Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Orbán oroszbarát politikája nagy bajba sodorhatja az országot

Orbán oroszbarát politikája nagy bajba sodorhatja az országot

Elképzelhető, hogy soha nem fogjuk megtudni, milyen paktumot kötött még 2010-es újbóli hatalomra kerülése előtt Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin, ám az biztos, hogy hosszútávon kényszerpályára állította a magyar diplomáciát. Mivel az oroszokhoz egyre erősebben kötődünk gazdaságilag és politikailag, a magyar kormány mozgástere egyre zsugorodik, holott a világpolitikában felgyorsultak az események, és félő, képtelenek leszünk lekövetni ezeket.

index_116.jpg

Fotó:MTI

Míg Litvánia, Észtország, Lettország és Lengyelország minden eddiginél jobban küzd az orosz befolyás ellen, addig Magyarország nyíltan barátkozik Vlagyimir Putyin rezsimjével. Az orosz álhírgyárak ideológiai rombolása ellen még az a Csehország és Szlovákia is fellép, melyek egyébként a V4-ek tagjaiként elvileg Magyarország szövetségesei. Nem volt azonban mindig ennyire elnéző Oroszország vezetésével Orbán Viktor. Amikor Gyurcsány Ferenc lapogatta még kedélyesen Putyin vállát, még farkast kiáltottak a fideszesek, akit nem szabad beengedni a kertünkbe, később pedig már kormányon nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva vásárolták ki súlyos állami pénzekből az oroszok részvénypakettjét a MOL-ból.

Azóta nagyot fordult a világ Orbán Viktorral, és eszébe se jut, hogy az orosz medvét ölelgetni nagyon veszélyes játék. Putyin nyilván ad valamit cserébe azért, hogy a segítségünkkel éket üthet az EU és végső soron a NATO tömbjeibe, ám ne legyenek illúzióink, mi is megadjuk az árát az oroszok támogatásának. Például hitelt veszünk fel tőlük néhány évvel azután, hogy Matolcsy György szinte kiverte az országból az IMF-et. Pedig az a kölcsön sokkal kedvezőbb kamatozású volt, ráadásul a 2008-as válságot követően megóvta ez a segítség Magyarországot a nagyobb bajtól. Az oroszok (és most már a kínaiak is) azonban olyan beruházáshoz adnak pénzt, amelyet ők kiviteleznek, ráadásul energiafüggőségbe is taszítják a következő kormányokat, legyenek azok bármilyen színezetűek.

A nagy kötéltáncos (és természetesen pávatáncos) Orbán úgy próbál meg jópofizni az oroszokkal, hogy közben minél tovább meg tudjon ragadni az Európai Unióban. Ez a játék addig folytatható, amíg az oroszok „csak” információs háborút folytatnak az EU-val, illetve, amíg nem keresztezik egymást végletesen a NATO és Oroszország katonai érdekei. Magyarország ez utóbbi szövetségben már most is komoly kockázati tényező, ezért fontosabb információkat meg sem osztanak a magyar féllel, mert félő, hogy azok rövidesen az oroszoknál kötnének ki. Persze, sok elemző azzal nyugtatja a közvéleményt, hogy Orbán és Putyin szövetsége csak a retorika szintjén olyan mély, valójában sokkal több dolog köti Magyarországot nyugati szövetségeseihez, mint Oroszországhoz.

Az biztos, hogy a magyar kormányfőt csakis a belpolitikai előnyök érdekében tesz harcias kijelentéseket Brüsszellel szemben, és támad neki olyan amerikai érdekeltségeknek, mint például a CEU. Orbán számára fontos, hogy legyen egy nagy szövetséges a háta mögött, amikor kakaskodni kezd az EU-val vagy az Egyesült Államokkal. Valójában nincs is határozott irányvonala a magyar külpolitikának, hiszen Szijjártó Péter minden lépését a belpolitikai szempontok motiválják. Hajlandó például ölre menni a NATO tagállamokkal is csak azért, hogy megbüntesse Ukrajnát azért a nyelvtörvényért, aminek részleteit alig ismerik a magyar polgárok. Ebben nem csak a nacionalista kártya kijátszását kell látnunk, hanem egy gesztust is Oroszország felé, amely szeretné teljesen befalni keleti szomszédunkat.     

hvg_29.jpg

Fotó: hvg.hu

Az biztos, hogy egyre nehezebb lesz egyszerre megfelelni a nyugati szövetségi rendszerek, és egyben Oroszország elvárásainak. Ahogy egyre jobban szorul a hurok Donald Trump nyakán, ahogy az orosz beavatkozást az elnökválasztásba egyre több ténnyel támasztják alá az Egyesült Államokban, úgy lesznek egyre nyilvánvalóbbak a szakadékok a nyugati és a keleti érdekek között. Mi pedig erősen függünk mindkét oldaltól, és rövidesen eljöhet az idő, amikor Vlagyimir Putyin választás elé állítja Orbán Viktort: Vagy ő, vagy jöhetnek a keményebb módszerek annak érdekében, hogy beváltsa azt az ígéretét, amiről egyelőre keveset tudunk. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Amíg hátszélben lovagolsz, észre sem veszed, hogy milyen vén gebén ülsz, de a szembeszél majd kijózanít.”  

100 komment Orbán Viktor Pávatánc Tovább
Orbán oroszbarát politikája nagy bajba sodorhatja az országot Tovább
Facebook Tetszik
0
100 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor Szorult helyzetében az időt húzza Orbán Viktor
  • Hol tart Orbán Viktor brandépítése? Hol tart Orbán Viktor brandépítése?
  • Orbán Viktor Kijevben Orbán Viktor Kijevben
  • Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval Önmagát minősíti a Fidesz a finnek és svédekhez küldött delegációval
  • Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány Elhibázott külpolitikai stratégiáját próbálja menteni az Orbán-kormány

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8713452833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.07. 16:16:16

Óriás baj lehet valóban! Segítünk, hogy a nyugat ne indíthasson gyilkos atomháborút. Ez hatalmas baj: Sorosnak, Brüsszelnek, s minden zsírkuláknak.
Válasz erre 

Okos Tóbiás 2017.12.07. 16:58:58

A csüngőhasú jelentett a katonai elhárításnak. Ez tény. Nem életszerű, hogy a III/III. az ilyeneket leszerelés után, nem kereste meg. Ez is tény. Az oroszok minden magyar jelentést megkaptak, eredetiben. Ez is tény. Putyin KGB-vezér volt. Ez is tény. Ezek után el lehet gondolkodni azon, mire fel a nagy oroszbarátság.
Válasz erre 

Peter Götz 2017.12.07. 17:38:08

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
elárulnád mióta akar a nyugat atomháborút?
illetve neked mi a "'nyugat" É-Korea???
Válasz erre 

Európai téridő 2017.12.07. 17:44:20

@Okos Tóbiás: Kérem a tényadatokat !
Válasz erre 

Peter Götz 2017.12.07. 17:54:33

@Európai téridő: hogy szeretnéd,online,vagy levélben,esetleg hangfelvétel Putyintól és Orbántól
Válasz erre 

Európai téridő 2017.12.07. 18:12:07

@Peter Götz: Jöhet mindenféle link. Előre is köszönöm.
Válasz erre 

Okos Tóbiás 2017.12.07. 18:53:26

@Európai téridő: Elég, ha beírod a gugliba, amiről tájékozódni akarsz. De ezt Te is nagyon jól tudod.:)
Válasz erre 

ursus artos 2017.12.07. 19:24:48

@Okos Tóbiás: Akkor legalább a gugli keresés eredmény linkjét légy szíves!
Válasz erre 

Okos Tóbiás 2017.12.07. 19:38:59

@ursus artos: A csüngőhasú hazaáruló. Sztem. Ezt dobta ki a gugli.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2017.12.07. 19:42:52

"Több Orbánmegbukott cikk mint kolbász" Dakota közmondás

A több nap mint kolbász után szabadon.....

Na csá!
Válasz erre 

Janossz 2017.12.07. 19:45:05

@maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző:
"Ez hatalmas baj: Sorosnak, Brüsszelnek, s minden zsírkuláknak. "
Ezt a zsírkulákozást azért ne nagyon erőltesd fideszes körökben! Ők a bázis.
Válasz erre 

Killary Fucking Clingon 2017.12.07. 19:45:44

Az MSZ(M)P az LMP és az Együtt nyugat barát politikája nagy bajba sodorhatja az országot.
Válasz erre 

Sir Galahad 2017.12.07. 19:47:16

Szerintem egyszerűbb ez. Orbán a Kelet és a Nyugat egymás elleni harcát igyekszik arra felhasználni, hogy a két nagyhatalmi tömb között hazánknak minél nagyobb önállóságot kicsikarni, ennek érdekében próbálja őket egymás ellen kijátszani. Lehet azt mondani, hogy ez nem szép dolog, de a politika ritkán szép.
Válasz erre 

midnightcoder2 2017.12.07. 19:48:19

"ráadásul energiafüggőségbe is taszítják a következő kormányokat, legyenek azok bármilyen színezetűek."

Mintha anno a Paks2-t a szocik kezdték volna el tárgyalni. Akkor nemigen izgatta őket az energiafüggőség. Ezzel együtt az EU pár év múlva elég nagy szarban lesz energiaügyileg, és akkor rohadtul jól jön majd hogy nekünk lesz atomerőművünk.

"Ez a játék addig folytatható, amíg az oroszok „csak” információs háborút folytatnak az EU-val, illetve, amíg nem keresztezik egymást végletesen a NATO és Oroszország katonai érdekei."

Itt igazából az amcsi kormányt irányító olajcégek gazdasági érdekei ütköznek a világ, és főleg Európa és az oroszok gazdasági érdekeivel. Pár amcsi cég szokás szerint rá akarja tenni a kezét a nyersanyagokra, és emiatt meghal pár tízezer ember és földönfutóvá válik pár millió. Az EU pedig fizet mint a katonatiszt. Az ostoba ballibák pedig tapsolnak hozzá.
Válasz erre 

2017.12.07. 20:02:45

@Sir Galahad: Ostoba fideszes troll vagy, csak az a baj, hogy ez nem fáj neked.

" Orbán a Kelet és a Nyugat egymás elleni harcát igyekszik arra felhasználni, hogy a két nagyhatalmi tömb között hazánknak minél nagyobb önállóságot kicsikarni, ennek érdekében próbálja őket egymás ellen kijátszani."

Ilyen baromságot oviban sem írnak a gyerekek: Orbán súlya a világpolitikában egyenlő a nullával. Ezt olvasd el százszor, majd írd le ezerszer. Hátha tanulsz belőle valamit.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2017.12.07. 20:10:21

Néhány korrekció:
A politikában nemigen van barátság. Érdekek vannak.
Ez szokásos libero csúsztató szófordulat. Az USA sem a barátunk, bizonyos érdekek kötnek hozzá bennünket. Gyengébbeknek. egy ország nem árt, ha több lábon áll. Lengyelország nagy barátja, szövetségese volt Angliának, Franciaországnak. Százezrek harcoltak a németek ellen angol oldalon, lengyel pilóták védték Londont. Azután Churchill odadobta Lengyelországot a Szovjetuniónak, mint egy ócska játékszert, mert pillanatnyi érdekei így kívánták... Nos, ezért kell több lábon állni Mo-nak is. EU bázis, NATO tagság, gyümölcsöző orosz gazdasági kapcsolatok. Ha az Alpok vennének körül bennünket, mint Svájcot + tengernyi pénz - lehetnénk semlegesek is, így marad a több lábon állás. EU-NATO-USA-V4-Oo. A gyengébbek kedvéért.
Válasz erre 

2017.12.07. 20:10:58

@midnightcoder2: "Ezzel együtt az EU pár év múlva elég nagy szarban lesz energiaügyileg, és akkor rohadtul jól jön majd hogy nekünk lesz atomerőművünk."

A fideszes trollok között is a leghülyébb vagy, ami úgy nem baj, csak az hogy ordasat hazudtál. Az EU soha nem lesz bajban energiaügyileg, másrészt Horvátországban is van áram, pedig atomerőmű nincs is. Hogy is van ez?
Mire lesz jó Paks2? Nem, nem rezsicsökkentésre: HITELTÖRLESZTÉSRE az unokáinknak, ráadásul a magyar paraszttal ugyanúgy ki fogják fizettetni a villanyszámlát. Na ugye, gyökér? Hazudjatok még valamit...
Válasz erre 

Okos Tóbiás 2017.12.07. 20:11:51

@midnightcoder2: Mielőtt nagyon belelovalod magad egy hazugságba, a szocik által beterjesztett, és elfogadott parlamenti határozat arról szólt, hogy meg kell vizsgálni, egy esetleges paksi bővítés szükségességét, hatástanulmányokat végezni, s amikor mindez megtörtént, dönteni..
Válasz erre 

2017.12.07. 20:16:34

@apro_marosan_petergabor: "Azután Churchill odadobta Lengyelországot a Szovjetuniónak, mint egy ócska játékszert, mert pillanatnyi érdekei így kívánták... Nos, ezért kell több lábon állni Mo-nak is."

Tipikus bűnözői mentalitásod van, még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy fideszes vagy, sőt hányinger troll. Magyarország jövője az EU-ban van, a tied és a fideszes maffiáé Szovjetoroszországban. Jó utat!
Válasz erre 

midnightcoder2 2017.12.07. 20:21:17

@kutyás majmok népe: "Az EU soha nem lesz bajban energiaügyileg"

Nyilván. Brüsszelben hoznak egy döntést, hogy holnaptól nem lehet 5W-nál több áramot használó készüléket forgalomba hozni, és idővel megoldódik a probléma.
Válasz erre 

midnightcoder2 2017.12.07. 20:22:54

@Okos Tóbiás: Orbánék meg megvizsgálták és döntöttek.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.12.07. 20:27:57

@kutyás majmok népe:

Azon morfondírozok, hogy vajon ki bánthatott, hogy ilyen ocsmány módon agresszív lettél... Apuék vertek? Vagy a nagyok a suliban? Rossz környéken nőtté fel és veled törölték fel a padlót a kemény fiúk? Vagy mi?
Válasz erre 

Ad Dio 2017.12.07. 20:28:30

@midnightcoder2:

A villanyautózást is betiltják.
Válasz erre 

Wildhunt 2017.12.07. 20:53:35

@Ad Dio: azt abban a pillanatban, ahogy lesz belőlük pármillió országonként. Most képzeljük el, hogy este hazaér a család, kipakoltak, és bedugták tölteni az autót csak egy minimális, 20-25kW-on holnapra. Aztán ezt szorozzuk meg csak a német háztartások felével.
Válasz erre 

Okos Tóbiás 2017.12.07. 21:17:49

@midnightcoder2: Nagyon jól tudod te is, hogy ez hazugság.
Válasz erre 

2017.12.07. 21:27:44

@midnightcoder2: Ne hazudozz, fidesznyik. Lesz ingyen áram a magyaroknak Paks2 után vagy nem? Erre válaszolj, ne a szart kenegesd. Ha az iskolában nem is, de a félkegyelmű szüleid nem tanították meg neked, hogy hazudni és lopni nem szabad?
Válasz erre 

Bolshevik 2017.12.07. 21:51:16

@kutyás majmok népe: "Ne hazudozz, fidesznyik. Lesz ingyen áram a magyaroknak Paks2 után vagy nem? Erre válaszolj, ne a szart kenegesd."

Nagyon jó, szerintem olyan erőművet kéne mindig építeni mindenkinek, amiből ingyen jön az áram :D
Válasz erre 

Scott Tenorman Must Die 2017.12.07. 21:59:31

@Okos Tóbiás: igazából az a tény, h gyurcsány oviról jelentett.
Válasz erre 

Scott Tenorman Must Die 2017.12.07. 22:02:42

@kutyás majmok népe: ügyes cáfolat!!! le sem tagadhatod, h libsi vagy
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.12.07. 22:04:46

@Okos Tóbiás: elfogadott parlamenti határozat arról szólt, hogy meg kell vizsgálni, egy esetleges paksi bővítés szükségességét, hatástanulmányokat végezni, s amikor mindez megtörtént, dönteni..

JA. Aztán erre volt 10 év, megcsinálták a hatástanulmányokat, megállapították a szükségességet és döntöttek. De ez nektek nem tetszik.
Én is szeretném látni a linket ami alapján tény, hogy orbán jelentett valakinek valamit.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.12.07. 22:05:48

@kutyás majmok népe:
Mér most ingyenáram van, te kutyagyűlölő vén fasz?
Válasz erre 

VaradiJanos 2017.12.07. 22:45:42

@Okos Tóbiás: édesanyád hasraesett vemhesen, ez tény.
Válasz erre 

Európai téridő 2017.12.07. 23:20:34

@Okos Tóbiás: Egre inkább az az érzésem, hogy amiket te tényeknek vélsz, azok csak vélelmek. A "nem életszerű" a jogban sem jogi tény. Az pedig mindig gyanús nekem, amikor a médiamunkás nagy garral beszél arról, hogy a tények makacs dolgok.
Válasz erre 

apro_marosan_petergabor 2017.12.07. 23:24:55

@kutyás majmok népe: úgy tűnik dislexiás vagy.
Válasz erre 

2017.12.07. 23:29:14

@apro_marosan_petergabor:
te vagy gipsz jakab?
Avagy a magyar nyelv ismerete nem kötelező? NER magyarul beszélsz, vagy a fordító programod szar?
Mi az, hogy egy ország nem árt?
Gyógyszer, vagy alkohol?
Válasz erre 

2017.12.07. 23:33:20

@Bolshevik: van ilyen. A Széles féle.
Az Orbán Viktornak ajánlott. Tudnod kell róla. A tér-idő görbületét csapolja meg.
Mindenki kap majd, mert akkora, mint egy bőrönd.
Válasz erre 

2017.12.07. 23:41:45

@midnightcoder2:
nem az a kérdés, kell-e Paks. Az a kérdés, milyen áron?
Mit is látunk? Még el sem kezdődött a beruházás, Ausztráliában akkumulátor-farm épül.
A világ másik felén új típusú akksikat fejlesztenek.
Komoly atomtermeléssel bíró országok milliárdokat fordítanak fúziós erőművekre.
Dániában új fůtőanyag ad reményt.

Az elektromos autó reménytelenségéről cikkeznek....
Válasz erre 

2017.12.07. 23:43:27

@teéjesenmindegy:
mitől kutyagyűlölő?
Minden fideszes töri a magyart???
Válasz erre 

Ad Dio 2017.12.07. 23:51:11

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Ezekben pillanatnyilag hinni kell. Ami van, az meg a valóság.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.12.07. 23:52:13

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Az elektromos autó reménytelenségéről cikkeznek...."

Az akkumlátoros villanyautó a mai formájában egy játék, semmi több.
Válasz erre 

lobaszopiatej 2017.12.07. 23:54:24

Az oroszokkal mindig is ráfáztunk.
Ők verték le részben a 48-at, aztán meg 56-ot.
Technológiájuk gyakorlatilag SELEJT.
Fakockás metró, Lada Niva (lásd mostani totalcar), Csernobil,. Kurszk ...., Paks 2 ????
Válasz erre 

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2017.12.08. 00:12:34

@Könnyen elkaptuk, uram!: Ezek a patkányok nem tudnak magyarul, kizárólag az orrbanisztáni nyelvet beszélik. Ugatnak dakotául is egy kicsit, makognak orbaniul, nyüszítenek kövériül, vihognak semjéniül, brekegnek áderiül. De a magyarhoz közük sincs.
Válasz erre 

2017.12.08. 00:28:30

@bluebear: Tisztára mint egy Lázár Èrvin mesejáték.
Válasz erre 

2017.12.08. 00:30:52

@bluebear: néha olyan érzésem van, hogy az orosz-magyar fordító még döcög kicsit. Persze ennyi elég ide.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.12.08. 01:11:49

@Könnyen elkaptuk, uram!:
vagy 4 különböző néven publikál ez a fasz, kutyás majmok népe, meg tarlós kutyaszaros városa.
Utálja a kutyákat, meg a gazdáikat. Az a vén geci aki tulajdonképpen mindenkit utál.
Válasz erre 

teéjesenmindegy 2017.12.08. 01:15:15

@lobaszopiatej: paks 1 azért elég jól elketyeg ugye? Annyira hogy van áram nálatok a putriban is.

Meg selejt egy metró, mert az ajtaját valami idióta megbasztatta? Bravó. Az alstom metrók már egy éve 20-al mennek, mert nehogy egymásba rongyoljanak. Plusz a Rákóczi út házai megrepedtek miattuk. Mert a kerék nem kerek. De ez neked már magas.
Válasz erre 

morph on deer 2017.12.08. 01:25:21

@Ad Dio:
“Az akkumlátoros villanyautó a mai formájában egy játék, semmi több.”

Ezt hányban írtad, már ne haragudj a kérdésért..!
Válasz erre 

morph on deer 2017.12.08. 01:33:01

Mi az, hogy “sodorHATja az országot?”

Meg: micsoda dekadens, nihilista és Europer megközelítés ez, de tényleg!

Ahelyett, hogy például az azeri, a grúz meg a mongol példát vennénk alapul!
És még nem is említettem a kazakh és kirgiz testvéreinket!
Mint amint Lezsák nertárs eljövendő nemzet(köz)i konzultációja is illusztrálja!

Azért kicsit több megértést várnék el manapság..!
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2017.12.08. 01:53:13

A ruszkik már a spájzban vannak, és minden esetben amikor eddig eljutottak baj lett, a magyarok pedig szívtak, kivéve a lepaktáló kollaboráns szarháziakat.
Válasz erre 

morph on deer 2017.12.08. 02:58:13

@BiG74 Bodri:
Már megbocsáss, de ki igérte, hogy neked - vagy nekem, vagy a másik 9,95 millió balfasznak - itt bármi is jó kéne, hogy legyen?
Na ugye!
És ez sikerült is betartani..!

Mint ahogy az országnak is sikerül “betartani”.
A dolog lényege az, hogy végre annyira elmérgesedjen a viszonyunk az EU-val, hogy vagy kirugjanak, vagy legalább ne vegyük annyira zokon, ha viktorka kiléptet bennünket, és végre visszatérhetünk a jó “nyugis” orosz akolba, mert ugye ott a helyünk egyébként is.

Mindenesetre vígasztaljon a tudat, hogy mindez legalább bőséges ellenszolgáltatás fejében történik!
Na nem neked meg nekem, nem is a többi 9,95 milliónak, hanem csak azoknak, akik “megérdemlik”!

A Szovjetúnió mégsem tünt el, látod, csak nevet változtatott! Úgy mint ... szóval úgy!
Válasz erre 

Demokrata Hungarofil 2017.12.08. 06:13:30

Mi Magyarország érdeke?
1. Hosszú távon biztosítsa energia szükségletét. - Fél évszázada már, hogy Oroszországból hozzuk a gázt és a kőolajat, a paksi erőmű is 40 éves lesz. Atomerőmű nélkül pedig nincs energia-biztonság.
2. Az oroszokkal előnyös üzletet kötöttünk és szeretnénk velük is, mint minden más országgal a lehető legjobb gazdasági-politikai kapcsolatot kialakítani.
3. A gazdasági-politikai dominanciára törő három szuperhatalom, USRAEL, Orosz Birodalom és Kína törekvéseit a magyar érdekek javára kell hasznosítani, az ellenünk törőket kivédeni.
Válasz erre 

Demokrata Hungarofil 2017.12.08. 06:17:36

USRAEL az ukrajnai válság miatti embargót is a versenytársak, az EU kiszorítására használta föl és növelte exportját Oroszországba. - Mi miért nem tehetjük?
Válasz erre 

Demokrata Hungarofil 2017.12.08. 06:21:02

AZ EU-val jó viszonyban vagyunk, csak az agyhalott LIBÁK, a Nemzetközi Zsidó Maffia bábjai próbálnak támadni bennünket, mert saját érdekünkben csökkentettük a befolyásukat Magyarországon.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.08. 06:28:35

@Peter Götz:

A nyugta nem fogja hagyni magát, minden eszközzel küzdeni fog, annak ellenére, hogy már mindebnki tudja: a kései liberalizmus hanyatló szakaszában élünk. A rendszerurak kétségbeesetten keresik a forrásokat, s egy részök inkább atomháborúzik, mintsem hogy pénz nélkül maradjon.
Válasz erre 

maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.08. 06:35:27

@Janossz:

Nem mozgok pártkörökben.
Válasz erre 

midnightcoder2 2017.12.08. 06:43:35

@Könnyen elkaptuk, uram!: Épp az elektromos autó az, ami baromi nagy piacot teremt az atomerőműnek. Mert hogy igen, a jó öreg robbanómotorok úton vannak a múzeum felé. Teljes joggal amúgy. Európa egyik szégyene, hogy anno környezetvédelmi támogatást adtak a dízeleknek, pedig már akkor is pontosan tudták hogy ipari méretekben okádják ezek a járművek a rákkeltő anyagokat a levegőbe, ami városokban annyira nagyon nem jó dolog. Jó pár ezer európai halt bele abba, hogy pár hülye azt hitte, hogy ezzel majd kevésbé emelkedik a CO2 szintje a levegőben. Ami ugyan igaz, de cserébe a korom lett több, ami klíma szempontjából is szarabb mint a CO2.

Visszatérve a delejre, igen a jó kis elektromos kocsik szívják majd mint Drakula a vért. És igen, az akksik valóban egyre jobbak lesznek. De annyira soha nem lesznek jók, hogy ezen az égtájon a napenergia ciklusosságát kiegyenlítsék. Persze az éjjel-nappal ciklus nem gond, viszont ezzel már nemigen tud mit kezdeni:

cdn.blog.hu/na/napelem/image/2-2.png

Ezért nem alternatíva tömegesen a napelem ezen a tájon. A fúziós erőműveket pedig már gyerekkoromban is 20 év múlva ígérték, pedig az már vagy 40 éve volt. Pedig hosszú távon valóban ez lesz a megoldás, de az ma még nemigen látszik, hogy mikorra lehet gazdaságos fúziós erőművet építeni. Addig pedig - legalábbis errefelé - a kérdés az, hogy szén, esetleg földgáz, vagy atom. Illetve persze lehet játszani a napelemekkel is - Pl. nyáron jó lehet a légkondi termelte plusz áramfelvétel egy részét kiváltani. De az ország energiaszükségletét szerintem ezzel ma nem lehet gazdaságosan megoldani.
Válasz erre 

Nzoltan 2017.12.08. 06:45:47

@lobaszopiatej: a nyugat meg elcsatolta az ország háromnegyedét.

Egyébként mintha a szocik anno komcsik hívták volna vissza az oroszokat. Bár. Komcsik keze már a trianoni végrahajtásban is benne volt. Most meg iszlamizálni akarnak.
Válasz erre 

midnightcoder2 2017.12.08. 06:46:21

@kutyás majmok népe: Makika, a fene se mondta hogy lesz ingyen áram. 10 év múlva már annak is örülni fogsz, hogy itt lesz áram, ha nem is ingyen. Mert lesznek helyek Európában ahol komoly gondok lesznek ebből. Ma két hype megy Európában: az alternatív energia, és a villanyautó. Csakhogy ezek nem barátok. Lásd az előző hozzászólásom.
Válasz erre 

Ad Dio 2017.12.08. 07:27:53

@morph on deer:

Érvelj kérlek. Hallgatlak. :-)
Válasz erre 

chrisred 2017.12.08. 08:48:23

@midnightcoder2: Elég naiv elképzelés, hogy az elektromos autók előretörése egy energiahiányos időszakban is reális forgatókönyv. Pont azért vált trendi és eladható árucikké a fejlett országok piacain, mert ezekben az országokban a stagnáló energiaigény mellett az energiaszektor rohamos technológiai és kapacitásbeli fejlődésben van, és ezt az energiatöbbletet valahogyan hasznosítani akarják. Erre nagyon célszerű megoldás az importfüggőséget okozó energiahordozókon ( gáz, olaj) alapuló konstrukciók leváltása olyan technológiára, ami helyben megtermelt energiával működik. Ez a folyamat természetesen pusztító hatással van azokra az autoriter rendszerekre, amiknek a gazdasága az energiahordozók exportjára épül. Ez a magyarázat Putyin unorthodox háborújára Európa ellen.
Válasz erre 

Ballib cenzúrázók réme 25 2017.12.08. 09:21:36

Akkor tehát szavazzunk azokra az elkúrókra, akik megkötötték Pak2-őt 2007-ben, ahol Gyurcsány és Putyin kétszer is seggrepacisztak vacsorázás közben, és ahol a teljes magyar titkosszolgálatot, a KGB-vel világíttatták át az elkúrók alatt..

Ugyi ?
Válasz erre 

guvat 2017.12.08. 10:06:44

Szomorúan néztem annak idején az SZKP. KB. szenilis vén hülyéit, hogy ők döntenek a mi sorsunkról is. Aztán manapság egyre több közvetítést látok az EU vitáiról és azóta kedves, mosolygós bácsikáknak tűnnek az agg bolsevikok ezekhez a furcsa módon pozícióba került idióta barmokhoz képest, pedig a pedofil és erősen alkoholista képviselőket már hátravonták... Legyünk csak jóba az oroszokkal, mert ha így folytatódik....
Válasz erre 

Visceroid 2017.12.08. 10:08:20

Nem sodorhatja, hanem sodorja. Az idő nem megy visszafele, kizárjuk magunkat az EU-ból.
Válasz erre 

rovid 2017.12.08. 10:45:18

@Európai téridő: tény az?,hogy nem volt elég az elmúlt 7 év az ügynöktörvényre!!
Válasz erre 

chrisred 2017.12.08. 11:09:22

@guvat: Az EU legfőbb döntéshozó szerve az Európai Tanács, ami összevethető az SZKP KB-vel. Ott pedig olyan szenilis vén hülyék ülnek, mint például dr. Orbán.
Válasz erre 

morph on deer 2017.12.08. 11:09:37

@midnightcoder2:
“Ezért nem alternatíva tömegesen a napelem ezen a tájon.”

Ahogy a grafikon kinéz, szerintem az egész csak méretezési/tervezési kérdés.
Ha az alsó értékhez állítod be a rendszert, akkor nem a hiánnyal lesz gondod télen, hanem a többlettel nyáron, nem?
De ahogy haladunk a szubtrópusi nyarak felé, a hűtés energiaigénye ugyancsak nő, tehát lesz ‘hova tenni’ a fölös delejt.
Amúgy relatíve egyszerű ideiglenesen lekapcsolni a felesleges elemeket is, ha már végképp az a baj, hogy nem tudunk mit kezdeni a felesleggel.

Legalább is ez derül ki az általad linkelt csártból.
Válasz erre 

libsi nóta bárki unja 2017.12.08. 11:23:19

"Az orosz álhírgyártás" - baszki egész nap ez megy minden oldalról, mi a különbség?

Amúgy meg tanulságos, hogy régen a szovjetek igyekeztek a saját népet megóvni a másik oldaltól, most meg ugyanaz megy csak fordítva propagandavonalon. De most már nem az angszoc, hanem eurázsia az ellenségünk, ennyi a különbség
Válasz erre 

libsi nóta bárki unja 2017.12.08. 11:26:44

@guvat:
Egy kis jóindulattal idiótának mondhatók a brüsszeli degeneráltak, ha kevésbé vagyunk jóindulatúak akkor anarchistának nevezhetjük őket
Válasz erre 

chrisred 2017.12.08. 11:28:42

@libsi nóta bárki unja: Leplezd le nyugodtan a nyugati kormányok hackergépezetét, hozd a bizonyítékokat is. Amúgy nem csak akkor igyekezett a szovjet állam cenzúrázni, hanem a jogutód is ezt teszi.
Válasz erre 

libsi nóta bárki unja 2017.12.08. 11:35:57

@chrisred:
"Ez a folyamat természetesen pusztító hatással van azokra az autoriter rendszerekre, amiknek a gazdasága az energiahordozók exportjára épül."

Ha valóban kevesebb szükség lesz kőolajra - ami egy utópia - vagy egyszerűen csak elfogy - ami viszont realitás, csak az a kérdés mikor - óriási újabb migránshullám várható a jelenleg olajból élő, és robbanásszerűen túlnépesedő országokból:, mint Nigéria és számos arab országból. Ezekből lesz probléma, nem valószínű hogy Oroszországból
Válasz erre 

libsi nóta bárki unja 2017.12.08. 11:38:18

@chrisred:
"hackergépezetét, hozd a bizonyítékokat i"

Először lássuk a te bizonyítékaidat!
Válasz erre 

libsi nóta bárki unja 2017.12.08. 11:50:20

"beváltsa azt az ígéretét, amiről egyelőre keveset tudunk"

Ez legalább egy őszinte beismerés volt. De nincs semmi baj, minél kevesebbet tudnak a libsik, annál többet írnak róla. Egyre inkább képzelet szüli a valóságot azon az oldalon
Válasz erre 

Willkommenskultur 2017.12.08. 11:55:58

"Elképzelhető, hogy soha nem fogjuk megtudni, milyen paktumot kötött még 2010-es újbóli hatalomra kerülése előtt Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin"

Ha a zod dosszieba van a paktum, akkor nem elkepzelheto hanem atom tutti h semmit se fogunk megtudni.
Válasz erre 

chrisred 2017.12.08. 11:56:24

@libsi nóta bárki unja: Nem tartom valószínűnek. Nigéria lakosságának ma sincs semmi haszna abból, hogy az ország jelentős olajexportáló, tehát az olajexport visszaesése sem okoz náluk csökkenést az életszínvonalban. Ezt legfeljebb az ott működő olajcégek profitja sínyli meg. Ez olyan helyeken jelent már most is problémát, ahol a rezsim az állami monopóliumként kezelt olajipar bevételéből közszolgáltatásokat nyújtott (Líbia, Szíria).
Válasz erre 

Willkommenskultur 2017.12.08. 12:13:23

Minden lippsi joslat be szokott jonni a kulpolitikaban is: Orban tonkreteszi az angliai magyarokat azzal h a Brexitet tamogatja!

A magzar melosok miatt leptek ki a ZEUbol!

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/nagyon_jol_jarnak_a_kint_elo_magyarok_az_eu-brit_paktummal.652662.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Válasz erre 

TizenötmiIIió Magyarok 2017.12.08. 12:15:11

A libsiknek csak annyi problemajuk van az oroszokkal, hogy 2006-ban nem tudtak behivni oket lemeszarolni a magyarokat, mint 1956-ban.
Ha idekuldtek volna egy hadsereget akkor ma is ok volnanak a mintademokracia.
Válasz erre 

guvat 2017.12.08. 12:59:59

chrisred
Ha Orbán nem ülne ott, akkor nálunk már mindenkinek legalább egy migránsa lenne otthon, aki dolgozik és gyereket csinál helyette. Még az is lehet, hogy nálatok többet érnének...
Ezt nem fogjuk megtudni, mert egyenletesen tempózva távolodtok a hatalomtól....
Válasz erre 

$pi$ 2017.12.08. 13:07:11

@Okos Tóbiás: "Mielőtt nagyon belelovalod magad egy hazugságba, a szocik által beterjesztett, és elfogadott parlamenti határozat arról szólt, hogy meg kell vizsgálni, egy esetleges paksi bővítés szükségességét,"

Ez nem igaz. Ez az igaz:

"Az Országgyűlés előzetes, elvi hozzájárulást ad az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény 7. §-ának (2) bekezdése alapján - összhangban a 2008-2020 közötti időszakra vonatkozó energiapolitikáról szóló 40/2008. (IV. 17.) OGY határozat 12. f) pontjával -, a paksi atomerőmű telephelyén új blokk(ok) létesítését előkészítő tevékenység megkezdéséhez."
Válasz erre 

$pi$ 2017.12.08. 13:11:31

@morph on deer: "Ha az alsó értékhez állítod be a rendszert, akkor nem a hiánnyal lesz gondod télen, hanem a többlettel nyáron, nem?"

Mondcsak, te miért nem építettél 10 szeresen túlméretezett napelemet a tetődre? :D 30-40 millióbol meg is lenne borús időben az áram... mármint nappal. :D
Válasz erre 

Bambano 2017.12.08. 13:13:50

csak az amnéziások meg az elmeháborodottak barátkoznak vvp-vel.
Válasz erre 

chrisred 2017.12.08. 13:13:51

@guvat: Nálam lehet, nálad biztosan többet. :) A magyar polgárok távolodnak a hatalomtól? Ez nagy valószínűséggel így van, utoljára 1947 környékén történt meg ez a folyamat. Mindenki számára ismert, hogy kik üdvözölték ütemes tapssal a magyar ember vagyon- és jogfosztását. Hasonlóan nagy moszkoviták voltak.
Válasz erre 

chrisred 2017.12.08. 13:20:42

@$pi$: Ez lehet, hogy igaz, de ne nem minden. Az említett Ogy. határozatban kifejezetten benne van, az Országgyűlés felkéri a kormányt, hogy kezdje meg az új atomerőművi kapacitásokra vonatkozó döntés-előkészítő munkát.
Válasz erre 

midnight coder 2017.12.08. 13:28:45

@morph on deer: Ja, csak az a gond, hogy jelenleg túlméretezés nélkül sem annyira nagy buli ezen a tájon napelembe fektetni. Ezért is kell az állami támogatás.
Válasz erre 

midnight coder 2017.12.08. 13:30:19

@chrisred: Nem. Az elektromos auto azért tud előre törni, mert a CO2 kibocsájtás és a légszennyezés egyre kevésbé elfogadható az átlag európai polgár szemében. Autózni viszont kell.
Válasz erre 

$pi$ 2017.12.08. 13:34:19

@chrisred: "Ez lehet, hogy igaz, de ne nem minden. Az említett Ogy. határozatban kifejezetten benne van, az Országgyűlés felkéri a kormányt, hogy kezdje meg az új atomerőművi kapacitásokra vonatkozó döntés-előkészítő munkát. "

2008-as törvény: vizsgálják meg, hogy kell -e: "társadalmi megalapozást követően a beruházás szükségességére, feltételeire, az erőmű típusára és telepítésére vonatkozó javaslatait kellő időben terjessze az Országgyűlés elé"
2009-es törvény: Kezdjék meg a megvalósítás előkészítését. Ezt már idéztem.
Válasz erre 

chrisred 2017.12.08. 13:41:20

@midnight coder: Az európai polgár, aki valóban érzékeny az ilyen szempontokra, egyrészt nem átlagos (mert akkor a zöld pártok nem marginális szinten lennének jelen az európai mainstream politikában), másrészt kerékpárral jár. Ami viszont energiagazdálkodási szempontból nem jó üzlet.
Válasz erre 

Scott Tenorman Must Die 2017.12.08. 13:50:23

@$pi$: tényekkel ne zavard össze a libsit, nem érti
Válasz erre 

BobAlice 2017.12.08. 14:09:26

Minden fideszes hazaáruló. Bolseviktor eladta hazánkat Oroszországnak. Ismét orosz gyarmat lettünk, lehet felmelegíteni az erőszakosan importált orosz technológiáról szóló vicceket. Gyorsan rohadó orosz metró, balesetekkel teli orosz erőmű, jó lesz nagyon a visszatérő nosztalgia.
Válasz erre 

konrada 2017.12.08. 14:21:23

@BobAlice:
Ejnye, ejnye!
Nem csinos dolog utánozni 26-ot!
Tőle még vicces is, mert magát adja, miközben utánozva parodizál, és az oldalán van is annyi hülye, hogy beveszi a provokációt,
de nálad még jobban kilóg a lóláb, ennyire hülye rettegős bal-libet senki nem fog elhinni, nagyon túljátszod!;))
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2017.12.08. 14:31:43

" a világpolitikában felgyorsultak az események, és félő, képtelenek leszünk lekövetni ezeket."

Milyen lekövetésre gondolsz poszter? Arra, hogy szó nélkül tegyük amit a nyugat nekünk diktál, tekintet nélkül arra hogy abból csak kárunk származik? Ezért volt jó a "merjünk kicsik lenni" Kovács mi?
Válasz erre 

BobAlice 2017.12.08. 14:35:38

@konrada: Nem csak ballibek meg komcsik vannak, ideje tágítani a látókört.
Válasz erre 

morph on deer 2017.12.08. 14:54:38

@$pi$:
“te miért nem építettél 10 szeresen túlméretezett napelemet a tetődre?”

Például azért nem, mert a mellékelt grafikon szerint is csak max 3-3,5 körüli az alsó- és felső érték között.
Ahogy a dolog halad, lesz az még jóval kevesebb is, elég hamar, ne aggódj.
Válasz erre 

morph on deer 2017.12.08. 15:34:07

@midnight coder:
“nagy buli ezen a tájon napelembe fektetni”
Ez igaz, de a trendek- költségek - teljesítmény, stb alkulása elég rendesen arra mutat, hogy ebből is teljesen átlagos kellék lesz, már néhány éven belül is.
Egyre több integrált rendszer létezik, és egyre kevésbé “luxus” beruházás kategóriájába sorolódik.
Mindenesetre én optimista vagyok.
Válasz erre 

libsi nóta bárki unja 2017.12.08. 15:43:45

@chrisred:
Az egész arab, sőt a tágabb iszlám térség is az olajtól függ. Nem csak a saját polgáraiknak nyújtanak ingyenéletet a gazdag olajkalifátusok, hanem annak a sok millió iszlám vendégmunkásnak is, aki helyettük elvégzi a munkát. Az eltartott családokkal együtt tízmilliókról van szó

Ha befuccsol az olaj, ez az egyébként is mobilis tömeg el fog indulni valamerre, és ha Európa felé nyitott kapukat találnak akkor az lesz a főirány

Oroszországban azért nincs hasonló gond, mert ugyanugy fogy a népessége, mint a többi fehér ember által lakott országnak. Szóval a prognózist tekintve a jövőben az iszlám, ezen belül az arab világ, és fekete-Afrika fog gondot jelenteni, nem Oroszország a népvándorlás útján történő expanzió szempontjából
Válasz erre 

$pi$ 2017.12.08. 15:58:19

@morph on deer: "Például azért nem, mert a mellékelt grafikon szerint is csak max 3-3,5 körüli az alsó- és felső érték között."

Rossz a grafikon/rossz grafikont nézel. Amikor borús az idő, akkor tizedére esik a megvilágítás, esetleg kevesebbre. Télen viszont akár heteken keresztül lehet borús az idő.

De persze kiindulhatsz abból, hogy mennyi a termelés amikor süt a nap nyáron meg mennyi, amikor süt a nap télen, de csak magadat vered át.

"Ahogy a dolog halad, lesz az még jóval kevesebb is, elég hamar, ne aggódj."

De jópofa, összekevered a hatásfokot a megvilágítás mennyiségével. :D Nem, nem halad, akárhogyan is fejlődik a hatásfok a ragyogó napsütés és az erős felhőzet közti különbség nem változik.

Hogy mást ne mondjak abban a pillanatban, amikor ezeket a sorokat írom már majdnem tök sötét van kint, a napi csúcsfogyasztás meg még csak ezután jön. Vagy két óra múlva, amikor már tök sötét lesz.
Válasz erre 

$pi$ 2017.12.08. 15:59:32

@Scott Tenorman Must Die: "tényekkel ne zavard össze a libsit, nem érti "

Már feladtam, már csak néha esek be ezekbe a blogokba. Elsorvasztják az ember lelkét. :(
Válasz erre 

Havasnak igaza van bárki seggbeerőszakolná Baukot 2017.12.08. 17:53:43

@$pi$: "Hogy mást ne mondjak abban a pillanatban, amikor ezeket a sorokat írom már majdnem tök sötét van kint, a napi csúcsfogyasztás meg még csak ezután jön. "

Ha elege tulmeretezed a napelemeket, akkor a csillagok fenye is elegendo energiat termel.
Válasz erre 

Európai téridő 2017.12.08. 18:29:03

@rovid: És mi van az azt megelőző bő két évtizeddel? Amúgy nem tény, hanem tényállás.
Válasz erre 

$pi$ 2017.12.08. 20:58:49

@Havasnak igaza van bárki seggbeerőszakolná Baukot: "Ha elege tulmeretezed a napelemeket, akkor a csillagok fenye is elegendo energiat termel. "

Abszurdum. Természesen nem igaz.
Válasz erre 

libsi nóta bárki unja 2017.12.08. 22:20:39

@Havasnak igaza van bárki seggbeerőszakolná Baukot:
Ha elég nagyra méretezed a napelemeket, akkor egy zseblámpa fényéből meg tudod termelni egy egész város energiaellátását. Ezt a várost úgy hívják hogy Utópia (utolsónak ivott alkoholféleség)
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard