Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A gulyásorbánizmus vége

A gulyásorbánizmus vége

Abból a korszakból merít ihletet a kormányzáshoz Orbán Viktor, amelyben még iskolásként megtapasztalhatta, hogy az állam csak látszólag irányíthat bizonyos a gazdasági és politikai folyamatokat. A gulyáskommunizmus a ’60-as évek elejétől a ’80-as évek végéig tartott, és nagy szerepe volt abban, hogy a pártállam megbukott. Az ok egyszerű: nem lehet hitelekből finanszírozni az állampolgárok jólétét, ugyanis ez olyan terheket rak az állam vállára, melyek alatt előbb-utóbb összerogy. Vajon semmit sem tanult a kormányfő a közelmúlt történéseiből?

hvg_hu_13.jpg

Fotó:hvg.hu

A rezsicsökkentés az egymást követő Orbán-kormányok legfontosabb öröksége. Részben csodafegyver, részben viszont egy alattomos csapda. Választásokat ugyanis lehet nyerni azzal, ha hatósági árakat szabunk a legfontosabb lakossági szolgáltatásoknak, ám a rendszer rendkívül rugalmatlan, így amikor elszabadulnak az energiarák, hatalmas rést üt a költségvetésen.

Ráadásul a rezsicsökkentést még akkor rendelte el a kormány, amikor a nagy energiaszolgáltató cégek döntő többsége külföldi tulajdonban volt. A módszer nagyon egyszerű és rendkívül hatékony volt, ugyanis egyszerre lehetett jóléti intézkedésekkel kampányolni, és olyan súlyos veszteségeket okozni a külföldi tulajdonosoknak, hogy azok végül majdnem mind kivonuljanak a magyar piacról. Most azonban már komoly tétje van a rezsicsökkentésnek az állam számára is, hiszen a veszteséget a költségvetésnek kell kipótolnia.

Az energiaárak megugrásával a hagyományos közgazdasági felfogás szerint finanszírozhatatlanná vált a rezsicsökkentés, hiszen lényegében előre tudható, hogy a szolgáltatásokat végző állami cég évekig vastagon veszteséges lesz. Az Orbán-kormány azonban olyan közgazdasági filozófiával kezeli a problémát, ami nagyon hasonlít a Kádár-korszak felfogásához. Ennek lényege, hogy a lakosság szinte semmit se érezzen a piaci folyamatokból, ezáltal elkerüli a szembesülést a magas árakkal, ugyanakkor a hiányt valamilyen forrásból az állam fedezi. Ez kollektív önáltatás.

Elég, ha csak azt említjük meg, hogy a legszegényebb családok fával fűtenek, amire nem vonatkozik a rezsicsökkentés.

A legfontosabb kérés az, hogy milyen forrásból pótolja az állam a veszteséget? Most egy hibrid megoldás kezd körvonalazódni. Egyrészt megadóztatja a javarészt külföldi tulajdonú cégeket a kormány, melyek a távközlésben, a bank- és biztosítási szektorban, a kereskedelemben érintettek, de ráteszi a kezét a légitársaságok nyereségének egy részére is. Másrészt kötvénykibocsátások formájában a piacról szerez pénzt, ami persze növeli az államadósságot. Fontos megjegyezni ugyanakkor, hogy egyelőre nem igazán számíthat a kormány uniós forrásokra, így a különadók rendszere és a hitelfelvétel módszere valószínűleg tartósan velünk marad.

Ez az ára annak, ha fenn akarja tartani a kormány a rezsicsökkentést, ami már a megszületésekor is ellentmondott minden szabadpiaci logikának. A szociális érzékenység persze becsülendő egy kormány esetében, ám a rezsicsökkentés épp azoknak nyújtja a legtöbbet, akik a legkevésbé vannak rászorulva, és azoknak adja a legkevesebbet, akik komoly szükséget szenvednek. Elég, ha csak azt említjük meg, hogy a legszegényebb családok fával fűtenek, amire nem vonatkozik a rezsicsökkentés.

alfahir_19.jpg

Fotó: alfahir.hu

Orbán Viktor számára azonban a rezsicsökkentés a kormányzás Szent Grálja, így még annak ellenére sem hajlandó lemondani róla, hogy a különadóknak köszönhetően csökken a külföldi cégek beruházási kedve, ugyanakkor növeli az államadósságot. Valószínűleg nem maradt már a szűkebb környezetében olyan közgazdász, aki figyelmeztetné ennek a politikának a veszélyeire. Talán maga Orbán Viktor is úgy számol, mint a gulyáskommunizmus idején a pártvezetők: Amíg valaki kölcsön ad, addig nem lehet baj. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha eleget iszol a tüzes vízből, sikeresen elfelejted, hogy hitelbe kaptad a kocsmárostól.”

149 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
A gulyásorbánizmus vége Tovább
Facebook Tetszik
0
149 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5317853301

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

Lehetnék én is 2022.06.10. 11:32:04

Ha holnap duplájára növeli a gáz és villany árát, az is rezsivédelem.
Ha kicsit visszaemlékszel, 10 éve CSÖKKENTETTÉK és azóta NEM EMELTÉK az árakat.
Nem esne jól, de 50%-kal 1 év múlva még elégedett is lennék.
Válasz erre 

ulpius66 2022.06.10. 11:54:47

Istenem, Istenem!

Tényleg csoda lenne, ha az életben egyszer, csak egyetlen egyszer a ballibsik a kisemberek oldalára állnának a multikkal szemben!

Mért nem tudja azt mondani egy ballibsi politikus, hogy mink baloldali pártok vagyunk, és baloldali pogromunk van, amivel megvédjük a kisembereket a multik, a bankok, a biztosítok, az stb-k garázdálkodása ellen!!!!!!!

A BALLIBSI PÁRTOKNAK MÉRT KELL MINDIG A MULTIK, A BANKOK, AZ STB-K OLDALÁRA ÁLLNIA?
Válasz erre 

ulpius66 2022.06.10. 11:56:26

Ha pl. én egy ballibsi politikus lennék, akkor kétszer ekkora rezsicsökkentést követelnék,
valamint azt, hogy a multikat, bankokat, stb-ket háromszoros különadóval sújtsák!!!!!
Válasz erre 

sancho13 2022.06.10. 12:17:45

@ulpius66: Baszom azt a munkásőr szádat,minden + adót mi fizetünk meg!!!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.06.10. 12:46:00

Mondjuk a jónép nagy része meg bekajálja, hogy ez a legtöbb mi adható!
Válasz erre 

ez a nevem senki 2022.06.10. 14:16:11

Viktor meg
nyer
tea
rezsiharc
ot is
Válasz erre 

midnight coder 2022.06.10. 15:11:38

"A gulyáskommunizmus a ’60-as évek elejétől a ’80-as évek végéig tartott, és nagy szerepe volt abban, hogy a pártállam megbukott."

Már ez a felvetés is orbitális faszság. A pártállam bukásának a gulyáskommunizmusnak a pártállam megbukásában max. annyi szerepe volt, hogy a polgár kijutva a Bécsi út túloldalára - és esetleg más országokba is - rálátása volt arra, hogy mekkora nyomortanya a béketábor.

De ettől Kádár elvtársék államadóssága a fasorban sem volt a későbbi kormányokhoz képest. Nem is ezért bukott meg, hanem mert az egész béketábor került a csőd szélére, az itteni gengszterváltás csak egy kísérlet volt arra, hogy a párt át tudja-e menteni a hatalmát egy gengszterváltás után. A kísérlet sikerült, az elvtársakat pedig a következő ciklusban vissza is szavazta a hatalomba az istenadta nép. Az más kérdés, hogy a kenyér ettől nem lett 3.60.

De a gulyáskommunizmus egy politikai döntés volt, egyrészt kellett egy ország, ahol a nyugati elvtársaknak meg lehetett mutatni, hogy a béketábor nem olyan szar hely (mint valójában), a jóelvtárs itt eljátszhatta az éjszaka császárát, és nem ment tovább mondjuk Romániába vagy Bulgáriába hogy megnézze milyen az igazi, gulyásmentes verzió. Nem beszélve a szovjet tagköztárságokról, az akkori Kínáról, Vietnamról, Észak-Koreáról. Itt az európai komcsik megnyugodhattak, hogy lám igazuk volt az oroszoknak 56-ban, csak jól élnek a magyarok a tankok után is. És persze rajtunk keresztül lehetett gurítani a KGB-s dollárokat is a még jobb elvtársaknak. Akiknek a hitsorosaik ma az EU vezető ereje...

"Az ok egyszerű: nem lehet hitelekből finanszírozni az állampolgárok jólétét, ugyanis ez olyan terheket rak az állam vállára, melyek alatt előbb-utóbb összerogy."

Ezt a tanulságot inkább a Gyurcsány-kormány időszakából lehetne levonni. De tény, hogy Orbánék tényleg nem túl tanulékonyak ezen a téren.
Válasz erre 

ez a nevem senki 2022.06.10. 15:46:28

ink
áb
arról ír
já mértnem a
karnak a né
metek tér
gyepelni az orbán el
őtt
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2022.06.10. 17:18:39

'26 4/5
Válasz erre 

white999 2022.06.10. 17:29:44

@ulpius66: Nem az a baj hogy kisember vagy hanem hogy segghülye. Pont mint a többi segghülye aki felháborodik azon hogy a légitársaság átterheli az adót a vevőre. Most te is megkaptad már a élelmiszer árakban csak ott nem jelentik ki. Ma reggel mentem bevásárolni a nyitáskor üresek voltak a húspolcok a hatósági árasok nulla készlettel is minden drágább mint egy hete. Már csak a jegyrendszer hiányzik. Isten hozott a kádárizmusban. Barmok.
Válasz erre 

white999 2022.06.10. 17:34:40

@midnight coder: "A gulyáskommunizmus a ’60-as évek elejétől a ’80-as évek végéig tartott, és nagy szerepe volt abban, hogy a pártállam megbukott."

Már ez a felvetés is orbitális faszság. A pártállam bukásának a gulyáskommunizmusnak a pártállam megbukásában max. annyi szerepe volt, hogy a polgár kijutva a Bécsi út túloldalára - és esetleg más országokba is - rálátása volt arra, hogy mekkora nyomortanya a béketábor.

Ezerszer kimutatva a 70 es évek energiaválságába bukott bele a szocializmus és Mo is. Nem sikerült megállítani az energiaárak emelkedését a határon, bárhogy hazudták is ezt. Viszont az ebből következő eladósodás miatt 86-tól tarthatatlan lett a helyzet ami szépen a 89-es bukásba csúcsosodott ki. Igaz ez a modell 2010 ben visszatért és egészen mostanáig működni látszódott de nincsenek csodák.
Válasz erre 

Boldeone2 2022.06.10. 18:02:18

@white999: ...Nagyjából úgy működött 2010 után , hogy minden évben érkezett vagy a GDP 4-5 % - nak megfelelő , nettó EU fejlesztèsi forrás, amely mozgásban tartotta a gazdaságot, miközben többè- kevèsbè , de európai konjunktúra volt, " nulla " eurozóna kamatok, emellett viszonylag alacsony infláció
Erre mèg rágyorsítottak Matolcsy elvtársèk a kanyarban : elhibázott, prociklikus gazdaságpolitikát folytattak, amit " magasnyomású gazdaságnak" neveztek el. Itt már èvekkel ezelőtt elindult a forintgyengülès, az infláció , a több százalèkos negatív reálkamat ,meg a NER - nagyvállalkozóknak elosztogatott , fedezetlen ezermilliardok , majd a választás előtti oszogatás a feje tetejère állított mindent : egyszerre jött a jelentős államháztartási hiány ès a külkerhiány, amely az ország nettó finanszírozási kèpessègènek romlásához , új hitelek felvètelèhez vezetett...
Az elmúlt hetek bevezetett megszorító csomogja óta kb 20 forinttal lett gyengèbb a forint ...
Ilyen gyenge deviza Európában nincs, mèg az ukrán hrivnya is jobban teljesít, ami egy tragikomèdia ...
A boltokban napi ára van mindennek , lassan. Ez a brutális deviza- gyengülès az ország eltörökösödèsèt vonja maga után
Közük nincs a gazdasági folyamatokhoz Orbánèknak, mert a forint árfolyamát sem tudja stabilizálni a jegybank , így nem elég a külső infláció, mèg meg kell fizetnünk az arfolyamgyengülès hatásait ès majd az árakba èpülő különadókat is!
Mindez úgy, hogy " ármoratórium van "
Válasz erre 

white999 2022.06.10. 18:09:34

@Boldeone2: Ármoratórium plusz egy vitatható ksh. A valós infláció a duplája és nem csak az emberek érzete alapján. Ha egy ingatlan megszerzését is belevennék akkor kifejezetten tragikus lenne a kép. Még annyival árnyalnám amit ezerszer elpofáztam a sok agyhalott fideszesnek, hogy az általuk megénekelt gazdasági csodában ha kivesszük a támogatások összegét akkor éppen 0 növekedés jön ki. Viszont lett szép sok stadionunk egy összeomlott oktatás és egy 80 ezres nagyvárosban nem lehet (Szolnok) szülni csak két naponta és ez még csak a kezdet. Hát ez tényleg páratlan bravúr 12 év konjuktúra után hála sok barom szavazónak. Nem mintha a másik oldal jobb lenne a kritika nélküli rájuk szavazásból ez lett. Egy csődtömeg.
Válasz erre 

birkamenet 2022.06.10. 18:16:11

@ulpius66:

te büdi fidesskomcsi, a KENYÉR ÁRA miért nincs befagyasztva 3,60-on, az lehet 600 forint???

Büdi fidesskomcsik, hol a rezsicsökkentés az étolaj árában, az épitöanyagok árában, az autóalakatrészek árában, a villanyszerelö munkájának az árában meg mindehol??
Meg a fapados Ryanair jegyek árában???

orbán nem védte meg a magyar gombáit attól, hogy ne ök fizessék meg egy elb.szott illibernyák diktatúra árát.
Válasz erre 

birkamenet 2022.06.10. 18:19:51

@Boldeone2:

a fidesskomcsik ofcsór vagyonának nagyobbik része már rég nem az ellopott EU forrásokból jön össze, hanem abból hogy 10 éve szakadatlanul a h.lál f.aszára shortolják a forintot. matrollcsi eftárs megsúgta a NER maffiának, hogy amig fidess van, addig olyan év nem lesz, hogy a forint árfolyama erösebb legyen az elözö évinél.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2022.06.10. 18:31:38

Ha valaki szeretné kifejteni a blog.hu változtatásaival kapcsolatos véleményét az fáradjon ide: inda.blog.hu/2022/06/09/uj_olvasonezet_a_blog_hu-n/full_commentlist/1
Válasz erre 

gigabursch 2022.06.10. 18:41:58

Ha nem is kivezetésre, de átdolgozásra fog kerülni.
Válasz erre 

Jozef Pockna 2022.06.10. 18:47:09

Nah szep tagas az a wc csesze amiben a magyar nep ucsorog... kerdes kifogja lehuzni a budit... kezdjetek kapirgalni a kertben arany utan mert ami most fog jonni ott nem lesz az a forint ami kitudna huzni az oly megyotort nepet a szarbol... csak szolok a ner lovagoknak regen nincsen egy deka forintjuk se csak dollar meg euro meg rubel...
Válasz erre 

Boldeone2 2022.06.10. 19:07:52

@white999: Ez egy közèpszerű gazdasági teljesítmèny ( eddig ) úgy, hogy közben szinte minden együtt volt külső feltétel a covid - problèmákig , viszont az inflációs trükk már èvek óta folyik: nagyobb inflació , több adó Orbanèknak, nagyobb GDP forintban mérve, csalóka reálbér - emelkedès..
Most viszont a valóság a nyakukba ( így mi nyakunkba is) borult : sem a külső források nem nagyon jönnek , sem pènzt nyomtatni nem nagyon lehet tovább - kamatemelèsi ciklus van...
Azért a Tiborc fiúnak meglett a 100 milliárdja ...Ő azok , az állami , ingyen pènzből kitartott here réteg , akik hatalmasat nyertek az infláción!
Válasz erre 

Boldeone2 2022.06.10. 19:11:38

@birkamenet: A forint gyengítès az egyik trükk! Gyengèbb forint, nagyobb infláció , nagyobb forintban számított GDP , meg jóval több adó- amit maguknak vissza tudnak osztani "gazdasagfejlesztès " címèn...A Tiborc fiúnak 100 milliárdja lett....
A megszorítások őket nem èrintik ..
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.10. 20:46:23

@Boldeone2: tudod, félig jókat mondasz csak a lényeg hibádzik. Hogy is mondta a legutolsó miniszterelnök jelöltelek???? tetszettek volna spórolni...... szóval az osszefosas az embereket hibaztatja a letolt gatya miatt... nezzetek magatokba:))))
Válasz erre 

2022.06.10. 23:30:18

“ Most azonban már komoly tétje van a rezsicsökkentésnek az állam számára is, hiszen a veszteséget a költségvetésnek kell kipótolnia.”

Teljesen mindegy hogy melyik zsebéből fizet a kormány, a másik zsebe is megérzi. Csak így az nem annyira szembetűnő és fájó. Kérdés csak az ez meddig fenntartható hasonlóan az ár sapka hoz. Fennáll a veszélye a gazdasági csodnek
Válasz erre 

birkamenet 2022.06.11. 00:04:48

@Tellinghovon:

10%-os infláció meg 400 forintos euró mellett, na miféle rezsicsökkentés is van?? orbán ahányszor megszólal, annyiszor dönti be a forint árfolyamot, annyiszor nyomja fel az import energia árát.

Aztán ott villog a szellemi fogyatékos fidernyák birkatábor előtt, hogy a 480- ra befagyasztott benzinárral megvédte a saját maga által már 800-ra feltornázott valóságos árat!

Mekkora barom már ez a fidernyák tábor, hogy 12 éve versenyt futnak azon, hogy beszarnak mindenbe, majd aztán lóhalálában rohannak megvédeni magukat a saját szaruktól.
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2022.06.11. 06:00:14

Új poszt új é! Fingokat alkotunk.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.11. 07:00:24

Most már biztos, hogy a hónap végéig bukik a Zorbán. A népharag elsöpri, s örökös kormányzóvá lesz emelve a rendkívül népszerű Gyurcsányné.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.06.11. 07:10:50

Az USA haldoklik.

"Új történelmi mélyponton a forint a dollárhoz képest
A dollárhoz képest 52 hét alatt 33 százalékkal gyengült a forint."
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.06.11. 07:15:43

@a nagy hohohorgász: Te faszkalap! minek spóroljunk? Hogy a félretett pénzünk több mint évi tíz százalékot veszítsen, az idióta Orbánéknak köszönhetően?
Válasz erre 

Ekrü 2022.06.11. 08:06:39

@white999:
" Pont mint a többi segghülye aki felháborodik azon hogy a légitársaság átterheli az adót a vevőre. "- Nem az a baj, hogy áthárítja , hanem az, hogy visszamenőleg próbálja meg áthárítani. Ugyanis , ha csak simán áthárítaná a jelenben eladott jegyekre, akkor mindenki eldönthetné,hogy megéri nekik így is megvenni a jegyet vagy inkább másik légitársasággal utazik. Visszamenőleg ráterhelni egy több hónappal eladott jegyre, miközben a jegy tulajdonosa az utazás közelsége miatt kiszolgáltatott helyzetben van , ez az erőfölény tisztességtelen kihasználása és nem hinném, hogy megállja a helyét a fogyasztóvédelem előtt. Még akkor sem, ha az a szerződésben az apró betűs résznél szerepel. Az csak annyit jelent, hogy a szerződés sem igazán tiszta. (Láttunk már ilyet a bankok esetében. ) Ugyanis ha én hónapokkal előre kifizetek egy szolgáltatást akkor az aki a szolgáltatást nyújtja, a pénzemet már jóval a szolgáltatás megkezdése előtt használhatja, befektetheti anélkül ,hogy nekem kamatot fizetne érte. Ha ezek után még utólag változtatgatni akar az áron, akkor miért fizetném én ki előre az adott szolgáltatást és adnám oda neki használatra a pénzem?
A másik, hogy a bankkártyával kapcsolatos kijelentése a cégnek enyhén szólva is aggályos. A repülőjegyet az ember úgy fizeti ki, hogy erre megbízást ad a bankjának a bankkártya adatok megadásával. A megbízás egy adott összegre egy adott eseményre szól, hisz ha legközelebb ugyanettől a társaságtól repjegyet akar venni akkor a bankkártyaadatokat újra meg kell adnia. Még akkor is, ha ez a "legközelebb" 5 perc múlva történik. Ezek után kétlem, hogy bármelyik légitársaságnak joga és lehetősége lenne utólag bármilyen összeget leemelni a bankkártyámról,amelyre én nem adok megbízást. Ezt ugyanis lopásnak hívják.
Válasz erre 

Ekrü 2022.06.11. 08:10:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"Új történelmi mélyponton a forint a dollárhoz képest"- Ezt inkább úgy kellett volna írni, hogy újabb történelmi mélyponton az EURÓ a dollárhoz képest és ennek következtében a forint is gyengült a dollárhoz képest....Ugyanis nem véletlen ,hogy a cikkben nem az euróhoz hanem a dollárhoz hasonlítják a forintot.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró 2022.06.11. 08:22:54

Mind1 megbukik e. Minden szar. Alternatívátlanul szar. Szarban tenyészik a birca, szaron él a lenin.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.11. 09:20:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: a sporolt pénzből befektetni... te nagyon buta:))) ja hogy te inkább feléled :)))))))) ember normális vagy???? Hahaha
Válasz erre 

alöksz róz 2022.06.11. 09:39:01

@Ekrü: mert az euróhoz hasonlítással jobb lesz a helyzet? :D
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 09:43:21

@a nagy hohohorgász: Te nagyon hülye!!Vajon mennyit is buksz ha nem költöd el,zsenike???
Válasz erre 

Boldeone2 2022.06.11. 10:07:12

@Ekrü: Ezt inkább úgy kellett volna írni, hogy újabb történelmi mélyponton az EURÓ a dollárhoz képest és ennek következtében a forint is gyengült a dollárhoz képest"

- Nem úgy kellett volna írni, mert a forint gyengülèse nem az Euro\USD devizapár árváltozásai miatt gyengül, hanem belső okok miatt, elsősorban. A cseh korona, a lengyel zlotyi , horvát kuna- mind jóval stabilabb ès erősebb pènzek a forintnál ès új csúcson vannak , de mèg az ukrán hrivnya is erősödött, ami egy vicc Magyarországra nèzve ...
Csak a különadók bejelentèse óta, május vège, majd 20 forinttal lett gyengèbb a forint, az euróhoz kèpes! ...ès így akarnak harcolni az inflációval ...Így biztos nem fog sikerülni, ha még árfolyamnyomást is raknak a gazdaságra!
Úgy járhatunk mint Törökország, ahol pár èv alatt leharmadolták\negyedeltèk az emberek pènzèt. Jelenleg nincs pènzbiztonság Magyarországon
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.11. 10:16:16

@sancho13: befektetés!!!!!!! Nyomika...
Válasz erre 

gigabursch 2022.06.11. 10:17:56

@Boldeone2:
Ha úgy járunk mint a türkik, akkor lesz saját gyártású BajRaktár uav-nk?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.11. 10:18:14

@Boldeone2: belső okokból romlik a forint... hahaha.... amilyen hülye vagy pontosan te cafolod magadat:)))) Ukrajna aztán jobban muzsikál mint mi.....hahaha
A kis koboldok yew Yorkból ügyesen koboldkodnak....
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 10:21:41

@a nagy hohohorgász: Nyomika ,csak egy példa,OTP _10000 ft.1 hónap alatt.érted nyomika!!!!!
Válasz erre 

Boldeone2 2022.06.11. 10:49:36

@a nagy hohohorgász: A belső okokat már leírtam fentebb , ne játszd a hülyèt ! A hrivnya - forint árfolyam meg egy kattintás neked is ! A tènyeket mondom.
Válasz erre 

Boldeone2 2022.06.11. 10:54:06

@gigabursch: Törökország hivatalos inflációs rátája jelenleg közel 70 százalék, ami a legmagasabb a G20 országai között és a hatodik legmagasabb a világon. Független közgazdászok szerint Törökország valódi inflációs rátája azonban jóval 100 százalék fölötti"

Ezt jó lenne elkerülni, de még a közelèbe sem jutni! A forint árfolyama nagyon nincs rendben
Válasz erre 

alöksz róz 2022.06.11. 10:55:55

@Boldeone2: te nem a tényeket mondod, hanem a propagandát
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 11:00:36

@alöksz róz: Nagy tudású,cáfold meg!!!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.11. 11:07:39

@sancho13: @Boldeone2: olvassátok már el amit írtam és próbáljátok értelmezni.... ha sikerül gyertek vissza
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 11:10:06

@a nagy hohohorgász: B+ semmit sem írtál mit értelmezzünk?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.11. 11:33:34

@sancho13: olyan vagy mint a faék:)
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 11:40:11

@a nagy hohohorgász: Még nem írtál semmi,szóval,hogy is van?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.11. 12:30:56

@sancho13: az hogy nem írtam semmit meg hogy számodra felfoghatatlan az 2 különböző dolog:))))
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 12:47:46

@a nagy hohohorgász: Még mindig várom a kérdésedet,ha nem kérdezel nincs válasz???
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.11. 13:10:24

@sancho13: az nem kérdés hogy hülye vagy:)
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 13:16:55

@a nagy hohohorgász: Gyökér,még mindig mint mindenkor csak a faszságot nyomod de csak ennyi vagy!!
Válasz erre 

a nagy hohohohorgász 2022.06.11. 13:42:06

@sancho13: még annyi se! Szarni se tudok egyedűl. Hahaha!
Válasz erre 

gigabursch 2022.06.11. 13:42:34

@Boldeone2:
Akkor nem esett le a kérdésem "éle".

:-)
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 13:44:54

@a nagy hohohohorgász: Nyugi nem mondtál ujjat!!!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.06.11. 14:02:05

@sancho13: vele nem kell foglalkozni. Mndig beleköt valakibe, hogy foglalkozzanak vele. :))
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 14:22:49

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: De olyan jó,hogy a gyökér kussol mert nem tudja a választ!!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.06.11. 14:41:49

@sancho13: most a kérdést nem tudom vagy a választ? Hahaha, pinokkio:)))))
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 14:49:09

@a nagy hohohorgász: Gyógyszert szeded rendesen,remélem ha igen nem iszol rá!!
Válasz erre 

а nagy hohohorgász 2022.06.11. 16:54:37

@sancho13: Nem szedem be, hiába írta fel a doki. Nem váltom ki mert kell a pénz a piára.
Válasz erre 

Boldeone2 2022.06.11. 17:14:08

@gigabursch: Fogtam!:) Magyarország előnyben van "Bajraktárok" terèn: a török technológia nèlkül , önmagunk is élő tudunk állítani Bajraktárokat! :)
Válasz erre 

kvadrillio 2022.06.11. 18:35:57

most a mészarosok kommunizmusa van. A GULYÁSKOMMUNIZMUSBAN , HA BUSSZAL UTAZTATTAK GYEREKEKET, MINDIG MEGSZÁMOLTÁK ŐKET MEGVANNAK-.E DARABRA !!!!!% DE MOST MÁR NEM TUDNAK SZÁMOLNI SEM A TANÁROK, SEM AZ ÓVÓNŐK ! BAZDMEG !
Válasz erre 

kvadrillio 2022.06.11. 18:38:55

@kvadrillio: .....felszállásnál
IS..., LESZÁLLÁSNÁL IS !!!!!% AROHADTÉLETBEMÁÁÁÁÁÁR !!!!!!!!! TEOLJESEN HÜJJJJJJÉK VEZETIK AZ ORSZÁGOKAT !
Válasz erre 

kvadrillio 2022.06.11. 18:46:59

. Részben a háború hajtja fel az árakat, illetve a Nyugat által elfogadott szankciók is hozzájárulnak ehhez. Egy háborús gazdasági válságot kezelni tudó költségvetést hoztunk létre AHHHHHAA....EZ NEMIGAZZZ ! AZ 1 % KÉT ÉV ALATT IS MEGSOXOROZTA A VAGYONÁT !!!!! AZ OLIGARCHÁK, MULTIK AKARNAK MÉGJOBBAN MEGGAZDAGODNI ! A HARÁCSOLÁS EGYRE FOKOZOTTABB MÉRTÉKBEN FOLYIK !!!!!
Válasz erre 

Ekrü 2022.06.11. 19:05:12

@alöksz róz:
Igazad van,tényleg lehet ezt úgy csinálni,hogy mindig ahhoz az aktuális valutához hasonlítgatjuk ami rossz a forintra nézve :)))))
Csak tudod ez így egy kicsit álszent dolog....
Válasz erre 

sancho13 2022.06.11. 19:26:00

@Ekrü: De B+ az euró is 400 az nem álságos te fasz????
Válasz erre 

kvadrillio 2022.06.11. 21:40:17

ÉS MAJD ÖNGYILKOSOK LESZNEK A KETAMI NTÓL ÉS MEGDÖGLENEK !!! HURRÁÁÁÁÁ !!! EDDIG IS AMERIKÁBAN HALTAK MEG A LEGTÖBBEN DROGTÚLADAGOLÁDBAN ! AZ IYEN SZEREK AZ ÖNGYILKOSSÁGI HAJLAMOT IS FOKOZZÁK !
Pszichedelikus drogokkal segítenék a dolgozók mentális egészségét a cégvezetők
444.hu
gazdaság
június 10., péntek 14:44
9

A pszichedelikus drogok orvosi használata egyre jobban terjed a vállalati szektorban. A cégvezetők hallucinogén szerekkel kezelnék az alkalmazottak mentális betegségeit. Világszerte számos klinikán alkalmazzák a ketamint és a varázsgombák hatóanyagát, de már sok vállalatvezető is támogatja a pszichedelikumok használatát céges csapatépítés céljából.

A profitorientált szektorban prioritást élvez a dolgozók teljesítménye, ezért úgy gondolják, hogy a hallucinogén szerek alkalmazása áttörést jelenthet a dolgozók mentális betegségeinek kezelésére. Ennek érdekében többen céges juttatásokkal biztosítanák a szereket dolgozóiknak. A Dr. Brunner’s szappangyártó cég már februárban bevezette a ketamin-terápiát a cég egészségügyi biztosítási csomagjába.

Ennél is népszerűbbek a pszichedelikus csapatépítő programok. A Field Trip Amsterdam gombázós hétvégéket szervez a vállalati szektor különböző rétegeinek. Programjaik között szerepel a csoportos trippeléstől kezdve a magányos, vezetői pozíciók betöltését segítő gombaterápia-csomag, ami a leírás szerint „felfokozott tudatosságot” kínál vállalati vezetőknek.

Persze, ahogyan az irodai ivászat, a trippelés sem kötelező. Többen úgy gondolják, hogy kifejezetten kontraproduktív hatása lehet a vállalati szféra alkalmazottaira, akik hallucinálás közben a realitás mellett az általuk betöltött szerepet vagy a kapitalizmus létjogosultságát is megkérdőjelezhetik. Keith Ferrazzi vállalati coach elmondása alapján volt már arra is példa, hogy a pszichedelikus csapatépítőt követően a felsővezetők azonnal felmondtak.

Több pszichedelikus drogról már bebizonyították, hogy klinikailag alkalmazhatóak a mentális betegségek kezelésére. Ketamint Amerikában és Európa-szerte alkalmaznak depressziós betegeknél. Amszterdamban (és nemsokára már Oregonban is) legális a varázsgombák hatóanyaga, a pszilocibin, amivel a depresszió mellett gyógyszerfüggőséget, szorongást és erős hangulatingadozásokat kezelnek.

2019-ben az Amerikai Gyógyszerfelügyelet (FDA) „terápiás áttörés” státuszba helyezte a pszilocibin használatát, ezzel engedélyezve a gyógyszer alkalmazását súlyos betegségek esetén. A szervezet hamarosan dönt az ecstasy néven ismert pszichedelikum, az MDMA használatáról is a poszttraumás stresszel (PTSD) küzdő betegeknél. (Via The Economist)

A cikket Lénárd Lili írta.
ecstasy varázsgomba ketamin csapatépítő program
Válasz erre 

kvadrillio 2022.06.11. 21:43:05

@kvadrillio: KETAMIN...
A ketamin hatása

A ketamin fő hatása az ún. disszociatív érzéstelenítés. Ez azt jelenti, hogy hatása alatt az agykéreg funkcióit elválasztja a többi agyterülettől és a gerincvelőtől, így hallucinációkat, dezorientáltságot és a részegséghez hasonló állapotot okoz.

A ketamin szubjektíven érzékelt pozitív hatásai az alábbiak:

hallucinációk – dózisfüggő, szippantásos alkalmazás esetén tíz-negyven percig tart, de négy-hat órán keresztül is még befolyásolja az érzékeket, az ítélőképességet és a mozgáskoordinációt;

eufória, nyugalom, csökkent szorongás;

a testtől és a környezettől való elhatárolódás, alternatív valóság érzete, testsémazavar, halálközeli élmények;

részegséghez hasonló állapot - tapintási és érzékelési zavarok, az érzékelés teljes megszűnése nagyobb dózisok esetén.

A ketamin kellemetlen (mellék)hatásai az alábbiak:

szájszárazság;
zsibbadásérzet;
pulzus lassulása;
légzési problémák (légzésdepresszió), eszméletlenség, kóma, akár halál;
agresszivitás, támadó viselkedés, feszültség;
hányinger, hányás;
koordinációs problémák, egyensúlyzavarok.

Magas dózis alkalmazásánál egy ún. „K-lyuk” elnevezésű élményt él meg a felhasználó, melyet „testből való kilépés” -ként, halálközeli élményként írnak le, gyakran spirituális jelentőséget tulajdonítanak neki.

A ketamin álomszerű állapotot idéz elő, a hatása alatt lévő személy ebben az állapotban közönyös, nehezen mozog és védekezik. Ez az állapot a nemi erőszak elkövetését is megkönnyítheti, mivel használójánál amnéziát okoz, így az nem is emlékszik a történtekre.

A ketamintúladagolás, -mérgezés tünetei

A ketamin túladagolása görcsöket, mélyülő kómát és görcsös légzésleállás miatti halált okozhat!

Az ítélőképesség megszűnése miatt a kábítószerélvező magára és a környezetére is veszélyt jelenthet, az autóvezetés ketamin hatása alatt különösen veszélyes.

A kábítószer-túladagolásról bővebben itt olvashat.

A ketamin rendszeres használata esetén kialakuló tolerancia és függőség

A ketamin alkalmazása során a tolerancia kialakulása mérsékelt, a hozzászokást nem okozó szerek csoportjába tartozik. Ennek ellenére az elektronikus zenei események hangulatának fokozása érdekében bizonyos mértékű pszichés függés előfordul, főleg az ezekre az eseményekre jellemző szubkultúrába tartozás élménye miatt.

Hosszútávú alkalmazás esetén súlyos negatív pszichés változások léphetnek fel, gyakoriak a paranoiás téveszmék.

A ketaminfüggőség kezelése

A ketaminfüggőségre nincs bevett terápiás program. Segíthet a szubkultúrából való kiemelés, illetve a kábítószer-használat veszélyeire való figyelemfelhívás. Bizonyos esetekben szükséges lehet a szorongás csökkentésére szorongásoldó szerekkel vagy skizofréniaszerű tünetek esetén antipszichotikumokra.

A ketamin túladagolás esetén súlyos állapotban sürgősségi kórházi ellátásra is szükség lehet, mivel a kialakuló görcsök légzésmegállásos halálhoz vezethetnek! Amennyiben kórházi vagy intenzív ellátásra kerül sor, minden esetben fontos a kezelőorvost tájékoztatni az alkalmazott legális és illegális szerekről, mivel a mérgezéses tünetek kezelése csak ezek ismeretében lehet megfelelő!

Az orvos megfelelő tájékoztatása életet menthet, az orvosi titok értelmében büntetőjogi következményektől tartani ilyen esetben nem kell.

A drogfüggőségről és a függőségkezelésről bővebben itt olvashat. ...AMERIKA EGYRE DEGENERÁLTABBÁ VÁLIK A DROGOKTŐL !
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.06.11. 23:30:23

@Ekrü: Melyik valutához hasonlítsuk? A török lírához?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.06.11. 23:36:12

@Ekrü: Tavaly június. Cseh korona 13.62, most 16.12.
Svájci frank tavaly június 317, most 383.

No! Melyik valutához hasonlítsuk, te faszfej!
Válasz erre 

birkamenet 2022.06.11. 23:54:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Mi van te diszhülyéje az országnak, ma a vén szaros putyinod megint összecsuklott? Még 80 éves Brezsnyev is jobb kondiban volt mint a 70 éves putyin gazdád.

Mindenesetre se fésű készletet ne vegyél már putyin gazdádnak, se ne engedd hogy úgy fotóztassa magát a lovon ülve, hogy nincs odaragasztva a nyereghez!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.06.12. 00:28:32

@birkamenet: Lehet már csak élő szövet fém vázon.
Válasz erre 

kvadrillio 2022.06.12. 01:38:45

Belföld Korábban luxusnyaralásával kérkedett, most spórolásra kéri az embereket Tüttő Kata HMMMMMM.....MONDJA EGY GÖNDÖR VÖRÖSHAJÚ ZSDÓ KURHA, AKINEK LEISZTINGER NEVŰ SZINTÉN MILLIÁRDOS FÉRJE, FELVÁSÁROLTA A SZOCIALIZMUS ÖSSZES SZAGGSZERVEZETI HU NGUELS SZÁLLODÁJÁT, AHOL GYEREKEKKEL KÉT HÉTIG LEHETETT ÜDÜLNI A BALATONON 3 EZER FT-ÉRT !% É EBBEN ORBÁN APÓ IS BENNE VOLT ! RENDSZARVÁLTÓ HARÁCSOLÓ ROHADÉKOK MIND.... ADJON TANÁCSOT AZ IJJJJJEN HÜJJJEPICSA A FAS ÉDES KVA ANYJÁNAK ! NYBAZDMEG !!! TÖRÖLHETED !!!!!!!!!!!!!! ÉS MÉG BENYOMTEÁK EZT A KVÁT A FŐV FŐPOLGIHIVATALÁBA IS. OCCT MOST.....TÖRÖLHECCCCC !
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.12. 06:56:19

@birkamenet:

De m a valóság? Sorosék csapatai folyamatosan vonulnak vissza az ukrán fronton, a terület felszabadítása lassan, de biztosan zajlik.
Válasz erre 

Kyria 2022.06.12. 07:02:46

Mi egyáltalán nem fűtöttünk az elmúlt télen, csak a fürdőszobában használtuk a kis villanymelegítőt, de az nem fogyaszt sokat. Prózai oka volt, tönkrementek a 40akárhány éves gázkonvektoraink, a szerelőnk nem jött ki, aztán meguntuk hívogatni. De ami a lényeg, simán kibírtuk, igaz, keleti-déli fekvésű a lakás. Kisgyerekek mellett ezt nyilván nem lehet megcsinálni, de amúgy nem Ördögtől való ötlet lejjebb csavarni a fűtést, vagy akár teljesen mellőzni. Még csak megfázva sem voltunk egész idő alatt.
Válasz erre 

body_andras 2022.06.12. 07:28:42

Két dolog biztos, mint az adó meg a halál: a SzeKa rendületlenül várja Orbán bukását (12 éve bukik, hihetetlen); aztán jön Birca aki szerint tényleg minden "álnok putyinellenes tett" mögött Soros áll.
Még szerencse hogy az index fő profilja nem a közélet, hanem a trash-bulvár.
Válasz erre 

Exploiter 2022.06.12. 08:23:30

Ez most egy hibás döntés volt.
A magyarázat hosszú, a rezsicsökkentést örökre el kell engedni, ez most komoly lesz, nem kéne majomkodni.
Válasz erre 

Andy73 2022.06.12. 09:15:13

Trombitás Alfréd már nagyon várja, hogy többet fizethessen a rezsiert. Biztosan annyi pénze van, hogy nem tudja elkölteni. Valaki nagyon jól fizethet ezért a blogolasert.
Azt írja, hogy a legszegényebbek fával fűtenek, de ez legfeljebb a kistelepüléseken igaz. Városokban a szegényebbek lakótelepen vagy albérletben laknak, ahol nem sok választási lehetőségük van.
Válasz erre 

sancho13 2022.06.12. 09:23:34

@Andy73: A rezsi csökkentés,csak korlátlan lehetőség a kormánynak az ellenőrzés nélküli pénz költésre!!!
Válasz erre 

ez a nevem senki 2022.06.12. 09:24:19

Viktor!
Olaszország 5, Magyarország 4, Németország 3, Anglia 2.
Büszkeség
Válasz erre 

sancho13 2022.06.12. 09:32:01

@ez a nevem senki: A kenyér meg 800 ft.
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.12. 09:45:08

Stadionnn, stadionnn, stadionnn..mondogassad..stadionnn…
Válasz erre 

ez a nevem senki 2022.06.12. 10:04:52

@sancho13: és?
Válasz erre 

sancho13 2022.06.12. 10:15:10

Olaszország 5, Magyarország 4, Németország 3, Anglia 2.
Büszkeségem senki:
ÉS!!!
@ez a nevem senkI
Ki nem szarja le!!!!
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2022.06.12. 10:23:17

@CSOKKI MÁLNA: Ahogy nézem a kommenteket, te is szeretsz sétálni a f... szerdőben tátott szájjal. Nem baj híres leszel, most már tudja a fél ország azt, amit eddig csak a rokonaid tudtak. Konkrétan azt, hogy hülye vagy. megvédjük a rezsicsökkentést... ennyi elég is 3 millió agymosottnak.
A rezsicsökkentés csak a lakosságra vonatkozik ,a szolgáltatókra nem és nincs olyan szolgáltató amelyik ne terhelné rá a fogyasztókra ,a lakosságra ,különben tönkremennne .A valóság: a holdról is látszó kétszánjegyű infláció, hatósági árak, extraadó a multiknak (te mondd, hogy nem hárítják át, a te hangod mélyebb!!!), mindezt tizenvalahány év kormányzás után, mindenki hibás, csak a kormány nem.... Naná,az államnak nincs pénze,pénze nekünk van adófizetőknek ,azon élősködik ,vagy normális ,demokratikus országban a nép boldogulására fordítja a kormány ,nix ingyenebéd ,se kedvezményes banki ingyenhitel ,se kedvezményes 7 személyes autó,se kedvezményes hitel ,ahogy CSOK sem,se óvodai ingyenkaja,se ingyentanköny ,mi adófizetők hizlaljuk a maffiállamot...a "nemmegszorítások ",amiket ugye "nemhárítottakát " ,a 68 féle új adó -1-2-3 Matolcsy terv,amit aztán felcsökkentettek 58 -ra ,de nem lett kevesebb ,mert nem megszüntettek ,hanem csak összevontak adókat,a szemfényvesztés ,és covid leple alatt bevezetett új adók ,megszorítások,a világbajnok 27% áfa ,járulékok ,a 400 Ft-os euró ,a infláció ,mind-mind mi adófizetők fizetjük a rajtunk élősködő maffiaállamot .Szegénységben dobogósok vagyunk az EU-ban,de szerencsére korrupcióban is ,mi ez ha nem szerencsés ország ?Az infláció már évekkel a háború előtt elindult felfele Magyarországon, nyugaton nem többet, hanem egyre többet keresnek hozzánk képest.
Akkor mégse hanyatlik a nyugat, ahol szegények az emberek és még a rezsijüket sem tudják kifizetni, és megfagynak télen???? Csak többet keresnek, és ebből kevesebbet költenek a rezsire, mint Európa motorjában, az elmúlt 100 év legjobb 10 éve után.
Az orosz gázt a piaci ár 6x-t vesszük -eddig -..Európában mindenkitől drágábban ,a MOL túlárazásában ..adókban,az infációban,az árakban ,a 27%-s ÁFÁ-ban fizeted meg a MOL-n keresztül a FideSSzsebekbe folyó extraprofitot birka .Orbán elk.rta a gazdaságot, ezért krva sok pénzt akar Brüsszeltől, hogy ne omoljon rá az ország.
A piacinál brutálisan -6x-magasabb áron vesszük az orosz gázt,az olcsó uráli és a drágább brent olaj árkülönbségének extraprofitján nyerészkedik a MOL -n keresztül a FideSSmaffia,van gáz Mo-n ,egész évre elég,Százhalombatta feltudja dolgozni,de a FideSSmaffia nem mond le az extraprofitról,adót kéne csökkenteni ,a németek ,az északi országok megoldották,parasztvakítás,hülyére veszitek a buta népet,megis érdemlik.
Adóbevételekkel tömködik a lyukakat A rezsicsökkentés ígéret kihúzva,piaci árat fizetünk, csak a 3/4e visszajön FideSSes zsenekbe. Így értette Putyin hogy maga a gáz olcsóbb.A fideszes zsebek a rezsiblöff pénzből -IS .vannak tömve,de nem csak abból. Odament az adóból a nagyobb rész is.
Földgáz rengeteg van Magyarországon, ami csökkenthetné a függőséget, de nem lépett a Mol.
Le kell mondaniuk a fideszes oligarcháknak az olaj bizniszben szerzett horribilis haszonról és akkor nem kell megemelni az üzemanyagok árát egy fillérrel sem.Le kellene vinni az adóját
nem a brüsszeli csomag hanem a fidess lopásait az emberekkel fizettetik meg.A civilizalt vilagban egyre nevetsegesebb a magyar...a MOL a jelenlegi helyzetből nagyott kaszál, de azt is mondhatnám, hogy az Ukrajnai háboruból.
Óriási. Ki hitte volna? szó a rezsi, mert olyan keveset keresnek az emberek hogy abban a rezsi aránya túlzóan magas más EU tagországokhoz viszonyítva. ha idehaza is magasabbak lennének a keresetek, kevesebb lenne benne a rezsi aránya. A 3 millió kibaszott birka agya ...devizakötvényt bocsájtunk ki ,miiii..?
Hát nem tennap vótunk az élén ájrópának ,még dzsídípíbe is?
Kötvénykibocsátás=devizahitel=eladósodás ..mire fel?
Államadósság :45 000 milliárd höhöö..kitömtétek a FideSS oligarchákat,az orbánpereputtyot,kifosztottátok a költségvetést választásra höhööö..fótot fóttal.jönnek a megszorítások ,birkanép FizeSS.Sztem szórakoztató vagy,lehet ,hogy szadista disznó vagyok, de élvezem nézni a vergődésed,ha rádnézek tényleg egy illegális bevándorlót látok aki a Lipótról vándorolt ki a közéletbe épülésünkre
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2022.06.12. 10:45:20

@ulpius66: Ja segghülye orbánfelszopó ,elméletileg az sem zárható ki, hogy a pap
akinek krumpli volt a seggében valóban a pulpitust, vagy mit takarította mezíttelenül, mikor megcsúszott és a pulpituson felejtett, gondolom ebédre odakészített krumpli, belecsúszott a seggébe.
Piszok nagy pech..mert mindig széles szalad körbe az arcomon amikor egy s*ggbuta orbánvalagszolgálatos feldobja saját szarát ,oszt a vezérimádattól bambán tátott szájjal alááll, picit aggaszt ,hogy:.túlterheled az agyad.......,de úgy mosolyog látom nem bánt holmi gondolkodás..
a multik nem a saját befektetett tőkéjükből megtermelt profitot viszik ki? Vagy rosszak a közgazdasági ismereteim? És nem azért nem fektetik be ismét? Az Eu pedig egy sima 'segély' forrás, amit azért kapunk, hogy próbáljunk felzárkózni Európa színvonalára, és nem azért, hogy a Simicska majd Mészaros vagy az Orbán Klánnak több pénzt legyen .a multi nem azért viszi ki, mert kétszer akar vacsorázni, hanem mert nem éri meg újra befektetnie nálunk.
Nem beszélve arról, ha a multik nem tanítanak a magyar ifjúságot az új technológiákra, megnézzük magunkat ami a fejlődést illeti.
Mi közöd más profitjához szellemi kiscsoportos orbánseggszolgálatos?
Befektetett itt (is).
Volt itthon 0 ,a multik,a cégek,a befektetők behoztak 130-at ,az leadózták az érvényes magyar adószabályok szerint,hozzáadtak a GDP-hez nemis keveset,hoztak modern innovációt,munkakultúrát ,a munkáltatói-munkavállaló szabályokat viszont az Orbán kormány hozta meg a rabszolgatartó Munka Törvényében.
Majd Orbán személyesen,egyenként ún stratégiai szerződést minden multival,céggel kötött garantálva megvédi a munkavállalóktól ,csak tejeljenek a kasszába.
A profit egy részét kiviszik.../0-ról 130 -ra hoztak ,fejlesztettek /legyen 70,marad 60!
Csak annyit amennyit az ország adótörvényei megengednek,mert gondolod a FideSS NAV nem figyeli árgus szemmel őket?..nem úgy mint
Vajnát,Mészarost és azt a tengernyi , ÁFA,adócsaló FideSS haver újgazdagot akik a gdp helyett a saját zsebet tömik.
Igen valóban több külföldi tulajdonú üzlethálózat működik itthon aki munkát ad az embereknek..de kérdezem én hol vannak a magyar üzletek? miért nem épit a magyar üzlethálózatot, megfelelő minőséggel, és árakkal majd a vásárló eldönti,
hogy hová megy vásárolni...na meg megfelelő bérekkel..azt hiszem, ha ezek a cégek kivonulnának, s nem csak a
kereskedelemre gondolunk, megnéznénk magunkat.
Nem csak kell beszélni, hogy mit visznek és mit hoznak, hanem arról van szó, hogy a munkajövedelmek GDP-hez viszonyított aránya az elmúlt 25 évben a felére csökkent (márpedig ez marad a lakosságnál), esetleg a tőkejövedelmek megnégyszereződtek , amiből akkor és annyit visznek ki (és nem csak a külföldi tőkések), amennyit jónak látnak. Mivel az EU-tól kapott pénz a kormányon szintén a vállalkozóhoz folyik, semmit sem változtat a munkajövedelem - tőkejövedelem aránytalanságon. Így maradunk Európa koldusai.

Orbán Viktor Európa élén: egyre jobban sarcolja a szegényeket..
mfor.hu/cikkek/makro/orban-viktor-europa-elen-egyre-jobban-sarcolja-a-szegenyeket.html
Válasz erre 

gigabursch 2022.06.12. 12:20:13

@Kyria:
A vicc az, hogy a konvektorok faék egyszerűségűek.
Főleg a Promontor és a FÉG gyártmányok.

Amit egyetemista voltam, állandó mellékesem volt a Konvektorok, tűzhelyek, átfolyós vízmelegítők, gázüzemű forróvíztárolók, korabeli gázkazánok életbentartásával, beszabályozásával.
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.12. 12:24:15

@a nagy hohoohooo: Stadion, stadion, te csodás..:)
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.12. 12:25:24

@Kyria: Sőt akár egy barlangba is költözhetsz..:)
Válasz erre 

birkamenet 2022.06.12. 12:31:51

@Andy73: "Trombitás Alfréd már nagyon várja, hogy többet fizethessen a rezsiert."

Te észlénye a NER hazádnak, miféle rezsicsökkentés van 10%-os infláció, 400 forinti euró, 20%-kal megemelkedett törlesztörészletek, 600 forintos kenyér, 50%-kal megemelkedett élelmiszerárak és ezernyi hasonló dolgok mellett?

Nem csoda, hogy a fidess a szellemi fogyatékosokk pártja, na, ezekben a milliókban kellene egy kiadós rezsicsökkentést elvégezni!
Válasz erre 

Kyria 2022.06.12. 12:35:26

@gigabursch: Botorság lenne vitatkozni, mivel nem értek hozzá. Eddig tisztítani, beszabályozni szokták, de tavaly nem jutott el hozzánk a szerelő, úgyhogy így jártunk.
Válasz erre 

Kyria 2022.06.12. 12:37:52

@CSOKKI MÁLNA: "Csak" a fűtésről írtam. Főzni, mosni, sőt még fürödni is szoktunk:). Sőt, eléggé el nem ítélhető módon még dolgozom is, azt pedig viszonylag bonyolult lenne barlangból:).
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.12. 12:49:28

@Kyria: Gondolom a szomszédos lakók fűtötték ki a lakásodat..
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.12. 13:00:23

@CSOKKI MÁLNA: Valamennyire..
Válasz erre 

ez a nevem senki 2022.06.12. 13:17:05

Módosítja a törvényeket a német kormány, hogy rátegye a kezét az extraprofitra

mivanmárott
ni
nincs vé
gea guláhsc kommun
ának
Válasz erre 

Kyria 2022.06.12. 13:41:06

@CSOKKI MÁLNA: Legfelső emelet, egyik oldalon mellette a padlásfeljáró, másik oldalról egy nagyobb lifthof, a konyha keskenyebbik fala érintkezik a másik lakással. Nem gondolnám, hogy onnan annyi meleget kaptunk volna. De egyébként a felvetés sok esetben valós, egy másik lakásomban pontosan így van. (És ezért kaptam is már egyéb bloghozzászólásban hideget-meleget.) Azonban - mivel az anno egy új építésű társasház volt - mindegyik vásárlónak rendelkezésére állt a választás lehetősége, az összes körülmény pro és kontra felmérésére. Nomármost, ha a többiek 30 fokot tartanak a lakásukban, az öcsém meg nem szaunában kívánt lakni, hanem az is bőven elég volt, ami átszivárgott, akkor én ebben nem látok problémát. Más kérdés, hogy azóta megváltozott az Ő helyzete is, mivel gyerekei születtek.
Válasz erre 

gigabursch 2022.06.12. 13:51:42

@Kyria:
Dobsz egy üzit, arra járok, beállítom.
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2022.06.12. 14:18:55

Nem is tudom melyikőtök hasonlít jobban a faszomra. De erős a mezőny.
Válasz erre 

Kyria 2022.06.12. 14:19:41

@gigabursch: Ez kedves, köszönöm.
Válasz erre 

ulpius66 2022.06.12. 14:24:13

@ez a nevem senki:

Ja!

Mán azok a náci-fasiszta németek is másolják az Orbánt!!!!!!!!

"Lefölözné az olajtársaságok extraprofitját Németország"

www.napi.hu/nemzetkozi-gazdasag/olajipar-extra-ado-kartell-nemetorszag-energia-ado-arcsokkentes-benzin-diesel.754164.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Válasz erre 

ulpius66 2022.06.12. 14:56:57

De hová tűnt MZP???????

Mán legalább egy hete semmi hír felőle.....

ÉL MÉG, VAGY ELÜTÖTTE A VILLAMOS?

(azt meg mán csak halkan kérdem: Hová tűnt az MZP-nek átutalt többszáz millás adomány????)
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2022.06.12. 17:33:16

@ulpius66: Tiéd a naphülyéje díj győztese..
Brümm..brümm szopóroller nálunk is úgy kéne mint a németeknél..A többletnyereség megadóztatása további ellátási problémákat okozna Németországban, és még magasabb árakat az üzemanyagkúton - mondta Christian Lindner német pénzügyminiszter kedden.
A németek az olajtársaságokat próbálják pórázon tartani... Ezzel szemben nálunk a kormány kb minden nagy cégnek a tökeit igyekszik markolászni.Legyen az telekom cég, légitársaság, bank, biztosító.. akármi. De mint már írtam másutt, ezek a cégek jobbára oligopol/monopol helyzetben vannak, egy vállrándítás után kifizettetik az ügyfeleikkel/fogyasztókkal.

Orbán a tömegeket adóztatja áttételesen.. hogy a multi legyen a szar-szemét, hogy árat emel..miközben az állakasszába csorog a pénz és a kormány kvázi ezzel vásárol támogatást széles rétegekben.
Parasztvakítás, Extraprofit nem létezik, jó lenne ha a sajtóban adnának neki valami más nevet. Védelmi pénznek is szokták nevezni. És ez mennyire egybecseng a most mindenkit megvédünk dumával..Lehetne például "uzsora", vagy "bejajtás", vagy "profitlopás", vagy csak simán "lopás", mert itt valójában nem történik más, mint lopás: arra kényszerítik a gazdaság szereplőit, hogy a profitjukból a becsületes adózási szokásokon felül fizessenek. Ilyet amerikai maffiás filmekben szoktunk látni, amikor a boltoshoz megy a két öltönyös csávó a pénzért, csak itt törvényt hoznak rá, de a lényege ugyanaz és a célja is hasonló, a legfelül pöffeszkedő réteg által eldorbézolt és a választásra elégetetett százmilliárdos lyukat kell pótolni mindenféle sáp beszedésével, úgy hogy közben az ÁFA világbajnok és a járulékok is extra magasak és minden valóban termelő - nem Mészáros meg Tiborcz féle kamu-piaci szereplő becsületesen adózik. Hagyjuk már ezt az extraporofit dolgot, mert ahányszor használjuk mindig, minden egyes alkalommal egy lépcsőfokkal hozzábutulunk ehhez a rendszerhez.
A légitársaságoknál nem keletkezett,a nincsből nincs mit elvenni ,de akihez az EU -s milliárdok folynak dőzsölnek az extraprofitból ..vegyék el Mészaros,Garancsi ,Tiborcz,a szarospelenkás Récsöl ,Szíjj ,a strómanoktól,a NER oligarcháktól köztük Orbán apjától höhöö..Visszafelé sülhet, ha túl sokakat néznek hülyének..
Ne az emberekkel fizettessék meg” – mondta a kormány, majd jellemzően az emberek fizették meg az extraprofitadóta különadók körülbelül fele beépült a szolgáltatások árába.
A Ryanair ráterheli az extraprofitadót az utasokra
Bankadó: díjemelések, drágább kamatok és a beruházások elhalasztása.

Na sivalkodjatok ,mert így ti adófizetők fizetitek ,...orbángazdátok slicce előtt szopóroller speed

.~dobpergés
Válasz erre 

ez a nevem senki 2022.06.12. 17:46:16

fáj a múlt
ik fel
szopó
jának hogya
Viktor nem az ember
ekkel fizet
te ti meg a múlt
ik nyer
ész ked és
eit
Válasz erre 

sancho13 2022.06.12. 17:58:07

@ulpius66: Úgy halkan megkérdezem,mi a qrva anyád köze van hozzá????
Válasz erre 

sancho13 2022.06.12. 18:00:11

@ez a nevem senki: Eddig is tudtuk,hogy egy szopógép vagy nem kell mindennap meg erősitened!!!
Válasz erre 

ez a nevem senki 2022.06.12. 18:07:28

@sancho13: hány
an vagy
tok
szancsó
Válasz erre 

sancho13 2022.06.12. 19:01:19

@ez a nevem senki: Kancsókám pont annyian!!!
@ulpius66: Munkásőr,elolvastad,hogy miről szól vagy csak a szokásos ugatásod!!!!
Válasz erre 

white999 2022.06.13. 07:56:08

@Ekrü: Wazze az a baj, hogy ezt ízekre lehet szedni.

"Nem az a baj, hogy áthárítja , hanem az, hogy visszamenőleg próbálja meg áthárítani. Ugyanis , ha csak simán áthárítaná a jelenben eladott jegyekre, akkor mindenki eldönthetné,hogy megéri nekik így is megvenni a jegyet vagy inkább másik légitársasággal utazik."
1, Gondolom akkor a fidesz visszamenőleges törvénykezésével is ilyen kritikus voltál.
2, Akinek nincs 3900 forintja az ne menjen nyaralni sehova, hanem maradjon otthon.
3, Amikor környezetvédelemről beszélünk nem ennyivel hanem nagyságrendekkel kellene emelni az árakat és nem repkedni mindenkinek akinek nincs 3900 forintja. Kicsit egyszerűbb lenne mint mindenkinek 15 millás elektromos autókat megpróbálni eladni.
4,

" Visszamenőleg ráterhelni egy több hónappal eladott jegyre, miközben a jegy tulajdonosa az utazás közelsége miatt kiszolgáltatott helyzetben van , ez az erőfölény tisztességtelen kihasználása és nem hinném, hogy megállja a helyét a fogyasztóvédelem előtt. Még akkor sem, ha az a szerződésben az apró betűs résznél szerepel. Az csak annyit jelent, hogy a szerződés sem igazán tiszta. (Láttunk már ilyet a bankok esetében. )"
1, Mert veszteséges cégre luxus extra adót ráterhelni a saját kormányzóképtelenség és költségvetési fegyelem hiánya miatt tisztességes? Ez nem a más faxával csalánt verés esete és nem durva piaci beavatkozás,valamint cégek szándékos tönkretétele, ami a gazdasági erőfölénnyel való visszaélés?

Ugyanis ha én hónapokkal előre kifizetek egy szolgáltatást akkor az aki a szolgáltatást nyújtja, a pénzemet már jóval a szolgáltatás megkezdése előtt használhatja, befektetheti anélkül ,hogy nekem kamatot fizetne érte. Ha ezek után még utólag változtatgatni akar az áron, akkor miért fizetném én ki előre az adott szolgáltatást és adnám oda neki használatra a pénzem?

1, Lemondhatod és visszaadják a pénzt. Amikor szerződtél akkor még nem volt luxus adó, tehát más körülmények közt szerződtél a piaci változásnak nem a légitársaság volt az okozója, hanem az állam. Az államot kell szidni és autóval menni Amerikába. Ennyi.

A másik, hogy a bankkártyával kapcsolatos kijelentése a cégnek enyhén szólva is aggályos. A repülőjegyet az ember úgy fizeti ki, hogy erre megbízást ad a bankjának a bankkártya adatok megadásával. A megbízás egy adott összegre egy adott eseményre szól, hisz ha legközelebb ugyanettől a társaságtól repjegyet akar venni akkor a bankkártyaadatokat újra meg kell adnia. Még akkor is, ha ez a "legközelebb" 5 perc múlva történik. Ezek után kétlem, hogy bármelyik légitársaságnak joga és lehetősége lenne utólag bármilyen összeget leemelni a bankkártyámról,amelyre én nem adok megbízást. Ezt ugyanis lopásnak hívják.

1, Ha nem kéred vissza a pénzt és mondod le az utalást, akkor ezzel ráutaló magatartást teszel, hogy elfogadod a feltételeket. Ez hasonló ahhoz, mint amikor nem kérted a banktól és megmentettek a covid idején. Pontos tájékoztatás hiányában milliókkal lehúzva. Az se fájt neked ennyire legalábbis nem emlékszem, hogy szóvá tetted volna csak ezt amikor a kedven kormányod nyilvánvaló fax intézkedéséről lehull a lepel. Csak 3900 forint és amikor kiderül hogy mekkora fax állságos intézkedés. Gondolom az nem lopás akkor amikor a kisboltnak aki az életéért küzd mert már kivették a dohánnyal a forgalom egy jó részét a zsebéből, akkor még a megmaradt termékek egy részét kötelező veszteséggel árulni csak azért, hogy a ksh ban jobban mutasson a statisztika. A segghülye jelzőt a fenti leírtak ismeretében még inkább indokoltnak érzem.
Válasz erre 

István Tamasi 2022.06.13. 10:08:32

A rezsikamu lényege. amagyaremberek a rezsinek csak egy részét fizetik a rezsiszámla ellenében és a fennmaradó részt az adóinkban fizetjük meg.
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2022.06.13. 11:49:24

Olyan hülye vagy, te is kisfiam, mint egy herélt minifing.
Válasz erre 

white999 2022.06.13. 16:25:49

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem az Zorbán bukik hanem az ország, mert a sok agyhalott köztük te is nem érti hogy mi zajlik körülötte.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.13. 16:29:05

@white999:

Sorosék állnak bukásra a keleti fronton, nem mi.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró 2022.06.13. 17:04:21

@white999: te bukol meg, hombre, a szarszag örök.
Válasz erre 

white999 2022.06.13. 18:05:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Forint áll bukásra és itt és most.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.13. 18:27:30

@white999:

A spekulánsok dolgoznak, ennyi az egész. A kisember ásít.
Válasz erre 

white999 2022.06.13. 18:29:39

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Kb. ennyit értesz a gazdasághoz, meg úgy általában bármihez.
Válasz erre 

Mi az IP címem pecás? 2022.06.13. 18:31:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Ja. Uncsik a panel dumáid, te mocsok!
Válasz erre 

Mi az IP címem pecás? 2022.06.13. 18:32:03

@white999: Ez nem igaz. Kisfiúk megrontásához nagyon is ért.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.13. 18:38:07

@white999:

A kisembert a valóság érdekli, nem a "független" szakértők halandzsázása.
Válasz erre 

Mi az IP címem pecás? 2022.06.13. 19:02:57

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A kisembert az iszonyú infláció érdekli, meg az hogy miért vannak ilyen mocsok hazaárulók, mint te.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.13. 19:04:52

@400 forintos euró:

Egész Európában infláció van, az ok az agresszív katonai tömb, a NATO oroszellenes akciózása.
Válasz erre 

sancho13 2022.06.13. 19:29:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Birka,hogy te egy mekkora fasz vagy,szopjad az oroszokat ott bulgáriába de ne ugass a mi dolgunkba!!!!!!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.13. 19:31:23

@sancho13:

Azt mondod, Soros ne szóljon bele a magyar ügyekbe??? Atya Isten, te antiszemita vagy!
Válasz erre 

sancho13 2022.06.13. 19:36:36

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Te gyökér már megint mondod a hülyeségedet!!!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.06.13. 19:45:41

@sancho13:

Ez van, gazdáidnak vesztes szériája van.
Válasz erre 

sancho13 2022.06.13. 20:09:32

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Te pedó fasz azon csodálkozunk,hogy ennyi ésszel még nem vagy nagykövet Bulgáriába,Minden tudásod meg van hozzá,buzi vagy pedo vagy eszed sincs,tökéletes alany lennél!!!!
Válasz erre 

white999 2022.06.13. 20:10:18

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem kell független szakértőnek lenni ahhoz, hogy ha tudja valaki ha egyedül az Ő pénze romlik a többiekhez képest akkor valamit nagyon elbaxtak. és ahhoz sem kell egyetem hogy ezt valaki belássa, te magyar oktatási rendszer szégyene vagy.
Válasz erre 

white999 2022.06.13. 20:11:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Egész Európában infláció van, az ok az agresszív katonai tömb, a NATO oroszellenes akciózása.

Rajtad és az agyhalottakon kívül mások ezt az orosz agresszióban látják.
Válasz erre 

white999 2022.06.13. 20:45:44

www.portfolio.hu/bank/20220613/megvan-az-elso-bank-amelyik-tovabbharitja-a-megemelt-adot-550423

Seeghülyék figyelem! A bankok is áthárítják. Micsoda meglepetés ez nem megszigorítások kormányától.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró 2022.06.14. 07:19:18

@white999: fingott egyet a putyin és te már is össze szarod magad. Tipikus.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.06.14. 13:11:47

@white999:

"Rajtad és az agyhalottakon kívül mások ezt az orosz agresszióban látják."

Az USA agresszió után, a 2. iraki háború alatt végig normál ütemű GDP növekedés, és kézben tartott relatíve alcsony infláció volt. Azonban akkor nem voltak szankciók a támadó féllel szemben, ami most megvan. Meg is van az öngyilkos, őrült szankcióknak a következménye. Azok az agyhalottak, akik ezeket a szankciókat meghozzák! Ezzel nem állítják meg a háborút!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.06.14. 17:21:10

@atomic power 1986DucaDuca: Nem is cél a háború megállítása. Az USA röhög a markába hogy kivérezteti az oroszokat. Mi meg szívunk.
Válasz erre 

white999 2022.06.14. 20:42:11

@atomic power 1986DucaDuca:
A, a kretén Szaddam Kuvait megtámadásával hívta ki maga ellen a sorsot. Ha az nincs akkor Amerika az agresszor. Valamint a az iraki támadás veszélyeztette az olaj piac stabilitását. Ezért kvázi mindenki örült Amerika beavatkozásának. Igen wazze még az arabok is. Kurvára más helyzet. Némi történelmi ismeret nem ártana, ha már nem olyan messze volt. Ennek analógiájára Amerikának le kellene rohanni az Oroszokat de az az atom miatt nem megy, viszont a szankciók a lassú méreg, ami mindenkinek fáj. Igen egy globalizált világban még Amerikának is.
az agyhalott az aki nem éri fel ésszel, hogy ha Putyinnak most nem állítják meg akkor jön mindig a következő célpont. Igen Magyarország is. Attól, hogy még te erre vágysz és a kommunizmusra, nem biztos hogy másnak ez tetszik. Szintén történelem, Hitler felemelkedését ajánlanám olvasmányként.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.06.14. 21:00:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Az USA röhög a markába hogy kivérezteti az oroszokat."

Egy kicsit óvatosabban bánnék azzal a "kivéreztetéssel".

Az USA rosszul mérte fel az orosz gazdaság erejét. Az egy globális gazdaság, mélyen beépülve az nemzetközi értékesítési láncokba. A stockholmi békekutató intézet (SIPRI) értékelése szerint stratégiailag a világ második hatalma. Ezt a katonai erő mellett a meglévő óriási nyersanyag,- energiahordozó,- és ipari szektornak, valamint a mezőgazdasági termékeknek köszönheti, amely háború esetén hadigazdaságként működik. A Nyugat gazdasági ereje pedig túlértékelt: a GDP-t aránytalanul megnöveli a fejlett szolgáltató szektor- és szórakoztató ipar, ami háború esetén vajmi keveset ér. Az embereknek háborúban élelemre, energiára, s nem pénzügyi szolgáltatásokra és szórakoztatásra van szükségük. Ha csökkentjük a szolgáltatások arányos jelentőségét a globális gazdaságban, akkor azt kapjuk, hogy Oroszország gazdasága jóval nagyobb, mint Németországé, és a világgazdaság 5-6 százalékát képviseli, ami a Japán gazdasággal van paritásban. Az orosz gazdaság méretét és jelentőségét tovább növelik a globális kereskedelmi áramlásokban történő részvétele, ami 15% körül lehet. Pl. Oroszország a világ legnagyobb olajexportőre, még Szaúd-Arábiát is megelőzi. Ugyanez igaz sok más alapvető termékre is, mint például a búza – a világ legfontosabb élelmiszertermése, Oroszország ellenőrzi a világ exportjának mintegy 19,5%-át – palládium (33%), nikkel (20,4%), félkész vas (18,8%), platina (16,6%) , és fagyasztott hal (11,2%). A neongáz termelés is az oroszoktól függ, amely a palládiummal együtt a félvezető gyártásban nélkülözhetelen.

Nem beszéltünk még Kínáról, amely szép csendben Oroszország mögött áll.

Ha figyelembe vesszük a kínai gazdaságot az árfolyamok alapján – ha egyszerűen Kína GDP-jét kínai jüanról amerikai dollárra váltjuk –, akkor az értéke körülbelül 17,7 billió dollár (2021-ben), szemben az Egyesült Államok 23 billió dollárjával és 17 billió dollárral az európaiéval szemben.
De ha kiigazítjuk a PPP-t, azt látjuk, hogy a kínai gazdaság csaknem 27,21 billió dollárt ért el 2021-ben, szemben az EU 20,5 billió dollárjával és az Egyesült Államok 23 billió dollárjával. Ami a PPP-t illeti, valójában Kína gazdasága éppúgy megelőzte Amerikát, mint hat évvel ezelőtt.

Ha pedig csökkentjük a szolgáltatási szektor iparhoz és árukhoz viszonyított arányos jelentőségét, akkor azt kapjuk, hogy a szolgáltatások a kínai GDP hozzávetőleg 53,3%-át teszik ki, még az oroszországinál is kevesebb (56,7%). A kínai gazdaság a világgazdaság 25-30%-át teszi ki PPP-n. bázison, a jelenlegi 18–19%-os becslés helyett, ha leszámítjuk a szolgáltató szektor torzító hatását. A kombinált kínai és orosz gazdaság a globális gazdaság körülbelül 30-35%-ára teszi ki, alkalmazva a szolgáltatási szektor túlértékeléséből következő kiigazítást.

A szolgáltatási szektor az Egyesült Államok gazdaságának nagyjából 77%-át, az EU gazdaságának pedig 70%-át teszi ki – ami a nyugati gazdaság potenciálisan jelentős mértékű túlértékelődésére, és a relatív gazdasági erő sokkal nagyobb egyenlőségére utal.

A Nyugat a világ népességének csak körülbelül 13%-át teszi ki, Kína és Oroszország együtt körülbelül 20%-át. Az emberiség körülbelül kétharmada „el nem kötelezett” marad, ezt a pozíciót a legtöbben szeretnének megtartani. Olyan jelentős országok és névleges amerikai szövetségesek, mint India és Szaúd-Arábia, különösen hangosan megtagadták az ukrajnai konfliktusban való részvételt.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.06.14. 22:12:52

@atomic power 1986DucaDuca: Jó elemzés. Csakhogy ha a NATO és Oroszország katonai számait összevetjük, akkor az oroszok erősen le vannak maradva. Például a repülőgéphordozók számában.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.06.14. 22:22:12

@white999:

"A, a kretén Szaddam Kuvait megtámadásával hívta ki maga ellen a sorsot."

Ez 1991-ben volt, amiről én írtam, az 2003-ban. A 2003-as háború célja az iraki kormány medöntése volt, BT felhatalmazás nélkül, csak kongresszusi felhatalmazással. Ezt 1998-tól az Iraki felszabadítási törvény (Iraq Liberation Act) alapozta meg. Ez ellentétben állt az ENSZ Biztonsági Tanácsa 687-es határozatával, melyben csak a fegyverekre és a fegyverprogramokra összpontosítottak, és nem volt benne szó az iraki kormány megdöntéséről. A Bush-doktrína értelmében az USA megtámadhatott bármely olyan nemzetet, amely a jövőben megtámadhatja őket, még akkor is, ha jelenleg nem rendelkeznek ilyen képességgel. Erre hivatkozott az USA, illetve a tömegpusztító fegyverekre, terrorizmusra. Ha jól belegondolunk, Oroszország is erre hivatkozik, azzal a különbséggel, hogy Ukrajnában súlyos nemzetiségi problémák is vannak.

"az agyhalott az aki nem éri fel ésszel, hogy ha Putyinnak most nem állítják meg akkor jön mindig a következő célpont. Igen Magyarország is."

Ez hülyeség a köbön. Magyarország NATO tag. Nézz utána a katonai potenciáloknak NATO vs. Oroszország.

"Attól, hogy még te erre vágysz és a kommunizmusra, nem biztos hogy másnak ez tetszik."

Nem tudod mit beszélsz! Kezeltesd magadat a fóbiáid miatt!

"Szintén történelem, Hitler felemelkedését ajánlanám olvasmányként."

Előbb ismerd meg az öbölháborúk történetét, kisebb falat, utána javasolj ilyen nagyívű olvasmányokat.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.06.14. 22:24:19

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"Csakhogy ha a NATO és Oroszország katonai számait összevetjük, akkor az oroszok erősen le vannak maradva."

Ezt magyarázd el @white999 hozzászólónak is, mert teljesen be van rogyva az oroszoktól!
Válasz erre 

ez a nevem senki 2022.06.14. 22:47:52

le
térd
gyepeltek az angolnák
oszt csak coptak coptak coptak coptak
ez még a marsból is lát
szott
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.14. 23:06:45

0-4..:)

youtu.be/QT13kk8HDDo
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.14. 23:08:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Bármelyik repülőgéphordozót lebasszák hiperszonikus rakétákkal..
Válasz erre 

sancho13 2022.06.15. 13:26:57

@ez a nevem senki: Baszom a szádat attól még sokan éhen halnak,gyökér!!!!
Válasz erre 

white999 2022.06.15. 16:53:29

@atomic power 1986DucaDuca: A 2003-as háborúról írják.
".A Bush-kormányzat a háború indokolását elsősorban arra az állításra alapozta, hogy Irak, (amelyet az USA az 1990–1991 Öbölháború óta ellenségnek tekintett)"

Nem pont ez írtam, mint a probléma forrását a Kuvait lerohanásával? Szövegértés.
Válasz erre 

sancho13 2022.06.15. 17:39:56

@CSOKKI MÁLNA: Aha az csak úgy megy hülye gyerek!!!!.
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.15. 18:28:45

@sancho13: Mit nem értesz balfaszka? A hangsebesség 8-10 szeresével haladó rakéták ellen nincs a NATO-nak semmilyen védelmi rendszere..
Válasz erre 

sancho13 2022.06.15. 19:31:42

@CSOKKI MÁLNA: Értem,addig usákok meg sakkoznak!!!!!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.06.16. 05:53:10

"@white999:

"Kurvára más helyzet."

Többek között azért is, mert nem voltak az agresszorral szemben szankciók. Ez tény, és ennek az okai most lényegtelenek. A világgazdaság akkor stabil maradt, most a szankciók miatt meg válságban van.

"" Egész Európában infláció van, az ok az agresszív katonai tömb, a NATO oroszellenes akciózása.

Rajtad és az agyhalottakon kívül mások ezt az orosz agresszióban látják.""

2003-ban egypólusú világ volt, USA hegemóniával, a Nyugat gazdasági fölényével. Nem volt lehetőség szankcionálni az agresszort. Nem is lett gazdasági világválság.

"A, a kretén Szaddam Kuvait megtámadásával hívta ki maga ellen a sorsot."

Igen, az első iraki háborúban.

A 2 iraki háborúban már más volt a helyzet. Annak semmi köze nem volt Kuvait lerohanásához. A kuvaiti problémát az első öbölháborúban rendezték, Kuvait visszanyerte önállóságát, Irakot kártérítésre kötelezték, repüléstilalmi zónát vezettek be az iraki területek nagy része felett. Az egész ügyet lezárták egy ENSZ BT határozattal, amelyet elfogadtattak az iraki vezetéssel. Míg az első öböl háborúban volt ENSZ felhatalmazás, a másodikban már ez nem mondható el.
A második öbölháborút az USA hamis információk alapján indította el, melyekben szándékos megtévesztések is szerepet játszottak. (tömegpusztító fegyverek, terroszervezetekkel való kapcsolat, stb.) George Tenet, a CIA akkori igazgatója győzködte a kongresszust, és az egész társadalmat, hogy Huszein tömegpusztító fegyvereket gyárt. Az információkat megszűrték, eltorzították, az ellenvéleményeket elnyomták, mert eldöntött tény volt a katonai támadás. Ennek legfőbb oka az volt, hogy - s ezt jól idézted - hogy az USA ellenségként nézett Szaddam rendszerére. Ebben egyre inkább kétpárti egyetértés volt tapasztalható az USA-ban. Már a 2000-es elnökválasztási kampányban Al Gore hangoztatta, hogy "katonai intervencióval is elő kell segíteni a demokrácia terjesztését a világ más országaiban" - többek között Irakban. Sőt, azt a koncepciót eröltették, hogy az iraki rendszer megdöntése elősegíti a Közel-Kelet demokratizálódását. (demokrácia export)

Próbálj egy kicsit utána nézni a dolgoknak, hogy feleslegesen ne blamáld magad! De lehet, hogy szándékosan beszélsz mellé!
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2022.06.16. 06:27:37

Mi van retkek? Tegnap nem fingtam be nektek egy ilyen tejsavósat, pedig megérdemelnétek.
Válasz erre 

white999 2022.06.16. 16:52:59

@white999: A 2 iraki háborúban már más volt a helyzet. Annak semmi köze nem volt Kuvait lerohanásához

".A Bush-kormányzat a háború indokolását elsősorban arra az állításra alapozta, hogy Irak, (amelyet az USA az 1990–1991 Öbölháború óta ellenségnek tekintett)"
Válasz erre 

CSOKKI MÁLNA 2022.06.17. 10:47:40

@sancho13: Mit tehetnének? Nincs 8-10 mach sebességre képes elfogórakétájuk..
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard