Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Íme, a kormányváltás öt alapvető feltétele, melyeket meg kell teremtenie az ellenzéknek

Íme, a kormányváltás öt alapvető feltétele, melyeket meg kell teremtenie az ellenzéknek

A Fidesz első látásra hatalmas előnnyel bír az ellenzékkel szemben, ám ha a számok mögé nézünk, a kormánypárt mégsem tűnik legyőzhetetlennek 2018 tavaszán. A kormánypárt stabilizálta saját szavazótáborát, mely mintegy kétmillió embert számlál, ám a másik oldalon is van legalább ugyanennyi ember, csak elaprózva, megosztva. Nem is az összefogás hiánya a legnagyobb probléma, hanem annak a mintegy egymillió szavazónak a megszólítása, akiknek elegük van az Orbán-rezsimből, ám nem látnak fantáziát a jelenlegi ellenzékben sem. Ha ezeket az embereket nem tudja bevonzani az ellenzék, akkor jó esetben is csak patthelyzetre kényszerítheti Orbán Viktor kormányát.

24ora_eu.jpg

Fotó: 24ora.eu

1. Az ellenzéki pártoknak be kell látniuk, hogy támogatóik és a bizonytalanok is végre szeretnék megismerni a kormányváltó erők vezérét, illetve olyan politikusokat, akiket szívesen látnának Seszták Miklós, Fazekas Sándor, Balog Zoltán, Lázár János, Pintér Sándor, és természetesen Orbán Viktor helyén. Ilyen szempontból egyáltalán nem elhibázott lépés a szocialisták részéről megnevezni egy kvázi árnyékkormány tagjait, illetve megismerni a miniszterelnök-jelöltjük programját. Egyelőre azonban ugyanaz zajlik ellenzéki oldalon, mint 2014-ben, amikor sokkal inkább a pozíciófogás kötötte le az ellenzéki pártokat, mint az egység demonstrálása. Amíg a Fidesz egy megbonthatatlan kőtömbként mered fölén, az ellenzék pedig szétmorzsolódik, mint a száraz agyag, addig nem érzi erősnek magát sem a kormányváltást akaró szavazó, sem a hatalomváltásban érdekelt ellenzéki politikus. Az erő felmutatása lélektanilag nagyon fontos, ezért súlyt le a Fidesz keményen minden olyan kezdeményezésre, amelyben az ellenzéki potenciál megerősödését látja.

2. Természetesen a háttérbe kell szorítani ennek érdekében az egyéni ambíciókat, hiszen ha a választók azt látják, hogy az ellenzékiek is csak a zsíros állásokért, fontos kormányzati pozíciókért küzdenek, és velük megint nem törődik senki, akkor legyintenek egyet, és köszönik szépen, nem kérnek a 2018-as választásokból (sem). Persze a Fidesz médiagépezete erősen rásegít arra a képre, hogy az ellenzéket tehetetlenül vergődő, egyéni érdekek mentén kaotikusan működő pártocskákként mutassa be, de azért némi visszafogottsággal a kormányváltásra törő erők csillapíthatnák ennek a kritikának az élét. Tudomásul kell vennie a minden ellenzéki pártnak, hogy meghatározó politikusaikat is alig ismerik, a programjaik között nem tudnak különbséget tenni a választók, és számukra egyetlen fontos kérdés létezik: Ha legyőzik a Fideszt, mit csinálnának jobban elődeiknél? A Fidesz ugyanis borzalmas nyolc évet produkált, de egységes politikai arculattal rendelkezik, irányítja a közbeszédet, tematizálja a közéletet, így vele szemben csakis az erő és a határozott hangvétel lehet hatásos. Aki viszont úgy jelenik meg a szavazók gondolataiban, hogy csak a saját pecsenyéjét sütögeti, az rosszabb opció a fideszes jelöltnél is, mert róla már régóta tudjuk, hogy nincs más motivációja, csak a hatalom előnyeinek kihasználása. 

3. Nem elég azonban csak egységet mutatni, kellenek olyan témák is, melyek mögé minden ellenzéki párt beáll, illetve, melyekkel azonosulni tudnak a kormányváltást preferáló szavazók is. A Fidesz riogató politikája ellen (migráció, Brüsszel, Soros, Hollandia, stb) ellen egy nyugodt, rendíthetetlen irányvonal lehet hatásos. Ilyen például egy határozott Putyin-ellenes kiállás, valamint az Európai Unióban való maradás fontosságának hangsúlyozása. Persze van mit ígérni az egészségüggyel kapcsolatban, az oktatás felemelése érdekében, és persze a legmagasabb labda, amit mindenképpen le kell ütnie az ellenzéknek, a kormánypárthoz köthető korrupció. Annyi kisembert sújtó rendelkezése egyetlen magyar kormánynak sem volt a rendszerváltás óta, mint amit a Fidesz produkált, így a kampányban mindegyik tendenciózus felemlegetése igen fontos szerepet játszhat majd. Nem lenne például hatástalan egy nagy centit vágni (katonai mintára) minden településen, és minden levágott centi mellé odatenni az Orbán-kormány egy-egy intézkedését, mellyel komoly károkat okoztak az országnak.

4. Mivel az ellenzék egy számára hátrányos választási rendszerben kénytelen megméretni magát, és aránytalanul több pénzzel kampányolhatnak majd a kormánypárti erők, az ellenzéknek sokkal szellemesebbnek, találékonyabbnak, összetartóbbnak kell lennie ellenfelénél. Ezt hívják úgy, hogy szükségből erényt kovácsolni. Ez első hallásra illúziónak tűnik, de gondoljunk csak bele, hogy a Fidesz milyen gyorsan megfutamodott, amikor faragni kezdte a népszerűségét a vasárnapi boltzár, vagy amikor nem mert belemenni egy népszavazásba az olimpiai rendezéssel kapcsolatban. A Magyar Kétfarkú Kutyapárt néhány filléres akcióval totális kétségbeesésbe kergette a hatalmas anyagi lehetőségekkel bíró, ám a humorral, szellemességgel szemben mit sem érő fideszes bürokratákat és pártfunkcionáriusokat. Tudomásul kell venni, hogy a Fidesz unortodox módon alakította át a politikai kommunikációt, így nem az Európában használatos eljárások hatékonyak. Ebből egyébként a Jobbik mutatott egy kis ízelítőt, amikor „szemtől pofából” támadt a miniszterelnökre és barátaira, amikor kiírta a plakátjaira, hogy lopnak. A nagy kormányzati nyomulás közepette az ellenzék is alig vette észre a saját sikereit, ám ahhoz elég tapasztalatot gyűjtött, hogy ezeket a módszereket újra elővegye a kampányban.  

24_hu_63.jpgFotó: 24.hu      

A legfontosabb feltétel azonban csak ezután következik. Ilyen politikai helyzetben (amikor tényleg a lét a tét) szinte minden korábbi szabályt felül lehet, sőt olykor kell írni. A szövetségek kialakításánál nincs helye az egymásra mutogatásnak, nem egymás hibáit és felelősségét kell hangoztatniuk a pártoknak, hanem minden erővel koncentrálni kell a Fidesz elmúlt nyolcéves rombolására. Olykor olyanokkal kell összefogni, akikkel korábban egy asztalhoz sem ültek, olyan gesztusokat kell gyakorolni, melyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Olyan érzést kell kelteni a Fidesz vezetőiben, hogy kezd bezárulni a kör körülöttük, hiszen mindenki ellenük van. És ez igaz is, hiszen a Fidesznek a várhatóan állami pénzből finanszírozott kamupártokon kívül senki sem lesz a szövetségese. Ha Orbán Viktornak ezúttal komoly ellenszélben kell navigálnia csapatát annak ellenére, hogy minden szabályt a saját javukra alakítottak át, akkor különösen furcsa és idegen érzés lesz számukra ezt a kampányt végigvinni. Ahogy egy dakota közmondás tartja: „A harci szabályok azért vannak, hogy megváltoztassuk őket, vagy azért, hogy ne.”   

113 komment Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Íme, a kormányváltás öt alapvető feltétele, melyeket meg kell teremtenie az ellenzéknek Tovább
Facebook Tetszik
0
113 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr3712796108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (113)
Az utolsó 100 komment:

postumus mumus 2017.09.02. 06:52:14

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: Ja bocs, most látom hogy te is a csuti csótány csaló csordájának része vagy. Mindenben vannak kivételek. De egy fecske nem csinál nyarat. Kádárt,Sztálint, Hitlert, ugyanilyen hozzátok hasonlatos birkák tartották évtizedekig hatalomban.
Válasz erre 

postumus mumus 2017.09.02. 06:55:13

@Proud Mary: Mi van még mindig itt vagy, te térképes barom? Nem volt elég hogy visszazavartalak a führered seggébe? A pofádba baszott google mapsot kifostad már hülegyerek?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.02. 06:56:17

@megamovieboy: "ex nácik " - Miylen ex nácik? A Jobbik mióta ex náci? Tudod az ex jelentését? Tudod az fránya latin!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.09.02. 06:57:45

@midnightcoder2: Tényleg fontos a Putyin melletti kiállás. Támogatni kell a szegény csóró szovjet olajvállalatokat.
Válasz erre 

postumus mumus 2017.09.02. 06:59:11

@Proud Mary: Aztán vigyázz, hím Mary, még valamelyik fideszes náci haverod hátulról jól seggbebasz, amikor a führered faszát szopod, és a térképeidet szarod.
Válasz erre 

blaubner 2017.09.02. 07:36:04

Nem onmagaban a fidesz levaltasa a cel, hanem az, hogy legyen utana egy jol es hatekonyan kormanyozni kepes ero.
Na, pont ebbol nem latszik semmi / ezt nem hiszik el az emberek a jelenlegi ellenzeki partoknak, hiszen az mszp: nyolc ev alatt szetcseszte az egesz gazdasagot, jobbik: egyszemelyes partnak tunik, atlathatatlan a gazdasagpolitikaja (eu-val, eu nelkul?), lmp: detto, nincsenek hiteles gazdasagi szakembereik, tobbi kispart: semmit sem tudni roluk, dk: lasd mszp.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 07:50:38

Tessék megpróbálni, semmi gond. De nem fog menni: az egész ellenzék együtt se fogja elérni a Fideszt.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 07:51:35

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: miért vagy ebben olyan biztos??
Válasz erre 

Proud Mary 2017.09.02. 07:53:50

@postumus mumus: na, indulj el a magyar határtól olasz felé kerülni :)))) ostoba
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 08:01:01

@Sexual Harassment Panda:

Mert az egyes ellenzéki pártok sokszor jobban utálják egymást, mint a Fideszt. Ha valahol a kozös jelölt a nemtetsző pártból való, a másik ellenzéki párt szavazója nem megy el szavazni.
Válasz erre 

A tudomány sosem téved! 2017.09.02. 08:01:14

Csak egy kávét kérnék!
Sok sikert 2018-hoz, elvtársak! XD
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 08:05:26

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: szóval arra célzol, hogy a politikában 1+1 nem = 2
Válasz erre 

papierusz 2017.09.02. 08:08:36

Tudnám mi volt borzalmas a Fidesz eddigi 7,5 éves kormányzásában? Ha csak a szerző nem úgy érti, hogy borzalmas=húsosfazék hiánya.
Válasz erre 

legyetek 2017.09.02. 08:14:47

Az ellenzék nem az ellenzéki %-ot kivánja maximalizálni, hanem az egyes ellenzéki képviselőjelöltek szeretnének (további) 4 évet eltölteni az állami melegedőben, felelősség nélkül, jó pénzért.
Válasz erre 

illiberális 2017.09.02. 08:18:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A probléma csak annyi hogy mi egyenlőre az oroszoktól kapjuk a gázt és nem az amcsiktól!! Persze ez nem jelenti azt hogy mindig ki kell nyalni az oroszok hátsóját, de sem az EU sem USA nem tudná pótolni a kieső gázmennyiséget ha az oroszok elzárnák a gázcsapokat.
Válasz erre 

alfacharlybravo 2017.09.02. 08:19:24

Teszt!!!
Válasz erre 

legyetek 2017.09.02. 08:20:52

@postumus mumus: Nasgyon szép ez az anti-fidesztáni nyelv, amit használsz. Hol lehet elsajátítani?
Válasz erre 

Proud Mary 2017.09.02. 08:26:44

@legyetek5ó6éú2: aurora, két hígítós zacskó között kapsz kekszet meg szókártyákat.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 08:33:39

@Sexual Harassment Panda:

Így igaz.

Még egy szoci sem fog automatikusan szavazni egy gyurcsányistára, még kevésbé egy LMP- vagy Momentum-hívő, s még annyra se egy jobbikos. S fordítva is ez van.

Szóval egy teljeskörű ellenzéki szövetség eredménye az lesz, hogy kevesebben mennek el majd szavazni, azaz a Fidesz jobb eredményt fog elérni, mint ellenzéki szövetség nélkül.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 08:44:18

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: én is így látom, bár nem mertem hangoztatni, nehogy a "megmondóemberek" lehülyézzenek.
Teljesen értetlenül állok a "nagy terv" előtt, amit liberális oldalakon olvasok"
1., kell egy ellenzéki összefogá, ahol a Fideszkdnp-n kívül mindenki összefog
2. El kell számoltatni a Fideszt!
(Természetesen csak a Fideszt!!)
3. Vissza kell állítani a jogállamot!(bármit is jelent)
4. Ùj, "igazságos" választási rendszer.( amiben csak mi nyerhetünk)
5. Ùj választásokat kiírni.
Agyrém.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 08:45:32

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: szerintem ha a jobbik résztvenne egy ilyen összefogásban, a jobbikosok jelentős része átszavazna a Fideszre.
Válasz erre 

Brix 2017.09.02. 08:53:34

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: Màsrészt, - ahogy màr beszéltük- most nincs kormànyvàltó hangulat. Növekednek a bérek , javul a foglalkoztatottsàg, növekszik az àltalànos jólét. Egy óriàsi gazdasàgi vàlsàgban lenne esélye az ellenzéknek, de nem mostanàban, amikor 10 milliós Csok-ot vàgnak a csalàdosokhoz...Én úgy làtom, a ballib ellenzék nagyon ki fog kapni 2018- ban , de ezt maguknak köszönhetik legfőképp...Az összefogàsnak meg làssuk be, esélye sincs...
Válasz erre 

VT Man 2017.09.02. 09:01:08

@Brix:
Nem baj, hátha 2022-re összeáll valami értelmes ellenzék.

Addigra esetleg koncepció, program is összejöhet, nem csak a "minden szar, fidesz szar" a mondanivaló.
Válasz erre 

Brix 2017.09.02. 09:05:43

Kormànyvàltàsra 2022 előtt nem lehet szàmítani. Kb. akkora lesznek annyian az új generàciók, hogy levàltsàk a kiöregedő politikai elitet. A Jobbik, Mszp,Dk soha nem lesz kormànyon. Talàn a Momentum, ha felismerik a magyar tàrsadalom valódi arculatàt , és elmennek konzervatív irànyba... Ezt javasoltam anno az Lmp- nek is...Az emberek utàlják a balliberalizmust , ezt kellene megérteni az összes pàrtnak...Ezen felül persze olyan arcokkal fellépni, akik szellemileg is kihívói tudnak lenni a jelenlegi miniszterelnöknek. Ilyen embert csak egyet ismerek még: Schiffer Andràst
Válasz erre 

sztd 2017.09.02. 09:10:54

Valójában az MSZP vagy a Jobbik útja lehetne járható. Az egy erő által dominált kormány mellé kell az egy erő által dominált ellenzék. Ha az az egy erő jobb (vagy egyszerűen csak újabb) ajánlatot tesz, akkor egy idő után váltja a kormánypártot, és ő lesz a kormánypárt.

Ha nincs egyetlen domináns erő, akkor nincs kormányváltás sem. Egy összefogás nem egyetlen erőt képvisel, ez vele a baj. Ez egy "csak egy maradhat" típusú játszma. Persze az egy domináns erő kiegészülhet több kicsivel, de akkor is léteznie kell és értelmesen kell léteznie.
Válasz erre 

FredPiszkos 2017.09.02. 09:22:22

A 3. pont a bukás forgatókönyve. A cikk író szerinti egy millió kiábrándult miért nem megy az ellenzékte szavazni. Mert fontos kérdésekben tarthatatlan az állás pontjuk - benyálazás a Brüsszeli bürokratáknak, Merkelnek és Macronak, mingráns simógatósdi, és az EU minden hatóságába vetett hit, akár pár évtizede Moszkva irányába. Nincs élet az EU-n kívül? Erről megkérdeznék pár svájcit, norvégot és a briteket is. Talán nem véletlenül távoznak. Ami a II. vh. után a polgári, konzervatív politikai oldal kimagasló politikusa létrehoztak, azt most ezek a senkiházi szoci-komcsi baloldali frusztrált sz.rcsimbókok szétverik. Az EU végét nem Orbán jelenti, hanem Juncker, Macron és sajnos Merkel.
Válasz erre 

Brix 2017.09.02. 09:22:27

@sztd: Dominàs ellenzéki erő nincs. Az Mszp egy jövőtlen , " reliktum " pàrt, a Jobbik meg nem elég polgàri, szalonképes pàrt. Akik eldöntenek minden vàlasztàst, a középpolgàri réteg , elégedett nagyjàból...Az elitnek is nagyon jó most, így nem lesz kormànyvàltàs. A plebsz meg nihilista, nem szavaz....
Válasz erre 

Kurvahošigutntag 2017.09.02. 09:22:51

@A tudomány sosem téved!:
Válasz erre 

FredPiszkos 2017.09.02. 09:23:59

@Brix: Tökéletesen egyetértek.
Válasz erre 

Brix 2017.09.02. 09:25:33

@FredPiszkos: Az is nagyon lényeges, hogy a baloldal nem nagyon hatàrolódott el a migrànsok befogadàsàtól, pedig a többség rühelli az Európàt ellepő migrànsokat
Válasz erre 

goes 2017.09.02. 09:30:18

Írod, hogy a fidesz annyi rosszat tett a kisemberrel, mint még soha senki, csak nem látom...hol? A maszop-szadesz ugyanúgy mindent ellopott, de még arra sem ügyelt, hogy egy kicsit visszacsorgasson a kisembernek. Ha megszorítás volt, akkor rögtön a kisembertől vettek el, mert tőle könnyű. Ebben van a fidesz győzelmének a kulcsa, hogy egy kicsit visszacsurgat. Családi adókedvezmény, rezsistop (nem csökkentés), nyugdíjak reálértékének a megőrzése stb...
Válasz erre 

a nemzet fogatlan provokátora 2017.09.02. 09:45:12

Hagyjuk már ezt az összefogósdit. 2014-ben a Fidesz-Kdnp közös lista majd' 1 millióval kapott több szavazatot, mint a "Kormányváltás nevű baloldali közös lista( Mszp, Dk, Együtt pm stb.) És akkor még menekültválság sem volt.
Igaza van Botkának, hogy nem akar bevinni a hátán a parlamentbe fisz-fasz kis törpepártokat. Így talán megtisztulhat majd a baloldal..
Válasz erre 

Jossarian 2017.09.02. 09:53:15

Tukorbe neztetek mar zsidok? Ha nem, akkor itt a mai: m.origo.hu/itthon/20170829-addig-erolkodott-a-momentum-hogy-megszivassa-putyint-hogy-vegul-fekete-gyorek-egtek-be.html
Válasz erre 

Zionnépe 2017.09.02. 09:53:21

@goes: Pont hogy a "kisemberek" szivták a legnagyobbat Orán alatt!
Kiket súlyt szerinted a világ legmasabb áfája? Kikre terhelték át a bankok a bankadókat, a multik a multi-adókat, és kin csattant a közműszolgáltatók és kábelszolgáltatók vezeték- és csőrendszer adója?
Feltűnt, hogy ahol nem Orbán a főkolompár, ott is csökkent az energiaár Európában? Szóval csak meglovagolt egy trendet, ami amúgy is bekövetkezett volna.
Feltűnt, hogy a gázár egyébként is olcsóbb, sőt lényegesen olcsóbb, mint amita magyar kisemberek fizetnek ( ergo Putyin zsebét tömi a kisemberek pénzével megdrágítva a gázárat)?!
Feltűnt, hogy 2,6 millióról 4,4 millióra emelkedett a megélhetési küszöb alatt (amit még így is lefelé korrigáltak) élők száma?
Feltűnt, hogy 2010-hez képest a rövidtávú fogyasztási cikkek és szolgáltatások 30-50%-al, kerülnek többe (amire a fizetése 99%-át költi a kisember), miközben a bérük alig 15-20%-ot emelkedett?
Feltűnt, hogy jelentősen romlott az egészségügy helyzete és általában az ellátás színvonala is?
Feltűnt, hogy az oktatásról már lassan csak múlt időben lehet beszélni, mert most minden vqn, csak oktatás nincs?

És mindezek után van pofád a többség szemébe hazudni, hogy most bármi is jobb???
Válasz erre 

1ghost 2017.09.02. 09:53:56

A magyarokra rátelepedett tolvaj, korrupt, országkifosztó magát fidesznek nevező bűnszövetkezet eltávolítása első számú nemzeti ügy. Mindent ennek kell alárendelni! A haza olyan veszélyben van, hogy itt már nincsenek mszp-sek, jobbikosok, LMP-sek stb. csak fideszes és nem fideszes emberek, ez utóbbiak nyomasztó többségben.

Éppen ezért a kulcs az egyéni körzetek: mind a 106 körzetben egyetlen nem fideszes, becsületes, köztiszteletnek örvendő civil jelöltnek - amit Róna Péter szavaival élve Választási Pártnak is nevezhetünk - kell állnia a fideszbűnözővel szemben.

A felálló kormány ideiglenes: 200 (esetleg 300) nap alatt helyreállítja a jogállamiságot, a kétfordulós választási rendszert, a független ügyészséget, NAV-ot stb. , s kiírja az új választást. Na ezt követően aztán lehet már szavazni a párt jelöltekre egyéni körzetekben, jöhetnek a szövetségek stb.

Mire ez megtörténik a fidesz már ab ovo nem lehet ellenfél, hiszen már rég előzetes letartóztatásban van az egész mocskos korrupt, hazug banda orbántól, rogánig, mészároson át az orbán vejéig a rács mögül bámulnak kifelé.

Vannak olyan idők a történelemben amikor az ellenfél bűnei akkorák, hogy az értékrendeket félretéve szövetségre van szükség: ilyen volt az oroszok és az amcsik összefogása a hitleri németország ellen. A gonoszt legyőzni, utána megy mindenki a maga útjára oszt jó napot.

Nos kérem szépen, horribile dictu ugyanez a helyzet a honban is! Ha ezt az ellenzéki erők megértik, a fidesz végre a helyére kerül: a történelem szemétdombjára, tagjai pedig felelnek a gaztettekért.

Ellenkező esetben az ország tovább rohad, a fiataljaink menekülése felgyorsul, s az út végén, marad egy kifosztot,t tönkretett ország, a semmirekelő, semmihez nem értő, tolvaj fideszsleppel és a menekülésre képtelen nyugdíjasokkal.
Válasz erre 

Zionnépe 2017.09.02. 09:58:10

@a nemzet fogatlan provokátora:
Totál felesleges bárkinek bárkit cipelni a hátán!

Tessék egyenként megmérettetni magukat, és ha úgy tűnik, hogy ki tudják szorítani a Fideszt, csak akkor összefogni.

A Fidesznek meg egyszerűen elcsalta a választást, amihez egyszerűen kreállt egy számára lejtős pályát.
Válasz erre 

a nemzet fogatlan provokátora 2017.09.02. 09:59:03

@1ghost: ez az ostoba ötleted magas labda lenne a Fidesznek. Könnyen kommunikálhatnák, hogy összefogtak a nácik (Jobbik), és a sororsisták. Ezen kívül mi a garancia, hogy az újból kiírt választást megnyerné a baloldal? A jelenlegi erőviszonyok alapján a kétfordulós rendszerben is simán győzne a Fidesz-Kdnp..
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 09:59:04

@1ghost: mielőbbi jobbulást neked!
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.09.02. 10:04:54

A Fidesz levaltasahoz elobb az ellenzéket kell leváltani. Sok sikert.

Egyébként ha az alapszituaciot sem vagytok képesek felmérni reálisan....hogyan akartok nyerni? Egymast hujititek a borzalmas kormányzás mesejevel mikozben 15% az szja. Haromgyerekes atlagberbol élőknek 0 az szja teher. 10millat kapnak a csaladosok.stb.mikozben egy%az alapkamat es kifizettek egy rahedli adósságot. Hatalmas meglepetés fog érni titeket ha ezt a hüje onmeggyozest nyomatjatok tovabb.
Sebaj. En jokat mulatok ezen.
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.02. 10:05:46

"ezért súlyt le a Fidesz keményen minden olyan kezdeményezésre, amelyben az ellenzéki potenciál megerősödését látja."
Mire és mikor súlytott le bármire a fidesz?

" A Fidesz ugyanis borzalmas nyolc évet produkált"
Mondjuk ott kellene kezeni, hogy eznek a mondogatását abbahagyjátok. Senkitől nem kallottam azt, hogy rosszabbul élne, mint 5-10-15 éve.

" Magyar Kétfarkú Kutyapárt néhány filléres akcióval totális kétségbeesésbe kergette "
:D Ja. Kétségbeestek.
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.09.02. 10:06:28

@1ghost: A győzelemhez szavazók kellenek.nem ilyen nyakatekert elméletek.na szavazok nincsenek....további jó szórakozást
Válasz erre 

MACISAJT 2017.09.02. 10:14:26

Váltsuk le a Fideszt, ugye? Rendben. Kikre is?
Ezekre?
index.hu/belfold/2017/09/01/agora_ellenzek_valasztasi_rendszer_kozos_orszag_mozgalom/

Az összes striga és bukott honkupec összegyűlt és még vagy százan.
Tényleg valaki elhiszi hogy ilyenekre kell az országot bízni?

Muhaha
Válasz erre 

MACISAJT 2017.09.02. 10:22:00

@Sexual Harassment Panda: @1ghost: mielőbbi jobbulást neked!

Az OK hogy ez a megszólított egy közismert manifeszt elmebeteg, így aztán kár is vele foglalkozni.
De az amit leírt, a "választási párt" meg a hasonló agyamentségek, már elég régóta az ÉS-közeli hiszterolibek egyik kedvenc "megoldási javaslata"..:P

www.atv.hu/belfold/20141117-andre-goodfriend-elment-a-bito-szalonba

Belföld
ÍRTA Gavra Gábor
2014-11-17 11:48:00
André Goodfriend elment a „Bitó-szalonba”

Részt vett a Bitó László lakásán megrendezett szombat esti összejövetelen André Goodfriend, az Egyesült Államok budapesti ideiglenes ügyvivője – tudta meg az atv.hu több, az eseményen jelen levő forrásból. Értesülésünket a házigazda, Bitó László is megerősítette.

Baloldali és liberális értelmiségiek, valamint parlamenti ellenzéki pártok politikusai mellett ezúttal André Goodfriend, az Egyesült Államok ideiglenes ügyvivője is részt vett szombaton a Bitó László lakásán rendezett összejövetelen. Nemcsak részt vett, de forrásaink egybehangzó állítása szerint énekelt is (az egyik jelenlévő szerint zongorakísérettel).

Bitó rendszeresen tart értelmiségiek és baloldali politikusok részvételével összejöveteleket lakásán. Most szombaton azonban a szokásos meghívotti kör mellett André Goodfriend is jelen volt az összejövetelen.

A Bitó-szalonnak nevezett értelmiségi kör sajtóértesülések szerint fontos szerepet töltött be 2014 magyar belpolitikájának fordulataiban. A hvg.hu a nyáron arról írt, hogy itt született meg Falus Ferenc főpolgármester-jelöltségének ötlete. A lap szerint „Bitó László író lakásán rendszeresen találkozó a fővárosi liberális értelmiségiek hívtak fel MSZP-s politikusokat, hogy elfogadható lenne-e számukra Falus Ferenc jelölése”.

Januárban pedig Bitó és rendszeres meghívottai Fischer Iván lakásán találkoztak Bajnai Gordonnal és ekkor beszélték rá, hogy fogadja el Mesterházy Attila közös ellenzéki miniszterelnök-jelöltségét és a koordinált indulás helyett az MSZP, a DK és az Együtt közös listás indulását az áprilisi országgyűlési választáson.

Egy másik hétfői írásunkban arról is beszámoltunk, hogy az amerikai ügyvivő a 19 éve meggyilkolt izraeli miniszterelnök, Jichák Rabin fiával találkozott vasárnap este Budapesten. Juval Rabin és André Goodfriend a “konfliktusok megoldásának lehetőségeiről” beszéltek - írta az ügyvivő Twitter-üzenetében."

Tessék figyelmesen újraolvasni az akkori- igencsak mértékletes- beszámolót.
Mi változott?
Jó, Badfriend nembarátunkat azóta elhordta a szél, ez talán a legnagyobb pozitív változás. Úgy néz ki, az izraeli nagykövetnek is hamarosan halaszthatatlan magánügyi problémák miatt távoznia kell, mert ekkorát bukni egy diplomatának nem illik.
És Házmesteri elvtársat felváltotta Botka elvtárs.

És kb. ennyi. A bitók, fischerek , tgm-k etc. most is ugyanolyan rettegéssel nézik a naptárt és ahogy közeledik a 2018-as választási dátum, őrjöngve, hisztizve bármilyen eszközzel próbálják megakadályozni az újabb bukást.
Mert ne legyen illúziónk: tudván hogy demokratikus választásokon esélyük nincs újra hatalomra kerülni, ha alkalmuk lesz rá, még egy kis polgárháború kirobbantásától sem riadnának vissza, úgy ősztől számítva, ahogyan már a gyulyásmártonok elkottyantották, a charlesgati forgatókönyv alapján.

És ennek a delíriumnak az egyik jele pl. tgm nemrégi "'javaslata", miszerint mindenki lépjen vissza botka javára..
Valljuk be: ez egy fokkal jobb mint a választások bojkottálása a "demokratikus ellenzék" által, amivel egy másik hasonszőrű állt elő.

Muhaha.
Válasz erre 

VaradiJanos 2017.09.02. 10:23:59

Nem az összefosás hiánya a legnagyobb probléma, hanem maguk az összefosók.
Válasz erre 

VaradiJanos 2017.09.02. 10:24:55

@MACISAJT: Ugyan már, hagyd, tök vicces gyűlés volt!
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 10:26:37

@Sexual Harassment Panda:

Ökörség az egész.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 10:27:18

@Sexual Harassment Panda:

LMP-s is bőven akadna, aki a Fideszre szavazna inkább.
Válasz erre 

MACISAJT 2017.09.02. 10:27:56

Vagy, röhögjünk együtt a hiszterolibsik 2014-es produkcióján:
nepszava.hu/cikk/1007464-az-utolso-pillanatban-vagyunk---neves-kozeleti-szemelyisegek-felhivasa

"Az utolsó pillanatban vagyunk" - neves közéleti személyiségek felhívása
nepszava.hu|2014. jan 8. 17:31
[A+ A-]
[Nyomtatás]
[Küldés e-mailben]
Belföld
0
inShare

Információink szerint az Együtt-PM vezetője a múlt héten találkozott Fischer Iván lakásán Bitó László író, orvoskutató mellett többek között Heller Ágnes filozófussal, Konrád György íróval, Radnóti Sándor esztétával, Parti Nagy Lajos és Závada Pál írókkal. Egyebek között az ő javaslatukra döntött Bajnai Gordon hétfő reggeli bejelentése mellett. A demokratikus erők összefogásának hírére neves közéleti személyiségek felhívást tettek közzé. Ismertetjük a dokumentum szövegét, és az aláírók, valamint a csatlakozók listáját.
hirdetés

A közlemény így szól: "Mi, alulírottak, megkönnyebbülten és teljes egyetértéssel vettük tudomásul, hogy végre elindult az a folyamat, amelynek eredményeképp megszülethet a demokratikus erők teljes körű összefogása. E nélkül ugyanis elképzelhetetlen a jelenlegi autokratikus hatalom leváltása, a magyar demokrácia és a jogállamiság újjászületése.

Felszólítjuk mindazokat, akik érdemi közreműködői lehetnek az együttműködésnek, hogy ne késlekedjenek, rendeljék alá érdekeiket a közös célnak, s ha kell, javasoljanak új miniszterelnök jelöltet, hiszen az utolsó pillanatban vagyunk, amikor még van remény a jogállam helyreállítására.

Akinek fontos a magyar demokrácia ügye, határozottan lépjen fel az együttműködés érdekében. Fogjunk össze, minden demokratára szükség van! A haza mindenek előtt!"

Az utolsó pillanatuk( ők mondták) régen lejárt, aztán buktak mint az ólajtó.
Nem tanultak semmit, néhányan megmurgyeltek azóta, más változás nincs.
Jön 2014. Megint hisztiznek.Megint jön a bukta. És dá kápó.

Muhaha.
Válasz erre 

MACISAJT 2017.09.02. 10:33:29

2012-ban már polgárháborúról álmodoztak:
valasz.hu/vilag/charles-gati-5-pontja-44756/

Muhaha
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 10:36:31

@Brix:

Így igaz.

Kormányváltó hangulathoz szükséges:
- a hit, hogy a jelenlegi helyzet tűrhetetlen.
- a hit, hogy bármilyen más kormányzat csak jobb lehet.

Ilyen volt 2010-ben, előtte utoljára 1990-ben, de ma nincs ilyen.

Orbán képes lassú növekedést produkálni, ami nyilván nem elég a felzárkózáshoz, de nem is nevezhető semminek. S senki se hisz abban, hogy egy ballib-jobbikos koalíció felzárküzást hozna. Azaz ebbpől a szempontból nincs ok a kormányváltásra.

A korrupció szintén nem szempont, mert az volt 2010 előtt is, s Orbán bukása után is lenne.

Minden más lényegesben meg a Fidesz jövőképes szimoatikusabb a többségnek.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 10:42:27

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: én úgy tudtam, hogy a "liberális demokrácia" egy korlátozott demokrácia.
Rosszul tudom?
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.02. 10:52:26

@Zionnépe:
Figyelj már balfasz. Felsorolod a marhaságaidat (fogyasztási cikkek 50%os emelkedése), meg azt, hogy a nemzetközi gázpiacon mi van. Ne menjünk bele, hogy a szocik alatt mondjuk csak emelkedni tudott a gázár, akármi is történt nemzetköziben, illetve, hogy mennyit emelkedtek az árak akkor...

Tényleg nem gondolod, hogy fordítva ülsz a lovon? Tényleg nem gondolod, hogy esetleg te látod szarul a számokat? Vagy tényleg az a meggyőződésed, hogy az emberek nem veszik észre, hogy éheznek, fáznak, és éppen rájuk omlik a ház?

Nem értem a libsi gondolkodást. Az élet beleszarik a szátokba, és ennek ellenére eszetekbe sem jut máshogy gondolkodni a világról.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 11:07:45

@Sexual Harassment Panda:

Igen.
Válasz erre 

alfacharlybravo 2017.09.02. 11:34:22

Mire jó a kormányváltás, hogy megint a kártevők és pancserek kormányozzák a szakadékba az országot? Elhiszem, hogy lenne itt demokrácia jogállam meg antikorrupció meg elszámoltatás meg lámpavasra húzás még több nyugat, csak minek? A szakadék mélyén ezek a vívmányok nem sokat érnek.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 11:58:52

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: akkor miért írják a 44-en, hogy csak a liberális demokrácia lètezik??
Ha jól emléxem, eleve van népi ès polgári demokrácia, alapvető különbség a magántulajdonhoz viszonyulás, ès a liberális demokrácia a polgári demokrácia egy butított verziója.
Sőt, azt hiszem (ebben nem vagyok biztos), hogy liberalizmus Európában előbb volt, mint demokratikus választások.
Válasz erre 

Duplaxiii 2017.09.02. 12:02:38

Nem rosz írás, de szerintem már késő!
1. ponthoz: ma nincsenek ilyen emberek a ellenzéki oldalon! Mivel a 60% fölötti passzív, pártnélkülieket kellene megmozdítani (például, mert a magas részvétel csökkenti a fidesz arányát!), nem lehetséges a meglévőkből, mert miattuk passzív a 60%. Újak nincsenek...
2. ponthoz: De megint ott tartunk, hogy a 60% azért passzív, mert felismerte: minden mai politikai erő CSAK a hatalomért üzekedik...
3. ponthoz: Ez most komoly? Ugye látjuk, hogy egyetlen ellenzéki erőnek sincs valós programja, kizárólag a lózungok, demagóg közhelyek mentén működnek... Olyan társadalmi kritikus gondokra, mind a hazai 200 ezres vállalkozói réteg (mert ők működtetnék a társadalmat, ők lennének a munkahelyteremtők...), az oktatás (a jövőnket pusztítják most el!), a lakhatás, az egészségügy vagy az idősek - egyetlen pártnak sincs valódi megoldása! Ami van (és sajnos a posztoló is ezt erősítené), az a habonyi ostoba hazug demagógia ellenkező előjelű közénköntése! De ez csak a már párt választók tűzbentartására jó és nem a 60% megmozdítására!!!
.
Az egyetlen és nagyon pici esély a full koalíció lenne - a jobbikkal is! - az egyéniben egyetlen ellenzéki jelöltekkel, akik helyben lennének kiválasztva, de ez üti a listákat. Így nagyon meg kellene válogatni az egyéni posztokat, hogy a nagyoknak legyen listája is!
És egy szerződés a pártok között, hogy 1 év ügyvezető kormány - mondjuk egy semleges miniszterlenökkel! (Tétényi Éva vagy a Majtényi) és ezt a szerződést ki is kell hirdetni, hogy a legkisebb helyeken is tudják az csútit leváltani akarók, hogy az ottani egyetlen jelöltre kell szavazni!
A szerződés tartalmazná a jogrend visszaállítását, a választási rendszer rendbetételét és az elszámoltatás elkezdését.
És egy év után előrehozott választások.
Na így kb. 1-2% esély lenne a váltásra.
De ez NEM KELL az ellenzéknek, mind csak pár emberkét akar bejuttatni, abból jönne a lé és 4 évig megint felelősség nélkül ostobáskodhatnának.
Így a mai 60% akár 80%-ra nőne, azaz 1/5 választó korlátlan hatalomhoz juttatná 25-40 évre a mostani komplett politikusi gárdát.
Válasz erre 

Duplaxiii 2017.09.02. 12:04:30

@Sexual Harassment Panda:
A 444-en azért írnak ilyen ostobaságokat, mert ők az ex-indexes neoliberális, genderalapú provokatőr csapat, a kábítószerimádatukkal, a melegségimádatukkal.
Onnan csek egyetlen álláspontot ismerhetsz meg, ne onnan tájékozódj. Kb. annyi a hitelük, mint az origónak vagy a 888-nak...
Válasz erre 

Duplaxiii 2017.09.02. 12:14:41

"Orbán képes lassú növekedést produkálni" (birka)
Na ez eddig az év dumája...
A csúti amit produkál, az egy minimális dolog, kizárólag a külföldi pénzekre építve (kvázi hitel), egy pici multi és egy pici saját vállalkozói körrel.
Ők sem önerőből termelnek, hanem vagy bérmunka, vagy az EU-s pénzt felélve.
Az országban a termelés meg lett szüntetbe, a hazai vállalkozói szfére ki van véreztetve, így új érték létrehozása gyakorlatilag nincs, ami van, az kevesebb az EU-s pénzeknél.
CSAK a szolgáltatás, a bérmunka és a kereskedelem üzemel ma már, így a inproduktív rétegek mellé felzárkóztak a többi nem termelők is.
A kereskedelem importból él, a kevés magyar fogyasztás is kivándorol és nem lesz fejlődésre felhasználva.
Ezt jelentené a gazdaság beindítása: magyar vállalkozások támogatása, beindul a termelés, lesznek munkahelyek, a kereskedelemben van eladható hazai termék, ez a fogyasztást emeli == nőnek az állami bevételek. A több vállalkozói termelés értéket hoz létre (GDP), nő a befizetés az állam felé, több munkahely lesz, ujabb járulékfizetés és nő a kereskedelemben számítható réteg.
Egy öngerjesztő folyamat.
A Mercedes, Audi támogatása pár ezer ember és semmi hazai értéket nem hoz létre, a beszállítok sem, mert csak akkor lenne igaz ez, ha a beszállító egyben más piacra is termelne...
A fiatal tehetségek kivándorolnak, 1 millió feletti a VALÓDI munkanélküliség, hatalmas a minimálbéres (és a szürke meg fekete) munkaerő, azaz pici a befizetés. A idősek száma így feldúsul, a termelők meg eltávoztak.
Folyamatos és egyre nővekedő, lassan megállíthattalan zuhanás, a meglévő értékek és hitelek felélése. Gyakorlatilag az ország komplett elpusztítása.
Két ciklusra vagyunk ettől...
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 12:16:07

@Duplaxiii: 888-at, origót egyáltalán nem olvasok.
Nincs disqus profilom, nem szoktam kommentelni.
A 444.hu kb kuruc.info a màsik oldalról.
Válasz erre 

Alfoldi Robert 2017.09.02. 12:22:20

Semmi eselye az ellenzeknek, meg a ketharmadot sem tudjak megakadalyozni, nem hogy nyerni.
A baloldaliak, annyit tehetnek, hogy nem mennek el szavazni, mert minden szavazat, az orbarezsimet fogja legitimalni.
Azt tanacsolom mindenkinek, ne menjen szavazni, ne legitimalja a rendszert.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 12:24:24

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: ès meg tudnád magyarázni, miért tudom rosszul?
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.02. 12:33:53

@Duplaxiii:
Jaj, te hülye szobatudós fasz. :D:D
Minden egyes mondatod hülyeség, vagy torzítás, vagy hazugság. Komolyan beszarás.
"magyar vállalkozások támogatása, beindul a termelés, lesznek munkahelyek, a kereskedelemben van eladható hazai termék, ez a fogyasztást emeli "

Pubi! Ha támogatnak BÁRKIT, akkor itt ugat a libsi média, hogy oligarchák, hogy fideszhaverok mutyi. Per pillanat munkaerő hiány van, akárhogy is nézed. És bazmeg hiába van magyar termék a boltban, ha a tudatos magyar vásárló a külföldit vásárolja meg.
Válasz erre 

1ghost 2017.09.02. 12:45:32

@Duplaxiii: "A 444-en azért írnak ilyen ostobaságokat, mert ők az ex-indexes neoliberális, genderalapú provokatőr csapat, a kábítószerimádatukkal, a melegségimádatukkal."

Én édes, jó Istenem! Hát téged meg mi a fasszal csalogattak le a fáról? Mert, hogy nem a több mint kétmillió évre rugó evolúció hozott le, az kurvaélet!
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 12:54:49

@Sexual Harassment Panda:

Mert elfogultak, azért írják ezt.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 12:57:13

@Sexual Harassment Panda:

A liberalizmus első megjelenése Hollanid a XVI. sz. második felében.

A demokrácia meg ógörög.

A kettő között nincs semmilyen kapcsolat: lehet egyszerre a 2, de lehet mindkettő külön is.

Pl. a legelső liberális gondolkodó, Thomas Hobbes egyenesen az abszolút monarchuiát tartotta a legalkalmasabbnak a liberális rend számára.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 12:58:00

@Sexual Harassment Panda:

Nem tudod rosszul, félreértettél.
Válasz erre 

1ghost 2017.09.02. 13:00:19

@VaradiJanos:

Már megint itt rohadsz a neten te orbán kétbites, bérhazudozó harci ebje! És már úgy elhülyültél, hogy önmagaddal diskurálsz!
Válasz erre 

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.09.02. 13:00:55

@postumus mumus: :D
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 13:01:08

@Duplaxiii:

Pedig képes, ahogy a ballibek is képesek voltak. De SENKI se tudott komoly fejlődést produkálni. Azaz ennek oka nem kormányszintű, hanem rendszerszintű.

Egyszerűen KÉPTELENSÉG komoly fejlődést csinálni egy oyan rendszerben, mely arra épül, hogy a gazdaság idegen kezekben van és a profit nem marad belföldön. Márpedig ez renszerünk alpaja 1990 óta mind a mai napig.
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 13:01:28

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: a kérdésem: ha önmagunkbak hazudunk, az miért lesz célravezető?
Nem lenne jobb önkritikát gyakorolni, ès változtatni?
Vagy naív a kérdès?
Válasz erre 

MACISAJT 2017.09.02. 13:03:04

@Duplaxiii: "Ezt jelentené a gazdaság beindítása: magyar vállalkozások támogatása, beindul a termelés, lesznek munkahelyek, a kereskedelemben van eladható hazai termék, ez a fogyasztást emeli == nőnek az állami bevételek."

A mesékben...
A valóságban pedig Magyarországon alig akarnak az emberek saját vállalkozásokat, pláné termelő vállalkozásokat létrehozni, pláné működtetni. Itt a diplomások vágya is a multinál egy meleg szék vagy egy zsíros közszolgálat. A versenyszférában is legtöbben kereskedni akarnak, értsd megvenni kintről valahogy áfacsalással, rárakni a zsírt és kaszálni. Használt autó kereskedő, biztonsági őr és kurva, no meg tetováló és műkörmös, ezek a menő foglalkozások.
Beindul a termelés? Már minek a termelése? Hiszen évtizedek óta még arra sem képesek hogy a szántóföldeket ellássák vízzel, miközben az országon átfolyik a Duna, a Tisza, a és még csomó tsaik. Itt vagy árvíz van, vagy aszály.
Ebben az országban mindig is loptak, lopnak és lopni fognak.Meg adót csalni , és hamisítani, másokat átverni.
És nem csak a politika/politikusok, hanem aki és ahol csak éri.Itt nem dolgozni akarnak/szeretnek hanem "kaszálni". Értsd: minél kevesebb munkával, befektetéssel minél hamarabb meggazdagodni. Tökmindegy milyen területen.
Itt van most 4,5 millió regisztrált munkavállaló( ami nagy haladás, a libaszakértő alatt még csak 3,7 millióan voltak. Viszont az azonos létszámú Csehországhoz képest még mindig fél millióval kevesebben vannak.)
És van 3 millió nyugdíjas. És 800 ezer cigány, amiből fél millió totálisan hasznavehetetlen. 10 millió ember él Magyarországon, amiből 4,4 millió ember aktív, és közülük 1 millióan dolgoznak az állami szférában (a minisztériumoktól kezdve, az egészségügyön át az oktatási rendszerig).

A fennmaradó 3 millió ember tartja el lényegében a másik 7 milliót, akiből 1 millió az államot vagy lényegében az egész működő rendszert üzemelteti, a másik 6 millió pedig inaktív: tanul, nyugdíjas vagy adott esetben munkanélküli.

Optimális foglalkoztatási szerkezet esetén pl. a skandináv modelleket nézve , a teljes foglalkoztatotti kör 10 százaléka dolgozna az állami szférában, a maradék 90 százalék pedig a versenyszférában. Magyarország esetében az optimális szerkezet 5 millió foglalkoztatottat és ebből 500 ezer közalkalmazottat jelentene .

Annyira vagyunk ettől mint a balatoni hekksütő a gasztronomiától...
Válasz erre 

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.09.02. 13:04:26

@Duplaxiii: ez a kisebbik probléma a 444-el, annál nagyobb, hogy sok esetben egy gyenge Buzzfeed/Salon utánérzés. Ha Buzzfeedet akarnék olvasni, akkor azt olvasnám, nem a fél napos késéssel az indexen és 444-en felmerülő, helyesírási hibáktól, sőt javítatlan elütésektől hemzsegő fordításokat.
Válasz erre 

1ghost 2017.09.02. 13:07:56

"Közzétette a kormány, mely cégeknek adott idén egyedi döntéssel támogatást. Idén eddig több mint 35 milliárd forintot osztottak szét így, a legnagyobb összeget, 6,2 milliárdot Mészáros Lőrinc cége, a Visonta Projekt Kft. kapta. "

Hát akkor kérem szépen tisztelettel, a jó tetves kurva annyát a mocskos, tolvaj, szarházi fideszfrakciónak, s ezért még csak lovagkeresztet sem kérek!
Válasz erre 

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2017.09.02. 13:09:46

@MACISAJT: Ennyi.

Az ország nem egy kormányváltásra van a Kánaántól, a magyar embereknek egyenként és közösségként kell többet tennie a saját jövőjéért. Nem azt mondom azzal, hogy nem lenne jó a Fidesz helyett egy tisztességes, az ország sikere iránt elkötelezett pártot kormányba juttatni, de megint elmúlt nyolcév, és az emberek megint kezdik elfelejteni, hogy a másik dobozban is szar van, nem csokoládé.

Tényleges munka, tényleges társadalmi szintű fejlődés helyett nem lehet azt várni, hogy jön egy jóságos király és elhozza az aranykort.
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2017.09.02. 13:12:55

@Sexual Harassment Panda: Nem, ugyanis abból is megélnek nem kevesen közülük, hogy egymásnak báboznak. Nézd meg a libsi írókat, művészeket. Nem mernek kibeszélni a kánonból pl. migráns ügyben, mert akkor kiközösítik őket az akolmelegből, és ez hamar meglátszana a könyveik eladási statisztikáin, és a bevételeiken.
Ezt csak legfeljebb olyan öreg libsik engedhetik meg maguknak, mint Konrád György vagy Ungváry(i?) Rudolf, akiknek biztos nyugdíja van, így nem kellett véka alá rejteniük, hogy támogatják a a határzárat.
Válasz erre 

MACISAJT 2017.09.02. 13:19:55

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:

Az ország politikusai csak a jéghegy kilátszó csúcsai. Maga az ország ment annyira tönkre morálisan a szocializmus fél évszázada alatt hogy szerintem egy évszázad alatt sem jön helyre. Akárhova megyek, akármerre nézek, pezsgőt bontok ha tisztességes, termelő vállalkozóra bukkanok( Borbás Marcsi műsorában , a Gasztroangyalban szoktam ilyeneket látni, kimennek vidékre, bérelnek egy tanyát és gazdálkodnak, élnek, gyerekeket nevelnek..respect).

Nem titok , az Orbánék kormányzásából, ha semmi mást sem csináltak volna( de, csináltak bőven, az államháztartás látványos rendbetételétől kezdve a kettős állampolgárságig) , szóval ha mást nem is csináltak volna nekem már egyvalami is megérte: az hogy nem "ezek" vannak hatalmon..Hogy nem a strigák és honkupecek, nem az apró antall pereputtyok, nem a kókák, demszkik, mesterháziak, nem mszp-szdsz ormányoz.
Hanem hogy azt látom/láthatom amint az agyonvert ballibák,a szellemi homlesszek óbégatnak, ajvékolnak naponta mindenfelől , minden hullámhosszon.
Ez nekem már megérte, ugyanis számomra PRICELESS.
( Megfizethetetlen):D

A magam részéről egy csomó mindent kifogásolok, nyíltan is kritizálok a jelenlegi kormányzásból.
De. De ezt nem jelenti azt hogy bármi olyan mögé beállnék ami anarchiát, káoszt, extrém esetben kijevi polgárháborús állapotokat hozna, mindezt csak azért hogy azok akik hagyományosan mindig és mindent elkúrtak, valahogy újra a húsosfazékhoz közelítsenek.
Mert szépek a lózungok. De tegyük a kezünkre a szívünket: erről szól az egész.A valóság az hogy az agyonvert bal-és/vagy libák bárhogy, bármilyen eszközzel Orbánt szeretnének buktatni. Mindegy hogy kivel, simicskával, zazriveczel, sorossal, bárhogy és bárkivel.Ezért egy új Ukrajnáról és akár polgárháborúról/forradalomról álmodoznak.
Hogy aztán ők ugyanott, ugyanazt folytathassák mint a rendszerváltás előtt, vagy után, immár "demokratikusan".

Csakhogy az ország nagyobbik és józanabbik fele a stabilitásra vágyik.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 13:24:06

@Sexual Harassment Panda:

Kevés ember hazudik. A többség téved, azaz valóban hiszi azt, ami nem igaz.
Válasz erre 

MACISAJT 2017.09.02. 13:26:12

@1ghost: "a legnagyobb összeget, 6,2 milliárdot Mészáros Lőrinc cége, a Visonta Projekt Kft. kapta. "
Hát akkor kérem szépen tisztelettel, a jó tetves kurva annyát a mocskos, tolvaj, szarházi fideszfrakciónak, "

Manifeszt elmebetegek is nyugodtan elolvashatják hogy mire kapta:
24.hu/fn/gazdasag/2017/04/24/meszaros-lorinc-olyat-tesz-amit-meg-soha-senki-magyarorszagon/

"Magyarország egyetlen búzakeményítő gyára épül meg a Heves megyei Visontán 93 millió eurós beruházásban, a Visonta Projekt Kft. 33 ezer négyzetméteren épülő üzeme 250 munkahelyet teremt, és további 500 beszállítónak ad munkát 2018 végére."'

Kapott volna más is, aki hazai termelő gyárat hoz létre..De hát könnyebb semmit nem csinálni és közben átkozódni, anyázni.
Válasz erre 

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2017.09.02. 13:27:35

@MACISAJT: Kurva nagy pofaraedes hogy az ócsárolt es kigunyolt Matolcsy megcsinálta. Megcsinaltak azt amirol ezek...harom államcsőd utan .... álmodni sem mertek. Stabil allamhaztartas egykulcsos adó stb.
Válasz erre 

MACISAJT 2017.09.02. 13:44:34

@FILTOL:

Az un. "rendszerváltás" óta eltelt 26 év alatt a két fajta (ballib és jobboldali) igazgatás között kimutatható lényegi különbség.
Éspedig az hogy míg a 8(+4) év ballibák kormányzása alatt mindig "suchmannositottak", eladtak szinte mindent,bankokat feltőkésítve, MOL-t, a párnagázig,MÁV Cargo-tól Postabankig, Posta székháztól az Airportig (de még a Malévot is egy abramovicsnak, áldassák érte a neve)ez a pénz is eltűnt(ahogy a többi is) és az ország mégis a tönk szélére került, amit már egy Lehmann Brothers bedőlés is elfújt......aztán jöhetett az államcsőd előtt a magasságos IMF hitel....

ehhez képest Orbánék visszavásárolják az elkotyavetyélt állami tulajdont és még jut is pénz fejlesztésekre.
Ha zongorázni tudnám a különbséget, én volnék Chopin, Mallorcán.

Olyanok ezek az érdekes "igazgatási" különbségek, mint a Magyar Nemzeti Banknál, ahol egy simor-karvalits-király júlia trojka "harcolt" évekig 7%-os alapkamattal a 3%-os inflációéért(nekik valahogy soha nem jött össze.)
Ahogy eltakarodtak, láss csodát: infláció is 30 éve nem látott alacsony szintre zuhant, no meg az alapkamat is..És kiderült hogy eltűnt 206 milliárd forintos , általuk 2014-re tervezett(!) MNB veszteség is, amit a következő év januárjában az állami költségvetésnek kellett volna pótolnia mégpedig kötelezően.

A titok a lopások természetében rejtőzik.
Mert abban nincs vita hogy mindkét oldal (és holdudvara) lop (csal, hazudik.)

Csakhogy míg Orbánék ezt házon(illetve:hazán) belülre művelik...
addig a másik(sötét) oldal komprádorai nem elégszenek meg azzal hogy a saját zsebeiket megtömködik...
hanem még a külföldi maffiákat is etetniük kell.
Így jutott alattuk Magyarországon szinte minden a külföldi ebek harmincadjára.
(Lásd blum esetét a böszmével.amikor már ilyen piti "telekcserés" csontoknak sem bírtak ellenállni.)

Nos, míg a Fidesz és holdudvara éhségét és lopásait még képes elviselni az ország...
utóbbiakét már nem, ezekbe rendre tönkrement.

Hörögnek most az agyonvert ballibák hogy az MNB a nyereségét alapítványokba rakja ki.
No de vazze van nyereség.
A simorok, surányiak alatt meg veszteség volt, amit az államkasszának kellett kipótolnia kötelezően a következő év januárjában...
Melyik a jobb? (költői kérdés).
Válasz erre 

Sexual Harassment Panda 2017.09.02. 13:49:09

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző: de akkor az meg önbecsapás.
Pl. Azt hinni hogy kormányváltó hangulat van, ès mindenki Orbán ellen fog szavazni.
Aztán majd a valóság jòl pofánvág jövőre.
Válasz erre 

Miklós Széles 2017.09.02. 14:07:02

Csak egy dolog biztos, az hogy a kommunisták ellen fogunk szavazni .Félreértések elkerülése végett az összes ellenzéki párt akárhogy hívja is magát komcsi, kivéve a jobbikot azok meg hülyék.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.09.02. 14:09:01

@Sexual Harassment Panda:

Tegyük hozzá: valamilyen szinten szükséges az önbecsapás, hiszen ellenkező esetben mi lenne, szavazna bárki is olyan pártra, mely eleve arra számít, hogy esélytelen? Ez csak kis pártoknál működik, ahol nem a nyerés a sker, hanem a szimpla bejutás. Lásd a Momentumot, nem mondják, hogy nyerni fognak.
Válasz erre 

1ghost 2017.09.02. 15:16:18

@MACISAJT:

Te tetves fidesztroll! Ha akkora nagy biznisz vegyen fel rá bankhitelt kamatostul, mint a többi honfitársunk, amit majd szépen átnéz a bank, elkéri a fedezetet a hitelre, oszt majd mészáros szépen visszafizeti, ahogyan a piacgazdaságban az szokás.

Dehogy az adófizetők pénzén, és verejtékéből ingyen grátisz, megkapja, haver oszt, havernak kontroll nélkül, hát a jó kurva anyátokat nektek és neked is, te mocskos orbánista bérhazudozó fidesztroll!
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2017.09.02. 16:14:33

@Miklós Széles: Posztkomcsik . Épp az a lényeg, hogy a szocializmus felső és középvezetőiből keddről szerdára virradóan lettek rablókapitalisták, messzemenőkig kihasználva a korábbi rendszerből eredő informális kapcsolataikat. Majd az új rendszerben összelopott vagyonnal visszatértek a politikába. Megtehették, hisz nálunk nem volt lusztrációs törvény, mint a cseheknél.
Válasz erre 

inteligencs elenzeki 2017.09.02. 17:00:24

@Duplaxiii:

"A csúti amit produkál, az egy minimális dolog, kizárólag a külföldi pénzekre építve (kvázi hitel), egy pici multi és egy pici saját vállalkozói körrel."

Ahogy az összes keleteurópai országban is történik. Európának ez a fele a kiszolgáló sufnija nyugateurópának. Ez van. De valamelyik ellenzéki párt ezen gyökeresen változtat majd biztosan. :)))

"Az országban a termelés meg lett szüntetbe, a hazai vállalkozói szfére ki van véreztetve, így új érték létrehozása gyakorlatilag nincs, ami van, az kevesebb az EU-s pénzeknél."

Ahogy mondod, a rendszerváltást követően a többnyire szocialista kötődésű volt káderek szépen felszámolták még az egyébként piaci viszonyok között is működőképes termelési kapacitásokat is.
Aztán jött a Bokros csomag, amivel jól hazavágták a még zsenge hajtásokkal nyiladozó vállalkozói szférát.

Szóval nem mondasz valótlanságokat, csak ennek gyökerei nem a jelenlegi vezetésből erednek, és orvoslásuk sem oldható meg a jelenlegi nemzetközi kapcsolatrendszerünkön és az unión keresztül
Válasz erre 

1ghost 2017.09.02. 18:36:07

@Comte de Gippaud:

"Ahogy az összes keleteurópai országban is történik."

Hú bazdmeg ez kemény! Ekkorát magadtól hazudtál, vagy megbízott vele a tolvaj, korrupt orbángazdád?
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.02. 20:04:53

@1ghost:
"Dehogy az adófizetők pénzén, és verejtékéből ingyen grátisz,"
Persze, ha külföldi multi, mint audi, merci, hankok csinál munkahelyeket, akkor azokat lehet támogatni, sőt kell is, ugye?
Fent a kis barátod elugatja, hogy azért szar a kormány, mert nem támogatja a magyar vállalkozásokat. Te meg azért ugatsz, mert támogatják. Tessék, csinálj te búzakeményítőgyárat, aztán kapsz te is támogatást faszfej. Ja, ahhoz már meg kéne mozdulni, mi?
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.02. 20:07:15

Na, itt a jó hír balfaszok! Fletó már kétharmadot vízionál.
index.hu/belfold/2017/09/02/gyurcsany_ketharmada_lehet_a_kormanyvaltoknak/
Válasz erre 

megamovieboy · http://europeanphalanx.blog.hu/ 2017.09.03. 06:35:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A liberális sajtó szerint a Jobbik már cuki centrista párt a Fidesztől balra.
Válasz erre 

1ghost 2017.09.03. 08:08:02

@Nagy fasz vagy te Válasszunk:

"Persze, ha külföldi multi, mint audi, merci, hankok csinál munkahelyeket, akkor azokat lehet támogatni, sőt kell is, ugye?"

Mondtam én ilyet? Nem! Tehát egy hazug orbánista szaralak vagy! Egy ócska gerinctelen bérhazudozó!

6 milliárd mészárosnak, ingyen, mi? Még, még, még.... igaz? Haver adja a lóvét havernak!
Milliárdszámra, miközben az iskolába nincs kréta, s patkányok potyognak a kórházakban. A jó tetves, büdös kurva anyátokat!
Válasz erre 

Zsoltbacsi 2017.09.03. 09:50:48

@1ghost:

A komcsi valutát (lélegeztetőgépeket) kifelejtetted :))
Válasz erre 

tireless treehugger 2017.09.03. 16:34:07

A ner ellen már felállt az egységfront. Egyenlőre nem szerveződött össze. De ez nem is szükséges. A lényeg hogy a változások elindultak, a kezdeményezés már ezen az oldalon van, a fidesz teljes védekezésben.
Nem muszáj parlamenti többség egy élhetőbb országhoz sőt én úgy látom hogy pártpolitikától független progresszívitással többet lehet elérni.

A ner olyan volt mint egy mágikus csapás, de a hatása elmúlt és megismételhetetlen. A tanarak lázadása óta látható ahogy az ellenállás mindenhol felüti a fejét és mára egy mindent blokkoló mozgalommá alakult.

Mivel az egész orbanizmus néhány emberen alapszik nagyon könnyű lesz az egyéni képviselőiket legyőzni, jelentéktelen jellegtelen senkik, ezrével vannak szóbajöhető alkalmasabb és elfogadhatóbb jelöltek.

Szóval, az irány jó, 8 hónap nagy idő, elég a hajrában győzni.
Válasz erre 

a nemzet fogatlan provokátora 2017.09.03. 18:45:14

@tireless treehugger: Ez engem Hitler Adolf bunker béli optimizmusára emlékeztet '45-ben..:))))
Válasz erre 

a nemzet fogatlan provokátora 2017.09.03. 18:47:58

@megamovieboy: Hááát, ők se gondolták volna 8-10 éve, hogy egyszer majd Simicska médiájában kell Vonát nyalniuk. :)))
Válasz erre 

tireless treehugger 2017.09.03. 19:30:07

@a nemzet fogatlan provokátora:

Ti vagytok a bunkerban aztán hallgatjátok vezéretek dicső tirádáit, egymásnak bizonygatjátok hogy az ellenfél nem létezik, minden szuper, a végső győzelem már csak 8 hónap.

Miközben a libsi hordák már a falakon, a környék elaknásítva és a ner hadai mint bamba birkák bámulják a lefelé kornyadó zászlót.

Innen már csak egy út van, ki lesztek dobva a történelem szemétdombjára.
Válasz erre 

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2017.09.03. 22:49:05

@1ghost:
Nyit egy 250 embert foglalkoztató üzemet. IGEN, bazmeg támogassák.
Pont mint a többit, aki nekiáll és csinál valamit. Te meg ugass.
Válasz erre 

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.09.04. 13:02:56

@megamovieboy: "a Jobbik már cuki centrista párt a Fidesztől balra."

Na de nem a jobbik sasszéziott oda, hanem a fidesz ment el a rasszista szélsőjobbra, hogy hozzá képest a jobbik szinte balos.
Válasz erre 

2017.09.04. 13:59:23

@Proud Mary:

Azért uralkodnak!

Azért uralkodnak,
Ostobák, terajtad,
Mert megszavaztad,
Akit reklámoztak,
Mások, újságok, neked,
Nem volt saját eszed.
Vegyed a fáradtságot
Kire essék választásod,
Kinek adsz bizalmat,
Nem lopja el adódat.
Nékik semmi nem elég,
Fizess meddig még?
Amíg jár beléd a lég!
Ha meg, lelked ki lehelted,
Kifizesd a fekhelyedet!
2012. 12. 30.
Válasz erre 

AZ A BAJ...HOGY BE SE JÖNNEK 2018.05.20. 17:54:40

www.leatherman.com/heritage-wave-832556.html
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard