Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Paks II: Besült a magyar atom?

Paks II: Besült a magyar atom?

Úgy tűnik, nem csupán a szalonnamutyi múlt ki a héten, hanem az atommutyinak is harangoztak. Orbán Viktor kormánya most szembesül igazán azzal a ténnyel, hogy az Európai Unió nem egy kupleráj, hanem egy világos elvek szerint működő szövetségi rendszer, melyben előbb-utóbb megbüntetik azokat, akik csak a markukat tartják. Egyre világosabb, hogy közeleg az utolsó pávatánc Budapesten.

pava.jpg

Foto: feher.lapunk.hu

A keményen dolgozó magyar emberek legalább akkora csúszásban vannak a paksi beruházás legújabb fejleményeit illetően, mint annak idején a csernobili katasztrófa idején. 1986-ban ugyanis már rég átvonult rajtunk az a radioaktív felhő, amely elszabadult a szovjet atomerőműből, mire értesültünk a balesetről. A kádári kommunikáció ilyen értelemben semmiben nem különbözik az orbánitól. Már rég lenyomtunk a torkunkon több kiló zöldséget, melyeket megfertőzhetett a sugárzás, mire szóltak hogy most inkább ne együnk salátát, még akkor se, ha ingyen kínálják a piacon. De mit is várhatunk egy Giró-Száz András, Habony Árpád és Kovács Zoltán neveivel fémjelzett kommunikációs apparátustól? Az ő jelmondatuk nem a lenini: Tanulni, tanulni, tanulni, hanem az orbáni: Tagadni, tagadni, tagadni. Egyszerűbb szabadságharcot hirdetni, mint beismerni, hogy tévedtünk, helyreigazítást kérni a Financial Times-től, mint elnézést kérni a magyar polgároktól, hogy onnan kell értesülniük a jövőjüket alapvetően meghatározó döntésről.

Ez a mindenáron elhárító alapállás nem csak inkorrekt viselkedés a keményen dolgozó kisemberekkel szemben, de roppant veszélyes a kormány számára is. A sokadik olyan politikai történést éljük meg ugyanis, amikor a kormány nem magyarázhatja ki magát saját hazugságaiból, így a még foszlányokban meglévő hitele is végleg elillanni látszik. Azok a jól fizetett kormányzati tisztségviselők próbálják kioktatni az ellenzéket, a keményen dolgozó magyar választópolgárokat és sok esetben a világ nagyhatalmait képviselő politikusokat, akik végigasszisztálták a magyar jogállam főbb intézményeinek lezüllesztését, segédkeztek a demokratikus elvek fontosságának relativizálásában, és nem utolsó sorban támogatták a magyar kormány szembefordulását legfontosabb szövetségeseivel. Ilyen emberektől sajnos semmilyen körülmények között sem várható el, hogy amikor értesülnek egy számukra kedvezőtlen hírről, azt közkinccsé tegyék a magyar társadalom számára. Úgy bánnak az információkkal, mintha a saját tulajdonuk lenne, holott az Unió döntéséről épp úgy jogunk lenne tudni, mint arról, mit titkosítottak 30 évre a paksi szerződésből.

pvatnc-dance-peacock-1-638.jpg

Fotó: sildeshare.net

Tény azonban, hogy a Fideszes táboron belüli egyre mélyebb hasadékok ezúttal is világosan kirajzolódnak, hiszen a kormányzati halandzsa ellenére Navracsics Tibor EU-biztos elismerte, hogy az Európai Bizottság szavazás nélkül jóváhagyta a Paks-II vétóját eredményező Euratom-jelentést, amiben az európai atomszervezet többek között azt nehezményezi, hogy a magyar fél a Roszatom leányvállataitól szerezné be a fűtőanyagot. Naracsics úgy fogalmazott, hogy ők megkérdezték, hogy nyilvánosságra hozhatják-e az Euratom jelentésének tartalmát, ám mielőtt választ kaptak volna, kiszivárgott a lényeg. Ha pedig így történt, akkor minek itt huncutkodni, cáfolgatni, helyreigazíttatni? A kormánynak inkább örülnie kéne, hogy a rossz hírt nem nekik kell közölniük, hiszen tudjuk, mi szokott történni a rossz hír hozójával. Azzal persze tisztában vannak, hogy ami számukra rossz, az az ellenzék, és sok keményen dolgozó magyar választópolgár számára jó hír. Ha besül a magyar atom, akkor sok minden másnak is vége szakad. A kormányzati szintű sunnyogás arról árulkodik, hogy a kabinet is tudja, hogy itt a lét a tét. Azt még el tudják viselni, ha Mészáros Lőrinc nem tud jó magyar szalonnát exportálni Oroszországba, de ha nem ér ide a Paksra szánt óriáshitel, már végzetes csapás lehet.

94 komment Orbán Viktor Pávatánc Tovább
Paks II: Besült a magyar atom? Tovább
Facebook Tetszik
0
94 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr177265249

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legeslegujabbkor 2015.03.14. 08:48:06

Azt hiszem itt van vége annak, hogy az EU elnézi nekünk a rugalmas jogalkotást meg a szavak értelmének illiberális kezelését. Előszedték ők is a jogászaikat.
Válasz erre 

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.03.14. 13:29:12

Paks az ország létérdeke. Brósszel igyekszik elszegényíteni Mo-ot, harcolni kell ezért.
Válasz erre 

röf 2015.03.14. 13:32:59

Nem őszinte mosoly ez a kényszerzöldek ábrázatán.
Nem lesz itt fölállítva ezer mozdulatlan szélkerék, meg tíz négyzetkilométer kínai napelem.... már megint a dudára megy az összes gőz.
Lesz Paks2, és a legnagyobb pofájúak önkéntesen ki is köttethetik a villanyt, lehet példát mutatni.
Válasz erre 

Tudományos Iibsizmus 2015.03.14. 13:41:43

Mi atomot akarunk! Amikor a KISZ alapszervezettel Pakson voltunk kiránduláson, lenyűgöző volt! Legalább olyan fontos emléke életemnek, mint amikor kezet foghattam Komócsin elvtárssal az MSZP küldöttgyűlésén, ahol a KISZ küldötte voltam.
Válasz erre 

különvélemény2 2015.03.14. 15:08:36

"amiben az európai atomszervezet többek között azt nehezményezi, hogy a magyar fél a Roszatom leányvállataitól szerezné be a fűtőanyagot."

És mint megtudhattuk, fűtőanyagot jelenleg csak az oroszok gyártanak ehhez a reaktortípushoz.

Egyszerű a megoldás, holnap meg kell pályáztatni.
Pályázati feltétel 1. pont:
- referenciák
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.03.14. 15:51:50

Úgy néz ki, inkább ti sültetek be.
Válasz erre 

2015.03.14. 15:56:06

"Azzal persze tisztában vannak, hogy ami számukra rossz, az az ellenzék, és sok keményen dolgozó magyar választópolgár számára jó hír. Ha besül a magyar atom, akkor sok minden másnak is vége szakad."

Miért van olyan érzésem, hogy ha valamelyik atomhatalom hidrogénbombát akarna dobni az országra, páran annak is tapsolnának, mert akkor megbukik Orbán? :)
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.03.14. 15:56:08

@Tudományos Iibsizmus: Elég furcsán fogod fel, de végül is egy nicktolvaj ballibsi vagy.

A többit ebből inkább a Mo-n megtermelt áram érdekli.
Válasz erre 

♔bаtyu♔ 2015.03.14. 15:57:43

@A demokrácia leszakadó függönye: Ja, annyit elértek ezzel a hisztivel, hogy be kell vonni az USA-t is. Na az már valóban drága lesz, hiszen más szabvány.
Válasz erre 

dr kíváncsivagyok 2015.03.14. 15:59:43

@maxval bircaman szerkesztő:
"Paks az ország létérdeke. "

Te mit szállítsz majd ?
Te adod az arnyékot ?
Válasz erre 

dr kíváncsivagyok 2015.03.14. 16:01:57

@maxval bircaman szerkesztő:
" Brósszel igyekszik elszegényíteni Mo-ot, harcolni kell ezért. "

Ja,..az Oroszok meg évszázadok óta a felemelkedésunkért kuzdenek...
Válasz erre 

2015.03.14. 16:17:43

@♔bаtyu♔: Alapvetően a pénzről van szó. Ha nyugati cég építené, és ki lenne kötve, hogy csak tőlük vehetünk fűtőelemet, illetve az, hogy a számla rendezése után is az ő tulajdonukban marad az erőmű, akkor mi lennénk a mintaország :)

Apropó atom:

Növekszik az atomerőművek építése a világon

www.vg.hu/vallalatok/ipar/novekszik-az-atomeromuvek-epitese-a-vilagon-422820

"Az IAEA jelentése szerint mintegy harminc ország kezdett meg, vagy tervez nukleáris energetikai beruházást. Az atomerőművekkel jelenleg is rendelkező 30 országból pedig 13-ban vagy új atomerőmű építését, vagy valamelyik korábban leállított kivitelezés befejezését kezdték meg - írja az IAEA Nuclear Technology Review tanulmánya. "2013-ban 72 reaktor állt építés alatt, "

---

Finnország orosz atomerőművet épít?

fn.hir24.hu/gazdasag/2014/09/23/finnorszag-orosz-atomeromuvet-epit/

A finn kabinet szeptember 18-án 10-7 arányban szavazta meg az orosz technológiával megvalósuló új Hanhikivi atomerőmű megépítését - írta az Atomenergia Info.

[...]

A mintegy negyven finn céget tömörítő Fennovoima és a Roszatom leányvállalata, a Rusatom Overseas tavaly decemberben állapodtak meg arról, hogy közösen építik meg a Hahikivi-1-es atomerőművet Finnország középső részén, Pyhäjoki közelében.

"A paksi blokkok alapjául is szolgáló AESZ-2006-os projekt alapján épül majd meg a VVER-1200-as nyomottvizes reaktor, és várhatóan 2024-től szolgáltat majd áramot."

----

Zeman új pályázatot írna ki a cseh atomerőművek bővítésére

hvg.hu/gazdasag/20141115_Zeman_uj_palyazatot_irna_ki_a_cseh_atomer

----

2020-ban startol az első lengyel atomerőmű

index.hu/gazdasag/magyar/2012/02/13/2020-ban_startol_az_elso_lengyel_atomeromu/
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.03.14. 16:27:11

@különvélemény2: Nem kell ezen a fűtőanyag dolgon vergődni. 3,5-ös dúsítású urán kilója 130 dollár a világpiacon. Azokat a fűtőelem kazettákat bárhol összedobják. Vihar a biliben. A gond az hogy az oroszok magunkhoz akarnak kötni minket szerződéssel.
Különben meg az EU-nak az az érdeke hogy más is szállíthasson, hiszen aki szállít, az hozzájut a kiégési adatokhoz és ebből sokat megtud az adott típus reaktorfizikájáról.
Csak a sok hülye ezt nem érti.
Válasz erre 

JFK-alapítótag 2015.03.14. 16:27:13

@maxval bircaman szerkesztő: Hess, birka!!!
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.03.14. 16:28:40

@♔bаtyu♔: Milyen szabvány geciputtony? Mesélj! Milyen szabvány? Én egy csöppet értek a reaktor fizikához. Milyen szabvány? Na halljuk!
Válasz erre 

Stohl András 2015.03.14. 16:32:15

Szanalmas, hogy ezek a komcsi geci libernyakok, minden temat kizarolag csak arra hasznalnak, hogy romboljak vele az orszagot.
Válasz erre 

JFK-alapítótag 2015.03.14. 16:34:30

Megalapozott számítások alapján Paks 2 soha nem térül meg!
Válasz erre 

2015.03.14. 16:37:35

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:
"Azokat a fűtőelem kazettákat bárhol összedobják."
Úúúú... A történet ennél csöppet komplexebb ennél, ezt még a kocsma-reaktormérnökök is tudni szokták.
Válasz erre 

2015.03.14. 16:39:38

@JFK-alapítótag:
"Megalapozott számítások alapján Paks 2 soha nem térül meg!"

Megalapozott számítások = a bölcsészből átvedlett atomenergiai szakértőkből alkotott politikai hátszéltől nem nentes civil szervezetek tanulmányai :)
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 16:44:07

Ezeknek csak a pénz kell. Ők felveszik, eltapsolják, elmutyizzák, mi meg fizessük ki... Hát faszt a seggükbe!
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 16:45:01

@Szálló monitorok:

"politikai hátszéltől nem nentes civil szervezetek"
= Birkamenet, "C"ÖF.
Válasz erre 

JFK-alapítótag 2015.03.14. 16:45:14

@Szálló monitorok: @Stohl András: 6 elemin túl vagy? A pap bácsi nem mondta, hogy nem szabad csunyán beszélni?
Válasz erre 

zobod 2015.03.14. 16:45:34

Annyira nem nagy baj ez, legalább van kiből bűnbakot csinálni, ha egy kicsit szeretnénk átgondolni ezt a beruházást. Vannak azért opciók a szénhidrogének globális, tartósnak ígérkező árcsökkenésével, illetve Oroszország perspektívái sem ugyanolyak, mint pár éve. Ez egy nagyberuházás, és nem csak nekünk. Világszinten is kiemelt projektként követnek egy 10-12 milliárd euros, reáljavakba történő beruházást, pláne ha az alapjaiban érint országok közti kapcsolatokat, úgyhogy nem kell elkapkodni semmit.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 16:46:18

@Stohl András:

"komcsi geci libernyakok"
= Orsós Vitya és Rogán Tónika KISZ titkár elvtársak?
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 16:48:56

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:

Ezek szerint te sem.
Válasz erre 

2015.03.14. 16:49:06

@JFK-alapítótag: Attól, hogy személyeskedsz, még nem lesz megcáfolva az, amit állítottam...
Válasz erre 

tralalala 2015.03.14. 16:49:48

@Stohl András: Egyszer vitáztam egy ilyen emberrel, ő Paks 1 esetén nem számolta bele az építést/elbontást, Paks2 esetén meg igen, és nem lehetett neki elmondani, hogy ez logikátlan, amit csinál :)

De tényleg, ha Paks 2 nem éri meg, akkor nyilván Paks1 sem érte meg, nem? De közben meg mégis.
Válasz erre 

JFK-alapítótag 2015.03.14. 16:50:07

@Szálló monitorok: Többek közt az egyik szakmám: energetikus.
Akkor személyeskedj, ha olyan adatokat ismersz, ami szerint megtérül.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 16:52:14

@A demokrácia leszakadó függönye:

"Növekszik az atomerőművek építése a világon"

Azért zárják be a németek is az összeset a picsába... Amúgy jó dolog az atom (már ha nem ilyen viktorka féle hülyegyerekek kísérletezgetnek vele mint Csernobilban.), csak itt erről szó sincs, ezeknek csak az ellopható 1000 milliárdok kellenek, amit szétmutyizhatnak az elvtársak a pereputtyaik közt, aztán szokás szerint nem épül semmi. Ezekre egy zacskó szart nem bíznék. Majd ha jön a rendszerváltás és egy nem hazaáruló kormány, akkor beszélhetünk róla.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.03.14. 16:55:23

@Szálló monitorok: @péklapát2: Túl van lihegve ez a fűtőanyag kazetta kérdés. Ennek a reaktornak a hőmérsékleti, fajlagos teljesítmény adatai nem nagyon térnek el a Westinghause hasonló reaktoraitól, úgyhogy az amcsik simán csinálnak ilyet. Őket az érdekli, hogy a fűtőelem szállítással adatokat szerezzenek erről a reaktorról.
A nióbiumos ötvözetek pedig nem cucc, a NASA már régen foglakozott olyan ötvözetekkel amelyek még a lítiumot sem engedik átdiffundálni.
Válasz erre 

JFK-alapítótag 2015.03.14. 16:56:15

@Szálló monitirok: Bocs, a "6 elemist" nem neked szántam.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 16:56:38

@A demokrácia leszakadó függönye:

Túl sok kárt nem okozna, sok hülyét eltakarítana. Megdöglenének a hazaárulókra szavazó birkanyuggerek, és végre jöhetne egy MAGYAR 2/3.
Válasz erre 

2015.03.14. 16:57:10

@JFK-alapítótag: Nem attól lesz valaki mérnök, hogy egy blog kommentjei közé beír 3 olyan szót, amiről azt gondolja, hogy a többi nem érti, majd pedig azt hajtogatja, hogy ő márpedig ért hozzá, tessék elhinni az egymondatos kinyilatkoztatásait. Ez egy viszonylag hosszabb folyamat: egyetem, szakdolgozat, diploma, szakmai tapasztalatok stb... stb...
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 16:59:36

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:

Nem a technikai varázsszavakról szól ez a móka, hanem a már előre ellopott 3000 milliárdról, amit nem a tolvajfidesznek kell majd visszatennie a közösbe, hanem nekünk magyaroknak. Mutyiztánban ugye te se gondolod komolyan hogy minden fillér a helyére fog vándorolni, minőségben elkészül a cucc? Melyik fideSS autópálya nem a közpénzlopásról szólt? Vagy a trafikmutyi, CBA-s vasárnapmutyi...
Válasz erre 

2015.03.14. 17:01:29

@péklapát2: Nem tudom, hogy elolvastad-e a linkelt cikkeket? Kicsit árnyalja a képet...

Ja, és ha már Németországgal példálózol, akkor nézz át a szomszédos Franciaországba:

A franciák nem zárnák be az atomerőműveket

www.dehir.hu/vilag/a-franciak-nem-zarnak-be-az-atomeromuveket/2011/05/30/

"Franciaország az Egyesült Államok után a világ második legjelentősebb nukleáris hatalma: az ország 19 atomerőművében működő 58 reaktor a franciák áramellátásának mintegy nyolcvan százalékát biztosítja.

Az ellenzéki Zöldek üdvözölték a berlini döntést. Főtitkáruk, Cécile Duflot szerint nem technikai, hanem politikai kérdés, hogy Franciaország is hasonló útra lépjen, s a megújítható energiák felé való átmenet mellett tegye le a voksát."
Válasz erre 

2015.03.14. 17:04:40

@péklapát2: Pontosan erről a mentalitásról beszéltem, amit most előadtál. Csak tudod a hidrogénbomba nem válogat européer- és illiberális demokraták között (ahogyan az ország szándékos szisztematikus szívatása sem). A hogyan márt írtam, Orbán biztosan megbukna egy ilyen helyzetben, és látom neked ez az egy dolog számít :)
Válasz erre 

JFK-alapítótag 2015.03.14. 17:05:24

@A demokrácia leszakadó függönye:Nem kell a rizsa! Látom a szarkavarásból, kenegetésből, mellébeszélésből narancs diplomád van.
A kijelentésemet tudod cáfolni?
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 17:19:42

@A demokrácia leszakadó függönye:

"A franciák nem zárnák be az atomerőműveket"
Azok nem. De azok nem is lopják el az államkasszát mint a fideSS.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 17:21:27

@A demokrácia leszakadó függönye:

Pontosan erről a helyes mentalitásról kell is beszélni végre, ennyi narancskomcsi agymosás után. A Sztálin-Rákosi-Orbán kommunista despotizmust meg kell törni itt Európa közepén.
Válasz erre 

2015.03.14. 17:22:08

@JFK-alapítótag:
"A kijelentésemet tudod cáfolni? "

Ha jól emlékszem, ez volt az ominózus kijelentés:
"Megalapozott számítások alapján Paks 2 soha nem térül meg!"

Ha láthatnám ezeket a megalapozott számításokat, az mindenképpen közelebb vinne az érdemi vitához.
Válasz erre 

2015.03.14. 17:24:28

@péklapát2: "Azok nem. De azok nem is lopják el az államkasszát mint a fideSS."
Szorult helyzetben már csak egy kiadós fideszezés segíthet...

De itt most arról volt szó, hogy szerintetek az atom egy elmaradott dolog, amitől már mindenki szabadulna, csak mi nem. Erre hoztam ellenpéldának Franciaországot (és a korábbi kommentjeimben Lengyelországot, Csehországot, Finnorsázgot). De látom, neked sikerült megérteni a lényeget :)
Válasz erre 

JFK-alapítótag 2015.03.14. 17:37:53

@A demokrácia leszakadó függönye: Ne a megtérülést cáfoló számításokban keresd a hibát, azokat sajnos 30 évre titkosították.
Próbáld meg bizonyítani a megtérülést.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 17:41:45

@A demokrácia leszakadó függönye:

"Szorult helyzetben már csak egy kiadós fideszezés segíthet..."
Más már nem segít ezen az országon. Ellopják a 3000 milliárdot mint a trafikokat meg a földet. Csak mivel ez hitel, valakinek vissza is kell fizetni. Azzal nincs semmi bajom hogy ezt a fideszbirkák tegyék meg, ha már büszkén bégetnek a cigányführerük seggét nyalva, de hogy nekem akárcsak 1 fillért is bele kelljen dobnom, azt már nem!
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 17:43:18

@A demokrácia leszakadó függönye:

"De itt most arról volt szó, hogy szerintetek az atom egy elmaradott dolog"
Erről nem volt szó, max nálad.

"De látom, neked sikerült megérteni a lényeget :)"
Dzomorú hogy másnak nem.
Válasz erre 

maxval bircaman szerkeztő (törölt) 2015.03.14. 17:51:58

atomot nekem, százat, ezeret!

bele abba a lepcses pofámba!
Válasz erre 

martineden 2015.03.14. 18:39:07

@♔bаtyu♔: Valoszinuleg lapatra tettek putyin pajtast,a geci mutyifocista duplan pofara esik es a jobbik is huzhat egy kicsit a nadragszijon,oda lessz a ruszki tamogatas,muhaha
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2015.03.14. 18:39:41

@péklapát2: Én meg csak arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez az üzemanyag ügy csak műbalhé.
Válasz erre 

Tudományos libsizmus 2015.03.14. 19:02:58

@martineden:
Addig örüljetek, amíg Putyin a góré.
Válasz erre 

torró 2015.03.14. 19:34:51

Nem is tudtam, hogy ennyi atomerőmű szakértőnk van!:))) El kell keserítenem a vészkongatók, és atom temetők hadát. Nem tudnak az amik fűtőanyagot adni, ami megfelel a reaktorhoz. A kérdésem pedig az, amit mindig felteszek, mi a bánat tart vissza benneteket, hogy utána nézzetek az infóknak? Jobb azonnal hörögve örömködni a semmin? Amúgy4 Ha az amik adnának fűtőanyagot, akkor nem lennénk elkötelezettek? Ja és nincs leblokkolva az erőmű kérdés , jelentette ki egy EU-s tisztségviselő, az FT nem jól értelmezte a dolgokat, Mármint a Financiel Tames . Na ki ugrott árnyékra? Ámbár nektek mindegy csak köpölődni lehessen. Nevetséges:
Válasz erre 

Bambano 2015.03.14. 19:48:39

az majd egy remek ötlet lesz, hogy paks2-be olyan üzemanyagot vegyünk, ami egyrészt nem belevaló, másrészt a gyártója temelinben már felsült egyszer. de vehetjük a franciáktól is, akik egyszer már kiborították az atombilit.

tényleg ennyire megkergültek brüsszelben, hogy atombombát akarnak telepíttetni európa közepébe?
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 20:01:05

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]:

Egy fidesz által kreált műbalhé a 3000 milliárd Ft lenyúlására.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 20:02:26

@torró:

Talán nem olyan erőművet kéne építeni amibe csak ruszki cucc jó, nem gondolod?

Orbán visszahívja a kommunista haverjait az országba, akiket már egyszer kidobtunk 89-ben.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 20:03:42

@Bambano:

Eddig egyedül a ruszkik tudták felrobbantani a saját atomreaktorukat, azóta is füstöl Csernobilban, ha már még nem éltél volna akkor amikor ez történt...
Válasz erre 

Bambano 2015.03.14. 20:09:30

@péklapát2: így van, tényleg csak a ruszkik, ha mondjuk fukusimát meg az amcsikat, meg paksot meg a többit nem nézzük. akkor tényleg csak a ruszkik. oh wait...
Válasz erre 

Bambano 2015.03.14. 20:10:55

@péklapát2: ha az a probléma, hogy orosz erőmű épül, akkor az erőmű építését kell megtiltani, nem az üzemanyag ellátását. ez így sunyiság.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 20:16:54

@Bambano:

Fukushimához kellett egy izmos földrengés + cunami, a ruszkik meg direkt hülyék voltak, kapcsoljunk ki minden védelmet, az a fasza... Oroszrulettezőkre bízni az országot, ennyi esze is csak a fidesznek lehet...
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 20:19:52

@Bambano:

Párszor már leírtam: nem az erőmű a probléma hanem az hogy abból a kis pénzből ami a lenyúlások után megmarad, abból valaha lesz is valami. Talán 1-2 milkából traktorral krosszozgatnak majd a teleken, a többit meg elosztja a cigányführer és lézerjanó a pereputtyának.
Válasz erre 

Bambano 2015.03.14. 20:28:44

@péklapát2: elég jó az a vas, ha csak pszichopata őrültek tömegei tudták nagy nehezen mégis felrobbantani.
Válasz erre 

különvélemény2 2015.03.14. 20:33:19

@péklapát2: "ruszkik meg direkt hülyék voltak"
Képzeld, a németek megöltek pár millió zsidót.

Mi a fax köze van a történelemnek egy 2015-ös ügyhöz?
Válasz erre 

martineden 2015.03.14. 20:39:36

@Tudományos libsizmus: Annak csak a jobbikosok orulnek a gecin kivul.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 20:44:23

@különvélemény2:

Okos ember más kárából tanul, a hülye a sajátjából. A fifeszesek ugye az utóbbiak.
Válasz erre 

torró 2015.03.14. 21:01:06

@péklapát2:
De! Igazad van, csak nem tudom pontosan hogy mások mennyiért építenek, Egy biztos itt a környezetünkben, mindenhol oroszok építenek. Japán azt hiszem a távolság miatt /szállítás stb/ nem jöhet szóba. Ez a sors fintora. Azonban a történelem tele van érdekes fordulatokkal.A barátokból lehetnek ellenségek, és az ellenségekből is lehetnek barátok.Azt hiszem kicsit egyoldalúan kezelünk dolgokat, híján a racionalitásnak.
Válasz erre 

különvélemény2 2015.03.14. 21:05:41

@péklapát2:
Tehát nem csak kvázi rasszista vagy, miszerint minden orosz hülye, de még pártszimpátia alapon a szavazók többségét is lehülyézed.

Tényleg, annyira jobb az a párt, vagy eszme, aminek te vagy a támogatója, hogy csak miattad oda fogok szavazni, feltéve, hogy elárulod.
Válasz erre 

bölcsbagoly 2015.03.14. 21:09:53

Próbáljátok meg elolvasni és főleg meg is érteni!
index.hu/gazdasag/2015/03/14/megszolalt_a_paksi_bovitesert_felelos_kormanybiztos/
Válasz erre 

Tudományos Iibsizmus 2015.03.14. 21:10:21

Addig örüljetek, amíg Putyin a góré. Addig segíti Orbánt és a magyarokat.
Válasz erre 

böIcsbagoly 2015.03.14. 21:11:30

Kozmetikáljuk és plasztikáljuk a pénzügyi adatokat Paks ügyében, ezt diagnosztikáltam.
Válasz erre 

böIcsbagoly 2015.03.14. 21:12:58

Mondjuk elolvastam a paksi kormánybiztossal a riportot. De mi az a niobium? Valami új hasadóanyag? Nem veszélyes az?
Válasz erre 

Tudományos Iibsizmus 2015.03.14. 21:14:44

@böIcsbagoly: Ha niobiumot keversz uránnal, akkor gyorsabban hasad.
Válasz erre 

böIcsbagoly 2015.03.14. 21:19:19

@Tudományos Iibsizmus: Miért? Valami reakcióba lépnek?
Válasz erre 

kvadrillio 2015.03.14. 21:30:14

OROSZVILÁG.HU.....SAJTÓSZEMLE.....Karaganov: hogyan jutottunk el idáig?
Most jött el a fizetség az elmúlt 25 év hibáiért?

Karaganov: hogyan jutottunk el idáig?

Szergej Karaganov szerint a hidegháborút megnyerő Európa, meglehet, vesztesként kerül ki a hidegháború utáni korszakból. Európa megosztottan és meggyengülve áll egy nagy konfrontáció, „meglehet, nagy háború” küszöbén. Ma már legfeljebb csak mosolyt fakasztanak a kijelentések a „közös európai otthonról” (Gorbacsov), az „egységes és szabad Európáról” (G. H. Bush), „a demokrácia és egység új korszakáról” (Párizsi nyilatkozat az új Európáról – 1990).

Offenzívában a radikális iszlám, a Közel-Kelet államait destabilizálták, a továbbra is sebezhető pénzügyi rendszer, a kínai-amerikai vetélkedés, a szétfoszló nemzetközi jog jelzik a problémákat. A „renacionalizáció” elkerülhetetlenül magával ragadja „az utolsó békés szigetet”, az EU-t is, miközben Európa és Oroszország gazdasági teljesítménye is csökken.

Nyugat-Európa és Európa legerősebb állama, Oroszország majdhogynem „civilizációs törésvonal” szélén áll. Természetesen Nyugat-Európa választhatja megint azt, hogy az USA szárnyai mögé bújik, Oroszország pedig stratégiai szövetséget köthet Kínával, de akkor az egységes Európa reménye is elszáll.

Hogy megőrizzük a békét, először is, elemezni kell, hogyan jutottunk el idáig?

Négy fő oka van a jelenlegi válsághelyzetnek: 1) El kell ismerni, hogy Oroszország és Európa közeledése egyoldalú volt. 2) Nem sikerült egy közös, európai-orosz fejlődés ívét felvázolni. 3) Ehelyett harc indult a posztszovjet térségért, kísérlet történt Oroszország „beszorítására”. Ennek következménye volt először a grúziai háború majd most az ukrajnai polgárháború. A hidegháború lényegében nem ért véget. 4) Nem alakultak ki az európai-orosz párbeszéd színterei. Vlagyimir Putyin orosz elnök 2007-es müncheni beszédét például, ami párbeszédre akart hívni, kiforgatták.

Ma nagy esélye van annak, hogy az orosz elit a jövőben nem fog Európára orientációs pontként tekinteni. Most a történelemben először van másik alternatíva – Ázsia. Oroszország nélkül azonban Európa is nehéz helyzetbe kerül.

Az európai elitek sokáig nem tudták, vagy nem akarták észlelni a válságtüneteket. És Oroszország várt westernizációja sem következett be, amiben jelentős szerepet játszottak az elhibázott, tankönyvből tanult, az élet realitásait semmibe vevő reformok az 1990-es években. A rablóprivatizáció egy oligarchisztikus kvázikapitalizmus megszületéséhez vezetett. A reformátorok nem gondoltak arra, hogy a tulajdon jogok nélkül csak fikció. Itt van a gyökere annak, hogy az orosz elit nem patrióta, a tőke menekülésének, a korrupciónak.

A Nyugat tapsolva szemlélte Oroszország hanyatlását, a nyugatosodás külső jegyeit fölfedezve a reformokban. Holott Oroszország már az 1990-es években letért az európai fejlődés útjáról.

A reformerek stratégiai hibát követtek el a demokráciaépítésben is, mely felülről zajlott. Azt hitték, az intézmények önmagában megteremtik a demokráciát, és nem vettek tudomást a legfontosabbról, a humán tényezőről.

Ennek eredményeképpen egy felülről építkező, a fejlődést lassító látszatdemokrácia alakult ki. 1999-re Oroszország a széthullás küszöbére érkezett.

Külső segítség nem érkezett – a „segítségként” beharangozott nyugati hitelek sokba kerültek -, az orosz elit elfogadta a „washingtoni konszenzus” elveit és elbukott. Ma már világos, a fejlődő országok számára a siker kulcsa abban rejlik, hogy nem hajlandóak e játékszabályok szerint játszani.

Oroszországgal lekelezően bántak, és még az is előfordult, hogy azt akarták megszabni, ki kerüljön be a kormányba (ezek nem az európaiak voltak). A Nyugat egyfajta Versailles-light politikát folytatott Oroszország irányában, éreztette, hogy ő a győztes, Oroszország pedig legyőzött.

Európa és Oroszország ellenkező fejlődési pályán haladt. Az EU államai feladták a nemzeti szuverenitást, Oroszország éppen ellenkezőleg. Az oroszok igyekeztek helyreállítani korábbi értékrendszerüket, köztük a kommunizmus alatt üldözött keresztény morált. Új, konzervatív nemzeteszme született, mely szemben állt az ország számára katasztrófát hozó forradalommal. Úgy tűnt, hogy Oroszország visszatér Európához, melytől 1917-ben eltávolodott.

Az európai elit a nemzeti-keresztény értékrendet azonban „reakciósnak” vélte.

Az 1990-es évek után Oroszországban valóban lezajlott egy „elkerülhetetlen” fordulat egy irányított, félig autoriter rezsim felé, miközben Európa olyan demokratikus messianizmust kezdett hangoztatni, mely korábban nem volt jellemző rá. Az orosz elit, 1917 és 1991 példáján okulva fél a forradalmaktól, a nagy megrázkódtatásoktól, míg Európa már elfelejtette a saját forradalmait.

Az EU a 2000-es évek végére mély rendszerszintű válságba került. Karaganov szerint ekkor megindult az ellenségkeresés, s végül Oroszországból kreáltak ellenséget. Közben az orosz elit is hibákat követett el, nem volt képes elindítani a valóban szükséges reformokat, és Oroszországba
Válasz erre 

bölcsbagoly 2015.03.14. 21:30:24

@böIcsbagoly:Mars a francba nicktolvaj!
Válasz erre 

kvadrillio 2015.03.14. 21:32:29

@kvadrillio: n is megkezdődött az ellenségkeresés.

Brüsszelben legfeljebb az EU perifériájaként tekintettek Oroszországra. Az EU-orosz csúcstalálkozók harmadrangú kérdések megvitatásával teltek (még az oktatás, tudomány területén sem sikerült átütő sikereket elérni). Többnyire üres fecsegések jellemezték ezeket a találkozókat.

A kudarc oka, hogy Európa és Oroszország nem tudott stratégiai célokat megfogalmazni. A bürokratikus csepűrágás minden energiát elvitt. Eközben az EU nulla összegű játszmát kezdett a posztszovjet térségben. A NATO terjeszkedése és Jugoszlávia elleni háborúja még az orosz nyugatosok körében is visszatetszést keltett. A NATO keleti expanzióját úgy fogták fel, mint korábbi ígéretek megszegését. A NATO két bővítését Oroszország lenyelte, azonban Ukrajna bevétele egy agresszióra képes katonai szerveződésbe elfogadhatatlan lenne (bár Ukrajnát 2007-2008 folyamán már megpróbálták betolni a NATO-ba).

Európa kudarca a német-orosz viszony kiéleződése. A békés Európa egyik alapja a jó német-orosz viszony. Németország nem adta fel nemzeti érdekeit, részt vett kétséges operációkban (Jugoszlávia, Afganisztán bombázása), de „puha erővel” próbálta érvényesíteni érdekeit.

Oroszország úgy vélheti, ha a Nyugat nem kíván a nemzetközi jog játékszabályai szerint játszani (Jugoszlávia, Irak, Líbia, az „arab tavasz” támogatása), akkor a dzsungel törvényei fognak érvényesülni mindenütt.

Ha a Nyugatnak és Oroszországnak nem sikerül megegyeznie, akkor még nagyobb válság jön. Oroszország nem fogja bevárni, hogy az erősebb Nyugat sarokba szorítsa őt. Ukrajnát akkor „megfojtják”, katonai segítség nyújtása esetén „szétverik”. Egy nagy háború romba döntheti egész Európát.

A feladat tehát a következő:

1) Becsületes és közös dialógust kezdve megbeszélni az elmúlt 25 év problémáit.

2) El kell ismerni, hogy van létjogosultsága a különböző értékrendszereknek.

3) Meg kell érteni, hogy a konfrontáció semmi jóra nem vezet sem Európa, sem Oroszország számára.

4) Vissza kell térni a közös európai térséghez.

Közös erővel sikerülhet Ukrajnát is megmenteni a további széthullástól.

Kár, hogy az Egyesült Államok célja láthatólag az, hogy minél mélyebb legyen a szakadék Európa és Oroszország között. Európának is új eszmére van szüksége, különben elkerülhetetlenül felerősödnek benne a régi törésvonalak, az ukrán válság démonai pedig az egész kontinensen szétterjednek.
Válasz erre 

kvadrillio 2015.03.14. 21:33:43

@kvadrillio: hmmm....ha AZ OROSZOK ÉS AZ USA KONFRONTÁLÓDIK, HÁBORÚZIK, EURÓPÁT FELROBBANTJÁK !!!!!
ennyike...:)
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 21:37:42

@torró:

"kicsit egyoldalúan kezelünk dolgokat, híján a racionalitásnak."
Így van, NATO tagként KGST-sként viselkedünk. Sehol nem szeretik az árulókat. Persze ha a románok megint pestig jönnének, akkor hogy rikácsolnánk hogy hol az amcsi tankok...
Válasz erre 

bölcsbagoly 2015.03.14. 21:39:59

@péklapát2: a fajtád miatt jöhetek az oláhok Pestig!
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 21:42:25

@kvadrillio:

Szeggyé gyóccert!
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 21:43:23

@bölcsbagoly:

A fajtád már kormányra is emelte azokat, Vitya vajdával az élen.
Válasz erre 

Tudományos libsizmus 2015.03.14. 21:46:05

@bölcsbagoly:
Várjál, magával is beszélget, ahogy szokta:)
Válasz erre 

Éhes ló 2015.03.14. 21:53:27

Úgy tűnik nem csak navracsicska vesztette el az eszét amióta komiszárrá vált, hanem a poster sem képes ellenőrzött és pontos forrásból tájékozódni.

A lufi kupkkadt mára.
A postnak vége.
Válasz erre 

kvadrillio 2015.03.14. 22:43:28

@péklapát2: Milyen érvek szóltak az orosz fűtőanyag-szállítás mellett? Miért velük szerződtek?

Az orosz fél gyárt ma ilyen üzemanyagot, a tervekkel és a gyártástechnológiával jelenleg csak ők rendelkeznek.

Korábban vetődtek fel aggályok a lehetséges amerikai beszállítóval is, osztja a nem orosz technológiával kapcsolatos félelmeket?

Butaság az az általános megközelítés, hogy orosz és amerikai technológia vagy orosz és nyugati technológia nem tud együttműködni. Számos jó példa van, francia, német cégek rendszeresen működnek együtt orosz cégekkel nukleáris energetikai projektekben, de más aktív együttműködések is vannak. Az üzemanyag-gyártás ugyanakkor egy speciális és érzékeny terület. A Westinghouse kazettáival komoly műszaki problémák voltak a cseh temelini reaktorokban: az üzem során normálisan fellépő igénybevételek hatására a Westinghouse kazetták elvetemedtek, úgy mondják ezt a szakmában, hogy kardosodtak, aminek következtében gondok voltak a szabályozó- és biztonságvédelmi rudak reaktorzónán belüli mozgásával, és az üzemanyag átrakások során is komplikációk voltak a kazetták kiemelésével. A csehek végül áttértek orosz üzemanyagra. Úgy tudom, az ukránoknál is voltak gondok a Westinghouse kazettákkal. A Westinghouse mérnökei nyilván módosítják a VVER-1000 reaktor kazettáinak tervét és ezt a tapasztalatot fel tudják használni, ha később úgy döntenek, hogy VVER-1200-hoz is gyártanának üzemanyagot. Egyébként az üzemanyag hatósági engedélyezése során többek között pont azt kell bizonyítania a szállítónak, hogy minden üzemi és tervezési üzemzavari igénybevétel elviselésére felkészítette a kazettát.

KÖSZIKE ! CSAK EZT AKARTAM HALLANI, OLVASNI !!!!!:o))))

Milyen érvek szóltak az orosz fűtőanyag-szállítás mellett? Miért velük szerződtek?

Az orosz fél gyárt ma ilyen üzemanyagot, a tervekkel és a gyártástechnológiával jelenleg csak ők rendelkeznek....

A Westinghouse kazettáival komoly műszaki problémák voltak a cseh temelini reaktorokban: az üzem során normálisan fellépő igénybevételek hatására a Westinghouse kazetták elvetemedtek, úgy mondják ezt a szakmában, hogy kardosodtak, aminek következtében gondok voltak a szabályozó- és biztonságvédelmi rudak reaktorzónán belüli mozgásával, és az üzemanyag átrakások során is komplikációk voltak a kazetták kiemelésével. A csehek végül áttértek orosz üzemanyagra. Úgy tudom, az ukránoknál is voltak gondok a Westinghouse kazettákkal. A Westinghouse mérnökei nyilván módosítják a VVER-1000 reaktor kazettáinak tervét és ezt a tapasztalatot fel tudják használni, ha később úgy döntenek, hogy VVER-1200-hoz is gyártanának üzemanyagot. Egyébként az üzemanyag hatósági engedélyezése során többek között pont azt kell bizonyítania a szállítónak, hogy minden üzemi és tervezési üzemzavari igénybevétel elviselésére felkészítette a kazettát.
.............taLÁN MÉGSEM LESZ ÚJRA CSERNOBIL ! :)
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 22:48:30

@kvadrillio:

Leszarom az üzemanyagot, lehetett volna más cuccal működőt is venni - mondjuk amcsit. Már ha egyáltalán kellett volna. Persze ott nem engetdék volna lenyúlni az összeg 99%-át.
Válasz erre 

kvadrillio 2015.03.14. 22:49:13

@Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény]: "Túl van lihegve ez a fűtőanyag kazetta kérdés."

TÉLLEG ??? MER TE MAJD, HA ATOMSZIVÁRGÁS LESZ A FEJEDRE TEKERSZ EGY VÍZES-LEPEDŐT ???? :o)))))
A Westinghouse kazettáival komoly műszaki problémák voltak a cseh temelini reaktorokban: az üzem során normálisan fellépő igénybevételek hatására a Westinghouse kazetták elvetemedtek, úgy mondják ezt a szakmában, hogy kardosodtak, aminek következtében gondok voltak a szabályozó- és biztonságvédelmi rudak reaktorzónán belüli mozgásával, és az üzemanyag átrakások során is komplikációk voltak a kazetták kiemelésével. A csehek végül áttértek orosz üzemanyagra. Úgy tudom, az ukránoknál is voltak gondok a Westinghouse kazettákkal. A Westinghouse mérnökei nyilván módosítják a VVER-1000 reaktor kazettáinak tervét és ezt a tapasztalatot fel tudják használni, ha később úgy döntenek, hogy VVER-1200-hoz is gyártanának üzemanyagot. Egyébként az üzemanyag hatósági engedélyezése során többek között pont azt kell bizonyítania a szállítónak, hogy minden üzemi és tervezési üzemzavari igénybevétel elviselésére felkészítette a kazettát.
Válasz erre 

kvadrillio 2015.03.14. 22:54:39

@péklapát2: JAHHH.....ÜKAPÁMNAK MEG HA KEREKE LETT VOLNA, TALICSKA LETT VÓÓÓNA ! :o)

egy ATOMREAKTOR...NEM HOMOKOZÓ !!!!

..bár a mai pártocskák szeretnek a témában úgy jáccadozni, mintha pisi-pogácsát gyártanának egy homokozóban a jáccótéren.......

nu, ezért is SÚLYTALANOK A TÖBBPÁRT ????-RENCER PÁRTOCSKÁI !!!!! HAHAHAAA.....:o)
Válasz erre 

Bambano 2015.03.14. 22:58:07

egyébként nem tudom, miért nem világos mindenki számára a helyzet. leszerződtünk az oroszokkal, pfuj pfuj magyarok.
idejött merkel, megegyeztek, hogy a siemensnek is csurranik meg cseppenik valami, most már minden rendben a németeknél pakssal kapcsolatban.

ennyike.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 22:59:24

@kvadrillio:

Nem, ez ellopott 3000 milliárd Ft. Semmi több.

És valóban súlytalan kispártocskák hazudnak maguknak 2/3-ot, választási csalással.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.14. 23:01:12

@Bambano:

Számodra. Meg a tartótiszted számára. Nekünk magyaroknak még nincs vége, lógni fognak a gazdáid, mint 56-ban.
Válasz erre 

Tudományos libsizmus 2015.03.14. 23:04:42

Úgy áll rajtatok libsik a "mi magyarok" rizsa, mint tehénen a gatya. Vegyétek már észre magatokat.
Válasz erre 

kvadrillio 2015.03.14. 23:05:02

A váci polgármester megfenyegette a gimnázium vezetőit, akik nem adják diákjaikat az állami ünnepségre

EZ...VISZONT MAGYARORSZÁG KATASZTRÓFÁJA !
AZ ILYEN FASZOMOKAT KI KELLENE UTASÍTANI AZ ORSZÁGBÓL !
Válasz erre 

Bambano 2015.03.14. 23:20:14

@péklapát2: bocs, funkcionális analfabétákkal nem vitatkozom.
Válasz erre 

JFK-alapítótag 2015.03.15. 00:38:07

MTI hír.
Egyiptom új fővárost épit.
Csak az maradt ki a hírből, hogy megújuló energiára alapozva.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.15. 04:35:19

@Bambano:

Jó, akkor magaddal ne vitatkozzál.
Válasz erre 

péklapát2 2015.03.15. 04:37:00

@kvadrillio:

Nagyon helyes, a nem magyar Orbán elvtárs öntömjénezéséhez ne használjanak fel biodíszletként magyar gyerekeket!
Válasz erre 

böIcsbagoly 2015.03.15. 08:34:16

@bölcsbagoly: Ne plasztikáld magad és ne diagnosztikálj hülyeségeket!
Válasz erre 

Tudományos Iibsizmus 2015.03.15. 08:35:20

@Tudományos libsizmus: Ellenben nekem a volt KISZ titkárnak jól áll most a konzervativizmus.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard