Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A közszolgák is mennek a levesbe?

A közszolgák is mennek a levesbe?

Tovább zsonglőrködik a kormány a közszférában leépítendők létszámával. Olyan nagy eltérések vannak a különböző nyilatkozatokban elhangzó létszámleépítések arányszámai között, hogy jó okunk van feltételezni: a kormány szándékosan akar zavart kelteni az érintettek között. Más kérdés, hogy ennek a létszámleépítésnek lenne alapja, ám a mostani már nem az első nagy nekibuzdulás, de a létszámcsökkentés helyett eddig csak a dolgozók száma növekedett.

168ora_hu.jpg

Kép: 168ora.hu

Hálátlan feladat a saját házad táján rendet rakni. Erre vállalkozik most a magyar kormány, ha hinni lehet Csepreghy Nándornak, a Miniszterelnökség helyettes vezetőjének nyilatkozata szerint a kormány. Főnöke, Lázár János már tavaly nyáron azzal riogatta a közszférában dolgozókat, hogy a kormány szigora rájuk is kiterjed, hiába kapják a feladatokat és persze a fizetésüket az államtól. Akkor azonban mindent elsodort a menekülthisztéria, a kormány sokat profitált abból, hogy kemény migránsellenes retorikájával visszaszerezte a rendpárti szavazók népes táborának szimpátiáját. Kár lett volna akkor egy ilyen népszerűtlen intézkedéssel rombolni a kormány hitelességét, hiszen a közszférában dolgozók lojalitása létkérdés a nehéz időkben egy kormány számára.

Most azonban már úgy tűnik, semmi és senki sem menthet meg első körben hatezer közszolgát a kirúgástól. Csepreghy szerint ugyanis februárban ennyi munkatárstól kell megszabadulnia az állami szférának. Egyelőre a minisztériumok és háttérintézményeik dolgozói retteghetnek, hiszen ebben a körben állítólag csak ők érintettek. Július elsejétől viszont a járási és a megyei kormányhivatalok álláshelyeinek 10 százalékát is lefaragnák, ami 3400 embert jelentene. A mostani kormányzati ciklus végére már 6 ezer embertől válna meg az állam, ami elég drasztikus leépítésnek számít még magyar mértékkel is.

A Fidesz kommunikációja azonban szokás szerint azonnal valami kis gyógyírt is kínált a mély sebekre. Csepreghy szerint ugyanis egyrészt nem biztos, hogy a leépítés álláshelyek elvesztését is jelenti, másrészt a költségvetést úgy tehermentesítenék, hogy az állami apparátus dolgozóinak egy részét átterelnék a versenyszférába. Nyilván ezzel a nehezen értelmezhető kijelentéssel hozható összefüggésbe Csepreghynek az a mondata, mely szerint ennél is nagyobb, akár 100-150 ezres leépítés is megvalósulhat, amennyiben az ország gazdasági teljesítménye ezt megengedi.

A kormány ezek szerint komolyan gondolja, hogy még ebben a parlamenti ciklusban meglódulhat annyira a gazdaság, hogy a versenyszféra felszívja az utcára került közszolgákat. A jelenlegi mutatók alapján ez a forgatókönyv igen nehezen képzelhető el, hiszen lassul a gazdaság, az uniós források nélkül pedig kifejezetten tragikus lenne az összkép. A másik fontos kérdés az, hogy azok a minisztériumi dolgozók, kormányhivatalnokok, akik eddig egy államgépezet akadozó, de azért biztonságot nyújtó struktúrájában szocializálódtak, képesek lesznek-e felvenni a versenyszféra tempóját.

Van persze sokkal rafináltabb megoldás is az államtól fizetést kapók radikális csökkentésére. Elképzelhető ugyanis, hogy komplett szakterületeket szerveznek ki a közszférából, így például privatizálhatják az egészségügy egyes intézményeit, vagy akár néhány kormányzati háttérintézmény neve végére odabiggyesztik, hogy kft, és innentől minden ott dolgozó papíron már a versenyszféra dolgozója lesz. Más kérdés, hogy hol van itt megtakarítás, de ez már legyen a kormány problémája.

Ezt a megoldást tesztelték már a közszolgálatinak nevezett MTVA esetében, amelynek műsorait sok esetben olyan külső beszállítók készítik, akik korábban az intézmény belsős dolgozói voltak, de egy leépítést követően papíron eltüntették őket az állományból, valójában azonban egy külsős cég alkalmazottjaiként ugyanott, ugyanazt a munkát végzik, mint korábban.

profession_hu.jpg

Fotó: profession.hu

Ezek a dolgozók a közszolgálati médiától ugyanakkor zsíros végkielégítéseket is kaptak, ami különösen megérte számukra azt, hogy fantomizálódjanak a kormánypropaganda gépezetében. A többi közszolga esetében is nagy kérdés, hogy mennyibe fáj majd az államnak 30-40 vagy akár 100 ezer ember kirúgása. A köztisztviselők és közalkalmazottak munkaviszonyának megszüntetése ugyanis sokkal drágább mulatság, mint mondjuk egy hatfős kft esetében. A számítások szerint az idén inkább vesztesége lesz a költségvetésnek abból, hogy útilaput kötnek több ezer köztisztviselő és közalkalmazott lábára. A létszámleépítés fokozataitól függ ugyanakkor, hogy jövőre lesz-e már kimutatható költségvetési haszna annak, hogy elküldenek ennyi embert.

Persze a kormány részéről talán nem is a takarékoskodás a legfontosabb cél. Lényeg, hogy mindenki összerezzenjen, még a mostaninál is jobban meg akarjon felelni főnökei elvárásainak. Ha a kollégák és az intézmények egymás mószerolásával lesznek elfoglalva a következő hónapokban, akkor még hatékonyabban lehet majd keresztülverni olyan intézkedéseket, melyek eddig esetleg fennakadtak egy-egy intézményen vagy hivatalnokon, akik a törvényességet fontosabbnak tartották a saját karrierjüknél. Ahogy egy dakota bölcsesség tartja: „Oszd meg a bölényhúst a népeddel, és uralkodj rajta, amíg a mócsingokon marakodnak a törzs tagjai.”

62 komment Tovább
A közszolgák is mennek a levesbe? Tovább
Facebook Tetszik
0
62 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége
  • A fordulat éve lehet Magyarországon 2025 A fordulat éve lehet Magyarországon 2025
  • Megpuhult a narancs Megpuhult a narancs
  • Ha már az oroszok a spájzban vannak, kínáld meg őket kolbásszal! Ha már az oroszok a spájzban vannak, kínáld meg őket kolbásszal!

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr688326356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vakuljmagyar 2016.01.28. 22:25:49

Te jó ég, mi a francot csináltak ezek eddig sok pénzért, ha most hirtelen feleslegesek lettek?
Válasz erre 

2016.01.29. 04:19:35

@vakuljmagyar: Megmondom én neked.
Ülnek az irodáikban és azon agyaskodnak, hogy s miképp lopják meg a dolgozókat, illetve hogy számoljanak el maguknak bugyuta indokokkal még több dellát.
Komplett szinteket kéne kirúgni felénk is.
Na meg portás is minek 3 db szerinted?
Válasz erre 

hívőlélek 2016.01.29. 07:16:16

Gyurcsány a hibás!
Válasz erre 

na4 2016.01.29. 09:50:05

Nem 100 ezer, hanem legalább 6x ennyi tintanyalót kell kirúgni. Ezek semmi érdemlegeset nem csinálnak, mint tonnányi papirokat pecsételgetnek és tologatnak egyik íróasztalról a másikra, ostoba és bürokratikus rendeletekkel vegzálják a gazdaságot, a vállalkozásokat, a polgárokat. A többiek tartják el öket. Ezért szemérmetlenül magasak az adók, ezért akadozik minden. Mielöbb ki kell rúgni öket és be kell vezetni az elektronikus, digitális államaparátust, ahol mindent el lehet intézni a neten néhány klikkeléssel. Lsd. Észtország, Dubai.
Válasz erre 

ulpius66 2016.01.29. 09:57:26

@na4:

Szerintem is igazad lehet, sokkal többet kéne kirúgni!!!

Persze a ballibsi bloggereket sem értem.....

Eddig azért sírtak, "hogy mennyi bürokrata van!! kirúgni őket""..meg "a gazdasági növekedés gátja a sok bürokrata!! kirúgni őket!!!!!!

Most, hogy a kormány elkezdte kirúgni őket, ugyanezek a ballibsi bloggerek: JAJJJJ, SZEGÉNY BÜROKRATÁK!!!! AZ A CSÚNYA ORBÁN MÉRT BÁNCSA ŐKET????
Válasz erre 

Kelly és a szexi dög 2016.01.29. 10:14:42

végre elkezdi valaki...
Válasz erre 

Kovi1970 2016.01.29. 10:15:29

@vakuljmagyar: kb ugyanazt mint a gyári munkások bányászok stb akiket csoportosan leépítenek.

@ulpius66: neked mindenki ballibsi aki nem a te hülyeségedet fújja?

@na4: ha nem debil fröcsögésbe csomagolnád a mondanivalód lenne mögötte értelme gondolat is. A bürokrácia tényleg ostoba és fojtogató itthon. Hihetetlen dolgokat látok és hallok első kézből. De a gond nem a közszolgák számával van. Ha ezek az emberek nem kapnak munkát akkor nem költik el a kiesett pénzüket arra amit a te megélhetésedet jelenti. Vagy arra mi más megélhetését jelenti aki majd a te megélhetésedre költi a jövedelmét. Gyanítom az észteknél is akadnak köztisztviselők szép számmal...

A kevés rossz dolgozó nem jobb mint a sok rossz dolgozó.

Személy szerint jobban érdekelne hogy mit tesznek a közigazgatás javítására. Az emberek kirúgásától ritkán lesz jobb egy vállalat. Magasak az adók de az hogy kirúgnak egy csomó embert nem jelenti hogy csökkenni fognak, hanem máshol folyik el.

"versenyszféra felszívja az utcára került közszolgákat.... nehezen képzelhető el, hiszen lassul a gazdaság". Elég sok helyen olvasom hogy a munkaerőhiány reális veszély, akár lassul a gazdaság akár gyorsul, egyszerűen a munkaerő határon túli mobilitása miatt.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.01.29. 10:16:40

@ulpius66: fideszpatkány létedre,most az egyszer igazad van.
Válasz erre 

Magentax 2016.01.29. 10:30:10

@Kovi1970: a versenyszférában úgy félnek a köz alkalmazottaitól, mint a tűztől. Lévén, hogy a köztudatban úgy él, ők nem csinálnak semmit, nem értenek semmihez.
Én sem tudom elképzelni, hogy aki huszonéve aktákat tologat, mit tudna kezdeni azzal, hogy nincs vége 4-kor a munkaidőnek, nem lehet egész nap bratyizni és kávézgatni, nem lehet 3 hétre szabira menni - és sorolhatnám.
Válasz erre 

komisz_kölök 2016.01.29. 10:30:43

Pl. hetfön megyek jogsit megujitani. Miert kell nekem egyältalän oda menni, sorban alni, bajologni, addig sem dolgozni? Bescan-elnem az orvosi papirt (vagy mondjuk az 5 perces, 7200 Ft-os vizsgalat eredmenyet az orvos is elküldhetne), küldök egy kepet, elektronikusan fizetek es postan megkapom a jogsit. Ennyi. Ehelyett fizetem az adombol a nenit, aki a pultban ül, es annyi a dolga, hogy atvegye a papirokat.

Software-t mindenhova. Kirugni öket, keressenek rendes munkat.
Válasz erre 

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.01.29. 10:38:20

@ulpius66: +1
Válasz erre 

Kovi1970 2016.01.29. 10:45:15

@Magentax: a minisztériumi köztisztviselők jelentős része nem "aktákat tologat", a többiek sem nem jobban, mint egy HR-es vagy pénzügyes egy hasonló mérető cégnél a versenyszférában. Van egy kis rálátásom mindkettőre, és elég sok mozgást látok, persze a jobbak esetében de oda vissza igaz (pl osztályvezető komoly múlttal a versenyszférában). Persze előny ha piacképes területen dolgozik az ember és a tapasztalatának megfelelő területen keres állást. Az hogy az önkormányzatnál 4-kor bezár az ablak nem jelenti azt hogy a közigazgatásban (sőt akár az önkormányzatnál) négyig dolgoznak. Ahogy a boltos sem addig dolgozik amíg lehúzza a rolót.

Sajnos azonban van a közigazgatásnak egy elég nagy része amelyik nem piacképes, pont azért mert ha az lenne akkor magáncégek csinálnák. Aki ezt az utat választja az cserében szerintem jogosan vár el bizonyos szintű biztonságot.

@komisz_kölök: tök jó amit írsz de a kettő nem ugyanaz. És tovább tart a "szoftver" beszerzése mint a kirúgás. Viszont hallottál már előbbiről?
Válasz erre 

Magentax 2016.01.29. 10:48:01

@ulpius66: szövegértésből csillagos ötös! Én nem látom sehol sírni a bloggert.
Vagy te csak a kijelölt részeket olvastad el és abból vontál le ilyen nagyszerű következtetést?

Amúgy a kirúgásokkal egyetértek de úgysem ez lesz, hanem (amit a cikk is valószínűsít) a bratyihaverok, rokonok számára privatizálnak és még zsírosabb cupákokat kapnak jópáran.
Válasz erre 

jet set 2016.01.29. 10:48:25

@vakuljmagyar: Aktákat tologattak. A múltkoriban be kellett fizetnem egy díjat az önkormányzatnál. Az első ember adott egy papírt, amivel el kellett mennem a 2. emberhez, aki kitöltött egy fizetési papírt, amivel a 3. embernél befizettem a pénzt, majd el kellett mennem a 4. emberhez, aki adott egy igazolást és egy másik papírt, majd vissza kellett mennem az elsőhöz a paksamétával. Így zajlik egy sima ügyintézés. Na, most ebből hány ember felesleges? Ha lenne egy normális számítógépes rendszer, akkor az egészet el lehetett volna intézni online, kártyás fizetéssel, időpontfoglalással, stb. De még így is legalább 2 ember felesleges volt a folyamatban. Csekkes fizetés esetén meg 3.
Válasz erre 

Magentax 2016.01.29. 10:55:28

@Kovi1970: nekem is van rálátásom, azért írtam, amit írtam. 5 évet húztam le a közigazgatásban több helyen is, de nem bírtam tovább. Azért b@sztatott a főnököm, mert dolgozni akartam.
Persze, mint mindenhol, itt is nyilván van kivétel - de a versenyszférában és a köztudatban ez rögzült.
Nekem elég versenyképes a végzettségem és gyakorlatom (BME informatikai mérnök, rendszergazda), de a állami múlt miatt elég nehéz volt visszatérnem a piacra.
Végül szerencsére sikerült...
Válasz erre 

Köldök_szösz 2016.01.29. 10:59:56

Így van! vissza a dohányzást a kocsmákba!
Válasz erre 

ulpius66 2016.01.29. 11:00:11

Kedves ballibsi kommentelők!

Nem tudom, hogy dicséretnek, vagy sértésnek vagyem, amikor "lefideszeseztek".....de ki kell, hogy ábrándítsalak benneteket, soha, de soha nem voltam fideszes, egyetlen szavazatot sem kapott tőlem a Fidesz soha! (ez persze olyan tény, amit csak egyes-egyedük én tudok.....)

Na, ez mindegy is.....nekem a MIÉP és most a JOBBIK jön be!!!! A JOBBIK rendezvényein vagyok ott, ha úgy tetszik az "ő szekerüket tolom" és persze rájuk is szavazok....

Az is persze tény, hogy a ballibsiket a szívemből útálom!!!!!!!
(gyengébbek kedvéért: a ballibsi politikusok, firkászok, bloggerek, kommentelők, szavazók azok, akik a Ballibsi Katyvasz pártjait támogatják, ...MSZP, DK, Együtt, PM, Liberósok és egyéb aberráltak....)
Válasz erre 

John Doe3 2016.01.29. 11:02:07

A helyes sorrend az lenne, hogy
-- átvilágítás
-- folyamatok racionalizálása
-- létszámleépítés
Miután az első kettőre sem képesség, sem akarat nem látszik, az esetleges létszámleépítés változatlan feltételek mellett csak a rendszer összeomlásához vezet. Ismerek pl. olyan okmányirodát, ahol 3 hónapra (!) adnak időpontot. Ha minden második embert elküldenek, akkor ebből hat hónap lesz.
Válasz erre 

komisz_kölök 2016.01.29. 11:05:37

@Kovi1970: igen. Ügyfelkapunak hivjak. Csak ezt meg nem tudja.
Válasz erre 

Kivlov 2016.01.29. 11:25:00

Csak kezdenék már végre a leépítéseket...
Válasz erre 

_droid_ 2016.01.29. 12:13:30

@John Doe3: 2 hete voltam okmanyirodaban, amikor megerkeztem reggel 8 korul, rengetegen voltak, de az osszes pultban ult is ugyintezo. az or vagy mi megkerdezte, mi kene, mutatta melyik gombot nyomjam a sorszamkiadon es milyen lapot kezdjek kitolteni. miutan atfutottam az urlapot, kb a nevemet sikerult felirni, mert 3 perc utan szolitottak. amig kitoltottem a papirt, az ugyintezo atvette amit vittem (maganokirat, neki nem volt meg korabban), mire befejeztem, o is elokeszitett mindent, nyomtatott, alairtunk, 15 perc mulva mentem dolgomra. elotte nap szoltam a meloban, hogy kesni fogok, de igy elobb beertem mint a tobbiek.
ezt nem pro vagy kontra irom a poszthoz, csak "ismerek olyan okmanyirodat" c. sztorija mindenkinek van.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.01.29. 12:20:10

A bürokrácia egy része gyakorlatilag olyan mint a közmunka, csak nem 4 éve, hanem inkább 40.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.01.29. 12:22:08

@John Doe3: "Ismerek pl. olyan okmányirodát, ahol 3 hónapra (!) adnak időpontot."

Akkor vazze keress másikat és foglalj oda időpontot.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.01.29. 12:25:08

Béna gyereknek anyja v****
Válasz erre 

ulpius66 2016.01.29. 12:30:19

Persze Szegedi kattingatós a saját portádon is söprögethetnél néha......

Mi a tökömet csinál a gazdid vezette város Önkormányzatánál több, mint 600 emberke.....

Gondolom ezek közül is el lehetne zavarni vagy 500-t......

Erről is szívesen olvasgatnék egy kis cikket!
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.01.29. 13:49:56

@ulpius66: Jaja, más szemében a szálkát, a sajátjában a gerendát se. Az még hagyján, hogy 600-an dolgoznak az önkorinál, de úgy anblok Szegeden - így v. úgy de - a foglalkoztatottak kb. 60%-a állami alkalmazott. És a "maradék" 40% közül is vannak akik valahogy az államhoz kotódnek. Na ez a kurvára ne mindegy.
Válasz erre 

Advanced Flight 2016.01.29. 14:26:20

A közszféra (legalábbis a központi közigazgatás) nagyjából úgy működik, hogy van 20 %, aki dolgozik, méghozzá sokat, mert a hülye helyett is ő végzi a munkát. A maradék 80 % egy része vezető, a többi pedig alkalmatlan. Na most, az alkalmatlanra érdemi munkát nem bíznak, viszont nem is rúgják ki, miért? Hát mert neki van ideje (munka híján) az önfényezésre, főnökkel bratyizásra, seggnyalásra, értekezleteken vigyorgásra. Tehát ő kapja a címeket, célfeladatot, bizottsági helyeket, ami mind-mind pénzt jelent, a 20 % meg túlórázik (persze ingyen), stresszel, és kapja a lebaszást.
Most találjátok ki, gyerekek, hogy kit küldenek el egy leépítéskor: a főnököt, a csicskáját, vagy a láthatatlan, ámde érdemi munkát végző dolgozót? Igen, nyert.
Válasz erre 

élhetetlen 2016.01.29. 14:48:28

@na4: @ John Doe3: Elképesztő, mikor azok osztják az észt, akiknek nincs. Hogyan képzeled? Januárban elkezdik a kirúgásokat, nyáron folytatják, és közben csettintenek egyet, és üzembe állítják a digitális államapparátust? Tudod, hogy egy országos cégnél csak egy számlázási rendszer lecserélése minimum három év előkészület, és akkor még bukhat is? Nem tudod. Az itt megjelenő hozzászólások között egy értelmes volt, John Doe-é. Nem vagyok biztos benne, hogy érted a problémát, de próbáld meg megérteni. Nem célravezető adott folyamatokat a végéről visszafele csinálni, mert abból káosz lesz.
Válasz erre 

élhetetlen 2016.01.29. 15:03:54

@Advanced Flight: Ez már csak szórakoztatás részemről. Ilyen a világ, és ha azt hiszed, hogy ez csak a közigazgatásban megy így, akkor tévedsz. Versenyszféra, multi, ugyanígy megél az az ember, aki kap egy levelet, tovább küldi húsz embernek, a visszaérkező válaszokat tovább küldi a húsz embernek, stb. Egyszer visszaírtam neki, hogy légy szíves, csak akkor írj, ha van valami info is a leveledben. Kiemelt menedzserként él a cég tudatában. Persze, megszületett a szakszó is erre a jelenségre, „forvardololó” menedzser. Semmi hozzáadott érték. Az a főnöke, aki ezt a jelenséget megcímkézte, már nincs a cégnél, de az ember, és jó pár társa még igen.
Válasz erre 

Advanced Flight 2016.01.29. 15:27:10

@élhetetlen: és ha azt hiszed, hogy ez csak a közigazgatásban megy így, akkor tévedsz.

Én nem hiszem azt, van versenyszférás ismerős, ugyanezt meséli. Havert felveszik 10x bérért, semmit nem csinál, de ő jár csocsózni a főnökkel, nem a csinovnyik.
Tkp. nem is ítélem el annyira ezeket a heréket, ők csinálják jól. Ha erre igény van, miért is ne használnák ki? Biztos jobb társasági emberek, mint én. Agyfaszt kapnék, ha a szabadidőmben a főnökömet kéne szórakoztatnom.
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 15:37:26

Első körben a sok retkes adócsaló, minimálbérből Hawaii-on telelő kisvállalkozót kéne pinánrúgni, oszt hirtelen akár háromszor ennyi közszolgát is el lehetne tartani.

Kérdezném a sok okostól, hogy amikor pl. lakást bérelt akkor kért számlát is a tulajnak fizetett lóvé után, vagy az oldjuk meg tutiba, mert úgy olcsóbb verziót választotta.
Gázostól kértél számlát, köcsög? Villanyásztól? Autószerelőtől?

Igazi NER kompatibilis féreg a magyar, akit a függönymögöttbújkálógeci éppen kijelöl annak a torkát akarja átharapni, miközben pontosan ugyanolyan semmittevő csaló mint akit éppen szid.
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 15:41:04

@Magentax:

Négykor. Aha. Látszik, hogy lövésed nincs a közszféráról. Négykor onnan csak a vezetők mennek haza, akik a munkát végzik azok 6-7-8 előtt nem nagyon szabadulnak.
Rémlik a köcsög aki éppen ki akarja rúgni őket? Egy éve bevezette a 18 óráig tartó munkaidőt, egyik seggfej vállalkozó sem háborgott akkor miatta.
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 15:42:53

@komisz_kölök:

Egy nap? Azta. Az utolsó előtti megújításra vagy hét nap ment rá, és több mint egy hónap volt az átfutási idő.
Válasz erre 

csak egy néző 2016.01.29. 15:46:16

Arccal a teljes foglakoztatás felé!!!!

"hogyha a gazdasági növekedés úgy folytatódik, ahogy az elmúlt éveknek a száma ezt a számot előrevetítheti, akkor ennek a politikai ciklusnak a végéig nagyjából 100-150 ezer fővel csökkenhet az államigazgatásban dolgozóknak a létszáma."

„Orbán Viktor: 2018-ra teljes foglalkoztatást szeretnénk elérni Magyarországon."

Hajrá elvtársak: DDD

i.ytimg.com/vi/8hwJ4Wx_XYo/hqdefault.jpg
Válasz erre 

csak egy néző 2016.01.29. 15:53:24

Ja és még valami. A kormányhivatalokban, okmányirodákban átlagosan 10 ablak közül 3-5 működik. Már reggel 7-kor lehet sorba állni, hogy a 8-órás nyitáskor jusson sorszám XXI. században.
Bravó.
Válasz erre 

élhetetlen 2016.01.29. 15:54:22

@Advanced Flight: Jó, félreértettem a hozzászólásodat (vagy csak az adott esetről szólt), OK, akkor egyetértünk. Én is inkább dolgoztam, mint helyezkedtem, de én is belátom, hogy az is egy képesség, ugyanúgy, mint az én munka szeretetem, és munkabírásom. Ők abból élnek, én másból. (egy kicsit off, én megértem azokat is, akik a szépségükből élnek meg, ugyanolyan adottság, mint az okosság).
Válasz erre 

élhetetlen 2016.01.29. 16:03:25

@nemecsekerno_007: Ja, ha bent lakom a Körtérnél, és ott sok a bejelentkezési várakozási idő, akkor keressek valahol a külvárosban kevéssé leterhelt okmányirodát, és menjek el a világ végére, ha képes vagyok rá, ha nem? Okos ötlet. Mindent megoldottál.
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 16:05:23

@csak egy néző:

Foglalj az interneten.
Isten hozott a XXI. században.
Válasz erre 

csak egy néző 2016.01.29. 16:26:53

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
Waoooh okostojás, figyelj csak, ha ma akarsz bejelntkezni egy okmányirodába, lejárt jogsi cseréjére, nézd csak mit ír ki a internetes foglalás.
"Tisztelt Ügyfelünk! Az aktuális hét (2016.03.06. - 2016.03.12.) sajnos már nem tartalmaz lefoglalható időpontot. Kérjük, válasszon egy másik hetet ügye elintézéséhez, vagy előzetes időpontfoglalás nélküli ügyintézés érdekében vegye fel a kapcsolatot az Ön által választott okmányirodával.'

Március 12-ig esélyed sincs.
Isten hozott Magyarországon a XXI. századdban.
Válasz erre 

_droid_ 2016.01.29. 16:27:11

@élhetetlen: hat az en peldam konkretan budafoki 59 volt, az talan nincs olyan messze neked sem, tudom ajanlani.
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 17:08:53

@csak egy néző:

Azta. Te direkt csinálsz hülyét magadból? Jól megy.

Átlagosan 2 hónappal korábban kapok értesítést, hogy lejár a jogsim, vagy valamelyik autóm forgalmija. Ha megkaptad te is megérdemled ha megvárod a lejáratot, ha nem annyi agyad, hogy megkaphasd, akkor lépj be a XXI. századba.

Isten hozott a XXI. században, ha nem tudod használni, ne okostojásozz mert mint mondtam, csak magadat égeted.

2:0 ide.

Van még kérdésed? Szívesen segítek, hogy felzárkózz a XXI. századhoz.
Válasz erre 

élhetetlen 2016.01.29. 17:14:59

@_droid_: Ezek szerint neked egyszerű az élet, nekem nem. Bementem először a bocskaira, roki kártyát megújítani, mert akkor még úgy tudtam, hogy végleges, csak új fénykép kell. Ott már tudták, hogy bütymeg van, nem kellet sorba ülnöm, állnom, adott ablak soron kívül, közölték, hogy ez a papír már nem jó. Vigyem be az összes zárójelentést. Két hét múlva bevittem, közölték, hogy ez már nem jó, mert a múlt héten megváltozott a rendelkezés, most menjek el a körzetihez, töltsön ki egy rokkantosítási papírt, miközben arról szó sincs, mert előbb hoztak rendelkezést, mintsem kreáltak volna egy űrlapot erre a célra. Ehhez hozzájön, hogy a körzetim annyit tud a lábam állapotárol, hogy amig a szakellátást kaptam, addig ő írta a táppénzes papírt. A körzeti papírjával mentem a budafokira, ott már végig kellet ülnöm a sort, ez volt a negyedik utam, beadtam a papírt. Aztán majd, valamikor kapok egy papírt, hogy mikor menjek a bizottság elé. Most képzeld el, hogy tudják, hogy kinek van roki kártyája, (mert azt mondják, nem tudják), akié lejár, azt értesítik, hogy menjen a bizottság elé, mert ugye a sok csaló. Ez egy út lett volna. Most mondd meg, ezen a folyamaton hogyan segít az, ha leépítenek x dolgozót? Nem foglalkoznak a folyamatokkal, ajánlom figyelmedbe @ John Doe3 hozzászólását, az volt eddig az egyetlen értelmes.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.29. 17:16:55

Hihihi.. ebbe buknak bele a fidesznyikek. Várom már mikor borítják meg a nyugdíjfolyosítót és gond legyen a nyugdíjjal, mint a közszolgák bérével. Máris vesztettek többszázezer szavazatot.
Hajrá Lázár! Előre a fidesz leváltásáért!
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.29. 17:21:21

@élhetetlen: Hehehe itt a példa. Mivel azok nem tudták elvégezni a felülvizsgálatokat akikre 2012-ben ezt bízták, ezt a feladatot megkapta a nyugdíjfolyosító. Hajrá, borítsák csak meg azt az ágazatot.
Nincs senki aki szólna, a Lázárnak, hogy egy biztos pont volt ebben az országban, hogy kimegy rendesen a nyugdíj?
Tudják ezek mivel játszanak? Nem megy ki a nyugdíj, akkor még a pénzpiacok azt fogják hinni, hogy Magyarországnak likviditási gondjai vannak. Tudják mi lesz ennek a következménye?
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 17:26:05

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:

Ne örömködj, ezt mindenki megszopja. Te is. Valahol már leírtam, ha akarod megkeresed:

A fideSS jelenleg az állami feladatok kiszervezését készíti elő saját kis KFT-kbe. Ha leváltódnak, akkor a kikerülhetetlen, gondosan összeválogatott fizetős bulik az ő kezükben vannak, nem tudod kikerülni a hányadékokat akkor sem ha orbán már a rácsosban nyáladzik. Ha maradnak, akkor a pénzkereset akkor is az övék, pluszban rabolnak tovább újabb négy évig.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.29. 17:26:40

@na4: "Mielöbb ki kell rúgni öket és be kell vezetni az elektronikus, digitális államaparátust, ahol mindent el lehet intézni a neten néhány klikkeléssel."
Te mekkora fasz vagy! A MÁK bérrendszert cserélt csak és mi let belőle? Ja és hogy is elektronizálod 2.7 millió nyugdíjas aktáját, amelyek átlag kb 100 oldalt tartalmaznak? Hogy is írod meg ehhez a teljes körű számítógépes rendszert? Neked haver fogalmad sincs az informatikáról. Ja és ha mindezt meg is csinálod, akkor pont a nyugdíjasok azok ugye, akik a falujukban az internetre felcsatlakozva, a laptopjukról bejelentkeznek az ügyfélkapuba és elküldik elektronikusan mi a gondjuk?
Te tényleg ennyire hülye vagy?
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.29. 17:28:09

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: lett..
@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Sajna ebben igazad van.
Válasz erre 

élhetetlen 2016.01.29. 17:34:10

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Ja, valami működik, hogy mi nem, az nem számít. Ha te el tudtál intézni valamit, akkor ez a XXI. század, és akinek nem megy valami, az hülye. Az, hogy a jogsi, forgalmi, és az útlevél működik, egy dolog. Aztán próbáld meg azt, amit én, a roki kártyával, amikor megpróbálod telefonon megkérdezni, hogy mi kell hozzá, a központos kapcsol, aztán a vonal bont, mert nem veszik fel, aztán újra, aztán a központos közli, hogy nem érdemes újra próbálkozni, mert úgy sem veszik fel. Már valakinek leírtam, hogyan volt négy utam ahhoz, hogy beadjak egy papírt. De biztosan csak hülye vagyok, vagy nem élek a XXI. században. Ez az a szűk látókör, hogy átmentél a zebrán, és átértél, te tudod, hogyan kell. Akit a zebrán elgázolnak, bár szabályosan közlekedett, az biztosan egy balf@sz. Ennyi.
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 17:42:13

@élhetetlen:

Valamit benéztél. Sehol nem mondtam, hogy minden tökéletes, bódottá, Hawaii.
Amit írtam az okostóninak, azt mind kikerülhette volna, ha tudja is használni a világot, nem csak együtt béget a trendi tömeggel, akik felső vezényszóra éppen a közszolgákat szidják.
Ha figyeltél volna, azt is felvéstem a kalendáriumba, hogy a jogsim cirka 7 nap alatt lett megújítva, tehát nem újdonság az amit te is átélsz.
Ez van. Ha nem lenne fideSSjobbik önkény, valószínűleg jobban állnánk már internetes ügyintézés terén, így azonban ez van, ezt kell szeretni, a fideSSgörények és gecivezérük szarik az emberekre, baromira nem érdekli őket sem a te, sem az én kényelmetlenségem vagy nyomorom.
Ez egy ilyen világ lett, ki-ki vérmérséklete szerint tapsol vagy anyázik.
Válasz erre 

Pásztor Miklós 2016.01.29. 17:46:04

Ugye akkor a bürokrácia csökkentés jegyében, a Magyar Nemzeti Bankot is beolvasztják a Nemzetgazdasági Minisztériumba?
Válasz erre 

élhetetlen 2016.01.29. 17:47:40

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Nem tudják, mivel játszanak, nem is érdekli őket. Azt látják, hogy a legszemetebb dolgok is átmennek. Eddig minek a következménye érdekelte őket? Nem vagyok optimista, nő a népszerűségük, elég a lózung, nem számít a tett.
Válasz erre 

élhetetlen 2016.01.29. 17:52:53

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: Igen benéztem, csak erre írtam. KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 17:08:53 .
Bocs!
Válasz erre 

csak egy néző 2016.01.29. 18:01:17

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
Köszi nagy tudású barátom a felvilágosítást. Sokat tanultam tőled.
De most képzeld el, hogy ez a jogosítványos csak példának szántam és képzeld, most megpróbáltam időpontot kérni elveszett személyi igazolvány pótláshoz, amit ugye már csak nem tudható 2 hónappal előre, hogy el fog veszni és mit ád a teremtő, ugyan így ezt a szöveget írta ki:
""Tisztelt Ügyfelünk! Az aktuális hét (2016.03.06. - 2016.03.12.) sajnos már nem tartalmaz lefoglalható időpontot. Kérjük, válasszon egy másik hetet ügye elintézéséhez, vagy előzetes időpontfoglalás nélküli ügyintézés érdekében vegye fel a kapcsolatot az Ön által választott okmányirodával.'

Akkor, most, hogy is van ez a XXI. magyar század?
Lehet, ha mind a 10 ablakhoz jutna ügyintéző, akkor tán jobban menne a dolog?
De gondolom Lázár, Arogán, Csepreghy minisztériumában nincs emberhiány.
Akkor most hogy áll az eredménylista?DDD
Válasz erre 

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.01.29. 18:32:50

@csak egy néző:

Örülök, hogy taníthattalak.

Szólj ha valami újból nem megy, de szerintem a (dili)flepnit elsőként a zsaruknál kell bejelenteni, oszt utána újat kérni az okmányirodában. Szóval ez sem nyert.
3:0
Van még kérdés?
Válasz erre 

csak egy néző 2016.01.29. 18:39:23

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye:
Így igaz, bejelented a zsaruknál és kérhetsz időpontot interneten is és megkapod ezt a dumát, úgy, hogy ügyesen csúsztatsz.
De nincs több kérdésem.
Válasz erre 

sutyerák 2016.01.29. 19:30:16

akik az EU-s pénzekkel foglalkoztak,akik az adózással,akik földügyekkel.
ők számíthatnak selyemzsinórra
Válasz erre 

2016.01.29. 20:48:12

Kíváncsi vagyok, azok mit dolgoznak, akik szerint a közalkalmazottak munkája szart sem ér.
A sok idióta, aki a közszolgákon akar spórolni, esetleg elgondolkodhatna azon, hogy a politikiai korrupció, a fideszes szabadrablás évente sokkal nagyobb kárt okoz az országnak, mint amennyi az összes közalkalmazott bére.
Válasz erre 

na4 2016.01.30. 00:51:25

@Kovi1970: Mi volt ebben a debil fröcsögés? De hogy te egy teljes közgazdasági debil vagy, az biztos.
Válasz erre 

na4 2016.01.30. 00:55:19

@élhetetlen: Édes Istenem, úgy látom a te naptáradban még 1216. január 30-a van.
Válasz erre 

na4 2016.01.30. 00:58:22

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Scan-nelésről, OCR-ről, ORACLE-ról még nem hallottál baromarcú? De úgy látom nálatok is még csak 1216.január 30-át írnak.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.31. 18:28:00

@na4: Mi van baromarcú? Olvastál valamilyen számítástechnikai újságot és azt hiszed értesz is hozzá? És a kb 400 ezer programsornyi folyosítási rendszerhez, amely főképp pakolt decimális aritmetikát használ, ami nincs másik gépeken, ugyan hogyan illeszted ezeket? Hogyan amikor ezeket a programokat 25-30 éve írták direkt eltolásokat használva számítva a pakolt decimális aritmetika adathosszaira?
Egyáltalán tudod mi a pakolt decimális szám?
Mi van? Installáltál egy Windows, felkonfiguráltad a wifi routeredet, meg írtál egy SQL-t és azt hiszed rögtön informatikus vagy?
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.01.31. 18:29:57

@na4: Ja és arra persze nem válaszoltál, hogy mivel a vidéki, idős nyugdíjasok továbbra is papíron fognak mindent beküldeni, marad ám a papír, te ostoba!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard
Mobil