Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Tényleg fontos az, hogy kövér vagy sovány egy politikus?

Tényleg fontos az, hogy kövér vagy sovány egy politikus?

A rendszerváltás utáni magyar politikai legsúlyosabb egyénisége kétségtelenül Rapcsák András, egykor hódmezővásárhelyi polgármester és egy időben országgyűlési képviselő volt. A meglehetősen harcias stílusáról ismert kereszténydemokrata politikus környezetében kezdte bontogatni szárnyait az a Lázár János, aki mindig sokat ad a kinézetére, és sok hölgy szerint jelenleg az egyik legsármosabb magyar politikus. De vajon tényleg ilyen sokat számít az, hogy egy politikus magas, sovány vagy szemüveges? A kérdést a legújabb Karácsony- Orbán csörte tette aktuálissá.

index_202.jpg

Fotó: index.hu

Laza kis odaszúrásnak indult, komoly üzengetés lett belőle. Karácsony Gergely főpolgármester az Economist által közölt interjújában viccesnek szánta azt a megjegyzését, hogy a miniszterelnökkel nem csupán a politikai nézeteikben különböznek, hanem abban is, hogy „ő alacsony és kövér, én magas és vékony vagyok”. Orbán testméretein többen élcelődtek már, de maga a miniszterelnök is bosszankodott korábban azon (igaz véletlenül vált hallhatóvá a megjegyzése), hogy túl sok a pocakos tábornok a magyar katonák között. Azt is tudjuk róla, hogy nagyon feszeng, amikor magas emberek társaságában kell nyilatkoznia, de becsületére legyen mondva, eddig tudta kezelni az ilyen helyzeteket.

Azonban most úgy tűnik, Orbán Viktor nem igazán értékeli, ha valaki az ő túlsúlyával élcelődik, mert a Fidesz táborában végigsöprő felháborodás miatt a főpolgármester arra kényszerült, hogy bocsánatot kérjen a miniszterelnöktől. Felfoghatjuk ezt a pengeváltást egy ügyes marketing húzásként is, hiszen az ellenzéki szavazók valóban sokat poénkodtak az elmúlt években látványosan „kikerekedő” miniszterelnök testalkatán, de az is elképzelhető, hogy valóban csak egy átgondolatlan, rossz viccet eresztett meg Karácsony.

A bocsánatkérése is kétélű fegyver lehet, hiszen egyesek szemében igazi úriember, aki képes beismerni a hibáját, mások szerint komoly arcvesztéssel jár elnézést kérni a kormányfőtől. A történet azonban itt nem állt meg, hiszen egy egész kommunikációs hadjáratot indított a Fidesz Karácsony ellen, így amellett, hogy sok kormánytag nyíltan kiállt a testalkata miatt megsértett főnöke mellett, Fürjes Balázs, fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár ellentámadásba lendült. Felemlegette ugyanis, hogy Karácsony Gergely nem tud angolul, miközben a kormányfő kiválóan beszéli a nemzetközi diplomácia nyelvét.

Karácsony amúgy se tudná kirúgni a sámlit Orbán alól, hiszen ő nem a vidék fia, aki disznóvágásokon és kolbászfesztiválokon vegyül a népével.

Erre a felvetésre is lehetne riposztja a főpolgármesternek, hiszen mondhatná azt, hogy Orbán annak köszönhetően beszél jól angolul, hogy a Soros Alapítvány jóvoltából az oxfordi Pembroke College-ban tanulhatott, ahol volt módja csiszolni a nyelvtanulását. Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy elcsendesül ez a személyeskedő vita, pedig végre kezdtek olyan szempontok előtérbe kerülni, melyek fontosak lehetnek akkor, amikor az ország következő miniszterelnökének személyről döntünk.

Nem az a fontos ugyanis, hogy ki kövér, ki alacsony, ki milyen ruhát hord, hanem, hogy belső és külső erényei mennyire teszik alkalmassá az ország vezetésére. Fürjes felvetése nem ördögtől való, hiszen végre egy olyan erényről hallunk, amely tényleg fontos lehet Orbán megítélésével kapcsolatban. Eddig ugyanis inkább azt a képet sulykolta a kormánymédia a kormányfőről, mint aki leginkább egy vidéki kisnemes erényeivel bír. Kezet csókol a nőknek, bár tudjuk, inkább a konyhában látja őket szívesen, kedveli a pálinkát, és a házi kolbászt, noha tudja, hogy ettől magas lesz a vérnyomása.

Orbánt nyilván zavarja, ha pocakos kis diktátorként él a választók egy jelentős részének tudatában, ám híveinek nagyon is megfelel a róla kialakított központi imázs. Őket nem igazán zavarná, ha a „főnök” nem beszélne angolul, mert a központi irány most úgyis inkább keletre mutat, így a kínai vagy orosz tudás értékesebb a hanyatló nyugat nyelvénél. A nyurga, magas, szemüveges Karácsony amúgy se tudná kirúgni a sámlit Orbán alól, hiszen ő nem a vidék fia, aki disznóvágásokon és kolbászfesztiválokon vegyül a népével. Nem véletlen, hogy a Fidesz vidéki bázisa annak ellenére stabil, hogy néhány régió reménytelenül elszegényedett a kormányzásuk alatt.

szeged_hu_3.jpg

Fotó: Iványi Aurél

Szóval, nagyon érdekes kampány alakulhatna ki Magyarországon, ha végre a lényegről folyna a párbeszéd a közéletben, de úgy tűnik egyelőre mindkét fél inkább a szokásos mantrában bízik. Az egyik oldalon a migránsbarát oltásellenes ellenzéket szapulja majd a kormány, a másik oldalon pedig a korrupt, hataloméhes Fidesz áll majd a célkeresztben. Pedig a lényeg az lenne, hogy azokról a képességekről, erényekről folyjon a diskurzus, melyek bizalmat ébresztenek az emberekben, és melyek képessé tesznek egy politikust arra, hogy kivezesse az országot a mocsárból, melybe az utóbbi húsz évben süllyed. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Nem az a jó törzsfőnök, akinek legszebb a tolldísze, hanem az, aki a legjobban üli meg a lovat.”

293 komment Tovább
Tényleg fontos az, hogy kövér vagy sovány egy politikus? Tovább
Facebook Tetszik
0
293 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége
  • A fordulat éve lehet Magyarországon 2025 A fordulat éve lehet Magyarországon 2025
  • Magyar diktálja a tempót, Orbán igyekszik felvenni vele a lépést Magyar diktálja a tempót, Orbán igyekszik felvenni vele a lépést
  • Kurucos vircsaftról papolnak, de gyáva labancként viselkednek Orbánék Kurucos vircsaftról papolnak, de gyáva labancként viselkednek Orbánék
  • Orbán zajos külpolitikája igyekszik elfedni Magyarország belső bajait Orbán zajos külpolitikája igyekszik elfedni Magyarország belső bajait

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr8916527766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (293)
Az utolsó 100 komment:

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 08:00:15

@jоtunder:

Seggtánc volt?
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.12. 08:10:35

@МАХVАL bircaman közíró:

"Seggtánc volt?"

Aha, a biztonsági kamerák felvételei szerint Matyika nagyon virgoncan táncolt, seggében az Angyal utcai melegszauna LMBTQXYZ+ közösség férfitagjainak péniszével.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 08:42:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

S a másfél méteres távolságtartás a járvány miatt?

Azt hittem, Matyi szelfibottal kúr a járvány miatt.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2021.05.12. 08:51:21

@jоtunder: Mi van spermatyi? Kompenzálsz hogy a sok melódat kibasztam pár másodperc alatt? :-))
Válasz erre 

Bunkóné Barom Ildikó 2021.05.12. 09:00:32

@jоtunder: Látod, hülye kicsi Brendel, már megint olyasmibe ugattál bele, amihez nem értesz..

index.hu/kulfold/2021/05/12/atprogramozhatja-immunvalaszainkat-pfizer-vakcina-koronavirus-covid-19-oltoanyag-mrns/
Válasz erre 

Bunkóné Barom Ildikó 2021.05.12. 09:04:27

@jоtunder:

Neked már úgyis mindegy, te mutáns :

index.hu/kulfold/2021/05/12/atprogramozhatja-immunvalaszainkat-pfizer-vakcina-koronavirus-covid-19-oltoanyag-mrns/
Válasz erre 

Bunkóné Barom Ildikó 2021.05.12. 09:06:19

@jоtunder:

Hiába terelsz..

index.hu/kulfold/2021/05/12/atprogramozhatja-immunvalaszainkat-pfizer-vakcina-koronavirus-covid-19-oltoanyag-mrns/
Válasz erre 

Bunkóné Barom Ildikó 2021.05.12. 10:04:15

@jоtunder: Hiába vergődsz, terelsz.

index.hu/kulfold/2021/05/12/atprogramozhatja-immunvalaszainkat-pfizer-vakcina-koronavirus-covid-19-oltoanyag-mrns/

Szaladj, oltasd be magad, te kis mutáns! :)
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:18:56

@Bunkóné Barom Ildikó: te el is olvastad, amit linkeltél???
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:21:18

@Bunkóné Barom Ildikó: a cikk a citokinviharról szól. Nomeg egy hipotézisről...azért erre alapozni a véleményed talán túlzás.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:25:34

@МАХVАL bircaman közíró:" Seggtánc volt"
Miért, téged érdekel? Kérdezd meg a fideszes haverokat. Ott van hagyománya.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:27:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a. Ez nem kicsit behatárolná a más EU-tagállamok vezetőivel kiépítendő személyes kapcsolatait"

Ezen jót röhögtem.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:31:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " megvolt (meglett volna) a lehetősége"
Azért a magyar nyelv ismerete sem hátrány egy művelt, fiatal, vagy középkorú magyar állampolgár hozzászólásai esetében...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 10:34:39

Átlagos halálozás 2015-2019 években:

Magyarország: 130 337,8 fő

Szlovákia: 53 523,6 fő

Forrás: appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_pjan&lang=en

Többlethalálozás 2020-ban:

Magyarország: 9%

Szlovákia: 18%

Forrás: wien1x1.at/wp-content/uploads/sites/9/2021/05/heatmap_land.png

Többlethalálozás 2020-ban abszolút számokban:

Magyarország: 11730,402 fő

Szlovákia: 9634,248 fő

Magyarország lakossága: 9 769,526 fő

Szlovákia lakossága: 5 457,873 fő

Forrás: appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_pjan&lang=en

1 millió főre jutó többlethalálozás 2020-ban:

Magyarország: 1200.7 fő

Szlovákia: 1765,2 fő

TEHÁT SZLOVÁKIÁBAN 2020-BAN 1 MILLIÓ FŐRE VETÍTVE 564,5 FŐVEL TÖBBEN HALTAK MEG, MINT MAGYARORSZÁGON.

EZ A SZÁMÍTÁS IS BIZONYÍTJA, HOGY A KÜLÖNBÖZŐ ORSZÁGOK ELTÁRŐ MÓDSZERTAN ALAPJÁN NYILVÁNTARTOTT COVID STATISZTIKÁI NEM HASONLÍTHATÓK ÖSSZE ABBÓL A SZEMPONTBÓL, HOGY MEKKORA AZ ADOTT ORSZÁG ÉRINTETTSÉGE JÁRVÁNY SZEMPONTJÁBÓL!

2021. január-február-március

Többlethalálozás Magyarországon 2021. január 4,6%, február - 2,7%, március 41,2%

Többlethalálozás Szlovákiában 2021. január 73,4%, február 67%, március 57,7%

Forrás: appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_mexrt&lang=en
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:34:41

@atomic power 1986DucaDuca: jogos az észrevétel, de talán nem elég három hónapot kiragadni.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 10:36:56

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Matyi a fő szakértő ebben, idén ki is nevezték főkaletának a homokmenetre.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:37:27

@atomic power 1986DucaDuca: az osztrák pedig csak 2020-t vizsgálja.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:37:59

@МАХVАL bircaman közíró: ezt te honnan tudod? Ott voltál?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:40:34

@atomic power 1986DucaDuca: igen, például Tom Cruise esetében gondot okoz a magassága.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 10:42:35

@Igazamvanvagyigazamvan?:

A Matyi mondta. Ő törzsvendég az Angyal utcában.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:48:02

@atomic power 1986DucaDuca: de a tisztánlátás kedvéért: Orbán a súlyához képest alacsony.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 10:48:51

@МАХVАL bircaman közíró: hihető...a Matyi veled fogja megbeszélni . Akkor te is bennfentes vagy?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 10:55:43

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Matyi elmebeteg, mindenre képes.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 11:03:33

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"de a tisztánlátás kedvéért: Orbán a súlyához képest alacsony."

Ehhez nem tudok hozzászólni, mert nem voltam ott, amikor mérték a testsúlyát. Egyébként meg kit érdekel, hogy milyen magas, mekkora a testsúlya? A dőntési képesség, cselekvóképesség, pragmatikusság, jövőkép, ami számít.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:03:51

@МАХVАL bircaman közíró: avagy, ha veled ilyen bizalmas viszonyt ápol, akkor zoofil...
Mellesleg te is elmebeteg vagy, mint beismerted. A pszichiáternél futottatok össze?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:04:49

@atomic power 1986DucaDuca: www.facebook.com/photo.php?fbid=10156474788226565&set=a.10151290454436565&type=3

Nomeg a szabó....
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.12. 11:06:00

@atomic power 1986DucaDuca:

Ezeket az adatokat a forrásokkal együtt másold be a járvánnyal foglalkozó többi blogba is, mert elég jól cáfolják a magyar járványkezelést leszóló véleményeket.

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"de talán nem elég három hónapot kiragadni."

Mi akadályoz meg téged abban, hogy kikeresd az áprilisi adatokat is, ha már megvannak? Sőt te már biztos előre tudod a májusiakat és az év hátrelévő hónapjainak az adatait is.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:07:28

@atomic power 1986DucaDuca: bár a magasság, az önkép, a pszichés deviancia, a kompenzálási kényszer befolyásolja a vezetői képességeket.
Lásd az alacsony történelmi szereplőket.
Napoleon, Hitler, Sztalin, stb. Végtelen a sor...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:11:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem, én egyben vizsgálnám, a pandémia kezdetétől a végéig. Ez még nem érhető el.
Arról beszélgettünk, hogy a statisztika nem megbízható.
Tudod, ha a szeptember, október, november hármast vizsgálnánk, sokkal jobb lenne a magyar helyzet.
Emlékszel, amikor az olaszoknál pánik volt, mi nem értettük, mire ez a nagy felhajtás, hisz kevesebb a halottak száma, mint az előző évben?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 11:13:08

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Semmi ilyesmit nem ismertem be.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:14:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: ja, és miért kellene nekem adatokat gyűjteni, hogy cáfoljak valamit, amivel egyetértek???

Ez nagyon NER kompatibilis logika, nem bírlak követni.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:15:23

@МАХVАL bircaman közíró: tagadod? Gyanús...mit nem ismertél be? Semmivel nem gyanúsítottalak.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:21:46

@МАХVАL bircaman közíró: azt te állítottad, hogy spectrum zavaros vagy. Azt is, hogy egy év alatt csak(!) háromszor volt depresszív rohamod.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:26:32

@МАХVАL bircaman közíró: "Pszichotikus depressziós epizód

A depressziós epizód speciális megjelenési formája a pszichotikus szintű vagy téveszmés depresszió. A pszichózis azt jelenti, hogy elveszik a realitással való kapcsolat: ez lehet érzékcsalódás, tehát a beteg lát vagy hall olyan nem valóságos dolgokat, amelyeket a környzetében lévők nem (hallucinációk) és/vagy különböző téves elképzelésekhez vagy rögeszmékhez ragaszkodik (téveszmék"

Látod? Ezt írja a szakirodalom. Ez teljesen igaz rád.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 11:30:51

@Igazamvanvagyigazamvan?:

A hamis állításokkal mi a teendő? Nem tagadni kell őket?
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 11:31:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Rohamom sose volt, inkább depresszisó hnagulatom. Mindenki van.

Nem spketrumzavarom van, hanem aspergerem.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 11:31:58

Többlethalálozás 2020-ban:

Magyarország: 9%

Csehország: 23%

Forrás: wien1x1.at/wp-content/uploads/sites/9/2021/05/heatmap_land.png

Többlethalálozás 2020-ban abszolút számokban:

Magyarország: 11 730,402 fő

Csehország: 25 559,808 fő

Magyarország lakossága: 9 769,526 fő

Csehország lakossága: 10 693,939 fő

Forrás: appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_pjan&lang=en

1 millió főre jutó többlethalálozás 2020-ban:

Magyarország: 1200.7 fő

Csehország: 2390, 1 fő

2020-BAN CSEHORSZÁGBAN 1 MILLIÓ FŐRE VETÍTVE CSAKNEM DUPLÁJA VOLT A TÖBBLETHALÁLOZÁS, MINT MAGYARORSZÁGON.

2021. január-február-március

Többlethalálozás Magyarországon 2021. január 4,6%, február - 2,7%, március 41,2%

Többlethalálozás Csehországban 2021. január 52,7%, február 40,3%, március 63%

Forrás: appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_mexrt&lang=en
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 11:32:37

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Még sose volt lyen állapotom, amit itt leírsz.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 11:46:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"bár a magasság, az önkép, a pszichés deviancia, a kompenzálási kényszer befolyásolja a vezetői képességeket."

Churchill alig 169 cm magas volt és testes. Anglia egyik legsikeseresebb politikusa volt. Magassága egyáltalán nem befolyásolta a vezetői képességeit.

Lionel Messi 169 cm magas és nem befolyásolta az önképe abban, hogy a világ egyik legjobb labdarúgója legyen.

George Lucas168 cm magasságávak sikeres filmrendező. Sorolhatnánk még a példákat.

A miniszterelnöknek meg semmi szégyellni valója nincs a magassága miatt, hiszen a magyar férfiak 70%-a ebbe a magassági tartományba tartozik. Akkor ez az embertőmeg mind deviáns?
Hülyeség!

,
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:50:28

@atomic power 1986DucaDuca: nos, olvasd el Churchill politikai karrierjét. Messi köztudottan pszichés problémákkal küzd, Lucas számomra ismeretlen. Bár, amit felhoztál érvnek, az nem érv. Az énképük lehet sérült, attól, hogy sikeresek.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 11:51:36

@atomic power 1986DucaDuca: bár a fotókat nézve, Orbán inkább 168 cm magas, ahogy a neten szerepel.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 11:58:17

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"bár a fotókat nézve, Orbán inkább 168 cm magas, ahogy a neten szerepel."

Kicsi a bors, de erős!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 12:05:49

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Az énképük lehet sérült, attól, hogy sikeresek."

Mint ahogy azoknak is, akik sikertelenek!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 12:06:13

@atomic power 1986DucaDuca: Viktor Orbán was born on May 31, 1963 in Székesfehérvár, Hungary. He is a director and actor, known for Kormányinfó (2015), Kopaszkutya Kettö (2011) and Princess Europe (2020). He is married to Anikó Lévai. They have five children
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 12:07:05

@atomic power 1986DucaDuca: idióta válasz.
Válasz erre 

konrada 2021.05.12. 12:07:42

@atomic power 1986DucaDuca:
Szerintem meg mindkettőtöknek igaza van.
A kisebb magasságúaknak ahhoz, hogy elfogadják véleményét, majd tiszteljék, sokkal többet kell tenniük, mint egy hegyomlásnak.
Azaz ennek eléréséhez kell egy kialakult kisebbségi érzés, amit a nagy dumával (s ez most nem dehonesztálás, mert az lehet értelmes, lehengerlően meggyőző is) kompenzál.
...sőt, mivel alapból a méretük miatt tapasztalták, milyen az kitörni egy leminősítő kategóriából, így több bennük az ...empátia? (nem biztos hogy ez a jó szó, mert az együttérzést is jelent, a beleérzésre gondoltam, amikor megérti, mi a másik mozgatórugója), ami jó politikussá teszi őket.

...de mivel a politikus is olyan szakma, mint a színész, kell hozzá magamutogatási vágy, bizonyos fajta mazochizmus, nem téved az, aki pszichés esetként gondol rájuk...
(Lehet akár törpe, akár óriás..)
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 12:08:36

@atomic power 1986DucaDuca: szemed van? Mert akkor látod, hogy nem stimmel a magassága és a körkerülete.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 12:19:59

@konrada: inkább kompenzálás. Erőszakosabbnak kell lennie, hogy elismerjék.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 12:21:11

@konrada: hát, az empátia nem annyira jó ide: Napoleon, Churchill, Hitler, Sztalin...
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 12:30:25

Átlagos halálozás 2015-2019 években:

Magyarország: 130 337,8 fő

Szlovákia: 53 523,6 fő

Csehország: 111 129,6 fő

Forrás: appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_pjan&lang=en

Többlethalálozás 2020-ban:

Magyarország: 9%

Szlovákia: 18%

Csehország: 23%

Forrás: wien1x1.at/wp-content/uploads/sites/9/2021/05/heatmap_land.png

Többlethalálozás 2020-ban abszolút számokban:

Magyarország: 11730,402 fő

Szlovákia: 9634,248 fő

Csehország: 25 499,808 fő

Magyarország lakossága: 9 769,526 fő

Szlovákia lakossága: 5 457,873 fő

Csehország lakossága: 10 693, 939 fő

Forrás: appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_pjan&lang=en

1 millió főre jutó többlethalálozás 2020-ban:

Magyarország: 1200,7 fő

Szlovákia: 1765,2 fő

Csehország: 2390,1 fő

2020-BAN SZLOVÁKIÁBAN 47%-AL, CSEHORSZÁGBAN 99%-AL TÖBB VOLT AZ EGY MILLIÓ FŐRE SZÁMÍTOTT TÖBBLETHALÁLOZÁS, MINT MAGYARORSZÁGON.

2021. január-február-március:

Többlethalálozás Magyarországon 2021. január 4,6%, február - 2,7%, március 41,2%

Többlethalálozás Szlovákiában 2021. január 73,4%, február 67%, március 57,7%

Többlethalálozás Csehországban 2021. január 52,7%, február 40,3%, március 63%

appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/show.do?dataset=demo_mexrt&lang=en

TÖBBLETHALÁLOZÁS ÁTLAGA 2021. JANUÁR-MÁRCIUS HÓNAPBAN

Magyarország: 43,1%

Szlovákia 66%

Csehország: 52%
Válasz erre 

konrada 2021.05.12. 12:50:07

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Rövid már az emlékezetem! Valóban - ahogy jól éreztem, nem empátia a megfelelő, hanem az intuíciós készség. Az jobban kifejlődik azokban, akik tapasztaltabbak a hátrányos helyzetből.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.12. 13:02:57

Karácsony is vidéki, a Nyírségben született és nőtt fel, csak nem pózol ezzel, mint az O1Gecigány.
Orbán meg nem kisnemesként viselkedik, hanem egy szarból frissen kimosakodott buta, tolvaj cigányként.
Ami nem is csoda, mivel egy szarból frissen kimosakodott buta, tolvaj cigány.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 14:14:12

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"szemed van? Mert akkor látod, hogy nem stimmel a magassága és a körkerülete."

Nincs elég adat a BMI számításhoz. Kellene még a fajsúly is, hogy nyugodtan tudjunk aludni!
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.12. 15:00:06

@konrada:

„Azaz ennek eléréséhez kell egy kialakult kisebbségi érzés, amit a nagy dumával (s ez most nem dehonesztálás, mert az lehet értelmes, lehengerlően meggyőző is) kompenzál.”

Ellentmondőak a kutatások azzal kapcsolatban, hogy milyen viselkedés módot vált ki a termet.
Egyes kutatások szerint a Napóleon szindróma mítosz. Más kutatások meg ezt - legalábbis - nem tudják megerősíteni.
Válasz erre 

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2021.05.12. 15:11:03

A kövérségnél az még fontosabb, hogy elmebeteg-e, milyen erkölcsei vannak az adott mini elnöknek. A csuti pondró ezekben mindben súlyosan leszerepelt. Az, hogy egy kövér törpe, csak hab a tortán.
Válasz erre 

Török törp hörcsögöt bökő bögöly 2021.05.12. 15:13:22

@Török törp hörcsögöt bökő bögöly: Vagy lehet azért vált elmebeteg, erkölcstelen pondróvá, mert egy kövér törpe? A kövér törpék általában mind ilyenek.
Válasz erre 

konrada 2021.05.12. 15:21:13

@atomic power 1986DucaDuca: Tulajdonképpen én nem kutattam, saját tapasztalat: kisebb méretű barátaim, ismerőseim között az átlagnál több volt az irányító alkat, ami elég egyértelműen kompenzálás volt.
(Persze a kisebb rendűségi érzést másik irányból lekínlódó is. A lényeg, kevés volt köztük, akik méretüket nem vették figyelembe akár +, akár - irányban.)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.12. 16:04:03

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"miért kellene nekem adatokat gyűjteni, hogy cáfoljak valamit, amivel egyetértek???"

Nem azért, hogy cáfold, hanem hogy igaold. Avagy előre tudod, hogy csak a véleményedet cáfoló adatokat fogsz találni? :PP
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.12. 16:10:53

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"én egyben vizsgálnám, a pandémia kezdetétől a végéig. Ez még nem érhető el."

Ez esetben a te állításodat igazoló számok sem érhetők el. :D

Sőt ezzel egyben azt is állítod, hogy a járvány egyelőre a beláthatatlan jövőben lévő vége előtt nem is lehet/érdemes értékelni az egyes országok eredményeit. :P
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 18:03:41

@jоtunder:

Tőled tudjuk, rendszeresen ott adod elő pincébezuhanási magánszámodat.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.12. 18:10:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Persze, hogy elismerem. Viszont félreértések elkerülése végett rögzítsük, az se szerencsés, ha a jó nyelvtudás az egyetlen pozitív tulajdonsága.

@jоtunder:
Nemtelen eszközt választottál személyes sértődöttségből. Amely lényegtelen ha a fideszes nemtelen trollokat gyalulod, vagy ha ha egy agyi nulla idióta vagy, aki így éli ki a frusztrációját. De sem Vincent, sem esetedben nem állja meg ez a helyét, így átléptél egy határt. Azok a malmok lassan őrölnek, de nem állnak le.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.12. 18:37:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
De Karácsony beszél angolul, nagyjából középfokon.

És Orbán sem beszél valami nagyon jól, nyilván a saját témakörének szakszókincsét ismeri, de ez kb. 1 hét alatt megtanulható, a nyelvtana a teljesen egyszerű szerkezeteket kivéve elég sánta, a kiejtése meg a felcsúti cigány angol dialektust tükrözi. Hallottam már beszélni angolul, azt hittem, egy oxfordi Soros-ösztöndíj után azért ennél magasabb szinten van.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.12. 18:38:42

@BiG74 Bodri:
Ráadásul annyira azért nem is jó a nyelvtudása az O1Gecigánynak. Legalábbis az angol.
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.05.12. 18:40:23

@jоtunder:

Seggtánc lesz? Gumifiúd egészsége rendben?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 19:05:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne: pontosan ezt állítom. Nincs mit összevetni.
De miért kéne bizonygatnom, hogy a másiknak igaza van???
Már te is lementél debilbe?
Olyan érzésem van, hogy a Kovács Norcraft nem egyetlen személyt takar...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.12. 19:09:15

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Olyan érzésem van, hogy a Kovács Norcraft nem egyetlen személyt takar..."

Tévedsz, egyetlen személy vagyok.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 19:14:17

@Kovacs Nocraft Jozsefne: bizony, India egész jól állt márciusigg.
Japán , mondhatni megúszta márciusig.
Tehát? Jelent bármit, ha azt vizsgálod, India és Japán milyen kurvajól kezelte a pandémiát 2020-ban? Avagy 2021 első negyedévében???
Avagy nézzük Magyarországot! Vessük össze az első negyedéveket. 2020-ban kevesebben haltak meg, mint 2019-ben. Tehát Magyarország világbajnok a Covid kezelésében.
Akkor most vegyük 2021-et....
Látod, ezért értettem egyet Duca pajtással...nem összevethető adataink vannak. Sem metodikában, sem területileg, sem dinamikában nem összehasonlíthatóak.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 19:23:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " idei év első két hónapjában 24 419-en haltak meg, 6,5 százalékkal, azaz 1499-cel többen, mint egy évvel korábban. Januárban 14 százalékkal többen, míg februárban a jelenlegi adatok alapján 1 százalékkal kevesebben hunytak"

Tehát elmondhatjuk, hogy február végére leküzdöttük a járványt?

Tudod, néha nagyon magas szintű hozzászólásaid vannak, néha meg lemégy Birca-ba.

Ja, azt nem mondtam, hogy két személy vagy. Azt mondtam, hogy olyan, mintha a nick alatt többen működnének. Az a kis hejjessírási malőr is ezt erősíti.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 19:24:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: látod, most sem vagy következetes. Kovács Nocraft csak egy van?
Senki más nincs a családban?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.12. 19:31:34

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "
Ez esetben a te állításodat igazoló számok sem érhetők el. :D"

Látod, itt egy másik bizonyíték.
Mivel azt állítottam, hogy összehasonlítható adatok nem érhetőek el, így nem igazán kérheted számon, hogy bizonyítsam adatokkal.

Te vagy bitorlod Kovácsné nickjét, vagy szellemileg kezdesz leépülni...
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.13. 11:44:49

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Az a kis hejjessírási malőr is ezt erősíti."

Miféle helyesírási malőr?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.13. 18:14:14

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Ezeket az adatokat a forrásokkal együtt másold be a járvánnyal foglalkozó többi blogba is, mert elég jól cáfolják a magyar járványkezelést leszóló véleményeket."

Kissé megkésve kérdezem, hogy mely blogokra gondoltál?
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.13. 19:16:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Igen, fasza volt a magyar járványkezelés, a 29 ezer halottat is csak holnap érjük el.
Ami azt jelenti, hogy minden 1 millió lakodból meghalt nagyjából 3000-3100.

A nálunk szarabbul kezelő országokban ez a szám 1000 alatt van. De a mi számainkat senki nem éri el, világcsúcs halandóságot produkált a fasza járványkezelés.

És a nyáj 4 millió, sok esetben 1 napos oltás utáni összeeresztésének eredménye majd csak a jövő héttől kezdve fog megmutatkozni.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.13. 19:29:30

@atomic power 1986DucaDuca:

Az egyik a Járványmonitor blog egyik posztja volt, de már nem tudom, melyik: időközben töröltem a radarról, mert Brendel Matyi megszállta a blogot, és miatta már senki nem is írt semmit. A másikra már nem is emlékszem, de azt is a Matyi miatt töröltem.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.13. 19:41:11

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Most látom, ezt kifogásoltad:

" megvolt (meglett volna) a lehetősége"

Nos, az a számodra szomorú helyzet, hogy ez úgy helyes, ahogy leírtam. A meg- igekötőt akkor írjuk a van/volt/lesz létigétől külön, ha az egy másik ige igekötője, nem a létigéé. Pl. meg lett írva. Ha viszont a meg- igekötő a létigéhez tartozik, akkor azzal egybe kell írni, pl. megvan az elveszett könyvem, megvolt a lehetőség - hiszen itt nincs is más ige a mondatban, aminek az igekötője lehetne, szóval a dolog elég nyilvánvaló. Ezért még a te harmatgyenge helyesírásodnak is egyértelmű - vagy annak kellene lennie -, hogy egybe kell írni.

Ettől persze jól tudom, hogy a hozzád hasonló, csupán pár általánost végzett primkó emberkék úgy írják, hogy "meg volt a lehetősége". :P

Gratulálok, össze kellene téged kötözni Bangónéval és Kunhalmi Ágicával, akik szerint "nem illendő képviselőkbe folytani (sic!) a szót". :PPP

index.hu/belfold/2019/02/18/sulyos_helyesirasi_hibaval_kezdodott_az_ellenzeki_kepviselok_akcioja_kunhalmi_bangone_fojtani_szo/
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.14. 07:57:59

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Azért kérdeztem, mert nem nagyon van olyan blog, ami szabadon kommentelhető. Köszönöm, hogy válaszoltál megkésett kérdésemre.
Válasz erre 

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2021.05.14. 10:46:12

Kurvára nem fontos. Az a fontos hogy gyilkolja a magyarokat, képtelen a kormányzásra a köpcös.

Ausztriában tegnap 11 elhunyt, kevesebb oltással.

összes halottak száma 10181
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.14. 11:18:52

@atomic power 1986DucaDuca:

A szeka blogban írtakkal többnyire nem szoktam egyetérteni, azt azonban a javukra el kell ismernem, hogy itt nem szoktak cenzúrázni.

Baloldali körökban ez is egy agyonhallgatott infó:

"A mortalitási ráta hivatalos és becsült adatai között a legkisebb az eltérés Magyarországon, ahol a szorzó csupán 1,3. Ez azt jelenti, hogy a Washingtoni Egyetem tanulmánya szerint 34 százalékkal nagyobb az elhalálozási arány a hivatalosnál.
Ezzel a becsléssel Magyarország a dobogós helyezésről lecsúszott a 16. pozícióra. A hivatalos adatok sok más országnál jobban tükrözik a valóságot."

index.hu/kulfold/2021/05/07/a-hivatalosnal-tobben-haltak-meg-koronavirusban/

Érdekes, hogy a telex is lehozta az infót, de sokkal rövidebb formában.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.14. 11:28:54

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "meg lett volna2016. 04. 11.

Melyik a helyes: minden okom meg lett volna az aggodalomra vagy minden okom meglett volna az aggodalomra?

Az első kifejezés a helyes. (AkH. 120/c)
A szerkezetben a megvolna igébe ékelődik a lett segédige, és ebben az esetben az igekötőt elválasztjuk az igétől és a segédigétől is: meg lett volna.
(FM)"
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.14. 11:30:15

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Milett volna? Jòlett volna? Átlett volna?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.14. 11:38:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: a meglett egészen mást jelent. Az apád meglett ember. Ez nem azt jelenti, hogy megtalálták...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.14. 11:46:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " meg igekötő a van létigével, amennyiben ‘létezik, megkerült’ a jelentése, minden módban és időben (és számban, személyben) egybeírandó: meglesz, megvolt, megvolnánk stb. (OH., 1050.).
Külön az olyan szerkezetekben írandó, mint: meg van ijedve, meg lesz műtve, meg lehet csinálni stb"
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.14. 12:35:56

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Rosszak a példáid. Itt a mi és a jó eleve nem igekötő, azaz nem lehet egybeírni az igével.
Az át ugyan igekötő, de nem a létigére vonatkozik, olyan igekötős ige ugyanis nincs a magyarban, hogy átvan, tehát itt az át lett volna után még jön egy ige, az át- annak az igekötője, csak a lett volna mint a feltételes múlt idő segédigéje közbelékelődik, tehát mondjuk átír a szó, és át lett volna írva a kifejezés feltétele mód múlt idejű forma.

Ellenben olyan igekötős ige van, hogy megvan. Megvan a tollam (el volt tűnve). És itt bizony a helyes feltételes mód múlt idő a meglett volna.
Ha a megír igéből képezünk feltételes mód múlt időt, akkor, mivel a meg- igekötő az ír ige igekötője, akkor a meg lett volna írva a helyes írásmód.

Szóval itt bizony Kovácsnénak van igaza.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.14. 12:48:45

@Igazamvanvagyigazamvan?:
A nyelvek jellegzetessége, hogy egy szónak több jelentése is lehet.
A meglett (ember) is ilyen, jelenti azt, hogy felnőtt.
Meg azt is jelenti, hogy megtalálték, és bizony, akkor is egyben. Még a helyesírási szabályzat szógyűjteményében is szerepel, mint "meglett az órám, meglett volna az eredménye".

A 2021.05.14. 11:46:07 idejű hozzászólásod is pont őt támasztja alá.

2021.05.14. 11:28:54
Nem, a második a helyes: minden okom meglett volna az aggodalomra. Ugyanis nincs a létigén kívül másik ige a kifejezésben, amelynek a meg- az igekötője lehetne, így kizárólagos alapon a létige igekötője, és mivel az ige előtt áll, egybe kell vele írni, mint mondjuk a meglátta volna esetében.
Bizony, nehéz nyelv a magyar. :-)
Még így is, hogy az utolsó 250-300 évben sokat egyszerűsödött, mert az összetett alakok nagy része meg a többféle múlt idő kiveszett (láttam, látám, látám vala/volt, láttam vala/volt stb.), és maradt az egyszerű múlt (láttam).
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.14. 14:56:19

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Melyik a helyes: minden okom meg lett volna az aggodalomra vagy minden okom meglett volna az aggodalomra?

Az első kifejezés a helyes. (AkH. 120/c)
A szerkezetben a megvolna igébe ékelődik a lett segédige, és ebben az esetben az igekötőt elválasztjuk az igétől és a segédigétől is: meg lett volna."

A példádban a "lett" a főige, nem a "volna", és az igekötő is a főigéhez tartozik. Ez abból is látható, hogy melyiket ragozod: A könyveink meglettek volna, ha nem veszítettük volna el őket. A "volna" pusztán a feltételes módot képezi, nem azt ragozzuk: meglettem volna egyedül is, meglettél volna egyedül is stb. A tévedésed abból ered, hogy a feltételes múltat a magyarban elég szokatlan módon képezzük, ui. nem a segédigét ragozzuk.

Nem tévesztendó össze a feltételes jelennel, pl. "elvolnék/ellennék magamban is", ahol a volnék/volnál/volna főige.

Elég vicces vagy az ostoba okoskodásoddal, amivel épp a saját anyanyelvi ismereteid hiányát leplezed le. :P

(Vedd észre, hogy most nem gúnyolódtam volna veled, ha te nem lekezelően és lenézően írtál volna nekem.)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.14. 15:20:00

Ha már itt tartunk, a mai - igazából a tegnapi - nap gyöngyszeme az alábbi:

"Pireuszi győzelem ez, sokan pont miattuk haltak meg, pont az övéik közül..."

www.origo.hu/itthon/20210513-apati-bence-az-elegans-baloldal.html

Pedig jó lesz az pürrhoszi győzelemnek is, aminek semmi köze nincs az Athénhoz közeli kikötővároshoz.
Válasz erre 

BiG74 Bodri 2021.05.14. 15:41:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Miket nem olvasol...
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.14. 16:11:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"a feltételes múltat a magyarban elég szokatlan módon képezzük"
Nem szokatlan, csak mára már csak ez az egy ilyen nyelvtani alakzatunk maradt. Régebben volt még néhány, és pont ugyanígy viselkedtek. :-)

Ha nekiállsz finnül tanulni, ott meg még most is ez van.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.14. 16:15:35

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Bár valóban pürrhoszi lenne az ógörög verzió, de újgörögösen pirroszi formában is használják.
Természetesen semmi köze Pireuszhoz, ami Athén kikötője, Pirrosz meg egy ember volt.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2021.05.14. 20:07:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"index.hu/kulfold/2021/05/07/a-hivatalosnal-tobben-haltak-meg-koronavirusban/"

Köszönöm a linket! Korábban olvastam én is ezt a cikket, de továbbra is a többlethalálozást tartom a legobjektívabbnak.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.15. 08:12:50

@horrorpornó bábszínház:

"Ha nekiállsz finnül tanulni, ott meg még most is ez van."

Csak angolul és németül tudok, egyetemen egy iodeig tanultam még lengyelül is, de azt már elfelejtettem.

Azért látom, nem vagyok egyedül olyan, akit érdekel a nyelvészet. :)

@atomic power 1986DucaDuca:

"ovábbra is a többlethalálozást tartom a legobjektívabbnak."

Én is így gondolom, és ha jól értelmeztem a cikket, a Washingtoni Egyetem is ennek alapján számolt. Persze a részleteket nem ismerem.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.15. 14:21:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Igen, a második diplomám nyelvi. :-)
A finnben egyébként hasonló az is, hogy az összetett igealakoknál a főigét ragozzák, a segédige marad változatlan (illetve annyi különbség van, hogy a segédigének többnyire van egyes számú és többes számú alakja, de egyébként ugyanaz).
A feltételes mód múlt idő pl.:

olisin ollut - lettem volna
olisit ollut - lettél volna
olisi ollut - lett volna
olisimme olleet - lettünk volna
olisitte olleet - lettetek volna
olisivat olleet - lettek volna

A személyes névmásokat ugyanúgy nem kell kitenni, mint a magyarban vagy a spanyolban, mivel a ragból kiderül.
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.15. 14:36:46

@horrorpornó bábszínház:
Ja, és mindkét ige (fő és segéd) az olla (lenni) létigéből van képezve.
olen - vagyok, olin - voltam, olisin - lennék stb., szóval az olisin ollut szó szerint kb. = lennék volt, a volt ez esetben nem mint ige, hanem mint igenév.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.15. 15:06:22

@horrorpornó bábszínház:

"Igen, a második diplomám nyelvi. :-)"

Akkor jól sejtettem, hogy téged is érdekel a nyelvészet.

"A finnben egyébként hasonló az is, hogy az összetett igealakoknál a főigét ragozzák, a segédige marad változatlan"

Ezért írtam, hogy a magyarban a feltételes múltat szokatlanul képezzük, mert ez a mai élő nyelvben az egyetlen, ahol a főigét ragozzuk - ahogy te is írtad, a mai nyelvben, mert régebben vala pl. a "vala" és a "volt", amit segédigeként nem ragoztunk. Minden egyéb összetett igealaknál a segédigét ragozzuk (pl. jövő idő, módbeli segédigék, ahogy az indoeurópai nyelvekben is.

Ha pontatlan vagyok, akkor elnézést kérek, a magyar nyelvészetből csak annyit tudok, amit az ELTE-n általános nyelvészetből tanultunk, különben csak anglisztika és germanisztika.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.16. 02:29:57

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "alak: meglett, meg lett

Egybe és külön írva is helyes, attól függ, hogy a meg igekötő hol helyezkedik el a mondatban.

Egybeírjuk, ha a meg igekötő közvetlenül következő igéhez tartozik.

Példamondat: Meglett az eredménye.

Külön írjuk, ha az igekötő és az ige között egy létige szerepel

Példamondat: Amit megmondott, az meg lett mondva"
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.05.16. 02:35:39

@horrorpornó bábszínház: megvolna.
Mellesleg csùnya germanizmus.
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.16. 09:18:30

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Nocsak, utánaolvastál az általános iskolai nyelvtankönyvben? :DDD Most már késő mosakodnod.

Persze értem én, hogy már csak a nicked miatt sem ismerheted el, hogy nem volt igazad, amikor nagy arccal belém kötöttél (helyesírási malőr). Tudod, ahhoz gerinc is kell, hogy elismerd a tévedésedet, neked viszont nincs gerinced.

Csak szólok, mielőtt ismét égetnéd magad, hogy a "belém kötöttél" alakot külön kell írni, míg a "belekötöttél" alakot egybe. ;)
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.16. 13:54:55

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Olyannyira nem germanizmus, hogy a germán nyelvek egyikében sincs határozói igenév, amely ebben a szerkezetben szerepel (-va/ve végződésű alak), a germán nyelvek kivétel nélkül mind melléknévi igenevet (past participle és gerund, vagy a latint alapul véve participio praeteriti és gerundium) használnak ez esetben. Azaz a "meg van írva" pl. angolul "is written", németül "ist geschrieben", szó szerint fordítva mindkettő "van megírt/van megírott".
Ahogy a latin nyelv és az újlatin nyelvek esetében is, mert azokban sincs határozói igenév.

A finnugor nyelvekben viszont mindben van határozói igenév, és az összes szláv nyelvet ugyan nem ismerem, de az oroszban pl. biztosan, a magyar 2-vel ellentétben, ha jól emlékszem, 4 is (ebből kettő tök ugyanaz, mint a magyar -va/ve, illetve -ván/vén). Tehát legrosszabb esetben is russzicizmus lehetne, de még az sem biztos, hogy az oroszba nem a finnugor nyelvekből került át, ugyanis az orosz népet megalkotó nagy olvasztótégelyben nem kis arányban van finnugor szál is, hogy ezzel a szép képzavarral éljek.

Ami magyartalan, az pont a hülyébbek által ennek a kimondottan magyaros határozói igeneves szerkezetnek az elkerülésére használt "kerül + -ra/re" (kerül/került megrendezésre stb.) szerkezet, amelynek terpeszkedő szerkezet a neve. Na, ez valóban magyartalan.

Javaslom László Gyula nyelvészprofesszor Nyelvi babonák c. művét, ahol pont az ilyen ökörségekről van szó, mint pl. a létige + határozói igenév germanizmusnak minősítése az anyanyelvükben bizonytalanok részéről. Ingyen elérhető a MEK-en.

Szerintem a fentiek alapján nyelvészeti témákban inkább ne szállj vitába, ugyanis nagyon alulképzett vagy.

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Annyival módosítanám, hogy belekötöttél alakot hol egybe, hol külön, attól függ, hogy a bele határozószó vagy igekötő. Mivel belém igekötő viszont nem létezik, azt mindig külön.
(A bele határozószónak viszont teljes sora van, belém, beléd, bele, belénk, belétek, beléjük, és ezek mindig különírandók, pl.: bele kötöttél bele, nem belém - itt az első bele az határozószó, a második a hátravetett igekötő.)
Válasz erre 

Kovacs Nocraft Jozsefne 2021.05.16. 16:45:31

@horrorpornó bábszínház:

Igen, pontosan ahogy írod, pl. "Bele kötöttél, nem belém". Ilyenkor úgy is szokták mondani, hogy "őbele kötöttél, nem (én)belém). Ennyire már nem akartam részletezni, úgysem értette volna meg.

"szó szerint fordítva mindkettő "van megírt/van megírott"."

Ez az ún. tötözés. Fájóan hiányzik a magyarból a nem is olyan rég még megvolt szenvedő igenem.

Amúgy minden elismerésem a fenti kommentedért. Lehet, hogy politikai kérdésekben nem mindenben értünk egyet, de mindig fejet hajtok a kiváló szakmai tudás előtt, így előtted is. Mi az egyetemen csak egy évig tanultunk általános nyelvészetet, ami sajnos túl kevés volt. Azt pedig azóta is sajnálom, hogy latint nem tanultam. (Gimnáziumban az osztályunk egyik fele kémia szakos volt, ők tanultak latint, én viszont matematika-fizika szakos voltam, mi angolt tanultunk. Nem ártott volna mellé a latin sem.)
Válasz erre 

horrorpornó bábszínház 2021.05.16. 20:52:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Isten őrizz, hogy ennek a tötöző formának a használatára biztassak bárkit is, szerintem rettenetes, csak a szemléltetés végett hoztam fel. :-)

A rengeteg -t a múlt idejű alakokban egyébként lehet, hogy német hatásra került a magyar nyelvbe, a régi magyar múlt idejű alakok sem alanyi, sem tárgyas ragozásban nem -t végűek voltak, hanem magánhangzó + személyragosak.

Egyébként hülyeséget írtam, nem László Gyula a könyv szerzője, hanem Szepesy Gyula, de a többi stimmel.
László Gyula másban jeleskedett.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard