Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Négy dolog, melyekkel számolnunk kell, ha végleg az oligarchák kezébe kerül Magyarország

Négy dolog, melyekkel számolnunk kell, ha végleg az oligarchák kezébe kerül Magyarország

Mészáros Lőrinc ásványvizét isszuk, Csányi Sándor sertéshúsát esszük, Matolcsy Ádám újságját olvassuk, Garancsi István építi a középületeinket, útjainkat, Andy Vajna tévéjét nézzük, vagy az ő kaszinóiban játsszuk el a pénzünket. Már most is ez a helyzet, ám – ahogy az ősi dakota bölcsesség tartja – mindig van rosszabb. Ha ugyanis 2018-ban Orbán Viktor felhatalmazást kap a választóktól arra, hogy folytassa azt, amit eddig csinált, akkor a kormányhoz kötődő oligarchák cégei teljesen megszállhatják a hétköznapjainkat. A gyorsan tollasodó nemzeti burzsoázia tagjai ugyanis egy harmadik kormányzati ciklus alatt teljesen feloszthatják egymás között a hazai piacot. Lássuk, milyen világ vár ránk, ha ez bekövetkezik!

24_16.jpg

Fotó: 24.hu

1. Élni és nem hagyni élni. A rendszerváltás után jellemző volt az a gyakorlat, hogy a különböző kormányokhoz közel álló vállalkozások kedvezőbb helyzetbe kerültek az állami tendereken, ám mindig ügyeltek arra is, hogy a másik táborhoz húzó cégek se maradjanak megrendelések nélkül. Csányi Sándor például jobboldali oligarchának számít, ám korábban támogatott baloldali sajtóorgánumokat, felvett a cégeihez olyan munkatársakat, akik szocialista kormányokban viseltek tisztségeket. A Gyurcsány-éra alatt pedig Simicska Lajos vállalkozásai is kaptak állami megrendeléseket, igaz, közel sem annyit, mint az első Orbán-kormány idején. Ezt a gyakorlatot írta felül 2010 után a Fidesz két kormánya, vagyis maximum olyan üzletemberek kaptak lehetőséget vagyonuk növelésére, akik alkut kötöttek a regnáló hatalommal. A jelenlegi kormány nem is igazán tagadja, hogy célja az ellenzéki pártok gazdasági hátterének ellehetetlenítése, így nem számíthatnak kegyelemre azok, akikre továbbra is balos vagy liberális címkét ragasztották Orbán emberei. Ez egy olyan torz nemzetgazdasági struktúrát hoz létre, amelynek következményeit a következő pontban taglaljuk.

origo_22.jpg

Fotó: origo.hu

2. Sok az eszkimó kevés a fóka. Az Orbán-kormány üzenete így röviden annyi a vállalkozói szférához, hogy belőled is lehet milliárdos, ha beállsz közénk, és mi is hasznát látjuk a gazdagodásodnak. Ennek a felfogásnak a mintapéldánya a felcsúti gázszerelőből lett nagyvállalkozó. Mészáros Lőrinchez lényegében tapad a pénz, mióta Simicska Lajos, korábbi pártpénztárnok, főoligarcha, gazdasági háttérember összeakasztotta a bajuszt egykori barátjával, Orbán Viktorral. A Fidelitasban szocializálódott ifjú fideszesek így már nem a bugris vidéki vállalkozót látják Mészárosban, hanem Orbán Viktor bizalmasát, aki csak ránéz egy zsíros vállalkozásra, és egy szempillantás alatt az övé is lesz. Ha ilyen könnyű meggazdagodni egy országban, akkor ne legyenek kétségeink, hogy egyre többen tolonganak majd az állami csecs körül, hogy részesüljenek az adományokból. És ahol túl sokan lökdösik egymást a zsíros falatokért, ott néhányan éhesek maradnak. Ennek következménye a következő pontunk.

index_101.jpg

Fotó: index.hu

3. Holló a hollónak kivájja a szemét. Miért ne rúgna bele valaki abba, aki a sorban előtte áll, ha látott már arra példát, hogy ezért senki sem bünteti meg. Az Orbán-rendszerben most még nagyon ügyelnek arra, hogy viszonylag arányosan osszák el saját embereik között a különböző területeket, ám előfordulhat, hogy valakik háttérbe szorulnak, és revánsot kívánnak venni ezért saját táboruk tagjain. Nagyban ilyen volt a G-nap, amikor Simicska Lajos kiesett a pikszisből, mert nem értet egyet a harmadik Orbán-kormány irányvonalával, kicsiben pedig helyi szinteken fújnak egymásra fideszes orientáltságú vállalkozások, mert meg kell osztozniuk valakivel a zsákmányon, noha sokkal nagyobbat lehetne kaszálni az ügyleten, ha nem lenne konkurenciájuk. A könnyű meggazdagodás ígérete vonzza ebbe a táborba azokat a vállalkozókat, akik ezért nem is a rátermettségükkel, üzleti érzékükkel, szakmai teljesítményükkel szereznek előjogokat, hanem politikai nyomulásukkal, így sokszor olyanok szenvednek hátrányt az üzleti életben, akiknek minden adottságuk meglenne egy jó vállalkozást felépíteni, korrupció nélkül gyarapodni, munkahelyeket teremteni. Közülük sokan végül külföldön próbálnak szerencsét, és ott kamatoztatják a tehetségüket.    

241_6.jpg

Fotó: 24.hu

4. Kéz kezet mos. Azonban nem ez a legrosszabb abban a tendenciában, hogy politikai alapon szerveződik a nemzeti burzsoázia. Azok az oligarchák ugyanis, akik deklaráltan a kormánypárt holdudvarához tartoznak, nem csupán az állami pénzek elosztásánál jutnak előnyökhöz, hanem védelmet is kapnak az olyan ellenőrző szervektől, melyek feladata az összejátszások, kartellezések, korrupciógyanús ügyletek feltárása lenne. Egyes területeken olyan monopóliumok alakulnak ki, melyek egy jól működő versenyhivatal esetében nem történhetne meg. Jó példa erre a Mészáros Lőrinc érdekeltségi körébe tartozó médiabirodalom túlsúlya a piacon. A felcsúti polgármester és vállalkozó cége ugyanis dömpingszerűen vásárolta fel a vidéki napilapokat, így lényegében egyeduralkodó lett a megyei sajtó területén. Erősen torzítja a magyar médiapiacot, hogy a kormány gigantikus összegű hirdetésekkel támogatja a hozzá közel álló sajtóorgánumokat, így azok eredményei nem attól függenek, hogy jó újságot, rádiót, televíziót működtetnek-e, hanem, hogy hirdetnek-e náluk kormányhoz közeli cégek, vagy közvetlenül maga a kormány. Azok, akik közvetlenül a piacról akarják finanszírozni a vállalkozásukat, vagyis eladható sajtóterméket készítenek, illetve piaci szereplőktől kapnak hirdetési megrendeléseket komoly hendikeppel indulnak Mészáros Lőrinc Habony Árpád Vagy Andy Vajna médiaérdekeltségeivel szemben. Ugyanezek a tendenciák érvényesülnek más területeken is, így veszíti el a jelentőségét a minőség, és lesz meghatározó a gazdaságban a politikai lojalitás. És ez a tendencia csak felerősödhet, ha 2018-ban Orbán Viktor kormányának és a hozzájuk kötődő oligarcháknak szavaznak bizalmat a magyar választók. Mert, ahogy egy egészen friss dakota közmondás tartja: „Csak egyszer kell felülnöd a felcsúti kisvasútra, és máris érteni fogod, mit jelent, az a magyar mondás: Ha van elég pénzed, megvalósul a legnagyobb képtelenség is.”

 

  

267 komment Simicska Lajos Közéleti ketrecharc Tovább
Négy dolog, melyekkel számolnunk kell, ha végleg az oligarchák kezébe kerül Magyarország Tovább
Facebook Tetszik
0
267 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége
  • Orbán a pácban Orbán a pácban

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9112704855

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tüntetésekből mi a helyes továbblépés? 2017.08.02. 08:12:19

A tüntetésekből a helyes továbblépés az, hogy egy olyan pártot kell alapítani, ami a párthatalommentes demokrácia megteremtésének a célját tűzi ki, aztán indulni a választásokon és megnyerni azt. Orbánék is így csinálták. Nincs ebben semmi lehetetlen...

Trackback: Kétfarkú Kutya Párt teszt és bukta 2017.08.02. 08:11:45

"Leteszteltük a Kétfarkúakat és megbuktak. Nem értik a humort csak a sajátjukat és nem valódi demokráciát akarnak, hanem ugyan ezt mint a mostani, csak más szereplőkkel." - Több mint négy év után a Szórakoztató Erkölcstan blog törölte kedvencei közül...

Trackback: Tetemet marketing célra 2017.08.02. 08:11:14

Pap mondja egy Iron Maiden heavy metal rajongónak, akinek Eddie van a pólóján: Nézd fiam, undorító és ocsmány, hogy a kedvenc együttesed egy tetemet használ marketing célokra.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (267)
Az utolsó 100 komment:

Ad Dio 2017.08.02. 21:47:21

@morph on deer:

Ez nem kerüli el a figyelmünket. De az sem, hogy a környező államok 2002-2010 közt rendre jobban hasítottak. Voltak olyan évek, amikor 10%-kot vertek ránk (!). Mindeközben a régióban élen jártunk a pénzfelvételben :-(.Sajnos az alacsonyabb hitel állományuk a mai napig versenyelőny velünk szemben :-(...
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 21:51:00

@Republic Forever!:

"Ne hazudj"

www.ksh.hu/docs/hun/eurostat_tablak/tabl/tsdec100.html

Úriember most töredelmesen kérne elnézést. Kíváncsian várom milyen fából faragtak...
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 21:52:28

@rasztaszív:

"a jövő felélése szerintem aligha jobb gazdaságpolitika,"

Ez baromira jól hangzik... elárulnád hogy mire is gondolt itt a költő?... :-)
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 21:55:32

@rasztaszív:

"valamint,nem árt figyelembe venni,hogy a szocik arra költöttek iszonyú sokat,hogy azokat a beruházásokat felpörgessék,amiket a fidesz az első dúlása idején elszabotált."

Alternatív valóságban élsz... 8 évük volt bizonyítani, amiből 6 konjunktúra idején. Nem úgy mint ma, amikor stagnálás van, vagy épp tegnap, amikor még recesszió volt. Nézd egy csomó minden nekem sem tetszik ami ma zajlik. De aki szerint a szocik gazadasági garázdálkodása akár csak megkötheti a Fidesz kormány cipőjét, az egyszerűen agyalágyult. A számok... a számok... a számok...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 22:09:34

@Ad Dio: a számok azt mutatják,hogy egy sor fejlesztést a következő kormányokra tolt a fidesz.annak idején az útépítésekkel játszották ezt el,most az egészségüggyel,meg az oktatással.erre gondolt a költő.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 22:34:37

@rasztaszív:

Perszepersze... ásít...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 22:40:07

@Ad Dio: az érvnek kevés:)))
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.02. 22:42:39

@rasztaszív:

Van az a vicc... mindegy, a végén az jön ki, hogy "nem én kezdtem a humorizálást"...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 22:47:03

@Ad Dio: te csak értetlenkedsz.az tényleg nem humoros.
Válasz erre 

VaradiJanos 2017.08.02. 22:56:57

@rasztaszív: ki nem szar le?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.02. 23:04:09

@VaradiJanos: neked például valahogy nem jön össze...:)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.02. 23:10:36

@VaradiJanos: "ki nem szar le?"

Úgy látom, egy ilyen gennyzsák, mint te.
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.03. 00:03:12

@Gyulimali: Ezért kár volt regényt írnod, faszparaszt. Szerintem fejezd be a gazdaságról való bármiféle értekezést,és keress valami más elfoglaltságot, mert csak újra-és újra szénné égeted magad.

Balfasz.
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.03. 00:05:40

@Gyulimali: "de szerintem válogasd meg a szavaidat, mert eléggé paraszt vagy."

Inkább örüljél, hogy nem a kurva anyádba küldtelek el, ahogy azt nemegyszer a mocskos hazug fideszes tetűládákat szoktam...
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.03. 00:09:46

@Ad Dio: "Voltak olyan évek, amikor 10%-kot vertek ránk (!)"

És másodszor is hazudtál, te mocskos fideszribanc. Eszem megáll...
Válasz erre 

Lesz még Magyar Köztársaság 2017.08.03. 00:11:07

@Ad Dio:" Úriember most töredelmesen kérne elnézést"

Akkor kérjél elnézést...tőlem. De egy hazug fideszes és a bocsánatkérés...inkább hazudsz tovább.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.03. 06:24:55

@Gyulimali: Te baromarcú!

2010 április: államadósság 19330 milliárd forint, devizatartalék 33 milliárd euró, manyup 3000 milliárd forint
2017 május: államadósság 26300 milliárd forint, devizatartalék 22 milliárd euró, manyup 0 forint.
Erre varrjál gombot, te faszfej!
Válasz erre 

midnight coder 2017.08.03. 07:01:19

@rasztaszív: " a számok azt mutatják,hogy egy sor fejlesztést a következő kormányokra tolt a fidesz.annak idején az útépítésekkel játszották ezt el,most az egészségüggyel,meg az oktatással.erre gondolt a költő."

Egy rakás útépítés volt, amit a FIDESZ kezdett el, de már az MSZP adott át. Amúgy hitelből utat építeni bárki tud aki kap rá hitelt - kérdés az, hogy mennyi utat érdemes hitelből építeni, azaz az átadott utak által generált plusz GDP növekedés visszahozza-e az építés költségét + a hitel költségét. A kormány szempontjából amúgy ez jó dolog, elvégre gyönyörűen növeli a GDP-t, és ez utóbbi amúgy az MSZP kormánynak nem annyira sikerült.

Az egészségügy pedig centire ugyanilyen szar volt az MSZP idején is, ezt ő is a következő kormányra tolta - már 98-ban is. Az oktatás is szar volt, most meg még szarabb - de itt nem csak a pénz a probléma. Pedig a KLIK alapjában véve annyira nem lenne rossz ötlet, ha ésszel csinálná valaki. A sok kis iskola minden bokorban eléggé hektikusan változó oktatási színvonalat eredményezett.
Válasz erre 

midnight coder 2017.08.03. 07:13:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Egyszer már el lett magyarázva adatokkal, hogy Orbánék még egy picit így is jobbak mint az MSZP, bár igaz ami igaz, hogy nem sokkal. Ráadásul ebbe a felvett hitel költségei még bele sem voltak számolva, Megyóék úgy vették át az országot, hogy a GDP arányos államadósság úgy 55% körül volt, és úgy adták át hogy majd 80%. Ennek megfelelően jó szar lett az ország hitelminősítése is, ami nem csak abból a szempontból kínos, hogy magasabb az adósságszolgálatra fordított költség, de a befektetéseket is távol tartja. Szóval, lehet köpülni a szart, de az ország a zuhanó pályára állítása a szocik elmaradhatatlan érdeme, és bármekkora barmok is Orbánék, a baloldalnál még így is jobbak.
Válasz erre 

Nemfajtalan srác 2017.08.03. 07:20:23

Mi lesz akkor, ha nem a mi oligarcháink nyernek? Szegény Fletó egész Brüsszelig rohanhat megint egy kis simogatásért
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 07:48:11

@midnight coder: ritka pofátlan vagy.
a fideszesek lehet,hogy elkezdték tervgezgetni az útépítéseket,de pénzt a következő kormányoknak kellett költeni rá.amúgy meg mindenki tisztában volt vele,hogy az úthálózat állapota komoly gátja a gazdaság fejlődésének.
egy kicsit még pofátlanabb azt állítani,hogy az egészségüggyel ne foglalkoztak volna,miközben éppen a fidesz akadályozta meg,hogy valamiféle átalakulás megkezdődhessen.most bezzeg lassan nyolc éve nem csinálnak vele semmit!
amit pedig oktatásügyben művel a fidesz,az konkrét hazaárulás.egy idegen,agymosó nagyhatalommal üzletelnek,némi agymosási szolgálatokért,úgy,hogy az üzlet tárgya a gyerekeink lelke.ennél gusztustalanabbat elképzelni is nehéz lenne.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.08.03. 08:13:18

@Republic Forever!:

Öcsém, te nem vagy egy egyszerű eset :-). Ott vannak a számok, amikből egy 8 éves már ki tudná számolni... no sebaj. Legyen szép napod. Ja, és egyszer fussunk össze amint bőszen hazugozol. Akkor majd eszmét cserélünk erről a dologról ;-). Addig is maradok (alig) tisztelettel...
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 08:42:49

@m54:
tetszettek volna nem elqrni...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 08:45:41

@Kivlov: itt-ott azért még vannak saját gondolataid is,vagy már csakis a köcsög agymosó paneleiteket vagy képes felböfögni?
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 09:20:00

@rasztaszív:
szerintem sokkal több van, mint nektek.
mantrázzátok a demokrácia szót csak, elkoptatva azt.
Másba kapaszkodni, érdemi alternatívát felmutatni majd 10 éve képtelenek vagytok.
Egyébként ezek nem "agymosó panelek", hanem tények b+...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 09:29:16

@Kivlov: a te "tényedet" éppen előbb elemeztük ki.ezek után jössz ugyanazzal az egetverő baromsággal.vagy agyad nincs,vagy a tisztességet nem ismered még hallomásból sem.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 10:19:22

@rasztaszív:
mit?
azt hogy csökken a hiány, nő a gdp, nő a foglalkoztatottság, nőnek a bérek. ezek tények, b+.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 10:27:27

@Kivlov: :))

Ne zavarjon, hogy már Románia is lehagyott. Idén 2%-kal lesz náluk nagyobb a GDP. A szlovákok régen elhúztak, náluk 25%-kal nagyobb az átlagfizetés.

A foglalkoztatottság Angliában és Németországban nőtt, ott vannak a magyar migránsok. A közmunkát meg szánalmas munkának hívni.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 10:32:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
nem zavar. nem kellett volna elqrni 2002 után...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 10:37:05

@Kivlov: "nem zavar"

Ja, ha te hazaáruló ruszki ügynök vagy, akkor neked annál jobb, minél rosszabb Magyarországnak.

"nem kellett volna elqrni 2002 után... "

Azt valóban nem kellett volna, de nem erről beszélünk, hanem a mostani elkúrásról.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 10:49:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
ha 2010 előtt csak ennyire qrták volna el, mint most, nem itt tartanánk...
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 10:53:39

@Kivlov: ahogy az is tény,hogy ez mind megtörtént volna a fütykös orbánod nélkül is.sőt!sőt!!!mondom,ha egy mari néni lett volna a helyén,jóval előrébb tartanánk!

de te csak nyomod ugyanazt a patkány agymosó panelt.te egyszerre vagy totál hülye,és totál tisztességtelen.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 10:57:02

egyébként meg külön bírom ezt a patkány stílust,amikor a vitából kikopik a figura,aztán csak les,hogy mikor tolhatja tovább ugyanazt a szarját...
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 11:13:59

@rasztaszív:
ha megtörtént volna, akkor miért nem történt meg maszopék alatt???
Mari néni? horn gyugyu óta nem találtok mari nénit, aki fel tudna mutatni bármi épkézlába dolgot is, majmok.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:20:19

@Kivlov: a világválságról ugye nem is hallottál,te féreg?!
az eljutott az agyadig,hogy akkor lett befektetve a magyar gazdaságba az a lóvé,amitől aztán jöttek a beruházások?tudod,azokról a beruházókról beszélek,akik még az alatt a szörnyű nagy elkúrás alatt települtek be,a fütyi orbán meg "stratégiai megállapodásokat" kötött velük,mintha bármi köze lenne hozzá.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:22:57

@rasztaszív:
..a következtetéseimet meg hadd vonjam le én magam.nagyon tele van már vele a faszom,hogy az összes takony fideszes meg akarja magyarázni,hogy én mit gondolok...
Ja, bocsi, azt hitten, hogy itt vita folyik!
Sajálom, hogy nem vettem észre, hogy prédikáció, aminek nem szabad ellentmondani!
Ja, és takony fideszes a jó kurva anyád, te kommunista állat!
Mert nekem meg a magadfajta kommunista propagandistával van tele a tököm, aki egyből a kurva náci-kártyát húzza elő, amikor valaki ellent mer neki mondani.
Pontosan emiatt az elbaszott jellemtelenség miatt van elege belőletek mindenkinek.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:29:21

@Gyulimali: a vitában érvelni szokás,nem megmagyarázni,hogy a másik mit gondol,te féreg.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 11:30:12

@rasztaszív:
persze, csak eléggé uncsi mindig azzal takarózni.
érdekes, más országok nem, vagy alig érezték meg.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:30:29

@Republic Forever!:
.. Ezért kár volt regényt írnod, faszparaszt. Szerintem fejezd be a gazdaságról való bármiféle értekezést,és keress valami más elfoglaltságot, mert csak újra-és újra szénné égeted magad...
OK, értem, neked is ugyanaz szól, mint a rasztafasznak.
Bocsi, hogy nem vettem észre, hogy itt csak kommunista propaganda üzemmód van, és nem szabad ellentmondani az itt írdogáló, költségvetési Nobel díjas uraságoknak.
...Balfasz. ..
Te meg egy egyszerű, meggyőződéses kommunista vagy, aki hatékonyabban akadályozza a kormányváltást, mint az egész habony művek egybevéve.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:32:57

@Republic Forever!:
...Inkább örüljél, hogy nem a kurva anyádba küldtelek el, ahogy azt nemegyszer a mocskos hazug fideszes tetűládákat szoktam...
Ha megbocsátasz, én inkább annak örülök, hogy anno anyukámék megneveltek, és tiszteletre tanítottak.
Most látom, csak, hogy mennyire hasznos volt ez!
Elhiszem, hogy azt hiszed, ha mocskolódni kezdesz, akkor majd neked lesz igazad.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:35:43

@Kivlov: más országokban nem volt egy ilyen patkány fidesz,amelyik mindig másokra tolja a feladatokat,aztán röhög a markába.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:36:49

@Gyulimali: ja,hát téged aztán megtanítottak a tiszteletre.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:43:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
...2010 április: államadósság 19330 milliárd forint, devizatartalék 33 milliárd euró, manyup 3000 milliárd forint
2017 május: államadósság 26300 milliárd forint, devizatartalék 22 milliárd euró, manyup 0 forint...
A MAMNYUP 0 HUF nem igaz, nekem, és még jópár tízezer embernek a mai napig ott van a pénze (2012-ben ez 216Mrd HUF volt).
tehát ez a sor nem teljesen igaz.
Elolvastad a MANYUP-os linket?
Mert, azt azért lássuk be, hogy valahogy nem volt az a rendszer AKKORA sikertörténet, mint amennyire azt a mszp-szdsz csapat gondolta/beállította.
Sőt, én tovább mennék, és kijelenteném, hogy nagyon jó eséllyel a pénztárak csúnyán lehúzták az ország népét en-bloc ezzel a rendszerrel.
Én nagyon tisztelem a tudásodat, de úgy látom, politikai téren azért kissé elfogult vagy.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:50:28

@rasztaszív:
.. a vitában érvelni szokás,nem megmagyarázni,hogy a másik mit gondol,te féreg...
Figyeljél már!
Mivel nem voltam benne, hogy mit gondolsz, ezért megkérdeztem, hogy jól értem-e, amiket leírtál.
Ezek utén te jössz itt nekem azzal, hogy én megmagyarázom, te mire gondolsz.
Elég lett volna azt irni, hogy tényleg így gondolod, vagy, hogy rosszul értem, és máshogy gondolom.
De, nem, egyből elkedtél gyalázkodni, és gyakorlatilag le is zártad a vitát, mielőtt még elkezdődött volna.
Persze, mint leírtam, nem vettem észre, hogy mi folyik itt.
De szerencsére már látom.
Mindenesetre, ha esetleg aarsz válaszolni a kérdésemre, akkor még most is várom a válaszodat.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:52:06

@rasztaszív:
...ja,hát téged aztán megtanítottak a tiszteletre...
Hát, nálad egészen biztosan jobban.
Én nem küldöm el a férges kurva anyjába azt, aki kérdez tőlem valamit.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:56:58

@Gyulimali: barátocskám,én leírtam,hogy mit gondolok,te meg inkább vinnéd a vitát ezerfele másfele.hát ez itt most nem fog bejönni.szó nem volt a Bokros-csomagról,meg Bajnairól.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 11:58:51

@rasztaszív: valóban,más szavakat használsz.aztán vered magad,hogy téged hogy megtanítottak a tiszteletre.röhejes vagy:)
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 11:59:56

@rasztaszív:
..barátocskám,én leírtam,hogy mit gondolok,te meg inkább vinnéd a vitát ezerfele másfele.hát ez itt most nem fog bejönni.szó nem volt a Bokros-csomagról,meg Bajnairól...
És, miért nem lehetett ezt először leírni?
Miért kellett gyalázkodni?
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 12:02:03

@rasztaszív:
...valóban,más szavakat használsz.aztán vered magad,hogy téged hogy megtanítottak a tiszteletre.röhejes vagy:) ...
Ismered a mondást, hogy "amilyen az adjon Isten..."?
De, megértettem, nem a vita a lényeg, csak az, hogy a te oldalad véleménye legyen jelen.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 12:12:49

@Gyulimali: attól,hogy kérdésekbe csomagolva próbáltad megoldani,még ugyanaz történt : be akartad magyarázni,hogy én mit gondolok.ez pedig gusztustalan.
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 12:15:10

@Gyulimali: hát van bőr a képeden.te próbálsz terelni,aztán sírsz,hogy nem a vita a lényeg?fosod a szót a semmire,és másnak csak az a fontos,hogy a véleménye jelen legyen?nézz már a tükörbe.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 12:38:17

@rasztaszív:
...attól,hogy kérdésekbe csomagolva próbáltad megoldani,még ugyanaz történt : be akartad magyarázni,hogy én mit gondolok.ez pedig gusztustalan...
Látom, még mindig nem érted.
Annyit kellett volna tenni, hogy leíírod, hogy rosszul értettem.
Amúgy elég cuki, hogy te is megpróbálod éppen most magyarázni, hogy szerinted mit gondoltam.
...hát van bőr a képeden.te próbálsz terelni...
Istenem, hányszor kell még leírni, hogy elég lett volna válaszolni a kérdésemre!
Mi a fenéért volt ez annyira nehéz?
...aztán sírsz,hogy nem a vita a lényeg?...
Pedig, ahogy látom, tényleg nem a vita a lényeg, legalábbis nálad nem az.
Még mindig nem válaszoltál az eredeti kérdésre, hanem azóta is egyfolytában személyeskedsz.
...fosod a szót a semmire,...
Hát, nevezheted szófosásnak, én inkább kitartóan szeretnék választ kapni a kérdésemre.
...és másnak csak az a fontos, hogy a véleménye jelen legyen?...
Nem, azt írtam, hogy úgy látom, hogy igazi kommunistához méltóan kizárólag neked lehet igazad, és bármiféle ellenvéleményt csírájában akarsz elfolytani.
...nézz már a tükörbe...
OK!
Minden rendben!
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 12:51:38

@Gyulimali: ami a vitára vonatkozott arra válaszoltam is.leírtam,hogy jól értetted.most lényegében azon háborogsz,hogy a tereléseiddel nem foglalkozom:)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.03. 13:41:26

@Gyulimali: Hűha! Nem 3000 milliárd csak 2784 milliárd. Hú! Ez tényleg árnyalja a képet. :-)) Vicces vagy ahogy vergődsz és terelsz.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.03. 13:42:35

@Gyulimali: Az összesen kb 13 ezer milliárd különbségre ha lennél kedves magyarázatot adni!
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 13:43:43

@rasztaszív:
... ami a vitára vonatkozott arra válaszoltam is.leírtam,hogy jól értetted...
OK, akkor a legelső hozzászólásom értelmében nincs megbeszélni valónk.
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 13:46:00

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
...Hűha! Nem 3000 milliárd csak 2784 milliárd...
Tudod mit!
Igazad van!
Tekintsd semmisnek, amit írtam.
Az megfelel vlasznak, hogy az mszp jobban teljesített az elmúlt 2 kormánya alatt, mint a fidesz?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 13:52:07

@Gyulimali: hát ez nem is megbeszélés:)ne gondold,hogy majd minden reakció nélkül foshatod a hazugságaidat.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 13:58:17

@rasztaszív:
válság idején hol volt fidesz? bukócső, haver... :D
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:02:20

@Kivlov: hú de ravasz érv,hú de ravasz...:)de mit is akarsz vele?!
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 14:06:13

@rasztaszív:
..hát ez nem is megbeszélés:)ne gondold,hogy majd minden reakció nélkül foshatod a hazugságaidat...
Csak, hogy tisztázzuk:
Te leírtál valamit.
Én megkérdeztem, hogy jól értem-e, mert ha igen, akkor nincs beszélni valónk.
Egy kisebb közjáték után kiderült, hogy valóban úgy gondolod, ahogy kérdezem.
Erre én hivatkoztam az eredeti hozzászólásomra, ahol leírtam, hogy akkor nincs megbeszélni valónk.
Tudod, annyira másképpen látjuk a dolgokat, hogy nem hiszem, hogy érdemi vita lehetne közöttünk.
Szóval, én tiszteletben tartom a véleményedet!
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:12:58

@Gyulimali: ha tiszteletben tartanád,most sem akartad volna belemagyarázni,hogy a tereléseidre válaszoltam igennel...:)
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:15:51

@rasztaszív: amúgy,ha nincs beszélnivalónk,miért nem bírsz leállni?:)
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 14:17:05

@rasztaszív:
azt, hogy te még a válságot a fityiszre fogod.
Ezért nem tudtatok kormányozni sem. Mert kormányzás helyett is állandóan csak fideszeztetek, birkák...
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 14:18:23

@rasztaszív:
...ha tiszteletben tartanád...
Pedig tiszteletben tartom. Elmondtad, hogy jól értettem, így nem kívánok erről tovább beszélni.
...,most sem akartad volna belemagyarázni,hogy a tereléseidre válaszoltam igennel...:) ...
Istenem, ne legyél már ekkora idióta...
Feltettem egy kérdést, amire nem válaszoltál, csak sokadjára.
Ott volt a végén, hogyha a válaszod igen, akkor nincs megbeszélni valónk.
Nem tudom, minek ezt túlbonyolítani.
Egyáltalán elolvastad, amit írtam?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:20:43

@Gyulimali: ez első komment neked sokadjára?hazudj már okosabban...:)
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:22:41

@Kivlov: igen?a válságot a fideszre fogtam?hol?hát te is hazudhatnál oökosabban...:)
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 14:24:22

@rasztaszív:

"más országokban nem volt egy ilyen patkány fidesz,amelyik mindig másokra tolja a feladatokat,aztán röhög a markába. "
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:28:25

@Kivlov: és ennek mi köze a világválsághoz,te elmeroggyant?:)
Válasz erre 

Gyulimali 2017.08.03. 14:31:14

@rasztaszív:
...ez első komment neked sokadjára?hazudj már okosabban...:)....
Na, visszaolvastam, és igazad van, tényleg az első kommentben válaszoltál.
Elnézést kérek!
OK, akkor lezárhatjuk végre ezt az értelmetlen szócséplést?
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:32:37

@Gyulimali: jó lenne...
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 14:41:14

@rasztaszív:
semmi. csak kár, hogy épp arról volt szó, amikor írtad. :D
Válasz erre 

rasztaszív 2017.08.03. 14:54:42

@Kivlov: és mivel akkor volt róla szó,ezért szerinted én orbánnak tulajdonítottam?ez ám a logika:)
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 15:35:46

@Kivlov: "ha 2010 előtt csak ennyire qrták volna el, mint most, nem itt tartanánk... "

Pont annyira kúrták el, hogy a csúti geci kétharmaddal tönkre tudta vágni az országot. Ez az elkúró és bandája ősbűne. A többi babazsúr az orbáni romboláshoz képest.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 15:42:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
muhahahahahaha, sz*ptok jövőre is, koma.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 15:52:01

@Kivlov: Hét éve szopunk, veled együtt, miért lenne jövőre másképp. A különbség csak az, hogy te örülsz neki, ha a gazdád a szájadba hugyozik.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.03. 16:08:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
az enyémbe ugyan nem.
max a naplopókéba meg a kamuzókéba. értük meg nem kár.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.03. 16:15:25

@Kivlov: "az enyémbe ugyan nem."

Ha nem dolgozol, akkor valóban nem zavarhat, hogy 25%-kal kisebb a fizetésed, mint a szlovákoké, akik nem is olyan rég még mögöttünk kullogtak, akkor nincs is pénzed vásárolni 27% ÁFÁ-val, és akkor adót se fizetsz, szóval nem zavar, hogy ellopja a geci gazdád, és ha gyűlölködni szeretsz, akkor örülsz az uszító plakátoknak. De ha nem dolgozol, nem vásárolsz, nem adózol, akkor mi közöd hozzá, mi van Magyarországon?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.03. 17:04:19

@Gyulimali: Mást nem tehetsz a számok fényében hogy ezt elismered.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 08:15:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
koma. ha mindenki csak annyit dolgozna és adózna, mint én, akkor itt rég dubai lenne...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 10:52:31

@Kivlov: Akkor végképp nem értem, miért örülsz az ország lecsúszásának.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 11:16:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
minek? képzeld mennyi lenne a "lecsúszás", ha maszopék lennének még mindig. arról nem beszélve, hogy tele lennénk maroktartó arab csürhével...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 11:35:28

@Kivlov: "mennyi lenne a "lecsúszás", ha maszopék lennének"

Jóval kevesebb. De mindegy is, az nem mentség a hibás kormányzásra, hogy mások is rosszul csinálnák.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 11:42:05

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
jóval kevesebb? muhahahaha.
akkor kellett volna olyan okosnak lenniük, amikor lehetőségük volt rá, de akkor csak elqrni tudtak. retkek.
Bezzeg mikor már nem ők kormányoztak, rögtön a következő napon megtalálták a bölcsek kövét és elkezdtek okoskodni a fityisznek, hogy mit kéne csinálni! Miért nem csinálták meg korábban? szerencsétlen, életképtelen banda.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 12:01:15

@Kivlov: "akkor kellett volna olyan okosnak lenniük, amikor lehetőségük volt rá"

Így van. De mindegy is, az nem mentség a hibás kormányzásra, hogy mások is rosszul csinálnák.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 12:02:38

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
nem is keres senki mentséget.
a számok magukért beszélnek: foglalkoztatottsági adatok, átlagbér, áht hiány, kamat, infláció, gdp növ stb, stb, stb
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.04. 12:14:31

@Kivlov: "a számok magukért beszélnek: foglalkoztatottsági adatok, átlagbér, áht hiány, kamat, infláció, gdp növ stb, stb, stb "

Igen, a számok magukért beszélnek. Pl. EU-segély nélkül az éves gazdasági növekedés a csúti geci alatt 0,2%. NULLA!!!

Az utóbb csatlakozott 7 ország között az utolsó előtt helyre csúsztunk vissza. Ha csak Szlovákiával és Romániával hasonlítod össze, Magyarország egy mutatóban sem első.

Szóval végképp nem értem, ez neked miért öröm és büszkeség. A versenyképességünk a béka segge alatt, az oktatás romokban, a kilátásaink siralmasak. Az elmúlt 7 évben a nettó külföldi beruházás NULLA volt. A Mercedest és a Hankookot még az elkúró hozta be.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.04. 12:19:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
2002 után lettünk éllovasokból utolsó közeliek. 2001-ben még arról ment a vita hogy 2005-2006 vagy 2007 legyen az EUR bevezetés dátuma.
Aztán jöttek maszopék és hopp abból se lett semmi. :D
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.05. 05:50:17

@Kivlov: "2002 után lettünk éllovasokból utolsó közeliek"

Mostanában. Igen, most 2002 után van.

A fasz bokros csomagja után tíz évig előre mentünk, 2006 körül megfordult a trend, és elkezdtünk leszakadni. A 2008-as válság letolt gatyával talált meg minket, jobban szenvedtünk, mint más országok. A libajnai kicsit javított a helyzeten, de egy év alatt nem tudott csodát tenni. 2010-től folytatódott a lejtmenet. 2010-ben még csak 6%-kal voltunk átlagkeresetben lemaradva a szlovákoktól, tavaly már 25%-ra.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 07:53:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
engem a relativitás eléggé hidegen hagy. Mert pl, ha a szlovik lennének alattunk, akkor a te logikád szerint mi lennénk az istenkirályok. Ennek meg így semmi értelme.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 10:48:43

@Kivlov: "ha a szlovik lennének alattunk, akkor a te logikád szerint mi lennénk az istenkirályok."

1996 és 2006 között Magyarország a régiós társainál gyorsabban fejlődött. Igen, istenkirályok voltunk. Szerintem volt értelme.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 11:54:30

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
annyira istenkirályok voltunk, hogy az első válság (ami kb. nem is válság volt, hanem csak visszatérés a realitások talajára) agyonverte az országot. :D
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 11:57:37

@Kivlov: "annyira istenkirályok voltunk, hogy az első válság"

A válság 2008-ban ütött be, az kívül van az 1996-2006 "istenkirály" intervallumon, ne keverd.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 13:01:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
tökmindegy. elqrtátok oszt kész. sohatöbbéliberálisbaloldalt...
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 13:15:23

@Kivlov: "elqrtátok oszt kész."

A Magyar Kétfarkú Kutya Párt nem kúrt el semmit.

"sohatöbbéliberálisbaloldalt..."

Az a baj veletek csurcsányistákkal, hogy szélsőségesen vagy imádjátok, vagy gyűlölitek azt a barmot.

Csak halkan jegyzem meg, hogy a pufajkás és a fasz bokros csomagja alapozta meg az 1996-2006-os tíz év fejlődését, amiből a gazdád is nagyot profitált.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 13:33:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Én nem gyűlölöm ferkót. Jókat lehet röhögni a barmon.
pufajkást meg '89ben akasztani kellett volna, a többi hasonszűrő kommer retekkel együtt. Az lett volna a rendszerváltás.
KÉtfarkú kutyára meg egy túrórudit nem lehetne bízni, nemhogy egy országot. sz*r poénokkal nem lehet államot vezetni, szervezni.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 13:56:57

@Kivlov: A csúti gecire nem lehet bízni egy országot, lásd ezt is hogy szétbarmolta. Egy becsületes random hajléktalan is jobban elvezeti.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.07. 14:13:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
kár, hogy nektek még egy olyat se sikerül találni lassan 10 éve... :D :D :D
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.08.07. 16:51:41

@Kivlov: "nektek még egy olyat se sikerül találni lassan 10 éve"

Valakivel keversz, a kétfarkú még nincs tíz éves.
Válasz erre 

Kivlov 2017.08.08. 09:44:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
még szerencse. :D
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard