Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Gyűlnek a viharfelhők a magyar gazdaság felett

Gyűlnek a viharfelhők a magyar gazdaság felett

Egyre aggasztóbb hírek érkeznek a magyar gazdaságról. Az eddig is világos volt, hogy a fényesre csiszolt mutatók két gránitszilárdságúnak hitt tartópilléren állnak. Az egyik a külföldi tulajdonú autógyárak (illetve összeszerelő üzemek), a másik pedig az EU forrásai, melyek akkor is mozgásban tartották a gazdaság motorját, amikor éppen szabadságharcoltunk Brüsszellel. Most mindkét pillér megrogyni látszik, ami katasztrofális következményekkel járhat Orbán Viktor kormányára nézve.

gablerfoto_hu.jpg

Fotó: gablerfoto.hu

A keleti nyitás nem jött be, a déli nyitás helyett déli határzár lett, az orosz hitel egyelőre csak csordogál, és ki tudja, hogy egyáltalán megépül-e Paks II. Sebaj, jól teljesített a mezőgazdaság, a tervezetnél több adóbevétel érkezett, az autógyártók szárnyaltak, az Európai Unió pedig öntötte a milliárdokat a magyar gazdaságba. Így magyarázható nagyon vázlatosan, miért fényezhette magát az Orbán-kormány a gazdasági mutatók statisztikáival annak ellenére, hogy előremutató beruházások nem jöttek létre, a növekedés nem volt fenntartható, ugyanakkor a kiszámíthatatlan adópolitika és jogi környezet miatt pedig a befektetők többsége messze elkerülte hazánkat.

Most azonban úgy tűnik, vége a jó világnak, hiszen az eddigi húzóágazatok körül rengeteg a bizonytalanság. Az autóipar gyengébb számokat hozott az első negyedévben a tavalyiaknál, ráadásul nemrég két gyárban, köztük a győri Audinál is sztrájkbizottság alakult, a cégek pedig aligha tudják majd megadni a dolgozóknak, amit akarnak. Az Audinál 15 ezer forintos, az Autolivnél 12 százalékos béremelést akarnak kiharcolni a dolgozóknak, az Audi viszont egy az egyben elutasította a szakszervezet követelését, a sopronkövesdi cég pedig 2,5 százalékos - a szakszervezet szerint megalázó - emelést ajánlott fel.     

Kétségtelen, hogy nemzetközi összehasonlításban a magyarországi autóipari dolgozók jóval kevesebbért dolgoznak, mint akár csak szlovákiai kollégáik. Ráadásul az euróban kapott magasabb bér miatt sokan átruccannak a határ túloldalára dolgozni, így komoly munkaerőhiány is felléphet az ágazatban. Ha leáll valamelyik gyár, esetleg újabbak csatlakoznak a sztrájkhoz, az több tízmilliárdos veszteségként jelentkezik a magyar költségvetésben.

Az autóipar eddig különleges ágazatként volt jelen a magyar munkaerőpiacon, hiszen nyugati munkaadók és a magyar átlagnál általában magasabb fizetés elhitette a külső szemlélővel, hogy az ott uralkodó viszonyok nem hasonlíthatók a közszférához, amelynek kritikus területein napi téma a sztrájk és a bérkövetelés. A kormány ráadásul itt nem tud közvetlenül beavatkozni a szakszervezetek és a külföldi tulajdonosak külön csatája, de ha leállás lesz, akkor rosszul járnak a gyárak és az állam egyaránt. A szakszervezetek tehát viszonylag kedvező pozícióból alkudozhatnak, így ha nem lesz munkabeszüntetés, de valamilyen mértékű béremelést valószínűleg ki tudnak harcolni, ami rontja a cégek eredményeit, és a befizetett csökkenti adótételeket.

Hála a teljesen átláthatatlanná vált magyar költségvetésnek és a titkolózó kormánynak, fogalmunk sincs arról, hogy pontosan mennyi pénzt tart vissza az EU különböző vizsgálatok és vélhető szabálytalanságok miatt, ám azt tudjuk, hogy a programokat állami hitelből finanszírozzák, ami nem kis tehertétel a költségvetésnek.

Ennél is jobban fájhat Orbán Viktor és Varga Mihály feje amiatt, hogy a konvergencia-célkitűzés keretében az Európai Regionális Fejlesztési Alapból a Magyarországon megvalósuló „Társadalmi infrastruktúra” operatív program számára nyújtott időközi kifizetéseket felfüggesztették. Ezek az úgynevezett TIOP programokról korábban is lehetett hallani híreket, hiszen több más EU-s forrás mellett ennek magyarországi kifizetéseit is felfüggesztette a bizottság. Hála a teljesen átláthatatlanná vált magyar költségvetésnek és a titkolózó kormánynak, fogalmunk sincs arról, hogy pontosan mennyi pénzt tart vissza az EU különböző vizsgálatok és vélhető szabálytalanságok miatt, ám azt tudjuk, hogy a programokat állami hitelből finanszírozzák, ami nem kis tehertétel a költségvetésnek. Két összeg kering a mostani zárolással kapcsolatban: vagy 37,5 milliárd forintnyi vagy 67.6 milliárd forintnyi EU-s támogatás érkezése állt most le. 

gyartastrend_hu.jpg

                        Fotó: gyartastrend.hu

Mivel az EU hivatalosan is bejelentette a felfüggesztést, ne legyen kétségünk, hogy ennek a pénznek egy darabig nyomát sem látjuk, és arra se nagyon apellálhat a magyar kormány, hogy egy kis dorgálás után visszapótolja ezt a hatalmas összeget a magyar költségvetésbe. Az EU kifogásai ugyanis elég komolyak, hiszen a teljes pályáztatási rendszerrel elégedetlen az Európai Bizottság. Valaki szólhatna Lázár Jánosnak, hogy lehet keménykedni azzal, aki a pénzt adja, de annak húsbavágó következményei lesznek. Magyarország komoly recesszióra számíthat, ha nem pörgetik a gazdaságot az autógyárak és az EU-s források. Ahogy egy dél-dakota bölcsesség tartja: „Ne harapj bele abba a kézbe, amelyik enni ad!”

137 komment Közéleti ketrecharc Tovább
Gyűlnek a viharfelhők a magyar gazdaság felett Tovább
Facebook Tetszik
0
137 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr758530090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

2016.03.28. 04:37:44

A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla
Egy elfelejtett könyvből: Varga Jenő Kapitalizmus és a gazdasági válságok

Ma az organikus munkanélküliségnek vagyunk tanúi, a munkanélküliek serege növekszik, a termelők egyre kisebb serege, gyilkos intenzitással dolgozik! A dolgozók millióinak nincs munkája.
A tőke elhelyezési lehetőségek vívott harc, fő eszköze a tőkekivitel. 2. Racionalizálás útján csökkentik az önköltséget. 3. A munkaerő árát értéke alá nyomják le. (Vagy alacsony bérű államokba költöztetik a termelést!) „A tőkekivitel a fellendülés szakaszát meghosszabbító, válságot elmélyítő tényező!”
Válasz erre 

Doberdo 2016.03.28. 08:02:37

Egy olyan kormányzat, melynek segítségével 250 milliárd forint hirtelen közpénzből magánvagyonná integráhatlja magát az nem érheti el, hogy tiszteljék, még kevésbbé, hogy szeressék is
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 11:26:58

"Egyre aggasztóbb hírek érkeznek a magyar gazdaságról."

Ez nem új dolok, évek óta leszakadóban vagyunk még a visegrádi országokkal való összehasonlításban is.

"katasztrofális következményekkel járhat Orbán Viktor kormányára nézve."

Hülyeség. 2002-ben megtanulta ovi, hogy a gazdaság állapota nem számít, populista ígérgetésekkel, párezer forint kiosztásával megvehető a választó.

"ki tudja, hogy egyáltalán megépül-e Paks II"

Jobb lenne, ha nem épülne meg. Nem csak drága, de felesleges is.

"miért fényezhette magát az Orbán-kormány a gazdasági mutatók statisztikáival"

Mindig fényezte, mindig hazudott, a gazdaság állapotához ennek semmi köze.

"fogalmunk sincs arról, hogy pontosan mennyi pénzt tart vissza az EU"

Mindegy, ha visszatart pénzt, másik programmal lehívják, van elég a tarsolyban. Naív EU bürokraták sehol sincsenek a ravasz fideszesekkel szemben.

"Az EU kifogásai ugyanis elég komolyak"

Frászkarikát. 10%-on panaszkodnak, mikor a fideszesek 90%-ot lopnak el. Nevetséges.

"Ne harapj bele abba a kézbe, amelyik enni ad"

Hat éve ezt csinálják. Senkit nem zavar.
Válasz erre 

jágör68 2016.03.28. 15:00:19

Na-most-már-aztán-tényleg-bukjanak-mán-meg-de-izibe-aztán-nagyon-is!

A Szögedi Pottyantós keze ismét belelóg...
Válasz erre 

legeslegujabbkor 2016.03.28. 16:40:12

@jágör68: Dehogyis! Csak így tovább ezen az úton! Már csak néhány nehéz év, és elérjük Romániát!
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.03.28. 16:59:31

Nem is tudom hányszor picsogott már a baloldal hogy mit lehet meg mit nem.

IMF nélkül tönkrementünk, TESCO nélkül tönkrementünk, a BANKOK elmenekültek és nincs befektető, ugye tökfejek?

A valóság meg az, hogy a BALOLDAL már tönkretette az országot, mi meg a baloldalt. Basszátok az anyátok!
Válasz erre 

pamut 2016.03.28. 17:30:01

@Tiszteltetem Brüsszelet:
látom neked is kimosta az agyad a fideszes propaganda meg a fideszes gyűlölet... gyűlölködj csak tovább, ennyi maradt neked...
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2016.03.28. 17:30:09

@jágör68: Te már annyiszor szénné égetted magadat, hogy lassan wmiki trónjára törhetsz. Minek szólalsz meg egyáltalán? Na és mesélj! Párolog az urán?
Válasz erre 

midnight coder 2016.03.28. 17:40:55

"De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik."
Elég kevés olyan kormányzat volt eddig az emberiség történetében, ami nem hazudozáson alapult. A legnagyobb hazudozó az államszocializmus volt, de a mai demokráciák sem kisebb hazugok, élükön a demokrácia legfőbb exportőrével.

"A tőke elhelyezési lehetőségek vívott harc, fő eszköze a tőkekivitel"
Ezen már rég túl van az emberiség. Manapság a tőke globális. És igen, ő diktál, nem a tőke versenyzik azért hogy hova kerüljön, hanem az országok versenyeznek azért, hogy egy adott helyre kerüljön egy befektetés.

Ezért hülyeség a sztrájk is. Lehet persze ilyet játszani, csak hát annak az a következménye, hogy a gyártó fogja az üzemet és átviszi mondjuk a románokhoz. Az öntudatos munkások pedig mehetnek hajléktalannak.

A dolog másik oldala persze az, hogy ha egy autógyár a szlovák oldalon többet fizet ugyanazért a dologért mint a magyar akkor előbb-utóbb oda fognak menni a melósok, az itteni gyár pedig filózhat azon, hogy esetleg mégis többet kell fizetni.
Válasz erre 

igazi hős 2016.03.28. 18:07:08

"ami katasztrofális következményekkel járhat Orbán Viktor kormányára nézve." Hogy is mondta a nagy költő: "Lófaszt, mama!". Nem a kormány, hanem az ország néz súlyos (bár messze nem katasztrofális) következmények elé. Orbán rendszeresen egyenlőségjelet tesz önmaga és az ország közé, lásd az Orbánt bírálók az országot bírálják, az Orbánt támadók az országot támadják. De ez nincs így, legyen egy csöppnyi eszünk és ne terjesszük tovább ezt a marhaságot. Orbán és a többieknek egy vagyonelkobzás lenne katasztrófa, de már rég külföldön van a pénzü(n)k, ezért erre semmi esély.
Egyébként meg igen, szópóágra kerültünk. Orbánék '98-ban még tudták, hogy a versenyképességhez alacsony munkaterhek kellenek és csökkentették a járulékokat is. Aztán eltelt 10 év, nyugdíjreform sehol (Szlovákia meglépte, volt sírás bőven) és csodálkozunk, hogy a határtúloldalán 100 euro költségből 65 euro nettó bér lesz, míg nálunk csak 50 és ez bőven elég, hogy a ne itthon dolgozzanak az emberek. Ha Viktor is olyan tökös lenne, mint a böszme, akkor kijelentené: "Elbasztuk, nem kicsit, nagyon." De inkább készüljünk fel egy jó nagy migránsozásra, ahogy rosszabbra fordul a helyzet.
Válasz erre 

pánpéter 2016.03.28. 18:12:58

na, ezeket a sorokat teszőlegesen bármikor lehetett olvasni a 2010-es kormányváltás óta. először jött az, hogy az IMF-el nem lehet ezt csinálni, mert csődbe megy az ország. nem ment.
aztán jött az, hogy a bankokkal ezt nem lehet csinálni, mert csődbe megy az ország. nem ment.
aztán jött az, hogy a rezsicsökkentés csődbe viszi az országot. nem vitte.
majd jött, hogy jó, van növekedés, de kevés, csődbe fog menni az ország. nem ment.
a baloldal 2010 óta azt hangoztatja, hog csődbe fog menni az ország. ehhez képest, 2008-ban, az akkori IMF hitel nélkül tényleg csődbe mentünk volna, csak akkor ugye éppen 6 éve balliberális kormány vezette az országot.
ahogy a balliberális vezetés juttata görögországot, porugáliát is a csőd szélére.
de ez ilyen.
Válasz erre 

pamut 2016.03.28. 18:22:11

@midnight coder:
"Elég kevés olyan kormányzat volt eddig az emberiség történetében, ami nem hazudozáson alapult."
Ez részint hazugság, a mostani kormány fényévekkel hazugabb az elmúlt 25 év összes kormányánál. Másrészt a rohadt képmutatásod a legvisszataszítóbb: amikor fidesz hazudik "mindenki hazudik" amikor más kormány akkor habzó szájjal, hörögve-visítva rohantok felgyújtani az MTV-t, stb.
Ugyanezt a logikát alkamazzátok a lopásokra, korrupcióra, stb.
Válasz erre 

Mariann19 2016.03.28. 18:30:44

Létezik még egy gond. Nevezetesen az, hogy a ciklus eu-s támogatásainak jelentős részét az ország lehívta./Lázár szt/. Tehát nincs elég mozgósítható tőke a beruházásokhoz, hiszen még az eu-s beruházások önrészét is hitel felvétellel kell megoldani. A kormány előkapta a jó öreg módszert, és meghírdette a lakásépítési programot, hogy legalább az építő- építőanyagipart tudja mozgósítani. Mivel a kormány gazdasági teljesÍtményt elérő beruházásokra a regnálása alatt képtelen volt pénzt kumulálni, a lakásépítési programra épít. Ebbe a projektbe nem kell invesztálni, mert a lakossági megtakarítások és hitelek lesznek a források.Beindul a kereslet mint fogyasztás, és dől a lé ÁFA-ban és egyéb adókban. Mindez azonban átmeneti lélegzet, mert a hitelek visszafizetése pénzt von ki a gazdaságból sok éven át, így gazdasági lejtmenetre lehet számítani a program lezárása után.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 18:39:05

@pánpéter: "ezeket a sorokat teszőlegesen bármikor lehetett olvasni a 2010-es kormányváltás óta."

Hát igen. És csúszunk egyre lejjebb...
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 18:43:12

@legeslegujabbkor: "@jágör68: Dehogyis! Csak így tovább ezen az úton! Már csak néhány nehéz év, és elérjük Romániát!"

Ó, Romániát már 2014-ben elhagytuk.

index.hu/gazdasag/2014/09/03/magyarorszag_a_kanyarban_sincs_lengyelorszag_elhuzott/

Most kéne integetni, mikor még látnak minket.
Válasz erre 

Kerek négyszög 2016.03.28. 18:44:48

Hajrá EU!

Lázárék meg úgyis megtanulják előbb-utóbb, hogy nem túl hasznos azt a kezet harapdálni, amelyik az ételt nyújtja etetéskor.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 18:45:39

@Tiszteltetem Brüsszelet: "a BALOLDAL már tönkretette az országot"

Ha nem is tette teljesen tönkre (nem a baloldal, hanem az mszmp és az szdesz), de szép haladást ért el visszafele. De ez semennyit sem kisebbíti a fidesz teljesítményét a valódi tönkretételben.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 18:49:02

@pamut: "a mostani kormány fényévekkel hazugabb az elmúlt 25 év összes kormányánál."

A fijúk csintalankodtak az 1998-2002-es időszakban is, nem tetszett, de kibírtuk. Az elmúlt 6 év ámokfutása engem teljesen elképesztett. Ezt a végtelenül cinikus hazug, tolvaj társaságot! Megáll az eszem.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.03.28. 18:51:46

@Kerek négyszög: "Lázárék meg úgyis megtanulják..."

Mások is megtanulhatnák ugyanezt. A magyar vállalkozásokat se lehet fejni a végtelenségig. Többek között az alacsonyabb adók és járulékok miatt kap többet a szlovák autógyári munkás.

Úgyhogy hátrább az agarakkal.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2016.03.28. 18:52:30

A poszthoz: Mondjátok már meg, hogy ti most Mo-nak szurkoltok v. ellene? Ezt jó lenne eldöntenetek...
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.03.28. 18:56:29

@jágör68: Könyörgöm, valaki nyírjon már ki téged!!!

Komolyan, milyen beteg dolog lenne már, ha én átjárkálnék a 888-ra, Magyaridőkre, vagy a franc tudja melyik kormány- akólba mindig beírni ugyanazt a seggfejséget. Milyen hülye idióta lelki világod van már neked?
Válasz erre 

hétköznapi libsizmus 2016.03.28. 19:10:17

Az első mondatig olvastam, ennyi elég is. Gyerekek, legalább ti el szoktátok olvasni amit korábban írtatok? Az "ennél lejjebb már nem is lehetne" hangütés a legenyhébb volt az elmúlt évek blogtermésében, most ezt akarnátok tovább fokozni

Ahogy a német humorista mondta. Nieder mit Schlaglöcher!
Válasz erre 

pamut 2016.03.28. 19:24:46

@atpijkamo106:
Ez már több is mint hazudozás... már addig sulykolták a kényszeres, durva hazudozásaikat, hogy már el is hiszik ezeket a vérprimitív, végtelenségig beszűkült, őrült-paranoid primitív hazugságokat.

Érdemes átnézni a Berkecz mai posztjára ahol videófelvételeken látszik az egyik fideszes, Tiffán Zsolt szabályos megőrülését:
berkeczbalazs.blog.hu/2016/03/28/orban_boraszanak_kataton_harca_az_illuminatusokkal

Tiffán már ott tart hogy Európa a "humanizmus hamis, szellemi leprás hirdetőinek uralma alatt görnyed", na meg a nyomorult debilje már illuminátusokat lát mindenfelé. Azt mondanom sem kell, hogy a Sorosozást már olyan szinten nyomják hogy szegény Csurka Psita belepirulna a szégyentelen gyűlölködésbe és démonizálásba.

Tiffán csak egy tünete ennek a rémálomnak. Az ő agya feladta a küzdelmet és ledobta az ékszíjat. Egész biztos sok követőjük, hívük is ugyanitt tart már, nem bírják már megtartania a józan eszük maradékát sem ennyi év folyamatos fideszes agymosással szemben.

Ez már nem is hazudozás, ez egy nemzet elhülyítése, uszítása, hergelése, paranoia- gyűlölet- és félelemkeltés. Ipari eszközökkel, tervezetten, profik irányításával, országos médiabirodalom felhasználásával.
E mellett már eltörpül hogy milyen kamu ürüggyel nyúlnak le hol 250 milliárdot, hol 3000 milliárdot. Ez már annál is sokkal durvább.
Válasz erre 

élhetetlen 2016.03.28. 19:35:42

@pánpéter: Nem akarok vitatkozni veled, mert nem érdemes. Csak a legegyszerűbb, de te még a rezsicsökkentést sem érted? És így dumálsz? Ijesztő.
Válasz erre 

élhetetlen 2016.03.28. 19:57:49

@Tiszteltetem Brüsszelet: Nem az IMF nélkül nem mentünk tönkre, mert a piacról megélünk, igaz, hogy magasabb kamatokkal kell MAJD visszafizetni a hitelt, és azt sem tudjuk, kinek tartozunk. (Külön ínyencség, hogy MAJD az államnak azt is vissza kell fizetni a letelepedési kötvények kapcsán, amit most a közvetítők zsebre tettek). A TESCO nélkül nem megyünk tönkre, csak sok embernek lesz drágább és kényelmetlenebb az élete. A bankok nem menekültek el, csak egyes bankok, pl. az AXA, de ez neked biztosan jó, nekem nem. Igen van befektető, ha annak tekintjük a Párizsi udvar vevőjét, aki majd alkalmaz harminc takarítónőt, amit akkor is megtett volna, ha csak húsz évre kapja bérbe, de így elveszett számunkra az ingatlan. Tapsolj!
Válasz erre 

VadMacs 2016.03.28. 20:03:11

@hétköznapi libsizmus:
Hülyének nézel minket? Egy közismert/oszlopos narancskomcsitól várjuk el, hogy olvasson el bármit is, amit nem az agitprop osztályról nyomnak a kezébe? Tégedet nem ezért fizetnek, hanem az ideokádott habonyista baromságokért...
Válasz erre 

jágör68 2016.03.28. 20:19:39

BUKJANAK MÁR MEG!

-ébred fel átizzadt kispárnáján minden éjjel a Szögedi Pottyantós :DDDDDDDDD
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.03.28. 20:28:35

@élhetetlen: szép elmélet, csak - nő a GDP, nőnek a bérek, nő a foglalkoztatottság, nem emelkednek az árak, és rekordalacsonyak a kamatok, csökken az adósság

6 dolog amiből a komcsiknak 1 se jött össze, 6 dolog amiért a fideszt soha nem cseréli vissza a nép a komcsikra....max eccer a jobbikra, mert az még nem lopott
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 20:31:48

@hétköznapi libsizmus: "Az "ennél lejjebb már nem is lehetne" hangütés a legenyhébb"

Egyetértek, szerintem se vagyunk még a legalján.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2016.03.28. 20:34:07

@Tiszteltetem Brüsszelet: Együtt szittyózól Tiffán elvtárssal?
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 20:34:55

@pamut: "a Sorosozást már olyan szinten nyomják"

:)) Én ezt nagyon-nagyon nem értem. Tudom, hogy kell egy ellenségkép, de a Sorosnál jóindulatúbbat el se tudok képzelni. annyit tett az Orbánért, Magyarországért!
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2016.03.28. 20:39:15

@hétköznapi libsizmus:

"Az első mondatig olvastam, ennyi elég is"

1.) Egy egybitestől ez is szép teljesítmény.
2.) Ha csak egy mondatot olvastál el, az első,t hogy a faszba mered venni a bátorságod, hogy a saját neveden kívül bármi mellett is állást foglalj?
3) Annyit sem olvastál el, mert nem az a dolgod, hogy bármit elolvass, és megértsd, ma estére ezt a takony munkát kaptad a habonyárpitól, hogy itt rontsd a levegőt.
4.) Remélem tudod, hogy elúőbb vagy utóbb elfogy az a pénz, amellyből az éhbérkommandót finanszírozzák habonyék, és akkor elmehetsz valemyik multihoz három műszakban dolgozni?
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 20:40:37

@nemecsekerno_007: "ti most Mo-nak szurkoltok v. ellene?"

Nem tudom, ki az a "ti".

A fideszesek az ország ellen vannak.

Az mszmp-t nemtom. Az szdsz-t végképp nem tudom, az meg is szűnt.

Az lmp-nek mindegy, nekik megvan a havi tisztletdíjuk.

A jobbiknak mindegy, csak a cigányoknak és a zsidóknak rossz legyen.

A jóérzésű emberek az ország felemelkedését szeretnék, gondolom, de mindenképpen a mostani kurzussal ellentétes irányt.
Válasz erre 

Csetepaté márki 2016.03.28. 20:44:42

Magyarország komoly recesszióra számíthat, ha nem pörgetik a gazdaságot az autógyárak és az EU-s források. Ahogy egy dél-dakota bölcsesség tartja: „Ne harapj bele abba a kézbe, amelyik enni ad!”

Vicces helyzet. Istenítjük az uniós pénzeket, hogy az "ételt adó kéz". Akkor az Audinál meg kellene akadályozni a sztrájkot a régiós viszonylatban alulfizetett audisokkal szemben, nehogy harapás érje az ételt adó kezet?
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 20:46:57

@Tiszteltetem Brüsszelet:

"nő a GDP" - mint minden környező országban. ha az öszes változást veszük az elműlt 6 évben, messze le vagyunk maradva vanlam fél százalákos pozitív stagnálással.

"nőnek a bérek" - csak ehhez ki kell menni Angliába, Németo.-ba.

"nő a foglalkoztatottság" - vagy inkább csökken.

"nem emelkednek az árak" - nagyon kicsit emelkednek. máshol egyenesen csökkennek. Legalább nem vagyunk túságosen lemaradva ebben a tekintetben.

"és rekordalacsonyak a kamatok" - dettó. Németo.-ban negatívok, de ebben se nagy az elmaradásunk.

"csökken az adósság" - vagy inkább nő.

Tiszteltetem azt, aki ezt a sok ferdítést bebeszélte neked.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2016.03.28. 20:56:02

@pánpéter:

"ahogy a balliberális vezetés juttata görögországot, porugáliát is a csőd szélére."

Az anyádnak is azt hazudtad, hogy elvégezdted a nyolcosztályt? Az írásképed alapján kétlem...
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2016.03.28. 20:58:29

@Tiszteltetem Brüsszelet:

Nő a GDP - jaaaaa, drága barátom, nő! 3%-kal, miközben tavaly a GDP 7%-át hívtuk le Brüsszeltől. A maradék ment a nagytehetségű és szerencsés vízvezetékszerelőnek, akit szeret az Istán és Orbán.
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.03.28. 21:03:52

@Punxsutawney Mormota: Nyilván.

Akkor azért nem lesz szoci kormány soha mert ők nem tudtak pénzt szerezni Brüsszelből.....

nekem mind1
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.28. 21:19:01

@Tiszteltetem Brüsszelet: és amikor a te kormányod se tud szerezni majd (mert nem lesz rá lehetőség, ahogy a szocik idejében sem nagyon volt) akkor is ezt mondod. Tudod húgagyúkám, ez nem úgy megy, hogy lobbiznak, és akkor ennyi pénzt szednek ki. Terv szerint adják a pénzt. Belépés után szép lassan fut fel az elérhető pénz, most járunk a csúcson, aztán szépen lefut... akkor jön az államcsőd.
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.03.28. 21:29:15

@fidesz maszop dk egykutya: Jaja, 2010 óta jön az államcsőd JÖVŐRE.

Ha eljön akkor Jobbik lesz ti meg mentek fel a fára.
Válasz erre 

pamut 2016.03.28. 21:33:50

@Tiszteltetem Brüsszelet:
Te úgy komolyan azt képzeled hogy az EU azért ad nekünk pénzt mert Orbán Superman Viktor a puszta öklével kiverte az EU vezetőiből, és nem azért mert évtizedek óta az EU működési rendje (és alapelve) a redisztribúció a strukturális és integrációs alapokon keresztül? :D
Az se zavar ugye hogy egyébként ugyanígy kap az összes keleti tagország támogatást mint ahogy mi is? :D

Ennyi ésszel, fogadok fideszes vagy ugye? :DD
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.03.28. 21:40:22

@pamut: Akkor a szocik mér nem kaptak EU pézt?

Mer a kommunisták, miután soha nem jön be a 'jövőre megszünik a GDP növekedés' jóslat, most aszongyák hogy ez csak azér van mer az EU nekünk adja a fejlesztési pézt.

De a negatív GDPs 2006-10 ciklusban akkor hova lett az EU píze?

He?
Válasz erre 

pamut 2016.03.28. 21:43:40

@Tiszteltetem Brüsszelet:
:DDD
Ezt komolyan kérded? :D
Lila fogalmad sincs a csatlakozásunk óta eltelt támogatási dinamikáról, és annak okairól? :DD

És 2008, világgazdasági válság, hogy a te kifinomult kommunikációs eszközrendszereddel éljek:
HE? :D
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2016.03.28. 21:44:31

@Tiszteltetem Brüsszelet: Akkor kevesebb vót az Eu-s píz, + vót 1 gazdasági válság, te faszfej!
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2016.03.28. 21:45:17

@Tiszteltetem Brüsszelet: Ja, persze, meg csökkentettétek az államadósságot 19300 milliárdról 24500 milliárdra.
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.03.28. 21:49:48

@gázóra ellenőr: És kit érdekel ez?

Azért fogják a fideszt MSZPre cserélni mert gazdasűgi válság vót akkor meg kevesebb vót a fejlesztési píz?

Ki mondta hogy kevesebb fejlesztési píz legyen? Mér nem szereztek többet?
Válasz erre 

Krisz11 2016.03.28. 21:53:39

"Egyre aggasztóbb hírek érkeznek a magyar gazdaságról. "
Álmodik a ballib nyomor. Ezzel szemben a hazai és külföldi előrejelzések 2,3-2,5%-os GDP növekedésre számítanak, csökkenő GDP arányos államadósság mellett. Ennyit erről, hülyék.
Válasz erre 

ogli dzsí 2016.03.28. 22:03:54

Gyülnek a viharfelhők a hazai ballib felett....

6 év nemkormányzás után annyit tudtak elérni, hogy már csak a 3. legerősebb párt, akik a millió libsi utódpártokkal még megegyezni sem tudnak...

2 év múlva választás és ugyanott álllnak mint 2010ben, amikor - nagy szerencséjükre - nem húzta őket fel a népharag az első fára

6 év alatt derék teljesítmény
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 22:13:00

@Krisz11: Azt mondod, hogy eddig nagyon gyorsan szakadtunk le a visegrádi országoktól, de remélhetőleg ezután a leszakadás sebessége majd csökkeni fog? Hát reméljük a legjobbakat! Illetve a legrosszabbak közül a legkevésbé nagyon rosszat!

www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/magyarorszag-lemarad-a-tobbi-visegradi-allam-mogott-462199
Válasz erre 

pamut 2016.03.28. 22:15:24

Na jól van, hagyjuk a rizsát.
A következő a helyzet:

1. Az Orbán-maffia uralma a magyar demokrácia Trianonja.

2. Az Orbán-maffia a nyílt lopásra rendezte be az államigazgatás működését és a törvénykezést is.
Előbbi szimbóluma a Nagyar Trafikrablás, utóbbié pedig az alig pár hetes Nagyar Jegybank-lenyúlás, amikor is törvénybe foglalták a lopást és lenyúltak 250 milliárdot. Magyarországot az Orbán-maffia zsákmányterületként kezeli.

E fenti kettő külön-külön is kimeríti a hazaárulás fogalmát.

Az állítólagos gazdasági sikereket mind az EU-nak köszönhetjük. Röhejesen kevés az 1 vagy akár 2-3 százalékos növekedés is miközben 5-6-7 százaléknyi EU-támogatást kapunk, és miközben lenyúlták a manyupot is ami önmagában is a GDP 11%-át tette ki.

Eközben végtelen rosszindulatuk és magyarelleneségük folytán tudatosan kivéreztették a két legfontosabb nemzeti ügyet, az egészségügyet és az oktatást. Mindkettő tragikusan pusztul folyamatosan. Az oktatási állapotokról sok szó volt a hetekben, most pár szó a HALÁLOS áldozatokról, csak azokról, akik -- Semmelweis hazájában!!! -- a kórházi fertőzésekbe haltak bele. Hát igen, fontosabb a stadion a magyargyűlölőknek, mint a magyarok egészsége, élete.
Pár friss példa:
hvg.hu/plazs/20160325_Nehany_nap_alatt_elhunyt_38_eves_volt__ozonlenek_a_csaladi_tortenetek_a_korhazi_fertozesekrol

""Értelmetlen volt a halála" annak a férfinak, akit egy, az ÁNTSZ által már bezáratott műtőben operáltak meg, és fertőzés vitte el. Clostridium difficile végzett egy másik pácienssel, aki sima epehólyagműtére feküdt be, és ugyanez a baktérium vitt el egy vastagbélrákos asszonyt is."

Természetesen a fideszeseket ez nem zavarja. Tőlük megdögölhet akárhány magyar, a lényeg hogy az Orbánmaffia tovább tudjon csalni, lopni hazudni, és épüljenek a kibaszott stadionok.
Válasz erre 

Tizenötmillió Magyarok 2016.03.28. 22:16:58

"Gyűlnek a viharfelhők a magyar gazdaság felett"

Nem kell mar ennyire polkorretnek lenni. Mondjuk ki egyenessen, ma is megbukott az orbanrezsim.
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.28. 22:40:51

@pamut: "miközben 5-6-7 százaléknyi EU-támogatást kapunk"

Mikor kaptunk ennyi támogatást?
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.28. 22:46:14

@Tiszteltetem Brüsszelet: nem jobbik lesz, hanem államcsőd. Ha jön a jobbik, és tényleg azt csinálja amit mond, akkor jobb ha féltek, mert mentek a lámpaoszlopra ;)
Válasz erre 

Afrika steht an der Elbe 2016.03.28. 23:04:44

Végül is hétfő van. Ilyenkor már illik megbukni.
Válasz erre 

KissGecihuszár 2016.03.28. 23:05:10

kábé ezek történnek egy olyan kretén országgal, mely ad.1; totálisan szétbassza, elmutyizza, szarér-húgyér az ex elvtársakból vedlődött újsütetű "uraknak" engedi lenyúlni a hazai ipar minden ágának legjobbjait, ad.2; Európában páratlan vízfejet enged létrejönni, mondván "budapesten kívül nincs élet", tehát mindennek ott kell lenni, miközben az ország 70%-át kitevő Keleti, Déli megyék, régiók komplett lerohadnak, ad. 3: baszik fejleszteni az előbbi pontban említett lerohadás egyik fő ellenszerének tartott ú.n. haránt irányú, azaz M8, M9, M44 autópályákat, illetve a lerohadó megyék vasútvonalait, pl. a Dél-Dunántúlon (is), ad.4: olyan oktatáspolitikát folytat, mely konzerválja a lebutított konzumdroid pincsi módjára a mindenkori cáratyuskának hajbókoló, csak Magyarul és trágárul beszélő, nettó pronyó néprétegek továbbélését, akik -köszönhetően a dettó szétkúrt E.Ü-nek- szubkripli állapotban leledznek! Ezek után úgy mégis miben hitt itt bárki is? Mégis milyen alapjai lennének (nincsenek) itt bármilyen dinamikus, hazai beruházások által fenntartott fenntartható fejlődésnek, értéktermelő melóhelyek 10ezrei létrejöttének?? És akkor van olyan félőrült elemző, aki 2017-re hawaidjcsokiropi elemzét mer leírni, 3-4% közti GDP növekedéssel, meg egyéb nettó sci-fi vel?! Jah, persze...
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 23:07:58

@$pi$: "Mikor kaptunk ennyi támogatást?"

Majd én leszek a gugli helyett a barátod.

"A hazánkba érkező nettó EU-transzferek nagysága a 2007-2009-es időszakot jellemző évi 2%-os értékről több mint duplájára - 4,44 %-ra - gyorsult 2010-2014 között."

"a GDP-hez mérten 4%-os EU-s forrás - 1,3 nagyságú multiplikátorral kalkulálva - önmagában is 5,2%-kal nagyobb GDP szint elérését teszi lehetővé ahhoz képest, mint ami EU-támogatások hiányában fennállna."

"a felgyorsult EU-transzferek hatását kiszűrve, a magyar gazdaság elmúlt öt évben felmutatott szerény (átlagosan évi 1,3%-os) növekedése zéró közelébe (évi 0,2%) megy át, vagyis szinte teljesen eltűnik. A teljesítmény ezzel botrányosba fordul, és egy stagnáló, leszakadó ország képe rajzolódik ki előttünk."

"a 2010-től kialakított sajátos hazai gazdasági modell a rendszerváltáskor létrejövő álomnak a beteljesítésére - mely szerint a piacgazdaságra történő áttéréssel Magyarország belátható időn belül a magas jövedelemmel rendelkező fejlett országok táborába tartozhat - biztosan nem alkalmas."

www.portfolio.hu/gazdasag/megis_hogyan_neznenk_ki_eu-tamogatasok_nelkul.223003.html
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.28. 23:14:23

@atpijkamo106: "Majd én leszek a gugli helyett a barátod."

Szóval akkor jól gondoltam, nem kaptunk soha 5-6-7%-os EU támogatást.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 23:30:03

@$pi$: Pfff... gugliztam helyetted, gondolkodni helyetted nem tudok.

Én 7-es számot nem találtam ebben a cikkben.

Ha a szerző által megsaccolt 1,3 nagyságú multiplikátorral kalkulálok, akkor az átlagos 4,44% EU támogatás a GDP-t átlag 5,77%-kal növelte. Egyik évben több volt, a másikban kevesebb. Elképzelhető, hogy egyik évben elérte a 6,5 %-ot, ami 7-re kerekítendő.

Ha engem kérdezel, nem szabad a számok közt elveszni. Az a tétel igaz, hogy EU támogatások nélkül hibahatáron belüli a fejlődésünk vagy visszafejlődésünk. Az EU egyre messzebb kerül tőlünk, de még a visegrádi országok is elhúztak mellettünk. Hat évi potenciálisfejlődésnek a fenekére csaptunk. Érdemes volt mindenkivel háborúzni?
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.28. 23:37:10

@atpijkamo106: "Pfff... gugliztam helyetted, gondolkodni helyetted nem tudok.
Én 7-es számot nem találtam ebben a cikkben."

Olvasd el amit írtam, beidéztem mire tettem fel a kérdést. Egy mondatot idéztem, egyet írtam, lehetetlen, hogy ne bírkózzál meg vele.

"4,44% EU támogatás a GDP-t átlag 5,77%-kal növelte. Egyik évben több volt, a másikban kevesebb. Elképzelhető, hogy egyik évben elérte a 6,5 %-ot, ami 7"

Nem érted. Megpróbálod a 4,44% támogatást felkerekíteni 7%-re, mert nagy a te hited. :D Nem baj...
Válasz erre 

pamut 2016.03.28. 23:38:01

@$pi$: Pl. tavaly.
Válasz erre 

pamut 2016.03.28. 23:45:22

@atpijkamo106: @$pi$:

Fiúk, itt egy cikk, benne az ábra az EU-támogatások mértékéről a GDP százalékában, nézzétek meg a saját szemetekkel:

hvg.hu/velemeny/20160311_Unios_forrasok__Magyarorszag_surgossegi_osztalyon_EUtamogatasok_novekedes_Dedak_Istvan
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.28. 23:58:42

@$pi$: "nagy a te hited."

Megpróbáltam értelmes választ adni a kérdésedre, köszönet helyett szurkálódásokat kaptam. Ha a hitem érdekel, olvasd el mégegyszer, amit írtam: "Ha engem kérdezel, nem szabad a számok közt elveszni. Az a tétel igaz, hogy EU támogatások nélkül hibahatáron belüli a fejlődésünk vagy visszafejlődésünk. Az EU egyre messzebb kerül tőlünk, de még a visegrádi országok is elhúztak mellettünk. Hat évi potenciális fejlődésnek a fenekére csaptunk. Érdemes volt mindenkivel háborúzni?"

Ha továbbra is a számok bűvöletében akarsz élni, @pamut: segítségét foggadd el! Köszi Pamut!
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.03.28. 23:59:38

@Jobban való teljesítés van:
"Komolyan, milyen beteg dolog lenne már, ha én átjárkálnék a 888-ra, Magyaridőkre, vagy a franc tudja melyik kormány- akólba mindig beírni ugyanazt a seggfejséget. Milyen hülye idióta lelki világod van már neked?"
EZT ÍRD KI VALAHOVA!
Hogy ide ne jöjjön senki, aki nem azt böfögi amit ti. Nehogymá' valaki más véleményét meghallgasd, csak azt ami a tieddel egyezik. És mindezt a gyűlölet ellen, az árkok betemetésének a jegyében.
Válasz erre 

2016.03.29. 00:01:49

@Tiszteltetem Brüsszelet: Te nagyonbuta vagy, ugye? Miért nem olvasol utána ,mielőtt leírsz valamit?
"2010-ben két évvel a 2008 pénzügyi összeomlás után évi 1146 milliárdot költött az állam az adósságfinanszírozásra. Azóta eltelt kvázi négy békeév, ám emelkedtek a költségek: 2015-ben 1196 milliárd forintot fordítanak erre a célra."

A GDP az előző évhez képest nő. Mondjuk vegyük 2008-at, a válság előtti utolsó békeévet.Jé, nem nőtt a GDP! (módosítani kell az inflációval is!)
Vegyük az államadósságot! Jé, NŐTT!
A számokat módosítja az elköltött 3000 milliárd, az EU támogatások, a külföldre menekültek hazautalása.
Az államadósság 2008-ban a gdp 71,9 %-a
1012-ben 78,5 2015 76.5 %

Látsz csökkenést Gyurcsányhoz képest?????
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.03.29. 00:06:22

A remek ballib kormányzás alatt mennyi uniós támogatással sikerült elérni a GDP folyamatos csökkenését?
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.03.29. 00:08:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: A 2010es 80,9% os államadósságról miért hallgatsz oly szemérmesen? Mert ugye az még a ballibek vették fel, ugye?
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 00:15:40

@monddazigazatmar: "ide ne jöjjön senki"

Igazad van, engem pl. tényleg érdekel, hogy a fidesz szurkolói mi jót találnak a jelenlegi kurzusban. Viszont az is igaz, hogy @jágör68: állandó negatív kommentjei ebben nem segítenek.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 00:22:38

@monddazigazatmar: "@Könnyen elkaptuk, uram!: A 2010es 80,9% os államadósságról miért hallgatsz oly szemérmesen? Mert ugye az még a ballibek vették fel, ugye?"

1. Nem az elmútnyócévől beszélgetünk, hanem az elmúthatévről. A gyurcsányfanokat ne itt keresd.

2. A 2010-es 80,9%-os államadósságból vond ki a 11%-os (3000 milliárdos) nyugdíjkasszát!.

3. Az mszmp-szdsz jelentősen növelte az államadósságot. Hogy ezen mit kell örömködni, nem tudom.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.03.29. 01:29:40

@atpijkamo106: Elég nehéz úgy beszélni valamiről, mintha nagy tiszta lapot kapott volna a fidesz 2010ben. Mert marhára nem ez az igazság.
A kormányok szépen követik egymást, és adott esetben egymás nyakába zúdítják a szart, mint Gordonka tette. Aláírt mindent, a fidesz meg fizethetett.
A nyugdíjpénztáros balhé pedig 11ben volt, ugye?
Tehát akkor a remek ballib kormányzás mégiscsak 81%on adta át a kormányt.

És nem örömködni kell, hanem reálisan látni: ez a blog balos. A balos kormányzás alatt úgy sikerült csökkenteni a GDP-t növelni az államadósságot, kötelezettszegési eljárásokat kapni, hogy akkor is jöttek uniós pénzek, és voltak autógyárak. Ja, volt munkanélküliség, szar eü, meg szegények is voltak. Na, most ugyanez a brigád ilyen szennyblogokon nagyon komolyan számonkéri, hogy kicsi a gazdasági növekedés. Más szemében a szálkát, a sajátjukban a gerendát sem?
Ja, persze szar szemét fidesz mert stadiont épít meg uszodát. Meg csak közmunkát ad. A másik brigád mit adott? Mit épített?
Mert tudod, ha három közül lehet választani, akkor az ember megpróbálja a legjobbat választani.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 01:42:11

@monddazigazatmar: "nagy tiszta lapot kapott volna a fidesz 2010ben. Mert marhára nem ez az igazság."

Így van. És?

"ballib kormányzás mégiscsak 81%on adta át a kormányt."

Ha kivonod a 11%-os (3000 milliárdos) nyugdíjkasszát, akkor igen.

"ez a blog balos"

Nem tudom, de mindegy is. A vitaindítók nem fidesz szimpatizánsok, az tuti. Én nem a posztokért járok ide, hanem a kommentelőkért. Szívesen meghallgatom mindkét oldalt. A csúsztatásokat és ordas hazugságokat viszont nem szeretem senkitől.

"Más szemében a szálkát, a sajátjukban a gerendát sem?"

Most nem az emútnyúcévről beszélünk, hanem az emúthatévről. Nem szívesen védeném az emeszempé-eszdéeszt, de azt el kell ismerni, hogy ilyen mértékű őrjöngést, mint amit a fidesz az elmúlt hat évben végzett, nem láttunk a rendszerváltás óta.

"stadiont épít"

Hát az valóban erősen értelmetlen felhasználása a közpénznek. Ha dúskálnánk benne, akkor se javasolnám.

"ha három közül lehet választani, akkor az ember megpróbálja a legjobbat választani."

Nekem egyik párt sem rokonszenves, még a Jobbik sem.
Válasz erre 

somebody123 2016.03.29. 01:52:27

@legeslegujabbkor: Nem inkább Ukrajnát?
Válasz erre 

ebella 2016.03.29. 05:19:28

Egyre jobban tágulnak a repedések, eddig hajszálerei. Egyre többen veszik ezt észre. A baj, visszavonhatatlanul elkezdődött.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 06:44:57

@Krisz11: Na és mesélj a dollár hiperinflációjáról inkább! Amikor száz dollár volt az olaj azt írtad, ha lemegy az olaj ára, sok dollár válik feleslegessé és hiperinflációba kezd.
Ne mesélj OKJ okleveles közgáz Nobel-díjaskám, mi is van azzal a hiperinflációval?
Jobb lenne ha gazdasági kérdésekben inkább befognád a pofádat!
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 06:46:24

@monddazigazatmar: Aha. Csak vond le belőle a nyugdíj pénztárakban lévő GDP arányos 10% megtakarítást és akkor rögtön csak 70 százalék! Na akkor mi is van?
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 06:46:55

@monddazigazatmar: Egyébként a gallylopásért végül is mennyi pénzbüntetést kaptál?
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 06:48:18

@atpijkamo106: A hülye @Krisz11: -el ne foglalkozz! OKJ-s papírja van, annyit is ért a közgazdasághoz.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 06:49:00

@Afrika steht an der Elbe: Ezt beböfögöd mindenhová. Más dumád nincs?
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 07:02:57

@atpijkamo106: "Az a tétel igaz, hogy EU támogatások nélkül hibahatáron belüli a fejlődésünk vagy visszafejlődésünk."

Nem, nem igaz. Egyik évben van 3% támogatás, a következő évben van 2%, a GDP növekedés 3%, a támogatás növekedése -1%. Az ellenzék nem a támogatás növekedésével számol, mert az nem hangzik olyan jól, hanem magával a támogatással. A számítás hibás, de jól hangzik.

Aki cikket ír, az kiválasztja azt az egy évet, ahol 4,44% volt a támohatás, mert az jól hangzik, számol rá egy multiplikátor hatást, mert az még jobban hangzik, kijön 5%. A hozzászóló még jobban hisz és azt írja, hogy 5-6-7% támogatást kaptunk.

Szóval a támogatás csökkenése 1%-ot húzott le az adott évben a GDP növekedésből, a mondás pedig már 7% növelést állít a végére. Az eu tartja el a magyarokat, a magyarok nem dolgoznak, a magyarok kussoljanak, mert az eu pénzén élősködnek, nehogy már a magyaroknak jogai legyenek, hiszen a magyarok még magukat eltartani sem tudják.

És remélem érted, hogy nem az orbán bandát védem, mert a GDP-t nem az orbánék termelik meg.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 07:10:58

@$pi$: jaj, haggyá má! Egy százalékon ugrálsz? A becslés simán hibázik az évre előre egy százalékot. Amit mondott tökéletesen igaz:

"Az a tétel igaz, hogy EU támogatások nélkül hibahatáron belüli a fejlődésünk vagy visszafejlődésünk."

Ja és az EU támogatás is változik, ugye? Mert most éppen korrupció miatt visszatartanak súlyos miliárdokat.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 07:11:58

@$pi$: "Az eu tartja el a magyarokat, a magyarok nem dolgoznak, a magyarok kussoljanak, mert az eu pénzén élősködnek, nehogy már a magyaroknak jogai legyenek, hiszen a magyarok még magukat eltartani sem tudják."

Olvasni meg tanulj meg! Nem az GDP-ről volt szó, hanem a GDP növekedésről. Tudod mi a különbség?
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 07:17:59

@atpijkamo106: "2. A 2010-es 80,9%-os államadósságból vond ki a 11%-os (3000 milliárdos) nyugdíjkasszát!."

(1) Az első lépés az volt, hogy a 2700 milliárd forint helyett elkezdtek 3000 milliárdot emlegetni, merthogy az emberek úgyis az egyszerűbb számokat jegyzik meg.

(2) A második lépés az volt, hogy elkezdték emlegetni, hogy 11%, pedig csak 10% volt a 3000 milliárd is. Nem számít, jobban hangzik.

(3) Aztán jött a következő lépés: beszéljünk úgy róla, mintha ezt a vagyont teljes egészében az mszp uralkodása alatt gyűjtötték volna össze az emberek. Minthe a manyup az mszp kormány megtakarítása lett volna teljes egészében.

(4) És végül egy mesterhúzással mondjuk ki, hogy az államadósságból ki kell vonni a 11%-ot... mintha az úgy menne, hogy kivonunk dolgokat az adósságból és akkor nem kell rá kamatot fizetni.

Ez megint amolyan hit vezérelt matek, hogy mást ne mondjak az mszp jó 1500 milliárd forintot elprivatizált. Ez az 1500 milliárd ki szokott maradni a számításokból.
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 07:21:03

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:

"Olvasni meg tanulj meg! Nem az GDP-ről volt szó, hanem a GDP növekedésről. Tudod mi a különbség? "

Miért az a legagresszívabb, aki egy puma szót nem értett abból, amit írtam?
Válasz erre 

Netuddki. 2016.03.29. 08:36:39

@Trombitás Alfréd: "Most mindkét pillér megrogyni látszik, ami katasztrofális következményekkel járhat Orbán Viktor kormányára nézve."

Sajna nem rájuk, hanem a magyar állampolgárokra lesz katasztrofális. Olyanokra akiknek nincs piacképes tudásuk.

"Valaki szólhatna Lázár Jánosnak"

A lézerjankó azt üzente tud róla, de nem érdekli...
Válasz erre 

konrada 2016.03.29. 09:00:28

@igazi hős:
...persze Szlovákia...
Ők tényleg jól csinálták.
...de csak azért, mert volt annyi eszük, hogy 2002 környékén nem választották vissza a populista ballibeket, így meg tudták lépni azt, hogy a visszavágták a segélyeket, nyugdíjakat, oktatást, egészségügyet (az meg van, hogy míg a most agyonszídott magyarban több orvos, ápoló dolgozik, mint 2002-ben, addig az akkor azonos szintű szlovákban most jóval kevesebb?).
Így azzal együtt, hogy az alacsony államadósság miatt nem kellett a GDP közel 3-4%-át kamatterhekre kifizetni, tudtak fejlődni.
...ja és az is meg van, hogy a 2010-2015 magyar növekedéshez a GDP arányos adósság 5%-pontos csökkentés járult, addig a szlovákoknál ugyanezen időszak alatt 11%pont növekedés?

...mert hitelből könnyebb növekedni is.
...igaz, azért ahhoz is kell érteni, hiszen az MSZP-SZDSZ kormányoknak 25%pontnyi hitel felvételéből sikerült összehozniuk azt a néhány %-ot....
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 09:03:18

@konrada: Ja. 10 százalék manyupból csökkentettek 5 százalékot. Ez ám a siker! Azoknak akik ezt beveszik.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 09:04:41

@$pi$: Mondd gyerek! Olvasni nem tanítottak meg, csak írni? Azt is minek?
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 09:05:46

@$pi$: Ja, mert a Fidesz államosításai olyan sikeresek. Mint az 500 milliárdból vett MOL részvények, amelyek már 300 milliárdot sem érnek.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 09:06:20

@$pi$: Na ezt az 1500 millárdot vezesd le!
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 09:08:04

@$pi$: Kicsi gyerek! Mire is írtam ezt neked? Az idézetet nem sikerül összevetned azzal amit írtam? Mi volt óvodában a jeled? Faék?
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 09:16:31

@$pi$: Ismét csak nem számháborúznék. Viszont a nyugdíjkasszát a költségvetésből töltötték fel. Mindegy, hogy ki. 7% kamatot fizetni utána hülyeség, mikor csak 6%-ot fial. (Mondtam két számot.) Tehát logikus lépés az államadósságot csökkenteni vele. Nem pedig a felével, a másik felét pedig boldogan eltapsolni.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 09:21:17

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: "most éppen korrupció miatt visszatartanak súlyos miliárdokat."

Nem az a baj, hogy visszatartják. Ha odaadnák, akkor a fidesz ellopná, szóval nem megyünk vele semmire.

Nem is az a baj, hogy ellopják, hanem, hogy torzul a korrupcióval a gazdaság. A csókosok jutnak előbbre, nem a szorgalmas és ügyes vállalkozók. Pont, mint a kádár rendszerben.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 09:22:41

@___________Tibi___________: "A lézerjankó azt üzente, tud róla, de nem érdekli..."

:)) Hát így is meg lehet fogalmazni.
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 09:25:47

@konrada: "...mert hitelből könnyebb növekedni is.
...igaz, azért ahhoz is kell érteni, hiszen az MSZP-SZDSZ kormányoknak 25%pontnyi hitel felvételéből sikerült összehozniuk azt a néhány %-ot...."

:)) Ja.

(Persze ezt a nyugdíjpénztár akkori növekedésével korrigáni kell, de a tétel utána is igaz marad.)
Válasz erre 

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 09:27:39

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: "Mi volt óvodában a jeled? Faék?"

Na, lehet vele személyeskedés nélkül is vitatkozni. Köszi!
Válasz erre 

pamut 2016.03.29. 09:33:15

@$pi$:
"Nem, nem igaz. Egyik évben van 3% támogatás, a következő évben van 2%, a GDP növekedés 3%, a támogatás növekedése -1%."

A te példád nem igaz, többszörösen sem:
1. Eddig minden évben nőtt az EU-támogatás mértéke az előző évhez képest, soha nem volt csökkenés.
2. A GDP-"növekedés" közel sem éri el a támogatás mértékét, tehát ha még csökkenne is a támogatás mértéke (de még ez sem), akkor sem lehetne egy az egyben számolni a GDP-növekedés lassulásával.

Az hogy EU-támogatások nélkül Magyarországon leges legjobb esetben is stagnálás, de gyakorlatilag biztosan recesszió lenne, az nem csupán józan ésszel is azonnal átlátható evidencia, de a közgazdászok által is elismert tény, köztük jobboldali közgazdászok által is elismert.

Ha már itt tartunk az a GDP-növekedés amit a fideszes vezetésű KSH kihoz, az sem biztos hogy tényleg annyi amennyit mondanak, a számokkal trükköznek, ezt is jobboldali közgazdász mondta...
Válasz erre 

pamut 2016.03.29. 09:46:18

@$pi$:
A helyzet az hogy a 3000 milliárd az tényleg az akkori GDP 11%-a volt. De nem is ez az egy százalék a lényeg, hanem hogy pontosan az van hogy igen: az államadósságot kellett volna fizetni belőle, ugyan mi mást amikor ezt harsogták folyamatosan az fő ellenség az államadósság? Igen, ha egy tétel államadósságot visszafizetnek, akkor utána már nem kell fizetni a kamatot sem, mivel az az adósság megszűnik. Tehát csak a manyup-rablás után egy ütemben 11%-kal kellett volna csökkennie az államadósságnak. Mivel nem csökkent ennyivel, de a 3000 milliárd elúszott, ezért a pénzügyi egyenlege romlott az országnak, vagy másképp fogalmazva NŐTT a nettó államadósság.

Nem mellesleg a még Bajnai-kormány által részben lehívott IMF-hitel egy részéből, 250 milliárd Ft-ból is csökkenthették volna azonnal egy lépésben még egy %-kal az adósságot, ha igaz lett volna a hazugságuk hogy az államadósság a fő ellenség, azt akarják először "legyőzni" (ez a gyerekes szóhsználat... na mindegy, úgy látszik ezt értik a szavazóik). De hát eszükben sem volt, hanem MOL-t vettek belőle, nem mellesleg jó nagyot bukva vele.

Úgy általában azt tudom mondani: Az egész államadósság-hisztéria egy KAMU POLITIKAI TERMÉK.
Azért, és csak azért találták ki és szajkózzák a mai napig, hogy megetessék vele a szavazóikat és üssék vele az MSZP-t. A fidesz maga egy pillanatig sem gondolja komolyan, magasról tesznek rá, ez nekik egy fegyver, amivel lőnek az ellenzékre és amivel etetik a szavazóikat. Sajnálom, de aki bevette, az balek, azt át tudja verni és át is verte a fidesz.
Eme állításomra nem csak az a nyilvánvaló bizonyíték amit itt írtam, hogy bár ezt mondják, mégsem céljuk az államadósság csökkentése, noha ha valóban akarták volna akkor mára már levihették volna 60% alá is (egy lépésben 70% alá a manyuppal, a maradék is simán összejött volna azóta).
De van más bizonyíték is, ami egyébként már nem csak azt bizonyítja hogy a fidesz baleknak nézi a szavazóit és hazudik nekik, de még azt is hogy szavazók magukat is hülyítik, vagy éppen képmutatóak, és ugyanannyira leszarják az adósságot mint a fidesz maga. Ez pedig az, hogy a fidesz 2. és 3. embere, Lázár és Rogán voltak azok, akik az országban polgármesterként messze a legmagasabb adósságot csinálták a saját városukban illetve kerületükben. Érdekel ez csak egy fideszest is? Akár politikust, akár választót? Na, ugye. Ennyit a nagy fideszes képmutatásról.
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.29. 10:44:04

@$pi$: "elvtárs" tanuljál már meg olvasni:

"Nálunk a költségvetési politika az elmúlt években - alapvetően az EU-s transzfereknek köszönhetően - rendkívül jelentősen (évente a GDP 7-8%-át kitevő mértékben) támogatta a gazdasági kilábalást. S az a tény, hogy ilyen mértékű stimulussal a hátunk mögött is csak rendkívül szerény teljesítményt (évi 1,3%) tudtunk felmutatni továbbá, hogy a növekedést a válság kitörését követő hetedik évben is döntően az EU-s források alakulása határozza meg, arra utal, hogy a gazdasági berendezkedés tekintetében számos dolog minden bizonnyal fundamentumaiban rossz."
Válasz erre 

konrada 2016.03.29. 10:56:25

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]:
"Ja. 10 százalék manyupból csökkentettek 5 százalékot. Ez ám a siker!"
...hát az 1500 mrd-nyi kiárusításhoz (számaid szerint -5%) képest összehozott 26%-hoz viszonyítva valóban, egyetértünk.;))

Levezetés:
2003: 134,4 mrd
2004: 271,5 mrd
2005: 529,6 mrd
2006:292,2 mrd
2007:67,8 mrd
Ezekben Richter 2003: 158 mrd, MOL 2004+2007: 77+277, Postabank 2003: 101, FHB 2007: 67, Antenna Hungária 2005: 46, Budapest Airport 2005: 60+405, meg az apró..

Ezekhez még jön a MÁV Cargo 2008: 102 + a 2008--2009 egyéb apró....

Szóval tényleg kivételesen igazat kell adnom: bár nem nagy eredmény a 9%pontnyi +ból -5%pontnyi adósságcsökkentést csinálni, de azokhoz képest, akik a +7% hoz még 24% adósságnövekedést is hozzáraktak, valóban siker....
...igaz, olyan magyarosch...
Válasz erre 

1ghost 2016.03.29. 11:07:45

@$pi$:

A 4, 44% egy átlagos szám a 2010-2014 közötti időszakban. Érted te ökör? Ez nem mond ellent annak, hogy egy bizonyos évben az érték lehetett akár 6% is, ergo atpijkamo106 teljesen korrekt volt, nem az ő hibája, hogy te hülye vagy.

Bár 2015-re nincs még végleges adat, de jó eséllyel 6-7% között volt a nettó EU transzfer!

De nektek Címeres Narancs Cselédeknek mindez messze túl van az intelliginciátok külső limitjén!
Ti csak maradjatok annál, hogy beeee ... nem leszünk gyarmat.... beee, beee... jobban teljesítünk, beee,.... beeee....

Világos?
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 11:13:51

@pamut: "1. Eddig minden évben nőtt az EU-támogatás mértéke az előző évhez képest, soha nem volt csökkenés."

2012-ben pl. jóval kevesebb volt mint 2011-ben.

"2. A GDP-"növekedés" közel sem éri el a támogatás mértékét, tehát"

A GDP növekedést a támogatás növekedésével értelmes összehasonlítani, a GDP növekedést az EU támogatás mértékével nincs. Ha pl. minden évben 3% a támogatás és minden évben 3% a GDP növekedés, akkor mi történne, ha nem lett volna a 3% támogatás? Ha minden évből kivonsz 3%-ot (nincs támogatás), a GDP növekedés akkor is kb 3%, hiszen minden évet ugyanannyival csökkentettél.

A "vonjuk ki a GDP növekedésből a támogatást" értelmetlen, értelme annak van, ha a GDP-ből vonjuk ki a támogatást. Remélem érthetően sikerült leírnom.

"Az hogy EU-támogatások nélkül Magyarországon leges legjobb esetben is stagnálás, de gyakorlatilag biztosan recesszió lenne, az nem csupán józan ésszel is azonnal átlátható evidencia"

Számolj! Minden hónapban kapok 30 forint zsebpénzt, minden hónapban 30 forinttal több fizetést kapok. Mennyivel nő a bevételem? Minden hónapban 30 forinttal. Ha nem kapnék zsebpénzt? A fizetésem akkor is havonta 30 forinttal nőtt, nem?

"de a közgazdászok által is elismert tény"

Te is tudod, hogy az interneten mindenféle emberek mindenféle marhaságot beszélnek. Nem lehet érv, hogy "mer' a közgazdászok is elismerik" ha egyszer hibás a számítás.

"a számokkal trükköznek, ezt is jobboldali közgazdász mondta..."

Megteheted, hogy nem hiszed el a hivatalos adatokat, nincs azzal semmi baj. Akkor viszont (1) nem válogathatsz, hogy az egyiket elhiszed, a másikat meg nem és (2) érdemes valami számokkal előjönnöd és azokat alátámasztani. Én magam nem tudom, hogy mennyire megbízhatóak a hivatalos számok, de mivel nem tudok megbízhatóbb forrást nem tudom vitatni őket.
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 11:17:27

@1ghost: "A 4, 44% egy átlagos szám a 2010-2014 közötti időszakban. Érted te ökör?"

A csávó, akinek írtam, hogy nem jók a számai azt írta, hogy 5-6-7 százalék a támogatás. Érted? Miért ökrözöl, amikor fogalmad sincs, hogy miről volt szó?
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 11:23:01

@1ghost: "De nektek Címeres Narancs Cselédeknek mindez messze túl van az intelliginciátok külső limitjén! "

Aki nem veszi be a fals számokat az fideszes mi? Ha nem licitálok rá 2-3%-ot a valós számokra, akkor nem vagyok jó ember? Tisztára olyan ez nálatok mint a vallás, egyre nagyobbakat kell mondani, hogy a társaság ne közösítsen ki. :(
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 11:32:18

@fidesz maszop dk egykutya: "arra utal, hogy a gazdasági berendezkedés tekintetében számos dolog minden bizonnyal fundamentumaiban rossz"

Ezt én soha nem is tagadtam. Egyszerűen feltételezed, hogy fideszes vagyok és azt gondolod, hogy akkor biztos valami ilyesmit kellett mondanom.

Én azt mondtam, hogy az éves támogatást nem lehet kivonni a gdp növekedésből. Merthogy matematikailag értelmetlen.

Az általad idézett cikk sem tesz ilyet, nyugodtan nézd meg! Ilyet csak az indexes hívők csinálnak, mert a legtöbbje nem érti az egészet, de két egyjegyű számot képes kivonni egymásból.

Persze szigrúan pártpreferencia alapján. Lássunk egy példát: a 2006-os államháztartási hiány 9,5% volt, a GDP növekedés 4,5%. Szerinted e kettőt is ki lehet vonni egymásból? Keresztkérdés: és ha a fidesz csinálta volna?
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.29. 11:34:59

@$pi$: uhuuu ez nagyon gáz és izzadtságszag terelés :D bebuktad, ennyi.

A fideszes az bevezi a fals számokat, főleg a kormányáét :)
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.29. 11:36:55

@$pi$: "Én azt mondtam, hogy az éves támogatást nem lehet kivonni a gdp növekedésből. Merthogy matematikailag értelmetlen. "

"Értelmetlen" != "nem tetszik"
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 11:37:54

@fidesz maszop dk egykutya: "uhuuu ez nagyon gáz és izzadtságszag terelés :D bebuktad, ennyi."

És ez mi ha nem terelés? :D

"A fideszes az bevezi a fals számokat, főleg a kormányáét :) "

Én az EU számai alapján szoktam tájékozódni. Ha fideszes vagyok ettől, akkor az EU bürokraták is azok. :)

De a viccet félretéve: minden számot fenntartással kezelek, de amiket ezeken a blogokon nyomnak (főleg a hozzászólók) azok általában abszolút butaságok.
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 11:39:07

@fidesz maszop dk egykutya: "Értelmetlen" != "nem tetszik"

Nem, nem azért. Már többször elmagyaráztam, általános iskolai anyag, próbáld megérteni. Hoztam MSZP-s példát is, csak külön a kedvedért. :D
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.03.29. 11:40:07

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: A hullott gallyak gyűjtése továbbra sem tiltott :D Menj nyugodtan, ha fázol
Válasz erre 

1ghost 2016.03.29. 11:45:30

@$pi$:

A gazdádnak hazudjál te fideszcseléd! A tényeket nem akarod bevenni, hiába írják le nektek korrekten, fehéren-feketén, hivatkozásokkal, linkekkel. És azért nem mert a tények kiborítják a mérhetetlen naracsmocskot.

Ilyenek vagytok ti: gerinctelen, jellemtelen emberek. Fideszesek.
Válasz erre 

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 11:53:28

@1ghost: "te fideszcseléd"

Nem mondta, hogy fideszes. Lehetne ugyanezt személyeskedés nélkül?

"A tényeket nem akarod bevenni"

Én sem értek egyet a számaival/következtetéseivel.

"gerinctelen, jellemtelen emberek. Fideszesek."

Ez speciel stimmel.
Válasz erre 

Muzsikok közt 2016.03.29. 12:10:49

Mi a szitu? A libbantaknál pánik van megint?

Már csak 2 év és harcolhattok a parlamentben maradásért, nyugika.
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 12:56:29

@atpijkamo108: "Én sem értek egyet a számaival/következtetéseivel."

A kérdés, hogy az eljárás miszerint minden évben kivonjuk a GDP növekedésből a támogatás mértékét helyes -e. Semmi mást nem állítottam, csak azt, hogy ez így nem jó számítás, semmilyen következtetést másból nem vontam le.

Hangsúlyozom, hogy egy általános iskolai matematikaproblémáról van szó, ami tök független attól, hogy a hibás számítást a fidesz vagy az mszp gyalázására használjuk.

Ez persze elég árulkodó dolog, tekintve, hogy még soha nem láttam indexes blogon olyat, hogy a hozzászólók az MSZP alatti GDP növekedésből próbáltak volna meg levonni támogatást, extra bevételt, felvett kölcsönt. :D
Válasz erre 

pamut 2016.03.29. 13:03:13

@$pi$:
"2012-ben pl. jóval kevesebb volt mint 2011-ben."
Nem igaz, több volt.

"A GDP növekedést a támogatás növekedésével értelmes összehasonlítani, a GDP növekedést az EU támogatás mértékével nincs."
Nem, nem csak azzal.

"Ha pl. minden évben 3% a támogatás és minden évben 3% a GDP növekedés, akkor mi történne, ha nem lett volna a 3% támogatás? Ha minden évből kivonsz 3%-ot (nincs támogatás), a GDP növekedés akkor is kb 3%, hiszen minden évet ugyanannyival csökkentettél."
Borzasztóan együgyű és statikus gondolkodás. A gazdaság szervesen fejlődik, illetve katalizátorként is működnek a támogatások. Ha pl. EU-támogatásból építesz egy sztrádát valahová ahol addig csak szar út volt, akkor az út és környéke alapból felértékelődik, megnő a tőkevonzó képessége, relatív gazdasági prosperitást hoz az út térségének, megnő a helyi végek elérhetősége, logisztikai kapacitása, eredményessége, értéke, nő a turizmus potenciálja is, és így tovább. Eszközparkfejlesztő támogatások, piacépítő támogatások, képzési támogatások, stb.: ez mind-mind katalizátor-jellegű. És mindez igaz visszafelé is: ha ezek a támogatások nem jöttek volna, akkor az ezek által katalizált fejlődés sem ment volna végbe.

"Te is tudod, hogy az interneten mindenféle emberek mindenféle marhaságot beszélnek."
Chikán pl., aki annak idején még orbán egyik minisztere is volt az Orbán-Torgyán kormányban, szerinted ő marhaságokat beszél?

"Megteheted, hogy nem hiszed el a hivatalos adatokat, nincs azzal semmi baj."
Meg is teszem hogy hitelesség alapján válogatok az adatok közül, pláne ha megalapozott a hitelesség kétségbe vonása.
"Akkor viszont (1) nem válogathatsz, hogy az egyiket elhiszed, a másikat meg nem"
De, válogatok, pont az előbb leírtak alapján.
"érdemes valami számokkal előjönnöd és azokat alátámasztani."
Ha óhajtod szívesen alátámasztom.
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 13:45:50

@pamut: "Chikán pl., aki annak idején még orbán egyik minisztere is volt az Orbán-Torgyán kormányban, szerinted ő marhaságokat beszél?"

Egészen biztosan nem mondta, hogy a támogatást egyszerűen ki lehet vonni a gdp növekedésből. Amúgy nem ismerem, simán lehet, hogy marhaságokat beszél.

"A gazdaság szervesen fejlődik, illetve katalizátorként is működnek a támogatások. Ha pl. EU-támogatásból építesz egy sztrádát"

Persze, triviális. Ebből azonban nem következik, hogy a két szám kivonható egymásból. Közgazdászok nem is vonják ki.

"Nem igaz, több volt."

Lehet. Én pl. innen vettem, hogy csökkent:
24.hu/fn/gazdasag/2015/08/26/orban-viktor-ugy-csinal-mintha-nem-lenne-holnap/
de lehet, hogy hazudnak.
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 13:49:11

@pamut: "De, válogatok, pont az előbb leírtak alapján."

A leghatékonyabb módja az önbecsapásnak, hogy nekiállsz válogatni az adatok közt és csak azokat hiszed el, amik beleillenek az elgondolásaidba.

De persze megteheted, sokan csinálják, csak akkor nem nagyon van miről beszélnünk, hiszen bármilyen adatra is hivatkozok kapásból mondhatod, hogy az meg nem igaz. Kényelmes, mert ilyenkor neked mindig úgy fog tűnni, hogy neked van igazad. :)
Válasz erre 

fidesz maszop dk egykutya 2016.03.29. 13:54:40

@$pi$: magyarázhatod a hülyeséget, attól még nem lesz értelmesebb.
Válasz erre 

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 14:00:14

@$pi$: "minden évben kivonjuk a GDP növekedésből a támogatás mértékét"

A GDP-ből ki kell vonni a támogatás 1,3-szorosát.

"fidesz vagy az mszp gyalázására használjuk."

Mindkettő gyalázására használhatjuk, kiérdemelték.
Válasz erre 

pamut 2016.03.29. 14:16:55

@$pi$:
"Egészen biztosan nem mondta, hogy a támogatást egyszerűen ki lehet vonni a gdp növekedésből. Amúgy nem ismerem, simán lehet, hogy marhaságokat beszél."

Nem ezt mondta, ahogy én se ezt mondtam. Rejtély miért ragadsz le ennél az egyébként nem is fontos és közgazdaságtanilag primitív félreértelmezésnél. Azt mondta, amit én is, és mások is, na meg főleg: triviális, bárki által könnyedén belátható, hogy az EU-s pénzek nélkül itt nm lenne semmiféle növekedés, sőt recesszió lenne.

"Ebből azonban nem következik, hogy a két szám kivonható egymásból."
És hol vontam ki? Miért kötsz bele egy el sem hangzott apróságba aminek nincs is köze a lényeghez?

"de lehet, hogy hazudnak."
nem hiszem, inkább csak tévednek. sok adat elérhető, tegyek be neked reálisat?
Válasz erre 

pamut 2016.03.29. 14:19:08

@$pi$:
"A leghatékonyabb módja az önbecsapásnak, hogy nekiállsz válogatni az adatok közt"
Ennek inkább az ellenkezője igaz: az a bolond aki válogatás nélkül elhisz mindent.

"és csak azokat hiszed el, amik beleillenek az elgondolásaidba."
nem ez alapján válogatok.
a leghatékonyabb módja az önbecsapásnak, hogy nekiállsz alaptalan feltételezéseket kitalálni a másikról és azt ténynek venni, majd a saját feltételezéseid alapján még ítélkezni is.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 16:09:06

@monddazigazatmar:
Te mindig is ilyen ostoba voltál, vagy láncfűrésszel csinálták a lobotómiád? Olvasd már el! Engedély nélkül, nem gyűjtheted!

"68. § Erdei haszonvételnek minősül:
a) a fakitermelés;
b) az erdészeti szaporítóanyag gyűjtése;
c) a vadászati jog gyakorlása vagy hasznosítása az e törvény hatálya alá tartozó területen;
d) az elhalt fekvő fa és gally gyűjtése, illetőleg elhalt, száraz ág nyesése;
e) a kidöntött fáról történő fenyőgally, toboz és díszítőlomb gyűjtése;
f) a gomba, vadgyümölcs, virág, illetőleg gyógynövény gyűjtése;
g) a bot, nád, sás, gyékény termelése és fű kaszálása;
h) a méhészeti tevékenység;
i) a fenyőgyanta gyűjtése;
j) cserje kitermelése, élő és elhalt cserjék hajtásainak gyűjtése."

"(4) A 68. § b), valamint d)-j) pontjai szerinti erdei haszonvételek gyakorlásának feltételeit - amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik - az erdőgazdálkodó jogosult meghatározni."
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 16:12:19

@konrada: O.K. A levezetés rendben. Csakhogy a 24 százalékból akkor vonjuk le ugye a 9-et! Nem meg hogy nem ellopták, hanem jól tartották belőle a népet, lásd 13. havi nyugdíj és közalkalmazotti fizetés.
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.03.29. 17:59:25

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Mindig is ezt mondtam, mi a faszt akarsz?
Nem bűncselekmény, szólni kell az erdészetnek. Akik mellesleg hálásan belegyeznek, mert csak jót teszel nekik.
Van még kérdésed, te idióta?
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.03.29. 18:01:19

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Hajajj, de még milyen jól tartották a népet! Csak az a hülye nép, az zavarta el őket a faszba.
Válasz erre 

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 18:16:41

@monddazigazatmar: "Csak az a hülye nép, az zavarta el őket a faszba."

Hááát...

2006-ban a gyurcsány törvénybe iktatta az 5 éves adócsökkentést. A választások megnyerése után első dolga volt az adóemelés. Na, akkor zavarták el a faszba? Nem. Ki kellett mondania, hogy hazudott, csak úgy vették észre.

2010-ben orbán söralátét méretű adóbevallást ígért- azóta csak emelték az adókat, és egy tucat újat találtak ki. Elzavarták a faszba? Majd akkor, ha saját maga vallja be, hogy hazudik. Mert a Nép az hülye.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.03.29. 19:16:45

@monddazigazatmar: Én nem ezt mondtam. Csak azt nem értem, hogy egy fideszes köcsög miért jön oda, ahol nem szeretik és csak trollkodni tud. A trollkodás nem vélemény, az egy lószar.
Válasz erre 

1ghost 2016.03.29. 19:21:24

@monddazigazatmar:

Te ezernickű ostoba bérfideszkretén! Hiába szopod tövig a gazdád faszát minden blogon, rajtatok már semmi nem segít. Rühell titeket az ország.
Válasz erre 

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 21:20:54

@$pi$: "A vonzerőnk, versenyképességünk csökkenése számokban is jól tetten érhető. Magyarország versenyképessége sok szempontból visszaesett a régióbeli országok között, a gazdasági-társadalmi fejlettséget, demográfiát, munkaerőpiacot, oktatást, termelékenységet is vizsgáló rangsorokban átlagosan a 4. helyet foglalja el a hat ország közül - mondta Udvardi Attila, a GKI kutatásvezetője."

hvg.hu/gazdasag/20160329_uralkodo_tarsadalomfelfogas_lecsuszas_allam_versenykepesseg_gazdasag_idegen_nyelv_tudas_hianya_iparositas
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.29. 21:52:55

@atpijkamo110: Ne erőlködj, tanuld meg a százalékszámítást, akkor újra beszélhetünk. :)
Válasz erre 

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.03.29. 22:05:28

@$pi$: Százalékszámítás? Miről beszélsz?

Küldtem egy linket, ahol egy konferencián minenki ezt mondja.

Nem győzöm ismételni, hogy ne vessz el a számok bűvöletében! Láthatóan nem értesz hozzá, de nem is kell értened, ne foglakozz vele.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 22:21:48

@monddazigazatmar: Akkor miért büntettek meg téged?
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.29. 22:22:39

@monddazigazatmar: A tény, hogy a gally gyűjtés lopás, hiába dumálsz.
Válasz erre 

2016.03.30. 04:24:14

@atpijkamo106: A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla

Egy elfelejtett könyvből: Varga Jenő Kapitalizmus és a gazdasági válságok

Ma az organikus munkanélküliségnek vagyunk tanúi, a munkanélküliek serege növekszik, a termelők egyre kisebb serege, gyilkos intenzitással dolgozik! A dolgozók millióinak nincs munkája.
A tőke elhelyezési lehetőségek vívott harc, fő eszköze a tőkekivitel. 2. Racionalizálás útján csökkentik az önköltséget. 3. A munkaerő árát értéke alá nyomják le. (Vagy alacsony bérű államokba költöztetik a termelést!) „A tőkekivitel a fellendülés szakaszát meghosszabbító, válságot elmélyítő tényező!”
„ Minden valóságos válság oka, a tömegek szegénysége, fogyasztásának korlátozottsága, szemben a tőkések azzal a törekvésével, hogy minél több árut adjon el, jövedelmet zsebeljen be! „
„Az árak csökkenésével csökken a profit, és az átlagosnál magasabb termelési költséggel termelő vállatok csődbe jutnak! „ (Szocializmus, teljes foglalkoztatás!)
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.30. 05:43:22

@atpijkamo110: "Százalékszámítás? Miről beszélsz?"

Tanuld meg, akkor meg fogod érteni.

"Küldtem egy linket, ahol egy konferencián minenki ezt mondja."

Amit én egy szóval sem vitattam. Én egy számítási módszert vitattam, nem állítottam, hogy magyarország így vagy úgy áll, így vagy úgy teljesít. Amíg nem tudunk megegyezni alapvető számítási módszerekben, addig teljesen felesleges magas ívű kijelentéseket tenni az ország gazdasági helyzetére.

"Nem győzöm ismételni, hogy ne vessz el a számok bűvöletében! "

Tenni egy kijelentést, hogy ti. "a GDP növekedés ennyi meg annyi *lenne* ha ez meg az lenne", majd azt mondani, hogy "ne vessz el a számok bűvöletében" elég visszás, nem? Számokról volt szó, számokról tettünk kijelentéseket, engem a számok érdekelnek, ráadásul a számokhoz értek.

Így hangzik ez nekem:
- Mennyibe kerül ez a kocsi?
- Ötmillió.
- Nem, nulla forint, megveszem nulla forintért.
- Nem, ötmillió, nézd meg apiacot, n ézd meg az iratokat...
- Ne élj a számok bűvöletében, hagyd most a számokat, itt van a haverom meg a felesége, ők is megmondják neked, hogy mindenki számára triviális, hogy ennek az autónak az ára 0 forint.

Persze ez csak egy hasonlat!

"Láthatóan nem értesz hozzá, de nem is kell értened, ne foglakozz vele. "

Valaki tett egy állítást. Ezt mások is átvették, folyamatosan terjesztik. Az állítás egy elemi matematikai eljárás volt, ami az érvelésem szerint hibás. Bebizonyítottam, hogy hibás, példán keresztül bemutattam, de még egyetlen ember sem volt aki ezt elismerte volna.

Papírom van róla, hogy értek a számokhoz, gyakorlatom van a kérdésben, tapasztalatom van. Kizárólag olyan érveket hoztatok fel, hogy "nem értesz hozzá" meg "XY közgazdász szerint nem megy olyan jól az országnak" meg "mindenki számára nyilvánvaló, hogy nem megy jól az országnak". Egyetlen valamire való érv sem volt, ami cáfolta volna amit írtam.

Én itt be is fejezem, nem látom értelmét folytatni.
Válasz erre 

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2016.03.30. 07:55:45

@$pi$: "Amíg nem tudunk megegyezni alapvető számítási módszerekben, addig teljesen felesleges magas ívű kijelentéseket tenni az ország gazdasági helyzetére." amiket te teszel.
Válasz erre 

$pi$ 2016.03.30. 09:12:19

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: "amiket te teszel. "

Ne hazudj!
Válasz erre 

monddazigazatmar 2016.03.30. 10:37:55

@Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: le van írva, hogy nem bűntény, amennyiben az erdészetnek szólsz, érted, te fasz?

Senkit soha nem büntettek meg érte, ez a balos agyatok kreatív fantáziája- ja, segítek, van cikk ahol szegény kisebbségit lecsuktak, csak azt hallgatja el a cikk, hogy láncfűrésszel járta az erdőt.

Csak hogy értsd: Ha te megbaszod anyád az bűncselekmény, hiába egyezett bele. A gallygyűjtés nem ilyen. Na, anyáddal továbbra is tartsd titokba
Válasz erre 

2016.04.03. 16:00:43

@Tiszteltetem Brüsszelet: A költségek, melyek a hatalom fittogtatására pazarétoltatnak, e hatalom alapjait ássák alá. De a legrosszabb, legszemtelenebb kormány, ha azon kívül csapás nem éri, sokáig nem tartathatja fel magát!”Eötvös József Eszmék, gondolatok 1876. sorszámú gondolat.

"Már az is nagyon veszélyes, ha a kormányzat néha, mint Platón engedélyezte, hazudik. De mindinkább bizonyossá válik, nincs nagyobb veszély, mintha a kormányzat semmi egyebet nem tud, és nem tesz, csak hazudik, vagyis ha az egész államkormányzat a hazudozáson nyugszik." Hamvas Béla
Egy elfelejtett könyvből: Varga Jenő Kapitalizmus és a gazdasági válságok

Ma az organikus munkanélküliségnek vagyunk tanúi, a munkanélküliek serege növekszik, a termelők egyre kisebb serege, gyilkos intenzitással dolgozik! A dolgozók millióinak nincs munkája.
A tőke elhelyezési lehetőségek vívott harc, fő eszköze a tőkekivitel. 2. Racionalizálás útján csökkentik az önköltséget. 3. A munkaerő árát értéke alá nyomják le. (Vagy alacsony bérű államokba költöztetik a termelést!) „A tőkekivitel a fellendülés szakaszát meghosszabbító, válságot elmélyítő tényező!”
Munkásosztály helyzetének romlása a válság idején!
a) növekszik a munkanélküli létszám
b) Fokozódik a munka intenzitása
c) Csökken a társadalombiztosítás!
Ezt Soros nem reklámozza!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard