Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Az európai kereszténydemokrácia jövőjét is meghatározza a Sargentini-jelentés sorsa

Az európai kereszténydemokrácia jövőjét is meghatározza a Sargentini-jelentés sorsa

Már régóta egyértelmű, hogy Orbán Viktor fügefalevélként használja a kereszténydemokrácia eszmeiségét annak érdekében, hogy minél több ideig élvezhesse az Európai Parlament legnagyobb frakciójának védelmét. Ha a jövő héten az uniós képviselők kétharmada megszavazza a holland képviselőnő által előterjesztett jelentést, ez a védőburok szétpukkan, és nagy valószínűséggel a Fidesz oda kerül, ahová egyébként régóta tartozik, vagyis a szélsőséges, euroszkepticizmust hirdető, javarészt populista pártok padsoraiba ülhetnek a képviselői. A sors úgy hozta, hogy az Európai Parlament egésze dönthet a legnagyobb frakciója sorsáról, ugyanis, ha a képviselők elfogadják a magyar kormányt elmarasztaló jelentést, nem igazán lesz más választása az Európai Néppártnak, mint búcsút inteni a magyar kormánypártnak.

24_hu_79.jpg

Fotó: 24.hu

Nem csupán Magyarország, és különösen regnáló kormánya számára lesz hatalmas jelentősége annak, hogy elfogadja-e az Európai Parlament az úgynevezett Sargentini-jelentést, hanem a Fidesz pártcsaládja számára is egy olyan igazodási pontot jelent majd, amely évekre meghatározhatja az európai kereszténydemokrácia irányát. Magát az Európai Néppártot ugyanis már évek óta megosztja a frakcióhoz tartozó Fidesz hazai és uniós politikája, az európai értékek sorának elutasítása. Azt szinte minden néppárti képviselő látja, hogy a magyar kormánypárt nem az uniós alapelvek szellemében viszonyul a jogállamisághoz, a sajtószabadsághoz, a humánum fogalmát pedig egyszerűen kiirtotta a közbeszédből éles menekültellenes retorikájával.

A kereszténydemokratáknak épp ez utóbbi jelenséggel lehet legtöbb fenntartásuk, hiszen a pártcsalád egyik legfontosabb alapelve abból a meggyőződésből táplálkozik, hogy mindenkin segíteni kell, aki bajba kerül. Ez nem annak a kérdése, hogy befogadnak-e az uniós országok menekülteket, hanem, hogy milyen stílusban beszélünk olyanokról, akik polgárháborús övezetekből vagy természeti csapások miatt élhetetlenné vált régiókból érkeznek. Orbánék retorikája nem véletlenül kanyarodik vissza mindig a terrorizmushoz, az erőszakos migránsok tetteinek hangsúlyos bemutatásához, hiszen így el tudják kerülni azt, hogy menekültprobléma lényegéről, a megoldások alapfundamentumairól kelljen beszélniük.

Vagy ő válik a néppárti közösség meghatározó politikusává, vagy elhagyja a pártszövetséget, és új, populista, menekültellenes pártokkal szövetkezve politikai ellenfelükké válik.

A keresztény gyökereket oly szívesen hangsúlyozó magyar kormány ugyanis komoly ellentmondásba keveredne önmagával, ha csak egy kicsit is változtatna a menekültpolitikáján, melynek lényege, hogy mindenki maradjon ott, ahol született, aki pedig már elvándorolt, térjen vissza a saját országába. Ezzel nem csupán az a baj, hogy sokaknak nincs hova visszatérniük, ugyanis vagy lebombázták a városukat, vagy teljesen elsivatagosodott az a régió, ahol megszülettek, hanem, hogy a hazájukat ideiglenesen vagy véglegesen elhagyó magyarok helyzetét is igen nehéz ilyen álláspontból megmagyarázni. Orbán Viktor viszont nem megoldani akarja a menekültkérdést, hanem politikai hasznot kíván belőle kovácsolni.

Ezért létkérdés az Európai Néppárt számára, hogy az olyan, populizmust pragmatizmussal vegyítő, lényegében valós ideológia nélküli pártokat kivesse magából, melyek ellen azért nem lehetett eddig hatékonyan fellépni, mert maga a néppárti vezetés jobban félt a frakció szakadásától, mint a kereszténydemokrácia szellemiségét megtagadó politikusoktól. A pártérdekek és az ideológiai viták nem is fedték egymást eddig, ugyanis csak enyhe nyomást gyakoroltak a Fideszre, és azzal áltatták magukat a néppárti vezetők , hogy ez majd megolvasztja majd a jeget Orbán Viktor szívében, és nem támad rá a civilekre, nem próbálja kivéreztetni a CEU-t, és nem árasztja el a kormányzati médiabirodalom segítségével EU-ellenes propagandával az egész országot. A közelgő uniós választások fényében a néppártban meghatározó szerepet játszó német kereszténydemokratáknak is rá kell döbbenniük, hogy a magyar miniszterelnök csak két opciót tart lehetségesnek: Vagy ő válik a néppárti közösség meghatározó politikusává, vagy elhagyja a pártszövetséget, és új, populista, menekültellenes pártokkal szövetkezve politikai ellenfelükké válik.

Ha ebből az alaphelyzetből indulunk ki, akkor a kétharmados többséghez szükséges német néppárti szavazatoknak támogatniuk kell a Sargentini-jelentést, hiszen ez az első lépés Orbán Viktor veszélyesebb forgatókönyvének megakadályozásához. Vagyis, ha a néppártiak ezek ellenére megmentik a magyar kormányt a 7-es cikkely beélesítésétől, akkor könnyen találják magukat jövő tavaszi választások után olyan frakcióban, melyben a magyar kormányfő osztja a lapokat. Ez pedig azt jelentené, hogy maga a kereszténydemokrata ideológia épp úgy csak üres lózung lehetne számukra, ahogy a magyar kormány már most is csak praktikus okokból próbálja ezzel a nagy hagyományokkal bíró eszmével elfedni alapvetően illiberális politikáját. Ez a politikai korrektség teljes felszámolását jelentené a mérsékelten jobboldali pártszövetségen belül.  

iszolnok_hu.png

Fotó: iszolnok.hu

Nyilván ennek a dilemmának a feloldására szolgálna a tartózkodó szavazat, ami azonban fából vaskarika, hiszen ha ez nem számít nem szavazatnak, akkor tulajdonképpen nem közvetlenül a hezitáló kereszténydemokrata képviselőkőn múlik a szavazás végkimenetele. Ugyanis, ahhoz, hogy a jelentés átmenjen, el kell, hogy nyerje a szavazó képviselők kétharmadának a jóváhagyását. Minél kevesebb szavazatot adnak le összesen, annál alacsonyabb lesz a kétharmados küszöb is. Az alacsony küszöb a jelentés támogatóinak kedvez. A Fidesz most ebbe a kiskapuba kapaszkodik, hiszen, ha a tartózkodásokat nem tekintik szavazatnak, nehezebben bukik meg a Sargentini-jelentés. Ha azonban sikerülne elérniük, hogy a tartózkodókat a jelentés elleni szavazatok közé sorolják, akkor jobb esélyük lenne a végszavazásnál. Ez azonban már nem pusztán az Orbán-kormány elítéléséről szól, hanem a kereszténydemokraták színvallásáról is, így az eredeti szabályozás csak egy lavírozó kisebbség számára elfogadhatatlan. Ismerős ez a fideszes időhúzó taktika, ami itthon működik, de majd meglátjuk, hogy az Európai Parlamentben mennyi hasznát veszik. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha túl sokat agyalsz azon, hogy milyen választ adj egy fogas kérdésre, azt fogják hinni, hogy néma vagy.”

252 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Az európai kereszténydemokrácia jövőjét is meghatározza a Sargentini-jelentés sorsa Tovább
Facebook Tetszik
0
252 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8914229501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (252)
Az utolsó 100 komment:

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 16:48:58

@Bambano:

"putyin megtámadta az ukránokat"

Nem támadta meg. Orosz reguláris hadsereg nem harcol Ukrajnában, a szakadárok támogatása meg csak annyira bűn, amennyire bűn az, hogy az USA egy sor más országban ugyanezt teszi: fegyverekkel látja el és ún. tanácsadókkal segíti őket.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2018.09.09. 16:49:55

@$pi$: @ami szabad:

A lisszaboni szerződést Gyurcsány írta alá az eu-csatlakozásunkat pedig a SZDSZ a szocikkal együtt szorgalmazta, ámde a lényegét eltitkolták, és előre elprivatizálták a nemzeti vagyont- majd megállapították életképtelen a Magyarország gazdasága.

Á nincs itt össze esküvés nemzeti szuverenitásunk , identitásunk és a keresztény demokrácia ellen, egy ateista globális nyitott társadalom politikailag korrekt gender diktatúra érdekében. Ennyi. Magyarország pedig nem egy következmények nélküli ország.

Libbsik szép újvilágot akartatok, ám legyen: megkapjátok!
Válasz erre 

ami szabad 2018.09.09. 16:53:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én qvára. :) De tán olvastad mihez fűztem a gondolatot, oda meg illik.Amúgy meg ezt a dobozolást/ címkézést is qvára unom, de hát nektek nem megy másként, az akol melegéhez hozzátartozik, hogy ki libsi-libbant- balliba miegymás, miközben egy kis nácizásért már úúúgy tudtok hisztizni. :) Az a legnagyobb baj, hogy lassan elveszítitek az árnyalatok iránti érzéket, sőt lassan az érzékszerveket is ami ehhez kell, csak fekete- fehér minden, miközben az élet hála istennek, egy kicsit színesebb! Ne hagyd, hogy téged is dobozba rakjanak, gondolkodj önállóan, hidd el, még akkor is élvezetes, ha sokan ellentmondnak! Látod, jó darabig Vitya is szembe ment az autópályán, és bőszen kiabált a hülyékkel akik szembe jönnek,de aztán talált követőket, ma meg lassan itthon is bal-kormányos lesz minden a fordulattól. ( a lényeg, hogy fordítva)
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 17:02:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Orosz reguláris hadsereg nem harcol Ukrajnában": állítja az érintett meg a híresen igazmondó magyar sajtó.
egyébként pedig nem mondtam sehol, hogy az usa demokráciaexportját helyeslem. sőt, ha valaki nem funkcionáls analfabétaként olvasta a hozzászólásaimat, akkor azt is kiláthatta belőlük, hogy azt se helyeslem. tehát az, hogy putyin szétszakította ukrajnát, továbbra is bűn mindenkinek a szemében, aki nincs indokolatlanul elköteleződve az oroszok felé.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 17:03:27

@ami szabad:

Bocsikácska, nem én emlegettem Hitlert, hanem te. Márpedig bárhol rákereshetsz, milyen politikai beállítottságú emberkék szokták Orbánt és Hitlert együtt emlegetni.

"olvastad mihez fűztem a gondolatot, oda meg illik."

Bérmire ráhúzható.

"az akol melegéhez hozzátartozik, hogy ki libsi-libbant- balliba miegymás, miközben egy kis nácizásért már úúúgy tudtok hisztizni."

Ahogy ti egy kis libsizésért. :DDD

"Az a legnagyobb baj, hogy lassan elveszítitek az árnyalatok iránti érzéket"

Ahogy nálatok mindenki nácifasiszta, aki nem veletek ért egyet. Lásd épp az előbbi hitlerezésedet.

"gondolkodj önállóan, hidd el, még akkor is élvezetes, ha sokan ellentmondnak!"

Azt teszem. Az meg már puszta véletlen, hogy az önálló gondolkodásom eredménye gyakrabban cseng össze a Fidesz tetteivel, mint az ellenzék sivalkodásával.

Tudod, ha két ember egyaránt arra a következtetésre jut, hogy 2*2=4, az még nem jelenti azt, hogy valamelyikőjük nem képes önállóan gondolkodni. :P
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 17:05:59

@Bambano:

"az, hogy putyin szétszakította ukrajnát..."

De nem szakította szét. Ukrajna államhatára továbbra is ott van, ahol eddig volt.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 17:12:13

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a valóság tagadása nem visz előre. az alkoholistáknál is az a gyógyulás első lépése, hogy kimondják, hogy alkoholisták.
Válasz erre 

Libsik visítanak de az ország a miénk ! 2018.09.09. 17:15:21

@invalid username: "és vérzik a szívem, amikor egy infantilis miniszterenök afölötti sértődööttségében, hogy nem ismerik el a zsenialitását, tör-zúz és letarolja a saját hazáját. és mindehhez a pszichopata habony csinál egy olyan PR-t hogy az alattvalói még tapsolnak is hozzá."

Nevetséges durcás hülye gyerek vagy, ( nem vagy egyedül, az egész baliberális tábor ilyenekböl áll) aki nem tudja elviselni hogy 8 évnyi hazug károgás után, az ország még mindig V I T A T H A T A T L A N U L kivállo gazdasági állapotban van és töretlenül fejlödik. NYOMASINCS üsszeomlásnak, katasztrofának, aminek szerintettek már 8 évvel ezelött be kellett volna következnie.
8 év allatt BÁRKI beláthatta volna a tévedését, és visszakozhatott volna, ha nem csak kizárolag sértett, ész nélküli, ELVAKULT, vagdalkozás lett volna minden, amit összehordtatok az elmult 8 évben éhezökröl, menekülö milliokrol, világvégéröl, korrupciorol.
Komolyan mondom, ORVOSI segitségre lenne szüksége azoknak, akik 8 év alatt sem tudták feldolgozni, hogy nélkülük is, minden ellenkezésükkel szemben az ország müködik és köszöni: SOSEM VOLT MEG ILYEN JOL !!!!!!!!
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 17:21:45

@Libsik visítanak de az ország a miénk !: "az ország még mindig V I T A T H A T A T L A N U L kivállo gazdasági állapotban van": teljesen igazad van, az ország állapotát nem lehet vitatni, vagyis vitathatatlan. azt is elfogadom, hogy egy kisebbségnek valóban jól meg, pl. akik beházasodtak az orbán klánba, meg hasonlók.
de azért mondok egy ellenpéldát: kérdezd már meg lázárt, hogy szerinte is minden frankó? vagy simicskát...
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 17:26:00

@Libsik visítanak de az ország a miénk !:

lépjünk ki az EU-ból ha annyira fáj a terror.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 17:32:23

@$pi$:

nem tudom miket mond az úgynevezett baloldal mert azok is kóklerek. az látszik hogy te sem érted a közgazdaságtant, ez nem baj, nyilván nem kell a munkádhoz meg nem is érdekel.

amíg évente 4-6 milliárd eurót kapunk ajándékba (azoktól, akiknek azért van pénzük, mert értik) és épp fellendülés van az összeszerelő üzemeink felvevőpiacain, addig lehet szar gazdaságpolitikát csinálni közvetlen fájdalom nélkül is.

gyurcsány pont arra lehetne figyelmeztető jel, hogy ez (az unortodox gazdpol) azonnal visszaüt, amikor a világgazdaságnak kicsit kevésbé megy jól.
Válasz erre 

putris72 2018.09.09. 17:38:36

@Bambano: Kedvesem! Először is az Ukránok támadtak az ott élő orosz kisebbségre!Valamint az orosz Fekete-tengeri Flotta támaszpontja Szevasztopol! Amit az Ukránok magukénak akartak,pedig 2047-ig van szerződésük az Oroszokkal! Nem akarlak meg bántani,de Magyarországot a nyugat darabolta szét! Valamit mindkét világháborút a németek kezdték! Ehhezképest nem lett semmi bajuk! Sőt a háborús bűnösöket az USA elvitte,és hasznosította katonai célokra! Át kéne nézni a történelmi könyveket ha már erre hivatkozol!
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 17:44:54

@putris72: először is be kellene fejezni az üvöltözést. másodszor nem vagyok a kedvesed, harmadszor meg se a tényeket, se a hozzászólásomat ne ferdítsd.
Válasz erre 

putris72 2018.09.09. 17:48:15

@Bambano: Én üvöltözök?A tények meg köszönőviszonyban sincsenek a gondoltaiddal,és a véleményeddel!Csak mosolygok rajtatok!
Válasz erre 

putris72 2018.09.09. 17:50:37

szabadmagyarszo.com/wp-content/uploads/2018/09/20180704_EP_SargentiniJelent%C3%A9s_HU.pdf Ez lenne a jelentés? Ezeket inkább a nyugati EU-s országoktól kellene elvárni,mert az ebben leírtakat pont ők,és ott nem tartják be!
Válasz erre 

Bkkzol 2018.09.09. 17:50:55

@invalid username:
azzal erősen vitatkozok,hogy "azért van pénzük, mert értik". maximálisan kihasználták és visszaéltek gazdasági erejükkel a kelet-európai EU csatlakozáskor. Azért vették fel a minden téren felkészületlen országokat több körben, hogy piachoz jussanak.
Gyakorlatilag olyan banki tevékenységet műveltek ami bűncselekmény a saját országukban. Rá toltak olyan árut ami életveszélyes, korszerűtlen már otthonukban.
Nem kell a távoli, primitív feketékkel dolgoztatni ha kb. ennyiért 8-12 órányi kamion távolságra is vannak lehetőségek.
Erről irjon tanulmányt a félnótás holland ribi!
Válasz erre 

midnightcoder2 2018.09.09. 17:51:19

@Bambano: Ukrajnát nem Putyin szakította ketté. Tudod, volt előtte egy neonáci puccs, persze azok a mi neonácijaink voltak... Amúgy, ha az, hogy a szegény ukrán neonácikról leválasztották az oroszok lakta térségeket annyira rossz dolog, akkor mi a helyzet a palesztinokkal ? Izrael ellen mikor fog embargót indítani az USA és az EU ? És ott nem arról van szó, hogy egy ország területén a népesség fellázadt és azt mondjuk Izrael támogatta, hanem arról, hogy szőröstől-bőröstől elfoglaltak egy másik országot úgy, hogy azon a mai napig csak az azóta betelepült zsidó telepesek a nem palesztinok. És ki tudja miért, ez nem zavar senkit a nagy büdös demokratikus, toleráns, humánus és multikulti Európában, különös tekintettel a libbantakra.
Válasz erre 

putris72 2018.09.09. 17:55:27

@Bambano: A logikád alapján meg az USA mennyi háborús bűnt követett el? hu.wikipedia.org/wiki/Az_Egyes%C3%BClt_%C3%81llamok_h%C3%A1bor%C3%BAinak_list%C3%A1ja
Válasz erre 

midnightcoder2 2018.09.09. 17:57:06

@invalid username: " És nem a marshall segély miatt, reálértéken a marshallsegélynél több pénz folyt már be Magyarországra az lemúlt 15 évben"

Egyrészt a Marshall-segély nem volt felcímkézve, míg az EU-s pénzekből leginkább csak térfelújítani lehet. A másik különbség a mikor. 45 után picit könnyebb volt Európában gazdaságot fejleszteni mint mostanság. Volt egy fiatal népesség, volt egy világpiac ami várta az európai termékeket. Ezzel szemben ma a világpiac terített, a világ műhelyét Kínának hivják, Európa pedig egy kedélyes szociális otthon.
Válasz erre 

2018.09.09. 18:03:53

Mint ahogy Orbán nem tudja mi az a demokrácia, mi az a liberalizmus, így logikus, hogy azt sem, mi az a kereszténydemokrácia.
Válasz erre 

szdan 2018.09.09. 18:06:00

Fúú, liberálblog megint saját magát veri pofán... öröm nézni a vergődést az általuk kreált alternatív valóság mocsarában. Tehát, ez a szar(!)gentini egy vicc, beleértve az úgynevezett "jelentését" is ami valójában egy vicc-progrom. Adott egy "adományokból" élő magát európainak hirdető senki által meg nem bízott szervezet aki hogy hogy nem politikai megrendelésre dolgozik és állít elő "jelentéseket". Az hogy az abban leírtaknak köze nincs semmiféle valósághoz, az mindegy, soha nem is ez volt a célja és a szándéka. És még "európai" mércével mérve is segghülyének kéne lenni hogy ezt bárki megszavazza (ó, biztos vannak), de az egész annyit ér mintha én egy szalvétára itthon ráírom hogy sok a buzi és beterjesztem nobel-díjra...
Válasz erre 

2018.09.09. 18:07:36

Orbán védelmében azért elmondanám, hogy ahogy ő beszél és mindenki felháborodik, nos 10 év múlva már mindenki így fog beszélni, ha megindul a népvándorlás. Ami a nagy különbség, hogy eddig sosem volt ekkora népessége a bolygónak, azaz nincs elég hely nekik, tehát elkerülhetetlen a civilizációs összecsapás. Akkor már inkább most, mint akkor!
Válasz erre 

TCrown 2018.09.09. 18:11:57

Hát marhára ideje is lenne a "politikai korrektség teljes felszámolásának", nem csak a mérsékelten jobboldali pártszövetségen belül, hanem úgy globálisan, egyszer és mindenkorra.
Válasz erre 

putris72 2018.09.09. 18:14:52

@ami szabad: Hát ez az érvelés elég vérszegény,mert csak hallatom,meg gondolom szerű tényeken alapul! A Sargentini jelentést,meg pont azokra vonatkozik aki írták!
Válasz erre 

Emmett Brown 2018.09.09. 18:15:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Krím...
Válasz erre 

2018.09.09. 18:25:54

Libsik, ma nem bukhat meg Orbán, túl kellemes az idő hozzá odakint. Várjunk még 3 évet. Azután megint 4 évet. És majd utána meglátjuk.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 18:33:55

@midnightcoder2:

Na akkor:

1. amennyit én tudok a Marshall-segélyről, az meglehetősen felcímkézett pénz volt, annyira, hogy az elköltését amerikai pénzügyi biztosok felügyelték azokban az orrszágokban, amelyek kapták. És a pénzt legnagyobb részben amerikai termékek vásárlására költötték: a "segély" tehát legalább akkora részben termetett felvevőpiacot a csaknem érintetlen amerikai gazdaság számára, mint amekkora támogatást adott a megállapodást elfogadó országok számára.

A szovjet érdekszférában épp az amerikai pénzügyi biztosok jelenléte és hatalma miatt inkább lemondtak az akkori mércével igen jelentős támogatásokról.

2. azt írod: "a világ műhelyét Kínának hivják, Európa pedig egy kedélyes szociális otthon" - Kína is gazdasági zsákutcában van, kicsit hasonlóan az olajállamokhoz. A belsőkínában élő 800 millió éhbérért, heti 60 órában, szociális ellátórendszer nélkül foglalkoztatott, és fogyasztási cikkekre lényegében nem költő munkás "erejét" rabolja le. De ez egy nem újratermelődő forrás, és amikor kimerül, a kínai modellnek legkésőbb akkor vége szakad. A másik gondjuk az, hogy "műhely", a kínai GDP háromnegyedét a beruházások adják, olyan mértékben függ a világ többi részének felvevőpiaci igényeitől, hogy kis világgazdasági ingadozások is nagyon megrángatják a kínai gazdaságot. Elég sokat lehet már olvasni az árnyékbankrendszerről, amit a 2008-as pénzügyi válságban piac nélkül maradt, beruházási hiteleit törleszteni képtelen kínai cégek pumpáltak fel, mert a legális bankrendszerből már nem tudtak további hiteleket felvenni.

További érdekesség még, hogy az európai szociális otthon legmagva Németország, és a német gazdaság krónikus kereskedelmi többletet ér el a világ legtöbb országával szemben (Magyarország a kb féltucatnyi kivétel közé tartozik az idetelepült német autóipar miatt). Szóval a sztereotípiákkal óvatosan.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 18:37:55

@putris72: igen, te üvöltözöl. az interneten a sok felkiáltójel üvöltözésnek számít, neked pedig minden mondatod végén az volt abban a hsz-ben.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 18:39:45

@valaki nagyon más:

orbánt nem a libsik fogják megbuktatni, hanem a saját szavazói, amikor az EU egyszercsak megelégeli a korrupciót és nem ad több pénzt.

A német és francia kormánypártok most épp azzal akarják visszaszerezni szavazóik szimpátiáját (az európa parlamenti választások előtt), hogy kicsit keménykednek a különösen korrupt EU tagállamokkal -- Magyarországnak például április óta nem fizetik ki a brüsszelbe beküldött számlákat. Ez az eredményszemléletű államháztartási hiányt nem érinti, mert papíron az a pénz "valamikor" meg fog jönni, de a pénzforgalmi hiány most már nagyon durván növekszik, az államadósságkezelő központnak megnőtt az étvágya, egyre növekvő hozamszinten tudnak csak újabb hitelekhez jutni, és elindult a kiadáscsökkentő fűnyíró is (pl. megvágták az orvosok túlórapénzeit).

Szerintem ebben a svédek is a németek és franciák mellé fognak állni, vagyishogy pénzügi eszközökkel regulázzák meg a magyar, román és bolgár rezsimet.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 18:41:54

@Libsik visítanak de az ország a miénk !:

", az ország még mindig V I T A T H A T A T L A N U L kivállo gazdasági állapotban van"

mindaddig, amíg kapunk pénzt az EU-tól. ahogy a pénzcsap elzárul, akkor elég gyorsan durva életszínvonalcsökkenés lesz, a forint még jobban megzuhan és megszűnnek a dugók pesten mert nem lesz pénze benzinre a népnek.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 18:43:26

@midnightcoder2: szokásos ócska érvelés, ha az usa elkövetett valamit, akkor az oroszoknak is szabad alapon. ezt a tévedést más portálokon is el szokták követni, olyankor mindig azt válaszolom, hogy attól, hogy most a topic témája szerint egy konkrét gazembert kell szidni, a többi még nem lett angyal, és majd ha ők lesznek a téma, akkor őket fogjuk szidni.

tehát tisztázzuk: ha egy adott topicban az oroszokat szidom valamiért, az csak annyit jelent, hogy az adott topic az oroszokról szól, és ezzel nem adok felmentést másoknak, pl. az usákoknak sem.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 18:45:54

@invalid username: nem azért vitathatatlanul jó az ország, mert az ország jó, és az eredmények láttán nincs miért vitatkozni, hanem azért vitathatatlan, mert a vita tiltott. ezt akartam írni.

egyébként azt a hibát is el szokták követni a fidesznyikek, hogy azt hiszik, mert orbán néha egy-egy jó döntést is hoz, akkor már minden döntése jó, illetve azt is hiszik, hogy egy jó döntés miatt a többit is tilos kritizálni. azt gondolom, hogy orbánnak mostanában volt két jó döntése, meg egy nagy rakás rossz. a két jót elismerem, a többit meg kritizálom.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 18:56:46

@Bambano:

nyilván, orbán mérlege nem fekete. bár azért az utóbbi időben annyi kárt csinált, hogy elég sötétszürke :)

engem az bosszant hogy van egy csomó kifejezetten jó kezdeményezés, amit aztán elbasznak, mert a végrehajtó gépezetben már nem értik miről van szó, vagy egyszerűen csak kontraszelektáltak. jó ötlet volt a közmunka, a mindennapos testnevelés, az erkölcstan óra, az IKSZ, az online pénztárgép (azt nem is baszták el), a vasárnapi boltzár, nagyon korán felismerte a migrációs krízist, akkor, amikor a németek még aludtak, stb. fontos felismerése az is, hogy a felzárkózó országok sebezhető gazdaságát valahogyan meg kell védeni a nyugati hiénákkal szemben, és hát ez az, amit leginkább elbaszott de annyira hogy a fal adja a másikat.

szóval egy rendkívül intelligens politikus, rendkívül jó megérzésekkel, aztán a személyiségzavaraival szétbasz mindent.

jaéshát vannak eleve katasztrofális kezdeményezései, csak már senki nem meri megmondani neki hogy ez hülyeség viktor ne csináld.
Válasz erre 

Libsik visítanak de az ország a miénk ! 2018.09.09. 19:01:08

@invalid username:"ahogy a pénzcsap elzárul, akkor elég gyorsan durva életszínvonalcsökkenés lesz, "

Ezt vizionáljátok már 8. éve, hogy most aztán már mindjárt jön a megválto összeomlás, és akkor végre ti jöttök ujra. Ez az egyetlen reményetek már 8 éve, hogy gazdasági kataszrofa lesz. Hát várjatok csak türelemmel egyszer biztos eljön, a romai birodalom is összeomlot 700 év alatt. De azért vigyázatok ki ne fusatok az idöböl, mert a nap már csak 5 millárd évig fog müködni.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 19:06:50

@Libsik visítanak de az ország a miénk !:

1. kicsiszivem, már megint többes számot használsz. Nem vagyok én király.

2. én nem bármikor bekövetkező összeomlásról beszéltem, hanem arról hogy ha az EU megelégeli a korrupciót és nem küld több pénzt, AKKOR lesz durva életszínvonalcsökkenés. Nem összeomlás, csak életszínvonalcsökkenés, kb az utóbbi húsz év, vagyis visszaugrunk 98-ra.

3. ez nem vízió, ez számolgatás. az évi 4-5 milliárd euró hiánya ezt fogja eredményezni.

nem véletlen, hogy az EU-ból érkező minden politikai kritikájára keményen válaszol a kormány, de amikor szóba kerül, hogy a pénzünket is megvágná "brüsszel", akkor csak annyit mondanak, hogy azt nem lehet, mert az a pénz nekik JÁR.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 19:22:28

@invalid username: semmiféle személyiségzavara sincs. egyszerűen belement(ek) egy egyirányú utcába, ahol most a 22-es csapdájába kerültek. elkövettek pár disznóságot az elején, ami miatt muszáj volt megnyerni a következő választást, mert ha nem nyernek, akkor az elszámoltatás kínos lett volna. de ahhoz, hogy megnyerjék a választás, egyre nagyobb disznóságokat kell elkövetni.

"jó ötlet volt a közmunka, a mindennapos testnevelés, az erkölcstan óra, az IKSZ, az online pénztárgép (azt nem is baszták el), a vasárnapi boltzár, nagyon korán felismerte a migrációs krízist": a közmunka jó ötlet? melyik országban? az mitől jó ötlet, hogy x dolgozót kirúgják, majd közmunkásként visszafoglalkoztatják ugyanabban a munkakörben, mint korábban, töredék pénzért? meg hogy a polgármesterek élet-halál urai lettek mint rabszolgatartó közmunka osztogatók?

a mindennapos testnevelés jó ötlet? infrastruktúra nélkül? ezt se gondolhatod komolyan.
az erkölcstan óra meg szimplán a legnagyobb mocsokság és hazaárulás, amit ez a kurzus elkövetett. hogy ilyen szinten ne hajtsák végre az alaptörvényt, hogy ennyire támogassák a csuhásterrort, az minden kritikán túlmutat. persze mit is csinálna egy kormány, ahol a miniszterelnök helyettese pap. meg az oktatási főmuftik is rendszeresen papok vagy egyházi nevelésből kikerült emberek. ez katasztrófa, hogy a saját eltorzult értékrendjüket akarják ráerőltetni az ország lakosságára. nagyon súlyosan beteges. dettó ugyanezért veretes ökörség a vasárnapi boltzár. különös tekintettel arra, hogy azért csak kibukik minden nyilatkozóból, hogy elsősorban vallási okokból erőltetik ezt a marhaságot, mert nem bírnak ellenállni az egyház nyomulásának. pedig ezzel az ország alsó hangon 80%-ának a szabad vallásgyakorláshoz való jogát sértik, ami minden szekuláris államban főbenjáró bűn.

nagyon súlyosan el van tévedve, aki ezeket a dolgokat helyesnek gondolja. a migráció elleni hadakozás az egyetlen, ami ebből támogatható.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 19:45:37

@Bambano:

Dehogynem van személyiségzavara, elég súlyosan nárcisztikus. Érdemes átfutni a DSM4 erre vonatkozó kritériumait. Szinte ugyanaz, mint Gyurcsány. Meg látványosan infantilis (lásd stadionok, kisvasút).
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 19:50:44

@invalid username: "de amikor szóba kerül, hogy a pénzünket is megvágná "brüsszel", akkor csak annyit mondanak, hogy azt nem lehet, mert az a pénz nekik JÁR. ": jelenleg a költségvetést egyhangúlag kell elfogadni. vagyis ha orbán ellene szavaz, nincs költségvetés.

ezt orbán nagyon jól tudja, és illene mindenki másnak is tudnia. tehát amikor mindenféle jöttment politikus azzal fenyeget, hogy csökkentik a magyar eu-s támogatást, az üres fecsegés.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 19:54:42

@Bambano:

"ahhoz, hogy megnyerjék a választás, egyre nagyobb disznóságokat kell elkövetni."

Már most is véres diktatúra van. Hová lehet még ezt fokozni 2022-re, amikor nyilván újra meg akarják nyerni a választást?

"a mindennapos testnevelés jó ötlet? infrastruktúra nélkül? ezt se gondolhatod komolyan."

Valóban agyament ötlet minden gyereknek külön kondigépek nélkül tornaórát tartani. Végtére is nem az őskorban élünk, amikor elég volt egy focilabda is tornaórára.

"veretes ökörség a vasárnapi boltzár"

Ha van egy kis esze Orbánnak, akkor ezt nem fogja erőltetni, hanem szépen hagyja elsikkadni. Ma is bármikor kezdeményezhető lenne népszavazás az ügyben, és az eredmény borítékolható.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 19:56:39

@Bambano:

1. a mindennapos testneveléshez nem tornaterem kell, hanem tornatanár. Egyszerű aerob testmozgás. Nem torancucc, egysoros vonalban, sorakozó meg egyéb katonás dolgok. Waldorfban meg tudják csinálni, a gyerekek meg élvezik. A CERI-nek voltak erről elég jó kutatásai. Még a mindennapos énekórát is javasolták :) csak hát ami ebből Balog miniszter kezében lett... azt jobb hogy be sem vezették.

2. Az erkölcstan eredetileg az volt, amit az osztályfőnökök egyesülete kitalált, van egy rendkívül jó írás itt, fusd át gyorsan: www.osztalyfonok.hu/cikk.php?id=27 naszóval ez volt az alap. Aztán ebből a fideszgépezet kiköpött egy szart, valami bigott hittantanár azt gondolta, hogy az erkölcstanon fogják megtéríteni a pogányokat. De párhuzamosan azért zajlott az eredeti program is, az egyetemi szintű tanárképzésben pl. Lawrence Kohlberg volt a jövendő erkölcstan tanárok sorvezetője.

3. vasárnapi boltzár. az eredeti javaslat mögött az volt a gondolat, hogy a kiskereskedelemben dolgozik kb 400 ezer ember. ezek számára nem választható hogy heti két-három vasárnapon dolgoznak-e: ha egy bolt zárva tart vasárnap, akkor a szomszédja extra forgalmat bonyolít ezen a napon. Ezért (csapdahelyzet) minden bolt kénytelen nyitva tartani. És ez a 400 ezer ember havonta max egy hétvégét tud a családjával tölteni. Mert lehet, hogy kap egy szabad keddet, de akkor a gyereke iskolában, párja a munkahelyen van. Csak ezt sem tudták rendes társadalmi vitán bevezetni, mert orbán viktor alapelve, hogy ő nem egyeztet, hanem diktál. felkarolta a kdnp, és szenteltvízbe fojtotta.

na a többiről most nem írok (tudnék, csak nem érek rá, holnapig újra kell telepítenem az autocad-et).
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 19:59:47

@Bambano:

"ha orbán ellene szavaz, nincs költségvetés" - namost a nettó befizetők pozíciója ebben sokkal erősebb. de mi van, ha a költségvetést elfogadják, csak NEM FIZETNEK? mert most április óta az NGM havi beszámolói pontosan ezt mutatják. az EU transzferek egyszerűen leálltak. magyarázat egyelőre nincsen, csak következmények.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 20:04:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @invalid username: az én időmben nem szervezett testnevelés óra volt, mert azt mindenki utálta, hanem kihajtottak minket az udvarra, ahol fociztunk meg rohangáltunk kedvünkre. tehát a napi mozgás megvolt, csak közben nem elborult hülyeségeket csináltunk (szekrényugrás meg talajtorna), hanem saját kedvünkre szórakoztunk. ja és nem voltak olyan ökörségek, hogy nem mehet el valaki edzésre, mert tesióra van. rotfl.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 20:08:24

@Emmett Brown:

Áruld már el, hol volt a független Ukrajna államhatára a Szu. megalakulása előtt. Ja, hogy nem is létezett?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 20:11:06

@Bambano:

Akkor miért is hülyeség a tornaóra "infrastruktúra" nélkül? Hiszen nélküle épp az általad elborult hülyeségnek nevezett szekrényugrást és talajtornát nem tudják művelni... :)

Vagyis miért hülyeség szerinted az elborult hülyeségek nélküli tornaóra?
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 20:11:59

@invalid username: "de mi van, ha a költségvetést elfogadják, csak NEM FIZETNEK?": tehát jog szerint járó zsetont nem fizetnek ki? ennél "remekebb" ötletet elképzelni sem tudok, hogy adják orbán alá a lovat, hogy kampányolhasson azzal, hogy brüsszel nem fizet. mivel jobb brüsszel, ha pont ugyanúgy sérti a szerződéseket, mint orbán? hová lesz az erkölcsi alapja a számonkéréshez?

"Az erkölcstan eredetileg az volt, amit az osztályfőnökök egyesülete kitalált": ez a banda ne akarjon erkölcstant oktatni senkinek. az én gyerekemnek ne tanítsanak olyat, hogy hogyan kell lepuskárolni egy háziállatot kenőpénzen.

a vasárnapi boltzárral kapcsolatban, meg sok mással is kapcsolatban az a probléma, hogy viktor ne akarjon ilyen mélyen beleszólni az emberek életébe. pláne úgy ne akarjon beleugatni, hogy kimondják, hogy nem is a bolti dolgozók a fontosak, hanem az, hogy a tömeg templomba menjen teszkó helyett. semmi köze sincs hozzá, hogy én mit csinálok vasárnap.

a bolti dolgozónak meg joga van úgy dönteni, hogy nem dolgozik vasárnap. keressen másik munkát. viszont egy csomó dolgozónak meg jól jön, hogy vasárnap is dolgozhat. az ő érdekeik nem fontosak? egyébként meg többség dönt: az ország plázázni akar vasárnap, akkor plázázhasson. legalább ebben a kérdésben lett akkora népharag, hogy egyszer megálljt parancsoljon a hatalmi önkénynek.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 20:15:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: mert a tornaóra egy szervezett, kötött, tananyag szerinti tevékenység. a délutáni játék meg önkéntes, kötetlen és szabad. a kettő között a kontrollmánia a különbség.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 20:18:01

@Bambano:

"a tornaóra egy szervezett, kötött, tananyag szerinti tevékenység"

Szerinted ugrószekrény nélkül hogyan kerül bele a tananyagba az szegrényugrás? Elárulom: sehogy. Az ilyen helyeken az lesz, amihez van "infrastruktúra", adott esetben pl. focizás. Baj?
Válasz erre 

Bambano 2018.09.09. 20:25:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: és azzal mi van, hogy a tornaóra az tanítási óra? ha el akarod vinni a gyereket, az hiányzás? meg hogy azért is találták ki, hogy kiemeljék a gyerekeket a családokból?
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 21:09:12

@Bambano:

"ennél "remekebb" ötletet elképzelni sem tudok, hogy adják orbán alá a lovat, hogy kampányolhasson azzal, hogy brüsszel nem fizet"

És hallod ahogyan ezzel kampányol...?
Merthogy az idei évre várható EU transzfereknek eddig kb 8 százaléka érkezett meg. Miközben a kormány bőszen fizeti ki a pénzeket, az EU meg nem utalja a számlákat. A különbséget kötvénykibocsátásből fedezi az ÁAK, mennek is felfele szépen a hozamok.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 21:11:33

@Bambano:

"ez a banda ne akarjon erkölcstant oktatni senkinek."

ez a banda matekot se tud oktatni meg mást sem. szerencsére az oktatást még a tanárok csinálják, és az amortizáció rémes, de azért elég jól. volt alkalmam még otthon találkozni az egyik tanárképző egyetem etika tanszékvezetőjével, korábban pedig egy tanítványával. nem mindenki hülye azért.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 21:14:51

@Bambano:

"a bolti dolgozónak meg joga van úgy dönteni, hogy nem dolgozik vasárnap. keressen másik munkát."

ez nagyon jól hangzik, de budapestet kivéve gyakorlatilag lehetetlen. és ha vannak kiskerben dolgozó ismerőseid (nekem vannak), és beszélgetsz is velük, akkor talán meglátod hogy miért lenne fontos nekik, hogy heti EGY napot a családjukkal töltsenek. nem kettőt, mint mások, csak egyet.

ennek elfogadása lenne az a társadalmi szolidaritás, amit egyébként orbán szisztematikusan darabol szét és ami viszont elég fontos része a jól működő társadalmaknak. tudom, hogy ahogyan a fidesz ezt bevezete, azzal talán évtizedekre bezúzta ezt a gondolatot, de remélem hogy az értelmesebb emberek belátják, hogy lehetett volna ezt jól is csinálni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 23:20:07

@Bambano:

A tornaóra mindig is tanítási óra volt.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 23:22:11

@invalid username:

"mennek is felfele szépen a hozamok."

Most megtudtuk tőled, hogy a kamatok világszerte jellemző emelkedését is Orbán machinációi okozzák. :D
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 23:23:49

@invalid username:

"ez a banda matekot se tud oktatni meg mást sem. szerencsére az oktatást még a tanárok csinálják"

Nem fogod elhinni, de a politikusok az egész világon nem oktatnak matekot, ezt az egész világon tanárok csinálják. Messze elér ám Orbán keze!
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 23:29:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

namost ez vagy egy válaszoló csetbot, vagy kicsit megroppant az intelligenciád az elmúlt időben
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 23:30:33

@invalid username:

Hm, vicces ember vagy. Nemcsaka bolti dolgozóknak, hanem a rendőröknek, a kórházi dolgozóknak, a tűzoltóknak, a közművek dolgozóinak és még egy rakás foglalkozást űző embernek ugyanígy joga lenne ahhoz, hogy heti egy napot a családjával töltsön.

Oszt valahogy mégis van hétvégeken is gáz, villany, víz, működik a rendőrség, a tűzoltóság, de még a kórházak, az éttermek, a mozik és a rádiók-televíziók is, sőt internet is van. Oszt valahogy senki nem követel vasárnapi kórházzárást, áram-, víz- és gázszünetet, internetszünetet stb. Hogy is van ez? Mitől lennének mások a bolti dolgozók?
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 23:32:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

nem tudom mit tudtál meg tőlem, a hozamgörbén elég hirtelen ugrás volt tavasszal. magadat nyugtatgathatod ezzel, de az idei évre tervezett EU transzfereknek csak a 8%-a folyt be eddig, pedig már szeptember van. direkt megnéztem a tavalyi monitoringot is, akkor azért kb időarányosan mentek a kifizetések.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.09. 23:37:05

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

egészen nyilvánvaló, hogy vannak munkakörök, amelyekben nem lehet megoldani a vasárnapot, de itt van 400 ezer ember, akiknek meg lehetett volna oldani ezt, ha nem ilyen agyatlan fideszes bulldózer módon vágnak bele.

de arra legalább jó volt, hogy orbán viktor gyávaságát illusztrálta :-) a faszi valódi versenyhelyzetbe legalább tíz éve nem mer belemenni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 23:38:59

@invalid username:

Máshol nem nőttek a hozamok? Vagy szerinted az USA-ban és az EU-ban is attől nőnek, hogy az EU-transzfereknek csak a 8%-a folyik be Magyarországon?

Az MNB éppen hogy kissé késve követte a kamatemeléseket.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.09. 23:44:13

@invalid username:

A kereskedelem ugyanolyan közszolgáltatás, ha úgy tetszik: közmű, mint a hagyományos közművek, a vendéglátás vagy az egészségügy stb. A vasárnapi kötelező boltzár ötlete faszság. Az állam max. abba szólhasson bele, min. mennyi legyen a vasárnapi bérpótlék.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.10. 00:22:50

@invalid username: "szerencsére az oktatást még a tanárok csinálják": a tantervet ez a banda rakja össze, tehát hiába nem ők állnak fizikailag a katedrán, ők döntenek arról, mivel szennyezik a gyerek fejét.

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " A tornaóra mindig is tanítási óra volt.": nem is ezt írtam, hanem azt, hogy a délutáni futkározás az én időmben nem számított tanítási órának.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.10. 08:21:03

@Bambano:

"a délutáni futkározás az én időmben nem számított tanítási órának"

Kit érdekel a te nosztalgiázásod? Te a mai minden napos tornaórát kritizáltad, akkor ne a te idődrre hivatkozz.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 10:41:47

@Bambano:

nem mutogassunk a tantervre. az osztályteremben a tanár kezében van minden eszköz, csak élnie kell vele. kétségtelen, hogy a pedagógusi kar is egyre inkább kontraszelektálódott, de még mindig van kb 25% aki érthetetlen módon intelligens, tehetséges emberként sem hagyta el a pályát
Válasz erre 

Bambano 2018.09.10. 11:32:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: szövegértésből megbuktál.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.10. 11:33:01

@invalid username: " az osztályteremben a tanár kezében van minden eszköz, csak élnie kell vele": ja, például a szabad tankönyv választás eszköze... oh wait...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.10. 12:15:56

@Bambano:

"szövegértésből megbuktál" - mondja a pedagógusi kar egy erősen kontraszelektált tagja. :DD
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 12:24:22

@Bambano:

ne cuppanjunk már rá a fidesz hülyeségeire. tanítiottam matekot és fizikát waldorf iskolában. ott NINCS tankönyv. semmilyen. a tanár kezében van minden eszköz. lelkesedni kell azért, amit tanítok és ezt a lelkesedést átadni a gyerekeknek. rajzolok, írok, szemléltetek, fizikaórán kisérletezünk (gyurmával dobáltunk különböző súlyokkal terhelt legóautókat a lendületmegmaradás kimutatására: ez nincs benne az egységes tankönyvben). a tudás a tanár fejlben van, nem a könyvben. a kontraszelektált tanár, aki csak leadja a könyvet, maximum rabszolgák képzéséhez elegendő, de a rabszolgákból álló ország csak a következő generáció menekültjeit fogja adni.
Válasz erre 

Bambano 2018.09.10. 13:20:26

@invalid username: "tanítiottam matekot és fizikát waldorf iskolában.": magamtól is kitaláltam mostanra, hogy személyes érintettség miatt beszélsz hülyeséget. lehet, hogy a waldorf iskolában nincs tankönyv (egyébként melyik ez a waldorf? az amcsi retardáltak oktatására kitalált módszer?), de az állami fenntartású iskolákban, ahova a többség jár, központilag szabályozott tankönyv van.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.10. 14:31:38

@invalid username:

"a tudás a tanár fejlben van, nem a könyvben"

A tanár fejébe gyurmadobálásból vagy a tankönyvből került bele a tudás?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.10. 14:50:02

@invalid username:

Vagy úgy kérdezem, hogy te is megértsd: A Waldorf-iskola tanulói közül milyen arányban kerülnek ki tanárok, tudósok, kutatók a hagyományos iskolákhoz képest?

Mekkora a lemorzsolódás a nem is tudom, hány évnyi oktatás alatt?

Olvasom, hogy PISA tesztekben és érvelési feladatoknál picit jobban teljesítenek a Waldorf-tanulók. Ekkor persze azt is figyelembe kell venni, hogy Waldorf-iskolákba jellemzően nem a kétkezi munkás vagy az átlagember küldi a gyerekeit, vagyis egy már előre szelektált gyerekcsoportról van szó. Ennek fényében a kissé jobb teljesítmény nem nagy csoda.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 18:44:34

@Bambano:

a tanár azt tanítja amit akar.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 18:46:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

nem, a waldorfba jellemzően inkább SNI gyerekeket visznek mert azokkal nagyon elbánik az állami oktatás. disz-disz-disz-, és sok hiperaktív.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 18:48:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

az AKG meg a lauder javne meg a prezis Halácsi iskolája az elitiskola, a 100 rugóa havi tandíj miatt. A waldorfban az osztaly harmada negyede mentesül a tandíj alól vagy töredékét fizeti.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 18:52:33

@invalid username:

kisebb fiam állami gimibe járt, a tankönyvet a tárgyak felében elő se vették. zseniális irdalomtanáruk volt például. meg a kémia és a biológia is. a matek és a fizika sajnos nem, de azt tudtam otthon kompenzálni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.10. 19:17:02

@invalid username:

Aha, ezt nem tudtam.

Ez esetben viszont kevéssé hihető, hogy a waldorfos gyerekek - ha csak kicsit is - verték PISA-tesztben a hagyományos iskolák tanulóit. (Persze tudom, a diszlexia és az SNI nem jelent szellemi fogyatékosságot, de tanulási gondokat azért igen.) Más országokban is jellemzően SNI gyerekeket visznek a Waldorfokba?
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 20:36:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

nem tudom. itt (svédországban) az állami oktatásban is nagyon figyelnek a SNI gyerekekre. nem is tudom van-e waldorf a környéken.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 20:38:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

a pisa a funkcionális szövegértést és a logikus következtető gondolkodást méri. a waldofosok a lexikális tudásban alaposan elmaradnak az állami iskoláktól, de ebben nem.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 20:42:12

@Bambano:

az előbb neked írtam par sort csak véletlenül magamnak válaszolam. én is SNI lettem volna ha annak idején van ilyen mérés, így csak a magatartásom volt mindig "VÁLTOZÓ" :)
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 20:44:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

ja és ahol én tanítottam, minden osztályban volt egy látványosan fogyatékos meg egy-két cigány.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 20:47:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

az MNB még nem kezdte követni a kamatemeléseket, ez kicsit török irány.

az meg tény, hogy az ÁKK pénzéhsége áprilistól rendese megnőtt. és nem tudom, miért nem fizet az EU de aggódom.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.10. 23:42:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

nem, nem török irány, a magyar gazdaság nincs ennyire tele rövidlejáratú devizaadóssággal (legalábbis most -- a gyurcsány kormány idején a vállalkozások és a lakosság is tele volt devizahitelekkel, szóval az az IMF hitel eléggé fontos volt. Nagy szerencséje az országnak, hogy Bajnai legalább a költségvetésen tátongó legnagyobb lyukakat befoltozta.)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.11. 07:16:17

@invalid username:

"Nagy szerencséje az országnak, hogy Bajnai legalább a költségvetésen tátongó legnagyobb lyukakat befoltozta."

A történelmi hűség kedvéért pontosítsunk: Bajnai szoclib kormánya az őt megelőző, szintén szoclib kormány által ütött lyukak egy részét foltozta be.

"a magyar gazdaság nincs ennyire tele rövidlejáratú devizaadóssággal "

Meg általában devizaadóssággal.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.11. 14:27:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

igen, Bajnai azokat a réseket foltozta be, amiket Gyurcsány ütött. Nem a "szoclib kormány", hanem Gyurcsány. A többiek simán csak ugyanolyan tolvajok voltak, mint a fidesz második vonala.

(Ezért mondom, hogy Gyurcsány a másdik legkártékonyabb miniszterelnök a rendszerváltás óta, szorosan követi az első helyezettt Orbánt.)
Válasz erre 

invalid username 2018.09.11. 14:31:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Devizaadósság van azért nálunk is, csak nem államadósság, az EU források központi konverziójával elég gyorsan forintadóssággá alakította a fideszkormány. Orbán 98-02 között nagyon ügyesen menedzselte az államadósságot, 2010 óta már a lopást helyezte előtérbe, de a devizakitettséget így is jelentősen sikerült csökkentenie.

Egyébként a törököknél sem az devizában jegyzett államadósság okozza a porblémát, hanem a magánszektor által felvett rengeteg devizahitel. Erdogannak nem jön össze az unortodox gazdaságpolitika: nincsenek olajkincsei, és nem kap évente a GDP 4%-át kitevő devizát az EU-tól. Most meg csak kapkodnak összevissza.
Válasz erre 

Tzp 2018.09.12. 05:19:45

@invalid username:

"Orbán 98-02 között nagyon ügyesen menedzselte az államadósságot"

Lényegében csak meglovagolta a Bokros-csomag eredményét. A legnagyobb eredménye az volt, hogy nem csinált semmi lényegeset, így nem tudta elkúrni. 2010-ben már tudta hova nyúljon...
Válasz erre 

invalid username 2018.09.12. 08:21:33

@Tzp:

"Lényegében csak meglovagolta a Bokros-csomag eredményét."

Nem, a bokroscsomagot túlmisztifikálja a nosztalgia. A csomagban volt egy csomó népnyúzás, de amit az alkotmánybíróság nem kaszált el, abból 200 milliárd forintos egyenlegjavulást az infláció meglökése okozott (forintleértékelés + vámpótlék), mert a bérek és nyugdíjak emelkedését ugye 15% inflációval tervezték aztán lett a duplája. Az összes többi eleme a csomagnak hozott még kb 20 milliárdot. Ennyike. Ebből nem tudott volna 2002-ig élni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.12. 11:42:12

@invalid username:

"Nem a "szoclib kormány", hanem Gyurcsány."

Gyurcsány kiváló bűnbak, de azért ne kenj mindent rá - már csak azért sem, mert messze nem vo,t akkora teljhatalma, mint most Orbánnak.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.12. 11:43:55

@Tzp:

"Lényegében csak meglovagolta a Bokros-csomag eredményét."

Természetesen. A mai napig ami jó még létezik, az a szoclib aranyidők megmaradt öröksége.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.12. 13:42:45

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

teljhatalma nem volt, de a 23 millió románozás, később pedig a 2004-es népszavazásnál ugyanazt a hisztériakeltést alkalmazta, mint most Orbán a menekültek kapcsán. Ezen felül szétbarmolta a költségvetési egyensúlyt, rengeteg hitelt vett fel és népóléti intézkedésként szétosztotta, hogy megnyerhesse a 2006-os választást, és még a formális adósságszabályokon kívüli tételekkel is eladósította az országot (pl a reptér 75 éves koncesszióba adásából származó bevételt is elköltötte illetve a PPP szerződésekkel épített autópályaépítésekkel hosszú távú kötelezettségeket vállalt). A magánnyugdíjpénztári rendszerrel is komoly porblémák voltak (amiket még a Horn kormány teremtett) és ahelyett hogy ezt megoldotta volna, szintén csak folytatta az eladósodást. A fidesz által kínált "megoldás", a manyupok beszántása aztán a másik véglet volt, és azt a pénzt is szétlopták gyorsan, de hét a fidesz a lopáshoz ért a legjobban, rutinjuk van benne 1993 óta.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.12. 19:54:28

@invalid username:

"mint most Orbán a menekültek kapcsán."

Látom, te is menekülteknek hívod a gazdasági bevándorlókat.

A manyupok megszüntetésénél már csak a megtartásuk lett volna rosszabb. Az állam kamatmentesen pénzt adott a manyupoknak azzal, hogy lemondott a befizetések egy részéről, majd ezt a kiesést hitelfelvételból pótolta, ami után persze kamatot fizetett.

De mindegy is. Mindenért Gyurcsány a hibás, az őt miniszterelnökké választó maszop ártatlan, mint a ma született bárány.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.12. 23:50:51

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

maszop az kb olyan, mint a fidesz lesz tíz-tizenöt év múlva, orbán halála után: nem tudják mit akarnak, de jólesik a pénz, amit a megszerzett pozíciók és kapcsolati háló fial. felelősségről beszélni olyanok esetében, akik csak fizikai értelemben rendelkeznek agyvelővel....?

Amikor a migrációs krízis tetőpontján volt, Szíriában épp háború volt. Mégis gyűlöletkampányt indított a fidesz: Orbán (meglehetős jó szemmel) úgy látta, hogy ebből politikai tőkét lehet építeni. És sikerült is, még mindig bevándorlási válsághelyzet van, miközben naponta egy maroknyian érkeznek, többnyire a kerítésen épített kapukhoz.

Amelyik országban ez válság, az az ország nem túl stabil.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.13. 08:31:09

@invalid username:

"Szíriában épp háború volt."

Ennek ellenére túlnyomórészt életerős fiatal férfiak "menekültek", a családot hátrahagyva. :D

"még mindig bevándorlási válsághelyzet van, miközben naponta egy maroknyian érkeznek"

Épp azért nem jönnek, mert ott a kerítés. De ezt te is jól tudod, csak felmondod a szokásos balliba "érveket". Tudod, a logikád olyan, mint amikor valaki követelné a gátak lebontását, hiszen úgysem öntötte el a folyó a falujukat, akkor meg minek az a gát meg az átvízvédelmi készültség...

Mellesleg több ny-európai országban szintén bevándorlási válsághelyezt van, csak épp nem annak nevezik. Ennek ellenére pl. nagy csendben rendszeresen félévente megújítják a fokozott határellenőrzést, amire a schengeni szerződés lehetőséget ad.

"Amelyik országban ez válság, az az ország nem túl stabil."

Ne add a hülyét, te is jól tudod, hogy ez csak egy hangzatos név. Lehetne simán 3 betűvel és 6 számmal jelölni a rendeletet vagy törvényt vagy akármit, a lényegen nem változtatna.

Aztán meg talán még emlékszel a Karl-Marx-Stadt városában történt tüntetésekre (szándékosan írom az NDK-s nevét), meg a menekültszállás-gyújtogatásokra stb. Ezek számomra nem a stabilitás jelei.

A hatóságok tehetetlenségéről is biztos olvastál a kitoloncolásokkal kapcsolatban. Több százezer kitoloncolandó személy van, de képtelen még megtalálni is őket, nem hogy kitoloncolni. Nos, ahol a végrehajtó hatalom és a rendfenntartó erők nem képesek érvényt szerezni a törvényeknek, ott vajon miféle stabilitásról lehet beszélni??
Válasz erre 

invalid username 2018.09.13. 12:14:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Ne add a hülyét, te is jól tudod, hogy ez csak egy hangzatos név" - én tudom, de azt is tudom, hogy ez a kormány terjesztette be azt a törvényt, ami alapján bevándorlási válsághelyzetet kell elrendelni ha napi átlag 500-nál több bevándorló érkezik a határra. namost az utóbbi fél évben HAVI átlag 500 sincs meg. szóval a napi átlag 500-at megértem, annak a kezelése renkívüli erőforrás-koncentrációt kíván, ami kb a válság definíciója. Nade kevesebb, mint havi 500 a válság...? Szánalmas. Ha meg az egész csak ürügy arra, hogy a politikai ellenzéket rendőrségi zaklatásnak lehessen kitenni (mertugye az "általános igazoltatás" nevű rendőri akciót csak válsághelyzetben lehet használni, viszont az elmúlt hónapokban szinte kivétel nélkül ellenzéki eseményeknél került erre sor), akkor meg pont a volt kommunista országok gyakorlatát veszi át a fidesz. És méltatlankodik, amikor ezt az orra alá dörgölik :-) Itt nincs általános igazoltatás. Rinkebyben (itt a közvetlen szomszéd városnegyed) is volt vagy öt éve valami gyújtogatás, akkor még otthon éltünk, tévében voltak nagy híradások róla, de meg no go zónának nevezték el, pedig szerintem sokkal békésebb, mint otthon Kőbánya vagy az ex nyócker.

"Ennek ellenére túlnyomórészt életerős fiatal férfiak " -- ez nincs teljes összhangban a frontex felméréseivel, amely szerint valóban alacsony volt az átlagéletkor (de ugye az exponenciálisan robbanó népességű kibocsátó országokban ez nem lehet annyira meglepő) viszont a "túlnyomórészt" az relatív: a 2016-ban érkezett 1.2 millió bevándorlónak kb kétharmada volt férfi, de ha csak a szíriából érkezetteket nézzük, akkor 335 ezerből 205 ezer férfi, ami 61%.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.13. 12:21:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Épp azért nem jönnek, mert ott a kerítés. De ezt te is jól tudod"

De én azt is jól tudom, hogy MINDEN perem országban töredékére esett vissza a bevándorlás. Kerítést csak mi építettünk.

(Nem szeretem az anekdotikus érvelést, de egy éve voltunk a családdal Dél-Olaszországban és Szicíliában, az otthoni rokonság sápítozott, hogy jaj-jaj megesznek titeket a fekák -- de már akkor sem voltak láthatóak a bevándorlók, még a kikötővárosokban sem.)
Válasz erre 

Heremóka 2018.09.13. 18:30:13

Tehát nem volt meg a kétharmados többség, mégis elfogadták a jelentést. Előre jelezték -hogy a szabályoktól eltérően- a tartózkodást nem számolják bele a szavazásba. Ez csak azt jelentheti, hogy előre tudták, ki hogy fog szavazni. Vagyis nem a parlamentben születnek a döntések. Az eu egy birodalom, csak nem tudjuk, kinek a birodalma. Ja, de: a pénzé...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.14. 01:22:44

@invalid username:

"De én azt is jól tudom, hogy MINDEN perem országban töredékére esett vissza a bevándorlás."

Ez még mind SEMMI. Én veled ellentétben azt is tudom, hogy a mi kerítésünk más utakra terelte a migriket, ezért voltak mások is erélyesebben őrizni a határaikat. Lásd a horváth és szlovén próbálkozásoktól a dicstelen véget ért Faymann kancellár Türle mit Seitenteilen nevű kínkeserves szótákolmányán át a német határellenőrzésekig.

Továbbá azt is tudom, hogy míg a kerítés meg nem épült, MI voltunk a leginkább érintettek. A röszkei akciókhoz, a keleti pályaudvari tartós tömegnyomorhoz, az autópályán indult gyalogoskonvojhoz hasonló esetek sehol máshol nem fordultak elő.

Komolyan nem értelek. Viszonylag értelmes emberkének tűnsz, mégis ezekkel az ócska, rég lejaratódott "érvekkel" jössz. Ha ez a munkád és a napi betevőért teszed, akkor megértelek, az éhség nagy úr, a családot el kell tartani mindenáron. A feleség a sarokra áll ki, a férfi bérkommentel a ballib oldalon. De nem tudom elhinni, hogy 80-as IQ fölött valaki meggyőződésből írja azt, amit te.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.14. 01:29:14

Sőt azt is tudom, hogy a kerítés megépítése nélkül a német-török megállapodásig tartó hosszú időszakban szintén mirajtunk keresztül özönlött volna a migriáradat. Ahogy azt is, hogy az EU nedves álmaiban már Magyarország területén épülő hotspotok szerepeltek, amelyeket a migrik szabadon elhagyhattak volna, mert ugye milllllyen cúna dolog bezárni őket a menedékkérelem elbírálásáig.

Folytathatnám még, de nem teszem, úgyis hiába. Kell a pénz a családodnak, megértem, csak az asszonyt sajnálom. Most még szép az idő, de télen cudar dolog a sarkon a kuncsaftra várni.
Válasz erre 

invalid username 2018.09.14. 09:47:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

a frontex statisztikái szerint a szír háborús menekültek még a csúcsidőszakban is csak harmada voltak azoknak, akik menedékjogot kértek az Unióban. a gazdasági menekültek meg jönnek amerre tudnak. az elmúlt négy évben európába érkezett bevándorlók kb negyede haladt át magyarországon, és azok át is haladtak, a háromnegyedük más útvonalon ment. és a többi útvonalon is töredékére esett vissza a bevándorlás. NEM A KERÍTÉSÜNK MIATT. ez a kerítés egy kurva drága beruházás volt nekünk (de nyilván nagyon jól keresett rajta, akit a nemzet futballistája megbízott a kivitelezéssel).

------
a gazdasági menekültet azért nevezem menekültnek, mert aki több ezer kilométeres bizonytalan útra vállalkozik, annak nyomós oka kell legyen erre -- a nyugateurópábam sokkal rendezettebb körülmények között kiköltöző magyarok között is többségben vannak a kényszer-emigránsok, pl ex devizahitelesek. ettől még nem gondolom, hogy európa feladata megoldani az afgán gazdasági nehézségeket, csak a szóhasználatban kezdődő dehumanizálásnak vagyok ellenére.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.14. 13:50:44

@invalid username:

Fogd fel: senki nem állítja, hogy egyedül a kerítés állította meg őket. A kerítés arra volt jó, hogy Magyarországot megkímélte az átvonuló hordáktól, mivel az EU nem volt képes vagy hajlandó hatékony közös megoldásra. Orbán mindvégig közös európai megoldást sürgetett, ám ugye ekkor Németországban még a Willkommenskultur tobzódott, Merkel migránsokkal szelfizett, Faymann osztrák kancellár meg épp lenácizott bennünket.

"a gazdasági menekültet azért nevezem menekültnek..."

Annak nevezed őket, aminek akarod. Attól még nem felelnek meg a menekült nemzetközileg elfogadott kritériumainak.

"csak a szóhasználatban kezdődő dehumanizálásnak vagyok ellenére."

A dehumanizálás a különbségek elmosásával kezdődik. Ugyanis a dolog visszafelé is működik: ha menekültnek nevezed azokat is, akik a nemzetközi jog vagy az akármilyen konvenciók szerint nem azok, akkor ezzel a valódi menekültek státuszát is gyengíted, hiszen összemosod őket a nem igazi menekültekkel.

Van a menekült és a gazdasági bevándorló, ezek gyűjtófogalma (Oberbegriff) a migráns. Nem szerencsés az egyik alárendelt fogalommal (Unterbegriff) jelölni egy másik alárendelt fogalmat. Ezzel csak manipulálod az olvasót. Persze ha eleve ez a cél...
Válasz erre 

invalid username 2018.09.14. 14:06:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

" senki nem állítja, hogy egyedül a kerítés állította meg őket." -- dehogynem, a teljes fidesz kampány ezt állítja (nem mintha 300 milliárd forint akkora összeg lenne, hogy bárkit érdekelne, fölöslegesen költötték-e el, másutt a dupláját szórják el értelmetlenül).

"az EU nem volt képes vagy hajlandó hatékony közös megoldásra." -- az EU bizony csúnyán elcsúszott a saját nyálán a menekültválság kezdetén, azóta viszont lehagyta Orbánt jól, akinek a nyakkendője beleakadta a kerítésbe és nem bír továbblépni. (ez mondjuk mindig hibája volt, hogy ha elindult egy úton, ami hibásnak bizonyul, nagyon sokszor nem tud korrigálni, hanem végigcsinálja a teljes pofáraesésig, ahol persze előtérbe tol valaki mást, 2002-ben szegény Pálinkásnak kellett a mikrofonba mondania hogy "a fidesz megnyerte a választást")

No mindegy, az utolsó szavaid rávilágítanak az egész beszélgetés meddő voltára. Csóközön :)
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard