Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Ha a rabszolgatörvény sem veri ki a biztosítékot a munkavállalóknál, akkor mi?

Ha a rabszolgatörvény sem veri ki a biztosítékot a munkavállalóknál, akkor mi?

Komoly belpolitikai csatározást, és némi népszerűségvesztést is felvállalt a kormány azzal, hogy mindenáron át akarja verni a Parlamenten az úgynevezett rabszolgatörvényt. Ha azonban megvizsgáljuk a Nemzeti Együttműködés Rendszerének álszent kommunikációját, rá fogunk ébredni arra, hogy a közelgő gazdasági válság hatásaira próbál jó előre felkészülni az Orbán-kormány, és igenis csábító számára, hogy odasózhat egyet a munkavállalóknak. A pávatáncos attitűd abban nyilvánul meg leginkább, hogy a kormánypropagandában előszeretettel ostorozott nemzetközi multicégek tapsoltak leginkább a törvénytervezetnek.

alfahir_4.jpg

Fotó: alfahir.hu

A munka törvénykönyvét ugyan soha nem nevezte az Orbán-kormány gránitszilárdságúnak, a mostani változtatás mégis elég durván átírja a munkavállalók jogait. Az évek óta láthatatlan szakszervezetek most ébredeznek csipkerózsika álmukból, hiszen mégiscsak az ő feladatuk lenne verni a harci dobokat, amikor ilyen erővel ront a munkavállalókra a kormány. A szakszervezetek által rabszolgatörvénynek nevezett jogszabály-módosítás lényege, hogy a jelenlegi 250 óráról 400 órára növelné az egy évben elrendelhető túlórák számát, illetve a jelenlegi egy év helyett három évre terjesztenék ki a felhasznált és fel nem használt munkaórák beosztására vonatkozó munkaidőkeret kialakítását.

Az Orbán-kormány regnálása alatt lényegében teljesen elsorvasztotta az érdekegyeztetéseket minden területen, így nem csoda, ha ezt a módosítást sem osztotta meg egyetlen érintettel sem, mielőtt benyújtotta a Parlamentnek.

A tervezet egyrészt egy elkeseredett reakció arra az egyre égetőbb munkaerő-hiányra, ami az utóbbi időben jellemzi Magyarországot, másrészt bebiztosítja a multinacionális cégeket, hogy azért a mérsékelt fizetségért, amiért igénybe veszik a magyar munkavállalók munkaerejét, további kötelességeket aggathatnak a dolgozóik nyakába. Olyan helyzetben például, amikor jelentős túlmunka keletkezik egyes időszakokban, a munkáltató túlórára kötelezheti a dolgozóit, így nem kell felvennie a túlmunka ellenére senkit, hogy aztán a lazább időszakokban ki kelljen a feleslegessé vált dolgozókat rúgnia. A túlóra növelése tehát nagyobb mozgásteret ad a munkaadóknak, ezzel egyenes arányban pedig elvesz jogokat a munkavállalóktól.

Az Orbán-kormány regnálása alatt lényegében teljesen elsorvasztotta az érdekegyeztetéseket minden területen, így nem csoda, ha ezt a módosítást sem osztotta meg egyetlen érintettel sem, mielőtt benyújtotta a Parlamentnek. Ezért hát a gyenge lábakon álló politikai ellenzékre maradt a feladat, hogy kifejezésre juttassa a társadalom többségének felháborodását amiatt, hogy egy ilyen fontos kérdésben egyetlen érintett szervezet véleményére sem volt kíváncsi. A sokat szapult magyar ellenzék javára legyen írva, hogy a szűkös keretekhez képest elég keményen odamondogattak az előterjesztő Kósa Lajosnak és a teremben lézengő frakciótársainak. Kósán kívül ugyanis alig volt jelen kormánypárti politikus a törvénymódosítás vitájában, ami elég jellemző a Fidesz szociális érzékenységére.

Kósával sem volt azonban kisegítve az ellenzék, aki szokásos mellébeszéléses kommunikációval vezette elő a törvénymódosítást. Többek között azt mondta: „A változtatással javul a munkavállalók alkupozíciója.” Ő már csak tudja, aki úgy üzletelt a csengeri örökösnővel, hogy azt sem tudta, egyáltalán létezik-e a gigantikus pénzhegy, melyből ő is részesedést kér. Az ellenzéknek már ott kellene kezdenie a tiltakozását, hogy miért egy olyan pénzügyi analfabéta terjeszt elő egy ilyen fontos törvénymódosítást, mint Kósa Lajos. Néha az az ember érzése, hogy Orbán Viktor provokatív szándékkal nevezi ki fontos ügyek felelőseivé az olyan erősen megkérdőjelezhető figurákat, mint Kósa Lajos, Deutsch Tamás, vagy Németh Szilárd. 

napi_hu_8.jpg

Fotó: napi.hu

De lépjünk túl ezen az apróságon, és vizsgáljuk meg, tehet-e bármit a magyar dolgozó azért, hogy az eddig megszerzett jogait ne csorbítsa kénye-kedve szerint bármikor a kormány? A válasz egyszerű és elszomorító. Gyakorlatilag esélye sincs az ellenállásnak, de azért meg kellene mutatnia a magyar társadalomnak, hogy kezd nagyon elege lenni a kormány sunyi szociálpolitikájából. Az ellenzék kemény kritikájával ugyan okozott néhány kellemetlen percet Lezsák Sándor levezető elnöknek és Kósa Lajos előterjesztőnek, de ne legyen kétségünk, a Fidesz szavazóautomatája át fogja segíteni a módosítást a nehézségeken. A szakszervezetek továbbra is bénultak, ráadásul a kormánymédia hazugságaira fekvő és kelő magyar munkavállalók többsége valószínűleg csak akkor értesül a rabszolgatörvény létezéséről, amikor már rég megszavazta a parlamenti többség. Ahogy egy dakota bölcsesség tartja: „Késő bánat, eb gondolat”.  

 

115 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Ha a rabszolgatörvény sem veri ki a biztosítékot a munkavállalóknál, akkor mi? Tovább
Facebook Tetszik
0
115 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1214400300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (115)
Az utolsó 100 komment:

ZX 2018.11.28. 21:28:58

Hihetetlen, hogy ezek a retkes ner cigányok még ezt is védik. Bezzeg ha a gyurcsány hozott volna ilyen törvényt már lánygolna az ország. Hát, nem kicsit a kurva anyátok!
Válasz erre 

Brix 2018.11.28. 21:38:07

Pánikban vannak, mert a jelenlegi piaci árakon már elfogytak a bèrrabszolgák, így sem a nemzeti ,sem a nemzetközi nagytőkènek nincs elèg munkaerő...Ezèrt kellenek a vendègmunkások külföldről, a 400 órára emelt túlórakeret..A gyenge forint is rèsze ennek a gazdaságpolitikának...
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.28. 21:38:20

Orbán jó román hazafi. A fideszesek is jó románok, Maxwal is.
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.28. 21:41:39

Ez az egész arról szól hogy ha már csak az maradt Hungarisztánban akinek nincs piacképes tudása Nyugaton, akkor azokat akik nem bírnak elhúzni innen, majd halálra dolgoztatjuk a menekülni bírók helyett is. Ugyanazt a bért több munkáért, ezt fizetéscsökkentésnek hívják. Reméljük ez már elég lesz ahhoz hogy felnyíljon a zsidókommunista allampártnak tapsikolók szeme is, hogy erre szavaztak.
Válasz erre 

atlagjozsi 2018.11.28. 21:46:18

Próbáljunk meg beszélgetni. Kíváncsi lennék arra, hogy aki szerint ez a törvény rendben van, miért van rendben, illetve aki szerint meg nincs rendben, az szerint miért. Saját gondolatokat szeretnék látni, nem pedig papagájozást. Kerüljük el egymás ócsárolását, mindenféle *izmus dobálását.
Én a közvéleménykutatók "Nincs pártom" kasztjába tartozok, ezzel a szemmel leírnám, mit gondolok erről.
A túlóra nem jó dolog. Nevében is benne van, hogy a standardokhoz képesti többlet. Elvesz az időből, amit a családdal tölthetek, és nem fizet annyival többet, hogy jelentősen kint legyek a vízből. Szeretnék egy lakást, hogy a család elférjen, mert az egyszobás sajnos egyre szűkebb. Ezt a gondomat a túlóra nem oldja meg. A CSOK sem, mert az utófinanszírozású, ergo kéne megtakarítás hozzá. Azt meg átlag fizuból elég nehéz, ehhez is kevés a túlóra. Ellenben ha folyamatosan túlórázok, akkor kileszek, mint a disznó, a család meg szétesik ha sose lát. Ugyanakkor melózok eleget, miért nem kaphatok olyan fizetést, amiből ki lehet fizetni egy nyamvadt lakást normális törlesztővel? Vagy egyáltalán: legyek hitelképes (ezen se segít a túlóra).
Kicsit számolgattam: az Audi tavalyi beszámolója szerint olyan 118 milliárd adózott eredménye volt. Befizetett 600 millió adót. Akárhogyis számolom, nem jön ki a 9% társasági adó, bőven alatta van. Szóval kapott adókedvezményt, zsebre rakott 118 milliárdot. Abból a 118 milliárdból ne hogy már ne jöjjön ki egy vaskosabb emelés a dolgozóknak, ami normális szintre viszi a béreket. Nem ott dolgozok, csak épp ez jött szembe, mint példa cég, de kb. amúgy minden multira igazak ezek az arányok.
Én inkább támogatnám azt, hogy rendezzék a hazai béreket rendesen, és akkor majd lesz munkaerő is, nem fognak kelleni ilyen túlóratörvények.

Aki szerint jó a törvény, a fentiekről mi a meglátása? Ő miért túlórázna inkább, mint hogy normális fizetést kapjon? Ő szerinte miért vagyunk mi magyarok rosszabbak, mint bárki a nyugati világ futószalagjai mellett?
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.28. 21:53:38

@atlagjozsi:

"az Audi tavalyi beszámolója szerint olyan 118 milliárd adózott eredménye volt. Befizetett 600 millió adót. Akárhogyis számolom, nem jön ki a 9% társasági adó, bőven alatta van."

Még így is többet rak a közösbe, mint az Orbán strómann Pénztáros Lőrinc. Vagy a Hellikopteres Luxustóni. Azok csak kilopják ami benne van. Minek akkor beletenni bármit is? Hogy mégjobban hízzanak a zsrosnyakú fideszkulákok? Meg is érdemlik hogy elcsalja előlük az Audi, legalább azt nem tudják ellopni.
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.28. 21:56:02

@atlagjozsi: A prbléma a túlórával hogy nem a melósok kérték, ezt csak rájuk akarják lőcsölni. Azok, akik életükben 1 percet nem dolgoztak, csak loptak (zsidesz). Ha nincs elég melós, akkor nyúzzuk jobban a meglévő keveseket, amíg azok is fel nem állnak hogy elég volt...
Válasz erre 

atlagjozsi 2018.11.28. 21:58:56

@kolomparlole1114:
a közösbe nem ment be, de valaki ezért tuti kapott csúszópénzt, szóval ugyanott vagyunk :(
Válasz erre 

Kelly és a szexi dög 2018.11.28. 22:38:38

Érdekes, a vasárnapi boltbezárral meg az volt a baj, hogy nem enged dolgozni...
Válasz erre 

élhetetlen 2018.11.28. 22:39:10

@camilló: „a magyar kamionosok azért tüntettek, hogy lehessen menni hétvégén is.„, Bocs, vagy félreértettem, amit írtál, vagy félreértetted, ami akkor történt. A kamionosok nem azért tüntettek, hogy többet dolgozhassanak, hanem, hogy ha a határon megcsúsztak, akkor ne kelljen még két napot egy parkolóban rohadni egy három hetes út után, 50 km-re a telephelytől. Ha meg egy parkolóba sem sikerül beérnie egy dugó miatt, és megcsípik, olyan büntit kap, amennyi pénz biztos nincs nála, és várhatja, míg a munkaadója kiváltja, aztán vagy leveri rajta, vagy nem. Tehát teljesen más eset. (két éve röhögött az öcsém, ő is kamionos, hogy két román kamion a Balaton déli oldalán, egy nagyon mellékúton, lábujjhegyen osont Siófok felé, hogy megússza, hogy nem ért oda). Bocs, ez egy hosszú kitérő volt, ez a törvénytervezet meg gyalázatos. Javítja a dolgozó alkupozícióját! Ja. Elmehet egy másik céghez, ahol ugyanez a törvény érvényes. Meg mondhat nemet, ha berendelik? Persze. Rémálom.
Válasz erre 

élhetetlen 2018.11.28. 22:59:49

@Kelly és a szexi dög: „Érdekes, a vasárnapi boltbezárral meg az volt a baj, hogy nem enged dolgozni...”. Valószínű, hogy akkor is a szexi dögöddel foglalkoztál, és nem fogtad fel, miről volt szó. Nem az volt a baj, hogy nem engedtek dolgozni, hanem, hogy akik hétközben dolgoztak, azokat nem engedték vasárnap vásárolni. A eladók, akiket a KNDP meg akart menteni, azok sokkal kevesebben voltak, mint a vásárlók. De nem számít más csak a család, mert a családok éve van. Mi volt a vasárnapi zárás alatt? Ha a bolt tulajdonosa volt ott, akkor nyitva lehetett, legfeljebb bejött a felesége/férje is, a gyerekek meg eljátszottak a pultok között. Ez a tervezet is a családokról szól. Nem baj gyerekem, hogy már három hete nem láttad apád/anyád, de három éven belül majd egyszer itthon lesz, ha kiadják az idejét.
Válasz erre 

szepipiktor 2018.11.28. 23:39:54

Remek meccs!
Most inkább birkáéknak szurkolok.
.
Sajnos megint egy kis indok a hörgésre, ez pontosan olyan probléma, mint az oktatás egészének a problémáit és egy külföldi egyetem réteg-szakának az összemosása. A hétvégi tüntetsé az utóbbi miatt vlt, de a szászlókra a nemzetvesztő oktatáspolitkát tűzték.
Itt ez az egyébként aljas törvény(tervezet) is egy részhalmaznak a problémája, a szabályoztt kereteken belül alkalmazottaké, de nem a balódi magánszférában, a versenyszféráman működő 20 ezres mikró, kkv és kv cégeké.
Ráadásul azok, akikre ez vonatkozik, nem csek ezt "kapják" előírászerűen, hanem a magánszférához mérten számtalan egyébb jutattásuk van, magasabb kafetéria (mert nem kell kiagazdálékondi a tulajoknak), sok helyen ruhapénz (hol látunk ilyet a magáncégenél?) és még más is.
De rendben, legyen, ha kitermelik, kapjanak bármennyit.
Az a gond, hogy ez a részhalmaz jellemzően a multik vagy az állam alkalmazottai, az elsők kirermelik, de a nulti mégiscsak mosodának használja az országot, a második meg a fenéket termeli ki. Közpénzből pótolják.
.
Ugyanakkor kezd zavarni ennek az ellenzéki módszernek a ma már kiismerhető egyoldalú és hazug retorikája.
Vajon miért nem volt ekkora hörgés, amikor a kormány a kötelező minimálbértörvénnyel alárúgott a 200 ezer vállalkozásnak????
Akkor kuss volt, mert az jó.
Most hörgés van, menrt nem jó,.
Lehet itt követelni a komcsik tervgazdálkodását, erőszakkal beavatkozni a piaci folyamatokba, de akkor tessék elfogadni azt is, ami jó!
Lássuk be - jellemzően az állami cégeknél - ha 8000 óra lenne ez az érték, talán akkor sem érnék el az ott dolgozók a 90% hatékonységot. Nem a munkaidőben, a hatékonységban.
Ez jó, így lehet hörögni, ha valami kevesebb érkezik.
Gondoljunk bele, hogy egy multi üzletláncainál milyen feltételekkel dolgoztatnak és hogyan egy magán kisboltnál! Ég és Föld.
A magáncég nem a törvény lesi, hanem ha kell ott ül a boltban, vagy a neje, gyereke, veje teszi, ő meg rohangál árúért, mert vevő van azaz bevétel van.
Majd odagulul a baloldal furgonja és egy megélhetési szakszervezeti vezető agitálni kezdi a tulajdonost, hogy ne dolgozzon, sztájkoljon?
Gond van a kereskedelemben, kevés az ember.
Erre mit akar a baloldal: a vasárnapi zárvatartást!
Nem azt, hogy majd a piac ezt megoldja, hogy a jobb üzletek felszívják a munkarőt, a szarok meg bezárhatnak (így több lehetőséghez jutnak a maradók és tudnak magasabb bért is fizetni), de nem, mindenki zárjon be, és az izmusok meg az ideológiák oltárán - szopjanak a munkavállalók.
Szóval be kellene már fejezni ezt a hazug balos stílust, ez már bebizonyította hogy életképtelen, és káros.
Az Audinál, Mercedesnél meg a többinél majd megoldják a munkavállalók.
A problémából politikai gesztenyéket sütögetni olyanoknak, akiktől a valódi munka áll a legtávolabb, gerinctelenség.
Válasz erre 

putris72 2018.11.28. 23:40:01

@camilló: Hát neked viszont nem nagyon van! A túlórákat minden esetben kifizetik! Viszont mivel az szabadnapra esik,ezért azt ki kell adni valamikor! Hidd el jobb az amikor 3 év alatt kell kiadni,és nem szembesülsz azzal,hogy az év utolsó 3-4 hónapjában még 15-20 extra szabadnapod van amit szépen kiadnak!Vagy legalább ki akarnak adni!Nálunk ha nem sikerül a februári bérben kifizetik a ki nem adott szabadnapokat! Amúgy meg az ellenzék arról károg,hogy nincs munka,meg munkahely sem! Szoval akkor,hogy is van ez??
Válasz erre 

szepipiktor 2018.11.28. 23:41:36

tessék elfogadni azt is, ami NEM jó!
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 01:05:19

@atlagjozsi:

Na, akkor teljesen őszintén, izmusok nélkül, csak neked.
Az audinak (német vállalatnak) nem érdeke, hogy te annyit keress mint a német. Nem szeretetszolgálat. Mellesleg a német se él négyszer jobban, de ezt most hagyjuk.
Szóval az, hogy neki van ekkora vagy akkora nyeresége ahhoz neked semmi közöd.
Ha lenne magyar ipar, akkor talán a hazai cég foglalkozna kicsit azzal, hogy fejlődjön az ország, de az nincs, mert eladták.

Na, szóval miért lenne baj, hogy nem heti 5, hanem heti 8 órát túlórázhat aki akar? A túlórát drágábban fizetik, nem értem, hogy miről beszélsz, hogy ugyanannyit kapsz több munkáért. Többet kapsz. Arról van szó, hogy lehetőséged van többet keresni.
A lakásvásárlást nem tudom miért kevered ide, neked speciel sokkal jobb esélyeid vannak lakást venni, mint egy németnek. A magyar ingatlanok még mindig megfizethetőek. Főleg, hogy kapsz 10 millla csokot, gyakorlatilag egy megyeszékhelyen egy normális lakás felét. Ha túlórázol, és többet keresel, akkor a bank is szívesebben ad hitelt.
Vagy mégis hogyan gondolod a lakásvásárlást, hogy se dolgozni ne kelljen, se spórolni, de legyen? Hát ahhoz rossz helyre születtél.
Válasz erre 

G. Wolf 2018.11.29. 01:16:03

Szerintem ez sem. A legtöbb ember nem is érti mi minden baj van ezzel. Viszont a kérdés jogos, ha ez se akkor mi? Mert amúgy rengeteg olyan ügy volt már amibe jobb sorsú országokban kormányok (de miniszterelnök minimum) belebukik. Ők meg valahogy mégis túlélik. Tény hogy ügyesen kommunikálnak (országos és legkisebb falvakig nyúló helyi szinten) - és ez épp elég ahhoz hogy ne bukjanak bele, a kormány buktató ügyek pedig elsimuljanak.
Válasz erre 

2018.11.29. 01:32:04

@élhetetlen: "Nem az volt a baj, hogy nem engedtek dolgozni, hanem, hogy akik hétközben dolgoztak, azokat nem engedték vasárnap vásárolni."

Én ezt inkább nyafogásnak, és ideológiagyártásnak nevezném. Én dolgozom látástól mikulásig, be vagyok táblázva, családom is van, de még soha nem volt olyan, hogy ne fért volna bele egy vásárlás (akár nagybevásárlás) hétköznap. A hét hat napján, reggel 6-tól este 10-ig, nyitva tartottak a boltok, aki nem tud ebben az időintervallumban időpontot találni, az valószínűleg nem is akar, csak hisztizik hogy neki épp pont a vasárnap lenne kizárólag jó. Én ebben a vasárnapi boltzár témakörben az egyenlőség és igazságosság híve vagyok, aki lázong hogy nincs nyitva vasárnap a hiper, az menjen be maga is dolgozni a saját munkahelyére vasárnap. Az, hogy igény van a vasárnapi boltnyitvatartásra érvnek kevés, mert ilyen alapon igény majdnem mindenre lenne. Például ha nyivta lennének a kormányablakok, vasárnap hajnali 3-kor, majdnem biztos, hogy akkor is sorok kígyóznának. A körzeti orvosok is rendelhetének non-sztop, és akkor már nyissuk meg az óvodákat/bölcsődéket is, hamár elvárjuk egyesektől, hogy vasárnap is dolgozzanak, akkor úgy tisztességes, hogy valaki vigyáz a dolgozók gyerekeire is.
Válasz erre 

2018.11.29. 01:55:07

@teéjesenmindegy: "Na, szóval miért lenne baj, hogy nem heti 5, hanem heti 8 órát túlórázhat aki akar?"

Aki akar? Ne legyél naív, és ne tégy úgy, mintha nem tudnád, hogyan működik az élet Magyarországon! Itt általában nem nagyon kérdezik meg a munkavállalókat mit akarnak. Ez a törvénymódosítás egy könnyítés a munkáltatónak, és mivel törvényes, ki is fogja használni. Eszed-nemeszed alapon választhatsz, fővesztés terhe mellett, hogy akarsz-e biorobot lenni. "Főnök én nem szeretnék túlórázni!" Utópia, az eszem megáll. Az emberek többsége 1 percet sem túlórázna, ha ez választható opció lenne. És tudod miért? Mert a túlóra már régóta nem a gyors meggazdagodás szinonímája. Volt időszak, amikor sok munkával, szorgalommal sok pénzt lehetett keresni, de az olyan rég volt, hogy tán igaz se volt. Az emberek nem többet akarnak dolgozni, hanem többet akarnak keresni, ha a fideszes fiúknak eddig senki nem mondta volna, akkor most mondom.
Válasz erre 

colonel Tigh 2018.11.29. 03:35:16

"Na, szóval miért lenne baj, hogy nem heti 5, hanem heti 8 órát túlórázhat aki akar?"

ulpius, birca, meg a többi elmebetegnek: Most komolyan, ennyire hülye mindenki, már megbocsássatok. De tényleg, ennyire gyengeelméjű lett már mindenki? Semmi baj azzal, ha valaki többet akar dolgozni. De ez a törvény nem a munkavállalónak biztosít egy lehetőséget, hanem a munkáltatónak, hogy kötelezhesse a túlórára a munkavállalót. Ez ennyire nem akar leesni? Szó sincs itt munkavállalói érdekről, ez arról szól, hogy mennyi túlórára KÖTELEZHET a főnököd. Itt szó sincs önkéntes munkavállalásról, még egyszer, aki akart eddig is annyit túlórázhatott amennyit akart, itt a túlórára való kötelezhetőségről van szó. Tetszik érteni? Aztán heti 8 óra túlóra? Azzal tisztában vannak az elvtársak, hogy rengeteg szakmában már eddig is kurva nagy gáz van, mert 12 órákat húznak le sok helyen? Most komolyan, a buszvezető, aki jelenleg is 12 órázik, az majd most mennyit fog? Félhulla, kimerült emberek köröznek a pesti forgalomban és nem krumplit szállítanak. Ők majd most még többet mehetnek, ez jó lesz? De veszélyes ez mindenhol, nem csak az utakon. Akkor azt mondják az okosok, hogy hurrá, többet fog keresni a paraszt. Kérdezem mikor? Három év múlva? Hát mindenhol ez a probléma, ezért mennek el az orvosok, ezért hagyják ott a munkahelyeket, meg ezt a tetű országot, mert nem fizetik ki őket normálisan! Orvosok, ápolók, tűzoltók, rendőrök, és egyéb közalkalmazottaknál ez a fő probléma, hogy évek óta nem fizetik ki a túlórájukat! És akkor Kósa képes jönni ezzel a szarral? Hát rengeteg munkahelyen-, de a közszolgáknál meg szinte az egész vonalon ez a fő probléma, a bérfeszültségek, bérproblémák, szabadságolás problémái és a túlórák kifizetésének az elmaradása, ez az elpályázás, a munkahelyelhagyás fő oka, és akkor Kósa jön egy ilyennel? Ti meg magyarázzátok a megmagyarázhatatlant, meg játsszátok a hülyét? Elmentek a bús picsába már, de tényleg. Most komolyan, ha a Fidesz lenne ellenzékben, és akárki más lenne kormányon, mit csinálnátok, kedves narancs elvtársak? Ó persze, tudom én a választ, már hallom is, hogy bárcsak a Gyurcsány is így meg úgy, meg nem lenne semmi probléma, még meg is tapsolnátok, tudjuk. Elmentek az anyátok bús picsájába már, de tényleg! Arra azért nagyon kíváncsi lennék, hogy az elvtársék vajon mennyit kaphattak a német gyáraktól...
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.29. 05:30:24

@teéjesenmindegy:

"Na, szóval miért lenne baj, hogy nem heti 5, hanem heti 8 órát túlórázhat aki akar? A túlórát drágábban fizetik"

1. Már ahol fizetik.
2. Nem kérdik akar-e, hanem kötelezővé teszik, hiszen megtehetik.

"Csak" ennyi a baj vele.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 05:36:37

@atlagjozsi:

Alapvetően a hosszú munkaidő rossz dolog. De ha megesik, jobb, ha ez szabályozva van rendesen. Ennyi az egész.

A ballibek a kifizetetlen túlórázás mellett vannak.
Válasz erre 

camilló 2018.11.29. 05:47:48

@teéjesenmindegy: Értő olvasás! Azt írtam, hogy teszem azt ezen a munkahelyen ledolgoztatják velem a 400 órát és nem fizetik ki, mert ugye ráérnek akár két év múlva is. Én meg hozok egy döntést, hogy elmegyek más céghez dolgozni, No akkor 400 órát dolgoztam a vakok javára, és az új helyemen megint csak dolgozhatok 400 órát. A törvény KÖTELEZŐEN elrendelhető túlmunkáról ír! Nem lehetőség, hanem kötelező. A családok évében (nemzeti konzultáció ugye!) Legyek többet a munkahelyen, hogy a tőkésnek több legyen, mikor a családommal is lehetnék? Tudod abban a korban vagyok, hogy már rájöttem többet ér a gyerekeimmel töltött idő mint bármi más! Ettől függetlenül a dolgozót tisztességesen meg kellene fizetni és nem arra kényszeríteni, hogy túlmunkával teremthessen viszonylagos anyagi biztonságot. Külföldi tulajdon vs. hazai tulajdon. Nekem édes mindegy hogy Hansnak megy az általam megtermelt érték, vagy Lőrincnek. Hogy Te is értsd! Tök mindegy, hogy ki veszi el az autódat. Az ukrán maffia, vagy a hazai. Miből gondolod, hogy hogy a hazai tőkés többet fizetne??
Válasz erre 

camilló 2018.11.29. 05:49:45

@élhetetlen: Pontosan tudom, miért tüntettek! Ott voltam! Ez ugye ha jól emlékszem 20 éve történt!
Válasz erre 

camilló 2018.11.29. 05:53:28

@putris72: Ha elmégy a cégtől, a beragadt túlmunkádat ki a fene fogja kifizetni! Ugye tudod, hogy szabadságot milyen feltételek mellett és hány napot lehet átvinni a következő évre? A szabadnapot (csúsztatást) , meg vagy kiadja vagy nem. Nem érted , hogy a dolgozó jogai sérülnek? Még jobban kiszolgáltatnak a munkaadódnak?? Nekem nem kell hogy megmagyarázd, mennyi szabadság szorul be a saját bőrömön tapasztalom. A szabadságom adja ki akkor amikor én szeretném! Neked mennyit ér meg egy nap a gyerekeiddel???
Válasz erre 

camilló 2018.11.29. 05:58:51

@putris72: Munkahely van, de nem azt a bért akarják fizetni, mint amennyit az elvégzett munka valójában ér! Nyilván Te simán eladod az 1 milliós autódat a feléért, harmadáért, pedig kaphatnál érte többet is! Egyébként ha már ennyire mazochista vagy akkor csak dolgozz továbbra is éhbérét. Nagyon hülye duma az is, hogy nem elég termelékeny a magyar dolgozó. Egy német gyárban pont annyit termelnek, mint egy magyarban! Nyugodtan fizethetne akár a kinti bér kétharmadát is a tőkés, de nem teszi, mert kisebb lesz a profitja.
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.29. 06:11:18

@maxval balcán bircaman: Ez nem "megesik", hanem kötelezve lesznek rá. Az audisok alig várják hogy tovább tolhassák a kötelező "málenkij robotot". Ilyenkor hol van a magyar családokat védő, vasárnap mindent bezárogatós jobberkomcsi oláh bűnszervezet?
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.29. 06:13:20

@maxval balcán bircaman:

"A ballibek a kifizetetlen túlórázás mellett vannak."

Értem, tehát a zsidókommunista pártod a ballib. Végülis a kommunizmus baloldali dolog, a 90-es évek elején még liberálisak is voltak, de mióta Fodor Gábor kiszállt onnan, simán csak hazaáruló komcsi tolvajok.

És igen, ez a te zsidókommunista bűnszervezetetd van a kifizetetlen túlórák pártján, hiszen ezt tolja az orvosoknál, nővéreknél, rendőröknél!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 06:52:59

@kolomparlole1114:

Egyéni döntés kérdése.

A munkáltatónak ez nem érdeke jellemzpen, mert a túlórát magasabb áron kell fizetnie.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 06:56:04

@kolomparlole1114:

Nem éppen, jobbikos ballibám...
Válasz erre 

Fazakas László 2018.11.29. 07:05:01

Jó dolog, amikor a félretájékoztatott és félrevezetett buta tömegeket beetetik ismét hazugságokkal. Senki sem akar itt semmiféle rabszolgatörvényt, csupán az a szitu, hogy a kormány új LEHETŐSÉGET AD! Azt azonban nem kötelező elfogadni, de a munkavállalók és munkaadót szélesebb lehetőségi-spektrum keretében válogathatnak. Eddig is volt túlóra és túlóráztatás, de annak szinte minden alkalmazója meghágta a törvényt.
Nos - most ez lett kiszélesítve, és hogy ne lehessen azt mondani, az eddigi alkalmazása törvénytelen. Semmi sem fog megváltozni, csupán újabb vihart generál a biliben a hazai, többször bukott rémhírterjesztő ellenzék (és persze balos-balfék szekértolói - a szakszervezetek)!
Válasz erre 

Fazakas László 2018.11.29. 07:09:14

@camilló: - "Nekem nem kell hogy megmagyarázd, mennyi szabadság szorul be a saját bőrömön tapasztalom."
Elég rossz lehet a bőröd, ha komolyan gondolod. Nekem utolsó munkaévemben az év vége előtt beragadt vagy 10 napnyi szabim - ám azt a munkáltatóm elszámoláskor szinte szó nélkül kifizette!
Válasz erre 

Viszlát és kösz a halakat 2018.11.29. 07:32:54

"rabszolga"

azért komoly fogalomzavarban szenved a tisztelt ellenzék
Válasz erre 

Viszlát és kösz a halakat 2018.11.29. 07:42:43

@élhetetlen: "Nem az volt a baj, hogy nem engedtek dolgozni, hanem, hogy akik hétközben dolgoztak, azokat nem engedték vasárnap vásárolni. " Szegény hétköznap dolgozó oszták jómunkásemberek akik nem tudnak vasárnap vásárolni, hogy tudják túlélni ezt az orbánista csapást...
Válasz erre 

2018.11.29. 07:46:27

@maxval balcán bircaman: Édes kicsi amputált agyú figyusztrollocskánk! Szoktál-e néha azon gondolkozni, hogy mi lesz (lehetett volna) veled 3-5-10 év múlva, már ha persze megéred.
Mondjuk jelenlegi önsorsrontó tevékenységeddel erősen a XV. Lajos által oly röviden ám velősen megfogalmazott irányba tartasz: Utánam az özönvíz!
Szóval gondoltál már rá, hogy mi lesz az elárvult családoddal - akiknek a védelme állítólag oly fontos hiblibbant keresztyénkonzervációs körökben - miután te egy utolsó "Éljen Orbán Viktor a a kenyéradó gazdám!" ajkaidon kiáltással elesel a harc mezején a Parlament vagy a Budai Vár előtti leghátsó barikádokon, midőn az utolsó egyenruhás pribék is elhullott melletted?
Lehetnél kicsit előrelátóbb is.
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2018.11.29. 07:47:12

Érdekes, hogy a tetves cigány és rajongói a vasárnapi munkát ördögtől valónak tartják, de az isteni áldás, hogy a munkavállaló 150 órával többet dolgozzon. Természetesen ebben az esetben nem baj, ha nincs a családdal, a multi az első.
Minden nap van lejjebb, és kiderül, hogy a fideSSnél és a fideSSesnél ocsmányabb féreg nincs a világegyetemben.
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2018.11.29. 07:49:09

@LebensraumamOsten:

A portások leghülyébbikének tök mindegy mi lesz Magyarországon. Hazaáruló féreg fideSSbolsevikként Bulgáriából határozza meg mások életét.
Válasz erre 

2018.11.29. 07:49:41

@Fazakas László: Ócska szar hazug lefizetett troll vagy, akinek életében nem kellett dolgoznia egy percet sem. Csak a hazudozásból és uszításból éltél meg és persze mások munkáján élősködve.
Szóval nekem ne! Nekem ne!
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2018.11.29. 07:52:26

@Fazakas László:

Észlényke, tehát ha a munkáltató törvényt szeg, akkor nem picsán kell rúgni, és megbüntetni, hanem hozzáalakítani a törvényt. Gratulálok, igazi agyatlan fideSSbarom vagy, járulj a raktárba egy szarral töltött orbánseggért az esti nyalakodáshoz. Ugyanott orbánoltár is kapható.
Válasz erre 

2018.11.29. 08:01:59

@colonel Tigh: Nem gyengeelméjűek, hanem országrontó hazudozó férgek. De semmi gond.
Majd megoldhatja a következő kormány ezt a kis problémát, csak az alábbi változtatásokra lesz szükség.
1. ún. Túlfoglalkoztatási adó bevezetése a cégek részére, melynek alapját az elszámolt túlórák képezik. Progresszív kulccsal. Minél több a túlóra, annál magasabb az adó mértéke.
2. Meghatározni a cégek részére, hogy a foglalkoztatott állománynak el kell érnie egy minimális létszámértéket. Ez majd függ a cég bevételétől, területi nagyságától, telephelyei számától, stb. Ezt még finomítani kell.
3. Rekreációs pótlékot kell fizetni a cégeknek a dolgozók részére a túlórák után, ha azok átlépnek egy adott nagyon alacsony keretet. Persze ezt a túlóra díjazáson felül.
4. Egész országra egységes elektronikus munkaidő nyilvántartást (mint a pénztárgép rendszer) kell bevezetni, melynek költségét a munkaadók állják (költségvetési szférában az állam) és az üzemeltetésük büntetőjogi felelősséget von maga után (ergó a munkaidő nyilvántartás meghamisítása, vezetésének elmulasztása egyenértékű lesz a csalás, számviteli fegyelem megsértése deliktumának tényállásával)
A rendszer felügyeletével a NAV, vagy valamely kormányszerv lesz megbízva.
Utána csak figyelni... :)))
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 08:21:47

@LebensraumamOsten:

A világ lassan ugyan, de javul. Mivel csökken a liberalizmsu ereje.
Válasz erre 

Berelhetoreklamfelulet 2018.11.29. 08:22:46

Az államnak semmi köze ahhoz, hogy annyira retardált vagy, hogy fillérekért dolgozol.

Munkaerőhiány van, ha nem tetszik, menny máshova dolgozni, jogod van hozzá...
Válasz erre 

kvadrillio 2018.11.29. 08:30:43

nem kérünk bocsánatot SENKITŐL, aki AZT MONDJA VALAKIRE, HOGY "NÁCI BŰZ VAN !" TŐLE...!!! annak az anyja picsáját és én is behúznék neki egy jobbegyenest, nemcsak gondolatban !

Szávay tagadja, hogy megütött volna egy zsidó nőt

A Jobbikos politikus egy kiszivárgott felvétel miatt került bajba. Állítja, nem volt tettlegesség.
...ha zsidó, ha nem zsidó !
Válasz erre 

kvadrillio 2018.11.29. 08:34:13

A 21. SZÁZADBAN, A III. ÉVEZREDBEN PEDIG. ILYEN RABSZOLGATÖRVÉNYEK MÁR NEM LEHETNEK ! AKÁRMILYEN IZMUST IS TALÁLNAK KI HOZZÁ !!!!! AKI MÉGIS KITALÁL ILYET POLITIKUSKÉNT, ÖRÖKRE EL KELL TÁVOLÍTANI A HATALOMBÓL MERT BETEG !!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2018.11.29. 08:47:12

TÉNYLEG MEGSZÜNT A RABSZOLGASÁG ??? VAGY CSAK MÓDOSULT FORMÁBAN MŰKÖDIK MA ???
Rabszolgaság
Ez a lap egy ellenőrzött változatarészletek megjelenítése/elrejtése
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából
Ugrás a navigációhoz
Ugrás a kereséshez
Rabszolgaság Brazíliában, Jean-Baptiste Debret festménye

A rabszolga olyan ember, akit megfosztottak személyes szabadságától, tárgyként kezelik és mint ilyen, valaki másnak a tulajdona. A rabszolgák adásvételének a neve rabszolga-kereskedelem. Fontos jellemző, hogy a szabadságtól való megfosztás fizikai vagy intézményesített erőszakkal történik, célja a gazdasági kizsákmányolás. Hivatalosan ma a rabszolgaság a világ minden országában megszűnt,[1][2] legutoljára Mauritániában 2007-ben. Ennek ellenére sok ember él ilyen típusú függőségben, becslések szerint számuk eléri a 40,3 milliót;[3] sőt számos háborús övezetben, illetve központi kormányzattal nem rendelkező területen a klasszikus rabszolgatartás a 2010-es években újra megjelent. Az adósrabszolgaság a modern kori rabszolgaság leggyakoribb formája.[4] A kikényszerített munka más formákban tovább létezik, mint jobbágyság, cselédség, gyerekek örökbe fogadása és ingyen munkaerőnek való felhasználása, gyerekkatonák, kényszerházasság.[5]

A rabszolgatartó társadalmak jogintézményekkel is támogatták emberek vagyontárgyként való kezelését, adás-vételét.[6] A rabszolga kényszermunkát végez gazdájának.[4] Ura önkényétől függően ezért kaphatott fizetést, de ezt jogilag nem lehetett kikényszeríteni, bármikor lehetett csökkenteni vagy akár el is venni. Egyes jogrendszerek biztosítottak bizonyos szintű jogokat, míg másokban a rabszolga teljes mértékben ki volt szolgáltatva gazdájának, aki kínozhatta, akár meg is ölhette.

A rabszolgatartás kezdetei megelőzik az írás feltalálását.[7] Egy rabszolga születhetett eleve rabszolgának, vagy lehetett hadifogoly, illetve adósrabszolga.
Tartalomjegyzék................
Válasz erre 

kvadrillio 2018.11.29. 08:49:44

...Napjainkban
A klasszikus rabszolgaság újbóli kialakulása

Az arab tavaszt követő háborúk (pl. a szíriai polgárháború) és a globális felmelegedés miatt kialakult gazdasági válság hatására a 2010-es évek közepétől népvándorlás indult, aminek során tömegek igyekeztek eljutni Afrika és Ázsia nyomor vagy háború sújtotta övezeteiből Európába. A menekülő emberek számos olyan országon keltek át, ahol a központi hatalom meggyengült vagy megszűnt. Ebben a közegben ismét kialakult a klasszikus rabszolgatartás: szervezett bűnözői csoportok rabszolgapiacokat, fogolytáborokat hoztak létre, és a kiszolgáltatott emberek tömegeit vetették rabszolgaságba.[33]
Modern rabszolgaság
Wiki letter w.svg Ez a szakasz egyelőre erősen hiányos. Segíts te is a kibővítésében!

A globalizációt elemző írók, pl. Naomi Klein kvázi-rabszolgasorban dolgozó munkásokról ír, akik különböző távol-keleti, közép-amerikai országokban igen nehéz munkakörülmények között dolgoznak, pl. ellenőrzik a nők menzeszét, és annak elmaradása esetén egyből kirúgják őket; ha valaki betegszabadságra menne, kirúgják; a munkaidőt naponta csak pár percre lehet megszakítani; a szakszervezeteket nem engedélyezik, betiltják, stb.[34] ....HMMMMMMM......
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.11.29. 09:44:27

Akinek nem tetszik a munkahelye v. kevesli a fizetését az legyen vállalkozó...
Válasz erre 

István Tamasi 2018.11.29. 09:54:31

@kolomparlole1114:
Téved. maxwal egy aszott bulesz birkaszar.
Válasz erre 

Viszlát és kösz a halakat 2018.11.29. 09:58:04

@kvadrillio: "Wiki letter w.svg Ez a szakasz egyelőre erősen hiányos. Segíts te is a kibővítésében!"

:))))))
Válasz erre 

Buchhalter 2018.11.29. 10:52:00

@Fazakas László: oké szó nélkül kifizette,létszi linkeld már be a az elszámolt túlóráid.Mondani mindent lehet Orbán nyalonc!Oszt amiko túlórázol asszonykád a szomszéd kefélgeti? Jártak már így páran sztahanov elvtárs!
Válasz erre 

Tobruk 2018.11.29. 10:57:23

@camilló: szerintem
Válasz erre 

Buchhalter 2018.11.29. 10:58:23

@teéjesenmindegy: te nagyon setét vagy ! Melyik megye székhelyen kapsz az ajándék 10 millás CSOK-kal 20 millió Ft-t új építésű minimum 65 nm lakást??! Sehol! Székesfehérvár 35-42 millió.Győr 37-45 millió Debrecen 32-40 millió.És ehhez kell 3 gyerek meg 5-6 milka önrész + jó fizu.Agyatlan.Használtan se nagyon van 20 milliós lakás,de arra nincs ajándék 10 milla és gyerekkel is max 2,4 millát kapsz.Na azzal jó messzire mész.
Válasz erre 

Buchhalter 2018.11.29. 10:59:56

@nemecsekerno_007: szerintem ha ilyen nagy a szád ,kezd te a vállalkozást.Ja kéne hozzá pár millió kezdő tőke ,kapcsolati rendszer.
Válasz erre 

Etniez 2018.11.29. 11:19:25

@Jankove: dolgozom vasárnap eleget, legyenek a boltok is nyitva.
Szal kussolhatsz.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 11:55:15

@Jankove: Miért nem az túlórázik aki akar?
Basszus, fogod, és kilépsz, ha nem tetszik a rendeszer. Speciel olyan munkaerőhiány van, hogy ha a többség szerinted tényleg nem akar, akkor bezárhatnak az üzemek.
"EZ a munkaadóknak jó" - Is. De miért ne legyen nekik jó, vagy miért ne legyen nekik egy lehetőségük pluszban. Végül is ők csinálják a gazdaságot.
"Az emberek nem többet akarnak dolgozni, hanem többet keresni" - Sőt. Maradjunk abban,hogy nem akarnak dolgozni és mindenki gazdag akar lenni. Ennyit az akarásról.
Válasz erre 

2018.11.29. 12:02:31

@maxval balcán bircaman: "A munkáltatónak ez nem érdeke jellemzpen, mert a túlórát magasabb áron kell fizetnie."

Jaj, naaaa.... ne tegyünk már úgy, hogy itt a munkavállalók érdekében történik bármi is. Ez nem az az ország, és ez nem az a kormány. Amikor egy törvényt át akarnak tolni, ott mindig olvasni kell a sorok között. Egyébként (mivel én is rendszeresen túlórázok) elsőkézből mondom miért jó ez a munkáltatónak: nem kell felvennie új embert, inkább a meglévőket hajtja. Ahány ember annyi 400 óra, és máris megspórolta a munkaerőfelvételt, ezáltal mentesülve egy csomó bérköltségtől. Ja és nem mellesleg tőlem még soha nem kérdezte senki, akarom-e.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 12:05:00

@Jankove:

A kérdés rendezése a cél.

A túlórának nagyobb a bérköltsége, mint a rendes munkaidőnek.
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.29. 12:11:39

@maxval balcán bircaman:

Mi a mű benne? Amit a kormány mű vel?

A vidéki embernek nincs nagy választéka, ezért akinek van jó szakvégzettsége, az el fog húzni külországba. Akinek van rá lehetősége, az elmegy majd olyan városokba, ahol a munkáltató kínjában nem túlóráztatja agyon. Azért esz majd ilyet, mert az ő jól képzett dolgozói is elmennek külörszágba, ahol sokkal jobban fognak keresni. Túlóra nélkül. szóval mi is a mű?
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 12:13:51

@camilló:
A többit már megválaszolam, olvasd űjra.

" Nekem édes mindegy hogy Hansnak megy az általam megtermelt érték, vagy Lőrincnek. Hogy Te is értsd! Tök mindegy, hogy ki veszi el az autódat. Az ukrán maffia, vagy a hazai. Miből gondolod, hogy hogy a hazai tőkés többet fizetne??"

Ezt a tömény ostobaságot, ha elolvasod újra, akkor sem látod hogy hol a hiba?
Neked tényleg mindegy? Na, Hans épít szép nagy házat Frankfurtban. Vesz autót. Eszik, iszik fogyaszt. Mindezt ott, ahol lakik. Lőrinc a téglát itt veszi, a kőművest fizeti, a szobalányt. Az autó igaz, hogy nem hazai, de itt vesz rá gumit és szervizelteti, tankolja. Itt eszik, szórakozik. És mindezért itt fizet. Szerinted a világ gazdagabb fele mitől lett gazdagabb? Ott egyszer csak úgy lettek a gazdagok, hogy jujj, holnaptól legyünk jófejek?
Válasz erre 

2018.11.29. 12:19:03

@teéjesenmindegy: "Basszus, fogod, és kilépsz, ha nem tetszik a rendeszer. "

Ez nem így működik. Családdal, hitellel nem ugrál az ember. Aztán meg: ez a törvény nem egy adott munkahelyre érvényes, hanem mindenhová. Mit érsz el ha átmész egy másik helyre? Csöbör-->vödör.

"Speciel olyan munkaerőhiány van"
Dehogy van munkaerőhiány. Ez faszság. Vannak hiányszakmák, ezek jellemzően a kétkezi melók. Ennek is csak az az oka, hogy az elmúlt 30 évben leértékelődött a szakmunka, mindenki aktát akart tologatni, meg diplomát csinálni, mert azt fizették meg, (úgy ahogy) és még ma is azt fizetik meg jobban. Ki akar olyan szakmát tanulni, amiben nincs perspektíva? Ennek isszuk a levét. De azt kijelenteni, hogy általános munkaerőhiány van, baromság. Én IT-ban dolgozom, amióta az eszemet tudom állandóan azt hallom, hogy hiány van informatikusokból, miközben meg benne dolgozva tudom, hogy leépítéstől leépítésig élünk, és állandóan megy a matek, hol tudnak kibaszni egy embert, hol lehet spórolni valakin. Ahol meg nyílik egy új pozíció, arra 1 nap alatt jön 500 önéletrajz. De hiány van informatikusból.

"Maradjunk abban,hogy nem akarnak dolgozni és mindenki gazdag akar lenni."

Féligazság. Az átlag 10-12 órát tol naponta 8 órás szerződéssel. Maradjunk abban, hogy nem akarnak már ENNYIÉRT dolgozni. Egyébként akárhová nézek, egyre inkább értéke van a szabadidőnek, és a családdal való időtöltésnek, és ezen még a nevetséges túlórapótlék sem fog segíteni. Ha rendes dolgozó, elkötelezett munkaerőt akarsz, akkor rendes európai fizetést kell adni. Csak erre zöld az út.
Válasz erre 

arabok balrol 2018.11.29. 12:22:04

jo lesz az a gonosz magyar kormany 2022 utan is ha ilyen okosak vagytok
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 12:26:43

@látjátok feleim szümtükkel:

A lakosság 101 %-a kitántorog mosogatni Londonba.
Válasz erre 

Etniez 2018.11.29. 12:28:33

@maxval balcán bircaman: Meg kommentelni Moszkvába.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.11.29. 12:47:55

@Etniez:

A vlagyivosztoki titkos támaszpontra.
Válasz erre 

Etniez 2018.11.29. 12:50:59

@maxval balcán bircaman: vagy titkos akcióban Salsbury-be.
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.29. 12:53:03

@maxval balcán bircaman:

Baszod felénk nincs elég kőműves, szobafestő, parkettás, redőnyös, a kerti munkákra is csak nugdíjas korúak vállakoznak. Aki k tehetik vagy arra fentebb dolgoznak, vagy külországban. Mosogatni meg majd te fogsz, ha lesz mit tenned a tányérodra amikor már nem bérkommentelsz a magyar adózók pénzén.
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.29. 13:00:16

Egyébként annyira nincs szakember, hogy jól menő szerelőműhelyben egyedül maradt a tulaj, mert mindenki elment tőle. Persze birca ésszel azt nehéz fefogni, hogy a vállalkozást szervezni és vezetni kell, piacot kell találni, mert különben nem lesz munka. Ergo nem lesz haszon sem. Aki nem becsüli meg a dolgozóját ( mint jelent estben sem tette a vállalkozó ), azt ott fogják hagyni, és ő végül csődbe megy, mert egy seggel minden lovat nem tud megülni.
Válasz erre 

arabok balrol 2018.11.29. 13:04:39

@látjátok feleim szümtükkel: Ez van, aki nem fizet, annak nem lesz melosa.

Bezzeg a liberalis demokraciaban annak is orult volna ha kap minimalberes melot meg heti 10ezret zsebbe.

regen mindenJOBBvot
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.29. 13:39:31

@arabok balrol:
Kicsit hülyére veszed a figurát!
Nem volt jobb minden régen, és éppen ezért nem kéne ugyan azokat a hibákat ismét elkövetni. Meg a hüjeségedet sem szajkózni, hanem előre haladni a régi hibák nélkül.

Egyébként meg vajon miből tudna a vállalkozó többt fizetni, ha csak annyi van, amennyit bevételként elkönyvelhet? Most olvastam, hogy a Vajnáné fánkozója is hatalmas veszteséggel dolgozott 2017-ben ( száz milk fölött ). Persze nekik van miből tovább szórakozni, és a hason anyagiakkal rendelkezőknek is lesz miből fizetni a túlóra díjat, de aki nem kap közpénzes munkát, annak, és a vidéki kisvállalkozók zömének nincs miből bővíteni.
Válasz erre 

Laciii 2018.11.29. 13:51:15

@Jankove:
Mit hívsz te IT-nak? Szoftverfejlesztésben ez úgy néz ki, hogy ha nincs önkéntes akkor nincs túlóra, lehet persze kötelezni, de linkedInen másnapra már meg van az új hely.
Válasz erre 

arabok balrol 2018.11.29. 14:07:38

@látjátok feleim szümtükkel: Erdekes, de tobbet tudnak fizetni, vagy a legyek hordtak ossze a dupla bert 8 ev alatt?

muhaha
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.29. 14:52:32

@arabok balrol:
Ezek szerint arról nem hallott még a füled, hogy a vállalkozásban csökkentett munkaidőben foglalkoztatják papíron, ténylegesen meg maradt az annyi a munkaidő amennyi eredetileg volt, és a pénz sem változott. Persze ahol te nyomod a billentyűt, ott ilyeneket nem mondanak el az emberek.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 15:30:43

@Jankove:
Értsd már meg, hogy egy baromság amit beszélsz.
Csöbör- vödör. Miért? Minden nyomorult magyar cégnek holnaptól szüksége van túlórázókra? Az ALdi nyitva lesz éjfélig?

Persze, szerinted nincs munkaerőhiány. Bár mindenki mindenhol melóst keres, bár már TÉVÉBEN hirdetnek, hogy menjen hozzájuk dolgozni bárki, bár minden bolt ablakában kint van, hogy munkaerőt keresnek, nyilván mind téved, és neked van igazad.

" Az átlag 10-12 órát tol naponta 8 órás szerződéssel. "
Lófaszt. De ha igazad van, akkor mostantól törvényesen csinálhat 9,6 órát. Mert eddig 9 órát csinálhatott (250 óra/év)

Ja, adjanak ejrópai béreket. Hát mi sem egyszerűbb. Na, ahhoz, hogy a vállakozásom az autószerelőnek német bért adjon, ahhoz német árak is kellenek. Adjam a címet, hogy hova mehetsz 100 eurós rezsióradíjjal a suzukiddal?
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 15:34:13

@látjátok feleim szümtükkel: És te ugye rohantál a kocsiddal abba a műhelybe, és vállaltad a német 85 euró + Áfa rezsióradíjat (minden megkezdett óra elszámolásra kerül)
Mesélj. Nagy volt a sor?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.11.29. 15:59:33

@Buchhalter: "szerintem ha ilyen nagy a szád"

Vállalkozó vagyok, azért írtam...
Válasz erre 

arabok balrol 2018.11.29. 16:24:31

@látjátok feleim szümtükkel: hat ezt mar a kampanyban is hazudtatok, de nem jott be

wc piucolo is talal allast meg aznap, azaz ez nem tul valoszinu, de abban igazad van hogy a mocskosszocik idejen igy mukodott
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 16:27:41

@Buchhalter: @Buchhalter: "kezd te a vállalkozást.Ja kéne hozzá pár millió kezdő tőke ,kapcsolati rendszer."
Most túl azon, hogy a kezdd 2d..
Marhára látszik, hogy mennyire fingod nincs semmiről. Vállalkozó bazmeg az autószerelő, a gumis, a kisboltos meg a kőműves. Ezeknek milyen kapcsolati rendszer kell szerinted, hülyegyerek?

Ja, megyeszékhelyek mint Kaposvár, Zalaegerszeg, Pécs... kapsz 20 körül lakást.
De tudjuk, jobb volt a cocik alatt, akkor ingyé dobták utánad a lakást, ugye?
Válasz erre 

camilló 2018.11.29. 16:53:47

@teéjesenmindegy: Mennyire örülök neki, hogy Lőrinc itt eszik meg szórakozik, stb. Az viszont elcsüggeszt, hogy a társadalom többsége nem engedheti meg magának, hogy akár csak egy hétre is elmenjen nyáron. Örül, ha fizetéstől, fizetésig kitart. Ha Hans, vagy Lőrinc, beérné kevesebbel, akkor ezeknek az embereknek mindjárt jobb lenne egy hangyányit. De tudod a koporsóra nem lehet zsebet rakatni, vagy ha tesznek is rá, mit ér vele a delikvens. Szóval nem értem minek harácsolni, mikor jobbá lehetne tenni a többi ember életét. Fizessenek meg mindenkit tisztességesen és ne úgy, hogy rá legyél utalva a túlórára. Azért borzasztó, hogy a múlt század elején már értek el a munkások eredményt a munkaidővel kapcsolatban, és most alig 100 évvel később semmibe veszik. Tudod 3X8 a 24!
Válasz erre 

camilló 2018.11.29. 16:55:01

@Fazakas László: Nekem adja ki a szabadságom akkor amikor én szeretném. Tudod nem olyan rossz a gyerekeimmel lenni! De nyilván mindenki másként éli ezt meg!
Válasz erre 

arabok balrol 2018.11.29. 17:16:27

@camilló: Te se vagy tul okos. Most hogy mukaerohiany van nem lehet semmire se rakenyszeriteni a melosokat, mert a szar melos is jobb mint a semmilyen.

Ugyhogy az ellenzek inkabb ne ugasson, mert rohejesek ebben is. Amikor ok voltak mindenki helyere volt 10 masik, kb. 1,5 millio ember volt kamu-minimalberre bejelentve, ami ugye 50ezer magyar forint volt. Mindez brutal konjunkturaban, amikor Europa gazdasaga a mai duplajaval bovult.

hulyenek nezi az ellenzek a magyarokat?

Meszarosrol meg annyit hogy gazdagok mindenhol vannak, attol hogy te meg sehol mashol nem laktal. Mondjuk a cseh miniszterelnoknek rogton van 4x annyija mint Mnak, mi koze ennek barmihez semmi.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 19:38:56

@camilló: Látod, ezért nincs értelme semmilyen párbeszédnek veled.
Feltetted a kérdést, hogy neked Átlag Petinek miért nem teljesen mindegy, hogy hazai vagy német a cég.
Elmondtam. Erre mi a válaszod? Hogy a többség nem tud nyaralni menni. Bravó.

Azt már elmondtam, hogy nem kötelező. Mehetsz olyan helyre, ahol 3x8, és annyi.
Azt meg hagyd már meg annak, aki akar másfél órával többet dolgozni, hogy dolgozhasson.

A szocializmus pedig ugye nem nagyon jött be? Mert ott volt ilyen, hogy Hans érje be kevesebbel. Majd elosztjuk az emberek között, aztán mindenkinek milyen jó lesz.
Aztán valahogy nem volt olyan nagyon jó.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 19:44:36

@camilló:
"Nekem adja ki a szabadságom akkor amikor én szeretném. Tudod nem olyan rossz a gyerekeimmel lenni! De nyilván mindenki másként éli ezt meg!"
Igen, akkor hagyd már meg a jogát annak, aki inkább dolgozik másfél órával többet, hogy csinálhassa.

Adja ki a szabadságod amikor te akarod? Baszod, most ezt komolyan mondod? Ember, keress olyan munkahelyet ami neked megfelel. Komolyan, aki a nyaraltatásban dolgozik az ne akarjon nyáron 3 hét szabit. Aki Karácsonyi vásárban, az ne akarjon decemberben 2 hétre síelni menni. Már bocs, de az audi gyár nyáron egy hónapra leáll. Akkor megy el mindenki szabira, mert nem megoldható, hogy félgőzzel menjen a nyáron, mert a melósok épp akkor és úgy akarnak elmenni nyaralni.
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.29. 19:50:43

@maxval balcán bircaman: De éppen, zsidókommunista hazaárulókám!
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.29. 19:51:26

@Viszlát és kösz a halakat: Az ország ellenzéke a zsidesz.
Válasz erre 

kolomparlole1114 2018.11.29. 19:52:57

@maxval balcán bircaman: Ezért hanyatlik az ország, és erősödik a liberális Nyugat. Ti zsidesznyikek Észak-Korea felszopói vagytok.
Válasz erre 

látjátok feleim szümtükkel 2018.11.29. 19:56:46

@teéjesenmindegy:

Miért gondolod, hogy nálunk nincs rezsióradíj? Mert van, és ha számlát kész, bezony azt alkalmazzák. Én mindig oda viszem az autót, ahol rendesen dolgoznak. Ott pedig én rendsen fizetek.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.29. 20:09:16

@látjátok feleim szümtükkel:
Te ennyire nem tudsz olvasni? Ki és hol mondta, hogy nálunk nincs rezsióradíj?
Van. Nálunk 10-12ezer, németben 30 ezer. (plusz áfa)

Szóval jössz olajcserére óránként 30 nettóért?
Válasz erre 

Buchhalter 2018.11.29. 22:34:47

@teéjesenmindegy: először is Fidesz birkaolbasd el és értelmezd értelmesen amit írtam.Egy könyvelő napi szinten foglalkozik vállalkozások pénzügyeivel .Te CSOk-ra mondtad a 2 0 milliót ami nettó hazugság!
Válasz erre 

putris72 2018.11.29. 23:05:47

@camilló: Először is a szabadsággodal nem te rendelkezel!Vagyis igazából 7 nappal rendelkezel! Ha elmész egy cégtől,akkor kifizetik a ki nem vett szabadságod,és az esetleg beragadt óráid! Közel 7 évet dolgoztam az UK-ban,és dolgoztam Németországban is!Tudom,hogy milyen jogaik vannak kint a dolgozóknak! És,hogy milyen kint az élet!Vajon melyik kormány volt aki nem fizettek ki sokáig a rendőrök,tűzoltók,orvosok,és a többi állami alkalmazottak túlóráját? Nem ez!
Válasz erre 

camilló 2018.11.30. 06:53:15

@arabok balrol: LátomTéged az eszedért szeretnek! Van pár ország Európában, ahol nem voltam. Több országban dolgoztam hosszabb-rövidebb ideig, lehet nem kell bemutatni mondjuk a német, olasz, vagy akár a francia viszonyokat. A szar melós, az szar melós! Inkább dolgozok kevesebb normális, munkáját értő és szerető emberrel, mint csak létszámmal. A többség, most is minimálbérre van bejelentve és a többit zsebbe kapják. Ezzel az a nagy gond, hogy amíg szalad a csacsi addig rendben minden, de ha ne adj Isten beteg lesz, vagy balesetet szenved akkor már bajok vannak! Gyönyörű példa az építőipar. Télen ugye kevesebbet kell dolgozni a külső körülmények miatt. Nyáron elvileg megkeresi azt a pénzt amiből télre is kellene jutni. Gyakorlatilag nem így van. Amúgy nem értem a kormányt védőket ebben a kérdésben. ha munkás vagy, bérből fizetésből élő. Ennyire nem lehet elvakultnak lenni, hogy ne lásd a Te érdekeid sérülnek! Amúgy is botrányos a munkatörvénykönyve, de ez túltesz mindenen. Nem látod, hogy kiszolgáltatják a munkavállalót a munkaadónak?? Látom szép magyar billentyűzettel írsz. Mondjuk az osztrákoknál melyik munkáltató meri megkockáztatni, hogy szerződés nélkül, kollektív szerződés nélkül foglalkoztat, vagy orrvérzésig dolgoztat? Egyik sem, mert elég az arbaitkammert megemlíteni és inkább visszalép. Nálunk ez így van???
Válasz erre 

camilló 2018.11.30. 06:59:23

@teéjesenmindegy: Neked mivel lesz jobb ha Lőrinc vehet még egy hajót, vagy repülőt, Te viszont továbbra sem tudsz venni biciklit sem?? Lőrinc behelyettesíthető Hanssal is! De hogy megértsd. Mivel jobb ha Lőrinc köp le, mintha Hans? Magyar seggbe magyar lófaszt??:) Nagyon neoliberális az álláspontod, ami mit tesz Isten a kormány álláspontja is és bizony a magát ellenzéknek valló fősodor is a tőke kiszolgálása mellett van. Az lehet, hogy most hangoskodnak ez ellen a törvény ellen, de nem kevésbé szolgálták ki a multik érdekeit, mint a regnáló kormány! A létezett szocializmus bukásához több minden is hozzájárult, Látom kevés az ismereted ebben a témában. Ha gondolod, írj privátot és ajánlok olvasnivalót, hogy tisztuljon a kép.
Válasz erre 

camilló 2018.11.30. 07:00:21

@putris72: Most is van per a kormány, vs. rendvédelmiek között:)
Válasz erre 

camilló 2018.11.30. 07:08:59

@teéjesenmindegy: A szabadságolást meg lehet oldani úgy, hogy megkérdezik a dolgozót mikor szeretne hosszabb időre elmenni. Teljesen független attól, hogy most vendéglátásban, vagy kereskedelemben dolgozol. Az Audiban meg azért adják ki nyáron a szabit, mert legalább ezt behozták a németektől. Ott is csak csörgedezik az élet, mert mindenki nyaral! Nagyon helyesen! Ugye tudod, hogy két hetet egybefüggően kell kiadni amikor a dolgozó kéri! Az már más tészta, hogy ez sok helyen papíron történik meg. A szabadságolásról és mindenről ami a a munkajoghoz tartozik van némi tapasztalatom gyakorlatból. Ne sarkítsd egyébként, mert nyilván egy kereskedelmi dolgozó nem fog elmenni a karácsonyi vásárban nyaralni, több okból sem. Ugyan ez vonatkozik a vendéglátósokra is. De ebben a bejegyzésben nem is erről van szó. Csupán annyiról. hogy a munkavállalókat még jobban ki akarják szolgáltatni a munkáltatóknak. Hogy nem lehet ezt megérteni? Teszik ezt olyanok, akik az életben nem dolgoztak egy percet sem. Szerintem bele is halnának ha a versenyszférában kellene dolgozni.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.30. 11:08:43

@camilló:

Előbb elmondtam, hogy miért jobb ha Lőrinc vesz még egy repülőt, és nem Hans. Hans Frankfurtban szervizelteti, német kapitánya van, és német sztyuvi. Ő ott költ, Lőrinc meg itt.
Ha nem tetszik a rendszer, akkor csinálj forradalmat.

"Az Audiban meg azért adják ki nyáron a szabit, mert legalább ezt behozták a németektől" Ezt a baromságot a könyveidből vetted?
Behozták a németektől? Jujj. Baszod, a szocializmus alatt az összes nagyobb gyárban ez volt. Gyanítom, hogy előtte is. És ennek két oka van, de még véletlen sem az, hogy 2 hetet nyaraljon a melós.
Az egyik az, hogy nem lehet úgy termelni, hogy a szalag negyede májusban, a maradék meg augusztusban hiányzik. A másik kulcsszó meg a tervezett karbantartás.

Olyan nagy gyakorlatod nem lehet a munkajogban meg szabadságolásban, ha olyan marhaságot leírsz, hogy két hetet egyben kell kiadni. Ilyen törvény nincs.
Válasz erre 

camilló 2018.11.30. 16:53:47

@teéjesenmindegy: Az a jó, ha sem Hans, sem Lőrinc nem fölözi le azt az értéktöbbletet, amit Te , mi megtermeltünk! Amit írsz az bizony neoliberalizmus, ami ellen állítólag küzd pártunk és kormányunk! A "létezett szocializmusban" pont nem volt olyan hogy nyáron szabadságolták az embereket. A magyar Ruhr vidéken lakom. ahol bizony szinte csak nagy gyárak voltak. A tervezett karbantartásoknál sem tudták elengedni az embereket, mert pont akkor az is kevés volt (most is az. ha nem hiszed nézz utána, hogy a TVK-ban, BC-nél kit engednek el szabira nagy leállás idején) és most is az, aki bent dolgozik. Sokkal több a munka mint normál üzem idején! A német és más szakszervezetek együtt harcolták ki, hogy a szabadságolások miként történjenek. Semmi esetre sem mentek volna bele olyan történetbe, mint amit pártunk és kormányunk akar. Megjegyzem egy normális melóst sem találsz aki többet akar dolgozni! Többet akar keresni! Árnyalatnyi különbség!:) "A szabadság kiadása és nyilvántartása
A
szabadság kiadása a munkáltató joga és kötelezettsége, a kiadás előtt azonban a munkáltatónak
meg kell hallgatnia a munkavállalót. A szabadságot úgy kell kiadni, hogy annak
tartama legalább
tizennégy összefüggő naptári napot elérjen, de ettől az előírástól a felek közös megegyezéssel
eltérhetnek." A munka törvénykönyve szabadságra vonatkozó rendelkezései. 2013. január elsejével hatályba léptek a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (a
továbbiakban: Mt.)
szabadságra vonatkozó rendelkezése. Vagy mégis van ilyen törvény??:) Lehetsz mazochista és akarhatsz többet dolgozni, de ne kényszeríts erre másokat! Egy munkás mindig is azért harcolt, hogy a munkaerejéért cserébe többet kapjon az általa megtermelt értéktöbbletből és kevesebbet kelljen dolgoznia. A munkavállaló általában (hazánkban különösen) ki van szolgáltatva a munkaadójának. Ha még a törvények is az erősebb jobb érdekérvényesítő felet támogatják, akkor nagy a baj. Sajnos nálunk a munkások érdekérvényesítő képessége csekély. Én mindig a gyengébbet védem! Szégyen, hogy a kormány nem a kiszolgáltatott helyzetben lévő munkavállalót segíti, hanem a multikat, mert bizony ezt a törvényt az autó összeszerelő üzemek részére írták!
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.11.30. 18:53:51

@camilló:
"A "létezett szocializmusban" pont nem volt olyan hogy nyáron szabadságolták az embereket. "
De. Az Egyesült Izzó, a Videoton egész biztos, hogy csinálta. Minden évben volt üzemleállás, akkor volt a szabadságolás. Úgyhogy kurvára nem német találmány.

A törvényben eszerint benne van, tévedtem. Meg ott van nagybetűkkel, hogy el lehet térni ettől, szóval ennek a résznek semmi értelme sincs. (A világ nem baszott olyan kreszt, hogy 50-nel mehetsz városon belül, kivéve ha többel akarsz)

Mondom, ha nem tetszik a munkásnak, akkor elmehet. Mi ezzel a baj? Leszarom, hgy milyen izmusnak hívják éppen. Én nem akarok éjszaka dolgozni, tehát nem megyek el DJ-nek.
Válasz erre 

camilló 2018.11.30. 19:10:31

@teéjesenmindegy: Nem német találmány, de a nyugati szakszervezetek harcolták ki. Nálunk és a magukat szocialistának valló országokban másként működtek ezek a dolgok. A nyugati szakszervezetek is azért tudtak annyi mindezt elérni, mert a tőkésnek a szeme előtt lebegett a szocialista blokk. Lakott területen belül a megengedett legnagyobb sebesség 50km/h. Kivéve ahol a táblák mást engedélyeznek:) Pl. Budapesten az M3-as kivezető szakasza:) No ezt engedi a törvény a szabadságolásnál is. A baj ezzel az, hogy még így is hátrányban van a dolgozó. Akkor lennének kiegyenlítettek az erőviszonyok, ha a szakszervezet hozzájárulása kellene ahhoz, hogy ettől eltérjenek a munkavállaló kárára!A munkásnak nem tetszik ezért el is ment az országból vagy 600 ezer ember! Szerény véleményem szerint nem a munkásnak kell elmenni, hanem azoknak akik ilyen törvényeket hoznak! Tudod a munkás termeli meg azt az értéket amiből ezek az urak a fizetésüket kapják. Illene másként gondolkodniuk, nem arrogánsnak lenni, és kicsit jobban ismerni a mindennapi életet!
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.12.01. 12:37:58

@camilló:
Ne menj ebbe bele. Lakott területen 50, vagy amit a táblák engednek. A szabadság 14 nap, kivéve ha a 2 fél máshogy dönt. Ez egy semmi, nem törvény..
Teljesen mindegy, hogy ki találta ki, az üzemleállások teljesen normálisak és elterjedtek voltak a cocializmus alatt is. Mellesleg nem kell hozzá nagy ész, sokkal egyszerűbb bezárni a gyárat pár hétre, mint mindenkit akkor engedni el amikor akar, és fél-negyed emberrel csinálni a szalagmunkát.

Annyira jó, amikor elkezded nyomni a szocialista marhaságot, hogy ki termel meg, meg mit. Mesélj, mit mond Marx arról, hogy veszek egy gépet egymillió euróért, és odateszem mellé Marikát, hogy üzemeltesse és nyomkodja a három gombot, és vegye le a végterméket. Ő állítja elő a hasznot, vagy a gép?
Válasz erre 

camilló 2018.12.01. 15:45:12

@teéjesenmindegy: Hiába mondod azt, hogy ez semmi nem törvény, mert ez bizony hatályos törvény!:) Persze hogy voltak üzemleállások, ahol a technológia megengedte, vagy egyenesen megkövetelte, akkor az egész üzem megállt, karbantartásra, de nem azért, hogy a dolgozók el tudjanak menni szabadságra. Ez csak a nyugaton volt és van. Most már nálunk is vannak ilyen célból leállások, de ez megint a nyugathoz köthetőek. Nyilván a magyar autóipari beszállítóknak is meg kell állni, ha a német gyár megáll. Nincs raktározás, a raktárak maguk a szállító eszközök. Szóval sajna ott sem az emberek miatt történik a leállás. Mindettől függetlenül nincs épeszű munkás aki azért tüntet hogy többet dolgozzon! TGM valahogy úgy fogalmazta meg, hogy előtte ismeretlen oknál fogva vannak olyan emberek akik azt követelik, hogy még gyalázatosabban zsákmányolják ki, mint ahogy ezt eddig tették. Te úgy látszik ezek közé tartozol:)
Marx értéktöbblet elmélete bárki számára hozzáférhető, és azért mert nálunk száműzték, bizony a nyugati egyetemeken tanítják, mert megállja a helyét és a tőke működését senki nem tudta leírni pontosabban. Marika nélkül nincs végtermék:) Még akkor sem, ha csak a gombot nyomogatja. Van egy csoda szép autód, csak éppen nincs benne akksi. Tudod használni? Így akár 100 milliót is érhet az autód de addig amíg nem tudod rendeltetésszerűen használni, addig bizony egy fityinget sem. Tudod a Csendes Óceán egyik szigetcsoportján kövekkel fizetnek. Lehet Neked több szekér dollárod is, de ott semmit nem fogsz érte kapni. Magyarul mindennek annyi az értéke, amit hajlandóak érte megadni. Semmi bajod nem lesz ha elolvasod Marx műveit és megérted. Lehetsz Te utána is olyan aki nem fogadja el a tanait, de legalább felkészülten tudsz vitatkozni:) Egy valamit viszont nem tehetsz meg! A többi munkavállaló kárára bármit is tenni. Tudod a munkásmozgalom hajnalán az első sztrájkok idején nagyon rosszul jártak a sztrájktörők. Ez tőlünk boldogabb országokban ma is így van. Bár nem hiszem, hogy volna olyan munkás a nyugati világban aki szó nélkül belemenne abba, hogy szerzett jogait csorbítsák. Nem vágom, miért nem lehet megérteni, hogy ez a törvény csak a munkáltató részére előnyös. Így is nagyobb az érdekérvényesítő képessége ahogy azt már írtam. Nem tudom ki hogy van vele, én mindig a gyengébbek oldalán állok!:)
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2018.12.02. 02:18:25

@camilló:
Figyelj, te valami olvasni nem tudó hülye vagy?

"Hiába mondod azt, hogy ez semmi nem törvény, mert ez bizony hatályos törvény!:)"
IGEN BAZMEG, OKÉ. DE MILYEN TÖRVÉNY AZ, HOGY EZT KELL CSINÁLNI, KIVÉVE, HA NEM AKARJÁTOK, MERT AKKOR LEHET MÁST IS?
Persze hogy voltak üzemleállások, ahol a technológia megengedte, vagy egyenesen megkövetelte, akkor az egész üzem megállt, karbantartásra, de nem azért, hogy a dolgozók el tudjanak menni szabadságra. Ez csak a nyugaton volt és van. -
NA AZT HISZEM, HOGY ITT HAGYJUK ABBA. MONDOM, HOGY EZ LÉTEZŐ DOLOG VOLT, NAGYON SOK GYÁR CSINÁLT NYÁRI LEÁLLÁST, ÉS AKKOR ADTÁK KI A SZABADSÁGOKAT. NÉZZ UTÁNA.

"Mindettől függetlenül nincs épeszű munkás aki azért tüntet hogy többet dolgozzon! "
NYILVÁN AKKOR ÚGY KELL LASSZÓVAL FOGNI AZ EMBEREKET AKIK DOLGOZNAK OLYAN HELYEN AHOL TÚLÓRÁZNI KELL. OSTOBASÁG AMIT BESZÉLSZ. HA AZ ÓTABÉREM SZÁZ FORINT, ÉS BÍROM, AKKOR MIÉRT NE KERESSEK MEG EZRET EGY NAP.

"Marika nélkül nincs végtermék:) "
Na, te meg Marx is hülyék vagytok mint a segg. AKkor csináljon Marika magában végterméket, és nem kell neki se a gép, se én a nagy csúnya tőkés. Bazmeg, komolyan hiszel abban, hogy ha téged leültetnek a moziba a gép mellé, akkor ott te termeled az értéket, nem a film? Nem a vetítőgép, hanem miattad mennek be az emberek?
"Nem vágom, miért nem lehet megérteni, hogy ez a törvény csak a munkáltató részére előnyös"
Miért nem érted, hogy nem igaz? Én anno 2 munkahelyen dolgoztam. Ez elvileg törvénytelen. Kellett a pénz, bevállaltam. Ott vertelek volna agyon, ha odajössz, hogy ezt nem lehet.

A gyengébbek oldalán pedig csak szellemileg állsz, az a helyzet. Marx haverodnak a szájába szart az élet, nem vetted észre?
Válasz erre 

camilló 2018.12.02. 08:15:26

@teéjesenmindegy: Szitkokkal azok szoktak érvelni, akiknek nincsenek érvei. Minősítheted a törvényt az akkor is törvény marad. Nyilván oka van annak, hogy tesznek kivételeket. A szabadságolásra vonatkozó törvényt pártunk és kormányunk hozta, így őket minősíted!:) A túlóra LEHETŐSÉGÉVEL nincs baj! Azzal van a baj, hogy a törvényt úgy hozzák meg, hogy a munkavállalót még kiszolgáltatottabb helyzetbe hozza. A szakszervezeteknek van konstruktív javaslatuk, de az bizony erősen korlátozza a munkaadók lehetőségeit és ez így helyes, mert a munkavállaló mindig a gyengébb pozícióban van. Hogy mi volt a létező lehet már csak azért is tudom, mert benne éltem. Még a bányászoknál sem fordult elő olyan, hogy nyáron tömegesen küldték szabadságra az embereket. Jó ha tudod,. hogy ha egy nagyüzem megáll karbantartásra, akkor komoly külső munkaerő is megjelenik a gyárban. Ez nyilván nem vonatkozik egy összeszerelő üzemre, ami inkább jellemző a mai magyar iparra. Még egyszer mondom, nálunk nem a szabadságolások miatt állt le egy üzem, ha leállt, vagy csak csökkentette a termelését. Nyugaton más a helyzet. Ha Marika nem nyomkodja a gombot akkor nézegetheted a gépedet!:) A tőkés rendszerben a termelőeszközök tulajdona és az így előállított értéktöbblet ELOSZTÁSA az ami igazságtalan. Pontosan a Marika példájából kiindulva. Van egy szép magyar mondás. Ha a paraszt nem szarik, a városi nem eszik. Nos ez a valós helyzet. Egymásrautaltság van, ha tetszik, ha nem.
Nem, nem törvénytelen két munkahelyen dolgozni! Az a törvénytelen, ha nem adózol, csak teszem azt az egyik munkahelyeden szerzett jövedelmed után. Értsd meg, hogy ha lehetőség van a túlórára azzal nincs baj, de a lehetőséget úgy adják meg, hogy a munkavállalót ne lehessen rákényszeríteni a túlórázásra. Ennek a törvénynek ez a hibája. Ne menjünk bele, hogy ki kit verne meg...:) Tudod a 2008-as válság amikor kitört a megtestesült kapitalizmus (a FED elnöke) jelentette ki, hogy a piac nem mindenható és szükség van a szabályozására. Ezzel Marx elméletét támasztotta alá. Hogy mennyire szart a marxi gazdaság elmélet szájába az élet annak ékes példája, hogy ugyan csak 2008-ban a Marx műveit gondozó alapítványnak több ezres példányszámban kellett kinyomtatni A tőke című művet. Ha olvastad volna nem beszélnél blődséget. Csak biztatni tudlak az elolvasására, mert így nem tudsz érvelni.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard