Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Nagyot bukott a Fidesz, de még nem hasalt el

Nagyot bukott a Fidesz, de még nem hasalt el

Orbán Viktor tévedett, és ezt most már valószínűleg a saját tábora is érzékeli. A Fidesz és a kormány első embere ugyanis azt gondolta, hogy hatalmasra nőtt propagandagépezete rutinból levezényli az önkormányzati választásokat, és tovább erősíthetik az ország lakosságában a legyőzhetetlenség mítoszát. Ehelyett súlyos vereséget szenvedtek a legnagyobb városokban, a kistelepüléseken szerzett többségükkel viszont nem igazán tudnak mit kezdeni. Az ellenzék olyan bázisokat teremtett az országban, ahonnan megszervezheti önmagát a 2022-es választásokra.

infostart_6.jpg

Fotó: infostart.hu

A Fidesz stratégáinak messze földön híres kreativitása mintha elpárolgott volna az önkormányzati kampányban. A régi, korábban jól bevált paneleket vették elő, amikor a felmérések szerint az ellenzék szorongatta őket valahol, és azt gondolták, hogy megfélemlítéssel, sorosozással, lejárató akciókkal ismét maguk felé tudják billenteni a mérleg nyelvét. Ez különösen Budapestre igaz, ahol olyan buzgalommal vetették magukat Karácsony Gergelyre, ami már-már azt sugallta a polgárok számára, hogy tartanak tőle.

A Fidesz mostani kampányára általánosságban is érvényes, hogy a kevesebb izmozás több eredményt hozott volna számukra. Erőből próbáltak mindent megoldani, ami kontraproduktívvá tett számos kampányelemet, így visszafelé sült el az a próbálkozásuk is, hogy egy gyanús körülmények közt rögzített hangfelvétel segítségével az utolsó pillanatban szétrobbantsák a budapesti összefogást Karácsony Gergely mögött.

Vidéken is túltolták a biciklit a Fidesz stratégái, így például Szegeden irdatlan pénzt öntöttek az általuk támogatott független színekben induló jelölt kampányába, ami a városlakókban kételyeket szült Nemesi Pál pártatlanságát illetően. A Fidesz esetében amúgy is rengeteg bizalmatlanságra okot adó jelenséggel szembesültek már a választók az elmúlt évtizedben, így például csak a kormánypártról feltételezte a választók jelentős része, hogy nem retten vissza a szavazatvásárlástól, sőt a kisebb-nagyobb manipulációktól sem a szavazatok összesítésénél.

A kormánypártból hiányoznak a nemes gesztusokra, a párbeszédre, a közös gondolkodásra hajló politikusok.

Az is világossá vált október 13-án éjszaka, hogy a Fidesz csak az ország kisebb településeit uralja, a megyei jogú városok és a főváros esetében láthatóan elfogytak a tartalékai. A Fidesz kampányszlogenjei kifejezetten az alacsony iskolai végzettségű, könnyen befolyásolható, főleg kis- és közepes nagyságú településen élők körében hullnak termékeny talajra, a nagyobb városokban sok embert kifejezetten irritál, hogy butaságokkal akarja etetni őket a kormánypropaganda.

Orbán Viktor ki is emelte éjszakai beszédében, hogy fő támaszuk továbbra is az az embertömeg, amely főként az elmaradottabb településeken élőkből, az információkat sokszor szűrve szerző polgárokból áll. Minden autokrata rendszer azokra a vidéki emberekre fókuszálja a kampányait, akik jó eséllyel mozgósíthatók, és a szavazófülke magányában se gondolják meg magukat, így gond nélkül szavaznak egy olyan rezsimre, amely morzsákat szór elé. A Fidesz azonban korábban meg tudta szólítani a városi tömegek egy részét is, ám ezúttal semmi más nem jutott eszükbe, minthogy egy ellenzéki polgármester majd migránsokat telepít a városukba.

Sokan gondolják úgy, hogy a győri polgármester szexbotránya kellett ahhoz, hogy az ellenzék megszerezze az irányítást 10 megyei jogú város fölött, ami persze részben igaz. Ám Borkai Zsolt hathatós közreműködése nélkül is borult volna a korábbi képlet, ugyanis a Fidesz, és elsősorban Orbán Viktor teljesen eltávolodott a hétköznapi realitásoktól. Nincsenek olyan szerethető politikusaik, mint például Karácsony Gergely a másik oldalon, aki amellett, hogy okos, taktikus beszéddel rukkolt elő vasárnap éjszakai győzelme után, korrekt volt legyőzött riválisával, Tarlós Istvánnal is.

A kormánypártból hiányoznak a nemes gesztusokra, a párbeszédre, a közös gondolkodásra hajló politikusok. Akiket veszélyesnek éreznek magukra nézve, buldózerrel próbálják eltávolítani az útból, akiket pedig lenéznek, azokat megengedhetetlen módon megalázzák. Orbán Viktor az erő mellett ravaszsággal, álnoksággal igyekszik politikai hatalmát fenntartani, és ebben a törekvésében olyanok a társai, akikből hiányzik a demokratikus játékszabályok tisztelete. Ha ezek a figurák határozzák meg továbbra is a Fidesz politikáját, végképp elveszítik a társadalom egyik felének bizalmát.

infostart1.jpg

Fotó: infostart.hu

Erre a szemléletre mondott tehát nemet a magyar választók jelentős hányada az önkormányzati választáson, és adott bizalmat annak az ellenzéknek, mely végre felfogta, hogy összefogás nélkül szemernyi esélye sincs a Fidesz hatalmas gőzhengere ellen. Bebizonyosodott az is, hogy egy kampányban nem csak a pénz, a médiatúlsúly, a kormányzati szervek támogatása számít, hanem az is, hogy milyen imázst alakított ki magáról a két egymásnak feszülő politikai tábor. Ezúttal az ellenzék törekvéseit sokkal jobban méltányolták a szavazók, mint a kormánypárt hangzatos, ám üres szlogenjei. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Üvöltve is elszavalhatsz egy verset, de attól még nem fogja jobban megérteni a mondandóját a közönséged.”

152 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Nagyot bukott a Fidesz, de még nem hasalt el Tovább
Facebook Tetszik
0
152 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1915221920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (152)
Az utolsó 100 komment:

chrisred 2019.10.15. 14:54:09

@s: Ezt viszont én nem értem, lmsd az előző gondokatodat az összevissza szövegelésről. Mit tehet Budapest, hogy az ott képződő jövedelmet ne tudja Orbán szétosztani az ország többi részében? A budapestiek kollektíve abbahagyják a pénzkeresést? Budapest kikiáltja a függetlenségét és bedobálják a NAV tisztviselőket a Dunába, lásd bostoni teadélután?
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.10.15. 14:54:46

@s: Egyrészt a budapesti városvezetés most mindent ki fog borítani, lesz mit Poltnak elsikálni. Másrészt példa arra hogy az ellenzék ha összefog, szarban van a kormánypárt. Csak fel kell osztaniuk egymás között az egyéni kerületeket, illetve előválasztást tartani és bukhat a fidesz. Ja, persze ahhoz mindenhová kell választási biztos az ellenzéktől. Talán nem véletlen, hogy a nagyvárosi választókerületekben nyert az ellenzék, mert mindenhová tudtak delegáltat küldeni.
Válasz erre 

midnight coder 2019.10.15. 14:56:24

@István Tamasi: "Nem igaz, hogy szálasi nem lopott, ő az MNB aranykészletét vitte el. "
Az épp idefelé tartó szovjet csapatok elõl... Az más kérdés, hogy a németek katonai mûveleteit akarta támogatni belõle, de ha anno a "baráti" szovjet hadsereg jut hozzá akkor vajon mi lett volna a sorsa az aranynak ?
Válasz erre 

midnight coder 2019.10.15. 15:00:55

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Pont ez volt inkább protest-szavazás. Nagyvárosokban ennek igazán nagy jelentõsége nincs, akár Demszky, akár Tarlós, akár Karácsony áll Budapest élén, a kutyaszar marad. Egy parlamenti választásnak valóban van tétje: adó, gazdaságpolitika, szociálpolitika, és még millió más dolog. Ennek viszont szinte semmi. Max. Karácsony picit még kevesebb pénzt kap BP mûködtetésére mint Tarlós, de igazából ez utóbbi sem kapott eleget.
Válasz erre 

midnight coder 2019.10.15. 15:03:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Másrészt, helyi szinten sokkal könnyebb egy DK-MSZP-Jobbik összefogást elképzelni, mint országos szinten egy DK-MSZP-Jobbik koalíciót.
Válasz erre 

Cycmen 2019.10.15. 15:04:26

@Minden ballib bérretteg:
Csakhát az ellenzéki irányítás alatt levő kerületekben városokban, megkerülhetetlen a széthúzás a koncon való osztozkodás kapcsán, és hamar rájönnek a szavazók, hogy nem elég valami ellen szavazni, hanem legjob arra, aki potenciálisan tenni is tud a lakókörnyezetéért............

Rájönnek mint a Fletóéknál, két ciklus után! A proli sajnos hülye kedves barátom!
Válasz erre 

s 2019.10.15. 15:06:05

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Évekkel ezelőt megjósoltam, hogy a fidesz így fog járni. Ez egy önérdek által vezérelt társaság. Egy maffia klántól a céljaiban alig különbözik, csak a lehetőségei mások. A fidesznek szüksége van valamiféle társadalmi támogatottságra, és a kegyvesztett figuráktól nem tud megszabadulni annyira könnyen. Egy bűnbanda ezzel szemben - a dolog természeténél fogva - nem kényszerül társadalmi legitimációra, az ügyeit a háttérben tudja többé-kevésbé intézni. A kellemetlenné vált tagoktól simábban - akár gyilkosságok árán is - meg tud szabadulni. Szerintem a fidesz elért a fejlődési ciklusa vége tájára. A dolgok kezdetből, kiteljesedésből, és végül hanyatlásból álló pályán mennek végig. Nincs ok, ami a fidesz létezését a továbbiakban indokolná.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2019.10.15. 15:25:18

@s: Minden politikus lop, minden politikai csoport maffia.

Ez a kutyat nem erdekli. Az erdekli az embereket ami nekik jut. A lippsik alatt allamadossag, most nemi fejlodes.

Semmi eselye az ellenzeknek az orszagos valasztasokon hal Istennek.
Válasz erre 

s 2019.10.15. 15:30:41

@chrisred: "Mit tehet Budapest, hogy az ott képződő jövedelmet ne tudja Orbán szétosztani az ország többi részében?"
Tévedés. Budapestnek semmit nem kell tennie. Viszont orbánnak mindent meg kell tennie, amit Budapest akar, mert az ő pénzüktől (is) függ a léte. Az EU után egy másik tényező, ami nem az ő nótáját fújja, de ki van neki szolgáltatva. Ez a hatalom.
Válasz erre 

s 2019.10.15. 15:33:39

@midnight coder: "Karácsony picit még kevesebb pénzt kap BP mûködtetésére"
Ebből is látszik, hogy mennyire buta vagy.
Válasz erre 

s 2019.10.15. 15:37:06

@midnight coder: Mire az országos összefogást létre kell hozni, már meg fogják szokni a népek ezt helyi szinten. Az első lépés szerintem nehezebb volt, mint amilyenek az utána következők lesznek.
Válasz erre 

s 2019.10.15. 15:39:35

@Willkommenskultur: Kár előre inni a medve bőrére. Tarlós is hogy megszopta nem is oly régen.
Válasz erre 

Willkommenskultur 2019.10.15. 15:45:58

@s: Tarlosnak mind1, Budapest meg majd meglatja hogy szopik e vagy nem.

De Budapesten nem lehet orszagos valasztast nyerni. Az ellenzeknek is kell 1 db. vezeeto es egy irany, ahhoz hogy labdaba rughasson, de fogalmam nincs ki lehetne az.
Válasz erre 

Cycmen 2019.10.15. 15:53:47

@s: Kár előre inni a medve bőrére. Tarlós is hogy megszopta nem is oly régen..............

Szerintem is meglepte, de jobban járt,, hiszen 71 éves és igazából nem szakmai bukás volt..
Válasz erre 

chrisred 2019.10.15. 16:01:29

@s: Ez eddig is így volt, Orbán mégis mindent elvett Budapesttől, amit akart, és semmit sem adott cserébe. Legfeljebb innentől ezt nem kölcsönösen előnyös alkunak fogják hívni, ahogy Tarlós tette, hanem a főváros új vezetése néven nevezi, és kimondják, hogy rablás. De attól még megakadályozni nem tudják.
Válasz erre 

nu pagagyí 2019.10.15. 16:03:26

@Minden ballib bérretteg: Gratulálok a Fidesz újabb nagy győzelméhez! Csak így tovább! Legközelebb már a Felcsúti kazamatákból hallgathatjuk az újabb győzelmi jelentést.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.10.15. 16:17:16

A 3-AS METRÓBAN még mindig nincs légkondi !!!!! NAPONTA TÖBB MINT 500 EZER EMBER UTAZIK RAJTA ! TARLÓS PEDIG LÉGKONDIS AUTÓBAN FURIKÁZIK ! BASZOMALÁSSAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KARÁCSONY...IGYEKEZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

kvadrillio 2019.10.15. 16:22:43

ÍRTA Csuhaj Ildikó Csuhaj
Ildikó
2019-10-12 08:51:00
Leáll az ördög ügyvédje, Borkai lemondását és a holnapi választást várja

“Most várom, hogy Borkai lemond-e, illetve hogyan döntenek róla a győriek” - írja az ördög ügyvédje ma hajnali bejegyzésében, de semmilyen bizonyítékkal nem állt elő, amik a korrupciós vádjait Borkai Zsolttal szemben alátámasztanák. Úgy tűnik, egy időre leáll.

Büszke vagyok Rátok! - írta ma hajnalban közzétett bejegyzésében az Ez az ördög ügyvédje blogon az ismeretlen szivárogtató, aki súlyos korrupciós ügyekkel vádolta meg Borkai Zsoltot, és ügyvéd ismerősét, Rákosfalvy Zoltánt is az elmúlt egy hétben. A botránysorozatot szexuális tartalmú fotókkal indította el, melyeken Borkai nőket ölelget, de egy videót is nyilvánosságra hozott, amelyen már az Adrián egy jachton szexuális aktus közben látható.

A ma reggeli bejegyzéséből viszont az derül ki: egy időre leáll, az általa szövevényes korrupciós háló létezésére nem mutat be bizonyítékokat.

A király meztelen?

De úgy tűnik, elégedett. Mint írja, “többet értünk el közösen az elmúlt bő egy hét alatt, mint sokan az elmúlt tíz évben. Bátran kijelenthetjük: az elmúlt 10 év legnagyobb botrányát robbantottuk ki, és milliók számára mutattuk meg, hogy a király meztelen”. Szerinte – bár a pornóképeken és -videókon kívül konkrétumokkal, így korrupciós vagy kábítószer-ügyek bizonyítékaival sem szolgált – „egyértelművé és bizonyítottá vált mindenki számára, hogy Borkai a vagyonát korrupcióból szerezte. Ráadásul nem csak a felesége, hanem már a gyerekei is korruptak”.

Az ismeretlen szivárogtató azt valószínűsíti, hogy “ez az ügyészség nem fog nyomozni ellene, mert ők is a korrupt rendszer részei, és nem értetek vannak, hanem értük. Ez nem lesz sokáig így. El fog jönni az az idő, amikor ellenük fognak nyomozni, és ellenük fognak vádat emelni”.

Aztán együttműködést kér.

“Nagyon sok anyagom van, ami meg fog buktatni politikusokat, sőt idővel az egész maffiát. Azonban nem lehet mindent egyszerre. Egyesével kell kiütni a téglákat a falból, hogy aztán az összedőljön”

- írja a blogon.

Azt ígéri, hogy a nála lévő anyagokat használni fogja, “de nem érdemes őket akármikor. Ígérem, mindennek el fog jönni az ideje. Sőt, mivel Ti is küldtetek nekem már nagyon értékes anyagokat és információkat, ez az idő hamarabb is eljöhet, mint terveztem”.

A ma reggeli bejegyzéséből az is kiderül: a holnapi önkormányzati választásig már nem hoz semmit nyilvánosságra. “Most várom, hogy Borkai lemond-e, illetve hogyan döntenek róla a győriek” - írja az ördög ügyvédje.

Borkai Zsolt tegnap sajtótájékoztatót hirdetett meg este hat órára, de az esemény előtt 55 perccel lemondta azt. Érdekesség, hogy ez után az online felületére kitett nehány mondatos véleménycikkében a Magyar Nemzet Borkai lemondását követelte, viszont a cikket még 8 óra előtt eltávolították. A lap főszerkesztője ezt a hvg.hu-nak azzal magyarázta, hogy véletlenül élesítették egyik kollégájuk cikkét.

Az atv.hu-nak senki nem erősítette meg, hogy Borkai tegnap a lemondását akarta bejelenteni az aztán gyorsan lefújt sajtótájékoztatón. Fideszesek azt mondták, hogy Borkai indul a választáson, nem lép vissza. Meglátják, hogy milyen lesz eredménye, megnézik a számokat. Viszont azt is mondták, hogy ha győz vasárnap, utána valamikor akkor is le kell majd mondania. Azt is hozzátették, hogy

ha le akart volna mondani, akkor Borkai nem egy sajtótájékoztatót hív össze, hogy “búcsúzóul széttépesse magát”, hanem közleményben jelenti be.

Más híradások arról szóltak, hogy a Fidesz-központi kommunikációja nem is tudott Borkai sajtótájékoztatójáról.

A hvg.hu azonban azt irta, hogy győri források szerint Borkai le akart mondani. Más források később azt mondták a portálnak, hogy a lefújt sajtótájékoztatón Borkai azt akarta bejelenteni, hogy DK-sok állnak a lejáratási botránya mögött.
Az győri ellenzék ma estére tüntetést szervezett Borkai ellen.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.10.15. 16:24:11

@kvadrillio: AROGÁN FELKÉSZÜLT-ELKÉSZÜLT MÁR ??? :o)
Válasz erre 

kvadrillio 2019.10.15. 16:24:51

@kvadrillio: AROGÁN FELKÉSZÜLT-ELKÉSZÜLT MÁR ??? :o)
Válasz erre 

s 2019.10.15. 16:25:08

@Cycmen: Igen. A fidesz legnagyobb baja, hogy nem fiatal. A mi legnagyobb bajunk pedig az, hogy nem demokrata. Tömegek lépik át a választási korhatárt, akiknek ezek csak régi, öreg bácsik, ittragadva a múltból, amiről nekik fogalmuk sincs. Viszont a jelenben a fiatalok előtt álló problémákról a fidesznek nincsen fogalma, mert más életszakaszban vannak és más vagyoni helyzetben. A bukásuk csak idő kérdése.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.10.15. 16:25:26

@kvadrillio: AROGÁN FELKÉSZÜLT-ELKÉSZÜLT MÁR ??? :o)
Válasz erre 

kvadrillio 2019.10.15. 16:26:02

...VAGY KIKÉSZÜLT MÁR ??? :o)))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Válasz erre 

s 2019.10.15. 16:27:11

@chrisred: " megakadályozni nem tudják"
Alábecsülöd a tömeg erejét. Ez hiba.
Válasz erre 

kvadrillio 2019.10.15. 16:30:14

Az ismeretlen szivárogtató azt valószínűsíti, hogy “ez az ügyészség nem fog nyomozni ellene, mert ők is a korrupt rendszer részei, és nem értetek vannak, hanem értük. Ez nem lesz sokáig így. El fog jönni az az idő, amikor ellenük fognak nyomozni, és ellenük fognak vádat emelni”.

Aztán együttműködést kér.

“Nagyon sok anyagom van, ami meg fog buktatni politikusokat, sőt idővel az egész maffiát. Azonban nem lehet mindent egyszerre. Egyesével kell kiütni a téglákat a falból, hogy aztán az összedőljön”
KŐMIVES KELEMENNÉ
(A falba épített asszony)
Tizönkét kőmíjes esszetanakodott,
Magos Déva várát hogy fölépítenék,
Hogy fölépítenék fél véka ezüstér,
Fél véka ezüstér, fél véka aranyér.
Déva városához meg is megjelöntek,
Magos Déva várhoz hezza is kezdöttek,
Amit raktak délig, leomlott estére,
Amit raktak estig, leomlott röggelre.
Megint tanakodék tizönkét kőmíjes,
Falat megállítni, hogy lössz lehetséges,
Válasz erre 

2019.10.15. 16:38:03

A fidesz úgy tudott eddig nyerni, hogy elvette a kedvét az ellenzéki szavazóknak a politikától, viszont a saját szavazóit mozgalmi jelleggel érvényesítette. Csalt, ahol tudott (h2o.ingyenweb.hu/keret.cgi?/tema/75.html), majd kitalált magának egy mítoszt. A valós célra azért sokan rájöttek (A háza nem lehet ellenzékben), kísérte őket a szerencse is (migránsok Európába áramlása) és egy ideig működött az állandó ellenségképre alapozott ébreségfenntartás. Ám tisztán látszik, hogy egy adriai hétvége is képes ebbe a rendszerbe belerondítani. A falvakban könnyebb csalni, azok lakóit könnyebb megzsarolni, megfélemlíteni, így lehet villogni a megyei győzelmekkel, de Orbán a 40%-os 2/3-ával is tudta, hogy ez az egész kamu.
Válasz erre 

s 2019.10.15. 16:41:40

"Orbán megteheti, hogy erre játszik rá, azaz a városokat úgymond "elengedi", a baj csak az, hogy Lengyelországgal szemben ő egy olyan technológiai és tőkeimportra alapuló gazdaságpolitikát vitt eddig, amit nem lehet a falvakra szabni - fogalmazott a napilap egyik fideszes forrása."

Komócsin Sándor,

napi.hu
Válasz erre 

morph on deer 2019.10.15. 16:42:11

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
“Borkai kinyírása is a fideszes oligarchák közötti harc következménye volt.”

Lófül. Borkai elcseszte, és nem is kicsit.
Egy lyukas petákot nem tennék rá, hogy kitölti a mandátumát.
Az már csak a ráadás, hogy a helyi újságírók és bűnüldöző szervek is elkezdtek beletúrni a szennyesbe, és nincs kizárva, hogy a Borkaiék többi kalandja is nyilvánosságra kerül, az pedig már biztosan nem fér bele a fizetésébe.
Ja, és normális esetben nem fogadhat(na) el ekkora értékű ajándékot, főleg nem attól, akivel a vezetése alatti város üzleti kapcsolatban áll, mert az már a vesztegetés kategóriája.

Ha már itt tartunk: szerintem valószínűbb, hogy inkább Rákosfalvy alól akarták kihúzni a szőnyeget, a Borkai csak az eszköz erre.
Válasz erre 

frikazojd · http://kocs.ma 2019.10.15. 16:54:59

fideszisztánban a vidéki polgármester nem más mint a kormánypropaganda fogaskereke, ő adja a krumplit, ezért jó lett volna mindet megtartani. most majd látni fogják máshol is, hogy bizony nem jöttek a migránsok, nem költözött oda soros, ellenben egy csomó csontváz zörög a szekrényben.

most így majd 22-ben a legkisebb falvakban kell valószínűleg drágábban összekaparni a szavazatokat.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.10.15. 17:59:10

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Az EP-ben folytatott eddigi tevékenységük miatt. Például...

Nem ártana már egy nemzeti minimum amit a "ballib" oldal is követ...
Válasz erre 

inteligencs elenzeki 2019.10.15. 18:02:37

@s:

"Ez az elosztási rendszer is lehet, hogy kicsit megváltozik majd, mert ezek a nagyobb városok elég erős zsarolási pontenciállal rendelkeznek. "

A fidesznek csak arra kell figyelnie, hogy

I. a fideszesből ellenzéki vezetésűvé vált városoknak nagyjából olyan támogatást juttasson, mint eddig, nehogy fogást találjanak rajta, szabotálás címén.

II. Faszán odafigyelni, hogy a forrásokat hova költik a Mutyialista ellenzéki polgármesterek.

Amúgy ez a voksolás semmi másról nem szólt, mint arról, hogy a fidesz szavazók elkényelmesedtek. Egyszerűen nem mentek el szavazni. "Minek ? Karácsony úgyse nyer."
Hát nyert. Jó lecke volt ez az Országgyűlési választásokra.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.10.15. 18:02:41

@frikazojd: Hát persze... Ti semmiből se tanultok?!?!
Válasz erre 

chrisred 2019.10.15. 18:04:44

@morph on deer: "Egy lyukas petákot nem tennék rá, hogy kitölti a mandátumát."

Én tennék. Orbán hajlamos bármit vagy bárkit meghosszabbítani Bicskéig, ha támadják. Kilépett a pártból, mit számít? Én eddig azt se tudtam róla, hogy párttag.
Válasz erre 

chrisred 2019.10.15. 18:09:25

@Comte de Gippaud: Tévedés, a fideszesek fegyelmezetten elmentek, még többen is, mint eddig. Az ellenzék egyszerűen felkínálta a lehetőséget a szavazólapon, hogy két alternatíva közül lehetett választani, a Fidesz mellett és Fidesz ellen, és ez lett az eredménye. Erre már Gulyás is rájött.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.10.15. 18:10:59

@nemecsekerno_007: Te olyan hülye vagy hogy az elképesztő. Néhány másodperces guglizással saját magad ellen lehet fordítani amit írtál. Erre gondolsz?
24.hu/fn/gazdasag/2006/10/25/orban_elzarna_unios_penzeket/

"Ezermilliárdos uniós támogatási forrásoktól fosztaná meg Magyarországot Orbán Viktor, legalábbis ezt szorgalmazta Strasbourgban néppárti képviselők előtt. Arról megfeledkezett, hogy a támogatásokat nem az általa hazugnak titulált kormány, hanem térségi fejlesztések, vállalkozások, önkormányzatok, civilszervezetek kapják utólagos kifizetés, és igen szigorú ellenőrzés mellett. Az MSZP szerint Orbán egy nap alatt tönkretette a magyar EP-képviselők kétéves munkáját. A Fidesz magyarázatot ígért elnöke kijelentéseire."
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.10.15. 18:12:16

@morph on deer: "inkább Rákosfalvy alól akarták kihúzni a szőnyeget, a Borkai csak az eszköz erre." - most adtál nekem igazat.
Válasz erre 

inteligencs elenzeki 2019.10.15. 18:12:48

@Legfelelősebben gondolkodó felelőtlen ember:

"A fidesz úgy tudott eddig nyerni, hogy elvette a kedvét az ellenzéki szavazóknak a politikától, "

Tévedsz, az ellenzéki szavazók kedvét az ellenzék vette el. A 2010-es mélyrepülésük vált stabilan korlátozóvá.
Nem akarnak még egyszer abba a hibába esni, hogy balf.sznak nézzék őket.
Ismerek pár embert, akik O1G-znek. Szavazni meg b.sznak elmenni. Persze tökéletesen értem őket, ki a t.kömre lehetne szavazni Orbánékon kívül ?

A masszív fidesz szavazók meg úgy vannak vele, hogy inkább a Fidesz, mint az elqro ballibák, vagy oldalhajtásaik. (Csak azok ne kerüljenek vissza) Most egy kicsit ellustultunk ebben a szép időben, nem mentünk el szavazni, de nézd csak meg majd a legközelebbi országgyűlési választást.
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.10.15. 18:17:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ....és végig is olvastad a cikket?!?! :)))))
Válasz erre 

inteligencs elenzeki 2019.10.15. 18:41:16

Ja, még egy érdekes kérdés.
Most mi van ?
Diktatúra van, vagy nincs ? Tessék mondani, mert teljesen összezavarodtam.
Ha diktatúra van akkor hogy a p.csába nyerhetett pl. Pesten egy ellenzéki ?
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2019.10.15. 18:52:55

@Comte de Gippaud: DIKTATÚRA VAN!!!!!!! :))))))))

Hogy nyerhettek?!?!?!? Hát csalással!!!!!!! :)))))))))))))
Válasz erre 

jajdehülyevagyok 2019.10.15. 18:56:33

@kvadrillio: Karácsony nem fog klímát szerelni a metróba, mert klímavédő
Válasz erre 

pireza 2019.10.15. 18:57:11

@MAXVAL bircaman közíró: figyelj, lehet, hogy elmulasztottad a lényeget: Márki-Zay Péter lett Hódmezővásárhely polgármestere.
Válasz erre 

inteligencs elenzeki 2019.10.15. 18:58:08

@nemecsekerno_007:

Ennyi :))))
Válasz erre 

jajdehülyevagyok 2019.10.15. 18:58:46

@Comte de Gippaud: ügynök
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.10.15. 18:59:18

@nemecsekerno_007: Segítsek értelmezni?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.15. 19:26:46

@pireza:

Mindegy. A fanatikus balliba MZP nem lesz tényező.
Válasz erre 

chrisred 2019.10.15. 20:09:29

@MAXVAL bircaman közíró: Szerintem is inkább a polgári konzervatív MZP-nek lehet rá esélye.
Válasz erre 

Emmett Brown 2019.10.15. 20:28:53

@nemecsekerno_007: Gyurcsány is megmondta, "el lehet innen menni", nemde?
Válasz erre 

Emmett Brown 2019.10.15. 20:33:08

@Comte de Gippaud: Pesten szinte mindenhol több szavazatot kapott a fideszes jelölt mint 5 éve.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.16. 05:31:08

@chrisred:

Az a "ballib" szinonímája.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 06:18:13

@chrisred:
Szerintem elsősorban az a lopás amikor a melós nem kapja meg a munkája ellenértékét teljes mértékben, mert annak egy részét a tőkés vagy földbirtokos profit címén zsebre teszi.
Válasz erre 

chrisred 2019.10.16. 06:21:33

@MAXVAL bircaman közíró: Igen, ez az a felfogás, amivel a Fidesz a városi középosztályt az ellenzékhez kényszeríti. Erről szólt a vasárnapi szavazás.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 06:23:32

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
"egy kisebb válság, egy kis életszínvonal romlás is csúnyán megfordíthatja a dolgot" Mi is történt a 2008-2010-es világgazdasági válságot követő választáson?
Válasz erre 

chrisred 2019.10.16. 06:27:33

@István Tamasi: Mármint a bért nem kapja meg egészében, amiben megállapodtak? Az tényleg lopás.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 06:44:43

@midnight coder: A magyar kir. hadsereg fosztogatott, gyilkolászott civileket, gyújtogatott falvakat előbb a SZU területeken és a Vörös Hadsereg jött visszaadni a hívatlan látogatást.
A magyar aranyvonatról az amcsik az arany egy részét - már amit a katonák nem tettek be a tarisznyájukba - jóval később visszaadta (addig viszont devizaügyletekhez használta ingyenesen). Az ezüstöt tudomásom szerint nem adta vissza és a koronázási jelképeket Kádárnak adta vissza 30 év után. Előbb mire kellettek nekik a magyar koronázási jelképek?
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 06:47:11

@chrisred: Igen, arra is számtalan példa van, de profitnak gyakorlatilag azt nevezik amit a melós állít elő és a tőkés/földbirtokos tesz zsebre.
Válasz erre 

chrisred 2019.10.16. 07:53:43

@István Tamasi: Talán nem érezték méltó helyen azokat a szovjet gyarmati helytartók kezében.
Válasz erre 

midnight coder 2019.10.16. 07:53:56

@István Tamasi: Ettől függetlenül, ha az oroszok ráteszik a kezüket az aranyra, akkor semmi nem marad belõle. Amúgy arrafelé fosztogatott, gyilkolászott civileket a honi szovjet hadsereg is, méghozzá a magyar hadseregnél jóval nagyobb mértékben.
Válasz erre 

chrisred 2019.10.16. 07:57:22

@István Tamasi: Igen, ez a bérmunka, amikor a bér nagyságát nem az előállított termék értéke határozza meg, hanem a munkaerő piaci értéke.
Válasz erre 

midnight coder 2019.10.16. 08:00:48

@István Tamasi: "Szerintem elsősorban az a lopás amikor a melós nem kapja meg a munkája ellenértékét teljes mértékben, mert annak egy részét a tőkés vagy földbirtokos profit címén zsebre teszi."

Mert ugyanúgy nem látsz az orrodnál tovább mint anno a kommunisták. Valójában, a legtöbb tőkés a tőkéjének csak pici töredékét költi a személyes életszínvonalára, a tőke folyamatosan be van fektetve. Olyan gyárakban ahol a melós dolgozik, illetve amik olyan termékeket állítanak elő, amit a melós használ. Cserébe viszont a tőkés ügyel arra, hogy a pénze jól legyen befektetve.

Pont ebbe bukott bele anno a szocializmus. Kb. mindenki szart bele abba, hogy mi van a közvagyonnal, a melós lopta haza a gyárat, a vezérek pedig osztályvezető felett már leginkább csak az ivással törődtek. Ennek aztán olyan vagyonvesztés volt a következménye, amihez képest elenyésző volt az, amit a kapitalista a saját jólétére költ. Volt, hogy megvették a drága külföldi gyártósort, aztán kinn rohadt egész télen az udvaron, mert senkinek nem jutott eszébe hogy fedél alá kellene vinni.
Válasz erre 

midnight coder 2019.10.16. 08:03:47

@s: Ja. És persze az index újságírói is hülyék amikor ugyanezt mondják:
index.hu/belfold/2019/10/14/karacsony_gergely_fovaros_kormany_fejlesztesek_finanszirozas/
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.16. 08:21:31

@chrisred:

S mi ezzel a gond?
Válasz erre 

chrisred 2019.10.16. 09:11:28

@midnight coder: A profitról volt szó, nem a tőkéről.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 10:59:01

@midnight coder: Mert ugyanúgy nem látsz az orrodnál tovább mint a kapitalistákat kiszolgáló komprádorok: a kapitalizmusban akár gazdasági válság akár gazdasági prosperitás van az a bizonyos életszínvonal és jövedelem olló a tőkések és a melósok között folyamatosan nyílik. Na és miből? a melósok által előállított és nekik a munkájukért ki nem fizetett értéktöbbletből.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 11:01:34

@chrisred: A nemzetáruló és nemzetgyilkolászó nyilasok nyilván a saját mocskos markukban érezték méltó helyen a magyar arany- és ezüstvagyont.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 11:03:35

@chrisred:
Igen, ez a tőkés bérmunka amikor a tőkés lefölözi a melósok által előállított értéktöbbletet.
Válasz erre 

Cycmen 2019.10.16. 11:08:18

@István Tamasi: Ma te vagy az ügyeletes proli vadbarom? Ajjaj!
Válasz erre 

chrisred 2019.10.16. 11:20:55

@István Tamasi: A szocialista változata meg az, ha az állam teszi ugyanezt. A különbség, hogy az első esetben a tőkések is versenyezni kényszerülnek a munkavállalókért, míg a szocialista rendszerben egy munkáltató van.
Válasz erre 

s 2019.10.16. 13:29:05

@Emmett Brown: Aztán így is megszopták.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 13:33:16

@chrisred: Legalább azt árulja el, hogy hol, melyik országban volt szocializmus.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.16. 13:34:41

@Cycmen:
Én lehetek a mai ügyeletes proli, de te az állandó szarkupac vagy.
Válasz erre 

s 2019.10.16. 13:40:43

@István Tamasi: Szerintem te nem érted a kapitalizmust. Ha az összes előállított értéket a melósnak adná a cég, akkor előbb-utóbb megszűnne a munkahely. Azt a többletet ugyanis a társaság befekteti, terjeszkedik a piacon, terméket, szolgáltatást fejleszt. Ha nem lenne erre tőkéje, a konkurencia lemosná a pályáról. Tehát a melós és a vállalkozás közt működik egy alku. Egy szerződés, amiben rögzítik, hogy ki mit ad és mennyiért. A kölcsönös előnyökért teszik ezt. A vállalkozásnak szüksége van a melósra, de a melósnak is szüksége van a vállalkozásra. Ez egy egymásra utaltság, ami alapján kialakulnak a végleges viszonyok.
Válasz erre 

s 2019.10.16. 13:49:37

@midnight coder: Valami nem attól lesz igaz, hogy egy újságban leírják. Egyébként ezek a pesszimista forgatókönyvek. Én inkább a realistával számolnék. Kényszerek vannak, amiket orbán sem hagyhat figyelmen kívül. Neki pénz kell, az EU pedig lassan alig hajlandó adni ebbe a télrségbe. A pénz forrásai tehát a főváros és a nagyobb városok lesznek. Ezért orbán nem nagyon tehet mást, mint szépen gazsulál, mert ezt kívánja az elsődleges érdeke. Az indulatait pedig meghagyja otthonra.
Válasz erre 

s 2019.10.16. 13:51:20

@MAXVAL bircaman közíró: Öregem! Már a fidesz is érti, csak te nem. Beszarás.
Válasz erre 

s 2019.10.16. 13:56:46

@chrisred: A tőke a profitból lesz. Normális esetben. Nálunk megy tao támogatásból is, meg túlárazott közbe-szerzésből is, de mi nem vagyunk normális eset.
Válasz erre 

s 2019.10.16. 14:00:15

@István Tamasi: Már elolvastan Marxot egyrészt, de nem érted teljesen, azt meg végképp nem érted, hogy hol baszta el igazán. Elméleti cáfolatát már az ő idejében megadták, a gyakorlatira kellet várni vagy száz évet, de azért az is meglett.
Válasz erre 

chrisred 2019.10.16. 17:10:56

@István Tamasi: Államszocializmus, ahol az állam az egyetlen munkáltató? Például nálunk.
Válasz erre 

midnight coder 2019.10.17. 07:06:32

@s: Szerinted Orbánnak mennyit kell gazsulálnia ahhoz, hogy a pesti polgár befizesse az adóját ?
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.17. 08:41:59

@s:
Szerintem viszont te nem érted a kapitalizmust. A kapitalizmus egyetlen célja és mozgatórugója a maximális profit. A maximalizálandó profit érdekében fejleszt a kapitalista és nem a társadalmi-gazdasági haladás érdekében.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.17. 08:48:46

@s:
Valamit nagyon félreértettél amikor Marxot olvastad.Marx nyilván nem láthatott mindent előre, például azt, hogy mi fog történni 50-100 évvel a halála után és Sztálin hatalomra kerülésével félrecsúsznak a dolgok.
Marx örök érvényű tételt alkotott például az értéktöbblet keletkezéséről és annak elosztásáról a kapitalizmusban, amit soha senkinek sem sikerült megcáfolni ezért a tőkésekkel komprádor közgazdászok vagy elhallgatják vagy hamisítják, csúsztatják a tanait.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.17. 08:50:57

@chrisred:
Igen. Vannak akik államszocializmusnak, mások államkapitalizmusnak nevezik azt ami nálunk is volt.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.17. 08:52:49

@s:
Gratulálok ha sikerült elolvasnod Marx összest és Engels hozzá kapcsolódó műveit is. Én még nem tartok ott.
Válasz erre 

s 2019.10.17. 10:19:58

@midnight coder: Elég sokat. Nem baszakodhat a munkáltatókkal, mert akkor ugye nincs munkahely. Nem baszakodhat a közlekedéssel, mert akkor a sok jó munkásember nem tud bemenni dolgozni. Nem baszakodhat az infrastruktúrával, mert az hátráltatja a munkát, márpedig az abból befolyó pénzre neki nagy szüksége lesz. Nem baszakodhat a dolgozókkal sem, mert egy napi sztrájk Budapesten neki kurva sokba fog fájni. Alapvetően azt KELL csinálnia, ami Budapest érdeke. Ő már kezdi érteni, ha te még nem is.
Válasz erre 

s 2019.10.17. 10:24:44

@István Tamasi: Profit csak akkor van, ha ügyfél is van. Tehát a dolgozóknak mindig kell annyi pénzt adni, hogy vásárlóként jelenjenek meg. Ezért fog a társadalom is fejlődni a kapitalizmusban. Marx is itt baszta el, szóltak is neki, de leszarta. A nagy Szovjetunió meg kampec. Ők sem értették eleinte, de a gyakorlat rávezette őket.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.17. 10:39:26

@s:
Gratula. Sikerült csúsztatni és rátalálni a kapitalizmus ciklikus túltermelési válságaira. Marx szólt erről, de részleteiben Kondratyev foglalkozott a kapitalizmus ciklikus válságaival.
1. Ugye milyen jót fejlődött a társadalom például a 29-33-as vagy a 2008-10-es válság ok során?
2. Az említett válságokból sem a tőkések/ kapitalisták húzták ki a gazdaságot azzal, hogy pénzt, jövedelmet adtak a melósoknak hanem az állam (pl. az USA-ban a New Deal, Németországban hitler közmunka programja, infrastruktúra építése és fegyverkezése).
3. Válságok során valóban volt néhány kapitalista akik tönkrementek, de összességében az a bizonyos jövedelem olló a kapitalisták és a melósok között a válságok alatt is nőtt tehát ez nemhogy cáfolná, hanem erősíti Marx tanait.
Válasz erre 

s 2019.10.17. 10:41:38

@István Tamasi: "Sztálin hatalomra kerülésével félrecsúsznak a dolgok"
Mi van? A dolgok NEM Sztálin hatalomra kerülésével csúsztak félre. Megnyerte a II. Világháborút az oroszoknak és erőteljesen modernizált. Kinyírt egy csomó embert, ez nem volt szép tőle, de ennek ellenére hosszú ideig maradt hatalmon és állítólag természetes halállal fejezte be pályafutását. Az ő idejében féltek az oroszoktól még az amerikaiak is. Az nagy szó azért.
A dolgok azért csúsztak félre, mert a gazdasági szereplők nem voltak érdekeltek a fejlesztésekben, a jobb minőségű munkában, stb. Tehát a félrecsúszás az ilyen fajta, a társadalom tömegeit egyenlősítő diktatúráknak a szükségszerű velejárója. Sztálin idejében is megvoltak már ennek az előjelei, de Sztálin egy gengszter volt, és el tudta ezeket nyomni. Az idő előrehaladtával azonban a hátrányok felnövekedtek és kezelhetetlenné váltak, különösen a későbbi, erőtlenebb pártvezetők miatt is.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.17. 10:42:26

@s:
A nagy Szu-ban sem volt soha szocializmus. Utoljára a NEP korszaka volt ami abba az irányba mutatott, de azután jött Dzsugasvili és vele az államszocializmus/államkapitalizmus.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.17. 10:49:27

@s: Marxot és az ő kapitalizmusbírálatát keverni Dzsugasvilivel és az ő diktatúrájával olyan, mint amikor összekeveri a kecsesen ringó fecskét a recsegve fingó kecskével.
Lenin okkal figyelmeztetett Sztálinnal és annak diktatórikus hajlamaival kapcsolatban. Sztálin diktatórikus hajlamait eltakarta és fedezte az, hogy a SzU egyedül volt az ellene fenekedő kapitalista világ szorításában.
Válasz erre 

s 2019.10.17. 11:02:43

@István Tamasi: A gazdaság válságok alatt is fejlődik. Sokan nem értik ezt. Akkor szabadulnak meg a feleslegtől, mert egy válságban csak a legéletképesebbek maradnak meg. A természetből lehet jó példákat találni erre. A villámok hatására (tehát nem szándékos gyújtogatással) keletkező erdőtüzek segítenek az ökoszisztéma fenntartásában. Kártevőket pusztítanak, megújítják a helyi élővilágot, stb.

Egyébként szerintem az emberek szívesebben élnek egy olyan gazdaságban, ami ciklikusan válságba kerül, mint egy olyanban, ami folyamatosan abban van.

Ma valóban megfigyelhető egy erős tőke koncentráció a régebbi korokhoz képest. Nagyobb cégek vannak, elképesztő pénzekkel. Azt viszont nem tagadhatja senki, hogy ma az átlagos ember is jobban él, mint korábban. Jobb lakásokban lakik, jobb ételekhez jut, kényelmesebb és biztonságosabb az élete.

Egyetlen nagy hiba van.
Ezt ma a Föld lakosságának csak egy kisebb része mondhatja el magáról - méghozzá pont azok, akik kapitalizmusban élnek, viszonylagosan nagyobb szabadságban. A feladat a világon lévő éhezés és nélkülözés megszüntetése volna, de nincsen ma olyan gazdasági elképzelés, ami ezt bárhogyan is kezelni tudná. Az nem megoldás, hogy vegyük le a gazdagok pénzét, mert azzal nem a szegénységet szüntetnénk meg, hanem a gazdagságot. Ide még a mai nagy tőkék is kevesek lennének. Csepp a tengerben. Más kell.
Válasz erre 

s 2019.10.17. 11:13:19

@István Tamasi: Azt kellene megértened, hogy a kapitalizmus bírálata diktatúrát eredményez. Ugyanis a kapitalizmus az emberben eleve meglévő, már a főemlősökben is megfigyelhető ösztönre épül. Cserélegetünk az előnyökért és tartalékokat képzünk rosszabb időkre. A kapitalizmus ezt a hajtóerőt használja fel üzemanyagként. Ami ezzel szembe megy, az az ember természetes viselkedéséveé megy szembe. Rá lehet erre kényszeríteni társadalmakat, de csakis diktatúrával. Megtiltani nekik a meggazdagodást, a haszonszerzést, a felhalmozást csak diktatúrával lehet.
Válasz erre 

2019.10.18. 05:08:14

@chrisred:
Most FIDESZ az álom állampárt!
PÓGÁROK MENNYORSZÁGÁBAN!
Az emberek nem akarnak megszületni. Az emberek elmennek innen, ha már élnek. nem házasodnak, óvakodnak az utódoktól! Sietnek meghalni, mert már nincs mód élni. Ady Haldoklunk 1906. “Vezető státusz férfiakról, előkelő politikusokról, társadalmi vezéremberekről, kedves, hízelgő elismeréssel szoktuk megállapítani, hogy nagy gazemberek” Ady, 1902
A mai birtokosok és bérlők a mai rendszerrel, ezrével kergetik el a földről a népet a tengerentúli tartományokba, hogy ott keressék meg kenyerüket ahol lehet. És nem cselekszik ezt hódításvágyból, dicsőségért, nem is ellenséges szándékból, hanem tiszta kalkulusból. De ez a kalkulus kegyetlenebb a töröknél-tatárnál, mert az csak a testet ölte meg, kincsét rabolta el, csak a testet vitte ki rabszíjon idegen országba. De ez a kalkulus a lelket támadja meg, mert elkergetve őt az ősi rögről, megöli a lelkében azt, ami az emberben a legszebb, a legmagasztosabb, s ami a nemzetre nézve a legpótolhatatlanabb, a legdrágább, legértékesebb, kitépi lelkükből a hazaszeretetet. Feszty Árpád

„Egy undorító, alattomos, ocsmány és fertőző járvány járja az országot. Ez nem a pestis, nem az ebola, nem a kergemarhakór, pedig kicsit hasonlít rá. Ezt a járványt úgy becézzük, hogy Fidesz.”
Tolvaj, undorító bandának nevezte a hatalom birtokosait, kleptokráciának a rendszert a túlóratörvény elleni megmozduláson. Gázszerelőzött, Orbán Ráhelezett, a nyomorgókkal szembeállította a saját zsebre dolgozó kormánytagokat. „Mára a Fidesz lett az elnyomó hatalom!” – harsogta. S bizony, alpári káromkodás is elhagyta a száját, s ettől, s csak ettől, a tanintézete elhatárolódott, amivel én egyetértek. A szónoklat e nélkül is ütős lett volna, ám épp az alpári kifejezések miatt Bayer Zsolt esetleg azt állíthatja most: ő csak a diáklány stílusát forgatta vissza, amikor így fogalmazott az Echo Tv 2019. január 13-ai, Bayer Showban
Válasz erre 

2019.10.18. 05:12:53

Remete levele: „IS” emberek.
Tudod, a bűnöző „is” ember! Meg a zsidó, cigány, élősködő semmirevalók hada! Két lábon jár, karma, tolla, szárnya nincs. Emberforma, szőrtelen állat, mint a majom! Azontúl mindenre képes, amire az állat nem! Nem öl, ha nem éhes, nem gyűjt vagyont, legfeljebb élelmét télire! Nem használ mérget, puskaport, atombombát, fajtársai elpusztítására! Ezekre csak az emberállat képes! A farkas megkegyelmez a legyőzöttnek, ha az megadja magát! Nem hitéért, vagyonáért, asszonyáért öli meg!
Vannak a vallás gazemberei: Akik azt hirdetik „nagy gonoszan” mint Petőfi mondotta, itt a Kánaánnak földje van! (nekik, akik uralkodnak rajtad mert elhiszed!) A leggonoszabb vérszívók, akik a lelked mérgezik, javaid elszedik, építettnek veled Istenüknek házát, ahol lelked teszik rabbá, hogy ők jólétben éljenek. Aztán jönnek új hazugok hozzád, a maguk hasznára, új üdvösséget, testvériséget ígérve néked, ők rabszolgájuk légy a papok áldásával! Te megeszed az új maszlagot, szédítő vadócot megint! Pusztulsz ettől is, mint konkolyos búza liszttől!
Forog a világ, a maga tengelyin. Az űr sötétjében, üres fejűek tömege szédül rajt, maga ostobaságával! Gondolkodni restek, eszmét, hitet keresnek, mint a nyomorék, mihez támaszkodhatnék, tökfeje súlyát cipelve! Ezek aztán vándorolnak, mint Mózes hívei, sivatagi pusztájukon. A homokon katáng kóró ha termett, a kecske után menni kellet! Megszokták, ettől a zsidók a vándorlást! Nincs szülőföldjük, hazájuk! Mennek, mint kecske, a legelő után! Nyelvet is váltanak akár! Egy kötődésük van, megélhetés, ha élősködés az még jobb! Kereskedés, uzsora, vallási babona terjesztése! Téged butaságra tanitank, tartanak, hogy kihasználhassak, megéljenek a ostobaságodon! Isten mesékkel, alázatra nevelnek, jólétet a túlvilágra ígérnek, melytől ők már itt jobban élnek, verejtékes munkád egy részét ellopva! Amióta a világban az erősebb uralmát, az eszesebb legyőzte, azóta a huncutságé, gazemberségé a jobblét, uralkodás a többin!
Válasz erre 

Nzoltan 2019.10.18. 05:39:09

Az elkúró visszatért. Ezt is megéltük.
Karigeri nem mer semmi önállót tenni, mert gyurcsány f@sza van a seggéban.
Mondjuk nem is szorult bele túl sok ész.
Válasz erre 

Nzoltan 2019.10.18. 05:43:39

@s: A ballibsi ebben nagy volt.
Elhitette, hogy a szolidaritás az egy felsőbb szellemi valami. Közben meg mindenkit szarrá adóztatnak, és mindennek keresztbe tesznek. Lásd: 2002-2010.
Most is az összes balos tanácsadó az újraelosztás növelését javasolja az igazságosság nevében.
A főpolgi is adót akar emelni. Pedig még csak a vazelinezésnél tart.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.18. 05:45:43

@s: Igen, Más kell. Más mint a kapitalizmus.
Válasz erre 

Nzoltan 2019.10.18. 05:53:19

@s: Nem érti, hogy a gazdagok(tőkés) adják a munkahelyet. Lehet lázadni és visszaállni a céhes rendszerre, vagy a szövetkezetire, de akkor nincs olcsó teló, autó, csirkefalatok meg mifaszom.
Persze most már kezd kicsit éhezők viadala lenni az egész. A faszbúkon élő plebsből kiemelnek néhány harcost, aztán körbeviszik a világon akár a véres kardot, mint azt a buta svéd libát, de a lájkok valamiért nem mentik meg a világot. Viszont lehet venni zöld pólót, sapkát, kacatokat majd a trafikban.
Válasz erre 

Nzoltan 2019.10.18. 06:00:00

Huszonöt éve vagyok adófizető ebben az országban, mindig az átlag felett jóval. Eddigi tapasztalatom az, hogy a ballibek szerint mindenki legyen egyenl, és ideális állapotban mindenkinek ugyanannyi járjon.
Csak ott volt hoba az elgondolásban, hogy aki megtermelte a javakat, az kussoljon ha szétosztják a keresete 70-80 százalékát a lumpenek között.
Na, ebbe a fenntarthatatlan helyzetbe bukott bele fletó és a többi balos majom.
Most ugyanazon lumpenek mennek ingyen lakhatásért tüntizni. Mert a dolgos népek erre nem érnek rá.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.18. 06:00:07

@s:
Nem igaz, hogy a kapitalizmus bírálata, tagadása diktatúrát eredményez. A fasizmus/nácizmus/ aminél nagyobb diktatúra nem kell például magának a kapitalizmusnak egy szélsőséges formája. Már tisztáztuk, hogy a sztálini diktatúra nem volt szocializmus, hanem inkább államkapitalizmus vagy finomabban szólva államszocializmus. Viszont vannak kapitalizmust tagadó közösségi formák diktatúra nélkül, egy példa az indiai közösségek, de a kapitalizmuson belül is vannak - még az USA-ban is! - szövetkezetek.
Nem igaz, hogy a versenyzés, versengés hozta elő vagy alakította ki a kapitalizmust és az sem igaz, hogy a kapitalizmusban a versengés a lényeg. A kapitalista monopolhelyzetre törekszik ami a versengés kizárását jelenti. A kapitalista küzd a feltörekvő konkurencia ellen - lásd: "a nagy hal megeszi a (feltörekvő) kishalat" - vagy újabban magába olvasztja - lásd: transznacionális kapitalizmus.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.18. 06:11:44

@István Tamasi:
Igaz, van egyfajta versengés a kapitalizmusban, de az a profitért folyik és az a verseny leginkább a szabadfogású birkózáshoz, pirézül: catch as catch can, hasonlít azaz minden aljasság is megengedett.
Válasz erre 

István Tamasi 2019.10.18. 06:18:37

@Nzoltan: "Karigeri nem mer semmit önállóan tenni, mert gyurcsány f@sza van a seggében"
Ön pedig nem lát ki a saját pici világából, mert a telóját nyomogatja a gyorskajáldában a csirkefalatjai fölött.
Ezért mai is élő a Kommunista Kiáltvány szavai: "a proletárok csak a láncaikat veszíthetik el". Az ön láncai a telója meg a csirkefalatok.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard