Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Bontsd a panelt, ne siránkozz!

Bontsd a panelt, ne siránkozz!

Közel egy éve hitetlenkedtünk azon a bejelentésen, amit akkor még Lázár János partizánakciójának, esetleg lázálmának tartott az ország. Most azonban visszatért a panelbontás ötlete a közbeszédbe, és úgy hisszük, Lázár most már tényleg nem tágít addig, amíg legalább néhány hódmezővásárhelyi toronyházat meg nem szabadítanak a felső emeleteitől. Ahogy közelednek a választások, egyre képtelenebb ötletekkel rukkolnak elő a kormánypárti politikusok, még olyanokkal is, melyeket korábban szép csendesen visszaszívtak már.

portfolio_1.jpg

Foto: portfolio.hu

A Fidesz jó szokásának megfelelően nem alulról építkezik, hanem felülről bont. És most nem csak szimbolikus értelemben, hanem konkrétan is. Arról van szó ugyanis, hogy Lázár János előkapta a bűvészkalapjából azt az egy éve már meglebegtetett mutatványát, mely szerint úgy lehetne segíteni a magasra nyúló panelépületek lakóin, ha a felső szinteket lebontanák, és az ott lakókat kertes házakba költöztetnék. Azért a miniszterelnökséget vezető miniszter is visszavett a lendületből, hiszen az egy éve még azt szajkózta, hogy a tíz emeletből legalább a felső ötöt le kéne túrni, ám most megelégedne a legfelső szinttel.

A visszabontásról azt mondta, hogy gondolati szinten merült fel, hogy a felső szintet, szinteket visszabontják, támogatják a kertes házba költözést, illetve az ott maradók számára a teljes korszerűsítését. Egyelőre pilotszerű visszabontásokat hajtanának végre, hogy lássák, működik-e a modell. A kísérleti bontásokat nem meglepő módon Hódmezővásárhelyen hajtanák végre. Ez körülbelül ugyanolyan hangulatú bejelentés, mint amikor Észak-Korea újabb kísérleti ballisztikus rakétakilövéseket helyez kilátásba.

Nem nehéz megjósolni, hogy nem lesz semmi a panelcsonkolásból a 2018-as választások előtt, ám arra jó a nagy habverés, hogy néhány tízezer panellakó elhiggye, van esélye a rezedaszagú kertvárosi életre, ahol nem a papírvékony falon keresztül hallja a szomszéd tinédzser kedvenc hörgős metálzenekarát, vagy az éppen aktuális tányérdobálást a felső szinten lakó antiszociális családtól. A kormányok tényleg nagyokat szoktak vetíteni választások előtt, ám ilyen jövővel kecsegtetni olyan embereket, akik a közös költséget sem tudják kifizetni, finoman szólva is otrombaság.

Egy újabb példáját látjuk annak, hogy a kormány kapkod, láthatóan semmi elképzelése nincs arról, hogyan magyarázza meg a választók előtt az elmúlt hét év helyben topogását.

És akkor még nem beszéltünk arról, hogy milyen műszaki akadályai vannak a nagy panelbontásnak. Egységes közműveket kell megbontani, újra kell szigetelni a záró szinteket, át kell helyezni épületgépészeti berendezéseket. Így például, ha egy tízemeletes panelből csinálnának egy ötszintest, akkor ott már nem kötelező a lift, és egyébként is hogyan oldják meg egy felvonó esetében, hogy most már csak az ötödik emeletig szállítsa Marika nénit? Több lenne a drága műszaki megoldás ebben az esetben, mintha elvégeznének egy komplett épületrekonstrukciót. Nyilván azért találták ki a vásárhelyi pilot megoldást, hogy a felszínen tarthassák az ötletet, úgy, hogy lényegi előrelépést ne kelljen tenni.

Egy éve már szót ejtettünk arról is, hogy a magyar építőipar sincs felkészülve ilyen volumenű beruházásra. Csak a legfontosabb gondolatokat idézzük most fel ebből a bejegyzésből. Azon kívül, hogy a magyar építőipar nem tudna megbirkózni a panelek sarabolásával, a kertes házak építése is számtalan abszurditást vet fel. Ha 1000 négyzetméteres telkeken egy közepes panellakással megegyező méretű (50 négyzetméteres) házakat húznának fel, akkor ehhez 777 négyzetkilométernyi új terület és 40 millió négyzetméternyi lakóterület kellene. Ennél is riasztóbb adat, hogy ha a panelek helyett azokkal legalább azonos méretű családi házakat építenének, úgy - 250 000 forintos újépítésű négyzetméterárral számolva - 10 000 milliárd forintba kerülne a megvalósítás. Erre nincs pénze a panelben élő kisembernek, az állam pedig milyen alapon fizetné ki ezeket az ingatlanokat, amikor az ötödik emelet alatt mindenki maradna a régi lakásában, és nem kapának egy fillért sem azután, hogy lepucolták felőlük a szomszédokat?    

okpecs_hu.jpg

Fotó: okpecs.hu

Sorolhatnánk még a problémákat, melyekbe csak az első elemzések során bukkannánk, ám elég legyen annyit leszögezni a panelcsonkolással kapcsolatban: Egy újabb példáját látjuk annak, hogy a kormány kapkod, láthatóan semmi elképzelése nincs arról, hogyan magyarázza meg a választók előtt az elmúlt hét év helyben topogását. Persze, ez jóval kínosabb ügy annak fényében, hogy Rogán Antal, Lázár János, Mészáros Lőrinc vagy Vajna Timi finoman szólva is előbbre jutottak az Orbán-kormány országlása idején, ám ahhoz, hogy tovább gazdagodjanak, szükség lenne néhány százezer panellakó szavazatára is, ám egyelőre a panelcsökkentési tervnél jobb ötletük nem támadt. Ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha a béketárgyaláson elfogytak az ötleteid, állj elő lehetetlen követelésekkel, hátha azt hiszik, hogy viccelsz.”     

    

 

85 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Bontsd a panelt, ne siránkozz! Tovább
Facebook Tetszik
0
85 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9612561679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.06.03. 19:21:47

A panellakóknak majd mi fizetjük a kertes házat vagy őket is Ócsára akarják költöztetni, a devizahiteleseknek szánt szellemfaluba?
Válasz erre 

sinus67 2017.06.03. 19:47:46

Olyan kurva meleg van a lakásban, gondoltam kilakoltatom a verebeket, meg a galambokat a padlásról, aztán lebontom a francba!
Válasz erre 

Antalbaba 2017.06.03. 22:21:35

Én a kilencediken lakom, de egy pillanatig nem éreztem kecsegtetésnek, hogy esetleg kipaterolnak innen - inkább deportálásnak:-( Ablakcserés, felújított, szigetelt ház, fűteni egyáltalán nem kellett, a villanyszámla is 4000 alatt - próbálja meg EZT hozni egy kertes ház!
Inkább kezdenék nyomni a panelprogramokat, mert támogatás nélkül mi sem lennénk sehol (volt a fűtés 35-50.000 is - de még az is olcsóbb, mint némelyik családi házé).
Válasz erre 

morph on deer 2017.06.03. 22:51:19

"Egy újabb példáját látjuk annak, hogy a kormány kapkoD."

Lófax, mama!
Nem kapkodás ez, hanem nettó hülyeség, a sebességtől függetlenül!

Nem azért van meleg a tizediken, mert az a tizedik, hanem mert az van legfölül és nominális a szigetelés!

Ugyanazokkal a feltételekkel a második is élhetetlen, barmok!

Egyébként ha nem a tetőkertről ábrándoznának, hanem csk egy jól kivitelezett sátortetőt tennének a blokkház tetejére - ami elméletben még egy manzárd-lakás szint is lehetne - akkor már a legfelsőbb szint hőguta problémája is részben megoldódjatna!
Is!
Ugyanis pl a hőszigetelés a meleg kizárásában ugyanúgy tudna segíteni, mint a hideg távoltartásában, persze csak akkor, ha ez a cél..!

Azaz tisztelt vezetőinknek már megint fingjuk sincs a való életről, de legalább dönthetnek - és döntenek is - róla!

Gratulálhatok?
Válasz erre 

mikimackó 2017.06.03. 23:18:15

elég lenne minden második szintet kibontani, akkor mindeki lenne alul is, meg fölül is !
Válasz erre 

ebella 2017.06.04. 04:38:37

Semmi baj a magas emeletekkel. A világ boldogabbik részén, a magasabb emeletek a drágábbak, a harmincadik már majd a duplája földszintnek. (Kevesebb zaj, kevesebb levegőszennyezés, kevesebben tudnak leáztatni remek panoráma, ....) A városlakó meg eddig is megszokta, hogy nem érzi a föld szagát, nem is hiányzik neki. A kényelem soknak többet jelent sokaknak, mint az, hogy virág terem az ablakod alatt. Ráadásul csak egy panel lakás árából, egy kis faluban ötven kilométerre a várostól, négyszer akkora házat vehetnél , még sem akar a kutya sem kis falvakba költözni.

Ha meg az Orbán "kötlélbarátját" (el nem tudom képzelni a köpcöst, amit sziklát mászik) vesszük, éppen ő akarja a legmagasabb lakóházakat a Kopaszira (miatta módosították a budapesti szabályokat, hogy minél magasabbra építhessen), gondolom egy lakás, felül full dunai panorámával lesz vagy két azonos méretű ház ára Budapesttel határos Szigetszentmiklóson.

Szóval, minek? Aki benn lakik, leszarja (ismerek olyat, aki új lakásból költözött vissza panelbe, mert azt mondta, a panelban hallható zajok, istenesek, a gipszkarton falak közt hallhatóakhoz képest), aki meg nem annak nem mindegy? És akkor még a költségekről nem is beszéltünk. Én is jól elvagyok egy régi belvárosi bérház ötödik emeletén, egy kicsit se hiányzik, a családi ház. Pedig vehetnék egyet még Budapesten is, ha feladnám, hogy a város közepén éljek, mindenhez közel. Még nagyobbat is. El vannak tévedve a vidéki fiúk.!
Válasz erre 

István Tamasi 2017.06.04. 11:21:46

A háború utáni elképesztő lakásínség feloldása aligha volt elképzelhető a panelek nélkül. Ez kétségbevonhatatlan tény. DE!
A panelház gyári termék és mint ilyen /mint pl a mosógép/ egy bizonyos élettartamra tervezték. Ez az élettartam kb 120-140 év HA az összeszereléskor szigorúan betartják a technológiai utasításokat és később is rendszeresen karbantartják, gondozzák. A kritikus pont a panelek egymáshoz történő hegesztések minősége és védelme. A külső hőszigetelés és és a közművek cseréje - egyébként is csak a közműaknában lévő közművek cseréje lehetséges, a falakban /panelekben/ lévő részeké nem - is fontos, de az előbbi az igazán kritikus.
Amikor egyszer a statikus mérnök úgy minősíti a hegesztéseket, hogy megbízhatatlanná váltak akkor bizony az egész épületet és nem csak a legfelső szintet le kell bontani még akkor is ha időközben hőszigetelték az épületet és kicserélték a közműveket.
Oroszországban az 50-es években épített panelházak esetében - az elmondottak miatt - már ki kellett mondani a végső ítéletet.
Válasz erre 

parazita klub 2017.06.04. 12:51:11

1-töl-5.emeletig 1/a, 2/a,3/a,4/a,5/a utánna : 1/b,2/b,3/b,4/b,5/b és nincs 10. emelet és nem kell bontani!
Válasz erre 

zdanee 2017.06.04. 16:48:10

Várjuk Birca jelentkezését, hogy elmagyarázza, miért mindenki hülye és csak Lázár a helikopter, és miért lehet a fenti láz(ár)álmot megvalósítani!
Válasz erre 

nu pagagyí 2017.06.04. 16:59:59

Németországban csináltak ilyesmit. De ahogy ezeket ismerem. jobb ha nem kezdenek hozzá, mert ebből is csak lopás, földönfutók és erőszak lesz. Úgy általában húzzanak már el a picsába, hogy nyugodtan lehessen élni az országban.
Válasz erre 

nyu 2017.06.04. 17:08:38

Miért nem az alsó emeletekkel kezdik?
Válasz erre 

Sir Galahad 2017.06.04. 17:19:42

Megint dobtak nektek egy gumicsontot, ti meg lelkesen rágjátok. Gratulálok.
Válasz erre 

Oldgrey 2017.06.04. 17:45:46

1400 m2 az udvarom, a fele is bőven elég lenne, mert nem gazdálkodunk, szerintem nyugodtan lehetne kisebb telkekkel számolni. Egyébként szerintem parasztvakítás az egész. Komolytalan dolog.
Válasz erre 

Pop40 2017.06.04. 17:54:14

Szokás szerint nem szól ez se semmiről, mint a fideszes maffia összes többi hülyesége.
Csak ki kell tölteni választásokig az időt, nehogy egyéb téma híján a kivéreztetett oktatásról vagy egészségügyről, a hosszú tömött sorokban Nyugatra távozó tömegekről, vagy a fideszes maffiózók által szétlopott országról kezdjen gondolkodni a nép.
Válasz erre 

P. J. Fry 2017.06.04. 17:57:27

Úgy van! Kapkodnak, hülyeségeket beszélnek. Mi tudjuk, hogy az egyedüli megoldás a garantált bér, az ingyenes repülőjegy és a kétforintos kenyér. Ja, és fizessenek a gazdagok! :D
Válasz erre 

petipeti 2017.06.04. 18:10:13

Logikus, nem? Ha lebontom a felső szinteket, ahol elavult a gépészet, akkor az alsó szinteken egyből mondern lesz, ugye? Akkor már egyszerűbb vagy elbontani az egészet vagy felújítani a tetőig mindent. Ki fogja megmondani, hogy az 5. emelet még modern, de a 6. már elavult? Akkor az egyik 10 emeletes 3 emeletes lesz a másik 7 ? Mennyi idő alatt lesz kész a bontás? Addig hol fognak lakni az emberek? A kitelepíteteknek honnan lesz ideje és pénze a kertes házat fenntartani?
Válasz erre 

Pop40 2017.06.04. 18:25:54

@petipeti:

Nem a felső, hanem az alsó szintet kell elbontani. Utána nem lesz gond a többivel se. :D
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2017.06.04. 18:34:43

@Oldgrey:
2700 m2, a miénk most ennyi, de kicsi, csak helikopterrel tudok leszállni rajta, kisrepülővel nem!
Válasz erre 

Budapest a kutyaszar városa 2017.06.04. 19:19:52

A szokásos elterelő agyrém. Én laktam már téglaházban, panelban, régi, vastagfalú bérpalotában és családi házban is, de 4-5 nap tartós kánikula után mindegyikben meleg van. Amúgy, egy felújított, jó helyen lévő panellakás a legkényelmesebb és minél följebb van, panorámás, annál magasabb az ára !
Válasz erre 

midnight coder 2017.06.04. 19:53:57

@Budapest a kutyaszar városa: 10 évig ilyenben laktam, kényelmesnek azért nem nevezném. De légkondival és szigeteléssel túlélhető. A gond inkább a hangszigetelés a lakások között Egy tízemeletesben valaki mindig fúr, és ha ezt a tizediken teszi, azt a földszinten is úgy hallod mint ha nálad tenné. Ezzel együtt szerintem ez is kb. akkora ötlet az FIDESZ részéről mint a vasárnapi boltbezárás vagy a netadó.
Válasz erre 

Visceroid 2017.06.04. 20:20:58

Bontsunk le minden panelházat! Tüntessük el a kommunizmus örökségét!
Válasz erre 

Bambano 2017.06.04. 20:31:34

@petipeti: azok kedvéért, akik nem ismerik a paneleket: a gépészet zöme A TETŐN VAN!
tehát ha ez az agyalágyult banda le akarja bontani a tetejét, akkor qrva sok cuccot kell átrakni, de leginkább újra cserélni.

én 14 emeletesben lakom, itt van egy 15. szint is, ami "közösségi" szint, mindenféle helyiségekkel, amiket szabadon használhat a lakótársi közösség. nálunk konkrétan konditerem lett. Azért van ez, mert a liftgépházak felülről működnek, a gépek a legfelső emelet (ameddig utast kell hozni) fölött vannak.

ha ez az agyalágya kirobbantja mondjuk a 14. emeletet, esetleg a 13-at is, akkor kompletten ki kell vágni a fenébe az összes liftet, gépházostul, kabinostul, mindenestül, mert ezeket a relatíve régi lifteket úgy átépíteni, hogy ismét átmenjenek egy műszaki átadáson, már nemigen lehet. a szellőztető rendszer dettó, a távközlési rendszer dettó, a melegvíz ellátó dettó.

egyedül a hidegvíz az, aminek legvágják a tetejét, ledugózzák, oszt jónapot, működik. a melegvíz ellátás például úgy működik, hogy dupla csővezetékrendszeren folyamatosan keringtetik a vizet, hogyha kinyitod a melegvizes csapot, ne 10 perc meg 60 liter kifolyatása után kezdjen langyosodni amiatt, hogy a strangban kihűlt a víz. ugyanez a fűtésre.

és akkor még nem beszéltünk arról, hogy miféle kormányzati hozzáállás az, hogy kijelentik, a magántulajdonodat lebontjuk. mocsok fidesz, nem tudsz arról, hogy a magántulajdon nem a tied?
Válasz erre 

jolankovacs 2017.06.04. 20:50:56

Tizediken lakom, de van lakásom a kilencediken, sőt a fiam a nyolcadikon lakik. Más és más épületekben. Van a lakásoktól 24!!!! Km-re egy 400m2-es szerény családi házikóm . Én építettem. Nagyon szeretem, kiváló panorámával rendelkezik az is. De sajnos a fővárostól 30 perc autóútra a felét sem éri, mint bármely más lakásunk. Pedig higgyék el.valószínűleg a falu legszebb háza.
Mégis a tizediken lakunk, mert sokkal jobb a panoráma - egy gyönyörő. madárfüttyös park közepén, csendben, pár lépésre a tömegkölekedéstől, munkahelyektől - nagyobb a csend, - vidéken verseng a sikító a fűnyíróval - minden közel van és minden olcsóbb!! Még a rezsi is, bár itt is jól emelkedik, amióta csökkentik:)) (de vidéken jobban. használaton kívüli ház villy költsége havi 3000 ft volt, majd a rezyicsökkentés után lezuhat 7000-re)
Tehát akár dönthetek is, hol a jobb. Per pillanat a tizediken. Természetesen, ha az agymenés keretében szeretnék elbontani, mindössze annyit kérnék, hogy a környéken legyen a panorámás villa, vagy legalább annak az ára, amit nekem megér! 70m2 és a kárterítés összege kezdődjön legalább 5-össel és nyolcjegyú szám legyen. Ennyit én is megérdemelnék az adófizetőktől. mivel az elmúlt öt évtizedben úgysem kaptam SEMMIT ETTŐL AZ ORSZÁGTÓL, csak NETTÓ BEFIZETŐ VOLTAM MINDIG.
Családilag neveltük gyermekeinket, se szocpol, se csok, se adókedvezmény, de még nyomorult kedvezményes hitel se soha!! (Amit a mai gyerekgyárosok kapnak a normális emberek adójából - egy életen át - annak töredékéből királyi nyugdíjunk lehetne. De nem lesz, mert felélik azok, akik azért szaporodnak, hogy allami pénzen, adófizetői pénzen éljenek.)
Mégis saját lábunkon állunk és a gyerekeink is!
Tisztességesen! (tudom ez a mai világban értelmezhetetlen:( )
Tehát le lehet kopni a lakásomról, nem adom azt a panorámát, amit a Rózsadombról, de még a Kopaszi 30. emeletéről sem lehet majd látni!
Lehet szigetelni, klímát, napernyőt szerelni, tetőt, tetőkertet építeni,de rombolni nem engedem amíg élek, csak mert valakiknek értelmetlen agymenése van.
Válasz erre 

midnight coder 2017.06.04. 21:09:43

@Bambano: "és akkor még nem beszéltünk arról, hogy miféle kormányzati hozzáállás az, hogy kijelentik, a magántulajdonodat lebontjuk. mocsok fidesz, nem tudsz arról, hogy a magántulajdon nem a tied?"

Amennyire én tudom, arról volt szó hogy felajánlják a megvételt a tulajoknak, és ha belemennek akkor megy a lebontás. De ettől persze ez így is hülyeség.
Válasz erre 

Zsuzsi25 2017.06.04. 21:30:00

@Online Távmunkás: Hát nézd. Ha ezt a kormány tenyleg megcsinálja, akkor KUTYAKÖTELESSÉGE uj házakba koltoztetni az ottlakokat, es annak TELJES KOLTSEGET allnia...
Persze az egesz otlet egy hatalmas nagy faszsag, egyaltalan, hogy a picsaba fordul meg a fejukben egy olyan gondolat,,hogy adott esetben egy kifizetett, MAGÁNTULAJDONU lakasbol kilakoltatjak az embert???es ha a lako nem egyezik bele?
Mert ha komolyan meg is csinaljak,akkor majd igernek fut fat, kerteshazzal,aztan szepen kilakoltatjak az embereket, es igy jartak! - Ennyivel lesz megoldva.
Válasz erre 

ember100 2017.06.04. 21:32:12

Helló !

Nem is igaz ! Igenis jó ötlet a legfelső emelet lebontása .
Egy emelet kb. 3 m. ennyivel messzebb lesz a Naptól tehát kisebb lesz a sugárzás :)
Válasz erre 

Zsuzsi25 2017.06.04. 21:34:15

@jolankovacs: Es ha eroszakkal eltavolotanak? Mert azt mondjak, hogy ennyi volt.....rateszik a kezuket a magantulajdonra. 1 millio szavazo. Az semmi nekik..meg amugy is tok mindegy. Igy is ugy is ok maradnak hatalmon
Válasz erre 

Zsuzsi25 2017.06.04. 21:38:22

@petipeti:
Mennyi idő alatt lesz kész a bontás?
SENKIT NEM ERDEKEL, IGY JARTAL

Addig hol fognak lakni az emberek?
SENKIT NEM ERDEKEL, IGY JARTAL

A kitelepíteteknek honnan lesz ideje és pénze a kertes házat fenntartani?
EZ SEM ERDEKEL SENKIT, IGY JARTAL
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.04. 22:08:55

@Arcade Macho: Na mivan faszfej? Most üsd a gazdádat, milyen dilinyós ötletei vannak.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.04. 22:17:21

@petipeti: Ami menthetetlen, azt úgyis le kell bontani. Ami menthető, abból a maradék lakókat csere felajánlásával ki lehet költöztetni, valamennyit visszabontani, és 3 lakásból 2-t csinálni, és az egészet felújítani.
Válasz erre 

jolankovacs 2017.06.04. 22:18:13

@Zsuzsi25: Velem már annyi aljasságot követett el politikus és ez az ország, hogy semmin nem lepődnék meg. Persze a csakazértis elv alapján szembeszállnék velük és bosszút állnék. Persze csak békésen. Egyébiránt aki ellenem (ellenünk-család) ellen cselekedett felkerült egy listára, megfogadtam, hogyha lesz valami balhé az országban, eltiporom őket. Eddig egyre sem került sor, de az élet mindet megbüntette helyettem. MINDET!! Van aki csak simán bukott, van aki a gyerekét veszítette el és félig beleőrült, van aki ellen most is eljárás folyik, van aki mindenét elveszítette és van aki a rák utolsó stádiumában van nálam fiatalabban. Ezektől nekem nem lett jobb, de mindnek elmodtam, hogy élete végéig retteghet a bosszúmtól, és mindnek a szemébe néztem amikor eljött a sorsa és elmondtam, tudd, hogy ebben én is benne vagyok, Rettegnek tőlem, tőlem, aki egész életében toleáns és mindenkivel segítőkész volt, A tisztességtől rettegnek. Ebben az ügyben is így lesz tudom, ha bekövetkezik az, ami biztosan nem fog. Remélem. De az érintettek azért számoljanak vele, amikor eljön az idő és tudják, hogy én is benne vagyok kínjaikban.
Egyébként egy olyan városban lakom, ahol a FIDESZ labdába sem rúg és sosem fog.
Gyakorlatilag a fidesz itt láthatatlan, csakúgy mint a többi párt. Ez a pártnélküli sziget. Nem mondom, hogy a legjobb Európában, nem is a legtisztább erkölcsileg, de hogy az első tízben van, az biztos.
Válasz erre 

Albert Ejstejn 2017.06.04. 22:22:19

Amelett, hogy nyilvan mindenki szeretne kerteshazba koltozni, azt en se ertem, mennyivel jobb egy 5 emeletes panel a 10 emeletesnel ?
Legfeljebb annyi elonyt latok, hogy kisebb lesz a nepsuruseg, vagyis adott helyen kevesebb taho lakik, ezert elhetobb lesz a tarsashaz.
Válasz erre 

jolankovacs 2017.06.04. 22:36:39

@Albert Ejstejn: Azért hidd el, sokan szeretnének családi házból panelbe költözni. Konrétan több ilyet is ismerek, van aki kipróbálná, van aki kiköltözött falura és most visszajönne, de a háromszor akkora háza harmadát éri mint a lakás, amire fáj a foga. Sajnos.
Egyébként ahol én lakom, egyetlen lakó sem tahó, SŐT!!. Valószínűleg szerencsés vagyok, de itt mindenki segítőkész, az átlagnál intelligensebb. Ráadásul ahol rokonaim laknak ugyanez a helyzet a lakókkal. Viszont vidéken az irigység, a bunkóság és a népség "összetétele" egyre katasztrófálisabb. /direkt nem népesség!!/Nemhiába ott erősek az aljasságot hirdető politikai erők.
Válasz erre 

miketbeszéltek 2017.06.04. 22:49:59

Aki nem látja ennek az ötletnek a nagyszerűségét, az Soros-bérenc álcivil ügynök; a 2018-as vereség miatt előre ajvékoló, bérrettegő liberálbolsevik. -Az ötlet valóban szenzációs: miután lebontották a 10 emeleteket, majd rá fognak jönni, hogy immár a 9. emelet van a tetőn. Akkor majd azt is le lehet bontatni, és így tovább....A végén pedig lehet barlangba költözni...
Válasz erre 

Bambano 2017.06.04. 23:31:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: de álljon már meg a menet, ami menthetetlen, azt lebontás után állami pénzből, értsd: az adófizetők pénzéből kell kártalanítani?

nehogy már csak azért, mert hmvh-ban pár hülye jól jár a lakásával, azért az én adómat emeljék meg.

akár melyik oldalról nézem, ez kimagaslóan a legagyalágyultabb ötlete a kormánynak.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.04. 23:46:15

@Bambano: "ami menthetetlen, azt lebontás után állami pénzből, értsd: az adófizetők pénzéből kell kártalanítani?"

Nem.
Válasz erre 

Sandor Akarki 2017.06.05. 00:10:13

Egy ekkor baromsághoz hogyan érkezhet annyi hozzászólás, hogy nem lehet végigolvasni?
Amúgy, minden panelház 40-50 éves kora körül össze fog dőlni, esetleg picit több. A beton már lazul, a vasalathoz bejut a víz és elrohad, stb. Az azbesztpor meg száll és a tüdőrák lecsap.
Válasz erre 

élhetetlen 2017.06.05. 01:08:21

Van egy baráti család, akik a Lehel piac mellet éltek, úgy, a sokadikon. Aztán, mikor a gyerekek (egy fiú, egy lány) tinik lettek, kellett még egy fél szoba, keresgéltek. A barátnőm, valahol az isten háta mögött talált valami házrészt, hú, az szuper lesz. Ő egy szombaton háromszor is lefut a piacra, és reggel este útba esik. Kérdeztem, mennyi idő alatt tudna átállni arra, hogy hetente, vagy két hetente kéne előre vásárolnia. Végül ugyanabban a házban a másik lépcsőházba költöztek, ahol volt még egy plusz lyuk. A másik, nem mindenki vágyik arra, hogy a kertes ház előtt reggel ötkor takarítsa télen a havat, és, ha napközben esik, még meg is büntessék, ha valaki eltaknyol a hát előtt. Van-e kedve, energiája kertet művelni, vagy van-e pénze kertészre?
Ez az egyik. A másik, hogy nem lesz ebből országos program, valószínűbb, hogy a róka mosolyú Lázárnak van egy haverja, aki jó helyen levő panelban lakik, esze ágában sincs elmenni onnan, hát kap egy nagy teraszt állami pénzen, mint pilot építkezést. És, sajnos, feltételezem, hogy aki útban lesz, az „önszántából” eltakarodik, mert másra sem vágyik, csak kaphasson egy kertes házat, amire sosem vágyott.
Válasz erre 

élhetetlen 2017.06.05. 01:28:42

@midnight coder: „arról volt szó hogy felajánlják a megvételt a tulajoknak, és ha belemennek akkor megy a lebontás.”. Tudod, én már találkoztam párszor az erősebb kutya b@szik szituval, úgy hogy nem én voltam az erősebb kutya. El fogják érni, ahol akarják, hogy a tulaj költözni akarjon.
Válasz erre 

2017.06.05. 01:32:05

Bedobták a köztudatba ezt a faszságot, mindenki ezzel foglalkozik, holott aki látott már panrlt, az tudja, hogy ez lehetetlen.
De közben nem foglalkozunk a rohamosan romló egészségüggyel, az EU esetleges szankcióival, amik a korrupt fideSS maffia miatt sújthatják az országkt, a legújabb rablásról sincs már szó: az MKB pénztáros lőrinc kezére játszásáról stb.
Válasz erre 

2017.06.05. 01:35:13

@Sandor Akarki: ajvé... akkor a József Attila lakótelepen már csak zombik "élnek" a panelházak romjain?
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.05. 05:41:57

Most nincs idő erre. Fontosabb plüssmackókat lengetve iszlamistát simogatni, s tüntizni, hogy "nem félünk".
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.05. 05:47:05

@Bambano:

Ilyen az állami lét: az adókból nem csak Sorosék kapnak, hanem az emberek is.

Tudom, hogy ez hatalmas fájdalom minden liberónak, mert a liberalizmus szerint az az egyetlen elfogadható lehetőség, ha az adókat a szabad piac láthatatlan keze a globálkulákok zsebébe helyezi.
Válasz erre 

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.06.05. 05:49:42

Először azt hittem, kiüríteni akarják a felső szinteket, akkor tényleg nem lenne ilyen melege az új legfelül lakóknak. De ez amúgy is agyrém :D
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.05. 05:51:25

@Pop40:

Elfelejtetted hozzátenni, hogy le kell bontani a határkerítést és be kell engedni min, 2 millió iszlamistát. Így aztán Bp-en is lesznek majd robbantások, azaz végre felzárkózik az ország a nyugathoz.
Válasz erre 

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.06.05. 05:52:15

@miketbeszéltek: Ezzazz :D Csatlakozom :)
Válasz erre 

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.06.05. 05:55:07

@nu pagagyí:

Igazad van!

Ha ballib kormány találta volna ki mindezt, akkor ez lenne az európaisodás, a tolerancia, a progresszió kulcsa, s minden ellenvélemény fasizmusnak minősülne.

De így viszont, hogy a kormányzat nem ballib, az egész terv nyilvánvalóan kódolt zsidózás. Mi más lehetne?
Válasz erre 

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.06.05. 06:00:40

@Bambano: Szerinted egy Lázár ezt végiggondolja? Ő vezető, neki dak annyit kell mondania lefelé, hogy "oldjátok meg", és nem is tudja, hány embert szívat meg.
Válasz erre 

jolankovacs 2017.06.05. 06:16:09

@MaxVal BircaMan HJCD: Üdv a szolgálatban!! Tudod ma ünep van, kiemelt lóvéért dolgozol.
Esetleg a téma védelmében néhány szó?
Na most én is etettelek egy kicsit, de kérem kommenttársaimat senki ne tegye. Mindenki magában röhögjön rajtad:))).
Válasz erre 

midnight coder 2017.06.05. 06:23:03

@élhetetlen: "El fogják érni, ahol akarják, hogy a tulaj költözni akarjon."
Végül is, van az a pénz. Ha Pl. állam bácsi valahol autópályát akar építeni, akkor többnyire elég sikeresen meg szokták szerezni azoknak a földeknek a tulajdonjogát amiken át vezet. És még egyszer sem hallottam, hogy az ilyen földek tulajdonosa felkötötte volna magát bánatában.

De szerintem nem lesz ebből semmi. Gigantikus mennyiségű pénzt emésztene fel, nulla hozzáadott értékkel. Ez csak egy gumicsont amit bedobtak az emberek közé hogy rágódjanak rajta.
Válasz erre 

na__most__akkor 2017.06.05. 06:28:05

@Bambano:
"akár melyik oldalról nézem, ez kimagaslóan a legagyalágyultabb ötlete a kormánynak"

1.
Nem szabad ilyesmit mondani. Három napot adok, és egyből ez lesz a MÁSODIK legagyalágyultabb...

2.
"akármelyik" egy szó...
Csak azért mondom, mert mostanában nagyon fertőz a különírás betegsége. Lásd még "közös ülés" !

3.
Ez a középre igazítás egy agyrém. Nem lehet átállítani valami normálisra?
És akkor még a birca is merne kommentelni, hat másodperccel a megjelenés után... Szerintem van egy téglája a blog.hu-n...

Ja, és a hozzászólás mező magasságát még lejjebb kéne venni, négy és fél sorról kettőre. Akkor még kevesebbet látna a kommentelő (pl. én) a saját hülyeségéből.
Válasz erre 

nu pagagyí 2017.06.05. 07:35:48

@Online Távmunkás: Mindegy milyen jogcímen fizetsz, ha nem így akkor amúgy lopják el a pénzed.Mindegy mi a jogcím, kizárólag a rezsim vezetőinek retyerutyája gazdagszik rajta a stróman hálózaton keresztül. Jellemző módon, most sem ismert semmiféle tanulmány. A rezsimet vezető maffián kívül nem tud senki semmit, főleg azok nem, akiknek az életét fel óhajtják forgatni.
Válasz erre 

Nagyorrú Barbi 2017.06.05. 07:54:03

Hogy Rejtő Jenőt idézzem: Aki kitalálta ezt a hülyeséget "gyógyíthatatlan, vagy csak napszúrása volt?"
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 08:15:12

@Albert Ejstejn: Nem. Nem nyilvánvaló, hogy mindenki kertes házban akar élni. A mi házunk (pesti Belváros) kb száz lakójából egy sincs. Ha akarna megtehetné, mert drágább a kis lakás is, mint mondjuk egy Rákosborzasztói kis ház. A maradékból szépen felújítaná. És akkor a falvakról nem is beszéltünk. Sokkal nagyobb házakat lehetne venni, mint a mai lakása, felújítani és még úgy is maradna rengeteg pénz. Mégsem vágyik rá egy sem.
Válasz erre 

miketbeszéltek 2017.06.05. 08:21:33

@MaxVal BircaMan HJCD:
Áh, nem hiába bíztunk Benned, Birka, tökéletesen illusztráltad a hozzászólásomat! Észrevetted, hogy már meg se próbáltál érvelni-ez valóban nehezen is menne egy ilyen képtelenség mellett-hanem marad a migránsozás, libsizés, Sorosozás. -Orbán talán legnagyobb vétke-az érdemei mellett-hogy ennyire lebutította a hívőinek a gondolkozását! Már azon sem csodálkoznék, ha az iskolában is elfogadnák helyes válaszként pld. a "2*2=5"-öt, ha szerepel mellette a "Soros", "migráns", ballib" kulcsszavak valamelyike.
Válasz erre 

kuki123 2017.06.05. 08:41:32

Egyrészről értem...vidéken...(ahol lenne hely)..40-50nm-ereken nyomorognak a családok panelben.az egy főre jutó nm alig 20nm, 2 gyerek esetén 50 nm -es lakás 12nm és ezt úgy, hogy közös a klotyó a fürdőszoba a konyha...tehát a szoba nm/fő érték még ennél is alacsonyabb.
Nyomorgás!
Nyugaton(német holland, angolstb), amerikában ismeretlen fogalmom ez.
Kertváros mindenfelé. 90-150nm-es házak, kis zöld füves kert.
Elképesztően más életérzés.

Persz London..amszterdam nyewyork toronto stb ott is szűkebben laknak a milliós nagyvárosokban. De nem szaros panel-ban hanem fenségesebb üveg épületben,toronyházakban...és itt a lakások legalja 60-70nm és leginkább 100-150nm.
Ahol már vígan elvannak a gyerekek a felnőttek.

Másrészről...majd én fizetem a másik ember családi kertes házát(ami 2-3x annyit ér mint a panel)?
Miközben én meg panelre kuporgatok..mert a csokkal úgy felverték az ingatlanárakat, hogy ilyen árakon, már külföldi se drága?
Válasz erre 

fülesboci 2017.06.05. 09:17:51

Még bérlakást se tudtok épitenii, fideszes trógerok. És a lifttel mi lesz pld? Beteg gondolat, bér Mészáros cége jól bont, lásd Puskás stadion
Válasz erre 

kuki123 2017.06.05. 09:25:46

@fülesboci: elképzelem ahogy a sok azbesztes házat elkezdik bontani...
nah abban a pillanatban kezdek csomagolni

Egyébként Németországban is sokat visszabontottak, egyszerű társasházzá alakítottak(max 4 emeletesekké) Falakat átvágták nagy lakásokat alakítottak ki, zöld területeket.
Csak hát ők németek...precízek....a mi vezetőink, kőműveseink meg parasztok.
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 10:03:59

@kuki123: A panel többet ér, mint egy kis faluban egy ház. Ma olyan 15-25 millió közt van a napi ára egy átlagos ötven-hatan nm-esnek, attól függ hol. Budán drágább, Pesten olcsóbb, Csepelen a legolcsóbb. Egy ház mondjuk Nógárszakálban, olyan bő egy órányi autóútra a Belvárostól 100 nm-es olyan tízmilla. Ha van vevő. Ha nincs semmi.

Nézegess ingatlanos oldalakat, ha nem hiszed!
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 10:08:33

@kuki123: Melyik panel azbesztes? El vagy tévedve.

Egyébként Mariabrunnban Friedrikshafen mellett (NSZK) most is áll agy tízemeletes panel. Egy kis almatermelő falu, max ezer lakossal. Mégis vannak pár százan akik a panelban laknak. Még csak vissza se szeretnék bontani. Németországban sokat szigeteltek, (szinte mindet), de vissza nem bontották öt százalékát sem, sőt nem is akarják. Nézz utána!
Válasz erre 

PiBá 2017.06.05. 10:12:45

@Antalbaba: Így van. Felújítás kellene. Nyáron sokkal hűsebb lenne és télen sokkal kevesebb energia kell a fűtéshez. Nálam csak magán akcióban 3 rétegű ablakok kerültek be és már az rengeteget számít. Ilyen felújítások esetén lehetne az a szöveg a kormányinfón: "Nemzetgazdasági szempontból nagyon hasznos módon csökkentettük az ország energia felhasználását, a kisemberek rezsijét és még környezetvédelmi szempontból is előnyös."
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 10:16:53

Csak hogy ne ártson meg a keresés: 52 nm kelenföldi panel, 25,7 millió, 62 nm-es 24,7 millió.
www.ingatlantajolo.hu/budapest-xi-kerulet+elado+panellakas

Nógrászakál, 115 nm ház 5,3 millió.
www.ingatlanrobot.hu/elado/haz/N%C3%B3gr%C3%A1dszak%C3%A1l/
Válasz erre 

miketbeszéltek 2017.06.05. 10:17:28

A paneleknek nyilván vannak hátrányai. De egyre sem a fenti eszement ötlet a megoldás ; hanem a szigetelés, nyílászárók, szerelvények cseréje-ahol engedi az laprajz és a statika, ott esetleg élhetőbb terek kialakítása. A 10-ik emelet tetőeffektusát meg nem bontással, hanem inkább ráépítéssel lehet megoldani..
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 10:18:43

@PiBá: A németek meg is tették, majdnem minden panellal. Itt is az kéne (nem csak a polgárnak, az államnak is, kevesebb importra szorulna), de itt nem.
Válasz erre 

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.06.05. 10:32:53

@Pestiek : Szólnék, hogy a nagyobb városok is tele vannak panelekkel, 10M körül is, vidéken. Oda már alternatíva a családi ház, a város széle melletti faluban. Mondjuk én se költöznék ki.
Válasz erre 

HABONYKOMMANDO 2017.06.05. 10:37:28

@Bambano: "és akkor még nem beszéltünk arról, hogy miféle kormányzati hozzáállás az, hogy kijelentik, a magántulajdonodat lebontjuk. mocsok fidesz, nem tudsz arról, hogy a magántulajdon nem a tied? ""

NEM POFAZIK !!!!
Jovoheten elfogadjuk a torvenyt, utanna indul a bontas.
Persze demokracia van, nem kotelezo elmenni, lehet maradni, de az 5.-ig mindenkepp lebontjuk.
Válasz erre 

MIx 2017.06.05. 10:47:30

Ha tudnának gondolkodni ezek a politikusok!
A legfelső szinten azért van meleg nyáron, mert a tetőt süti a nap, s a betonfödém eltárolja a meleget éjszakára. Ha a legfelsö emeletet lebontják, az alatta lévő lesz az uj legfelsö! Lázár úr, gondolkodjon!
Ja, hogy arra napvédö tetöt tesznek?
Ahoz mért kell bontani?
Vagy ez olyan fideszes beidegződés, először rombolunk, aztán épitünk?
Válasz erre 

pizo 2017.06.05. 11:15:25

@Sandor Akarki:

Sok 40+ éves panel van, és nem dőlnek össze. Sőt a Jós u-i robbanás megmutatta (hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9k%C3%A1smegyeri_robban%C3%A1s) hogy a panelépületek ellenállóbbak (bizonyos esetekben) mint a hagyományos falazatúak, amennyiben a technológiát megfelelően betartották. A szerkezet élettartama pedig 80-100 évre becsülhető.

Zoli
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.05. 11:40:39

@mikimackó: "elég lenne minden második szintet kibontani, akkor mindeki lenne alul is, meg fölül is !"

:-))
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.06.05. 11:43:55

@MaxVal BircaMan HJCD: Már nagyon vártuk milyen blőd baromságot fox bebégetni. Nos nem csalódtunk.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.05. 11:45:51

@na__most__akkor: "ez kimagaslóan a legagyalágyultabb ötlete a kormánynak"
Nem szabad ilyesmit mondani. Három napot adok, és egyből ez lesz a MÁSODIK legagyalágyultabb..."

:))

A középre igazítás tényleg agyalágyult 5let.
Válasz erre 

meztelen gyerek pöcse előtti plüssmaci 2017.06.05. 12:14:01

Hülye ballibantak nem értik, mennyit spórolnak a liftek javításánál, hogy kevesebb az emelet, mennyivel kisebb a lépcsőház fűtése és mennyivel kevesebbet kell takarítani, lépcsőzni.
Válasz erre 

meztelen gyerek pöcse előtti plüssmaci 2017.06.05. 12:31:20

Egyszer-másszor győznek a munkások, de csak ideig-óráig. Harcaik tulajdonképpeni eredménye nem a közvetlen siker, hanem a munkások egyre szélesebben terjedő egyesülése. Ezt előmozdítják a nagyipar által létrehozott egyre növekvő közlekedési eszközök, amelyek a különböző helységek munkásai között kapcsolatot teremtenek. Márpedig csak erre a kapcsolatra van szükség, hogy a sok, mindenütt azonos jellegű helyi harc nemzeti méretű harccá, osztályharccá központosuljon. De minden osztályharc politikai harc. És azt az egyesülést, amihez a középkori polgárnak a maga rossz útjaival évszázadok kellettek, a modern proletár a vasutak segítségével néhány esztendő alatt véghezviszi.
Válasz erre 

meztelen gyerek pöcse előtti plüssmaci 2017.06.05. 12:32:03

A lumpenproletariátust, a régi társadalom legalsó rétegeinek ezt a passzív rothadását a proletárforradalom hellyel-közzel belesodorja a mozgalomba, de egész élethelyzete következtében inkább hajlandó arra, hogy magát reakciós üzelmekhez megvásároltassa.
Válasz erre 

Kunhallmi Agnes. 2017.06.05. 12:57:03

Az aljas fasisztanaci rasszista orbanrezsim csak azert akarja lebontani a paneleket, hogy a szegeny menekulteknek, ne legyen hol lakniuk, ha majd egyszer vegre szabadon johetnek felsokorlat nelkul.
Válasz erre 

nem várt fordulat 2017.06.05. 12:58:28

Én filóztam ezen, hogy ha megnyerném a lottó ötöst, hova költöznék. Hát sehova. Szeretek itt lakni, jó ez itt nekem, jó kis lakás ez, békések a szomszédok, talán én lógok ki a sorbol néhány hétvégi zenehallgatásommal.

De én jól érzem itt magam. Ha lesz majd egyszer párom, lehet, hogy kertesházba költözöm, de addig hagyjanak engem itt békiben, a mennyországban a nyolcadikon. Meleg, ha szar a lift szopás, de az enyém. Faszom akar Sashalomra költözni, itt a metró 5 percre, 40 percen belül bárhova odajutok kb.

Ezek szándékosan basztatják, hergelik az embert.
Válasz erre 

kuki123 2017.06.05. 16:35:09

@ebella: Az ár és az érték fogalma sem azonos!
Az hogy mucsajröcsögén a 100nm-eres kiváló új ház szart se ér az a környezet a cigányok a munkanélküliség a teljes lepattantság, iskola orvos hiánya miatt van..
Jelenleg is lakást keresek, tudom mi megy a piacon, teljes elmegyogyó.
A csokot úgy értelmezték az emberek hogy akkor ez most 10-20millióval ér többet...meg még az ingatlanos sápja. pesten egy ezeréves 30nm-eres lyuk 10-13 millió és még rá kell borítani 3-at
50nm-eres panelek 13-18 misi és még arra is rá kel lborítani 2-3 milliót hogy lakni lehessen benne.
Új lakások 20-40 millió.
Laktam Pesten albérletben..panelban...pillanatnyilag lakni jó...élni nem lehet. Elképesztő zaj, forgalom, légszennyezettség. Budapest közlekedése utcái sem éppen a top kategória.
Erősen túlhájpolt árak vannak.Emlékszem mikor a lakosság menekült Pestről mert egy élhetetlen szar város.
Mi változott? semmi. óriási pofára esés lesz, mikor 1-2 év után rájönnek az emberek, hogy hát jó dolog a közelség, de ennyire nem, és az embereknek élettérre van szüksége(minimum 30+nm/fő).
Szóval a panel nem ér többet, csak többet kérnek érte. óriási különbség...
De nem is lenne ezzel semmi gond, ha vidéken Pestől 40-70km-rre panelekértért nem 10-15 milliókat kérnének. 50+ éves panelekről beszélünk hozott problémákkal (cigányok proli lakosság, nyugerek) Normálsiabb házak is inkább 30-40 millió de hemzsegnek a hirdetési oldalak a 60-90 milliós semmi különös extrával nem rendelkező házaktól.
Kérdem én, 2013-ben ezek a házak a normális 20-25 milliós házakból hogy lett 60-70?
Átlag ember hogy fogja kifizetni? Mert még a 10-15 milliós panelre is évtizedet kell kuporogatni.
Eddig sem volt túl jó, de az utóbbi időben nagyon rossz lett Magyarország "hány év kell a lakáshoz" száma.
Az albérlet árakról ne is beszéljünk... vidéken 60-70e ft pesten 120-150eFt
az 5-10x-eres fizetésű nyugaton 200-250-300e Ft döbbenet, arányaiban drágább itthon mint mondjuk németben.
Irreálisan elszálltak az árak. Nem tudom ki fújja ezt a nagy büdös lufit, de nagyon durvát fog pukkanni.
Aki hitelre csokkal megveszi a 40-50nm-eres új panelt 30milliért 25 évre...aztán majd jön egy kis pukk, aztán majd az utcán fognak koldulni kb...vagy majd az állam megint kisegíti őket...
Válasz erre 

kuki123 2017.06.05. 16:52:57

@ebella: Az ugye azért meg van, hogy ha a kedves német szomszéd vasárnap porszívózik...nem hogy kopácsol, fúr farag...a szomszéd a társasház lakói lazán feljelentik csendháborítás miatt....Németországban! Éni és élni-hagyni...magyarra ez mennyire jellemző?
Egyből nem ér semmit a magyar panel.
Főleg NDK-ban a volt szoci területen történt ez a visszabontás...riport is készült róla..meg nem mondom mi volt a címe..az ott maradt emberek örültek, hogy csökkent az lakosság szám, a nyomasztó túlzsúfoltság.
Akik meg elmentek, örültek, hogy sikerült kertvárosi környezetbe kerülni, a tömeg nyomorból.
Lehet rövidtávon jó a panel és a túlzsúfoltság, de hosszútávon, az emberek nem bírnak együtt élni közösségben. Túl sok a fölösleges probléma.
Most is Pesten centralizálódik minden...réges rég óta törekedni kellene az igényes kertvárosok építésére. Vagy a nagy lakóteres panelekre (elegáns)lakótornyokra. A mai napig nem látom ezt. Nyugaton sőt ázsiában ez magától értetődő.
Új panelek mind 30-50nm..pár 60-70-es ,de se garázs, se tároló, sokszor ruha teregető erély se...ki a picsának építik ezeket ezeket a szarokat? és ezek kerülnek 20-25-30milliókba
Röhej
Válasz erre 

kuki123 2017.06.05. 17:01:24

@ebella: jah melyik panel azbesztes...hát igen..a magyarok nagyrész fingja sincs mi is az azbeszt
Írd be google-ba: azbeszt panel
www.bien.hu/otthon-kikapcsolodas/haztartasi-praktikak/gyilkos-hoszigetelo-az-azbeszt/114086
www.budaorsiinfo.hu/blog/2014/06/01/szakmai-szovetseg-szorgalmazza-panelhazak-mentesiteset-az-azbesztszennyezestol/
www.hazforum.hu/panelhazakban-gyilkol-azbeszt/
www.napi.hu/ingatlan/veszelyes_azbeszt_van_meg_a_panelekben.582088.html

Nah ezek kerülnek 18 millióba pesten
Taps
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 17:12:06

@kuki123: Mit írtam Nógrászakál, éppen nincs tele cigánnyal, a magyarság aránya 82%. Pesten nincsenek cigányok? Nem laknak panelban? Te megint el vagy tévedve, mint az azbeszttel, amit panelba nem építettek, sokkal inkább a József Attilán (meg családi házak tömegébe szigetelésnek) négyemeletes téglaházakba.

Az ár meg az ingatlannál feltétlen az értéket tükrözi, amennyiért elkel annyit ér. Persze a Kádár alatt nem feltétlenül azt ette az ár. Úgy látszik van aki ott ragadt.

Neked mi a legmagasabb végzettséged? És nem csak ezrét kérdezem, mert ádáz fidesz-fan vagy.
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 17:15:58

@kuki123: Azért én éltem Németországban. Ne próbálj oktani a fatornyosból két Müncheni oktoberfestes kirándulással!

Magyarországon is lazán feljelenthetsz bárkit, ha akkor zajong amikor nem szabad. És ez ott sincs másképpen. Itt is kijönnek és büntetnek. Ott is.

Szóval milyen iskolát is végeztél?
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 17:22:40

@kuki123: Nem érdemes szájalni. sorold melyik panelekbe tettek azbesztes szigetelést! Rajta, okoska! Csak váűlaszolsz és máris szakmunkás végzettségűnek nézel ki.
Válasz erre 

ebella 2017.06.05. 17:31:37

Bocsi! Elébb elment, mint akartam. Szóval a beépített azbeszt nem ártalmas, csak a szigetelésként használt, amit panelekben nem történt meg. Azért nem mert nem száll a levegőben. Egyébként a 70-.es évek óta egyre kevesebbszer használják, mára be is van tiltva. Nem bulvárújságokból kéne tájékozódni és még okosnak ís tűnhetnél.

Szóval melyik panelekben van nem beépített, betonba kevert azbeszt? A huszonötmilliós "75-ben épültben, vagy a tizennyolcmilliós "88-ban épültben? És melyik hatvanas, hetvenes években épült családi házban nincs nem beépített formában? A hatvanötben épült ötmilliós Nógrádszakáliban nincs? Biztos? Mert akkoriban az volt a legjobb és legolcsóbb szigetelőanyag.
Válasz erre 

kuki123 2017.06.05. 20:45:55

@ebella: nem akarlak megbántani, de Nógrászakál 1:40perc 120km Budapestig
"gyenyerű hej" lehet
Megnéztem google maps-on...egy sereg cig.nnyal, omladozó vályog házzal(akkal)..de a többi része se sokkal jobb
Megnéztem azt a hirdetést amit küldtél a 115nm...húú...ember...valami nagyon más igényeink vannak.
5 misiért? még az 2-3 is sok ott, az egész falu 200m utca. zsákfalu
Ezt te hirdeted? panel lakás áráért...pff
Nah most az a "szerencse" hogy az azbesztes lőrinci környékén élek, nah úgy képzeld el, hogy Palotásról Héhalomra menekülnek az emberek, mert Palotásra tucatjával települtek be cigányok, a 3-6 misibe kerülnek a házak, ilyen sőt jobb házakért, és ezt úgy képzeld el, hogy itt van a közelben Hatvan az M3-as A bosch meg tucatnyi cég...Mi van Nógrászakálban? Nagy büdös semmi.
Sajnos a fel jelentés nem olyan egyszerű, a jogszabály meg annyit ér, amennyire be lehet tartani.
Az a legszebb az egészben, hogy nem tudni melyik azbesztes, mindegyiket egyesesével akár szintenként ellenőrizni kellene. Utána nézni az építési dokumentumoknak...
De nézd...a múlt héten a közeli garázsnál leszedték a tulajdonosok az azbesztes hullámpalákat.
Se maszk, se védőfelszerelés, semmi...2 kattintás után kiderült nekem, hogy tárolni is csak spéci zsákokban lehet...az építési hulladékot ott söpörték szált a por ahogy fújta a szél....most akkor mit várunk?
Iskolai végzettségem Villamosmérnök...oké nem vagyok épületgépész, házat sem építettem, ez tény.
A beépített az tény, csak a bontásig...akkor viszont nagyon.
A cikk is erről szól, hogy visszabontás. Panelekben szigetelésre, égésgátlónak ...használták azok mindenben.
És elég későn tiltották meg sajnos. Nem bulvár újságokból, a elég sok halottról tudok a rokonokon keresztül. :( Jah és rohadtul nem vagyok fideszes vagy mszp-s
Válasz erre 

Szúrófény 2017.06.12. 05:31:05

@Online Távmunkás:
építőipar fellendítés, haveroknak megrendelés! Nehéz kitalálni!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard