Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Kósa Lajos bebizonyította, hogy a Fidesz azt sem érti pontosan, mi történik vele

Kósa Lajos bebizonyította, hogy a Fidesz azt sem érti pontosan, mi történik vele

Lassan két hónap telt el az önkormányzati választás óta, a kormánypárt azonban még mindig nem tudta feldolgozni az akkor elszenvedett vereség tanulságait. A totális zavarodottság a Fidelitas hétvégi kongresszusán is érződött, melynek csúcspontján Kósa Lajos eleresztett egy alig burkolt zsidózást is. Az egymásnak ellentmondó kormánypárti elemzések csak egy alapvető aspektust nem vesznek figyelembe, amikor az okokat kutatják: az emberek ugyanis már annyira torkig vannak a Fidesz arrogáns, pökhendi stílusával, hogy szinte bárkire szívesen szavaznak, aki azt ígéri, megszabadítja őket az uralkodó párt nyomulós politikusaitól.

index_176.jpg

Fotó: index.hu

Kósa Lajos szokása szerint beleszaladt egy durva elszólásba, annak köszönhetően, hogy megint nyeglén, átgondolatlanul nyilvánult meg egy érzékenységet kívánó ügyekben. A Fidesz alelnökeként most szükségét érezte annak, hogy megmagyarázza azt a fiaskót, melyet október 13-án szenvedett el a pártja. A 2006 ősze óta nyerő szériában lévő kormánypárt ekkor különösebb előjelek nélkül alulmaradt Budapesten és 10 megyei jogú városban az ellenzék közös jelöltjeivel szemben. Amit 2018 áprilisában még zsarolással, fenyegetéssel, megvesztegetéssel meg tudott akadályozni a Fidesz, az most nem jött össze, vagyis létrejött a széles alapokon nyugvó ellenzéki összefogás.

És ez a tény nem hagyja nyugodni a Fidesz vezetőit és megmondó embereit. Kósa szerencsétlen kijelentése azért hangozhatott el a Fidelitas kongresszusán, mert mindenáron magyarázatot akart találni arra, miért szavaztak az emberek tömegesen olyan ellenzéki jelöltre, akit egy értékrendjüktől távol eső párt indított a kormánypárti vetélytárs ellen. A válasz olyan egyszerű, hogy maga Kósa sem akarja elhinni, mert ezzel az igazsággal nem hozakodhatott elő a fiatal kormánypárti káderek előtt. A Fidesz hamis önképe ugyanis nem engedi meg kimondani az igazságot: Az emberek jelentős része az ördöggel is cimborálna, csakhogy eltüntesse a Fidesz néhány politikusát a politika süllyesztőjébe.

Ők ugyanis soha el nem tudták volna képzelni, hogy egy szélsőjobbos jelöltre minden gond nélkül szavaznak baloldali érzelmű polgárok (és fordítva), ha a Fidesz legyőzése a távlati célja az összefogásnak.

És bizony nem a zsidóságot, vagy a nem Fideszre szavazó konzervatív szavazókat kell kárhoztatni ezért. A kormánypárt stílusa annyira irritáló lett az utóbbi évtizedben, hogy a jórészt kényszerből létrejött ellenzéki koalíció beszippantotta mindazok szavazatát, akik torkig vannak a regnáló hatalommal. Ezért nem érdekelte a proteszt szavazókat, hogy az ellenzéki pártok DK-s, MSZP-s, momentumos, netán jobbikos jelöltet indítottak a fideszessel szemben, simán behúzták az x-et arra, aki alternatívát jelentett. Kósa szerencsétlen megfogalmazása arra jó volt, hogy elárulta a kormánypárt belső tanácstalanságát. Ők ugyanis soha el nem tudták volna képzelni, hogy egy szélsőjobbos jelöltre minden gond nélkül szavaznak baloldali érzelmű polgárok (és fordítva), ha a Fidesz legyőzése a távlati célja az összefogásnak.

A Fidesz tehát úgy akarja fenntartani hatalmát akár évtizedeken át Magyarországon, hogy atomjaira szedi az ellenzéket, és amennyiben ezek a pártok közelíteni kezdenek egymáshoz, különböző manipulációk segítségével szétrobbantják a szerveződő koalíciókat. Ez pusztán hatalomtechnikai eljárás, semmi köze a jó kormányzáshoz, illetve a demokratikus elvek tiszteletéhez. Pusztán az a cél lebeg a szemük előtt, hogy a saját szavazótáborukat egyben tartsák, az ellenzékét pedig szétaprózzák. Valami azonban megbicsaklott ebben a logikában október elején, és nem pusztán azért következett ez be, mert Borkai Zsolt győri polgármester botránya erodálta a Fidesz táborát, az ellenzéki összefogásnak pedig új lendületet adott.

24_hu_108.jpg

Fotó: 24.hu

Kósa tehát rossz, sőt bűnös úton jár akkor, amikor antiszemita kiszólással próbálja megmagyarázni a megmagyarázhatatlant. Ezzel nem segít saját pártjának sem abban, hogy végre felfogja: a közvélemény-kutatásokban jelentkező fölényük ellenére a magyarok milliói ítélik el azt, amit a Fidesz a bel- és külpolitikában, a szociálpolitikában, az oktatásban, az egészségügyben képvisel. Nem teszi őket szerethető párttá az, hogy nincs érdemi párbeszéd a kormány és a polgárok között, hogy olyan közügyeket, mint a környezetvédelem teljesen kiír a közbeszédből. Nem csoda, ha a fiatalok zöme megundorodik attól a politikai stílustól, mely csak kinyilatkoztat, és akkor sem kéri ki az emberek véleményét, amikor az mindannyiunk érdekét szolgálná. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Ha van egy jó lovad, de karámban tartod egész életében, akkor rólad se fogja senki elhinni, hogy jól ülsz a hátán.”  

365 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Kósa Lajos bebizonyította, hogy a Fidesz azt sem érti pontosan, mi történik vele Tovább
Facebook Tetszik
0
365 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr6515334714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (365)
Az utolsó 100 komment:

Világít a torony 2019.12.03. 20:17:13

@Cycmen: A lényegre nem tudtál semmit reflektálni. A bérfirkászokkal szemben nem is követelmény.
Válasz erre 

Világít a torony 2019.12.03. 20:23:28

@Cycmen: Csak megismételni tudom az esetedben is, hogy nincs megalázóbb, mint a bérfirkász lét.
Válasz erre 

Világít a torony 2019.12.03. 20:25:24

@Ballib vagyok mert rettegek: Annyira ostoba vagy, hogy értelmes választ ne is várj. Sosem értenéd meg. Te egy szolga vagy és úgy is kell veled beszélni.
Válasz erre 

Világít a torony 2019.12.03. 20:29:12

@DR. Smit Pal: Ráéreztem az iróniára a firkázmányodban. Az irónia veszélyes!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.03. 21:03:04

@Cycmen: Kuss, kis pszichopata, elmebeteg! Majd pont te, Magyarország elmebeteg selejtjének egyike fogja ezt megmondani! Megkúrod anyád, apádat leszopod, seggbebasz, és nyugszol!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.03. 21:03:58

@putris72: a kurva anyád pár kattintás, te kattintod meg, és nem hazudozol, nem pofázol, hanem kussolsz, Fidióta! nincs érved!
Válasz erre 

putris72 2019.12.04. 01:49:50

@math0: Dobj be egy nyugtatott, szarul nézhetsz ki, és feszültnek tűnsz!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.04. 05:12:13

@chrisred:

Egyikük se épített ki nagy hatású rendszert.
Válasz erre 

chrisred 2019.12.04. 05:14:40

@MAXVAL bircaman közíró: 1917-ig senki sem.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.04. 05:42:32

@chrisred:

Dehogynem, Marx.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.04. 07:38:21

@putris72: Dobj be egy nyugtatott, szarul nézhetsz ki, és feszültnek tűnsz!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.04. 07:39:15

@putris72: Bocs, mi, értelmes emberek, az elmegyógyintézeteden kívül ezt így írjuk helyesen: Dobj be egy nyugtatót, szarul nézhetsz ki, és feszültnek tűnsz!
Válasz erre 

putris72 2019.12.04. 07:39:50

@math0: Mi vagy te?Papagáj?
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.04. 07:41:00

@putris72: a kurva anyád pár kattintás, te kattintod meg, és nem hazudozol, nem pofázol, hanem kussolsz, Fidióta! nincs érved! Nem minket ugráltatsz, hogy nézzünk utána dolgoknak, amiket rosszul tudsz, hanem te nézel utána, te kis lusta selejt! Elég az, hogy eltartunk, te ingyenélő, lusta, Fidióta! Nem fogunk helyetted még dolgoknak is utánanézni!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.04. 07:41:57

@putris72: Nem írsz érveket, csak anyázol. Erre elég téged visszaanyázni. Ne hisztizz!
Válasz erre 

putris72 2019.12.04. 07:42:53

@math0: Igazad van!Most is egy értelmes ember szólt belőled! Ja bocs!Mégsem!
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.04. 08:00:19

@putris72: értelmes ember nem kamuzik, és nem gondolja, hogy majd mások dolgoznak helyette, mint te.
Válasz erre 

math0 · http://ateistaklub.blog.hu 2019.12.04. 08:03:06

@putris72: az itteni performance-od arról szólt, hogy te hülye és lusta vagy 2-3-at kattintani, segítsünk már ki téged, mert egy elmebeteg selejt vagy.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.12.04. 10:10:23

Felirat a Lendvai utcai székház WC-jében:
Te vagy az egyetlen az épületben aki tudja mit csinál.
Válasz erre 

Tzp 2019.12.04. 14:33:24

@MAXVAL bircaman közíró:

Szóval nem elvei vannak a Fidesznek, hanem csak érdekei.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.04. 15:06:01

@Tzp:

Ilyen a politikai harc.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.04. 15:36:38

@MAXVAL bircaman közíró:
"Van egy kis gond: Kósa nem zsidózott."
Ki mondta, hogy zsidózott? És az számodra miért akkora "kis" gond, hogy nem tette? Ugyanakkor Lala érzéketlen tuskó módon megsértette a zsidó közösséget. Nem véletlenül kért tőlük bocsánatot.

@rdos:
"Ahogy a Tanú is"
Pontosan! Egy örökzöld mű.
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.04. 17:01:55

@Attilajukkaja: Jó lenne már eljutni oda, hogy a gyerekeink .... ja, ez már nem fog menni, de legalább az unokáink ne értsék Bástya eftársat meg a cucialista szellem vasútját. :-(
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.04. 17:19:33

@rdos:
Én nem bánnám, ha értenék, mert ez része a szüleik, nagyszüleik életének. Fontos lenne megérteniük ezeket a poénokat, mert így talán jobban megértik azt is, hogy a szüleik, nagyszüleik mit miért tettek annak idején. Persze értem, mire gondolsz, és én sem szeretném, ha hasonlókat kellene átélniük. Pedig ennek egyre nagyobb a veszélye. :o(
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.04. 18:10:01

@Attilajukkaja: :-) Akkor reménykedjünk. Állítólag a remény nagy túlélő. Na jó. Csak ő hal meg utoljára. :-) Amúgy én optimista vagyok. :-)

Legfeljebb tévedtem. :-(
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.04. 19:33:41

@rdos:
Én is szorítok! :o)
Válasz erre 

chrisred 2019.12.05. 07:00:09

@MAXVAL bircaman közíró: Milyen rendszert épített ki?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.05. 08:44:42

@chrisred:

A marxizmust.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.05. 08:46:18

@Attilajukkaja:

"i mondta, hogy zsidózott? "

Az összes ballib média.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 10:06:09

@MAXVAL bircaman közíró:
Némelyik lehet, hogy mondta, mivel a zsidók emlegetése ebben az esetben, ebben a kontextusban elég indokolatlan és szerencsétlen volt, de attól Kósa még nem zsidózott a szó klasszikus értelmében, hanem ostoba és hatásvadász módon sértette meg a zsidó közösséget. A kettő számomra nagyon nem ugyanaz. Mivel ezek után fentről leszólt neki a főnök, sebtében bocsánatot is kért.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.05. 10:09:21

@Attilajukkaja:

Téged a Zorbán lefizetett...
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 11:03:17

@MAXVAL bircaman közíró:
Az Orbán, a Soros és a cigánymaffia is! De legalább nem vagyok Putyin embere, mint te.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.05. 11:11:27

@Attilajukkaja:

Én a természetes jó fizetett ügynöke vagyok.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 11:51:13

@MAXVAL bircaman közíró:
Ezt a nagy kamut már olyan régen nyomod, hogy a végén még magad is elhiszed! :o))))
Olyan, hogy " természetes jó" nem létezik, csak a te agyadból pattant ki, és ezzel nyugtatod a lelkiismereted, ez lett a mentsvárad, a vallásod.
De arra még mindig nem válaszoltál, hogy számodra miért jelent gondot, hogy Kósa nem zsidózott. Mert róla szól a poszt, nem rólad vagy rólam.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.05. 12:42:08

@Attilajukkaja:

A cikk szerint zsidózott, szerintem és szerinted meg nem.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 13:01:45

@MAXVAL bircaman közíró:
Na jó! Módosítok: vagy direkt zsidózott, vagy annyira hülye, hogy azt sem tudta, mit mond. A cikk szerint az első változat az igaz, szerintem meg a második. Utána nem győzött magyarázkodni, ami nyilvánvalóvá tette, hogy TÉNYLEG nagyon hülye.
www.youtube.com/watch?time_continue=693&v=4wQ_9_Z2-I8&feature=emb_logo
Válasz erre 

Cycmen 2019.12.05. 13:31:50

@Attilajukkaja: Kösz a linket, tetszett, hogy a megjegyzések ki vannak kapcsolva! :D
Ott aztán nem lehet zsidózni!! :D Pedig igény volna rá!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 13:41:30

@Cycmen:
"tetszett, hogy a megjegyzések ki vannak kapcsolva!"
Ezt is én intéztem így mint Soros és Orbán különleges ügynöke. :o)))
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.05. 13:58:45

@Attilajukkaja:

Gyorsan rájöttél, hogy ellentmondtál a Párközpontnak, így sietsz korrigálni. De szolgalelkű makákó is vagy te...
Válasz erre 

Cycmen 2019.12.05. 14:06:37

@Attilajukkaja: "Ezt is én intéztem így mint Soros és Orbán különleges ügynöke. :o)))"

LOL! Te mekkora szellemi toprongy vagy!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 14:17:47

@Cycmen:
"Te mekkora szellemi toprongy vagy!"
Ne dicsérj! Hol vagyok én hozzád képest? :o)))

@MAXVAL bircaman közíró:
"De szolgalelkű makákó is vagy te."
Látom, megint kifogytál az érvekből és elkezdted a szokásos, kétségbeesett gyermekded személyeskedést. Ma valahogy elég korán jutottál el idáig. Talán van valami gond az otthoni bolgár mini makákóddal?
Válasz erre 

Cycmen 2019.12.05. 14:28:55

@Attilajukkaja: Ne dicsérj! Hol vagyok én hozzád képest? :o)))

Az tény, hogy roppant bunkó szoktam lenni az arra rászolgálókkal, viszont te egyfolytában játszod a hülyét.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 14:37:36

@Cycmen:
Én legalább CSAK megjátszom, .... bár nem tudom, hol tettem. Mivel nem értesz egyet?
Válasz erre 

Cycmen 2019.12.05. 14:48:40

@Attilajukkaja: Én legalább CSAK megjátszom, .... bár nem tudom, hol tettem. Mivel nem értesz egyet?

Nem fontos. Kretén vagy és pont.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 15:33:38

@Cycmen:
"Nem fontos. Kretén vagy és pont."
Ez ám az érvelés netovábbja! Sajnos többre eddig sem voltál képes.
Válasz erre 

Cycmen 2019.12.05. 16:15:12

@Attilajukkaja: Mire érveljek, amikor a youtube videóhoz fűzött kommetemre odaírod, hogy ott te tiltottad le a hozzászólásokat, mert Orbán és Soros ügynöke vagy? :D
Utána meg megkérdezed, hogy mikor játszottad a hülyét! szintén :D
Kretén vagy sajnos, nincs mit tenni! :P
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 16:20:24

@Cycmen:
Hogy ilyen vagy olyan ügynök vagyok, azt nem én mondtam magamról. hanem a kommentelő társaid. Elég nevetségesnek találtam ahhoz, hogy ezt felemlegessem, Természetesen jelezve, hogy ez nem komoly. Sajnálom, hogy nem ismered az emotikonokat. Ajaj!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.05. 16:37:20

@Attilajukkaja:

Te is tudod, időnként helyre kell tenni az embernek téged.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 16:39:21

@MAXVAL bircaman közíró:
Helyre? Te honnan tudod, hol van az én helyem? A Természetes Jó bibliádból?
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.05. 17:08:37

@Attilajukkaja: :-) Látom közben kis állat "simogatózol" (birca és cicafiú "társaságában"). :-)

Az "én is szorítok"-ról jut eszembe, egyik kedvenc diáknótám. Idézem ha nem is biztos hogy pontosan.

Ott lent délen Baranyában
Az a szokása a lánynak
Maga mondja a legénynek
Szoríjjál a kerítésnek! :-)

Bocsika! Ronda voltam és férfisovén. :-(
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.05. 17:35:14

@rdos:
Férfisovén? :o))) Dehogy! Ez az Erdésznek jól megy dolga c. nóta.
A kisállat simogatásról: én szívesen megvakarnám a fülük tövét, de ők inkább haragosan az orrukat nyomják oda, hogy rákoppintsak. Van, amikor valakinek ezt is muszáj megtennie.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.05. 18:53:23

@Attilajukkaja:

Ismerlek,

Akapvetően nem vagy rossz ember, de a liberó csordaszellem néha magával sodor, s elkanászodsz ilyenkor,
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.06. 08:02:08

@Attilajukkaja: Ismerted? Jó szerencsét! :-) Akkor tovább nem szorongok. :-)

Koppints az orrukra amikor úgy gondolod hogy megérdemlik! Aztán ha sikerült megszelidíteni őket akkor jöhet a szelíd fülhuziga - fülcsavarás és/vagy a fültő vakarás. :-)

Cserébe kapsz majd cicadorombot és jutalomból kevesebb bégetést. :-) Nagy szíved van, annyi szent. :-)
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 11:01:21

@MAXVAL bircaman közíró:
"a liberó csordaszellem néha magával sodor"
Tévedsz! Nem néha, hanem MINDIG is liberális elveket vallottam és vallok most is. :o))))
Nem váltogatom az ideológiámat, ahogyan te.

@rdos:
"Ismerted? Jó szerencsét! :-) Akkor tovább nem szorongok. :-)"
Hallottam már. Amúgy nem neked kellene "szoronganod" a beírásaim miatt. :o)))

"Aztán ha sikerült megszelidíteni őket akkor jöhet a szelíd fülhuziga"
Ennyire nem vagyok naiv. Aki fanatikus, azt nem lehet megszelídíteni.

"Nagy szíved van, annyi szent. :-)"
Hát tehetek róla, hogy ilyen kibaszott jó természetem van? :o))))
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 11:06:08

@MAXVAL bircaman közíró:
Ez kimaradt:
"Ismerlek"
Úgymond ismerjük egymást. Rád személy szerint ugyan nem emlékszem, de a szüleiddel egyszer találkoztam egy rendezvényen. Édesanyám viszont jól emlékszik rád.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 12:26:01

@Attilajukkaja:

Mondj erről többet, légy szíves. Kíváncsi lettem, ki az édesanyád. Egyébként alig vettem részt bármilyen társasági intézményes dolgon (s ha igen, akkor is kényszerből), így nagyon kevés embernek van közeli ismerete rólam.

Amíg abban a korban voltam, hogy nem tehettem meg, hogy nem megyek el a szülőkkel, persze mentem velük, de jellemzően az ő szociális szerepléseik munkajellegűek voltak az esetek 95 %-űban, ahová nem volt elvárva a gyerekek megjelenése.

Aztán meg, úgy 15-16 éves kortól már mindenből kibújtam. Ha hivatalos vendégek jöttek (átlag hetente 2-szer), meg volt beszélve a háztartási alkalmazottal, hogy hozzon nekem egy nagy tálcán a kajából a szobámba, így ki se mentem a vendégek közé. Csak akkor mentem ki, ha valami kifejezetten érdekes ember jött. Vagy amikor kifejezetten érdekes emberhez kellett menni. Pl. amikor Aczél György Havannában nyaralt, voltam nála, ezt nem akartam kihagyni. Mégiscsak a 10 leghatalmasabb akkor magyar vezető egyike volt.

Meg ha jött valami magyar vezető beosztású emberke apám köreiből, ezek mindig érdekes figurák voltam, bár ma már marhára más a véleményem, mint akkor volt.

A röhej: apám is mindigutálta a társasági eseményeket, de kénytelen volt a munka miatt.

A magyar hivatalos eseményekből meg mindig kimaradtam. Amikor meghívtak verset szavazni valami követségi eseményre 1982-ben, direkt csak papírról felolvastam a verset (pedig tudtam fejből), hogy aztán sose hívjanak újra. Gyakorlatilag egy magyar barátom se volt Kubában, pár koromosztályombeli magyart kifejezeten utáltam, a legközelebbi haverjaim két cseh gyerek és egy orosz srác voltak. Volt egy magyar barátnőm, de amikor velem járt, ő se élt társasági életet.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 12:32:21

@Attilajukkaja:

Én meg inkább nyitott vagyok a világra, s nem ragaszkodom csak aragaszkodás miatt egy eszméhez sem. Ezért lehettem egykor liberális, de amint rájttem a liberális eszme tarthatatlanságára, lassan elvetetettem.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 13:15:56

@MAXVAL bircaman közíró:
"Mondj erről többet, légy szíves. Kíváncsi lettem, ki az édesanyád."
Nem, mert nem hatalmazott fel rá.
"Egyébként alig vettem részt bármilyen társasági intézményes dolgon (s ha igen, akkor is kényszerből"
Én is, valószínűleg ezért nem is emlékszem rád. Édesanyám viszont valahol mégis találkozott veled.

"nem tehettem meg, hogy nem megyek el a szülőkkel, persze mentem velük, de jellemzően az ő szociális szerepléseik munkajellegűek voltak az esetek 95 %-űban, ahová nem volt elvárva a gyerekek megjelenése."
Ezzel én is így voltam.

"apám is mindigutálta a társasági eseményeket, de kénytelen volt a munka miatt."
Ahogy az enyém is. :o)

"meghívtak verset szavazni valami követségi eseményre 1982-ben"
Vagyis mégis láthattalak a nagykövetségen. Talán. Nem emlékszem.

"Én meg inkább nyitott vagyok a világra, s nem ragaszkodom csak aragaszkodás miatt egy eszméhez sem."
Dehogy vagy te nyitott!! :o)))) Bezárkóztál a saját kis aktuális vallásod világába, és csak abból kandikálsz ki, meg "teszel helyre" embereket. Amúgy elmondom neked, hogy az ember nem a ragaszkodás kedvéért ragaszkodik az eszméihez, hanem meggyőződésből, amit általában nem váltogat úgy, ahogy jobbak a fehérneműjüket.

" Ezért lehettem egykor liberális"
Voltál te más is, ami persze nem baj, de szerintem most nagyon nem jó felé vetted az újabb irányt. Ez persze szubjektív, csak az én véleményem.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 13:56:39

@Attilajukkaja:

Gyakorlatilag következetesen és szisztematikusan csak liberális voltam mostani nézeteimet nem számolva.

Előbb ez amolyan spontán nyugatimádat volt, aztán egyfajta balos ízű liberalizmus, majd konzervíatív verzióban.

S volt egy spontán antiliberalizmusom progresszív-liberális és konzervatív-liberális korszakom között, ill. ugyaneggez tértem vissza az utóbbi 10-12 évben, immár saját szisztéma kialakítására törekedve.

A meggyőződésemet meg sose változtattam, az a jó keresése volt mindig, de ezt felesleges mondanom, mert a legtöbb gondolkodó ember ezzel ugyanígy áll.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 14:13:30

@MAXVAL bircaman közíró:
"Gyakorlatilag következetesen és szisztematikusan csak liberális voltam mostani nézeteimet nem számolva."
Szerinted kommunistának lenni egyenlő a liberalizmussal?

"Előbb ez amolyan spontán nyugatimádat volt, aztán egyfajta balos ízű liberalizmus, majd konzervíatív verzióban."
Értem.

"A meggyőződésemet meg sose változtattam, az a jó keresése volt mindig"
Ezt mindenki elmondatja magáról. Ez egy általános bla-bla.

"de ezt felesleges mondanom, mert a legtöbb gondolkodó ember ezzel ugyanígy áll."
Én is erre gondoltam. :o)
A lényeg, hogy meg tudd határozni, hogy mit jelent a jó fogalma, és hogy ami számodra jó, az mindenkinek (na jó, az emberek többségének) az vagy csak egy szűk társaság számára. Az sem mindegy, hogy mi alapján méred a jót és a rosszat, mert ezek nagyon szubjektív fogalmak. Ezért nem mond senkinek semmit, ha a természetes jóra hivatkozol. Ilyen nem létezik, csak az egyes emberek fejében.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 14:27:41

@Attilajukkaja:

Követségi ünnepekre nem jártam, csak ha nagyon kényszerítettek.

Az egyetlen magyar kamasz voltam, aki nem volt KISZ-tag, azaz KISZ-gyűlésre se jártam. Apámat hívatták is emiatt a Külügybe.

Egy időben voltak magyar osztálytársaim - a konzul fia, egy szakértő Laci nevű fia, meg 3 csaj, az egyik a katonai atasé lánya volt -, a Laci nevű gyerekhez kb. 1 éven keresztül közel álltam, de nőügyek miatt szakítottunk egymással (ugyanaz a csaj lett a barátnőm, aki korábban az övé volt).

Fentiek közül senkivel se volt közeli kapcsolatom, viszonyom velük az ellenségestől a semlegesig terjedt. Jelenleg egyébként fentiek mindegyik az ismerősöm a FB-on, de csak a volt csajommal van valódi kapcsolatom is (néha ír, én meg válaszolok, egy időben az USA-ban élt, pár éve hazaköltözött), a többiekkel semmi, csak esetleg megnézem, ha posztolnak valamit.

A többi magyarok közül csak köszönő viszonyom volt akkoriban vagy az se. Az egyik magyar csajnak próbáltam udvarolni egykor, de nem tartott sokáig, bár ő részben viszonozta, de egyszerűen nagyon mások voltunk, plusz a szüleink rossz viszonyban voltak az első év után..

A legelején a szülők összejártak 3-4 magyar családdal, de gyorsna összevesztek egy rlszükkel, s onnantól csak apám közvetlen kollégáival tartottak munkaidőn kívüli viszonyt, azt se gyakran.

Fent leírtak többsége is FB-ismerősöm egyébként.Van pár ember, akit pedig nem találtam meg, így sose jelöltem be őket.

Szóval se bulizni, se haverkodni nem jártam. 3 legközelebbi haverom hozzám hasonló típus volt és egyik se volt magyar. Ma hármójuk közül ketten máig nőtlenek, családtalanok, az egyik szerintem homokos, már akkor gyanítottam, de ő mindig titkolta, egy orosz srác az illető, ő ma a legmagsabb rangú ember összes volt gyerekkori haverom közül, Marija Zaharova orosz külügyi szóvívő közvetlen beosztotja, de volt már nagykövethelyettes is az egyik latin-amerikai orosz követségen - szerintem csak afeleség hiánya az egyetlen ok, amiért még nem küldték ki sehová nagykövetnek. Nekem szerencsém volt, túl nagy szexuális érdeklődésem megóvott a magánytól. Túlságosan érdekeltek mindig a nők, s ez megóvott.

Egyszerűen alapjellemen akkor se volt más, mint most: azaz otthon ültem, olvastam, ill. moziba jártam egyedül. Szokásaimon csak 18 éves korom elérésekor változtattam valamelyest, amikor eljártam bárokba és bulikba, de ennek is tulajdonképpen az oka csak az volt, hogy egyetemi csoportárs barátnőmmel (= jelenlegi feleségem) nem mehettünk mindig csak moziba, strandra, sétálni, meg szexre, kellett más szórakozás is.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 14:29:27

@Attilajukkaja:

Kommunista alig másfél évig voltam liberális korszakom közepén, s 17-18 évesen. S akkor is antileninista komcsi voltam.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 14:30:11

@Attilajukkaja:

"Ezt mindenki elmondatja magáról. Ez egy általános bla-bla."

Pont azért nem szoktam elmondani. Mert banális.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 14:41:34

@Attilajukkaja:

Meggyődésem, hogy a jó nem szubjektív. S ninsc ellentét az általános és az egyéni jó között. Egyszerűen csak a nagy többség nem képes felismerni saját érdekeit. Ezért si szeretem a marxisták közül legjobban Gramscit, aki ezt - egész más körülmények közt - felismerte, s magyarázta.

Ezt még a keresztények zöme se ismeri fel, csak ők a ló másik oldaláról nézik ugyanazt.

A liberálisok azt mondják: a rossz természetes, de a nyitott, szabad társadalom képes kompenzálni az egyéni rosszat, fékezni azt végsősoron, az egyének tömege "piaci" módon kompenzál, így a legélhetőbb a liberális demokrácia, mert a sok kis rossz együtt képes előmozdítani a közjót. Gyakorlatilag ez Soros gazda hitvallása (a mestere ezt jól megfogalmazta), ugyanis Soros gazda okos ember, csak téved.

A keresztények nagy része meg ugyanezt mondja kifordtíva, azaz van a vágyott rossz, de mi akarattal jók leszünk, s lefogjuk magunkat, önkontrollal jók leszünk. Ami ugyanaz a marhaság, mert az alapelgondolás UGYANAZ: ahogy ellentét van a vágyak és a jó között, de mivel mi jók vagyunk (mert félünk Istentől vagy várjuk Isten dicséretét vagy meggyőzzük magunkat, hogy helyes ezt tenni), így büszkén szenvedni fogunk.

Mind a 2 marhaság. Már Platón (Szókratész) megmondta: a valóságban ez az ellentmondás nem létezik, azaz nem leküzdeni kell, hanem fekismerni az alapvető hibás értékelésünket.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 14:55:39

@MAXVAL bircaman közíró:
"Kommunista alig másfél évig voltam liberális korszakom közepén, s 17-18 évesen. S akkor is antileninista komcsi voltam."
Az voltál. Ennyi.

"Pont azért nem szoktam elmondani. Mert banális."
Mégis gyakran ezzel próbálod indokolni a véleményedet. Érvek helyett. Ez a gondom vele.

"
"Követségi ünnepekre nem jártam, csak ha nagyon kényszerítettek."
A lényeg, hogy ilyenen is megfordultál.

"Egy időben voltak magyar osztálytársaim - a konzul fia, egy szakértő Laci nevű fia, meg 3 csaj, az egyik a katonai atasé lánya volt -, a Laci nevű gyerekhez kb. 1 éven keresztül közel álltam, de nőügyek miatt szakítottunk egymással (ugyanaz a csaj lett a barátnőm, aki korábban az övé volt)."
Most te tettél engem kíváncsivá, de nem kérdezek rá a nevekre, mert nem ildomos. :o)

"Szóval se bulizni, se haverkodni nem jártam. 3 legközelebbi haverom hozzám hasonló típus volt és egyik se volt magyar."
Az első másfél-két évben én is így voltam, aztán feloldódtam és egyre több magyar barátom is lett. Nagyon jó kis társaság jött össze, akikkel gyakran buliztunk, persze kubaiak és más nemzetiségiek társaságában. Én is sokakkal tartom a kapcsolatot. :o)

"Nekem szerencsém volt, túl nagy szexuális érdeklődésem megóvott a magánytól. Túlságosan érdekeltek mindig a nők, s ez megóvott."
Furcsa, hogy a nők mentettek meg a magánytól.

"otthon ültem, olvastam, ill. moziba jártam egyedül. Szokásaimon csak 18 éves korom elérésekor változtattam valamelyest"
Ez viszont nem szokatlan.

"eljártam bárokba és bulikba, de ennek is tulajdonképpen az oka csak az volt, hogy egyetemi csoportárs barátnőmmel (= jelenlegi feleségem) nem mehettünk mindig csak moziba, strandra, sétálni, meg szexre, kellett más szórakozás is."
Elég zárkózott lehettél már akkor is.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 15:04:34

@MAXVAL bircaman közíró:
"Meggyődésem, hogy a jó nem szubjektív."
A meghatározása nagyon is az, ráadásul nem általános.

"S ninsc ellentét az általános és az egyéni jó között."
Már hogy ne lenne? Például ami jó Orbánnak, az nem jó a magyaroknak.

"Egyszerűen csak a nagy többség nem képes felismerni saját érdekeit."
És azok mik? Ugyanolyan szubjektív dolgok, mint a "természetes jó".

"A liberálisok azt mondják: a rossz természetes, de a nyitott, szabad társadalom képes kompenzálni az egyéni rosszat, fékezni azt végsősoron, az egyének tömege "piaci" módon kompenzál, így a legélhetőbb a liberális demokrácia, mert a sok kis rossz együtt képes előmozdítani a közjót. Gyakorlatilag ez Soros gazda hitvallása (a mestere ezt jól megfogalmazta), ugyanis Soros gazda okos ember, csak téved."
Miért téved? A demokráciánál tudsz jobbat?

"ellentét van a vágyak és a jó között, de mivel mi jók vagyunk (mert félünk Istentől vagy várjuk Isten dicséretét vagy meggyőzzük magunkat, hogy helyes ezt tenni), így büszkén szenvedni fogunk."
Hát szenvedjenek! Amúgy nem hiszem, hogy minden vágy bűnös lenne, mert akkor senki semmire nem vágyhatna. Bár a keresztények azt is mondják, hogy attól kezdve, hogy megszülettél, már bűnös vagy. Valamiért szeretnek folyamatos bűntudatban élni, aztán elmennek a templomba, meggyónjak és kezdhetik újra a bűnözést.

"a valóságban ez az ellentmondás nem létezik, azaz nem leküzdeni kell, hanem fekismerni az alapvető hibás értékelésünket."
Ebben egyetértek, viszont az értékel megint szubjektív. Ahhoz kell egy eszme, ami alapján eldöntöd, hogy mit tekintesz "természetes jónak".
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 15:49:18

@Attilajukkaja:

Aki valaha is komcsi volt, az lemoshatatlanul bűnös?

Nekem nincs rejtegetnivalóm. Nyilván más titkait nem fogom elárulni, de itt semmi titok nincs. Ha kell bárki neve, igyekszem válaszolni, mármint ha emlékszem 30+ év elteltével.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 15:50:49

@Attilajukkaja:

Mindig zárkózott voltam. A netes vitázás számomra megváltás. mert egy rakás netes ismerősöm lett ezáltal, ami egyébként sose lett volna.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 15:51:41

@Attilajukkaja:

Orbán ajelenlegi választékból a legjobb. BÁRKI más opció most sokkal risszabb lenne nála Mo-nak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 15:52:33

@Attilajukkaja:

"A demokráciánál tudsz jobbat?"

A liberális demokrácia a valóságban oligarchia, nem demokrácia. Szóval kérdésednek nincs sok értelme.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 16:10:06

@MAXVAL bircaman közíró:
"Aki valaha is komcsi volt, az lemoshatatlanul bűnös?"
Ezt miért gondolod? Mondtam, hogy nem baj, ha egyszer ebben hittél, máskor az ellenkezőjében. A lényeg, hogy csapongsz az ideológiák között.

"Orbán ajelenlegi választékból a legjobb. BÁRKI más opció most sokkal risszabb lenne nála Mo-nak."
Nem tudhatod. De ha Orbán a legjobb, akkor ennek az országnak befellegzett.

"A liberális demokrácia a valóságban oligarchia, nem demokrácia."
Akkor talán nem kellene hagyni, hogy Orbán kiépítse a saját oligarcha rendszerét! Amúgy a liberalizmusnak nem feltétlen tartozéka az oligarchia.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 16:40:04

@Attilajukkaja:

Ha Isten lennék, tudnék mindent,

Mivel ember vagyok, keresnem és tanulnom kell.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 16:42:33

@Attilajukkaja:

A liberális demokrácia mindenképpen oligarchia. A kérdés csak az, saját vagy idegen az oligarchák nemzetisége.

Ahol nem így van, azt nem is nevezik már igazi liberális demokráciának. Lásd Belarusz, Oroszország.

Orbán a szinte teljesen idegen oligarchá rendszerét igyekszik finomítani, saját emberek elhelyezésével, akik eleve nem oligarchák
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 16:43:15

@MAXVAL bircaman közíró:
"keresnem és tanulnom kell."
Jól teszed, de akkor ne ítélkezz mások felett!
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 17:00:46

@MAXVAL bircaman közíró:
"A liberális demokrácia mindenképpen oligarchia."
Nem.
"A kérdés csak az, saját vagy idegen az oligarchák nemzetisége."
Se a nemzeti, se az idegen zsarnokság nem jó a népnek.

"Ahol nem így van, azt nem is nevezik már igazi liberális demokráciának. Lásd Belarusz, Oroszország."
Miért, ott talán nincsenek oligarchák???

"Orbán a szinte teljesen idegen oligarchá rendszerét igyekszik finomítani, saját emberek elhelyezésével, akik eleve nem oligarchák"
Dehogynem!
Ugyanakkor Orbán úgy nyal be az idegen multiknak, ahogy csak tud.
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.06. 18:10:42

@MAXVAL bircaman közíró: Boccs hogy belekotyogok a picoterápiádba, de nem fogod így magad dekonspirálni? :-)

Legmagasabb rangú ex? barátod a Zaglagyin ittasa, vagy az attasé? :-) Boccs, de tovább nem olvastalak. Aki ilyen körökben járatos már most beazonosított! :-)
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 18:20:52

@rdos:
Ez a poszt mát átment egy futilis dialógusba Birca és közöttem. :o) De most lezárom (ideiglenesen) , mert haza kell indulnom és vacsorát adnom a családnak.
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.06. 18:29:28

@Attilajukkaja: "Hát tehetek róla, hogy ilyen kibaszott jó természetem van? :o)))"

:-)

"Amúgy nem neked kellene "szoronganod" a beírásaim miatt. :o)))"

Nem szorongok, csak színészkedek akár csak egy gyenge szójáték kedvéért is. Na jó, azt színészkedtem hogy szorongok. :-) Színház az egész világ, gondoltam ez is belefér. :-) Mert azt nem értettem hogy korábban miért fogalmaztál úgy hogy

"Én is szorítok! :o) "

+. A mosolygós szmájlid pontja helyett következetesen kis o betűvel mosolyogsz? Egyedi és évek óta így "tolod" a mosolyod a kíbertérben. :-)

Pálmaliliom? :-)

ankert.hu/jukka-palmaliliom-yucca-jellemzoi-gondozasa-szaporitasa-betegsegei/

Na mindegy is, csak csapongtam, mint kósalala mamájának a disznóoljában (angolul: this know all) az ajtó a huzatban, hogy on is legyek. :-)
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.06. 18:32:05

@rdos: Rosszul ólkodtam. Helyesen "disznó óljában". :-(
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.06. 18:43:53

@Attilajukkaja: Jó étkeztetést és jó étvágyat kívánok! Mert 1. a család. :-)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 18:47:01

@Attilajukkaja:

Ne legyen véleményem?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 18:48:06

@Attilajukkaja:

Oroszországban már nincsenek oligarchák kb. 10 éve.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 18:48:48

@rdos:

Nyitott könyv az életem, ezért is vagyok támadhatatlan.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.06. 18:49:23

@Attilajukkaja:

"gyanakkor Orbán úgy nyal be az idegen multiknak, ahogy csak tud."

Szóval akkor te is támogatod őt, hiszen ez jó dolog, nem?
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.06. 20:27:56

@rdos:
"Jó étkeztetést és jó étvágyat kívánok! Mert 1. a család. :-)"
Köszönöm!

@MAXVAL bircaman közíró:
"Ne legyen véleményem?"
Miért ne? De nekem is van!

"Oroszországban már nincsenek oligarchák kb. 10 éve."
Eddig Fehéroroszországról volt szó, de örülök, hogy beismered, egy országnak tekinted ezeket. Amúgy Oroszország az oligarchák fellegvára jelenleg.

" ezért is vagyok támadhatatlan"
Téged soha nem akartalak támadni, de a nézeteidet igen.

"Szóval akkor te is támogatod őt, hiszen ez jó dolog, nem?"
Dehogy jó!!! De gazdasági struktúraváltás nélkül Magyarországnak nincs más választása, mint kiszolgálni ezeket a multikat, bedolgozni nekik. Nélkülük és az EU támogatások nélkül a magyar gazdaság sehol nem lenne.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.07. 07:22:51

@Attilajukkaja:

Az oligarcha azt jelenti: ember, akinek a gazdasági hatalma miatt politikai hatalma van. Ilyen Mo-on sose volt, egyik oldalon se, Oroszországban meg nincs kb. 10 éve.

Gazdasági váltáshoz kell hazi tőke, ezt építi ki lassan Orbán, s ezt támogatni kell.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.07. 11:07:28

@MAXVAL bircaman közíró:
Már hogy ne lennének orosz és magyar oligarchák? Minden magyar NER milliárdos az: Mészáros, Garancsi, Csányi, Tiborcz, stb. Magyar hangjuk Orbán Viktor. De ha úgy tetszik, akkor Orbán az egyetlen, a többiek csak kiszolgálják. Ha nem tennék, úgy járnának, mint Simicska vagy Bige.
A hazai tőkét pedig sajnos egyikük sem gyarapítja: állami pénzeken gazdagszanak, a kiemelkedő profitokat pedig osztalékként kiosztják egymás között, vagyis a saját zsebükbe tömködik. Se magyar ipari fejlődés, se innováció, gyakorlatilag semmi ilyesmi.
Válasz erre 

chrisred 2019.12.07. 11:13:56

@MAXVAL bircaman közíró: Lehet, hogy egyes boldog országokban ez a kétfajta hatalom elkülönül, a Lajtától keletre ilyesmi soha nem létezett. Errefelé a kiskirályokat nevezik oligarchának, akiknek a gazdasági és/vagy politikai befolyása olyan informális hatalmat keletkeztet, amivel a törvény felett áll.

Lehet, hogy Orbán házi tőkéjének gyarapodása neki személy szerint pozitív fejlemény, de azt a többi magyar polgártól veszi el. Ezért nekik negatív.
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.12.07. 11:40:37

@MAXVAL bircaman közíró: :-) A mongol vagy hun birodalom a fénykorában is támadható volt. :-) Az már igaz, hogy sokaknak nem jutott eszébe megtámadni azokat. :-)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.07. 12:11:30

@Attilajukkaja:

Számodra az oligarcha és a gazdag ember ugyanaz?
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.07. 13:41:06

@MAXVAL bircaman közíró:
Miért lenne ugyanaz, amikor világosan leírtad a definícióját? Az oligarchának hatalma van, és ez nagyszerűen ráillik a NER milliárdosaira, akik kiszolgálják a vezért. A valódi oligarcha persze maga Orbán, a többiek csak strómanok, csicskák.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.07. 16:58:18

@Attilajukkaja:

Egyetlen magyar milliárdosnak sincs politikai hatalma, szóival nem oligarchák.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.07. 17:03:09

@MAXVAL bircaman közíró:
Te viccelsz velem? Ismétlem: Orbán a legnagyobb magyar oligarcha. A többiek a strómanjai.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.07. 17:54:46

@Attilajukkaja:

Azaz Orbán hatalmas vagyont gyűjtött össze, gazdasági hatalmat szerzett, majd ennek segítségével döntő befolyása lett a politikára is?
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.07. 18:33:48

@MAXVAL bircaman közíró:
Igen!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.08. 07:54:29

@Attilajukkaja:

Ezt részeleteznéd pár adattal is?
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.08. 18:09:14

@MAXVAL bircaman közíró:
Adattal? It a mechanizmus az érdekes. Szerezz valamennyi politikai hatalmat és kezd el felhalmozni a vagyont: adj el néhány ingatlant, székházat és hozd nyerő pozícióba a családtagjaidat, haverjaidat. Utána folytasd ugyanezt egyre nagyobb fokozatra kapcsolva. Vonjál be egyre több embert a bizniszbe, hogy egyre többen legyenek neked lekötelezve, függjön tőled. Halmozz fel egyre nagyobb vagyont, persze nem a saját neved alatt. Ha valaki megpróbál elégedetlenkedni (pl. Simicska), csináld ki. Ha valaki akadékoskodik (oktatás, CEU, MTA, színházak, könyvkiadás), einstandold, centralizáld, vond a saját hatáskörödbe. Az állami pénzeken szerzett nyereségeket ne forgasd vissza, hanem tedd zsebre, és (valószínűleg) menekítsd ki az országból, nehogy valaha is utána tudjon bárki is nyúlni. Ez a világ legokosabb és legjogszerűbb lopása. És ha mégse, hát hozzál 2-3 nap alatt valami új törvényt, visszamenőleg, ami tisztázza a disznóságaidat.
Nem tudom, milyen adatok győznének meg, ha nem látod át ezt a nagyon egyszerű, ám a magyar népnek nagyon káros hatalom- és vagyonfelhalmozást.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.08. 19:16:16

@Attilajukkaja:

A tények azt mutatják, Orbán közvetlenül szerzett politikai hatal,mat, s sose volt gazdaságis zereplő.
Válasz erre 

Attilajukkaja 2019.12.08. 19:26:24

@MAXVAL bircaman közíró:
OK. Látom, nem vagy hajlandó belátni a nyilvánvalót. Innen felesleges lenne folytatni az eszmecserét. Pedig ma már Orbán ural mindent a gazdaságban és arra törekszik, hogy minden másban is így legyen. Ha valaki ezt tagadja, azzal nincs mit tenni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.12.08. 19:31:09

@Attilajukkaja:

Ez másdolagos, a kérdés az volt_oligarcah-e.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard