Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Varga Mihály elkezdett aggódni a nyugdíjunkért

Varga Mihály elkezdett aggódni a nyugdíjunkért

Varga Mihály a maga visszafogott modorában elismerte, hogy az állam belátható időn belül nem tud majd gondoskodni a nyugdíjasokról, hiszen egyre kevesebb munkaképesnek kell kitermelnie az egyre több nyugállományba vonult polgár juttatását. Ő ezt úgy fogalmazta meg, hogy a társadalom korszerkezete szükségessé teszi az öngondoskodás mielőbbi elterjedését. Tetszett volna ezt akkor mondani, amikor elsíbolták a magánnyugdíjunk 3 ezer milliárd forintját!

sikerado.jpg

            Fotó: sikerado.hu

Azt tudtuk, hogy előbb utóbb nagy baj lesz a nyugdíjkasszával, hiszen a számok nem hazudnak. Magyarországon a 65 év felettiek létszáma 1,8 millió fő, míg az öregségi nyugdíjasoké 2 millió, a foglalkoztatottak száma 4,2 millió fő. A nyugdíjkiadások 2014-ben a GDP 9,1 százalékát és az államháztartási kiadások 17 százalékát jelentették. És ez az arány (csakúgy, mint a nemzetközi helyzet) csak fokozódni fog. Tegyük azt is hozzá gyorsan, hogy a foglalkoztatottak között számba veszik a közfoglalkoztatottakat és a közmunkásokat is, akik olyan keveset keresnek, hogy jövedelmükből aligha lehet komoly összeget a nyugdíjcélokra fordítani. A helyzet tehát rossz, Varga Mihály mégis lát megoldást. Erősíteni kell az öngondoskodást! – a Portfolio Öngondoskodás 2015 konferencián ennél kincstáribb optimizmust el sem lehetett volna sütni, de azért ne feledkezzünk meg a makacs tényekről.

Négy éve épp Varga elődje, Matolcsy György rúgta ki az öngondoskodás legfontosabb pillérét alólunk. Az akkori nemzetgazdasági miniszter, no és az azóta a politikai süllyesztőbe került nyugdíjvédelmi biztos Selmeczi Gabriella hazudozással, csellel és zsarolással elérte, hogy önként és dalolva visszasomfordáljanak az emberek az állami nyugdíjkasszába, így mondjanak le arról, hogy nyugdíjuknak nagyjából a harmada ne az államtól származzon, hanem saját megspórolt pénzükből. Ez a mintegy 3 ezer milliárd forint akkor mennyei ajándék volt az Orbán-kormánynak, és jó szokás szerint fel is élte a mohó állam ezt az óriási, ám egyszeri bevételt.

Közben azonban az öngondoskodás már csak azok privilégiuma maradt, akik képesek voltak privát biztosításokba fizetni a megtakarításaikat. Varga most azzal dicsekszik, amit Matolcsy lépése ráerőszakolt rá a társadalomra. Az öngondoskodás formái közül ugyanis évről évre emelkedik a nyugdíj- és egészségpénztári, a biztosítási, valamint a lakás-takarékpénztári megtakarítások iránti igény – tudatta Varga Mihály. Ez az aktív korúak túlélési ösztöneiből táplálkozó folyamat azt mutatja, hogy a társadalom jelentős hányada tisztában van azzal, hogy az államra egyre kevésbé számíthat. Ha úgy érjük el a nyugdíjas kort, hogy nincs megfelelő tartalékunk, olyan biztosításunk, melynek forrásaival kiegészíthetjük az állami nyugdíjat, akkor komoly egzisztenciális gondokkal kell szembenéznünk idős korunkban.

A nyugdíjrendszerről a miniszter azt mondta, stabil, de az öngondoskodás elemi része kell, hogy legyen mindenkinek az életében. Szemléletváltást igényel az állampolgároktól, és minél több embernek fel kell ismerni azt, hogy mindenkinek az életében szükség van arra, hogy megtakarításokkal rendelkezzen. Más kérdés, hogy ez a felismerés szinte minden magyar polgárban megszületik, ám komoly keresetek és állások nélkül ez a cél elérhetetlen. 

index_14.jpg

Fotó: index.hu

Ezek olyan önleleplező mondatok, melyek mélyéről feltör az állam tehetetlensége. Politikai okokból ugyanis a nyugdíjak reálértékét nem lehet csökkenteni, a nyugdíjkorhatárt nem lehet felemelni, ugyanakkor világos, hogy az aktív dolgozók, és a nyugdíjasok aránya egyre jobban torzul a nyugdíjasok javára. Ennek egyik oka, hogy közel 600 ezer munkaképes, zömében fiatal magyar állampolgár dolgozik külföldön, illetve a demográfiai mutatók is az elöregedő társadalmat vizionálják.

Lett volna egy kézenfekvő megoldás, tudniillik a menekültek olyan nagy tömegű és olcsó munkaerőt jelentettek volna, amivel javulhatott volna az eltartók és eltartottak aránya, ám sokkal egyszerűbb, ugyanakkor politikai értelemben hasznosabb volt hangulatot kelteni a menekültek ellen, így az Orbán-kormány ezt a kaput egyelőre bezárta előttünk. Pedig az, aki most hörögve tiltakozik egyetlen menekült befogadása ellen is, nem sejti, hogy ezek az emberek termelhetik ki évek múlva a nyugdíját. A gyereke ugyanis akkor már Ausztriában fog mosogatni, az unokája pedig Londonban taxizik, így maximum arra számíthat, hogy küldenek egy kis pénzt neki, hogy kiegészíthesse kicsiny kis állami apanázsát.

Varga tudja ezt, és a konferencián nyíltan beszélt arról is, hogy továbbra is igen sérülékeny a magyar gazdaság. Ha a világgazdasági folyamatok számunkra kedvezőtlenül alakulnak, akkor még a felelős öngondoskodás is kevés lesz ahhoz, hogy a középrétegek ne süllyedjenek le. Az Orbán-kormány nyert most néhány hónapot a menekültkrízissel, ám ha egy nemzetközi gazdasági krízis köszönt ránk, akkor a menekültek ellen épített kerítésünk nem véd meg a nehézségektől. Ahogy egy ősi dakota közmondás tartja: "Ha bölényre akarsz vadászni, akkor ne parittyával próbálkozz, mert üres kézzel jössz haza."    

259 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Varga Mihály elkezdett aggódni a nyugdíjunkért Tovább
Facebook Tetszik
0
259 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr188027010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (259)
Az utolsó 100 komment:

jágör68 2015.10.28. 16:40:50

Mai 20- as, 30- asoknak felesleges nyugdíjra gondolni. Előbb lesz végünk...
Válasz erre 

s 2015.10.28. 16:53:20

@midnight coder: Az ország szarabbul jár, ez nem kérdés. Az embereknek viszont nem lehet megtiltani, hogy a boldogulásukat keressék. A megoldás az ORSZÁG ÉRDEKÉBEN TEVÉKENYKEDŐ politikus generáció hatalomba juttatása. Ebbe sok minden beletartozik, a versenyképességet javító gazdasági szabályozók kialakítása, a korrupció visszaszorítása, az adórendszer átalakítása úgy, hogy a feketegazdaság aránya drasztikusan csökkenjen.
Volna itt még valami, amiről senki nem beszél szívesen, de egymás közt vagyunk és megtehetjük. Az eddigi összes felelős politikus azonnali kivégzése tevőlegesen elkövetett hazaárulásért és nagy vagyoni hátrányt okozó sikkasztásért. Ameddig ez a munka nincsen elvégezve, addig senki nem fogja az ország vezetésének feladatát komolyan venni. Egy lehetőséget fognak csak látni a pofátlan rablásra. Azt, hogy mi, állampolgárok ezt másként gondoljuk, azt érthetően az illetékesek tudomására kell hozni. Nem csináljuk meg a dolgunkat és várjuk, hogy majd az ügyek megoldódnak valahogy. Nem fognak. Nekünk kel lépni, de nincs meg a bátorság és talán az erő sem.
Válasz erre 

midnight coder 2015.10.28. 16:53:42

@trueblue: Arról nem is beszélve, hogy kb. 5% képes elhelyezkedni. Mondjuk az a bevándorló, akinek az a baja, hogy messze a bevásárlóközpont, szerintem annyira nagyon nem is akar. Ők ugyanúgy eltartottak lesznek mint idehaza azok a bevándorlók akik már jó pár generáció óta nem voltak képesek beilleszkedni. Pedig az ő hozzáállásuk az európai kultúrához messze nem annyira ellenséges mint az iszlamistáké.
Válasz erre 

5perc 2015.10.28. 16:55:58

@s:
"Én nem azokról beszéltem, akik amiatt nem feletek meg a keresletnek (Magyarországon), mert magas képzettségűek, de a gyártó kapacitások szűkösségük miatt nem képesek felvenni (Magyarországon) őket. "
Álljon meg a szekér! A mondatok mögött arról beszéltél, hogy azért alacsonyak a bérek, mert csak alacsony hozzáadott értékű munkákat képes ellátni a magyar munkavállaló, mert setét mint a föld. Ehhez képest volt pár százezer olyan magyar munkavállaló, akinek kívül elég a tudása, itthon meg nem kapott magas hozzáadott értékű, normálisan fizető állást.
Én is abban a kategóriában vagyok, nem is az alján. Nekem a tb az szja-nál többet vitt el. De vigye, nem sajbnálom magam. Azzal viszont problémám van, hogy az embereket ilyen (kisstílű, valós megtakarítást nem eredményező, a többi költsgéhez képest elenyésző) hülyeségekkel hergelik egymás ellen.
Volt devizahitelem. Kifizettem, köszönöm szépen jól vagyok. Amikor felvettem, már akkor is ment a nagy hülyézés, hogy miért nem jó nekem az albérlet, az sokkal olcsóbb. Kívánom, hogy aki akkor hülyézett, most is albérletet fizessen.
Válasz erre 

s 2015.10.28. 16:56:10

@midnight coder: Menj ki és nézd meg magad.
Válasz erre 

a keresztényeket bántani tilos 2015.10.28. 17:00:42

@Emzé Periksz: :DDDD nyilván
Válasz erre 

midnight coder 2015.10.28. 17:01:59

@s: " A megoldás az ORSZÁG ÉRDEKÉBEN TEVÉKENYKEDŐ politikus generáció hatalomba juttatása."
A gond az, hogy az ország érdekét eléggé másképp látja mindenki.

Pl. "a versenyképességet javító gazdasági szabályozók kialakítása"
Ezt úgy hívják hogy protekcionalizmus. A liberósok megfojtanák azt a politikust aki ilyesmivel próbálkozik, de az EU is kizárja az ilyesmit.
Ha pedig fű alatt próbálod megtenni, mindenki korrupciót kiált.

"az adórendszer átalakítása úgy, hogy a feketegazdaság aránya drasztikusan csökkenjen"
Nehéz ügy. Az adót be kell szedni mert a közszolgákat, nyugdíjakat, segélyeket, hiteleket fizetni kell, és mivel a multiktól nem lehet mert elmennek vagy eleve ide sem jönnek, marad a hazai kis cég, illetve a dolgozók.

"Az eddigi összes felelős politikus azonnali kivégzése tevőlegesen elkövetett hazaárulásért és nagy vagyoni hátrányt okozó sikkasztásért"
Ami megint nem megy az EU-ból való kilépés nélkül. Sőt, ehhez még az is kevés lenne. Nem csak a halálbüntetést kellene visszaállítani, de pár más csúnya dolgot is csinálni kellene, mert hogy ezek a lopások eléggé szépen le vannak papírozva, törvényesen nem nyúlhatsz hozzájuk. Minden kormányváltás után szeretné ezt megtenni a másik oldal, de nem véletlenül nem sikerül ez senkinek. Ha viszont hatályon kívül helyezzük a törvényeket és forradalmat csinálunk, elég nehéz megmondani hol lesz a dolog vége. Egy ilyen húzás évtizedekre tönkretenné az országot, nem annyira mint Orbán vagy a szocik, de 100x annyira. De nem kell félni, ilyet a Jobbik sem lépne meg.
Válasz erre 

Emzé Periksz 2015.10.28. 17:06:12

@Peterpapo: A 105 éves afgán nyanyának lehet 10 gyereke, 100 unokája, 1000 dédunokája és 10 ezer ükunokája. Ez csak 30%-al több az átlag 7-es gyerekszámhoz képest.
Válasz erre 

WLaci 2015.10.28. 17:09:54

Ez a menekültes duma komoly? mert ott hagytam abba az olvasást...
Válasz erre 

s 2015.10.28. 17:11:40

@5perc: "A mondatok mögött arról beszéltél, hogy azért alacsonyak a bérek, mert csak alacsony hozzáadott értékű munkákat képes ellátni a magyar munkavállaló, mert setét mint a föld."

Magyarországra csak olyan cég jön, akinek biztosított lesz a munkaerő ellátottsága. Tehát megnézik az előzetes, mindenre kiterjedő üzleti terv készítése során, hogy ebből a szempontból mi a helyzet. Tehát ide jön mondjuk egy autógyár, mert vannak olyan végzettségű figurák itt, akik a berendezéseit működtetni tudják. De nem jön ide egy nanorobotokat fejlesztő biotechnológia cég orvosi műszereket gyártani, mert azt sem tudják, hogy mivel foglalkozik. Tehát a magyar munkalehetőségek kínálata függ az átlag magyar munkavállaló képzettségétől is. Aki többet tud, az kimegy külföldre a biotech cég után, aki meg annyit sem tud, hogy az autógyárba jó legyen, az marad munkanélküli.
Magyarország helyzetén úgy lehet segíteni ezek alapján, hogy emelik az átlag képzettségének a szintjét, mert ezzel vonzóvá teszik az országot a magasabb képzettséget elváró cégek számára. Másrészt kiszámíthatóvá teszik a jogi környezetet, mert ez a következő nagy akadály az itteni munkáltatók számára. Akkor is lesznek, akik kimennek dolgozni, de nem annyian és ez az adóbevételeken keresztül a költségvetés helyzetén is javítana. Ehhez képest nézd meg, hogy mit csinálnak most. Kurvára nem azt, amit kellene.
Válasz erre 

5perc 2015.10.28. 17:16:54

@WLaci:
Én úgy látom, hogy annyira komoly, hogy a németek már csinálják is.
Válasz erre 

5perc 2015.10.28. 17:21:27

@s:
+ Erőteljes K+F, állami techcégek, induláshoz külföndről importált kutatókkal és mérnökökkel, stb. Asse bámom, ha a kiba orbán csinálja meg, csak kezdjen már bele!
Válasz erre 

Netuddki. 2015.10.28. 17:25:33

Reggel teljesen kiakadtam amikor a fideszes fosut rádióban az "öngondoskodásról" kezdett papolni a mocskos fideszes tolvaja.

Utána meg hab volt a tehénlepényen, amikor valami biztosítós picsa nyomatta a pofátlan reklámjukat. Bízzál bennük bazmeg mert szigorúan ellenőrzik őket. Ja, mint a kvesztort meg azt a román kgfb-s bandát...
Válasz erre 

Peterpapo 2015.10.28. 17:28:23

@Emzé Periksz:

Na persze. :) Ha a nagymamám sárga lenne és áramszedője lenne, ő lenne a villamos. ;)

Egyébként pedig kérlek mutass akár egyetlen egy embert, akinek száznál is több ükunokája van. Mindegy milyen náció. ;)

"A legutóbbi ember, aki még a 19. században született, idén júniusban halt meg, Jiroemon Kimurának hívták, Japánban élt és 1897. április 19-én született. Hét gyermeke, 14 unokája, 25 dédunokája és 15 ükunokája volt."
Válasz erre 

s 2015.10.28. 17:28:58

@5perc: Senki nem csinálja, ez a baj. A fasz orbán eleget lop így is, a többiek meg le vannak szarva. Ezért kell őket szép lassan felrobbantani a picsába. Ehhez ki sem kell lépni az eu-ból, a nyomozás egy idő után megszűnik eredmény nélkül. Ebből mindenki ért. Aki nem, az lesz a következő, aki cafatokban repül a felhőkig.
Válasz erre 

VadMacs 2015.10.28. 17:30:56

@midnight coder:
@5perc: A többkulcsos adóról annyit, hogy az a mérnök aki a 4-5x-ös fizu miatt kimegy nyugatra, semekkora kulcsos adót nem fog fizetni. Sem TB-t, sem semmit.

Emlékeztetlek arra, hogy a szerinted többkulcsos elől "menekülők" véletlenül épp olyan országokba menekülnek, ahol többkulcsos adórendszer van. Szólj az agitprop osztályos felettesednek, hogy valami kevésbé hazugságnak tűnő maszlagokra lenne szükségetek...
Válasz erre 

s 2015.10.28. 17:31:47

@bértrollbosszantó_kovi1970: A bizalom és a civilek számára elérhető robbanószerek hányadosa konstans.
Válasz erre 

Netuddki. 2015.10.28. 17:36:28

@s: Ma reggel a hírekben az is benne volt, hogy megerősítették g. orbán védelmét...
Válasz erre 

turista a saját országában 2015.10.28. 17:51:06

@pamut: "HOL A 3000 milliárd?????"

Egy része elment államadósság csökkentésre (eredménytelenül), a másik része a költségvetési lyukak foltozgatására.

Persze ettől a kérdés még jogos. Pláne mivel anno azt ígérték, a pénz megmarad és valami egyéni számlás rendszerről hadováltak, amiben jóváírják minden volt manyup tag eszközeit.

A 3 ezer milliárd Ft manyup vagyon elrablása és elköltése az évszázad (eddigi) legnagyobb rablása volt, s azt maga az állam hajtotta végre. Közönséges bűncselekmény, azoknak, akik ezt kitervelték egyszer még a bíróság előtt kell felelniük tettükért.
Válasz erre 

s 2015.10.28. 17:51:22

@bértrollbosszantó_kovi1970: Gyanítom, hogy a migránsokra hivatkoznak, de nem tőlük félnek. Van itt pár igazi nagymenő, akivel kibasztak. A quaestor balhé, a simicska balhé . . . stb. Van ott pénz dögivel. Kifizetnek egy ukrán háborús veteránt, osz't jónapot.
Válasz erre 

Sir Galahad 2015.10.28. 17:52:32

@pamut: Én nem egy tisztességes embernek kínáltam fel a közös sörözést, hanem neked. Egyébként pszt, ne mondd senkinek, de nem csak másfele néztem, vagy kaptam belőle, de személyesen én loptam el mindent. Ez így volt nem csak most, de már a Gyurcsány-Bajnai kormányok idején, sőt az azt megelőzőké idején is.
Válasz erre 

s 2015.10.28. 17:53:27

@turista a saját országában: "akik ezt kitervelték egyszer még a bíróság előtt kell felelniük tettükért"

A rögtönítélő hadbíróságra gondolsz? Az öreg csau is ott felelt, de nem mondott jó válaszokat. Meg is lett az eredménye.
Válasz erre 

Sir Galahad 2015.10.28. 17:56:40

@Pop40: Ebben van igazság, csak éppen semmivel nem lesz tőle kevésbé igaz az sem, amiről írtam.
Válasz erre 

Emzé Periksz 2015.10.28. 18:04:47

@turista a saját országában: @s:

Gyurcsótány öt év alatt 14 milliárd forinttal növelte az államadósságot. Hova lett az a 14 milliárd forint? Hova?? Hova??? Hova?????
Válasz erre 

desw 2015.10.28. 18:06:55

@VadMacs:

"Emlékeztetlek arra, hogy a szerinted többkulcsos elől "menekülők" véletlenül épp olyan országokba menekülnek, ahol többkulcsos adórendszer van. Szólj az agitprop osztályos felettesednek, hogy valami kevésbé hazugságnak tűnő maszlagokra lenne szükségetek... "

És vajon csak az szja mértéke számít, vagy a bért terhelő többi ilyen-olyan járulékok és adók együtt? Mert ugye a magyar alacsony 16%-os szjá-val még mindig jóval magasabb a bért terhelő össz elvonás, mint pl Angliában a 3-4 kulcsos szja mellett.
Válasz erre 

Netuddki. 2015.10.28. 18:08:01

@Emzé Periksz: Kérdezd a csuti törpét miért nem indítottak nyomozást a gyurcsótányod ellen!
Válasz erre 

Advanced Flight 2015.10.28. 18:10:06

@s: igen, a tulajdonuk volt, amiről önként lemondtak (a törvény szerint), amikor visszaléptek az állami rendszerbe. Akik maradtak, azoknak maradt a tulajdonuk. Problem?
Válasz erre 

midnight coder 2015.10.28. 18:11:57

@VadMacs: Ja. Csak kinn a többkulcsos adó végén bőven marad annyi, amennyiből királyi módon megélhetnek. A németektől nem nagyon van hová menni - persze az USA-ban még magasabbak a bérek, de ez egy németnek már nem éri meg a nyelvtanulást.

Míg kis hazánkban a kinti bérek negyedéből adózás után annyi marad, amiből nagyjából még épp hogy meg lehet élni (itt most a képzett, nyelvet beszélő polgárról beszélek). Azaz kb. egyensúly van: az egyik oldalon a biztonság, a család, barátok, megszokott környezet, meglévő ingatlan, a másik oldalon a 4x-es pénz. De ez már most is elég kényes egyensúly.
Válasz erre 

midnight coder 2015.10.28. 18:12:59

@bértrollbosszantó_kovi1970: Indítottak, csak azok az ügyek addigra már elévültek.
Válasz erre 

VadMacs 2015.10.28. 18:22:17

@midnight coder:
Akkor ne a többkulcsos ellen pofázz, hanem írd le végre az igazat, hogy a rohadt korrupt politikusaink tehetnek erről. Kb az összes a gengszterváltás óta, beleértve az agyonsztárolt vajdádat is.

Bár ha jól hiszem, nem utoljára olvastunk ilyet tőled (merakétkujcsos'miattmenekültmindenmérnök, jááááj most mi lesz, mocskosnyurcsánybajnaizelmútnyóccév, stb).
Válasz erre 

turista a saját országában 2015.10.28. 18:29:46

@Advanced Flight: "igen, a tulajdonuk volt, amiről önként lemondtak"

A pofátlanság netovábbja. Cinizmus a köbön.

Felfüggesztette a manyupba történő befizetéseket, és megfenyegette saját állampolgárait az állam, hogy az, aki marad manyup tag, nem fog kapni állami nyugdíjjárulékot. A fenyegetés pedig naná, hatásos volt. Ezt nevezed te önként való lemondásnak?
Válasz erre 

chrisred 2015.10.28. 18:35:13

@Advanced Flight: Az analógia, hogy ahogy a jövedelemadó, úgy a nyugdíjjárulék is a megkeresett jövedelemből az állam által levont rész. A kötelező magánnyugdíjpénztári járulék esetében az állam akkoriban úgy döntött, hogy a megkeresett pénzből nem vonja el, marad az adott személynél, csupán a felhasználását korlátozta. Majd évekkel később úgy dönt, hogy a korábban megkeresett pénzből mégiscsak elveszi a járullékot. Ezzel az erővel utólag bármikor megadóztatható újra egy korábbi jövedelem.

(Ebbe nem kell beleérteni, hogy én bármikor is egyetértettem volna a kötelező magánnyugdíjpénztári rendszerrel. De az egysávos adóval sem értek egyet, mégsem tartanám jogállami módszernek, ha utólag behajtanák a magasabb jövedelmi sávok adóját.)
Válasz erre 

midnight coder 2015.10.28. 18:37:31

@VadMacs: Nézd, az hogy a fizuk olyanok, amilyenek egy adottság. Ezen úgy 20 éven belül nem fog tudni változtatni senki. Nem úgy kellett volna lejátszani a gengszterváltást ahogy, nem kellett volna hagyni szétlopni az országot, nem kellett volna annyira gyorsan csatlakozni az EU-hoz, stb. De alapvetően nem kellett volna a 40 év szocializmussal elpazarolni azt az időt, amikor lett volna tér a fejlődésre. De ez a vonat elment, kb. azokkal a lapokkal tud Orbán is, de bárki más is aki utána jön majd játszani, amik a pakliban vannak. Viszont ha egy ilyen helyzet van, bizony az ország létérdeke csökkenteni az agyelszívást, úgy ahogy csak lehet. Mert a távozó mérnökkel nem csak az általa fizetett adó megy el, hanem egy rakás munkahely is.

"Bár ha jól hiszem, nem utoljára olvastunk ilyet tőled"
Olvastál már ilyet te a szociktól is, kb. minden második balos post arról szól, hogy mennyire szar hogy távoznak az országból a képzett emberek. És persze, hogy miért nem tolunk több pénzt az oktatásba. Csak addig, amíg a frissen kiképzett polgár megy az EU-ba dolgozni, az oktatásra költött pénzt is az ablakon dobjuk ki.
Válasz erre 

midnight coder 2015.10.28. 18:38:29

@turista a saját országában: A manyup létrehozása is pont annyira volt demokratikus mint a megszüntetése.
Válasz erre 

VadMacs 2015.10.28. 18:47:48

@midnight coder:
és ezt nevezed jó kurmányzásnak. Sokan tudjuk erre a megoldást: lámpavas. De amíg vannak ilyen hozzád hasonlóak, akik a vajdának csontig benyalnak, mondván hogy 'meragyurcsányislopott, akkor már a vajdátoknak is had legyen szabad...

Egyszer kellene rendet rakni, nem pedig dörgölőzni valamelyik "oldalhoz". Az a magyarázatod sem helyénvaló, hogy nincs a vajdádnál jobb jelenleg: lámpavasból elég sok van. Ha a következők is ugyanazt csinálják, ott a hely nekik is. Csak ez az ostoba magyar ugye elég birka(türelmű) ehhez...
Válasz erre 

Netuddki. 2015.10.28. 19:05:24

@midnight coder: Lárifári! Muhaha!
Válasz erre 

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 19:09:37

@VadMacs:
"Ha a következők is ugyanazt csinálják, ott a hely nekik is."

Marhaság...
Gyurcsányékra és az MSZP-re a többség már soha többet nem szavaz.
Ez van, ezt kell szeretni.
Persze sírhattok is ezokból, de az leszarható.
Az elkúrók megszívták.

Ha majd a baloldal lecseréli a szennyesét, akkor talán majd lesz szavazótábora se.
De az ellenzékieket beazonosíthatatlan rendőrökkel verető, országot rommá eladósító rohadákokból nem kérnek.

Ideje elfogadni.
Válasz erre 

Netuddki. 2015.10.28. 19:09:52

@VadMacs: A balfasz tolvajok azért "gyurcsányislopottaznak", hogy ezzel tereljék el a saját lopásaikról el a figyelmet. Amikor nagyon egyszerű lenne a dolog. Ha a gyurcsány is lopott akkor le kellene csukni. Csak akkor saját magukat is le kéne.

Ha meg szembesíted őket a tényekkel, akkor "elévült". Elévült bazmeg! Lófaszt évült, csak szeretnék. Ahogy a fideszes lopások se fognak soha elévülni, remélem a következő kormány tesz róla! Elmennek "ezek" a picsába!
Válasz erre 

Netuddki. 2015.10.28. 19:13:48

@Ballib Cenzúra: Nem tudom követni a gondolatmenetedet orbánköcsög. Honnan a csillámporos csából jött már megint elő nálad a gyurcsány? Aki közpénzt lop annak lámpavas, aztán az utána következőnek is ha lopni mer. Egyszerű bazmeg mint az 1x1, bár a fideszesek fel voltak mentve matekból, köztudott.
Válasz erre 

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 19:14:24

@VadMacs:

A következő a helyzet.

Választahtunk akozött,
- aki segélyt osztott inygen
- aki alanyi jogon osztotta a gyerekgyártási pótlékot
- ellenzékieket veretett beazonosíthatatlan rendőrökkel
- rommá adósította az országot
- megduplázta a munkanélküliségi rátát
- Szlovákok elötti pozícióból, az EU utolsóvá a Görgökkel egy szintre züllesztette az országot.
- Klientúrájával rommá lopták magukat
van a másik aki
- bevezette a közmunkát a segély helyett
- családi adókedvezményt, az alanyi jogon járó gyerekpótlék helyett
- rendőri felvezetéssel őrzi a tüntetőket,
- csükkentette az államadósságot
- növelte a munkahelyek számát, jelentős részét a versenyszférában
- És javította Magyarország pozícióját
- Klientúrájával rommá lopták magukat

Meg lehet választani még a JObbikot.

Ez van.

Mindenki választ.

A te problémád az, hogy az emberek többsége már választott, és a választottuk soha nem lesz az elkúró ballib társaság.
Válasz erre 

has 2015.10.28. 19:15:26

@s: Nem lehetett vona mindjárt azzal kezdeni?
Válasz erre 

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.10.28. 19:16:55

@bértrollbosszantó_kovi1970:

Szerencsétlen balfasz..

A helyzet az, hogy két tolvaj közül az egyik hellyel közzel nomálisan kormányozza az országot, a másik meg nagyon elkúrta.

Akárhogy agitálsz a ballibek mellett, azokra csak a munkásőrök szavaznak.
Azok meg egyre többen kihalnak.

SOHA TÖBBET MSZP DIKTATÚRÁT !
Válasz erre 

Netuddki. 2015.10.28. 19:20:42

@Ballib Cenzúra: "Akárhogy agitálsz a ballibek mellett"

Anyád agitál! IQ hiányos tolvaj, fideszes faszkalap, te!
Válasz erre 

6.Lеninen röhögők vidám közössége 2015.10.28. 19:57:03

@Ballib Cenzúra: "- csükkentette az államadósságot
- növelte a munkahelyek számát, jelentős részét a versenyszférában"

E kettő hazugság. Az államadósság nőtt. Ha pedig jelentősen nőtt a versenyszférában a munkahelyek száma, akkor hogy hogy csak néhány százalékot nőtt a GDP? Romlott a termelékenység?
Válasz erre 

6.Lеninen röhögők vidám közössége 2015.10.28. 19:58:00

@Emzé Periksz: "Gyurcsótány öt év alatt 14 milliárd forinttal növelte az "
Hazudsz.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2015.10.28. 20:00:33

Kezdem már unni az okoskákat akik szerint a magánnyugdíjpénztárak átverések voltak, mert hát csak átcímkézték a pénzt, oszt még pótolni is kellett volna. a nagy büdös lófaszt !
Az én fizetésem (versenyszféra) egy részét levonják nyugdíjjárulék címén, és postázzák azoknak akik nyugdíjban vannak. Ha én nem dolgozom akkor a lófasz virtuális formáját tudják csak postázni, nem pénzt. Ennek az összegnek egy részét eltérítették egy ténylegesen egyedi számlára, a befizetőére, és igen a gyűjtésre kerülő pénzt pótolni kell (esetleg alakítani a meglévő kifizetési szabályokon), amíg a rendszer be nem indul. Ez nem átcímkézés, meg érthetetlen trükk, csak a kommancs fideszhívő idióták számára.
Válasz erre 

6.Lеninen röhögők vidám közössége 2015.10.28. 20:03:23

@Ballib Cenzúra: Ja ez egy szép hazugság. A GDP 5 százalékot nőtt 2010 első negyedévéhez képest összesen, az adósság meg 25 százalékot. Hogy jön ki a GDP arányos adósság csökkenés?
Minek hazudozol?
Válasz erre 

6.Lеninen röhögők vidám közössége 2015.10.28. 20:06:01

@Ballib Cenzúra: Adj egy hiteles forrást, mennyit nőtt a GDP 2010 óta!
Mert a 24800/19330 = 1,28 azt tudjuk biztosan. Na akkor most adj adatot 28% fölötti GDP növekedésre!
Válasz erre 

lavór 2015.10.28. 20:20:48

Naivitás azt hinni, hogy a nagy tömegek megélik a nyugdíjkorhatárt...
Válasz erre 

de let e ... 2015.10.28. 20:32:11

@midnight coder:
"Ehhez képest 98-ra kisebb lett az állami vagyon aránya mint Nyugat-Európában. És bizony, ez a vagyon döntő részt az elvtársi kapcsolatokon keresztül találtak új gazdára."

Hmmm... nem tudom feltűnt e neked , hogy az elmúlt öt évben ugyan ez megy , az állami vagyont bagóért átjátsszák a fideszes haveroknak ...
Válasz erre 

kvadrillio 2015.10.28. 21:17:20

@lavór: ...HÁÁÁÁT.....HJAHHH...., HA AZ IDÉN IS KIHAGYJÁK AZ INFLUENZA JÁRVÁNYT OKOZÓ KOMPONENST A VÉDŐOLTÁSBÓL, AKKOR MEGINT 15-20 %-KAL TÖBB IDŐS EMBER, KÖZÉP-ÉS FIATALKORÚ FOG MEGDÖGLENI A TÖMEGGYILKOS KORMÁNYUNK MIATT !

de---, csak addig, amíg az orbánviktor nevű helytartót meg nem mérgezi vaslaki ! mert megunja a tömeggyilkosságait !!! viszek neki virágot...majdan.....
Válasz erre 

kvadrillio 2015.10.28. 21:18:48

@kvadrillio: ....MERT ÉN IS....EGY NAGYON VICCES DOLOGNAK TARTOM EZEKET A TÖMEGGYILKOSSÁGOKAT !...KOMOLYAN.....:)))))))))
Válasz erre 

kvadrillio 2015.10.28. 21:25:48

@kvadrillio: ...MER MOSTAN...EZ A DIVAT ITTEN EBBEN A GYÖNYÖRŰ ORSZÁGBAN ! ELVICCŐJJÜK A MAGYAR TÁRSADALOM NYOMORÁT ! ELVICCŐJJÜK A ROKKANTNYUGDÍJASOK NYUGDÍJTÓL MEGFOSZTÁSÁT ! ELVICCŐJJÜK, A MAGYAR VIDÉKI LAKOSSÁG ÉHHALÁLBA TASZÍTÁSÁT ! ELVICCŐJJÜK A MUNKANÉLKÜLIEK ÉVEKIG TARTÓ VEGETÁLÁSÁT ! ELVICCŐJJÜK A VIDÉKI KISGAZDÁLKODÓK FÖLDJÉNEK ELOROZÁSÁT ! ELVICCŐJJÜK, HOGY MEGDÖGLENEK MAJD EZÉRT A MARHÁIK, DISZNAIK, MERT NEM TUDJÁK HOL LEGELTETNI ŐKET !...SOK MINDENT ELVICCÖLÜNK, MÁRMINT SIMLIS, KORRUPT, HARÁ CSOLÓ, KAPZSI, RAFINÁLT, ÜGYESKEDŐ JELENLEGI HELYTARTÓNK !!!!!!!!! OCCT MAJDAN A VÉGÉN...ŐT IS ELVICCÖLJÜK, HA ELTŰNIK !!! :o)...MERT MI MOSTANRA ILLEN VICCÖS NEMZET LETTÜNK...
Válasz erre 

kvadrillio 2015.10.28. 21:31:14

...AAAA... merahogy helytartónk mondtavolt: a zhsidó újév alkalmából jókívánságait fejezte ki a reneszánszozó zsidóknak orbán viktorkívánja nekik, hogy a jóóóóóóó... évre legyenek beírva, mert egy velük a gyökere, egy és közös a...faszomtuggya mi még velük.......

DE !!!...SOHA NEM MONDTA UGYAN EZT, A MAGYAR NÉPNEK, AKINEK A NYAKÁN ÉLŐSKÖDIK !!!!! :)

NU ! ITT VAN A HELYTARTÓI KUTYA ELÁSVA !!! :o)
Válasz erre 

kvadrillio 2015.10.28. 21:36:53

@kvadrillio: ...Levélben köszöntötte a zsidó újév alkalmából Orbán Viktor miniszterelnök négy magyarországi zsidó szervezet vezetőjét, közölte Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője.

A levelekben – amelyeket Deblinger Eduárd, a Magyarországi Autonóm Orthodox Izraelita Hitközség elnöke, Heisler András, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége elnöke, Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség vezető rabbija, valamint Szabó György, a Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítvány elnöke számára kézbesítettek szerdán – Orbán Viktor azt írta: "mikor az óévet felváltja az új, valamennyien számvetést készítünk. Értékeljük az elmúlt időszakot, és felülvizsgáljuk a terveinket. Bár eltérően számítjuk az időt, és hagyományaink is különböznek, a Rós Hásáná mégis közös értéket közvetít".

A kormányfő a zsidó újév alkalmából "örömmel és nagyrabecsüléssel" köszöntötte a magyarországi zsidó közösséget. Orbán Viktor azt írta: "kérem a Teremtőt, hogy mindaz az érték, amelyet Önök és elődeik évszázadok óta őriznek és ápolnak, továbbra is színesítse nemzetünket, és vezessen közösségeink gyarapodásához! Kívánom, hogy valamennyien a jó esztendőre legyenek beírva!".

TALÁN...A MAGYAR NÉPET KŐŐŐŐNEHHHH ÍÍÍÍGYEN KÖSZÖNTGETNI FASZOM !!!!!

ÉS NEM KIKFOSZTOGATNI ŐKET ÉVTIZEDEKEN KERESZTÜL FASZOMN !!!

ÉS EZ A HÜLYE NEM JÖN RÁ, HOGY KURVA SOKAN SZABADULNÁNAK MÁR TŐLE EBBEN A MAGYAR HAZÁBAN !
SZÍNTE MINDEN HOL SZIDJÁK !

az meg óriási hazűugság, hogy növexik a nép ???????---szerűségehhhhh :O))))))))) punkt az ellenkezője a helyzet.
Válasz erre 

kvadrillio 2015.10.28. 21:38:14

@kvadrillio: ...az újpesti piacon ki sem lehet a nevét ejteni, mert meglincselnek ! :O)))))
Válasz erre 

Advanced Flight 2015.10.28. 22:37:42

@turista a saját országában: pont annyira volt a tulajdonuk, amennyire önkéntes volt a lemondás: papíron.
Válasz erre 

Advanced Flight 2015.10.28. 22:49:25

@chrisred: "kötelező magánnyugdíjpénztári járulék esetében az állam akkoriban úgy döntött, hogy a megkeresett pénzből nem vonja el, marad az adott személynél, csupán a felhasználását korlátozta. Majd évekkel később úgy dönt, hogy a korábban megkeresett pénzből mégiscsak elveszi a járullékot."

De elvonta, mégpedig nyugdíjazás céljára. Csak névhez kötötte az összeget. Nem volt olyan opció (és most sincs), hogy egyáltalán nem fizetsz járulékot a jövedelmedből, de lemondasz az állami nyugdíjról. MInt ahogy az egészségbiztosításból sem iratkozhatsz ki. Ezek kényszerközösségek, mert Európában döntően a bismarcki modell érvényesül.

A párhuzamod már csak azért sem jó, mert az adózás havi szinten, de mindig egyszeri aktusként történik, itt viszont valójában nem volt visszamenőleges hatás, hiszen valszeg ember nem volt, akinek ebben a rendszerben kezdték volna meg a nyugdíja folyósítását, ahhoz nem telt el elég idő. Az idősebb generációt pedig már nem terelték be ebbe a dologba 98-ban. Vagyis csak egy jövőbeni ígéret nem teljesült, de ez is hülyeség, hiszen lesz nyugdíja azoknak, akik visszaléptek az állami rendszerbe, csak máshogy lesz számítva.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.28. 23:05:57

@Advanced Flight: "Vagyis csak egy jövőbeni ígéret nem teljesült, de ez is hülyeség, hiszen lesz nyugdíja azoknak, akik visszaléptek az állami rendszerbe, csak máshogy lesz számítva."

Persze, hogy így van. Megszüntették a parazitaréteget eltartó Manyupokat, költségmegtakarítást értek el, megszüntették a zsarolópontenciált, megszüntették a Manyupok közötti egyenlőtlen növekedésből származó igazságtalanságot stb. Számos szempontból nagy jót tettek az országgal a Manyupok megszüntetésével. Aki ezt nem ismeri el, az egy idióta vagy egy szemét.
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2015.10.28. 23:07:43

@maxval bircaman meghízott szerkesztő: az allamadossag forintban kifejezett nominalis valtozasat hasonlitod a gdp volumen valtozasahoz. komolyan elhitted, hogy leleplezted a nagy atverest, amit meg senki nem vett eszre? :)
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.28. 23:09:07

@Advanced Flight: "pont annyira volt a tulajdonuk, amennyire önkéntes volt a lemondás: papíron"

Így van. Látványos hazugság, hogy a Manyupba befizetett összegek az magántulajdon volt. Nem rendelkezhetett az összeggel az illető, az elvonás kötelező volt stb. Nem volt magántulajdon.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.28. 23:11:39

@droid_: Így van, a meghízott alapvető hiányosságokkal küzd. A nominális GDP 2010-ben 26946 milliárd forint volt, 2014-ben 31864 milliárd Ft. A növekedés nominálisan 18,3%
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.28. 23:18:57

Egyébként akik itt jogászkodnak, hogy az állam károsította volna bárkit is a Manyup megszüntetésével, azok, ha a józan észnek nem hisznek, nézzék már meg a Strassbourgi bíróság indoklását, hogy miért nem sérült a magántulajdonhoz való jog.
Részlet a hvg.hu tudósításából:
"A strasbourgi bíróságnál egy 30 éves, E. B. monogrammal azonosított magyar állampolgár tett panaszt, mert szerinte a nyugdíjrendszert érintő új szabályozással az állam abból a célból, hogy a maga céljaira használja fel, gyakorlatilag elkobozta a magántulajdont képező nyugdíjmegtakarításokat.

A bíróság szerint a panaszos magántulajdonhoz fűződő joga nem sérült, hiszen a jövőben is joggal tarthat igényt nyugdíjra a foglalkoztatása alatt fizetett járulékok alapján, függetlenül attól, hogy azok állami vagy magánkézben lévő nyugdíjpénztárba folytak be."
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2015.10.28. 23:21:02

ez a "saját megspórolt pénzük" hazugsag, ahogy a poszt is fogalmaz, azert halas dolog, mert ezt sokan tenyleg beveszik, es azt gondoljak magukrol, hogy ok aztan hosiesen sporoltak, pedig valojaban semmit nem tettek.
pl
"Tisztelettel én takarékoskodtam, azt tettem amit a lehetőségek és az elvárások lehetővé tettek.
Aztán állami ráhatásra a mnyugdíj husss egy csapásra elszállt. "
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2015.10.28. 23:22:31

lemaradt a forras: Álom Polgár 2015.10.28. 10:50:44
Válasz erre 

siriq111 2015.10.29. 00:11:37

Meg annyit hozza szeretnek tenni, hogy a kommentelok 95%-a sajat alapon nyugvo ertlemes logikai kovetkeztetest nem tud vegrehalytani ,majd ezt megnyilvanitani. Vannak itt libsik? Ami nem igazan tudom mi ,mert nem ertheto semmilyen formaban. Masik, hogy a kormany javareszt valami elmebeteg vegrehajtast alkalmaz rengeteg szektorban a kezdetek ota. Kitalaltak a 70nm felett x alkalmazott dolgot. Ehez annyit fuznek hozza, hogy valoszinuleg olvastak a gondolatmenetem ennek a megvalositasaban de egy Frankenstein modon kivitelezett hulladek megvalositassal alltak elo. Magyaran eletkeptelen.
Válasz erre 

chrisred 2015.10.29. 05:52:24

@Advanced Flight: "A párhuzamod már csak azért sem jó, mert az adózás havi szinten, de mindig egyszeri aktusként történik, itt viszont valójában nem volt visszamenőleges hatás, hiszen valszeg ember nem volt, akinek ebben a rendszerben kezdték volna meg a nyugdíja folyósítását, ahhoz nem telt el elég idő."

Összekevered a tulajdonjog különböző részjogosultságait. Leírtam, hogy a felhasználási jogosultság időben korlátozva volt. A magánnyugdíjpénztári megtakarításra a személy havi részletekben szerzett jogosultságot, ugyanúgy, mint a bérjövedelem adótól és egyéb levonásoktól nem terhelt részére. A vagyoni jogokkal valóban csak a nyugdíjkorhatár elérését követően rendelkezhetett volna szabadon, ha egy további analógiára van szükség, mint a banki kölcsönből vett ingatlannál, amíg a hitelt vissza nem fizette, addig az elidegenítési és terhelési tilalom miatt korlátozva van a rendelkezési joga. De ettől még a tulajdonjoga fennáll, és az egyéb, nem korlátozott részjogosítványaival élhet, mint ahogy például a magánnyugdíjpénztári megtakarítás is örökíthető.
Válasz erre 

VadMacs 2015.10.29. 07:47:49

@Le Orme 2:
>A bíróság szerint a panaszos magántulajdonhoz fűződő joga nem sérült, hiszen a jövőben is joggal tarthat igényt nyugdíjra a foglalkoztatása alatt fizetett járulékok alapján, függetlenül attól, hogy azok állami vagy magánkézben lévő nyugdíjpénztárba folytak be."

Hazudozz csak, fideszbolsi. Adót szednek most már (amiért nem kötelező adni nyugdíjat), amióta a haverjaid megpuccsolták az országot, és a saját kotmányukat erőszakolták ránk...
Válasz erre 

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2015.10.29. 08:01:28

@VadMacs: nezd mar meg egy berpapiron, hogy hivjak azt a befizetest, amirol itt szo van. va nneked olyano? ha nincs a kornyekeden senki, aki dolgozik, akkor ide is kattinthatsz: nettober.com/index.php?p=berkalk20150101
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2015.10.29. 08:27:14

@s: Naaa ot a pont!
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.29. 09:02:41

@VadMacs: "Adót szednek most már (amiért nem kötelező adni nyugdíjat)"

A primitív, együgyű emberek szerint.

A magánnyugdíjpénztárak könnyedén csődbe mehetnek bármikor, ahogyan az megtörtént Magyarországon is 1945-ben, vagy 2015-ben a Questorral. Mi történt1945-ös csőd után? Az állam átvállalta a nyugdíjbiztosítók kifizetéseit, mert az államnak adóbevétele mindig lesz, amíg létezik gazdasági tevékenység.
Válasz erre 

s 2015.10.29. 09:16:57

@Emzé Periksz: Az is fontos, baszkikám. Csak azért, hogy neked is érthető legyen. Ha elgurul 14 kibaszott forintod, akkor nyilván bosszant a dolog. Ha viszont 3000 tűnik el, akkor rendesen felbaszod az agyad. Gondolm én legalábbis.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.29. 09:31:10

@VadMacs:
"Adót szednek most már (amiért nem kötelező adni nyugdíjat)"

Egyébként meg hazudsz is, mert továbbra is járulék a nyugdíjjárulék. A munkáltató által befizetett részt nevezték át járulékról nyugdíjra 2010-ben. Bemásolok egy 5 évvel ezelőtti cikkrészletet (az origorol), ami mutatja, hogy a munkáltatói járulék adóvá változtatás a manyupban maradókat érintette - ők kapnak majd nyugdíjat a pénztáruktól, de ha a pénztárjuk csődbe megy, nem fognak az államtól:
"Nyugdíjadóvá válik az új nyugdíjrendszerben a bruttó bér 24 százalékát kitevő munkáltatói járulék, így az államnak ezen befizetések után nem keletkezik majd nyugdíjfizetési kötelezettsége - ezzel a technikainak tűnő megoldással biztosítaná a kormány, hogy a magánnyugdíj-pénztári tagság mellett döntők után továbbra is fizetnie kelljen a munkaadójuknak, de az állami nyugdíjból ne tudjanak részesedni. (...) Az új rendszerben az eddigi információk alapján a jogosultság tehát a munkavállalói járulékhoz kapcsolódik majd, a nyugdíjadó pedig csak egyike lesz az állami bevételeknek - a kormánynak pedig elég lesz olyan nyugdíjszámítási módszert meghatároznia, ami a munkavállalói járulékból vezeti le a nyugdíj nagyságát. A nyugdíjjárulék adóvá tétele makrogazdasági értelemben jóval kisebb változást jelent, a társadalombiztosítási járulék ugyanis már eddig is inkább adóként viselkedett a magyar gyakorlatban, és nem sok köze volt a biztosítási logikához. Ez utóbbi ugyanis azt tételezné fel, hogy a nyugdíj esetében nagyrészt a várható élettartam határozza meg a fizetendő díjat, miközben jelenleg a bruttó bér nagysága a meghatározó tényező. (...) van példa már Magyarországon az adóként működő, de jogilag nem adónak minősülő befizetésekre: ilyen az egészségügyi hozzájárulás (eho"
Válasz erre 

s 2015.10.29. 09:33:37

@Advanced Flight: "önként lemondtak" Nem tudom, hogy engemet nézel -e teljesen hülyének, vagy esetleg te magad vagy az. Azt mondták, hogy aki nem megy át az állami rendszerbe, az csak egy részéz kapja az állami nyugdíjnak. Ennek a nagyságáról lehetnek elképzeléseink, nekem vannak is, valószínűleg az idő függvényében monoton csökkenő mértékben tart a 0.00%-hoz. Továbbá a mai napig nincsen megteremtve a jogszabályi háttér ahhoz, hogy akinek már a magánnyugdíjpénztár fizethetne, mert elérte a nyugdíjas kort, az hozzájuthasson a pénzéhez. Arról sem érdemes elfeledkezni, hogy a további járulékbefizetést az állam a döntésedtől függetlenül az állami rendszerbe irányította. Ezek finom kényszerítő intézkedések. Ténykérdés, hogy nem annyira drasztikus, mintha savba mártanának, de azért nem is teljesen korrekt.
Én magam egy közepesen szar autó árát hagytam ott a picsába, mert látszott, hogy azt a pénzt nem lehet megmenteni. Mire hozzájutnék, ki fognak találni valami mást, tehát kár az erőlködésért. Ha lett vona bent 15 millióm és két év a nyugdíjig, akkor más lett volna a helyzet, de kb. pont a fordítottja a szituáció.
Mára annak a tőkének a többszörösét építettem fel sokkal biztosabb helyen. Aki hozzányul, azt megölöm. Ez nem fenyegetés, de gondoltam jobb, ha előre szólok.
Válasz erre 

s 2015.10.29. 09:44:57

@Ballib Cenzúra: "Gyurcsányékra és az MSZP-re a többség már soha többet nem szavaz."

De te csak velük foglalkozol, baszod. Mi a kurva rohadt anyádért? Az valóban egy leírt csürhe, de nem is róluk van szó. Most orbánod van műsoron, az ő faszságainak a levét iszogatjuk immáron öt kibaszott éve. Nem is vetted észre, pajtás?
Válasz erre 

s 2015.10.29. 09:48:39

@Ballib Cenzúra:
"
- csükkentette az államadósságot
- növelte a munkahelyek számát, jelentős részét a versenyszférában
"
Mivel szúrod magad, majomarc? Adjál a cuccból, vagy lerúgom a vesédet, baszod.
Válasz erre 

s 2015.10.29. 09:51:20

@has: Ha engem kérdezel, dehogynem. Jobb is lett volna, mert a halaknak sem kellett volna annyit várni és azt a sok hülyeséget sem kellett volna végighallgatni, amit az az ostoba picsa összehordott.
Válasz erre 

s 2015.10.29. 10:03:45

@Le Orme 2: Ez olyan, mint amikor a cigány köcsög kizsebel a villamoson. Lop tőled egy húszezrest, majd amikor lelepleződik, akkor elkezd hangosan ordibálni, hogy:
- Nem is vaauut a tiiedíí máá. Hagggyyáá mááá. Rohaggyyon ki a szemed, te kis buzi. A devla egye szíít á máájáádát, teeee. Az ennyíííím vaaauut.
Válasz erre 

s 2015.10.29. 10:12:14

@Le Orme 2: "vagy 2015-ben a Questorral"
Azt a kurva rohadt gecizabáló tripperes kibaszott anyádat, hogy ezt ide le merted írni, te faszökör. A tarsolycsabi bűnszövetkezete matolcsy tudtával és jóváhagyásával garázdálkodott az országban. Ha lesz egyszer bírósági tárgyalás, - nem ragaszkodom hozzá egyébként, én simán beérem egy élve bebetonozzással is - akkor ezek mind ki fognak derülni és nem hiszem, hogy a méltányos büntetés kisebb lehetne, mint 20 év akasztófa.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.29. 10:44:45

@s:
Hehe! Bármikor megtörténhet az, ami a Quaestorral történt, és a nyugdíjpénztári tagok hoppon maradnak, nyugdíj nélkül. Sok ilyen példa van azokból az országokból, ahol a magánnyugdíjpénztári rendszer régi - és nem Matolcsy tudtával és jóváhagyásával azokban sem.
Válasz erre 

s 2015.10.29. 11:11:05

@Le Orme 2: Gondolom akkor befőttes üvegben van otthon a pénzed a sárgabarack lekvár és a szilva kompót között.
Válasz erre 

turista a saját országában 2015.10.29. 12:44:12

@Advanced Flight: "pont annyira volt a tulajdonuk, amennyire önkéntes volt a lemondás: papíron."

Hazudsz. A hozzá való jutást időben korlátozták (mégiscsak nyugdíj ugye), de mindenkinek a saját tulajdonában volt a számláján nyilvántartott manyup vagyon. Teljesen mindegy mit pofáznak erről a fideszesek és a blogokra beírogató szekértolóik. Ez a magántulajdon ellen való vétség minősített esete.
Válasz erre 

5perc 2015.10.29. 12:52:16

A manyup bevezetésének egyik fő oka az volt, hogy a munkáltatók nem fizettek járulékot munkavállalók után és a munkavállalók sem voltak érdekeltek benne. Volt egy nyugdíjplafon, aminél többet nem lehetett a rendszerből kapni, ezért a jól kereső munkavállalóknak megfelelt, ha feketén, adó- és járulékfizetés nélkült kapták meg a nagyobb összegeket.
"Aki ezt nem ismeri el, az egy idióta vagy egy szemét." /Le Orme 2/
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.29. 13:16:44

@5perc: "A manyup bevezetésének egyik fő oka az volt, hogy a munkáltatók nem fizettek járulékot munkavállalók után és a munkavállalók sem voltak érdekeltek benne"
Ha ez volt az egyik fő oka, akkor ez is indokolatlan volt. Az érdekeltségi rendszer ugyanolyan a két rendszerben, nem változott semmi, a nyugdíjplafonra hivatkozni pedig szintén indokolatlan. A nyugdíjplafont 2012-ben eltörölték, egyébként nem sok embert érint arányaiban, és összegszerűségében sem jelentős a kérdés.
Válasz erre 

5perc 2015.10.29. 13:49:55

@Le Orme 2:
A manyupban nem volt plafon. Több befizetés -> korlát nélküli kifizetés. Az állami nyugdíjrendszerben több kifizetés, maximált kifizetés. Én ezt erős motivációnak tekintem. '99-ben, amikor munkát kerestem, kiszórtam a feketén jobban fizető munkahelyeket.
A havi 300 netto (mondjuk havi kb 160ezer munkáltatói+munkavállalói tb befizetés, amit a munkavállaló a saját munkavégzésével teremt meg) 45 év munkaviszony után a 100%-os állami rendszerbe mondjuk átlagosan 20 évig kb havi 110 ezer nyugdíj kifizetés várható. A 75% állami + 25% manyupban meg kb 210 ezer.
Inkább pusztuljak el, minthogy a nagyobb, mellékes jövedelmeim után fizessek adót meg tb-t. Ki járt ezzel jól?
Szóval Te hogy érted, hogy az érdekeltségi rendszer ugyanolyan?
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.29. 14:24:24

@5perc: Rosszak a számításaid. A két rendszer között a kifizetések átlagában kicsi a különbség, a Manyupban kicsit kisebbek a kifizetések a nagyobb működtetési költségek miatt, de ezt leszámítva a kifizetések nagyságát mindig az aktuális befizetések nagysága határozza meg. Most még ömlött a pénz a Manyupokhoz, parazitaként jól éltek a kockázatmentesen és kötelezően hozzájuk érkező befizetésekből a Manyupok, de amikor beindult volna a rendszer, a manyupok elkezdték volna elárasztani a piacot a náluk lévő értékpapírokkal, akkor ennek fokozatos árfolyamvesztés lett volna a következménye. Persze csak jó esetben, ha nem jutnak a Quastor sorsára a Manyupok addig, amíg a kifizetésekre kerül a sor.
Válasz erre 

5perc 2015.10.29. 14:32:30

@Le Orme 2:
Már az előző hozzászólásodnál is biztos voltam benne, hogy mellébeszélsz, de adtam egy esélyt. Kár volt. A számok is jók voltak.
Válasz erre 

s 2015.10.29. 15:10:29

@Le Orme 2: Alapvetően nem érted ezt a dolgot, igaz? Nyugodtan elmondhatod, segítünk. Inkább itt tudd meg hogyan működött volna a rendszer, minthogy máshol körberöhögjenek valami sületlen bunkó faszok.
Válasz erre 

Le Orme 2 2015.10.29. 15:13:22

@5perc: @s: Tahótlanítottalak titeket.
Válasz erre 

s 2015.10.29. 16:42:03

@Le Orme 2: Az ki a faszt érdekel szerinted?
Válasz erre 

pamut 2015.10.30. 01:30:08

@Sir Galahad: Kár a gőzért, én tisztességes vagyok, te ugrottál fejest Orbán seggébe azaz a maffia mellé álltál ki és állsz ki most is. Próbálod elütni fos poénkodással hogy lenyúlta a maffiád a magyarok pénzét? Hát ennyit is érsz szarházi fideszes. És nincs az a becsületes ember aki veled egy asztalhoz ülne.
Válasz erre 

pamut 2015.10.30. 01:30:57

@turista a saját országában:

"A 3 ezer milliárd Ft manyup vagyon elrablása és elköltése az évszázad (eddigi) legnagyobb rablása volt, s azt maga az állam hajtotta végre. Közönséges bűncselekmény, azoknak, akik ezt kitervelték egyszer még a bíróság előtt kell felelniük tettükért."

Így van.
Válasz erre 

Sir Galahad 2015.10.30. 10:50:29

@pamut: Akkor nyilván becstelenek azok, akikkel egy asztalnál ülnek. Ellentétben veled, aki a trágárkodást kerülő, intelligens hangnemű hozzászólásaiból ítélve még kulturált is.
Válasz erre 

pamut 2015.10.30. 11:07:23

@Sir Galahad: Szánalmas a vergődésed, esetleg még gyurcsányozz egyet ahogy a gazdád tanított, az a te színvonalad. Te a magyarellenes korrupt szar maffia mellett állsz teljes mellszélességgel, és akárhogy vergődsz ezt nem tudod lemosni magadról, becsületes, önmagára igényes ember veled vagy bármelyik rohadék fidesztrollal nem ül egy asztalhoz.
Válasz erre 

2015.10.30. 14:30:11

@midnight coder: Kövesd a példáját! Gondoskodj magadról svájci bankba elhelyezett pénzzel! Nincs ilyened? Hátha bamba, becsületes vagy, a te hibád!
Válasz erre 

Sir Galahad 2015.10.30. 16:50:03

@pamut: Még, még! Kérlek, trágárkodj még egy kicsit... kiválóan szórakoztatsz :)
Válasz erre 

pamut 2015.10.30. 20:10:18

@Sir Galahad: Kihagytad a gyurcsányoztást, hát mit fog így szólni a gazdád?
Válasz erre 

Sir Galahad 2015.10.31. 14:34:03

@pamut: Na tessék, semmi trágárkodás. Unod a játékot?
Válasz erre 

2015.11.03. 11:16:51

@s: Bűn és bűnhődés! Eltűrtük, később megválasztottuk a zsidókat!
Cicero 2000 éve: ezt írta:
"A zsidók egy sötét és visszataszító erő részei. Tudjuk, hogy klikkjük számos tagból áll, hogy mennyire összetartanak és szövetségeik milyen, hatalommal bírnak. Csirkefogók és gazemberek népe."
Válasz erre 

s 2015.11.03. 11:49:41

@lényeglátó: De orbán cigány, nem? Hogy baszná telibe a fosevő kurva rohadt anyját a kis geci.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard