Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Bárki nyeri a tavaszi választásokat, fájdalmas megszorításokkal kell indítania a kormányzást

Bárki nyeri a tavaszi választásokat, fájdalmas megszorításokkal kell indítania a kormányzást

A Fidesz esetében hatványozottan érvényes a mondás: A látszat csal. Lényegében minden máshogy van ugyanis, mint ahogy azt a hivatalos kormánykommunikációban tálalják. A szédületes pénzszórás ellenére nem áll jól a költségvetés egyenlege, a hosszú távú gazdasági kilátások pedig egészen elszomorítóak. Milliók szociális problémáit kell megoldani, ugyanakkor az állam az orosz és kínai hitelek miatt egyre inkább eladósodik, az önkormányzatok pedig átgondolatlan kormányzati intézkedések miatt kerülnek adósságcsapdába. Akár az Orbán-kabinet, akár valamilyen ellenzéki formáció alakít kormányt tavasszal, ezekkel a problémákkal azonnal kell kezdenie valamit.

lepeselony.jpg

     Fotó: lepeselony.hu

Az év végi politikai uborkaszezon egyik váratlan híre volt, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium 5 milliárd forintot nyert egy "Létszámleépítések megelőzése és kezelése" elnevezésű uniós pályázaton. Ez a summa akár elegendő is lehet azoknak a végkielégítéseknek a kifizetésére, melyek a korábban többször beharangozott, ám minduntalan elhalasztott bürokráciacsökkentési terv keretében kéne leszurkolnia a kormánynak a közszférából elbocsátandó dolgozóknak. Lázár János többször nekifutott már ennek a projektnek, de a választások előtt nyilván nem akartak szavazókat veszteni a kormány emberei, így egyelőre fenntartották azt a hatalmas apparátust, amely rengeteg forrást von el a költségvetéstől.

A választásokat követően aztán minden adott lesz, hogy alaposan megnyirbálják a közszférát, bárki is kerül hatalomra. Az ország versenyképességét ugyanis komolyan rontja (más tényezők mellett) az, hogy az állam aránytalanul sok embert fizet, a versenyszféra pedig nehezen tudja eltartani azokat, akik közvetlenül szinte semmit sem adnak hozzá a hazai GDP-hez. Ezt maga a kancelláriaminiszter is sokszor elismerte már, de a hangzatos tervek helyett minden maradt a régiben, mert a Fidesz inkább fenntart egy költséges apparátust, minthogy tízezreket veszítsen el szimpatizánsai közül a 2018-as megmérettetés előtt.

negymadar.PNG

            Kép: NÉGYmadár

Van azonban ennél komolyabb probléma a magyar munkaerő piacon. Többször értekeztünk már arról, hogy már a kormány is beismerte közvetett úton azt, hogy a közmunka program lényegében konzerválja százezrek társadalmi és szociális helyzetét, alig van átjárás a közmunka, illetve az állami és versenyszféra között, így tovább tart azok lesüllyedése, akiket egyszer beszippantott ez a hatékonyságát tekintve igen gyenge projekt. Mindezt tetézi az egyre fokozódó munkaerőhiány, és mivel a kormány mindent a közmunkára tett fel, ezáltal elsorvasztotta az átképző tanfolyamokat, így szinte lehetetlen munkanélküliekkel, illetve a közmunkában résztvevőkkel feltölteni a hiányszakmában keletkező álláshelyeket.

Nyolc év elhibázott politikája, illetve társadalomszemlélete köszön vissza a szociális helyzetben is, ami egyre romló képet mutat Magyarországon. Amellett, hogy európai viszonylatban alacsonyak a bérek és a nyugdíjak, a 2010-ben bevezetett, azóta pedig szinte változatlanul fenntartott egykulcsos adó magyarok millióit hozza rendkívül hátrányos helyzetbe, ugyanakkor a tehetősebb réteg látványosan gazdagodik. A szociális olló nyílása most még talán kedvez is a kormánynak, hiszen olykor dob egy-egy csontot a már szinte lehetetlen helyzetben lévő társadalmi csoportoknak, hogy magához édesgesse a szegényeket, ám Erzsébet-utalványokkal és 13. havi nyugdíjjal nem lehet megoldani ezt az egyre égetőbb problémát.

Át kell csoportosítani az erőforrásokat, hogy ne szakadjunk le régiós vetélytársainktól véglegesen, régóta halogatott reformokat kell végrehajtani, ugyanakkor konszolidálni kell a magyar kormány helyzetét a nemzetközi színtéren.

Nem beszéltünk még a devizahitelesek gondjairól, melyet ahelyett, hogy megoldott volna a kormány, inkább propagandára használt fel, de ott van még néhány országrész elnéptelenedése, városrészek, falvak gettósodása, és természetesen a kivándorlás, amelyet inkább bagatellizál a kabinet, minthogy érdemi lépéseket tenne a fiatalok itthon tartása érdekében. Ide sorolhatjuk a teljes iskolarendszert sújtó kormányzati intézkedéseket, melyek következtében lassan többet adminisztrálnak a tanárok, mint oktatnak, és persze az örök slágert, az egyre kilátástalanabb helyzetbe kerülő egészségügyet.     

A nemzetközi helyzet is fokozódik, hiszen egyre távolodunk azoktól a jóléti társadalmaktól, ahol a demokráciát nem álcaként használják a politikusok annak érdekében, hogy ne vonják meg tőlük az uniós forrásokat. Rövidesen eljöhet a pillanat, amikor Magyarországnak egyértelművé kell tennie, hogy az oroszokkal kokettál, vagy marad korábbi szövetségeseivel, az Európai Unióval, illetve a NATO-val. A magyar pávatánc kiismerhető lett, ugyanakkor nem hozott túl sokat a konyhára azon kívül, hogy Orbán Viktor hatalomban tartását szolgálta.

negymadar1.JPG

  Kép: NÉGYmadár

Így aztán keményen bele kell csapnia a lecsóba annak a kormánynak, amely helyre kell tennie a dolgokat a választásokat követően. Át kell csoportosítani az erőforrásokat, hogy ne szakadjunk le régiós vetélytársainktól véglegesen, régóta halogatott reformokat kell végrehajtani, ugyanakkor konszolidálni kell a magyar kormány helyzetét a nemzetközi színtéren. És ezt nem csak ellenzéki győzelem esetén kell megtenni, a jelenlegi kormány túlélése is attól függ, képesek lesznek-e a radikális változások végrehajtására alkalmas első 1-2 évet kihasználni. Bár ezt nehéz az Orbán-kormányról elhinni, de ha a politikai túlélés a tét, a kormányfő mindenre képes. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Minél később esel le a lovadról, annál kevesebbet pihenhetsz a földön, mielőtt visszakapaszkodsz a nyeregbe.”

106 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Bárki nyeri a tavaszi választásokat, fájdalmas megszorításokkal kell indítania a kormányzást Tovább
Facebook Tetszik
0
106 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor
  • Hol tart Orbán Viktor brandépítése? Hol tart Orbán Viktor brandépítése?
  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval
  • Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr2613541003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (106)
Az utolsó 100 komment:

Nerevaryne 2018.01.02. 23:00:09

A cikk talán pár fokkal sötétebb képet mutat a valóságnál.

Egyrészt a bürokráciát csökkenteni létszámleépítéssel nem lehet ha nem előzi meg hatékonyságnövelő beruházás és a törvényi keretek lazítása: akkor csak annyi történik, hogy dupla akkora sor lesz a hivatalokban, az pedig senkinek sem jó, tehát semmi értelme meglépni. Az már az első említéskor kiderült, hogy a hivatalnokokat nem látja szívesen a versenyszféra, szalag mellé meg nem fognak beállni. 40 éves TB-ügyintézőből nem lesz java-engineer a felmondási idő alatt.

A közmunka vacak, de látszik javulás a rendszerben, már nem lehet vele úgy visszaélni mint a kiskönyves rendszerrel. Azt amúgy bármelyik közmunkás megmondja, hogy a kis pénz jobb a nincs pénznél, hiába félmegoldás a semminél jobb. Inkább ez, minthogy ugyanennyit a semmiért fizessen ki az államkassza, az út szélén hagyni meg embertelen lenne.

Az átképzéssel az a gond, hogy az állami tanfolyamokon szerzett végzettséget senki se nézi semmibe se, mert tényleg semmit sem érnek. A megoldás nyilván az lenne, hogy értelmes kétéves képzést adni az embereknek, mellé minimálbért amíg tanul és nem bukik meg, hogy értsen is ahhoz amit tanul ne csak papírja legyen róla hogy jót melegedett két hónapig hetente kétszer a munkaügyiben. A mutyik tizede fedezné is a programot, egy kiadós röghöz kötéssel még hasznos is lenne. Meg ugye az is jó lenne ha nem mutyiznák szét ezt a programot.

Az EU-val rendezni kell a viszonyt, de jó lenne ha ez nem egy ütemes bólogatást jelentene mint 2010 előtt, hanem partneri viszonyt ahol nem köpködünk feleslegesen: valamennyi úgyis lesz, frakciók ott is vannak.

Ez megint oda vezet, hogy még kéne szabadulni a mutyizástól. Az nyilvánvaló, hogy az nekünk sok hasznot nem termel, ha egy EUs támogatásból fedezett útépítés amit egy német cég kivitelez nekünk sok hasznot nem termel, de ez nem jogosít fel arra, hogy addig mtyizzunk míg végül se pénz se út, de valaki közepén nagyon jól jár.
Válasz erre 

2018.01.02. 23:13:26

@Éhesló:

Köszönjük Emese!
Válasz erre 

2018.01.02. 23:15:23

@Nerevaryne:

Ne haragudj, hogy ezt kell írnom rólad, de igazi buta fideszes vagy! ;)
Válasz erre 

morph on deer 2018.01.02. 23:44:29

Akkor már értem, hogy miert tarhál viktorka a híveitől levélben, nem kímélve a postaköltséget!

Remélem, hogy összejön az az 5-6 milliárd könnyedén, ilyen népszerűség mellett!

Gondolom kedves román, ukrán, szlovák és szerb honfitársaink is beszállnak a fidesz anyagi támogatásába, hiszen már van is miből, ahogy olvastam, meg állítólag ki akarják venni a részüket a magyar közéletből, azért is szavaznak egy idegen országban.
Biztosan ők is kaptak levelet a viktortól, ugye?

Mert ugye csak nem akarja senki azt még csak feltételezni sem, hogy csupán a Magyarországon őshonos szavazóknak kell(ene) támogatnia szeretett vezérüket, a határontúli szavazóknak meg nem?

Vagy itt kéne összedobni az ő részüket is?

Valaki tudja, hogy mi a kormány/fidesz hivatalos álláspontja ezügyben?
Válasz erre 

tpl 2018.01.02. 23:45:18

@Éhesló: jujj, ez egy komoly, megalapozott, értelmes hozzászólás volt a részedről. Egy frászt, szánalmas a gyűlölködő fröcsögésed.
.
Válasz erre 

tpl 2018.01.02. 23:47:15

@Nerevaryne: végre egy intelligens hozzászólás!
Válasz erre 

tpl 2018.01.02. 23:51:11

@MikeBoy: ahhha. Te meg egy zseniális, tisztán látó demokrata! De kár, hogy belőled egyre kevesebb van....
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 00:00:19

"a közmunka program lényegében konzerválja százezrek társadalmi és szociális helyzetét"

Bizony, a közmunkánál sokkal jobb, ha az ember csak a segélyből él és egész nap a tökét vakargatja otthon.

"alig van átjárás a közmunka, illetve az állami és versenyszféra között"

Bizony, a segély és a versenyszféra között sokkal nagyobb az átjárás.
Válasz erre 

Brix 2018.01.03. 00:01:39

Az utóbbi időben mintha tényleg úgy tűnne, hogy nem is olyan fényes a gazdasàgi helyzet,...Legutóbb az egészségügyi szakdolgozók " béremelése" is egy nagy pofàraesés volt a többségnek...Egyben intő jel, hogy érdemi béremelések nem lesznek az elkövetkezendő években...Az, hogy Paks 2 és a többi felesleges beruhàzàs el foga vonni a pénzt az emberektől, nagyon reàlis veszély...
Válasz erre 

Brix 2018.01.03. 00:18:40

Szerintem , ha bàrmilyen kormàny megszorítàsokat vezetne be, vagy közalkalmazottakat építene le, az a lehető legrosszabb politikai üzenettel bírna. Ha a rendszervàltàs utàn 28 évvel ilyen megtörténne, az az orszàg erkölcsi bukàsàt jelentené. Valószínű, a regnàló kormànyét is, mert az emberek abban hitben élnek , hogy lassan, de egyre jobb lesz..Ezek utàn visszatérni a 40 évig folytatott " húzd meg ereszd meg politikàhoz" , katasztrófa lenne..
Válasz erre 

kvadrillio 2018.01.03. 01:46:33

ugyammmáááá ! ki hiszi ezt el ???! hiszen...minden és mindenki a legmagasabb szinten dübörög, műxik, funkcionál..!!!!!..:O)))))))
Válasz erre 

kvadrillio 2018.01.03. 01:49:19

ugyammmááá !!! ki hiszi ezt el ?!!! hisz minden és mindenki a legmagasabb szinten dübörög, műxik és funkcionál !!!!...:O))))).....ÉS A NÉP, EZT HALLJA, OLVASSA ÉVEK ÓTA...
Válasz erre 

VaradiJanos 2018.01.03. 03:13:25

@morph on deer: romàn, szerb ès ujràn honfitàrsaid pont ugyanolyan szabàlyok szerint fizetnek magyarorszàgi adót mint magyar honfitàrsaid
Válasz erre 

VaradiJanos 2018.01.03. 03:14:33

@kvadrillio: kivéve az agyad
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.03. 06:38:49

Ballib kormányzás esetében valóban lesznek megszorítások, de ballib győzelemre kkicsi az esély. Így nincs ok pánikra.

A megszorítások lényege ugyanis: több pénzt átutalni a háttérhatalomnak. Márpedig a mostani kormányzat nem tervezi ezt, ellentétben a ballibekkel.
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.03. 06:40:36

@Éhesló:

Talán nem tény, hogy a ballib megmondóemberek és milliárdosok picit rosszabbul élnek 2010 óta?
Válasz erre 

csobi2011 2018.01.03. 07:13:17

A cikk semmi konkrét dolgot nem mond csak össze vissza beszél. A tények mást mondanak. A költségvetés alapvetően jól áll (jellemzően év végén azért kell 100 milliárdokat elkölteni hogy egyáltalán teljesüljön a hiánycél). Én értem hogy a ballibek nem bírnak megszorítások nélkül élni, de ennek a korszaknak vége. Próbáljátok megérteni, hogy ez nem egy kötelező muszáj dolog. Ha értelmes emberek vezetik az országot akkor nem kell állandóan az imf-et ide hivogatni és nekik tejelni.
Válasz erre 

midnightcoder2 2018.01.03. 07:17:12

"Amellett, hogy európai viszonylatban alacsonyak a bérek és a nyugdíjak"
Teccett volna az akkori baloldali ellenzéknek nem visszahozni az oroszok segítségével a szocializmust 1956 után, vagy 86 után nem nagyüzemben szétlopni a szocializmus csődje után maradt vagyont, és akkor esetleg ma nem itt tartanánk. A 2002-2010-es szoci kúrmányzás remek hatásfokáról már nem is beszélve.

"Van azonban ennél komolyabb probléma a magyar munkaerő piacon. Többször értekeztünk már arról, hogy már a kormány is beismerte közvetett úton azt, hogy a közmunka program lényegében konzerválja százezrek társadalmi és szociális helyzetét, alig van átjárás a közmunka, illetve az állami és versenyszféra között"

Mert amikor Rikárdó otthon ült és a segílykére várt, addig akkora átjárása volt a versenyszférába, hogy csak na! Igaz, ez az átjárás a hátsó kerítésen valósult meg, és némileg csökkentette a versenyszféra színesfémkészletét. Így viszont, legalább Rikárdó gyereke azt látja, hogy apuka dolgozni jár, ergo nem az a normális hogy 16 évesen nekiállunk gyereket csinálni, és amikor nem a kocsmában ülünk, akkor lovaskocsin járjuk a vidéket, hogy hol lehet valahol valamit "szerezni".

"Ez a summa akár elegendő is lehet azoknak a végkielégítéseknek a kifizetésére, melyek a korábban többször beharangozott, ám minduntalan elhalasztott bürokráciacsökkentési terv keretében kéne leszurkolnia a kormánynak a közszférából elbocsátandó dolgozóknak. "

Arra elég, csak tudod azzal nem lehet csökkenteni a bürokráciát, mert ez esetben fél év múlva amikor elmúlik a kampány, akkor a megmaradt főnökök felesznek ugyanoda kétszer annyi bürokratát. A bürokráciát csökkenteni a folyamatok átszervezésével, és az információs rendszer fejlesztésével lehet. Ehhez képest viszont a kirúgott bürokraták végkielégítése aprópénz.

"Az ország versenyképességét ugyanis komolyan rontja (más tényezők mellett) az, hogy az állam aránytalanul sok embert fizet, a versenyszféra pedig nehezen tudja eltartani azokat, akik közvetlenül szinte semmit sem adnak hozzá a hazai GDP-hez."

Ez egyébként igaz. A gond inkább ott kezdődik, hogy a bürokratát elég nehéz lesz átirányítani a versenyszférába: ha alkalmas lenne rá, most is ott lenne. Ergo, továbbra is a kifizetési oldalon fog állni, max. nem annál az ajtónál, illetve kevesebbért. A másik oldalon viszont nem akadályozzák tovább a versenyszféra működését mindenféle extra csuklógyakorlatok kiagyalásával, ami már eleve javítja a versenyképességet.

"azóta pedig szinte változatlanul fenntartott egykulcsos adó magyarok millióit hozza rendkívül hátrányos helyzetbe, ugyanakkor a tehetősebb réteg látványosan gazdagodik"

Attól függ, kit nevezel tehetősnek. Az egykulcsos adó jellemzően a bérből és fizetésből élőket érinti, ha vállalkozásod van, pláne ha nagy akkor neked kb. mindegy. Azok, akik az egykulcsos adó nyertesei a minőségi munkaerő: jól képzett, nyelvet beszélő, általában valamelyik multinál dolgozó emberek. Akik amúgy is tömegesen hagyják itt az országot, ami után nem hogy több kulcsos, de semmilyen SZJA-t nem fizetnek, meg TB-t sem, meg semmit sem. Ami nem csak azt jelenti, hogy nem lesz Orbánnak újabb stadionja, de azt is, hogy segílyke sem lesz. És a közszolgának fizu sem lesz. És az egészségügyi rendszer is csak szarabb lesz, ha ezek az emberek távoznak.
Progresszív adózást hirdetni egy olyan országban, ahonnan amúgy is tömegesen távozik az eladható munkaerő, és ami amúgy minden más híján ennek a munkaerőnek az eladásából él, felér egy hazaárulással. És a baloldal itt pont azokat árulja el, akiket elvben véd, mert nem a külföldre távozott mérnök fogja fejbe verni a fejét, ő örül a négyszeres kinti fizujának. Aki ezt megszívja az aki itt marad. Akik általában az egykulcsos úgymond vesztesei.
Válasz erre 

DFK 2018.01.03. 07:38:29

Elővették az archívumból a 4 és 8 évvel ezelőtti dumát. Megint várják a csődöt. Mert nem értik miért nem jön, a balos kormányzás esetén már többször is bekövetkezett volna. Haj de szánalmasak ezek a b@lf@szok.
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.03. 07:43:42

@DFK:

A liberális közgazdaság minden axiómája szerint már az csőd, ha picit is csökken a háttérhatalom mozgástere egy országban. Szóval tényleg csőd van. A manyup visszavéve, a rezsi csökkentve, a bankok szarva ,meghúzva, devizahitelek megmentve, lakásépítő program - mindez hatalmas pánikba kergeti az ország nyugati gyarmati urait, ez tény, azaz csőd van számukra.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 08:32:05

Az állami alkalmazottak minden bizonnyal csak élősködnek a versenyszféra nyakán, hiszen a versenyszféra cégeinek nincs szükségük többek között a következőkre: közoktatás, közegészségügy, közművek, tömegközlekedés, úthálózat, közvilágítás, jogrend, bírósági jogérvényesítés, tűzoltóság, rendvédelem. (Avagy mit adtak nekünk a rómaiak...)
Válasz erre 

Megkúrt úrfi látens heteroszexuális vezérüszü 2018.01.03. 08:42:55

Éhséglázadások lesznek, mint 2011-ben.
Válasz erre 

Midnight Run 2018.01.03. 08:44:35

@chrisred: Na azért azt alig lehet vitatni, hogy ez az állami szféra túlburjánzott, de rendesen. Ezt a magyar államot harmadannyi emberrel el lehetne működtetni. Két kérdés maradt:
1) Megteszi-e ezt a Fidesz kormányzat? Szerintem inkább nem, mert még nincs igazi kényszer. Majd ha tényleg durván elszáll a költségvetés és fenyegeti a finanszírozást. 2) Ha megteszi, jól teszi-e meg? Szerintem valószínűtlen, legalább is az eddigi példák alapján nem voltak túl hatékonyak a nagy rendszerek változtatásában (lásd oktatás).

Egyébként én a Fidesz és a korábbi szocialista vezetés között annyi különbségget látok csak, hogy a Fidesz figyel a hiányra és kicsit trükkösebb eszközökkel képest beszedni a pénzt. A nagy rendszerek reformja - ami az ország fejlődésének igazi gátja - továbbra is várat magára. Ki a fene fogja ezeket megtenni? Milyen dúlás kell ehhez?
Válasz erre 

Midnight Run 2018.01.03. 09:07:41

@midnightcoder2: Nem az egykulcsos adó a baj, ezt pontosan jól látod, hanem az, hogy még mindig rohadt magas az elvonási szint a fizetésekből. Én mondjuk megcsinálnám a többkulcsos adót olyan módon, hogy az átlagkereset alatt vágnám a kulcsot és/vagy a járulékot (mondjuk 0%-os SZJA lehetne) plusz a hátrányos helyzetben lévő helyeken mindenkinél adóvágást eszközölnék. Ehhez persze csökkenteni kéne a kiadási oldalt - már megint a bürokrácia csökkentésnél tartunk.

A közmunkát sem tartom Istentől elrugaszkodott dolognak, csak tényleg kéne mellé egy jól működő felnőttoktatás, hogy az épkézláb emberkék elhagyják ezt a kényszerű és nem túl hatékony rendszert.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 09:09:39

@Midnight Run: Ez egy állítás, ami vagy igaz, vagy nem. Tény, hogy azokhoz az államokhoz képest, ahol a versenyszféra képes volt átvenni az állami feladatok jó részét, pl. az oktatásban, az egészségügyben és a közműellátásban, ott az állami alkalmazottak aránya alacsonyabb. De ez annak köszönhető, hogy ott a lakosság általános életszínvonala megengedi, hogy ezeknek a szolgáltatásoknak a piaci árát kifizessék. Nyilvánvalóan nekünk is erre kellene elmozdulnunk. Tehát eleve értelmetlen elképzelés, hogy tanárokat, orvosokat, mérnököket kellene átképezni programozókká, mert azokra van éppen kereslet a versenyszférában, hanem megfizetni a képzettségük és a teljesítményük valódi piaci értékét.
Válasz erre 

morph on deer 2018.01.03. 09:18:42

@VaradiJanos:
“ugyanolyan szabàlyok szerint fizetnek magyarorszàgi adót”

Kár, hogy itt épp az adománykérő levélről van szó, nem az adófizetésről. Csak felmerült, hogy a többtízmilliárdnyi ilyen-olyan támogatás melle bónuszként talán még orbán tarhálós levele sem jár, nehogy megterheljük az érzékeny lelkivilágukat?
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.03. 09:41:46

@Megkúrt úrfi látens heteroszexuális vezérüszü:

Gyurcsány fogyókúrázni fog? Pedig nem túlsúlyos.
Válasz erre 

VT Man 2018.01.03. 09:49:49

Amíg a baloldal nem tud leszállni az egykulcsos adó fikázásáról, addig rengeteg szavazót eltaszít.

Ráadásul hazudik: aki gazdag (cégvezetõ, havi 2-5 millió "jövedelemmel"), az nem fogja SZJA-val bérként kivenni a pénzét most sem.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 10:02:28

@VT Man: Könnyen kiszámolható, hogy mennyit taszít el. Az egykulcsos adó bevezetésével és az adójóváírás egyidejű megszüntetésével 2011-ben (a 2010-es nettókhoz képest) a havi bruttó 250 ezer alatt keresők rosszabbul jártak, a 250-280 ezer között keresők helyzete nem változott, 280 fölött keresők pedig jobban.
Válasz erre 

csárlszbrunzol 2018.01.03. 10:23:15

@Midnight Run: tehát maradna progresszív, csak még annyit sem hozna, mint most. Ráadásul a nullás kulcs arra volt a legjobb, hogy remekül lehetett adót csalni vele. Igen, most is lehet, ha valaki akarja (sokan akarják), de azért valamit akkor is befizetnek SZJA-ba, ha csalnak is.
Válasz erre 

csárlszbrunzol 2018.01.03. 10:25:50

@selek: "...államosítani kell és az így megteremtett munkahelyekre kell átcsoportosítani a leépített közszférát;"
És akkor ebben mi lenne a kiadáscsökkentés? Államosított munkahelyen foglalkoztatni azt, aki már előtte is állami munkahelyen dolgozott?
Válasz erre 

Andy73 2018.01.03. 10:26:53

A balos blogger megint elszólta magát. Ha ők nyernének, megint jönnének a megszorítások. Ezt már jól tudják a választók, ezért sem fognak nyerni.
Válasz erre 

Midnight Run 2018.01.03. 10:30:38

@csárlszbrunzol: Még null%-os SZJA-val is befizetsz 33,5%-nyi járulékot, ami rohadtul nem alacsony. A magas adó a legkisebb jövedelműeket egyébként is jobban sújtja. Szerintem nem a progresszívitás egyébként a lényeges, hanem az adó összessége, amiben még mindig 5-6. helyen vagyunk az EU-ban.
Válasz erre 

guvat 2018.01.03. 10:33:35

"Először márciusban fordult elő az, hogy Magyarország negatív kamattal tudott eladni állampapírt, vagyis gyakorlatilag a befektetők fizettek azért, hogy hitelt adjanak a magyar államnak. Októberre az MNB újabb lépéseinek köszönhetően pedig már az egyéves kincstárjegyeket is negatív hozam mellett sikerült értékesíteni."
Ja. Mindenki hülye, főleg a befektetők, de a hazai ballibek agyveleje fékezhetetlen. Szerencsére már annyira amortizálták magukat, hogy kizárólag a vuduzásra maradt erejük. Azzal viszont csak egymásban tartják a lelket, ha azt lehet annak nevezni...
Válasz erre 

csárlszbrunzol 2018.01.03. 10:36:53

@Midnight Run: nem szeretnék érzéketlennek tűnni, de az alacsony jövedelműeket más is sújtja (pl. infláció, ÁFA). Ez megint elvi kérdés, hogy melyik gazdasági irány mit szerente az SZJA-val. A balosak általában egyenlíteni akarnak. Nyilván, nem jó egyik végállás sem, de azért a köztes értékek mentén is jelentős véleménykülönbségek alakulhatnak ki. Továbbra is azt gondolom, hogy az egykulcsos SZJA nálunk inkább működik és jó lépés volt. Az elvonások általánosan magas szintjével egyetértek. De arra megint a kisebb állam, kevesebb szociális kiáramlás lenne a megoldás, ami miatt meg megint a balos érzületűek panaszkodnának. Fából vaskarika ez így. Főleg egy olyan országban, ahol a balos preferencia a meghatározó a választók körében.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 10:38:55

Remélem a birka fityiszesek rohannak befizetni a vitya felhívására! Jó lesz látni, hogy miután az ország javát leosztották néhány század maguk között, még az aprót is kiveszik a barmok zsebéből! Remélem lesz olyan is, aki miután fizetett a kis csekken, másnap mehet közmunkára, mert a nyertes választás után kibaszták.
Remélem a fityisz nyeri kétharmaddal a választást!
Válasz erre 

Ballib vagyok rettegek 2018.01.03. 10:39:58

A tapasztalat azt mutatja, hogy a megszorításokat a ballib elkúrók csináljál rendszerint, és azt is úgy, hogy még szarabb lesz minden.
Válasz erre 

Ballib vagyok rettegek 2018.01.03. 10:41:20

@BiG74 Bodri:

Valaki a Paizs Miki megélhetési faszkodásiaira, meg a Schilling házaspár marhaságaira adakozik, valaki pedig a migárns horda megállítása érdekében.

NIncs ezzel baj, mások a prioritások.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 10:41:52

@Midnight Run: Plusz még azt is tegyük hozzá, hogy a nálunk arányaiban többet adózó skandinávokat milyen jellegű és minőségű, alanyi jogon járó szolgáltatással kompenzálja az állam.
Válasz erre 

petivagyok innen 2018.01.03. 10:43:06

A cikkben leírtak egy része igaz. Durvább dolgokat a választások után lehet csinálni, mert mire jön a következő addig van idő lecsillapodni a kedélyeknek. Valószínű, hogy lesz egy kis adó, járulék stb emelés. Szigorúan csak Soros miatt.
A közszféra felezése indokolt lehet. Nem véletlenül nem tudnak elhelyezkedni a versenyszférában az aktatologatók. Azzal a munkamorállal nem nagyon tudnak se a multik se a maszekok mit kezdeni, ami egyes hivatalokban található. Az évtizedek alatt a közszférába belépő emberek véletlenül se objektív teljesítményük alapján kerültek be. A kapcsolati, rokoni szálak összekacsintó rendszerére épülnek a hivatalok. Az sem utolsó tényező, hogy a jelenlegi eljárásokat optimalizálni kellene. Rengeteg felesleges adminisztráció és egyéb tevékenység van, amit csak azért tettek bele az eljárás rendbe, hogy Mancikának legyen valami dolga.
A közmunka leginkább védelmi pénz fizetéséről szól. A közmunkás pénzt kap azért, hogy ne menjen betörni. Mivel szem előtt van, minden nap meg kell jelenjen, könnyen kideríthető, hogy ki volt az , aki az előző éjszakát bűncselekménnyel töltötte.
A tanfolyamos oktatásnak semmi értelma nincs. Szinte minden felnőttképzés egyszerű papírgyártóként működik. Oktatnak valami látszat hülyeséget, hogy teljen az idő. A 120 órás tanfolyamot lenyomják 3 nap alatt. Csakis az "on the job" tréning lenne a célravezető. Pl, ha szobefestőt vagy vízvezeték szerelőt akarok képezni, akkor oda teszem egy szaki mellé 1 évre segédmunkásnak. Ha alkalmas a munkára, akkor 1 év alatt elsajátíthatja azt a tudást, ami ahhoz kell, hogy szakemberként dolgozhasson. Esetleg havi 1-2 alkalommal elmehetne személyes konzultációra egy mentorhoz, aki elmagyarázhat olyan dolgokat, amit a szaki nem mond el.
A mutyi globális probléma. Mindegyik országban jelen van. Brüsszelben lobbinak nevezik, Oroszországban olgarhák befolyásának, Amerikában piaci nyomásnak, nálunk mutyinak. Annyiban más kicsit, hogy itt kevésből lopnak sokat.
A deviza hiteleseket egy jogállamban nem kellene megsegíteni. Legalábbis nem ilyen módon. A hitelfelvevők éltek a szerződéskötési szabadságukkal. Azért, mert egyesek nem megfelelően mérlegelték a kockázatokat a személyes döntésük meghozatala előtt, nem értem miért kéne az adófizetőket büntetni.
Válasz erre 

selek 2018.01.03. 10:52:25

@csárlszbrunzol: legalább ott tartják el a munkaerőt, ahol elméletileg hozzáadott érték növekmény van
Válasz erre 

Cycmen 2018.01.03. 10:54:33

Bárki nyeri a tavaszi választásokat............ Na ez után meghúzhatjuk a klotyóláncot hogy lemenjen a poszt, mert ha az írókámnak kétséges a győztes személye, akkor milyen lábakon állhat a megszorítási információ????????????? Ne keltsük a pánikot kérem!
Válasz erre 

csárlszbrunzol 2018.01.03. 10:56:46

@selek: Ez csak helyrajzi kérdés - lenne. Ha - természetesen megint csak állami pénzen létrehozott - új munkahelyen képes értéket teremteni, akkor a mostanin miért nem?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 11:05:10

@Midnight Run:

"Én mondjuk megcsinálnám a többkulcsos adót olyan módon, hogy az átlagkereset alatt vágnám a kulcsot és/vagy a járulékot (mondjuk 0%-os SZJA lehetne) plusz a hátrányos helyzetben lévő helyeken mindenkinél adóvágást eszközölnék."

Amiről a képzett munkaerő joggal mondhatná, hogy már megint őt szipolyozzák, ő fizeti a kisebb keresetűek helyett is az adót. Avagy kitől szednéd be azt, amit a nulla % SZJA-soktól nem szedtél be? A hátrányos helyzetűek adóvágását kitől pótolnád?

TUdom, FIZESSENEK A GAZDAGOK! :D
Válasz erre 

selek 2018.01.03. 11:06:24

@csárlszbrunzol: lényegében a túlárazás folyó vállalkozói kokózást és kincsképzést szolgál, kirendelt munkavállaló eltartása érdekében kénytelen termelésbe vonni a kivont pénzt
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 11:09:55

@Ballib vagyok rettegek:
Hogy azok kik, nem tudom, nem is érdekel, mint ahogy az sem, hogy saját zsebből ki, milyen marhaságot támogat, lásd általad említett prioritás.

@petivagyok innen:
Abszolút egyetértek.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 11:15:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Az szja nem olyan tétel, melynek a progresszívvá tétele megéri a negatív hatások elviselését. A fityisz kurmány óta jól látni, hogy a kiesés ellenére, lehet annyit lopni, és lehet olyan szinten tartani ágazatokat, hogy bőven van mozgástér az emberek tűrőképességében, agyában.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 11:17:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Miért kellene feltétlenül pótolni? Csak akkor, ha az állam az elvonás szintjének megfelelő értékű szolgáltatást nyújt, például a munkaerő állami képzését. És akkor a képzett munkaerőnek sem lenne oka azt kérdezni, hogy miért fizet több adót ahhoz képest, aki nem vett igénybe állami finanszírozású képzést.
Válasz erre 

KissGecihuszár 2018.01.03. 11:27:02

Hál istennek, a nettó kretén maxval bircaman szeredőci szürke proletár "barátunk" ismét elemében van, így megismerhettük, hogy mi itt -legábbis akik még nem vesztettük el a józan eszünket és nem váltunk nettó bégető fideszdroid birkákká- mind a ballibbant sorosista,simicskista károgó vészmadarak vagyunk, hiszen Hazánk egy tejjel&mézzel folyó kánaán, melyet a (hálátlan, elégedetlenkedő) Népéért mindenre (és még annál is többre) képes "kedves vezérünk", a csúti csüngőhasú viktátor kitartó, áldozatos munkájának köszönhetünk. Nos, jelen (köz)állapotaink valóban jelentős részéért a csúti csüngőhasú és nettó BTK-s maffiája a felelős, de a real vidék,azaz Hazánk 70%-nak, tehát a komplett É-K, K, D-K megyék súlyos gazdasági, társadalmi depressziójáért, az elnéptelenedő Nógrádi, Borsodi, Békési, Csongrádi, Baranyai, Somogyi, Dél-Zalai térségekért, a quasi semmi hasznos, értékteremtő melóra nem használható több, mint 1 milliós cigó népességért, a lepukkant vasúti és hiányos gyorsforgalmi (higgye el mindenki, kurvára hiányzik az M8, M9, M60, vagy épp az M3 és az M43 pályákat É-D irányban összekötő autópályák, egyéb 2x2 sávos gyorsforgalmi utak, melyek főként a fentebb említett megyék területén haladnának keresztül, bekapcsolva a leszakadt térségeket a vérkeringésbe, ezáltal esélyt, lehetőséget teremtve arra, hogy oda esetleg értéket teremtő gyárak épüljenek, tehát a jelenlegi valóban katasztrofális helyzetért nemcsak orbán, hanem első sorban a kretén báb antall és segghülye politikusok garmadát felvonultató mdf, majd az őket követő 1. horn kormányok a felelősek, ugyanis ha valamikor,akkor pont a felfordulást okozó rendszerváltást követő években kellett volna egy kőkemény, jéghideg profi gazdasági, társadalmi tudással felvértezett, következetes szakemberekből álló kormány, mely képes lett volna minden tudásával, akár súlyos konfliktusok árán is a helyes, fenntartható mederbe terelni az országot, annak gazdaságát, azaz egy valódi gazdasági és társadalmi RENDSZERVÁLTÁST véghezvinni, REORGANIZÁLNI, ahelyett hogy engedi szétlopni, elmutyizni , majd az új (ex mszmp-s) tulajok által szarér-húgyér kiárusítani a hazai ipar szinte teljes vertikumát, számos, régen jónevű vállalatot a földdel egyenlővé téve, lelakatolva, felrobbantva, beszántva, majd besózva. a viktátor is gazdagon sáros, hiszen az 1. orbán kormánynak még bőven lett volna lehetősége arra, hogy a káros folyamatok jó részét megállítsa, akár konfliktusokkal, elégedetlenséggel is dacolva, végrehajtson olyan reformokat, átalakításokat, melyek mára -mint az pl. Szlovákia esetében látható, kézzelfogható- bőven meghozták volna jótékony eredményüket. Nem, ehelyett ment a real populista kormányzás, az akkor egyébként jól teljesítő gazdaság okozta relatív jólét eredményeinek felélése, majd utánuk jött D209 útelágaszdoszózásos peti, aki a hírhedetten híres 2x 100 napos programjával,egyéb nettó őrületével akkora eladósodást és stangnációt hozott, melyet már csak fletó pajti volt képes überolni, ,kinek áldásos 5 éves ténykedése során minden évben 1-1.5%-al csökkent a GDP, azaz 2007-2008-ra + 0 közeli volt a GDP "növekmény"! Ami pedig 2010 óta folyik, nos az ugye -az öreg lánczi szavaival élve- a NER kormányzás gazdaságpolitikájának lényege, azaz egy, a kormányhoz minden körülmények, tehát MINDEN körülmények közt hű vazallusi réteg minden áron történő kiépítése, akár úgy is, hogy közben a hazai egyéb vállalkozói réteg szépen, lassan ellehetetlenül. Igen, nekem is gránitszilárdságú meggyőződésem, hogy bárki is kerül /marad hatalomra, annak egész egyszerűen nem lesz más választása, csak egy újabb "7 szűk esztendő", ami 2-3 éves hardcore időszakot mindenképp kell jelentsen, különben vége lesz ennek az országnak, mint a botnak, ugyanis a jelenlegi társadalmi és makrogazdasági folyamatokkal kalkulálva egész egyszerűen nem jön ki a matek, azaz egy minden szempontból fenntartható gazdaság és társadalom!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 11:27:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Akkor még itt van a kérdés, amit Chrisred kolléga feltett. Amikor a fityisz bevezette az egykulcsost, a kiesést mivel pótolta? Fityiszes szerint semmivel, mert nem volt, és nem is lesz adóemelés.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 11:29:59

@BiG74 Bodri: Mert valójában nem is történt érdemi bevételkiesés. Az utolsó, nem egykulcsos adóévben a központi költségvetés tervezett szja bevétele 1881 milliárd forint volt, míg 2017-ben 1787 milliárd forint, pedig időközben volt egy 1%-os adócsökkentés is. Csak összehasonlításul, ugyanebben az időszakban az áfabevétel 2331 milliárdról 3531 milliárd forintra nőtt.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 11:31:33

@KissGecihuszár:
Hát vagy jön némi balkáni anarchia, ukrán mintaállapotok, vagy kibelezik a politikusokat, főleg az emút nyócévben regnálókat.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 11:34:34

@chrisred:
Azért ez így kevés. Mikor is volt az utolsó többkulcsos tervezett?
Válasz erre 

Éhesló 2018.01.03. 11:36:48

@tpl: az írás - digitálsi hálózaton - nem fröcsög. Én sem.
Gyűlölet sincs bennem, nevetek rajtatok és a sivalkodásotokon.
Ma már megbukott buktor?
Nehogy lemaradjak róla!
Válasz erre 

morph on deer 2018.01.03. 11:39:19

@chrisred:
“...ott a lakosság általános életszínvonala megengedi, hogy ezeknek a szolgáltatásoknak a piaci árát kifizessék.”

Nem is csak az általános életszinvonalról van szó, hanem a gondolkodásmódról: ott nem mindenkinek lesz olcsóbb az áram, hanem csak a rászorulók kapnak támogatást. A poén az, hogy ez így lényegesen kevesebbe kerül az államnak, és mégis jobban működik, mint a magyar “rezsicsökkentős” bullshit.

Mivel pl az áram versenyhelyzetben levő piaci szereplőktől kerül a fogyasztókhoz, - azok szabadon választhatnak szolgáltatót - a termelőktől/szolgáltatóktól befolyó adó összege ugyancsak magasabb.
Az áram teljes piaci áron kerül forgalomba, az ebből keletkezett áfa-bevételek is magasabbak.

Azoknak pedig akiknek a bevétele alacsonyabb, mint pl nyugdíjasok, vagy akár munkanélküliek, a jövedelmük és a lakhatási költségeik (lakbér, fűtés, világítás, víz, hulladékszállítás, stb) arányában úgynevezett lakhatási támogatást, vagy kiegészítést adnak.

Ebből az következik, hogy az energiaszoláltatónak teljes marad a bevétele, a milliárdosok sem kapnak olcsó energiát, a szegényebbek pedig meg tudnak élni.

A szépséghiba az, hogy ez egy ‘hanyatló’ nyugati kapitalista módszer, szemben a hazai ‘nemzetthy-szocialista’ megoldással, és még működik is, hogy nem sül le a rohadt kaputalisták pofájáról a bőr..!
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 11:39:53

@BiG74 Bodri: 2010-ben.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 11:41:36

@chrisred:

"Az egykulcsos adó bevezetésével és az adójóváírás egyidejű megszüntetésével 2011-ben (a 2010-es nettókhoz képest) a havi bruttó 250 ezer alatt keresők rosszabbul jártak"

Ez nem igaz, mert mind az állami, mind a magánszférában kompenzálták őket. Ma meg még annyira sem igaz, hiszen a munkaadók futnak a dolgozók után.

Persze jól hangzik, ahogy újra elsütögeted az ősrégi és sokszorosan megcáfolt hazugságokat. Ja, mégsem hangzik jól.
Válasz erre 

Józsi01 2018.01.03. 11:47:52

@Nerevaryne: Logikusan mersz gondolkodni???? Ez a lipsináczikok szerint és főleg a PC látásmód szerint náczi és ántisémita, de legfőképp rászistákok!!! Mit képzelsz!!!??? Felháborító, hogy egyáltalán gondolkodsz és nem fogadod el amit ilyen kedves külföldről pénzelt lények írogatnak. :-DDDD
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 11:50:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ki, mikor és hogyan kompenzálta? Ugye, még véletlenül sem kevered össze az adott időszakban bekövetkezett infláció miatti reálbércsökkenés kompenzálásával? Ja, de igen. Ennyit erről.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 12:05:14

@chrisred:
Azért nem mindegy, hogy milyen gazdasági környezetben, mit teljesít egy adózási fajta. 2010 nem volt egy sikerév és teljesített szja -ban 1 773 925 mFt-ot. A 2011 -es év közel lévén, és ráépülve az előző évre teljesített 1 382 786 mFt -ot. Ha a többkulcsos egy módozatának jó évét veszem 2008 -at, ott a bevétel 2 163 250 mFt és mennyi 16' 17' -ben?
Különbség önmagában az szja ban mindig lesz, mert más a matek, így önmagában egyik sem értelmezhető. Személy szerint én meg tudtam érteni az egykulcsost, mert lehetett tudni, hogy az elkerülhetetlen fogyasztási oldalon ellensúlyozva lesz. Azt nem tudom megérteni, miért kell hazudni, hogy ez arányos és mindenkinek jó? Már a gazdasági szakirodalom is felsorol mindent ami az egykulcsos előnyét-hátrányát jelentheti. Átlag gipszjakab az hülyíthető.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 12:12:23

@BiG74 Bodri: Szerintem ez csak azt jelzi, hogy az adóterhelés nagyságát elsősorban nem az adórendszer jellegéből, hanem az adókulcs(ok) mértékéből lehet lemérni.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 12:22:02

@chrisred:
Ezt átrágtam párszor. Mondjuk igen. Az mellett, hogy az össz adóterhelés a domináns, hogy az állam mennyit költ, mennyit akar szétosztani, ezen belül igen. A többi parasztvakítás. Van akinek éppen jó és van akinek nem.
Válasz erre 

DFK 2018.01.03. 12:36:18

@BiG74 Bodri: Mert arányos, azért mondják, hogy arányos. És igazságos is. Miért fizessen 4x annyi adót, akinek 2x annyi a fizetése? Az egykulcsos, lineáris szja a legigazságosabb. Esetleg még a nominálisan egyforma összegű adózás lehetne igazságos, hiszen az adóval közszolgáltatást veszel: mindekinek ugyanannyiba kerüljön.
Szerinted mekkora kivánorlási hullámot indítana egy masszív adóemelés a jól képzett munkavállalók között? Methogy ők jelentős energiát, időt, pénzt fektettek abba, hogy jól képzettek legyenek.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 12:40:05

@petivagyok innen:

"A deviza hiteleseket egy jogállamban nem kellene megsegíteni. Legalábbis nem ilyen módon. A hitelfelvevők éltek a szerződéskötési szabadságukkal. Azért, mert egyesek nem megfelelően mérlegelték a kockázatokat a személyes döntésük meghozatala előtt, nem értem miért kéne az adófizetőket büntetni."

Egy jogállamban azt sem lehetne megtenni, hogy mesterségesen magasan tartjuk a forintkamatokat, ezzel a devizahitel felé terelve az embereket. Ahogy azt sem, hogy gyakorlatilag hitelképesség-vizsgálat nélkül kapott boldog-boldogtalan devizahitelt, a banko kszinte rábeszélték őket.

Ebben vastagon benne volt a bankok felelőssége is, ahogy az államé is, hogy magasan tartotta a forintkamatokat. Persze könnyebb az adósra tolni a felelősséget egy olyan országban, ahol a lakosság pénzügyi kultúrája a nulla közlében áll.

Nem hazabeszélek, soha nem volt devizahitelem - meg másmilyen sem.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 12:46:54

@chrisred:

"Miért kellene feltétlenül pótolni?"

Hogy ne sivalkodj még hangosabban az egészségügy, a közbiztonság, a közutak, az állami szolgáltatások stb. tovább romló állapota miatt. Hogy Lakatos Szandokán inkább közmunkán legyen, mert addig sem tör be hozzád. Stb.

Lehet, hogy most nagy újságot mondok neked, de ezeket az SZJA-ból IS fedezik.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 12:50:44

@DFK:
Az arányos azért igazságos, mert arányos, a sávos meg azért, mert sávos. Attól függ kit kérdezel. Ez így k. kevés.
Az országot meg így is elhagyta már az értékes munkaerő állomány jelentős része, az egykulcsostól függetlenül.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 12:55:43

@BiG74 Bodri:

"Fityiszes szerint semmivel"

Nem értem a kérdésedet, nem tudom, mi az a fityiszes.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 13:04:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ezek szép gondolatok. Idézni is fogom mindig, ha szóba kerülnek a tao támogatások. Ugyanis ezeket a szolgáltatásokat azokból a pénzekből is fedezni lehetne, ha az állam beszedné. Dehát a látványsportok sikerei nyilvánvalóan fontosabbak, mint a megváltozott munkaképességűek megélhetése.
Válasz erre 

DFK 2018.01.03. 13:05:29

@BiG74 Bodri: A sávos max a proli sárga irigység faktor szemszögéből igazságos. A fizetésbeli különbségek nem véletlenek ám...
Válasz erre 

rnz 2018.01.03. 13:13:12

"Bárki nyeri"
A fideszen kívül van más reálisan esélyes?
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 13:17:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Nem baj.

@DFK:
Lehet irigység, sőt van ilyen, mert hát proli iqbajnok is van.
A jövedelemkülönbségek pedig tényleg nem véletlenek, de sokszor köszönöviszonyban sincsenek tudással, befektetéssel.
Válasz erre 

Ballib vagyok rettegek 2018.01.03. 13:23:12

@BiG74 Bodri:

Ezzel vígasztalod magad ?

Inkább tanulni kellett volna, mintsem hülye kifogáokat keresni, és álomvilágban élni, ahol az elkúrók az istenek.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 13:27:30

@DFK: A fizetések közti különbségeket a munkáltató dolga megállapítani. Az adórendszert és a mértékét megállapító állami szerveknek nincs se joga, se módja értékelni az adófizetők képességeit és munkateljesítményét.
Válasz erre 

Ballib vagyok rettegek 2018.01.03. 13:34:45

@chrisred:
"A fizetések közti különbségeket a munkáltató dolga megállapítani"
Éppen ezért óriási baromság amit "@BiG74 Bodri" ír.

Jelenleg munkaerő hiány van minden területen, így a versenyszféra mindenhol kénytelen megfizetni a szakmai tudást.
Már ha az van.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 13:42:32

@Ballib vagyok rettegek: Szerintem meg azért van munkaerőhiány minden területen, mert a versenyszférának esze ágában sem volt megfizetni a szakmai tudást. A munkáltatók diktáltak minden téren, mialatt a magyarországi bérek lecsúsztak a béka feneke alá.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 13:51:11

@chrisred:

"ha szóba kerülnek a tao támogatások. Ugyanis ezeket a szolgáltatásokat azokból a pénzekből is fedezni lehetne, ha az állam beszedné. Dehát a látványsportok sikerei nyilvánvalóan fontosabbak, mint a megváltozott munkaképességűek megélhetése."

Felőlem idézd, de ne hivatkozz rám, mert abszolút egyetértek veled abban, hogy a tao-pénzeket nem látványsportokra kellene költeni. Helyette kellene minden településen lehetőség ingyenesen használni valami egyszerűbb konditermet, közös tornát felnőtteknek, mozgásukban korlátozottaknak, időseknek stb.

Ez a stadionokra is áll persze, inkább ingyenes közösségi tornatermek, mint stadionok. Az ingyenesség bőven kifizetődne a kisebb eü. kiadások révén.
Válasz erre 

Che21 2018.01.03. 14:08:19

Hogy kellenek e reformok, nem tudom megítélni.

De olyan intézkedést, ami komoly lobbi sérelmekkel járt, eddig csak a Fidesz tudott meglépni:

- radikális parlamenti és önkormányzati politikus létszámcsökkentés
- korai nyugdíjazások eltörlése
- nemdohányzók védelméről szóló törvény
- szerencsejátékgépek betiltása
- stb.

Ha kormányzott, a balliberális oldaltól csak osztogatásra tellett, komoly jövedelem átcsoportosításokkal a dolgozóktól a megélhetési gyerekszülésre berendezkedett réteg javára.

Lopni, meg eddig mindenki lopott, aki a kondér közelében volt.

Ezek alapján voksom idén is a Fideszé.
Válasz erre 

citrix 2018.01.03. 14:13:25

Forgatókönyv ha a fidesz nyer (esély: 98.99%): megszorítás??? Még mit nem?! Majd a multik, szállítmányozó cégek tejelnek és egy kis/nagy munkavállalói járulékemelés, jövedéki adó kiigazítás és ilyen hasonló ami miatt nem lehet megszorításnak nevezni a megszorítást. Ha nem a fidesz nyer (esély: 1%, se) akkor adóemelés, új adók kivetése, jövedéki adó és ingatlanadó emelés, szja többkulcsos módosítása amiben a középső sáv 49.9% adót fizetne. Sakk-matt.
Válasz erre 

petivagyok innen 2018.01.03. 14:13:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A jegybanki alapkamatot a kormánytól független jegybank (MNB) határozza meg. Az, hogy a bankok kit, mire, milyen módszerrel beszéltek rá sajnos nehezen lehet bizonyítani. Gyakorlatilag a hitel szerződéssel egy rabszolga szerződést írunk alá, mivel a fedezetként felajánlott ingatlan vagy autó értékén felül a bank további követeléssel is élhet.
Valóban egy ilyen szerződés megkötése igényelne egy komolyabb szakmai felkészültséget, de ha egy fél éves tanfolyam elvégzéséhez kötötték volna annak idején a hitel felvételi jogosultságot, akkor az lett volna a probléma. A hitel szerződés 30 oldalnyi jogi szöveg, aminek értelmezése még azoknak a jogászoknak sem egyszerű, akiknek nem ez a szakterülete. Ráadásul ahhoz, hogy megfelelően elemezze valaki a deviza alapú hitel kockázatait, összetett, naprakész deviza piaci és gazdaságpolitikai ismereetekre van szükség. Egy 20 éves hitelszerződéskor szinte lehetetlen pontos képet festeni.
Válasz erre 

ogli dzsí 2018.01.03. 14:15:14

nem barki

a barki az ugye Orban lesz aki SOHA nem csinalt megszoritasokat, plane nem valasztas utan

az igazi BALLIBA tempo ok meg soha tobbet nem kerulnek fel

ezert, ha penzt is akarsz Balazska, akkor menj vissza tanulni mert lopos helyzetbe nem fogol kerulni
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 14:15:17

@Ballib vagyok rettegek:
Hülye vagy ember, de miért reklámozod?
Láttál már munkahelyet éltedben? Mennyi munkatapasztalat van mögötted?
Másrészről két diplomám van, még az "elitképzés" idejéből, és jelenleg tűrhető fizetésem.
Válasz erre 

conchita wurst 2018.01.03. 14:18:16

BALLIBAkent semmi jot nem varhattok az idei evtol

AZAZ ebben az evben az fog jol jarni aki tanul, dolgozik es/vagy gyereket nevel

egyik se egy balliba evropaiertek
Válasz erre 

Ballib vagyok rettegek 2018.01.03. 14:35:12

@BiG74 Bodri:

40 éves szoftver fejlesztő mérnök vagyok. Te is keresel 1 milla nettót ?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 14:42:26

@petivagyok innen:

Ledaráltad a közsmert mantrát. Persze mindez igaz, de az is igaz, hogy se a bankok, sem a kormány nem tett semmit az adósok kellő felvilágostásáért, ráadásul a forintkamatok egekben tartásával erre terelték az embereket. Vagyis az állam is felelős.

Ha meg az a bajod, hogy a te adódból IS megsegítették a devizahiteleseket, akkor nagyon rossz hírem van számodra: A te adódból IS segítik a gyerkcsinálásból megélőket, a rokkantakat, a munkanélkülieket, az időseket, ed a budapesti metrót is nem kis részben olyan emberek adójából építették, akik életükben jó ha párszor vagy egyszer sem használják. Ezellen miért nem ágálsz?

De a te TB-dből gyógyítják azokat is, akik nálad kevesebb járulékot fizetnek. A te pénzedből jár iskolába a szegény ember gyereke is. De a te pénzedből javítják mások autóját is, ha te nem okozol balesetet - és napestig folytathatnám.

Rajta, tiltakozozz ezek ellen. Alapíts pártot, célul kitúzve a társadalmi szolidaritás legapróbb csírájának is az eltörlésére. Sok sikert.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 14:52:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ha a négyes metróra gondolsz, akkor a legnagyobb részét olyan emberek adójából fizetik, akik még Magyarországra se teszik be a lábukat, tekintve hogy uniós támogatás is volt benne.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 15:03:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Amúgy a kockázatközösségekkel való összevetés az időrendi sorrendnél sántít. Mert ott előbb alakul ki a biztosítási viszony később esetleg bekövetkező események következményeinek enyhítésére. Míg a devizahitelesek korábban halmoztak fel magánadósságot, és csak utána döntött úgy a közhatalom, hogy szétteríti az adófizetők között. Sokkal előnyösebb lenne számomra, ha elég lenne akkor befizetnem a kötelezőt, ha már összetörtem a másik kocsiját. :)
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 15:09:08

@Ballib vagyok rettegek:
Volt amikor igen, most nem, bár jelenleg is az átlag felett vagyok messze.
Viszont az általad előadott szöveg egy huszonévesre utal, nem egy tapasztalt emberre. Amúgy nem a korod érdekelt, meg a fizetésed, hanem a munkatapasztalatod. Lehet szerencsés vagy és a munkád révén burokban vagy. Legyen továbbra is szerencséd!
Az én tapasztalatom, hogy átlagban jobban függ a fizetés nagysága, és a munkakörülmények milyensége attól, hogy kit és mennyire ismersz, és hogy éppen jó helyen voltál-e, a jó időben. A tudást, munkabírást elismerik, de nem jutalmazzák.
Válasz erre 

konrada 2018.01.03. 15:11:14

Már megint megszorítások lesznek??? A jó édes anyukájukat!
Minden becsületes demokratikusan gondolkodó liberális érzelműnek külön érdeke, hogy ez esetben ezek a fityeszes banditák nyerjenek, hogy bele fulladjanak saját piszkukba, nehogy most leváltva őket, a demokratikus ellenzék kerüljön bele ebbe a csapdába, mert akkor hiába adják bele minden kiérlelt tudásukat, tapasztalatukat az ország megmentésére, a választók csak annyit képesek felfogni, már megint náluk akadt el a kerék, megint jöttek a megszorítások.
Ezzel meg örökre kiírnák magukat.
Szóval: egy felelős demokrata mindent megtesz azért, hogy ez ne fordulhasson elő, ne rájuk boruljon a bili.
Példát kell venni a demokratikus erők vezetőiről, ők ezt tudják!
Ezért követnek el mindent, hogy ne szavazzon rájuk a többség - már csak a maradék szavazóiknak kéne ezt megérteni: vigye el a jelenlegi kormány a balhét!
aztán majd utána, az előrehozottan.....

;)))))
Válasz erre 

konrada 2018.01.03. 15:14:21

@chrisred: "Ha a négyes metróra gondolsz, akkor a legnagyobb részét olyan emberek adójából fizetik, akik még Magyarországra se teszik be a lábukat, tekintve hogy uniós támogatás is volt benne."
...már amit nem kért vissza azért, mert szerintük azt a részt ellopták....
Válasz erre 

Ballib vagyok rettegek 2018.01.03. 15:18:42

@BiG74 Bodri:

" a fizetés nagysága, és a munkakörülmények milyensége attól, hogy kit és mennyire ismersz, és hogy éppen jó helyen voltál-e, a jó időben"

Ez régen mindenhol így volt. Ma már a munkavállalónak áll a zászló. Legalábbis ahol szükség van szakértelemre.
És itt nem az informatikusokról beszélek, hanem pénztárosokról, kőművesekről, és mindenkiről, aki tud önnálóan és hatékonyan dolgozni.
Mert ezeket a paramétereket (hatékonység, önnállóság, szakértelem) ma már mindenhol jutalmazzák pénzzel is.
Mert ahol nem, onnan mennek el elsőként.
Válasz erre 

petivagyok innen 2018.01.03. 15:36:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, ez a probléma. Szívesen fizetnék adót, ha normális helyre menne. De mivel nem oda megy, így annyit tudok csinnálni, hogy vagy a fekete gazdaságba menekülök vagy külföldre. És ezzel sokan vagyunk így.
Válasz erre 

Ballib vagyok rettegek 2018.01.03. 15:49:49

@petivagyok innen:

Nálunk még az adócsalók és önérzetesek a tolvajlásuk megideologizálásához.
Avagy tényleg azt akarod mondani, hogy 2002-2010 között tök becsületes voltál ?
Esetleg azt, ha ballibek nyernek, akkor újra becsületes leszel ?

Sokkal valószínűbb, hogy mindig is lopni fogsz a becsületesen bejelntett emberektől, azáltal hogy csalsz. Mert ezt tartod normálisnak. Így szocializálódtál. Hogy a többeiket átverheted, csak meg kell ideologizálni.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.03. 16:08:09

@konrada: Idáig egy fillért (eurocentet) se kért visdza, és a magyar adófizetők érdeke, hogy ez ne is változzon.
Válasz erre 

DFK 2018.01.03. 16:12:48

Következtetés: ha a baloldal kerül kormányra, nagyon gyorsan csődbe viszi az országot.
Válasz erre 

petivagyok innen 2018.01.03. 16:13:14

@Ballib vagyok rettegek: Én 2002 és 2010 között is ezt mondtam. Az adózás alóli kivonulás egyelőre terv. Kérdése, hogy mikor lesz tele teljesen a tkm. Egyelőre ott tartok, hogy több, mint 1 millió SZJA-t, 60000 építményadót, 50000 súlyadót fizetek évente. Emellett levonnak még közel fél millió TB-t. A vásárlásaim és rezsi után 4-500000 Ft-ot tesz el az állam ÁFA-ként. Mivel munkám miatt sokat tankolok ezért pár 100000 jövedéki adót is.
És elegem van , hogy 25 éve f*szságokra költik.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.01.03. 18:21:01

@Ballib vagyok rettegek:
Nem, még mindig nem a munkavállalónak áll a zászló, csak jó úton vagyunk felé. Még sok helyen össze kell omlania a régi rendszernek. Még mindig nem tudnak a tulajdonosok, managementek kilépni a régi beidegződésekből, és nem is fognak egykönnyen, mert sok pozícióban olyanok ülnek akik nem értik mi történik, mert tökéletes példái annak amit írtam. Sok helyen a bukta keserves lesz.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 18:22:02

@chrisred:

Most leírtad a biztosítás és a szolidaritás közötti különbséget. A biztosítás üzlet, a szolidaritás emberség. Az utóbbit elutasítod.

Lesz belőled még valaha ember? :(
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.03. 18:33:34

@chrisred:

Mellesleg ha picit is tovább látnál az orrodnál (de sajnos te csak a közvetlen, pénzben kimutatható saját hasznodat látod), akkor észrevennéd, hogy a devizahitelesek megmentése (most nem azokra gondolok, akik egy összegben nagyon kedvező árfolyamon törleszthettek, hanem azokra, akiken a forintosítás vagy az eszközkezelő segített) olyan anyagi és nem anyagi veszteségektől mentette meg a társadalmat, amik sokkal többe kerültek volna, mint a forintosítás. Családok tízezrei kerültek volna az utcára, ezek jelentős része segélyen élt volna tovább, gyerekek tízezrei kerültek volna állami gondozásba a hajléktalanná, és ezáltal munkanélkülivé vált szülők miatt.

Persze neked lószart nem számít az így megóvott több tízezer emberi élet, csak az, hogy a te pénzedből IS segítettek a bajba kerülteken.
Válasz erre 

chrisred 2018.01.04. 05:39:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Szokás szerint olyasmit vizionálsz a beírásomba, ami ott nincsen, legfeljebb a te fejedben jelenhetett meg - esetleg valamilyen tudatmódosító szer hatására? Semmit nem utasítottam el, csak jeleztem, hogy a párhuzam téves. Úgy van, ahogy írtad, a devizahitelesek megmentése ugyanolyan szociális jellegű intézkedés, mint például a munkával nem rendelkező szülők gyerekeinek támogatása, mert az a szerencsétlen kölyök rohadtul nem tehet arról, hogy milyen családba született bele. Amit te rendszeresen elutasítasz, ezért a költőt idézve megkérdezhetem: "Lesz belőled még valaha ember? :( "
Válasz erre 

chrisred 2018.01.04. 05:51:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "...most nem azokra gondolok, akik egy összegben nagyon kedvező árfolyamon törleszthettek,"

Én meg azokra is gondolok, tekintettel arra, hogy az imádott politikusaid először őket mentették meg közpénzen, holott a legkevésbé szorultak rá, az igazán megszorultakat meg még fél évtizedig hagyták küszködni.

"Családok tízezrei kerültek volna az utcára, ezek jelentős része segélyen élt volna tovább, gyerekek tízezrei kerültek volna állami gondozásba a hajléktalanná, és ezáltal munkanélkülivé vált szülők miatt."

Segély nem jár senkinek, menjenek el dolgozni közmunkára, 47 ezer forintból is meg lehet élni, a hajléktalanok meg menjenek a hajléktalan szállóra, különben lesitteljük, mert az érzékeny szemünket zavarja a koszos emberek látványa. Ezek nem az én gondolataim, hanem az imádott politikusaidé. Vadász, vadász...
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard