1986DucaDuca: "A: A körülmények és a gazdasági feltételek kedvezőtlen változásaira érzékenyebb besorolás, azonban a pénzügyi kötelezettségek teljesítésének képessége még mindig erős.

BBB: A pénzügyi kötelezettségekkel kapcsolatos teljesítési képességét a kedvezőtlen gazdasági feltételek, vagy a változó körülmények nagyobb valószínűséggel gyengíthetik.

BB: Már olyan mértékben van kitéve a kedvezőtlen gazdasági, pénzügyi vagy üzleti feltételeknek, amelyek ahhoz vezethetnek, hogy az állam, vagy a vállalat már nem tudja teljesíteni pénzügyi kötelezettségeit"

"második legrosszabb kategória a CCC besorolás, amely rendkívüli törlesztési kockázatokat jelent a befektetők számára.[3]

Befektetésre nem ajánlott kategória a Fitch meghatározása szerint a B adósbesorolás is.

A befektetésre ajánlott kategóriák mind az A besorolásba tartoznak"
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.04.21. 08:21:07

@atomic power 1986DucaDuca:
utoljára 1996-ban volt bbb- besorolásunk . Aztán 2016-ban...amikor még híre sem volt a Covid-válságnak.
De voltunk már A- kategóriában is, 2021-től 2024-ig...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.21. 09:02:05

@chrisred:

"2009 márciusában, Gyurcsány lemondása idején a Magyarország Moody's adósságbesorolása Baa1 volt, vagyis két fokozattal jobb, mint a mostani."

És három fokozattal rosszabb, mint a 2002-es minősítés. Akkor most melyik a jobb? Ha lefelé gurulunk a lejtőn, vagy ha kapaszkodunk felfelé?
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.04.21. 09:09:03

Én nem látok semmi olyan hosszú távon egységes környezetet, vagy olyan mértékű változást ami alapján a besorolásnak olyan nagy hangsúlyt adnék. Mivel ingatag gazdaság vagyunk, és ráadásul államvezérelt sajnos a nominális adósság mértéke többet jelent.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.21. 09:28:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Ráadásul a besorolásunk hát, még mindig a "kétséges, de" kategória."

2009. márciusában az ország CDS felára elérte a 620 bázispontot is. Jelenleg Magyarország
5 éves CDS-ára 60,5 ponton áll, míg a tízéves mutatónk 94,1 ponton van.

Azért árazza be a piac ennyivel kisebbre a magyar csődkockázati mutatót, mert sokat javult az adósság visszafizetési képesség.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.21. 10:46:18

@CoolKoon:

"Ez mind szép és jó, de attól még az adományozók nevének nyilvánosságra hozatala valójában nem is a nonprofit szervezeteket, hanem magukat az adományozókat riasztja el (külföldi és belföldi adományozókat egyaránt) a széles nyilvánosság jelentette veszélyek miatt."

Azzal én sem értettem egyet, hogy személyes adatokat is szerepeltetni kell a bejelentésben természetes adományozó esetében. Bár az Alapjogi Charta 8.cikk (2) erre is ad lehetőséget minősített esetben. Talán egy végrehajtási rendeletben lehetett volna ezt szabályozni. Most, hogy a Kormány visszavonta a törvényt, ennek már jelentősége nincs.

"Egy ilyen légkörben azt állítani, hogy a nonprofit szervezetek külföldi ügynökökként való beállítása nem megbélyegző és nem okoz nekik súlyos hátrányt, egy cinikus hazugság."

Ezzel nem értettem egyet, mert nem találtam a törvényben olyan pontot, ami "külföldi ügynökről" szólna. A "külföldről támogatott szervezet" fogalmába persze bele lehet eröltetni sokmindent, így ezt is.

Erről viszont a következő videó jutott eszembe. Ebbe az irányba haladunk.

www.youtube-nocookie.com/embed/Zh3Yz3PiXZw
Válasz erre 

chrisred 2021.04.21. 14:03:52

@atomic power 1986DucaDuca: Szerintem tökmindegy, lásd a Goldman Sachs besorolását a válság előtt.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.22. 06:37:51

@chrisred:

"Szerintem tökmindegy, lásd a Goldman Sachs besorolását a válság előtt."

Nem csak a hitelminősítőkre kell szorítkozni, hanem nézni kell a makrogazdasági adatokat és a befektetők magatartását is.
Válasz erre 

chrisred 2021.04.22. 08:03:47

@atomic power 1986DucaDuca: A hitelminősítők a makrogazdasági adatokból indulnak ki, ha azok kozmetikázva vannak, akkor egyik sem megbízható. A befektetők magatartása meg attól függ, hogy mennyire van szüksége annak az országnak külföldi befektetésekre.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.22. 08:36:57

@chrisred:

"A befektetők magatartása meg attól függ, hogy mennyire van szüksége annak az országnak külföldi befektetésekre."

Szerintem attól, hogy mekkora a tőkemegtérülési ráta, a várható jelenbeli és jövőbeli jövedelmek, mekkorák az adóelőnyök, és mekkora befolyásra lehet szert tenni a befektetéssel.
"

"A hitelminősítők a makrogazdasági adatokból indulnak ki, ha azok kozmetikázva vannak, akkor egyik sem megbízható."

Ez biztos így van! Ha "trükkök százait" is be lehet vetni!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.30. 05:42:32

@andras_11:

Gyerekbaszó Matyi, nem áll a farok?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.30. 08:25:05

@andras_11:

Pedó Matyi! Felébredtél?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard