Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A kormány szerint lejárt a sarlatán időjósok ideje

A kormány szerint lejárt a sarlatán időjósok ideje

Egy régi szovjet vicc szerint egyszer, amikor Lenin elvtárs átsétált a Vörös téren, néhány ott focizó gyerek labdája a bolsevik vezető lábaihoz gurult. Lenin barátságosan visszapasszolta a játékszert a fiúknak. A szovjet sajtó erre megjegyezte, hogy milyen humánus vezető a párt első embere, hiszen akár agyon is lövethette volna a gyerekeket. Ilyen és hasonló történetek jutnak eszünkbe arról, ami hétfőn történt az Országos Meteorológiai Szolgálat vezetőivel. A magyar kormány a két szakember menesztésével egyértelművé tette, hogy a lenini úton jár. Sztálin idejében azonban már nem úszták meg ennyivel azok, akik nem jósolták meg helyesen az időjárást, hiszen 1937-ben a diktátor kivégeztette a szovjet meteorológiai szolgálat igazgatóját.

mandiner.jpeg

Fotó: mandiner.hu

Mondhatnánk, hogy egészen elképesztő az, ami az OMSZ igazgatójával és helyettesével történt, de sajnos túl vagyunk már azon az állapoton, amikor megdöbbenünk a két vezető rapid kirúgásán. Valljuk meg, hogy ott motoszkált már a fejünkben augusztus 20-a estéjén, hogy az időjósok közül néhányaknak el kell majd vinniük a balhét azért, mert a beígért eső helyett tiszta maradt az ég, így akár el is lehetett volna pufogtatni a tűzijáték rakétáit Budapesten.

A nyári szabadságát töltő Orbán Viktor bizonyára a távolból üzente meg Palkovics miniszternek, hogy a meteorológiai baki miatt Radics Kornélia igazgatónak és helyettesének, Horváth Gyulának távoznia kell a posztjáról. Előtte még – mintegy tüzérségi előkészítésként – a kormánymédia összehangolt támadást indított az Országos Meteorológiai Szolgálat ellen, mert az szombat délben nem tudta tűpontosan megjósolni az esti időjárást. Ez egy olyan lépés, amely megüzeni minden állami intézmény munkatársainak, hogy bizonyos szituációkban nincs helye a tévedésnek még akkor sem, amikor a jövő tartogat meglepetéseket.

Gyanítható, hogy Kovács államtitkár azért hallgatott a szakemberek előrejelzésére, mert nem akarta olyan helyzetbe hozni főnökét, mint ahogy Gyurcsány Ferenc járt 2006-ban, amikor a politikusok nem szívlelték meg a meteorológusok jelzéseit, és tragédiába torkollt az augusztus 20-i látványosság.

Márpedig a meteorológia egy meglehetősen összetett tudomány, objektivitást elvárni ezen a területen a hozzá nem értés egyértelmű jele. Körülbelül annyira lehet ugyanis biztosan megjósolni akár egy néhány órás távlatból az időjárás alakulását, mint amennyire egy közvélemény-kutató tudja jelezni egy választás végeredményét a voksolást megelőző napon. Valószínűleg a delphoi jósda papnőit sem váltották le amiatt, ha nem ítélték meg tűpontosan, érdemes-e háborút indítani a perzsák ellen, vagy sem. A jövő ugyanis természetéből fakadóan kiszámíthatatlan, igaz, egy olyan kormányfő számára ez talán elfogadhatatlan, aki 2030-ig biztosan hatalomban akar maradni.

Ne felejtsük el azonban, hogy a végső döntést a tűzijáték elhalasztásáról a Kovács Zoltán által vezetett operatív törzs hozta meg, vagyis, amennyiben érvényes lenne az az elv, hogy a legmagasabb szinten kell a felelősséget vállalni a döntésekért, akkor a derék államtitkárnak távoznia kellett volna a posztjáról. Ő viszont mossa kezeit, és azt a látszatot kelti a meteorológusok megbüntetésével, mintha valami szabotázs akció áldozata lett volna az általa vezetett operatív törzs. Gyanítható, hogy Kovács államtitkár azért hallgatott a szakemberek előrejelzésére, mert nem akarta olyan helyzetbe hozni főnökét, mint ahogy Gyurcsány Ferenc járt 2006-ban, amikor a politikusok nem szívlelték meg a meteorológusok jelzéseit, és tragédiába torkollt az augusztus 20-i látványosság.

nyugatifeny_1.jpg

Fotó: nyugatifeny.hu

Újabb bizonyíték arra a mostani eset, hogy az Orbán-kormány úgy igyekszik kicselezni a politikai csapdákat, hogy az elődei által járt utakat messze elkerüli. Ezért nem mert a taxisokkal ujjat húzni a katás adózás ügyében, és ezért nem lépi meg az árstopok feloldását egy ütemben. Orbán Viktor retteg attól, hogy bármiben is egy platformra kerüljön Gyurcsány Ferenccel vagy valamelyik elődjével. Fenn akarja tartani a tévedhetetlenség látszatát, ezért áldoz be olyanokat egy-egy kudarc után, akikért nem kár, és nem is köthetők szorosan az ő személyéhez. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha tévedésből lenyilazod a saját harcostársadat, gyorsan fordulj hátra, mintha azt kémlelnéd, ki lőtte hátba a barátodat.”

266 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
A kormány szerint lejárt a sarlatán időjósok ideje Tovább
Facebook Tetszik
0
266 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8917914009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (266)
Az utolsó 100 komment:

6.Lenin 2022.08.27. 09:04:10

@CoolKoon:

Nevetséges pöcs vagy ezzel a hablattyal.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.08.27. 18:56:52

@6.Lenin: Na, akkor leírom lassan és tagoltan, mert már látom hogy amúgy sem tudsz gyorsan olvasni: a "szándékos volt a rossz előrejelzés" mondatoddal gyakorlatilag kinyilvánítottad magadról, hogy gyagyás vagy. Ergo nincs mit cáfolni rajta, csak elismerni azt, ami veled kapcsolatban teljesen nyilvánvaló.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.27. 19:39:08

@CoolKoon:

Kirúgtak két fidesz gyanús " szakembert". A világ haladó erői egy emberként álltak ki mellettük. Millók tiltakoztak.
Szinte bizonyíthatatlan közvetlenül a szándékosság. Ezt azok tudják a legjobban, akik ilyesmiket elkövetnek.
Pontosan ezért fogalmaztam első esetben feltételes módban, mert ez a lehetőség is benne van(különösen ma Mo-on, nem ez lenne az első szándékos gáncsolás)
Akkor kezdtem elhagyni a feltételes módot, amikor megszólaltak -külföldről -olyanok is akik tuti nem is tudják hol van Budapest (Bukarest). Nyilván be lett indítva a haladóék hálózata.
Tele a világ ma hasonló esetekkel.

Meg se próbáltál semmit se cáfolni, csak személyeskedtél végig. Bizonyítva ezzel, hogy egy gyökér vagy.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.08.27. 20:02:27

@6.Lenin: Cáfolni?! Nos, akkor elárulok egy aprócska titkot: egy meteorológiával kapcsolatos dolgokkal foglalkozó cégnél dolgozok, és a napi teendőim között többek között meteorológiai modellek kompilálása és beállítása is szerepel. Na most aki akár csak egy icipicit is konyít a meteorológiához, az tudja, hogy az, amit a fenti hozzászólásaidban összehordtál, egy akkora ostobasághalmaz, amit teljesen fölösleges is cáfolni. Van neked egyáltalán fogalmad arról, hogy mik azok a meteorológiai modellek? Hogy mi az, hogy 80% valószínűsége volt a csapadéknak?! Ez egészen konkrétan azt jelenti, hogy például egy 24 tagból álló ún. ensemble modell 19 tagja esőt/vihart jósolt az adott időre. Ehhez képest az történt, hogy az ensemble modell maradék 5 tagjának volt igaza. És ez csak egy a nagyon sok bizonytalansági tényező közül, amiről a legtöbb ostoba idiótának halványlila gőze sincs. Mindenkinek, aki az előrejelzést szidja, azt szoktam mondani, hogy tudok neki adni egy meteorológiai modellt, nyugodtan csináljon jobbat.

Na most az, hogy "nyilván be lett indítva a haladóék hálózata" (lol) egészen egyértelműen annak a következménye, hogy az OMSZ vezetőit abszolút egyértelműen a "rossz" előrejelzésért rúgták ki, ami egyrészt harmadik világbeli pöcegödrökhöz méltó tempó, másrészt NAGYON rossz precedenst teremt (mert ezzel megnő a valószínűsége annak, hogy pl. Bolsonaro, Erdogan meg hasonló férgek is ugyanezt fogják csinálni), harmadrészt pedig a meteorológia világszerte egy elég szűk kör, ahol meglepően gyorsan terjednek a hírek. De te azért továbbra is hadováljál csak össze-vissza az Orbán-ellenes összeesküvésekről meg hasonló baromságokról.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.08.27. 20:14:14

@6.Lenin: "Kirúgtak két fidesz gyanús " szakembert"." - Ja igen, ezzel kapcsolatban még annyit, hogy veled ellentétben ők tényleg szakértők. Nem az egykori Fidelitas-tagságukra való tekintettel kerültek a helyükre, hanem azért, mert a téma szakértői. És elárulom neked, hogy nemcsak Nyugaton, de még a közel-keleti országokban is szakképzett meteorológusok foglalkoznak időjóslással, nem pedig agyalágyult, de legalább szervilis pártkatonák. Ugyanis azok a helyek, ahol ez utóbbi kategóriából töltik fel az állományt, reménytelenül (és villámgyorsan) lemaradnak a többiek mögött, ugyanis ez egy iszonyú nehéz tudományág.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.27. 20:56:08

@CoolKoon:

Szedd már össze magad gyökér. Ilyesmikről eddig szó sem volt. Olvass híreket. Amerikai egyetemekről rúgnak ki magasan képzett embereket ,mert eltérnek a "haladó" őrülettől.

Sehol nem írtam a szakmai képességükről, mert ők politikai okból hozhattak téves előrejelzést. Nem ez lenne az első. és nem is az utolsó. Hoztak már ennél súlyosabb esetben is politikailag motivált döntés , szakmai helyett., Te még óvodába jársz? Gratulálok, hogy tudsz írni. Bár szellemileg még rád férne egy kis fejlődés.

Csak, hogy próbálj gondolkodni is. Nézd meg 90-től a pártok támogatottságának az alakulását. De....
Felőlem nézheted a Fideszt támogatókat hülyének, vagy bárkit. Hol tart ma az összefogott ellenzék? 25 % környékén? Ki lehet akkor a hülyébb?
8%-ból 4x kétharmad, vagy kétharmadból(94)-az egyik már eltűnt, a másik 1 % környékén van ma.

Rövidre zárva. Nem vitattam senkinek a szakmai hozzáértését, hiszen egyiket sem ismerem, de a feltételezéseim szerint ők utasításra politikát befolyásoló döntés hozhattak. Logikailag simán igazolható is.
Ha cáfolni szeretnél valamit akkor erre koncentrálj, gyökér.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.08.27. 21:37:44

@6.Lenin: "Amerikai egyetemekről rúgnak ki magasan képzett embereket ,mert eltérnek a "haladó" őrülettől." - Ó hát persze. Mutass nekem EGYETLENEGY embert a természettudományok terén, akivel ilyesmi történt...

"Sehol nem írtam a szakmai képességükről, mert ők politikai okból hozhattak téves előrejelzést." - Ilyesmi csak és kizárólag a te (zavart) fejedben létezik. Mo. ÖSSZES meteorológusa, még a kormánypropagandista királyi tévéjéé IS ugyanazt az előrejelzést hozta.

"Hoztak már ennél súlyosabb esetben is politikailag motivált döntés , szakmai helyett." - Ja, persze, Mo-n, ahol a szakmai döntés egy egyre veszélyeztetettebb állatfaj. Már várom, hogy mikor fogja Palkovics miniszter úr kijelenteni, hogy márpedig 2x2 az bizony öt, és aki mást állít, az politikai alapon hazudik...

"Nézd meg 90-től a pártok támogatottságának az alakulását." - Mégis hogy jön ez ide?

"Nem vitattam senkinek a szakmai hozzáértését" - Dehogynem. Már azzal, hogy arról hadoválsz, hogy "utasításra politikát befolyásoló döntés hozhattak", lényegében megkérdőjelezted ezt. Még egyszer elmondom: (demokráciákban) olyan egyszerűen nem létezik, hogy egy meteorológus politikai alapon csináljon előrejelzést.

"Logikailag simán igazolható is." - Igazán? Mégis hogyan? Egyenesen abból vezeted le, hogy 2x2=5?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.27. 23:39:01

@6.Lenin:

"feltételezéseim szerint ők utasításra politikát befolyásoló döntés hozhattak. Logikailag simán igazolható is."

Szerintem itt tévedsz. Ha utasításra adtak volna szándékosan rossz előrejelzést, akkor ezen utasítás végrehajtásáért nem kirúgás, hanem dícséret lett volna a jutalmuk.

Miért is utasította volna bárki is az OMSZ-t olyan előrejelzés kiadására, amely a tűzijáték lefújását eredményezte, mikor a kormány éppen hogy meg akarta azt tartani.

Az meg szintén irreális elképzelés, hogy a tűzijátékot ellenző ellenzék bírta volna rá a Fidesz-barát vezetőket egy ilyen "árulásra".

Palkovics itt egyértelműen hatalmasat hibázott, nemcsak szakmailag (ugye tudós ember), hanem politikailag is, ezzel kvára kínos helyzetbe hozva a kormányt. A Hír TV-ben hallottam talán tegnap Bencsik Andrást beszélni a témáról. Szinte fájt hallani, ahogy a műsorvezető csöppet sem palástolta politikai elfogultságát, miközben Bencsik igen tiszteletre méltó módon egyedüliként elmondta a lesújtó véleményét erről a szégyenteljes intézkedésről. Hallgasd meg Bencsiket, biztos megnézhető a Hír TV weboldalán. A műsorvezetőt is beleszámítva négy részvevő közül övé volt az egyedül normális hang.

Mégis milyen tempó az, ahol először megbüntetik a delikvenseket, majd utána kérik fel az MTA-t, hogy tudományos alapossággal vizsgálja már ki, valóban történt-e mulasztás? Vagyis hogy egyáltalán jogos volt-e a büntetés...

Jól tudod, hogy én Fidesz-szimpatizáns és Fidesz-szavazó vagyok, ezt soha nem titkoltam, hiába szólnak le, mocskolnak, próbálnak sértwgetni ezért páran. De azért nem vagyok sem vak, sem hülye. Ha egy kormánytag szerintem baromságot, mi több: erkölcstelen dolgot tesz, akkor arról el fogom ismerni, hogy az. Mint tettem most is.

Nézd, én sok egyéb dolog mellett a meteorológiához sem értek. Annyit viszont tudok, hogy az időjárás egy kaotikus folyamat, ezért bármilyen pontos input adatokból indul is ki egy modell, nem képes abszolút biztos előrejelzést adni. "Mozgalmas" időjárás, pl. gyors, örvénylő légmozgások esetén még kevésbé. Azt hiszem, talán épp a jelen poszthoz írt valaki egy alapos, részletes kommentet, amiben ezt elmagyarázza, fölösleges lenne ezt sokkal alacsonyabb színvonalon megismételnem.

Fel nem foghatom, hogyan is lehet egy természettudományos dologból politikai botrányt csinálni.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.28. 09:31:37

@CoolKoon:

Nagyon sok példát lehetne hozni nyugatról, hogy akik eltérnek a "haladók" vonalától az eláshatja magát, sőt kirúgták, tönkretették, halálba kergették . Mo-on is.
Nézz utána. Nem érv amiket itt hablatyolsz.

Tuti, hogy a két "szakember" nem fideszes. Megmozdult értük az egész "haladó" világ. Hasonló példát nem tudnál még egy felet sem írni.

Azt elfogadom, hogy Palkovics hibát követett el azzal, hogy rögtön az elmaradt tűzijáték után rúgta ki őket. Meg kellett volna várni azt az előadást, ahol -állítólag- megtapsolták. Nem ő csinált belőle politikai kérdést. azok tolták belele a politikát akik "megkérték" a "szakembereket", hogy hozzanak olyan előrejelzést, aminek a következménye CSAK az elhalasztás lehet. Ez a legfőbb logikai érv.
Ilyen előrejelzés után SENKI nem merte volna vállalni a megtartását.
Ez igazolható, pláne ha valaki még képes logikusan gondolkodni.

De elfogadtam volna a jelentést, és következményei, ha a haladóék (Palkovics hibás lépése után) nem csinálnak belőle kimondottan politikai kérdést (megszólalt az egész haladó nyugati világ, akiknek fogalmuk sincs hol a picsában van az a BUKAREST)

A lényeg, hogy tegnap lezajlott, szép volt. A fing elszáll (ez az ügy)az OMSZ pedig átalakul, úgy, ahogy az üzemeltetője jónak látja. A többit meg az idő igazolja, vagy nem.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.28. 09:37:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Fel nem foghatom, hogyan is lehet egy természettudományos dologból politikai botrányt csinálni."

Megleptél. Nem olvasol híreket? Lásd a jóakaratomat, én inkább úgy veszem, hogy ezt viccnek szántad, bár nem nevettem rajta, lehet, hogy ma rossz kedvem van, vagy ki tudja, még nem ébredtem fel rendesen.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.28. 09:44:36

@6.Lenin:
Nagyon sok példát lehetne hozni nyugatról, hogy akik eltérnek a "haladók" vonalától az eláshatja magát, sőt kirúgták, tönkretették, halálba kergették . Mo-on is."

Magyar példáról nem tudok, de az USA-ban mindennapos dolog az, amit írsz. De már Nyugat-Európában sem ritkaság, lásd pl. a J.K. Rowling elleni támadásokat.
"
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.28. 09:45:13

Ja, ma már az is politikai kérdés, hogy miután Pistike ( az elavult biológia szerint)kibújt a likból, valójában micsoda, kicsoda. Át kell alakítani.
Az egész haladó világ egyik legfontosabb kérdése amiért milliók harcolnak a gaz elavult világ ellenében, nyilván egy igen fontos politikai kérdés is egyben. Sőt.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.28. 09:49:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Nem vagy jártas a művészek, rendezők világában? Free valami nem mond neked semmit?
Mekkora politikai cirkusz lett belőle.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.28. 10:48:18

@6.Lenin:

Az SZFE körüli cirkuszban én nem tudok kiigazodni.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.28. 11:10:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Én se, de azok se akik politikai cirkuszt csináltak belőle, szerintem.
Sajnos a két oldal a létéért küzd, főleg haladóék (különösen Mo-on, 20 % körüli a támogatottságuk , 30 év "kemény" munka után)
Ma már minden inkább politika.

De....
Haladóék látható támogatottsága 20-30%, a rejtőzködőké nyilván több. (én se vállalnám őket nyíltan)

Hol vannak ezek az emberek a szürke hétköznapokban?
Kórházakban, hivatalokban, soxor olyan helyeken ahol a döntéseikkel kiválóan tudják befolyásolni a közhangulatot. Soxor égnek áll a hajam, amikór idős néniket hallok politizálni (idült ATV, RTL nézők)
de a soxor értelmetlen várólisták elszenvedőit.

PL. nemrég voltunk egy kisváros egészségházában. A egyik váró előtt egy 85 körüli bácsika várt a lányával, gyógyszert szerettek volna felíratni.
-Van időpontjuk ?....kérdezte a doki néni. Senki más nem várt oda.
-Nincs mondja a bácsi kísérője (gondolom a lánya volt) de nekem el kellen menni hivatali ügyben, sürgősen.
-Várják meg azokat, akiknek van időpontjuk, és, ha ők előre engedik, akkor szóljanak...volt a doki néni válasza.
Közel egy óráig senki nem jött a rendelőhöz. Ennyi.
- Kurva Orbán lopni azt tud..................... fakadt ki a bácsi kísérője.

És sok ezer hasonló eset, pl kormányhivatalban....jőjön vissza 1 hét múlva, miközben 10-15 perc kellene csak elintézni, de akkor hogyan növelné a segge méretét a drága hölgyike, aki ott terpeszkedik , mobilját baszogatva.

Vajon hányan "harcolnak" így a gaz , tolvaj Orbán ellen?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.28. 11:29:10

@6.Lenin:

A másokkal szemben bármilyen módon hatalmi helyzetben lévők embertelensége, érzéketlensége, empátiadeficitje szerintem jórészt politikafüggetlen.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.08.28. 12:03:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "De már Nyugat-Európában sem ritkaság, lásd pl. a J.K. Rowling elleni támadásokat." - Nem véletlenül emeltem ki az eredeti hozzászólásomban, hogy természettudományos területen tud-e mutatni ilyet.....
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.28. 12:17:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Nem. Ebből erednek a politikai hovatartozások is. Ezek a tulajdonságok határozzák meg hová is húzol.
Az itt olvasottakból ez simán igazolható is. Ez az ami érdekes itt.
Válasz erre 

taga20 2022.08.28. 18:26:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

mit nem tucc eligazodni, te ostoba fityeszkurva?

fogyatékos vagy, mint a leninhaverod?:)))
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.28. 18:54:30

@taga20:

Kösz, hogy igazoltad a teóriámat. Rögtön lehet látni ki hová is tartozik. Te gyökér ellenzéki vagy, le se tagadhatnád.
Akit gyalázni próbáltál, nos tőle ilyen stílusban még nem olvastam hsz-t. Kizárt, hogy ellenzéki legyen.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.08.28. 20:05:27

@6.Lenin:

Így igaz, legtöbbször már a stílusból is látni, ki hová tartozik. Taga20 esetében mindenképpen.

(Azért hozzáteszem, az ellenzéki oldalon is vannak korrektül, kulturáltan vitázók, és a miénken is akadnak bunkók.)
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.28. 20:49:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Természetesen, de a kötődésük nem biztos, hogy azonos. Régebben voltak valóban akikkel lehetett normális hangnemben vitázni, hiszen az egy természetes dolog, vannak eltérések (akár genetikailag is), de nem feltétlen kell ahhoz bunkónak is lenni. A nézeteihez, elveihez mindenkinek joga van. De lehet a vélemények eltérését normálisan is ütköztetni.
Sajnos többségében már csak ezek maradtak (nicktolvajok, akik itt élik ki a ferdüléseiket.
Válasz erre 

taga20 2022.08.29. 16:59:34

@6.Lenin:

mi van munkásőr, nem teccik a rendszer?

döbbenet, hogy mekkora arcod van a semmire!

azé valld be, a mütyheni bolhapiacon te voltál a király:)))
Válasz erre 

taga20 2022.08.29. 17:10:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

mi van józsinéni, bonyolultabb a világ, mint ahogy a fityeszes agyad elsőre gondolta?:)))

u.i.: egyébként téged még szeretlek is, pedig egy gyökér fityeszesretek vagy;)
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.29. 17:34:27

@taga20:

Egy faék szeretné tudatni a világgal, hogy mennyire bonyolult szerkezet?
Te még értelmes dolgot nem írtál az elmúlt években. Kérdeztelek már, de eddig soha nem voltál képes rá válaszolni.

Voltál már a müncheni régi reptéren, a "bolhapiacon"? Láttál te már olyasmit? Szerintem nem.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.29. 17:46:46

@taga20:

"Németország legnagyobb antik és bolhapiacára a München-Riem régi repülőtér területén kerül sor minden szombaton reggel 6 órától délután 3 óráig"
Én még DM-el fizettem ott utoljára, de nagyon megérte.
Válasz erre 

taga20 2022.08.29. 18:12:27

@6.Lenin:

"Egy faék szeretné tudatni a világgal, hogy mennyire bonyolult szerkezet?
Te még értelmes dolgot nem írtál az elmúlt években. "

mi van munkásőr, kámingautoltál egyet?:)))

ostoba fityeszretkek, gémover lesz lassan!
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.29. 18:26:13

@taga20:

Hányszor kértelek, hogy írd le a te vízióidat, hogyan képzeled ezt az országot jobbá tenni, vagy mi történt 2010-ben, előtte, és azóta..

A gyermeteg képeid meg a hülyeséged nem érdekelt soha. Mikor válaszoltál a kérdéseimre? Soha.
Még azt sem mered nyíltan vállalni, hogy te kiket is támogatsz (igaz, nem vagy köteles). Vagy írjál neveket te kiket támogatnál.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.08.30. 06:59:16

Jajj valaki mostmár szarja le a fejemet!
Válasz erre 

CoolKoon 2022.08.31. 22:08:46

@6.Lenin: "Nagyon sok példát lehetne hozni nyugatról" - Akkor sorold már ezeket a természettudományos területen lévő példákat!

"Nézz utána. Nem érv amiket itt hablatyolsz." - Vagyis nem tudsz egyetlenegy példát se mondani, értem.

"Tuti, hogy a két "szakember" nem fideszes." - Perszehogy nem. Ugyanis olyan, hogy "Fideszes szakember" lassan már mutatóban se lesz. Amúgy megint csak bebizonyítottad, hogy hazudtál egy jót, még a "szakember" szó idézőjelbe tételével is kinyilvánítottad, hogy nem tartod az illetőket szakembereknek. Viszont erre ismét csak azt tudom mondani, hogy az m1-es meteorológusok is egy az egyben ugyanazt mondták, mint amit az általad sorosista/zsidó cselszövőknek tartott OMSZ. Vagy akkor azok is repülnek majd, és mondjuk Lézer Jani fog helyettük időt jósolni?

"Meg kellett volna várni azt az előadást, ahol -állítólag- megtapsolták." - He?

"Nem ő csinált belőle politikai kérdést" - Perszehogy nem, ő csak egy telefont kapott föntről, semmi mást....

"azok tolták belele a politikát akik "megkérték" a "szakembereket", hogy hozzanak olyan előrejelzést, aminek a következménye CSAK az elhalasztás lehet. Ez a legfőbb logikai érv." - Komolyan mondom, te tényleg gyagyás vagy. Logikai érv?! Te már az óvodában megbuktál játékból meg homokozásból, ugye?

"De elfogadtam volna a jelentést, és következményei, ha a haladóék (Palkovics hibás lépése után) nem csinálnak belőle kimondottan politikai kérdést" - Igazán? Talán "haladóék" ugrottak rá azonnal az OMSZ-re mint gyöngytyúk a takonyra? Talán "haladóék" irányítják az m1-et meg a többi, bezúzott, visszataszító, sajtónak hazudott propagandaförmedvényt (pl. Origo)?

"A fing elszáll (ez az ügy)az OMSZ pedig átalakul, úgy, ahogy az üzemeltetője jónak látja." - Ja. Majd ezentúl (az "új seprű jobban seper"-elv szigorú figyelembevétele mellett) Fideszes takarítók meg segédmunkások fognak időt jósolni. Majd ha egyszer mondjuk a Honvédkórházból kirúgják a "nem Fideszes" orvosokat, és az emiatt előálló akut sebészhiány miatt Fideszes árufeltöltők fognak ott műteni, akkor te is elmész majd oda megműttetni magad?
Válasz erre 

CoolKoon 2022.08.31. 22:18:30

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Fel nem foghatom, hogyan is lehet egy természettudományos dologból politikai botrányt csinálni." - Talán úgy, hogy ez már lassan tényleg az, aminek látszik. De persze a lecsúszott alkoholista Fideszes törzsszavazókat egy kicsit se érdekli ez a sok "értelmiségi nyivákolás" (mert hát ugye az SZFE-, a CEU-, a Ferihegy- az OMSZ- vagy az MTA-ügyektől nem fog hirtelen eltűnni a boltok polcairól a kannásbor), legfeljebb majd mindenki, aki nem teljesen tökkelütött, lelép külföldre. A "hanyatló Nyugat" meg majd röhög szépen a markába, és megköszöni azt a sok-sok értelmiségit és magasan képzett szakembert, akiket elüldöztek Mo-ról.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.09.01. 09:35:01

@CoolKoon:

Üres süketelés, elfogul hablaty amit itt előadsz. Olvass híreket. Nem fogok helyetted keresgélni.

Mo az elmúlt 30 évben soha nem volt olyan jó helyzetben, mint most. Még az igen szar külső körülmények közt is.

NEM VÉLETLEN,HOGY AZ ELLENZÉK LASSAN FING HALMAZÁLLAPTBA KERÜL. csendesen elszállnak, és csak a bűz marad utánuk, egy darabig.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.01. 17:55:39

@6.Lenin: "Nem fogok helyetted keresgélni." - Pedig te állítottál itt sületlenségeket arról, hogy a cúna-cúna progresszívek pofára kirúgatták a sok-sok tudóst, pont mint ahogy a gazdáid teszik mostanában már napi szinten. Ergo a bizonyítási teher is rajtad áll.

"Mo az elmúlt 30 évben soha nem volt olyan jó helyzetben, mint most." - Ja, a harmatgyenge euró pont ezt bizonyítja például, ahogy az egyre borzasztóbb benzinhiány is. Mindegy, ne terelj, a meteorológiáról volt szó.

"csendesen elszállnak, és csak a bűz marad utánuk, egy darabig." - Végül is ha minden értelmiségit "ellenzéknek" veszünk, mint a gazdijaid, akkor igazad lesz. Lassan de biztosan elillannak Mo-ról mint a gáz, és tényleg csak a bűz marad utánuk, az egyre áthatóbb húgyszag.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.09.01. 18:22:04

@CoolKoon:
Helyetted nem fogok keresgélni.
Csak Mo-on lett szar a helyzet, és kik miatt is?
Minden "haladó" értelmiségi Londonban pucol klozetot , vagy mosogat, jó esetben árút rak. Egészségükre.
Te tényleg nagy gyökér vagy.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.01. 18:49:16

@6.Lenin: "Helyetted nem fogok keresgélni." - Helyettem? Ezek szerint te sosem néztél utána, hanem simán csak bekajáltad valami propagandaförmedvény ótvar hazugságait? Gratulálok.

"Csak Mo-on lett szar a helyzet, és kik miatt is?" - Nos igen, ami azt illeti, még Lengyelországban zajlanak hasonló folyamatok, de olyat még onnan se hallottam, hogy az ottani meteorológiai szolgálat vezetőit kirugdosták volna egy "rossz" előrejelzésért.

"Minden "haladó" értelmiségi Londonban pucol klozetot , vagy mosogat, jó esetben árút rak. "- Igazán? Te már hallottál Londonban mosogató vagy "árút" rakó informatikusról? Mert én még nem. Ugyanez a helyzet a kutatókkal és más, magasan képzett emberrel is. Ugyanis nemcsak bölcsészek mennek ám ki Londonba....
Válasz erre 

6.Lenin 2022.09.01. 18:56:54

@CoolKoon:
Csak erőlködsz, felesleges tudom már mekkora gyökér vagy.

Egy informatikust ismertem a blogokon. A helyiekkel nem is érintkezett, a pakisztániak meg lenézték.. Van/volt néhány ismerősöm kint ismerem a szitukat.

Azt szeretnéd velem elhitetni, hogy csak Mo-on vannak problémák? Szerintem ne görcsölj.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.01. 20:18:30

@6.Lenin: "Egy informatikust ismertem a blogokon. A helyiekkel nem is érintkezett, a pakisztániak meg lenézték." - És? Árufeltöltőként dolgozott? Elég kutyaütő informatikus lehet, akiket én ismerek, azok mind Svájcba mentek ki, elég jó pénzért.

"Azt szeretnéd velem elhitetni, hogy csak Mo-on vannak problémák?" - Nem. Viszont az EU-n belül az mostanra szinte már csak Mo-n történhet meg, hogy pofára kirúgják valamilyen tudományos intézmény (szakmai) vezetőjét, és a helyére Fideszes takarítót raknak, pont mint az átkosban. Amit pedig itt előadtál, az már csak hab a tortán, és csak arról tesz bizonyságot, hogy minél hamarabb kérhetnéd a beutalódat a gyogyóba...
Válasz erre 

6.Lenin 2022.09.01. 20:33:19

@CoolKoon:

Messziről jött ember azt mond , amit akar. Remélem ismered.

A többi meg gumicsont. Rosszul időzítve. De nem cáfoltad a szándékos félrevezetést, mint egy lehetséges opciót. Nem zárja ki semmi

Az OMSZ üzemeltetője nem szeretett volna a két élküldött "tudóssal" együtt dolgozni. Elküldte őket-joga van hozzá-igaz rosszul volt időzítve. Rá is ugrottatok a takonyra. Ennyi a lényege ennek az ügynek.

Remélem nem vitték magukkal az időjárást is és fog még sütni a Napocska kishazánkra, meg néha eső is lesz még.
Azt, hogy egy gyökér vagy, ezzel az erőszakos nyomulással meg már nem mosod le magadról.
Mellesleg nekem személy szerint semmi bajom veled. Szerintem ezt már így is túllihegtük.
Leírtam egy lehetséges verziót, amit eddig nem cáfolt senki, pedig benne van a levegőben, hogy lehetséges.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.01. 20:45:19

@6.Lenin: "De nem cáfoltad a szándékos félrevezetést, mint egy lehetséges opciót. Nem zárja ki semmi" - Még egyszer (leírom én ezt akárhányszor, ne aggódj): nincs mit rajta cáfolni. Amit te itt előadtál, az annyira ellentmond a józan észnek, hogy fölösleges is cáfolni. Ugyanannyira gyagyás teória ez egyébként mint a világméretű zsidó összeesküvésről szóló változatok amúgy.

"Az OMSZ üzemeltetője nem szeretett volna a két élküldött "tudóssal" együtt dolgozni." - Gondolom, az OMSZ üzemeltetője kapott egy telefont, hogy mostantól oda is valami gyagyás Fideszes csókost kell beültetni, akit gondolom majd valahonnan a szalag mellől fognak oda "átigazolni". És igen, tényleg szerencsétlen az időzítés, mert így még inkább kilóg a lóláb, és csak még egyértelműbben bizonyította a Fidesz-rezsim abszolút antiintellektuális jellegét.

"Ennyi a lényege ennek az ügynek." - Pont az a baj, hogy nem ennyi a lényege az ügynek. Annyi a lényeg, hogy ezek után egyetlenegy szakértő se lesz biztonságban, ha Mo. apostoli kormánya bárhogyan is hatni tud az adott szervezetre. Ugyanis ha megtetszik nekik BÁRMELY szakmabeli pozíció, villámgyorsan kipenderítik azt, aki előtte ott ült, és valami nyáladzó idióta havert ültetnek majd a helyére. És így a haza fényre derűl...

"meg néha eső is lesz még" - Ja. És majd a Lendvay utcából fogják megmondani, hogy legyen-e vagy sem, persze.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.09.01. 20:55:23

@CoolKoon:
Csak erőlködsz, gyökér.

Amit írtál nem cáfol semmit. Az hogy ti mit láttok bele, lassan a lőtéri kutyát sem érdekli. Tessék választást nyerni, aztán ti rúghattok ki bárkit minden magyarázat nélkül, ahogy eddig is történt.

Az elbocsátáshoz joga volt az üzemeltetőnek, az időzítés nem volt szerencsés, sőt inkább rossznak mondható, de vége. Indul egy új szervezet.

Mindig a kormánynál lévő dönt az út céljáról és odajutás részleteiről.

Egy focimeccs eredményét is a pályán lévők döntik el, nem a parvonalnál ordibáló "szakemberek".
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.01. 21:11:53

@6.Lenin: "Amit írtál nem cáfol semmit." - Ismét csak ugyanazt tudom írni: fölösleges bármit is cáfolni egy együgyű és bugyuta összeesküvés-elméleten.

"Az hogy ti mit láttok bele, lassan a lőtéri kutyát sem érdekli." - Ja, persze. Majd csak elfogy Mo-n a szakember. Végül is mindenki jól jár, csak Mo. nem, de hát ez tényleg az égvilágon senkit nem fog érdekelni.

" Tessék választást nyerni, aztán ti rúghattok ki bárkit minden magyarázat nélkül, ahogy eddig is történt." - Te még mindig képtelen vagy felfogni, hogy az ilyen egyszerűen nonszensz, ugye?

"Az elbocsátáshoz joga volt az üzemeltetőnek" - Persze, ahhoz mindig joga van. A cégben ahol dolgoztam, szintén így volt. Aztán amikor kiutáltak, pár hónapon belül elment a csapatból vagy 10 másik ember is, de biztos egytől egyig ők voltak a hibásak mind...

"Indul egy új szervezet." - Ja. Egy szebb, jobb, Fidesz-konfortabb szervezet, ahol majd Fidesz-konform időjárást fognak jósolni, hát persze. Sose hittem volna, hogy a Palkovics egy ennyire elmebeteg idióta, de hát ez van.
Válasz erre 

6.Lenin 2022.09.02. 09:20:16

@CoolKoon:

Akinek kormány van a kezében az vezet, igaz övé a felelősség is.
1xű dolgokkal nem vagy tisztában, gyökér.

Még mindig nem cáfoltál semmit csak leírod az elfogult véleményed. A lőtéri kutyát sem érdekli. Felelősség nélküli ember azt pofázik amit csak akar. Én is. Te is.
Remélem ezt érted már.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.02. 14:24:37

@6.Lenin: "Akinek kormány van a kezében az vezet" - És akkor már megindokolnia se kell semmit, mehet az urizálás ezerrel? Nem, abszolút nem normális az, ahogy ezt az egészet megcsinálták, és a vak is látja hogy pofára ment az egész, és az indok csak egy szánalmas kifogás volt az egybites szavazók behülyítésére.

"Még mindig nem cáfoltál semmit csak leírod az elfogult véleményed." - Amit leírtál, az továbbra se érdemes bármiféle cáfolatra. Nem fogom megcáfolni, mert nincs mit megcáfolni. A gyíkemberes marhaságokat se szoktam cáfolni, mert azokon sincs mit megcáfolni. Vagy esetleg azt várnád, hogy a Kis hableányt is megcáfolja valaki?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.02. 15:26:18

@CoolKoon:

Amikor 2021. januárjában felmentették Kaderják Pétert, Boros Anitát az ITM államtitkárait új kinevezés nélkül, akkor miért nem volt ekkora habverés értük? Előbbi az energia- és klímapolitikáért felelős, utóbbi az építésgazdaságért, infrastrukturális környezetért és fenntarthatóságért felelős államtitkár volt.

Függelmi szempontból nincs különbség az OMSZ vezetők és az államtitkárok helyzete között. Az ITM-nek, mint munkáltatónak vannak alárendelve.

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a2100353.kor

Most az ellenzéket "megütötte" az OMSZ vezetők leváltása, nem úgy, mint az államtitkároké! Vajon miért? A munkáltatónak joga van egy új feladatrendszerhez új, arra alkalmasabb vezetőket rendelni, még akkor is, ha adott esetben nem merül fel a rossz munkavégzés. A hatékony működésért viszont a munkáltató felel.
Válasz erre 

sancho13 2022.09.02. 15:28:45

@CoolKoon: Mond ,egy galambbal miért vitázol,kb annyi az esze!!!
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.02. 15:36:07

@atomic power 1986DucaDuca: "Amikor 2021. januárjában felmentették Kaderják Pétert, Boros Anitát az ITM államtitkárait új kinevezés nélkül, akkor miért nem volt ekkora habverés értük? " - Mert az más. A minisztériumokról még a hülye is tudja, hogy ott a minisztertől a takarítóig bezárólag mindenkinek párttagnak kell lennie, mert ha nem az, akkor azonnal repül (az államtitkárok pedig mindig mindenhol politikai kinevezettek voltak). Egy (eddig viszonylag) függetlenül működő szakintézménnyel viszont nem ez a helyzet.

"A munkáltatónak joga van egy új feladatrendszerhez új, arra alkalmasabb vezetőket rendelni" - A munkáltatónak sokmindenhez joga van, viszont attól még egyes munkáltatói lépések igenis ahhoz vezetnek, hogy egy pöcegödörré zülleszt egy adott részleget vagy szervezetet.

"A hatékony működésért viszont a munkáltató felel." - Megsúgom, hogy az, hogy Fideszes nyáladzó idióták fognak egy céget/szervezetet vezetni, nem fogja növelni a hatékonyságukat, sőt, épp ellenkezőleg.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.02. 16:11:19

@CoolKoon:

"Mert az más. A minisztériumokról még a hülye is tudja, hogy ott a minisztertől a takarítóig bezárólag mindenkinek párttagnak kell lennie, mert ha nem az, akkor azonnal repül (az államtitkárok pedig mindig mindenhol politikai kinevezettek voltak). Egy (eddig viszonylag) függetlenül működő szakintézménnyel viszont nem ez a helyzet."

Tehát az ellenzéki szolidaritás pártállástól függ!

"Megsúgom, hogy az, hogy Fideszes nyáladzó idióták fognak egy céget/szervezetet vezetni, nem fogja növelni a hatékonyságukat, sőt, épp ellenkezőleg."

Példát tudsz mondani?
Válasz erre 

sancho13 2022.09.02. 16:56:20

@atomic power 1986DucaDuca: Legyen elég egyenlőre a MÁV!!!!
Válasz erre 

6.Lenin 2022.09.02. 17:31:54

@CoolKoon:

Gyökér, az ellenzékre majdnem 2 millió ember szavazott, ezek hol vannak a szürke hétköznapokon? Vidáman építik a NER-t?
Ritka egy gyökért vagy.
Válasz erre 

sancho13 2022.09.02. 17:37:13

@6.Lenin: Mi a gondod munkásőr elvtárs,gyűjts a rezsire!!!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.02. 18:54:59

@sancho13:

"Legyen elég egyenlőre a MÁV!!!!"

Azért ledolgozták az örökölt adósság nagy részét. A legnyereségesebb üzletágat, a MÁV Cargo-t meg 2008-ban eladták. MÁV adóssága így is 2010-ben 300 milliárd Ft volt, jelenleg kevesebb, mint a tizede. A nagy fejlesztések most tudnak csak beindulni.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.02. 19:24:40

@atomic power 1986DucaDuca: "Tehát az ellenzéki szolidaritás pártállástól függ!" - Miért hazudsz? Egyrészt csak fasisztoid idióták képzelik azt, hogy az értelmiség az örök ellenzék, másrészt pedig én nem erről beszéltem. A szakmai szervezeteknél nem lehet kizárólag az a szempont, amit valami retardált pártapparatcsik diktál. Az orvosi kamarában is elképzelhetetlen lenne, hogy az elnökének ne legyen orvosi diplomája.

"Példát tudsz mondani?" - Tré-Com? Tré-Systems? Mindig felfordul a gyomrom amikor eszembe jut ez a két, idiótákkal teletöltött cég. És az most lényegtelen, hogy elméletileg "magáncégek", mert akkor is degenerált Fideszes csókosok irányítják. De említhetném a KESMA-t meg a többi propagandaförmedvényt, vagy a Turul nevű izét is. Mindegyik közös ismérve hogy ízig-vérig magyar, és erősen húgyszagú is egyben.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.02. 19:28:03

@6.Lenin: "az ellenzékre majdnem 2 millió ember szavazott, ezek hol vannak a szürke hétköznapokon?" - Hogyhogy hol? Tengetik az életüket és imádkoznak hogy nehogy egy szép napon őket is megtalálja a NER-maffia. Vagy sunnyogva dolgoznak valami NER-lovagnál és minden nap azon aggódnak hogy nehogy kiderüljön róluk hogy "ellenzékiek", mert akkor azonnal kirúgják őket.
De mégis hogy jön ez ide?!
Válasz erre 

6.Lenin 2022.09.02. 19:36:50

@CoolKoon:

Miért égeted magad ennyire? Nem kell, annyi hülyeséget összehordtál, hogy ilyenek már teljesen feleslegesek.
Pl dolgozhatnak az időjárás jósdában is. Hamis jóslatokat készítve.
Netán Bp-en az önkormányzatnál is. Hány NER lovag dolgozik Karácsony keze alatt? Vagy a többi ellenzéki önkormányzatoknál.
A 13. kerületi polgi, vagy Szegeden mióta él rettegésben?
Te tényleg nagy gyökér vagy.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.02. 21:32:00

@CoolKoon:

"A minisztériumokról még a hülye is tudja, hogy ott a minisztertől a takarítóig bezárólag mindenkinek párttagnak kell lennie, mert ha nem az, akkor azonnal repül (az államtitkárok pedig mindig mindenhol politikai kinevezettek voltak)."

Bocsánat, nem tudtam, hogy ilyen bennfentes vagy a kormánypártban, hogy tudod ki a párttag, ki nem! Hogy mennyire nincs igazad, azt Menczer Tamás esete is bizonyítja. 2018-tól volt a tájékoztatásért és nemzetközi megjelenítésért felelős államtitkár, de a pártba csak 2020. márciusában lépett be.

index.hu/belfold/2020/07/03/menczer_tamas_belepett_a_fideszbe/

"Egy (eddig viszonylag) függetlenül működő szakintézménnyel viszont nem ez a helyzet."

Azt is honnan tudod, hogy az OMSZ vezetők tagajai voltak-e a kormánypártnak vagy nem?!

Tehát nem tudsz semmit, csak nyomod a rizsát! Ha értelmiségi lennél - gondolom annak tartod magadat - akkor sokkal visszafogottabb lennél a hozzászólásaidban. Tudod, minél kevesebbet tud valaki, annál nagyobb az önbizalma!

Felkaptátok ezt az ügyet (OMSZ), de valójában nem tudtok róla semmit, most folynak az MTA vizsgálatai. Ennek ellenére egyből elfoglaltátok a kormányellenes pozíciót, mert csak ellenkezni vagytok képesek.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.02. 21:45:41

@CoolKoon:

"Mindegyik közös ismérve hogy ízig-vérig magyar, és erősen húgyszagú is egyben."

Adja Isten, hogy soha ne kerüljetek még egyszer a hatalomnak még csak a közelébe sem!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.02. 21:51:29

@atomic power 1986DucaDuca:

A proletár internacionalizmus (aka bolsevizmus) és a liberális internacionalizmus közös és meghatározó ismérve a nemzet, főleg a saját nemzet mélységes gyűlölete.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.02. 22:45:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Akkor ne vegyék sértésnek, ha a nemzeti oldal nem tekinti őket a nemzet részének.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.03. 05:57:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A bolsevizmus (leninizmus) nem egyenlő a nemzetközi munkásmozgalommal, az egy kifejezetten nemzeti jellegű (orosz) irányzata. A liberalizmus meg jellegénél fogva individuális (egyéni alapú) ideológiai rendszer, eennélfogva nincs közsségi, internacionalista formája.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.03. 06:09:37

@chrisred:

Éppen ezért eredendően nemzetellenes.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.03. 06:12:18

@atomic power 1986DucaDuca:

Olyannyira nem veszik sértésnek, hogy ők maguk sem tartják magukat a nemzet részének. Szavakban persze igen, de jó libsi szokás szerint olyannyira felhígítják a nemzet fogalmát, hogy az egyben értelmét is veszti.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.03. 06:19:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A bolsevizmus lehet kifejezetten nemzeti jellegű, a liberalizmusnak és a nacionalizmusnak nincs kapcsolódási pontja, mivel eegy ember nem közösség.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.03. 08:30:44

@chrisred:

Nem. A bolsevizmus max. meglovagolhatja a nacionalizmust, lásd a kommunista Romániát. Van kétfejű borjú, de ez valahogy hiányzik a definíciójából.

A bolsevizmus ugyanúgy egy erőszakosan terjeszkedő, ha úgy tetszik, térítő ideológia, mint a liberalizmus. Nálunk is a kommunista efftársak gyerekeiből, unokáiból lettek a legelszántabb liberálisok, lásd szadesz. Nem véletlenül, az anyatejjel szívták magukba a bolsevizmust, aminek modern formája a mai liberalizmus - ami köszönő viszonyban sincs az eredeti toleráns liberalizmussal.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.03. 09:15:48

@chrisred:

"A liberalizmus meg jellegénél fogva individuális (egyéni alapú) ideológiai rendszer, eennélfogva nincs közsségi, internacionalista formája."

Csakhogy az újkeletű, doktriner liberalizmus (balliberalizmus) jelenleg a nyugati civilizáció politikai közepét képezi, kiszorítva a nemzeti konzervatív irányzatokat a jobbszélre, annak minden következményével egyetemben. Ezt a politikai közepet a globalizmus, a nyílt társadalom, a multikulturalizmus, az illegális migráció, a gender ideológiák erőteljes támogatása jellemzi a hagyományos értékrendekkel szemben (nemzet, család, vallás).
Válasz erre 

chrisred 2022.09.03. 11:03:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A bolsevizmus max. meglovagolhatja a nacionalizmust,..."

Vagy az orosz imperializmus, ami egyszerre nemzeti és bolsevik. Erre céloztam.

Szerintem lehet példákat és ellenpéldákat is találni a "bolsiból liberálisba" átmenetre a SZDSZ-nél és a Fidesznél is. Kis János mondjuk semmilyen bolsevik háttérrel nem rendelkezett.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.03. 11:06:32

@atomic power 1986DucaDuca: Nem a liberalizmus szorítja a társadalom perifériájára a nacionalizmus retrográd, etnocentrikus, kasztalapú változatait, hanem maga a polgári társadalom.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.03. 11:42:21

@atomic power 1986DucaDuca: "Hogy mennyire nincs igazad, azt Menczer Tamás esete is bizonyítja. 2018-tól volt a tájékoztatásért és nemzetközi megjelenítésért felelős államtitkár, de a pártba csak 2020. márciusában lépett be." - Kár, hogy nem esett le, hogy képletesen beszéltem. De mindegy is, a lényeg, hogy az államtitkároknál sose a szakmai kvalitásokat vették figyelembe (Nyugaton se, nemcsak nálunk), úgyhogy tök fölösleges felemlegetni őket.

"Azt is honnan tudod, hogy az OMSZ vezetők tagajai voltak-e a kormánypártnak vagy nem?!" - A lényeg, hogy eddig a pillanatig nem ez volt az elsődleges szempont, hanem az, hogy az illető szakmabeli-e. Ugyanez volt a helyzet MINDEN eddigi OMSZ-igazgatóval is, egy se volt olyan akiről akár csak fel is merült volna hogy tisztán csak pártpolitikai alapon lett oda benyomva. Ez a mostani döntés (meg az ezt követő átszervezés) viszont szinte implicit módon arra predesztinálja az egész folyamatot, hogy mostantól Fideszes nyáladzó idiótákat nyomjanak be oda igazgatónak, pont mint az átkosban.

"Ha értelmiségi lennél - gondolom annak tartod magadat - akkor sokkal visszafogottabb lennél a hozzászólásaidban." - Ha névvel és pofával kommentelnék (amit vsz. sosem fogok megtenni), akkor visszafogottabb lennék, de mindegy. Amúgy meg igazából egy kicsit sem érdekel hogy az olyan kisegítős kommentelők mint pl. Lenin barátunk értelmiséginek tart-e vagy sem.

"Felkaptátok ezt az ügyet (OMSZ), de valójában nem tudtok róla semmit, most folynak az MTA vizsgálatai." - Perszehogy mindenki felkapta ezt az ügyet, mivel egyrészt mindenki számára a napnál is világosabb hogy gyakorlatilag pofára rúgtak ki két vezetőt, másrészt pedig ez az egész egy borzalmasan rossz precedenst teremtett. Folynak az MTA vizsgálatai? És mit fognak majd megállapítani, hogy tévedett a modell, és hogy senkit nem kellett volna kirúgni ezért? Mert ez a valóság, és valószínűleg pl. az angol Metoffice is benézte volna a dolgot (sőt, vsz. be is nézte, csak mi nem használjuk a modelljüket, úgyhogy nem tudom leellenőrizni), pedig nemrég kötöttek egy szerződést a Micro$oft-tal egy több milliárd fontos(!) szuperszámítógép telepítéséről. De persze ez tökmindegy, mert amúgy is csak kamu ürügy az egész.

"Ennek ellenére egyből elfoglaltátok a kormányellenes pozíciót, mert csak ellenkezni vagytok képesek." - Kormányellenes pozíciót? Gondolom, holnap már az is kormányellenes lesz, ha valaki kijelenti, hogy mápedig 2x2 az nem öt, hanem négy, miután Palkovics seggfej miniszter úr (természetesen indoklás nélkül) bejelenti, hogy 2x2 az márpedig 5.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.03. 11:44:33

@atomic power 1986DucaDuca: "Ezt a politikai közepet a globalizmus, a nyílt társadalom, a multikulturalizmus, az illegális migráció, a gender ideológiák erőteljes támogatása jellemzi a hagyományos értékrendekkel szemben (nemzet, család, vallás). " - Ugyan mondjál már akár csak EGYETLENEGY példát arra, amikor BÁRMILYEN, általad balliberálisnak mondott csoport nyíltan a család vagy a vallás ellen uszított! Szerintem nem fogsz tudni, mert egyszerűen nincs ilyen, egy pofátlan hazugság az egész.
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.03. 11:53:34

@atomic power 1986DucaDuca: "Adja Isten, hogy soha ne kerüljetek még egyszer a hatalomnak még csak a közelébe sem! " - Te szerencsétlen, azt hiszed, hogy a Fidesz bármilyen szempontból is jobb volt a gazdaságnak? Még a 400 Ft feletti eurótól eltekintve is egy sor példa bizonyítja az ellenkezőjét: a Malév csődje talán a legillusztrisabb példája annak, hogy ugyanúgy semmit nem tudott kezdeni a rábízott (állami) cégekkel mint az elődjei/utódai (de említhetném az Ikarus-t is).
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.03. 18:56:38

@chrisred:

"Nem a liberalizmus szorítja a társadalom perifériájára a nacionalizmus retrográd, etnocentrikus, kasztalapú változatait, hanem maga a polgári társadalom."

Én nem a szélsőséges nacionalizmusról beszéltem. Az meg nem tagadható, hogy miután a polgári társadalmak zöme balliberális kormányok irányítása alatt áll, tendencia a hagyományos értékek eliminálására való törekvés, egyfajta világkormány létrehozása, a nemzetállamok gyengítése. Ebbe a fősodorba illeszkedik az EEÁ létrehozására való törekvés.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.03. 19:59:51

@CoolKoon:

"Kár, hogy nem esett le, hogy képletesen beszéltem."

Erre gondoltál, ugye:

""Mindegyik közös ismérve hogy ízig-vérig magyar, és erősen húgyszagú is egyben.""

Ha ennyire magyargyűlölő vagy, akkor miért nem hagyod el az országot? Ha meg már elhagytad, akkor minek foglalkozol vele?

Minek is vitázzak veled?!
Válasz erre 

CoolKoon 2022.09.04. 00:21:00

@atomic power 1986DucaDuca: "Ha ennyire magyargyűlölő vagy, akkor miért nem hagyod el az országot?" - Látom, még ezt a mondatomat is direkt értelmezted félre. Az ízig-vérig magyar egy gúnyos kiszólás volt azokra a tetűládákra utalva, akik az égvilágon SEMMI normális, konkrét, urambocsá' nemzetközileg is piac- és konkurenciaképes terméket és/vagy szolgáltatást nem tudnak felmutatni, így - jobb híján - azzal próbálják magukat/a terméküket eladni, hogy ők mennyire magyarok. Aztán az ilyenek mint te bekajálják. Miért kéne elhagynom az országot? Hogy csak a magadfajta együgyű dilinyósok maradjanak?
Válasz erre 

chrisred 2022.09.04. 05:47:50

@atomic power 1986DucaDuca: A polgári nacionalizmus, ami egy polgári társadalomban mérsékeltnek nevezhető, a második világháború óta megszelídült, elfoglalta a helyét a mindennapi életben. Az emberek megülik a nemzeti ünnepeket, ápolják a hagyományokat, szurkolnak az országuk válogatottjának, és nagyjából ennyiben ki is merül. Aki az élet minden területét képtelen másként nézni, mint a nemzeti politika szemüvegén, az a polgári társadalomban deviánsnak számít. Mint Móricka a viccben, aki mindig csak egy dologra képes gondolni. Ha otthon, a négy fal között teszi, az az ő dolga. De ha nyilvánosan alkarja másokra ráerőltetni a világnézetét, akkor nem különbözik a pride-os magamutogatólktól.

"a polgári társadalmak zöme balliberális kormányok irányítása alatt áll,"

Inkább az a helyzet, hogy a régen különálló polgári ideológiai trendek, a liberalizmus, a konzervativizmus, a szociáldemokrácia, ha a XIX. századi klasszikus vegytiszta formáikban jelentkeznének, elviselhetetlenek lennének. A nagypolitika szintjén a polgári társadalmakban konszenzusos formában van létjogosultságuk, mint Kabos Gyulánál a hideg vagy vagy a meleg fürdő, ebből is egy kicsi, abból is egy kicsi.

"Ebbe a fősodorba illeszkedik az EEÁ létrehozására való törekvés."

Az egyesített Európa ideája mögött az a belátás áll, hogy a kontinensünknek olyan hatalmi rivalizálásban kell helytállnia, ahol szontén kontinensnyi méretű nagyhatalmak központi irányítás alatt működnek - USA, Kína, Oroszország. Ha mellettük Európa képtelen az erőforrásait racionálisan beosztani, hanem azok belső helyi érdekkülönbségekben forgácsolódnak fel, akkor jelentéktelenné és gyengévé válik.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.04. 07:15:54

@chrisred:

"Az egyesített Európa ideája mögött az a belátás áll, hogy a kontinensünknek olyan hatalmi rivalizálásban kell helytállnia, ahol szontén kontinensnyi méretű nagyhatalmak központi irányítás alatt működnek"

Ehhez képest a drága EU még ott is akadályozza világszinten is versenyképes európai vállalatok létrejöttét, ahol ez mindenféle EEÁ nélkül is lehetséges lenne. Versenyjogi ürüggyel megtilt vállalategyesülést, így aztán Európa nem is olyan lassan csúszik lefelé.

Vagy meg lehet nézni az EU friss mikroelektronikai programját. Egy átlagos dél-koreai cég többet költ ilyen fejlesztésre, ráadásul nem bürokratikus politikai irányítás alatt.

Röhej. Szánalmas.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.04. 08:12:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Egy átlagos dél-koreai cég többet költ ilyen fejlesztésre, ráadásul nem bürokratikus politikai irányítás alatt."

Finom megközelítése annak, hogy a csebolok semmilyen kontroll alatt nem állnak, sőt, ők irányítják az államot, azt csinálják az alkalmazottaikkal, amit akarnak. Nem véletlenül példátlanul alacsony a TFR Koreában, az embereknek nincs magánéletük. Ezt akarod te átvenni Európába?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.04. 09:18:25

@chrisred:

Már megint jellemtelenül szalmabábozol, szokásod szerint. Több pénzt költeni fejlesztésre úgy is lehet, hogy nem veszik át a dél-koreai munkások kiszolgáltatottságát.

Viszont ha Európa tovább süllyed lefelé az élenjáró technológiák terén, akkor emelt fővel, büszkén fogunk elszegényedni, miközben az EU brüsszeli impotentátjai még mindig az uborka görbületéhez hasonló, világrengető jelentőségű dolgokon problémáznak.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.04. 09:27:13

@CoolKoon:

"Látom, még ezt a mondatomat is direkt értelmezted félre."

Azt nem lehetett félreértelmezni, ugyanis a mondatnak nem volt semmi információtartalma a csúfolódáson kívül. Utólag ezt MZP módra úgy magyarázod, ahogy akarod. Ha nem tudod magad tisztességesen kifejezni, javaslom a beszédíró tanfolyamokat.
Dilettáns hozzászólásaidat a pöffeszkedő önbizalom jellemzi, mely gyakran személyeskedésbe megy át. Már csak ezért sem érdemes veled viázni!
Válasz erre 

chrisred 2022.09.04. 09:27:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Már megint képtelen vagy alapvető összefüggéseket átlátni, szokásod szerint. Minél kevesebbet költesz a bevételedből munkabérre, a munkafeltételek biztosítására, annál több jut K+F-re.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.04. 09:32:05

@chrisred:

Nézd meg az EU és Dél-Korea GDP-jét: közel tízszeres az arány.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.04. 09:38:15

@chrisred:

Ebből a közel tízszeres GDP-böl futná fejlesztésre a munkások megnyomorítása nélkül is.

Ami mellesleg akkor is bekövetkezik, ha az EU folytatja a jelenlegi politikáját, ami elvezetett a lemaradáshoz.

Te nem gondolod szánalmasnak, hogy az EU az élenjáró technológiákban így le van maradva a mögött a Dél-Korea mögött, amely kb. 30 éve még a kanyarban sem volt?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.04. 09:46:53

@chrisred:

"De ha nyilvánosan alkarja másokra ráerőltetni a világnézetét, akkor nem különbözik a pride-os magamutogatólktól."

Ezért nem kellene eröltetni a jelenleg uralkodó liberális politikát (genderizmus, multikulturalizmus, stb.) olyan társadalmakban, amelyek történelmi, kulturális múltjuk és jelenük alapján nem ezt az irányt szeretnék követni.

"a polgári társadalmak zöme balliberális kormányok irányítása alatt áll,"

"A nagypolitika szintjén a polgári társadalmakban konszenzusos formában van létjogosultságuk....",

A KKE országoknak is joguk van ilyen társadalmi konszenzusokra, amely néhány dologban eltér a nyugati társadalmak konszenzusától.

"Az egyesített Európa ideája mögött az a belátás áll, hogy a kontinensünknek olyan hatalmi rivalizálásban kell helytállnia, ahol szontén kontinensnyi méretű nagyhatalmak központi irányítás alatt működnek..."

Az EU-nak ebből a hatalmi rivalizálásból ki kellene maradni, és nem az USA fiókszervezetének lenni. Az EU-nak a saját versenyképességével kellene törődni, aminek éppen ellene megy, magával rántva tagországait.

"Ha mellettük Európa képtelen az erőforrásait racionálisan beosztani, hanem azok belső helyi érdekkülönbségekben forgácsolódnak fel, akkor jelentéktelenné és gyengévé válik."

Jelenleg pont ide tartunk a hibás politika miatt.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.04. 10:52:25

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ennek mi köze a témához? Egyes cégeket lenne értelme összehasonlítani.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.04. 10:58:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @atomic power 1986DucaDuca: "Ezért nem kellene eröltetni a jelenleg uralkodó liberális politikát (genderizmus, multikulturalizmus, stb.) olyan társadalmakban, amelyek történelmi, kulturális múltjuk és jelenük alapján nem ezt az irányt szeretnék követni."

Mmit jelent az erőltetés? Jelenleg alternatívának számítanak. Általában azok ellenzik a legjobban a multikulturalizmust, akik legjinkább élvezik az áldásait, például az internetet.

"A KKE országoknak is joguk van ilyen társadalmi konszenzusokra, amely néhány dologban eltér a nyugati társadalmak konszenzusától."

Nem ez derült ki az uniós népszavazásokból.

"Jelenleg pont ide tartunk a hibás politika miatt."

Ez így van, a néppárti tömb évtizedeken át uralta az EU-t, és miattuk, illetve a nemzetállami szuverenitásból kiinduló hibás felfogásukból következően az Unió gyenge és nehezen irányítható.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.04. 12:33:41

@chrisred:

"Mmit jelent az erőltetés? Jelenleg alternatívának számítanak. Általában azok ellenzik a legjobban a multikulturalizmust, akik legjinkább élvezik az áldásait, például az internetet."

Az európai polgárok 58 százaléka úgy gondolja, hogy kettős mérce érvényesül saját országával szemben az Európai Unióban. Magyarországon azon megkérdezettek aránya, akik kettős mércét tapasztalnak a brüsszeli szervek részéről, 60 százalékra tehető. Ideológiai és politikai nyomásgyakorlást jelent az eröltetés.Ez figyelhető meg a balliberális többségű EU parlament részéről, valamint a nem kormányzati -és egyéb lobbi szervezetek mögött álló üzleti és politikai befolyással bíró üzletemberek, politikusok részéről. Erre a legjobb példa az illegális migrációval kapcsolatos nyomásgyakorlás. Az internet pedig nem a multikulturalizmus áldása, hanem a globalizáció egyik pozitívuma, ami lehetővé tette az infokommunikációs technológiák fokozott térnyerését.

"Nem ez derült ki az uniós népszavazásokból."

A kutatások szerint az európai polgárok relatív többsége (49 százaléka) a tagállamoknak adna több hatalmat Brüsszellel szemben, s mindössze a 34 százalékuk véli úgy, hogy az EU-nak több hatalma kellene, hogy legyen a tagállamok felett. A KKE országokban már a nemzeti szuverenitás iránti igény erősebb: a csehek 71, a szlovákok 69, illetve a magyarok 54 százaléka támogatja az erősebb nemzetállami kereteket a brüsszeli hatáskörbővítéssel szemben. Az európai polgárok számára a nemzeti identitás megelőzi az európai azonosságtudatot, ugyanis több mint a háromnegyedük (77 százalékuk) elsősorban a saját országához tartozónak, mint európainak vallja magát. Egyetlen uniós tagállamban sincsenek többségben a magukat inkább európainak, mintsem a saját nemzetéhez tartozónak tekintő megkérdezettek. Az európaiak – különösen a magyarok – a nemzeti identitást tiszteletben tartó, erős nemzetállamokból felépülő európai együttműködésben hisznek, a túlzott brüsszeli hatalomkoncentrációval szemben.

"Ez így van, a néppárti tömb évtizedeken át uralta az EU-t, és miattuk, illetve a nemzetállami szuverenitásból kiinduló hibás felfogásukból következően az Unió gyenge és nehezen irányítható."

A problémák akkor kezdődtek, amikor a néppártot már nem lehetett megkülönböztetni a balliberális pártoktól. A régi néppárt még figyelembe vette az unió népeinek igényeit. Ami az utóbbi években, különösen az elmúlt hónapokban történik az a totális politikai, gazdasági csőd.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.05. 08:14:40

@atomic power 1986DucaDuca: A közvéleménykutatások eredménye javarészt azon múlik, hogy ki rendeli meg, és mit akar vele bebizonyítani. Itt van például egy kutatás, ami szerint a magyarok sokkal jobban bíznak az EU-ban, mint általában az uniós polgárok.

telex.hu/kulfold/2022/02/08/eurobarometer-2021-parlemeter-europai-unio-kozvelemeny-kutatas

"A régi néppárt még figyelembe vette az unió népeinek igényeit."

A régi néppárt még kevésbé foglalkozott az etnikai kisebbségekkel.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.09.05. 10:15:53

A mostani ballibbá vált Néppárt is csak az illegálisan bevándorló etnikai és vallási kisebbségekkel törődik.

Ha nem így lenne, már rég az Ukrajnának nyújtott segítség feltételéül szabta volna a kárpátaljai magyar kisebbség jogfosztásának azonnali megszüntetését.

Meg talán felemelné a szavát az ukrajnai orosz kisebbség mellett és az orosz kultúra eltörlése ellen is.

Persze hogy is lehetne ezt elvárni, amikor épp egyes EU-tagállamok járnak élen az orosz kultúra eltörlésében...
Válasz erre 

chrisred 2022.09.05. 11:21:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szóval most már nem az a baj az Unióval, hogy a tagállamok szuverenitását sértő módon terjeszkedik, hanem hogy nem avatkozik bele Unión kívüli országok belügyeibe?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.05. 14:59:51

@chrisred:

"Itt van például egy kutatás, ami szerint a magyarok sokkal jobban bíznak az EU-ban, mint általában az uniós polgárok."

Ez is benne van a kutatásban:

"Azzal viszont már kevésbé elégedettek a polgárok, milyen irányba tart az integráció: uniós átlagban a válaszadók 35 százaléka szerint mennek jó irányba a dolgok az EU-ban, míg 44 százalékuk szerint nem."

Benne van ez az ellntmondás is:

"Összességében a válaszadók 52 százaléka elégedett azzal, ahogyan a demokrácia működik az uniós intézményekben – 57 százalékuk pedig azzal, ahogy a saját hazájukban. Magyarországon az uniós átlagnál is magasabb, 58 százalékos az elégedettség az EU demokratikusságával."

Ugyanakkor:

"Az EU intézményrendszerében viszont az uniós lakosság általában nem érzi úgy a felmérés szerint, hogy számítana a hangja – legalábbis 52 százalék ért egyet ezzel a kijelentéssel, velük ellentétben 43 százalékuk szerint van beleszólásuk az Unió dolgaiba."

"A régi néppárt még kevésbé foglalkozott az etnikai kisebbségekkel."

A mostani vezetők meg még a saját népükkel sem törődnek:

"Ha azt az ígéretet teszem az ukrán embereknek, hogy »mellettetek állunk, amíg szükségetek van ránk«, akkor azt be is akarom tartani. Nem számít, mit gondolnak a német választóim, de én teljesíteni akarom az ígéretet az ukrán népnek"

(Annalena Baerbock, német külügyminiszter)

twitter.com/nexta_tv/status/1565398487319060484
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.05. 15:05:57

@chrisred:

"Szóval most már nem az a baj az Unióval, hogy a tagállamok szuverenitását sértő módon terjeszkedik, hanem hogy nem avatkozik bele Unión kívüli országok belügyeibe?"

Ukrajna, ilyen kisebbségi politizálás mellet, meg sem kaphatta volna a hivatalos tagjelölti státuszt!
Válasz erre 

chrisred 2022.09.05. 15:14:26

@atomic power 1986DucaDuca: Ebből éppen csak az nem derül ki, hogy miért elégedetlenek az integrációval. Lehet, hogy azért, meg nem eléggé előrehaladott.

Az meg szerintem elég logikus, hogy nem az euroszkeptikusokat zavarja, ha az Unió dolgaiba nincs beleszólásuk, hiszen éppen azzt akarják, hogy minél kevesebb közük legyen egymáshoz, hanem azokat, akik azt szeretnék, hogy az Unión keresztül minél nagyobb befolyásuk legyen a fontos döntésekre. Ergo kiterjedtebb integrációt szeretnének.

Baerbock tudtommal zöldpárti politikus, és az látható, hogy nem egy populista. :)
Válasz erre 

chrisred 2022.09.05. 15:17:06

@atomic power 1986DucaDuca: Miért? Tagállami hatáskör.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.05. 16:58:11

@chrisred:

"Miért? Tagállami hatáskör."

Az Európai Unióról szóló szerződés állapítja meg azokat a feltételeket (49. cikk) és elveket (6. cikk (1) bekezdése), amelyeknek minden, az Európai Unióhoz (EU-hoz) csatlakozni kívánó országnak meg kell felelnie.

Az Európai Unióról szóló szerződés 49. cikk:

"Bármely olyan európai állam kérheti felvételét az Unióba, amely tiszteletben tartja a 2. cikkben említett értékeket, és elkötelezett azok érvényesítése mellett."

A 6. cikk 1. bek az Európai Unió Alapjogi Chartájának betartását követeli meg:

Európai Unió Alapjogi Chartája

21. Cikk
A megkülönböztetés tilalma

(1) Tilos minden megkülönböztetés, így különösen a nem, faj, szín, etnikai vagy társadalmi
származás, genetikai tulajdonság, nyelv, vallás vagy meggyőződés, politikai vagy más vélemény,
nemzeti kisebbséghez tartozás, vagyoni helyzet, születés, fogyatékosság, kor vagy szexuális
irányultság alapján történő megkülönböztetés.

22. Cikk

A kulturális, vallási és nyelvi sokféleség

Az Unió tiszteletben tartja a kulturális, vallási és nyelvi sokféleséget.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.05. 17:18:39

@atomic power 1986DucaDuca:

"Ebből éppen csak az nem derül ki, hogy miért elégedetlenek az integrációval. Lehet, hogy azért, meg nem eléggé előrehaladott."

Nem tudhatjuk, mert a cikk nem tér ki a részletekre. másrészt az integrációnak is különböző formái, szintjei érhetők el. Ma még nem tudjuk, hogy két irányzat (EEÁ, nemzetállamok szövetsége) harca milyen eredményre vezet.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.05. 17:34:12

@atomic power 1986DucaDuca: "Az Európai Unióról szóló szerződés állapítja meg azokat a feltételeket (49. cikk) és elveket (6. cikk (1) bekezdése), amelyeknek minden, az Európai Unióhoz (EU-hoz) csatlakozni kívánó országnak meg kell felelnie."

Az adott rendelkezés egyáltalán nem így szól, és maga a magyar állam is visszautasította az ilyen kiterjesztő értelmezést.

azonnali.hu/cikk/20201006_sajat-magaval-ment-szembe-az-europai-birosag-hogy-elkaszalja-a-lex-ceu-t

"Azonban fontos ehhez látni, hogy az Alapjogi Chartának van egy megszorító alkalmazási szabálya, miszerint a Chartában foglalt alapjogokat csak olyan helyzetekben lehet kikényszeríteni, amikor egy tagállam uniós jogot hajt végre. Ez azt jelenti, hogy mondjuk egy EU-s irányelv magyar jogba való átültetésekor be kell építeni olyan garanciákat, hogy ezek az alapjogok ne sérüljenek (ez se mindig sikerül, például az adatvédelem terén).

Viszont tisztán belföldi, vagy harmadik országokat érintő jogviszonyokban alapvetően a Charta rendelkezéseit nem lehet kikényszeríteni. Legalábbis eddig nem nagyon lehetett."
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.05. 17:51:50

@chrisred:

"Az adott rendelkezés egyáltalán nem így szól, és maga a magyar állam is visszautasította az ilyen kiterjesztő értelmezést."

eur-lex.europa.eu/legal-content/HU/TXT/?uri=celex%3A12016M049

Ez elég egyértelmű!

"Viszont tisztán belföldi, vagy harmadik országokat érintő jogviszonyokban alapvetően a Charta rendelkezéseit nem lehet kikényszeríteni. Legalábbis eddig nem nagyon lehetett."

Nem kikényszerítésről van szó Ukrajna esetében, hanem a szerődések nagyvonalú be nem tartásáról.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.05. 18:01:29

@atomic power 1986DucaDuca: Vagyis ez már megtörtént, Ukrajna tagjelöltségét minden tagállam támogatta. Ellentétben Észak-Macedónia tagjelöltségével, amit a bolgárok megvétóztak.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.05. 18:13:25

@chrisred:

"Vagyis ez már megtörtént, Ukrajna tagjelöltségét minden tagállam támogatta."

Nagyvonalú gesztus az agresszió áldozatának, plusz fricska Oroszországnak.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.05. 18:55:09

@atomic power 1986DucaDuca: És csak te állítod, hogy az uniós jog megsértésével.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2022.09.05. 23:32:10

@chrisred:

"És csak te állítod, hogy az uniós jog megsértésével."

Én elfogadom, hogy rosszul értelmezem az uniós jogot, ha adsz más elfogadható értelmezést az alábbi passzusoknak, illetve bebizonyítod, hogy ezekez Ukrajna teljesíti:

Európai Unió Alapjogi Chartája

21. Cikk

(1) Tilos minden megkülönböztetés, így különösen a nem, faj, szín, etnikai vagy társadalmi
származás, genetikai tulajdonság, nyelv, vallás vagy meggyőződés, politikai vagy más vélemény,
nemzeti kisebbséghez tartozás, vagyoni helyzet, születés, fogyatékosság, kor vagy szexuális
irányultság alapján történő megkülönböztetés.

22. Cikk

Az Unió tiszteletben tartja a kulturális, vallási és nyelvi sokféleséget.
Válasz erre 

chrisred 2022.09.06. 08:16:09

@atomic power 1986DucaDuca: Nem ezekről a passzusokról volt szó, hanem arról, hogy mikor lehet alkalmazni. Már előbb beidéztem, hogy hivatalosan csak uniós szintű kérdésekben, a tagállam hatáskörébe tartozó ügyekben nem kikényszeríthető.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard