Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Magyarország már rég nem azt figyeli, hogyan védekeznek az osztrákok a járvány ellen

Magyarország már rég nem azt figyeli, hogyan védekeznek az osztrákok a járvány ellen

Már hónapok óta nem hallottuk arról nyilatkozni a kormány illetékeseit, hogy Magyarország az osztrák mintát követné a koronavírus-járvány elleni védekezés során. Pedig még tavaly év végén maga Orbán Viktor nyilatkozta azt, hogy a kormány az ausztriai sorvezetőt használja saját stratégiájának kidolgozásához, ám azóta beindult a vakcinaháború, ami átírta az eredeti elképzeléseket. Most sokkal inkább Szerbia a minta, ahol kis túlzással minden szembe jövő embert beoltottak, egy ideig még a külföldről érkezőket is.

index_199.jpg

Fotó: index.hu

Nem csökken az új fertőzöttek száma Ausztriában, és leterheltek a kórházak intenzív osztályai. Emiatt az osztrák kormány a tartományi vezetőkkel közösen úgy döntött, hogy az ország keleti régiójában április 18-ig meghosszabbítják az április elsején bevezetett járványügyi korlátozásokat. Ez azt jelenti, hogy marad a szigorú kijárási korlátozás, az iskolákban továbbra is távoktatás zajlik, és zárva maradnak a nem alapellátási cikkeket árusító üzletek. Ebből is látszik, hogy a sógorok inkább a fertőzési és halálozási adatok fényében döntenek a korlátozásokról, a beoltottak száma egyelőre másodlagos tényező számukra.

Az osztrák sorvezetőt egyébként már a járvány második hullámának közepén elhagyta a magyar kormány, pedig lett volna mit tanulni a nyugati szomszédoktól. Tavaly novemberben még úgy nyilatkozott Orbán Viktor: „A tapasztalatok azt mutatják Magyarország 5-7 nap késéssel követi Ausztriát. Ha így lesz, és eddig így volt, akkor december közepéig a kórházaink elérik teljesítőképességük határát.” Más kérdés ugyanakkor, hogy a második hullám kibontakozásának kezdetén miért éppen Ausztria szolgált Magyarország laboratóriumának? Nyilvánvalóan nem azért, mert a kormányfő állítása szerint 5-7 nappal előttünk jártak a járvány terjedésében.

Aztán egyértelmű vált számára, hogy azt osztrák minta követése számára nem hoz túl sok politikai hasznot, ezért keresett egy másik viszonyítási pontot.

Az ok inkább az volt, hogy olyan viszonyítási pontot találjon, amely egyrészt jelzi az ország gazdasági fejlettségét, másrészt azt a látszatot keltse, hogy a járvány nyugatról kelet felé terjed. Orbántól megszoktuk, hogy minden helyzetben igyekszik egy jókorát odasózni a nyugati demokráciáknak, ugyanakkor sokkal elnézőbb a keleti despotikus rendszerekkel. Találhatott volna délen vagy keleten is olyan országokat, melyek gazdasági ereje és lakossága hasonlítható a miénkhez, de ő akkor mégis úgy látta jónak, hogy figyelő szemeit Bécsre veti. Aztán egyértelmű vált számára, hogy azt osztrák minta követése számára nem hoz túl sok politikai hasznot, ezért keresett egy másik viszonyítási pontot.

Ez pedig a beoltottak számának alakulása, ami leginkább a világban elérhető vakcinák beszerzésének ütemétől függ. Ebben a versenyfutásban Szerbia – főleg a kínai vakcinák tömeges beszerzésének köszönhetően – komoly előnyre tett szert, ezért Orbán számára követendő példává vált. Amíg az osztrákok még csak most tárgyalnak az orosz oltóanyag beszerzéséről, és engedélyeztetéséről, addig a magyarok és a szerbek nem ilyen válogatósok, vagyis lényegében minden elérhető vakcinára bejelentik az igényüket.

Déli szomszédunk megközelítése tehát sokkal jobban tetszik Orbán Viktornak, mint a nyugati sógoroké. Ennek lényege, hogy a korlátozó intézkedésekről fokozatosan tegyük át a biztonság zálogát az oltakozásra. Vagyis, egy bizonyos idő után nem a kórházban lévők száma lesz a meghatározó a kormányzati intézkedések indoklásában, hanem a beoltottak aránya. Pedig számos példa igazolja, hogy csak a két tényező párhuzamossága szoríthatja vissza érdemben a vírus terjedését, ha az egyiket a másik kárára helyezzük előtérbe, akkor egy lépést teszünk előre, egyet pedig hátra.

24_hu_124.jpg

Fotó: 24.hu

Erre nem csak a külföldi példák, de a magyar járványügyi szakemberek is folyamatosan figyelmeztetnek, de a kormány mégis ragaszkodik az általa kigondolt nyitási terv végrehajtásához. Most, hogy a beoltottak száma meghaladta a három milliót, valószínűleg néhány napon belül újabb enyhítések jönnek, így például megnyithatnak a vendéglátó helyek teraszai, esetleg kinyithat néhány intézmény, melyek tavaly november óta zárva voltak. Ez persze fontos gesztus a bezártságtól szenvedő magyarok felé, és a gazdasági károkat is enyhítheti némileg, de komoly egészségügyi kockázatot rejt magában. Mert, ahogy egy dakota bölcsesség tartja: „Nem lehet egyszerre nyilazni, pipázni és lovagolni.”

151 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Magyarország már rég nem azt figyeli, hogyan védekeznek az osztrákok a járvány ellen Tovább
Facebook Tetszik
0
151 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9616500882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (151)
Az utolsó 100 komment:

gigabursch 2021.04.14. 15:33:10

@white999:
Brazília elég nagy.
Egyik része erősen párás, a másik fele még baromira nem.
Mielőtt válaszolnék, meghagyom hogy gondolkodj és utánajárj, hol megy a covid, hol még hírből sem ismerik.
Válasz erre 

kunzoo 2021.04.14. 15:35:20

@white999:
A felméréseknek nem hiszek. Korábban azt mondták a szakemberek hogy nem túl mutagén. A németek ugyanannak az oltóanyagnak a felhasználasát hol 65 év felett, hol 60 ev alatt tiltotta meg.
Nyáron szerintem a felületek szerepe arányaiban megnő, izzadt tenyérrel kenünk össze mindent, izzad mindenünk. Aztán az arcodhoz nyúlsz hogy kitöröld az izzadtságot.
Válasz erre 

gigabursch 2021.04.14. 15:37:05

@Emmett Brown:
Hiteles? Közvélemény kutatás?
Nooooormális?
Válasz erre 

kunzoo 2021.04.14. 15:42:33

@ulpius66:
Ez nem erről szól. Aki huszonéves, ott a halálozás a töredéket mutatja az idősekhez képest. Az oltás halálozasi kockázata már összemérhető a korcsoportjában a covid halállal. Főleg a lányok tűnődhetnek el rajta. Azert csak csak látni vélik az összefüggész az astra oltás és néhány nő halála között.
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 15:49:55

@gigabursch:

Én csak abban a közvélemény-kutatásban hiszek, amit magam hamisítok!
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.14. 16:00:32

@gigabursch: Akkor ezek szerint Izrealben, ahol aztán kurva meleg van és sok UV, csak azért költöttek el egy rakás pénzt vakcinára, mert a zsidók hülyék és amúgy is imádják szórni a pénzt. Errõl közismertek. Ja bocs, nem is...
Válasz erre 

kunzoo 2021.04.14. 16:08:23

@midnight coder:
Erre a kerdésre akkor tudnánk a válasz ha megvannak Jordánia adatai.
Izrael sok pénzt keres a Szentföldre látogató turistákból, aki turizmust akar bizalmat kell ébresztenie. Lesz ott még vakcinaturizmus is.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.04.14. 16:28:13

@gigabursch: akkor nagy szarban vagyunk, mert a kormányzás évek óta közvéleménykutatásokon alapul :)
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 16:42:17

@gigabursch: A világ összes országában fertőz és minden földrészen jelen van még Arktiszon és az Antarktiszon is. Van hideg meleg napsütött kicsi nagy országban. Kb mindegy. Nem arról van szó, hogy az uv ben terjed ha jól figyelnél. Pusztán attól, hogy nyár van még nem minden társas érintkezés zajlik fényes nappal 6-9 közötti uv sugárzás mellett a tűző napon. A moziban és plázában meg kurvára mindegy, hogy nyár van vagy tél. Közel azonos a hőfok a páratartalom és az ember szám is. Azt hittem ezeket annyira nem nehéz belátni de tévedtem. Mivel minden dolog növelheti és csökkentheti a fertőzést, természetes a nyár az uv és a több szabadban töltött idő ebben szerepet fog játszani de önmagában azt várni, hogy ettől eltűnik a járvány dőreség. Vagy akkor most azt állítod, hogy Brazíliának mivel kurva nagy csak az őserdei nem napsütötte részein terjed, mert akkor eldobom a gépszíjt? Vagy a közismerten hideg szeles esős Mexikóban ahol a napot sose látni, csak viccelnek a becslések szerinti 300.000 halottal?
Válasz erre 

gigabursch 2021.04.14. 16:55:48

@white999:
Olvasd végig az összes fejezetet és tisztában leszel kb. mindennel.
kuruc.info/r/9/226877/
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 16:55:52

@ulpius66: A tüncike az olyan buzis de ha neked ilyen az irányultságod engem nem zavar. Kérdésedre válaszolva én kifejezetten támogattam volna egy időben meghozott két hetes zárást. Azért nehéz az Orbán kormányra jót mondani, mert gyakorlatilag tényleg kevés kivételtől eltekintve minden elkúrnak amihez nyúlnak. Rossz szerkezetű gazdasági csomag eredménye, hogy ágazatokat és az embereket nem mentette meg ennek ellenére csúcs eladósodáshoz vezetett. Nagyon hülyének kellene lenni bárkinek aki odakerül, hogy ezt a páratlan bravúrt ráadásul csúcshalálozás mellett elkövesse. Hogy neked is dobja valami csontot a vakcinabeszerzés az összes szarsága ellenér jobb mint máshol, kár, hogy ez a többi dolog miatt nem sok mindenre lesz jó, mert gyakorlatilag az egy-két hónap előny amit nyertünk vele az nem jelentkezik sem megmentet emberekben sem gazdasági csodában. Nyár végére minden európai ország ugyanott fog tartani csak nálunk többszörös halottal.
Válasz erre 

gigabursch 2021.04.14. 16:57:25

@Emmett Brown:
Melyik? Az összes.
Mikor? Mindig.
Hol? Mindenhol.
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 16:58:13

@gigabursch: Bocs kuruc infót nem olvasok. Az ember legyen hű az elveihez de ha ez vigasztal az ellenkező szélsőség sem érdekel.
Válasz erre 

gigabursch 2021.04.14. 16:58:30

@midnight coder:
Nem. Ők sem hülyék.
Válasz erre 

Emmett Brown 2021.04.14. 17:06:16

@gigabursch: ja, ehhez képest van nálunk a heti 4 fókuszcsoportos elemzés, amin keresztül finomhangolják a döntéseket. Ez nem kormányzás.
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 17:12:52

@ulpius66: index.hu/belfold/2021/04/14/orban-viktor-bejelentes-oktatas/

Na látod a büdös tahó tud jó döntést is hozni, csak az a baj, hogy ez már hetekkel ezelőtt borítékolható volt. Mondjuk egy közepesen értelmes nagycsoportosnak eszébe se jutott volna amiket most szépen lassan visszavon. Biztató, hogy nem fullban nyomja a kretént, hanem csak simán egy ökör.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.14. 17:22:50

@white999: Ja. Az oktatásban pont azt a két dolgot nyitotta ki az istennek a barma, amit nem lett volna szabad. Mert a felsõ tagozatosok, vagy pláne a gimnazisták, egyetemisták már be tudják esetleg tartani a távoltartási szabályokat, de pont a kicsik kurvára nem.
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 17:23:01

"Orbán bejelentése: Április 19-én csak az óvodák és az alsó tagozatok nyitnak, a felsősök május 10-én kezdenek"

"A 3,5 milliomodik beoltott után kinyithatnak a teraszok, vagyis várhatóan a jövő hét második felében."

BÁRMIBE LE MEREM FOGADNI, MOST EZ LESZ A BAJ!

MÉRT ÍGY CSINÁLTA AZ ORBÁN, ÉS MÉRT NEM FORDÍTVA!
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 17:23:02

@ulpius66: index.hu/belfold/2021/04/14/koronavirus-kormany-lelegeztetogep-raktarozas/

Kicsit bizonytalan vagyok, hogy ezt most a dicsérendő kategória vagy az elkúrták.
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 17:24:03

@midnight coder:

Fél perccel megelőztél!

Én előre megmondtam, hogy most ez lesz a baj, hogy mért így!
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 17:27:05

@ulpius66: Most már csak az alsósok szülei hallhatnak meg. Az is valami de ott messze gyerekek olthatósága. Talán itt van az a kockázati határ amit esetleg muszáj bevállalni. Persze a legjobb egy teljesen eltűnt fertőzés mellett visszaküldeni Őket de az a hajó már elment.
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 17:31:37

@white999: "Most már csak az alsósok szülei hallhatnak meg."

Figyusz!

Nem a tanárok miatt ment eddig a ballibsi hőbörgés?
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.14. 17:32:32

@ulpius66: A faszság az faszság, márpedig ez az. És nem azért mert Orbán csinálja, hanem azért mert az.
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 17:33:39

@midnight coder: Középiskolások értelmi képességük alapján már be tudnák tartani de fizikai korlátok még mindig ott vannak. Viszont ők már tudnak tanulni otthonról a kicsik meg nem. Sajna ez se jó megoldás de itt már olyan nincs. A fő gond, hogy Szlovénia 3 halottnál nyitotta az iskolákat és nem 300-nál. Itt idén nem lesz ennyi még év végére se.
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 17:35:48

@midnight coder: "A faszság az faszság, márpedig ez az. És nem azért mert Orbán csinálja, hanem azért mert az."

AZ HOGY MI A FASZSÁG, AZT TERMÉSZETESEN TE DÖNTÖD EL!
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 17:36:46

@ulpius66: Nem. A tanárok, szülők és gyerekek miatt. Jobboldali kommunikáció próbálta erre leszűkíteni, miután előkészítette a terepet a tanárok megutáltatásával. Csökött agyúaknál működik is a módszer.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.14. 17:38:24

@ulpius66: "Nem a tanárok miatt ment eddig a ballibsi hőbörgés? "
A tanárok nagy része már be van oltva. Persze jó néhány nem, Pl. az aki mondjuk két hónapja kapták el a vírust, ezért csak egy hónap múlva kaphatnak vakcinát. Ezzel az a veszély elmúlt, hogy jövõre közmunkásokat kelljen kivezényelni az általános iskolákba tanítani, mert hogy az általános iskolákban legalábbis a pedagógusok nagy része bõven 50+-os, mert hogy épeszű fiatal nem marad azon a pályán. De ettől a gyerekek tovább fertőznek. És míg az eredeti COVID nem nagyon terjedt a gyerekek között, a most elterjedt mutációk már igen.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.04.14. 17:41:12

@midnight coder:
A gyerekek is egyre veszélyeztetettebbek, már komolyan számításba kell venni ezt is.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.14. 17:41:48

@ulpius66: A józan ész dönti el. Ami az agyhalott orbán-fanokban pont annyira nincs meg mint a lelkes ballib hívõkben. Az egyik csapat ha Orbán A-t mond akkor õk automatikusan B-t mondanak, és Orbán simán kiirthatná az összeset ha megtiltaná a kútba ugrást, a másik pedig azt is tapsikolva fogadná ha Orbán elrendelné hogy minden nap embert áldozzanak a Kossuth téren. Mind a két csapat agyhalott.
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 17:49:32

Itten minden is szar, Orbán mindent is rosszul csinál!

A VILÁG LEGÉLHETETLENEBB ORSZÁGA MAGYARORSZÁG!
Válasz erre 

gmihaly621 2021.04.14. 17:50:44

Hülyegyerek Frédi internáci hülyeelvtárs, mit bezzegezed te is Habsburg-Hitlerországot?
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.04.14. 17:51:26

@midnight coder:
Kicsit komikus, ha az agyhalottnak mondod, hogy agyhalott.
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 18:00:13

@ulpius66: Szerintem ilyet senki nem állított. A legnagyobb kretén és legnagyobb rosszindulat mellett is valaki hibázik. Ezért én csak 99%-ban tartom szarnak, az 1% véletlenül jól sikerül ha nem figyel oda.
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 18:08:38

Optimális esetben akkor lenne ovi és alsós oktatás ha
1, Minden olyan tanár venne csak részt az oktatásban akinél kialakult a kellő védettség.
2, Azon szülők akik úgy gondolják, hogy saját és gyermekük egészsége érdekében nem akarják ezt megtenni azoknak ekkor se legyen kötelező iskolába oviba vinni a gyereket.
3, Őszre pedig egy lenyomott fertőzéssel lehetne nyitni.

Orbán lehet elkapta az utolsó pillanatban a kormányt, mert a legvadabb fideszes is elgondolkodik ha a gyereke szenved súlyos betegséget és/vagy a családja a gyerektől elkapva. Inkább az az elgondolkodtató, hogy sok ember ennyire fogalomtalan vagy elvakult hívő, hogy ennyire képtelen egy fokkal előrébb gondolkodni.
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 18:08:49

@white999:

REMÉLEM MÁR NEM MAGYARORSZÁGON ÉLSZ!
(avagy 99%-os szarban jó dagonyáznod?????
......szerintem 100%-ban jó dolog Magyarországon élni!)
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 18:11:19

@ulpius66: Ebben biztos voltam, nem leptél meg.
Válasz erre 

Sir Galahad 2021.04.14. 19:16:05

Én csak annyit akarok mondani, hogy Gendermatyi dögöljön meg.
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 19:38:29

@Sir Galahad: Biztosra mentél, még megtehetted a címlap előtt. Amúgy ezt vallási, politikai meggyőződéstől függetlenül itt mindenki így gondolja.
Válasz erre 

kunzoo 2021.04.14. 20:15:42

@white999:
Tegnap egy totál politikamentes hadtörténeti bloggerbe kötött bele, azt akarta teleszemetelni.
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 20:16:48

@white999:

Bocsika!

De én másképpen látom.

Szerintem ugyan Berendel egy vadbarom, DE TŐLE SOKKAL, DE SOKKAL NAGYOBB BARMOK AZOK A BLOGGEREK, AKIK HAGYJÁK, HOGY TELESZARJA A BLOGJUKAT!!!!!!
( a bloggerek kb. 90%-a kibassza, mint a macskát szarni, de néhány idióta hagyja, hogy telefossa blogjukat....)
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.14. 20:55:35

Hurrá!

Orbán Viktor bejelentette, hogy 3,5 millió beoltottnál nyithatnak a teraszok, és eltörlik a "terasz-díjat" is!

"„A kormány megint az önkormányzatoktól vesz el pénzt azzal, hogy ingyenessé teszi a teraszok bérleti díját” – nyilatkozta a Hírklikknek Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere.

"A Fővárosi Önkormányzat február 8-án jelentette be a maga újraindítási csomagját, többek között a teraszok bérleti díjának elengedését. Örülünk, hogy ma, április 14-én ezt Orbán Viktor miniszterelnök is megtette – fogalmaz Facebook-bejegyzésében a főpolgármester."

EZ A NÍDERMÜLLER NORMÁLIS?????????????????
Válasz erre 

HaD 2021.04.14. 20:59:36

A cikkíró a felszínt karcolgatja ami ennek a bünözö bandának az elöre kiterveltségét illeti. A "magyar néplelket" jól ismerö agitpropos és az un rendszerváltást elökészítö un. tanácsadók állnak a háttérben. Ezek a gyurcsányorbán-félék egy adott Mo.-ot kifosztó banda sormintáját követik. Az ilyen orbánc félék "csak" frontemberek...erre lettek kiképezve(bibó és más mszmp-s keltetö)...nyílván zsarolhatók is(lásd pl az alkotmányíró szájert). gyurcsány pl. a provokátor és a "rosszfiú" akire lehet mutogatni...torgyáncsurkavona szimplán a csöcselék összeszedésre majd leszedálásár lettek kitalálva...nem túl kompliált manipulációs módszerek....de müködnek és nem csak Mo.-on ,de itt sajátosan. A magyarok alapvetöen széthúzásra és kivagyiságra hajlamosak...ezért is döl mindenhonnan a vetélkedök minden formában a sportsiker propaganda...az osztrák minta példa csakis annak az irányvonalnak a része hogy a magyarokkal megetetik hogy ök már az osztrákokhoz mérhetök...és csak kicsi...pl. egy hétnyi idö a különbség....a somogybasznádi Bélus meg ezt benyalja...mint ahogyan a 10 ötéves terv leendö sikereit is benyalatták a szülökkel nagyszülökkel...ami siker aztán soha nem jött el persze...a budapesti faszacsávóknek meg dagadhat a keble hogy mi már minnyárt utólérjük söt biztosan le is hagyjuk a tetves labancokat...mindeközben a tetves labancok szekerét(is) tolja ez a bünbanda...:):)
Válasz erre 

HaD 2021.04.14. 21:05:34

...minden megnyílvánulás ami a járványkezelést illeti csakis a zavarkeltést a "csürhe" riogatását szolgálja....sima hatalmi játszma hülyegyerekeknek....az inasok az asszonyság az osztráklabor mind mind gumicsont,amire aztán lehet ugrani és azt hogy emberek tömegeit teszik el gondatlanul de inkább elöre megfontoltan lábalól és tömegeket nyomorítanak meg anyagilag arról el lehet felejtkezni eközben...az ilyen blogok is erre valók cimbik....gondolom a kommentelök egy része a fizuját is ezért kapja;)
Válasz erre 

kunzoo 2021.04.14. 21:29:28

@andras_22:
Hát megjöttél? Szövegek értelmezése megy? Mert ebből tegnap megbuktál.
Válasz erre 

gigabursch 2021.04.14. 21:59:33

@white999:
Ez a cikksorozat pont nem az a témakör.
Egy belalapozást szerintem megérdemel.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.14. 22:08:28

Pedó Matyi el lett takarítva? Kellemes meglepetés.
Válasz erre 

white999 2021.04.14. 22:31:00

@HaD: Azon már elgondolkodtam, hogy Orbán úgy 11 éve nem válaszol kérdésekre csak és kizárólag az van és létezik amit Ő akar tematizálni. Viszont Ő heti nap rendszerességgel megszólal és mondja a hülyeségeit. Reklámszakma nem ismer olyat, hogy jó reklám vagy rossz. Az lényeg, hogy ismert legyen a termék. A Kesmás sajtón kívül mindenki megpróbál úgy viselkedni mintha ez egy normális ország lenne. Pedig a sajtó nem arra lenne, hogy csak és kizárólag az ő gondolatait népszerűsítése. Már régen ignorálni kellene minden megszólalását és magát az embert. Ha esetleg válaszolna akkor esetleg lehetne idézni tőle de addig nem. Hagy mondja el a Kossuth rádióban az öregasszonyoknak amit gondol. Sok embert nem ér el vele de azzal, hogy állandóan idézik tökre úgy néz ki mint ha fontos dolgokat mondana ez az ember. Pedig nem. Egyúttal az ellenzéknek sem kellene vele foglalkozni, mert így mindig olyan mint ha csak rá reflektálnának és ez így is van.
Válasz erre 

bóvli ország jobban teljesít 2021.04.15. 00:27:14

@ulpius66:

ELKÚRTUK. Nem kicsit, nagyon.

Európában ilyen böszme járványkezelést még ország nem csinált mint mi. Nem csináltunk mást az elmúlt egy évben mint hazudtunk reggel, délben, este. Közben meg az Adriára jártunk luxus jachtolni, Svájcba a bankszámláinkat ellenőrizni, a Felcsút meccseire meg villogtatni magunkat. És közben meg egy oltást se tudunk beadni ebben a kurva NER országban!

Nem tudtok mondani olyan járványkezelési intézkedést, amire büszkék lehetünk. És használt volna. Rajtunk kívül. Azon kívül, hogy belőlem és a gázszerelőmből multimilliárdost csináltunk. Ha el kell számolni a ránk szavazóknak, hogy miért nem ők kapták az EU milliárdokat, miért mi, akkor mit mondunk?

Nincs tovább gyerekek, ennyi a tudásunk.
Amit össze lehetett hazudni az orosz meg kínai vakcinákról az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban lehetett tartani, hogy miféle oltásra készülünk az EU vakcinák helyett, azt megtettük. Úgy őriztük a titkot, nehogy kiderüljön, miután minket Pfizerral már rég beoltottak.

Ha őszinte vagyok hozzátok, akkor azt se tudom megmondani, hogy miből vannak ezek az orosz meg kínai szerek. Meg mire jók. Csak azt tudom, hogy mennyit kaptam értük. Meg azt, hogy ha kényszerrel is, de be kell oltani a magyarokba az összes orosz meg kínai ampullát. De legalábbis a kétmillió hívőnkbe. Ha kell 10-szer is, hogy egyszer végre legyen hatása. Akkor talán az isteni gondviselés meg az EU még nem elzárt pénzcsapjai megmentenek minket. Különben bukunk és mehetünk a börtönbe. És akkor ott ki kellene tanulnunk valami szakmát. És dolgoznunk kellene! Hát csinált már valaki közületek ilyet?

Gyerekek. Nem vagytok tökéletesek. Egyáltalán nem. Nem is lesztek. Nem tudom nektek azt mondani, hogy minden rendben lesz veletek, ha bukjuk a válaszást. Azt tudom nektek mondani, amit mondtam az utolsó 30 évben. Hogy ami tisztességgel megcsinálható, az nem a mi terepünk. Mi az energiáinkat nem arra fordítjuk, hogy egymással szarakodjunk, mert nincsenek külön érdekek, csak az enyéim.

És akarok most egyetlenegyszer mondani nektek három percet. Ezt legfeljebb még egyszer fogom elmondani nektek, mielőtt végleg elrepülök Moszkvába. Fantasztikus dolog hülyéket irányítani. Fantasztikus. Fantasztikus egy országnyi hülyét az orránál fogva vezetni. Az utolsó 30 évet azért tudtam én személy szerint csinálni, mert egy dolog ambicionált és egy dolog fűtött: visszaadni magamnak mindazt ami nekem jár. Hogy nem kell beszarni az EU-tól, meg a Néppárttól és tanulja most már meg magát a világ nem ő hozzájuk mérni, hanem énhozzám. Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni. Nagy dolog volt. Imádom. Folytatom.

Kell-e még mondanom valamit Vladimir?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.15. 06:21:56

Pedó Matyi munkája megint ment a szemétbe.
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.15. 07:25:47

Megint itt van matyi néni. Pedig nincs is kinn a címlapon.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.15. 07:51:06

@midnight coder:

Nem állt fel a farka, ne tudott seggtáncba menni a Soros-néptánc szakkörbe.
Válasz erre 

konrada 2021.04.15. 09:02:53

@MAXVAL birсaman közíró: Ő türelmes, ráér 2 kezelés között, és tudja, a bekattanttal szimbiózisban vannak, és ezért - ha az már nem kíváncsi az ellenérvekre: mert ugyanazokat pufogtatják már - akkor elengedi matyit, hogy azért lássák, a leglátogatottabb blog az övé 2-3 ezer beírással (+kattintgatásokkal)...
Válasz erre 

konrada 2021.04.15. 09:09:46

...mondjuk azért tetszik, amikor beteszik a pedagógus szakszervezet felmérését, hogy akarnak-e a tanárok naponta bejárni az iskolába a hülye gyerekek közé, ahelyett hogy otthon vakargatnák a töküket anélkül, hogy a szünetekben vándorolni kéne a termek és tanárik között, a lyukasórákban ügyelni a leghülyébbekre, silabizálni a dolgozatokban az olvashatatlan írásokat, és persze elviselni-kezelni a renitens gyerekeket élőben - ahelyett, hogy egy kattintással levenné a hangjukat...

...szvsz. a covid nélkül is ugyanez az az arány jönne le a részvételi kontra távolléti oktatás támogatásával kapcsolatban körükben.;))
Válasz erre 

Sir Gombóc 2021.04.15. 09:16:15

@ulpius66: már megint hazudozol, te görény?
Válasz erre 

HaD 2021.04.15. 10:21:05

@white999: Nagyjából igy van...mondjuk olyan mint ellenzék nem létezik...többnyire kreálmányok és kizárólag egy valódi ellenzék kialakulásának lehetöségét csökkentik....sikerrel(lásd gyurcsány és bandája szerepkörét:))...a legszomorúbb h mindeközben amíg ilyen nyomkövetö üzemmódban müködtetik a magyar közvéleményt addig olyan "apróságok" mellett lehet elmenni hogy egy tragikus járványkezelést hogyan tolnak le a nép torkán avagy miközben ég el azembik pénze addig 3 milliárddal mentik a vöm uramat aki elötte kizsbelt a cégéböl majd ugyanennyi osztalékot(ezért talán még Zimbabweben is megbukna a kurmány de nálunk nem is téma)...vagy mindeközben motoros pályát építenek bivalybasznádra(aki járt már Hajdúnánáson tudja miröl beszélek:))...bocs helyiek:):)) de közben a covid osztályokon melózók rendes mentesítése szinte nulla...
Válasz erre 

HaD 2021.04.15. 10:36:14

itt van pl ez a kínai vakcina ....mi sem példázza jobban kis hazánk viszonyait:( egy krva szó nem hangzik el arról hogy vki feljelentést tenne ez ellen a bünbanda ellen....mondjuk ott kellene kezdeni, hogy az OGYÈI illetékes munkatársát feljelenteni aki aszonta hogy tuti ez a cucc...egy normál országban egy ilyen perben kiderülne hogy ki és mire utasította öt/ öket....itt meg sem fordul senki fejében hogy húbmeg akkor mit vett x y egy rakat zs-ért és az azon túl hogy a mellékhatásai sem ismertek még szrra se jók...miközben rendkívüli állapot hogy ezt az 1g-t idézzem "háborús" helyzet van...na egy háborúban az ilyenek statáriális bíróság ítélné halálra...pofájuk az van hozzá az biztos ,mert egy ilyen eljárás ellenük eleve kizárt az emút 10 remek berendezkedésük miatt:(
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 11:47:15

„Az elhízásban Magyarország Európa-bajnok, a világon is a kétes dicsőségű negyedik helyet szerezzük meg. A sok elhízott és a sok halott között egyértelmű a kapcsolat, hisz kétszer olyan gyakran kerülnek lélegeztetőgépre és harmadannyival többen halnak meg a túlsúlyosak közül, mint az elhízással nem küzdők közül.”

ORBÁN A HIBÁS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 11:48:43

AUSZTRIA PL. EURÓPA LEGSOVÁNYABB ORSZÁGA, OTT AZÉRT HALNAK MEG KEVESEN A KORONAVÍRUSBA!
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 11:51:47

Az Orbán-kormány kiváló járványkezelésének köszönhetően az EU-27 országok közül Magyarországon nyithatnak először az iskolák, szórakozóhelyek, és lehet rendezvényeket szervezni!

KÖSZÖNJÜK ORBÁN VIKTOR!!!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 11:53:35

Magyarországon a bizonyítottan gyógyultakkal együtt már több, mint 3,5 millióan megkapták a védettségi kártyájukat!

EBBEN IS A LEGJOBBAK VAGYUNK!

KÖSZÖNJÜK ORBÁN VIKTOR!!!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 11:55:04

AMI SIKER AZ ORBÁN KORMÁNYNAK, AZ HATALMAS KUDARC AZ ELLENZÉKNEK!
(EZÉRT ENNYIRE FRUSZTRÁLTAK A BALLIBSIK......)
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 11:56:59

Több pénzt a sportra (több tao-t) és akkor nem lesz ennyi elhízott ember Magyarországon!
(akik ugye potenciális halottak, ha elkapják a koronavírust.......)

Hajrá Magyarország! Hajrá Magyarok!
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 11:58:30

Az Orbán-kormány eddigi legnagyobb hibája, hogy keveset költött a sportra!!!!!!

TÍZSZER ENNYIT KELLENE KÖLTENIE, ÉS AKKOR NEM LENNE ENNYI ELHÍZOTT EMBER MAGYARORSZÁGON!
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 12:02:43

Az Orbán-kormány másik nagy hibája, hogy keveset törődik, és kevés pénzzel támogatja a határon túli magyarokat!

Sokkal, de sokkal több pénzzel kell őket támogatni, hiszen sokkal sanyarúbb helyzetben élnek, mint a magyarországi magyarok!

.... és egyébként is 1 év múlva választások, és a határontúli magyarok a levél-szavazataikkal tudják meghálálni a velük való törődést!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 12:05:42

Az Orbán-kormány harmadik hibája, hogy nagyon "puha" az EU-vezetéssel szemben, illetve a Magyarországon lévő kamu-civil szervezetekkel szemben!

EZEKET A KAMU-CIVIL BALLIBSI SZERVEZETEKET MÁR RÉG KI KELLETT VOLNA BASZNI MAGYARORSZÁGRÓL!!!!!
(kb. úgy ahogy Putyin kibaszta őket Oroszországból.......)
Válasz erre 

ulpius66 2021.04.15. 12:07:19

Orbánnak mán rég meg kellett volna rendszabályozni a médiumokat!

Pl. rendkívül sok a ballibsi blog!
Válasz erre 

white999 2021.04.15. 13:09:39

hvg.hu/itthon/20210415_kormanyinfo

Akkor tapsoljuk meg Gulyást aki eldurrantott néhány humorbombát.
A keleti vakcinák jobbak mint a nyugatiak. Kész a csávó teljesen.
Válasz erre 

HaD 2021.04.15. 13:56:01

@ulpius66: értjük ám a szarkazmust a kommenteidben:):):)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.15. 14:18:00

@andras_24:

Megvolt a gyerekbaszás, s jössz munkába?
Válasz erre 

Halibuli 2021.04.15. 15:15:33

Én bízom a "kezdődő vágódisznóban".
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.15. 17:05:31

@andras_24:

Flúdolással próbálsz menekülni a börtön elől, gazember Pedó Matyi?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.15. 17:11:01

@andras_24:

Látom, Pedó Matyi, a délutáni műszak kemény. Marad majd időd meglátogani ÁVH-s anyádat szexuális célzattal?
Válasz erre 

midnight coder 2021.04.15. 17:19:14

@ulpius66: "TÍZSZER ENNYIT KELLENE KÖLTENIE, ÉS AKKOR NEM LENNE ENNYI ELHÍZOTT EMBER MAGYARORSZÁGON!"

Attól, hogy az agyhalott a TV elõtt a kanapén vedeli a sört és üvölti hogy huhaanyád, még nem fog lefogyni. Ahhoz, hogy az átlagpolgár sportoljon kerékpárutak kellenek, meg futópályák, esetleg a sportszerek áfájának 0-ra vitele, az edzõtermek támogatása, stb. Az élsportra kidobott milliárdok kidobott pénz. A pesti átlagpolgár nem fog heti szinten focizni, úszni, és általában semmilyen látványsportot művelni. Neki rendszeresen a futás, kerékpározás, gyúrás az ami elérhetõ. A legjobb a bicikli, mert azzal egy füst alatt a munkába járás is megoldható.
Válasz erre 

Billy Hill 2021.04.15. 17:35:47

@white999: "Pedig a sajtó nem arra lenne, hogy csak és kizárólag az ő gondolatait népszerűsítése." - Régóta mondom, hogy minden hétre be van tárazva valami gumicsont, amit bedobnak, és valamennyi médium és blogger agyatlanul bukik rá, az indexes fikamatyiktól az örömködő Vincékig mindenki... Még egy év a választásig, kell kb. 40-50 hülyeség, amit benyomnak, és indul is a gyömgytyúk... "Asszonyság", "inasok", csak ez alkalmas arra, hogy két hétre félrevezesse a közbeszédet. És van még ott, ahonnan ez jön...
Válasz erre 

Billy Hill 2021.04.15. 17:43:52

@andras_24: téged meg ki kérdezett, pöcsömöccse?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.15. 17:44:13

@midnight coder:

Szerintem a leghatásosabb a seggtánc egy Soros-romkocskmában.
Válasz erre 

Billy Hill 2021.04.15. 17:44:51

@andras_24: straight to the trash mutherfucker!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.15. 17:45:03

@Billy Hill:

Ennyit érnek a ballibák.
Válasz erre 

pragmatika 2021.04.15. 17:56:15

@andras_24:
Azért nekem gyanús vagy f.szikám. Mert ha igazán pofon akarnád b.szni a nácikat, akkor miért nem a jobboldali orgánumok blogjait támadod ?
Itt emberkedsz a Zindegszen, mintha ez lenne a világon az egyetlen orgánum.
Válasz erre 

Billy Hill 2021.04.15. 18:05:23

@pragmatika: Rogán seggéből lóg ki, tisztán jobber célokat szolgál.
Válasz erre 

pragmatika 2021.04.15. 18:06:15

@andras_24:

@andras_24:
Azért nekem gyanús vagy f.szikám. Mert ha igazán pofon akarnád b.szni a nácikat, akkor miért nem a jobboldali orgánumok blogjait támadod ?
Itt emberkedsz a Zindegszen, mintha ez lenne a világon az egyetlen orgánum.
Válasz erre 

pragmatika 2021.04.15. 18:16:12

@andras_24:

Azért nekem gyanús vagy f.szikám. Mert ha igazán pofon akarnád b.szni a nácikat, akkor miért nem a jobboldali orgánumok blogjait támadod ?
Itt emberkedsz a Zindegszen, mintha ez lenne a világon az egyetlen orgánum.
Válasz erre 

pragmatika 2021.04.15. 18:18:08

@andras_24:
Azért nekem gyanús vagy f.szikám. Mert ha igazán pofon akarnád b.szni a nácikat, akkor miért nem a jobboldali orgánumok blogjait támadod ?
Itt emberkedsz a Zindegszen, mintha ez lenne a világon az egyetlen orgánum.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.04.16. 07:05:32

@andras_24:
Figyú, a nácik mindig itt vannak, meg a csoda fidesz köcsögök. Arra jók, hogy lehessen látni, milyen retardált a jelenleg regnáló hatalom szavazóinak egy jelentős része. De amit te csinálsz az pont ugyanolyan, sőt egy ideje lemész az ő szintjük alá, pedig jobb vagy ennél, sokkal jobb. Nem mindenki ellenség aki beszól, vagy mint a viccben, aki szarik rád. Ott az a nyomoronc irritatív birka, de még ő is meg tud állni egy bizonyos vonalnál.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.16. 07:33:23

@BiG74 Bodri:

Pedó Matyi mindenképpen jobb nálunk a gyerekbaszásban, ez tény.
Válasz erre 

kunzoo 2021.04.16. 07:49:05

@BiG74 Bodri:
Nem igaz hogy emiatt akarja megakadályozni egy blogon a beszélgetést. Totál politikamentes blogon is belekötött egy nyelvtani kérdésbe leidiótázta a bloggert aztán a trágár stílusú hozzászólását törölték (de csak azt) és már jött is a percenkénti szemetelés.
Máskor egy napelemekkel kapcsolatos bejegyzésnék tette ugyanezt.
Egy darabig azt hittem ez valami sajátos ideológiai harc, de nem. Bármibe beleköt csak azért hogy utána szétverje a beszélgetést. A beszélgetés tönkretétele nem egy eszköz hanem maga a cél.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.04.16. 09:24:43

@kunzoo:
Én még más, nem politikai blogon nem találkoztam vele. Csak nem értem ezt a beteges hadjáratot, és hogy ilyen mértékben elfajult, kontrollálhatatlan dühbe ment át. Ezek nem egy intelligens ember jellemzői, ezek nem egy átgondolt elme szüleményei. Értelmetlen és kontraproduktív. Pedig elvileg nem hülye.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.16. 09:53:04

@BiG74 Bodri: @andras_24:

"Arra jók, hogy lehessen látni, milyen retardált a jelenleg regnáló hatalom szavazóinak egy jelentős része."

Retardált az, aki nem látja azt a károkozást, amit 2003-2007 között konjunktúra ellenére az országgal tettek, miközben versenytársainktól min. 10 évre leszakadtunk. Nem látja ennek áthúzódó, 2014-15-ig tartó, gazdaságot visszavető hatását. (állami, vállalati, lakosság devizahitelek rendezése, IMF-EU hitel visszafizetése).
Retardált az is, aki mindezek ellenére szövetkezik a károkozókkal, a koncepciótlansággal, a víziótlansággal, a cselekvőképtelenséggel.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.04.16. 10:06:43

@atomic power 1986DucaDuca:
Szerintem az is retardált, aki ezzel a szemellenzővel nem látja az elmúlt tíz év károkozásait és még mindig hátra mutogat tizenöt évvel.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.04.16. 10:09:42

@atomic power 1986DucaDuca:
A víziókat meg hagyjuk, mert az tény, hogy víziónálni azt tudtok.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.16. 10:31:42

@BiG74 Bodri:

"Szerintem az is retardált, aki ezzel a szemellenzővel nem látja az elmúlt tíz év károkozásait és még mindig hátra mutogat tizenöt évvel."

Nem foglalkozna senki a hátramutogatással, ha a károkozó nem akarna újra vezető szerepre szert tenni. De, mivel erről szó sincsen, meg kell mutatni, mit okozott az országnak.

Ez elmúlt 10 év mérlege pozitív, az azt megelőző 8 év mérlege negatív. A számok nem hazudnak!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.16. 10:34:32

@BiG74 Bodri:

Magyarország vásárlóerő paritáson számított GDP növekedése 2003-2007 között 14,5 százalékponttal maradt el régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlagától.

Ha nincs ez a lemaradás, Magyarország hozta volna az átlagos növekedési ütemet, akkor a magyar GDP nagysága (folyó áron) 2007-ben 102,3 milliárd euró helyett 116,6 milliárd euró lett volna.

Magyarországon 2007-ben 14,3 milliárd euróval kevesebb volt a GDP, ha a régióval ütemet tartva fejlődik.

Magyarországon az államháztartás GDP arányos bruttó adósságának növekménye 2003-2007 között +7,6 százalékpont volt, miközben a régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlagosan - 4,27 százalékponttal csökkentették államadósságukat. Ez Magyarország számára a régiós átlaghoz képest 11,87 százalékpont pozícióromlást jelentett.

Ha nincs ez a pozícióromlás, ha Magyarország hozta volna az átlagos államadósság csökkentés ütemét, akkor a magyar államháztartás GDP arányos bruttó adóssága 2007-ben 65% helyett 53,83 % lett volna.

A magyar államháztartás bruttó adóssága euróban és GDP arányosan:

2003: 41 665,4 millió euró, 58,1%
2007: 65 765,4 millió euró, 65.7%

államadósság növekmény: 24 100 millió euró

Az államháztartás 53,83 % -os GDP arányos bruttó adóssága esetén a 2007-es, 102,3 milliárd eurós GDP-t figyelembe véve 55 068,1 millió euró lett volna az államadósság 2007-ben.

Államadósság növekmény 2003-hoz képest ebben az esetben 24 100 millió euró helyett 13 402,7 millió euró lett volna. A különbség: 10697,3 millió euró, azaz 10,697 milliárd euró.

A régiós átlaghoz képest elmaradt 14,3 milliárd eurós GDP növekmény, és a régiós átlaghoz képest 11,697 milliárd eurós államadósság növekedés együttes összege: 25,997 milliárd euró.

Ez 2007-es árfolyamon 6.525 milliárd Ft.

EKKORA VOLT MAGYARORSZÁG ELMARADT HASZNA CSAK A 2003-2007 KÖZÖTTI IDŐSZAKBAN, KONJUNKTÚRA ALATT!

Magyarország vásárlóerő paritáson számított GDP növekedése 2015-2019 között 3,9 százalékponttal nagyobb, mint a régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlaga.

A magyar GDP nagysága (folyó áron) 2019-ben 143,8 milliárd euró volt. Amennyiben nincs a régiós átlaghoz képest 3,9%-os GDP növekedési többlet, akkor a 2019-es magyar GDP 138,2 milliárd euró lett volna.

A GDP növekedés többlet 2019-es árfolyamon 5,6 milliárd euró, azaz 1820 milliárd Ft.
Magyarországon az államháztartás GDP arányos bruttó adósságának csökkenése 2015-2019 között 9,9 százalékpont volt. Régiós versenytársaink (Lengyelország, Csehország, Szlovákia) átlagosan 6.13 százalékponttal csökkentették államadósságukat. Ez Magyarország számára a régiós átlaghoz képest 3,37 százalékpont pozíció javítást jelentett.

Ha Magyarország nem érte volna el a relatív pozíció javítást, akkor a magyar államháztartás GDP arányos bruttó adóssága 2019-ben nem 66,3% lett volna, hanem 69,67% lett volna.

A magyar államháztartás bruttó adóssága euróban és GDP arányosan

2015: 81 188,8 millió euró, 76,2%
2019: 91 329,1 millió euró, 66,3%

államadósság növekmény: 10 140,3 millió euró

Az államháztartás 69,67 % -os GDP arányos bruttó adóssága esetén a 2019-es, 146 039,4 millió eurós GDP-t figyelembe véve 101 745,6 millió euró lett volna az államadósság 2019-ben.

Államadósság növekmény 2015-höz képest ebben az esetben 10 140,3 millió euró helyett 20 556,8 millió euró lett volna. A különbség: 10 416,5 millió euró, azaz 10, 416 milliárd euró.

Ez 2019-es árfolyamon 3.385 milliárd Ft.

A régiós átlaghoz képest nagyobb, 5,6 milliárd eurós GDP növekmény, és a régiós átlaghoz képest nagyobb, 10, 416 milliárd eurós államadósság csökkentés együttes összege: 16.016 milliárd euró. Ez 2019-es árfolyamon 5.205 milliárd Ft.

EKKORA VOLT MAGYARORSZÁG NYERESÉGE A 2015-2019 KÖZÖTTI IDŐSZAKBAN!

ÖSSZEGZÉS:

2003-2007 KÖZÖTT: 6.525 MILLIÁRD FT VESZTESÉG A RÉGIÓS ÁTLAGHOZ KÉPEST ALULTELJESÍTETT GDP NÖVEKEDÉS, ÉS FELÜLTELJESÍTETT ÁLLAMADÓSSÁG NÖVEKEDÉS MIATT.

2015-2019 KÖZÖTT: 5.205 MILLIÁRD FT NYERESÉG A RÉGIÓS ÁTLAGHOZ KÉPEST FELÜLTELJESÍTETT GDP NÖVEKEDÉS, ÉS FELÜLTELJESÍTETT ÁLLAMADÓSSÁG CSÖKKENÉS MIATT.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.04.16. 10:50:23

@atomic power 1986DucaDuca:
Nagyszerű!
A 2000' évekhez képest is lerohasztott egészségüggyel, oktatással, kinemzetiesített ezermilliárdokkal, lenyúlt manyuppal, sógor-koma-jóbarát meg a kurváinak feltőkésítése, állami-uniós pénzekből történő sajátlábon állással.
A kormányzat lényegi és érdemi kritikájának lehetősége nélkül. Plusz a számaidat is lehet kapirgálni, csak egyrészt kurvára unalmas, mert nekem nincsenek ezek fideszes fizetett előre összeállított paneljeim, másrészt ezer helyen szétszedték már őket, de az mindig hazugság, és felejtős.
Válasz erre 

kunzoo 2021.04.16. 12:53:44

@BiG74 Bodri:
Hááát....
Vannak fura dolgok. Pl nem bírtam neki megmagyarázni a három műszak lényegét. Nem ertette meg ha csak nappal dolgozik egy üzem, akkor háromszor annyi gép kell a termeleshez, hiszen mindhárom műszaknyi ember egyszerre van jelen, és nem egymás után. Szerintem aki ezt nem fogja fel, az nem épp csillogó elme.
A múltkori blogon a kötekedese után rákerdeztem hogy Madridból mondható-e az hogy Konstantinápoly a kelet rómája? Erre szerinte nem lehet mondani, mert madridtól Róma is keletre van. ÚRISTEN!!!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.16. 15:37:25

@BiG74 Bodri:

"Plusz a számaidat is lehet kapirgálni, csak egyrészt kurvára unalmas, mert nekem nincsenek ezek fideszes fizetett előre összeállított paneljeim, másrészt ezer helyen szétszedték már őket, de az mindig hazugság, és felejtős."

Saját számításokról van szó, nem pártpanelekről! Az meg nem válasz, hogy unalmas a számokat "kapirgálni". Így mennyire lehet megalapozott az, hogy hazugság? Lehet, hogy van, akinek ez felejtős, de akiknek fontos az ország sorsa, azoknak nem!
Ha a számokkal hadilábon állunk, akkor álljon itt két nyilatkozat a 2002-2010 közötti évekről. Vagy ők is hazudtak?

Robert Fico volt szlovák kormányfő:

"Tessék megnézni, hol tart ma Magyarország és hol tart Szlovákia. Mi ma nyugodt felülnézetből tekintünk magyarországi barátainkra, mert mindaz, amit gazdasági, szociális és pénzügyi téren elkúrható volt, azt el is kúrták úgy, ahogy az csak keveseknek sikerült"

168.hu/kulfold/fico-ami-magyarorszagon-elkurhato-volt-azt-el-is-kurtak-137824

Bokros Lajos, volt pénzügyminiszter:

".....a 2001-es évtől kezdődően - nagyrészt szocialista kormányok által - olyan gazdaságolitika folyt az országban, mely felélte a jövőt."

www.infopapa.hu/hirek/olvas/bokros-lajos-8-ev-alatt-feleltuk-a-jovot-2013-04-06-090756

Ezek után retardáltaknak nevezni azokat, akik nem akarják újra a hatalom közelében látni azokat, akik így tönkrevágták az országot, enyhén szólva arrogánsság!
Válasz erre 

vackor1 2021.04.16. 21:50:46

@atomic @atomic power 1986DucaDuca:

Nem akarok - és nem is fogok a többire reagálni, mert felesleges :) -, de abban feltétlenül igazad van, hogy fico nyilatkozata az ultimate aduász ha rólunk van szó, hiszen köztudottan ő a legnagyobb barátja a magyaroknak.. :)))
( a többi érved is ilyen megrendítően vitathatatlan ? költői a kérdés, hagyd csak.. )
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.04.17. 11:33:37

@vackor1:

"Nem akarok - és nem is fogok a többire reagálni, mert felesleges :) -, de abban feltétlenül igazad van, hogy fico nyilatkozata az ultimate aduász ha rólunk van szó, hiszen köztudottan ő a legnagyobb barátja a magyaroknak.. :)))"

Lehet vigyorogva, kajánkodva hitelteleníteni azt, amit Fico mondott, (vagy akár a balliberális Bokros) belekapaszkodva kétségbeesetten olyan érvbe, aminek abszolut relevanciája nincsen, mert a tényadatok a nyilatkozót igazolják!

Lássuk a tényadatokat, hogy teljesített az ország konjunktúra idején:

:Egy főre jutó GDP növekedés vásárlóerő-paritás alapján (2003-2007) USD

Magyarország 29%, Szlovákia 51,3%, Csehország 40,4%, Lengyelország 38,9%

átlag Magyarország nélkül 43,5%

29%<43,5%

Államháztartás bruttó adósságának növekedése, csökkenése (2003-2007)

Magyarország. +7,6%, Szlovákia -9,9%, Csehország -0,8%, Lengyelország -2,1%

Átlag Magyarország nélkül: -4,27%

+7,6%>>-4,27%

ÖSSZEGZÉS:

2003-2007

Magyarországon 3,8% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel 1% államadósság növekedés társult.

A régió másik három országában 10,2% egy főre jutó vásárlóerő paritáson számolt GDP növekedéssel 1% államadósság csökkenés társult.

MAGYARORSZÁGON TEHÁT 11,87 SZÁZALÉKPONTTAL NAGYOBB RELATÍV ADÓSSÁGEMELKEDÉS MELLETT 2,7 SZER KISEBB NÖVEKEDÉS TÁRSULT, MINT A RÉGIÓ MÁSIK HÁROM ORSZÁGÁBAN.

A bruttó hazai termék (GDP) volumenének változása/%/ 2007-ben, az utolsó "békeévben":

Csehország: 5,6, Észtország: 7,7, Horvátország: 5,3, Lengyelország: 7, Lettország: 10
Litvánia, 11,1, Románia: 7,2, Szlovákia: 10,8, Szlovénia: 6,9

ÁTLAG: 7,96, MAGYARORSZÁG: 0,4

A magyar GDP növekedés 2007-ben 20-szor kisebb volt, mint a KKE országok átlaga!

27,8 szer kisebb a litvánnál, 27-szer kisebb a szlováknál!

GDP növekedésben alaposan lemaradtunk, ugyanakkor úgy eladósodtunk, hogy államcsőd következett volna be, ha nem kapunk mentőövet az EU-tól és az IMF-től. Az államháztartás hiánya 2007-re elérte GDP arányosan a -5%-ot. Ennél csak Görögország adata volt rosszabb. 2002-2007 között 25,4 milliárd euróval nőtt Magyarország államadóssága. Válság ekkor még nem volt. Konjunktúra annál inkább!

Dehát az Ön főnőke is elismerte az őszödi beszédben azt, amit Fico kimondott. Miért védi a védhetetlent?
Válasz erre 

vackor1 2021.04.18. 13:45:59

@atomic power 1986DucaDuca:
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Az én FŐNÖKÖM ????? :))))
Na , barátom, maga nagyon el tévedve , plusz ezzel mindent el is árult magáról , ezek után nyilván nem fogok "számháborúba" kezdeni . Mint mondjuk pl. milyen bázisról indulva nézi a növekedést itt meg a többi felsorolt országban , vagy , hogy mondjuk milyen konjukturáról beszél összehasonlítva a 2010 óta tartó pénzesőt, amit az EU-tól kapunk, továbbá hogy azon összegek nélkül mekkora lenne a GDP növekedésünk ( de elárulom, kb. pont nulla ) azon meg végképpen nem, hogy egyetlen NEM hitelválságos év után mintha nagyobb lenne a hiány és csökkenés is, mint az előző kormány legrosszabb - hitelválság alatti - évében volt..
Ezeken túllépve meg inkább hiszek a szememnek és az értelmemnek mint a propagandának.
Szerintem nyugodtan próbálja megérteni az előző kommentem utolsó szavait is : költői a kérdés....
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.30. 05:41:14

Látom, Pedó Matyi rohama megvolt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.04.30. 08:30:28

Pedó Matyi! Felébredtél?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard