Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Az elmúlt 5 év 5 főbűne

Az elmúlt 5 év 5 főbűne

Bizonyára parázs vita kerekedik majd arról, valóban ez az öt dolog volt a legnagyobb baj a kétharmados többséggel. Mivel a Szegedi Kattintós nem tartja magát tévedhetetlennek (ellentétben néhány politikussal), nyitottak vagyunk minden vitára azzal kapcsolatban, hogy el lehetett volna-e jobban is cseszni Magyarország utóbbi öt évét.

negy.jpg

Kép: NÉGYmadár

 Nem konkrét intézkedéseket, hanem az azok mögött húzódó hibás, olykor kifejezetten rövidlátó egyben konzekvens szemléletet igyekszünk a probléma fő okaként megnevezni. Ha ugyanis csak az lenne a gond, hogy egy-egy döntés elhibázott, akkor azokat módosítani lehetne, ám a regnáló kormány következetesen ragaszkodik a saját hülyeségeihez. Mintha nagyobb gond lenne, ha belátjuk, hogy elbarmoltunk valamit, mintha felülvizsgálnánk a döntésünket, majd kijavítanánk a hibáit. Ezt szokták a bölcs ember erényeként feltüntetni, de az Orbán-kormány nem képes elfogadni azt az egyszerű tényt, hogy ha vasvillával feldobunk egy adag trágyát a magasba, akkor trágya fog visszahullani az égből, és nem szaloncukor, akárhogy szeretné ezt elhitetni velünk a vazallus közszolgálati média.

No, de lássuk az első főbűnt!

1. Elbarmolt, tarthatatlan gazdaságpolitika.

Valami nagyot kéne dobni – gondolta Orbán Viktor 2010 tavaszán a dicsőséges fülkeforradalom hajnalán, ezért régi harcostársát, a delejes tekintetű Matolcsy Györgyöt bízta meg a gazdasági ügyek felügyeletével. Első menetben el akarták engedni a GDP arányos hiányt akár 7-8 százalékra is, ezzel kívánták volna felpörgetni a válság után még tetszhalott gazdaságot, ám Merkel asszony belepiszkított a pénztárgépbe. A sértődött Orbán arra utasította Matolcsy nevű jobb kezét, hogy kurtítsa az orrvitorlát, és innentől kezdve egyik megszorítás követte a másikat, adó, adó hátán tobzódott, a népnyúzó nyugati multik különösen sűrűn kaptak az arcukba szektorális külön sarcokat. A bűvös 3 százalék alatti hiány azonban még így sem jöhetett volna össze, ha nem síbolják el a magánnyugdíj-pénztárak háromezer milliárdos vagyonát. Ez utóbbi a legnagyobb érvágás a magyar költségvetésnek hosszabb távon, hiszen ez a pénz nagyon fog hiányozni a költségvetésből néhány év múlva, amikor az egykori tagok teljes nyugdíját az államnak kell kiperkálnia. Ennél is nagyobb baj, hogy az államadósság növekedését még így sem sikerült megállítani. Ha Orbán Viktor úgy döntene, hogy rövidesen csatlakozunk az euró zónához, ez utóbbi körülmény eleve lehetetlenné tenné ezt. Pedig, ha eurónk lenne, nem jelentene problémát a devizahitelesek megsegítése, nem rettegnénk attól, hogy újra és újra beszakad a forint. A magyar gazdaságot az Európai Unió gigatámogatásai tartják lélegeztető gépen már évek óta, ám mi cserébe rabszolgatartó kuplerájnak tituláljuk a Brüsszel által vezetett közösséget. Az uniós szervek többször figyelmeztettek már arra, hogy a különadókra, ötletszerűen kivetett újabb és újabb terhekre épülő gazdaságpolitika fenntarthatatlan. Hiába ült azonban a nemzeti bank élére távozó Matolcsy György helyére Varga Mihály, ő is az elődje unortodox kottájából játssza el az utolsó esélyünket a gazdasági felzárkózásra.

2. Dörgölődzés Oroszországhoz

Nagyrészt a fentebb taglalt elbaltázott gazdaságpolitika következménye a nagy orosz medve keblünkre szorítása. Miután Matolcsy György sikeresen kiebrudalta drága hazákból az olcsó, ám komoly feltételekhez szabott kölcsönt ígérő IMF-et, nem igazán maradt más pénzügyi forrásunk, mint a nagy demokratikus hagyományokra visszatekintő Kína, az arab világ monarchiái, és persze Putyin cár Oroszországa. Miután sem a kínaiak, sem az arabok, de még a baltás gyilkos hazaengedéséért hálás Azerbajdzsán sem kívánt komolyabban befektetni a prosperáló magyar piacon, maradt a nagy mókamester hírében álló Putyin barátsága. Ő sem adja azonban olcsón magát, hiszen az ukrán konfliktus kellős közepén Orbánt arra is rávette, hogy eljárja a pávatáncot az Európai Unió és Oroszország között. A paksi szerződésről most csak azért nem írunk bővebben, mert arról valószínűleg az CAI egyetlen elemzője is többet tud, mint mi, magyar polgárok együttesen. Szóval, Orbán Viktor menthetetlenül belezúgott Putyin elnök illiberális, nemzeti oligarchákat kinevelő, civileket megfélemlítő Oroszországába, és ez a szerelem még némi amerikai és európai ajtócsapkodást is megért neki. És nekünk megérte? Egy biztos, előnyünk még nem származott abból, hogy miniszterelnökünk körbetáncolta a szomszédjait fenyegető, olajbevételeitől megfosztott, szankciókkal és gyenge rubellel sújtott orosz medvét. Nagyon kockázatos szerencsejátékba kezdett a magyar kormány, amit a Fideszes tagság sem néz túl jó szemmel. A párton belül ugyanis sokan gondolják úgy, hogy kitartó nyugatellenessége hajtotta főnöküket a nagy szőrös testvér karjaiba.

3.Teljesen elhibázott szociálpolitika

Ezen a területen okozza a legnagyobb gondot Orbán Viktornak az a kijelentése, hogy ne azt nézzük, hogy mit mond, hanem, hogy mit csinál. Kétségtelen, hogy folyamatosan arról papol, hogy senkit sem hagy az út szélén, ami úgy kétségtelen igaz, hogy miután az árokba lökdösi a kilátástalan helyzetbe kerülő százezreket, már nincsenek az árok szélén. Kormánya minden szociális, oktatási és gazdasági intézkedése arról árulkodik, mélyen egyetért Lázár Jánossal abban, hogy mindenkit a pénztárcája vastagsága minősít. Még a rezsicsökkentés is a szegényeket érintette a legkevésbé előnyösen, hiszen akik keveset fogyasztottak, azoknak a kedvezmény is sokkal kisebb volt, nem beszélve arról a tényről, hogy az igazi szegényeknek már áramuk sincs, és régóta fával vagy csuhéval fűtenek, így nem igazán profitálnak a gáz árának csökkentéséből. Az urizáló politikai elit egyszerűen képtelen felfogni, hogy az alávetett százezrek nem engedhetnek meg maguknak egy meleg vacsorát, nem utazhatnak el wellness hétvégékre, de a szomszéd faluba is legfeljebb gyalog vagy kerékpárral tudnak átjutni. Zsiga Marcell, egykori miskolci alpolgármester szemrebbenés nélkül állította, hogy meg lehet élni 47 ezer forintból, pedig ő naponta többet keresett ennél a soványka összegnél. Valószínűleg a Szijjártó-villából vagy egy lézerblokkolós autó sötétített ablakai mögül szemlélve a világot igaz lehet a mondás, hogy Magyarország jobban teljesít, ám attól még nem igaz. A valóság az, hogy legalább félmillió magyar polgárról már lemondott a regnáló kormányzat, célja pedig az, hogy ezeket a reményt vesztett tömegeket teljesen elvadítsa a politikától, vagy választások idején egy üveg kovászos uborkáért megvegye a szavazatukat.

4. A jogbiztonság megrendítése

Nem véletlenül tekint ellenségesen a francia felvilágosodás eszméire Orbán Viktor. A törvény előtti egyenlőség, az állam és az egyház szerepének különválasztása például olyan témák, melyekben bizonyára nem értene egyet Voltaire-rel. Nyíltan persze nem mondja ki Magyarország új Alaptörvénye, hogy a törvény előtt bizonyos körök egyenlőbbek az egyenlőknél, ám a gyakorlatban számos példát látunk arra, hogy az orbáni rendszer ideológiai alapja az, hogy azok, akik a törvényeket hozzák, gyakorlatilag bármire használhatják a jogalkotás lehetőségét. Személyekre, cégekre szabtak törvényeket (lex Borkai, lex Szapáry, lex Vida, lex Matolcsy, lex RTL Klub, lex CBA stb.), ha pedig az általuk összetákolt Alaptörvénybe ütközött egy jogszabály, akkor nem a rossz rendelkezést változtatták meg, hanem a gránitszilárdságú alapszöveget változtatták meg. Ehhez jöttek még olyan európai joggyakorlattól teljesen idegen intézkedések, mint a visszamenőleges hatályú törvények, illetve kellemetlen vezetők eltávolítása azzal, hogy egyetlen kézmozdulattal átnevezték a hivatalát (lex Baka). Így lettünk a gyevi bírók országa, melyhez kezdetektől asszisztált az ügyészséget irányító Polt Péter, majd legtöbb esetben a megfélemlített Alkotmánybíróság is, melynek lassan minden tagját lecserélték már kormányhoz hű emberekre, a testület mégis néha kifogásokat emelt a rohammunkában tárgyalt és elfogadott átgondolatlan törvények ellen. A jogbiztonság nem csak a magyar ember elemi érdeke, hanem az államé is, hiszen csak így követelhetne meg jogkövető magatartást a polgáraitól. Ha azonban az alul lévők azt látják, hogy a jogrendszert csűrni-csavarni lehet pillanatnyi érdekek szerint, akkor bizalmatlan lesz az állammal szemben, a törvényeket pedig ő is olyan komolyan kezdi venni, mint az azokat elfogadó politikusok.

5. Korrupció, korrupció, korrupció

És itt kapcsolódunk az általunk legnagyobb véteknek tartott korrupcióhoz. Ha a jogalkotás kiszámíthatatlan, ha nyíltan vállaltan személyekre és érdekcsoportokra szabják a törvényeket, akkor nehezen lehet elejét venni a legmagasabb szinten kifejlődő visszaéléseknek. Ha azokat vegzálják a hatóságok, akik rávilágítanak az állami korrupció veszélyére, akkor ez beismerése annak, hogy van mit rejtegetnie az államnak. Mivel a legmagasabb szintű összefonódások miatt szinte lehetetlen hivatali úton tisztázni bizonyos korrupciógyanús ügyeket, csak a rossz érzés marad meg a polgárokban, hogy már megint azok járnak jól, akik közel vannak a tűzhöz, és esély sem mutatkozik arra, hogy az esetleges visszaélésekre fény derüljön, esetleg ezek elkövetőire a hatóságok kemény büntetést szabjanak ki. A bizalmatlanság áporodott levegője járja át a hivatalokat, a súlyos adóterheket elszenvedő polgár pedig annyit tehet, hogy elmegy tüntetni a korruptnak vélt adóhivatali elnök ellen. A korrupció gyanúját nem lehet látszatintézkedésekkel, két nap alatt lezavart vizsgálatokkal eloszlatni. Az embereknek van szemük és józan eszük. Ha egy politikus vagy egy haverja néhány év alatt a luxusnak olyan szintjére ér el, amely az átlagpolgár számára felfoghatatlan, akkor nem kell ügyészségi nyomozás, parlamenti vizsgálóbizottság, vagyonnyilatkozat, pontosan tudni fogja, hogy az illető illegális forrásokból szerezte a vagyonát, és nem fog elhinni semmilyen ügyetlen magyarázkodást. A mohóság és a cinizmus keveredik a kormánytagok minden megnyilvánulásában, ami a polgárok érdekeiről, a családok védelméről szól. Ha túlburjánzó korrupció járja át a társadalom minden szegmensét, akkor a hatalom képviselői nem védhetnek meg hitelesen egyetlen értéket sem, a hatalmat pedig csak úgy őrizhetik meg, ha elhitetik a társadalommal, hogy a korrupció az életünk része. Rajtunk áll, hogy beletörődünk-e ebbe.  

Frédi és Béni       

 

88 komment Közéleti ketrecharc Tovább
Az elmúlt 5 év 5 főbűne Tovább
Facebook Tetszik
0
88 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr377096953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurul 2015.01.22. 13:22:33

A liberálisok szerint (akik amúgy ugyanilyen tetvek mint a mostaniak) ez az öt főbűn tegyük hozzá.
Válasz erre 

Chalky White 2015.01.22. 19:14:13

Korrekt kis összefoglaló.
Válasz erre 

tralalala 2015.01.22. 19:18:35

"Bizonyára parázs vita kerekedik majd arról, valóban ez az öt dolog volt a legnagyobb baj a kétharmados többséggel. "
Bizonyára. *ásít*
Napi orbánfikkantás megvolt, pipa...
Válasz erre 

aleb19 2015.01.22. 19:30:34

fredi es beni enyit tud ...csak erre fussa mostansag
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 19:39:43

@aleb19: ennyit a fidesz tud, azért van leírva.

Sajnos tiszta szégyen ez az ország, 25 éve nem tud továbblépni, és még egy csomó barom tapsol is ennek...
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 19:43:21

Hozzátenném, hogy sehol (SEHOL) nem láttam eddig az itt felsoroltakra érdemben magyarázatot adni szándékozó kormánypárti kommentet sem. A legtöbb a "Gyurcsány sem lenne jobb", ami kifér a pontagyukból.
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 19:45:20

Ahhoz képest, hogy a gazdaság állítólag lélegeztetőgépen van, és a kormány tök hülye az egészhez, azért mégis 8 éves csúcson van a GDP növekedés mértéke a 3,5%-os adattal. Persze persze hüjje ez a Zorbánviktor, meg az Eltolcsi is, de gazdasági szabadságharc, az újraiparosítás, meg a keleti nyitás óta mégiscsak növekednek a gazdasági mutatók. Mégiscsak kikerültünk a túlzott a deficit eljárás alól, amit a mértékadó-független (kackac) szakértők szégyenpadnak tituláltak. Mégsem arról beszélgetünk mostanában, hogy a Nemzeti Bank hiányát miből fedezzék, hanem arról, hogy a nyereséget jó.vagy rossz célra használja-e.

Az ordas banki különadók és a szegény multik megsarcolása is persze, hogy fujj fujj. De annak ellenére, hogy 2010-ben úgy volt, hogy a bankadó, mint olyan halálos bűn, és majd az itteni kormányemberek is dutyiba kerülnek miatta. Na ehhez képest mára a többi EU-tag ország is átvette, és ma már csak arról vitatkozhatunk, hogy hol mennyi. Horvátországban pedig pont most terveznek olyan törvényeket, amik a bankokkal fizettetnék meg a CHF árfolyamváltozása miatti költségeket a bankokkal fizettetné meg. A Lengyelek és a Szlovákok pedig az itteni forintosítás mikéntje felől iránt érdeklődnek...

Persze persze... tök hülye itt mindenki. Zavarjuk el! Demokráciát! Söőőrt! De azért talán mégiscsak tájékozódni kellene egy icipicit :)
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 19:47:47

@Passzív demonstráló: Oké, kézedjük az elején. Milyen bázison is ennyi a GDP? Milyen volt 5 éve a szlovák GDP/magyar GDP arány, a lengyel GDÍP/magyar GDP arány, a román GDP/ a magyar GDP arány?

És milyenek ezek az arányok most?

A többi kérdést ennek a megválaszolása után szívesen felteszem :D
Válasz erre 

ostvan2 2015.01.22. 19:52:49

@Passzív demonstráló: Való igaz, hogy látszik némi gazdasági fejlődés. Történt ez annak ellenére, hogy a kormányzat mindent megtett a megakadályosása érdekében. Pár évig sikerült is (lásd az összehasonlítást pl. a többi Visegrádi csoporthoz tartozó ország eredményeivel). Szóval tényleg tudnánk mi szárnyalni, ha engedné a fidesz. Mert zavarja őket, ha más is gazdagodik, nem csak ők. Pedig nyilvánvaló, hogy az ő gazdagodásuk a tömegek fizetőképességétől függ.
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 19:54:08

@ostvan2: Nem válaszol az eszemadta :D
Válasz erre 

Bernard 01 2015.01.22. 19:54:29

Jót röhögtem az egész kis szorgalmasan összegyűjtögtetett "bizonyítékon" amelYek szöges ellentétben állnak a valósággal. Egy kivételével: ez a minden államban meglévő, hol kevésbé, hol erőssebben fellelhető korrupció. Fogalmazzunk úgy, ami lehet egy definició is: "politikus nincs korrupció nélkül." A nagypofájú amerikaiaknál, ne menjünk messzire, a jelenlegi megbízott magyarországi nagykövet asszony, azért apta meg a poziciót, "mert
nagy összeggel támogatta Obama kampányát" (ez idézet volt, utánna lehet nézni) Ahol diplomáciai állásokat lehet pénzért venni, abban az országban nincs demokrácia. Csak korrupció. Sajnos ez világjelenség.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 19:57:21

@miva?: igen, mint láthatjuk @Passzív demonstráló: már bemutatta a szokásosat: az a magyarázat hogy GYURCSÁNY :D

Egy szar kormányhoz hasonlítja magát egy ugyancsak szar kormány :)
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 20:00:40

@Bernard 01: Akkor oké. Ha máshol - sokkal gauzdagabb államokban - is ellopják, akkor nehogy már ne lophasson a szíved csücske! Igazad van, ezt még így nem láttam leírva, érdemes volt ma is felkelni.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 20:00:51

@Bernard 01: unalmas már a korrupciómentegető szövegelésed. Ilyen durva korrupció mint nálunk, csak kevés helyen van. Látod amit írtál az is mutatja: Ott a támogató kap egy látszattisztséget, itt pedig hozzáférést több száz/ezermilliárd forinthoz, amit nem talicskáznak, hanem kb vagonokban hordanak el...
Válasz erre 

Larry Silverstein 2015.01.22. 20:01:42

gondolom sas nem kapkod legyek után.

- magatokkal meg egész jól elvitatkozgattok minden évben más néven, ezzel teszitek az országnak is a legjobbat.

- majd ha a fidesz 2018ban már nrm 2/3-dal hanem simán nyer, néha tárgyal majd - a jobbikkal.

decc lájf
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.22. 20:02:27

@miva?: Azt a GDP-t erősen hitelből finanszíroztuk, csakúgy mint a lakossági fogyasztást. A válsággal és az olcsó hitelek eltűnésével felszínre jöttek a problémák vagyis az, hogy többet költünk mint amennyit képesek vagyunk megtermelni. (megtermelni értsd: export)
A mostani kormánynak még hozzá kéne nyúlni pár dologhoz, de nem tudom lesz-e merszük. Egészségügy, nyugdíj, oktatás, államigazgatás. "Hozzányúlás" alatt én elsősorban finanszírozást értek.
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 20:03:51

@miva?: "Milyen bázison is ennyi a GDP?"
Na most ez a "hallgattál volna, bölcsebb maradtál volna" tipikus esete. Egyrészt GDP növekedésről beszéltem, nem GDP-ről. Másrészt a bázis, mint olyan akkor értelmezett, ha különböző időszakokra vonatkozó adatokat hasonlítunk össze. A GDP növekedés esetén talán nem nehéz kilogikázni, hogy mi lehet a bázis :)

"Milyen volt 5 éve a szlovák GDP/magyar GDP arány, a lengyel GDÍP/magyar GDP arány, a román GDP/ a magyar GDP arány?

És milyenek ezek az arányok most?"

Most adatokat kérsz, vagy vitatkozni akarsz? Csak, mert ha szerinted nincs igazam, akkor felteszem, hogy azért gondolod ezt, mert olyan adatokat ismersz, amik ennek az ellenkezőjét támasztják alá. De ha így van, akkor miért nem hozakodsz elő vele? Legalábbis komolyabb helyeken ez így szok' menni...

És amúgyis csak néhány kattintás lett volna:

Magyar GDP 2010-2014:
www.napi.hu/fototar/201405/orig/image1400140166.jpg

Itt meg a régió országai, sajnos csak 2012-ig:
http://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_#!ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_mktp_kd_zg&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:HUN:SVK:ROM:CZE&ifdim=region&tdim=true&tstart=980118000000&tend=1358809200000&hl=hu&dl=hu&ind=false
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 20:07:45

@sanyix: Nem írtam sehol sem azt, hogy Gyurcsány lenne a hibás, sőt, még csak a Zelmúltnyolcévet sem kevertem ide. Csak hoztam pár tényt arról, ami azt cáfolná, hogy lélegeztetőgépen lenne a gazdaság. Persze ez nektek, konkrétumok nélkül "vitázóknak" nyilván nem jön jól.

Futtass le egy monitortesztet, és ma már ne igyál többet!
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 20:10:44

@Passzív demonstráló: mutatok én is: www.tradingeconomics.com/hungary/gdp-growth-annual

Mint látható "gyenge kezdés után erős visszaesés" várható.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 20:15:06

@sanyix: egyébként is, a gdp csak egy dolog, az adók és a lehúzások mennyisége is számít(ami jócskán növekedett), na meg hogy mennyit vonnak el fontos helyekről (egészségügy, oktatás), és hogy milyen irányba mutatnak a kormányzati intézkedések (korrupció támogatása, egészségügy züllesztése, mégtöbb adó, külföldiek elkergetése, haverok helyzetbe hozása, stb.)
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 20:16:00

@sanyix: Neked ebből pontosan melyik előrejelzés is jelenti az erős visszaesést?

A 3,9% - 3.2% helyett csak 2.46%-ot jeleznek elő. Na, veszem a monitoromat és is indulok is tüntetni ezek ellen! Demokráácijááát! :)
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.22. 20:17:03

@sanyix: az export számít, ill. a külkereskedelmi mérleg. Ha negatív akkor fogy a pénzünk ha pozitív akkor szaporodik. Ezt persze nagyon jól el lehet maszatolni az agyonbonyolított újraelosztási rendszerünkkel. Sűlyed a hajó, de néhánya vödröt húznak a fejükre, hogy ne lássák.
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 20:18:20

@sanyix: 2012-ben (amikor csökkent a GDP) a GDP növekedését tartottátok a kormány munkájának igazi mérőszámaként. Utána meg azt, hogy van-e túlzott deficit eljárás egy ország ellen, vagy sem. Szar dolog lehet félévente újabb adatok után nézni... :)
Válasz erre 

Larry Silverstein 2015.01.22. 20:18:24

tekintve, hogy a londiniszakértők+gki+FT+EB+csillagkupabokros tavaly januárban 1,4-1,7%-od gazdasági növekedést jósoltak 2014re(2x ennyi lett) , mi lesz itt idén, hogy azon sír a szájuk, hogy jövőre belassulunk 2,5re?

Béfosok. Pannon pumpa, adósság meg csak nem akar nőni mint a cucik gazdasági csodája idején.

Kis álam, privat-izé, eu-barátság....mondta az SZDSZ bátran, míg meg nem unták. Ma ugyanezek megmagyarázzák, hogy c sak az EU támogatás miatt ilyen hatalmas a GDP növekedés.

1.ne firtassuk hogy mennyi az annyi, az EU kelet európa nélkül tavalyra recesszióban lenne, így meg vagy fél %-ot nőtt.

2.egyébként meg az valami érdem hogy a cucik alatt ezek szerint nem kaptunk EU támogatást? - már ha az első állítást igaznak veszem formállogikai alapon?

Ha nem kaptunk a cucik idején EU segílyt akkor mér is igényeljük a köztársaságukat vissza? Hogy ingyen nyaljuk az EU seggét mint a derék moszadosok? De mér jó ez nekem?
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 20:19:29

@Passzív demonstráló: ha a trend folytatódik az néhány (1-2) év múlva mínuszba bukik, látod honnan emelkedett fel 1 év alatt, na oda vissza is tud bukni, és még tovább is :)
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 20:19:54

@Passzív demonstráló: KSH, EUROSTAT, meg lehet tekinteni. Butaságot írsz sajnos, mert a GDP növekedést is többféle bázison számoljuk, előző havihoz, 12 évvel ezelőttihez stb, szal ha buta vagyok, nem állok a kirakatba a butaságommal. De én nem is vagyok a kormány kegyeltje :(
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 20:22:01

@Passzív demonstráló: mennyi dollár per fő szlovákiában most, és mennyi dollár per fő volt 2010-ben? Ha így megérted végre. Nem százalék :D
Türelmes tanárember vagyok. Szólj, ha linket is kérsz, mert nem megy magadtól!
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 20:23:14

@miva?: Azért, ha fel vannak sorolva a negyedéves GDP változási adatok, akkor nem igényel kiemelkedő intelligenciát a bázis megállapítása. Hogy klasszikust idézzek: "70-es IQ fölött meg szokták érteni..."

Ettől függetlenül a "Milyen bázison is ennyi a GDP?" kérdésed továbbra is elgondolkoztató :)
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 20:24:07

@Passzív demonstráló: ezt te nyilván jobban tudod, hiszen amikor még csökkent akkor a "gdp nem számít" volt a mondás, ahogy a bóvliba kerülésnél is "a hitelminősítők véleménye nem számít" volt, és ahogy pozitívra változtatták a kilátásokat rögtön arra vertétek magatokat.

Én évek óta ugyan ezt mondom, a gdp csak egyik részlete annak hogy működik az ország, és sajnos kb ez az egyetlen pozitív részlete...
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 20:24:45

@Larry Silverstein: Akkor ezt nézzük át újra. Mi ezek szerint növekednénk német befektetések nélkül? Számít valaki a kormány és az MNB decemberi kultúrállamokban ismeretlen trükközésére, aholis ugye egy hétre gazdát cserél egy albán GDP-nyi összeg? Folytathatnám, de egyszerűbb, ha azt írom, a lófaszt. Hasonlítsuk pl a szeptemberi államadósságokat össze az elmúlt 4 évben, és zokogjunk kedvünkre!
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 20:25:34

@Passzív demonstráló: Ezek szerint világos, hogy a 12 hónappal ezelőtti gyalázatoshoz képest annyi az annyi.
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 20:25:37

@miva?: Már belinkeltem a kért adatokat, most rajtad a sor, hogy alátámaszd belőlük azt, amit az előbb kijelentettél.
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 20:27:24

@sanyix: És ezt miből gondolod? Milyen gazdasági mutatók alapján alkottad meg a prognózisodat?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.22. 20:30:27

Rosszul írtam bocs. Fizetési mérleg mert abba a szállítás, szolgáltatás is benne van.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.22. 20:33:17

Fizetési mérleg:

outside.mfor.hu/mfor/images-charts/chart_id_168_2011_03_31t09_13_09_02_00.png

Mo. külső finanszírozási igénye:

outside.mfor.hu/mfor/images-charts/chart_id_170_2011_03_31t09_51_57_02_00.png
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.22. 20:37:19

Mo. folyó fizetési mérleg:
outside.mfor.hu/mfor/images-charts/chart_id_168_2011_03_31t09_13_09_02_00.png

Mo. külsö finanszirozási szüksége
www.google.hu/imgres?imgurl=http://outside.mfor.hu/mfor/images-charts/chart_id_170_2011_03_31t09_51_57_02_00.png&imgrefurl=http://www.mfor.hu/cikkek/A_vart_duplaja_lett_a_magyar_fizetesi_merleg_egyenlege.html&h=305&w=610&tbnid=8PGylop6ywwCEM:&zoom=1&docid=Y6r2nO8xeY0CiM&ei=3E_BVNiuJOnmyQO8xIHYDQ&tbm=isch&ved=0CCEQMygEMAQ
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.22. 20:39:00

Mo. folyó fizetési mérleg: 2009 után növekszik, frissebbet nem találtam. Ez azt jelenti, hogy gyarapszunk

Mo. külső fin. szüksége: ez 2009-2010 környékétől csökken vagyis nem kell kölcsönkérni, mert tudjuk magunkat finanszírozni.
Válasz erre 

2015.01.22. 20:39:04

gyurcsányi nem zavart titeket?
Válasz erre 

Mostly Harmless 2015.01.22. 20:40:16

"...ám Merkel asszony belepiszkított a pénztárgépbe."

baszki, miért vagyok én ilyen vizuális típus... =}
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.22. 20:43:20

@miva?: gyertek már le erről a GDP-ről, azt lehet finanszírozni hitelekből is. Fizetési mérleg ill. külső finanszírozási igény.
Fűrészelitek itt a sz*rt a poráért.
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.22. 20:43:52

@Passzív demonstráló:
"Szar dolog lehet félévente újabb adatok után nézni... "

erről inkább a gazdáidat kérdezd, akik a "nagysikerű" Nemzeti Adósságmérőt is meg kellett szüntessék az ngm oldalán, mert szegény mutató kiakadt! Pedig 2010-ben az volt az egyetlen mérőszám, ami ellen harcolni kellett! Már nem :)
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 20:44:43

@Passzív demonstráló: nem nézted meg a grafikont? Elkezdett csökkenni a gdp növekedés. Ha folytatod a grafikont, akkor az nemsokára átmegy mínuszba.
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 20:45:20

@Passzív demonstráló:
http://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submitViewTableAction.do;jsessionid=ipITIMaFlmnNK-Va7lHvYfkbXyRs_EpW2C2W0QO_XupNUnELVuqe!746648311
művelődj
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.22. 20:46:14

@Larry Silverstein: Hol nem nő az adósság, te nagyon ostoba? :'))))
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.22. 20:47:14

@Komoj László: De igen, azért nem ő a miniszterelnök!

De Viktor is zavar minket....
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.22. 20:57:29

Amikor Szlovákiát mondjátok példának nézzétek meg ezt is.
outside.mfor.hu/mfor/images/gdp2_101022_600.jpg
- Mo. állami kiadások GDP arányában 50%
- Szlov. állami kiadások 41,5% vagyis 9%-al kevesebb
- Ezt elérendő a kiadásainkat 9%-al kéne csökkenteni
- 14 000 Mrd Ft Mo. éves költségvetése.
- Ennek a 9% 1260 Mrd Ft.

Na azon agyaljatok inkább, hogy ezt honnan lehetne elvenni. (nyugdíj,oktatás,védelmi kiadás etc...) Itt van egy kis segédábra.

Vagy lehet megint hitelből finanszírozni egy operett-demokráciát.

www.amipenzunk.hu/#/~/koltsegvetesi-kiadasok
Válasz erre 

Passzív demonstráló (törölt) 2015.01.22. 20:58:01

@sanyix: "nem nézted meg a grafikont? Elkezdett csökkenni a gdp növekedés. Ha folytatod a grafikont, akkor az nemsokára átmegy mínuszba."

Persze, de ha negyedévvel korábban nézem meg, akkor meg elmegy a végtelenbe, ugye? Komolyan mondom, egy óvodás több elemzési képességgel rendelkezik ennél! És akkor ti kritizáljátok a gazdaságpolitikát... :)

@miva?: Esetleg némi érvelés, vagy a linkelt adatok alapján a vélemény alátámasztása a T. Tanár úrtól?
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.22. 20:59:55

@Passzív demonstráló:

Nem is beszélve a mostani kormányzati kommunikációról: "0% közelébe csökkent az infláció"

Ja, igen, -0,7%, amit ugye deflációnak hívunk, azaz az árak csökkenek, mert nincs kereslet! Persze ezzel nem büszkélkednek...
Válasz erre 

Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott 2015.01.22. 21:08:15

@miva?: Azért ezek az arányok elég vegyes képet mutatnak. Ügyesen kiemelted a szlovák és lengyel példát, ők valóban távolodtak tőlünk, bár a balti államok még jobban.
Viszont ugyanezen idő alatt javult az arány szlovéniával és csehországgal szemben. (persze ők is előttünk vannak)
A román példa kicsit sántít, mert velük nagyjából azonos távolságra vagyunk. 2010 környékén is 70% körül volt az egy főre eső GDP-jük a mienkhez képest és most is akörül van. Ne feledd, hogy nekik %-osan nagyobb GDP növekdést kell produkálniuk már ahhoz is, hogy ne szakadjanak le. Ahhoz meg még nagyobb különbséget hogy közelebb jöjjenek (Tavaly pl nálunk nagyobb volt az éves GDP növekedés) Szóval semmi sem fekete-fehér. Az idei év is kérdés lesz, hogy a magyar gazdaság tud e tavalyihoz mérhető bővülést hozni, mert akkor szerintem közelíteni fogjuk a környező országokat, mert a legtöbb helyen nem túl rózsás most a helyzet. A balti államoknak viszont nagyon megy és szlovákia és hasít eléggé, főleg hogy fico némi spéttel csinálja ugyanazt mint az orbán. Csak hát azért ő nem egy csődközeli roncsot kapott, IMF lélegeztetőgépen, mint az Orbán. Azért ezt kurvára ne felejtsük el, ahogy a 80% feletti adósságrátát sem. Ezzel a vállunkon kell menni.
Válasz erre 

Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott 2015.01.22. 21:20:23

@Zoli Weber Kettle: Azért abba gondolj bele, hogy kurvára nem mindegy mekkora ám az az adósság amit csökkenteni kell. Mondjuk felveszek a nevedre egy hitelt aztán röhögök, hogy a törlesztés mellett nem tudsz félrerakni. Hát ja. A magyar GDP arányos adósságot 80%-ra tornászta fel az előző brancs. Azért mindenki gondolkodjon el rajta, hogy mennyi esélye van adósságot csökkenteni egy banknál, ha az éves fizetésének 50%-át kitevő adósságát felviszem az éves fizetésének 80%-ra. Azért elég szontyoli arcot vágna mindenki. Egyből nem lenne olyan könnyű ám törleszteni.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 21:44:24

@Passzív demonstráló: akár az is lehetett volna (na jó az irreális :) ) de a további csökkenés nagyon is reális elnézve amit művelnek az elvtársak.
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 21:48:19

@Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott: hát úgy nehéz is törleszteni hogy zongorákra, meg nem épülő V0 tanulmányokra, évente luxusautóvásárlásokra, önmagukra, értelmetlen stadionokra, és hasonló marhaságokra szórják el pénzt az elvtársak...
Válasz erre 

Gekko 2015.01.22. 21:51:43

@Passzív demonstráló:
1. Ha letakarítod az egyszeri hatásokat, akkor már nem ilyen szép a kép.
2. Hasonló adottságú országokat nézve még rosszabb.
3. Államadósság az egekben - pedig volt a MANYUP és egy rakat különadó.
4. Szegénység és cigányság helyzete katasztrofális, esélyes hogy a körmünkre ég - vagy az arcunkba robban.
5. Kognitív disszonancia és a szabadság nem tudása.
Válasz erre 

Larry Silverstein 2015.01.22. 21:54:12

@Gekko: nem ártana az 5ből egyet alátámasztani mondjuk adatokkal

mert akkor én beírom hatodiknak, hogy

kisebb államot (mer az jaó-kinek?miért?)- azt megváltottam a világot mint a szadesz, gecó..:)
Válasz erre 

sanyix 2015.01.22. 22:02:03

@Larry Silverstein: sokszor alá voltak támasztva, akkor is ha neked ezek nem tetszenek, és ezért úgy veszed hogy nincs alátámasztva. De megértem, hiszen az a munkád hogy dícsérd a kúrmányt.
Válasz erre 

a nemzet fogatlan provokátora 2015.01.22. 22:13:19

Kéretik egy összefoglaló a 2002-2008-as időszakról is. Én valahogy arra emlékszem, hogy minden év január elsején egy jó kis villany és gázáremeléssel kezdtünk.
Ezenkívül álarcos rendőrök,azonosítószám nélkül ,viperákat használva (teljesen a rendősrégi törvényt semmibe véve), szarrá verték az embereket- közük külföldi túristákat-a nyílt utcán..
Ma ezért minimum bevonulnának az Ensz csapatok, meg a kéksapkások, de akkoriban valahogy mély kussolás volt nyugaton..
Válasz erre 

Behajtó70 2015.01.22. 22:33:26

Vidámság! Ha ilyen semmitmondó marhaságokat írtok, akkor még 3018-ban is a kispadon fogtok ülni! És ez bizony nagy öröm!
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 22:38:53

@Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott: Ok. A diadalkiáltáshoz kevés az eredmény, a szoci vészharanghoz sok. Ez tény. Arra hívtam volna fel a jóember figyelmét, hogy egy darab 3% fölötti adat kurvakevés, és nem azt akartam mondani, hogy holnaptól egymást esszük. Térjünk rá talán a nagy oroszbarátságra.
Válasz erre 

miva? 2015.01.22. 22:41:22

Tényleg az megy, hogy "Gyurcsány rosszabb lenne" :D

Emberek, az nem lehet, hogy ennyi elég legyen!!!
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.22. 22:47:34

@Behajtó70: Tudod mi lesz az igazán nagy öröm? Ha megérted végre, hogy nincs "ti a kispadon és mi játékban", mert vagy mindannyian játszunk, vagy mind a pálya szélén szívunk....

Gyurcsány esetében ezt már megértette az ország és a közvéleménykutatások alapján most is ebbe az irányba haladunk, hála az égnek!
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.22. 22:50:16

@a nemzet fogatlan provokátora: Te milyen évet írsz? Értem én, hogy téged azért fizetnek, hogy még mindig a zemútnyócévrő kajabálj, de mi magyarok szeretnénk élni és fejlődni, amihez nem múltba révedés kell, hanem jövőbe tekintés. Értem én, hogy a mostani állapotban ez elég sötét jövő, de ha nem nézünk szembe vele, akkor megoldani sem tudjuk
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.22. 22:54:18

@Minden relativ mondta Einstein majd 3 evet kapott: abba gondolj bele, hogy beletoltak 3000 milliárd forintot a költségvetésbe és ezzel együtt is csak növelni sikerült az államadósságot, ami ellen élet-halál harcot hirdetett a zorbán kormány. Amikor megértették, hogy ha ennyit és ilyen szinten lopnak, akkor nem fog csökkenni az államadósság, akkor egy huszárvágással minden fidesznyiknek másról kell beszélni és voila, probléma megoldva.
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.22. 23:05:20

@Kurul: és az milyen szép is, amikor a takonygerincű nácik, a liberálist szitokszóként használva köpködnek! :D
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.22. 23:06:08

@a nemzet fogatlan provokátora: szegénykém! Pofán vágott egy rendőr, miközben a tévé székház felgyújtásában segédkeztél? Vagy miről hörögsz?
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.22. 23:08:24

@miva?: Gyurcsány akármilyen gusztustalan, sokkal jobb lenne ennél a bűnöző csürhénél, akik most a nyakunkon ülnek. Ugyanis Gyurcsányék - ezekkel ellentétben - nem borították fel a jogbiztonságot (visszamenőleges hatályú törvények, amelyeket abban a pillanatban eltörölnek, amint az elvtársak is érintetté válnak), kifosztott és elsinkófált nyugdíjpénztári vagyonok, szándékosan tönkretett bankok és egyéb cégek... Ilyesmit Gyurcsányék sohasem tettek és nem hinném, hogy valaha is hajlandóak lettek volna ilyet tenni.
Válasz erre 

a nemzet fogatlan provokátora 2015.01.22. 23:39:42

@pythonozok: Miről beszélsz te nyomorék? A TV székháznál szeptemberben pont az volt a gond, hogy nem volt komoly szakszerű fellépés, ugyanis egy pécsi század épp Bp-en tartózkodó tagjait rendelték oda valami különös oknál fogva, miközben a hétpróbás rohamrendőrök jópár utcával odébb voltak tétlenségre kárhoztatva.
23-án pedig nem véletlenül kaptak álarcot, és nem véletlenül hagyhatták el az azonosítószámot. A felelőtlen politikai maffiózók ezzel azt üzenték kimondatlanul nekik, hogy bármilyen törvénytelenséget elkövethetnek, nem lesz következménye.
Az intézkedések, és az előzetes felkészülés során több ponton is súlyosan megsértették a tömegoszlatásra vonatkozó törvényi szabályokat.
De sebaj. Talán ez is kellet hozzá, hogy pár év múlva el lettetek hajtva a picsába az egyharmados zónába ;). Bezony. Kimutattátok a fogatok fehérjét, és meglett a következménye..
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.22. 23:52:10

@Larry Silverstein: Ez az, mutasd meg mekkora pökhendi, nagypofájú szar a megmaradt legalja fideszes. Ezek a "jobboldali" értékek? Így viselkedik egy fideszes? Gúnyolja azt a magyart, aki nem fidesz rajongó? Hm, batyu?
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.22. 23:57:58

@a nemzet fogatlan provokátora: "Ezenkívül álarcos rendőrök,azonosítószám nélkül ,viperákat használva (teljesen a rendősrégi törvényt semmibe véve), szarrá verték az embereket- közük külföldi túristákat-a nyílt utcán.."

Sóhajt... minden fideszes ilyen félkegyelmű? 2015-van passzek. Se nem érv, se nem mentség már az istenverte emútnyócév semmire. Ráadásul az emútnyócévben volt egy potens, és egyben aljadék ellenzék. Ma meg mi van ellenzék címszóval? A fidesz nagyot alkothatott volna 2010-től. Történelmi bűn, amit műveltek.
Válasz erre 

a nemzet fogatlan provokátora 2015.01.23. 00:32:31

@Simlicske:Hát ez jó! Két pofával reklamáljátok a demokratikus értékeket, és akkor "sóhajt". Mániákusan követeli a "fékek és ellensúlyok rendszerét", de az hidegen hagyja, ha a magyar rendőrség súlyos törvénytelenségeket követ el, sorozatosan megszegve a rá vonatkozó törvényi szabályozást. Eszem megáll ,komolyan mondom..
Gondolkodj el azon, hogy miket írtál volna akkor, ha a jelenlegi rendőrség ugyanezekkel az eszközökkel operált volna a netadós tüntetéskor elkövetett tombolás során. Lenne ám zorbáni diktatúra, meg rendőrállamozás. Ugye, ugye ;)?
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.23. 00:41:03

@a nemzet fogatlan provokátora: baromarc! Ahogy véded itt azt a söpredéket, amelyik a Gyurcsány kormány alatt (fidesz által felheccelve) lerombolta a fél fővárost, abból elég egyértelmű, hogy közéjük tartozó tetű vagy. Ettől kezdve mégis miről pofázol?
Válasz erre 

ebella 2015.01.23. 05:10:41

@sanyix: És tapsolt a bolsiknak is. Mindig van aki megvési az aktuális hatalmat, ha szop akkor is. Ha sokkal kevesebben lennének az ilyenek, akkor nem keresnénk rosszabbul mint a tótok, lengyelek, stb,, akinknél a rendszerváltás után (de még tíz évvel később is) sokkal jobban kerestünk. Most meg egyre jobban leszakadunk, bárki is van hatalmon. Csak csúszunk megállíthatatlanul Az elit ,a felső pár százalék meg gátlástalanul gazdagszik, miközben sokan tapsolnak. csak tudnám minek?
Válasz erre 

E.Katolnai 2015.01.23. 07:19:10

Az elmúlt öt év legfőbb bűne, h nem volt felelőségrevonás, h nem ülnek százassával rács mögött az utcsó 25 év politikus és gazdasági tolvaj-söpredék bűnözői, h ezek szabadlábon vannak az a legfőbb bűn!
Válasz erre 

midnight coder 2015.01.23. 07:33:57

1. Még így is messze jobb eredményeket produkáltak a Megyó-Fletó kormánynál, a Fletó-Bajnai kúrmányról nem is szólva.
2. Az oroszok elleni hajcihő egyedül az USA érdeke. Az, hogy az USA meg akarja dönteni Putyint az ő problémája, nekünk nem feltétlenül kellene asszisztálni a harmadik világháború kirobbantásához. Amúgy amihez az USA nyúlt mostanság az szarrá váltözott, lásd egész Közel-Kelet. Csak azt remélem, ha netán sikerül megbuktatni Putyint, és közben lába kél egy-két atombombának, azok valahol Washington környékén robbannak majd fel, és nem itt Európában.
3. A jó szociálpolitika nem az, ami a szegényeket szegényen tartja, hanem az ami motiválja őket a kitörésre. Erre bizony a közmunka program a jó megoldás, és nem az hogy a proletár odahaza ül és várja a segílykét.
4. A visszamenőleges törvénykezést idehaza Fletóék kezdték. A világban pedig a II világháború után a nagyhatalmak, lásd nürnbergi per.
5. Ne viccelj. Soha annyit nem loptak a magyar történelem során, mint az első két ciklusban a privatizáció idején, illetve azt megelőzően a spontán privazizációban. Az akkori közvagyon jó része kézen-közön eltűnt - márpedig akkor szinte minden nagyobb érték állami tulajdon volt - ahogy a szovjet államadósság is. Ehhez képest bármilyen kormány a privatizélés befejezése óta, egyszerűen azért mert nincs már annyi ellopható dolog.
Az, hogy a balfasz CIA-nak jelenleg érdeke Orbán nyomás alá helyezése az oroszok miatt, és hogy ebből a hazaáruló balliberós ellenzék megpróbál előnyt kovácsolni nem jelenti azt, hogy nagyobb a kurrupció mint bármikor a gengszterváltás során. Mondjuk tény, hogy nem is kisebb.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.23. 07:41:11

Csináljatok bármit csak ne az én pénzemen.
Válasz erre 

miva? 2015.01.23. 08:16:55

Ugy látom, hogy elakadt az érdemi vita.
@midnight coder: jobb eredményeket produkálnak válság nélkül, mint egy másik kormány válságban? Ráadásul a válság miatt lenullázott bázison? Táncoljunk, örvendjünk, és ne foglalkozzunk a növekedés szerkezetével, a GDP/fő beragadásával, meg egyéb liberális mocsoksággal! Multiknak gyarmata nem leszünk, kivéve azt a 3-4 multit, akik a megtermelt javak oroszlánrészét adják. Oskola? Minek annyi IT mamlasz? A sikereket is a századvég éri el, nem a Prezi!
Folytassam?

Hihetetlen, hogy mennyire szelektív az érzékenységetek. Visszakerestem, és 2009-ben itt öblögettetek, hogy a forint gyengesége milyen rossz, és hogy hazaárulás hogy hagyják, ma meg ugyanaz az oldal diadalt ül, ha 320 fölé megy az euró. Nincs kivel vitázni sajnos, pedig volna miről, csak arra vagytok kondícionálva, hogy az értelmes vita alapjait támadjátok, mivel érvei a Fidesznek már régóta nincsenek.
Válasz erre 

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.01.23. 08:30:59

Szerintem egy főbűne van a rohadt cigány Orbán fasiszta diktatúrájának: nem engedi, hogy a ballib agytröszt mondja meg, mi legyen az országban. Ez felháborító!
Válasz erre 

Kurul 2015.01.23. 08:36:03

@pythonozok: Taknyos orrú! Akinek nem inge ne vegye magára ;D
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.23. 09:09:46

@miva?:

Fizetési mérleg:

outside.mfor.hu/mfor/images-charts/chart_id_168_2011_03_31t09_13_09_02_00.png

Mo. külső finanszírozási igénye:

outside.mfor.hu/mfor/images-charts/chart_id_170_2011_03_31t09_51_57_02_00.png
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2015.01.23. 09:16:24

@miva?:

Alapvető gondok vannak a hozáállással, ill. a problémakezeléssel. Ez pl. a felsőoktatásban is jelen van, meg az ilyen kommentelős oldalakon. TSZ gyűlés a 70-es években, talán így lehetne jellemezni. Nem értem miért gondolkodunk úgy a gazdaságpolitikával kapcsolatban is, mint ha elég lenne egyszer egy jó irányt felvenni aztán elég hátradőlni és eljön a Kánaán. Azt nem veszi észre sok "ellenzéki", hogy a mostani kormány jobban figyel a választói visszajelzésekre és aszerint módosít törvényeken, mert amúgy a demokrácia erről szólna. Mondjuk a több közpénzt követelő ürgéknek nem lehet engedni mert akkor borul a mérleg.
A "baloldal" ezt valahogy nem akarja felfogni. Amúgy ezek is csinálnak idióta dolgokat, de egyenlőre ezek a kisebbik rossz. És emellett mint mondtam a fizetési mérlegünk javul, a külső finanszírozási szükségünk csökken. Ezt kell majd fenntartani amihez majd újra el kell kezdeni agyalni.
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.23. 09:20:04

@maxval bircaman szerkesztő: Nem, a legfőbb bűne az, hogy ilyen tanulatlan, ostoba parasztokat termel ki, mint amilyen te is vagy te birkaaaa
Válasz erre 

Zoli Weber Kettle 2015.01.23. 09:22:08

@midnight coder: Gondoltam, hogy pontonként cáfolom meg az állításaidat, de rájöttem, hogy olyan emberrel, akinek nincsenek elvei, csak párthűsége van, teljesen felesleges vitatkozni, mert úgysem fogadja el a tényeket...
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.23. 10:21:53

@midnight coder: még jó, hogy ezt épp az egyik lelkes elvtárs állítja, akit erőszakkal sem lehet kirángatni a viktátori seggből.
Válasz erre 

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.01.23. 10:24:49

@Zoli Weber Kettle: nekem is folyton azt pofázza a sok birka, hogy nincsenek érveim. Pedig általában van, csak felesleges energiapocsékolás az ilyen agyatlan bálványimádóknak elmagyarázni, hogy mekkora ökörséget beszélnek.
Válasz erre 

Szúrófény 2015.01.23. 10:24:56

A remete levele:
Kedves komám Gábor!

Régen nem írtam már, de most múszáj! Tudod mióta meg szűntem kuriózum lenni, a városba is meg szaporodék a „remete” Nem jönnek már felém se! Szóval üldögélek, bámészkodok a Bódva, meg a világ folyásán! Arra gyüttem rá, hogy mindig vótak szegények, gazdagok. Általjában, az ügyeskedő gazemberekbűl lettek a gazdagok, akik „nemes uraknak” neveztették magukat. Aztán vótak, akik színtén gazemberek, de szegények maradtak. No ezek kitalálták, hogy fellázítják a többit, a gazdagokat elűzik, oszt maguk ülnek a helyébe! Ők lesznek a gazdagok, az urak azontúl! No mivel nagy vót az ínség, a nyomor, sok a szegény ember, sokan mellé álltak, működött a dolog. A gazdagot, elűzték, agyonütték, vagy elmenekült. Sok senkiházi, a vagyonba, hatalomba béleült, oszt megállt a tudomány! Elfogyott, a lopni „államosítani” való! Maradt a rideg való, nem értünk semmihez, leginkább ahho, amihez kéne! Elvegyük a másét, addig tiszta sor! De ha ki írtottuk a mást, nem maradt kitűl elszedni! Államosítás, utána beszolgáltatás, Békekölcsön, külföldi kőccsőn,
Hogy valahogy működjön, az ostobák uralma!
No de ez se ment, végtelenségig. Kitalálták a rendszerváltást! Mégis jobb a régi! Ami szar vót, de működött, az övék meg nem működik! No váltottak, mint a részeges váltókezelő, a „rendszerváltók” de a sínhez nem nyúltak! Az a régi maradt! Meg a masiniszták, állomásfőnökök, így maradt a régi vonal, a pálya, amely az Istennek se megy az jólét fele csak a pusztagödör fele, amerre építették majd ötven évig! Köccsön már nem kapnak, a megszorítás járja! A pórnépnek, igavonónak! Garantált minimál bér, hogy éhen ne dögöljél, azér! (a kódussá tetteknek segély, meg közmunka! Nem rabszolga, csak elrendelt, a valódi helyett! Piramis helyett meg stadion, az majd olyan régi!) Maguknak ötször annyinál kezdődik, mert ők állapítják meg!
Közbe alakul ám a mennjország! Már a kisrádiómat is bevágtam mérgembe a Bódvába! Hazudjon másnak, nekem ne! Mára a régi szép kommunista időket is felülmúlja! El nem kopnak az önfényező smirgli alatt! Már gondolom semmi se maradt, csak hiányzik a marha gyerek, ki megmondaná „A király meztelen!”
No ennyi morgásom van mára! Isten megáldjon fijam, te hogyan viseled, ezeket az új, korábbinál is butább majmokat?
2014-01-02.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.23. 13:51:40

@a nemzet fogatlan provokátora: Mi a tököm ez a többesszám? És hát, leszarom, hogy megáll-e az eszed, meg azt is, hogy nincs más mondanivalód, mint emútnyócévezni.
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.01.23. 13:52:45

@midnight coder: Köszönjük. Valóban az mtva nem nyomja eleget a fidesz propagandát, jó, hogy vagy.
Válasz erre 

a nemzet fogatlan provokátora 2015.01.23. 22:58:18

@pythonozok: Figyelj ide te agyalott droid! Próbáld már felfogni, hogy a rendőrségnek meghatározott szabályok szerint kell eljárnia a rendbontókkal szemben. Egy demokratikus felfogású vezetés alatt nem történhetnek ilyen súlyos törvényszegések, épp a törvények betartásáért felelős szervezet esetében, a legfelsőbb politikai vezetés támogatásával. Nem lehet az intézkedő egységeket azonosító nélkül, álarcban bevetésre küldeni utcai rendzavaró civilek ellen. Ha ezt nem vagy képes felfogni akkor egy rohadt fasiszta vagy, aki demokratát játszik. Áruld el te szerencsétlen, hogy miért lesz hatékonyabb a beavatkozás attól, hogy nem beazonosíthatók az intézkedők? Mire gondolt az a rendőri vezető, aki viperákat osztott ki, holott ez az eszköz szigorúan tiltott tömegoszlatás során. Miért kellett a Bajcsy-Zsilinszky úton a Kossuh térről kiszorított kis csoportot a Fidesz rendezvény felé terelni az Astoria irányába? A legelemibb szakmai szempontokat sért az, hogy ezt az agresszívabb viselkedésű társaságot nemhogy nem szigetelték el, de még egy több tízezres rendezvény irányába is terelték. Aki ott a rendőri erőket vezérelte a magas politika szintjéről ,balhét akart , jó nagyot . Ma egy marginális politikai pártocska vezetője. Nem jött be akkor a számítása,rosszul taktikázott, és vesztett. Járulékos következményként tönkre vágta a baloldalt, és megágyazott a Fidesz kétharmadának. Így jártatok..
Válasz erre 

2019.01.05. 08:16:07

@Chalky White:
„S valljon mi megint ezen elfogultság oka, melly a közönséget e tárgy körül tökéletes sötétségben tartja? Semmi egyéb, mint országos embereink legnagyobb részének járatlansága a reactiók törvényi körül – melly mint fentebb érintém, felette fájdalmas, s a közönségre nézve kimondhatlan káros… Minden engedékeny s lágy törvény okvetetlenül éppen ezen most említett effectust szüli. Tíz bűnöst s gondatlant directe kimél, ellenben száz ártatlant és szorgalmatost indirecte büntet…a rosszat, lágyvelejűt, tanulatlant s gondatlant ápoló törvény, midőn e szép társaságnak néhányit tán megmenti – s csak tán, mert ez is kérdés – minden bizonnyal számtalan jót,okost, tanultat s gondost szüntelen büntet, s eképp nem az élet elvének, de a rom Istenének állít oltárt.” Széchényi Hitelben

Évente negyvenezer elzárt a börtönbe! Börtön szleng tanulmány adata! Ár 1500Ft/nap/!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard