Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Váratlanul Polt Péter lett az áprilisi választás kulcsfigurája

Váratlanul Polt Péter lett az áprilisi választás kulcsfigurája

Polt Péteren a világ szeme, hiszen most úgy tűnik, ő döntheti el az áprilisi országgyűlési választás végkimenetelét. Sokan csóválhatják a fejüket e kijelentés hallatán, ám a legfőbb ügyész kormányszimpátiája az Elios-ügy kapcsán kezd másodlagossá válni. A szokásos „nyomozunk, nyomozunk, aztán meg nem találunk indokot arra, hogy vádat emeljünk” módszere ugyanis ezúttal nem tűnik könnyen járható útnak. A Tiborcz István érdekeltségébe tartozó cég ügyében az óvatoskodás, időhúzás, mellébeszélés most akár vissza is üthet a főügyészre.

24_31.jpg

Fotó: 24.hu

Egyre erősebb a gyanú, hogy az OLAF (az Európai Unió csalás elleni hivatala) csalinak használta a 4-es metróról szóló jelentés tavalyi nyilvánosságra hozatalát. Akkor a Fidesz mit sem sejtve a precedens megteremtéséről, örömmel publikálta a főként a baloldal politikusaira nézve kompromittáló megállapításokat tartalmazó dokumentumot. Így most, hogy a kormányfő vejének cégéről derített ki meglehetősen kínos tényeket az uniós szervezet, már kissé átlátszó az a magyarázkodás, hogy az ügyészségi nyomozás érdekeire hivatkozva jegelnék a szöveg nyilvánossá tételét. Főként akkor nehéz ilyen érvekkel operálni, amikor a jelentés részletei egymásután jelennek meg a hazai sajtóban.

Nem véletlen, hogy Lázár János kancelláriaminiszter azzal vádolta az OLAF-ot, hogy beavatkozik a magyar választásokba. Lázár hisztije érthető annak fényében, hogy személye is érintett lett az ügyben amiatt, hogy három hónapja egy Kormányinfón kikotyogta, hódmezővásárhelyi polgármesterként Tiborcz Istvánnal közösen találták ki a közvilágítási tenderek rendszerét, és az alföldi városban már a kormányfő veje érdekeltségébe tartozó cég is vitte el ezt a pályázatot. Ebben az ügyben a DK feljelentést is tett a volt polgármester ellen. Lázárnak azért is különösen kínos a mostani jelentés, mert szülővárosában javában zajlik az időközi polgármester-választás kampánya, így ha a helyi korrupció gyanúja lengi be ezt a küzdelmet, az gyengítheti a kormánypárti jelölt esélyeit a győzelemre.

Itt viszont nem egy mohó vidéki képviselő megfegyelmezése a tét, hanem az, hogy a miniszterelnök közvetlen családjához tartozó Tiborcz bekerül-e a hírekbe azzal, hogy rendőrök kísérik kihallgatásra.

De nem Lázár János feje fő leginkább az Elios-ügy miatt. Jól érzékelhető, hogy az ellenzéki pártok eddig nem látott nyomás alá helyezték Polt Péter legfőbb ügyészt annak érdekében, hogy még az áprilisi választás előtt döntsön a hivatala a vádemelésről, esetleg állapítsa meg, hogy nem történt bűncselekmény. Ez utóbbi azért finoman szólva sem veszélytelen Poltra nézve, hiszen a visszaélések az OLAF-jelentés alapján aligha mismásolhatók el. Voltak persze már olyan egyértelműnek tűnő bűncselekmények az ügyészség praxisában, melyekből nem lett vádemelés, de az Elios-ügy olyan egyértelműnek tűnik, hogy még a nyomozás elhúzása is erős politikai elfogultságról tanúskodna.

budapest_beacon_1.jpg

Fotó: Budapest Beacon

Az ellenzéki politikusok persze az ügy kapcsán mindig megemlítik, hogy nincsenek illúzióik, Polt ezúttal is kirángatja majd a sárból a Fidesz potentátjait - ahogy eddig is gyakran tette a hivatala -, de e megállapítások mögött eléggé kézzelfogható fenyegetések is rejlenek. Ha ugyanis egyszer eljön az „igazság pillanata”, a legfőbb ügyésznek épp úgy el kell számolnia a Fidesz országlása alatt végzett munkájával, mint a kormánypárti politikusoknak. Mivel alig vitatható az egykori fideszes képviselőjelölt elfogultsága a kormánypárt irányában, az ellenzék sem úgy kezeli, mint egy független intézmény első számú vezetőjét.

Ha olykor legalább gesztus szintjén mutatna némi elszántságot a kormánypárti korrupció kapcsán a főügyész, akkor nem neveznék lényegében bűnrészesnek a Nemzeti Együttműködés Rendszerének kialakításában és fenntartásában a túloldalon. Ha azonban az Elios-ügyben következetesen járna el, és nem Orbán Viktor kénye-kedve szerint próbálna időt és egérutat nyerni a Fidesznek, akkor április előtt színt kéne vallania az ügyészségnek ebben a kínos történetben. Ez ugyanis nem Voldemort-ügy, mely jóval a választások előtt indult, és lényegében pedagógiai célzattal adta ki a kilövési engedélyt a miskolci fideszes Mengyi Rolandra a kormányfő.

Itt viszont nem egy mohó vidéki képviselő megfegyelmezése a tét, hanem az, hogy a miniszterelnök közvetlen családjához tartozó Tiborcz bekerül-e a hírekbe azzal, hogy rendőrök kísérik kihallgatásra. Ez már az a pont, amikor a közszolgálati és egyéb kormánypárti sajtóorgánumok sem burkolózhatnak hallgatásba, amikor a magyarázkodás már lényegében beismerés, és kitörölhetetlen képsorok maradnak a nézők agyában, amikor a fiatalember igyekszik elkerülni a kamerák és fényképezőgépek kíváncsi objektívjeit. Amikor Simon Gábort vezették a rendőrök megbilincselve a 2014-es kampány finisében, sokat kaszált ebből a vizuális élményből a Fidesz, pedig ő csak egy „mezei MSZP-s politikus” volt. Képzeljük el ezt most Tiborcz István esetében!

nepszava_31.jpeg

Fotó: nepszava.hu

Polt tehát lényegében nem hozhat jó döntést a saját szempontjából. Ha a komoly belpolitikai (és valószínűleg külpolitikai) nyomás ellenére elmismásolja az Elios-ügyet, akkor eljátssza az utolsó lehetőségét arra, hogy pártatlanságát bizonyítsa, ha azonban mégis engedne, akkor Orbán Viktorral gyűlne meg a baja. Ma még a Stop Soros kampány uralja a közbeszédet, de ki foglalkozna az amerikai milliárdos állítólagos tervével, ha miniszterelnök közvetlen családjában ilyen szinten felmerülne a korrupció gyanúja? Ha a választásokig hátralévő szűk két hónapban a kormányzati korrupció témája uralná a közbeszédet, akkor nagy bajba kerülne a Fidesz. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha a harcosok főzni kezdenek, akkor a szakácsoknak előbb-utóbb csatába kell lovagolniuk.”  

180 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Váratlanul Polt Péter lett az áprilisi választás kulcsfigurája Tovább
Facebook Tetszik
0
180 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr113655882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (180)
Az utolsó 100 komment:

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.12. 15:11:18

@martineden:

Gyurcsány meg az anyósáét használta ki.

Akkor lássuk be igazán fölösleges visszahozni, csak ezokból, ha még plusszban el is kúrja a haverjaival a gazdaságot.
Válasz erre 

Weißkopf 2018.02.12. 15:31:19

"Ha [Polt] a komoly belpolitikai (és valószínűleg külpolitikai) nyomás ellenére elmismásolja az Elios-ügyet, akkor eljátssza az utolsó lehetőségét arra, hogy pártatlanságát bizonyítsa": mintha legfőbb ügyészünket érdekelné 1 fikarcnyit is, hogy pártatlannak tűnjön fel! Sz@rik rá, hogy ki mit gondol/hisz az ő pártos vagy pártatlan lényéről. Életfogytig be van betonozva a pozíciójába, hiszen új főügyészt csak 2/3-os parlamenti többség választhat helyette, ez pedig belátható időn belül csak az Orbán-Semjén kettősnek lesz. :-(
Válasz erre 

martineden 2018.02.12. 15:58:48

@Rettegek mert ballib vagyok: Ne erolkodj fidesztroll.A geci veje tisztaban volt vele, hogy erinthetetlen, ezert lopott, csalt pofatlanul.
Válasz erre 

Mákosi Rátyás 2018.02.12. 16:16:42

@Rettegek mert ballib vagyok: "Gyurcsány meg az anyósáét használta ki." Anyuuu, de a Fejike is csinálta!! Akkor nekem miéjt nem lehet???
Válasz erre 

Lajos Csánó 2018.02.12. 16:20:49

@Rettegek mert ballib vagyok: Szerinted azt kik tussolták el?Közel 10 éve volt kivizsgálni,döntést hozni az ügyészségnek!
Válasz erre 

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.12. 16:23:16

@Mákosi Rátyás:

A kérdés az az, hogy miért hoznánk vissza egy olyan garnitúrát, aki ugyanúgy a saját klientúráját zabáltatja, csak közben még el is kúrják, de nagyon ?
Válasz erre 

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.12. 16:26:00

@Lajos Csánó:

Nem kellett eltusolni. A lopások elévültek, vagy nem voltak bizonyíthatóak. Kampányba viszont pont jók is, mint most.

De ennek ellnére mindenki tudja, hogy minden kormány a sajátjait zabáltatja.
Aki azt hiszi, ez változni fog, az vagy keveset élt, vagy hülye.
Válasz erre 

Mákosi Rátyás 2018.02.12. 16:32:02

@Rettegek mert ballib vagyok: "Az ugye nem tűnt fel, hogy a köcsög tolvaj Gyurcsányt, Molnár Gyuszit Hagyót, Simort, se sittelték le soha ?"

Nekem ebből csak az jön le, hogy a Orbány-Gyurcsán kéz a kézben jár. Mert - ahogy azt a fenti olvtárs is írta - Polt Péter már rég kinyomozhatta volna GyF ügyeit is. Szóval akkor végülis kit nem érdemes visszahozni a hatalomba?
Válasz erre 

Mákosi Rátyás 2018.02.12. 16:36:45

Amúgy meg: aznap rohadjon le mindkét kezem, amikor az x-et a DK/GyF mellé húzom. Hagymázas álmaimban a magyar parlamentben nincs se MSZP, se DK. Mondjuk Fidesz se. :D
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 16:42:02

@Mákosi Rátyás:

Ahá!
Vona lesz a Parlamentben meg 101 kiskutya.
Válasz erre 

Mákosi Rátyás 2018.02.12. 17:03:02

@6.Lenin: Hagymázas álmokról volt szó! A Vona az az Orbán Viktor kicsiben. Szóval igazad van, Jobbik sincs abban a parlamentben. Marad Detti és a KFKP. Ha jól meggondolom, adtunk mi már hatalmat fiatal nyikhaj ficsúr kezébe '98-ban, aztán egész jól túlélte az ország, úgyhogy felőlem....
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 18:12:14

@Mákosi Rátyás:
"A Vona az az Orbán Viktor kicsiben."
Hát ez tényleg csak 1 hagymázas álomban lehetséges. Vagy, hogy Detti lenne a magyarok megmentő nagyasszonya. Talán a "rémálom" jobban kifejezné a lényeget.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2018.02.12. 18:31:47

@Indriq: @siriq111:

Ezek a csip-csup ügyek rossz indulatú rágalmak.

Soros itt hazug, rabló.
Válasz erre 

morph on deer 2018.02.12. 19:02:26

@Jakab.gipsz:
Tudjuk picim, a Soros saját kezével csavarta ki az égőket, hogy lejárathassa országunk vejét.
Csak ez lehet.
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 19:30:33

@Jakab.gipsz: Mondtam en, soros all a tiborc mogott. Mas itt nem lehetseges. A soros fogta a kezet a tiborcnak amikor a palyazatokat nyertek xD
Válasz erre 

illaim 2018.02.12. 19:39:29

@Rettegek mert ballib vagyok: Miért hazudsz te fidesztálib? Gyurcsány soha nem indult állami közbeszerzési pályázaton, és soha nem volt állami megrendelése! A vállalkozását a versenyszférában
építette fel,és működtette nyereségesen! Tudom ezt a te többszörmosott fakult biomasszád már képtelen átfogni! lol
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 19:45:50

@Rettegek mert ballib vagyok: ". CSak ott 40 milliárd volt a tét, itt meg 40 millió." Szóval elismered a lopást és mások lopásával mentegeted.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 19:47:09

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Az, hogy a ballibek megpróbálnak kampányt csinálni egy szimpla korrupciós ügyből."

Szóval te is elismerd.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 19:49:08

@Rettegek mert ballib vagyok:

Na fussunk neki egy kis számításnak!

A szocik csináltak 9 ezer milliárd államdósság növekedést.
Ebből 3 ezer milliárd volt a manyupban, tehát a szocik 6 ezer milliárdért felelnek.

2010 áprilisában 19300 millárd volt az államadósság, ez most 26700 milliárd, ami 7400 milliárd növekedés, plusz eltűnt 3000 milliárd manyup, 10 milliárd euró valutatartalék és van az állami Eximbanknak 600 milliárd adóssága, amit az EUstat szerit az államadóssághoz hozzá kell adni.

Na most akkor ki is kúrta el? Elemi szinten megy neked a matek?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 19:49:59

@felső határ nincs: Már megint a seggekről álmodozol?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 19:53:45

@Jakab.gipsz: "Sorosnak Hágában a bíróság előtt kell felelnie az emberiség ellen elkövetett bűnei miatt"

Egyre súlyosbodik az állapotod.
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 19:56:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

" Elemi szinten megy neked a matek? "
Te se nagyon dicsekedj ilyesmivel, főleg, ha értelmes emberek is vannak véletlenül a környezetedben.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 19:57:08

@6.Lenin: "Már megint akasztani szeretnének, mint 19-ben, 56-ban. Nem férnek a bőrükbe. aztán majd megint bebújnak valamilyen repedésbe, időnként előmásznak, akasztanak/akasztanának, de megint elzavarják őket."

Mi van vén munkásőr? Feltolultak az emlékek?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 19:58:05

@6.Lenin: Össze tudod adni a számokat? Vagy a metalkó miatt csak a korlátozott pontosságú algebra megy?
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:00:47

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Igen, akkor is láttam , hogyan jöttek ki a repedésekből a hozzád hasonlók.
Aztán időnként előmásznak, majd megint eltűnnek.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:02:19

@6.Lenin: Miért, kik a hozzám hasonlók? Na mesélj munkásőrkém! Hogy állsz a matekkal? A Fidesznél mennyi jött ki?
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 20:03:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Kifelejtetted a kutatasok alapjan kozel 3000 mrd forintot amit siman zsebbe raktak.
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:04:04

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Köcsög, 10 évvel ezelőtt volt 10 ezer Ft adósságom, és gondban voltam a törlesztéssel, most van 100 ezer tartozás, és semmi gond, simán perkálom.
Bunkókám, ez , hogy a faszba lehet?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:06:44

@siriq111: Legyünk nagyvonalúak! Csak a tényadatokkal számoljunk! A 26700 milliárd ÁAK adat, a 3000 milliárd manyup államosítása tény, a 10 milliárd eurós valutatartalék csökkenés MNB adat, az Eximbank 600 milliárd adóssága ismert banki adat.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:07:55

@6.Lenin: Mi van? Nem megy az összeadás? Miért félsz összeadni? Nem megy a matek, vagy ciki lenne a végösszeg?
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:09:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Először válaszolj a kérdésemre.
Nem megy?
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2018.02.12. 20:09:49

@6.Lenin: Sarokba szorított, mint mindig és most mellébeszélsz. Már ezért megérte idekattintani. :-))
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:11:21

@6.Lenin: Én kérdeztem először. Te jöttél hogy nem tudom a matekot. Lássuk előbb, neked megy-e!
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:11:56

@gázóra ellenőr:
Te is válaszolhatsz.
Neked se megy?
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2018.02.12. 20:12:31

@6.Lenin: Szerintem te vagy adós az összeadással.
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2018.02.12. 20:13:05

@6.Lenin: Tudsz összeadni?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:14:24

@6.Lenin: "" Elemi szinten megy neked a matek? "
Te se nagyon dicsekedj ilyesmivel, főleg, ha értelmes emberek is vannak véletlenül a környezetedben."

Te kezdted. Nosza adj össze!
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:14:40

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Látom kezded érteni (talán), hogy mekkora marhaságot írtál. Ha megválaszolnád a kérdésemet, rögtön rájönnél a saját hülyeségedre.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:15:07

@gázóra ellenőr: Szokás szerint mellébeszél. :-))
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:16:36

@6.Lenin: Na összeadod végre?
Válasz erre 

fantázia dús nick 2018.02.12. 20:18:10

@6.Lenin: Én azt látom hogy erősen égőben vagy. :-D
Válasz erre 

nick papagiorgo 2018.02.12. 20:18:18

kicsit túlzó a cikk.
Egyfelől Simon nem egy "egyszerű" MSZP-s volt, hanem konkrétan alelnök.
Másfelől Gyurcsány urat már öszödi beszéde után korábban felszólították lemondásra - némelyek egész nyomatékosan . Mégse tette meg.
Harmadrészt nem hallottam, hogy a szintén OLAF-os metró ügy miatt Demszky Gábor, vagy bárki más a sitten csücsülne. Arról hallottam, hogy Hunvaldot (más miatt) lesittelték, de abban a percben hogy kijött, meg is választották a kerületi MSZP elnökének, mint a "diktatúra koncepciós perének ártatlan áldozatát".
Szóval akkor most ki akar itt milyen erkölcsiséget számon kérni kitől?

Nem akarok a jelen ügyben véleményt nyilvánítani, mert egyfelől aki korrupt az bűnhődjön, viszont mindenkit megillet az ártatlanság vélelme, amíg rá nem bizonyosodik hogy bűnös. Csak azt feszegetem, hogy ilyenekért szinte senkit sem kaptak el korábban sem(max a kishalakat). Most miért lenne másként? Ez mitől lenne "ügy" - azt leszámítva, hogy az ellenzék a választások előtt ügyet akar belőle csinálni? :)
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:18:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Tudod , hogy jön ki egy adósság? Miből számítják ki?
Ne csinálj magadból teljesen hülyét.
Bár ez aztán kevésbé érdekel, ha neked megfelel.
Válasz erre 

fantázia dús nick 2018.02.12. 20:19:11

@Rettegek mert ballib vagyok: Hogy használta ki az anyósát?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:22:14

@6.Lenin: Összeadod végre vagy még idehozod a relativitás elméletet is? Egyre röhejesebb vagy.
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:26:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Te tényleg ennyire hülye vagy?
Válaszolj már az én kérdésemre. Rögtön rájöhetnél az én válaszomra is.
Annyi eszed már nincs.

Segítek.
Nézz utána mennyi volt 2010-ben a bevétel, kiadás, és mennyi most.
Na? Mi az értelme a te összeadásos marhaságodnak?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:31:42

@6.Lenin: Összeadod végre?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2018.02.12. 20:35:59

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
tényleg nem akarok beleugatni, de ha 2010-es árakon számolsz, akkor a Fidesz 2010-ben kb. 0 adósságot halmozott fel.
Ha 2018-as árakon számolsz, akkor meg szorozd fel a 2010-es államadósságot, tekintve, hogy pl. 2010-ben te se annyit kerestél (remélhetőleg) mint ma.
Az államadósságot egyébként számolják nominális értékben, meg GDP-arányosan is. Mindkettőnek utána lehet nézni, ha már tényeket akarsz összehasonlítani, nem almát a körtével :)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:39:08

@nick papagiorgo: Bocs tök mindegy, hogy a forintban számolt adósság miért ment fel, mert annyit elbasztak, vagy annyit romlott a forint, ami szintén az ő művük. Most olyan egyszerű dolognál maradjunk, hogy a vén munkásőr tud-e összeadni!
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:40:22

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Minek adjam össze te köcsög, Persze, hogy most van egy magasabb szám, de az csak az egyik része. ahhoz kapcsolódik egy magasabb bevétel, és más dolgok, olcsóbb hitelfelvétel, olcsóbb finanszírozási lehetőségek, kisebb kamatterhek. stb. Összességében sokkal kedvezőbb, mint korábban volt.
Mi a faszért boldogítana belőle téged csak egy adat?
Mert az magasabb mint a honfoglaláskor volt?
A többi része meg érdektelen, mert az már rossz a te koncepciódba?
Ekkora baromnak még én se hittelek B+.
Ennyire együgyű lennél tényleg?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.12. 20:50:38

@6.Lenin: Még mindig nem adtad össze.
Válasz erre 

nick papagiorgo 2018.02.12. 20:52:26

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
na most az van, hogy Orbánékat sokért lehet támadni, diktatórikusak, ezmegaz, de konkrétan a gazdaságért nem lehet. Persze, vannak itt olyan hangok, hogy "milliók éheznek", de ezt még a baloldali választók se hiszik el, meg "ez csak addig tart amíg jönnek az EU-s pénzek" (igen, de egyelőre azok a pénzek azok azért jönnek) és ha megnézed az ellenzék se kampányol egyáltalán gazdasági témákkal, na vajon miért nem? :)
Szerintem neked se kéne :) Van elég, amiért Orbánt ütni lehet, pünkt a gazdaságot nem kéne kinézni :) csak egy tipp :)
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.12. 20:53:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Szórakozz a pöcsöddel, köcsög.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.12. 20:58:45

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"A szocik csináltak 9 ezer milliárd államdósság növekedést.
Ebből 3 ezer milliárd volt a manyupban, tehát a szocik 6 ezer milliárdért felelnek."

Nagyon finoman fogalmazol! Nem csak egyszerű allamdossag növelesről volt szó, hanem arról, hogy adossagspiralba vitték az orszagot, s csak azert nem lett allamcsőd, mert felvették az IMF-EU hitelt!
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:04:17

@nick papagiorgo: ebben benne vannak a plusz adok is? Az is ott van , hogy az uzemenyagarra megint ott van az ado amit meg anno emlekszem , 300 forint fele nem lehet vinni. Ehhez kepest, manapsag olyan adokkal csapoljak meg az embert, hogy az szja lehetne 0% is, tobbet fog lehuzni a kormany mint regebben. A valos es kulfoldon toltott ido utan amikor lattam az orszag egy reszet(az egeszet nem fogom), azt tapasztaltam, hogy romokban hever.
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:06:38

Erdekes cikk meg anno: www.origo.hu/itthon/20111005-forintarfolyam-afaemeles-es-benzinar-a-fidesz-velemenye-ellenzekben-es.html
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:08:55

Arrol nem is beszelve, hogy a nettod 150 ezer forint , ezek utan amit az allamnak fizet a munkavalalo es a munkaltato, 120 ezer forint. ???? WTF?
Ahhoz, hogy valaki ennyit kapjon kezhez majd nem kozel azonos osszeget kell befizetni az kasszaba? Mirol beszelunk?
Válasz erre 

nick papagiorgo 2018.02.12. 21:12:27

@siriq111:
na most pont az üzemanyagár, ami nem jó példa,a legmélyebb válságban volt a legalacsonyabb, voltak ilyen 270 Ft körüli árak is.
Az SZJA lehetne 0 % is - nem tudom, hol voltál külföldön, de pl. Németországban nagyon nem annyi az SZJA, mint nálunk.
Mindegy is, én nem dicsérgetni akarom Orbánt.De ha emlékszel rá, 2010 előtt pl. az SZJA sem annyi volt, mint ma, ehhez képest miért nem vitte le 0-ra, na ezzel nem tudok mit kezdeni. Ahogy azzal se, hogy az ország romokban van. Nem látom a munkanélküliek, meg úgy általában az elégedetlenek széles tömegeit, akik megdönteni készülnek a kormányt, mert olyan sanyarú a sorsuk. Ha tényleg az lenne, akor nem azon menne a vita, hogy a Fidesz 2/3-ot kap vagy csak simán nyer, hanem azon, hogy bekerül-e a parlamentbe, kb mint a szocik 2010-ben.
De lehet, hogy mást láttunk te meg én :)

Mondom, én nem Orbán seggét nyalom, de álljunk már a realitások talaján. Az ország romokban, a helyzet tökszar, de a "birkanép" majd megszavazza Fideszt 2/3-al, mert meg van tévesztve. Éhezik, de a Fideszre szavaz. Hagyjuk már. Az emberek nem hülyék, ennyire nem. Max az, aki ennek nézi őket :)
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:13:17

Amig a tiborc es tarsai , vigan rakjak a zsebbe a mrd forintokat, addig a lakossag 80% tekjesen ki van szolgaltatva. Paran elhiszik, hogy jobban elnek , mert 10 ev alatt 10 x annyi lett a hitele es meg dicsekszik is vele. Ennyi ido alatt mar nem hitelnek kellene lenni, hanem 10x ennyi sporolt penznek a szamlan......
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:16:27

@nick papagiorgo: 20% adoztam es ennyi. Nem annyit szivtak le mint itthon az emberekrol. Kaptam visszateritest is. Azt latom, hogy soprogetik a vizet az ut szelen. Amikor esik a ho , meg mindenki otthon nezi a tv-t. Masik , emlekszem meg anno , hogyan nezett ki az orszag kozel 20 evvel ezelott, ahhoz kepest bizony romokban van. Omladozo hazak, kihalt falvak, kozsegek. A varosok, amik anno tele voltak nyuzsgessel ejszaka es dugo volt! Ma mar csak par autozot latok.
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:17:53

Holnap megyek le BP re de nem nagy kedvel, mert az utak , egyenloek a lovaskocsi minosegu szarral.
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:26:14

Meg , hogy nem 10 ezerert akarjak hulyere venni a szavazokat? 444.hu/2018/02/12/a-fidesz-hodmezovasarhelyi-receptje-vita-nem-lesz-nyugdijasoknak-tizezer-lesz
Igaz, nehol par krumpli meg mi egymas is jo lesz , ha nincs ennyi keret helyi szinten...............
Válasz erre 

nick papagiorgo 2018.02.12. 21:34:18

@siriq111:
nem tudom hol jártál, több autó van Magyarországon, mint valaha volt :)
Omladozó házak, kihalt falvak: hát, a lakosság nem akar falvakban lakni, mert ott nincs munka, ellentétben a városokkal, mert ott van. Ez is egyébként az egyik baja Magyarországnak, hogy a munkaerő bizonyos része nem mobil, otthon ül a köpecházában, és várja, hogy majd jöjjön a multi, és építsen neki gyárat a faluszélére, mert ott majd ő dolgozhat (mint éjjeliőr - mert végzettsége az nincsen, meg nyelveket se beszél). Más része meg várja, hogy jöjjön a segély.
Ez nem (csak) a Fidesz hibája. Természetes folyamat, évek, évtizedek óta zajlik. Menjél el Budapest belvárosába, ott bezzeg van multikulti, mindenki beszél minden nyelvet, olyan élet van, hogy ihaj, minden este. Ha van pénzed megfizetni. És ez se a Fidesztől van így vagy nem így, ez is egy folyamat, ami itt zajlik.
Persze lehet, hogy külföldön ez is másképp van, és a kulturális élet bázisai a falvak, a városok meg kihaltságtól konganak. Én magam sose voltam külföldön, tehát nem tudom megítélni :)
Válasz erre 

nick papagiorgo 2018.02.12. 21:42:54

@siriq111:
na, ez az ún. ellenzék tipikus hibája :)
Adnak 10 ezret ezzel szavazatokat vesznek :)
Tudod, az van, hogy a 10 ezret mindeni elfogadja (miért ne tenné - igazából az lenne a becsületes, ha nem adnának egy fillért se, nem? Rohadjanak meg azok a nyugdíjasok.....). De ez nem kötelez senkit semmire.
Igazi komcsi tempó, hogy valaki azt hiszi, hogy valaki "eladja magát" 10 ezerért, és akkor majd oda is voksol. Pláne, hogy nem is lehet ellenőrizni. De azért higgyük azt, hogy ezek ez emberek "meg lettek véve", nézzük le a saját szavazónkat is! Akkor mi adjunk 11 ezret, és "vegyük vissza" a szavazatokat, nem? :) Ha ez így megy :)
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:43:29

@nick papagiorgo: Olvasd el megegyszer azt amit irtam. Amit te irsz a jelenrol csak igazol enegem. A szivem szakad meg , minden nap latni ami van.
Válasz erre 

siriq111 2018.02.12. 21:45:43

@nick papagiorgo: Azzal a 10 ezer huf-al a szemet szurjak ki. Pluszban , sokkal de sokkal tobbet fizet be mint gondolna de sajnos nem esik le neki. Mindegy. Lassan aludnom kell. Reggel mennem kell.
Válasz erre 

morph on deer 2018.02.12. 23:30:13

@nick papagiorgo:
“Orbánékat sokért lehet támadni, diktatórikusak, ezmegaz, de konkrétan a gazdaságért nem lehet”

Ezek szerint az is egy ragyogó megoldás, hogy most úgy előtörlesztjük a paksi “évszázad üzlete” hitelt, hogy az előtörlesztést egy “kedvezőbb” piaci hitelből finanszírozzuk, ugye?

Azaz: nem elég, hogy az orosz hitel kamatát fizetjük, még a “kedvezőbb” hitelét is, amiből mindezt sikerül előtörleszteni!
Egyenesen zseniális, nem?

Egyébként világgazdasági konjunktúra van, amihez orbánnak kb annyi köze van, mint neked. Ez azt is jelenti, hogy amennyiben a makrogazdasági helyzet változik. - akár lefelé, - mi megyünk vele, se fék, se kormány, mert nem rajtunk múlik, csak szólok.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.02.13. 00:24:10

@nick papagiorgo: Haggyámá! Orbán a konjunktúrán ül most, ennyi.
@6.Lenin: Még mindig nem látok egy összeadást sem. Nem megy?
Válasz erre 

gázóra ellenőr 2018.02.13. 07:50:46

@6.Lenin: Órákig szívatott téged, erre eltűntél? Még egy vacak összeadással sem tudtál visszavágni neki? :-))
Válasz erre 

VáradiJános 2018.02.13. 08:54:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: “Bocs tök mindegy”
Persze, hogy tök mindegy, nehogy már a rohadék gój akarja megmondani nekünk, hogy mennyi a 2+2! Hagyjuk és holnap már indulnak a vonatok? Azt már nem. Inkább betesszük a fogvédőt.
Válasz erre 

VáradiJános 2018.02.13. 08:56:31

@siriq111: “sik , emlekszem meg anno , hogyan nezett ki az orszag kozel 20 evvel ezelott, ahhoz kepest bizony romokban van. Omladozo hazak, kihalt falvak, kozsegek. A varosok, amik anno tele voltak nyuzsgessel ejszaka es dugo volt! Ma mar csak par autozot latok.”

Így van és még az ékezeteket is ellopta a rohadék csúti.
Válasz erre 

felső határ nincs 2018.02.13. 08:57:40

Varatlanul ma is elmaradt a ballib atombomba.
Válasz erre 

VáradiJános 2018.02.13. 08:59:40

@morph on deer: így van, ha jól áll az ország, az külsô hatás, ha rosszul, az orr bán. Na, de majd jön juhászpetya és megmutatja, hogyan kell ezt csinálni
Válasz erre 

VáradiJános 2018.02.13. 09:01:30

@felső határ nincs: mert az utolsó hétre tartogatja a messiás lajos
Válasz erre 

VáradiJános 2018.02.13. 09:03:50

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: 1% + 2% + 2% + 0.5% + 3.6% + 0.003% = 51%
Válasz erre 

Rettegek mert ballib vagyok 2018.02.13. 09:08:57

@morph on deer:

Amikor megkötötték a hitelt, akkor az a 5%-os kamatszint kedvezőnek számított.
De szerencsére volt annyi eszük, hogy a szerződésbe beletegyék, lehet előtörleszteni. Mégpedig azért, hogyha a piacról kedvezőbb a kamat, mint most, akkor ne a drágább legyen.

Kár hogy a ballib elkúróknál a 15%-os kamat is kiemelkedően jónak számított.
Reméljük soha nem éljük át újra az IMF segítségét, és nem engedjük a hatalom közelébe a ballib elkúrókat !
Válasz erre 

CoolKoon 2018.02.13. 09:10:41

@Pista Sagemono: Na de ez nem egy dzsentri, hanem egy sehonnai nyalonc....
Válasz erre 

CoolKoon 2018.02.13. 09:11:41

Amúgy nem tehetek róla, de nagyon adta magát ez a kis "módosítás" :D imgur.com/3QbtBD1
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.13. 09:31:54

@gázóra ellenőr:

Mit szivatott?
Te csak írd le mennyit mutat a gázóra, többet úgysem értesz az egészből.
Talán még az is bonyolult neked.
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.13. 09:44:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Te köcsög.
Van egygazdasági környezet sok-sok összetevővel, feltétellel, rengeteg mérhető mutatóval.
ebből te kiragadsz egyet, és mint az egészre jellemzőt szeretnél belőle kreálni.
És közben a saját hülyeséged reklámozod.

Példa erre a megjegyzésed is.
"Orbán a konjunktúrán ül most, ennyi."
Vagyis te is elismered, hogy az a mutató amire hivatkozol, azért még függ 1-2 dologtól.De azért ragaszkodsz, hogy adjak össze kiragadott számokat.
De azért elismerted közben, hogy egy alacsony szám is lehet rossz, mert akkor válság volt (nem volt), és egy magas szám is lehet jó, mert most felmenő ágban van a gazdaság. Tehát kiragadva magában egy számsort, csak torz eredményt kaphatunk.
Miért is hivatkozol most a felfelé menő gazdaságra?
Csak elárultad, hogy egy nagy seggfej vagy, és ehhez még összeadnom se kellett, mert magad bizonyítottad be.
Még a gázórát leolvasó barátod se húzott ki a szarból, csak ő is beleesett, mert ott érzitek magatokat jól igazán.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2018.02.13. 10:18:09

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

"A szocik csináltak 9 ezer milliárd államdósság növekedést."

Érdekes adatokkal dolgozol!
www.akk.hu/hu/statisztika/allamadossag-finanszirozas/az-allamhaztartas-maastrichti-adossaga

E szerint az allamhaztartas brutto konszolidalt adossaga /központi kormanyzat, helyi önkormanyzatok, tarsadalombiztositasi alapok együttesen/

2002. 06. 30 8568,71 milliard Ft
2010. 06. 30 22057,19 "
Növekmény: 13488,48 "

2017. 09. 30 26955,89 "
Növekmény: 4898,7 "

"Ebből 3 ezer milliárd volt a manyupban, tehát a szocik 6 ezer milliárdért felelnek."

Ekkora hülyeseget regen olvastam! Lasd fentieket. Egyebkent a kiadasi oldalt miert nem szamolod? Peldaul a felvett IMF-EU hitel visszafizteset, ami annyi volt, mint a MANYUP penz?

"2010 áprilisában 19300 millárd volt az államadósság, ez most 26700 milliárd, ami 7400 milliárd növekedés.....",

A 2010-es összeg es a növekmeny nem ennyi. 22057,19 milliard Ft. Lasd fent es az AKK honlapján!

".........plusz eltűnt 3000 milliárd manyup, 10 milliárd euró valutatartalék....."

Ha a MANYUP penzt nem hasznaljak fel az allamadossag csökkentesere, akor a GDP aranyos allamadossag "elszallt" volna a kamatos kamat törbenye szerint 90-95%-ig!

Az MNB nemzetközi tartaleka pedig azert csökkent, mert vegrehajtott egy önfinanszírozási programot és a lakossági devizahitelek forintosítását!

Ezaltal csökkent a magyar allam adossagkockazata.
Az elmúlt három évben Magyarország GDP-arányos nettó külső adóssága 40% feletti szintről 20%-ra süllyedt. Amennyiben kitart ez a folyamat, három év múlva eltűnhet ez az állomány.

A bruttó külsőadósság-mutató fontos sérülékenységi jelzőszám.
A bekövetkezett felminősítések alkalmából az indoklás egyik központi eleme ennek a mutatónak a mérséklődése volt: a 150% feletti GDP-arányos mutató 2016 végére 100% alá csökkent.
Amikor matekozol, akkor ezeket az erőforras igenyű kiadasokat is vedd figyelembe. Nem csak a magyar allam adosodott el 2010-ig, hanem a vallalatok es a lakossag is. De te csak az allamadossagot akarod figyelembe venni, azt is rosszul!

"Na most akkor ki is kúrta el? Elemi szinten megy neked a matek?"

Akkor matekozzunk egy kicsit:

Az államháztartás konszolidált bruttó GDP arányos adósságának változása (százalékpont, 2003-2009)

Cseho. 28,1 28,5 28,0 27,9 27,8 28,7 34,1
Mo. 57,6 58,5 60,5 64,6 65,6 71,6 77,8
Lengyelo. 46,6 45,0 46,4 46,9 44,2 46,3 49,4
Szlo. 41,6 40,6 34,1 31,0 30,1 28,5 36,3
Rom. 21,3 18,6 15,7 12,3 12,7 13,2 23,2

Cseho. 6 %
Mo. 20,2 %
Lengyelo. 2,8 %
Szlo. -5,3 %
Románia 1,9 %

Visegrádi hármak és Románia átlaga: 5,4 %.

Magyarország GDP arányos államadóssága 3,7-szer nagyobb mértékben nőtt 2003 és 2009 között, mint a másik négy ország átlaga.

Egy főre jutó GDP volumen növekedése 2003-2009 (%)

Cseho. 3,6 4,9 6,3 6,5 5,0 1,6 –5,4 össz. : 22,5
Mo. 4,1 5,2 4,6 4,0 0,6 1,1 –6,4 össz. : 13,2
Lengyelo. 3,7 5,2 3,5 6,3 7,1 4,2 2,7 össz. : 32,7
Szlo. 5,4 5,2 6,7 8,4 10,7 5,4 –5,6 össz. : 35,8
Románia 6,0 9,0 4,8 8,7 8,5 10,3 –6,3 össz. : 41,0

Visegrádi hármak és Románia átlaga: 33 %. 2,5 -szer több, mint a magyar növekedés. A magyar növekedés mindössze 40%-a volt a másik négy átlagának.

Mo. úgy halmozott fel 3,7-szer nagyobb államadósság növekményt, hogy eközben 2,5-szer kisebb mértékben növekedett.

Magyarországon minden 1 százalékpont GDP növekedéshez 1,53 százalékpont államadósság növekedés társult.

A másik négy országban átlagosan minden 1 százalékpont GDP növekedéshez 0.16 százalékpont államadósság növekedés társult.

Magyarországon minden 1 százalékpont 1 före jutó GDP volumen növekedéshez 9,5-szer nagyobb GDP arányos államadósság növekedés társult, mint a másik négy országban.

Fentiek alapjan vilagos, hogy ki k..........ta el!
Válasz erre 

Andy73 2018.02.13. 10:21:31

Az indexen már tegnap megjelent az ügyészség nyilatkozata.

index.hu/belfold/2018/02/12/ugyeszseg_olaf_elios/

A téma egyébként aligha befolyásolja a politikai erőviszonyokat, ahogy a korábbi OLAF-jelentés sem, és ezt a bloggernek is tudnia kellene.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.13. 10:27:06

A poszt végén szavazásra feltett kérdések közül hiányzik a LEGVALÓSZÍNŰBB:

Vádat emelnek a portás ellen.
Válasz erre 

káposzta 2018.02.13. 10:36:46

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ebből lehet. Az egyszerű szavazót (aki kb 2-3 millió ember) kurvára nem érdekli semmi, csak hogy 2 forinttal legyen olcsóbb a krumpli, és SOROS, ennyi elég nekik. De talán ha látják, hogy vitya kis veje rabláncban vezetődik el, vagy megérzik, hogy a fidesz megzavarodott (és most az történik), akkor talán az ő kis világukban is megmozdul valami.
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.13. 10:55:21

@káposzta:
Hmm!
Van két egyforma káposzta? Nincs.
Vagyis, ha mindenki káposzta lenne, még akkor se így működne a dolog. Pláne, ha még dinnye is van köztük, meg krumpli is.
Szerintem.
Válasz erre 

káposzta 2018.02.13. 10:56:33

@6.Lenin: Ezt nem tudom megcáfolni :)
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.13. 11:07:32

@káposzta:

Most komolyan: miért kellene érdekelenie az átlagembert, hogy milyen filozófiai, politológia, eszmetörténeti kérdések állnak a gyakorlati politika mögött?

Az átlagszavazó azt nézi:
- jó-e a mostani helyzet?
- jobb lenne-e més kormánnyal?
és dönt, kire szavaz.

Mo-on talán 10 % lehet a fanatikus párthívó, aki mindig egy adott eszmére szavaz, gyakorlati szempontoktól függetlenül.
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.13. 11:09:33

@káposzta:

Rabláncs nem lesz. Ahogy korrupt ballibek is mind meguszták, úgy a korrupt fideszesek is meg fogják úszni. S ezt a nép jól tudja. Tudja azt is, hogy a korrupció része a politikának, ahogy a korrupt politikus egymás elleni korrupciós vádai is. S tudja, ezt nem kell komolyan venni soha.
Válasz erre 

6.Lenin 2018.02.13. 11:10:11

@káposzta:
2-3 millió szavazó, 2-3 millió érdek, vagy valami más miatt dönthet, és a vége mégis egynek tűnik.
Ugyan azokat támogatják.
Válasz erre 

káposzta 2018.02.13. 13:06:20

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Sajnos ebben igazad lehet, aki eleget lop, az mindig megússza. Az idei választásban az lehet az érdekes, és az is döntheti el, hogy az emberekből mennyire tör ki az irigység ("ez a szemét Tiborc ellopta a pénzünket", "ezek a szemét ukránok 5x annyi nyugdíjat kapnak" stb.)
Válasz erre 

káposzta 2018.02.13. 13:07:51

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Ez a 10% inkább 35%, amiből 5% MSZP, 5% DK, 5% Jobbik, és 20% Fidesz :) Ezek az emberek mindenképpen az adott párt "eszméjére" szavaznak, ami most hirtelen nem is tudom, mi (vagy csak annyi, hogy "mi vagyunk az okosok, mindenki más geci").
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.13. 13:28:34

@káposzta:

"De talán ha látják, hogy vitya kis veje rabláncban vezetődik el"

Miért, 2010 után hány szoclib politikus "vezetődött el" rabláncon? Ne az egy parasztáldozat Cuslággal gyere.

Légy nyugodt, ha áprilisban kormányváltás lesz (de nem lesz), akkor is max. 1-2 parasztáldozatra kerül sor. Két oka is van:

1) Ma te lopsz, holnap én. Ilyen a sors, ne akadályozzuk egymást a lopásban.

2) A Fidesz mára már kiokosodott, minden jól lepapíroznak. Még ha nyilvánvaló is a lopás, az ügyészség, bíróság nem talál majd fogást rajtuk. Max. egy-két túl mohó és buta alak kerülhet bajba, de azokért nem is kár, ők lesznek a bűnbakok.
Válasz erre 

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.02.13. 13:45:20

@káposzta:

Nagyon nem hiszem ezt.
Válasz erre 

morph on deer 2018.02.13. 13:51:40

@Rettegek mert ballib vagyok:

“Kár hogy a ballib elkúróknál a 15%-os kamat is kiemelkedően jónak számított.
Reméljük soha nem éljük át újra az IMF segítségét, és nem engedjük a hatalom közelébe a ballib elkúrókat !”

Meg az is kár, hogy itt hazudozol.
Persze fideszes lévén ez természetes, - ahogy a vezérürü béget azt kell követni, világos.

“Mennyibe kerül az IMF-kölcsön?

Hogy mennyibe kerül az IMF-kölcsön, arról Kovács annyit mondott, hogy naponta számítják a kamatokat, ennek módjáról a valutaalap honlapján lehet tájékozódni. Ez napjainkban azt jelenti, hogy alapvetően a hitel után 2,71 százalékos kamatot számít fel az IMF.

A már Magyarországra utalt, de fel nem használt 4,215 milliárd SDR úgy kamatozik, hogy 2,076 milliárd SDR-ig a kamat 2,71 százalék, a következő, 1,038 milliárd esetében 3,71 százalék a ráta, majd a legutolsó, 1,099 milliárdos részlet után 4,71 százalékos kamat jár.

A hitelkeret rendelkezésre állási díja, korábbi információk szerint 15 milliárd forint, a hitel 0,25 százaléka. A fideszes Pokorni Zoltán ezt az összeget úgy minősítette, hogy ebből évente négyszáz mentőautót lehetne vásárolni, teljes felszereléssel.”

m.origo.hu/gazdasag/valsag/20081113-imf-hitel-kamatnyereseg-es-vitak-mire-lehet-kolteni-a-hatalmas.html

Amúgy az előtörlesztés sem kamatmentes, azt nyilván ugyancsak tudod, mint ahogy azt is, hogy az 5% már új korában sem volt valami falrengetően jó, ahogy többen szóvá is tették akkoriban, de mint tudjuk, ez volt az a megoldás, amelyikkel nem járt elszámolási kötelezettség.
De nyugodtan örülj tovább, hogy milyen zseniális az orbán, engem nem zavar, ha neked jó..:)
Válasz erre 

morph on deer 2018.02.13. 14:01:39

@VáradiJános:
“ha rosszul, az orr bán”

De ezt nem tőlem tudod! :)
A helyzet az, hogy legfeljebb a mozgás sebességére van hatása a mindenkori vezetésnek, az irányára nem. Azaz az, hogy lefelé- vagy felfelé mozog-e a gazdaság az nem tőlünk függ, maximum annyi, hogy gyorsabban vagy lassabban mozgunk-e vele.
Például 2008-2009 körül mi gyorsabban mentünk lefelé, mint a többiek, ma meg lassabban megyünk felfelé. Na ez függ tőlünk. A “merre” az már nem, tekintve, hogy a passzátszél fújása sem itt történik.
Ahhoz kb a békafing jelentőségével vetekszik a gazdasági szerepünk.
Válasz erre 

nomepronome 2018.02.14. 10:33:35

Mindem kormány esetén az lenne e helyes, ha pont a választói kérnék rajta
számon a korrupciót, hiszen pont azokat csapta be leginkább akik bíztak benne.

Sajnos ez a "ne lopd a (köz)pénzem ha bízzam benned" féle választói
magatartás, manapság nem jellemző.

Addig viszont az tudná korlátozni leginkább a kormányok hatalmi túlterjeszkedését, ha váltókormányzás lenne, vagyis minden kormányzás után a
szavazók az ellenzékket választanák, majd azután annak az ellenzékét és így
tovább.
Ez minden kormány számára az jelentené, hogy legfeljebb négy évig
lehet lopni, utána jön a számonkérés, ami azért visszatartó erő lenne!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.14. 15:20:33

@nomepronome:

Javíthatatlan idealista vagy. A kormányváltások során eddig sem voltak komoltyabb számonkérések, 4 évente bekövetkező kormányváltásoknál sem lennének.

Manus manum lavat. Avagy holló holló szemét nem vájja ki.
Válasz erre 

siriq111 2018.02.14. 21:10:04

A korrupcio addig a resze a politikanak amig hagyja az ember. Ezt erdemes eszben tartani.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.15. 00:40:21

@siriq111:

Jól hangzik, de sajnos nem igaz.
Válasz erre 

2018.02.15. 04:48:02

@martineden:
A választásrúl remete levele
Mi készül már mögint nálatok, édesegy komám!

Akkora a ricsaj, mint a faluvégi cigánysor felül szokott, ha döglött disznóhoz jutottak, oszt megy a nagy daj-daj! Ígéretektől bódul a jónép, amék gondolkodni nem tud, nem hajlandó! Amék, mi jó neki, azt rögtön elhiszi, bármilyen lehetetlen, hogy úgy legyen! Gyön a választás! Az ígéretek földjévé repül, kis átvert, gazemberek uralta vidékünk! De most jó lesz ám minékünk, csak meg kell szavazni, az alapjövedelmet magunknak! Ezt persze adó csökkentés fogja kísérni, hogy másik majom is megkapja kedvenc megkajálandó banánját!
Másik szélhámos rendet ígér, meg hogy nem fog lopni! Akkor ű miből fog kertes villát venni, betonodúja helyett? A rendjük meg azt jelenti, magán kívül nem lophat senki! Munkahelyet úgy teremt, hogy minden romára egy rendőr fog vigyázni! Nincs többet áramlopás, TV nézés, fűtés, semmi, ami árammal működik, legfeljebb a villamos szék!
A következő ígéret, Lenin/Kádár feltámasztása lesz, az ő hívő, híveinek! Aki megváltja őköt a visszatért pógár kapitalistáktól, Horthyt éltető, vén, csepegős farkú, „őseinek véres kardjával” hadonászni kívánó vitézi birtokon vitézkedőktől!
Lesz itt, „tejjel, vérrel folyó Káin világ”! Egymásra támadnak a testvérek, a különbet megölik, az többségbe lévő, irigy ostobák! Már csak így működik a világ! A gazság, a gyom szaporább, megfolytja a tisztességesen élni próbálkozót! Megmondja előre, őtet „tolerálni” kell, gazemberségét rákiabálni is illetlen viselkedés!
Aztán van „Az együtt pógári Magyarországért!” Ha eddig nem tudtad vóna, mi az, ami soha ne jusson eszedbe! Összeálltak a külön-külön hülyék együtt, mekkorát fognak alakítani! Hadat üzennek Amerikának, hagy röhögjenek rajtuk ők is, ott is! Úgyse lelnek meg minket a térképen! Ha meg Bukó Restet bombázzák helyettünk, az csak jó nekünk! Nem tudja, az állatja, hogy az a második legtöbb magyar lakta város!
Aztán, ne feledd, itt van a Nemzeti szerencsétlenség középosztálya!
Nem hiszem, hogy bármiféle nemzeti szerencsétlenség nevelni tudja e középosztályt, melynek műveletlensége oly mély, mint a tenger. Most is ugyanazt hadarják, eszelős, makacs, habzó szájú konoksággal, mint 1 év előtt, mint 5 év előtt. Újfegyverekről ábrándoznak 1944. Márai.
A marxizmus átplántáltatott a jelenbe, a vaskalapos, vicsorgó, konok maradiság, amilyen a feudalizmus lehetett a francia forr. Követő században: toporzékoló és bárgyú önzés, mely kényszeríteni akar egy társadalmat, egy népet, hogy az emberi természettel ellenkező módon éljen! A kommunisták a hívők fanatikusabban hittek az eszmében, aminek a gyakorlat fittyet hányt, mint a skolasztikus szerzetesek hittek a középkor egyházi hittételeiben… Fanatikusokkal, kik tetejébe még buták is, nem lehet vitatkozni. Márai Sándor 1944
Ahonnan ez az elem beszivárgott, az orosz városok gettóiból, nem hozhatott magával, sem tisztaságot sem magasabb erkölcsi színvonalat, sem a testi fáradságnak megbecsülését, sem szociális ösztönt, sem kultúr képességet. (... ) Ami antiszociális és kultúr képtelen elem van e barbár tömegben, Bartha Miklós: Kazárföldön 1910
Szúval, fényesek a kilátások, mint vótak SZÚ-VAL való elrendelt szövetségbe! Meg a várbörtönbe vetett rab, kilátása a kazamatábúl!
2017-05-01
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard