Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Meddig érdemes Orbánnak kitartani Putyin mellett?

Meddig érdemes Orbánnak kitartani Putyin mellett?

Ha Putyin bukik, valószínűleg Orbánnak is mennie kell. Ez a kijelentés néhány hete még erősen túlzónak tűnt, mostanra viszont egyre reálisabb opció ez a forgatókönyv. A magyar miniszterelnök híres arról, hogy a pragmatikus szempontokat általában az ideológiák elé helyezi, ebben az esetben azonban mintha kötött pályán mozogna. Oroszország ukrajnai inváziójának kezdete óta ugyanis nem hajlandó tudomásul venni azt a tényt, hogy Putyin katonái rendkívüli módon alulteljesítenek ebben a háborúban. Orbán azzal, hogy egyértelműen az agresszor győzelmére fogadott, és álláspontján azóta sem változtat, azt kockáztatja, hogy az orosz elnök esetleges bukásával ő maga is rendkívül sebezhetővé válik.

index_216.jpg

Fotó: index

Az ukrán erők előre nyomulnak a keleti és déli fronton is, és egyelőre nem látszik az offenzíva vége. Egy hónapja még kevesen gondolták, hogy ilyen látványosan megroppan az orosz megszállók harci gépezete, az általános vélemény szerint ugyanis a tél közeledtét inkább az ukránok várták, mert a hideg hónapokban legalább nem veszítenek több területet a támadó haderővel szemben. Ehelyett szeptember elején egy olyan erős és jól előkészített offenzívával rukkoltak elő a honvédő csapatok, ami nem csak az orosz parancsnokokat, de a világ közvéleményét is meglepte.

Ma már egyértelmű, hogy az ukránok átvették a kezdeményezést a harctéren, így a politikusok hangvételén is lemérhető, valami nagyon megváltozott az orosz-ukrán konfliktusban. Amíg az ukránok egyre magabiztosabb kijelentéseket tesznek, addig az oroszok csak fenyegetőznek, ugyanakkor egymás torkának esnek a legfelsőbb vezetés tagjai. A sebtében lezavart népszavazás a négy elcsatolni kívánt ukrán megyében csak olaj volt a tűzre, hiszen az ukránok még elszántabban támadtak, az oroszoknak és helyi csatlósaiknak pedig még pezsgőbontásra sem volt idejük, máris ki kellett üríteniük néhány olyan területet, melyek papíron már az Oroszország részei voltak.

Miért olyan fontos fejlemény ez számunkra? Ha Orbán Viktor nem tette volna egyértelművé, hogy az uniós tagállamok vezetői közül egyedül ő ügyködik az oroszok győzelméért, az ukrán sikerek nem vetítenének előre egy olyan komoly hangulatváltozást, mint amilyen bekövetkezhet idehaza, ha Putyin elveszíti a háborút, netán megbuktatják a sajátjai. Ha kiderül, hogy Orbán a vesztes oldalán állt, ezért komoly politikai és gazdasági károkat szenved el az ország, akkor a Fidesz szavazóiban is felötlik néhány kérdés. Például az, hogy vajon az általuk tévedhetetlennek tartott miniszterelnök miért nem látta előre Putyin vesztét?

Orbán persze nem aggódik, ő inkább nemzeti konzultációt rendez az oroszok ellen hozott szankciókról, esze ágában sincs tiltakozni a minden nemzetközi jogi normát szembe köpő ukrajnai népszavazás miatt, sőt hitelbe újabb földgázszállítmányt veszünk az agresszoroktól. A dolog pikantériája persze a részletekben található, melyeket biztosan nem fedezhetünk majd fel a nemzeti konzultációs kérdésekben. Az Orbán szerint visszafelé elsülő szankciókat ugyanis sorra megszavazza a magyar kormány, ugyanakkor az általa legkárosabbnak tartott kőolajra és földgázra vonatkozó rendelkezések meg sem születtek, illetve életbe se léptek.

Persze, erre a kampányra is milliárdokat szór el Rogán Antal minisztériuma, ugyanakkor ez a pénz jól jönne például olyan vállalkozásoknak, melyek önhibájukon kívül most komoly bajba kerültek.

Ha a kormányfő lavírozása azt eredményezné, hogy a háborús helyzet változását követve kissé eltávolodna Moszkvától, még csak megérthetnénk ezt a politikát, de az energiaválság miatti kommunikációs kampány nem engedi eltéríteni a mostani iránytól. Orbán ugyanis mindenképpen az EU szankciós politikáját és az ukránok hajthatatlanságát kárhoztatja amiatt, hogy elszabadultak az árak, és sem önmagát, sem Moszkvát nem hajlandó felelőssé tenni a kialakult helyzetért. Pedig komoly felelőssége van a 13 éve kormányzó Fidesznek abban, hogy a magyar gazdaság ennyire kiszolgáltatott helyzetbe került az energiapiacon, illetve szinte semmit sem tett a megújuló energiaforrásokban rejlő lehetőségek kiaknázásáért.

Azért is vállalnia kellene a felelősséget a kormánynak, hogy semmit sem tett a magyar gazdaság szerkezetének átalakításáért, pedig a pénzügyi szakemberek figyelmeztettek, hogy egy válság igen érzékenyen fog érinteni bennünket, mivel rendkívül védtelenek vagyunk a külső piaci hatások ellen. Ehelyett a kormány kibontakozóban lévő kommunikációs kampánya megint arról szól, hogy lényegében mindenki hibás a gazdasági bajokért, a magas inflációért, a forint romlásáért, csak a regnáló kormány nem az. Persze, erre a kampányra is milliárdokat szór el Rogán Antal minisztériuma, ugyanakkor ez a pénz jól jönne például olyan vállalkozásoknak, melyek önhibájukon kívül most komoly bajba kerültek.

hvg_98.jpg

Fotó: hvg.hu

Kérdés, mit tesz akkor Orbán Viktor, amikor számára is egyértelművé válik, hogy Putyin sem legyőzhetetlen, és az a kampány, amelyet az orosz elnök ellenségeinek lejáratására épített fel, már azelőtt elveszítette a szavatosságát, mielőtt kitenné a kirakatba? Ki lehet-e elegánsan, arcvesztés nélkül hátrálni az orosz diktátor mögül? Egyelőre talán még koraiak ezek a kérdések, hiszen az orosz hadsereg még nem omlott össze Ukrajnában, és talán Putyin belső ellenfelei csak a Kreml valamelyik félreeső sarkában sugdolóznak. Az viszont biztos, hogy az orosz elnöknek most nagyobb szüksége van Orbán támogatására, mint valaha. De megéri-e utolsó szövetségesként feltenni mindent egy lapra? Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha a törzsfőnök elkártyázott már száz lovat, ne itassál vele tüzes vizet, mert felteszi a maradék százat is a következő körre.”

168 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Meddig érdemes Orbánnak kitartani Putyin mellett? Tovább
Facebook Tetszik
0
168 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr2217947646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

Nevem senki. 2022.10.05. 18:26:50

Na már megint bukik az Orbán.
Válasz erre 

Nevem senki. 2022.10.05. 18:29:15

Orbán az agresszor győzelmére fogadott.
Tényleg? Ez volt tippmixen? Hanyas odsszal?
Válasz erre 

Nevem senki. 2022.10.05. 18:31:00

Ukrajna már rég vesztett. Ezt a háborút Amerika nyeri.
Válasz erre 

ulpius66 2022.10.05. 20:01:26

Kedves Szegedi Bekattant!

Kapaszkodj meg! Teccik a téma!

Ugyan csak a címet olvastam, de elgondolkodtató kérdés.

Ugye a Patás évtizedek óta arra játszik, hogy minden előnyét élvezze az EU-nak és az orosz (Putyin) barátságnak is....

Mi magyarok itt vagyunk Európa közepén és politizálhatunk úgy, hogy Nyugat- és Kelet-Európai kapcsolatunkat is előnyünkre változtathatjuk......

ORBÁN ÍGY POLITIZÁLT......

TÉNYLEG AKTUÁLIS KÉRDÉS, HOGY MIKOR HAGY FEL PUTYIN TÁMOGATÁSÁVAL....
.... ÉS EZÉRT MENNYIT KÉR A NYUGATIAKTÓL........
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.05. 22:06:57

A rendes ember kitart az igazság mellett.
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.06. 00:27:48

Oroszország-Ukrajna-konfliktus-harcok
Ukrajnai háború - Konasenkov: a harkivi és a donyecki régióban mértek jelentős csapásokat az ukrán erőkre
Moszkva, 2022. október 5., szerda (MTI) - Az orosz erők a harkivi és a donyecki régióban mértek jelentős csapásokat az ukrán erőkre az elmúlt egy napban - közölte Igor Konasenkov altábornagy, az orosz védelmi tárca szóvivője a szerdai hadijelentést ismertetve.

A Harkiv megyei Kupjanszk irányában, Sipovate, Sevcsenko és Petrivka térségében az ukrán fegyveres erők 92. gépesített dandárjára mért rakétacsapásokban mintegy száz katona esett el, és 13 haditechnikai eszköz semmisült meg. Ugyanebben a régióban a Persotravneve és az Orljansze közelében zajló harci cselekményekben az ukrán 14. gépesített dandár 15 embert veszített, és 40 embere megsebesült. Hét páncélozott harcjármű és öt, nagykaliberű géppuskákkal felszerelt kisteherautó megsemmisült - mondta Konasenkov.
A tábornok szerint a harkivi régióban lévő Druzseljubivka és a donyecki régióban lévő Ridkodub területén az ukrán 93. dandárra mért hatalmas csapás több mint 90 ukrán katonát ölt meg, és hét páncélozott járművet tett üzemképtelenné. A donyecki régióbeli Jampilivka és Torszke területén az orosz tüzérség két ukrán diverzáns- és felderítő csoport 21 tagját likvidálta.
A luhanszki régióban lévő Liszicsanszk irányában az az ukrán 54. gépesített, a 80. ejtőernyős roham- és 10. hegyi rohamdandár állásai ellen végrehajtott csapás Bilohorivka, Szporne és Jakovlivka térségében mintegy 70 katonát ölt meg, megsemmisítve egy harckocsit, három páncélozott harcjárművet és hat nagykaliberű géppuskával felszerelt kisteherautót. A Zaporizzsja megyei Rovnopiljánál végrehajtott rakétacsapás következtében az ukrán 102. területvédelmi dandár mintegy harminc katonája vesztette életét, és hét járműve vált használhatatlanná.
A déli fronton - ahol a Meduza ellenzéki portál által ismertetett ukrán hadijelentés szerint az ukrán erők kéthónapi küzdelem után visszafoglalták Davidiv Bridet, valamint hét másik községet. Konasenkov szerint Andrijivka-Krivij Rih irányában az orosz hadsereg tartja állásait, visszaverve a túlerőben lévő ukrán erők támadásait. A tábornok azt mondta, hogy a harci műveletek során a Herszon megyei Nova Kamjanka közelében az éjszaka folyamán mintegy harminc ukrán katonát, két harckocsit és négy gyalogsági harcjárművet semmisítettek meg. Közölte, hogy az orosz légierő csapásaiban az ukrán 35. tengerészgyalogos dandár Davidiv Bridnél és a 128. hegyi rohamdandár Dudcsaninál több mint 120 katonát, két harckocsit és nyolc páncélozott harcjárművet veszített.
Állítása szerint az ukrán hadseregnek az elmúlt nap folyamán Mikolajiv- Krivij Rih irányában több mint 230 katonája esett el, valamint négy harckocsija, 18 páncélozott harcjárműve, két Gvozgyika önjáró tarackja, két aknavetője és 20 járműve semmisült meg.
Az orosz harcászati légierő gépei, valamint a rakéta- és tüzérségi csapatok tíz ukrán vezetésipontot támadtak, megsemmisítve egyebek között hat lőszer-, valamint rakéta- és tüzérségi fegyverraktárt. Konasenkov közölte, hogy egy Iszkander műveleti-taktikai rakéta precíziós pontosságú csapása a Mikolajiv megyei Vozneszenszk katonai repülőterén lerombolt egy hangárt, amelyben Bayraktar TB-2 drónokat tároltak. Ugyanebben a régióban megsemmisült egy amerikai gyártmányú, AN/TPQ-36 típusú légvédelmi radarállomás is.
Az orosz légierő lelőtt egy ukrán MiG-29-est, a légvédelem pedig hat drónt, 15 HIMARS- és egy Vilha-lövedéket, valamint két HARM radarelhárító rakétát.
Az orosz védelmi tárca összesítése szerint az ukrán fegyveres erők a háború kezdete óta 313 repülőgépet, 157 helikoptert, 2151 drónt, 379 légvédelmi rakétarendszert, 5376 harckocsit és egyéb páncélozott harcjárművet, 861 rakétasorozatvetőt, 3449 tüzérségi löveget és aknavetőt, valamint 6277 katonai járművet veszítettek.
Vitalij Kiszeljov luhanszki rendőrezredes szerdán azt írta Telegram-csatornáján, hogy a Kijev megyei Bila Cerkva városban dróncsapást mértek az ukrán 72. független gépesített dandár laktanyájára. Áldozatokról nem számolt be, csak annyit közölt, hogy az objektum kigyulladt.
Az Oroszországhoz csatolt Donyecki Népköztársaság építésügyi minisztériuma közölte, hogy befejeződött a mariupoli repülőtér aknamentesítése.
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.06. 05:38:06

@Bandibacsi34: Akkor is az oroszok szégyene, hogy minden USA erőlködés és 8 év felkészülés ellenére is nem voltak képesek 1 hónap alatt ledarálni az ukrán majomember söpredéket. Ezzel el is vesztették minden nemzetközi tekintélyüket mint katonai hatalom. Már az érdekszférájuk omladozik. Pedig pl Kalinyingrádnál ott pihenget 200 ezer legjobban kiképzett és felszererelt orosz katona (pont az orosz területek védelmére bőven elég lenne az atomfenyegetés, az ott úgyis egy védhetetlen síkság, és átcsoportosíthatnának ezekből 100 ezer embert akik Belaruszon keresztül szépen lerohannák Kijevet vagy mittudomén). Valakik valamit nagyon elkúrtak.
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.06. 05:51:44

@Rodney_2: EZ kb az eddigi maximalis veszteseglista mindket oldalrol
War losses
04/09/2022
Russian Ukrainian

soldiers 61 000(?) vs 24 000(?)
jet 266 vs 312

helicopter 232 vs 157
warship 15 vs ?
tank& armo vehicles 7473 vs 5336
drone(UAV) 1032 vs 2145
Anti-aircraft 177 vs 379
Artillery 1414 vs 3445
Rocket launchers 341 vs 860
Special vehichles 3973 vs 6226
Radar, HQ, mini fort 100 vs 400
Missles 246 vs ?
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.06. 05:54:20

@Bandibacsi34: Az ukran vesztesegek el vannak titkolva, az oroszok kb 6000 embert ismernek el, mint halottat, az ukranok 8000 et. A kulfoldi zsoldosokat egyik oldal sem szamitja, pedig azok is esnek el, de csak keveset hoznak nyilvanossagra es egyenkent liner.hu/nemzetkozi-legio-ir-onkentes-halaleset-harkov/
Válasz erre 

istvankah 2022.10.06. 07:44:58

@ulpius66: A hinta politika mükődik,hát akkor szédíts magad ezzel tovább!Remélem a családod is szereti a muszka .aszát!
Válasz erre 

istvankah 2022.10.06. 07:47:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Neked ahhoz a "céghez" semmi közöd!A túloldalon állsz!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.10.06. 09:06:28

@istvankah:

Tévedsz, Soros-troll.
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.06. 11:52:03

@Bandibacsi34: nyilván mindneki hazudik és ha tényleg volt olyan hogy az oroszok fából készült mű HIMARSáokat lőttek ki az elég égés :(
Ami döbbenet, az az hogy ott él sok millió orosz és nem sikerült egy "5. hadoszlopot"
kiépíteni. 2014-ig az oroszok a pro-orosz pártra szavaztak, megvolt az oroszországhoz húzás az emberekben, annyiban, hogy ők kormányoztak az USA szervezte puccsig. Utána jöttek a nácikok és elvették az oroszok alapjogait. Ettől nyilván pro ukránok lettek?? marhaság. Valami nagyon nem stimmel ebben az egész történetben. Képzeld el, hogy az erdélyi magyaroknál betiltják az anyanyelv használatát és néhány száz székely autonomistát egyszerűen legyilkolnak, amire azok egyből megszeretik a románokat... Ukrajna a háború előtt egy sokkal szegényebb, korruptabb és reménytelenebb borzalom volt mint Oroszország. Egyszerűen nem értem :( (én ismerek mindenféle ukránt: oroszt is meg nem oroszt is: ukrán nemzetiség nyilván nincsen: egy kozák meg egy galiciai annyira rokonok mint egy svéd meg egy lengyel vagy még annyira se)
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.06. 19:25:16

@Rodney_2: nem lehet hogy az egyszerű ukrán (kozák, ruszki, román, magyar) csak egyszerűen túl akar élni????? Ugyanis az egyszerű nép valahol hülye de valahol okos is! Tudja nagyon jól hogy az amerikai fennhatósága alá tartozó ukrán is egy csicska lesz es a ruszki fennhatósága alá tartozó ukrán állampolgár is egy csicska lesz.
Az ukránok most dobbennek rá hogy beszoptak a faszt amerikai álom ide vagy oda! A ruszki álmot már ismerik.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2022.10.06. 19:39:05

@Rodney_2: "ukrán majomember söpredéket" - undorító vagy.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.06. 20:06:35

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: kurt úrfi, milyen elvek és garanciák alapján választod te az ellenzéki osszefosast? Halljuk az érveket és alátámasztast! 2 perced van arra hogy megird hogy miből finansziroznad! Hajrá
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.06. 20:32:56

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: fasszopo:) letelt a 2 perc:)))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.06. 20:39:24

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: fasszopo kurt úrfi, a másik bloggon okadod az epet hogy emeljük a tanárok fizetését, de azt ki nem nyogned hogy miből és hogyan, ha az emelt fizeteshez nem kötsz teljesítményt! Te egy kommunista vagy ugye tudod:)))????? Mert a piac amire nagyon szeretsz hivatkozni az bizony teljesítmény növekedésre ad plusz bért!!!! Kivéve ha te soros gyurika embere vagy:))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.06. 20:58:34

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nem hallom a szavad, pedig állítólag a holdrol is hallható! :))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.06. 21:19:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: nem hallom a szavad? Nincs net az árnyékban?:))))
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.06. 21:57:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Én ismerek ukránokat... a háború előtt az volt a helyzet, hogy Ukrajna volt a földrajzi Európa pöcegödre. Egyes becslések szerint a nyugati szervezett bünözés kb 25%-a volt ukránokhoz köthető (aki oroszul beszélt az általában nem orosz útlevéllel rendelkezett hanem ukránnal). Az egyetlen "ország" a posztszovjet térségben amely a függetlenség után nem gazdagabb lett hanem szegényebb (mert olyan szinten lopták szét a HELYI maffiák és oligarchák) Kb nulla európai volt ott, inkább hasonlított pl Afganisztánhoz. Vannak (voltak is) olyan oligarchák akiknek 1000+ fős magánhadseregük volt mindenféle szuper fegyverekkel felszerelve. Ott nem Orbánnak van Lölö, hanem Lölönek lenne Orbán ami kurva nagy különbség. Az orosz anyanyelvű zsidó Zelenszkij hős komikus is így került a képbe, mint egy ciprusi-izraeli-ukrán állampolgár oligarcha bábja aki vele akarta legyőzni Poroshenkót. Sokkal rosszabb volt a helyzet mint pl Romániában vagy Moldáviában ami azért nem semmi. Most meg mindenhol megy a slava ukraina mert hosszú tömött sorokban mennek meghalni az USA geopolitikai érdekeiért. Valeszeg ez az egy amiben tényleg jók. Az oda küldött segélyek és fegyvetek egy jelentős része egyből eltünik a korrupció miatt. De az EU hitelt akar felvenni hogy odaküldhesse a pénzt. Na ez az undorító...
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.06. 22:05:28

@a nagy hohohorgász: Az amik már 2014 óta ott vannak és szorgalmasan ügyködnek. Nem látom hogy ez egy ukránok által jogaitól megfosztott orosznak miért vonzó alternatíva. A nyelvtörvény még Poroshenko alatt született és Zelenszkij alatt lépett életbe, semmi változás. A náci halálbrigádokat Zelenszkij sem tartóztatta le és küldte el Hágába, hanem szépen támaszkodott rájuk, mert nagyon népszerűek arrafelé. Aki nem járt arra és nem ismert meg dolgokat, az el sem tudja képzelni hogy mennyire más világ. A nyugat nem egy hősökből álló demokráciát véd ott hanem tényleg csak kihasználja őket. Ez olyan mint az iraki meg líbiai demokráciaexport. Az egyszerű népek jobban jártak volna ha valami korrupt oroszbarát politikai garnitúra alatt tengődnek és amerikait csak a filmekben látnak. Hogy mit hoz a jövő, ki tudja?
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.06. 22:33:37

Juhú, itt is indul a fingás! Tegyétek ki főoldalra, hogy nagyobbat szóljon!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.06. 23:15:41

@Rodney_2:

Azt a 100 000 katonát csak tengeri úton lehetne kivinni Kalinyingrádból, az meg iszonyú sok idő lehet. Aztán az eddigi tapasztalatok alapján a felkészültségük és a felszerelésük dolgában is már erős kétségeim vannak. Mitől lennénel felkészültebbek az anyaországbelieknél? A Kalinyingrád exklávé 15 000 négyzetkilométeres területén még tisztességes hadgyakorlatokat sem lehet tartani.

Sajnos hiába reméktem a kárpátaljai magyar kisebbség érdekében orosz győzelmet, most úgy néz ki, hogy bekövetkezik az eddig lehetetlennek tartott ukrán győzelem. De hát olyan szedett-vedett hadsereggel, amilyennek az orosz sereg bizonyult, nem lehet győzni. Főleg úgy, hogy most már az ukránok fegyverek dolgában is magasan az oroszok fölött vannak.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.06. 23:35:25

A poszthoz:

Vannak már finom jelei a Putyintól való távolodásnak, csak ezeket egyelőre még nem Orbántól kell várni.

De látni kell. hogy Oroszország még egy vesztes háború után is ott marad, ahol van, és ha az EU elszigeteli magától, akkor Kínához fog közeledni, ahogy az már most is látszik. Ez meg nem lehet az EU érdeke, az USA-é még úgy sem.

Akkor meg Magyarország kiépített és megtartott jó kapcsolatai Putyin eltűnése után is hasznosak lesznek.
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.07. 06:06:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nyugati elemzések szerint Kaliningrádban vannak a legjobban kiképzett és legmodernebb fegyverekkel felszerelt csapatok. Persze lehet hogy szart se érnek. De akkor abba kell hagyni a pénzköltést a hadseregre, deklarálni a semlegességet, eladni az atomarzenált Észak-Koreának, Iránnak, Iszlám Államnak, stb :)
Innen Lengyelországból nézve a rémisztő perspektíva egy Lengyel-Ukrán Únió (ezen nagyon dolgoznak), ami nem csak az EU végét jelentené, hanem a jelenleg meghirdetett lengyel fegyverkezési program mellett ennek az államalakulatnak erősebb hadserege lesz (főleg harcértékét tekintve) mint az összes többi EU országnak együttvéve. Akkor aztán a jó isten se tudja mi lesz, tekintve hogy mindkét ország erősen nacionalista és utál minden környező népet, viszont most komoly egymásfaszátszopás projekt van aminek semmi más értelme nincs, mint egy közös jövő építése. A lengyelek így akarják az ő trianonjukat visszacsinálni. Jelenleg kb 5 millió ukrán van a 38 milliós Lengyelországban. A zseniális George Friedman megírta már jó régen, hogy szerinte Lengyelország 2020-25-re középhatalommá válik (ahogy pl Törökország is), hát így... A németek meg közben sikeresek a saját energiamixük elpusztításában és a buzifesztiválok szervezésében :((
Válasz erre 

törppicur 2022.10.07. 09:11:30

Már a cím is faxság.
Orbán NINCS Putyin mellett, így nem is tud ott kitartani.
Miben állna a Putyin-mellettiség szerinted, Bekattant?
Fegyvert adunk neki, katonát? Pénzt küldünk neki.
Vagy csak annyiban, hogy hajlandók vagyunk tőle megvenni azt, amire szükségünk van és neki meg van eladó?
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.07. 13:09:34

Icipici putyinfing. Csak úgy eszembe jutott.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 15:46:37

@törppicur: te sem érted hogy amit a balliberális oldal állít az axioma! Kérdésnek helye nincs:))))))
Válasz erre 

chrisred 2022.10.07. 16:06:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én meg attól tartottam, hogy az etnikai kisebbségek egy megcsonkított, revansvágyó Ukrajnában olyan helyzetbe kerülnek, mint a Trianon utáni Magyarországon a zsidók.
Válasz erre 

chrisred 2022.10.07. 16:07:34

@törppicur: Neki nem fegyverekre vagy katonákra van szüksége, hanem a szankciók eltörlésére és a nemzetközi elfogadottságra. Orbán ezekért küzd.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.07. 16:44:45

@chrisred:

Egy győztes Ukrajnában a bosszúvágyhoz nagy erő is társulna, így még rosszabb lenne a kisebbségeknek - kivéve persze a lengyeleket. Pedig a háború kitöréséig az ukrán kormányzat a lengyel kisebbséggel sem bánt kesztyűs kézzel.

Amúgy persze szokásodhoz híven csúsztatsz, ui. a zsidók nem Trianon miatt kerültek olyan helyzetbe, amilyenbe.

Avagy asztat állítod, hogy Trianon évszázadokra visszamenőleg retroaktív módon, egész Európára és a muszlim világra kiterjedően idézte elő a zsidóüldözéseket? :O
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 17:03:05

@chrisred: akkor miért nem tuntetsz Trianon eltorleseert te elfogult bibsi?
Válasz erre 

Sir Galahad 2022.10.07. 18:04:14

Hülyeség. Egy: Orbán lavírozni próbál a nagyhatalmak között, és ez Washingtonból vagy Brüsszelből látszik csak oroszpártiságnak. Kettő: Orbán nem állhat az ukránok oldalára, mert Kijev gyalázatosan bánik a kárpátaljai magyar kisebbséggel.

Mindkét dolog független attól, hogy Oroszországot éppen Putyin vezeti, vagy valaki más.
Válasz erre 

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.10.07. 18:30:24

@Rodney_2: "a háború előtt az volt a helyzet, hogy Ukrajna volt a földrajzi Európa pöcegödre."

Így igaz. Húsz perce jutott ez nekem is eszembe, miközben olvastam a híreket. A Nyugat ledarálta saját magát egy olyan országért kiállva, amelyet tavaly ilyenkor még mindenki megvetett. Köszönjük a Nyugat nagy koponyáinak, remélhetőleg egyszer még megkapják érte azt, ami jár.

@Sir Galahad: "Orbán lavírozni próbál a nagyhatalmak között, és ez Washingtonból vagy Brüsszelből látszik csak oroszpártiságnak."

Pontosan. Ezt néhány elborult agyú kommenthuszártól eltekintve mindenki képes megérteni, de azt hörögni, hogy Orbán a csúnya Putyin kegyence, menőbb. Jól fizet érte a nyugati elhárítás. A valóságban Orbán csak megpróbál, furcsa módon a mi érdekünket is képviselve, túlélni ebben a rémes helyzetben. Az Árnyékok is tudják ezt, nem is nagyon csaholnak, mert itt most már szinte nem is lehet jót kitalálni, annyira szarban vagyunk. A pedagógussztrájk hálásabb téma, lehet hörögni, nagy szavakkal dobálózni, addig jó, amíg meg nem kérdezik valamelyiktől, hogy miből fizessünk többet. Persze vannak, akik azzal próbálják kapufára menteni magukban a helyzetet, hogy Orbán tette az országot az orosz energiától függővé, de ők elfelejtik a kiváló Gyurcsány árnyékbábos érdemes művész úr öt éves munkásságát, amikor ugyanúgy az oroszoktól vettünk mindent, mint most. Nem csoda, közel vannak, olcsóbban kínálták, mint a szabadságért a pénzen kívül mindent feláldozni kész Nyugat, megvettük, mert a világon senki sem látta előre, hogy az orosz fejesek megbolondulnak.
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.07. 18:33:57

@Sir Galahad:

ja, ahogy a fityeszjobbágyok elképzelik!:)))

uploads.disquscdn.com/images/a0ff551b40e0973cc2ce43402f199394ee42e6b03ffa32a74464446be2cadeb0.jpg
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.07. 18:36:18

@Androsz:

"a háború előtt az volt a helyzet, hogy Ukrajna volt a földrajzi Európa pöcegödre."

az ruszkiork invázió előtt is magyarorkszág és putyinland volt európa pöcegödre!

slava ukraini!
Válasz erre 

chrisred 2022.10.07. 18:40:52

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A győztes Ukrajnában nem lenne bosszúvágy, ellenben kezdődne a háborúban kapott kölcsönök törlesztése. Ami együtt jár azzal, hogy megjelenik náluk a nyugati tőke, munkahelyeket teremt, és a konszolidáció kiszorítaná a mainstream politikából a nacionalistákat, akik háború idején mindig középpontban vannak.

Csúsztatsz, amikor Európára és a muszlim világra próbálsz terelni, Magyarországról volt szó, ahol soha nem voltak olyan zsidóellenes szabályok, mint az említett helyeken. Azokat Horthy és a többi Bécsben szocializálódott katonatiszt importálta Magyarországra.
Válasz erre 

chrisred 2022.10.07. 18:41:49

@a nagy hohohorgász: Mert a hozzád hasonló elfogult bibsivel ellentétben tudom, hogy teljesen értelmetlen lenne.
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.07. 19:09:12

@Androsz: Köszi, teljesen egyetértünk. Itt van egy baloldali ikonnal a mai Partizán interjú. Nagyon meglepődtem, hogy kb 2 mondat kivételével egyetértek Varoufakis-szal (40p)

youtu.be/oQrB4iygTb0
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.07. 19:09:57

@kajakibrahim: te nyilván szellemi fogyatékos vagy
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.07. 19:15:02

@Rodney_2:

te nyilván szellemi fogyatékos vagy !
ráadásul, egy faszszopó ruszkiork!

uploads.disquscdn.com/images/68e14c2057c0bb415c8ccfcd627e31e18c332904cd4e63e30de648d222dd0015.jpg
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.07. 20:02:55

Én nyilvánvalóan szellemi fogyatékos vagyok.
Ráadásul óriásit fingottam.
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 20:20:53

Ha oroszok megtudják tartani a háború előtti, 2014-es határokat, már siker lesz.

Ostobaság volt a népszavazás és mozgósítás, így csak nagyobb és fájóbb lesz a vereség.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 20:21:46

@chrisred: Romániában és Szlovákiában is nagyon kiszoritottak a nacionalista elemeket! O hogyne!!!!! Hazudj a kurva anyadnak! Benes dekretum rémlik te szaralak???? Meg a román parlamenti választások ahol az nyer aki jobban szidja a magyarokat???? Ember hiteltelen vagy! Azért volt egy aranybulla Trianon utáni zsidó törvények előtt, fyi!!!!!
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 20:25:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Oroszországban pont olyan szar a kisebbségek helyzete, mint Ukrajnában.
Be vagytok hülyítve.
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 20:25:41

@a nagy hohohorgász: neked volt tegnap egy értelmes kommented, biztos te írtad?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 20:28:23

@chrisred: csak szólok hogy a zsidotorvenyeknek az ipari forradalom által gerjesztett finanszírozási igény alapozott meg, amikor a judea népe front rajott hogy az egyszerű feltalo nem fogja föl hogy fedezet nélküli pénzt kap a judasoktol! A nagy magyar Széchenyi belekergette az országot a hitelekbe! De érdekes módon sosem volt kovács József nevű gyartulajdonos, csak ilyenek: ganz richter, Zwack............
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 20:28:55

@Etniez: melyik volt az, mert hamisitanak is:)????
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 20:29:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kína és Oroszország riválisok. Már Sztálin idején megutálták egymást, maximum kényszerszövetségesek.
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 20:31:17

@a nagy hohohorgász:
a nagy hohohorgász1 napja@Rodney_2: nem lehet hogy az egyszerű ukrán (kozák, ruszki, román, magyar) csak egyszerűen túl akar élni????? Ugyanis az egyszerű nép valahol hülye de valahol okos is! Tudja nagyon jól hogy az amerikai fennhatósága alá tartozó ukrán is egy csicska lesz es a ruszki fennhatósága alá tartozó ukrán állampolgár is egy csicska lesz.
Az ukránok most dobbennek rá hogy beszoptak a faszt amerikai álom ide vagy oda! A ruszki álmot már ismerik.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.07. 20:32:25

@chrisred:

"Csúsztatsz, amikor Európára és a muszlim világra próbálsz terelni"

Nem, éppen te csúsztatsz, mikor Trianonra fogod. A muszlim világgal szélesebb perspektívába helyeztem az antiszemitizmust, rámutattam, hogy nem magyar sajátosság volt, ezért nem is érdemes Trianonra hivatkozni - amit mellesleg most épp te ütöttél agyon azzal, hogy "azokat Horthy és a többi Bécsben szocializálódott katonatiszt importálta Magyarországra".

"A győztes Ukrajnában nem lenne bosszúvágy,"

Kivéve Magyarországgal szemben, hiszen már a háború előtt is elég feszült volt a viszony a magyar kisebbség elnyomása miatt. Egy győzelem csak tovább tüzelné az ukrán vezetést a gyűlölt orosz és magyar kisebbség ellen.

Na meg még nagy nyílt gyűlölet sem kell, nézd pl. Észtországot, ahol a jelentős orosz kisebbség gyakorlatilag hontalanként él.

De van aktuális példa is: az ukránok magyar útlevéllel nem engedik vissza Ukrajnába a saját magyar nemzetiségű állampolgáraikat.

"ellenben kezdődne a háborúban kapott kölcsönök törlesztése."

Meg kezdődne Ukrajna ezermilliárd eurós újjáépítése EU-pénzből - mellesleg ilyen nagyságrendű igényt Zelenszkij már bejelentett... :DDD
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 20:32:34

Érdekes módon a legtöbb izmus vezerrol kiderul hogy kiválasztott... milyen véletlenül:)))) Orbán gazsika... qurcsany az egyetlen nem zsidó aki zsidóktol rabolt villában élhet ( o hogyne) kádár elvtárs... meddig soroljam?????? Hahaha persze nincs ezzel baj, csak ismerjük el:)))) nem hiába kiválasztott nép:))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 20:33:15

@Etniez: az én voltam, valóban igy gondolom:)))
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.07. 20:34:12

@Etniez:

Ugyanez áll az ukrán-lengyel és főleg az ukrán-német viszonyra is. Kényszerszövetség vagy nem, remekül működik.
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.07. 20:39:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: hónod alá finganák én olyat :)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.07. 20:41:02

@Etniez:

Ne feledd Lord Palmerston örök érvényű mondatát:

"Angliának nincsenek örök barátai, Angliának nincsenek örök ellenségei, Angliának érdekei vannak."

Ez természetesen minden országra áll, nem csak Angliára. Ha az érdekeik úgy kívánják, Oroszország és Kína összefog.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 20:41:15

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: fingjal zacskóba és szivd aztán gyere vissza, hátha kitisztul az elméd
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 20:48:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lengyelország és Németország nincsenek partiban.

Kína nem fog nyugattal konfrontálódni, mert nyugatból él.

Ennyivel bölcsebb, mint Putyin, aki lenullázta az országát a kb. semmiért.

Szerintem Kína már nagyobb hatalom, mint Oroszország.
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 20:49:52

@a nagy hohohorgász: Ez igaz Magyarországra is. El kell dönteni, hogy kinek q csicskái leszünk: Moszkva vagy Brüsszel.

Középút nincs.

Én Brüsszelre szavazok.
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 20:56:56

Odaadták Mészarosnak 35 évre az autópályákat, egyből 44%-al emeltek.

24.hu/fn/gazdasag/2022/10/07/autopalya-matrica-dragulas/

Erről is írhatnál egy cikket.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:06:37

@Etniez: na látod tudunk mi egymással beszélni! Én idealista vagyok: én még mindig hiszek abban hogy egy jó k+f fel Magyarország lehet kicsi Svájc. A balliberális stratégia nekem emiatt nem jön be, mert egyértelműen nyugat csicskasai leszünk bár jobb színvonalon mint kelet csicskasai, viszont az Orbán rendszer meg habár próbál semleges lenni de k+f szinten kritikán aluli! Viszont az orrbefogos fidesz szavazókent azt gondolom ha újra 100%osan letesszuk a lantot nyugat mellett akkor semmi esély a magasabb fuggetlenedes felé. Magyarul várom a messiast addig magamat lekopve Orbán! Ez van. Ez a kibaszott tanarkerdes is kurva egyszerűen megoldhato magas magas elvaras okos gyerek! De csak ha a fizut emeljük elvaras nélkül akkor lofasz kaporral!!!! Nem az érdekel honnan lesz pénz a tanarokra hanem az hogyha egy tanár kap 600 nettot akkor tanitson de kurvara!!!!!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:07:26

@Etniez: erre meg az a válasz hogy a budapesti miért lett drágább, indokot kérek! Köszönöm
Válasz erre 

törppicur 2022.10.07. 21:17:52

@kajakibrahim: vár téged ukrajna. Mi meg elengedünk. Na Pá
Válasz erre 

törppicur 2022.10.07. 21:21:21

@Etniez: jártál már Oroszországban? Tudod milyen az a szövetség, amiben ott működnek Vlagyivosztoktól Herszonig? Vagy csak az elnyomott nyugati vendégmunkás beszél belőled
Válasz erre 

а nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:21:24

@Etniez: Akkor azt kizárt hogy a valódi pecás írta.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.07. 21:24:13

@Etniez:

"Lengyelország és Németország nincsenek partiban."

Nem értem, ezzel mit akarsz mondani.

A konfrontálódásnak sok fokozata van. Szerinted a demokrata 3.14csa tajvani látogatása utáni hadgyakorlat nem konfrontálódás volt, hanem az USA-nak címzett baráti gesztus?

Kína gazdaságilag már régóta nagyobb hatalom Oroszországnál, és mint az orosz hadsereg ukrajnai lebőgése mutatja, bizonyára katonailag is. Csak az élőerő harci értéke bizonytalan, mivel Kína sehol nem háborúzik, sehol nem avatkozik be - még...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.07. 21:34:04

@a nagy hohohorgász:

Apám nagyapjának volt egy gyára a háború előtt. Igaz, ő sváb volt (nálunk a német kisebbséget sváboknak mondják akkor is, ha nem is azok, de ő igazi dunai sváb volt), ami a rossznyelvek szerint csak egy fokkal jobb a zsidónál. :DD
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.07. 21:38:52

@a nagy hohohorgász: Tanárkérdés: a tanár bértömeget a PISA teszt eredményhez kell kötni: ha javul, nő a bértömeg (akár jelentősen). Ha romlik akkor csökken, akkor úgyis a szülőknek kell megtanítani a gyereket olvasni és számolni.
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.07. 21:41:40

@Etniez: Ezt már egy másik nick írta nekem korábban szinte szó szerint :) Ettől még kb igazad van :)
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:43:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ezzel a háborúval egy baj van, hogy itt van a közelben. Azért lengyel állampolgárkent feltennem magamban a kérdést hogy vajon nyugat mellénk állna e???? Románia dettó, Szlovákiat meg Magyarországgal együtt nem tart tovább elfoglalni a ruszkiknak mint a NATOnak osszehivni a meetinget hogy megvedjenek e minket, akkor meg márha elfoglaltak levagyunk szarva. Szóval marad az általam utált kádári politika! Amiért az elmúlt 33 évet lehet hibáztatni az az hogy ha már elfogadtuk a Trianoni orszaghatarokat ( mert minden kormány elfogadta) akkor miért nem kértünk semlegesseget!!!!!!!!!??????
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.07. 21:47:27

@a nagy hohohorgász: :))))))))))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:48:01

@Rodney_2: szerintem akkor csupa jeles lenne a magyar gyerekek pisa tesztje :))) valami hasonlót gondolok én is, csak kevésbé korumpalhatot:)
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.07. 21:51:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Valamennyi sváb vér van bennem is meg a feleségemben is. Egyszer valahol betévedtünk egy múzeumba vagy dokumentációs központba ahol 1,5 órán keresztül hallgattuk (ketten nekünk estek és Führung volt akár akartuk akár nem), hogy a világon minden haladás a dunai svábok miatt van, még a USA-ban is (tisztára mintha egy zsidót hallgattunk volna). Próbáltam most megtalálni, hogy hol lehetett, de nem találtam. Mintha Braunau-nál (Hitler!!) mentünk volna át németbe és ott valahol (több mint 10 éve volt). Valami ilyesmit ajánlok neked is, majd megnő az öntudatotd hogy nem férsz vissza a lakásba :)))
(nem Ulm volt, ott van a "Zentralmuseum")
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:52:12

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: kurt úrfi inkább válaszolj az igazi horgász kérdésére minthogy magadnak smajlit küldj, te beteg állat :)))!
Jut eszembe az olyan onimado liberális mint te miért nem tüntet az lmbtq lobbinal hogy arra is talaljanak ki egy "nemet" aki saját magával akar buzulni mint TE???? TE SAJÁT FASSZOPO:))))
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 21:52:38

@a nagy hohohorgász: nem értem a kérdést, mi történt?

Bocsi, elfoglalt vagyok mostanában.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:54:14

@Rodney_2: gyanús vagy te nekem:))));túl kohn-nok vagy:)))) mesélj csak hogy hívták a nagyapadat és milyen gyára volt és meddig....hahaha
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 21:54:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: szerintem Tajvant behúznák, ha valóban akarnák.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:55:10

@Etniez: azért nem érted, mert nem tettem fel kérdést:))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 21:58:38

@Etniez: tudom én nagy leterheltseg több nikkel kommentelni, én ezért meg a gerncem miatt nem teszem. Te jó pénzért bevallaltad. Ez van:))))
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 22:01:50

@a nagy hohohorgász: akkor biztos azért van.

Budapesten ingatlant kell venni, már csökken az ár keményen, ez már a válság biztos jele. Néhány ingatlanos még hülyiti az eladót, én meg versenytárgyaltattam kettőt, hogy melyik enged nagyobbat. Végül 5m-t engedtek mind a ketten. Sajnos csak egyre volt keret :(
Válasz erre 

Etniez 2022.10.07. 22:02:44

@a nagy hohohorgász: abban az egyben biztos lehetsz teljesen, hogy nekem ez az egyetlen nickem.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.07. 22:07:09

@Etniez: ne félj! Te is leszel majd kurt úrfi ennél a hülyénél!
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 22:07:53

@Etniez: nekem is csak egyre volt keret:) viszont felraktam a netre eladasra okosba. Tudod kik érdeklődtek 80% ban? Külföldi bmeg, angol, német, holland, meg ruszki!!!! Ja és persze china! A lesajnalt butapesten Magyarországon!!!! Ki érti ezt? Én igen, csak nem pollkorrekt:)))))
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.07. 22:09:09

@a nagy hohohorgász: nem mondod cicc.....!! :))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 22:09:49

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nem mersz hozzám szólni direktben??? Mondjuk megertem:) többször szivattalak mint staller ilonat a pornofilmekben :))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 22:11:40

@Etniez: a Budapesti parkolási díjak emelkedésenek megmagyarazasara elfelejtettel válaszolni:))) gondolom csak véletlen:))))
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.07. 22:25:45

@a nagy hohohorgász: :)))))))))))
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.07. 22:30:20

@a nagy hohohorgász: Írd ki magadból! Megnyugszol.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 22:38:22

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: kurt úrfi ms hányszor szoptad le magad??? Ne kamuzz:))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 22:47:13

Olyan furcsa hogy mindenki egyszerre tűnik el???? Ki érti ezt? Én igen:)
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.07. 23:17:49

@a nagy hohohorgász: Kohn-nak hívták és uzsorás volt :p
Válasz erre 

Rodney_2 2022.10.07. 23:19:18

@a nagy hohohorgász: Lejárt a műszak a CEU pincéjében, így Kúrt úrfi minden nickje nyugodni tért
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 23:33:52

@Rodney_2: akkor a te nagyapad pénzt gyártott:)
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.07. 23:36:13

@Rodney_2: na jól van, megkimellek ezen a nickeden is. Hiszen ha lebuktatlak mivel szorakoznek a jövőben:)))))
Válasz erre 

а nagy hohohorgász 2022.10.08. 04:04:46

@Rodney_2: Jaja, akkor te az orroddal gépelsz, mi?
Válasz erre 

а nagy hohohorgász 2022.10.08. 04:05:30

Birka nincs sehol mostanság? Lehet a halálba szoptam a múltkor?
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 04:57:09

@a nagy hohohorgász: Milyen győztes háború előzte meg a Benes dekrétumokat? Cssehszlovákiát feldarabolták közvetlenül előtte. Tudtommal az első bécsi döntés volt, ami Magyarországnak adta Felvidéket, azt viszonozták vele.
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 05:15:55

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Akkor egyetértünk, nem magyar sajátosság volt az antiszemitizmus, pont ezt írtam, hanem egy politikai kurzus kényszerítette az országra. Pontosan úgy importálta Magyarországra a hatalmon lévő elit, mint a második világháború után a bolsevik berendezkedést, vagy most a putyinista kleprkrata berendezkedést.

"Kivéve Magyarországgal szemben, hiszen már a háború előtt is elég feszült volt a viszony a magyar kisebbség elnyomása miatt."

Inkább csak a két ország politikai vezetése között, azért, mert a mi vezetésünk Ukrajnában az orosz érdekeket támogatja. Nyilván egetverő ostobaság lenne ezt egy orosz vereség után is folytatni. Valahogy ki kellene egyezni velük, pont az ott élő kisebbség érdekében.

"Na meg még nagy nyílt gyűlölet sem kell, nézd pl. Észtországot, ahol a jelentős orosz kisebbség gyakorlatilag hontalanként él."

Ez egy külön probléma, láthatóan nem ukrán specialitás. A bolsevikok a megszállt országok etnikai tömbjeit nagyarányú orosz betelepítéssel akarták szétverni. Ez nem nagyon különbözik attól, amit a románok csináltak Erdélyben. A birodalmuk szétesése után ezek a betelepített csoportok maagukra maradtak, és Putyin irredenta kurzusa pont rájuk építi a szomszédos országok elleni revanspolitikáját.

"Meg kezdődne Ukrajna ezermilliárd eurós újjáépítése EU-pénzből"

Ami nyilván szükségszerű, hogy az ukrajnai erőforrások, amikre Putyin annyira vágyik, beépülhessenek az európai integráció rendszerébe. A haszon bőven meghaladná a befektetést. A lengyelek meg a románok már készüődnek, hogy ez a nagy tranzit rajtuk keresztül bonyolódik le. Ostobaság lenne, ha mi a Kreml iránti hűségünk miatt kimaradnánk egy ilyen lehetőségből.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.08. 05:57:07

@chrisred:

"egy politikai kurzus kényszerítette az országra."

Érdekes lehet az a politikai kurzus, amely a kommunista Szovjetunióban, a kapitalista Nyugat-Európában, a náculó Németországban, a gyakorlatilag szinte még hűbéri Magyarországon és az iszlám monarchiákban egyaránt antiszemitizmust "kényszerített" az országokra.

Ha az erősen eltérő politikai, társadalmi és kulturális berendezkedés mellett mindezen országokban kialakult - vagy még inkább korábbról fennmaradt - az antiszemitizmus, akkor súlyos logikai hiba ezt a "politikai kurzusra" fogni.

"Pontosan úgy importálta Magyarországra a hatalmon lévő elit, mint a második világháború után a bolsevik berendezkedést, vagy most a putyinista kleprkrata berendezkedést."

Hát nagyon nem kellett importálni. A bolsevizmust sem importálta a hatalmon lévő elit, hanem a szovjetek hatalomra juttatták a bolsevikjaikat. Nagyon nem ua.

Nem a tényekből vonsz le következtetést, hanem a tényeket próbálod a prekoncepciódhoz "igazítani' - hogy finoman fejezzem ki magam.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.08. 06:14:29

@chrisred:

"Inkább csak a két ország politikai vezetése között"

Ki állított mást?

"azért, mert a mi vezetésünk Ukrajnában az orosz érdekeket támogatja."

Már 1990-től? :O Szerinted az ukránoknak már akkor volt egy orákulumuk, aki előre látta a magyar kormány 25-30 évvel későbbi politikáját?

Mellesleg a magyar kormány nem az orosz, hanem a magyar érdekeket képviseli. Aki az előbbit látja, az csupán mást vél magyar érdeknek. Attól, hogy a magyar kormány szerint az országnak érdekében áll a Nyugattal ellentétben nem megszakíteni minden kapcsolatot Oroszországal - nos, az nem jelenti sz orosz érdekek támogatását.

"Nyilván egetverő ostobaság lenne ezt egy orosz vereség után is folytatni."

Oroszország egy esetleges vereség után is itt marad a közelünkben. Továbbá igazad van, nyilván egetverő ostobaság lenne Oroszországot Kína karjaiba kergetni. Oroszország még Ukrajnánál is hatalmasabb erőforrásokkal rendelkezik, ezeket Kína és India helyett logikus, olcsóbb és számunkra hasznosabb ldnne az EU gazdaságába bevonni.

"Valahogy ki kellene egyezni velük, pont az ott élő kisebbség érdekében."

Ehhez csupán a magyar kisebbségről kellene lemondanunk.
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 06:15:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Nem tudom, mit keres a sorban Nyugat-Európa, a többieknél viszont az autoriter berendezkedés a közös nevező.

"Ha az erősen eltérő politikai, társadalmi és kulturális berendezkedés mellett mindezen országokban kialakult - vagy még inkább korábbról fennmaradt - az antiszemitizmus, akkor súlyos logikai hiba ezt a "politikai kurzusra" fogni."

Állami szintű intézkedésekről volt szó, nem arról, hogy létezett az antiszemitizmus, mint társadalmi jelenség.

"Hát nagyon nem kellett importálni. A bolsevizmust sem importálta a hatalmon lévő elit, hanem a szovjetek hatalomra juttatták a bolsevikjaikat."

Akkor nem nagyon fogtad fel a leírtakat, a szovjetek által hatalomra juttatott bolsevikok voltak a hatalmon lévő elit, akik a szovjet társadalmi/gazdasági modellt bevezették Magyarországon.

"Nem a tényekből vonsz le következtetést, hanem a tényeket próbálod a prekoncepciódhoz "igazítani' - hogy finoman fejezzem ki magam."

Csak ezt nem tudod ténnyekkel igazolni. Folyamatosan az derül ki, hogy nem vagy képes mások gondolatmenetét végigkövetni, inkább magadtól kitalálsz valamit helyettük, majd azt megcáfolod.
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 06:28:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Már 1990-től? :O Szerinted az ukránoknak már akkor volt egy orákulumuk, aki előre látta a magyar kormány 25-30 évvel későbbi politikáját?"

Ki beszélt 1990-ről? Akkor még Ukrajna sem létezett. Ukrajna 2014-ig (a narancsos forradalom pár évétől eltekintve) kvázi orosz gyarmati függőség alatt élt, nem volt külön szuverén ukrán politikai irányzat.

"Attól, hogy a magyar kormány szerint az országnak érdekében áll a Nyugattal ellentétben nem megszakíteni minden kapcsolatot Oroszországal - nos, az nem jelenti sz orosz érdekek támogatását."

A nyugati államok nem akarnak megszakítani minden kapcsolatot megszakítani Oroszországgal, szó sincs ilyesmiről. Pont az a probléma, hogy Oroszország olyan pozíciókat szerzett a nyugati országok politikai-gazdasági rendszerében, amivel most visszaél. Ebben a helyzetben nincs más mód, választani kell Európa vagy Oroszország érdekei közül, és a magyar kormány az utóbbi mellé állt.

"Továbbá igazad van, nyilván egetverő ostobaság lenne Oroszországot Kína karjaiba kergetni. Oroszország még Ukrajnánál is hatalmasabb erőforrásokkal rendelkezik, ezeket Kína és India helyett logikus, olcsóbb és számunkra hasznosabb ldnne az EU gazdaságába bevonni."

Soha nem írtam ilyet, Oroszország választotta Európa helyett Kínát, elsősorban ideológiai okokból.. Oroszország arra használja az erőforrásait, hogy az európai integrációt és Európa gazdaságát szétverje. Sajnálatos módon Európa számára az orosz erőforrások jelenleg nem lehetőséget, hanem hatalmas veszélyt jelentenek.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.08. 06:28:48

@chrisred:

"A bolsevikok a megszállt országok etnikai tömbjeit nagyarányú orosz betelepítéssel akarták szétverni. Ez nem nagyon különbözik attól, amit a románok csináltak Erdélyben."

Vagy attól, amit most Ukrajna tett és tesz az orosz és a magyar kisebbséggel. Vagy tett a lengyel kusebbséggel a mostani nagy összeborulásig. Ez nem ukrán, nem bolsevik és nem is román specialitás - ez a sovinizmus specialitása. Ugyanez volt a 2. vh. utáni ki- ill. áttelepítésekkel.

"A haszon bőven meghaladná a befektetést."

Ez egy Oroszországgal való kiegyezésre mé inkább áll. Már csak azért is, mert befektetni sem kellene ezermilliárd eurókat, mint Ukrajnában - ezek nagyobbik részét úgyis ellopják Zelenszkij haverjai.

"A lengyelek meg a románok már készüődnek, hogy ez a nagy tranzit rajtuk keresztül bonyolódik le."

Nem a "tranzitban" kellene részt vennünk, hanem az erőforrások felhasználásában. Ne pizzafutár legyünk, hanem teljes jogú üzlettárs a cégben.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.08. 07:09:36

@chrisred:

"szovjetek által hatalomra juttatott bolsevikok voltak a hatalmon lévő elit..."

Szóval mégsem importálta a meglévő hatalmi elit, hanem erőszakkal lecserélték az elitet. Hááát, nem tudtam, hogy a puccsot is importnak kell nevezni.

De most már tőled tudom, hogy pl. amikor a fejvesztve menekülő orosz katonák hátrahagyják a fegyvereiket, akkor tképpen az ukránok importálnak orosz fegyvereket.

A dolog iróniája, hogy gyakorlatilag még csak nem is export-importról van szó, hanem ajándékozásról. Nem véletlenül mondta vmelyik ukrán vezető, hogy Oroszország Ukrajna legnagyobb fegyverszállítója.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.08. 07:34:31

@chrisred:

"Nem tudom, mit keres a sorban Nyugat-Európa, a többieknél viszont az autoriter berendezkedés a közös nevező."

Ez azt jelenti, hogy az állami szintű antiszemitizmus egy nyugati demokráciában is megjelenhet.

"Állami szintű intézkedésekről volt szó, nem arról, hogy létezett az antiszemitizmus, mint társadalmi jelenség."

A mai németországi antiszemitizmus állami szintű intézkedések eredménye, ahogy az volt a nácizmus idejében is. Ez is azt igazolja, hogy az állami szintű antiszemitizmus nem csak autoriter államokban jelenhet meg.

Ezzel szemben a Nyugat Magyarországot autoriter vagy legalábbus szemi-autiriter államnak nevezi, nálunk mégsincs antiszemitizmus sem állami, sem egyéb szinten. Talán azért, mert a diktátir Orbán kegyetlenül és antidemokratikusan betiltotta az antiszemitizmust? :DDD
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 08:02:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Szóval mégsem importálta a meglévő hatalmi elit, hanem erőszakkal lecserélték az elitet."

Az orosz gyarmaati időszalkban a bolsevikok voltak a meglévő elit, fogalmam sincs, mire gondolhatsz. És ők importálták a szovjet berendezkedést.

"De most már tőled tudom, hogy pl. amikor a fejvesztve menekülő orosz katonák hátrahagyják a fegyvereiket, akkor tképpen az ukránok importálnak orosz fegyvereket."

Tőlem nem olvashattál ilyen értelmetlenséget.
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 08:08:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ez azt jelenti, hogy az állami szintű antiszemitizmus egy nyugati demokráciában is megjelenhet."

Csak ezt nem sikerült tényekkel igazolnod, csak betettél egy oda nem illő elemet a felsorolásodba.

"A mai németországi antiszemitizmus állami szintű intézkedések eredménye, ahogy az volt a nácizmus idejében is. "

Nem, a nácizmus idejében maguk az állami intézkedések voltak zsidóellenesek, ne modósdassuk a szerecsent azzal, hogy csak az eredményük volt az.

"Ezzel szemben a Nyugat Magyarországot autoriter vagy legalábbus szemi-autiriter államnak nevezi, nálunk mégsincs antiszemitizmus sem állami, sem egyéb szinten."

Mert nálunk most más társadalmi csoportok vannak megbélyegezve. Ez ugyanaz a módszer más célpontokkal. Megjegyzem, a náciknál vagy a bolsevikoknál sem egyetlen társadalmi csopor volt kipécézve ellenségnek.
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 08:09:27

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Nem a "tranzitban" kellene részt vennünk, hanem az erőforrások felhasználásában. Ne pizzafutár legyünk, hanem teljes jogú üzlettárs a cégben."

Csak sajnálatos módon arra nem vagyunk alkalmasak.
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.08. 08:22:04

@chrisred: hagyd mán Jozsinénit, én már rég hóna alá fingtam. Olyan büdös, hogy nem is lehet kiérezni.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.08. 09:05:25

@chrisred: lehet hogy te nem vagy alkalmas, de én az csak olyan jól le vannak osztva a lapok balról jobbra, keletről nyugatra hogy nem engednek hozzaferni!
További jó holorettegest:)
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.08. 10:43:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem tudom meddig nem voltak jóban a lengyelekkel, ahhoz képest tudtak közösen foci EB-t rendezni.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.08. 11:35:52

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: az amerikaiak meg együtt mennek az űrbe a ruszkikkal! Hülye e vagy:)????
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.08. 12:51:23

@chrisred:

"ne modósdassuk a szerecsent azzal, hogy csak az eredményük volt az."

Maximálisan egyetértek ezzel a kijelentéseddel. Ugye akkor az azonos mércével mérés érdekében ugyanezt az elvet alkalmazod a mai Németországra is, amikor elismered, higy a zsidóság halálos ellenségeinek milliószámra Németországba történő beengedése, sőt behívása nem csak eredményében volt állami szintű antiszemitizmus?

A mezőgazdaságban a környezetbarát kártevőirtás, a biológia védekezés egyik módszere az, higy az adott területre betelepítik az irtani kívánt faj természetes elkenségeit. Nos, a hivatalos német politika pontosan ezt tette, amikor a németországi zsidóságra ráengedett milliónyi zsidógyűlölö muzulmánt. Ezzel egyben azt is elég egyértelműen jelezte, hogy a zsidókat nemkívánatos, elűzendő kártevőknek tekinti.

Tudom, a fenti gondolatmenet kissé far stretched, de ugye te írtad fentebb, hogy "ne modósdassuk a szerecsent azzal, hogy csak az eredményük volt az." Igaz, nem éppen így gondoltad, de lásd be: ha egy állami szintű politikai intézkedés eredménye évek óta tartó antiszemitizmus, akkor nem lehet nem észrevenni az intézkedés mögötti rejtett célt.
Válasz erre 

а nagy hohohorgász 2022.10.08. 13:13:15

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Mert én hülye vagyok, az tuti.
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 13:29:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Miért ismerném el? Arra Németországot nemzetközi egyezmények kötelezték, míg a zsidótörvényekre semmi nem kötelezte őket.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.08. 14:44:58

@chrisred:

Paci péniszét kötelezték biztonságos országokon át érkezettek befogadására. Nem véletlen, hogy azóta a németek is visszavettek, és nem kevesen bírálják a sok migráns nyakló nélküli beengedését. De hagyjuk is ezt: ha az elmúlt hét évben nem jutittunk egyetértésre, akkor nincs értelme most belevágni egy meddő vitába.

A lényeg és s megváltoztathatatlan helyzet az, hogy a semmilyen jog által nem kikényszerített, csupán ideológiai és politikai alapon meghozott antiszemita intézkedések eredményeképp Németországban most milliónyi antiszemita bevándorló él, akiket kiutasítani sem politikai szándék, sem reális lehetőség nincs. Ez pedig nem más, mint rendszerszintű antiszemitizmus.
Válasz erre 

Boldeone2 2022.10.08. 14:54:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ugyanezt az elvet alkalmazod a mai Németországra is, amikor elismered, higy a zsidóság halálos ellenségeinek milliószámra Németországba történő beengedése, sőt behívása nem csak eredményében volt állami szintű antiszemitizmus?

- Behívásról szó nem volt. Egyszerűen nem tudott Nèmetország mit csinálni, amikor elindult a milliós menekülthullám. Nyilván eszközük sem lett volna megállítani , ahogy a mai napig sem sikerül teljesen, mèg a magyar határokon sem, pedig ez az Orbán- kormány egyik fő államcèlja. Merkelnek volt egy megszólalása, hogy a nèmet alkotmány èrtelmèben minden ( jogszerű ) menkültet be kell engedni, egyèbkènt ezt mondja a nemzetközi menekültjog is, ezt èrtelmeztèk fèlre a kibocsátó országokban
Ez olyan messze van az antiszemitizmustól, mint Makó Jerzsálemhez
Azt kell látni : Magyarország csak egy tranzitország, Nèmetország cèlország. Mi nem vagyunk jólèti állam, vannak akik innen is kivándorolnak a jobb èlet remènyèben, sőt, most egy új kivándorlási hullám indulhat ...

Pár hónap alatt az elmúlt 100 èv legjobb 10 èvèből gyorson államcsőd- közeli helyzetbe jutottunk ...
Nincs semmilyen eszköze a kormánynak fèkezni az összeomlást, csak az EU - segíthet ...
A forint leèrtèkelődèse lehet a koporsószeg Magyarországnak ...
Minèl hamarabb kell a mentőöv , nem hónapok, hanem hetek múlva!
Válasz erre 

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2022.10.08. 15:05:09

@Boldeone2: "Behívásról szó nem volt."

Hát ez bizony súlyos tévedés. Merkel 2015 augusztusában kijelentette, hogy Németország automatikusan menekültnek tekinti és befogadja a szíriából érkezőket. Nyilvánvaló, hogy ettől a pillanattól kezdve minden szutykos csavargó szíriaivá változott, és megindult az áradat. 1 millió 300 ezer ember első körben. Aztán persze jött a "Wir schaffen das", a biztatónak remélt fogadkozás, hogy "Megoldjuk".

index.hu/kulfold/2015/08/31/nemetorszag_nincs_felso_hatar_minden_szir_johet/
Válasz erre 

Boldeone2 2022.10.08. 15:09:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: csupán ideológiai és politikai alapon meghozott antiszemita intézkedések eredményeképp Németországban most milliónyi antiszemita bevándorló él, akiket kiutasítani sem politikai szándék, sem reális lehetőség nincs."

- Ezek a döntèsek nem ideológiai okokból születtek , a kènyszer szülte őket. Nyilván minden migráns sem antiszemita , az a kollektív bűnössèg elve, ha egy közössèget homogèn egèszkènt kezelnek
A kiutasításukra volt politikai szandèk , meg a repatriálásra, de az valóban szinte lehetetlen
A nèmetek más cipőben járnak ,hiszen kb 40 ève bevándorlóország lettek. Eleve nem születik gyerek , a társadalom meg elöregszik, a nagytőke meg azt mondta : nem örülünk a migráció ezen szintjènek, de kell a munkás a gyárba, meg kell a fogyasztó is...
Èn nem látok rá esèlyt, hogy ezt vissza lehessen csinálni...De, ha szètnèzel mondjuk Budapesten , ott is egyre több a migráns , mondjuk a 10 èvvel ezelőttihez kèpest
Ezt kellene valahogy èsszerűen mederben tartani, pl. a törvènyszegőket azonnal likvidálni a társadalomból, a kibocsátó országokkal visszafogadási egyezmènyeket kötni, csak az sem egyszerű...Az elbukott államok vezetői annak örülnek , ha a fiatalok inkább a nyugatot bontják le, mint otthon a teokráciát ...
Ez egy szinte megoldhatatlan globális problèma, Magyarországot az államszoci rendszer izolációja, a relatív szegènysèg vèdte - eddig - nem a kerítès
Válasz erre 

Boldeone2 2022.10.08. 15:16:04

@Androsz: Hát ez bizony súlyos tévedés. Merkel 2015 augusztusában kijelentette, hogy Németország automatikusan menekültnek tekinti és befogadja a szíriából érkezőket"

- Nyilván jól mondta! Akik akkor Szíriából èrkeztek szinte mindenki menkült volt nagyon sokat nem is kellet vizsgálni
Tehát : nem mindenkit hívott be, csak a szíreknek ígért menekültstátuszt

A nemzetközi menekültjog szerint pedig NINCS lètszámkvóta, tehát ezt is jól mondta
Ezért mondta Orbán anno, hogy világkvóta kellene, hogy ne mindenki Európaba jöjjön ...
Egy menkült nyilván Európaba fog törekedni , nem pedig oda, ahonnan eleve menkülnek mondjuk a szegènysèg elől....( Ami nem jogosít )
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.08. 15:25:01

@chrisred: te milyen csicska vagy az összes nickeden:)))))
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.08. 16:23:23

@a nagy hohohorgász:

mi van pecás, má megint itt égeted magad szénné, rubelért?

nem kéne valami normális állást keresned?
szerintem portásnak, vagy határvadásznak megfelelnél:)))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.08. 16:57:30

@kajakibrahim: mindkettőnek jó lennék, mert csak azokat engedném be akiknek van engedélyuk. Te viszont faéknek is kevés vagy ! Étteremi a fogyatékos liberális seggnyalo:)
Válasz erre 

chrisred 2022.10.08. 17:20:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Attól, hogy tagadod, még létezik a menekültügyi szabályrendszer. Valószínűleg azok bírálják, akik hozzád hasonlóan nincsenek tisztában a létezésével. Valószínűleg milliónyi antiszemita él Németországban, de ők ott is születtek.
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.08. 17:26:44

@a nagy hohohorgász:

hát haver, nagyon úgy nézz ki, hogy a gyíkvállú ukránok a gender nyugati haverjaival lenyomják a ruszkiork haverjidat!:)))

uploads.disquscdn.com/images/edd9ac6b7a08591152ab3c1b32a719aa8a0452c45eee07db4ebddbb9bbb21b3a.jpg
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.08. 18:12:30

Fideszgecik holnap fél egyre jöjjenek!
Mer' egyre hülyébbek!
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.08. 18:15:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

mi lesz holnap félegykor?
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.08. 18:15:26

moika78.ru/news/2022-09-22/810257-fsb-predotvratila-terakt-ukrainskih-spetssluzhb-na-gazoprovode-turetskij-potok/
The attack was prepared by the Ukrainian special services. The operational video footage shows the arrest of the saboteur. At first, he was followed from the air with the help of a drone, and when he began to extract IEDs from the cache, he was detained by the FSB special forces.

According to the service, the detainee was a 44-year-old citizen of Russia. He was recruited on the territory of Ukraine by the SBU. Correspondence with curators was found on his phone, as well as instructions for committing a terrorist act.
A torok aramlatnal szeptemberben elkaptak a szabotoroket
Ezt nem hozta le a nyugati sajto es a magyarnak is megtiltottak. Kussolas van az orosz sikerekrol!!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.08. 18:17:34

@kajakibrahim: nebazz, hogy te szopod be! Értelmezd, baszod! :))
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.08. 18:21:26

@Bandibacsi34:

bandibá, maga meg hol a kurvaanyádban voltál?
putlerevtárs rád bízta a kercsi hidat, erre te leléptél vodkázni, erre az ukránok lebontják azt!:)))

uploads.disquscdn.com/images/68e14c2057c0bb415c8ccfcd627e31e18c332904cd4e63e30de648d222dd0015.jpg
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.08. 18:23:02

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

megadom magam. ezek szerint, olyan hülye vagyok, mint egy fityeszes:)))
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.08. 18:39:58

@kajakibrahim: Csapasokat adunk, csapasokat kapunk!!
Az egyiknek sikerul, de tobbseguknek nem....
prospect.com.ru/news/3087226/fsb-soobschila-o-predotvraschenii-diversii-na-geleznoj-doroge-v-kabardinobalkarii.html. FSB announced the prevention of sabotage on the railway in Kabardino-Balkaria

Two men were shot dead by law enforcement near the railway bridge over the Canal. IN AND. Lenin near the village of Soldatskaya in the Prokhladnensky district of Kabardino-Balkaria. According to the FSB, the attackers tried to install an explosive.
Published: 17:00, October 2, 2022
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.08. 18:43:41

@Bandibacsi34:

virágevtárs, szerénység! ha valamit szeretek putyinevtársban és magamban, az a szerénység:)))

bandibá, ideje lenne átállnod, amíg még nem késő:)))
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.08. 18:53:44

@kajakibrahim: En kozepen allok: az objektiv tajekoztatas oldalan!!
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.08. 19:06:12

@Bandibacsi34:

bandibá, ez akkora kamu, hogy eszt még te is kiröhögted:)))

a.disquscdn.com/get?url=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FVg0JstydL8HCg%2Fgiphy.gif&key=oox2P4wqu-eHEoCaxViCdw&w=800&h=200
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2022.10.08. 19:35:30

@kajakibrahim: gyere fél egyre, mert egy órára már hülyébb leszel!
Esetleg küldjem hieroglifákban.....
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.08. 20:13:59

@Boldeone2:

"Ezek a döntèsek nem ideológiai okokból születtek , a kènyszer szülte őket"

Nyilván, de bizonyára azt is észrevetted, hogy chrisred érvelését forgatom ki. :)

Németország mint bevándorlóország a török vendégmunkásokkal már megégette magát, tanulhatott volna belőle. S akkor még a törökök vallási agymosottság terén a kanyarban sincsenek a most bevándorló közel-keleti muszlimokhoz képest - hála annak, hogy hozzájuk képest Törökország egy felvilágosult szekuláris ország.
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.08. 20:25:30

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

nigger, szerintem ez a fél egy, csak a te agyadban létezik!:)))
Válasz erre 

Bandi bácsi 34 2022.10.09. 07:10:08

Bubusonics Kononecsko az orosz összhaderőnemib tájékoztatási hivatal vezér ezredese emlékesztetett, hogy a Stracskawarska nehéz rakétáscirkáló kihajózott a Kercsi szoroson az Szevasz topol irányába, hogy támogatást nyújtson a különleges művelet különleges céljainak elérése végett. A cirkáló erektált rakéta tornyai olyan magosak, hogy rövid szakaszon a kercsi híd megbontásra került, hogy átférjen alatta. Az önkéntes kazánfűtők szövetsége mindeközben örömtűzzel ünnepelte az áthajózást.

Igor Buzunvics dandárőrnagy hozzatette, hogy a híd alatt a közlekedés újra zavartalan.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.09. 12:03:34

@Bandi bácsi 34:

"A cirkáló erektált rakéta tornyai olyan magosak"

Na mijen magosak? Lenmagosak, szezámmagosak, netán kéménymagosak?
Válasz erre 

Bandi bácsi 34 2022.10.09. 13:11:19

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kendermagossak. Nagysád se humorizál majd, ha a muszka bemén a szaros bakancssal a nappalijába és viszi a televíziót.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2022.10.09. 14:43:07

@Bandi bácsi 34:

Bocsánatodért esedezem, ó nagyuram! Nem tuttam, hogy itt csak neked szabad poénkodnod.
Válasz erre 

Bandi bácsi 34 2022.10.09. 14:49:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: most az 1cer. De a következő vodkát te fizeted.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 19:34:39

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: na látod ezt az egyet nagyon komazom a balliberálisokban, az ilyen szofordulatokhoz kurvara értenek. Az már más kérdés hogy a másik nicked ertetlenseget is indirekt szapulasra használod .
Azzal azért tisztában vagy remélem hogy ha egy balliberális szavazot megkerdezed hogy örülne neki ha a pirezek levaltanak Orbánt akkor az lenne a válasza hogy PERSZE:)))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 19:37:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: @Boldeone2: @kajakibrahim: @chrisred: @Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: @Bandibacsi34: az ip címek nem hazudnak......
Válasz erre 

kajakibrahim 2022.10.09. 20:09:37

@a nagy hohohorgász:

azok nem pecás!

veled ellentétben:)))

uploads.disquscdn.com/images/3989365baafee06099895a4d9c374eed734fc4082b3fd8a72c5a9c39b3393db0.png
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 20:19:45

@kajakibrahim: te szerencsétlen, a legaljasabb cellovoldeben is maximum 1 palcikas lennél:))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 20:34:49

Na kurt úrfi, vagy olyan agytroszt hogy megfejted az egypalcikas kifejezes értelmét???? Te éttermi fogyatékos:))))
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.09. 20:43:59

@Bandi bácsi 34: Lassan egy uj Hofi szuletik beloled :-D Oroszország-Ukrajna-konfliktus-harcok
- Minden ukrán támadási kísérletet sikerült visszaverni az orosz katonai szóvivő szerint
Moszkva, 2022. október 9., vasárnap (MTI) - Minden frontszakaszon visszaverték az orosz erők az összes támadási kísérletet az elmúlt nap folyamán, az ukrán hadsereg a déli frontszakaszon az elszenvedett veszteségek miatt már nem is próbálkozott komolyabban az előrenyomulással - jelentette ki Igor Konasenkov altábornagy, az orosz védelmi minisztérium szóvivője a vasárnapi hadijelentést ismertetve.

Konasenkov szerint a Harkiv megyei Kupjanszk felől az ukrán 14. és 92. gépesített dandár külföldi "zsoldosokkal" megerősített két zászlóalja sikertelenül próbálta meg áttörni az orosz védelmet a Kiszlivka és a luhanszki régióban lévő Kuzemivka irányába, ami több mint félszáz ukrán katona életébe, egy harckocsiba és kilenc páncélozott harcjárműbe került. A harkivi régióban a 92-esek tartalékosai emellett Zahorujkivkánál, tüzérségi és légicsapások következtében minegy 60 katonát, két harckocsit és három páncélozott járművet veszítettek.
A luhanszki régióban, ahol a tábornok szerint több irányból is sikerült az orosz erőknek támadást visszaverniük, 120 ukrán katona, három harckocsi, hét páncélozott harcjármű és 11 jármű volt a veszteség. Emellett ugyanebben a régióban, három településen négy ukrán szabotázs- és felderítő csoportot fedeztek fel, ezek 17 fegyveresét, két nagykaliberű gépfegyverrel felszerelt kisteherautóját pedig megsemmisítették.
Az orosz erők a beszámoló értelmében minden ukrán támadást visszavertek, amely Zaporizzsja irányából a donyecki régió települése felé irányult, megölve mintegy száz katonát és működésképtelenné téve két harckocsit, öt páncélozott harcjárművet és hat gépjárművet. Az orosz légierő nagypontosságú csapásokat mért az ukrán "idegenlégióra" Hortica szigetén és az ukrán Barsz belügyi különleges rendeltetésű brigádjára Zaporizzsja város közelében.
A szóvivő azt mondta, hogy Mikolajiv-Krivij Rih felől az ukrán erők nem hajtottak végre nagyszabású támadó akciót a jelentős ember- és eszközveszteségeik miatt. Az általa felhozott adatok szerint az ukrán 60. lövészdandár 96. és 98. zászlóalja, valamint a 128. hegyi rohamdandár lajstrom szerinti személyi állományának 30 százalékát meghaladó pótolhatatlan veszteségeket szenvedett el. Ugyanebben az irányban az orosz beszámoló szerint az ukrán erők csapatösszevonási kísérlet közben több mint 80 katonát, két harckocsit, 22 páncélozott harcjárművet és hét gyalogsági harcjárművet veszítettek. Megsemmisült emellett egy lengyel gyártmányú Krab önjáró tüzérségi löveg, két amerikai M777-es ágyú is.
A Herszon megyei Andrijivszk irányában az orosz erők visszaverték két ukrán gépesített lövészszázad támadását Bilohirka és Davidiv Brid felől, megsemmisítve mintegy 90 katonát, egy harckocsi, 12 páncélozott harcjárművet és három járművet.
Az orosz légierő precíziós csapása a Mikolajiv megyei Berezsnehovate közelében megsemmisítette az ukrán 61. lövészdandárjának lőszerraktárát, amelyben több mint kétszáz, az amerikai HIMARS és az Uragan sorozatvetőkhöz való rakéta volt.
Mikolajev-Krivij Rih irányában az ukrán fegyveres erők a nap folyamán összesen több mint 200 ukrán katonát, három harckocsit, 41 páncélozott harcjárművet, három löveget és hét járművet veszítettek Konasenkov szerint.
Az orosz harcászati légierő gépei, valamint rakéta- és tüzérségi erők három ukrán vezetésipontot, 47 tüzérségi egységet, valamint 163 élőerő- és hadfelszerelés-összpontosulást támadott, megsemmisítve egyebek között négy lőszer-, valamint rakéta- és tüzérségi fegyverraktárt, továbbá két amerikai gyártmányú AN/TPQ-37 légvédelmi radart a donyecki régióban.
Az orosz légierő lelőtt egy ukrán Szu-24-es repülőgépet és egy ukrán Mi-24-es harci helikoptert,a légvédelem pedig hat drónt, köztük egy Bayraktar-TB2-est, továbbá négy HIMARS-, valamint öt Uragan- és Vilha-lövedéket.
Az orosz védelmi minisztérium összesítése szerint az ukrán fegyveres erők a háború kezdete óta 317 repülőgépet, 159 helikoptert, 2182 drónt, 379 légvédelmi rakétarendszert, 5570 harckocsit és egyéb páncélozott harcjárművet, 866 rakétasorozatvetőt, 3460 tüzérségi löveget és aknavetőt, valamint 6431 speciális katonai járművet veszítettek.
Az orosz ellenőrzés alá került területek hatóságai több helyről jelentettek ukrán tüzérségi támadást. Az ukrán csapások miatt, amelyek Donyeck több negyedét is érték, Enerhodarban és környékén megszakadt a víz-, az áram-, és a telefonszolgáltatás.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 20:54:49

@Bandibacsi34: a legszebb az amikor a bölcs multi azt tanítja a rabszolganak hogy mindig van win win solution, kivéve ha ők is érdekeltek:))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 21:00:20

@Bandibacsi34: azt ugye vágod te gané,hogy a ruszkik ugyan olyan szarok mint bárki más, mert a világ ujrafelosztasan ugyanúgy ott fognak ülni mint korábban. Én ifjú siheder koromban zsidó ellenes voltam, aztán rajottem hogy amiért küzdök annak a mozgalomnak az élén is zsidók ülnek. Így ma már csak abban reménykedem hogy a mi zsidoink jobban kiválasztottak mint a nem mieink:))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 21:13:28

@Bandibacsi34: amúgy azt jó látni hogy minden nemzet ugyanolyan mint a magyar, egyik mellé sem kell őr:))) lásd spanyolok: még a kibaszott focimeccsre is ukrán zászlót visznek de Katalónia függetlenedeset simán szét trollkodtak. Brexit, Trump, Deutschland ( inkább kuratjak szét a lanyaikat a helyi fekete pakoval) Olaszország...... Norvégia ( a tomeggyilkos faszi börtönében:)))) Svédország:)))) Svájc ( vbn albán himnusszal:)))))) soroljam még:)?
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 21:14:56

@a nagy hohohorgász: a büszke fransziak, itt egy néger hol egy néger !francia szerencse játék:))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 21:15:50

@a nagy hohohorgász: nick olasz sár közi:)))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 21:22:13

A fimnek is tudják hogy egyszer volt Budán kutyavasar:))) iszkolnak a natoba:) a pisa teszt eminens lmbtq fiatalok szembeszallnak majd specnazzal.... hahaha
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.09. 21:24:35

Orbánnak egy jó dolga van, hogy megprobalja elerni hogy keletről nyugatra vagy nyugatról keletre NE A KÁRPÁT MEDENCÉN VEZESSEN AZ ÚT!
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.09. 21:55:27

Ülj már le kisfiam. Tessék egy fing, igyad.
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.10. 09:28:59

index.hu/kulfold/2022/10/10/haboru-oroszorszag-ukrajna-orosz-ukran-konliktus-kijev-moszkva-kreml-vlagyimir-putyin-volodimir-zelenszkij-percrol-percre/raketak-csapodtak-be-kijevben/
Elfogtak két ukrán titkosszolgálati tisztet Herszonban
Elfogták az ukrán védelmi minisztérium hírszerzési főigazgatóságának két tisztjét Herszon közelében – közölte Kirill Sztremuszov, a régió oroszok által kijelölt közigazgatási vezetőjének helyettese Telegram-csatornán.

A helyettes elmondása szerint az ukrán taktikai csoportok megpróbáltak behatolni az orosz egységek találkozási pontjába Borozenszkoje irányába, de visszaverték őket, és visszavonultak. Az ellentámadásban három ukrán harckocsi és öt gyalogsági harcjármű semmisült meg a beszámoló szerint.

Két tisztet pedig Andrejevszkij irányába ejtettek foglyul. Sztremuszov kiemelte: a kihallgatásukról videófelvétel is készül
Válasz erre 

Bandibacsi34 2022.10.10. 09:40:21

@a nagy hohohorgász: "azt ugye vágod te gané,hogy a ruszkik ugyan olyan szarok mint bárki más, mert a világ ujrafelosztasan ugyanúgy ott fognak ülni mint korábban. Én ifjú siheder koromban zsidó ellenes voltam, aztán rajottem hogy amiért küzdök annak a mozgalomnak az élén is zsidók ülnek. Így ma már csak abban reménykedem hogy a mi zsidoink jobban kiválasztottak mint a nem mieink:))))"
Itt a lenyeg az eroegyensuly fenntartasa a vilagban. Ez nem bomolhat meg, kulonben megismernenk minden nagyhatalom csunyabbik arcat!!! (lasd: vegyetek amerikai palagazt dragan, amerikai fegyvert dragan, LMBTQ es PC/WOKE stb torvenyek kotelezo bevezetese, amerikai jogrendszer bevezetese(persze nem a jo jogszabalyokat, hanem az agytroszt altal megkivantakat, ami Japanban elobbre haladott). A penzehes felesegek vilaga, akik viszik a vagyonod 60-80%-at, aztan meg te lehetsz halas ha nem jelent fel ha adtal neki par pofont, vagy jol meghagtad 30 evvel ezelott. Ilyen az oroszoknal pont ellentetesen van. Természetesen en is elitelem a rablast, katonak altal elkovetett gyilkossagokat, civil helyek raketazasat(persze ha tudjak, hogy az ukran fegyverraktar az mas). Mas: ha el lehetett szakitani Koszovot meg Del-Szudant mert rosszul bantak a kisebbsegeikkel, akkor miert ne lehetne fuggetlen Novorusszia is? Ha az ukranok semlegesek tudtak volna maradni akkor nem lett volna ez az egesz. Ha valaki (Kina vavy Oroszország stb) igy nyomulna Mexikoban az USA ugyanezt tenne, mint Oroszország!!! Kuba mas teszta, az addig van, amig Tajvan is fuggetlen.
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.10. 11:27:55

Hajajj bandi, olyan reménytelenül hülye vagy, hogy inkább neked is befingok egyet, molotov koktél szagú.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.10. 18:03:05

@Bandibacsi34: a nekem címzett kommenttel maximálisan 1etertek. Én is így gondolom.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.10. 18:57:38

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: az igazságot nálatok balliberálisoknal mindenki lefingja. Nem gondolod hogy köze lehet ennek a választási eredményekhez???? :)))(
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.10. 20:49:11

@a nagy hohohorgász: a választásokat is lefibgom. A balliberálisokat is
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.10. 21:16:47

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: már megint hazudsz pinokkio:))))
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2022.10.10. 22:50:23

@a nagy hohohorgász: miben hazudnák, én minden fingot bevallok. Nem éppen egy söralátét.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.11. 20:31:15

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: azt valld be hogy honnan kapod a támogatást te "civil " fingogep:)))))
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2022.10.11. 20:45:44

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: van önálló gondolatod a fingason kívül? Akkor halljuk:))))
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard