Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Ellenszélben Orbán Viktor sem bírja sokáig

Ellenszélben Orbán Viktor sem bírja sokáig

Orbán Viktor rezsimje biztosan nem maradhatna működőképes még évekig olyan ellenszélben, amilyenben a Fidesz vezetői most próbálják egyensúlyban tartani a NER-t. Ezért létfontosságú számukra, hogy valamiféle áttörést érjenek el a populista politikai erők a közelgő EP választásokon. Amennyiben ez nem következne be, Orbánnak biztosan stratégiát kellene váltania, ugyanis kezd elfogyni a levegő (no és a pénz) körülötte, és bármilyen nagy lelkesedéssel ropja a pávatáncot, ez kevés lesz egy olyan összetételű Európai Parlament ellen, amelynek tagjai már kívülről ismeri a lépéseit.

hvg_64.jpg

Fotó: hvg.hu

Francis Fukuyama, amerikai filozófus, politikai gondolkodó szerint az Orbán Viktor által kitalált illiberális állam hosszútávon működésképtelen. A ’90-es évek elején rendszerváltó országokban tapasztalható populista jobbratolódás nem meglepő, de nem is örvendetes fejlemény, ettől még nem gondolja Fukuyama, hogy reális alternatívát jelentenek a liberális demokráciákkal szemben az olyan hibrid rezsimek, mint a lengyel vagy a magyar. Szerinte az emberek nem kívánják vissza az egypárti, despotikus rendszereket, ezért lengyel és magyar kísérlet sem tarthat sokáig.

Sajnos kezdjük megszokni, hogy Orbán Viktor kísérleti alanyai vagyunk, vagyis évek óta próbál bennünket meggyőzni az elképzelései helyességéről. Talán soha nem fogjuk megtudni, hogy a magyar miniszterelnök komolyan hisz-e abban, hogy Magyarország legfontosabb küldetése a migrációs kihívásra adott válaszokban testesül meg, illetve, hogy egykori mentora, Soros György hazánk legfőbb ellensége. Elképzelhető, hogy annyira elkényelmesedett már, hogy elegendőnek tartja a menekültkérdés témájának felszínen tartását ahhoz, hogy újabb és újabb ciklusokon át megtartsa a hatalmát.

Ami viszont a legidegesítőbb számára ebben a szituációban, hogy a végeredmény csak nagyon kismértékben függ tőle.

Az Európai Unió meghatározó politikai erői azonban az utóbbi tíz esztendőben elég jól kiismerték ahhoz, hogy tudják, mi az, amitől retteg a magyar kormányfő. Ez pedig nem más, mint a teljes politikai elszigetelődés, ami azzal járna, hogy nem marad elég tere ahhoz, hogy rendszeresen eljárja szokásos pávatáncát. Ennek megfelelően lassan, de biztosan elkezdődött Orbán partvonalra szorítása. Már saját pártcsaládjában sem állnak szívesen szóba a felfüggesztett Fidesz vezetőjével, így a meglehetősen megosztott populista erőkön kívül nincsenek meghatározó szerepet játszó politikai szövetségesei Európában.

És ez csak a kisebbik probléma a Fidesz háza táján. A nagyobb gond, hogy egyre több pozícióban lévő politikus hangoztatja, hogy aki nem tartja tiszteletben a demokrácia legalapvetőbb szabályait, nem részesülhet korlátlanul azokból a pénzügyi forrásokból, melyeket eddig bőkezűen adományozott az Európai Unió még azoknak az országoknak is, ahol sérültek a jogállamiság elvei, illetve elburjánzott a korrupció. Jól érzékelhető tehát, hogy az EP választások után új világ jön, és ez nagyon nem fog tetszeni Orbán Viktornak. Hacsak…

Igen, hacsak nem úgy alakulnak az arányok az Európai Parlamentben, ahogy ő azt megálmodta. Orbán ugyanis évek óta azt szajkózza, hogy rövidesen komoly paradigmaváltás következik be az uniós intézmények szemléletében. Az ő szemében az EU jelenlegi vezetése bevándorláspárti, de ő, és populista barátai azonban megálljt parancsolnának a migránsok áradatának. Magyarországon még csak-csak lehet ezzel hergelni az embereket, ám a nyugati országokban inkább úgy látják a választópolgárok, hogy épp az Orbánhoz hasonló politikusok akadályozzák azokat az intézkedéseket, melyek előmozdítanák a menekültkérdés megoldását.

Bizonyos szempontból tehát az EP választás fontosabb a Fidesz számára, mint az őszi helyhatósági voksolás. Ha ugyanis nem sikerül legalább egy akkora frakciót gründolnia a Salvini-Orbán tengely mentén alakuló populista pártcsaládnak, amellyel az érdemi döntéseket blokkolni tudják az Európai Parlamentben, akkor lényegében statiszta szerepre lesznek kárhoztatva. Ez az a helyzet, amitől Orbán tart. Ami viszont a legidegesítőbb számára ebben a szituációban, hogy a végeredmény csak nagyon kismértékben függ tőle.

mandiner_7.jpg

Fotó: mandiner.hu

A Fidesz ugyanis hiába hoz 12-13 képviselőt ebbe a frakcióba, ha jól szerepelnek a hagyományos pártszövetségek (kereszténydemokraták, szociáldemokraták, zöldek, liberálisok) akkor egy 60-70 fős populista frakcióba beülve teljesen súlytalanná válik a magyar kormánypárt az EP-ben. Az uniós választást tehát csak nagyon korlátozottan tudja a magyar kormány befolyásolni, így (miután saját pártcsaládjukban elrúgták a pöttyöst) ki vannak szolgáltatva a többi ország választói akaratának. Fukuyama jóslata tehát az illiberalizmus hanyatlásáról akár hónapokon belül is látványos formát ölthet. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Hiába vagy nagy harcos, ha rossz szövetségest választasz magadnak, úgy fognak emlékezni rád, mint egy született vesztesre.”

      

  

173 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Ellenszélben Orbán Viktor sem bírja sokáig Tovább
Facebook Tetszik
0
173 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése A Fidesz legfőbb célja most a pánik elkerülése
  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr5114765898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.16. 10:38:14

A liberalizmus elérte saját határait, nincs jövője.
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.04.16. 11:55:43

A szélsőjobb után már csak a szélsőballal összeolvadás jöhet, elég nagy akadályok vannak addig, de mint látható a terep már elő van készítve,: kizsákmányolás, nem leszünk gyarmat, szabadságharc, gonosz multi, gonosz eu, forradalom.....

A libsik köszönik szépen jól elvannak, ez a feminista-gender-társadalomtudományok őrület nagyon jót tett nekik, pezseg a vita, milliókat aktivizálnak, teljesen megújulnak. A 68-as változások célba értek, kialakul az új világrend.
Válasz erre 

AveCaesarVavan 2019.04.16. 13:55:02

Ebben a helyzetben az illiberalizmus elérte csúcspontját, innét út csak lefelé van. Birka nertárssal együtt.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.04.16. 15:51:43

@tireless treehugger:
A Thürmer pártot már megvette o1g úgyhogy akár arra is menekülhet az illiberlizmusból.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.04.16. 15:53:36

A kérdés az, hogy az európai háromkirályoknak - Mercedes, Audi, BMW - meddig érdekük az illiberális NER?
Válasz erre 

Európai téridő 2019.04.16. 15:55:44

Frédike, hogy miket nem vizionálsz!
Válasz erre 

Hamihami 2019.04.16. 18:09:06

@MAXVAL bircaman közíró: jajj de vartam Ivan baratunk egymondatos "anepakaratelviszmindent"-tipusu megaszondasat! Es meg is aszondta.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.04.16. 18:10:20

Fukuyama... Jajj...
Válasz erre 

sírjatok 2019.04.16. 18:21:10

kedd van, bukik az orbán
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.16. 18:44:02

"Francis Fukuyama, amerikai filozófus, politikai gondolkodó szerint az Orbán Viktor által kitalált illiberális állam hosszútávon működésképtelen."

Fukuyamára hivatkozni nem éppen hiteles. Megjósolta ő már másnak is a végét, oszt mégse lett vége. :P
Válasz erre 

Zoltán Rádi 2019.04.16. 19:21:52

@MAXVAL bircaman közíró: Nagyon velős...:)
Válasz erre 

Budapest a kutyaszar városa 2019.04.16. 19:24:25

@István Tamasi: Ameddig profit van !
Válasz erre 

törppicur 2019.04.16. 20:05:52

Őszintén aggódom, hogyan fogja az mszp - p - dk - momentum túlburjánzott szentháromsága elosztani az 5 db EU-helyet, amit végülis 3 pártcsalád feltupírozására fognak használni.
Az aggódás oka pedig az, hogyan fogja országunkat és a határon túli magyarokat képviselni az epben 5 db képviselő. A milyenségükről még nem is aggódtam, pedig lehetne.
Válasz erre 

Brix 2019.04.16. 20:38:32

Persze hogy nem bírja sokáig, csak addig, amíg az EU küldi az èvi 6 milliárd euró fejlesztési forrást, ami elèg eszköz ahhoz, hogy folytatni lehessen a jelenlegi (gazdaság)politikát, ami az irreális kamatszintre, az extrèm gyenge forintra , nagyobb inflációra , ebből következően magasabb forintban mèrt GDP- re, magasabb állami bevételre èpül...A tőkènek meg jó, hiszen a bevételek euróban képződnek sok esetben , a bèrköltsèg forintban realizálódott...Matolcsi elvtárs még elintézni nekik...A hazai politika -közeli " here" rétegnek is jó, hiszen jelentős rèszben ők a kedvezményezettje az eddig kb 50 milliárd euró netto forrásnak...A szegénynek ès a butának meg van az állami agymosó propaganda: " Megvèdjük az országot" Ellenzék? Ja, az nincs , csak néhány magányos , fanatikus utcai harcos...Valójában pènztelenek, így semmire sem mennek, hiszen, nem működik a hálózat építés, mèdia, stb... Ha Orbánnal akarnak kezdeni valamit, azt csak kívülről lehet...Elsősorban a németek tehetnék meg, mert tőlük függünk minden szinten...Ha Weber váltja Junckert Orbánra nehèz világ jön, akkor lehet a fordulópont...
Válasz erre 

felső határ nincs 2019.04.16. 20:56:00

nagy gyozelem a lipsiknek, szavazokat szereztek

888.hu/article-nemetorszagban-mar-az-ertelmi-fogyatekosok-is-szavazhatnak-az-ep-valasztasokon
Válasz erre 

Che21 2019.04.16. 21:37:58

Cirka 30 éve ellenszélben nyomja, úgyhogy szerintem még húzza egy ideig.
Válasz erre 

morph on deer 2019.04.16. 21:42:26

@István Tamasi:
“A Thürmer pártot már megvette o1g úgyhogy akár arra is menekülhet az illiberlizmusból.”

Sőt, még a vörös csillagot is viselheti majd anemzetközi bíróság döntése alapján!
De szép is lesz!:))
Válasz erre 

Kukubenko 2019.04.16. 21:59:46

Vágyvezérelt marha blog.
Válasz erre 

cattaneo 2019.04.16. 22:31:28

Eddig elnézték az asztalra halmozott lakoma körül repkedő legyeket, de most már kézbe kellene venni azt a légycsapót.
Válasz erre 

szamaritánus 2019.04.16. 22:46:41

ezen a heten is megbukik orban :DDDDD
Válasz erre 

szepipiktor 2019.04.16. 22:47:29

Vajon a szerző kit akar becsapni?
Ez a rezsim 25-30 évig mard.
Ezt kaptuk az ellenzéktől 2018-ban.
Ha ezerszer is leírják ezekben a posztokban, ezt nem lehet már megváltoztatni.
Csak egyszer adna magyarázatot bármelyik propagandista blogger, hogy mi köze van a hazai NER-nek és az EP frakcióinak egymáshoz?
Bárhova kerül orbán csapata, itthon attól nemhogy 2/3-a lesz, hanem öszre a valódi 2/3-is összejön nekik, hiszen mindent megtesz ezért az ellenzék.
Tudja, Trombitás, ha tényleg nem marad a NER, annak maguk nem fognak örülni!
Mert ha leváltja valami, az a szélsőjobb lesz...
Az ilyen propagandáknak köszönhetően.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.16. 22:55:42

Miféle ellen szél az amibe, hajózni is lehet ?
Válasz erre 

Brix 2019.04.16. 23:09:28

@szepipiktor: "Ez a rezsim 25-30 évig mard. " Ezt azért kétlem! Akkor már a fiatalabb Fidesz-generáció is 60-70 éves lesz, réges-régen kiöregedtek és diszkreditálódtak... Az orbáni állampárti rendszer egyszer majd úgy fog eltűnni, ahogy jött: egy gazdasági világválság kapcsán, és visszaáll a plurális demokrácia. Azért , mégis Európában vagyunk, nem Ázsiában, a kvázi egypárti rendszer itt abnormalitás. Ilyen rendszer sehol nincs az EU-n belül, még Lengyelországban sem, ahol az Alkotmány és a demokratikus berendezés megmaradt egy erős ellenzékkel... Csak mi vagyunk a " kakukktojás " , amit előbb-utóbb kívülről fognak széttörni..
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.04.16. 23:20:26

Ami miatt bukni fog az inkább az lesz, ha végre-valahára a sok suttyó fideszbirka is rájönne, hogy ahelyett, hogy megfizetné a magyarokat, behozza az olcsó migráns munkaerőt. Vagyis a szemünkbe hazudik az geci a teljes NER gang-gel együtt - csak a lóvé a fontos, szarnak ők Magyarországra.
MOL építkezés: 3000 török. Velük példálóznak, mint a miénkhez hasonló vallás, kultúra? Vagy Szombathely, Kecskemét. Miért kell másoknak adni országunkat?

kecsup.hu/2019/04/munkasszallo-epul-a-homokbanyan-a-boroka-lakopark-es-az-uj-bolcsode-melle/
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.04.17. 00:06:06

@Blogolo Blogi:
>>Miért kell másoknak adni országunkat?

Mert nem a tied. A tulajdon azé aki megszerzi és tulajdonosi jogot formálhat rá. Ha a török dolgozik meg érte akkor az övé lesz. Eu zászló le, félhold fel. gyakorold: allahu akbar

Korábban kellett volna elgondolkodni hogyha kiürül az ország akkor keletről megindul a beáramlás.

A világgazdaság önálló életet él. Pont ti, a nacionalisták akadályozzátok az eu- és világkormány létrejöttét, így teszitek lehetővé hogy a világgazdaság önmaga alakítsa a világot. Ebben a világban pedig a hozzád hasonló nacionalista hópihécskéknek nem sok jó terem.
Válasz erre 

HabonyArpi 2019.04.17. 04:44:19

"Sajnos kezdjük megszokni, hogy Orbán Viktor kísérleti alanyai vagyunk, vagyis évek óta próbál bennünket meggyőzni az elképzelései helyességéről. "

Szokasos aljas gyava libbantsag. Orbant hibaztatja, mert gyava kimondani azt amit valojaban gondol, hogy szerinte az emberek butak,ostobak, es nincsen joguk donteni a sajat eletukrol.
Mert az Orban azert csinalja, amit csinal, mert az emberek haromszori ketharmaddal, ezzel biztak meg, ha akarna sem csinalhatna mast.
Persze nyugaton, sok evtizednyi liberalis diktatura utan, elkepzelni sem tudjak, szamukra ez mar erthetetlen, ismeretlen dolog, hogy egy politikus a nep akaratat kepviseli, es nem azzal szemben politizal, idegen erdekeket szolgalva.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.04.17. 05:02:01

@szepipiktor:
o1g illiberális rendszere hűbéresi rendszer. A hűbéreseket pedig folyamatosan fizetni kell. Amint elfogy a hűbéresek fizetésére a pénz a rendszer magától összeomlik.
Válasz erre 

A LIPSI UGAT AZ ORSZÁG HALAD 2019.04.17. 05:26:01

@felső határ nincs: Ja, már csak az arabok és a szellemifogyatékosok szavaznak rájuk.
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2019.04.17. 05:59:08

A fenék felé süllyedő gyorsnaszádon már mindenki látja a meder alját, a kapitányi hídon délcegen feszítő ócska kangecigány kivételével. Reméljük amikor koppan a meder alján, a takonygerincébe még belefér, hogy a hídon döglik meg az ócska cigánya.
Válasz erre 

Blogolo Blogi 2019.04.17. 06:28:46

@tireless treehugger: " A tulajdon azé aki megszerzi és tulajdonosi jogot formálhat rá."

Draga Baratom, remenytelenul el vagy tevedve. Feltetelezve, de meg nem engedve, hogy igazad van, akkor pl. 1541 ota Magyarorszag nem letezne. 1000 éves nyelvunk, kereszteny kulturank bizonyitja tevedesed.
Mindazonaltal barati tanacskent ajalom, ne akarj elen jarni az orszag kiarusitasaban, a tarsadalom tobbsegenek szemeben ez minimum visszas, aminek rad nezve komoly kovetkezmenyei lehetnek.
Válasz erre 

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.04.17. 06:56:41

A csuti gecl egy fasiszta maffiapatkány.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 07:05:36

@HabonyArpi: @István Tamasi: @lenörd hofstadter:

Orbán Viktort és a KNDP-t, Magyarország népe demokratikus választások sorozatával, bízta meg, az ország vezetésével.

Nektek pedig libbancs parazitáknak: kuss van. Érthető?

Egyet tehettek, értelmesen dolgoznotok kell mindenki hasznára : üres szócséplés helyett.
Válasz erre 

felső határ nincs 2019.04.17. 07:16:07

nagy gyozelem a lipsiknek, szavazokat szereztek

888.hu/article-nemetorszagban-mar-az-ertelmi-fogyatekosok-is-szavazhatnak-az-ep-valasztasokon
Válasz erre 

Gerolsteiner 2019.04.17. 07:16:26

@lenörd hofstadter: Nehéz az orbánfóbiás rasszisták élete manapság...
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.04.17. 08:35:20

@HabonyArpi: @Blogolo Blogi:

Urak, az emberek önmagukban is ostobák és csoportban pedig még inkább ostobák. Ezért választanak vezetőket hogy azok specializálódva az egyes témákra okos döntéseket tudjanak hozni. Aztán ezeket az okos embereket egy csúcsmenedzser fogja össze, ez lenne a miniszterelnök. A miniszterelnöknek reprezentálja az országát és menedzselni a kormányt. orbán nem reprezentál nem menedzsel és sajnos még buta is, a butasággal járó személyiséghibákkal együtt.

Okos döntéshez előre kell látni a következményeket vagy legalábbis kalkulálni vele. orbán 30 éves teljesítménye a váratlan következmények elől menekülés. Közben egy egész országot rántott bele ebbe az esztelen menekülésbe.

Ahogy az elvándorlás megtörténik a bevándorlás követni fogja. 30 éves távlatban további 2-3 millió bevándorló fog érkezni magyarországra. 82-ben a kádár-csau paktummal elkezdődött a határon túli magyarok bevándorlása. Akik aztán hozták magukkal a hozzájuk kötődő románokat-moldávokat-bolgárokat-szerbeket-ukránokat-lengyeleket-szlovákokat. Ez elmúlt 35 évben 1millió ember költözött magyarországra. Az ő hatásukra az ország megváltozott, ---->keletre tolódott. Elhiszem és el tudom fogadni hogy ti ez ellen tenni akartok, de először is már késő és rosszul is csináljátok na meg rossz helyen keresitek az ellenséget.
Válasz erre 

Boycie 2019.04.17. 08:51:19

@Brix: Baj akkor lesz ha nem Weber hanem Timmermans váltja Junckert. Akkor nem Orbánnak lesz vége hanem Európának :(
Válasz erre 

Boycie 2019.04.17. 08:59:23

@tireless treehugger: Lengyelországba az elmúlt években kb 2 millió (1,5 m legális és becslések szerint 0,5 m illegális) ukrán költözött, teljesen integrálódnak, hibátlanul megtanulják a nyelvet rövid idő alatt mert nagyon hasonló és gyakorlatilag az összes "migráns job"-ot ők töltik be bolti eladótól takarítónőig (de természetesen közöttük is vannak orvosok és IT szakmenberek). Segély nincs, mindenki dolgozik. Néha a templomokban gyűjtenek nekik (az ott elég nagy dolog mert rengetegen járnak templomba és komolyan is gondolják)
Ebből nincsen konfliktus, sikeresen pótolják a nyugatra ment lengyeleket és teljesen máshogy néz ki az ország és a társadalom mintha 2 millió muszlim érkezett volna.
Válasz erre 

Boycie 2019.04.17. 09:13:12

A magyar gazdaság állapotjáról:

www.portfolio.hu/gazdasag/zsiday-a-valsag-amire-mindenki-keszult.320839.html

www.portfolio.hu/gazdasag/felrobbannak-a-magyar-berek-mert-ez-az-egy-eselyunk-van-a-tulelesre.321177.html

alapblog.hu/nem-leszunk-gyarmat/

Hetente jelentenek be külföldi nagyberuházásokat, köztük hightech is van szép számmal nem csak összeszerelés.
Orbán még a következő választást simán nyerni fogja, esetleg nem lesz meg a 2/3
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.17. 09:38:09

@Jakab.gipsz:

"Miféle ellen szél az amibe, hajózni is lehet ?"

Az a vicces, hogy valóban lehet szél ellen is hajózni. Persze most nem képletesen, hanem szó szerint értem a hajózást, a vitorlásokkal ezt meg lehet tenni - igaz, nem túl gyorsan, de lehet.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.17. 09:46:11

@Brix:

"egy gazdasági világválság kapcsán, és visszaáll a plurális demokrácia."

Vagy nem, lásd Németországot az 1929-33-as válság után. Persze világos, semmi nem tart örökké, egyszer Orbán is választást fog veszíteni - de az nem ma lesz és nem is 2022-ben. :)

Amúgy ma hány párt is van a parlamentben? Ezt véletlenül nem plurális demokráciának híjják? Ja persze, nálatok csak az a demokrácia, ha a ballibek vannak kormányon. Pl. amikor Gergényi verőemberei tanítják a népet demokráciára.
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.04.17. 09:51:10

@Boycie:

Muszlim is jönni fog, nem tudod megakadályozni. Amúgy is egy az isten, muszlim-zsidó-keresztény egy család.

Sok sikert az ukránokkal is, jót fog tenni nektek a pravoszláv kereszténység, ukrán szintű korrupció, igazi nemzetépítő erők. Opsz ha ilyen sikeresek a szlávok akkor miért költöznek nyugatabbra?, nem lehet hogy amit otthon elrontottak azt most majd megismétlik nálunk is?. Mert aki sikeres az megy egyből nyugatra, nem lengyel-magyar a célja.
Nem lehet hogy a 2009 óta tartó kivándorlási hullám azért is történik mert befogadtuk a "határon túli igazmagyarokat"?, Akik aztán olyan mértékben változtatták meg magyarországot hogy az már számottevő taszító erő.

>>Ebből nincsen konfliktus, sikeresen pótolják a nyugatra ment lengyeleket.....
Az egyik sikertelent pótolja a másik sikertelen.

Azzal hogy ezek az emberek átköltöznek egy kevésbé szar helyre csak a fostengert bővítik, ezzel újabb őslakosokat kényszerítenek elvándorlásra. 100 éve ezt elszlávosodásnak hívták, meg a belőlük élő galíciai zsidók terjeszkedésének. Még háborúkba mentünk ellenük. Akkor most mi van az ősök tiszteletével, meg a dicső? múlttal, ők meghaltak azért hogy ne legyen szlávia itten, ti pedig behívjátok őket?.

Előre nem látott következmények <----> azért történnek mert butaságot csináltok. Minél több butaságot csináltok annál több következménnyel kell számolnotok. És ti nagyon aktívak vagytok, forradalom és szabadságharc hevületben minden következményre villámgyorsan újabb butaságokat csináltok.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.17. 10:01:20

@tireless treehugger:

"Azzal hogy ezek az emberek átköltöznek egy kevésbé szar helyre csak a fostengert bővítik, ezzel újabb őslakosokat kényszerítenek elvándorlásra."

Ez ugye érvényes a muszlimok és négerek Nyugat-Európába való bevándorlására is, ugye? :P
Válasz erre 

FCUK5 2019.04.17. 10:03:25

Tiszteletben kellene tartanotok, hogy az ország nem kér az ellenzékből. Ennyi.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.17. 10:04:46

@tireless treehugger:

Ja, és nehogy azzal jöjj már, hogy Németországból nincs kivándorlás, mert bizony van. Többen hagyják el Németországot, mint amennyien bevándorolnak.
Válasz erre 

felső határ nincs 2019.04.17. 10:16:58

@FCUK5: Meg a szarabokbol

Bar, a nemetek megleltek a lipsi felemelkedes kulcsat:

888.hu/article-nemetorszagban-mar-az-ertelmi-fogyatekosok-is-szavazhatnak-az-ep-valasztasokon
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2019.04.17. 11:13:47

Francis Fukuyama, amerikai filozófus, politikai gondolkodó szerint az Orbán Viktor által kitalált illiberális állam hosszútávon működésképtelen.

Elég ha addig kihúzza, amíg eltűnik a libsizmus!
Válasz erre 

s 2019.04.17. 11:16:29

S
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2019.04.17. 11:17:22

@nemecsekerno_007: Fukuyama... Jajj..................................

Olyan mint a mi Lengyel Lászlónk, csak nincs kardigánnya!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.17. 11:20:16

@FCUK5: "Tiszteletben kellene tartanotok, hogy az ország nem kér az ellenzékből. Ennyi." - te teljesen hülye vagy?

2018 országgyűlési választás
szavazhatott 8.312.173
szavazott 5.694.751
Fidesz-KDNP 2.824.551
ellenzék 2.870.200
Válasz erre 

Rettegek mert ballib vagyok 2019.04.17. 11:20:57

@Helga Beauty Salon:

Ezt én se pontosan értem. Itt van egy libsi Soros bérenc Fukuyama nevű csávó, és a kinyilatkoztatásait úgy kezelik, mintha Nostredamus jóslatait hallhattuk volna, de persze mostmár zero hibával, hisz a liberálisok megmondó embere soha nem hibázik, a jövőt illetően se. :DDDDD
Válasz erre 

konrada 2019.04.17. 11:22:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
...sőt, egy erősebb ellenszél sokkal jobb a vitorlások szempontjából, mint a szélcsend...;)

...ja, hogy így már nem is annyira képletes a hasonlat "az ellenszéllel szemben hajózás" egy lavírozóbajnokra, ha a többiek a döglöttben vannak???;))
Válasz erre 

Rettegek mert ballib vagyok 2019.04.17. 11:24:48

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

És ez tegyük hozzá EU szerte is egyedülálló, hogy ilyen támogatottsága legyen egy kormány pártnak.
Megjegyzem az ellenzékhez számolni a kamupártoktól kezdve a Munkáspárton keresztül, az árulóként aposztrofált LMP-n keresztül, a náci jobbikig mindenkit egy kalap alatt, az egy magadfajta Gyurcsány csicskától is egészségetelen önbizalomra vall. :DDD
Válasz erre 

s 2019.04.17. 11:25:19

@MAXVAL bircaman közíró: Te érted el a saját határaidat, majomarc, és ehhez nem is kellett túl sokat menned, baszod.
Válasz erre 

Andy73 2019.04.17. 11:25:22

"Szerinte az emberek nem kívánják vissza az egypárti, despotikus rendszereket, ezért lengyel és magyar kísérlet sem tarthat sokáig."
Nem tudom, tényleg ezt írta-e F., vagy csak a blogger ferdít, de már ez az egy mondat is alapvetően hibás, ellentmondásos.
"Szerinte az emberek nem kívánják vissza az egypárti, despotikus rendszereket": ez önmagában nyilvánvalóan igaz, ezért is bukott meg a kommunizmus. Csakhogy a lengyeleknél és itthon is van egy csomó párt, bőven van választék. Az más kérdés, hogy az ellenzéki pártokra a kutya se szavaz, vagy legalábbis csak annyian, hogy összesen alig egyharmadnyi mandátumot tudnak összekaparni.
Nálunk egyébként még kormánypártból is kettő van. Nem tudom, hogy világos-e a blogger számára, hogy a KDNP továbbra is az EPP teljes jogú tagja. Csak a Fidesz függesztette fel a tagságát, de még ők sem léptek ki. Egyelőre nem szövetkeztek Saliviniékkel, ezt is csak a blogger vizionálja vagy szimplán hazudja:

"A Fidesz ugyanis hiába hoz 12-13 képviselőt ebbe a frakcióba." Még egyszer:
1. Egyelőre lehet, hogy a Fidesz is marad az EPP-ben, most csak felfüggesztették a tagságukat.
2. A 12-13 képviselő egy része KDNP-s, ők most is az EPP teljes jogú tagjai, és később is azok lesznek.

"Sajnos kezdjük megszokni, hogy Orbán Viktor kísérleti alanyai vagyunk, vagyis évek óta próbál bennünket meggyőzni az elképzelései helyességéről."
A jelek szerint sikerrel, hiszen zsinórban háromszor nyert kétharmaddal.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 11:27:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Örülök, hogy észre vetted, persze hogyne lehet széllel-szemben is hajózni és haladni is, csak-hát beletelt egy pár száz év mire a felsőbb rangú intellektusú fehér keresztény ember, rájött hogyan kell csinálni.
Nos ezért nem kell Orbánnak tartania a sátánfajzat globalista Sorostól és a primitív gitt egyleteitől, lásd CEU.
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2019.04.17. 11:28:01

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
2018 országgyűlési választás
szavazhatott 8.312.173
szavazott 5.694.751
Fidesz-KDNP 2.824.551
ellenzék 2.870.200.............

Ebből is látszik hogy milyen hülye libsiprolik vagytok! Ti vagytok többen és mégsem ti kormányoztok! Szopás mi? :D
Válasz erre 

Alick 2019.04.17. 11:28:19

Az illib Orbán helyett honosíthatnánk a klasszikus liberális - anti etatista - Nigel Farage-t.
:)
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 11:30:45

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: te teljesen hülye vagy?

2018 országgyűlési választás
szavazhatott 8.312.173
szavazott 5.694.751
Fidesz-KDNP 2.824.551
ellenzék 2.870.200

Macron Úr létszám arányosan sokkal de sokkal kevesebb szavazatot kapott, kezd náluk a reklamációt.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 11:32:28

@szepipiktor: "Csak egyszer adna magyarázatot bármelyik propagandista blogger, hogy mi köze van a hazai NER-nek és az EP frakcióinak egymáshoz?"
Onnan jön a pénz orbánnak, buzikám.
Tudod?
István, a király.
Petőfi, a Sándor.
Lőrinc, a barát.
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2019.04.17. 11:33:16

@Rettegek mert ballib vagyok:
Ezt én se pontosan értem. Itt van egy libsi Soros bérenc Fukuyama nevű csávó, és a kinyilatkoztatásait úgy kezelik, mintha Nostredamus jóslatait..............

Ja pár száz év alatt csak bejön egy kettő!
Válasz erre 

Alick 2019.04.17. 11:34:24

"Szerinte az emberek nem kívánják vissza az egypárti, despotikus rendszereket"

Fuckayama szokása szerint átment hülyébe. Nem az egypártiság a lényeg, hanem hogy a kádárizmusban szocializálódott egybites választók igénylik, hogy a Nagy Testvér helyettük gondolkodjon... mint a gyerek, hogy "apukától" figyelmet kapjon.
Sajnos az etatizmus meghaladásában (eddig) az ellenzék sem igazán tudott mintát adni.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.04.17. 11:36:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne: igazad van, csak akkor mit keres az országban az a sok török?
Miért ünnepli Orbán a muszlimok sikereit?
Miért ad vízumot, bevándorlási engedélyt muszlimnak?
Válasz erre 

s 2019.04.17. 11:41:41

@A LIPSI UGAT AZ ORSZÁG HALAD: Megbasztam a lyányodat. Sikítva élvezett.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 11:43:31

@Jakab.gipsz: Eltartsam a kurva ribanc anyádat? Minek?
Válasz erre 

kunzoo 2019.04.17. 11:44:03

A szocdemeknek nem jó bolt összeállni a néppárttal, folyamatosan szavazókat veszítenek. Emiatt hosszú menet lesz a kényelmes többség megszerzése főleg miután a CDU új elnöke nem nagy pártolója a bevándorlásnak. A britek lesznek e vagy sem? Ha lesznek végig ott lesznek? Inkább alkalmi szövetségek lesznek.
Válasz erre 

engedélyes pinaellenőr 2019.04.17. 11:48:30

@s: Azt hittem, miután anyádat rendszeresen kielégíted a koszt-kvártélyért cserébe, már nem marad erőd ilyesmire..:DDD
Válasz erre 

engedélyes pinaellenőr 2019.04.17. 11:51:33

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Azt mutasd meg inkább seggfejkém, hogy a jelenlegi parlamenti ellenzékre hányan szavaztak!
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.17. 11:53:12

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Lécci muti hol vót az Ellenzék nevű párt a szavazólapon
Válasz erre 

s 2019.04.17. 11:53:18

@Rettegek mert ballib vagyok: A lovad seggbe baszta a kutyádat. Az meg hosszában kettérepedt. Nem volt hozzászokva a vastag lófaszhoz, csak a te spagetti vékonyságú pöcsödhöz.
Válasz erre 

Andy73 2019.04.17. 11:54:33

@Alick: Ezt komolyan gondolod? A kádárizmusban szocializálódott szavazók egyre kisebb részét jelentik a szavazóknak, hiszen fokozatosan kihalnak. És velük együtt a baloldal bázisa is, ők ugyanis jórészt éppen nem Orbánra szavaznak, hanem ők a szocik és a DK maroknyi és egyre fogyó szavazói.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 11:58:20

@Andy73: "Az más kérdés, hogy az ellenzéki pártokra a kutya se szavaz"
TE FASZ! Az ország fele a kurva rohadt anyjába kívánja orbánt. Ez a választási csalás miat fel sem tűnik neked, na meg még azért sem, mert értelmi fogyatékos vagy. Hiszen az apád a bátyád, te anyabaszo faszmajom.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 11:59:28

@Jakab.gipsz: Megbasztam a leánykádat.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 12:00:38

@Helga Beauty Salon: A kurva fogatlan ribanc tripperes anyád kiszopta már a kankós faszodat, te buzi faszbarom?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.17. 12:01:06

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Miért ad vízumot, bevándorlási engedélyt muszlimnak?"

Miért ne adna? Az ország vezetésére megválasztott politikus miért ne tehetné ezt meg? Őt mi választottuk. Junckert, Merkelt, Macront, Timmermanst és társaikat nem mi választottuk, ők ne akarják megmondani nekünk, kit engedjünk be az országunkba.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.04.17. 12:02:08

@Jakab.gipsz:
A csüngőhasú suttyót az ország kisebbik része - az agyatlan fitymaszbirkák - szavazták meg a 'zemberek a saját kifosztásukra. Csak a hozzád hasonló agyatlan fitymaszbirkák még tapsikolnak is hozzá, hogy meglopja őket sőt a pofájukat is odatartják hogy o1g fossa telibe .
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.17. 12:02:22

@s:

"Az ország fele a kurva rohadt anyjába kívánja orbánt."

A másik fele meg az ellenzéket. :)
Válasz erre 

s 2019.04.17. 12:04:46

@engedélyes pinaellenőr: Ne aggódj, pajtás. A te lányod sem maradt ki. Úgy basztam szájba, hogy még a szeméből is a geci spriccelt kifelé.
Válasz erre 

Khonsu 2019.04.17. 12:07:17

Sem az "illiberalizmusnak" sem a "liberalizmusnak" nincs már jövője, hamarosan jönnek a "technológia alapú rendszerek". Amit most látunk az már a hagyományos, képviseleti demokrácia haláltánca.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 12:09:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen, de akkor miért pont az a fele van? És miért 2/3-al? Tán csak nem egy kibaszottul kurva nagy geci csalás történt?
Válasz erre 

engedélyes pinaellenőr 2019.04.17. 12:13:07

@s: Azt hittem erre a célra saját lányodat szoktad használni, miután anyád valagát megkúráltad..:D
Válasz erre 

Kivlov 2019.04.17. 12:21:24

"Az ország fele a kurva rohadt anyjába kívánja orbánt"
Ha nem tűnt volna fel, a választáson arra kell szavazni, hogy kit akarsz. És nem arra, hogy kit nem. :D
Válasz erre 

Kivlov 2019.04.17. 12:22:02

@s:
"És miért 2/3-al?"
Az egyéni körzetek 90%-ét vitte a fityisz, a 2/3 még kevés is. :
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2019.04.17. 12:28:02

"Orbán Viktor rezsimje biztosan nem maradhatna működőképes még évekig olyan ellenszélben, amilyenben a Fidesz vezetői most próbálják egyensúlyban tartani a NER-t."

2010 óta ismételgetitek ezt mint utolsó szalmaszálatok.
FOLYTASSÁTOK
Válasz erre 

konrada 2019.04.17. 12:31:56

@eßemfaßom meg áll:
Ha megnézed a beírás dátumát, akkor láthatod: KEDD-i.
Hát mi másról írhatott volna szerencsétlen blogger...;)
Válasz erre 

s 2019.04.17. 12:34:34

@engedélyes pinaellenőr: Van nővére? Azonnal hozzátok ide elém megkötözve, meztelenül.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 12:35:52

@Kivlov: A legutóbbi csalásról beszélsz, mint választás? Akkor basszad szájba anyádat!
Válasz erre 

s 2019.04.17. 12:37:05

@Kivlov: Mert szénné csaltátok a választást? Akkor basszad szájba anyádat!
Válasz erre 

Boycie 2019.04.17. 12:42:53

@tireless treehugger:
Rájöttem a hozzászólásodból hogy elmebeteg vagy...
A kibaszott muszlimnigger migráncsok Ny-Európában azok olyan kurva sikeres nemzetek otthon ugye? És előnyére változtatják meg a nyugati városokat az érdekes kultúrájukat behozva, azért néz ki némelyik már úgy mint a pöcegödör (amelyik nem azt még a fehér dolgozók adójából tartják úgy ahogy rendben). Neked kivette az agyadat valamelyik soros agymosoda aztán így jártál. Debil :(
Válasz erre 

felső határ nincs 2019.04.17. 13:03:19

@Boycie: valoszinuleg, a libbant demokratakon mar csak az elmebetegek segithetnek

@tireless treehugger:

888.hu/article-nemetorszagban-mar-az-ertelmi-fogyatekosok-is-szavazhatnak-az-ep-valasztasokon
Válasz erre 

felső határ nincs 2019.04.17. 13:04:16

@s: A kovetkezot es az osszes tobbit is szenne "csaljuk". Akkor mit csinalsz, befosol?
Válasz erre 

eßemfaßom meg áll 2019.04.17. 13:10:13

@s: kezd elhatalmasodni a fajtádon a Tourette-szindróma. Szerencsére kezelhető, keress fel egy szakembert.
Válasz erre 

Kivlov 2019.04.17. 13:22:56

@s:
Arról, amikor a nagy "kormányváltó hangulatban" újra 2/3-ra vettétek be a bőrtokos calippót! :D
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.04.17. 13:30:03

@Boycie:

kedves agykurkász barátom, köszönöm a diagnózist, helyén kezelem.

A bevándorlásnak vannak hátrányai is, senki sem vitatja.
Nyugatnak a bevándorlással sok évszázados tapasztalata van, ezalatt megtanulták az előnyükre használni és hozzá igazították a rendszert. De ne velük foglalkozzál (egyébként sem tudod és nem is érted) hanem azzal ami a te dolgod,:
Hogyan lehet magyarországot élhetővé tenni?.
Mit kellene tenned ahhoz hogy hazajöjjenek az elmentek?.
Miként lehetne csökkenteni a kivándorlást?.
Hova vezet a minőségi elvándorlás és selejt bevándorlás?.

Az eredendő problémánk a kivándorlás, minden más ebből következik.
Válasz erre 

2019.04.17. 13:37:14

Orbán Viktor egy igen egyszerű ember, bár nagyon bonyolultnak néz ki.
dimenzioutazo.blogspot.com/2019/04/a-fidesz-esszenciaja.html
Válasz erre 

invalid user name 2019.04.17. 13:42:49

a poszterina szerintem jól látja, hogy Orbán közérzete romlik és mozgástere szűkül, de azt kétlem, hogy rövid távon távozna a belpolitikából: az úgynevezett NER jobban átszőtte a gazdaságot és a közéletet, mint a kádár-rendszerben az MSZMP. Az egyik nagybank, az MKB lényegében inszolvens: tulajdonosa Mészáros Lőrinc a saját cégeit finanszírozza a betétesek pénzéből (megszegve a prudens banki működés szabályait, de ezt ugye az MNB nem fogja neki felróni) -- ám ezek a cégek teljes mértékben politikai döntésektől függenek, versengő piacon életképtelenek. Tehát a NER esetleges bukása az MKB gyors fizetésképtelenségét okozná. És ha hozzácsapják a BB-t, akkor még nagyobb lesz az első politikai bankcsőd.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 13:47:34

@felső határ nincs: Megbaszom a lányodat teherbe. Négy évente lesznek ötös ikrei, annyi csokot vehet fel, amennyit csak akar.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.04.17. 13:47:43

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az ellenzék tavaly április óta bemutatott produkciója alapján még több szavazónak van elege belőlük. Ez a produkció a kormányzásuk minőségét is mutatja.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 13:48:39

@eßemfaßom meg áll: Megbaszom a lányodat. Hacsak eddig már meg nem basztam. Bár akkor megbaszom ismét.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 13:49:59

@Kivlov: Tehát szájba mentél anyádnak. Gondoltam.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.04.17. 13:51:14

Ellenszélben?! A Patás még az ellenszelet is maga fújja, mert ami van az nagyon gyenge...
Válasz erre 

konrada 2019.04.17. 13:53:55

@tireless treehugger:
Na ja. Valóban több évszázados tapasztalatuk van...
...csak abból a módiból, hogy ők voltak a bevándorlók hódítóként a világ többi részein.
...mert egyébként annak oka van, hogy ott találták fel a nemzetállamokat: az, hogy sokkal kisebb volt az oda bevándorlók aránya akár a magyarországinál, meg az is, hogy még a tőzsgyökös nemzetiségeket is beolvasztották.

...amire te gondolsz, az néhány évtizedes tapasztalat, amivel messze el vannak maradva például a magyarok tapasztalatától: nem élnek együtt évszázadok óta kultúridegen népcsoporttal, illetve olyan bevándorló népekkel, amelyek az ország jó részét el is tulajdonították...
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.04.17. 14:10:08

- majd a piac megoldja
- nem mobil a magyar
- a versenyképtelenek elbuknak
- az elavult dolgokra nem érdemes költeni...
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.17. 14:15:28

@nemecsekerno_007: Ezt még nem cáfolja hogy FUCK5 teljesen hülye.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 14:17:28

@s:
Túlságosan sokat hazudoztatok!

Túlságosan elvagytok szemtelenedve, túlságosan maga biztosak vagytok, jó lesz vigyáznotok, mert a türelmünk fogytán van.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.17. 14:18:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Lécci tanujjá+olvasni! Mit is írt?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.17. 14:20:45

@engedélyes pinaellenőr: gugli a haverod faszfejke! Ekkora agyatlan barom vagy hogy ennyit nem tudsz kikeresni? Hogy vettek fel a narancstálibok közé ilyen parányi aggyal?
www.valasztas.hu/ogy2018
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.17. 14:21:45

@Jakab.gipsz: Hehehe.. ki vagy te? Leszarjuk a te türelmedet.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 14:22:44

@Jakab.gipsz: Télleg, pubi? Aztán mit csinálsz, ha teljesen elfogy a türelmed? Anélkül lövöd szájba a ribanc kurva takony anyádat, hogy még a protkóját is kivehetné? Baszod.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.17. 14:23:04

@Jakab.gipsz: Látom az értő olvasás neked sem erősséged.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.17. 14:24:03

@Helga Beauty Salon: Köszönhetően az elcsalt választásnak.
Válasz erre 

felső határ nincs 2019.04.17. 14:49:39

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Elcsaljuk" a tobbit is, mi a terv?

Ha ha ha
Válasz erre 

Kivlov 2019.04.17. 15:02:01

@s:
negatív.
a rudit ti vettétek be! :D
Válasz erre 

s 2019.04.17. 15:02:32

@felső határ nincs: A terv az, hogy lóhátról baszom szájba a rohadt kurva tripperes ribanc anyádat egy vascsővel. Ha csalsz, ha nem, bazdmeg.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 15:03:56

@Kivlov: Nem. orbánod szopta ki weber csöpögő nagy mocskos bajor faszát. Ha érdekel.
Válasz erre 

laci_52 2019.04.17. 15:08:19

Fukuyama rosszul látja a dolgokat: a liberalizmus rengeteg kárt okozott szerte Európában és ezt már sokan észrevették, emiatt az illiberális erők előretörése várható. De majd meglátjuk május 26 után! Hazánkban viszont '22-ig Orbán és a Fidesz hatalma megingathatatlan...
Válasz erre 

tireless treehugger 2019.04.17. 15:09:02

@konrada:

>>... hogy még a tőzsgyökös nemzetiségeket is beolvasztották.

a britek, 4 nemzetiségből állnak
a németek ~35-ből,
az osztrák/svájci tartományok nemzetiségi alapon vannak
A spanyolok ~15 majdnem teljesen önálló nemzetiségek.

A franciákat és olaszokat nem tudom, de szerintem hasonló.

Nyugat európa különböző népek szövetségi rendszereinek(nemzetállamok) szövetsége. De a nemzetállamon belül önállóak a különböző törzsek és népek. Ilyen nálunk nincs, minálunk központosított állam van ez az egyik ok amiért nem passzolunk az únióba.
Ha a magyar népek önállóságot kapnának akkor lehet hogy hangosabb lenne a vita viszont nem lehetne csalással megszerzett központi hatalommal az egész országot megszívatni. A magyar állam az ország területén szinte korlátlanul őrjönghet, eközben a nemzeti szuverinitásra hivatkoznak. De miért nem lehet nálunk szuverenitása parlamentje-bírósága-rendfentartása-igazgatása a jelentős kisebbségeknek?, mitől jó a románoknak hogy a svábok dönthetnek felettük vagy miért a szlovénok kárára fejlesztik a kunokat.
Magyarország nem szövetségi rendszer hanem elnyomó rendszer, az alkotó népek akarata ellenére.

magyarország== kényszernemzet, (kamunemzet)
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 15:10:48

@s: El magyarázzam? Jobb az nektek, ha ma még nem tudod. Kaptok még egy két napot.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 15:13:42

@tireless treehugger:

Magyarország nem faji alapon lett megtervezve, ezért értelmes.
Bezzeg.

Ezt a témát ne feszegesd, Pandóra szelencéjét ne akard kinyitni.
Válasz erre 

Kivlov 2019.04.17. 15:31:26

@s:
szerinted :D
Válasz erre 

s 2019.04.17. 15:32:37

@Jakab.gipsz: Igekötő az igével egybe írandó. NNNNaaaaaGGGyyyy mmaaagggygagyggaaaarrr bbbaaababaaarrrrááááátttoomomm. Azért magyarul megtanulhatnál. Ha már. Anyád kap még egy-két napot a féktelen tombolásod előtt, úgy érted. Pedig már alig várja a vén kurva. Rég evett faszt a ribanc.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 15:34:35

@Kivlov: Nagyjából mindenki szerint, beleértve európai vezető politikusait is. Kerülik, mint a rothadt szart.
Válasz erre 

Kivlov 2019.04.17. 15:40:21

@s:
hála az égnek, a választók áprilisban nem így gondolták. :D
Válasz erre 

Alick 2019.04.17. 15:44:19

@Andy73: Vidéken a belterjes gondolkodás miatt részben generációsan továbbadódik az önállóság hiánya, no meg a helyi lehetőségek korlátozottsága miatt is - tisztelet a kivételnek.
A poszt-kádárista elvárás-rendszer ilyen értelemben nem bal- vagy jobboldali pártokhoz kötődik, hanem a paternalista jellegű kormányzáshoz és defenzív, virtuális biztonságra mutató tőmondatos állításokban való nép-megszólításhoz ("állítsuk meg a...", "nem engedjük, hogy...").
Hatalomtechnikailag tökéletesen működő kommunikáció... Gustave le Bon leírta, Hitler és a többiek alkalmazták, orbánék adoptálták a helyi viszonyokra.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 15:46:53

@Kivlov: A magyarok szart sem érnek a hülyeségükkel. Egy lófasz lakosságú ország Európában, ami a külföldi pénz nélkül életképtelen, és a kisebbik része szavazott orbánra. Miben reménykedsz mégis? Nektek végetek van, már csak idő kérdése a teljes bukás.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 15:50:18

@Alick: "Hitler és a többiek alkalmazták"
Aztán hogy megszopták amazok is. A hatalomtechnikai eszközök olyanok, mint a blöff a pókerasztalnál. El lehet nagy ritkán sütni, és esetleg még be is jöhet néha, de hosszú távon megélni csak abból képtelenség.
Válasz erre 

Kivlov 2019.04.17. 15:53:27

@s:
reménykedni az ellenzék szokott. Náluk minden kedden megbukik orbán.
Persze előbb-utóbb mindenki megbukik. Csak qva szánalmas, hogy önerőből nulklára vagytok képesek és csak annyit tudtok csinálni, hogy vártok, amíg viktor magától bukik. :D

Kisebb része? szerinted. az egyéni körzetek 90%át megnyerte. még kérdés? Amúgy meg nem a szavazatok száma a lényeg, hanem a mandátumoké. kapísi?
Válasz erre 

s 2019.04.17. 16:01:59

@Kivlov: "vártok, amíg viktor magától bukik"
Minekünk elég az is.
Válasz erre 

Kivlov 2019.04.17. 16:05:04

@s:
látom, azért fossátok tele a netet a hisztitekkel lassan 10 éve minden nap. :D
Válasz erre 

Larry Silverstein 2019.04.17. 16:08:57

Aki illegalis arab, azt fel kell negyelni, aztan kitomve mutogatni a legnagyobb kereszteny templomok elott, ill. ott hagyni logni rohadasig.

Aki nem arab, hanem arab-szopo, azt meg is kell kinozni elotte.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 16:15:05

@Larry Silverstein: Anyádat meg meg kellene baszni szájba, de egyfelől erre senkinek nincsen gusztusa, másfelől meg te amúgy is megcsinálod napont háromszor.
Válasz erre 

jandera 2019.04.17. 16:15:25

Amelyik pillanatban rájön Orbán, hogy az illiberalizmus támogatottsága lecsökkent, Ő lesz a legliberálisabb, csak a hatalom megmaradjon!
Válasz erre 

sírjatok 2019.04.17. 16:18:13

@s: "Igen, de akkor miért pont az a fele van?"

Mert az a fele az egységes, a másik fele meg mindenféle egymással nem összeegyeztethető faszságot akar, de tudod ezt te is, csak nem akarod belátni.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 16:29:13

@sírjatok: Én arra tippeltem, hogy szénné csaltátok a választásokat. Egyébként a független megfigyelők is erre tippeltek. Buzikám.
Válasz erre 

Khonsu 2019.04.17. 16:42:23

@Jakab.gipsz:

Ettől tartok én is, hogy a vége az lesz, hogy majd "megmutatjátok". Aztán bővül a magyar történelem egy újabb népirtással/háborúval...
Válasz erre 

Anita Nagys 2019.04.17. 16:43:54

@laci_52: hála az agyhalottaknak..
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2019.04.17. 17:33:52

@s: Mizu apukám, nagyon fel vagy izgulva! :D
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.17. 17:37:53

@Helga Beauty Salon: Már ettől felizgulsz? Mi lesz a Pride-on? Éhesló és birca is átmegy majd rajtad?
Válasz erre 

Larry SiIverstein 2019.04.17. 17:39:13

@s: Anyám csak egy doboz cigibe kerül neked, úgy hogy ne vágj fel!
Válasz erre 

Larry SiIverstein 2019.04.17. 17:40:27

Egy hülye fasz vagyok, úgy hogy ne vegyétek komolyan amit írtam!
Válasz erre 

Boycie 2019.04.17. 17:40:53

@tireless treehugger:
Te nyilván valami chatbot vagy mert ember ennyire nem lehet hülye :)
Azt kérném, hogy nézd végig amit az ukránok lengyelországi bevándorlásához írtál és fordíts azt le a muszlimok és feketeafrikai majomemberek bevándorlására az egyes nyugati országokba. Próbáld végig gondolni hogy ebben a kontextben/összehasonlításban mekkora baromság minden pontja annak amit írtál.
Az meg hogy mi az én feladatom, hát köszönöm. Gondolom mint liberálfasiszta chatbot úgy vagy programozva hogy mindenki aki nem szopja tövig a farkát a migráncs majomembereknek, az Magyarországon él és fidesz propagandát fogyaszt. A rossz hír az hogy én nagyon liberális és multikulti voltam, de sok évet éltem 3 nyugateurópai országban és a saját tapasztalatom az összahasonlítva az 1990 körüli állapotokkal a mai helyzetet, hogy a "cultural enrichment" borzalmas pusztítást okozott és a nyugatot talán már csak valamiféle nyílt fasiszta/rasszista diktatúra mentheti meg. Vidd végig a lengyel/ukrán gondolatmenetedet a totális failed state helyekről érkező lényekre (afgán, szomáli, nigériai, stb), akik hozzák magukkal a saját "kultúrájukat" (európai fejjel elképzelhetetlen korrupció, törzsi/szektás gondolkodás, nagyon erős rasszizmus mert nekik ugye szabad, stb), a saját fóbiáikat és azzal gazdagítják a befogadó országokat. Arról nem beszélve hogy az olyan helyekre tülekednek ahol sok a segély és számosan nem is tervezik hogy valaha dolgozzanak. Az milyen volt amikor Ausztriából átmentek Németországba vagy Németországból Svédországba és ott kértek menedéstátuszt mintha az előző országban veszélyben lett volna az életük, Ez csak az azokban az országokban hatalmon levő agyhalott liberális barmok miatt volt lehetséges akik nem lökték vissza őket a határról az előző szintén EU tagországba.

Most sem Magyarországon élek, te merre? Hol látod a sikeres intehráció szép példáit ahol a harmadik világbeli bevándorlók kultúrája pozitívan ad hozzá a helyi kultúrához és ettől a társadalom jobban fejlődik? :)
Válasz erre 

Larry SiIverstein 2019.04.17. 17:42:27

@Kivlov: Te meg hisztizel mert ki kell pótolnod anyád nyugdíját a gyámhivatalai végzés szerint. Hiába hivatkozol arra, hogy intézetbe adott amikor rodázott szemétégetőnél.
Válasz erre 

Larry SiIverstein 2019.04.17. 17:45:09

@Boycie: Most sem itthon élsz, tehát te vagy a mintapéldája a gusztustalan migránsnak, a sikertelen integrációnak. A pakikat többre becsülik mint az olyan hazáját elhagyó mocskot, mint te.
Válasz erre 

Larry SiIverstein 2019.04.17. 17:47:47

@Jakab.gipsz: Na használj olyan idegen neveket, amiknek nem ismered a helyes formáját.
PandÓra :-D
Válasz erre 

Full metal burka 2019.04.17. 17:53:25

Arabokat osszeszedni, integralni, bevagonirozni, deportalni

Libbant partok szavazoi fizetik, vagy mennek a szarabjaik utan.
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2019.04.17. 18:09:20

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: www.youtube.com/watch?v=Y6WgfNuhdPk
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2019.04.17. 18:15:29

@Larry SiIverstein: Anyám csak egy doboz cigibe kerül neked, úgy hogy ne vágj fel!.........

Meg mindenkinek mi? Ezért becézett téged kicsi Filtolnak! :D
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 18:55:56

@s:

És Te mit érsz?

Röfögsz mint egy disznó és dagonyázol a saját mocskodba, csak ennyi van a libbsi fejedben.
Válasz erre 

ételizésítő 2019.04.17. 19:13:36

Francis Fukuyama?
Az is csak egy hazátlan migráns. Látszik már a nevén is.
Válasz erre 

ételizésítő 2019.04.17. 19:36:07

@felső határ nincs:
Ezek szerint eddig te nem szavazhattál?

@Jakab.gipsz:
Már miért ne lehetne ellenszélben hajózni? Szélcsendben nem lehet. Legalábbis vitorlással.
Faszságokon kívül mást is tudsz írni?

@A LIPSI UGAT AZ ORSZÁG HALAD:
Azaz a Fideszre csak ti szavaztok meg az arabok, akiket behoznak ide, miközben a hozzád hasonló szellemi fogyatékosoknak a szemébe hazudnak, ti meg elhiszitek?
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 19:59:31

@ételizésítő:

Tanulj meg olvasni, szöveget értelmezni, volt olyan akinek ez sikerült.
Válasz erre 

MACISAJT 2019.04.17. 20:36:47

"Francis Fukuyama, amerikai filozófus, politikai gondolkodó szerint az Orbán Viktor által kitalált illiberális állam hosszútávon működésképtelen. "

Ez vaz elmebeteg japán-amerikai volt az aki karriert csinált abból a jóslatából hogy itt a civilizáció vége, megérkeztünk a tűrsadalmak csúcsához, a "liberális demokráciához".
Szerinte ezek után a világban a liberális demokrácia uralmának kora következik, a politika és gazdasági liberalizmus elkerülhetetlen győzelmével.

Mit ne mondjak: lengyel lászló, japán kiadásban.

Muhaha
Válasz erre 

Larry SiIverstein 2019.04.17. 20:49:28

@Helga Beauty Salon: Azt mondta olyan vékony a pöcsöd mint egy szál cigi. És homopornót kell nézned közben h el tudj menni.
Válasz erre 

Helga Beauty Salon. 2019.04.17. 21:05:05

@Larry SiIverstein: : Azt mondta olyan vékony a pöcsöd mint egy szál cigi. És homopornót kell nézned közben h el tudj menni...........

Nem vékony, csak semmi nem elég neki amióta a nagy víz fejeddel kitágítottad, a homopornó meg úgy volt, hogy megkérdezte, akarok e olyan filmet nézni amiben szerepelsz, és azt hittem hogy kék fény, azért egyeztem bele. :D :P Faszfej!
Válasz erre 

simonpali 2019.04.17. 21:38:10

@Boycie: Előrebocsátom, egyetértek Orbán bevandorlaspolitikájával, miszerint a mindenkori magyar kormány dönthessen arról, kit enged be az ország területére. Ellenben amit a Nyugaton élő, főleg afrikai bevandorlokrol írtál, rendkívül sommás és negativ. Én 14 éve élek Angliában, annak is a keleti részén. Ezalatt rengeteg afrikaival dolgoztam együtt az egészségügyi szektorban. Nigeriabol, Zimbwawbebol, Kamerunbol, Ghanabol. Éltem is egy rövid ideig nigériai nővel, aki nem mellesleg templomba járó keresztény volt.Ahogy a legtöbb fekete afrikabol jovo, akivel dolgoztam! Soha nem inzultaltak az utcán az ún afrikai bevándorlók, nem kéregetnek, nem koldulnak, sok helyi angollal ellentétben, akik napi szinten lejmoljak le az embert. Szóval nem kell a hisztériát kelteni, Afrikából egyelőre a"krém"jött át jórészt, gond akkor lesz, de akkor tényleg. .,ha a helyi, az afrikai proletár réteg elindul millioszamra. Azt nem állítom, hogy Londonban ne lehetne találkozni azzal a jelenséggel amit írtál, de általánosnak semmiképp sem gondolnám.
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 22:01:07

@MACISAJT:
Lengyel Lacinak nincs ennyi esze, csak azt tudnám mi a haszna a kutakodásának, a liberális demokrácia féltésén kívül nem hallani tőle más értelmes dolgot.
Válasz erre 

Full metal burka 2019.04.17. 22:04:13

@simonpali: paraznalkodni szabad a cseledekkel, de aki ilyesmire vagyik, annak ott vannak az egzotikus utazasi irodak, ezert nem kell vmi londonisztani gettoba koltozni
Válasz erre 

tonypek 2019.04.17. 22:04:38

1) közmédiába megint megy a Junkers lejárató show. pedig megígérték nem leveszik.
2) újabb "ellenzéki" sajtó vettek célba és lehetetlenítek el, pedig esküdtek hogy ilyet ők nem tesznek

annyi hazugságot összehordtak hogy hiteltelen pimasz gárda lett a fityesz
csak a "hívők" isszák a hazugságukat mint egy alkoholista a kövidinkát
Válasz erre 

Jakab.gipsz 2019.04.17. 22:05:07

@simonpali:

Ha Magyarországon folyik egy vita, az soha sem arról szól amiről beszélünk. Például a népi-urbánus író vita.
Válasz erre 

Full metal burka 2019.04.17. 22:10:56

@Jakab.gipsz: haveromnak vannak ilyen indiai fejo cseledei komarom megyeben a teheneszeteben, de meselte hogy 200 nettoer magyar ember mar nem mozdul a faluban, szoval nem volt sok valasztas.

Meg bevaltak, nem isznak, nem kotekednek, angolul ertenek, munkaido utan bezarja oket aztan 3 honap mulva felteszi a repulore, es jon a kovetkezo transzport.

Az elelmiszeriparban van mar eleg sok migro nalunk is, de nyugaton meg tobb.
Válasz erre 

Full metal burka 2019.04.17. 22:14:44

@tonypek: Ha valaki elmondja hogy Junkers alkoholista, az nem lejaratas hanem nyilvanvalo teny.

En csalodott is voltam, amiert egy alkoholistazos junker plakatot se lattam, remelem a valasztas kozeledtevel azert tajekoztatjak a valaszto kozonsseget, kicsoda az EB tavozo elnoke.

Persze fontosabb, hogy egy soros-szopo csicskabab, de megis kene a valtozatossag. A fidesz plakatos kreativjainak kijar a picsanrugas.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 22:14:56

@Larry SiIverstein: Ilyen olcsó? Szerintem az az öreganyád lesz, mert az még aszottabb kurva.
Válasz erre 

s 2019.04.17. 22:23:12

@Helga Beauty Salon: Akkor vajon mit fog mondani, amikor felkötik? Gondolom azt: Hölgyeim és Uraim, erre rábasztunk!
Válasz erre 

s 2019.04.17. 22:26:17

@Jakab.gipsz: A lyányodat szájba huzagoltam. Olyan lendülettel, hogy a pöcsöm szétrepedt hosszában a fejében, kijött a két fülén, én meg masnira kötöttem a tarkóján. Azóta nem beszél, nem böfög, nem tüsszent, és azon is elgondolkodik, hogy fingjon -e.
Válasz erre 

Boycie 2019.04.18. 00:05:19

@simonpali:
Nem keltem a hisztériát. Amit írtam annak volt egy "bonyolult" kontextje. A lengyelországi ukrán bevándorlás (akik full integrálódnak történelmi okokból és dolgoznak, nincs állami segély) a kolléga szerint szar mert milyen ócska társadalomból jönnek már az ukránok, de bezzeg a nyugati "majomember" bevándorlás az igen. Na ezen akadtam ki...
A másik dolog hogy a UK teljesen más bevándorlás szempontjából mint a kontinens országai és pl a francia helyzet is teljesen más mint a német vagy a holland. Az olaszoknál már szépen gyűlik a nem nagyon hasznos és lejmoló fekete népség, de szerencsére a rohadt fasiszta Salvini megállította a folyamatot és Q1-ben már többet deportáltak mint aki bejutott. Ott baromi magas a munkanélküliség, sok olasz vándorol emiatt északra, pont semmi szükségük nincsen a minden sarkon ácsorgó és lejmoló vagy fake cuccokat áruló söpredékre. Van elég bajuk anélkül is.
Én sokat járok mindenfele és szeretek beszélgetni a "bevándorlókkal", érdekelnek a sztorijaik, elég megdöbbentő dolgokat hallottam.
Válasz erre 

s 2019.04.18. 05:31:15

@Jakab.gipsz: Amugy hazudtam, mert csak arabokat szopok. IMÁDOM AZ ARAB FASZT. Sajnos mióta a cigány vajda kerítést épített alig jönnek. A kerítés elött száz számra szoptam őket, szinte fuldokoltam a gecijükben. Nézem a hireket, és türelmetlenűl várom, hogy végre a Görögországi migráns karaván ideérjen. Már kinéztem pár jó képü gyereket, rongyosra szopnám a dákojukat az biztos.
Ha végre ideérnek oda-vissza leszopom az egész karavánt, még kutyákat is, az tutti. Mindegy csak arab legyen.
Válasz erre 

engedélyes pinaellenőr 2019.04.18. 10:49:42

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Seggfejkém! Hogyha összeadod a jelenlegi parlamenti ellenzék eredményeit, alig 44% jön ki a Fidesz 49%-os eredményével szemben. Szóval, jobb ha kussolsz..:)
Válasz erre 

engedélyes pinaellenőr 2019.04.18. 10:53:25

@s: Várjál, várjál! Tehát akkor tisztázzuk.:miután seggbe toltad anyádat-cserébe a napi krumplifőzelékért, meg a bűzös patkánylyukért, amiben laksz-ezután felszop a lányod a második menetért.Megízlelheti a nagyi kakiját..:) Pfejj kutya, de gusztustalan vagy! Minden libsi féreg családi élete ilyen undormány??
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.18. 14:03:54

@engedélyes pinaellenőr:

És akkor még hol vannak azok a megfélemlített szavazók, akik a féktelen Fidesz-terror miatt nem mertek elmenni szavazni, pedig ha mertek volna, mind az ellenzékre szavaztak volna.
Válasz erre 

s 2019.04.18. 17:40:23

@engedélyes pinaellenőr: Szarjad szájba a fogatlan buzi kurva rohadt anyádat, te faszszopó fideszbuzi gecitartály!
Válasz erre 

n_dy 2019.04.18. 19:33:32

ahogy elnézem ezt a blogot, a címlapon kizárólag Orbán szerepel ... részvétem...
Válasz erre 

engedélyes pinaellenőr 2019.04.24. 19:06:27

@s: A szaros farkaddal eteted a saját lányodat..Biztos férges szegényke..:(
Válasz erre 

2019.04.26. 03:42:59

@s:Orr Bán

Az öntelt, büszke majom.
Tetszik magának nagyon!
Számára szent, és igaz!
Maga szarta spanyol viasz!
Ragaszt jövőt a mához,
Adófizetőt hatalmához!
Új ostoba szavazókat,
Aki hatalomhoz juttat!
A jövőd romák kezében,
Mint lompos vesszejében!
Fuss, Causescunál idejében.
Leszedik a helikoptered.
Ha farkad örömmel vered!
Ha nem pucolsz, elpucolnak!
Új zsidók meg puccsolnak!
Jön "a megmentés tanácsa"!
Húzz el, időben a picsába!
2019. 02. 11.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard