Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A kormány totojázik, a járványügyi szakemberek egyre hangosabbak

A kormány totojázik, a járványügyi szakemberek egyre hangosabbak

A Fidesz kommunikációja nem először igyekszik ráerőszakolni a párt érdekeit a valóságra, de ezúttal jóval több múlik ennek sikerén vagy kudarcán, minthogy ki nyeri a 2022-es parlamenti választást. A kormánypárt ugyanis előre elhatározta, hogy ha lesz is negyedik hulláma a koronavírus-járványnak, úgy fog tenni, mintha az csak egy múló rosszullét lenne egy fergeteges rave parti közben. A Fidesz ugyanis nem akar rossz híreket közölni az emberekkel egy fontos választás előtt, ám a korlátozások halogatása, illetve átpasszolása a munkáltatók oldalára azt jelzi, hogy a felelősségvállalás továbbra sem az Orbán-adminisztráció erőssége.

infostart_16.jpg

Fotó: infostart.hu

Orbán Viktor legutóbbi rádiós monológjában maga ismerte el, hogy a kormány intézkedéseit elsősorban azok a közvélemény-kutatások határozzák meg, melyek segítségével azt szondázzák, milyen hatással lesznek azok a Fidesz esélyeire a jövő tavaszi választáson. "A mérésekben én látom egyébként, hogy az emberek ezt támogatják, tehát mi nem föltettük az ujjunkat a levegőbe, hogy megnézzük, hogy milyen a széljárás, hanem előtte fölmérjük az emberek véleményét." - mondta többek között arról, miért nem vállalta be a kormány, hogy elrendelje a kötelező oltakozást minden magyar állampolgár számára.

Orbán tudja, hogy szavazatok százezreit kockáztatná azzal, ha ezen a területen is olyan arroganciával járna el, mint például az úgynevezett rabszolgatörvény elfogadásával. A kormánypárt belső felméréseinek eredményeiről persze a kívülállóknak nincsenek ismereteik, ám feltételezhető, hogy az oltásnak ellenálló magyar polgárok jelentős része a Fidesz szavazója, így a vakcina felvételének kötelezővé tétele jelentős népszerűségvesztéssel járna számukra. A pénteki rádiós fellépés egyik önleleplező mondata ezért így szól: "Egy általános, kötelező oltás elrendelése szerintem túl van azon a tűréshatáron, amit a magyarok elfogadnak."

Azzal azonban, hogy a kötelező oltás elrendelésének lehetőségét megadta a munkáltatóknak, azt is elismerte, hogy nagy a baj. Ha ugyanis tényleg igaz lenne a kormánypropaganda állítása, mely szerint működik az oltás, és ennek következtében működik az ország, akkor nem kéne a kellemetlen rendelkezések meghozatalát a munkáltatókra bízni. Orbán Viktor lényegében elismerte, hogy a jelenlegi intézkedések nem elegendőek ahhoz, hogy megállítsák a járvány erősödését, ugyanakkor a szükséges lépések meghozatalát halogatja, illetve mások józan belátásra bízza.

Kósa Lajos, a Fidesz alelnöke ráadásul kórházba is került, ami azt jelzi, hogy magával az oltási programmal is komoly gondok vannak.

A kormány mintha saját korábbi ígéretei csapdájába esett volna, hiszen Orbán Viktor tavaszi videóüzenetében látványosan hajította el a szájmaszkot, mondván, a sikeres járványkezelésnek köszönhetően megszabadulhatunk ettől kényelmetlen védőeszköztől. A fertőzöttségi és halálozási adatok a tavaszi harmadik hullám szintjére emelkedtek, az operatív törzs viszont továbbra is a háttérben marad. Nem mintha sokan sírnák vissza Müller Cecíliát a képernyőre, de azzal, hogy az országos tiszti főorvos nem lép a nyilvánosság elé, azt a látszatot keltik, hogy tulajdonképpen nincs is nagy baj.

Egyre feszítőbb az ellentmondás a járványügyi szakértők és a kormány kommunikációja között, ami teljesen elbizonytalanítja a lakosságot. Míg az előbbiek sürgős intézkedéseket javasolnak az oltási program felpörgetésének szükségessége mellett, addig a kormány tartja magát korábbi álláspontjához, mely lényegében azt kommunikálja, hogy az oltás mindent megold. Ez utóbbi álláspontot gyengíti, hogy a kormánypárt politikusai egyre-másra jelentik be, hogy két oltásuk ellenére leverte a lábukról a betegség. Kósa Lajos, a Fidesz alelnöke ráadásul kórházba is került, ami azt jelzi, hogy magával az oltási programmal is komoly gondok vannak.

index_206.jpg

Fotó:index.hu

Nem kell hozzá tehát nagy jóstehetség, hogy előbb-utóbb a kormánypárt vezérkara is belátja: nem elég az emberek többségének igényeit figyelembe venni egy-egy intézkedés meghozatalánál, illetve elhalasztásánál. Ha nem lesznek erőteljes kormányzati intézkedések, akkor a baj jóval nagyobb lehet a Fidesz számára, minthogy kissé csökken a népszerűsége. A korábbi három hullám ugyanis elég egyértelművé tette, hogy nem elegendő egyetlen védelmi területre koncentrálni, az oltások mellett az emberi érintkezések korlátozását és a védőmaszkok viselését be kell vetni a járvány terjedése ellen. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha csak kicsit sántít a lovad, nem azt jelenti, hogy rövidesen meg fog gyógyulni, hanem, hogy később járni se tud majd.”

320 komment Tovább
A kormány totojázik, a járványügyi szakemberek egyre hangosabbak Tovább
Facebook Tetszik
0
320 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • A fordulat éve lehet Magyarországon 2025 A fordulat éve lehet Magyarországon 2025
  • Fideszben beköszöntött az utcai harcosok korszaka Fideszben beköszöntött az utcai harcosok korszaka
  • Kurucos vircsaftról papolnak, de gyáva labancként viselkednek Orbánék Kurucos vircsaftról papolnak, de gyáva labancként viselkednek Orbánék
  • A Tisza Párt a Fidesz sarkát tapossa A Tisza Párt a Fidesz sarkát tapossa

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr516750218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (320)
Az utolsó 100 komment:

white999 2021.11.12. 19:14:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egy kretén idézetére reagáltam alatta. Igaz "" kimaradt.
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 19:16:48

@a nagy hohohorgász: hahaha ez mire lett volna válasz te kretén? Szopni akarsz megint?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.11.12. 19:44:55

@white999: Az idézőjelek használatát, tudod - " - javaslom!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2021.11.12. 20:08:23

@a nagy hohohorgász: annyira szép, hogy olyan egyszerű vagy! :)
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.12. 20:10:33

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: egyszerűen nem hazudok:)))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.12. 20:11:50

@white999: gondolkozz Micimackó, gondolkozz:) állítólag ti uberertelmesek vagytok:)
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 20:23:57

@Liba bizottság: Nem városról beszélünk hanem etnikumról és munkaerő ranglétrán elfoglalt helyről. Vagy szerinted Borsodban, Salgótarjánban csak cigányok élnek? Ha nincs meg az az infó , hogy a 10.000 fő alatt településeken pont a közmunka miatt az egyszerű emberek gyűjtőpártja a fidesz akkor minek kezdesz bele valamibe? És főleg minek érvelsz mellette ha értelmetlen?
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 20:26:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Igen de akinek szól az magára ismer " jel nélkül is. Mondjuk az meg nem válaszol, mert kreténséget másodperc alatt leoltom. Amúgy az alatta levő teljesen ellentétes komment miatt szünet hagyásával kikövetkeztethető, hogy mire gondolt a szerző (én).
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 20:28:45

@a nagy hohohorgász: Én autonóm gondolkodású vagyok nem Orbán seggéből kiabálok mint te. Bármilyen furcsa is elképzelni te szerencsétlen szolgalelkű paraszt.
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 20:31:45

@Liba bizottság: Ki kell hogy ábrándítsalak. több a kretén szavazó ezért nem lesz baloldali győzelem, viszont otthona tükör előtt Vitya már gyakorolhatja az beszédet, hogy "hazudtunk éjjel nappal. El se tudjátok képzelni, hogy mennyire túlmentünk a lehetőségeinken". Azután majd egy év múlva menekül.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.12. 20:34:47

@white999: te biztos hogy autonóm gondolkodasu vagy????
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 20:53:05

@Liba bizottság: Ez igaz de nem szociokultúráról beszélünk hanem krumpliról. Átvitt és valós értelemben is.
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 20:58:15

@Liba bizottság: Láttál te már cigány vásárolni? Az nem úgy működik, hogy valamit megtervez és jövőképe van, vagy feldolgoz egy információt, lehetőséget. A boltban áll és addig vásárol amíg el nem fogy a pénze, ezt úgy hatodik vásárlásra, terv, ész, számolási képesség hiányában A jövő nem érdekli (talán nem is létezik) alapjövedelem és segély szót nem érti főleg nem a jövőben. A krumplit a most szót és közmunkát, pénzt. Azt igen. Ezért.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.12. 21:47:24

@white999: figyelj csak, egyszerűen kérdezem? Biztos megerted mert okos vagy. Mivel független gondolkodó vagy, van olyan téma amiben nem értesz egyet a hazai illetve nemzetközi balliberális mainstreammel???? Ha kitérő választ adsz kénytelen vagyok azt feltetelezni hogy kurvara nem vagy független!!!
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 22:06:19

@Liba bizottság: Annak idején a baloldal gulyáslevest főzött nekik a választás napján. Mindenki "kruplit" akar nekik adni ez mennyiben befolyásolja azt, hogy erre most a fidesznek sokkal több pénze van állami álca mögött.
Válasz erre 

white999 2021.11.12. 22:08:47

@a nagy hohohorgász: No sorold akkor a a fő állításokat, én követem nyomon ezeket, csak te.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.12. 22:20:22

@white999: kitérő választ adtál pubi. Innentől kezdve tárgytalan a téma, te autonóm gondolkodó:)))))
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2021.11.12. 22:24:13

Juhuhuhú.
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 07:37:31

@a nagy hohohorgász: Ez van amikor nem, hogy elfogynak az ész érveid de kiderül, hogy sosem voltak.
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 07:38:12

@Liba bizottság: Firtasd. Soros ma még nem volt.
Válasz erre 

MAXVAL bircaman közirtó 2021.11.13. 08:11:26

Széprepedéses komonyistafing.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2021.11.13. 08:43:39

@Vén motoros: "Anno volt a C64-re egy kis program, amely térben forgatott egy ponthalmazból álló 3D-s "kocká"-t, és alatta még zenélt is, és 255byte-ból állott. " Just for fun érdemes rákeresni demókra, miket képesek pár KB-ból kihozni, ott van pl a klasszikus .kkrieger, 95 KB-os exe és gyakorlatilag egy komplett FPS játék. kkrieger.en.softonic.com/download
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.13. 09:33:56

@white999: :)))))))
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 13:19:08

@Liba bizottság: Nem veszed észre, hogy mennyire kurva röhejes vagy? Egy fityiszes képviselő többet lop önmagában,mint amennyit pénzt kap a teljes magyar ellenzéki sajtó akárhonnan. Érdekes, hogy az nem zavar, hogy ezermilliárdokat lopnak el közpénzből, az viszont, hogy te vélelmezel valami támogatást külföldről, amihez semmi közöd, nem károsít meg, az már probléma. Szánalmas logika de legalább a mai napi sorosozás megvolt. Ez is valami, lehet menni a kasszához.
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 14:10:18

@Liba bizottság: Aprópénz. Hát a matek nem az erősséged.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.13. 16:13:37

@white999:

Érdekes, hogy az nem zavar, hogy ezermilliárdokat lopnak el közpénzből, az viszont, hogy te vélelmezel valami támogatást külföldről, amihez semmi közöd, nem károsít meg, az már probléma.

Az első tagmondatban közöltek mennyiben haladják meg bizonyítottság tekintetében a második tagmondatban felvilágosításképpen fikciónak beállított finanszírozást?
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 18:34:33

@atomic power 1986DucaDuca: NAGYBAN.
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 18:39:45

@Liba bizottság: Szerintem nem. Viktor ideális partner a Németeknek. Szarásig támogatja német autógyárakat és biztosítja az éhbérért foglalkoztatott munkásokat, valamint a rabszolgatörvényen keresztül, azt hogy a munkavégzés is folyamatos legyen. Politika értelmezés, gazdasági ismeretek elégtelen. Javaslom a további információ beszerzését, megakadás esetén kérdezzen egy hozzáértőt és akkor tovább léphet.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.13. 18:50:07

@white999:

Szerinted egy esetleges ballib kormány nem lesz ugyanilyen támogató a német tőkével szemben?
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2021.11.13. 19:26:38

@white999: "éhbérért foglalkoztatott munkásokat, valamint a rabszolgatörvényen" Erre a szövegre azért a jó Lenin elvtárs elégedetten bólintana
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 19:27:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A politikai racionalitás azt mondja, hogy igen. A különbség az, hogy természetesen egy fideszesnek ez most nemzet fennmaradásáért vívott áldásos küzdelem. Akkor pedig ha így lenne, az egy minimum hazaárulás és nemzetvesztés.

Nekem a fő problémám nem ezzel van. Az alacsony képzettségűeknek is kell munkát végezni és valamit találni nekik. Inkább az autokráciák logikájából következően az oktatás szétverése és az egészségügy teljes megsemmisítése ami elfogadhatatlan. Lehet ennek az "autóiparosdina"k pár éve van csak hátra. Az észtek sokkal okosabban csinálták. ŐK a jövőbe az oktatásba és magas minőségű hozzáadott értéket igénylő dolgokba fektettek. Ebben senki nem akadályozta volna meg őket itt sem. Az egészségügyet meg látjuk, ahhoz nem kell semmit fűzni. Talán még az se zavarna, hogy szétlopnak mindent ha nem látná az ember, hogy ezek miatt ez egy zsákutca, aminek egyszer a végére érünk. Plusz bónusz, hogy nekem már nagyon elegem van a kormányzás helyett a buzizásból migráncsozásból és társaiból. Még ha értem, hogy ez választói akarat és azért csinálják, mert a kretén többséggel nem lehet racionálisan kommunikálni.
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 19:33:07

@eßemfaßom meg áll: Lenin összes Orbán elvtársnak és híveinek van meg. Azzal kelnek, fekszenek. Látom neked külön el kell magyaráznom, hogy a német munkásokhoz képest éhbér és a német munkásokhoz képest nulla szakszervezeti érdekérvényesítésről beszélünk és nem egy borsodi alkoholista alkalmi munkás a referenciapont.. Bocs mindig azt hiszem, hogy aki hozzászól annak nem kell mindent tollba mondani az utolsó betűig. Én kérek elnézést, hogy nem gondolkodtam helyetted.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.13. 20:38:16

@white999:

"NAGYBAN."

Akkor láthatnánk a bizonyítékokat az ezermilliárdok ellopásáról?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.13. 21:24:48

@white999: olyan jó látni hogy hazudsz saját magadnak is:))) te ahhoz is hülye vagy hogy eszrevedd:))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.13. 21:27:53

@white999: te figyelj már, szerinted Orbán tiltja meg hogy a multinacionális cégek ne ehbert fizessenek???? Te autonóm gondolkodo:))) mutass már egy olyan törvényt ami korlátozza a multinacionális cégeket hogy német bért fizessenek Magyarországon???? Hahaha
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 21:30:54

@atomic power 1986DucaDuca: Mészáros, Garancsi. stb.
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 21:43:02

@a nagy hohohorgász: hahaha. Vicces csávó ez nálad valami becsípődés a végén? Szerintem így is lehet röhögni azon amiket irkálsz, nem kell rá felhívni a figyelmet. Egy profitorientált vállalkozás természetes velejárója, hogy ideális esetben 0 bérért napi 24 órában dolgozót kapjon. Annyit fizet amennyit muszáj, hogy ezt az ideális állapothoz közelit legjobban megközelítse. Ha egy szakmai minimálbéren foglalkoztatott mentős vagy tanár fizetésével kell versenyezni ami töredéke mint németben akkor nem nehéz ezt megugrani. A gond csak akkor van ha szakember kell de a biorobotoknál ez nem játszik. Felhívnám a figyelmed, hogy ebben a kétes dicsőségű rangsorban már egyedül a Bolgárok vannak mögöttünk. Sikerült fáradságos munkával elérni, hogy mi legyünk Európa Kínája. Olvasni kellene gazdasági témájú cikkeket ha már vállalkozásod nem volt soha és nem értesz hozzá.
Válasz erre 

white999 2021.11.13. 21:45:28

@atomic power 1986DucaDuca:

index.hu/belfold/2021/11/12/vitezy-birok-es-ugyvedek-segitik-a-nerben-a-gazdasagi-bunozest/

Most hogy elfogyott az ellenség, már saját fajtájuktól is lopnak.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2021.11.13. 21:50:25

@white999: nem látom a törvény linket!!!! Hahaha
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.13. 21:58:55

@white999:

"Mészáros, Garancsi. stb."

Ezek nevek, nem bizonyítékok. Ezermilliárdok ellopásáról volt szó. Az "ezermilliárdok" azért az nagyobb összeg annál, hogy csak úgy odamondjuk, hogy ellopták! Bizonyítékok nélkül csak fikció, vélelem. Nem több, mint a pártok, sajtó külföldi támogatásának vélelme.
Válasz erre 

maxvall bircaman tegnap földugtam aszt nem akar le 2021.11.13. 22:23:08

Lefingtam egy nőt a tecsoban. Ez most komoly? Kérdezte. Hát viccelek én?! Aztán fingtam meg egyet, de aztán már el kellett tünnöm, nehogy megverjenek.
Válasz erre 

alöksz róz 2021.11.13. 23:23:18

@a nagy hohohorgász: "Mivel független gondolkodó vagy, van olyan téma amiben nem értesz egyet a hazai illetve nemzetközi balliberális mainstreammel????" - ott a pont.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 07:41:59

@Liba bizottság: Progrersszió az valami haladó, előremutatónak a szinonímája. A szexuális deviancia terjesztése és a bevándorlás gerjesztése az nem az. A különbség ki milyen eseményt hogy ítél meg. Egy szétbombázott országból menekülni az nem gerjesztés az ukránoktól gazdasági migránsokat importálni, hogy leverjék bérköltséget és biztosítsák a német autógyáraknak többek közt a munkaerőt az már az. Akkor mennyivel is fordul szembe Orbán ezekkel az elvekkel? Pofázás szintjén. Amúgy mint fentebb írtam gazdasági racionalitás miatt ezzel nincs bajom, csak én veszem be az álszent dumát.
A szexualitásssal ugyanez a problémám. Pont leszarom, hogy milyen devianciák vannak nyugaton. Attól, hogy üldözöm a buzikat és transzneműeket még nem lesz kevesebb, mert ez születéskor eldől. Tudomásul veszem, hogy van ilyen és továbblépek. A nyugaton ez a mainstream gondolkodás és nem a propagálásuk, az ott is elhajlásnak minősül csak más irányba. Azt ott sem itt sem akarja a nagy többség és ez így van jól.
Az megint más kérdés, ahol emberek fizetnek azért, hogy Berki mazsi szülését lássák, ott a buzik hermafroditák transzneműek lesegetése buzibárokban is érdekes. Ha nem volna rá igény nem lenne ilyen de ezt meghagyom azoknak akiket ez érdekel.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 07:42:58

@alöksz róz: Látod buzi! Ha felmerül egy téma rögtön kiderül, hogy a mainstrream ellen megyek csak fel kell hozni.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 07:47:55

@atomic power 1986DucaDuca: Ott volt alatta bizonyíték a rendszer működésére. Azt ne várd, hogy bírósági ítélet is legyen, mert akkor inkább visszafizeti Orbán papa veje sarát a költségvetésből, lásd eneos lámpa azaz a'la Tiborc ügyek. Bocs tényleg őt kihagytam pedig szép lassan lölő szinten lesz. Csak jobb ha családban marad és nem a strómannál.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 07:49:39

@Liba bizottság: Amúgy mióta dönt a pénz és nagytőke helyett, egy idióta pc politikus bármely országban?
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2021.11.14. 08:15:58

@white999: Düntsd már el, hogy orbánék a leninösszest valósitják meg vagy a rabszolgatartó vadkapitalizmust
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.14. 09:10:36

@ white999:

"Ott volt alatta bizonyíték a rendszer működésére."

Én nem a rendszer működésére kértem bizonyítékot, hanem ezermilliárdok ellopásáról. Az alábbi cikket is el kell olvasni, és a NER működését a két cikk alapján lehet értékelni, ami még mindig sok szubjektivitást tartalmazhat.

www.napi.hu/magyar-vallalatok/vitezy-tamas-milliardos-adriatiq-horvat-tenger.689396.html

A lényeg, hogy Önnek semmilyen bizonyítékai nincsenek nagyívű állításaira!

Az Európai Számvevőszék 01. sz. 2019-es különjelentésében:

Korrupcióérzékelési index (CPI) szerinti rangsorolás a szakértői értékelések és közvélemény-kutatások alapján. A rangsor 100 (nagyon tiszta) és 0 (nagyon korrupt) közötti értékeket tartalmaz. Magyarországon a CPI az uniós átlag, 64 alatt van.

Az állami feddhetetlenség indexe (IPI) összetett index, amely hat alkotóelemből áll: bírósági függetlenség, közigazgatási teher, a kereskedelem nyitottsága, a költségvetés átláthatósága, e-polgárság és sajtószabadság. Célja az, hogy objektív és átfogó képet adjon a korrupció ellenőrzésének helyzetéről 109 országban.
A rangsor 1 (a korrupció ellenőrzése alacsony) és 10 (a korrupció ellenőrzése magas) közötti értékeket tartalmaz. Magyarország ebben is a 8,33 uniós átlagérték alatt van.

Az Eurobarométer felmérése hasonló eredményeket hozott.

Összeségében elmondható, hogy az OLAF és egyéb szervek objektív vizsgálódásai alapján általában az uniós átlagnál jobban teljesít Magyarország.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.14. 10:47:09

@white999:

Az az átkozott blogmotor lenyelte e válaszomat, pedig elég hosszan írtam, csak valahogy mondat írása közben eltűnt minden . Majd újra beírom, mert örülök, hogy értelmesen vitázni is lehet, nem csak egymást ócsárolni.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 11:05:40

@eßemfaßom meg áll: Ezt a főnöködtől kérdezd, amikor meghirdette az illiberális demokráciát. Lehet pont erre gondolt.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 11:18:54

@atomic power 1986DucaDuca: www.portfolio.hu/gazdasag/20200123/romlott-a-magyar-korrupcios-helyzet-413449

Ilyeneket én is tudok ha ez kell. Kurva nehéz lesz a védhetetlent megvédeni de álljál bele.

"Magyarország hat hellyel csúszott lejjebb a Transparency International átfogó korrupciós felmérésének nemzetközi rangsorán. A 2018-as 46 pont után hazánk 44 pontot ért el a Korrupció Érzékelési Indexben, ezzel a 180 országból a 70. helyen végeztünk, Romániával holtversenyben"

"A tizenhárom különböző felmérés összegzésén alapuló CPI tanúsága szerint Magyarország korrupciós fertőzöttsége globálisan a Dél-Afrikai Köztársasággal és a dél-amerikai Surinaméval van azonos szinten (44-44 pont)."

Surinaméval wazze. Nem Európával versenyzünk.

"Miközben hazánk világviszonylatban közepesen korruptnak tekinthető, addig az Európai Unióban a leginkább korruptnak érzékelt tagállamok közé tartozik. A 2019-ben elért 44 ponttal Magyarország az utolsó helyen végzett mind a V4 országok, mind az Európai Unióhoz 2004-ben csatlakozott tagállamok között, és egyedül Bulgáriát megelőzve, Romániával holtversenyben az Európai Unió második legkorruptabb országának bizonyult" - állapítja meg a TI magyarországi szervezetének közleménye.

Felhívom a figyelmed a cikkben szereplő táblázatra ahol a full korrupt Bulgáriát egy ponttal sikerül megelőzni, amúgy Európában mindenki előttünk van. Ha már hazugságokat hozol legalább csináld ügyesebben.

Egyébként az általad hazudott esetben az európai ügyészségnek nem sok dolga lenne. Ismered azt a bölcs népi mondást, hogy akinek vaj van a füle mögött az ne menjen a napra? Vityák ismerik, ha te nem is.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 11:26:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Talán mert nem full kreténséget mondtál és azt is normális hangnemben. Valóban szükség lenne több ilyen hangnemre, Igyekszem csak a vallási fanatikus kreténekbe beleállni. Az értelmes vita alapfeltétele lenne, hogy a másik véleményét megpróbálom elfogadni és bizonyos kérdésekben akár konszenzusra jutni. Bevallom nekem sem sikerül mindig de ennek azért van előzménye néhány kommentelővel szemben. Úgy rémlik veled nem nagyon volt soha problémám. Ha kész vagy érdeklődéssel várom és most mennem kell egy kretént leoltani.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.14. 13:29:35

@white999:

"Magyarország hat hellyel csúszott lejjebb a Transparency International átfogó korrupciós felmérésének nemzetközi rangsorán. A 2018-as 46 pont után hazánk 44 pontot ért el a Korrupció Érzékelési Indexben, ezzel a 180 országból a 70. helyen végeztünk, Romániával holtversenyben"

A CPI-t szakértők és üzletemberek megkérdezése alapján állapítják meg.

Ha reprezentatív felmérést végeznek a lakosság körében, akkor a következő eredmények jönnek ki:

transparency.hu/wp-content/uploads/2021/06/GCB_2021_elemzes.pdf
12. oldal

A korrupciót komoly problémaként érzékelő
magyarok aránya kisebb, mint a következő országokban: Görögország, Lengyelország, Litvánia, Románia, Lettország, Szlovákia, Szlovénia, Csehország, Olaszország, Spanyolország, Portugália, Ciprus, Bulgária, Horvárország.

"Ha már hazugságokat hozol legalább csináld ügyesebben."

Ön nagyon lazán bánik az olyan kifejezésekkel, hogy: lop, hazudik. Ön szerint az Európai Számvevőszék is hazudik, ugyanis onnan vettem át megállapításokat!

op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/fraud-1-2019/hu/

De a kérdés nem a felmérésekről szólt! A kérdés úgy szólt, hogy van-e Önnek kézzel fogható bizonyítékai arra, hogy Magyarországon több ezer milliárd Ft-ot elloptak közpénzből. Ha ilyen nincs, akkor ne beszéljen ilyenekről, mert a rágalmazás büntetjogi kategória.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 13:50:06

@atomic power 1986DucaDuca: Ok elnézést, remélem ez megfelel a kényes ízlésednek és csak cikkre hivatkozok és Orbán egyik főideológusára.

24.hu/kozelet/2018/02/05/a-ner-lovagok-mashogy-mentik-fel-magukat-mint-az-egyszeru-zsebtolvaj/

Egy érdekesebb rész belőle.

Vajon a NER-lovagok is ugyanúgy mentik fel magukat, mint a zsebtolvajok?

Szerintem nem. Úgy gondolom, a NER-lovagok egyáltalán nem tartják szabályszegésnek a lopásukat. Sőt. Abban hisznek, hogy a nemzeti középosztály felemelkedését, a közjót szolgálják. Ez egy politikai ideológia, amit az egyszerű zsebtolvaj biztosan nem mond magának. Gyönyörű példája ennek a lelki önfelmentési mechanizmusnak Lánczi András megnyilatkozása, aki szerint, amit korrupciónak tartanak, az valójában a kormány politikája. Persze ettől még ez ugyanolyan lopás marad, nem pedig hazafias cselekedet.

Te kis cuki NER lovag imádó, ejnye.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 14:13:08

@eßemfaßom meg áll: csak azért bátorkodom ezt felhozni, mert friss hír és a más faxával verni csalánt és még veszteségre kényszeríteni az egy kicsit a padlássöpréshez hasonlít. Meg a muszáj szerencsétlen disznónak 14 utódot "világrahoznihoz". Az meg nem a kapitalizmus volt.

444.hu/2021/11/14/nem-zarhatnak-be-a-benzinkutak-csak-azert-mert-veszteseges-nyitva-tartaniuk
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2021.11.14. 14:16:45

@white999: Én nem kérdeztem semmit, javasoltam, hogy döntsétek már el hogy az a bajotok velük, hogy rajtuk van a sapka vagy az, hogy nincs.
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2021.11.14. 14:25:21

@white999: "egy kicsit a padlássöpréshez hasonlít" Tökre nem hasonlít hozzá. Persze értem, hogy te azt a szemüveget használod amiben minden is úgy néz ki mintha az lenne.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 14:49:56

@eßemfaßom meg áll: Az a baj,hogy két sapka van rajta és egyik sem divatos.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 14:55:04

@eßemfaßom meg áll: De a más faxával verni a csalánt azért megáll, nem? A legszebb az, hogy 3 hónapig van hirdetve de ha vészhelyzetből meg a migráncs veszélyből, meg a benzinár befagyasztás az új rezsicsökkentésből látszik, hogy ez nem annyi lesz. Honnan ismerős ez. Ja igen így lehetett olcsón tönkrement éttermet panziót venni. Imádom ezt a hírt, csak tényleg nemtom hogy vadkapitalizmus, esetleg kommunizmus vagy csak simán köztörvényes bűnözés állami módszerekkel. A kádárizmusban szocializálódott sokaknak biztos tetszeni fog.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.11.14. 15:23:04

@white999:

"Ok elnézést, remélem ez megfelel a kényes ízlésednek és csak cikkre hivatkozok és Orbán egyik főideológusára."

Hiába küld nekem ilyen újságcikket, mert nem erről van szó! Nem a korrupció létezése a kérdés!

Arról van szó, ha valaki "ezermilliárdok ellopásáról" beszél, akkor ehhez illik hozzátenni valamilyen bizonyítékot is. Azt, hogy korrupció van Magyarországon, azt eddig is tudtuk. A nagyságrend viszont nem mindegy. "Ezermilliárdok" az már akkora nagyságrend, amit nem lehet csak egy-két újságcikkel igazoltnak vélni, mert ebben az esetben az egész elveszti hitelességét, és megmarad a vélelem szintjén. Mármint a nagyságrend. Mivel viszont látom, hogy többszöri nekigyürkőzésre sem sikerült bizonyítani az állítását, s ennek tudatában Ön kezd átmenni egyfajta személyeskedésbe, ezért részemről lezárom a témát.
Válasz erre 

white999 2021.11.14. 15:44:07

@atomic power 1986DucaDuca: No problem, velem lehet alkudni. Akkor legyen 100 milliárdos nagyságrend, vagy 10. Örülök hogy a végére megállapodtunk abban, hogy egy korrupt banda. bizonyítékot kérni 1000 milliárdra itt meg minimum dőreség. Egyrészt, mert nem vagyok nyomozó hatóság, másrészt pedig egy komment rovat nem vádbeszéd, hanem érzések kifejezésére szolgál. Amibe a költői túlzás is mint retorikai eszköz belefér. A beszéd hangulatából mérnök vagy műszaki beállítottságú személynek képzelem. Nekem nem olyan a személyiség görbém és ez így van jól. Maradok tisztelettel,
Válasz erre 

alöksz róz 2021.11.14. 23:24:30

@white999: mi van, buzi vagy?
Válasz erre 

white999 2021.11.15. 07:48:44

@alöksz róz: Nem de olyan kiváló koponyák voltak homokosok mint Turing vagy az évezred zsenije Leonardo de Vinci. Ha lehetne választani akkor inkább az, mint olyan kreténnek lenni mint te. Az biztos nagyon fájhat.
Válasz erre 

white999 2021.11.15. 08:05:25

@Liba bizottság: A szokásos mantra. Lehetne a párt központtól eltérő vélemény is.

"16-45 év közötti fiúk , férfiak "menekülnek". Nő , kisgyerek nem nagyon van köztük. Ők miért nem menekülnek, hogyha valóban életveszélyes ott élni??"

Maraton futóversenyre miért egészséges 20-30 éves emberek vállalkoznak és nem 3 éves gyerekek a 70 éves nagymamával?

Vendégmunkások, határozott idejű munkaszerződéssel egy munkaerő hiányos munkapiacon. Dolgoznak, nem az állam tarja el őket, nem kereskednek droggal, nem vadásznak csapatosan

Tavaly amikor a lezárások voltak este az albérleteseim rendőrt hívtak, mert este 11-kor még kint ordítottak az utcán a négyemeletes házak között. Tényleg óriási a különbség egy ukrán vendégmunkás és egy menekült között kultúrában?
Amúgy félreértés ne essék én sem támogatom a bevándorlást és az eszetlen menekült hullámot, sőt az Ukrán vendégmunkásokkal sincs bajom csak a kommunikációt érzem borzasztó hazugnak erről.

Nem üldözi őket itthon senki, csak a gyerekek közelébe nem mehetnek

Miért nem? Nem ők a pedofilok hanem a papok egy része. Ők viszont mehetnek. Ugye milyen érdekes. Amúgy nem az lenne a lényeg, hogy valaki meleg vagy sem, hanem hogy pedofil vagy sem. A tapasztalat szerint azért jóval több a pedofil pap mint a meleg pedofil. Egyébként talán az sem véletlen, hogy sokan pont azért választották a papi pályát, hogy meneküljenek a társadalmi elfogadatlanság elől.

Ezért támogatják a nemzeti társadalmak destabilizálását, rombolását szexuális deviancia mozgalmak térnyerések, és a bevándorlás elősegítésével. Ezek gyengítik a nemzetállamokat, a nemzeti kultúrákat.

Értem. Akkor most megtudtam, hogy az Audi meg többi német autógyár meg akarja buktatni a nemzeti kormányunkat és elégedetlen azzal, hogy szarrá vannak támogatva. Hát furcsa egy logika, azért próbálom emészteni de szerintem nem fog menni.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.18. 05:27:00

@Liba bizottság: "Ha te olyan helyen élnél, ahonnan menekülni kell otthagynád a kis gyerekedet?? Onnan a gyerekeket nem kell kimenekíteni??"

Általában családosan Törökországba menekültek, ahol nem volt háború, és éveken keresztül éltek a megtakarításaikból. Amikor az elfogyott, akkor próbáltak olyan helyre eljutni, ahol emberi körülmények között kihúzhatják a polgárháború végéig. Te tényleg kockáztatnád a gyereked életét egy lélelkvesztőben a tengeren, és rábíznád őket az embercsempészekre, akik simán eladnák rabszolgának?

"Egy olyan országból, ahol hasonló iskolarendszer, hasonló munkakultúra van, mint Magyarországon. "

Mit tudsz a szíriai iskolarendszerről mondjuk Aleppoban az Aszad klán uralma alatt?

"Egyrészt nem hinném, hogy papok bemászkálnának az óvodákba."

Senki nem mászkálhat be az óvodákba a szülőkön és a pedagógusokon kívül
Válasz erre 

chrisred 2021.11.19. 05:33:50

@Liba bizottság: "Vagyis innentől már nem egy háborús területről, életveszély, éhhalál elől menekülnek, hanem gazdasági bevándorlók, akik könnyebb életet akarnak."

De igen, mert a menekültügyi szabályok szerint a származási országban (jelen esetben Szíriában) lévő státusza számít, és nem az, ahol éppen tartózkodik.

A hajléktalan problémádat nem értem, szóval szerinted fel kellene számolni a hajléktalanszállókat, mert aki állami segítséget kap szállás biztosítására, olyan, mintha hozzád költözne?

"Maradjon is ez így.."

Sőt, még azt se lehessen megcsinálni, amit eddig:

hvg.hu/itthon/20180322_a_pdsz_uzeni_a_kampanyoloknak_sulyosan_etikatlan_biodiszletkent_hasznalni_gyerekeket
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.19. 11:20:01

@chrisred:

" a menekültügyi szabályok szerint a származási országban (jelen esetben Szíriában) lévő státusza számít, és nem az, ahol éppen tartózkodik. "

Ez igaz, DE:

"Az EU Menekültügyi Eljárásokról szóló Irányelve szerint a menedékkérő biztonságos harmadik országba visszaküldhető (27. cikk)."

mta.hu/data/cikkek/106/1060/cikk-106072/_hoffmann.pdf

Ha akarod, keress rá a közvetlen forrásban.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.20. 05:50:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ez is igaz. Például ezért minősítette 2016-ban az EU-Törökország megállapodás utén az Unió biztonságos országnak Törökországot, hogy vissza lehessen küldeni oda őket. Egyébként talán az is lett volna, ha a törörk állam a kapott pénzt tényleg a menekültek ellátásra fordította volna, és nem vágta volna zsebre.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.20. 08:38:12

@chrisred:

Szerinted rajtad kívül volt még valaki, aki komolyan gondolta, hogy a törökök a migránsok ellátására fordítják a pénzt?

Józan ésszel belegondolva ez nem is lett volna elvárható a törököktől. Mert mi nekik a biznisz abban, hogy befogadnak több százezer vagy akár millió nem kívánt migrit, oszt csak az ellátásukat fedezi az EU? Ezzel az erővel és pénzzel az EU elláthatná őket a saját területén is, nem?

Esetleg nem azért tette ezt az EU, mert kényelmetlen volt neki a sok migráns? És akkor a törökök Merkel két szép szeméért vállalnák ugyanazt a kényelmetlenséget?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.20. 08:54:27

Abszolút nyilvánvaló volt, hogy az EU a törökökkel végezteti el a piszkos, kényelmetlen munkát. Meg kellett szabadulni a migriktől, de saját magukat sem köphették szembe - legalábbis túl nyilvánvalóan - azzal, hogy csak úgy nem bizt. országba zsuppolják vissza a migriket - vagy ami a túlnyomóan gyakoribb volt, a fennkölt menekültügyi elveik ellenére nem engedik őket onnan az EU-ba.

Szóval ha a törököket elítéled azért, amiért jó pénzért visszatartották a migriket, akkor ezért a cinikus eljárásért az EU-t sokszorosan el kelle(ene) ítélned - de természetesen nem teszed, mert az EU csak jó lehet, a törökök vagy Orbán meg csak rossz lehet.

Ha már itt tartunk: Mi a véleményed arról, hogy az EU hajlandó nem kevés pénzzel támogatni Lengyelország, Litvánia és Lettország kerítésépítését, határozottan pozitívan megítélve a lengyel, litván és lett kerítéseket, miközben a Magyarországot súlyosan elítélte és elítéli ugyanezért, és egy centet sem ad a magyar kerítés költségeire? Ha jól emlékszem, pár hete - még a lengyel-belorusz események előtt - hangzott el egy magasrangú EU-s politikustól, válaszul Orbán ezirányú kérésére, hogy kerítésekre és falakra nem adnak pénzt. Oszt másoknak mégis? Miben más a lengyel, lett és litván kerítés?
Válasz erre 

chrisred 2021.11.20. 11:23:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Józan ésszel belegondolva ez nem is lett volna elvárható a törököktől. Mert mi nekik a biznisz abban, hogy befogadnak több százezer vagy akár millió nem kívánt migrit, oszt csak az ellátásukat fedezi az EU?"

Ezt már megtették, és nyilván vaskos politikai számítás volt mögötte, a szíriai szunnita török érdekeltségek támogatása. Mint amikor Asszad (Hafez, a mostani apja) nem engedte tovább a palesztin menekülteket, nehogy a palesztinoknak a térségből való távozása miatt megszűnjön az arab közösségek Palesztínára (Jeruzsálemre stb.) való joga.

Mellesleg nem tudom, miből gondolod, hogy én azt gondoltam, hogy a törökök nem lopják el azt a pénzt.? Emlékeim szerint akkor is írtam, hogy ez amolyan se hús, se hal megoldás, ami csak arra jó, hogy az uniós szervek mutogassanak rá, hogy ők megoldották a helyzetet.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 08:05:44

@Liba bizottság: Igen, ez az egyik legjellemzőbb hiba, mert valójában az eredeti szó és a jogintézmény a menedék kifejezésből származtatható. Tehát önmagában nincs jelentősége, hogy az illető éppen az adott időben vagy helyen menekülésre van-e kényszerítve, az a lényeges, hogy szükség van-e arra, hogy menedéket adjanak neki.

"Az analógiában a hajléktalanszálló Európán kívüli menekülttábor. A lakásodba vágyó hajléktalan pedig az Európába behatolni akaró migráns."

Ezért rossz az analógia, mert Európában és Magyarországon is léteznek menekülttáborok, viszont az én lakásomban nincs hajléktalanszálló.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 08:13:08

@chrisred:

"viszont az én lakásomban nincs hajléktalanszálló. "

Éppen ezért egy rideg szívű, embertelen, szociálisan érzéketlen, önző ember vagy. A házad/lakésod legalább egyik szobáját át kellene alakítanod hajléktalanszállóvá, ha csak minimálisan is tartod magadat a saját liberális és humánus elveidhez. Ha nem akarsz bort inni és vizet prédikálni.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 08:16:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem vagyok az, mert az adómból fenntartok egy államot, aminek a funkciója többek között, hogy hajléktalanszállókat tartson fenn. Így nem csak egy-kettő hajléktalanon tudok segíteni, hanem többezren.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 08:29:38

@chrisred:

Na látod. Magyarország adójából (=hozzájárulás az EU költségvetéséhez), na meg a többi EU-tagállam adójából is megy pénz a "menekültek" megsegítésére. Ám ahogy te sem fogadod be az otthonodba a hajléktalanokat, Magyarországnak sem kell befogadnia a migriket az országba. Segítünk nekik, hogy megélhessenek a hazájukban.

Ettől még ahogy vannak igen jótékony emberek, akik az aójukon felül is segítenek a hajléktalanoknak, esetleg párat be is fogadnak, egyes nagyon jótékony EU-tagállamok is befogadhatnak menekülteket. Ám ezt már az adón felüli vállalásként teszik, amit nem lehet kötelezővé tenni.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 08:43:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lehet, hogy lemaradtál arról, hogy Magyarország kifejezetten uniós támogatást igényel (és kap is) az idegenrendészeti feladatainak ellátásához. Velem ilyen még nem fordult elő, hogy pénzt kérjek az államtól, mert kerítést húztam fel, meg embereket bérelek, hogy a hajléktalanokat távol zartsam az otthonomtól.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 08:45:46

@chrisred:

Aha, azért nem kaptunk egy petákot sem a határkerítéshez.

"Velem ilyen még nem fordult elő, hogy pénzt kérjek az államtól, mert kerítést húztam fel"

Aha, mert mi vagyunk az EU egyik határállama a migrációs útvonalon, sok nyugati tagállam meg nem az. Ez kimaradt neked?
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 08:59:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem, sőt, nekem az sem maradt ki, hogy a nyugati tagállamok pont ezért várják el, hogy ellássuk a migrációval kapcsolatos hatósági feladatokat. És pedig nem úgy, ahogy nekünk tetszik, hanem ahogy az uniós közösség elvárja.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 10:02:08

@chrisred:

"És pedig nem úgy, ahogy nekünk tetszik, hanem ahogy az uniós közösség elvárja. "

Egyetértek! Tehát kerítéssel, NATO-pengedróttal, többezres rendőrség felvonultatásával a határon, azzal sem törődve, ha tucatjjával halnak meg a menedékkérők a határ túlsó oldalán. Mert erre ad pénzt az EU Lengyelországnak, Litvániának, Lettországnak.

Nekünk nem.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 10:22:17

Mert az EU nagyon humánus vezetői szerint az OK, hogy a belorusz-lengyel határt szögesdrót és NATO pengedrót védi. Az is OK, hogy tucatjával fagynak meg vagy halnak éhen a migrik, köztük nők és gyerekek, mert a nagyon humánus EU egyik tagállama, Lengyelország nem ad nekik sem szállást, sem élelmet - sőt valahogy a nagyon humánus Németország, Svédország és a többiek sem nagyon ajánlották fel a befogadásukat. Az is OK, hogy a vonatkozó menekültügyi törvények ellenére nem kapnak lehetőséget menedékkérelem benyújtására. Az is OK, hogy nem is léphetnek Lengyelország területére, ebben szögesdrót és több tízezer fegyveres akadályozza meg őket.

Az nem OK, hogy Magyarország területére ugyanúgy nem léphetnek, de Magyarország legalább szállást és ételt ad nekik - ezért ellenünk eljárás indult.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 10:34:04

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Őket Lukasenka utaztatta magához, innentől az ő felelőssége a menekültek ellátása. Ellene nem lehet eljárást indítani, tekintettel arra, hogy Fehéroroszország nem tagja az EU-nak.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 11:32:23

@chrisred:

A többieket meg az embercsempészek. Azok helyett mégis Magyarországot perli az EU. Érdekes kettős mérce, mi?

Amúgy meg az EU nagyon humánus menekültügyi elvei alapján Lengyelországnak kötelessége lenne befogadni szegín menekülteket, főleg azért, mert egy nem biztonságos országból akarnak az EU területére lépni. Márpedig csak biztonságos országba szabadna pőket visszaküldeni, Fehéroroszrág viszont nem az, hiszen még szállást és ételt sem ad nekik.

Amúgy meg a szögesdrótnak meg a NATO-pengedrótnak mindegy, ki hívta őket. A félrevezetett szegín menekülteknek is.

Mindegy, az EU korifeusai nyilván arcvesztés nélkül nem tudják még utólag sem elismerni, hogy 2015-ben Orbánnak volt igaza, amikor kerítést húzott fel. Mert amit Orbán csinál, az csak rossz lehet.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 11:42:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Magyarországnak a saját törvényei szerint is kötelessége eljárást folytatni az embercsempészek ellen, tehát nem tolhatja rájuk a saját felelősségét. Fehéroszorszég viszont szuverén állam, akinek felelőssége van a saját hatóságai által eljárás alá vont menedékkérőkkel szemben. Ahogy azt korábban nagyon helyesen kifejtetted, a magyar állam nem csak saját nevében jár el, amikor menekültügyi intézkedéseket tesz, hanem az Unióval szemben vállalt kötelezettségeit teljesíti. Ugyanakkor az Unió és Fehéroroszország között semmilyen hasonló kapcsolat nincs.

Nem tudok arról, hogy bárkinek gondjai lettek volna, hogy Orbán kerítést húzott fel. Azzal voltak gondok, ahogyan azt használta.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 11:47:49

@chrisred: A cukorbetegség korábban is lehetett örökletes, most viszont ismerjük ezt a lehetőséget, és megvannak arra a módszerek, hogy ezt megelőzzék.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 12:10:05

@chrisred:

"Nem tudok arról, hogy bárkinek gondjai lettek volna, hogy Orbán kerítést húzott fel."

Amnéziás vagy, kezeltesd magad. Az Alzheimer-kórra mostanában találtak valami új gyógymódot, nézz utána.

"Magyarországnak a saját törvényei szerint is kötelessége eljárást folytatni az embercsempészek ellen, tehát nem tolhatja rájuk a saját felelősségét."

Mármint azok ellen, akik a hazájukban rábeszélik őket a drága útra? Vagy azok ellen, akik a Földközi-tengeren áthajózzák őket? Vagy azok ellen, akik a magyar határig hozzák őket, de a mi területünkre be sem lépnek? Mert azok ellen eljlárást indítunk, akiket Magyarország területén fog el a hatóság.

"ehát nem tolhatja rájuk a saját felelősségét."

Magyarországnak nincsen felelőssége abban, hogy csempészek Európába hozzák őket.

" hanem az Unióval szemben vállalt kötelezettségeit teljesíti."

Mely esetben az Uniónak is teljesíteni kell azon kötelességét, amelyet pl. a lengyelekkel szemben teljesít (kerztés költségének megtérítése).

"Azzal voltak gondok, ahogyan azt használta. "

Mármint hogy a kerítést arra használta, hogy NE jöjjenek be a migrik? Mi másra való egy kerítés?

Mellesleg azzal az uniónak nincs gondja, ahogy pl. a lengyelek használják a kerítést? Ugyanúgy, ahogy mi. :D
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 12:13:34

A nagy különbség az, hogy akkoriban Willkommenskultur volt meg Refugees Welcome, most meg a német lakosság nagy részének tele van a töke a migrikkel. Nem sok Refugees Welcome táblát látsz mostanában.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 12:55:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Mármint hogy a kerítést arra használta, hogy NE jöjjenek be a migrik? Mi másra való egy kerítés?"

Ebből a kérdésből az tűnik ki, hogy inkább neked kell kezeltetned magad, hogy az Alzheimer-kór el ne hatalmasodjon rajtad, mivel nemrégiben buzgón értettél egyet ezekkel a mondatokkal: "Nem, sőt, nekem az sem maradt ki, hogy a nyugati tagállamok pont ezért várják el, hogy ellássuk a migrációval kapcsolatos hatósági feladatokat. És pedig nem úgy, ahogy nekünk tetszik, hanem ahogy az uniós közösség elvárja."

Tehát az uniós államok közössége nem azt várta el, hogy a határhoz érkezőket áttereljük egy másik Európába tartó útvonalra, hanem az, hogy kezeljük a velük kapcsolatos ügyeket. Azonosítsuk őket, állapítsuk meg, ki jöhet be és ki nem, illetve folytassuk le a szükséges idegenrendészeti eljárásokat.

"Mármint azok ellen, akik a hazájukban rábeszélik őket a drága útra? Vagy azok ellen, akik a Földközi-tengeren áthajózzák őket? Vagy azok ellen, akik a magyar határig hozzák őket, de a mi területünkre be sem lépnek? Mert azok ellen eljlárást indítunk, akiket Magyarország területén fog el a hatóság."

Igen szép lenne, ha Magyarország területére egy embercsempész hálózat sem terjesztette volna ki a működését, de ez a legkevésbé sem igaz.

"Mellesleg azzal az uniónak nincs gondja, ahogy pl. a lengyelek használják a kerítést? Ugyanúgy, ahogy mi. :D"

Nem tudok arról, hogy Vucic utaztatta volna Belgrádba a migriket, utána meg ő szállította volna őket a határra. Egy határkerítésnek nem csak idegenrendészeti, hanem katonai rendeltetése is van. Csak a mi esetünkben ez fel sem merülhet a déli határon, mert a lengyelek ugyan fasírtban vannak Putyinnal, a mi vezetésünk viszont ugyanabban az alomban fészkel, ahol Lukasenka vagy Vucic
Válasz erre 

chrisred 2021.11.26. 12:56:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem csoda, 2016 óta kevesebb migráns érkezik Európába, mint előtte.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.26. 20:33:49

@chrisred:

Csillagos ötös, gratulálok! Kitűnőre felmondtad az aktuális EU-mantrát. Egy ponttal még Pityukát, a papagájt is megelőzted.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.27. 05:26:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Sajnálom, de a szokásos FSZB propagandaszövegeidre nehezen lehet másképp reagálni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.27. 11:19:25

@chrisred:

Persze, hiszen érveid nincsenek.
Válasz erre 

chrisred 2021.11.27. 18:02:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Érvekkel csak tényekre lehet reagálni, azokat meg folyamatosan mellőzöd.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.27. 19:46:50

@chrisred:

"Érvekkel csak tényekre lehet reagálni,"

Esetleg érvekre? Véleményekre?

Ha igaz lenne, amit írsz, akkor a filozófia mint olyan nem is létezhetne. :D
Válasz erre 

chrisred 2021.11.28. 06:00:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Véleményre hogy reagáljak érvekkel? Úgysem tudom bebizonyítani, hogy az nem a te szubjektív véleményed, ezért elfogadom, hogy az.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.28. 08:15:47

@chrisred:

Az a te dolgod, hogyan reagálsz a véleményemre. Ám az a helyzet, hogy te is a véleményedet szoktad megírni, tényeket csak elvétve írsz. Sőt meg fogsz döbbenni: A kommentek között legtöbbször a hozzászólk véleményét lehet olvasni - igen gyakran éppen a tényekről. :D

"Nem tudok arról, hogy Vucic utaztatta volna Belgrádba a migriket, utána meg ő szállította volna őket a határra."

Ez is csak a te véleményed: nem tudsz róla. Talán igaz, talán nem. Vélemény, nem tény. :)

De hadd reagáljak azért erre: Én sem tudok arról, hogy Lukasenko utaztatta volna a migriket Minszkbe. Ez az én véleményem. Tudod tényekkel igazolni, hogy Lukasenko vezette a migriket Minszkbe szállító repülőgépeket?

:XXD
Válasz erre 

chrisred 2021.11.28. 10:02:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ez is csak a te véleményed: nem tudsz róla. Talán igaz, talán nem. Vélemény, nem tény."

Nerm, ha a véleményemet akartam volna közölni, akkor azt írom, véleményem szerint nem ő csinálta. Én viszont azt írtam, hogy nincs birtokomban olyan információ, ami szerint Vucic tette volna, vagyis egy tény nem létezéséről írtam. Viaszont olyan tényszerűen igazolható információ van, ami szerint Lukasenka utaztatta Minszkbe a migriket.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.28. 21:38:21

@chrisred:

" Én viszont azt írtam, hogy nincs birtokomban olyan információ, ami szerint Vucic tette volna, vagyis egy tény nem létezéséről írtam."

Az, hogy valamiről NEKED nincs birtokodban információ, még messze nem jelenti azt, hogy az az információ nem létezik. Arról sincs információ a birtokodban, hány szál bajusza van a macskámnak, de attól ez az információ még létezik.

Alapvető logikai bujfenc. :(

"olyan tényszerűen igazolható információ van, ami szerint Lukasenka utaztatta Minszkbe a migriket. "

Van róla fényképed vagy videófelvételed? Avagy itt már nem szempont, hogy a birtokodban is legyen? :DDD

Na meg állítasz valamit, de nem bizonyítod.

Vicces egy lány vagy te, Vörös Kriszta!
Válasz erre 

chrisred 2021.11.29. 08:23:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Az, hogy valamiről NEKED nincs birtokodban információ, még messze nem jelenti azt, hogy az az információ nem létezik."

Ezért írtam, hogy nem tudok róla. Valaminek a nem létezéséről szóló állítást csak a létezésének igazolásával lehet cáfolni, és amíg ilyesmi nem történik, tényként kezelem.

"Van róla fényképed vagy videófelvételed?"

Pont annyi, mint mondjuk a tudósoknak az ősrobbanásról. Gondolom, oinnentől nekedaz ősrobbanás elmélete is szubjektív véleménynek minősül, míg nekem tapasztalati tényekkel alátámasztott tudományos állítás.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.11.29. 09:37:59

@chrisred:

"Valaminek a nem létezéséről szóló állítást csak a létezésének igazolásával lehet cáfolni, és amíg ilyesmi nem történik, tényként kezelem."

A fenti logikai állítás természetesen igaz, de csak megkötésekkel. Egy megkötés például az, hogy ne létezzék olyan információ, amely igazolja az adott valami létezését. a valami nemlétezését csak akkor fogadhatod el tényként, ha igazolni tudod, hogy nem létezik ezt cáfoló infó. Viszont mivel igazolod az infó nemlétezését???

Végtelen regresszió. :DDD

"...ősrobbanásról..."

Ne terelj, nem vagy te juhászkutya. Ne keverd bele a természettudományt Lukasenko dolgaiba.
Válasz erre 

chrisred 2021.12.01. 11:30:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "A fenti logikai állítás természetesen igaz, de csak megkötésekkel. Egy megkötés például az, hogy ne létezzék olyan információ, amely igazolja az adott valami létezését."

Itt bőven meg lehet állni, mert nem létezést csak így lehet igazolni, tehát nincs farkába harapó kígyó.

Mert fényképet meg videófelvételt lehet ide keverni?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard