Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Hat feltétel, melyeknek meg kell felelned, ha jó ellenzéki pártot akarsz csinálni Magyarországon

Hat feltétel, melyeknek meg kell felelned, ha jó ellenzéki pártot akarsz csinálni Magyarországon

Az április 8-i parlamenti választás nagy tanulsága az volt, hogy vannak olyan ellenzéki pártok, melyek csak nevükben ellenzékiek, ugyanis a kormánypárt érdekeit szolgálják részben vagy egészben. Nem ok nélkül skandálta az utcán demonstráló tömeg a választások után, hogy az ellenzék megbukott, ezért nem bízhatja rájuk a nép a korrupt és idegengyűlölő kormány elleni küzdelmet. Ez idáig rendben is volna, de a politikához politikus kell, a politikus meg párt nélkül eszköztelen, ezért ha tetszik, ha nem, teljesen meg kell újulnia az ellenzéki politikai oldalnak. Párt persze van bőven, de elég lenne egy is, ha az végre olyan lenne, amelytől rettegne a Fidesz. Egy ilyen párt megalkotásához bizonyos feltételek teljesítése elengedhetetlen. Szerintünk ezek a következők: 

gazeta_ru.jpg

Fotó: gazeta.ru

1. Olyan ellenzéki pártra lenne végre szükség Magyarországon, amelynek vezetői nem akarják kitalálni, mire van szüksége a választóknak, hanem megkérdezik tőlük, mit gondolnak a politikáról. Szinte minden ellenzéki csoportosulás eltávolodott ugyanis a polgároktól akár nagyvárosokról, akár kisebb településekről beszélünk. Egy pártelnök, vagy egy vezetőségi tag ne egy budai lakásban álmodja meg, milyen politikai marketing szükséges a szavazatok optimalizálásához (egyébként a Fidesz is ezt csinálja, csak neki helyzeti előnye van), hanem utazzon el Medgyesbodzásra, Balmazújvárosba vagy Csólyospálosra, menjen be az első kocsmába, kérjen egy fröccsöt, és miközben elkortyolja az italát, cseréljen eszmét a helyiekkel néhány közérdekű ügyről. Higgyék el, sokkal többet ér, mint egy méregdrágán megrendelt közvélemény-kutatás.

2. Van három dolog, amit a Fideszben minden ellenzéki szavazó utál. Ezek, a korrupció, a mellébeszélés és a nepotizmus. Ezeket persze le kell fordítani egy könnyen érthető közös nyelvre. Olyan rövid üzeneteket kell küldeni a választók felé, melyeknek sűrítve tartalmazniuk kell a lopás, a hazudozás és a családi biznisz elleni harc szükségességét. Sokakat felháborít a kormány rasszista retorikája is, ám az idegengyűlölet eszméi már olyan mélyen leszivárogtak a magyar társadalomba, hogy ez ellen szinte lehetetlen felvenni a harcot. A Fidesz tízmilliárdokat ölt ugyanis közpénzből azokba a kampányokba, melyeknek köszönhetően a menekültek elleni ellenszenv felülírja a korrupció elítélését. Ettől még persze az ellenzéki szavazók tömegei borzonganak Szijjártó Péter és Orbán Viktor szélsőséges megnyilatkozásai hallatán.

3. Tudomásul kell végre venni, hogy a választások vidéken dőlnek el. A pártok mégis a fővárosra koncentrálnak, központjaik is itt vannak, vezetőik többsége pedig budapesti. Ma már egyik parlamenti képviselettel rendelkező párt sem hirdeti magáról, hogy a vidéket képviseli, még az a Fidesz sem, amely vidéken, főként a legkisebb településeken erős. Ezért nem csak az várható el egy jó ellenzéki párt vezetőitől, hogy néha ellátogassanak a vidéki Magyarországra, hanem, hogy a központja ne Budapesten, hanem egy másik városban legyen. Első hallásra meghökkentő lehet ez a javaslat, de mennyivel szimpatikusabb lehet a vidéki emberek számára egy olyan politikai tömörülés, amelynek hivatalos központja Szegeden vagy Pécsett van, mintha a többi párthoz hasonlóan Budapesten székelne. Ha egy párt képviselni akarja a vidéket, akkor ne csak névleg, de a valóságban is legyen vidéken, ettől még szavazni fognak rájuk a budapestiek is, ha bennük látják azt a potenciált, amely elegendő lehet a Fidesz leváltásához.

4. Az idei parlamenti választások kirajzoltak néhány olyan erővonalat, melyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni, egy új politikai konstrukció megalkotásakor. Egyrészt Budapest az ellenzék fellegvára, ami nem igazán változhat meg rövidtávon, ugyanis a kormány stílusa, eszmeisége sokkal inkább vidéken fogyasztható, mint a nagyvárosban. Vannak még vidéki városok, ahol a Fidesz csak trükközések árán tudott egyéniben győzni, így Szeged, Pécs, Miskolc, Dunaújváros erős bázisai maradtak az ellenállásnak. Egy új párt megszervezése ezért ezekben a városokban kezdődhetne meg, mert van olyan ellenzéki tömegbázis, melyet jó kommunikációval, hiteles személyiségekkel gyorsan és könnyen meg lehetne szólítani.

5. Apropó, hiteles személyek. Nem kell ugyan minden régi arcot levenni a közös tablóról, de olyanokkal nem lehet új pártot alapítani, akik egy másik politikai tömörülés színeiben már eljátszották a hitelüket. Sokkal kevesebb szerep jut a jövőben annak, hogy ki, milyen értékeket vall, az igazi szervezőerő már az áprilisi voksoláson is az lett volna, hogy ki képes megverni a Fidesz jelöltjét. A választás és az azt követő balhé az ellenzéki pártokban azt is bebizonyította, hogy nincs értelme a taktikai szavazásban bízni, a magyar választópolgárok tiszta viszonyokat akarnak, vagyis egy ember álljon szemben a Fidesz jelöltjével, és ő megkapja a támogatást olyanoktól is, akik nem feltétlenül értenek egyet az ellenzéki jelölt eszméivel. Vagyis, egy új párt ne legyen se jobboldali, sem baloldali, se mérsékelt, sem szélsőséges, hanem tűzze ki célul egy korrupt, hazug, nepotizmustól bűzlő rendszer leváltását.

minner.jpg

  Fotó: Minner

6. És, a végére maradt a legfontosabb kérdés: Mi legyen a jelenlegi parlamenti pártokkal, azok vezetőivel, a képviselők ambícióival, és azokkal, akik nem tapsolnának egy új ellenzéki tömörülés létrejöttének? A válasz egyszerű. Olyan jól és hatékonyan kell politizálnia egy új pártnak, hogy a parlamenti mandátumokkal rendelkező ellenzékieknek érdekük legyen a velük való együttműködés. Ez akkor lehet hatékony, ha egy ernyőszervezetben gondolkodnak, ami alá be lehet férni akkor is, ha nem hagyja ott az eredeti pártját egy politikus. Azonban legyen ez egyben egy természetes szelekció is, vagyis a Fidesszel hírbe hozott, az együttműködést akadályozó, önös érdekből kompromisszumképtelen politikus ne kaphasson szerepet semmilyen szintű együttműködésben. Az ellenzéki választók ugyanis már elég világossá tették, hogy teljes ellenzéki együttműködést akarnak, és nem tolerálják azokat a politikusokat, akik valamilyen okból ezt meg akarják akadályozni. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „A mezei pipacs is szép virágot hoz, de azért nem tesszük a tulipánokkal egy vázába.”

89 komment Szeged Közéleti ketrecharc Tovább
Hat feltétel, melyeknek meg kell felelned, ha jó ellenzéki pártot akarsz csinálni Magyarországon Tovább
Facebook Tetszik
0
89 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9014017196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.01. 15:31:49

1. Képtelenség, hiszen a nagy többség nem akar liberalizmust.

Egy liberális párt hallgasson a többségre, s ne legyen liberális?

2. Lopós ballibek lopás elleni szövege csak ásítást eredményez.

3. A ballib megmondóemberek gyűlölik a kisembereket, s vidéken ilyen a lakosság 95 %-a.

4. Budapesten is a Fidesz a legerősebb párt.

5. Hiteles és liberális lehetséges, de minek? A nép egy rossz eszmét hiteles emberektől se fogad el.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2018.06.02. 23:43:42

Nem a fityisz áll az útjában az ellenzéki megújulásnak, hanem a megélhetési ellenzéki politikusok.
Válasz erre 

czerka 2018.06.03. 06:07:19

A magyar embereknek teljesen megfelel a Fidesz. Létrejöhet még egy vagy két ellenzéki párt, de akkor csak a már meglévők fognak szájhabzani, hogy megint gründolt álellenzéki pártokat a Fidesz és tolja beléjük a pénzt. A jelenlegi ellenzéki pártok fújnak leginkább minden új formációra. Tették ezt az LMP-vel, majd a Momentummal is. Ugyanis sok az eszkimó, kevés a fóka.
A Fideszt elutasító kisebbségben lévő választói csoport szavazataira éppen elég ellenzéki párt utazik már most is.

Ha ma lennének a választások, akkor az MSZP-Párbeszéd lehet, hogy be se jutna az országgyűlésbe. Tehát a jelenlegi ellenzéknek se nagyon van elég szavazója
A legnagyobb ellenzéki párt a Jobbik, amine a programját nagyrészt lenyúlta már a Fidesz és ezzel a szavazói egy részét is, ezzel elzárva a Jobbik elől a további növekedés lehetőségét.

Én az ellenzékiség esélyét abban látom, hogy egy-egy ügyben mozgalmakat szerveznek, tüntetnek, mint a budapesti olimpia elleni mozgalom, vasárnapi zárvatartás vagy az internetadó esetében is történt. Ezzel lehet kordában tartani a Fidesz vadhajtásait. Ellenzéki pártokra az embereknek láthatólag nincs szüksége annyira.
Válasz erre 

Moin Moin 2018.06.03. 07:07:51

A felsorolt hat tényező önmagában és együttesen sem ér semmit - csak kettő kell:
1.) Karizmatikus vezető
2.) Húszmilliárd forint

Amíg ezek nem adottak, kár a gőzért...:-)
Válasz erre 

Retrofuturista hifista 2018.06.03. 07:20:34

Egy komoly ellenzék többé nem viseltethet a fidesz és tábora felé gyűlölettel. Abba kell hagyni a diktatúra, oligarchia, agyhalottak, agymosottak szavak használatát. Meg kell érteni azon fidesz szavazók gondolkodását, akik pl. Kizárólag a relatív fiskális fegyelem miatt szavaztak a fideszre. Egy komoly ellenzék elismeri a kormány erősségeit, és rátapint a gyengeségeire, és azokat akarja meghaladni. Egy komoly ellenzék nem rekeszt ki senkit a diskurzusból, vitapartnernek és nem ellenségnek tekinti a nem elvakult fidesz szavazót.
Válasz erre 

$pi$ 2018.06.03. 07:38:53

@Retrofuturista hifista: Így van. Csak még egy:

Az ellenzéknek fogalma sincs milyen a jó ellenzéki párt, úgyhogy nem szabad rájuk hallgatni.
Válasz erre 

kunzoo 2018.06.03. 07:42:01

Amíg nincs egyértelmű álláspont a baloldalon migrikérdésben semmi esélyük. Ha már a szavazók véleménye érdekli a pártot
Válasz erre 

Lógás Hugó 2018.06.03. 07:58:29

" hanem utazzon el Medgyesbodzásra, Balmazújvárosba vagy Csólyospálosra, menjen be az első kocsmába, kérjen egy fröccsöt, és miközben elkortyolja az italát, cseréljen eszmét a helyiekkel néhány közérdekű ügyről. Higgyék el, sokkal többet ér, mint egy méregdrágán megrendelt közvélemény-kutatás."

Pont ez a baj... Hogy a "nyomorgó" kocsmatöltelékeket kérdezik meg.... Hiszen lemennek délelőtt egy faluba, és kit találnak a kocsmában? A semmirekellő alkeszt aki két-három feles után szidja a rendszert de a kisújját sem mozdítja hogy jobb legyen nekik.
Ezért is futott lyukra az ellenzék vidéken....
Válasz erre 

Retrofuturista hifista 2018.06.03. 08:18:22

@$pi$: Egy komoly ellenzék továbbá nem a meglévő párt nélküliek igényeire reflektál, és őket szolgálja ki. Hanem először nagyon komoly szakértőgárdát ránt össze és kidolgozza az elvi és gazdasági rendszerét, majd ezt konzekvensen képviselve minden vitában megteremti a keresletet saját magára. Minden párt racionálisan gondolkozó szavazóit magához gravitálva. És utána jönnek a nem racionálisak is, akik a mérleget billentik.
Válasz erre 

Retrofuturista hifista 2018.06.03. 08:28:12

És nem vehet részt olyan benne, aki bármilyen párthoz vagy közhatalomhoz kötődött korábban. El kell szakadni a baloldal-jobboldal táblás játéktól, meg kell haladni azt.
Válasz erre 

UrsaMAior 2018.06.03. 08:34:51

Amig a Fideszen kivuli ertelmiseg es lehetseges partok nem ismeri fel azt az egyszeru tenyt, amely egyebkent egesz Kelet Europara jellemzo addig eselye sincs.

Ez pedig az hogy nem szeretik ha kintrol mondjak meg nekik mit gondolnak. Legyen ez ertektrend, gazdasagi dontesek stb.

Az internacionalizmus nalunk halott attol fuggetlenul hogy tolunk nyugatra el es viragzik
Válasz erre 

Behajtó70 2018.06.03. 08:44:38

“korrupt és idegengyűlölő kormány”: ezt csak ti hazudjátok, mert nem tudtok mondani semmit, amiÉRT rátok lehetne szavazni, csakis olyasmit hazudtok a kormánypártokra ami ELLEN szavazásra akarájtok bírni a választókat. Már a második mondatodban gyűlölködsz. Egyébként a hat pontból egyikben sem találtad el a legfontosabb dolgot. Nem baj, tekeregjetek csak a földön, mint a giliszta eső után.
Válasz erre 

tompus 2018.06.03. 09:06:42

Ez recept az újabb 2/3-hoz. Úgy tűnik, nem sikerült felébredni.
Válasz erre 

Papucsban a Teraszon 2018.06.03. 09:14:49

Az ellenzék ne bagatellizálja az iszlamizáció veszélyét, ez fontos.
Válasz erre 

S. Baldrick 2018.06.03. 09:19:17

@Behajtó70:
Miért? Szerinted nem korruptak? A napokban kerültek nyilvánosságra a cégek beszámolói... Csak úgy röpködnek a piaci viszonyok között irreális mértékű növekedések, árbevételek, profitok, osztalékok (érdekes módon mind kormányközeli "vállalkozó") . Gondolom ez csakis a tehetségüknek köszönhető és véletlenül sem annak, hogy nekik lejt a pálya. Tényleg minden szar amihez hozzányúlnak arannyá változik (közpénzből persze a hülye is meg tudná csinálni, sőt talán még én is) .
Abban igazat adok, hogy ellenzéki értelmiség (itt most gyakorlati szakemberekre és nem filozófusokra, történészekre, teológusokra...gondolok) és program nélkül nem lehet a szavazókat megszólítani (erre tényleg csak a fidesz képes) .
Válasz erre 

vergyula 2018.06.03. 09:22:16

@maxval balcán bircaman: nem említi a cikk, hogy az új párt liberális lenne...
Válasz erre 

tompus 2018.06.03. 09:22:41

1. Nem, egy párt ne azt akarja csinálni, amit az emberek mondanak. Abból lesz az örökéletingyensör. Persze legyen átfedés a valósággal is, győzze meg az embereket, hogy amit tenni akarnak, az jó.
2. A korrupcióval senki sem foglalkozik, ha neki jobb lesz. Ezt csinálja a fidesz, minden rétegnek juttat valamit. A ballibek is loptak, cserébe nem adtak semmit.
3. Persze, mert Budapesten a lakosság 20%-a lakik, ez egyszerű matematika. De persze az idióta gondolkodásotok megint ellentétet akar szítani, nem egyben tekinteni az országra.
4. Budapest nem az ellenzék fellegvára, ezt a bullshitet is el kellene felejteni.
5. Nem, az kevés, hogy valaki nem fideszes. Ez az egyik tévhitetek, de higgyetek benne.
6. Na, ez a legnagyobb tévedésetek. Kurvára nem akarnak az emberek összefosást. Ez két választás alapján sem jött le még nektek.
Válasz erre 

vergyula 2018.06.03. 09:30:46

@UrsaMAior: na ja, nem az számít, hogy mit mondanak, hanem hogy ki mondja. Pl. vasárnapi boltzár. Akad pár ország Európában, ahol jelenleg is hatályban van. Akár Brüsszel is kitalálhatta volna, hogy legyen kötelező az egész EU-ban. Akkor aztán a kormánypártiak - akik tűzön-vízen át védték Semjén ötletét - rögtön üzentek volna Brüsszelnek, Bayer csak vasárnap vásárolt volna, mert nem leszünk gyarmat. Az ellenzékiek meg üdvözölték volna a döntést, mert olyan "európai". Képesnek kéne lennünk objektív véleményt alkotni, de nem vagyunk.
Válasz erre 

VT Man 2018.06.03. 09:32:01

7. Alternatívát adni a mostani adórendszer kedvezményezettjeinek is (dolgozó emberek, akik átlagosan vagy felett keresnek, családi adókedvezményt kapó emberek).
Válasz erre 

VT Man 2018.06.03. 09:34:44

@Behajtó70:
Svédországban a 10 milliós lakossághoz van 400 ezer körüli menekült.

Már erõsödnek is a szélsõséges pártok, erõsödik az idegengyûlölet.

Olaszoknál hasonlóan.
Válasz erre 

CM2131 2018.06.03. 09:55:39

Annyira jellemző ez a poszt az ellenzéki gondolkodásmódra, az összes pont csak a technikákkal foglalkozik amivel a hatalmat meg lehetne szerezni. Bármi érdemi amivel esetleg jobb lehetne az országnak az fel se merül.
Megpróbálok segíteni: ha lenne egy olyan párt amelyik tényleg őszintén és HITELESEN fel tudna lépni az egész országot eluraló korrupció ellen (nem, nem csak a Fidesz és politikus korrupció hanem MINDEN korrupció ellen), amelyik deklaráltan kevesebb támogatást adna a focinak és a sportnak

DE

folytatná a Fidesz sikeres gozdaságpolitikáját
folytatná a Fidesz sikeres külpolitikáját
folytatná a Fidesz bevándorláspolitikáját

az simán megnyerhetné a választásokat.
Válasz erre 

vergyula 2018.06.03. 09:59:16

@CM2131: Ez egyszerű: megalakulás után át kell igazolni Matolcsy-t, Szíjjártót és Németh Szilárdot.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.03. 10:27:20

@vergyula:

Mi másról lehetne szó egy ultraliberális blogban?
Válasz erre 

vergyula 2018.06.03. 10:35:49

@maxval balcán bircaman: talán közben megváltoztak :)
A Fidesznek is bejött.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.03. 10:42:48

@vergyula:

A blog megváltozott? Nem látszik.
Válasz erre 

Clyde Shelton 2018.06.03. 11:00:29

Hááát... hogy finoman fogalmazzak: Nem értek egyet a blogolóval...
Nem szeretem a FIDESZ-t, szerintem is korruptak, és "nagyon elszaladt velük a ló". De a jelenlegi menüből, még így is ŐK a "leg"-támogathatóbbak számomra (nem rájuk szavaztam, de nekik szurkoltam, én azt szerettem volna, ha 2/3 nélkül maradnak egy alig-alig többséggel, hátha akkor észbekapnak... nem a nép nem így döntött...) Az előzményektől függetlenül a post-ban leírtak a FIDESZ megerősödését és hatalomrakerülését írja le... Ne felejtsük el, hogy korábban párszor már le lettek szavazva (én magam is szavaztam ellenük többször is), de nem adták fel, nem estek össze, hanem LEVONTÁK A TANULSÁGOKAT és ELVÉGEZTÉK A MUNKÁT (főleg vidéken) ami oda vezetett, hogy kimondott SAJTÓ ellenszélben is tudtak nyerni!!! Ezután ismét egy pofont kaptak, Medgyessy Péter és a cocik lenyomták őket... De ismét nem adták fel... Nem kis segítséget és az "áttörést" Gyurcsány hozta meg nekik... Gyurcsányék ámokfutása után már én (aki addig többször szavazott befogott orral a cocikra csak azért, hogy NE a FIDESZ nyerjen...) már én is azt mondtam, hogy kedves cocik, kedvesferenc, ha 8év kormányzással csak ennyire jutottatok.. akkor (szintén befogott orral de) jöjjön a FIDESZ... és most is azt mondom, hogy a FIDESZ korruplt, dúl a nepotizmus, túl sok a stadion és a TAO pénzmosoda, de ha kell rájuk szavazok a mostani ellenzék ellen, mert CSAK akkor van értelme váltani ha TUTI a mostaninál jobb irányba fogunk haladni... (én nem gondolom jobb iránynak, ha mások csinálják ugyanezt... akkor már inkább ezek csinálják ugyanzt...) Szóval szerintem a blogíró egy álomvilágban él... és a realitásoktól elszakadt víziói már már utópiát vázolnak fel... egy megfontolt, kemény munkán és sajnos nagyon is életszerű emberi kapzsiságon alapuló valósággal szemben...
Válasz erre 

Clyde Shelton 2018.06.03. 11:09:07

@CM2131: +1
pont ezt a nézetet vallom én is... az ellenzék legnagyobb problémája, hogy NEM ad (számomra)elfogadható válaszokat kérdésekre, nem ad (számomra)hiteles és belátható jövőképet... CSAK addig terjed a tudomány, hogy a FIDESZT le kell válltani... de mi lesz azután? ha egyébként szinte semmiben sem tudnak megyeggyezni most sem akkor miért gondolják, hogy ezt látva felhatalmazást kapnak?!
Válasz erre 

Magyarország Europa jovője 2018.06.03. 12:08:26

"Olyan ellenzéki pártra lenne végre szükség Magyarországon,"

Azert nincs komolyan veheto ellenzek, MERT NINCS RA SZUKSEG. Az orszag eros egyseges, es leszarjuk a kulfoldrol penzelt, es iranyitott kollaborans megelhetesi politikai bunozoket.
Válasz erre 

Magyarország Europa jovője 2018.06.03. 12:15:59

@Clyde Shelton: "nem rájuk szavaztam, de nekik szurkoltam, "

Az ujabb ketharmad, es a "mi vagyunk tobbseg" viszonylataban ez igy kulonosen vicces, hogy meg a nem fideszre szavazok egy resze is a fidesz gyozelmeben remenykedett. :)))
Tobbek kozott ez lehetett az oka, hogy a "tobbseg" elolanca felig sem erte korbe a parlamentet. :))))))))))
Válasz erre 

Laikuska 2018.06.03. 12:20:13

@Retrofuturista hifista: Ja, ja.
Válasz erre 

Zoltán Lukács 2018.06.03. 12:30:33

Nagyon jól össze van szedve a lényeg.
Válasz erre 

Clyde Shelton 2018.06.03. 13:48:12

@Magyarország Europa jovője: "Azert nincs komolyan veheto ellenzek, MERT NINCS RA SZUKSEG. Az orszag eros egyseges, es leszarjuk a kulfoldrol penzelt, es iranyitott kollaborans megelhetesi politikai bunozoket." - ezzel így ebben a formában nem értek egyet... egy valóban KOMOLYANVEHETŐ ellenzék mellett az éppen hatalmon lévők is csak "mégjobban működnének", mert ha nem tennék, akkor fenyegeti őket a váltás... de ilyen ellenzékkel a FIDESZ-nek nincs mitől félnie, és ezért enged meg magának olyasmit is ami szerintem nem lenne szabad... ha ezeket sallangjait elhagyná... nem 2030-ig hanem 2130-ig tervezhetne....de pont ezzel a konrollálatlan (nem is kevés) vadhajtással az ellenzék ébredezését idézi elő... (én még emléxem amikor gyurcsány/bajnai galerit offshore-lovagozták... aztán ez a retorika hamar leherült a napirendről amikor Rogán okostojás Tóni és társai ügyeskedtek el olyan milliárdokat amelyekből rendeteg más hasznosabb dolgot is lehetett volna, mint pár jóhaver életreszóló anyagi biztosítása... Szóval, csak azért mert a FIDESZ-nél jelenleg és belátható időn belül nem is lesz jobb alternatíva, azért még ne gondoljuk, hogy a FIDESZ mindent jól csinál... persz sok mindennel szimpatizálok, nem véletlenül szurkoltam nekik, sőt... ha arról lett volna szó, hogy legyen kormányváltás vagy ne legyen kormányváltás, akkor tuti rájuk szavazok... hogy ne legyen, de ettől szerintem ŐK még NEM JÓ MEGOLDÁS, csupán a jelenlegi legjobb megoldás... Nagyon kicsi a különbség a KARAKÁN-ság és a PÖKHENDI TAHÓSÁG között, az én ízlésemnek sajnos nagyon soxor már nem karakánok hanem...

de azzal egyetértek, hogy a csalódott frusztrált kilátástalan "mi vagyunk a többség" ellenzék még párszor megkaphatja a jegyet a kispadra... ahoz tényleg mások másként és mást kellene csináljanak, hogy végre ne valami ellen, hanem valami mellett szavazhassak... persze a lehetőség adott a FIDESZ számára is... csak azon kellene változtasson ami sokakat irritál... hosszú évekre bebetonozhatá magát, ráadásul megkérdőjelezhetetlen teljesítménnyel...
Válasz erre 

midnightcoder2 2018.06.03. 15:29:36

Egy ütőképes ellenzéki párt szerintem ott kezdődne, hogy nem úgy határozza meg magát, hogy ő az antifidesz. Orbánnak sok-sok bűne és hibája van, de alapvetően nem egy hülye ember, és elég gyakran képvisel helyes álláspontot is, fontos kérdésekben. Ergo, amikor egy-egy ellenzéki párt automatikusan B-t mond akkor, amikor Orbán A-t, igen hamar idióták gyülekezetének fog tűnni.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.03. 17:00:58

@VT Man: Minden győztes pártnak lesz sleppje, akik jól fognak járni. A Fidesz is ezt csinálta.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.03. 17:09:47

@csentecsa: Az oké, ellenzékben azt vallják, hogy őket képviselik, ennek nincs sok tétje, ugyanis egy ellenzéki pártnak semmi köze a jövedelemelosztáshoz. Legfeljebb szidhatják a kormányt amiatt, hogy szívatja az alacsony jövedelműeket.Ha pedig már kormányra kerülnek, már elérték a céljukat, onnantól a zsákmány elosztása a lényeg. Abból meg az alsóbb jövedelemszinten lévők nem kapnak, mert túl sokan vannak.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.06.03. 17:44:16

Az ellenzék nagy része szervilis. Ezt örökölte és nem tudott ebből kinőni.
Az őket sztároló média miatt (is) elszakadtak a valóságtól, az ellenzéki megmondóemberek meg szánalmasak, a kádári értelmiség utolsó mohikánjai.
Igény lenne normális ellenzékre, csak olyan témákkal kéne foglalkozni amelyek politikailag kínosak és kb. olyan stílusban mint az öszödi beszédben. Csak teljesen új emberekkel.
Pl.: Ne Gurmai Zita fia akarjon itt változást elérni :)
Ezekkel a témákkal szinte senki se foglalkozik, nyílván mert nem kifizetődő politikailag.
Így maradnak a kegyes hazugságok és az országos önbecsapás-bajnokság. :)
Válasz erre 

Aston Kanál 2018.06.03. 19:39:57

@maxval balcán bircaman:
"1. Képtelenség, hiszen a nagy többség nem akar liberalizmust.

Egy liberális párt hallgasson a többségre, s ne legyen liberális?

2. Lopós ballibek lopás elleni szövege csak ásítást eredményez.

3. A ballib megmondóemberek gyűlölik a kisembereket, s vidéken ilyen a lakosság 95 %-a.

4. Budapesten is a Fidesz a legerősebb párt.

5. Hiteles és liberális lehetséges, de minek? A nép egy rossz eszmét hiteles emberektől se fogad el. "
1. Azt, hogy mi a nagytobbseg, majd akkor beszeljuk meg, ha egyszer normalis valaszatasi torveny lesz, es a leadott szavazatojk szama tenylegesen tukrozi a valasztok akaratat.
2. Mondta a tolvaj fidesz tamogatoja. 3000 milliard forintnyi befizetett magannyigdijpenz kezdesnek, amit a fidesz ellopott, folytatva az EU-s tamogatasok ellopasaval...khm. A tobbiek fasorban sincsenek ehhez a bandahoz kepest. (asit)
3. A fidesz es sameszai meg mindenkit gyulolnek es lehazaaruloznak, aki maskepp gondolkodik.
4. Mondja kozismerten es torvenyesen hirhamisito kormanyzati media. Meg te.
5. Nezopont kerdese. Mivel en nem kifejezetten vagyok hithu katolikus, nekem es a hozzam hasonlok szamara egy keresztenyseget erolteto rendszer a rossz eszme, ahol bele akarnak ugatnia gyerekvallalasomba, amihez rohadtul semmi kozuk. Mondom ezt ugy, hogy van ket gyerekem. Tovabba az illiberalis dolog is faszsag. Most vagy liberalis, vagy nem. Ne bujjanak mar gyavan mar ilyen kitalalt elnevezesek moge. Bar nem is tudom, mit varok...
Válasz erre 

Aston Kanál 2018.06.03. 19:42:04

@UrsaMAior: Nem tudom, hogy vagy vele, de en azt sem szeretem, ha bentrol mondjak meg, mi a jo nekem.
"Az internacionalizmus nalunk halott attol fuggetlenul hogy tolunk nyugatra el es viragzik" - Ezt gondold at megegyszer.
Válasz erre 

Aston Kanál 2018.06.03. 19:43:12

@$pi$: akkor legyen egypartrendszer ellenzek nelkul. Varj, az mar volt...
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.03. 20:02:58

@Aston Kanál:

Mi az a normális választási törvény? A tisztán arányos? Akkor szinte sehol a világon nincs normális választási törvény.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.03. 20:03:47

@Aston Kanál:

"3000 milliard forintnyi befizetett magannyigdijpenz"

A kormány ezt a pénzt VISSZAVETTE a manyup-cápáktól.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.03. 20:04:22

@Aston Kanál:

" hirhamisito"

Ez csak nézőpont kérdése.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.03. 20:05:18

@Aston Kanál:

Én magam antiliberális vagyok, a Fidesz csak részben az. Mi a konkrét kérdésed?
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 05:16:21

@csentecsa: Nem biztos, de mindig így történt. Orbánék sem mertek egykulcsos adóról beszélni a 2010-es választás kampányában, ellenben kikeltek az ellen, hogy Bajnai közvetlenül a választás előtt 25%-ra emelte az áfát. Aztán, amikor hatalomra kerültek, láttuk, mi történt.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 05:16:56

@maxval balcán bircaman: Azoktól vette vissza, akik megdolgoztak azért a pénzért.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 06:20:38

@chrisred:

Nem, mert azoknál sose volt.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 07:56:53

@maxval balcán bircaman: Dehogynem. Különben az állam nem tudta volna járulékként levonni a bérükből.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 09:18:19

@chrisred:

Magadnak mondasz ellent. Ha az állam levonhatta, az azt jelenti, adóról beszélünk. Az adó pedig nem a tiéd, hanem az államé.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 09:25:42

@maxval balcán bircaman: Nem adóról beszélünk, hanem járulékról. A kettő között a különbség, hogy az adó befizetése kötelezettség, ami nem keletkeztet jogosultságot a befizető számára. A járulék viszont igen, a befizetett nyugdíjjárulék a társadalombiztosítási alapokhoz került, nem a központi költségvetésbe, és nyugdíjjogosultságot keletkeztetett. A kötmanyupok államosítását követően az a vagyon a központi költségvetésbe került, és az állam arra a célra használta, ami neki jólesett.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 09:27:56

@chrisred:

Járulék = adó, azaz nem a tiéd, hanem az államé. A járulék specialitása az csupán, hogy egy konkrét célra szedett állami adó. De attól még adó.

A kérdés Mo-on lényegtelen: soha se volt elég az egészségügyre és a nyugdíjra a beszedett járulék, azaz pont a fordítottja van, mint amit írsz.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 09:39:56

@maxval balcán bircaman: Tévedsz, adóból is van olyan, ami konkrét célokra lett beszedve. Nem ez az elhatárolás alapja, hanem a jogosultság, amit a befizető a járulék befizetésével megszerez.

A második felének semmi köze nincs a témához, és semmi olyasmit nem írtam, mint amit állítasz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 09:58:32

@chrisred:

A jogosultság absztrakt, azaz gyakorlatilag nincs jelentősége.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 10:00:27

@chrisred:

"semmi olyasmit nem írtam, mint amit állítasz"

De igen. azt írtad "kötmanyupok államosítását követően az a vagyon a központi költségvetésbe került, és az állam arra a célra használta, ami neki jólesett".
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 10:04:30

@maxval balcán bircaman: Ennek semmi köze ahhoz, amit írtál.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 10:07:21

@maxval balcán bircaman: Hát ha nem látnak el, ha beteg vagy, vagy ellátás után kiszámlázzák a költségeket, mert nem fizetsz tb-t, akkor rájössz, hogy annyira nem absztrakt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 10:10:38

@chrisred:

Absztrakt abban az értelemben, hogy van egy meghatározatlan tartalmű elvi jogosultságod, aminek konkrét tartalmát nem te, vagy kzted és az állam között meglébvő szerződés, hanem az állam dönti el.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 10:22:53

@maxval balcán bircaman: A létezése viszont nem absztrakt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 10:29:04

@chrisred:

Ezt nem is állítottam.

Viszont hibás ezért az a ballib érvelés, mely szerint Zorbán ezáltal elvette az emberek nyugdíját, egészségügyi ellátását.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 10:45:53

@maxval balcán bircaman: Tőlük mindenképpen, mert az ő kezük legalább annyira benne van abban, hogy egy átlagos magyar háztartásnak ne legyen rendszeres megtakarítása, amit az időskori ellátásra befekethetne. Ugyanúgy "kisöpörték a padlásokat", amikor hatalmon voltak, mint Orbánék 2010 után.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 10:53:07

@chrisred:

A manyup nem megtakarítás, azaz eleve hibás az érvelésed alapja.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 11:23:11

@maxval balcán bircaman: A manyup egy befektetési forma, és az emberek befektetni a megtakarításaikból szoktak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 11:27:19

@chrisred:

Az, hoigy az állam a beszedett adó egy részét átadja profitéhes magéncégeknek nehezen nevezhető az emberek megtakarításának, befektetésének...
Válasz erre 

conchita wurst 2018.06.04. 11:37:33

Nem szukseges semmi mas part a CSUTI parton kivul.

Az emberek fejet Orvban telesz*rta csuti ciganyszarral, ugy hogy mar nem vagynak Europaba, csak meg tobb csuti ciganyszarra vagynak.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 11:41:43

@maxval balcán bircaman: Na, végre megértetted, amiről szó van. A kötmanyup perverz módon az emberek nem létező megtakarításait helyettesítette. Ráadásul úgy, hogy az állam hitelből csinálta, amit végső soron ugyanúgy az adófizetőknek kellett kifizetniük, csak ők nem választhattak, hogy majd akkor fizetnek, ha lesz megtakarításuk. Hanem, mivel a NER adóprése az alacsony jövedelműeket sújtotta a legjobban, a megélhetésre, gyereknevelésre szánt bevételből jött le az az összeg. És mindezek ellenére a felosztó-kirovó rendszer kiváltása nem történt meg, a nyugdíjbomba továbbra is ott ketyeg a magyar társadalom feje felett.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 11:44:01

@chrisred:

Ez az. Az állam legyen szíves, s ne ajándékozon adót profitéhes cégeknek.
Válasz erre 

conchita wurst 2018.06.04. 11:53:11

@chrisred: az embereknek csak a csuti ciganyszar kell nem a liberalis erolkodes hogy fejlett europai gazdagokka valjanak

sajnos akaratuk ellenere nem teheti gazdagga a csuti ciganyszar evoket a legertelmisegibb liberalis ertelmiseg sem
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 12:02:25

@maxval balcán bircaman: Paks2-re gondolsz?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 12:06:57

@chrisred:

Az meg hogy jön ide? Paks energiaügyi befktetés.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 12:52:09

@maxval balcán bircaman: Adóból ajándékoznak profitéhes cégeknek. A kötmanyup meg társadalombiztosítási befektetés volt.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 13:13:29

@chrisred:

Nem, a megépülő erőmű az államé lesz.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 14:01:33

@maxval balcán bircaman: Ja, és nem az adófizetőké. A magánnyugdíjpénztári összeg meg azé, aki befizette.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 14:05:37

@chrisred:

Logikai hiba.

Mindkettő az adókból van, viszont az egyik esetben a pénz hasznot termel egy magáncégnek, a másik esetben meg a közösségnek.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 14:22:49

@maxval balcán bircaman: Mert az atomerőmű építésével kizárólag nonprofit társaságok foglalkoznak. A közösség tagjai meg fizetni fognak azért az áramért, amit az adójukból épített erőmű termel.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 14:28:22

@chrisred:

Az üzemeltetést állami cég végzi. csak az építéshez van magáncég.

Ingyen áram rpssz ötlet lenne.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 14:53:19

@maxval balcán bircaman: Ez semmiben nem változtat azon, amit leírtam.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 14:55:32

@chrisred:

Miért ne változtatna?
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 15:20:31

@maxval balcán bircaman: Az építést profitérdekelt cégek végzik, a termelt áramért fizetni kell.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 15:33:09

@chrisred:

Az áramért nem az építőnek kell fizetni.

Kész az erőmű, s az építőnek további szerepe nincs.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 15:44:32

@maxval balcán bircaman: Édesmindegy, hogy kinek fizet az ember, ha fizetni kell.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 15:52:26

@chrisred:

Dehogy mindegy,.. de nem is ez a kérdés, az igazi kérdés: milyen jogon adja át az állam nyugdíjfizetési szerepét magáncégeknek?
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 16:06:49

@maxval balcán bircaman: Mert az állam nem foglalkozik olyan pénzpiaci tevékenységgel, mint a befektetések kezelése magánszemélyek részére.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 16:08:52

@chrisred:

A nyugdíj nem pénzpiaci befektetés, se az egészségügyi ellátás.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.04. 16:14:06

@maxval balcán bircaman: Dehogynem. A magánnyugdíjpénztár befektetés, az egészségügy pedig biztosítási alapon működik.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.04. 16:22:59

@chrisred:

Mindkettő lehet befektetés, ha önkéntes, s az ember a saját pénzéből teszi.

De ez nem volt igaz a manyupra. Az szimpla adóból átirányított pénz volt, amire az embernek nem volt befolyása: kötelező volt.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.05. 04:08:39

@csentecsa: Inkább úgy fogalmaznék, hogy nem érinti őket, ha a nyugdíjasokra gondolsz.
Válasz erre 

chrisred 2018.06.05. 04:15:08

@maxval balcán bircaman: Igen, ezt már korábban leírtam, hibás volt a logika, ami az átlagemberek nem létező megtakarításait központilag kikényszerített megtakarítással helyettesítette. Ezért bármennyire fontos társadalmi cél a felosztó-kirovó rendszer felszámolása, ha alkalmatlan eszközzel próbálták elérni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.05. 06:42:43

@chrisred:

Igen, ez a lényeg.
Válasz erre 

2019.01.02. 07:11:39

@maxval balcán bircaman:
Mit kíván a Magyar Nemzet! Új 12 pont!

1. Minden választásra jelölt előzetes átvilágítását!
2. Aki a MSZMP ben, tisztséget betöltő, besúgó, privatizáló, haszonélvező volt, nem jelölhető!
3. Kettős állampolgárságú, szabadkőműves, galíciai gyökerű, ne legyen jelölhető!
4. Akinek ilyen tudomására jut, jelezni köteles!
5. A jelölő, jelöltjéért felelősséget vállalni köteles!
6. Az utólag kiderült, választásra alkalmatlanságnál, lemondatni, visszahívni, tisztségétől megfosztani! Közéleti választott tisztségtől eltiltani!
7. Amely választott tisztség viselőjére tudatos hazugság ténye rábizonyítható, tisztségéből felmentendő! Országgyűlési képviselő, állami tisztséget betöltő!
8. Agyagi visszaélés, korrupciós juttatás adása- elfogadása, állásvesztéssel büntetendő!
9. Komoly, és tisztességes vagyon elszámoltatást! Ha bevallott, adózott jövedelme, és gazdagodása között különbség van!
10. A nem indokoltforrású vagyonszerzés elkobzandó!
11. Közbeszerzésnél párt, vagy rokoni szimpátiájú előnyhöz juttatás, vizsgálandó, büntetendő legyen!
12. Közéleti, választott, tisztségviselő erkölcsi kódex megalkotása betartás ellenőrzése!

Kárpátok keleti gerincén túli gerinctelenek pártját a szerint választja, melyikbe lesz, a hatalom támogatott állatja!" Szabó Dezső: Mit jelent ez a jobb és baloldaliság? Azt, hogy az illetők egy az országot érintő egyetemes, vagy részletkérdésekben nem fizikai és pszihikai adottságok összes ismeretéből s a szóban forgó probléma elképzelhető minden hatásából alkotják meg az ítéletüket: hanem egy híg tudományellenes, elemeiben ellentmondó piszkos frázeológia szerint mely őket jobb- vagy baloldaliakká kötelezi” — aszerint, hogy melytől reméli a maga boldogulását, zsákmányát, mondom hozzá én. 90 éve rágjátok a ló leányka ezen álmát! Pejparipa pipilőjét!
Közben nem látjátok, azonos a lovatok! Efftárs a pógárotok!

Nem tudom, hogy fel mérték-e?
Mekkora, az ostobaság mértéke?
Az alját, már elérték-e?
Süllyedésnek van-e vége?
2016. 05. 16.
Válasz erre 

2019.01.02. 07:17:10

@maxval balcán bircaman:
Új, szép ország a Magyarel,
Honnan minden magyar el
Régen fejvesztve menekül!
Sürgősen! Ész nélkül!
Oly jó a zsidó éden.
Hol őslakosnak régen!
Jobbágy sorsa van!
Testi, lelki nyomorban!
„Bújik az üldözött barlangjában!
Nem lelé, sorsát a hazában!”
Jobb sors, csak arra vár!
Ki előtt a nyitott határ
Menekülésre ösztönöz!
Ő első lesz futók közt!

Nem mind arany,

Nem mind arany, ami fénylik!
Nem magyar az, kik ma beszélik!
Az ősi, szép magyar nyelvet
Mit a sok, bevándorolt felvett!
Magyarok, elhulltak, mint fa levele,
Mások jöttek mind helyükbe!
Színe, formája tán magyar!
Földbe hever, mint az Avar!
Megették a múlt giliszták,
Bevándorlók megúszták!
Pusztító tatár, török járást!
Vészben még itt se voltak!
Őseink, mind megholtak!
Bitorolják csak ők, e nevet!
Rájuk hagyott, felvett nyelvet!
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard