Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Itt van három varázsszó, melyek hatásosak lehetnek a Fidesz politikája ellen

Itt van három varázsszó, melyek hatásosak lehetnek a Fidesz politikája ellen

A Fidesz 2010 óta nem csinált mást, minthogy kettéválasztotta a valóságot és a kommunikációs teret úgy, ahogy annak idején Mózes tette a Vörös-tengerrel. Habony Árpád ettől még nem Mózes, a Fidesz pedig nem az egyiptomi fogságból menekülő zsidó nép, ám, ahogy Uri Geller mondaná: Mukodik! Nem kellett hozzá nagy varázslat, csak olyan egyszerű, mindenki által közérthető szavakat kellett bedobnia a köztudatba, mint rezsicsökkentés, nokiás doboz, bukott baloldal. Egy darabig működik is a dolog, ám mi van, ha ugyanezt a fegyvert ellenük fordítják, akár a törökök a magyar ágyúkat a mohácsi csatában. Lássunk három ilyen kommunikációs mozsárágyút:

negy_4.jpg

  Kép: NÉGYmadár

Elszámoltatás: Nem újdonság ez a jelszó, hiszen, a jelenlegi ellenzék és a kormány már korábban is használta, ám ez egy olyan népszerű és hatásos fegyver most, hogy akár minden nap el lehet sütni. A Fidesz ugyanis úszik korrupciógyanús ügyekben, a legfrissebb felmérések szerint a lakosság döntő többsége tökéletesen tisztában van azzal, hogy nagyban megy a közvagyon lenyúlása, és ha az ellenzék nem ígéri meg minden nap azt, hogy véget vet ennek, akkor teljes apátia jellemzi majd a választópolgárokat, és 2018-ban el sem mennek szavazni. Ez pedig a Fidesz malmára hajtja a vizet, hiszen a kormánypárt az egyetlen, amely rendelkezik másfél millió tántoríthatatlan szavazóval. Ha egy (papíron) 10 milliós országban ennyi szavazattal választást lehet nyerni, az szégyen lesz a magyar demokráciára.

Az elszámoltatás egyébként lassan a világon mindenhol aktuálisabb jelszó lesz mindennél. Örményországtól Brazílián és Albánián át Törökországig mindenhol élethalálharcot vívnak egymással a korrupció haszonélvezői és üldözői, ám úgy tűnik Magyarországon ez előbbiek állnak nyerésre. Mivel iparszerűen megy a korrupciógyanús ügyek „elsikálása”, csak abban bízhatunk, a lakosság nyomása legalább arra elegendő lesz, hogy néhány csontot dobjanak elénk kormányoldalról. Ha Orbán Viktor beáldozná néhány emberét, az azt jelentené, legalább a látszatra ad, ugyanis azt nem gondolhatjuk komolyan, hogy a főkolomposoknak még ebben a parlamenti ciklusban akár a hajuk szála is görbülhet. A Fidesz nagyon ügyesen használta ezt a fogalmat  banki elszámoltatás esetében, önmaga elszámoltatása esetén azonban már kerüli ezt a szót, mint ördög a tömjénfüstöt.

Szolidaritás: Kétségtelen, a Fidesz már eléggé lejáratta ezt a szót a 2010-es választási kampányban, aztán – miután konstatálta, hogy megszerezte a kétharmadot – szépen el is felejtette ezt az ígéretet. A szolidaritás hiába viselte egy ellenzéki mozgalom nevét, nem igazán tudott a rendszer ellen küzdők vezérszavává válni, pedig rendkívül nagy mozgósító ereje van. Az Orbán-rendszer ugyanis sok mindennel jellemezhető, de, hogy szolidáris lenne a különböző társadalmi csoportok felé, nehéz lenne ráfogni. Ha csak a saját köreiket nem említjük, akik felé igen erősen szolidáris a kormány és a jegybanki alapítványok.

A szolidaritás a politikai nepotizmus, a gazdasági protekcionizmus ellen igen jó ellenszer lenne, reményt nyújtana a lesüllyedő társadalmi rétegeknek, a csak szavakban megmentett devizahiteleseknek. A szolidaritás ugyanakkor kiválóan köthető az elszámoltatás jelszavához, hiszen abban a társadalomban, ahol a kapzsi politikusokat megbüntetik, a korrupció kárvallottjai felértékelődnek. Nem kell tehát félni attól, hogy túlságosan lejáratott ez a szó, a társadalmi szolidaritás mindig zene lesz azok füleinek, akiket mélyen megvet a hatalom, és csak kommunikációs trükkökkel igyekszik elhitetni velük, hogy bármit is számítanak a kormánynak.

delzalapress_hu.jpg

Fotó: delzalapress.hu

Munkahelyteremtés. Bármilyen megdöbbentő, a magyar viszonyokat legjobban az jellemzi, hogy egyszerre van jelen a munkaerő hiánya és a munkanélküliség. Hosszasan lehetne sorolni az okokat, melyek ide vezettek, ám az tény, hogy az a körülbelül félmillió, többségében fiatal és képzett szakember, akik külföldön vállaltak munkát. most nagyon hiányzik most a munkaerőpiacról, ugyanakkor a parasztvakításnak is gyenge közmunkaprogram nem tudja elfeledtetni velünk, hogy több százezer embernek nincs normális megélhetést biztosító munkája hazánkban.

Ennél is nagyobb baj, hogy ezeket az állapotokat konzerválja, és részben rontja az, hogy mesterségesen alacsonyan tartják a béreket az országban, így kifelé sokan mennek, befelé pedig akkor sem jönnének, ha éppen nem a bevándorlók ellen kampányolna a kormány. Valódi munkahelyek, valódi befektetések, valódi gazdasági teljesítmény nélkül azonban nem lesznek európai szintű munkabérek sem, így a lakosság nem költ eleget, a belső piac nem bővül megfelelő mértékben, így az adóbevételek sem elegendőek. Épp ezért hatalmasak az államnak fizetendő járulékok, és ezért kénytelenek a munkabéreken spórolni a vállalkozások. A probléma tehát generális, ám annyit mindenképpen megért belőle a magyar polgár, hogy valódi munkahelyek nélkül tovább gyengül az ország gazdasági ereje. Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha nem adsz eleget adni a lovadnak, ne csodálkozz, hogy menekülés közben még a sziúk sánta gebéi is beérnek.”

57 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Itt van három varázsszó, melyek hatásosak lehetnek a Fidesz politikája ellen Tovább
Facebook Tetszik
0
57 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr208925562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István Tamasi 2016.07.31. 14:03:08

A Nemzetthy Visszaélések Rendszerében a korrupció a kormánypolitika része a korrupció - mondta a közgáz rektora. Márpedig ő tudja hisz ott van egészen közel hozzá.
Válasz erre 

a nagy hohoohooo 2016.07.31. 14:14:01

A korrupció nemis magyar szó?....mondta nemzetmegvezető és elsőként lenyúlta a FideSS-MDF pártszékházat megalapozandó a kollégista haverok vagyoni állapotát..
Válasz erre 

Szúrófény 2016.08.01. 03:40:46

„ A törvényről :Gyűjtemény

A törvény olyan, mint a pókháló, amely megfogja a kisebb állatokat, a nagyobbak azonban átjutnak rajta. A dongó beléje jutva széttépi, s kirepül belőle, a kis légy azonban fennakad benne.” Temesvári Pelbárt
.
„hol a bűnözők a törvényhozásban ülnek, soha törvény elé nem kerülnek!” Bölcsességek könyve! Ókor Óta tudott!
„Ha hitvány gazemberek kerülnek magas polcra, amennyivel méltatlanabbak erre, ugyanannyival gondatlanabbak és felelőtlenebbek lesznek, s eltelnek esztelen hetykeséggel és vakmerőséggel” (Demokritosz — 41/48) I. e. valamennyi! Lásd Moszkva/ Brüsszel/ TelAviv helytartói!
Szent Ágostonnak az a sokszor idézett mondása, hogy igazságosság nélkül az állam is csak egy rablóbanda,
„Fejedelmeid megátalkodottak és lopóknak társai, mind szereti az ajándékot, és vesztegetést hajhász” (Ézsaiás próféta 23. – privatizáció)

Amely országban a gonosztevők büntetés nélkül maradnak, gyilkosságok, ragadozások, minden Istentelenségek eláradnak, melyekért veszedelemre bocsátja Isten az országot…Mivel sokszor a kis lopót a nagy lopók felakasztják: sokszor aki sokat lop, aranyláncot visel, aki keveset, kenderkötélen függ. Pázmány Péter (Ma annyira szégyentelenek, vagy tudatlanok, mesterségük címerként hordják!) Sólyom elvtárs tiltja meg a privatizáció, ügyészségi felülvizsgálatát!

Aki száz, meg százezret rabol, bírája lészen annak, kit a szükség tyúkot rabolni kényszerített! Tiborc a Bánk Bánban!
Tiborc Ő csorda számra tartja gyűlevész
szolgáit, éppenséggel mintha minden
hajszála egy őrzőt kivánna; sok
meránit, ollykor azt hinné az ember,
hogy tán akasztani viszik, úgy körül
van véve a léhűtőktől; s mi egy
rossz csőszt alig tudunk heten fogadni.
Ő táncmulatságokat ád szűntelen,
Ma, fesztiválokat!
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 08:54:30

A gond az, hogy nem az ő politikájuk ellen, hanem helyette kellene valamit felmutatni. Ezt nem értik meg a libsik 8-10 éve...
Válasz erre 

Sir Galahad 2016.08.01. 09:02:42

Ez nem fog működni, hiszen a baloldali kormányok is korruptak voltak, az ő kormányzásuk idején is gyenge volt a szolidaritás és magas a munkanélküliség. Ugyanezért nem tudja megrendíteni a Fidesz-kormány helyzetét a baloldali ellenzék akkor, amikor arra hívja fel a figyelmet, milyen rossz helyzetben van az oktatás vagy az egészségügy. Ezekkel legfeljebb a Jobbik vagy az LMP jöhet elő, ők ugyanis még nem kormányoztak. A baloldalnak valami olyat kellene felmutatni, amit a Fidesz rosszul csinál, ők viszont jól csinálták.

Ja, nincs ilyen...?
Válasz erre 

Ballib Cenzúrázók Réme 15a 2016.08.01. 09:22:18

Hehe hülye ballibák, van 3 jelszavatok? Nekünk meg van 3 ezer!

Benne is vannak a mi fideszes Hiszekegyünkben, ezt fújja az egész ország. Hétköznap a munkahelyeken, hétvégén a templomokban. Esélyetek sincs elszívni a mi fideszeseink agyát a ti Soros által pénzelt áljelszavaitokkal:

Hiszekegy

Hiszek az Orbánban
Hiszek minden szavában,
Hiszem, hogy NER-Magyarország
A legboldogabb kontinens az egész világban

Az utolsó leheletemig hiszek az Orbánban!
A kommunisták, az EU, az EP, az ellenforradalmárok, a CNN, a Tavares, a Velencei Bizottság, a Soros, a Simicska, a norvégok, a liberálisok, a Kun Bélák, a migránsok, az álcivilek, a háttérhatalmak, a külső erők, a szoft púderek elleni harcában,
Hiszem hogy sose fog elfáradni,
Még a szentté avatása előtti órákban.
Sem.
Válasz erre 

Mérnork 2016.08.01. 09:33:57

"Lássunk három ilyen kommunikációs mozsárágyút:"
LOL, bakker, ez a három még véletlenül se csontig elkoptatott szlogen bolhafingnak is nagyon kevés a balfaszoktól, nem mozsárágyúnak... ;-))))
Válasz erre 

driopios 2016.08.01. 09:41:11

Hogy mi lesz a kulcsszó a kampányban? Gyurcsány
Válasz erre 

Medgar 2016.08.01. 09:50:01

@Sir Galahad: +1
Válasz erre 

cipraszon 2016.08.01. 10:17:12

"Örményországtól Brazílián és Albánián át Törökországig mindenhol élethalálharcot vívnak egymással a korrupció haszonélvezői és üldözői" És a poszter hangosan felröhögött.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 10:46:22

@Sir Galahad:
"nem fog működni, hiszen a baloldali kormányok is korruptak voltak"
Minden kormany korrupt valamennyire. :o)
De a Fidesz ezt olyan szintre emelte, ami ezeddig szamomra ismeretlen volt. Ok nyiltan es szemrebbenes nelkul legalizaljak a kozpenzek lenyulasat es a nepotizmust. Ez mar tenyleg szurja nagy tobbseg szemet.
"kormányzásuk idején is gyenge volt a szolidaritás"
De nem ennyire! Lasd a szegenyekkel, a hajlektalanokkal valo banasmodot.
"és magas a munkanélküliség"
De nem is igertek soha 1 millio uj munkahelyet!

"A baloldalnak valami olyat kellene felmutatni, amit a Fidesz rosszul csinál, ők viszont jól csinálták."
Nem feltetlenul. De az oktatas vagy az egeszsegugy sokkal jobb allapotban volt. Ugyanigy az onkormanyzatok, a jogallamisag, a sajtoszabadsag, a kulkapcsolataink stb. Utolag ez persze nem szamit, mert az emberek erre mar nem akarnak emlekezni.
Válasz erre 

Bafana 2016.08.01. 10:54:40

@Kivlov: nalad a pont!
Szerencsere olyanok a balfaszaink, mint az alban legvedelem. Uvoltve razzak az okluket. Ugy akarnak nyerni, hogy meg erosebb, okolrazas es meg hangosabb uvoltes. (Bocs az ekezet hianyaert!)
Válasz erre 

Sir Galahad 2016.08.01. 10:59:59

@Attilajukkaja: Nem értünk egyet. Lehet, hogy a fent említett 3 negatív jelenség annak idején nem volt annyira erős, mint most, de ha még így is volna, akkora különbség nincs, hogy az emberek hajlanának a baloldali kormányzást előnyösebbnek látni a mostaninál. Az pedig konkrétan nem igaz, hogy az egészségügy meg az oktatás ne lett volna akkor is lerohadva. Hol éltél te akkoriban? Az önkormányzatiság, a jogállamiság meg a hasonlók pedig egyszerűen nem érdeklik az embereket.
Válasz erre 

Szalay Miklós 2016.08.01. 11:42:14

Egy komoly kis összefoglaló az államról, legitimitásról, a hatalommal való visszaélésről, és hogy mit lehet ellene tenni:

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid075

(A legfelső sor a kép tetején, "Állam". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)
Válasz erre 

Tiszteltetem Brüsszelet 2016.08.01. 12:01:07

Sok sikert az 1/4hez, varázsszós ballibák!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 12:01:14

@Sir Galahad:
"akkora különbség nincs, hogy az emberek hajlanának a baloldali kormányzást előnyösebbnek látni a mostaninál."
Ebben igazad van, de nem azert, mert az rosszabb lett volna a mostaninal. Sok dologban jobb volt. Egyben nem: nem forditottak eleg kozpenzt es energiat arra, hogy lejarassak a Fideszt. Tul naivak voltak. Ilyesmire most a Fidesz es a Jobbik oldalarol milliardok mennek el!

"Az pedig konkrétan nem igaz, hogy az egészségügy meg az oktatás ne lett volna akkor is lerohadva."
Le volt rothadva, de nem annyira, mint most. Az oktatas legborzasztobb talalmanya a KLIK volt, van es lesz is! Meg az iskolak, egyetemek onallosaganak elvesztese. Ilyen nem fordult elo a Kadar korszak ota! Meg is van az eredmenye.

"Az önkormányzatiság, a jogállamiság meg a hasonlók pedig egyszerűen nem érdeklik az embereket."
Sajnos, igazat kell, hogy adjak neked. A magyar politikai kultura a lakossag koreben szinte egyenlo a nullaval. :o(
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 12:06:33

@Kivlov:
"nem az ő politikájuk ellen, hanem helyette kellene valamit felmutatni"

Ramentel valaha is pl. a
parbeszedmagyarorszagert.hu/hu/ugyek
cimu oldalra? Valoszinuleg NEM.
Meg nem keso.
Válasz erre 

konrada 2016.08.01. 12:09:37

@Attilajukkaja:
Tényleg nem igértek 1 millió új munkahelyet, de helyette megszűnt alattuk 150 ezer.
...hát a fene tudja, hogy jobb -e az, ha nem igérnek, és nem is tesznek érte, vagy igérnek, de a 10 évre igért 1 millió helyett csak 475 ezer jött létre 5 év alatt. (Igaz, trükkökkel, de ugyanezen trükkök miatt volt "csak" 150 ezerrel kevesebb a munkahely 2010-re...)
Válasz erre 

Void Bunkoid 2016.08.01. 12:11:45

A munkaerőhiány és munkanélküliség egyidejű jelenléte nemcsak Magyarországra, több, fejlettebb országra is vonatkozik, és tök egyszerű magyarázata van.

Nagyon változik mostanában a munka világa, egy rakás munkakör születik, és egy másik rakás meg megszűnik. A legtöbb születő új munkahely tanultságot, szakértelmet igényel, a legtöbb megszűnő munkahely úgynevezett képzettséget nem igénylő munkakör.

Alapvetően azok az emberek a munkanélküliek, akik semmiféle képzettséggel nem rendelkeznek, és nem is igen hajlandók képezni magukat - ma már nem tudja felszívni a sok szalagsoros üzem ezeket, mert az olyan melókat, amikre a hatvanas-hetvenes években még ezrével vettek fel emeber, ma már többnyire gépek, robotok végzik, és nincs szükség válogató-összeszerelő szalagmunkásra, de pl ldszkúl kubikosra is egyre kevesebbre, mert egy, szakképzett gépkezelő által kezelt kotrógép kiváltja 100 kubikos melóját.

A szakképzettek meg naná, hogy elmennek nyugatra, mert ott jobb a pénz.

Alapvetően az oktatással van baj, és nem a színvonalával, hanem a _vonzerejével_. Nem kell kis Einsteineket nevelni az iskolákban, de valahogy el kellene érni, hogy az emberek akarjanak és szeressenek tanulni, és megértsék, hogy a jövőjük múlik ezen.

Addig amíg az iskola egy kellemetlen muszájintézmény, és egyáltalán nem motiválja a diákot a tanulásra (akár nem annyira komplex, de közérthető, megtanulható tananyaggal), addig a pusztaszentszari cigánygyereknek mindig is vonzóbb lesz kint az alvégen herbált szívni, mint megcsinálni a házi feladatát, vagy bejárni órákra.
Válasz erre 

Sir Galahad 2016.08.01. 12:13:24

@Attilajukkaja: Ritka az ilyen: 3 dologból 3-ban lényegében igazat adtál nekem. Ettől a véleménykülönbségünk persze megmaradt - én ezt tiszteletben tartom, s nem is vitázom tovább. További szép napot!
Válasz erre 

konrada 2016.08.01. 12:18:58

@Attilajukkaja:
Akkor sorolhatnád, miben volt jobb.
...de ne csak érzelemből - hanem valós adatok alapján...
(Az eü-ben tényleg gondok vannak, köszönhetően annak, hogy megnyították az EU-s munkaerőpiacokat. S egy magyar eü-s bér értelemszerűen nem lehet versenyképes azzal, még ha a 2010 előttihez képest csökkent is az olló.)

Az oktatásban meg nagyobb kárt akarva sem lehetett volna tenni, mint amit a liberális (SZDSZ) irányítású oktatás tett: anyagi okok miatt a nem elit iskolákból gyakorlatilag képtelenség volt tovább tanulni, illetve csak olyan felső iskolákban, amelyek még maguk sem fogadják el az a végzettséget, amit oktattak...
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 12:19:29

@Attilajukkaja:
Minek? zs kategóriás gittegyletek egyszer már tönkrevágták az országot.
Egy almát nem bíznék rájuk (szétosztogatnák), nemhogy az országot.
Válasz erre 

Bafana 2016.08.01. 13:09:56

@Attilajukkaja: Az elmult 26 ev orszagrombolasa bebizonyitotta, hogy a balfaszok es a fiatal demokratak egyarant felelosek. Mint a Quaestor nagykoalicio tagjai, egyutt loptak-offshoroztak szet az orszagot.
Most jonnek megint a balfaszok azzal, hogy itt a lepra, gyogyitsuk vele a kolerat!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 14:08:31

@konrada:
" a fene tudja, hogy jobb -e az, ha nem igérnek, és nem is tesznek érte, vagy igérnek, de a 10 évre igért 1 millió helyett csak 475 ezer jött létre 5 év alatt."

A baj ezzel a 475 ezerrel (?) az, hogy a nagy resze kulfoldon jott letre. A masik resze pedig kozmunkas.

"Akkor sorolhatnád, miben volt jobb.
...de ne csak érzelemből - hanem valós adatok alapján..."
Hu, ez eleg sok utanajarast igenyelne, amire most nincs idom.
Szerencsere van nehany cikk a neten, ami eppen ezt taglalja:
hvg.hu/itthon/20160207_Sovany_vigasz_2010_elott_jobb_volt_tanitani

@Kivlov:
"Minek?"
Akkor ne allitsd, hogy nincsenek alternativ elkepzelesek, programok!

"Egy almát nem bíznék rájuk (szétosztogatnák), nemhogy az országot."
Kik osztogattak szet az orszagot eddig? Az Antall kormany meg a Fidesz!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 14:11:46

@Bafana:
"Az elmult 26 ev orszagrombolasa bebizonyitotta, hogy a balfaszok es a fiatal demokratak egyarant felelosek."
Ez sajnos igaz! Es az antallekat se hagyd ki.

"Most jonnek megint a balfaszok azzal, hogy itt a lepra, gyogyitsuk vele a kolerat!"
Na ezt a leprat most nem latom. Te miben latod?
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 14:22:42

@Attilajukkaja:
Alternatív, racionális, hiteles elképzelés nincs.
50 oldalt én is össze tudok böfögni.

Ja, meg HornGyugyu a nyugi utazással, megyó a fedezetlen 100 napos sz*rjaival, stb, stb.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 14:29:02

@Kivlov:
"Alternatív, racionális, hiteles elképzelés nincs."
Ja, az a Fidesznek sincs.

"50 oldalt én is össze tudok böfögni."
Ugyes legeny vagy! Amugy a Fidesz meg annyi erofeszitest sem tett 2014-ben, hogy BARMIT is osszebofogjon. Ennyit a programokrol!
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 14:30:56

@Attilajukkaja:
Neki nem is kellett, mert ő "csak" folytatni akarta, amit eddig.
De a másik miért lenne jobb? Mivel akarják meggyőzni a népet (a riogatáson kívül), hogy ők jobbak lennének?
Válasz erre 

konrada 2016.08.01. 14:36:15

@Attilajukkaja:
...ez valóban így van. A 475 ezerből közel 100 ezer a külföldről adót fizető, és 150 a közmunkás.
De azt írtam is, hogy vannak benne trükkök.
Hasonlóak mint amikor csak azért lett 150 ezer minusz, mert 100 ezer volt a közmunkás, és 30 ezer a külföldön dolgozó.

...de ha mindkettőből kivonjuk ezeket, a különbséget zongorázni lehet, hiszen míg az egyik adatsornál a még brutálisabb csökkenéssel szemben arányaiban még mindig sokkal nagyobb növekedés áll...
Válasz erre 

Bafana 2016.08.01. 14:40:14

@Attilajukkaja: En az osszes balfasz partot egynek veszem, a belso cicaharcuk nem erdekel. Szamomra seckojedno, hogy melyiknek mi az elkepzelese, ugyanaz a boszmeseg, csak mas oktavon.
Nem szeretem Orbanekat, en leszek a legutolso, aki megvedi oket. De a balfaszok olyanert tamadjak, ami miatt pont mellette kellene allni. Messze ne menjunk, itt az egesz migrans/menekult/betolakodo kerdes, megfelelo resz alahuzando. A bokros csomaghoz vagytok hasonlok. A csalad nem birja fizetni a rezsit, ehezik mindenki, erre elojon a megvalto balfasz otlet: bokros csomagot a nepnek, egyetek azt! Ezert mondom, hogy a kolerara nem a lepra az orvossag.
Válasz erre 

konrada 2016.08.01. 14:43:42

@Attilajukkaja:
Ja, egyébként elolvastam:
Az érzelemmentességet a "minden tanár tudja..." féle komment teszi tényszerűvé, illetve az, hogy az MSZP jegyzi, és egy olyan felmérési adatsor, melyben az ő rendszerükben keletkező alapképzési problémákat (osztályozás-buktatás tiltása, kényszerintegrálás) mérte...
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 14:50:34

@Kivlov:
"Neki nem is kellett, mert ő "csak" folytatni akarta, amit eddig."
Hat ez a baj! Mit akart folytatni? A szemtelen rablast, nepotista bratyizast, osszeveszest az osszes szomszedunkkal, az oktatas teljes szetvereset,...?
Neked pl. mi volt annyira szimpatikus Orban politikajaban, hogy mindenfele program nelkul ujra ra szavaztal?

@konrada:
"míg az egyik adatsornál a még brutálisabb csökkenéssel szemben arányaiban még mindig sokkal nagyobb növekedés áll.."
Azert ebbe a hanyatlasba azt az aprocska 2006-os vilagvalsagot is bele kell szamitani. Akkoriban egesz Europaban nagy volt a szoare.

@Bafana:
"Szamomra seckojedno, hogy melyiknek mi az elkepzelese, ugyanaz a boszmeseg, csak mas oktavon."
Akkor neked nem erdemes szavaznod. Ennyi.

"A bokros csomaghoz vagytok hasonlok."
En egy csomaghoz? Na jo, valoban tulsulyos vagyok, de csomagnak meg senki nem nevezett. :o))))

"A csalad nem birja fizetni a rezsit, ehezik mindenki, erre elojon a megvalto balfasz otlet: bokros csomagot a nepnek"
Es most tudjatok fizetni? Mert az elet azota sem lett olcsobb.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 14:52:44

@konrada:
"Ja, egyébként elolvastam"
Bocs, hogy nem vagyok eleg ugyes gazdasagi es politikai elemzo, es hirtelen csak ezt a cikket talaltam.
Válasz erre 

darkmirjam_light 2016.08.01. 14:59:34

Sokat dob rajtuk a rosszindulat ügyes meglovagolása. Rajongóik fele azért szavaz rájuk, mert jól kibasznak másokkal. A "ballibekkel", így adták a szót a a szájukba. Hogy közvetve velük is, az már túl hosszú gondolatmenet. Hit kell nekik, nem intellektuális romkocsmás gondolkodás. Egyszerű, prosztó mondatokkal kézi-vezérelt rosszindulatú tömeg. Kibaszni valakivel olcsó, és szavazót hoz. Elégtételt érez a troll.
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 15:00:08

@Attilajukkaja:
elkulcsos SZJA, emelt ÁFA...többek között...
Válasz erre 

Bafana 2016.08.01. 15:00:29

@Attilajukkaja: latom, a lenyeget nem sikerult tokon ragadnod. Sebaj.
Válasz erre 

konrada 2016.08.01. 15:01:07

@Attilajukkaja:
...speciel 2006-ban nem volt világváltság, csak magyar.
Mondjuk az elírás pont ide illő, mert abból látható, hogy miközben a magyar gazdaság szinte stagnált, nem csak a világgazdaság, a többi új EU tag, de még a régiek is többszörösét növekedtek a magyarnak.
Válasz erre 

Advanced Flight 2016.08.01. 15:04:37

@Attilajukkaja: "Ok nyiltan es szemrebbenes nelkul legalizaljak a kozpenzek lenyulasat es a nepotizmust."

Csak utánozzák a csodálatosan demokratikus USA-t, ahol a korrupciót és nepotizmust elkeresztelték zsákmányrendszernek és lobbitevékenységnek, és tökéletesen legalizálták. The winner takes it all. Problem? XD
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 15:08:52

@Kivlov:
"elkulcsos SZJA, emelt ÁFA...többek között.."
Es ez miert jo az orszagnak?

@Bafana:
" a lenyeget nem sikerult tokon ragadnod"
Nem szoktam semmit tokon ragadni. Amugy mi lett volna a lenyeg?

@konrada:
"..speciel 2006-ban nem volt világváltság, csak magyar. "
Bocsanat, tenyleg elirtam. :o) 2008-as vilagvalsagra utaltam.

"miközben a magyar gazdaság szinte stagnált, nem csak a világgazdaság, a többi új EU tag, de még a régiek is többszörösét növekedtek a magyarnak"
Es most?????
Válasz erre 

konrada 2016.08.01. 15:09:17

@Attilajukkaja:
Ja. Múltkor én is olvastam, hogy UFO szált le Miskolcnál, hogy elvigye Pataki Attilát.
...igaz, erről én is csak 1 forrást találtam - és az is Pataki volt - de hát én se vagyok elég ügyes elemző...;))
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 15:10:48

@Advanced Flight:
"Csak utánozzák a csodálatosan demokratikus USA-t, ahol a korrupciót és nepotizmust elkeresztelték zsákmányrendszernek és lobbitevékenységnek"
Ja. Akkor ez mindent megmagyaraz es legalissa tesz. Ugye?
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 15:17:51

@Attilajukkaja:
annak jó, aki eltartja, eltartotta az országot. A kummantóknak, maroktartóknak meg sz*r.
A 36%os SZJA miért jó az országnak?
Válasz erre 

konrada 2016.08.01. 15:19:10

@Attilajukkaja:
Az SZJA a termelésen lévő adő, az ÁFA a fogyasztáson.
Ha a termelésben a magasabb hozzáadott értékű emberi munka adóját progresszívan növelik, úgy az nem versenyképes.
A fogyasztáson lévő adót viszont az fizeti ki, aki fogyaszt, így behúzza a szürke pénzeket...
Válasz erre 

Advanced Flight 2016.08.01. 15:24:58

@Attilajukkaja: hát ha az általatok imádott és ajnározott USA-ban megfelel, akkor nálunk miért nem jó? vagy azt akarod mondani, hogy ott is dúl a korrupció és a nepotizmus és nem is demokratikusak? XD
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 15:30:34

@konrada:
"Múltkor én is olvastam, hogy UFO szált le Miskolcnál, hogy elvigye Pataki Attilát."
Na latod? Ez egy utos hozzaszolas volt! :o))) Ufokrol olvasgatsz.

"A fogyasztáson lévő adót viszont az fizeti ki, aki fogyaszt, így behúzza a szürke pénzeket...
Ha valoban behuzna, meg egyet is ertenek veled. Az SZJA meg szerintem nem a termelesen keletkezo ado, hanem a termelo jovedelmen.

@Kivlov:
"annak jó, aki eltartja, eltartotta az országot."
Nem jol tudod. Ez a gazdagoknak jo. Akik valojaban eltartjak az orszagot, nem az offshorozo gazdagjaink.

"A 36%os SZJA miért jó az országnak?"
Ilyen ado nem volt soha, legfeljebb egy adosavrol beszelhetunk. Es csak a tehetoseket erintette. Es elegge nyilvanvalo, miert volt jo a koltsegvetesnek.
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 15:32:50

@Attilajukkaja:
Nem is rájuk gondoltam, hanem azokra évek óta tisztességes, legális, bejelentett munkahelyen a bérköltségünk 2/3 korábban leadózták. Most már "csak" a felét. :D

36%, kár hogy már átlagbérrel is beleesett az ember. Az átlagbér nem tehetős. vagy ha igen, akkor qvaaa gazdag ország voltunk.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 15:34:07

@Advanced Flight:
Te honnan veszed, hogy az en csaladom ajnarozza vagy imadja az USA-t? Miert szemelyeskedsz?
Amugy, ha az amerikai vagy az orosz korrupcio es nepotizmus kozul kellene valasztanom,...azt hiszem nem sokat morfondiroznek a valaszon. Igaz, ez bennem meg fel sem merult.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 15:36:04

@Kivlov:
"36%, kár hogy már átlagbérrel is beleesett az ember."
Nem az atlagber esett bele, csak egy kis resze. Emlekszem ra. :o)
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 15:39:52

@Kivlov:
Ja, es az atlagber also savjanak adoja 0 volt.
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 15:46:20

@Attilajukkaja:
ami óriási nagy hiba a kamubéresek mekkájában...
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 15:58:53

@Kivlov:
Soha nem voltam kamuberes, de az atlagnal kicsivel jobban kerestem. A nagy SZJA csokkentes engem semennyire nem erintett, mert kb. ugyanannyi most a nettom, mint 10 evvel ezelott. Ez az is megmutatja, hogy kb. 10 eve nem kaptam emelest.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 16:01:05

@Kivlov:
"ami óriási nagy hiba a kamubéresek mekkájában..."
Bocs, lehet, hogy felreertettelek. Ha ugy gondoltad, hogy óriási nagy hiba VOLT a kamubéresek mekkájában, akkor egyetertunk.
Válasz erre 

Kivlov 2016.08.01. 16:09:07

@Attilajukkaja:
0%os SZJA sáv, az a nagy hiba.
10 éve nem emeltek? és itt hisztizel? keress másik helyet! 2 évig nem emelnek, már csak integetek. és az új helyen megvan a kért lé.
de hát, másra mutogatni meg a mannát várni könnyebb.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.01. 16:26:07

@Kivlov:
"10 éve nem emeltek? és itt hisztizel? keress másik helyet!"
Hisztizek, de nem a fizetesem miatt. :o)

" másra mutogatni meg a mannát várni könnyebb."
Nem, nem konnyebb. Tudod, az en munkam a hivatasom, amit nem CSAK a penzert vegzek. Eleg sokat dolgoztam kulfoldon is, de mindig hazatertem. Viszont sok tapasztalatot es megtakaritast hoztam haza. Es jo lenne olyan korulmenyek kozott dolgozni, mint kint. De tudom, hogy ez csak va'gya'lom. :o/
Válasz erre 

masada 2016.08.01. 22:08:32

Teljesen mindegy mi a varázsszó ahogy az biztos hogy ez is egy haszontalan poszt. A Fidesz nyerni fog mert ez kell a népnek és az alternatíva meg nincs csak olyan mint Te meg a hasonló bénák...szal...
Válasz erre 

Advanced Flight 2016.08.02. 00:49:00

@Attilajukkaja: a ballibek mindig odavannak az USA-tól. Örülök, hogy te nem :-)
Válasz erre 

Attilajukkaja 2016.08.02. 09:13:52

@Advanced Flight:
Het evig dolgoztam kint. Annal jobban ismerem, hogy odalegyek erte. :o)
Persze sok jo dolgot lattam ott, de sok nem tul jot is. :o/
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard