Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Próbálunk logikát találni a kormány intézkedéseiben, de elég nehéz dolgunk van

Próbálunk logikát találni a kormány intézkedéseiben, de elég nehéz dolgunk van

Az Orbán-kormány úgy viselkedik koronavírus idején, mintha egy sötét szobában szeretne elkapni egy fekete macskát. Egymásnak ellentmondó védekezési stratégiák váltják egymást, a kommunikáció pedig finoman szólva is kaotikus. Egyetlen magyarázat lehetséges ezekre a jelenségekre: A kormány igyekszik olyan forgatókönyvet ráerőltetni a jövőre, amely számára ugyan kedvező, de teljesen figyelmen kívül hagyja a szakmai szempontokat. A magyar polgárok meg csak kapkodják a fejüket, és értelmezni próbálják a rendelkezéseket, pedig erre csak akkor lenne lehetőségük, ha megismernék a kormányfő valódi szándékait.

mandiner_13.jpg

Fotó: mandiner.hu

Néhány napja feltettük a költői kérdést: Vajon miért május 3-ára várja Orbán Viktor a járvány csúcspontját? A válasz most már egyértelmű, ugyanis már a bejelntéskor tudta, hogy 4-étől enyhíteni fog a korlátozó rendelkezéseken, ezért pszichésen próbálta előkészíteni a terepet ehhez a döntéséhez. Ha ugyanis elhiteti a polgárokkal, hogy átléptünk egy küszöböt, akkor bátrabban haladunk tovább a sötét szobában.

Csakhogy semmi jele annak, hogy valójában túljutottunk volna a járvány csúcspontján. Sőt, a számok arról árulkodnak, hogy lényegében változatlanok a mutatók, így az eddigi korlátozó intézkedések enyhítését biztosan nem szakmai szempontok figyelembevételével rendelte el a kormányfő. Egyszerűen kétségbeesett attól a tudattól, hogy a gazdaságot minden egyes nap komoly veszteségek érik, így a választásokig hátralévő két évet válságmenedzseléssel kell töltenie.

Merthogy a vendéglátóhelyek, a strandok és üzletek újranyitása, no meg persze a focibajnokság folytatása semmi másról nem szól, mint kárenyhítésről. Amíg eddig a járványgörbe ellaposítása volt a cél, most úgymond bedobta a gyeplőt a lovak közé. Valójában semmi más logika nincs a mostani rendelkezésekben, mint az, hogy fokozatosan visszaszoktassák az embereket a közösségi tevékenységekre. Az eddigi „Maradj otthon!” szlogen helyett most inkább azok a jelszavak visszhangoznak, hogy „Egyél étteremben!” vagy „Menj érettségizni!”

Maradt tehát a járványgörbe ellaposítása, ami azzal járt, hogy a szakemberek csak találgatják, mennyien estek át a fertőzésen, illetve hányan jelentenek potenciális veszélyt embertársaikra.

Orbánban tudatosult a felismerés, hogy a járvány elhúzódásával szinte semmi esélye nem marad a gazdaság talpra állítására a következő két évben. Most tehát önkényesen kijelölte a járvány első, legsúlyosabb szakaszának végét, és igyekszik megnyugtatni a kormányzati média által eddig halálra rémített embereket, hogy nyugodtan kávézzanak, étkezzenek, vagy sétáljanak nyilvános helyen, ha betartják a biztonsági előírásokat, nem lesz semmi bajuk.

A kormányfő közben aggódva figyeli a politikai és gazdasági vetélytársakat is, akik szintén enyhítésre készülnek, ezzel nyitva maguk számára esélyt arra, hogy a járvány után jobb pozíciókat harcoljanak ki a nemzetközi színtéren. Azok az országok ugyanis, melyek a lehető legkevesebb időt vesztegették el a termelés és szolgáltatások jegelésével, komoly lépéselőnybe kerülhetnek, ami joggal aggsztja a magyar miniszterelnököt.

Nyilván sajnálja a lelke mélyén, hogy nem követhette Svédország vagy Dél-Korea példáját, ahol lényeges korlátozások nélkül futottak át a járványon, ám mint tudjuk, a magyar egészségügy jelenlegi állapotában nem tudott volna mit kezdeni egy hirtelen felfutó beteggörbével. Maradt tehát a járványgörbe ellaposítása, ami azzal járt, hogy a szakemberek csak találgatják, mennyien estek át a fertőzésen, illetve hányan jelentenek potenciális veszélyt embertársaikra.

portfolio_4.jpg

Fotó: portfolio.hu

Nyilván ennek a felismerésnek köszönhető, hogy hirtelen koncepcióváltással nagyarányú tesztelésbe kezd a kormány. A maszkviselés területén is komoly szemléletváltás tapasztalható a hivatalos szervek részéről, mostantól ugyanis több területen kötelezővé tették a védőfelszerelések viselését, noha korábban ezt a kérdést kifejezetten lazán kezelték. A kormány persze igyekszik úgy lavírozni, mintha semmi ellentmondás nem tátongana korábbi hozzáállása, illetve a most meghozott rendelkezések között. Mert, ahogy egy dakota mondás tartja: „Ha rájössz, hogy elvesztetted a fogadást, tegyél úgy, mintha nem is ismernéd, azt, akivel fogadtál.”

133 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Próbálunk logikát találni a kormány intézkedéseiben, de elég nehéz dolgunk van Tovább
Facebook Tetszik
0
133 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr1715656552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!

cicmen 2020.05.03. 10:06:32

Az Orbán-kormány úgy viselkedik koronavírus idején, mintha egy sötét szobában szeretne elkapni egy fekete macskát. Egymásnak ellentmondó védekezési stratégiák váltják egymást, a kommunikáció pedig finoman szólva is kaotikus..................

Bezzeg kamugeri világosan látja hogy mit kell tenni járvány idején és színház igazgatókat nevez ki és sebességhatárokkal gátolja a vírus gyors terjedését! A kommunikációja pedig kristálytiszta, a kipusztuló öregekotthona töltelékek nem hozzá tartoznak!
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 10:37:46

@cicmen: legalább a munkanélküliségi adatokról hiteles tájékoztatást kapunk. Ja, nem.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 10:38:13

Magyarul: a kormányzat jól kezeli a vírusválságot, igyekszik a gazdaságra is odafigyelni, de nem veszélyeztetve az emberéleteket.

Persze érthető a ballib tombolás: már nem jött be egyik ballib előrejelzés se, mert:
- kiderül, a magyar egészségügy jól vizsgázott,
- nem omlott össze a gazdaság,
- nem tört ki éhséglázadás,
- a magyar egészségügy jobban teljesít, mint sok nyugati országé,
- az intézkedések helyén valóknak bizonyultak.

S mindennek az eredménye: az összevissza besézlő, ellentmondó lépéseket követelő ballibek népszerűsége csökkent, a kormányzaté nőtt.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 10:52:04

@MAXVAL bircaman közíró: ami még nagyon fontos: lehullott a nerlovagokról a "nemzeti tőkés" máza, és kiderült, hogy tőkéjük ugyan van, de nem nemzetiek.
Válasz erre 

cicmen 2020.05.03. 10:56:37

@Emmett Brown: Mit akarsz a munkanélküliségi adatokkal kezdeni konkrétan? Ja, Orbánozni ugye?
Nőtt a munkanélküliség, nem tudsz róla? Persze számadatokkal most tolnátok, hogy bezzeg Izlandon nem nőtt ennyire! :D
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 11:08:30

@cicmen: nem az a baj, hogy nőtt, mert az egyértelmű volt. Az a baj, hogy egyből működésbe lépett a pártállami reflex, és megy a titkolózás.
Válasz erre 

tireless treehugger 2020.05.03. 11:08:48

Másfél hónap alatt 500mrd-ért vásároltak használhatatlan felszerelést.
Világsiker, ezzel megelőztük az usát is!!!, már megint nagyhatalom vagyunk.

Engem az állandó 50-60 léggépen lévők száma zavar.
public.flourish.studio/visualisation/2039225/?utm_source=showcase&utm_campaign=visualisation/2039225

Ennek semmi más oka nem lehet mint hogy nincs nagyobb kapacitás, orvosi+kezelői+gép. A gépeknél nem az számít hogy mennyi van összesen, hanem mennyi van olyanból amelyik nem öli meg az ápoltat. Már linkeltem régebben a kínai számokat abból az derül ki hogy a léggép használata és a biztos halál között összefüggés lehet.
32 patients required invasive mechanical ventilation, of whom 31 (97%) died. The median time from illness onset to invasive mechanical ventilation was 14·5 days (12·0–19·0). Extracorporeal membrane oxygenation was used in three patients, none of whom survived.

Várhatóan ~5000 olyan kínai léggép jön ami a brit/spanyol/olasz/usa szerint nem alkalmas gyógyításra.

majd megkeresem a pontos brit számokat is, náluk 30% körül van a halálozási arány. Mondjuk ők ír/német/brit gépeket használnak.
Válasz erre 

havrilla 2020.05.03. 11:13:57

@tireless treehugger:
Bastzod, tényleg ekkora seggfej fasszopó vagy?
Takarodj ebből az országból, te Mutterfacker.
Válasz erre 

cicmen 2020.05.03. 11:17:33

@Emmett Brown: nem az a baj, hogy nőtt, mert az egyértelmű volt. Az a baj, hogy egyből működésbe lépett a pártállami reflex, és megy a titkolózás...............

Hát nem tudom. Feltételezem, hogy nem azonnal jelentik le egyenként a munkájukat elvesztőket, vagy akármi másért, de nem hajszál pontos a kimutatás. De még akár lehet is pontos, hiszen a betegek számát is vitatjátok, mert negatív szenzációra vagytok. Ilyen alapon egy esetleges titkolózás is érthető, minek takarmányozni a prolikat, cirkuszoltok enélkül is.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 11:23:35

@cicmen: és ha nem azonnal és egyenként jelentik le, akkor mi van? Arról sem jött meg időben az infó, hogy mennyien vannak ázok, akiket már lejelentettek.
Válasz erre 

cicmen 2020.05.03. 11:36:29

@Emmett Brown: Időben? Értelek természetesen, érteni vélem a hátsó szándékot is, de akár 1000 fő + /- pontossággal mi a tényleges jelentősége igazából?
Mit mondjak? Szerinted megfosztanak téged fontos adatoktól és emiatt elégedetlen vagy. Így jártál!
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.03. 11:43:46

@cicmen: A munkanélküliséggel - ami munkaügyi szakemberek szerint "amagyaremberek" több, mint 40%-át fenyegeti - kapcsolatban:
Az elmebeteg és hazaáruló suttyó azt mondja (a 3 havi alamizsnán túl) azért nem ad támogatást a járvány miatt munkájukat elveszítőknek, mert munkaalapú társadalom van. DE akkor miért ad tíz- és százmilliárdokat határontúliaknak amikor ők nem dolgoztak, nem fizettek adót és járulékokat ebben az országban???
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 11:45:02

Barna Emerett!

Ugye boldoggá tenne, ha tudnád a munkanélküliek pontyos számát?
(a ballibsiknek ilyen kevés kell a boldogsághoz......)
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.03. 11:47:18

Az elmebeteg és hazaáruló suttyó márciusban kijelentette, hogy hosszú járványidőszakra - értsd hosszan tartó egyszemélyi egyeduralomra - számít és a héten kijelentette, hogy őszre is ezt tervezi. Ennek tükrében arra számíthatunk, hogy tovább folytatja az ország "amagyaremberek" fosztogatását.
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 11:47:48

@István Tamasi:

Istváni Tamás!

Költözz ki te is, és akkor munka nélkül kapod te is a "tíz és százmilliárdokat"!

TE KIS IRIGY BUNKÓ LUMPEN PROLI!
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.03. 11:49:00

@ulpius66:
Azt már tudjuk téged az tesz boldoggá, hogy az elmebeteg és hazaáruló suttyó tudatlanságban tart.
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 11:49:39

@István Tamasi: "Ennek tükrében arra számíthatunk, hogy tovább folytatja az ország "amagyaremberek" fosztogatását"

Tégedet mán annyira kifosztott, hogy az eszedet is elvette!
(tégedet most már csak az Orbán-gyűlölet éltet....)
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.03. 11:51:06

@ulpius66:
Tudom, neked nem jelentenek semmit - mert nem vagy magyar - a következő szavak:
"Áldjon vagy verjen sors keze, itt élned, s halnod kell."
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 11:51:12

@István Tamasi:

Ja, engem semmi sem érdekel jobban, mint a pontos munkanélküliségi adatok......
Emiatt mán napok óta nem alszom.....várom az éhséglázadásokat...)
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 11:52:09

@István Tamasi:

Istváni Tamás!

Ez a vers helyileg hol született?
Válasz erre 

tireless treehugger 2020.05.03. 11:52:32

@havrilla:

Kedves hontársam.

Az ország 1/8.700.000-d része az enyém is. Ezzel megvan a beleszólási jogom, a választási jogom, és a jogom hogy a saját elképzelésem szerinti "magyarként éljek/gondolkozzak.

Ez ellen nem tehetsz, így jobb lesz hogyha hozzászoksz. Vagy beletörődsz.

Ez itt az a hely ahol ugatással nagyotmondással gyűlölködéssel könnyíthetsz magadon. De ha úgy érzed hogy a frusztrációd tovább növekszik itt, talán próbáld meg máshol.

( öreg, magányos és morgós vagy már a nyilvánossághoz )
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 11:58:59

@ulpius66:
jól van lószipu

téged biztos boldoggá tesz a tudatlanság, én szerencsére nem ilyen vagyok.
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 12:00:37

"Egymásnak ellentmondó védekezési stratégiák váltják egymást, a kommunikáció pedig finoman szólva is kaotikus."

Mint jól tuggyuk, MAGYARORSZÁGON MINDEN IS SZAR!
... ÍGY A KORONAVÍRUS JÁRVÁNY ELLENI VÉDEKEZÉS IS!!!!

BEZZEG A FEJLETT, MAGAS INTELLIGENCIÁVAL RENDELKEZŐ ÉS MÉG FEJLETTEBB EGÉSZSÉGÜGGYEL RENDELKEZŐ, FELVILÁGOSULT LIBERÁLIS DEMOKRÁCIÁKBAN, AHOL A BALLIBSIK VANNAK KORMÁNYON, OTT MINDEN A LEGNAGYOBB RENDBEN!!!!!

OTTAN JÓ A VÉDEKEZÉSI STRATÉGIAI ÉS MÉG JOBB A KOMMUNIKÁCIÓ!!!!!!
( csak a polgárok tízezrei halnak bele a járványba.......és omlik össze a gazdaság......
ottan tényleg minden sokkal jobb!!!!!!!!!!!!!
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 12:05:14

@Emmett Brown:

Barna Emerett!

Látod ezt a tudást is elveszi tőled az a gaz Patás!
(igaz eddig az volt a ballibsi mantra, hogy úgyis hamis adatokat szolgáltat a kormány és a KSH....most, hogy nem szolgáltat hamis adatokat, most az a baj.......)

Ha bármilyen adat megjelenne, akkor arról szólna a blog, hogy ez hamis, és sokkal, de sokkal több a munkanélküli......

Szerinted tud ez a kormány valamit jól is csinálni??????
Válasz erre 

cicmen 2020.05.03. 12:07:29

@István Tamasi: A munkanélküliséggel - ami munkaügyi szakemberek szerint "amagyaremberek" több, mint 40%-át fenyegeti - kapcsolatban:...............

Jól van bástya, elmehetsz a sunyiba! :D Kurva jó szakembereitek vannak libsi oldalon, bármikor megjósolnak a jövőbe látva 40%-os munkanélküliséget is de a másik részéhez látom nem értenek mert ellenszert javaslatot szokás szerint nem tudnak!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 12:11:39

@Emmett Brown:

Mi történt? Mészáros külföldi lett?
Válasz erre 

Sancho12 2020.05.03. 12:14:10

@ulpius66: Igen Te szerencsétlen,adót emelni a sportra még költeni pár milliárdot a mongolokat is most kell megtolni egy kis lovéval.
Válasz erre 

Hakuho 2020.05.03. 12:15:19

Van olyan olvasata is az enyhítésnek, hogy a sok látszatintézkedés (operatív törzs, kórházparancsnokok, maszk felhalmozás, Orbán kórházlátogatásai) után elvárás volt a hívektől az eredmény. Hogy nem csak intézkedett a kormány, hanem van eredménye is.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.05.03. 12:30:01

Találjunk logikát az ellenzék rikacsolasaban! Miért nem csukjak be az iskolákat? Miért nem nyitják ki? Miért nem lesz érettségi? Miért lesz? Hahaha
Válasz erre 

cicmen 2020.05.03. 12:32:34

@ulpius66: Ja, engem semmi sem érdekel jobban, mint a pontos munkanélküliségi adatok......
Emiatt mán napok óta nem alszom.....várom az éhséglázadásokat...)

Te is? :D Az a jó, hogy akik most a munkanélküliség miatt ugatnak, basztak dolgozni amikor volt meló!
Most mit tud kezdeni a kormány, a megoldásra? Közmunkát próbál biztosítani! Mit csinálnak a nagy munkanélküliségtől rettegők? Azt taglalják, hogy a közmunka nem jó! :D
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.05.03. 12:32:47

@a nagy hohohorgász: Torgyán legalább következetes volt. 1000x elmondja hogy Horn Gyula mondjon le
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 12:45:25

@MAXVAL bircaman közíró: nem. De pontosan ugyanúgy a saját zsebét tartja fontosnak, mint bármelyik másik kapitalista. Semmi nemzeti nincs benne.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 12:52:20

@cicmen: az megvan, hogy a tömeges munkanélküliség az miért kurvára rossz dolog? És az, hogy a közmunka (ami önmagában nem rossz dolog) ebben az esetben csak a statisztika kozmetikázására jó, de az igazán problémás következményeket nem lehet vele elkerülni?
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 12:54:36

@Sancho12: "e szerencsétlen,adót emelni a sportra még költeni pár milliárdot a mongolokat is most kell megtolni egy kis lovéval"

Ja, az a baj, hogy a sportra mentek/mennek el a milliárdok.....

PEDIG AZÉRT VAN ILYEN KIMAGASLÓAN KEVÉS MAGYAR FERTŐZÖTT, MERT SPORTOS NEMZET VAGYUNK!!!
(... és mint jól látható, ha a sportolókat meg is támadja a vírus, azt könnyedén legyőzik....)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 12:57:00

@Emmett Brown:

Így igaz, ez a tőke logikája, senki se mondott mást.

Viszont a hazai tőke az országnak is hasznot hoz.

Nyilván a végső megoldás a kapitalizmus likvidálása, de ez nem lehetséges a jelenlegi nemzetközi helyzetben,
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 12:57:11

@Emmett Brown: " az megvan, hogy a tömeges munkanélküliség az miért kurvára rossz dolog?"

Barna Emerett!

Erről talán kérdezd meg a D-209 a futóbolond vagy a libatolvaj elvtársaidat, ők tudnának mesélni!!!!!

Az ő idejükben volt az egekben a munkanélküliség!!!!!!
(,.... és még közmunka sem volt.....)
Válasz erre 

tireless treehugger 2020.05.03. 12:59:48

Én találtam logikát, egy esetben.

Ugye megint lesz egymillió új munkahely(szerintem lesz az több is). Az első tízereket már meg is csinálták. Kinyitották a repteret és így ma már napi 800-1000 fő (4 járat) egy hét múlva már napi 10 járat viszi külföldre az új munkájába. Ugyanezt csinálta 2010-ben is, 5 év alatt 400ezer új munkahelyet adott nekik az únióban, plusz 100ezer kiküldött és 100ezer mezőgazdasági idénymunkás. Összesen 600ezer új munkahely, belgiumhoz hasonló siker, ott lett ugyanennyi új munkahely 5 év alatt.

Aztán 3-5 év múlva majd hívják őket, gyere haza magyar, már megint európa motorja leszünk, fizetési egyenleg világbajnok, gazdasági nagyhatalom, büszke és erős ország.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 13:01:32

@MAXVAL bircaman közíró: pont most bizonyosodik be, hogy ez a fajta tőke amit jelenleg nemzetiként próbáltok aposztrofálni, nem hoz semmilyen hasznot.

Pedig most tudtak volna bizonyítani.
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 13:03:39

Nagyon jó téma ez "a magyar kormány szarul kezelte a koronavírus-járványt".....

DE VAN EGY JOBB!

KARÁCSONY GERGELY HOGYAN KEZELTE A JÁRVÁNYT BUDAPESTEN?
KIEMELTEN A FŐVÁROSI FENNTARTÁSÚ IDŐSOTTHONOKBAN?

KEDVES BALLIBSI ELVTÁRSAK!

UGYE ITT MINDEN RENDBEN VOLT?
(ha mégsem volt valami rendben, azért meg úgyis a Patás a hibás........
HISZEN KARIGERI OTT SEM VOLT!!!!!!!)
Válasz erre 

illaim 2020.05.03. 13:03:56

Özönlik a fideSS SA csürhéje a blogra, védeni a védhetetlent! LOL
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 13:06:09

@Emmett Brown:

De, éppenhogy hoz. Szerinted mindegy, hogy a magyar emberek által teremtett profit kimegy vagy bent marad?
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 13:06:23

@tireless treehugger:

Figyusz!

te még itthon vagy?
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 13:07:41

@illaim: "Özönlik a fideSS SA csürhéje a blogra, védeni a védhetetlent!"

Ja!

Pedig most aztán tényleg nem kell védeni semmit, hiszen Orbán mindent jól csinált!
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 13:13:59

@MAXVAL bircaman közíró:

Hagyjad ezek a barmok azok akik a határainkon kívül élő magyar testvéreinktől sajnálják a pénzt, de kinn dolgozó magyarok többet érdemelnek!

PEDIG ŐK VITTEK EL A MAGYAROKTÓL TÖBB PÉNZT!!!!!

A MAGYAR CSALÁDOK FELNEVELTÉK ŐKET, AZ ÁLLAM KITANÍTATTA, EGÉSZSÉGÜGYILEG ELLÁTTA, MUNKÁT BIZTOSÍTOTT SZÁMUJRA ...... EZ BIZONY MIND SÚLYOS TÍZ-ÉS TÍZMILLÁBA KERÜLTEK EGYEDENKÉNT A MAGYAR ÁLLAMNAK!!!!!!!

A MI PÉNZÜKBŐL EZEK FELNEVELŐDTEK, SZAKMÁT KAPTAK, MAJD KIMENTEK DOLGOZNI A FEJLETT NYUGATRA!!!!

BASZNAK ITTHON EGY FILLÉR ADÓT IS FIZETNI, ÁLLANDÓJAN FIKÁZZÁK A MAGYAR NEMZETET, SZAVAZATI JOGUK VAN, BÁR NEM ADÓZNAK ITTHON!!

DE EZEK A SZARDARAB BALLIBSIK EZEKTŐL NEM SAJNÁLJÁK A PÉNZT, CSAK A HATÁRAINKON TÚL ÉLŐ TESTVEREINKTŐL!
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 13:14:49

@ulpius66: tehát nem tudod, hogy miért baj, illetve, hogy miért nem segít a közmunka.
Válasz erre 

a nagy hohohorgász 2020.05.03. 13:17:42

Ingyenpenzt mindenkinek, de főleg a libsi proliknak. Ki szavaz rám?
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 13:18:24

@MAXVAL bircaman közíró: magyar jachtra magyar kurvát. Magyar oligarchának magyar kokaint.

Magyarnak magyarok, de nem nemzetiek. Maximum szavakban. De azt kell figyelni, amit tesznek, és ott már kiderül a turpisság.
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 14:27:32

@Emmett Brown:

Barna Emerett!

Akkor meséljél mánazokról a külföldre szakadt hazánk fiairól, akik azzal a jelszóval, hogy
"Magyarországon minden is szar, és itten diktatúra van".....
fogták magukat és itthagyták a munkahelyüket 4-5-szörös fizetésért, hogy Londonországban minden is jobb!!!!!!!

Ottan szeretik a migráncsokat (beleértve a kelet-európai vendégmunkásokat) az angolok befogadók, ottan mindenki udvarias, a főnököd, a bolti eladó, a főbérlőd....ottan nincsen stressz...
.. és egyébként is minden olcsó!!!! olcsó az albérlet, olcsó az egészségügyi ellátás, olcsó az utazás,
ottan még a kolbász is kerítésből van!!!! (vagy valami ilyesmi....)

Kedves Emerett!

Jött ez az enyhe náthácska, és mindenhonnan kibaszták a magyarokat, mint a macskát szarni!

EGYBŐL JÓ VOLT EZ A MOCSKOS DIKTATÚRA!!!!!!

TÍZEZRÉVEL JÖTTEK HAZA ÉLŐSKÖDNI A MAGYAR ÁLLAMON!
(mert dolgozni itthon egyik sem akart, kellet az ingyenes egészségügy, meg kellett a segély, meg hihetetlen nagy pofával továbbra is ordítják, hogy itten minden is szar!!!!!)

NA MOST AZ ILYENEK MENJENEK A JÓ TETVES ÉDESANYJUKBA, NE JÖJJENEK MAGYARORSZÁGRA POFÁZNI, SEGÉLYBŐL ÉLNI, AZ ÁLLAMON ÉLŐSKÖDNI!!!!!

HA EDDIG JÓ VOLT LONDONORSZÁGBAN (BÁRHOL MÁSUTT) AKKOR MARADJANAK MOST IS OTT, NE ITTHON ÉLŐSKÖDJENEK, ÉS VEGYÉK EL A SEGÉLYT A SZEGÉNY ITTHONI MAGYAROK ELŐL!!!!!!!!!!!
(....most arról nem is szóltam, hogy ezek a szemétládák hurcolták be Magyarországra a vírust.....)
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 14:39:39

@ulpius66: a vírust Magyarországra az irániak hurcolták be.

Most nem a londoni arcokról van szó, hanem arról, hogy akik eddig itthon dolgoztak, azok közül hányan lettek munkanélküliek.

Ha jobban tetszik, akkor átfogalmazva az a kérdés, hogy hányan vannak most foglalkoztatva itthon.

Továbbra is kérdezem, hogy tudod-e, hogy a tömeges közmunka miért csak statisztikai alapon fog jól kinézni?
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 14:46:50

"Az MSZP felszólította a kormányt, hogy ne titkolja el a valós munkanélküliségi adatokat, mert az nehezíti a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került családok megsegítését."

Mennyiben nehezíti?
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 14:55:03

@Emmett Brown:

Barna Emerett!

Te is tudod, én is tudom, sőt rajtunk kívül még jó sokan tuggyák, hogy kik lettek munkanélküliek Magyarországon.

OLYAN EMBERKÉK, AKI FEKETÉN VAGY SZÜRKÉN DOLGOZTAK (MINIMÁLBÉREN VOLTAK BEJELENTVE 2-4 ÓRÁS MUNKAIDŐBEN, A FIZETÉSÜK TÖBBI RÉSZÉT ZSEBBE KAPTÁK...)
ÉS FIZETÉSÜKET JELENTŐSEN KIEGÉSZÍTETTE A "BORRAVALÓ" VAGY AZ ILYEN-OLYAN PLUSZJÖVEDELEM.......

NAGYON REMÉLEM, HOGY AMILYEN GYORSAN LEÁLLT EZ A SZEKTOR UGYANOLYAN GYORSAN ÚJRA IS INDUL, ÍGY EZT A 2-3 HÓNAPOS KIESÉST A MUNKANÉLKÜLI SEGÉLLYEL
(HAVI NETTÓ 125.000.- FT) LEHETETT PÓTOLNI!
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 15:06:54

Mind e közben.

MA VAN A SAJTÓSZABADSÁG VILÁGNAPJA!

"Magyarország negatív példa a sajtószabadság világnapján" --- Amnesty International
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 15:12:44

@ulpius66: nem tudtam, hogy a Boschnál ennyire dívik a feketén/szürkén foglalkoztatás. Továbbá: most tényleg azt mondod, hogy a nemzet legtehetségesebb üzletembere trükközik a bejelentésekkel? Mik vannak.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 15:15:51

@Emmett Brown:

A nemzeti tőke nem nacionalizmust jelent, hanem azt: egy ország tőkéje hazai kézben van.

S ez hasznos minden országnak, míg ellenkezője káros. Ennyi az egész.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 15:21:17

@MAXVAL bircaman közíró: ha nem nacionalista, akkor miért számít hogy hazai, vagy külföldi kézben van?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 15:24:50

@Emmett Brown:

A profit bent marad, nem megy ki. S most ne mondd azt, hogy "de, mert jachtot vesz Horvátországban", mert az személyes fogyasztás, s morzsányi rész.
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 15:41:35

@Emmett Brown:

Akkor keressük tovább a kákán a csomót......

Minek kellenek egy szállodába pl. portás, szobalányok... ha azt a szállodát felújítják?

Ha újraindul az autógyártás, a Bosch akkor majd felvesz emberkéket, mert lesz megrendelése....

Lehet, hogy újat mondok, de a piac így müxik......
Válasz erre 

Talasz 2020.05.03. 15:44:15

@MAXVAL bircaman közíró: Urbánus legenda.......
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 15:44:33

Barna Emerett!

.... és nem azért müxik így, mert koronavírus járvány van, így müxik egy pár ezer éve......
(az meg egy gondos tervezésre vall, ha mán egyszer úgyis le kell állni, akkorra tesszük a felújítást is...)
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 15:52:58

@MAXVAL bircaman közíró: tudod hogy maradna még inkább bent a profit? ha az állami megrendeléseken nem lehetne extraprofitot kasszírozni. miért is jó nekünk, hogy mégis lehet?
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 16:50:00

@ulpius66: na de feketén vannak a portások meg a szobalanyok foglalkoztatva?

Illetve a Bosch példája meg azt mutatja, hogy mégsem olyan fasza a magyar kurzarbeit mint ahogy azt gondoljuk.
Válasz erre 

ulpius66 2020.05.03. 16:54:58

@Emmett Brown:

Barna Emerett!

A faszom sem fog veled vitatkozni!

Tudod mit, itten minden is szar!
(remélem boldog vagy, és győztesnek érzed magad.....továbbra is viseld gondját, és siránkozz a Boschtól elküldöttek miatt... jó siránkozást!!!!!)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 17:14:53

@Talasz:

Sajnos nem az.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 17:15:49

@Emmett Brown:

A profit az emberi munkából van. Az amit az emberek megtermelnek, de nem kapnak meg. S ez egy idegen tőkés esetébn egy az egyben megy ki.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 17:47:58

@MAXVAL bircaman közíró: miért jó az nekünk, ha Lölőt tápoljuk, miért nem lenne jobb, ha nem árazná ennyire túl a dolgokat?

Neadjisten egy másik magyar vállalkozás tisztességes és egyenlő versenyben lenyomná őt?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 19:04:23

@Emmett Brown:

Mindegy melyik magyar tőkés nyer, lehetne akár Gyurcsány is.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 19:09:03

@MAXVAL bircaman közíró: oszt mégse nyer. ergo itt nem a "magyar tőkés" helyzetbehozása a cél, hanem a "fideszes tőkés" előtérbe kerülése.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 19:11:49

@Emmett Brown:

20 évig ment a liberális görénykurzus. 2010 óta vége. Nyilván a kormányzat nem az ellenzéki tőkéseket preferálja.
Válasz erre 

T.Jani 2020.05.03. 19:14:16

Eddig a kezeléshez szükséges eszközöket szereztük be, természetesen nem azért lazítunk mert vége a járványnak hiszen a korlátozásokat akkor vezették be amikor csak néhány tucat fertőzött volt, most meg 2000 körüli van.
Most a nyájimmunitást próbáljuk kicsit gyorsabban elérni, ha nagyon begyorsulunk akkor megint jönnek a korlátozások.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 19:33:22

@MAXVAL bircaman közíró: akkor helyben is vagyunk. a nemzeti tőke kamu, a magyar tőke kamu, ami nem kamu az a fideszes tőke.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 19:37:16

@Emmett Brown:

Nem, mert a nép szempontjából a tőke hazai jellege a fontos, s nem fideszessége.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 19:47:15

@MAXVAL bircaman közíró: több probléma is van.

az egyik, hogy a tőkefelhalmozáshoz jelenleg a fideszesség szükséges feltétel.

A másik, hogy mitől lenne jobb a népnek ha Lölő épít valamit extraprofittal, mintha Gyurcsány építené normál profittal?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 19:49:47

@Emmett Brown:

Ami mindegy. A lényeg: növekszik a hazai tőke, izmosodik.

Mint mondtam. Lehetne akár egy ballib milliárdos is. Valójában vannak is meghatározó ballib tőkések, akik kibékültek a Fidesszel, ill. olyanok, akik minden kormánnyal jóban igyekeznek lenni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.03. 19:51:17

@Emmett Brown:

Nem extra profit és normál profit a kérdés, hanem hogy a profit hová megy.

Az extraprofit tőkeinjekció, mivel az EU-s szabályok miatt nem lehet nyíltan csinálni ezt, ahogy Kelet-Ázsiában szokás.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.03. 20:06:29

@MAXVAL bircaman közíró: tehát a nép érdeke az extraprofit az állami költekezésben (azaz, hogy most a pénzéért kevesebbet kap, mint lehetne)?
Válasz erre 

Diorella Queen 2020.05.03. 20:57:12

@ulpius66: Te is tudod, én is tudom, sőt rajtunk kívül még jó sokan tuggyák, hogy kik lettek munkanélküliek Magyarországon.

OLYAN EMBERKÉK, AKI FEKETÉN VAGY SZÜRKÉN DOLGOZTAK (MINIMÁLBÉREN VOLTAK BEJELENTVE 2-4 ÓRÁS MUNKAIDŐBEN, A FIZETÉSÜK TÖBBI RÉSZÉT ZSEBBE KAPTÁK...)
ÉS FIZETÉSÜKET JELENTŐSEN KIEGÉSZÍTETTE A "BORRAVALÓ" VAGY AZ ILYEN-OLYAN PLUSZJÖVEDELEM.......

Ezekhez még tedd hozzá az összes vendéglátóst, az összes piacos és vásárost, az összes diákmunkást és az összes olyan üzlettulajdonost és vállakozást, ami egyrészt a bezárások miatt, másrészt pedig az alapanyaghiány miatt nem tud üzemelni.
A szám írtózatos nagy lehet, valójában megsaccolni is lehetetlen, mert ezeknek a negyede sem regisztrált a munkaügyi hivatalba. Továbbá pedig menj és nézz szét Bp belvárosában hogy mennyi hajléktalan kóborol csapatokba verődve. Ők most vagy vidékről feljött emberek, vagy friss hajléktalanok. De a kényelmes foteledből persze te aztán mindent sokkal jobban tudsz,mint itt bárki más.
Válasz erre 

Diorella Queen 2020.05.03. 21:00:03

@T.Jani:
Most a nyájimmunitást próbáljuk kicsit gyorsabban elérni, ha nagyon begyorsulunk akkor megint jönnek a korlátozások.

Egy újabb ostoba agymenet. A nyájimmunitás eléréséhez évekre lenne szükség. Javaslom, hogy kicsit többet olvassál a témában. A nyájimmunitás kivárása nem megoldás.
Válasz erre 

ebella 2020.05.04. 03:48:13

Teljesen kivetkőztek emberi mivoltukból, a Fidesz szánalmas bérpropagandistái. Megéri havi bruttó hatvanezerért, magyar embereket, alpárian, tahó módon ekézni naphosszat? Ez a magukat nemzeti érzelműnek, kereszténynek hazudó fideszesek valódi feladata?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 05:06:49

@Emmett Brown:

A nép érdeke, hogy legyen hazai nagytőke.
Válasz erre 

szárny 2020.05.04. 07:28:01

Próbálok logikát találni, és nem megy. Talán nem kellene az agykapacitásotokat jelentősen meghaladó dilemmával foglalkozni.
Javaslom helyette a "mitől csattog a csattogós lepke?" kérdéskört.
Válasz erre 

szárny 2020.05.04. 07:30:46

@szárny: PróbálTok, természetesen. Csak már az írásbeli kommunikációt is cenzúrázza a guglin keresztül ez a sátánista fogadalom, amit liberalizmusnak neveznek.
Válasz erre 

szárny 2020.05.04. 07:32:09

@szárny: Rohadalom és nem fogadalom, természetesen. Az ok mint elébb.
Válasz erre 

cicmen 2020.05.04. 09:41:26

@ebella: Teljesen kivetkőztek emberi mivoltukból, a Fidesz szánalmas bérpropagandistái. Megéri havi bruttó hatvanezerért, magyar embereket, alpárian, tahó módon ekézni naphosszat? Ez a magukat nemzeti érzelműnek, kereszténynek hazudó fideszesek valódi feladata?.........................

Nyugalom, teljesen térítésmentesen, pusztán humanitárius okokból próbáljuk leoperálni a hályogot a lumpenprolik szeméről, hogy nehogy az ország nyakába is beültessetek valami buzi barmot, ahogy Budapesttel tettétek! Fel kéne ébrednetek köcsög, még mielőtt Gyurcsány elfoglalja a várat ....... megint kb. két évre, majd szakértői kormányfőt választanak, mert elkúrja!
Válasz erre 

2020.05.04. 10:27:41

@cicmen:
Al koholista pofázás! Mindegy mit ugatsz, csak ártson! Orbán nektek a fekete seggű krampusz, akitől fostok mint tolvaj a rendőrtől!
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.04. 10:28:24

@MAXVAL bircaman közíró: érdemi alapon igen.

Politikai tőke konverziójával viszont nem.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 11:00:12

@Emmett Brown:

Nincs ebben semmi érzelem. Ez szimpla gazdasági érdek.
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.04. 11:19:37

Breaking news:
Nemzetthy Szotyialista Mutyisztán elqrmánya olyan kínai vírusteszteket vásárolt amiket azután a kínaiak használhatatlannak minősítettek.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.04. 12:20:54

@MAXVAL bircaman közíró: ki beszél érzelemről? én érdemről beszélek. gondolom az az elméleted, hogy a magyar tőke így versenyre tud kelni a nemzetközi tőkével, igaz?

Viszont ebben a formában ez épp olyan, mintha csak fideszes sportolók mehetnének az olimpiára. Biztos több érmünk lenne így :)
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 13:53:06

@Emmett Brown:

Komolyan elvárod, hogy egy kormány az ellenfele embereit pénzelje?

Nem, túl gyenge a nmagyar tpke a versenyhez. Ha képes lenne versenyezni, nem is kellene támogatni.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.04. 14:31:42

@MAXVAL bircaman közíró: az előbb írtad, hogy mindegy, csak hazai legyen. ezek szerint mégsem hazai/nemzeti kell, hanem fideszes.

Mondom, ugyanaz a helyzet, mintha két sportoló közül a fideszest nyomnánk, attól függetlenül hogy melyikük a jobb. Ha az a cél, hogy a nemzetközi mezőnyben is minél nagyobb sikereket érjünk el, akkor nyilvánvalóan rossz kritérium a "fideszesség".
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 15:13:07

@Emmett Brown:

A cél a hazai tőke hízlalása közpénzből. Szerinted kiben bízik meg jobban a kormányzat,a saját embefreiben vagy az ellenzék embereiben?
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.04. 15:41:27

@MAXVAL bircaman közíró: érdekes igazolása a kleptokráciának.

Szóval ez miért is jobb a népnek, mint a közvagyon maximalizálása?

Milyen versenyben tud az részt venni, akinek a verseny fogalma ismeretlen?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 16:38:55

@Emmett Brown:

Nem tudunk versenyezni, túl gyengék vagyunk hozzá.

A cél eléggé erős nagytőke felhízlalása közpénből, mely el tudja venni a nyugati gazdák életterét legalábbis részben.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.04. 16:58:38

@MAXVAL bircaman közíró: mellébeszélsz.

Miért jobb a népnek, hogy egy kiválasztott kaszt tőkéhez jut, ahelyett, hogy nagyobb lenne a közvagyon mennyisége, vagy azonos mennyiségű közvagyon magasabb minőségén állna rendelkezésre?

Hogy tudnának versenyezni azok, akik egy versenymentes környezetből jönnek azokkal, akik tudják milyen a verseny?

A fociban már teszteltük ezt az elméletet. Az itthoni környezetben lehet politikával operálni, de a nagyfiúk között már nem. És akinek az egyetlen skillje a politikai tőke konverziója, az fair pályán nem fog labdába rúgni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.04. 17:22:13

@Emmett Brown:

Erre már válaszoltam.

Ha a tőkés helyi, jut a népnek. Ha meg idegen, minden kimegy.

Senki se akar versenyezni, ennek semmi értelme. A mai nyugati nagytőke se versenyben lett.

Persze a már kialakult tőke versenyezhet, de ehhez mi még gyengék vagyunk. Eleve felesleges az egész verseny.
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.04. 17:40:25

Nem nehéz logikát találni az elmebeteg és hazaáruló suttyó intézkedéseiben: A logikája az, hogy minél több közpénzt csatornázzon át a strómanjának, családtagjainak és a ner-lovagoknak.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.04. 17:56:44

@MAXVAL bircaman közíró: konkrét példa, TIborcz és a lámpák. Miért jobb a homályos utca+tőke Tiborcznál kombó a kivilágított utca+nincs extraprofit (tőke) kombónál (szintén Tiborcz kivitelezésében)? A kisebb profit ugyanígy itthon marad, cserébe a nép használhatóbb fejlesztést kap.

Amit te mondasz, az a "fogyassz hazait, ha lehet" elv, amivel semmi baj nincsen, ahol csak tehetem jómagam is a hazai terméket preferálom.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.05. 06:18:44

@Emmett Brown:

Nem ismerem a konkrét esetet, de eleve lényegtelen. Itt magasabb szintről beszélünk: az idegen tőke arányának szükséges csökkentéséről.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.05. 09:23:14

@MAXVAL bircaman közíró: gyönyörű hogy annak ellenére, hogy tőkésellenes populistának tartod magadat, tapsikolsz a nép kifosztásának a tőkések által. Mindezt klasszikus komcsi szóvirágokkal.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.05. 09:48:57

@Emmett Brown:

Amíg nem tudjuk megdönteni a kapitalizmust, a rendszeren belöl is kell küzdeni. Ennek fő iránya: növekedjen a hazai tőke súlya.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.05. 10:20:11

@MAXVAL bircaman közíró: és előkerül a belülről bomlasztani örökzöld.

Zseniális ahogy erre a panelre rácsavarodtál, és képtelen vagy konkrét kérdésekre válaszolni.
Ja, a népnek aztán kurva jó, hogy drágáért középszart kap.
Az elmélet is ingatag lábakon áll, de a kiválasztási szempont teszi teljes pocsékolássá. Lölő pont olyan lesz a nyugati tőkésekkel szemben, mint amikor anyuci szemefénye kikerül a burokból.
Válasz erre 

Csaba Szikora 2020.05.05. 10:20:48

Szeretnél inkább Lombardiában élni.Te kis huncut.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.05. 10:25:51

@Emmett Brown:

Miyen konkrét kérdésre nem válaszoltam.

Elmondtam:
- nem jó, ha egy országban a tőkében idegen túlsúly van, ez nyilvánvaló, neked nem az?
- a kormányzat igyekszik növelni a hazai tőke súlyát,
- nyilvén a kormányzat a saját bizamasait segíti, ebben egyetértettem veled.

Hogy jó lesz-e így? Nem tudom, nekem is vannak kétségeim (bár nem aozk, amik neked, az én verizóm rosszabb), de egy biztos: rosszabb nem lesz, mintha az 1990-2010 közti modell folytatódott volna.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.05. 11:04:43

@MAXVAL bircaman közíró: a probléma nem az, hogy x külföldi cég helyett egy magyar y cég kapja az állami megbízást.
A probléma az, hogy magyar y cég az adott megrendelést nem tisztességes áron kapja, hanem jóval túlárazva (ezt hívod te eufémisztikusan feltőkésítésnek) a politikai kapcsolatai miatt.
Kb úgy néz ki a dolog, mintha most kezdenék el építeni az M7-est, és ahelyett hogy a ráfordított összegből el tudna készülni a határig, de a "tőkésítés" miatt csak Budapest-Keszthely szakasz készül el.
Ez a nép érdeke?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.05. 13:04:52

@Emmett Brown:

Valahonnan meg kell szerezni a tőkét. ENnek mechanizmusa a picit túlárazás.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.05. 19:21:45

@MAXVAL bircaman közíró: ilyen áron nem kell, és ha ilyen formán jön, akkor semmi jó nem fog kisülni belőle.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 06:30:35

@Emmett Brown:

Más megoldás nincs. A korábbi út folytatása lenne még az opció, de az rosszabb minden másnál.
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.06. 09:27:25

@MAXVAL bircaman közíró:
Te agyatlan bulesz birka. A te utad a bolgár hegyi legelőn van körbe-körbe.
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.06. 09:29:29

@MAXVAL bircaman közíró: A tőkét úgy is meg lehet szerezni, hogy a hegyi birkalegelőn megnyírnak téged és társaidat és a gyapjút eladják.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.06. 09:57:28

@MAXVAL bircaman közíró: ez az út ugyanolyan zsákutca.
Válasz erre 

cicmen 2020.05.06. 11:09:15

@Emmett Brown: a közmunka (ami önmagában nem rossz dolog) ebben az esetben csak a statisztika kozmetikázására jó, de az igazán problémás következményeket nem lehet vele elkerülni?....

Hát hogy ez a statisztika miatt van, az csak a te egyéni szubjektív véleményed, ezzel nem ereszkedek vitába, hiszen nyilvánvalóan rosszhiszemű a hozzáállásod! A másik polémiád is elég öncélú, mert olyat próbálsz cáfolni, amit senki sem állított! A közmunka soha sem volt cél, mindig is egy ideiglenes részmegoldásnak deklarálták, az önhibájukon kívül munka nélkül maradtak megsegítésére és a durván fogalmazva munkakerülő, segélyből, életvitel szerűen lébecolók átneveléséhez, dologra szoktatásához használták eszközként! Most a helyzet úgy alakult, hogy ismét fontos eleme lesz a mindennapoknak, ha tetszik, ha nem, nektek úgy látszik hogy nem, de jobbat persze szokás szerint nem tudtok, úgyhogy lehet oszolni!
Válasz erre 

cicmen 2020.05.06. 11:21:39

@Emmett Brown: a probléma nem az, hogy x külföldi cég helyett egy magyar y cég kapja az állami megbízást.
A probléma az, hogy magyar y cég az adott megrendelést nem tisztességes áron kapja, hanem jóval túlárazva (ezt hívod te eufémisztikusan feltőkésítésnek) a politikai kapcsolatai miatt..........

Ezzel az érveléssel csak az a gond, hogy a boldog, általatok nagyon korrekt időkben, amikor csakis külföldi cégek nyertek, szintén ugyanezt a műsort lehetett volna hallani, ha a függetlenlibsi média ennek a feszegetésével lett volna megbízva, tudniillik, az akkori nyertes külföldi cég ugyanúgy meg lett vádolva a vesztes külföldi cégek által politikai bennfentességgel és a vesztesek akkortájt is becsületszavukra állították, hogy ugyanazt a munkát sokkal olcsóbban elvégezték volna!
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.06. 11:38:08

@cicmen: konkrétan hazugság, hogy csak külföldi cégek nyertek.
IIlletve még akkor is, ha minden szavad igaz lenne, ez akkor se mentené a jelenlegi gyakorlatot.

Az "ők lopnak/okosítanak" ellentéte ugyanis nem a "mi lopunk/okosítunk".
Válasz erre 

Európai téridő 2020.05.06. 11:57:30

A magyar tőke gyenge, mert a komprádor közgarázdáink és elvtársuraink tönkretették azt a meglévő "népgazdaságot" amelyből okos gazdaságpolitika révén ma erősebb lehetne.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 13:01:48

@Emmett Brown:

Meglátjuk, Rosszabb mindenesetre nem lesz, szóval nincs kockázata.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 13:03:06

@Európai téridő:

Így igaz.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 13:07:47

@Emmett Brown:

A tény az, hogy a rendszervátás Mo-on zajlott a legliberálisabb módon eglsz Kelet-Európában, Mindenhyol máshol, még a hasonló modellt alkalmazó lengyeleknél is, óvatosabbak voltak.

Egyedül Mo-on volt TELJES parlamenti konszenzus erről 1990-ben. S csak 1993-ben jelent meg csekély ellenvélemény (a MIÉP kiválása az MDF-ből), de minden kormény ezt a modellt nyomta 1990-2010 között.

Ez ellen próbál tenni a Fidesz 2010 óta. Ennyi az egész, a "lopás" értelmetlen szó erre.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.06. 13:13:37

@MAXVAL bircaman közíró: de, ugyanis ha nem fog működni (és nem fog), akkor fölöslegesen lett a nép megfosztva közvagyontól.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 13:17:31

@István Tamasi:

Nem lehet, mert a bircagyapjú antiliberális, így rettegnek tőle a nagyurak, a filantrógerek, s més gazemberek.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 13:19:39

@Emmett Brown:

Ez a pénz a nyugati tőkésekhez mnet volna, ha a régi 1990-2010 közti liberális görénykurzus lett volna folytatva, szóval a nép így is, úgy is elvesztette volna ezt a közpénzt.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.06. 14:43:15

@MAXVAL bircaman közíró:

Még egyszer és utoljára: ha akár magyar akár külföldi épít valamit 30-40% felárral az rossz (ami megépül az a közvagyon). De ez egy hamis dilemma, az optimális megoldás a "magyar magyarral versenyezve épít reális áron".
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 15:58:03

@Emmett Brown:

Mindig voltak ilyen felárak. Nyugaton is így van, ott legfeljebb csak 10-20 %. TUdnék mesélni, apám spanyol nagyvállalkozó haverja mesélt sokat.

A kérdés ez a pénz mire költődik el. A gazdaságra vagy egyesek személyes luxusára.

A ballib korrupció: mindenki lop össze-visza, ahogy tud.
A fideses korrupció: minden felülről van irányíva, elszámoltatással.
(S ne köss bele abba, hogy a Fidesz alatt is vannak elszámolatlan ügyek. Biztosan vannak, de nem főszabályként.)

Továbbá, itt eleve nem ez a kérdés, hanem az, a normál profit hová megy.

Az ország idegen gazdasági uralom alatt áll, ezt nem lehet megoldani magyarok közti versenyezgetéssel.
Válasz erre 

Európai téridő 2020.05.06. 16:20:46

@MAXVAL bircaman közíró: Ja, elfelejtettem hozzátenni, hogy, vélelmezhetően, a köztulajdon elkótyavetyéléséért, a spontán és egyéb privatizációkért, a komprádori közreműködésért, az új gazdiktól, a vadkeleti évek karvalytőkés külföldi befektetőitől felvett zsozsó a fejükön átbucskázott elvtársurak és "csicskáik" - beleértve az elkövetésben részes közgarázdákat is -, svájci magánbankszámláin landolt.
Válasz erre 

cicmen 2020.05.06. 16:37:59

@Emmett Brown: konkrétan hazugság, hogy csak külföldi cégek nyertek.
IIlletve még akkor is, ha minden szavad igaz lenne, ez akkor se mentené a jelenlegi gyakorlatot......

Tegyél feljelentést báttya, azt látom, hogy rengeteg mindenről tudsz, ne fojtsd magadba!
Állandóan nyomjátok ezeket a ködös vádaskodásokat, mindig mellőzve a konkrétumokat, persze az a gond, hogy nem tudnak a lippsik lopni évek óta ugye? Persze, mi más, itt van Budapest és már látszik is az a kurva nyílt, felelős gazdálkodás, ami a ballibre jellemző, ugyanis nem hogy saját embereik cégével hoznak létre valamit, amiben egyedül a hátszél lenne vitatható, hanem konkrétan semmit nem érő saját emberek munka nélkül veszik fel a milliókat, meg majd jönnek a különböző telefonos dobozok, meg trükkök százai!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 17:06:20

@Európai téridő:

Biztos, ezért is kell központosított gazdaságpolitika.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.06. 18:14:01

@cicmen: nem bazmeg, engem nem zavar hogy a lipsik nem tudnak lopni. az zavar, hogy 7 pártízezres városban van középszar világítás, ahelyett hogy fasza világítás lenne 10-ben.

Tudsz valamit öccse? Akkor menjél és tegyél feljelentést az elmúltnyócévről. 10 éve 2/3 van, hogyhogy nem húzták rá a vizes lepedőt egyik lipsi tolvajra sem? Te meg ülsz a tuti infón.
Válasz erre 

Emmett Brown 2020.05.06. 19:01:47

@MAXVAL bircaman közíró: jelenleg a pénz a hatalom fenntartásába ömlik. Nem a gazdaságba.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.05.06. 19:55:34

@Emmett Brown:

Hát nem éppen.
Válasz erre 

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2020.05.06. 20:07:50

A logika szerintem egyszerű. Ha nincs termelés, nem működik a gazdaság, akkor nincs miből lopni. :-(

Azt rontotta el túl kedves vezetőnk és a zoperatív törzs, hogy túlságosan is megijesztették a népeket és már hiába szabad az ország vidéki részén az élet, ha egyszer félnek a népek. :-(

www.napiszar.hu/showPost/A_bakterhaz_kornyekerol_jelentkezunk
Válasz erre 

István Tamasi 2020.05.07. 09:02:27

@MAXVAL bircaman közíró:
Igaz nemzetthy bircagyapjóból készült posztót hord.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.05.12. 18:54:14

@havrilla: Azért te is eltakarodhatsz a retkes telibebaszott kurva anyádba!
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.05.12. 19:05:57

Látom fideszgecik itt is megdolgoznak a pénzünkért!
Válasz erre 

n_dy 2020.05.27. 19:03:46

@Emmett Brown: láthatólag nem itthon éltél az elmúlt 10 évben ...ugyanis 10 éve is közmunkával kezdődött, de ahogy erősödött a gazdaság, egyre kevesebben dolgoztak ott és mentek át a privát szférába ... mit nem látsz azon, hogy a "munka" a lényeg?
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard