Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Négy dolog, melyekkel számolnunk kell, ha végleg az oligarchák kezébe kerül Magyarország

Négy dolog, melyekkel számolnunk kell, ha végleg az oligarchák kezébe kerül Magyarország

Mészáros Lőrinc ásványvizét isszuk, Csányi Sándor sertéshúsát esszük, Matolcsy Ádám újságját olvassuk, Garancsi István építi a középületeinket, útjainkat, Andy Vajna tévéjét nézzük, vagy az ő kaszinóiban játsszuk el a pénzünket. Már most is ez a helyzet, ám – ahogy az ősi dakota bölcsesség tartja – mindig van rosszabb. Ha ugyanis 2018-ban Orbán Viktor felhatalmazást kap a választóktól arra, hogy folytassa azt, amit eddig csinált, akkor a kormányhoz kötődő oligarchák cégei teljesen megszállhatják a hétköznapjainkat. A gyorsan tollasodó nemzeti burzsoázia tagjai ugyanis egy harmadik kormányzati ciklus alatt teljesen feloszthatják egymás között a hazai piacot. Lássuk, milyen világ vár ránk, ha ez bekövetkezik!

24_16.jpg

Fotó: 24.hu

1. Élni és nem hagyni élni. A rendszerváltás után jellemző volt az a gyakorlat, hogy a különböző kormányokhoz közel álló vállalkozások kedvezőbb helyzetbe kerültek az állami tendereken, ám mindig ügyeltek arra is, hogy a másik táborhoz húzó cégek se maradjanak megrendelések nélkül. Csányi Sándor például jobboldali oligarchának számít, ám korábban támogatott baloldali sajtóorgánumokat, felvett a cégeihez olyan munkatársakat, akik szocialista kormányokban viseltek tisztségeket. A Gyurcsány-éra alatt pedig Simicska Lajos vállalkozásai is kaptak állami megrendeléseket, igaz, közel sem annyit, mint az első Orbán-kormány idején. Ezt a gyakorlatot írta felül 2010 után a Fidesz két kormánya, vagyis maximum olyan üzletemberek kaptak lehetőséget vagyonuk növelésére, akik alkut kötöttek a regnáló hatalommal. A jelenlegi kormány nem is igazán tagadja, hogy célja az ellenzéki pártok gazdasági hátterének ellehetetlenítése, így nem számíthatnak kegyelemre azok, akikre továbbra is balos vagy liberális címkét ragasztották Orbán emberei. Ez egy olyan torz nemzetgazdasági struktúrát hoz létre, amelynek következményeit a következő pontban taglaljuk.

origo_22.jpg

Fotó: origo.hu

2. Sok az eszkimó kevés a fóka. Az Orbán-kormány üzenete így röviden annyi a vállalkozói szférához, hogy belőled is lehet milliárdos, ha beállsz közénk, és mi is hasznát látjuk a gazdagodásodnak. Ennek a felfogásnak a mintapéldánya a felcsúti gázszerelőből lett nagyvállalkozó. Mészáros Lőrinchez lényegében tapad a pénz, mióta Simicska Lajos, korábbi pártpénztárnok, főoligarcha, gazdasági háttérember összeakasztotta a bajuszt egykori barátjával, Orbán Viktorral. A Fidelitasban szocializálódott ifjú fideszesek így már nem a bugris vidéki vállalkozót látják Mészárosban, hanem Orbán Viktor bizalmasát, aki csak ránéz egy zsíros vállalkozásra, és egy szempillantás alatt az övé is lesz. Ha ilyen könnyű meggazdagodni egy országban, akkor ne legyenek kétségeink, hogy egyre többen tolonganak majd az állami csecs körül, hogy részesüljenek az adományokból. És ahol túl sokan lökdösik egymást a zsíros falatokért, ott néhányan éhesek maradnak. Ennek következménye a következő pontunk.

index_101.jpg

Fotó: index.hu

3. Holló a hollónak kivájja a szemét. Miért ne rúgna bele valaki abba, aki a sorban előtte áll, ha látott már arra példát, hogy ezért senki sem bünteti meg. Az Orbán-rendszerben most még nagyon ügyelnek arra, hogy viszonylag arányosan osszák el saját embereik között a különböző területeket, ám előfordulhat, hogy valakik háttérbe szorulnak, és revánsot kívánnak venni ezért saját táboruk tagjain. Nagyban ilyen volt a G-nap, amikor Simicska Lajos kiesett a pikszisből, mert nem értet egyet a harmadik Orbán-kormány irányvonalával, kicsiben pedig helyi szinteken fújnak egymásra fideszes orientáltságú vállalkozások, mert meg kell osztozniuk valakivel a zsákmányon, noha sokkal nagyobbat lehetne kaszálni az ügyleten, ha nem lenne konkurenciájuk. A könnyű meggazdagodás ígérete vonzza ebbe a táborba azokat a vállalkozókat, akik ezért nem is a rátermettségükkel, üzleti érzékükkel, szakmai teljesítményükkel szereznek előjogokat, hanem politikai nyomulásukkal, így sokszor olyanok szenvednek hátrányt az üzleti életben, akiknek minden adottságuk meglenne egy jó vállalkozást felépíteni, korrupció nélkül gyarapodni, munkahelyeket teremteni. Közülük sokan végül külföldön próbálnak szerencsét, és ott kamatoztatják a tehetségüket.    

241_6.jpg

Fotó: 24.hu

4. Kéz kezet mos. Azonban nem ez a legrosszabb abban a tendenciában, hogy politikai alapon szerveződik a nemzeti burzsoázia. Azok az oligarchák ugyanis, akik deklaráltan a kormánypárt holdudvarához tartoznak, nem csupán az állami pénzek elosztásánál jutnak előnyökhöz, hanem védelmet is kapnak az olyan ellenőrző szervektől, melyek feladata az összejátszások, kartellezések, korrupciógyanús ügyletek feltárása lenne. Egyes területeken olyan monopóliumok alakulnak ki, melyek egy jól működő versenyhivatal esetében nem történhetne meg. Jó példa erre a Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe tartozó médiabirodalom túlsúlya a piacon. A felcsúti polgármester és vállalkozó cége ugyanis dömpingszerűen vásárolta fel a vidéki napilapokat, így lényegében egyeduralkodó lett a megyei sajtó területén. Erősen torzítja a magyar médiapiacot, hogy a kormány gigantikus összegű hirdetésekkel támogatja a hozzá közel álló sajtóorgánumokat, így azok eredményei nem attól függenek, hogy jó újságot, rádiót, televíziót működtetnek-e, hanem, hogy hirdetnek-e náluk kormányhoz közeli cégek, vagy közvetlenül maga a kormány. Azok, akik közvetlenül a piacról akarják finanszírozni a vállalkozásukat, vagyis eladható sajtóterméket készítenek, illetve piaci szereplőktől kapnak hirdetési megrendeléseket komoly hendikeppel indulnak Mészáros Lőrinc Habony Árpád Vagy Andy Vajna médiaérdekeltségeivel szemben. Ugyanezek a tendenciák érvényesülnek más területeken is, így veszíti el a jelentőségét a minőség, és lesz meghatározó a gazdaságban a politikai lojalitás. És ez a tendencia csak felerősödhet, ha 2018-ban Orbán Viktor kormányának és a hozzájuk kötődő oligarcháknak szavaznak bizalmat a magyar választók. Mert, ahogy egy egészen friss dakota közmondás tartja: „Csak egyszer kell felülnöd a felcsúti kisvasútra, és máris érteni fogod, mit jelent, az a magyar mondás: Ha van elég pénzed, megvalósul a legnagyobb képtelenség is.”

 

  

267 komment Simicska Lajos Közéleti ketrecharc Tovább
Négy dolog, melyekkel számolnunk kell, ha végleg az oligarchák kezébe kerül Magyarország Tovább
Facebook Tetszik
0
267 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése
  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5912704855

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tüntetésekből mi a helyes továbblépés? 2017.08.02. 08:12:19

A tüntetésekből a helyes továbblépés az, hogy egy olyan pártot kell alapítani, ami a párthatalommentes demokrácia megteremtésének a célját tűzi ki, aztán indulni a választásokon és megnyerni azt. Orbánék is így csinálták. Nincs ebben semmi lehetetlen...

Trackback: Kétfarkú Kutya Párt teszt és bukta 2017.08.02. 08:11:45

"Leteszteltük a Kétfarkúakat és megbuktak. Nem értik a humort csak a sajátjukat és nem valódi demokráciát akarnak, hanem ugyan ezt mint a mostani, csak más szereplőkkel." - Több mint négy év után a Szórakoztató Erkölcstan blog törölte kedvencei közül...

Trackback: Tetemet marketing célra 2017.08.02. 08:11:14

Pap mondja egy Iron Maiden heavy metal rajongónak, akinek Eddie van a pólóján: Nézd fiam, undorító és ocsmány, hogy a kedvenc együttesed egy tetemet használ marketing célokra.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

Peetee 2017.08.01. 10:08:01

Tisztán az orosz minta. Ott ~10-12éve tart ez a folyamat, érdemes picikét utána nézni/olvasni, nem zsákbamacska. A lakosság 0,01%a birtokolja a javak 90%-át. Egy szűk csinovnyik réteg dörgölőzik, de a lakosság 90%a jóval az elvárható életszínvonal alatt él...inkább tengődni kénytelen. Kell-e ez nekünk?
Válasz erre 

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.08.01. 10:38:39

"belőled is lehet milliárdos"
Aha. Kiből lett milliárdos a felcsúti szomszédon kívül? A többiek eleve vagyonos emberek voltak és úgy gazdagodtak tovább az államilag szervezett lopásokkal...
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.01. 15:23:51

Jéééé, kedd van :)
Válasz erre 

kószák egyike 2017.08.01. 22:56:36

@Online Távmunkás: Jaja ott van pl Habony Árpi is vagyonos volt, kurva gazdagon törölgette a koronát...ne vicceljünk már. Akármilyen vak fidesz hívő is valaki azért látnia kellene a szart ami bűzlik.
Válasz erre 

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.08.01. 23:14:31

@kószák egyike: Én arra gondoltam, hogy hiába ugrál a másfél millió fideszes, nem lesz bárkiből milliárdos, csak a szűk körből és ott is sokan csak strómanok vagy a pénz egy részét leadják a kápónak...
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.01. 23:24:23

Most szívem szerint Gyurcsányoznék egyet, hogy mindez a valóban áldatlan állapot miért is állhatott elő, de észből élünk, így nem teszem. Ha valamibe belebukik a Fidesz, akkor ez lesz az. A szakpolitika számomra 10-ből 6-szor elfogadható, de ez a korlátokat nem ismerő gátlástalan gazdasági mutyi már régen nem az.
Válasz erre 

tireless treehugger 2017.08.01. 23:30:09

Az lesz ami most van, mert már sok éve oligarchák kezében a gyeplő. Előtte is jelentősek voltak viszont a NER-en keresztül a kormány és a parlament teljesen kiszolgálja őket, ellenvetés nélkül és rekordsebesen megy át. Nem véletlenül gyorsult fel az elvándorlás, oké tudom már visszafelé jönnek, mondjuk múlt pénteken beszéltem egy magyar lakásügynökkel szerinte pánikszerűen jönnek kifelé, de ő biztos nem olvasta a központi hírdetményt, talán még szurkol is orbánéknak annyit keres az ügyön..

Szóval semmi változás, folytatódik.
Válasz erre 

tireless treehugger 2017.08.01. 23:36:33

Hey birca!!, elaludtál???, hol marad a szokásos libsik ígymegúgy duma?, esetleg öntudatra ébredt a "birca mélyelemző" script és már nem hajlandó hülyeségeket posztolni????
Válasz erre 

Történelemtanár_ 2017.08.02. 00:39:27

Már az oligarchák diktálnak. Minden kulcspozíció és erlőforrás - eszköz a 10-15 legnagyobb oligarcha kláncsalád kezébe került Magyarországon. Jól teszik hogy élnek vele. Ha senki nem bánja miért ne tennék?
Válasz erre 

Pop40 2017.08.02. 01:41:44

Helytálló. A fideszes csürhe tönkrevágja az országot. Ha az eu sok lóvét ad, és a nemzetközi környezet kedvező, akkor lassabban, ezek nélkül igen gyorsan.

Öröm az ürömben, hogy ezt legelőször a fidesz agyhalott, zömmel vidéki, zömmel 60+-os szavazói fogják megszívni.
Válasz erre 

Pop40 2017.08.02. 01:45:04

@Zsoltbacsi:

Habony épp a szokott nyári kokópartiját tartja Ibizán, és ezért nem kaptatok útmutatót, vagy mostanra már kifogytak a hazugságok, és meg se próbáljátok cáfolni a posztot? :-)
Válasz erre 

Jóska Pista 2017.08.02. 03:44:13

Egyszerűen nem érdekli már őket, mit béget a sok birka. Megszerezték a lét, kulcspozícióban saját emberek, a maradék uniós pénzt még lenyúlják, aztán utánuk az özönvíz.
Azon a piacon, amit már ők uralnak, nem lesz ellenfél, egyszerűen a nagyságuknál fogva. Jó ideig.
Válasz erre 

2017.08.02. 05:26:27

Ügyes ez a Viktor, korszakos politikus, ahogy Putyin is az oroszoknál. Becsatornáznak minden pénzt a párt-államba, leuralnak minden életviszonyt, megkerülhetetlenek a gazdaságban, médiában, politikában, EU-s pénzek felhasználásában. Totálisan lefedi a párt, az állam és a gazdasági holdudvar a teljes magyar társadalmat. Aki nem akar így élni, annak egy megoldás van, irány külföld, amíg nyitva vannak a határok.
50 év múlva ugyanúgy iskolában történelemórán tanítják majd ezt az putyini erős vezető kultuszra épülő oligarchás párt-állami berendezkedést, pont mint az olasz fasizmust, a szovjet tervgazdálkodást.
Válasz erre 

nu pagagyí 2017.08.02. 05:40:13

Ahogy látom, a magyar nép soha nem fogja átugorni a polgárosodás küszöbét. Otthonosnak érzi, ha megszállók igazgatják az életét, akik most éppen Orbán és csürhéje képében jelentkeztek be. Nem látom az igényt arra, hogy itt az emberek követelnék a beleszólást saját ügyükbe, törekednének arra hogy önállóan boldoguljanak, igényük lenne saját intézményekre, a szabadság fejében vállalnák a felelősséget is saját tetteikért. Ez egy 500 év alatt szolganéppé szocializált társadalom, amelyben az uralkodó réteget vagy bábként mozgatják kívülről, vagy ha a világpolitikai helyzet anomáliájaként, véletlenül ölünkbe pottyan a szabadság, rögtön bejelentkeznek azok a hatalomért, akik valamiféle nép felett álló, különálló entitásnak képzelik magukat. Ez egy feudális társadalom, ahol az emberek természetesnek veszik, hogy nem Kossuth a példakép, hanem Kádár és Horthy. Nem látok ebből kiutat. A polgárosodáshoz olyan körülmények kellenek, ahol a hatalom nem tudja érdemben befolyásolni az emberek gazdasági lehetőségeit, ahol az egyéni tehetség és szorgalom érvényesülhet és amelynek eredményeként végül a nép teremt alkotmányt és hozza létre azt a köztársaságot, amely szolgálja őt és nem uralkodik felette.
Válasz erre 

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.02. 06:59:58

Mo-on nincsenek oligarchák.
Válasz erre 

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.02. 07:05:33

@Peetee:

Pont fordítva.

Oroszországban le lett győzve az oligarchák hatalma Putyin alatt, ma már egy se maradt.
Válasz erre 

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.02. 07:07:18

@nu pagagyí:

Kösz, nem kérünk a polgárosodásból.
Válasz erre 

inebhedj - szerintem 2017.08.02. 07:13:44

@nu pagagyí:

Kossuth teljesen passzos a többi említett példaképhez.

Épp az a gond, hogy mondjuk Széchenyi helyett a Kossuth-félék példaképek lehetnek azóta is.
Válasz erre 

AlbaZen 2017.08.02. 07:27:44

Megvetjük őket, de ha nekünk érkezne egy visszautasíthatatlan ajánlat a keresztapától, vajon ellenállnánk -e?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.02. 07:40:50

Ne fesd a bircát a falra, mert megjelenik! :-((
Válasz erre 

232323 2017.08.02. 07:46:30

Akinek nem tetszik a rendszer menjen kulfoldre. :-)
Válasz erre 

aaronlloyd 2017.08.02. 08:07:19

Szerintem az adott kormányban mindig maga az ország és a népe testesül meg. És persze van néhány kivétel, de általában ilyenek a magyarok. Irigyek, harácsolók és képmutatók. A "NAGY" magyarság meg a nagy összefogás, meg mi képesek vagyunk... Süket duma.
Nem vagyunk képesek semmire, nem mutatunk meg semmit... Évtizedek, évszázadok alatt semmit nem tudunk felmutatni, nem értünk el semmit, csak akkor ha "beleszóltak" a dolgainkba és irányították az országot jobbról, balról...
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 08:13:19

Eza helyzet mindaddig nem fog megváltozni, ameddig az ellenzék nem növeszt agyat. Ideje lenne. Ami megint zajlik, az tragikomédia.
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 08:15:32

Az oligarchák lényegében állami vállalatok lesznek, de közösségi kontroll nélkül, mert a költségvetés csak közvetve finanszírozza őket. Vagyis újra megjelenik a kilencvenes évek előtti piacfelosztás, a haveri körbe nem tartozó vállalkozások lesznek a maszekok, amik a nagyoktól lehulló maradékból élnek.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 08:19:41

"...mindig van rosszabb..."
Igen, ha visszajönnek maszopék...
Válasz erre 

Peetee 2017.08.02. 08:19:46

@maxval a mélyelemző birca: Tévedés, volt ott 1000 nagyon éhes oligarcha, most maradt két tucat, aki mind Putyin kezében van, mindegyik a nagyvezér láncos kutyája.
Válasz erre 

munkanélküli informatikus 2017.08.02. 08:32:36

Már 1989-ben oligarchák osztották fel egymás között az ország vagyonát titokban.
Azóta nem történt más, mint néhány oligarcha lecserélődött. De nem mind.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 08:35:11

@Kivlov: ugyan már,ők az utolsó reményetek.ha egy mszp dominálta ellenzék nyerne (ami szerencsére kizárt...),meglenne a menekülőutatok.
Válasz erre 

willcox 2017.08.02. 08:39:36

@Ad Dio: csak az a baj mire belebukik, ezek érinthetetlenek lesznek.
Válasz erre 

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.02. 08:45:33

@Peetee:

Aki az állam hatalma alatt áll, az NEM oligarcha.

Az oligarchaság lényege, hogy az államot képes jelentős mértékben a markában tartani.
Válasz erre 

willcox 2017.08.02. 08:48:03

Birka nép a magyar, szürreális, amit Mészáros és gazdája művel, mégsem szakad át egy gát, rezignáltan vesszük tudomásul, hogy naponta sok milliónyi érték kerül át a kezükbe.
Működik a propaganda sajnos, ez jól látszik a kommenteken.
Válasz erre 

Faszerkezet 2017.08.02. 08:49:53

Ki tudjátok mondani gyorsan, ötször egymás után, hogy oligarcha, oligarha.... ? :D
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 09:02:49

@maxval a mélyelemző birca: Nem az állam, hanem egy személy/politikai szervezet hatalma alatt állnak.
Válasz erre 

Történelemtanár_ 2017.08.02. 09:04:03

Minden tendert ugyanaz a 4-5 cég nyeri melyek mindig ugyanazon pártemberekhez kötődnek, akik egyszerre rendelkeznek politikai hatalommal és gazdasági befolyással illetve milliárdos óriásvagyonnal. EZ az oligarcha rendszer.
Válasz erre 

willcox 2017.08.02. 09:06:52

A képlet roppant egyszerű, ti üldözzétek a Sorost vagy rágódjatok a többi gumicsonton, mi addig lopunk, mint az állat, közben pedig jót röhögünk, milyen egyszerűek vagytok.
Bérkommentelők, agyatlanok, kíméljenek.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 09:15:38

@willcox:

Ne hidd. Hol vannak a privatizáció oligarchái?
Válasz erre 

Peetee 2017.08.02. 09:19:22

@maxval a mélyelemző birca: Na ne már, akkor nálunk egyetlen oligarcha sincs? A végén még kiderül, hogy se az oroszoknál ,se nálunk nincs korrupció, se közpénz-kihordás tonnaszámra, és mindenki szent?
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 09:32:46

@Ad Dio: Az fordított történet volt, politikai hatalmat váltottak át gazdasági befolyásra.
Válasz erre 

citrix 2017.08.02. 09:37:08

Mészáros a tehetséges gázszerelő, elvégzett minden iskolát amit csak lehetett az ő szellemi képességeihez lehetett (szakmunkásképző). Ő Orbán jobb keze minden értelemben.
Válasz erre 

Geza16V 2017.08.02. 09:46:26

@inebhedj - szerintem: Pontosan. Az igazi példakép Széchenyi kellene, hogy legyen, Kossuth - habár nem vitatom el képességeit és jószándékát - meglehetösen hasonló hözöngö volt, mint ezek.
Válasz erre 

Geza16V 2017.08.02. 09:49:47

@232323: Megtörtént. Majd az utolsó lekapcsolja a villanyt. Csak azt nem tudom, hogy ki fogja eltartani az udvart, ha mindenki lelép vagy belepusztul...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.02. 09:54:38

@Geza16V: "ki fogja eltartani az udvart"

A gazdasági adatok miatt - nulla termelés, nulla GDP - az EU ezerrel fogja tolni a pénzt. Lopásokra különösen szeretnek pénzt adni, mert olyan szépen le van papírozva minden. :))
Válasz erre 

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.02. 09:54:52

@chrisred:

Az állam vezetőjének hatalma alatt, akit anép választ meg. Ha holnap más lesz az elnök, nem fog Putyin rendelkezni semmi felett.

Addig meg rendelkezik, ami jó.

Azaz a közjó megvalósult.

Hogyan tudta szerinted Putyin az 5szörösére növelni az átlagorosz életszínvonalát 15 év alatt?
Válasz erre 

morph on deer 2017.08.02. 09:56:13

@citrix:
"Ő Orbán jobb keze minden értelemben."

Néha azért megmoshatná, hogy ne ragadjon annyira..!
Válasz erre 

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.02. 09:56:20

@Peetee:

Korrupció van, oligrachák nincsenek Sose voltak Mo-on.

Oroszországban voltak oligarvhák, kb. 2005 környékére sikerült az összeset likvidálni.
Válasz erre 

Netuddki. 2017.08.02. 09:58:29

Milyen oliharga? Az EU-tól a felzárkóztatásra adott közpénz kilopására "szerződött" tolvaj bűnözők? A piacon 2 másodpercig nem lennének életképesek, de nem is azért vannak. A tolvaj rendszer bukása után külön feladat lesz a külföldi számlaszámok kiderítése, ahova az ellopott közpénzt utalták.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.02. 09:58:51

Aki a Birkával rejszol, az annyit is ér. Ez egy kibaszott cstrobot. Agent provocateur.
Válasz erre 

lobaszopiatej 2017.08.02. 10:13:06

Ezért még Putyin licencdíjat kérhet...
Válasz erre 

Midnight Run 2017.08.02. 10:31:42

"Hogyan tudta szerinted Putyin az 5szörösére növelni az átlagorosz életszínvonalát 15 év alatt? "

Azzal, hogy megregulázta az oligarcha kézbe került olajipart. Semmi egyebet nem tett abban az országban.

Viszont miért esett vissza dollárban mért egy főre jutó GDP 2013 óta Putin alatt?
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 10:39:41

@maxval a mélyelemző birca: Az állam nem azonos az állami vezetőkkel.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 10:40:04

@chrisred:

Őőőő... és most is?
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.02. 10:40:27

@willcox:
...Működik a propaganda sajnos, ez jól látszik a kommenteken...
SZerintem inkább az a baj, hogy a mai ellenzék semmit nem kínál fel az ország népének.
Tehát első lépésként legalább kellene valami ígéret/(akár) hazugság, ami valóban összhangban áll a magyarok igényeivel.
Valami olyan, pl. ami megszólítja annak az 5,5 millió, jelenleg nem szavazó embernek a kb. felét.
Azzal már meg lehetne nyerni egy választást, igaz nem 2/3-dal.
De jelenleg semelyik ellenzéki erő nem jutotttovább a
"Fidesznek mennie kell" mantrán.
Aminek több prblémája van:
- Ettől nem tudjuk, hogy az adott politikai erő mit szeretne kezdeni a hatalommal
- AKikről tudjuk, azok már bőségesen leszerepeltek ugyanezzel a stratégiával, de önkritikát gyakorolni és váltani valami olyanra, ami összhangban áll a nép igényeivel, az eszük ágában sincs.
- Akik pedig ugye úgy határozták meg magukat, hogy "mindig pont azt ne!", amit a fidesz akar, az sem tűnik járható útnak, mert ez egyrészt alapvetően feltételezi, hogy mindig kell majd valaki, aki ellenében határozzák meg magukat, másrészt róluk sem tudjuk igazán, hogy ŐK mit akarnak.
- És, idetartoznak még a fővárosi intellektuális minipártok is, akiknek vidéken gyakorlatilag kimutathatatlan a támogatottságuk, és az elmúlt években sem sikerült ezen egy fikarsznyit sem javítani.
És, végül megemlíteném az ellenzéki állampolgárokat is, akik szintén a fenti mantránál tartanak, de értelmes alternatívát még nem hallottam senkitől.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.02. 10:43:25

@Simao Sabrosa:
Hát, nem éppen:
hu.wikipedia.org/wiki/Oligarchia
"Ma oligarchák alatt, főleg a sajtónyelvben, az államhatalomtól jelentős mértékben független, nagy hatalmú üzletembereket, milliárdosokat értik, például Oroszországban.[1] A dúsgazdag nagytőkést, bankárt finánc-oligarchának is nevezik. Ennek a rétegnek az uralma – tágabb értelemben is – a fináncoligarchia, a leggazdagabb tőkések és pénzemberek hatalmi csoportja."
Felhívnám a figyelmedet az "államhatalomtól jelentős mértékben független" kitételre.
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 10:48:39

@Ad Dio: Nem. Azért írtam, hogy fordított történet.
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 10:53:30

@Gyulimali: De te sem javasolsz semmi alternatívát. És csak arra összpontosítasz, hogy mivel szólítsák meg a szavazópolgárokat, arra egy gondolatot sem vesztegetsz, hogy milyen módon. Mert nem az a helyzet, hogy az az ötmillió szavazó elutasítja az ellenzéki programokat, hanem hogy még a létezésükről sem nagyon tudnak.
Válasz erre 

maxval a mélyelemző birca · http://bircahang.org 2017.08.02. 11:01:58

@chrisred:

Így igaz.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.08.02. 11:03:55

"Mészáros Lőrinc ásványvizét isszuk, Csányi Sándor sertéshúsát esszük, Matolcsy Ádám újságját olvassuk, Garancsi István építi a középületeinket, útjainkat, Andy Vajna tévéjét nézzük, vagy az ő kaszinóiban játsszuk el a pénzünket."
Tehát akkor van az ásványvíz, sertéshús, sajtó, meg a kaszinó. És ezzel le van fedve az ország minden emberének minden igénye. :D

Jaj, régen bezzeg kapott az ellenzéki vállalkozó is megbízást. (Nem annak kell aki nyer a pályázaton? Kapjon a baloldali is, akármilyen szar?)
Válasz erre 

Andy73 2017.08.02. 11:04:04

"Matolcsy Ádám újságját olvassuk"
Kikérem magamnak! Én csakis Simicska újságjait és hírportáljait. Itt olvasom ezt a blogot is.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 11:09:01

@chrisred:

Nem fordított. Akkor is először volt a politikai hatalom, abból egyeseknek lett gazdasági hatalom, majd persze ezek segítettek később a "jótevőiknak" a politikai hatalom megszerzésében. Ráadásul épp olyan formán, ahogy ma megfigyelhető: a sajtón keresztül. Aztán az egész baromi gyorsan bedőlt.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 11:11:24

@teéjesenmindegy:

"Jaj, régen bezzeg kapott az ellenzéki vállalkozó is megbízást. (Nem annak kell aki nyer a pályázaton? Kapjon a baloldali is, akármilyen szar?)"

A ki nem mondott 70:30-as leosztás a képviseleti demokrácia legélhetőbb mutyija. Neked is, nekem is az az érdekünk, hogy a tolvajok egymás kezét fogják vissza. A gátlástalanság soha nem jó.
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 11:19:29

@Ad Dio: Nem. Akkor a politikai egyeduralom rendszere szétesőben volt, és azok, akik korábban a politikai hatalmat birtokolták, igyekeztek a helyzetüket kihasználva azt gazdasági hatalommá transzformálni. Most pedig a gazdasági egyeduralom megteremtése a cél, hogy arra alapozva a politikai rezsim is megváltoztathatatlan legyen. Inkább az 1948-49-es államosításra hasonlít, annak is az volt a célja, hogy az ország gazdasági erőforrásai a politikai rezsimnél összpontosuljanak.
Válasz erre 

2017.08.02. 11:34:02

Az ellenzék politikájával az a gond, hogy a demokrácia a magyarok többségének nem kell. Nem értik, zavarja őket. Nagy részük a szocializmusba szeretett bele, amikor megmondták mi csináljon, cserébe gondoskodtak róla. Nem szeretnek önállóan gondolkodni. A mai magyar politikában nem lehetnek hosszú távú elveid, egyik napról a másikra kell élned, hogy hatalmon maradj. Tegnap demokrata voltál minden erőddel, ma féldiktatúrát vezetsz, mert csak így maradhatsz hatalmon. Az ellenzék hiába szeretne demokratikus választásokat, az emberek nagy része nem vevő rá. Vagy nem érti, vagy tesz róla a fidesz média, hogy bemocskolja. Amint valaki akart valamit tenni az elmúlt években, a magyar média össztüze zúdult rá és karaktergyilkossággal tönkre is tették. A választásokban már nem lehet bízni, mert azokat már előre elintézte a fidesz. Ezt a harcot csak az utcán lehet megnyerni, véráldozatokkal.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.02. 11:34:26

@chrisred:
...De te sem javasolsz semmi alternatívát...
Én ma nem látok alternatívát.
Amit az úgynevezett ellenzék ajánlani tud, abból pedig nem kérek.
Ráadásul én még elégedetlen sem vagyok a helyzettel, szóval, szerintem annak kellene alternatívát javasolnia, aki le akarja váltani a mostani kormányt.
... És csak arra összpontosítasz, hogy mivel szólítsák meg a szavazópolgárokat, arra egy gondolatot sem vesztegetsz, hogy milyen módon...
Nézd, amíg nincs érdemi mondanivaló, addig lényegtelen, hogy milyen módon nem mondod azt el.
... Mert nem az a helyzet, hogy az az ötmillió szavazó elutasítja az ellenzéki programokat, hanem hogy még a létezésükről sem nagyon tudnak...
Igen, és az ellenzék folyton a 2 millió "agyatlan fideszbirkán" nyavajog, holott ott van egy 2,5x akkora tábor akit meg lehetne szólítani, és ennek durván a fele elég is lenne ellensúlyozni a fidesz szavazókat.
Ráadásul, ez a fideszbirkázás eléggé kontraproduktív is, mert sok olyan ember szavaz ám a fideszre, aki nem 100%-ban elégedett velük, de pl. sikongató lábárzást kap attól, amit az ellenzék "kínál" ma.
Na, ezek az emberek nem valószínű, hogy arra a politikai csoportra fognak szavazni, aki lebirkázza őket.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.08.02. 11:54:27

@Ad Dio: "A ki nem mondott 70:30-as leosztás a képviseleti demokrácia legélhetőbb mutyija."
:D:D:D:
Neeem.
Nekem mint egyszerű állampolgárnak az a jó, ha az utat legjobb minőségben legolcsóbban megcsinálja valaki. Ha az összes mindent egy cég csinál, akkor az. (Ehhez még hozzávehetjük azt, hogy hazai cég legyen). Ha elkezdesz bármilyen leosztást, akkor az azt jelenti, hogy nem a legalkalmasabb csinálja. Egy cég nyilván nem tud mindent megcsinálni, nincs annyi kapacitás a világon, tehát nyilván lesznek más nyertesek is, amivel az állampolgárok rosszabbul járnak.
A 70/30 as leosztás utáni kesergés egyész konkrétan azt jelenti, hogy rohadjon meg a zorbán, nem hagy minket lopni.

Egyébként pedig ha nem hazudozna ez a fos blog, hanem körülnézne, akkor látná, hogy 20 másik cég épít városszerte, marhára nem igaz, hogy csak a mészáros.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.08.02. 11:58:26

@roli101:
"a magyar média össztüze zúdult rá és karaktergyilkossággal tönkre is tették"
Ja. A szemetek. Gonosz dolog a karaktergyilkosság.
"grazi gyogyó", "megvert feleség", "elhagyott gyerek", "lekésett malévgép" "cigány" "törpe"
Ezek csak akkor fájnak, ha nem a baloldal csinálja ugye?
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 12:13:15

@rasztaszív:
Ja. Akkor indulna el NY-ra kb. újabb 1 millió ember. a szemétdomb meg rádőlne a nagy liberalizmusra...
Válasz erre 

bonebear · http://cinca.blog.hu 2017.08.02. 12:14:42

Nekem csak egy kérdésem van: mivel tartják kézben Mészáros Lőrincet? Óvatalan dolog lenne ugyanis ennyire kistafírozni valakit, ha nem irányítható bombabiztosan.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2017.08.02. 12:21:56

Súlyos fogalomzavarok az oligarcháról (modern, szdsz-es címke, ha éppen nem ők vannak hatalmon). Ezeknek az embereknek nincsen politikai hatalmuk. Nagyságukat csak a libero sajtó fújja fel. Csányi részvényei voltak 3000 alatt is, és a MOL-is 10000 tájékán. Akkor az MNB kamat 8% vagy felette volt, elviselhetetlen drága volt a hitel, és MASZOP_SZADESZ kormány volt(oligarchák nélkül... a Kóka csak "utánzat" volt), az autópályák 7 milliárd/km-ért épültek... Most "oligarchák" vannak, alacsony az MNB kamat, olcsó a hitel, támogatják a lakás építést, a gyerekvállalást, és az életszínvonal is emelkedik, nincs munkanélküliség, s az ország se akar csődbe menni. Jé, milyen rémes "oligarchák" alatt...:))
Válasz erre 

2017.08.02. 12:31:57

@teéjesenmindegy: fideszes logikád van: ha más is csinálta, akkor nekünk tízszeresen szabad. Ha más is lopott, akkor nekünk ezerszeresen szabad. Tipikus példája vagy annak a magyarnak akit zavar a demokrácia. A bűncselekményeket a múltra mutogatva legalizálod és nem akarsz igazságszolgáltatást. A langyos pocsolyában fetrengve érzed jól magad.
Válasz erre 

2017.08.02. 12:36:07

@apro_marosan_petergabor: A sikersztoriddal Hitlert vagy Sztálint is lehetne mentegetni. Ők is hasonló sikereket értek el, mégse hiszem, hogy példaként hozná fel őket mostanában bárki. Pedig akkoriban őket is sokmillió okos hazafi imádta és bizonygatta róluk, hogy micsoda géniuszok és micsoda gazdasági sikereket értek el.
Válasz erre 

Nem leszünk gyarmat ! 2017.08.02. 12:48:25

A világ legsikeresebb országait sikeres oligarchák uralják :)
Válasz erre 

Nem leszünk gyarmat ! 2017.08.02. 12:49:10

nlgy.blog.hu/2015/01/02/tobb_korrupciot
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 12:50:03

@apro_marosan_petergabor: Akkor is voltak oligarchák, meg most is. Akkor is a saját életszínvonalukat emelték meg a klientúráét, a saját családjukat támogatták meg a klientúráét. Akkor van jelentősége az alacsony kamatnak, ha az emberek hitelfelvételre kényszerülnek. Nincs munkanélküliség, mert a szakképzett munkaerő elhagyja az országot. Az ország meg nem fog csődbe menni, ha a polgárokat mindig a megfelelő mértékű adóprésbe fogják.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 12:59:15

@Kivlov: nyugatra?ti?ugyan már...:)
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 13:17:41

@roli101:
miért, nem így volt?

@rasztaszív:
muszáj. épeszű ember nyaralni nem keletre megy. max, ha focista. :D
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 13:22:20

@Kivlov: de hát az nem nyaralás lesz.és ott az a szörnyű liberalizmus van...:)
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 13:39:58

@rasztaszív:
csak ott legalább az ember nem érti, hogy mit beszél a sok ökör libbant. D
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.08.02. 13:42:20

@Simao Sabrosa: "Minden tendert ugyanaz a 4-5 cég nyeri "
EZ HAZUGSÁG.
A mondat helyesen: Ha abból a 4-5 cégből nyer valaki, akkor azt az ellenzéki sajtó rögtön felkapja, és nyomatja. Ha más, akkor az nem hír.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 13:55:17

@Kivlov: be fogod lopni magad a szívükbe...;)
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 13:59:20

@teéjesenmindegy: ne viccelj már:)még amit képtelenek megcsinálni,ahhoz sem engednek oda,ha nem vagy eléggé fideszes.és ezt nem mástól hallottam,hanem saját tapasztalat.
Válasz erre 

2017.08.02. 14:00:53

@Kivlov: Hogy egy örök klasszikust idézzek:" De sikerült?"
Tehát nem is érzed a problémát. Neked már teljesen elfogadható, hogyha előzőleg loptak, akkor most is lehet.
Előzőleg is volt karaktergyilkosság, csak annyi a különbség, hogy nem mindegy, hogy a magyar média hány százaléka van a kezedben, amikor ilyet csinálsz. Ha kb. 90 %-a, mint most, akkor nyugodtan mondhatjuk, kicsinálhatsz bárkit, mert az emberek nagy részéhez csak az jut el, amit te mondasz. Akkoriban is ekkora volt az egy párthoz kötődő média aránya?
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 14:00:55

@rasztaszív:
magányügy :D
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2017.08.02. 14:07:14

@roli101: Sztálin, a néhány millió éhenhalttal Ukrajnában? - Gullág rabok százezreivel, olvass egy kicsit...
Hitler - totálisan ellenzék nélkül, Gestapóval, koncentrációs táborokkal? A meleg miatt vesztetted el az arányérzékedet?
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 14:08:52

@roli101:
Nekem az az elfogadható, hogyha előzőleg elqrták, most meg helyrerakják, akkor ne jöjjön vissza az előző...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 14:19:07

@Kivlov: úgy elkúrták,hogy azóta is az általuk behozott beruházásoktól mozog még a magyar gazdaság...
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 14:30:50

@rasztaszív:
ja, persze.
összehoztak (többek között) egy -8%-os GDP-t is, meg egy 21 mrd ojrós hitelfelvéret. ollé! :D
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 14:31:52

@chrisred:

:-)

Nem hiszem el hogy nem érted :-)))... de ha így van is, én azt hiszem nem erőltetem hogy megértsd. A politika-gazdaság-politika a hinta. A gazdaság-politika mozgást úgy hívják kapitalizmus és ez egyik idézett időszakra sem jellemző ;-).
Válasz erre 

Andy73 2017.08.02. 14:32:26

"A gyorsan tollasodó nemzeti burzsoázia tagjai"
Tessék mondani, Gy.F. is ide tartozik? Vagy ő nem nemzeti burzsuj, hanem demokratikus? Úgyhogy vele minden rendben, rá lehet szavazni?
Válasz erre 

2017.08.02. 14:35:18

@apro_marosan_petergabor: Nem azt mondtam, hogy ugyanabban a ligában játszanak, hanem, hogy eleinte ők is ilyen fantasztikus eredményekkel dicsekedtek, csak sajnos annak is ára volt. Ahogy ennek is lehet. A történelmet azért kellene tanulni, hogy okuljunk belőle, nem pedig azért, hogy bemagoljunk sok felesleges évszámot. A történelem ismétli önmagát. Aki felismeri a jeleket és levonja a következtetéseket időben, az okos ember és esélye van a túlélésre. Aki pedig utólag mondja, hogy nem gondoltam volna, hogy a hatalom ezt teszi egy emberrel, az lehet a börtönben hal meg. Nem utólag kell okosnak lenni, hanem előre felismerni a jeleket. És ezek a jelek nagyon hasonlóak, ami nem jelenti, hogy biztosan diktátor lesz, de esélye van, főleg, ha a sok idióta csak a csodát látja és tapsol. Ha 1935-ben Németországban kijelented, hogy Hitler egy diktátor és tömeggyilkos, akkor az emberek meglincseltek volna, hogy mondhatsz ilyet erről a nagy emberről, aki megszüntette a munkanélküliséget, fellendítette a gazdaságot. Az egyszerű ember nem lát túl a fizetésén és ha az elegendő, akkor magasról tesz az emberi jogokra, demokráciára és hasonló liberális mételyre. Amíg van annyi fizu, hogy ne halj éhen és van egy ellenség, akit szidhatsz, gyűlölhetsz minden problémáért, addig az egyszerű emberek bármire rávehetőek.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 14:39:46

@Kivlov: egy világválságban.a fideszed meg a fellendülés időszakában vágott minket recesszióba.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 14:58:30

@rasztaszív:
tudom.
ha sz*rban vagyunk és maszop qrmány van, akkor a külföld miatt vagyunk sz*rban.
Ha jól megy és, fityisz van, akkor meg csak a külföld miatt megy jól. és fordítva. :D :D :D
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 15:01:55

@Kivlov: tévedsz.ez az óvodás szint a te sajátod.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 15:03:37

@Kivlov: bár más fideszesektől sem idegen...:)
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.08.02. 15:06:43

@roli101:
Te egy olvasni nem tudó hülye vagy.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.08.02. 15:09:15

@rasztaszív: :D:D:D:D
Persze. Talán ne állami megrendeléseket akarjál, hanem élj a piacról.

A legjobb példája vagy a fajtádnak. Az a legnagyobb bajotok, hogy nem ti vagytok a húsosfazék mellett.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2017.08.02. 15:13:12

@chrisred: ez olyan hibátlan libero csúsztatás volt... Csak azt lehet adóprésbe fogni, aki szépen keres... AZ emberek, cégek álatlában hitelfelvételre kényszerülnek - ilyen a mai világ, ezért vannak bankok..., azért nincs munkanélküliség, mert hatalmasan nőtt a munkahelyek száma, szakképzett, szakképzetlen egyaránt...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 15:15:33

@teéjesenmindegy: szarok én az állami megrendelésekre:)
a legjobb példája vagy a fajtádnak.azt hiszed,mindenki olyan gusztustalan,mint ti.
Válasz erre 

Szelid sunmalac 2017.08.02. 15:21:03

@Andy73: Ha ol emlekszem ot elkergettek a picsaba. Ki is van hatalmon 8 eve megint? Elmuttnyocev es meg mindig gyurcsazolol te kis pocs?!
Válasz erre 

chrisred 2017.08.02. 15:34:12

@apro_marosan_petergabor: Ez meg amolyan illibero csúsztatás volt. Minthogy az adóteher százalékos levonást jelent, bárkit lehet adóprésbe vonni, akinek kicsi a jövedelme, még rosszabbul jár. A cégek hogy jönnek ide? Az emberek meg alapvetően a saját keresetükből akarnak megélni, nem banki hitelből, mert azzal igencsak pórul lehet járni. Azoknak a munkahelyeknek a zöme eddig is megvolt, csak most sokan át is lépik az országhatárt, hogy az övék legyen.
Válasz erre 

Kreml propaganda osztály bérszámfejtés 2017.08.02. 15:35:28

Ha ez így lesz, akkor bircát már ők kell hogy fizessék, ezt volt az alku, hogy segítettünk.
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2017.08.02. 15:37:22

@teéjesenmindegy: "Talán ne állami megrendeléseket akarjál, hanem élj a piacról." - Ezt mondd Pénztáros Lőrincnek!
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 15:46:17

@teéjesenmindegy:

Herceg, Te még hiszel a mesékben? Amikor az állam megrendel valamit, akkor szabályerősítő kivétel az, amikor a legjobb ár/érték arányú kapja a megbízást. A korrupció és a képviseleti demokrácia egy lombikban fogantak. Viszont ha két (vagy több) konkurens tolvaj vetekszik a koncért, akkor kissé fékezhetik egymást. Ha csak egy tolvaj van, akkor az állampolgár idővel szinte biztos hogy a lehető legrosszabbul jár.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 15:51:06

@rasztaszív:

Nem kért ugyan meg rá senki, de a Fidesz gazdaságpolitikája két nagyságrenddel jobb mint a baloldalé volt. Akkoriban a régiós vetélytársak 10%-kal nagyobb (!) GDP növekedést produkáltak, még pedig úgy, hogy közben a régió leggyorsabban eladósodó országa voltunk. Derékig gázoltunk a pénzben... Ma annak a pénznek a böjtje van (nem csak a régió, de a VILÁG egyik legggyorsabban leépülő privát adósságállománya a mienk). Ennek ellenére pariban vagyunk a régióval.
Válasz erre 

Behajtó70 2017.08.02. 15:51:43

Gyurcsány? Veressjani? MAL tulajok? Kóka? Kapolyi? Kocsis?
Ti miről beszéltek, hazudozókirályok?!?!
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.02. 15:56:32

@kószák egyike: "Akármilyen vak fidesz hívő is valaki azért látnia kellene a szart ami bűzlik."

De nem látja, baszki. Erről gondoskodott az elmúlt évtizedek komótos agymosása. A Fidesz már igen hamar kettéosztotta a politikai mezőnyt jókra és rosszakra. Istenhívőkre és gonoszakra. Nemzetiekre és hazaárulókra. Politikai ellenfeleiből ellenséget kreált. Ha pedig a jó és a gonosz között lehet csak választani, a hívő akkor is Orbánra fog sietve szavazni, ha történetesen tisztában is van azzal, hogy kedvencei lopnak. Hiszen a másik oldalon ott a nemzetre törő ellenség, akiktől mindenáron meg kell védeni az országot...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 16:03:42

@Ad Dio: a jövő felélése szerintem aligha jobb gazdaságpolitika,egy fikarcnyival sem,nemhogy két nagyságrenddel.

valamint,nem árt figyelembe venni,hogy a szocik arra költöttek iszonyú sokat,hogy azokat a beruházásokat felpörgessék,amiket a fidesz az első dúlása idején elszabotált.
mert már akkor is csak az ő újraválasztásuk számított,nem az ország.
Válasz erre 

Pál Madácsi 2017.08.02. 16:11:25

@Kivlov: csak a csecset tömték a szádba. De lehet lehet, hogy azt sem mert véletlenül a g^ci forrása lett. Tudod amikor Viktor Voktorovics harsogta ezt akkor világválság volt, a CHF 185 Ft-on ált. A fasisza fideSS mindent megoldott.
Válasz erre 

Szelid sunmalac 2017.08.02. 16:13:26

@Ad Dio: pariban....mindossze 7000 milliard tunt el szoren szalan a koltsegvetesbol es ez csak a bizonyithato tetel...pari...
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 16:20:37

@Pál Madácsi:
meg.
Nő a GDP, csökken a hiány, alacsonyak a kamatok, nőnek a bérek, csúcson a foglalkoztatottság, alacsony az infláció.
mi kell még?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 16:26:44

@Kivlov: kb mind megvalósult volna akkor is,ha mari néni mucsaröcsögéről a kormányfő.vagy az elődeiknek köszönhetik,vagy a külső körülmények alakulásának.
Válasz erre 

Philadelphia 2017.08.02. 16:29:11

Venezuelában miért nem megy a rendszerváltás? 80-20% az ellenzéki-kormánypárti arány a média szerint. Miért veszik az amcsik az olcsó olajukat, ahelyett, hogy nem tennék, és a totális káoszban végre bukna Maduró, és olyan ember kerülne oda, aki "kedvesebb" Washingtonnak? Hol vannak a dzsungelben bújkáló szélsőjobbos gerillák? Ukrajnában miért ment a rendszerváltás, holott nem volt több mint párezer ember egy téren? A válasz: a fegyverek. Janukovics félthette az életét, a fegyveres testületek hűsége sem volt biztos, ezért lépett le. Madurót még védi a hadsereg. Meddig? Amíg tudja etetni őket. Forradalomhoz 2 tényező kell. Tömeg: 2-4 millió elégedetlen ember, aki ki is megy az utcára. Fegyver: a fegyveres testületek átállása a tömegek oldalára. Csak így lehet békés úton csomagolásra-önkéntes száműzetésbe késztetni az egész sleppet, mert lefogni őket és vagyonzárlat mellet pereskedni az teljességgel értelmetlen. A nürnbergi perben csak jogi fikciókkal -"béke elleni bűntett", "népirtás", a "háború előkészítése", "veleszületett emberi jogok"- lehetett elmarasztalni a nácikat, hiszen a birodalom törvényei szerint ártatlanok voltak. Vagyoni elszámoltatás az új Alaptörvény és a NER jogrendje alapján? MUHAHAHAHA. Addig maradhat a polgári elégedetlenség, például a "forintvagyonok" és fizetések azonnali átváltása euróra, és a szigorúan euróval való fizetés. Ha a Nyugat felé kacsingatsz Kelet helyett, használd a devizájukat. Ha ez elterjed, akkor a cégek is elkezdenek euróban elszámolni, és a fizetéseket is euróban fogják adni, vagy ki kell kényszeríteni. A forint tömeges eldobása hat majd az árfolyamára, de ha az ember már az önokozta kárt sem bírja elviselni, akkor kár álmodozni rendszerváltásról, meg olyan emberek felbukkanásáról, akik az előzetest/börtönt és a Habonymédia-szarcunamit is vállalva takarítják el a NER-t. Persze az oligarchák sem lesznek restek, ha a lopott szajré napról napra egyre kevesebbet ér, akkor tömegesek lesznek a devizakonverziók, és akkor már meg is van a bizonyíték arra, hogy kihez mekkora ellopott zsé került. Ha privátban mind áttérünk az euróra, annak minden negatív-drágító hatását elviselve, akkor már nehezebb lesz a "rubelt" bevezetni. Néha a demokrácia virágát vérrel kell öntözni, hogy újra szárba szökkenjen, de remélhetőleg még nem tartunk itt. Mit írtak ki mostanság a lengyelek a táblákra? "Diktatúra idején a lázadás kötelesség".
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.02. 16:31:18

@Ad Dio: "Akkoriban a régiós vetélytársak 10%-kal nagyobb (!) GDP növekedést produkáltak,..."

Ne hazudj. 2002-2008 között évi 2-3-4%-os növekedést produkált a magyar gazdaság. Hol volt itt 10%-nál nagyobb növekedés a szomszédban?!

Itt egy ábra, mely a régiós országok növekedését mutatja a 2000-2011 közötti időszakban:

kephost.com/images/2017/08/02/GDP44.jpg

Itt pedig ábra arról, hogy a 2010-es kormányváltás után sem produkálunk nagyobb növekedést, mint a szocialista kormányok idején a gazdasági válság kitöréséig.

kephost.com/images/2017/08/02/gdpuntitled_2-20170214_2.png
kephost.com/image/0Q0w
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.02. 16:35:56

@Kivlov: "mi kell még?"

Demokrácia. Jogállam. Szabadságjogok.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 16:40:06

@Republic Forever!:
vannak. De ha nem lennének, ezekből nem lehet megélni. :D

@rasztaszív:
De nem akkor valósult meg, koma! Itt a lényeg.
Ez nem kaszinó, hogy vagy a fekete jön be vagy a piros.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.02. 16:41:49

@Republic Forever!:
...Itt egy ábra, mely a régiós országok növekedését mutatja a 2000-2011 közötti időszakban:..
AZ a rész is megvan, hogy ez az ábra egyértelművé teszi szt is, hogy a mszp kormány NEM a válság miatt adósította el az országot, mert 2005-ben még szó sem volt válságról?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 16:44:14

@Kivlov: ha mari néni lett volna,előrébb tartanánk,koma.itt a lényeg.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.02. 16:46:20

@rasztaszív:
szerinted.
de ez már nem derül kis soha.
Amúgy meg akkor, miért nem tettétek marinénit 2006-2007-2008 tájékán oda, és akkor rakétát csinálhatott volna az országból. nem akkor kéne pampogni, amikor nincs meg a döntéshozói helyzet.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 16:46:30

@Gyulimali: valóban,2005-ben még csak az első fideszdúlás alatt elszabotált fejlesztéseket kellett pótolni.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 16:49:59

@Kivlov: így is az akkoriban bejövő beruházásokból élünk.
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.02. 16:55:18

@Gyulimali: Ne terelj, nerállat! Volt gazdasági növekedés a válság előtt is. Pont.

Eladósítással meg ne gyere, mikor a kormányod egész generációk időskori megélhetését veszélyeztetve beáldoz 3 ezer milliárd Ft nyugdíjvagyont, csak azért hogy tartsa a hiánycélt, mert az egykulcsos adó, stb. miatt máshogy nem az nem jött volna össze, szóval un. "unortodox" módon kellett valahogy előkaparni rá a pénzt, szóval az ilyen nekem ne dumáljon felelős gazdaságpolitikáról.

Az eladósodottságunk ténylegesen magas volt - most is az - anno az elgondolás az volt, hogy a gazdasági növekményből lehet majd finanszírozni a hiteleket. Ez egyébként bevett dolog, máshol is jellemző gyakorlat.

Amúgy az egész gdp növekedésünk fals alapokon nyugszik. Az a pár autógyár és az uniós források indukálják az oroszlánrészét. Ha nem lenne EU - az a rohadt EU - akkor legjobb esetben is csak stagnálásra futná. Érted? Stagnálásra.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 17:01:22

@rasztaszív:

"valóban,2005-ben még csak az első fideszdúlás alatt elszabotált fejlesztéseket kellett pótolni."

Hát igen, Orbán annyira szar állapotban adta át az országot 2002ben, hogy Megyónak futotta 2x 100 napos programokra... Ja, és ha jól emlékszem az elején még 2006os eurót hírdetett...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 17:06:47

@Zsoltbacsi: és ez mennyiben is menti a fideszesek patkányságát...?
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2017.08.02. 17:07:01

@Kivlov: Ész kéne, neked!
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.02. 17:07:07

@Kivlov: "vannak"

Nincsenek. Csak látszólag vannak már meg. A 2010-es kormányváltás óta mindenütt a jogfosztást tapasztaljuk.

A kormánytól független hatalmi pólusok szándékos leépítését (lásd AB). A tőke, a javak, a szolgáltatások erőszakos elvételét, és csókosok kezére juttatását (termőföld, dohánybiznisz, szerencsejáték). Az egyéni és közösségi autonómia felszámolását (pl. sztrájkjog korlátozása, egyentanterv, a tanárok szabad tankönyválasztása...és még hosszasan lehetne sorolni).
Válasz erre 

morph on deer 2017.08.02. 17:10:36

Az valahogy tényleg mindenkinek elkerülte a figyelmét, hogy nem csupán kis hazánk gazdasága "szárnyal", hanem úgy általában a környékbeli többi gazdaság is sokkal jobban megy most, mint tíz éve, mert konjunktúra van!
Az meg már csak a "szokásos", hogy a szomszédok valahogy most is jobban fejlődnek, mint mi..!
A lényeg az, hogy kb. bárki más is lehetne kormányon, nagy valószínűleg akkor sem lenne a mainál rosszabb gazdasági teljesítmény, mint jelenleg.

Dehát akkor mi másra lehetne hivatkozni, de tényleg?
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 17:10:56

@rasztaszív:

Csak annyiban, hogy cáfolja a gyurcsányisták hazugságát, hogy az eladósódás törvényszerű volt. Tudod, 2010ben voltunk adósságspirálban, nem pedig 2002ben...
Válasz erre 

m54 2017.08.02. 17:12:37

@Kivlov:

Egymillió? Ha hazudsz, legalább nagyot. Hárommillió! Már csak a nyugdíjasok vannak Magyarországon.

jakubmarian.com/wp-content/uploads/2017/01/emigrants-2015-percentages.jpg
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 17:13:06

@Zsoltbacsi: ja,csak tudod 2002 után kellett pótolni,amit a fidesz elszabotált.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 17:17:02

@rasztaszív:

Dehogy kellett. M6ost kellett építeni 9 darab alagúttal az alföld közepén 2x annyiért, mint amiből a horvátok hegyeket fúrnak, vagy kb annyiért mint amennyibe a svédeknek kerül. Egyetlen szépséghiba, hogy a svédeknél 25 év garancia is belefért az árba....
Az meg már csak hab a tortán, hogy kb senki se használja.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 17:19:18

@Zsoltbacsi: á,persze,dehogy kellett.olyan jó úthálózatunk volt.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 17:21:53

@rasztaszív:

Nem ezt mondtam. De lehetett volna jobb helye is a pénznek. Nyugi nem fogom átszámolni kommunista valutába (lélegeztetőgép, CT), de ha már mindenképp útépítés, akkor például az M0 befejezése sokkal hasznosabb lett volna.
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.02. 17:22:26

@morph on deer: Konjunktúra van, de semmivel sem erősebb, intenzívebb, mint az előző 2002 és 2008 között a válság kitöréséig.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 17:23:28

@Zsoltbacsi: lehetett volna példát mutatni az első dúlásotok idején.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 17:27:25

@rasztaszív:

Minek?

Államadósság:
1998: 60%
2002: 55%

2002: 55%
2010: 80,5%
De még a válság előtt is 71,6 volt!
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 17:30:22

@Zsoltbacsi: például annak,hogy legyenek utak.a téged olyannyira gyönyörködtető számok a fideszes szabotázs eredményei.ők semmit nem csináltak,amit utána másnak kellett.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 17:36:50

@rasztaszív:

Érdekes, hogy milyen elánnal szídjátok a kisvasutat (részben jogosan), viszont az M6osról diszkréten megfeledkeztek. Pedig állandó dugónak kellene ott lennie, ha arányosítanánk a bekerülési költséget és a kihasználtságot...
Válasz erre 

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2017.08.02. 17:39:30

Nem lehet máshogy megszabadulni tőlük, csak úgy, ha fellógatjuk őket. Ez ilyen egyszerű.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 17:51:17

@Zsoltbacsi: érdekes,amint rosszul álltok,rögtön félrebeszéltek:)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 17:54:52

@rasztaszív:

Ajanlom a tarki vagy a Republikon legutobbi kutatasat. Na ennyire "allunk" rosszul...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 17:58:59

@Zsoltbacsi: most miről is beszélsz?még véletlenül sem terelsz,ugye...?:)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 17:59:57

@rasztaszív:

Akkor mire ertetted, hogy "rosszul allunk"?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 18:03:39

@Zsoltbacsi: a vitára,pampuska,a vitára...:)))
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 18:05:34

@rasztaszív:

Nem ertelek. Mindegy, lenyeg, hogy 18-ban IS szopni fogtok! :)
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 18:09:15

@Zsoltbacsi: értem én, neked az a fontosabb,hogy másnak rossz legyen.de egyszer úgyis kifakad a kisgömböc:)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 18:29:39

@rasztaszív:

Boven eleg nekem ha az orszagnak jobb. Mellesleg en sima beosztott mernokkent is kb 70nel vagyok beljebb. Tudod en voltam a csotanyek alatt a gazdag geci, akirol minden bort le kellett huzni, hogy lehessen szavazatokat vásárolni a farkukbol megeloknel...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 18:31:22

@Zsoltbacsi: amivel te vagy beljebb,az nem az országnak jobb.közben milliók szopnak.
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 18:34:59

@rasztaszív:
Tudom, ezt a szoveget mar ismerem! A degeneralt komcsik (DK-sok) szerint mindenki ellensege a sajat zsebenek, es az emberek csak extrem sportbol szavaznak a fideszre...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 18:43:58

@Zsoltbacsi: már megint a félrebeszélés,hogy szerinted más mit gondol...:)
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 18:45:27

@rasztaszív:

Ok, akkor elegedj meg azzal, hogy nekem a sajat zsebem a legfontosabb! :)
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 18:48:12

@Zsoltbacsi: azzal nincs gond.csak ne keverd azzal,hogy az országnak jobb...
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 18:49:47

@rasztaszív:

Igen, szerinted ez egyedul az en perverziom, ugye?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 18:51:28

@Zsoltbacsi: ki nem szarja le.
Válasz erre 

morph on deer 2017.08.02. 18:52:59

@Republic Forever!:
"de semmivel sem erősebb"

- És?
Ez azon a tényen nem változtat, hogy nem a 'csodatévő kuszaszem' fordította meg a világgazdaság folyását, hanem a világgazdaság hatása "gyűrűzött be" most is, mint előzőleg.
Akkor nyilván Gyurcsány volt hatással az egész világra, ma meg orbán, tudjuk jól!
A passzátszél meg köszöni, jól van.
Válasz erre 

Proud Mary 2017.08.02. 18:53:53

@rasztaszív: recesszió :DDDDD jó az anyag?
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.08.02. 18:54:29

@rasztaszív:

Akkor kellemes tovabbi almodozast! Azert bucsuzoul megsugom, hogy 14ben is ez volt a szoveg a "demokrataknal", aztan irtozatos pofaraeses lett...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 18:55:12

@Proud Mary: tőlem kérded?:)
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 18:56:40

@Zsoltbacsi: nem mondod...rólad szólt a '14-es választás?:)
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.02. 19:32:58

@rasztaszív:
...valóban,2005-ben még csak az első fideszdúlás alatt elszabotált fejlesztéseket kellett pótolni. ..
Tessék?
Most komolyan?
Jól értem-e?
- Az első fidesz kormány a bokros csomagból beömlő pénzekből tudott "csak" működni.
- És, 2005-ben, 3 évvel a kormányváltás után hirtelen összeomlott az ország fejlődése?
- Majd 2010 óta akkor gondolom még mindig abból élnek, amit fletóék hordtak össze?
Most csak azért kérdezem, hogy jól értem-e az érvelésedet?
Tehát, 1995-ben volt egy Bokros csomag, ami miatt szuper lett az országnak, de először nyilván szar lett, mert ha jó lett volna egyből, akkor nem lett volna fidesz kormány 1998-ban?
Ez a jóság tulajdonképpen kitartott 2005-ig, amikor a fidesz 1998-2002 közötti bénázása (de nevezzük inkább szándékos nemzetvessztésnek?) miatt omlott össze az addigi arany élet?
Aztán, a 2008-as válság után még 2010-ig Bajnai tette ISMÉT rendbe az országot, hogy majd valamikor megint tönkremenjen, egy újabb balos kormány alatt?
A következtetésed tehát az, hogy:
- Csakis a balos kormányok értenek az ország vezetéséhez,
- Bár ez soha nem látszott, mert mindig addigra érettek volna be a fantasztikus eredményeik, mire a csúnya fidesz aratta le a babérokat, akik ugye nyilvánvalóan nem tettek semmit le az asztalra, csak beleültek a tutiba?
- És ezt eddig 2x meg tudta tenni a fidesz a mszp-vel, büntetlenül?
Csak azért kérdezem, hogy jól értem-e?
Mert, ha így gondolod, akkor szerintem nekünk nincs több megbeszélni valónk.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.02. 19:55:05

@Republic Forever!:
...Ne terelj, nerállat! ..
Na idefigyeljél, kicsikó!
Nem tudom, hogy jol szocializálódtál, de szerintem válogasd meg a szavaidat, mert eléggé paraszt vagy.
...Volt gazdasági növekedés a válság előtt is. Pont...
Miért, írtam, hogy nem?
Nem írtam!
Te viszont belinkeltél egy grafikont:
"Itt egy ábra, mely a régiós országok növekedését mutatja a 2000-2011 közötti időszakban:

kephost.com/images/2017/08/02/GDP44.jpg"
Ebből jól látszik, hogy bőven a válság előtt már fletó összecsukta a magyar gazdaságot.
És ez a saját grafikonod, nem az enyém.
Arról nehogymár én tehessek, hogy nem vagy képes értelmezni egy grafikont, és nem tudod eldönteni róla, hogy alátámasztja-e a mondanivalódat!
...Eladósítással meg ne gyere,...
Pedig, 21000 Milliárd HUF hitel felvétele az gyanűsan eladósítás.
... mikor a kormányod ...
Nekem nem a kormányom, én már elhúztam a faszba a hozzád hasonló inkompetens faszok miatt.
Egyétek meg szépen, amit őztük, engem nem érdekel.
... szóval az ilyen nekem ne dumáljon felelős gazdaságpolitikáról...
Olvasgassál akkor a nagyszerű MANYUP-ról:
hu.wikipedia.org/wiki/Mag%C3%A1nnyugd%C3%ADjp%C3%A9nzt%C3%A1r
Főleg ezt a fejezetet ajánlom:
"Az eredeti modell megvalósulása ezen időszakban"
Ebből tisztán látszik, hogy rohadtul nem úgy alakult az egész rendszer, ahogy az az mszp/szdsz elgondolta.
Ezen felül ismét elmondanám, hogy nem volt kötelező azt a vagyont odaadni.
Érdekes módon nekem a mai napig megvan a pénzem!
Sőt, még érdekesebb mődon pont azóta nem fogy évről-évre az a vagyon, amióta megszünt a rendszer. Azóta valahogy minden egyes évben jó 10% az éves hozam rá.
...Az eladósodottságunk ténylegesen magas volt...
2005 után lett kritikusan magas.
2008-9-re gyakorlatilag letolt gatyával vártuk, hogy a válság "Magyarországra nem fog begyűrűzni"
Oh, wait!
... - most is az -...
Igen, de ma már nem növekszik úgy, mint akkor.
... anno az elgondolás az volt, hogy a gazdasági növekményből lehet majd finanszírozni a hiteleket...
Ja, csak a szoci kormány itt is kissé elméretezte az igényeit az ország lehetőségeihez képest.
... Ez egyébként bevett dolog, máshol is jellemző gyakorlat...
Igen, ha nincsen éppen egy világválság...
...Amúgy az egész gdp növekedésünk fals alapokon nyugszik...
Ez most ugye ahhoz kell, hogy le tudd a következtetéseben majd nullázni a fidesz eredményeit?
... Az a pár autógyár és az uniós források indukálják az oroszlánrészét....
Igen, meg még jópár egyéb intézkedés is, ami a gazdaság fehérítsének az irányába vitte az országot, de nyilván, ezt soha nem fogod belátni...
- online pénztárgépek
- Elektroniku útdíj a fuvarozóknak
- EKÁER rendszer

... Ha nem lenne EU - az a rohadt EU - akkor legjobb esetben is csak stagnálásra futná...
Nem igazán, de a stagnálás is jobb annál a gazdasági ámokfutásnál, amit megyó meg fletó rendezett. Tudom, hogy fáj az igazság, de ez van.
...Érted?...
Igen, értem.
...Stagnálásra...
Hát, haver, ezzel a világnézettel nagyon ne csodáld, hogy nem fogtok jövőre kormányt váltani.
Válasz erre 

kvadrillio 2017.08.02. 20:05:48

jahhhhh.....MINDIG VAN ALTERNATÍVA !....ÉJJJJJJEN A MUNKÁSPÁRT !!!!! :)
Válasz erre 

kvadrillio 2017.08.02. 20:10:16

MUŰNKÁSPÁRT PROGRAMJA?...
Ön itt van: Főlap Lehetőséget a normális életre...!!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2017.08.02. 20:13:22

ELÉG VOLT EZEKBŐL A, HA KRITIZÁLNAK, AKKOR MÉG TOVÁBB ÉPÍTEM A KISVASUTAM !... MEG, HA EGYRE TÖBBEN KRITIZÁLNAK, AKKOR JÓ ÚTON JÁROK !!! ELMEBETEG HÜLYEGYEREKEKBŐL !!!!! NORMÁLIS GONDOLATAI CSAKIS A MUNKÁSPÁRTNAK VANNAK !
Válasz erre 

kvadrillio 2017.08.02. 20:19:34

mert, most az én vagyok hatalmon, olyan rendszart csinálok magamnak, amivel én, a rokonaim, haverjaim, ismerőseim jól meggazdagodnak, a sok millió pedig dögöljön meg minél hamarabb orbáni államelmélet, maga a társadalmi horror.....ECCERŰEN ITT A VÉGE ! FUSSON EL VÉLE A BÜDÖS PICSÁBA M ÁR VÉGRE !...A FALS, HÜLYE SZÓNOKLATAI, MEG MÁR A KÖNYÖKÉN JÖN KI AZ EGÉSZ NYOMORGÓ MAGYAR NÉPNEK !
Válasz erre 

kvadrillio 2017.08.02. 20:33:51

7. A politikai szabadság és a demokrácia kérdései PLATÓN állambölcseletében

…PLATÓN is megkülönböztet helyes és hibás államformákat:
- az eszményi államnak két formája van: a királyság és az arisztokrácia
- hibás, vagy elkorcsosult államformák azok, melyek valamilyen okból lehetetlenné teszik az eszmény megvalósítását: timokrácia akkor jön létre, ha az őrök nem engedik érvényesülni a bölcseket, oligarchia akkor, ha a hatalom a gazdagok kezébe kerül, a demokráciában a szegény szabadok jutnak hatalomra, a türrannisz esetében pedig egy zsarnok uralkodik

az egyes államformák közti átmeneteket PLATÓN tv.szerű folyamatokként mutatta be:
- a gazdagok oligarchikus uralma esetén eluralkodik az embereken a haszonszerzés vágya
- a meggazdagodott vezetők azonban kihívják maguk ellen a szegények haragját, ezek fellázadnak, megölik őket s demokráciát létrehozva egyenlően osztják el a hivatalokat
- a túlzott egyenlőség és a féktelen szabadság következtében vágyaik rabjai lesznek, megszűnik köztük az egység és a rend
- a káoszban egy „népvezér” (demagogosz) hatalomra tesz szert, s egyeduralmat vezet be köztük; az ingatag és féktelen demokrácia tehát elkerülhetetlenül zsarnoksággá válik; ma is érvényes, hogy saját elvének érvényesítése minden rendszert veszélybe sodorhat, a demokráciát annak a túlhajtása bomlasztja meg, amiben a jó lényegét látja: „a túlságos szabadság minden valószínűség szerint túlságos szolgasággá fajul, az egyén életében éppúgy, mint az államéban”

a politikai szabadságnak Platónnál két formája is megjelenik:
- érzéki szabadság: semmi sem korlátozza az egyéni magatartást, az ember azt tehet, amit akar
ész- szabadság: az egész közösséget – az államot – illeti meg, de csak a filozófusok élhetnek vele; Platón államában csak az szabad, aki átlát az ideák világába, ott megpillantja a jót, s megvalósíttatja azt a neki alárendeltekkel, így ez a szabadság a szükségszerűség felismerése és az aszerinti cselekvés
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 21:26:16

@Gyulimali: igen,jól érted.a 2002-2010 közötti túlköltekezés,és a 2002-es csodás számaitok egy tőről fakadnak : abból,hogy a fidesz egy rakás szükséges fejlesztést a következő kormányokra tolt át.
a következtetéseimet meg hadd vonjam le én magam.nagyon tele van már vele a faszom,hogy az összes takony fideszes meg akarja magyarázni,hogy én mit gondolok.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 21:44:54

@morph on deer:
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 21:47:21

@morph on deer:

Ez nem kerüli el a figyelmünket. De az sem, hogy a környező államok 2002-2010 közt rendre jobban hasítottak. Voltak olyan évek, amikor 10%-kot vertek ránk (!). Mindeközben a régióban élen jártunk a pénzfelvételben :-(.Sajnos az alacsonyabb hitel állományuk a mai napig versenyelőny velünk szemben :-(...
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 21:51:00

@Republic Forever!:

"Ne hazudj"

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

Úriember most töredelmesen kérne elnézést. Kíváncsian várom milyen fából faragtak...
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 21:52:28

@rasztaszív:

"a jövő felélése szerintem aligha jobb gazdaságpolitika,"

Ez baromira jól hangzik... elárulnád hogy mire is gondolt itt a költő?... :-)
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 21:55:32

@rasztaszív:

"valamint,nem árt figyelembe venni,hogy a szocik arra költöttek iszonyú sokat,hogy azokat a beruházásokat felpörgessék,amiket a fidesz az első dúlása idején elszabotált."

Alternatív valóságban élsz... 8 évük volt bizonyítani, amiből 6 konjunktúra idején. Nem úgy mint ma, amikor stagnálás van, vagy épp tegnap, amikor még recesszió volt. Nézd egy csomó minden nekem sem tetszik ami ma zajlik. De aki szerint a szocik gazadasági garázdálkodása akár csak megkötheti a Fidesz kormány cipőjét, az egyszerűen agyalágyult. A számok... a számok... a számok...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 22:09:34

@Ad Dio: a számok azt mutatják,hogy egy sor fejlesztést a következő kormányokra tolt a fidesz.annak idején az útépítésekkel játszották ezt el,most az egészségüggyel,meg az oktatással.erre gondolt a költő.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 22:34:37

@rasztaszív:

Perszepersze... ásít...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 22:40:07

@Ad Dio: az érvnek kevés:)))
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 22:42:39

@rasztaszív:

Van az a vicc... mindegy, a végén az jön ki, hogy "nem én kezdtem a humorizálást"...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 22:47:03

@Ad Dio: te csak értetlenkedsz.az tényleg nem humoros.
Válasz erre 

VaradiJanos 2017.08.02. 22:56:57

@rasztaszív: ki nem szar le?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 23:04:09

@VaradiJanos: neked például valahogy nem jön össze...:)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.02. 23:10:36

@VaradiJanos: "ki nem szar le?"

Úgy látom, egy ilyen gennyzsák, mint te.
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.03. 00:03:12

@Gyulimali: Ezért kár volt regényt írnod, faszparaszt. Szerintem fejezd be a gazdaságról való bármiféle értekezést,és keress valami más elfoglaltságot, mert csak újra-és újra szénné égeted magad.

Balfasz.
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.03. 00:05:40

@Gyulimali: "de szerintem válogasd meg a szavaidat, mert eléggé paraszt vagy."

Inkább örüljél, hogy nem a kurva anyádba küldtelek el, ahogy azt nemegyszer a mocskos hazug fideszes tetűládákat szoktam...
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.03. 00:09:46

@Ad Dio: "Voltak olyan évek, amikor 10%-kot vertek ránk (!)"

És másodszor is hazudtál, te mocskos fideszribanc. Eszem megáll...
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.03. 00:11:07

@Ad Dio:" Úriember most töredelmesen kérne elnézést"

Akkor kérjél elnézést...tőlem. De egy hazug fideszes és a bocsánatkérés...inkább hazudsz tovább.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.03. 06:24:55

@Gyulimali: Te baromarcú!

2010 április: államadósság 19330 milliárd forint, devizatartalék 33 milliárd euró, manyup 3000 milliárd forint
2017 május: államadósság 26300 milliárd forint, devizatartalék 22 milliárd euró, manyup 0 forint.
Erre varrjál gombot, te faszfej!
Válasz erre 

midnight coder 2017.08.03. 07:01:19

@rasztaszív: " a számok azt mutatják,hogy egy sor fejlesztést a következő kormányokra tolt a fidesz.annak idején az útépítésekkel játszották ezt el,most az egészségüggyel,meg az oktatással.erre gondolt a költő."

Egy rakás útépítés volt, amit a FIDESZ kezdett el, de már az MSZP adott át. Amúgy hitelből utat építeni bárki tud aki kap rá hitelt - kérdés az, hogy mennyi utat érdemes hitelből építeni, azaz az átadott utak által generált plusz GDP növekedés visszahozza-e az építés költségét + a hitel költségét. A kormány szempontjából amúgy ez jó dolog, elvégre gyönyörűen növeli a GDP-t, és ez utóbbi amúgy az MSZP kormánynak nem annyira sikerült.

Az egészségügy pedig centire ugyanilyen szar volt az MSZP idején is, ezt ő is a következő kormányra tolta - már 98-ban is. Az oktatás is szar volt, most meg még szarabb - de itt nem csak a pénz a probléma. Pedig a KLIK alapjában véve annyira nem lenne rossz ötlet, ha ésszel csinálná valaki. A sok kis iskola minden bokorban eléggé hektikusan változó oktatási színvonalat eredményezett.
Válasz erre 

midnight coder 2017.08.03. 07:13:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Egyszer már el lett magyarázva adatokkal, hogy Orbánék még egy picit így is jobbak mint az MSZP, bár igaz ami igaz, hogy nem sokkal. Ráadásul ebbe a felvett hitel költségei még bele sem voltak számolva, Megyóék úgy vették át az országot, hogy a GDP arányos államadósság úgy 55% körül volt, és úgy adták át hogy majd 80%. Ennek megfelelően jó szar lett az ország hitelminősítése is, ami nem csak abból a szempontból kínos, hogy magasabb az adósságszolgálatra fordított költség, de a befektetéseket is távol tartja. Szóval, lehet köpülni a szart, de az ország a zuhanó pályára állítása a szocik elmaradhatatlan érdeme, és bármekkora barmok is Orbánék, a baloldalnál még így is jobbak.
Válasz erre 

Nemfajtalan srác 2017.08.03. 07:20:23

Mi lesz akkor, ha nem a mi oligarcháink nyernek? Szegény Fletó egész Brüsszelig rohanhat megint egy kis simogatásért
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 07:48:11

@midnight coder: ritka pofátlan vagy.
a fideszesek lehet,hogy elkezdték tervgezgetni az útépítéseket,de pénzt a következő kormányoknak kellett költeni rá.amúgy meg mindenki tisztában volt vele,hogy az úthálózat állapota komoly gátja a gazdaság fejlődésének.
egy kicsit még pofátlanabb azt állítani,hogy az egészségüggyel ne foglalkoztak volna,miközben éppen a fidesz akadályozta meg,hogy valamiféle átalakulás megkezdődhessen.most bezzeg lassan nyolc éve nem csinálnak vele semmit!
amit pedig oktatásügyben művel a fidesz,az konkrét hazaárulás.egy idegen,agymosó nagyhatalommal üzletelnek,némi agymosási szolgálatokért,úgy,hogy az üzlet tárgya a gyerekeink lelke.ennél gusztustalanabbat elképzelni is nehéz lenne.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.03. 08:13:18

@Republic Forever!:

Öcsém, te nem vagy egy egyszerű eset :-). Ott vannak a számok, amikből egy 8 éves már ki tudná számolni... no sebaj. Legyen szép napod. Ja, és egyszer fussunk össze amint bőszen hazugozol. Akkor majd eszmét cserélünk erről a dologról ;-). Addig is maradok (alig) tisztelettel...
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 08:42:49

@m54:
tetszettek volna nem elqrni...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 08:45:41

@Kivlov: itt-ott azért még vannak saját gondolataid is,vagy már csakis a köcsög agymosó paneleiteket vagy képes felböfögni?
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 09:20:00

@rasztaszív:
szerintem sokkal több van, mint nektek.
mantrázzátok a demokrácia szót csak, elkoptatva azt.
Másba kapaszkodni, érdemi alternatívát felmutatni majd 10 éve képtelenek vagytok.
Egyébként ezek nem "agymosó panelek", hanem tények b+...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 09:29:16

@Kivlov: a te "tényedet" éppen előbb elemeztük ki.ezek után jössz ugyanazzal az egetverő baromsággal.vagy agyad nincs,vagy a tisztességet nem ismered még hallomásból sem.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 10:19:22

@rasztaszív:
mit?
azt hogy csökken a hiány, nő a gdp, nő a foglalkoztatottság, nőnek a bérek. ezek tények, b+.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 10:27:27

@Kivlov: :))

Ne zavarjon, hogy már Románia is lehagyott. Idén 2%-kal lesz náluk nagyobb a GDP. A szlovákok régen elhúztak, náluk 25%-kal nagyobb az átlagfizetés.

A foglalkoztatottság Angliában és Németországban nőtt, ott vannak a magyar migránsok. A közmunkát meg szánalmas munkának hívni.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 10:32:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
nem zavar. nem kellett volna elqrni 2002 után...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 10:37:05

@Kivlov: "nem zavar"

Ja, ha te hazaáruló ruszki ügynök vagy, akkor neked annál jobb, minél rosszabb Magyarországnak.

"nem kellett volna elqrni 2002 után... "

Azt valóban nem kellett volna, de nem erről beszélünk, hanem a mostani elkúrásról.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 10:49:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
ha 2010 előtt csak ennyire qrták volna el, mint most, nem itt tartanánk...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 10:53:39

@Kivlov: ahogy az is tény,hogy ez mind megtörtént volna a fütykös orbánod nélkül is.sőt!sőt!!!mondom,ha egy mari néni lett volna a helyén,jóval előrébb tartanánk!

de te csak nyomod ugyanazt a patkány agymosó panelt.te egyszerre vagy totál hülye,és totál tisztességtelen.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 10:57:02

egyébként meg külön bírom ezt a patkány stílust,amikor a vitából kikopik a figura,aztán csak les,hogy mikor tolhatja tovább ugyanazt a szarját...
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 11:13:59

@rasztaszív:
ha megtörtént volna, akkor miért nem történt meg maszopék alatt???
Mari néni? horn gyugyu óta nem találtok mari nénit, aki fel tudna mutatni bármi épkézlába dolgot is, majmok.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:20:19

@Kivlov: a világválságról ugye nem is hallottál,te féreg?!
az eljutott az agyadig,hogy akkor lett befektetve a magyar gazdaságba az a lóvé,amitől aztán jöttek a beruházások?tudod,azokról a beruházókról beszélek,akik még az alatt a szörnyű nagy elkúrás alatt települtek be,a fütyi orbán meg "stratégiai megállapodásokat" kötött velük,mintha bármi köze lenne hozzá.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:22:57

@rasztaszív:
..a következtetéseimet meg hadd vonjam le én magam.nagyon tele van már vele a faszom,hogy az összes takony fideszes meg akarja magyarázni,hogy én mit gondolok...
Ja, bocsi, azt hitten, hogy itt vita folyik!
Sajálom, hogy nem vettem észre, hogy prédikáció, aminek nem szabad ellentmondani!
Ja, és takony fideszes a jó kurva anyád, te kommunista állat!
Mert nekem meg a magadfajta kommunista propagandistával van tele a tököm, aki egyből a kurva náci-kártyát húzza elő, amikor valaki ellent mer neki mondani.
Pontosan emiatt az elbaszott jellemtelenség miatt van elege belőletek mindenkinek.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:29:21

@Gyulimali: a vitában érvelni szokás,nem megmagyarázni,hogy a másik mit gondol,te féreg.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 11:30:12

@rasztaszív:
persze, csak eléggé uncsi mindig azzal takarózni.
érdekes, más országok nem, vagy alig érezték meg.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:30:29

@Republic Forever!:
.. Ezért kár volt regényt írnod, faszparaszt. Szerintem fejezd be a gazdaságról való bármiféle értekezést,és keress valami más elfoglaltságot, mert csak újra-és újra szénné égeted magad...
OK, értem, neked is ugyanaz szól, mint a rasztafasznak.
Bocsi, hogy nem vettem észre, hogy itt csak kommunista propaganda üzemmód van, és nem szabad ellentmondani az itt írdogáló, költségvetési Nobel díjas uraságoknak.
...Balfasz. ..
Te meg egy egyszerű, meggyőződéses kommunista vagy, aki hatékonyabban akadályozza a kormányváltást, mint az egész habony művek egybevéve.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:32:57

@Republic Forever!:
...Inkább örüljél, hogy nem a kurva anyádba küldtelek el, ahogy azt nemegyszer a mocskos hazug fideszes tetűládákat szoktam...
Ha megbocsátasz, én inkább annak örülök, hogy anno anyukámék megneveltek, és tiszteletre tanítottak.
Most látom, csak, hogy mennyire hasznos volt ez!
Elhiszem, hogy azt hiszed, ha mocskolódni kezdesz, akkor majd neked lesz igazad.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:35:43

@Kivlov: más országokban nem volt egy ilyen patkány fidesz,amelyik mindig másokra tolja a feladatokat,aztán röhög a markába.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:36:49

@Gyulimali: ja,hát téged aztán megtanítottak a tiszteletre.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:43:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
...2010 április: államadósság 19330 milliárd forint, devizatartalék 33 milliárd euró, manyup 3000 milliárd forint
2017 május: államadósság 26300 milliárd forint, devizatartalék 22 milliárd euró, manyup 0 forint...
A MAMNYUP 0 HUF nem igaz, nekem, és még jópár tízezer embernek a mai napig ott van a pénze (2012-ben ez 216Mrd HUF volt).
tehát ez a sor nem teljesen igaz.
Elolvastad a MANYUP-os linket?
Mert, azt azért lássuk be, hogy valahogy nem volt az a rendszer AKKORA sikertörténet, mint amennyire azt a mszp-szdsz csapat gondolta/beállította.
Sőt, én tovább mennék, és kijelenteném, hogy nagyon jó eséllyel a pénztárak csúnyán lehúzták az ország népét en-bloc ezzel a rendszerrel.
Én nagyon tisztelem a tudásodat, de úgy látom, politikai téren azért kissé elfogult vagy.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:50:28

@rasztaszív:
.. a vitában érvelni szokás,nem megmagyarázni,hogy a másik mit gondol,te féreg...
Figyeljél már!
Mivel nem voltam benne, hogy mit gondolsz, ezért megkérdeztem, hogy jól értem-e, amiket leírtál.
Ezek utén te jössz itt nekem azzal, hogy én megmagyarázom, te mire gondolsz.
Elég lett volna azt irni, hogy tényleg így gondolod, vagy, hogy rosszul értem, és máshogy gondolom.
De, nem, egyből elkedtél gyalázkodni, és gyakorlatilag le is zártad a vitát, mielőtt még elkezdődött volna.
Persze, mint leírtam, nem vettem észre, hogy mi folyik itt.
De szerencsére már látom.
Mindenesetre, ha esetleg aarsz válaszolni a kérdésemre, akkor még most is várom a válaszodat.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:52:06

@rasztaszív:
...ja,hát téged aztán megtanítottak a tiszteletre...
Hát, nálad egészen biztosan jobban.
Én nem küldöm el a férges kurva anyjába azt, aki kérdez tőlem valamit.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:56:58

@Gyulimali: barátocskám,én leírtam,hogy mit gondolok,te meg inkább vinnéd a vitát ezerfele másfele.hát ez itt most nem fog bejönni.szó nem volt a Bokros-csomagról,meg Bajnairól.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:58:51

@rasztaszív: valóban,más szavakat használsz.aztán vered magad,hogy téged hogy megtanítottak a tiszteletre.röhejes vagy:)
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:59:56

@rasztaszív:
..barátocskám,én leírtam,hogy mit gondolok,te meg inkább vinnéd a vitát ezerfele másfele.hát ez itt most nem fog bejönni.szó nem volt a Bokros-csomagról,meg Bajnairól...
És, miért nem lehetett ezt először leírni?
Miért kellett gyalázkodni?
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 12:02:03

@rasztaszív:
...valóban,más szavakat használsz.aztán vered magad,hogy téged hogy megtanítottak a tiszteletre.röhejes vagy:) ...
Ismered a mondást, hogy "amilyen az adjon Isten..."?
De, megértettem, nem a vita a lényeg, csak az, hogy a te oldalad véleménye legyen jelen.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 12:12:49

@Gyulimali: attól,hogy kérdésekbe csomagolva próbáltad megoldani,még ugyanaz történt : be akartad magyarázni,hogy én mit gondolok.ez pedig gusztustalan.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 12:15:10

@Gyulimali: hát van bőr a képeden.te próbálsz terelni,aztán sírsz,hogy nem a vita a lényeg?fosod a szót a semmire,és másnak csak az a fontos,hogy a véleménye jelen legyen?nézz már a tükörbe.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 12:38:17

@rasztaszív:
...attól,hogy kérdésekbe csomagolva próbáltad megoldani,még ugyanaz történt : be akartad magyarázni,hogy én mit gondolok.ez pedig gusztustalan...
Látom, még mindig nem érted.
Annyit kellett volna tenni, hogy leíírod, hogy rosszul értettem.
Amúgy elég cuki, hogy te is megpróbálod éppen most magyarázni, hogy szerinted mit gondoltam.
...hát van bőr a képeden.te próbálsz terelni...
Istenem, hányszor kell még leírni, hogy elég lett volna válaszolni a kérdésemre!
Mi a fenéért volt ez annyira nehéz?
...aztán sírsz,hogy nem a vita a lényeg?...
Pedig, ahogy látom, tényleg nem a vita a lényeg, legalábbis nálad nem az.
Még mindig nem válaszoltál az eredeti kérdésre, hanem azóta is egyfolytában személyeskedsz.
...fosod a szót a semmire,...
Hát, nevezheted szófosásnak, én inkább kitartóan szeretnék választ kapni a kérdésemre.
...és másnak csak az a fontos, hogy a véleménye jelen legyen?...
Nem, azt írtam, hogy úgy látom, hogy igazi kommunistához méltóan kizárólag neked lehet igazad, és bármiféle ellenvéleményt csírájában akarsz elfolytani.
...nézz már a tükörbe...
OK!
Minden rendben!
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 12:51:38

@Gyulimali: ami a vitára vonatkozott arra válaszoltam is.leírtam,hogy jól értetted.most lényegében azon háborogsz,hogy a tereléseiddel nem foglalkozom:)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.03. 13:41:26

@Gyulimali: Hűha! Nem 3000 milliárd csak 2784 milliárd. Hú! Ez tényleg árnyalja a képet. :-)) Vicces vagy ahogy vergődsz és terelsz.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.03. 13:42:35

@Gyulimali: Az összesen kb 13 ezer milliárd különbségre ha lennél kedves magyarázatot adni!
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 13:43:43

@rasztaszív:
... ami a vitára vonatkozott arra válaszoltam is.leírtam,hogy jól értetted...
OK, akkor a legelső hozzászólásom értelmében nincs megbeszélni valónk.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 13:46:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
...Hűha! Nem 3000 milliárd csak 2784 milliárd...
Tudod mit!
Igazad van!
Tekintsd semmisnek, amit írtam.
Az megfelel vlasznak, hogy az mszp jobban teljesített az elmúlt 2 kormánya alatt, mint a fidesz?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 13:52:07

@Gyulimali: hát ez nem is megbeszélés:)ne gondold,hogy majd minden reakció nélkül foshatod a hazugságaidat.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 13:58:17

@rasztaszív:
válság idején hol volt fidesz? bukócső, haver... :D
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:02:20

@Kivlov: hú de ravasz érv,hú de ravasz...:)de mit is akarsz vele?!
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 14:06:13

@rasztaszív:
..hát ez nem is megbeszélés:)ne gondold,hogy majd minden reakció nélkül foshatod a hazugságaidat...
Csak, hogy tisztázzuk:
Te leírtál valamit.
Én megkérdeztem, hogy jól értem-e, mert ha igen, akkor nincs beszélni valónk.
Egy kisebb közjáték után kiderült, hogy valóban úgy gondolod, ahogy kérdezem.
Erre én hivatkoztam az eredeti hozzászólásomra, ahol leírtam, hogy akkor nincs megbeszélni valónk.
Tudod, annyira másképpen látjuk a dolgokat, hogy nem hiszem, hogy érdemi vita lehetne közöttünk.
Szóval, én tiszteletben tartom a véleményedet!
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:12:58

@Gyulimali: ha tiszteletben tartanád,most sem akartad volna belemagyarázni,hogy a tereléseidre válaszoltam igennel...:)
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:15:51

@rasztaszív: amúgy,ha nincs beszélnivalónk,miért nem bírsz leállni?:)
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 14:17:05

@rasztaszív:
azt, hogy te még a válságot a fityiszre fogod.
Ezért nem tudtatok kormányozni sem. Mert kormányzás helyett is állandóan csak fideszeztetek, birkák...
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 14:18:23

@rasztaszív:
...ha tiszteletben tartanád...
Pedig tiszteletben tartom. Elmondtad, hogy jól értettem, így nem kívánok erről tovább beszélni.
...,most sem akartad volna belemagyarázni,hogy a tereléseidre válaszoltam igennel...:) ...
Istenem, ne legyél már ekkora idióta...
Feltettem egy kérdést, amire nem válaszoltál, csak sokadjára.
Ott volt a végén, hogyha a válaszod igen, akkor nincs megbeszélni valónk.
Nem tudom, minek ezt túlbonyolítani.
Egyáltalán elolvastad, amit írtam?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:20:43

@Gyulimali: ez első komment neked sokadjára?hazudj már okosabban...:)
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:22:41

@Kivlov: igen?a válságot a fideszre fogtam?hol?hát te is hazudhatnál oökosabban...:)
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 14:24:22

@rasztaszív:

"más országokban nem volt egy ilyen patkány fidesz,amelyik mindig másokra tolja a feladatokat,aztán röhög a markába. "
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:28:25

@Kivlov: és ennek mi köze a világválsághoz,te elmeroggyant?:)
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 14:31:14

@rasztaszív:
...ez első komment neked sokadjára?hazudj már okosabban...:)....
Na, visszaolvastam, és igazad van, tényleg az első kommentben válaszoltál.
Elnézést kérek!
OK, akkor lezárhatjuk végre ezt az értelmetlen szócséplést?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:32:37

@Gyulimali: jó lenne...
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 14:41:14

@rasztaszív:
semmi. csak kár, hogy épp arról volt szó, amikor írtad. :D
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:54:42

@Kivlov: és mivel akkor volt róla szó,ezért szerinted én orbánnak tulajdonítottam?ez ám a logika:)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 15:35:46

@Kivlov: "ha 2010 előtt csak ennyire qrták volna el, mint most, nem itt tartanánk... "

Pont annyira kúrták el, hogy a csúti geci kétharmaddal tönkre tudta vágni az országot. Ez az elkúró és bandája ősbűne. A többi babazsúr az orbáni romboláshoz képest.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 15:42:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
muhahahahahaha, sz*ptok jövőre is, koma.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 15:52:01

@Kivlov: Hét éve szopunk, veled együtt, miért lenne jövőre másképp. A különbség csak az, hogy te örülsz neki, ha a gazdád a szájadba hugyozik.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 16:08:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
az enyémbe ugyan nem.
max a naplopókéba meg a kamuzókéba. értük meg nem kár.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 16:15:25

@Kivlov: "az enyémbe ugyan nem."

Ha nem dolgozol, akkor valóban nem zavarhat, hogy 25%-kal kisebb a fizetésed, mint a szlovákoké, akik nem is olyan rég még mögöttünk kullogtak, akkor nincs is pénzed vásárolni 27% ÁFÁ-val, és akkor adót se fizetsz, szóval nem zavar, hogy ellopja a geci gazdád, és ha gyűlölködni szeretsz, akkor örülsz az uszító plakátoknak. De ha nem dolgozol, nem vásárolsz, nem adózol, akkor mi közöd hozzá, mi van Magyarországon?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.03. 17:04:19

@Gyulimali: Mást nem tehetsz a számok fényében hogy ezt elismered.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 08:15:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
koma. ha mindenki csak annyit dolgozna és adózna, mint én, akkor itt rég dubai lenne...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 10:52:31

@Kivlov: Akkor végképp nem értem, miért örülsz az ország lecsúszásának.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 11:16:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
minek? képzeld mennyi lenne a "lecsúszás", ha maszopék lennének még mindig. arról nem beszélve, hogy tele lennénk maroktartó arab csürhével...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 11:35:28

@Kivlov: "mennyi lenne a "lecsúszás", ha maszopék lennének"

Jóval kevesebb. De mindegy is, az nem mentség a hibás kormányzásra, hogy mások is rosszul csinálnák.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 11:42:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
jóval kevesebb? muhahahaha.
akkor kellett volna olyan okosnak lenniük, amikor lehetőségük volt rá, de akkor csak elqrni tudtak. retkek.
Bezzeg mikor már nem ők kormányoztak, rögtön a következő napon megtalálták a bölcsek kövét és elkezdtek okoskodni a fityisznek, hogy mit kéne csinálni! Miért nem csinálták meg korábban? szerencsétlen, életképtelen banda.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 12:01:15

@Kivlov: "akkor kellett volna olyan okosnak lenniük, amikor lehetőségük volt rá"

Így van. De mindegy is, az nem mentség a hibás kormányzásra, hogy mások is rosszul csinálnák.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 12:02:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
nem is keres senki mentséget.
a számok magukért beszélnek: foglalkoztatottsági adatok, átlagbér, áht hiány, kamat, infláció, gdp növ stb, stb, stb
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 12:14:31

@Kivlov: "a számok magukért beszélnek: foglalkoztatottsági adatok, átlagbér, áht hiány, kamat, infláció, gdp növ stb, stb, stb "

Igen, a számok magukért beszélnek. Pl. EU-segély nélkül az éves gazdasági növekedés a csúti geci alatt 0,2%. NULLA!!!

Az utóbb csatlakozott 7 ország között az utolsó előtt helyre csúsztunk vissza. Ha csak Szlovákiával és Romániával hasonlítod össze, Magyarország egy mutatóban sem első.

Szóval végképp nem értem, ez neked miért öröm és büszkeség. A versenyképességünk a béka segge alatt, az oktatás romokban, a kilátásaink siralmasak. Az elmúlt 7 évben a nettó külföldi beruházás NULLA volt. A Mercedest és a Hankookot még az elkúró hozta be.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 12:19:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
2002 után lettünk éllovasokból utolsó közeliek. 2001-ben még arról ment a vita hogy 2005-2006 vagy 2007 legyen az EUR bevezetés dátuma.
Aztán jöttek maszopék és hopp abból se lett semmi. :D
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.05. 05:50:17

@Kivlov: "2002 után lettünk éllovasokból utolsó közeliek"

Mostanában. Igen, most 2002 után van.

A fasz bokros csomagja után tíz évig előre mentünk, 2006 körül megfordult a trend, és elkezdtünk leszakadni. A 2008-as válság letolt gatyával talált meg minket, jobban szenvedtünk, mint más országok. A libajnai kicsit javított a helyzeten, de egy év alatt nem tudott csodát tenni. 2010-től folytatódott a lejtmenet. 2010-ben még csak 6%-kal voltunk átlagkeresetben lemaradva a szlovákoktól, tavaly már 25%-ra.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 07:53:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
engem a relativitás eléggé hidegen hagy. Mert pl, ha a szlovik lennének alattunk, akkor a te logikád szerint mi lennénk az istenkirályok. Ennek meg így semmi értelme.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 10:48:43

@Kivlov: "ha a szlovik lennének alattunk, akkor a te logikád szerint mi lennénk az istenkirályok."

1996 és 2006 között Magyarország a régiós társainál gyorsabban fejlődött. Igen, istenkirályok voltunk. Szerintem volt értelme.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 11:54:30

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
annyira istenkirályok voltunk, hogy az első válság (ami kb. nem is válság volt, hanem csak visszatérés a realitások talajára) agyonverte az országot. :D
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 11:57:37

@Kivlov: "annyira istenkirályok voltunk, hogy az első válság"

A válság 2008-ban ütött be, az kívül van az 1996-2006 "istenkirály" intervallumon, ne keverd.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 13:01:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
tökmindegy. elqrtátok oszt kész. sohatöbbéliberálisbaloldalt...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 13:15:23

@Kivlov: "elqrtátok oszt kész."

A Magyar Kétfarkú Kutya Párt nem kúrt el semmit.

"sohatöbbéliberálisbaloldalt..."

Az a baj veletek csurcsányistákkal, hogy szélsőségesen vagy imádjátok, vagy gyűlölitek azt a barmot.

Csak halkan jegyzem meg, hogy a pufajkás és a fasz bokros csomagja alapozta meg az 1996-2006-os tíz év fejlődését, amiből a gazdád is nagyot profitált.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 13:33:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Én nem gyűlölöm ferkót. Jókat lehet röhögni a barmon.
pufajkást meg '89ben akasztani kellett volna, a többi hasonszűrő kommer retekkel együtt. Az lett volna a rendszerváltás.
KÉtfarkú kutyára meg egy túrórudit nem lehetne bízni, nemhogy egy országot. sz*r poénokkal nem lehet államot vezetni, szervezni.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 13:56:57

@Kivlov: A csúti gecire nem lehet bízni egy országot, lásd ezt is hogy szétbarmolta. Egy becsületes random hajléktalan is jobban elvezeti.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 14:13:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
kár, hogy nektek még egy olyat se sikerül találni lassan 10 éve... :D :D :D
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 16:51:41

@Kivlov: "nektek még egy olyat se sikerül találni lassan 10 éve"

Valakivel keversz, a kétfarkú még nincs tíz éves.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.08. 09:44:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
még szerencse. :D
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard