Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Egyre nehezebb megfejteni, hogy mi jár Orbán Viktor fejében

Egyre nehezebb megfejteni, hogy mi jár Orbán Viktor fejében

Vlagyimir Putyin fegyverszünetet hirdetett az ortodox karácsony idejére, de szinte minden érintett fél átverésnek, álságos hazugságnak, vagy trükközésnek titulálta a bejelentést. Nem csoda, ha kevesen hisznek el bármit is az orosz elnöknek, hiszen szinte soha sincsenek szinkronban a szavai a tetteivel. Ezt a politikai örökséget hozza magával az orosz vezetés még a cári időkből, és ezt a kommunikációs hagyományt igyekeznek átvenni azok a vezetők, akik követendőnek tartják Putyin vezetési stílusát. Nem csoda, hogy Orbán Viktorra is egyre inkább jellemző, hogy bort iszik és vizet prédikál.

index_218.jpg

Fotó: index.hu

Egyre többször döntenek úgy Orbán Viktor tanácsadói, hogy a nem nyilvánosan elhangzott beszédeiből csak nagyon kevés részletet szivárogtatnak ki. Ilyen volt például a tavalyi kötcsei beszéde, mely meglehetősen meredek állításokat tartalmazhatott, ha még a kormánypárti sajtó számára sem engedélyezték, hogy szemlézzék a miniszterelnök kijelentéseit. Valójában a Fidesz legszűkebb belső köréhez tartozó emberek is nehezen követik Orbán elméleti fejtegetéseit, ezért is dönthetnek gyakran úgy, hogy nem verik nagy dobra azokat az elméleti fejtegetéseit, melyeket csak a bizalmasaival oszt meg.

A Széll Kálmán Alapítvány vacsoráján elhangzott beszéddel is ez a helyzet, hiszen az esemény még karácsony előtt volt, és csak most csepegtetett néhány gondolatot ebből Orbán Balázs, a kormányfő politikai igazgatója. Az interpretáció által erősen leegyszerűsített gondolatmenetek elsősorban a világpolitika változásaira reflektálnak, ugyanakkor egyszerű halandó számára nehezen követhető az, amit a miniszterelnök gondol korunk kihívásairól.

Már az is egy eléggé fura eljárás, hogy egy politikai igazgató foglalja össze, mit mondott a főnöke egy zártkörű rendezvényen, de az különösen érdekes, hogy ezt egy kormánypárti sajtóorgánum számára azért teszi meg Orbán Balázs, mert vélhetően kicsit át kellett szerkeszteni a kormányfő beszédét ahhoz, hogy a kormánypárti közönség meg tudja emészteni azt. Valószínűleg az tette szükségessé utólag a kormányfő beszédének zanzásított közlését, hogy irányt szabjanak a fideszes tábor számára, amelyet láthatóan zavarba ejtenek a kormányfő legutóbbi elméleti fejtegetései.

Főként az orosz-ukrán háborúval kapcsolatban merül fel számos kétely, hiszen Orbán lavírozása az uniós szankciók és Putyin háborús szerepének sajátos megítélése között nem igazán koherens mostanában a kormányfő kommunikációjában. Most kissé tágabb kontextusba helyezte a kérdést, és ezzel próbálta megmagyarázni azt a kétkulacsos politikát, amit már a háború tavaly februári kitörése előtt is képviselt.

Orbán nem titkolta soha, hogy csodálja az orosz elnök karizmáját, és lenyűgözi az a hatalmi koncentráció, ami Putyin körül sűrűsödik. Az orosz vezető olyan hatalmas erőforrások fölött rendelkezik, mely lehetővé teszi számára, hogy akár a józan ész megfontolásaival szemben cselekedjen, és lényegében azt tegyen az országával, amit akar. Putyin mögött hatalmas médiabirodalom sorakozik fel, amely akár ordító hazugságokból is igazságot csihol, ha azt kívánja az elnök. Így tudta belevezetni egy teljesen értelmetlen konfliktusba Oroszországot, amit még csak nem is lehet háborúnak nevezni, mert azért börtönbüntetés jár.

A Fidesz már lassan unásig ismert kommunikációs paneleket hangoztatva mindig külső ellenségek ármánykodásra fogja a belső problémákat, de 13 év után már a kormánypárti szavazók is felteszik maguknak a kérdést: Miért is akar nekünk mindenki rosszat?

A valóságot tehát bizonyos keretek között olyanra fazonírozza Putyin, amilyenre csak akarja, de ez Orbánra is érvényes mostanában. Igaz, az ő korlátai sokkal szűkösebbek, mint az orosz elnöké, és láthatóan frusztrálja is a kistestvér szerepe. Orbán most szemlézett beszéde is arról árulkodik, hogy a középszerűségtől és szürkeségtől retteg leginkább. A kormányfő ugyanis úgy látja, hogy az orosz-ukrán háború egy újabb hidegháborúba sodorja a nagy politikai tömböket, és félő, hogy mi valamelyik blokk perifériáján találjuk magunkat.

Orbán úgy látja, hogy a globalizáció neoliberális modellje kifulladt, így nekünk nem érdemes az Egyesült Államok által vezetett nyugati világ részeként továbbra is a korábbi szövetségeseink mellett maradnunk, mert ott csak statiszta szerep vár ránk. Nem árul el nagy titkot azzal, hogy véleménye szerint hatékonyabbak a keleti modellek, melyek erős központi irányítással rendelkeznek, így mind a társadalmat, mind a gazdaságot egy centrális politikai erő irányítja. Orbán szerint ez a hatékonyság kulcsa, így csak az a kérdés, hogy egy ilyen ország élén mennyire rátermett vezető áll. A modell ugyanis jól működik, ha egy olyan erős karakter veszi a kezébe az irányítást, mint mondjuk Vlagyimir Putyin vagy Hszi Csin-ping.

Orbán úgy tekint magára, mint aki egy rendkívül karizmatikus vezető, ám kicsi országot irányít, ráadásul olyan nyugati szövetségi rendszerek részeként, mint az Európai Unió vagy a NATO erősen meg van kötve a keze, ha a keleti irányítási rendszert igyekszik meghonosítani Magyarországon. Ha hinni lehet Orbán Balázs interpretációjának, a kormányfő kifejtette a hallgatósága előtt azt a tervét, hogy ki fog maradni abból a tömbösödésből, ami a háborús konfliktus legjelentősebb következménye. Őt riasztja az a folyamat, ahogy az orosz agresszióra reagált az EU és a NATO, vagyis a szövetségek kötelékeinek szorosabbra fűzése számára nem logikus válasz az új gazdasági és politikai kihívásokra.

Orbán a magyar gazdaság megerősítésében látja a kitörési pontot, ami azért fura következtetés, mert éppen egy markáns válság felé haladunk, aminek egyik legfontosabb oka egy elhibázott kormányzati gazdaságpolitika. A Fidesz már lassan unásig ismert kommunikációs paneleket hangoztatva mindig külső ellenségek ármánykodásra fogja a belső problémákat, de 13 év után már a kormánypárti szavazók is felteszik maguknak a kérdést: Miért is akar nekünk mindenki rosszat? És ha tényleg csak rosszat akarnak nekünk, akkor miért vagyunk még mindig EU és NATO tagok? 

portfolio_27.jpg

Fotó: portfolio.hu

Egy fontos dolog tehát nem derül ki Orbán beszédéből: Ha nem Nyugat felé vezet az utunk, akkor hová? Keletet csodálja, elismeri, sőt másolja is, ám azt látja, hogy Oroszország fogatlan oroszlán, Kína pedig a saját bajaival van elfoglalva. Magyarország viszont túl kicsi és gyenge ahhoz, hogy mind politikai, mind katonai, mind gazdasági értelemben egyfajta semlegességi politikát folytasson. Azt is elfelejti megemlíteni, hogy míg a liberális demokráciák szorosabbra fűzik a szövetségüket egymással, addig a keleti autokráciák önös érdekeik miatt nem teszik ezt. Orbán meg akarja nyerni az évtizedet, de a hangzatos szavak mellé kellene néhány szövetséges is ehhez. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja:”Az biztos, hogy nem a sziúk a legkedvesebb emberek a világon, de jó harcosok, ezért inkább lovagoljanak melletted, mint veled szemben.”

311 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
Egyre nehezebb megfejteni, hogy mi jár Orbán Viktor fejében Tovább
Facebook Tetszik
0
311 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9918021140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretném látni az összes kommentet! (311)
Az utolsó 100 komment:

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.10. 18:07:09

@Androsz: nos, a magyar lakosság támogatásának lett volna egyéb mógja is. Például a jogosítvánnyal rendelkezők kaphattak volna egy üzemanyagra levásárolható vouchert.
Vagy az áramszámlákon egy bizonyos összeget jóvá írhattak volna a lakosságnak.
A forint szar helyzete pedig annak köszönhető, hogy a kormány hitelből és a tartalékok megcsapolásából osztogatott a népnek a választásokra.
Így, amikor beütött a krach, nem tudta megvédeni a forintot.
Válasz erre 

taga20 2023.01.10. 18:08:53

@Androsz:

"én csak abban tudok reménykedni, hogy a Nemzeti Bank meg a Pénzügyminisztérium szakemberei értik."

i2.wp.com/gifrific.com/wp-content/uploads/2012/06/Shaq-points-laughs-and-leaves-press-conference.gif?ssl=1
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.10. 18:46:01

@Androsz: "No, így már van értelme a kijelentésnek." - és én mennyiben írtam mást te funkcionális analfabéta?

"Eddig bukott az ország egy csomót az ársapka miatt, mert itt tankoltak a külföldiek. Most nincs ársapka, erre a magyarok mennek külföldre üzemanyagot venni, így ismét csak csökken az állam bevétele."
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.10. 18:48:13

@Androsz: "én csak abban tudok reménykedni, hogy a Nemzeti Bank meg a Pénzügyminisztérium szakemberei értik. Ennyi esélyünk van."

Pont ezek a "szakemberek" alatt lett a forint ennyire szar.
2010 - 270 forint egy euró
2022 - 410 forint
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.10. 18:52:03

@Androsz: Ezt válaszolod valakinek, te, aki még egy egyszerű kijelentésemet sem voltál képes megérteni? Rajtad kívül ez senkinek nem okozott problémát.
Válasz erre 

Bᶏndibacsi34 2023.01.10. 20:13:52

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: én se értettem. Amúgy meg addig nevetgéltek, mig nem jön a MIG. Aztán akkor nevesetek.
Válasz erre 

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.01.10. 21:06:09

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Például a jogosítvánnyal rendelkezők kaphattak volna egy üzemanyagra levásárolható vouchert."

Ez azt jelenti, hogy a magyar autóvezetők egy adott mennyiségű benzint olcsóbban vehettek volna meg. Szerintem nagyjából ez történt a normál fogyasztókkal a hatósági ár idején. A féllegális benzinexportot sikerült megállítani, de a bevételkiesés nem tetszett a kutaknak. Most óvatosan kötekedek egy kicsit. Azt nem tudom, hogy a jelenlegi adatvédelmi szabályok megengednék-e a jogosítványtulajdonosok nevének és lakcímének kilistázását, ami a postázáshoz és a névre szóló voucherek (különben már a postán ellopnák) kiállításához kellene, de tegyük fel, hogy igen. A postázás semmivel sem kerülne kevesebbe, mint a konzultációs ívek kipostázása, márpedig az, mint mindig megtudjuk, horribilis összeget emészt fel a költségvetésből. Az állam valójában nem a magyar jogosítványhoz, hanem a forgalmihoz köti, akkor viszont a tulajdonosoknak ismert a neve és a címe, de tankolni nem csak a tulajdonos szokott, vagyis lenne itt egy kis áthidalnivaló. Ráadásul a voucherek elfogynak, utána újabb adagot kell postázni, és fenntartani ezt a több milliós levélforgalmat. Ha nem a leadandó voucherek lennének a tankolható mennyiséghez kapcsolva, és darabonként adott mennyiség járna, azért, hogy ne kelljen állandóan postázni, akkor a benzinkutaknak egy számítógépes nyilvántartást kellene használniuk a személyenkénti kvóta naprakész ellenőrzéséhez. Mellesleg nekem nem tiszta, hogy mennyi benzinhez kapjon vouchert egy vasárnapi autós és egy fuvarozó vagy ingázó. Szerintem nem tökéletes, de talán lehet rajta javítgatni.

"Vagy az áramszámlákon egy bizonyos összeget jóvá írhattak volna a lakosságnak."

Dehát ez történik! Én a számlámon mindig látom egy rám nem terhelt díjrészlet összegét, amit vagy az állam fizet a szolgáltatónak, vagy a szolgáltató kénytelen lenyelni, ez a dolog a mi szempontunkból lényegtelen.

"A forint szar helyzete pedig annak köszönhető, hogy a kormány hitelből és a tartalékok megcsapolásából osztogatott a népnek a választásokra."

Én nem a 330-as euró több mint egy évvel ezelőtti elvesztésére gondolok - nem tudom, hogy a fél évvel későbbi választásoknak volt-e arra hatása -, hanem amikor még 3 zlotyt adtak 1 forintért a feketepiacon, és a japán jenből vagy 100 ért 1 forintot. Akkor volt még erős a forint, persze nem a nyugati valutákhoz képest, mert 40 forint volt a dollár, 12 forint a svájci frank, kb. 40 évvel ezelőtt. (Az olasz líra volt akkor európában a semmit érő valuta, olyan szarul álltak, hogy az autópályadíjból pénz helyett postabélyegben adták vissza az aprót. Ők az euróval megmenekültek, de nem tudom, milyen áron.)
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.10. 21:54:43

@Bᶏndibacsi34: Nyugi, nem is tartottalak @Androsz: -nál okosabbnak!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.10. 23:33:21

@Androsz: na akkor nézzük: te tényleg azt várod tőlem, hogy legyek én az új pénzügy miniszter?
De nem, kurvára nem mindegy, hogyan oldod meg a problémát. Az ársapka azt jelentette, hogy a konkurenciát sikeresen megtizedelték. A más f.szával a csalánt tipikus esete.
Ez most visszaköszön, a MOL pozíciója megerősödött, megfigyelhetjük majd, hogy az ársapkán realizált veszteségét hogyan fogja behajtani ...ja, ki is a tulajdonosa? Khmmm.
De! Amit javasoltam, még mindig jobb megoldás lett volna, mint kétszer szopni. Egyszer a bevezetéskor, egyszer most.
A gazdaság romokban, egyetlen mutató sem igazolja a 2023-as terv végrehajtási lehetőségeit.
Az oroszokkal való jó kapcsolat ápolása oda vezetett, hogy a gázt az országunk veszi a legdrágábban. Hogy a lakosságnak olcsón lehessen adni, a közösből finanszírozza a kormány.
Nem hiszem, hogy ne látnád át: ha egy ország számai romlanak, ha feléli megtakarításait, ha a külker egyensúlya negatív lesz, ha egyre drágábban jut hitelhez, ha ezt a hitelt politikai célokra( lakosság nyugalmi állapota, választások)
fordítja, akkor erre a piacok nem leárazással reagálnának. Van egy fogadásom, a következő alkalommal leértékelik az országot .
Bizony, ez a forint shortolásához vezetett, ami a piacon eladásokban manifesztálódott, azaz romlott a forint, a forint tulajok nem bíznak a magyar gazdaságpolitikában.
Az, hogy 13%-on jutunk csak hitelhez, azt jelenti, hogy ezeknek a visszafizetése kezd kétségessé válni. Azaz, mindenki hajigálja el a forintot.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.10. 23:36:16

@Bᶏndibacsi34: miért, jön a MIG? Orbán ezért szopja Putyint, hogy lebombázzák az országot??? Bandi, neked kóros demenciád van.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.10. 23:53:26

@Androsz: amúgy, ha visszanézel az időben, azt fogod látni, hogy a négy éves váltógazdálkodás miatt senki nem tudott alapvető változásokat végigvinni.
Bokros megcsinálta, el is tüntette az MSZP-t .
A manyup megoldhatta volna a nyugdíjproblémákat, mára a fidesznek nem igazán volna kérdés a nyugdíjak fedezete.
Igen, a választó nem hajlandó áldozatot hozni.
Igen, politikusaink nem politikusok.
Igen, gazdasági terveink rövid távúak.
Engedjük be a külföldi tőkést, mert pénzt hoz. Ez az elképzelés Antalltól Orbánig folyamatos.
Orbán sem jutott el odáig, hogy átlássa, az ásziai kistigrisek azzal lettek nagyok, hogy a nyugati tőke hátán kitanították a saját értelmiségüket.
Magyarország összeszerelő üzem. Orbán ezt akarta, ezt vitték végbe.
Nem tudom, észre vetted-e, ha egy vállalat gondokkal küszködik, nem a központját építi le.
Mit gondolsz, ha a németeken ütni fog az orosz gáz, olaj hiánya, vagy az amerikai konkurrencia, azt nem mi érezzük meg legelőször?
Csak egy agyatlan örül annak, hogy a hülye nyugat( különösen a németek) milyen csúnyán megszívják az orosz háborút.
Ha a német zuhan, mi földbe állunk...
Válasz erre 

birkamenet 2023.01.11. 00:26:01

@Androsz:

Minden nap a h.lál f.aszára szopat orbán titeket, agymosott birkákat. A központi parancs az volt, hogy ujjongjatok, hogy a Zállam visszavásárolta a MOL részvényeket, majd aztán kaptátok a pofátokra a szart, hogy nincs benzin, de ha van, akkor az a térség legdrágábbja. Merugyebár azt hittétek hülyegyerekek, hogy majd az orbáni állam azért vesz MOL részvényt, hogy jót tegyen nektek (mondjuk egy tartósan kedvező árral), nem pedig azért, hogy learassa rajtatok az eksztraprofitot, oszt hetnádi meg orbán zsebre vágja.
Egy birka hozzátok képest Einstein.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.11. 03:09:29

Igen,valahogy ami az államhoz kerül, ott hirtelen minden drágább lesz,
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan?! 2023.01.11. 08:36:38

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ez a korrupciós felár, de ez mindkét irányban működik. Az állam drágán vesz - közbeszerzés -, és drágán is ad. De a lényeg ezeknek a birkáknak,hogy lehet csápolni a vezérürüért.
Válasz erre 

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.01.11. 16:51:04

@Igazamvanvagyigazamvan?: "te tényleg azt várod tőlem, hogy legyek én az új pénzügy miniszter?"

Isten őrizz. :)) Csak rámutattam, hogy kibicelni értelmetlen játszadozás volna, igazi hozzáértés nélkül pedig mindenki csak kibicelhet itt, oktalanságokkal dobálózva. Nem tudok abban hinni, hogy a kormánynak minden tökmindegy.

Igen, az ország komoly kutyaszorítóban van, elháríthatatlan külső tényezők tereltek bele. Dühöngök miatta én is, de, ahogy mondtam, énnekem fogalmam sincs, hogy ilyenkor mit kellene csinálni. A kormányt azért tartjuk, hogy ő tudja. Nem látom a jelét annak, hogy ne értenének hozzá, és nem látom annak a jelét sem, hogy Klárika bandája okosabb lenne. Egyelőre fél éve lapít az árnyékkormány, értékelhető szavuk sem igen volt eddig, pedig én nyitott vagyok minden hasznos ötletre.

"senki nem tudott alapvető változásokat végigvinni. Bokros megcsinálta, el is tüntette az MSZP-t ."

Az ország idegesen reagált a Bokros-tervre, mert Bokros idegesítően viselkedett, és nem győzött meg senkit arról, hogy a terv célravezető. Az akkori radikalizmust a populista ellenlábasok kényszerítették a vereségre. De az akkori és a mostani helyzetet összehasonlítani is felesleges. Ma egész Európa szarul áll, akkor viszont csak nálunk voltak lyukak, a "fontos országoknál" nem.

"az ásziai kistigrisek azzal lettek nagyok, hogy a nyugati tőke hátán kitanították a saját értelmiségüket."

Mostanában sok dolgozatot javítok. Az egyik osztály 1-estől 2-esig terjedő jegyeket szerzett csak. Tanítanám én őket programozni, de sokuk nagyon buta és főleg rettenetesen lusták. Végzősök. Akkor most mit tehetek még, miután mindent megpróbáltam? Észt adni nem tudok nekik, a lustaságukkal pedig a tanár nem tud harcba szállni. Ezek megelégednek azzal, ha év végén átmennek, ennyi. Orbán egy ilyen csoportot hogyan képezne ki a mégoly készséges tőkések hátán? A kis tigrisek szorgalmasak voltak, volt értelme a taníttatásukat megoldani. Az én csoportom lusta.

Mostanáig az volt a törvény, hogy kell egy nyelvvizsga a diplomához. Kénytelenek voltak visszavonni, mert a diploma előttieket még a kényszer sem sarkallta arra, hogy elfogadhatóan megtanuljanak egy nyelvet, és sokan mások is csak azzal szereztek diplomát, hogy tudnak románul vagy cigányul, vizsgát abból is lehetett tenni. Ez a szégyenteljes engedmény azt jelzi, hogy a diplomára vágyók nem eléggé szorgalmasak. Akkor itt megáll a tudomány. A kis tigrisek ilyen emberekkel nem robbantottak volna bankot.

"Ha a német zuhan, mi földbe állunk..."

Igen, hosszabb távon ez sajnos színigaz. A baj az, hogy a németek az árvízből felkapaszkodtak egy fára, amit aztán elvágtak maguk alatt. Ki kötelezte őket arra, hogy harcba szálljanak az oroszokkal? Senki, de ők harcos és roppant okos védelmezői a demokráciának, kéretlenül is, összevesznek az egyetlen fontos energiaellátójukkal saját erőből. Mi magyaráztuk nekik, hogy ez így ostobaság, de ők leintettek és megbüntettek bennünket, és most leshetik az eget, jön-e újabb vihar. Ostoba politikusokkal lehetetlen szembeszállni, még akkor is, ha azoknak is megvan az ellenzéke, de az ellenzék nemcsak itt, hanem ott is korlátok közé szorul. Tudjuk, hogy Németországban milyen komoly sajtócenzúra működik. Mérget vehetünk rá, hogy amit a mi kormánypárti megszólalóink figyelmeztetőleg mondtak nekik, azt a németek zöme sehol nem olvashatta. Hát akkor most együtt szívunk, ezt nem lehet kibekkelni.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.11. 18:09:13

@Androsz: "Nem látom a jelét annak, hogy ne értenének hozzá,"

Ez volt a hét vicce. :-)) Te hol élsz? Mert a Holdról is látszik hogy bénák hozzá.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.11. 18:10:20

@Androsz: Atyaisten! Te tanár vagy? Annyi a magyar oktatásnak!
Válasz erre 

taga20 2023.01.11. 19:41:31

@Androsz:

döbbenet, hogy te bárkit taníthatsz!

nincs egy értelmes mondatod.
Válasz erre 

Rodney.2 2023.01.11. 19:52:04

@taga20: mi olyan hihetetlen abban, hogy tanár vagyok és nem munkanélküli nyugdíjas. Gondolom, valaha te is csak csináltál valamit.
Válasz erre 

taga20 2023.01.11. 19:56:27

@Rodney.2:

fityeszszutyok, te, hogy kerülsz a képbe?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan?! 2023.01.11. 19:59:41

@Rodney.2: nevet kellett volna váltani, máskor jobban figyelj. Még egy ekkora marhát.

Ha véletlenül valaki eddig komolyan is vette volna amit itt összehordasz.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.01.11. 20:13:35

Hirtelen mennyi fideszesről derül ki, hogy tanár.
Válasz erre 

taga20 2023.01.11. 20:15:42

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

ne is mond!:)))

hvg.hu/itthon/20230111_Deutsch_Tamas_stadionuzemeltetes_oktatas_Milton_Friedman_Egyetem
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.11. 22:18:32

Hát, a tanár, az is csak fingik.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.11. 22:47:31

@Androsz: kár beléd a szó. Portfolio 11.-i cikke. Az Uni Credit Bank elemzése a magyar gazdaságról. Érdekes mód egy csomó dolog visszaköszön abból, amit leírtam neked.
Bízni a kormány szakértelmében? Szerintem te nem tanár vagy, hanem diák. Alsós.
Gondolkozz: mikor a gáz ára a legmagasabb volt a piacon, mi akkor vásároltunk be!
Matolcsy kritizálja a gazdaságpolitikát...baljós jelek...
Az oroszokkal vagyunk politikai elkötelezettségben, de gazdaságunk a németektől függ...
Te tényleg hülye vagy, hogy nem látod? Nem szakértelem, politika vezérli a kormányt.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.11. 22:56:31

@Androsz: ja, olyan, hogy lusta csoport nincs. Olyan van, hogy a tanár nem tudja lekötni az osztályt.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.11. 23:03:02

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ez a szakma is felhigult...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.11. 23:04:40

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: nem lehet ebben valami szándékosság? Párthű embereket teszünk a megfelelő helyekre, nehogy értelmes fiatalok kerüljenek szavazó korba.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.11. 23:39:58

@Androsz: "2024-es tél után pedig már olyan mennyiségű cseppfolyósító kapacitás kezd el működni Európában, és oly mértékben nő az unió belső energiatermelése, hogy az oroszok nélkül is lesz elegendő gáz és vagy egyéb energia a 2024 végén kezdődő téli szezonra. A cseppfolyósított gáz kényelmes profittal dúsított ára nem több 30-40 eurónál, így a hosszú távú gázár valahova oda fog leesni Európában. Ezt a határidős görbe 2026-ra jelzi, de már 30 eurós árral kereskednek"

Mi meg bevásároltunk jó drágán...
Szakértelem? Ebben bízol?
Abban az országban, ahol Deutch Tamás egyetemen oktat, milyen szinvonalat vársz?
Mellesleg, hogy nem voltál képes felfogni a Bokros példa jelentését, sajnos megkérdőjelezi a mai oktatásban szerepet játszó tanárok szellemi képességét.
Folyamatosan a példákba kötöttél bele, absztrahálni képtelen voltál a mondandómat.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.11. 23:45:39

@Androsz: " összevesznek az egyetlen fontos energiaellátójukkal saját erőből. Mi magyaráztuk nekik, hogy ez így ostobaság, de ők leintettek és megbüntettek bennünket, és most leshetik az eget, jön-e újabb vihar"

Nos, úgy néz ki, ezt is szépen beszoptad...tudod, az orosz minket is szivat. Nem, nem az EU nem vásárolt, az orosz zárta el a gázt és az olajat.
Már 2021-ben, amikor még szó se volt háborúról, nemhogy ellenintézkedésekről.
Ez a stratégia része volt, az orosz leapasztotta a gáztározók mennyiségét, tudván, így zsarolhatja Európát. Majd megfagynak, jeligére...
Tudod, biztos elkerülte a figyelmedet, hogy a 2022-es évben nem volt tiltva az orosz gáz vásárlása novemberig.
Az orosz nem szállított...
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.12. 06:24:55

@taga20: Uh hamis nikk.
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.12. 06:25:44

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Ja, kiadnak egz komplett tanári kart.
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.12. 06:27:02

@Igazamvanvagyigazamvan?: De a kanásbor amit iszik, az nem.
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.12. 06:28:50

@Igazamvanvagyigazamvan?: Már régen készültek az oroszok a háborúra és a szankciókra. Tesztelték az EU reakcióit.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 08:30:09

@birca szerint a meghalt két t: pontosan. 2007-ben nyilatkozott is róla Putyin.
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.12. 09:42:08

@Igazamvanvagyigazamvan?: Be is vetették a stratégiai fegyvereket, bircát. :-))
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.12. 10:35:44

Fingjatok rendesen! Csomó ember olyan rendszertelenül fingik.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 11:13:46

@birca szerint a meghalt két t: pedig nemzetközi szerződések tiltják biológiai fegyverek használatát. Na jó , mondjuk ő kis kaliberű.
Válasz erre 

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.01.12. 14:44:05

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Nos, úgy néz ki, ezt is szépen beszoptad...tudod, az orosz minket is szivat."

Hallottad már, hogy hozzánk folyamatosan érkezik olaj és gáz Oroszországból? A németekhez már több mint egy éve nem. Hallottad már, hogy ők ezért mennyire be vannak szarva?

" ja, olyan, hogy lusta csoport nincs. Olyan van, hogy a tanár nem tudja lekötni az osztályt."

Lekötni?? Ez nem óvoda, ezek az édes gyermekek négy hónap múlva érettségit tesznek. Akit lekötni kell ahhoz, hogy tanuljon, annak nem kellett volna ide jelentkeznie. Ez egy szakmai bizonyítványt adó középiskola, ahová nem kötelező járni, csak annak, aki úgy döntött, hogy valamelyik itt oktatott szakmát akarja megtanulni. Miután innen elmennek, azzal a tanulási képességgel, amit megszereztek, bitang nagy pofonba szalad akármelyikük, ha csak egy tanfolyamra is jelentkezik a jövőben, felsőoktatásról már nem is szólva. Őket többé már senki nem fogja lekötni, elmondják nekik, erős tempóban, hogy mi a tudnivaló, aztán jön a vizsga. A csoportba, amelyről beszélek, ilyen szempontból életképtelen egyedek járnak. És ez nem lehet nekik meglepetés, mert egy csomó tanárjuk évek óta rágja a fülüket, de ha ők nem hajlanak a szóra, hát az is jó, az érettségin sem kötelező átmenni, aztán mehetnek a nyolc általánossal kukát ürítgetni.

Csak hogy érzékeld a problémát: idén év elején elmondtam nekik, hogy a füzet használata kötelező. Mire? Lejegyezni a fontosabb dolgokat az órán, meg a tárgyalt példákat, azért, hogy OTTHON MEGTANULJÁK. Ezek azt sem hiszik el nekünk, hogy otthon tanulni kell. Hazamennek, bebasszák a táskát a sarokba, majd elvonulnak telefont nyomogatni, páran még ahhoz sem veszik a fáradságot, hogy bepakolják a másnapi cuccukat. No most hogy miért érdekes a füzet? Mert nálam a dolgozatírás során használhatják a füzetet. Bizony. Mi következik ebből egy értelmes diák számára? Hogy teleírja a füzetét mindenféle puskákkal, legálisan, feltuningolja a füzetet olyanra, hogy benne legyen minden. Elkérhetik egymástól is, összefoghatnak, megtárgyalhatják, ami kell, minden megengedett, és persze ezt egy értelmes diák még lapozgatja is otthon, hogy ne a dolgozatírás drága idejét pazarolja a füzettel való ismerkedéssel. Régen mi a függvénytáblázatunkat tuningoltuk, akkoriban még a felvételin is használhattuk. Mit csinálnak ezek? Semmit. Egy gyereknek van füzete, a többi tesz az egészre. Az ilyen diákot úgy nevezik, hogy buta diák. És te magyarázol nekem lekötésről?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 15:28:25

@Androsz: na, mostmár világos, neked nincs diplomád pedagógiából.
De még egy fejtágítón se vettél részt soha. Minden előadónak le kell kötni a hallgatóságot, különben nem jó előadó. Erre még módszerek is vannak, mind a pszichológia, mind a pedagógia tárgyalja.
Tehát te vagy vetted a diplomád, vagy sose voltál tanár.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 15:33:13

@Androsz: nem, nem hallottam, hogy folyamatosan érkezik az olaj és a gáz. Gondolom, azért kötött megállapodást a roppant képességű Szíjjartó a horvátokkal tranzitra és betárolásra(!).
Gondolom, ezért szerződtünk le kazah és azeri szállításokra, hisz csak úgy dől az orosz gáz és olaj. Szerintem egy évvel le vagy maradva...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 15:35:13

@Androsz: "
Csak hogy érzékeld a problémát: idén év elején elmondtam nekik, hogy a füzet használata kötelező"

Már értem, miért lusták a diákjaid.
Te a porosz/orosz tanítási stílusnál leragadtál...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 15:41:14

@Androsz: "páran még ahhoz sem veszik a fáradságot, hogy bepakolják a másnapi cuccukat. No most hogy miért érdekes a füzet? Mert nálam a dolgozatírás során használhatják a füzetet. Bizony"

Bizony.
Bizony, arra sem tartanak érdemesnek, hogy figyeljenek rád. Bizony, baj van a módszereiddel.
Bizony, ha egy diák nem magától jegyzetel, akkor szarik rád. Nem lusta, te nem vagy képes elnyerni a tiszteletét.
Leragadtál a Kádár korszakban.
Mondok egy példát: egyetemen, ahol szabad a tanárválasztás, vannak, akikhez többen járnak be, mint amennyi a kapacitás, vannak, akikhez meg elvétve téved be hallgató.
Gondolod, azért van, mert az utóbbi hallgatói lusták???
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 15:44:36

@Androsz: azon elgondolkodtál már, hogy esetleg valamin változtatnod kéne, mert rosszul csinálod, vagy a kényelmes langymeleg pisiben ülve egyszerűbb a tanulókat hibáztatni?
JEGYZETELNI MEGTANÍTOTTAD ŐKET?
Ha nem, hogyan várod el, hogy a füzetükbe leírják az órán elhangzottak lényegét???
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 15:47:12

@Androsz: " Miután innen elmennek, azzal a tanulási képességgel, amit megszereztek, bitang nagy pofonba szalad akármelyikük, ha csak egy tanfolyamra is jelentkezik a jövőben, felsőoktatásról már nem is szólva"

Na, megtanítani a gyerekeket tanulni pont a pedagógus dolga.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 16:00:59

@Androsz: Szakértelem?
" KSH-kimutatás alapján elvégzett számítás szerint Magyarország idén júniusban átlagosan 1069 eurót fizetett Oroszországnak a földgáz ezer köbméteréért. A Népszava cikkében megjegyzi: mindez a magyar gáztarifa viszonyítási pontjának tekinthető"

Mivel három hónapos fizetési haladékot kaptunk, ezt az áprilisi árakkal érdemes összevetni. A holland tőzsdén ez 992 euro volt!!!

Tehát a szar minőségű orosz gázt mintegy 8%-kal drágábban vettük, mint a piaci ár....Kína meg 60%-on vette...

Ja, most ugyanez 76 euro!!!

Azért az megvan, hogy olyan nics, hogy az orosz a csövön nem szàllìt gázt senki másnak, csak nekünk?
Válasz erre 

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.01.12. 16:46:52

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Gondolom, ezért szerződtünk le kazah és azeri szállításokra, hisz csak úgy dől az orosz gáz és olaj. Szerintem egy évvel le vagy maradva... "

Csak tudnám, miért élvezet neked az értelmetlen kötekedés. Azért vagyunk kénytelenek kazah és azeri szerződéseket kötni, mert az EU megtiltotta nekünk az oroszoktól való vásárlást idén év vége után. Addig annyi orosz gáz és olaj dől, amennyi eddig. Ezt magadtól nem értetted meg?

A "szar minőségű orosz gázt" a németek is két pofára zabálták, ezt tudod? Amíg jutott nekik. Amikor elkezdtek hőbörögni, az oroszokat baszogatni, elzárták a csapot. Azok a politikusok egy nagy hatalmú ország legfőbb vezetői, talán súgni kellett volna nekik, hogy baromságot művelnek? Maguktól nem jönnek rá, és ezek vezetők?

Lehet, hogy most drága a gáz, de van. Pár hónapja még azon görcsölt mindenki, hogy vajon lesz-e, hát van. Nem minden országnak. Egyébként aki előre tudja a gázárakat, ráadásul még hatással is tud lenni rá, az még miért nem multimilliárdos? Te, például?

Én sosem mondtam, hogy pedagógus vagyok, csak ti tanaraztok le engem, amivel nem vitázok. Szakoktató vagyok, hosszú tapasztalattal, és sosem kellett pelenkásokat dédelgetnem. Ez középiskola, és a szóban forgó diákok nagykorúak, vagyis elvileg már nem kell a kezüket fogni. Nekem nem dolgom, hogy velük édelegjek, megmutassam nekik, hogy kell a ceruzát fogni, meg bábozva elmesélni nekik a szakmai ismereteket. Tudom, pár faszfej szerint minden a tanár feladata, de azt elfelejtik, hogy a tanár nem kényszerítheti a diákot a tanulásra, még az adminisztratív büntetések is agyon vannak korlátozva. Megpróbálom érdekükké tenni a munkát, de mivel van köztük jópár tompa agyú, lusta, buta proli suhanc, akiknek mindig elég volt a kegyelemkettes, ennyi az igényük, az érdekeltséget nehezen fogják fel.

Mivel te nem vagy tanár, ne járasd a szádat, mert fogalmad sincs, hogy miről beszélsz ekkora nagy hangon.

Jegyzetelni tanuljanak meg alsóbb osztályokban. Korábbi évben még volt, amikor én diktáltam le nekik, mit írjanak, de a felük akkor ballagott el a ceruzájáért. Ennyire seggbuta bandával te vajon mit kezdenél, nagyokos? Érted a szót, hogy ezek mindjárt érettségiznek? Tudod, hogy ez régebben egy küszöb volt, amit nem mindenki volt képes átlépni? Gimiben nekem sem diktálták tollba, amit le kell írnom, én azért jártam általános iskolába, hogy ebbe is belejöjjek. Ment. Az egyetemen először kicsit nehéz volt, de senki nem kérdezte, hogy hogy bírjuk, csak nyomni kellett, ez nem a pólyás szakosztály. Gondolom, te sem tanultad meg, hogyan kell egy tanulásba belefeküdni, neked még a füzet is poroszos istenkísértés. (A porosz iskolákról tudja valaki, hogy rossz hatásfokúak lettek volna?) Az ezeket követő évfolyam már ösztöndíjért is hajt, más is lett a mentalitás, mint a mostani végzősöknél, meg a felhozatal is. A kilencedikes meg tizedikes csoportjaimmal közel sincs annyi bajom.

Ne okoskodj, amíg nem próbáltad. A tanítás nem annyiból áll, hogy az ember élvezi a szünidőket. Egyébként nekem a szünidőt nem fizetik, szóval engem ne tanarazzon le senki.
Válasz erre 

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.01.12. 16:52:00

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Szakértelem?"

Amikor hozzáértésről beszéltem a pénzügyi téren, azt mondtad, hogy nem te vagy a pénzügyminiszter. Ahhoz képest mindenhez remekül értesz. Mindaddig amíg csak egy blogon osztod az észt. Aki ekkora zseni, mint te, és még nem ő a kormány egyik méregdrága tanácsadója, azzal nyilván van valami difi. Náci családból származol? Vagy transz vagy? Rólad elhinném.
Válasz erre 

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2023.01.12. 17:08:16

@Igazamvanvagyigazamvan?: "vannak, akikhez többen járnak be, mint amennyi a kapacitás, vannak, akikhez meg elvétve téved be hallgató.
Gondolod, azért van, mert az utóbbi hallgatói lusták???"

Jó pár felnőtt csoportot vizsgáztattam már le sikerrel korábban. Velük ez azért ment, mert ők azért jöttek abba az iskolába, mert tanulni akartak. Tőlem annyit tanulhattak, amennyi beléjük fért, és még a gyakorlásra is jutott idő, türelem, segítség. Rengeteg hallgatómmal váltunk el barátsággal, mert megadtam nekik minden segítséget, ami lehetséges volt. Egy szakmai középiskolába elmennek olyan gyerekek is, akik csak húzni szeretnék a munkába állást, és nem annyira sötétek, hogy ne tanulhatnának még valami hasznosat. De némelyik csoportban összejön pár olyan suhanc, aki csak azért jár el az iskolába, mert különben az apja elveri. Jobban járt volna, ha inkább elment volna melózni akármit. Ezeknél a tanítás nem egy nagy intellektuális találkozás. Ne akard összehasonlítani egy egyetemmel, ahová csak felvételivel lehet bejutnia annak, aki azt tényleg csinálni akarja.

Vannak diákjaim, akik kedvelnek engem. Szorítok is rajtuk, meg engedek is, ahogy kell. Nyomják derekasan, én pedig jutalmul ellátom őket mindenféle résztudással, tanáccsal, olyan is akad, hogy valami játékot mutatok meg nekik. De én szakoktató vagyok, nem pedagógus, nekem megvan a magam alaposan megtanult szakmája, aminek az alapjait most másoknak tanítom. Annak, aki dolgozik ennek érdekében. A leglustábbak pedig nyáron tanulhatnak a pótvizsgára, vagy a következő évben kezdhetik az évet elölről. Az általam említett végzősök közül sem fog mindenki érettségizni nyáron, mert a legbutábbak lepotyognak az asztal széléről. A világ nem kisdedóvó, ideje nekik is rájönniük, és ezek már nagykorúak.
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.12. 19:31:46

@Androsz: Mi vele a difi? Gerince van.
Válasz erre 

Etniez 2023.01.12. 20:25:22

@Androsz: "
Vannak diákjaim, akik kedvelnek engem. .."

Persze, mert ők is homoszexuálisok. Hát még a birca hogy kedvelné őket.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 22:00:45

@Androsz: közgazdasàgtant tanítottam 4 évig. Országos tanulmányi versenyen nyertünk 2. 4. 7. helyet. Volt diákom, aki nem volt együttműködő, mert nem úgy szocializálták más tanárok. Van, akiből maffiózó lett, van, aki kaszinókat irányít Ausztriában, van, aki bróker, van, akibtűzoltó, van, aki tanár....stb. Mikor találkoztunk később, felajánlottam, hogy tegeződjünk, de azt mondta a maffiózó, hogy ő nem képes erre, mert tisztel ennyire.
Tudod, miért? Mert egyenrangú partnerként kezeltem. Csak nálam írt ötös dolgozatot. Láttad volna azt a büszkeséget.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.12. 23:05:10

@Androsz: "Vannak diákjaim, akik kedvelnek engem." - és te is kedveled őket? Mint birca? :-))
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 23:11:52

@Androsz: csakhogy, mindez nem számít, ugyanis érvelési hiba. Attól nem lesz igazad, hogy vannak diákok, akik kedvelnek téged. Ilyen diákja van a legrosszabb tanárnak is. A saját életed sem érv. Ugyanis nem vagy sem okosabb, sem tapasztaltabb egy vitában attól, hogy anekdotázol. Látod, ezt is taníthatnák a tanároknak...még a szakoktatóknak is szükséges volna egy alapképzés.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 23:14:08

@Androsz: az nagyon szar érzés lehet, ha úgy érzed, ha valaki okosabb nálad, akkor az transz.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 23:22:21

@Androsz: ja, és nem az észt osztom, azzal semmire se mennék, ùgyse gazdagodnál vele.
De! Hivatkoztam másokra is, érdekes módon ezek a hozzáértők engem igazoltak.
Azzal meg ne gyete, hogy ugyan a gáz drága volt, de legalább van!
Már megint érvelési hibába estél, nem vetted figyelembe, amit beidéztem neked. DRÁGÁBBAN VETTÜK A GÁZT AKKOR IS, AMIKOR AZ ÁRA A LEGMAGASABB VOLT A VILÁGPIACON!

Felfogtad? Olcsó, rossz minőségű gázt drágábban vettünk.
Mégegyszer: az orosz gáz magas kén tartalmù. Ezért, mióta világ a világ, a holland tőzsdei gázártól 10%-kal olcsóbb volt. Most, hogy nem tudja az orosz eladni másnak, Kìna és India betárazott belőle, 25-30%-kal olcsóbban...
Nem tudom, mi ebben a zseniális üzlet. Azon kívül, hogy dől a gáz. ( mondjuk ez pont baromság, mert ha az orosz nem szállít Európába gázt, akkor annak a töredékét sem fogja csak és kizárólag Magyarországnak szállítani, mert nincs értelme. )
Neked van?
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.12. 23:33:48

@Androsz: a szakmai hozzáértéshez még annyit, azt se fogtad fel, hogy nem szakmai, hanem POLITIKAI döntések születtek. Pedig leírtam, érthetően.
Ezért hoztam fel példának, hogy Matolcsy is kritizálta a kormány döntéseit. Biztos nem ért hozzá, hogy nem bízik a kormány szakértelmében, igaz?
A gáz és olaj áráhpz pedig nem kell szakértelem, közgazdasági diploma sem, egyszerűen utána lehet olvasni, mikor, mennyiért vettük. A többi egyszerű számtan, nem kell hozzá programozni Cobol-ban, kivonod egymásból, és látszik, mennyit buktunk. Nomeg, hogy mennyivel finanszíroztuk az oroszokat, mondjuk a kínaiakhoz képest....
Ja, még egy információ: az orosz gáz lpg formájában, hajókon érkezik.
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.13. 06:34:33

Adok én nektek gázt! Tisztességes magyar bélgáz. Kirobbanó formában vagyok.
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.13. 08:00:29

@Igazamvanvagyigazamvan?: Gondolod hogy tudja mi az a COBOL? :-))
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.13. 08:01:05

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: De elpazarlod pecás szájába.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 08:32:36

@birca szerint a meghalt két t: hát szakember, nem?
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.13. 08:37:05

@birca szerint a meghalt két t: ha egyszer az szereti.
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.13. 09:26:56

@Igazamvanvagyigazamvan?: Doktorija van hazudozásból, az nem jelenti h ismer bármilyen 3. generációs programnyelvet.

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: Milyen kis humánus vagy! :-)) Segítesz a szellemileg nélkülözőkön.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.01.13. 12:52:05

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Nomeg, hogy mennyivel finanszíroztuk az oroszokat, mondjuk a kínaiakhoz képest...."

Csak az északnyugat-európai régiónak van joga finanszírozni az oroszokat? Mondjuk orosz LNG gázon keresztül! Az Oroszországból származó LNG-import egy év alatt mintegy 40 százalékkal nőtt az EU-ban. Ez összeg szerint ötször nagyobb, mint egy évvel korábban, s ezzel Oroszország a második legnagyobb LNG szállítója lett az északnyugat-európai régiónak.

Továbbra is veszik az orosz olajat, csak Kína és India közbeiktatásával.

Az ukrán hadigépezet is orosz eredetű olajat használ, csak kerülő úton. A gáz egy részét tőlünk kapja, amely szintén orosz eredetű.

A külföldi vállalatok több mint 75,9 százaléka maradt az orosz piacon a szankciók ellenére.

Cinizmus és tragikomikus az egész szankciós politika!
Válasz erre 

birca szerint meghalt a két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.13. 14:22:07

@atomic power 1986DucaDuca: az a leplezetlen orosz propaganda a cinikus és tragikomikus, amit 5 néven nyomatsz egyszerre. Egyben a szankciók működésének egyik bizonyítéka: ha tényleg nem fájna, nem pofáznátok folyamatosan:)
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 15:13:27

@atomic power 1986DucaDuca: fordítva.
Mondd, titeket erre oktatnak? Avagy tényleg nem vagy képes értelmezni, hogy arról írtam, DRÁGÁBBAN vettük a gázt, mint a világpiaci ár, sőt, ha azt nézzük, az orosz Kínának, Indiának 35-30 százalék kedvezménnyel adta, azaz mi, amikor Kìna bevásárolt, ahhoz az árhoz képest35-40%-kal DRÁGÁBBAN vettük.
Tehát: nem azt kérdeztem, miért vettünk gázt, azt kérdeztem, miért vettük drágábban, mintva német?
A német barát, mi meg nem?

Orbán legutóbbi szerbiai látogatása óta aggódom a szellemi épsége miatt.
Nem azért, mert integetett az üres állomásnak, hanem azért, mert a SZERB elnöknek arra panaszkodott, hogy nehéz nekünk a szláv nemzetek által körülvéve!!!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 15:24:11

@atomic power 1986DucaDuca:
Az ugye megvan, hogy az importtilalom csak novembertől volt érvényben?
Igen, tragikomikus, hogy hogy hazudjátok le az eget.
Gondolom, az is világos, hogy a tengeri szállítás LPG formájában sokkal kisebb volumenű, mint a vezetékes?
Gondolom, az is megvan, hogy a gáz pillanatnyilag olcsóbb, mint egy évvel ezelőtt?
Mennyire kell hülyének lenni, hogy ne lásd át, ha egy tilalom novembertől lép életbe, akkor a november előtti időszakban nem hatott???
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.01.13. 17:35:28

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Mennyire kell hülyének lenni, hogy ne lásd át, ha egy tilalom novembertől lép életbe, akkor a november előtti időszakban nem hatott???"

Semmit sem értettél a hozzászólásomból! Nem foglalkozok ebben a relációban sem ársapkával, sem importtilalommal, mert a Nyugat nem tud általános és totális embargót hirdetni az OF-el szemben. Európában csak az Egyesült Királyság és a balti államok tíltották le teljesen az orosz LNG vásárlását. Sem a gáz, sem az olaj nincs olyan mennyiségben jelen a világpiacon, hogy nélkülözni lehessen az orosz energiahordozókat. Ezért farizeus, elvtelen módon továbbra is igénybe fogja venni a Nyugat jelentős része azokat. Erre reflektáltam akkor, amikor arról írtál, hogy "mennyivel finanszírozzuk az oroszokat"! Az orosz költségvetésben a mi gázvásárlásunk ellenértéke elenyésző ahhoz képest, amit a Nyugat volumenben realizál, mégha áttételesen is. A többi, amit összeírogattál nem érdekel, mert nem releváns a hozzászólásom szempontjából!
Válasz erre 

birca szerint meghalt a két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.13. 18:21:40

@atomic power 1986DucaDuca: csak amit írsz az nem igaz, propaganda. Nem lebecsülve az orosz szénhidrogénipart, az EU teoretikusan simán meglenne nélkülük, csak nem azonnal, mert a pótlás egyrészt pénzbe, másrészt időbe kerül. A ruszki stratégia akkor működhetett volna, ha gyors győzelmet érnek el a fronton. Így viszont még ezt az évet kell a Nyugatnak kibekkelnie, utána az oroszokra végképp nem szorulnak rá. Másnak persze eladhatnak és meg is teszik, csak azon egyrészt nem keresnek annyit, másrészt Kínán, Indián nincs mit zsarolniuk. Meg körbe is röhögnék őket.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 20:32:54

@atomic power 1986DucaDuca: "t. Erre reflektáltam akkor, amikor arról írtál, hogy "mennyivel finanszírozzuk az oroszokat"! Az orosz költségvetésben a mi gázvásárlásunk ellenértéke elenyésző ahhoz képest, amit a Nyugat volumenben realizál, mégha áttételesen"

Ezt csak most írtad.
De a kérdés akkor is fennáll. Mennyivel támogatjuk az oroszokat?
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.01.13. 22:22:58

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"De a kérdés akkor is fennáll. Mennyivel támogatjuk az oroszokat?"

Ezt a kérdést ugye magadnak tetted fel? Ugyanis már megírtad feljebb:

".....egyszerű számtan, nem kell hozzá programozni Cobol-ban, kivonod egymásból, és látszik, mennyit buktunk. Nomeg, hogy mennyivel finanszíroztuk az oroszokat, mondjuk a kínaiakhoz képest...."
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.01.13. 22:24:11

@birca szerint meghalt a két t:

"Így viszont még ezt az évet kell a Nyugatnak kibekkelnie, utána az oroszokra végképp nem szorulnak rá."

A cseppfolyósított földgázból hiány lesz az elkövetkező években, mivel a termelés elmarad az európai kereslet növekedésétől a világ vezető termelői szerint.

www.bloomberg.com/news/articles/2022-10-05/lng-market-supply-to-remain-tight-for-years-top-producers-say?leadSource=uverify%20wall
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 22:50:15

@atomic power 1986DucaDuca: 2022 októberi cikk. Azóta a kép kicsit változott. Most ott tartunk, hogy a cseppfolyós gáz 30 dollár körüli áron már nyereséges, tehát a jelenlegi ár nagy profitot jelent. Nem, nem feltétlen kell a közel-keletről importálni.
2030-ig, amiről a cikk szól, akár az orodzok is vissza kerülhetnek a piacra, mert létérdekük.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 22:54:40

@atomic power 1986DucaDuca: nem, a kérdést nem maamnak tettem fel. Kár, hogy a mondanivalót nem olvastad, em értelmezted, a példa egyetlen mondatába kötöttél bele, hogy félrevidd a vitát, amikor az kényelmetlenné válik. Ezt nektek tanítják? Nem először veszem észre ezt a technikát a fideszeseknél.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 23:03:35

@atomic power 1986DucaDuca:
Ja, te elolvastad a cikket, amit belinkeltél? Qatari vélemény. Azzal kezdi, hogy a következő években valószínűtlen, hogy az lpg igény csúcsra kerülne, mindazonáltal ellátási gondok lehetnek. 2026-ig. Nos, azóta rohamtempóban épülnek a fogadóállomások, van, amit már át is adtak, az USA hajlandó és képes szállítani, az orosz hajóflottát vásárolt, miközben Európa gázigénye csökkent.

De amibe te belekötöttél, az az volt, hogy a piaci ártól 10%-kal olcsóbb orosz gázért mi a piaci ár fölött fizettünk, mintegy 7.5 %-kal.
Mert a szakértelemrōl volt szó, ami jellemzi a kormányt....
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 23:10:50

@atomic power 1986DucaDuca: " Magyarország júniusban a holland terméktőzsde irányadó, két hónappal korábbi árához képest közel 8 százalékkal fizetett többet a földgázért.

A KSH-kimutatás alapján elvégzett számítás szerint Magyarország idén júniusban átlagosan 1069 eurót fizetett Oroszországnak a földgáz ezer köbméteréért. A Népszava cikkében megjegyzi: mindez a magyar gáztarifa viszonyítási pontjának tekinthető.

A TTF nevű holland gáztőzsde szintén irányadó, két hónappal korábbi, 992 eurós április átlagárát 7,8 százalékkal haladja meg"

Tessék, a konkrét számok. Mindezt azért a gázért, ami minőségében gyatrább, mert kénes. Azért a gázért, amit az orosz Kínának és Indiának nagy árengedménnyel szállított.
Nyilván azért van ez, mert Putyin így ismeri el a kitartásunkat mellette.
Az a Putyin, aki azt nyilatkozta, hogy negyedáron kapjuk a gázt...
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.13. 23:11:46

@atomic power 1986DucaDuca: "tőzsdei árnál kétmilliárddal többet fizethetett a kormány júniusban az orosz gázért"
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.14. 07:08:53

De legalább volt gáz. Mondjuk szóltatok volna nekem,, akkor is lett volna...
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.14. 10:10:27

@birca szerint meghalt a két t: Ez így amatőr. Másold le a linket is!
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.14. 10:11:40

@birca szerint meghalt a két t: A máshova tett névelőről nem is szólva. :-))
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.01.14. 10:43:38

@Igazamvanvagyigazamvan?:

„a példa egyetlen mondatába kötöttél bele, hogy félrevidd a vitát, amikor az kényelmetlenné válik. Ezt nektek tanítják? Nem először veszem észre ezt a technikát a fideszeseknél.”

Nem akartam félrevinni a vitát, mert nincs miről vitatkozni, ebből kifolyólag nem is lehet kényelmetlen. Tanítani meg nem tanítottak semmi ilyen módszertant, amiről beszélsz, főleg nem fideszesektől. Azt sem lehet mondani, hogy kiragadtam a szövegkörnyezetből az állításodat, mert az önmagában is adekvát.

„De amibe te belekötöttél, az az volt, hogy a piaci ártól 10%-kal olcsóbb orosz gázért mi a piaci ár fölött fizettünk, mintegy 7.5 %-kal.”

Gázár képlet és időtényező alapján, ami gyakorlat a hosszabb távú szerződések körében. Ezt te is tudod! Azt is lehetett tudni, már a szerződés megkötésekor, hogy a tőzsdei árnál magasabb áron fogjuk kapni a gázt. Más országok hosszútávú szerződéseiben is a tőzsdei ár a viszonyítási pont. Hátránya viszont az a kockázat, amikor nagyon változékonnyá válik a tőzsdei ár. Előnye az, hogy Ukrajna mint korábbi megbízhatatlan partner a gázszállítás terén - a többször előforduló problémák és fennakadások - a továbbiakban nem vesz részt, mint tranzitország a folyamatban.

Ha nem kötünk ilyen szerződést, akkor bizonytalanná vált volna az éves gázfogyasztásunk kb. fele (ez a lakosság éves fogyasztása), mert az oroszok ennek hiányában vagy szállítanak – ha jó ajánlatot kapnak- vagy nem. Erre mondhatod azt, hogy ez sem 100%-osan biztos, de biztosabb, kiszámíthatóbb mint más megoldás. A hosszútávú szerződés nem akadályoz bennünket abban, hogy a felhasznált éves gázmennyiségünk másik felét rugalmasan, piaci alapon, esetleg olcsóbban szerezzük be, bár az azonnali piaci ármozgásokhoz igazodó LNG-szállítóktól nem lehet hosszú távon olyan stabil szállítást elvárni, mint azoktól, akik hosszútávú vezetékes exportra szerződtek.

Magyarország kényszerhelyzetben is volt a hosszútávú gázszerződés tekintetében, mivel Oroszország a tervek szerint nem akart már gázt küldeni Ukrajnán keresztül senkinek. Az orosz kormány meggyőzte a környékbeli országokat arról, hogy támogassák az Ukrajnát elkerülő vezetéket, bár amerikai követelés volt, hogy a Gazprom Ukrajnán keresztül növelje a gázszállítást. A magyar kormány sokáig nem akart hosszútávon elköteleződni, csak azután, hogy az összes szomszédunk megkötötte a hosszú távú szerződést az oroszokkal. Ezek után sok választásunk nem volt. A korábbi hosszú távú szerződés fel nem használt maradékait utólag le lehetett hívni, mindamellett egyéb, rövidebb távú szerződésekkel volt elég gáz Magyarországon, de ezt kockázatos lett volna sokáig folytatni. A Gazprom pedig nem kínált fel rövidebb távú megoldást.
Válasz erre 

birca szerint meghalt a két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.14. 11:00:20

@birca szerint a meghalt két t: simán beszopta. Az "a" betű pedig sokkal jobb így. Metapoén.
Válasz erre 

birca szerint meghalt a két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.14. 11:00:53

Honlap? Pfff :)
Válasz erre 

birca szerint meghalt a két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.14. 11:01:39

Semmi se tökéletes.
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.14. 13:31:18

Nekem is kéne egy ilyen honlap. Fing.húúú!
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.14. 16:59:36

@atomic power 1986DucaDuca: mégegyszer: áprilisban leszerződtük az orosz féllel az áprilisi ártól drágábban.
Erre nem magyarázat, hogy a szállítás bizonytalan volt.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.14. 17:01:47

@atomic power 1986DucaDuca: és még mindig azt állítom, hogy ez nem szakmai, hanem politikai döntés volt.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.14. 17:48:32

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: A fing egy bebörtönzött szar magányos sírása.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.01.14. 21:20:40

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"és még mindig azt állítom, hogy ez nem szakmai, hanem politikai döntés volt."

A döntésben a politikai faktor aránya magyar részről fordítottan arányos az ellátás biztonság szakmai garantálásával. Ugyanakkor nem tagadható, hogy politikai vonzata is van az egyezségnek. Az oroszok mindenkivel politikai szinten állapodnak meg a gázszerződésekről. Ez lehetőséget nyújt a számukra, hogy a szakmai kérdéseket együtt kezeljék politikai kérdésekkel.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.14. 21:54:51

@atomic power 1986DucaDuca: "
A döntésben a politikai faktor aránya magyar részről fordítottan arányos az ellátás biztonság szakmai garantálásával"

Köszönöm. Ezzel nekem adtál igazat.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.14. 22:07:38

@atomic power 1986DucaDuca: "
Gázár képlet és időtényező alapján, ami gyakorlat a hosszabb távú szerződések körében. Ezt te is tudod! Azt is lehetett tudni, már a szerződés megkötésekor, hogy a tőzsdei árnál magasabb áron fogjuk kapni a gázt"

Most jövök rá, te vagy félreértetted a helyzetet, vagy elvtelenül véded a mundér becsületét.
Az ÁPRILISI vásárlásért a német 992 Eurot fizetett, mi 1069 Eurot, két hónappal később, júniusban, mert fizetési haladékunk van.

Tehát a vásárlás ugyanakkor történt. Amikor még szó sem volt ársapkáról.
Válasz erre 

Igazamvanvagyigazamvan? 2023.01.14. 22:16:03

@atomic power 1986DucaDuca: "Mindazonáltal nagyot fordult a világ azóta, hogy például Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter 2021 végén azt nyilatkozata, az akkor megkötött hosszú távú magyar-orosz gázszerződés függetleníti a hazai lakossági díjakat a nemzetközi piacoktól. A választási kampányhoz képest Vlagyimir Putyin februári szavai is ritkábban köszönnek vissza a központi üzeneteket közvetítő médiafelületeken, amikor is az orosz elnök azt állította, hogy Magyarország a világpiaci árszint ötödén kapná a gázt. (Valójában Moszkva akkor az egyazon havi szintnél 30 százalékkal drágábban mérte nekünk a fűtőanyagot. Az irányadó, – Nagy Márton októberi állításával szemben valójában nem egy, hanem - két hónappal korábbi, tőzsdei árszinthez képest az átlagos orosz felár 7-8 százalék.) Lapunk január vége óta közöl a KSH nyilvántartásai alapján az Orbán-kabinet által titkosként beállított orosz gázárunkra vonatkozó, a számos támadás ellenére mindvégig viszonylag pontosnak bizonyuló becslést. Így az ár helyett ma már Orbán Viktor is inkább arra helyezi a hangsúlyt, hogy sikerül-e Oroszországból megfelelő mennyiségű gázt vásárolni. (Pedig a termék a nemzetközi piacokon is elérhető, ráadásul, mint láttuk, olcsóbban.) A lapunk felméréseit az ATV-ben alpári módon pocskondiázó külgazdasági és külügyminiszter pedig, szeptemberi szavai szerint, bár rendszeresen folyamodik árkedvezményért a Kremlhez, az „vagy sikerül, vagy nem”.

Hú, de ciki!
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.15. 07:44:46

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: de szépen mondtad! Mostantól mindenki azt fogja hinni, hogy ez is a te nicked :)
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, а Púúúzó! 2023.01.15. 08:06:28

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: És ki az akinek ez nem volt világos egyből?
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.15. 09:15:25

Annyira szánalmas, hogy már a fingot is (a fingót is!) hamisítják. De higgyétek el, az eredeti sokkal jobb. Büdösb.
Válasz erre 

atomic power 1986DucaDuca 2023.01.15. 10:05:27

@Igazamvanvagyigazamvan?:

"Köszönöm. Ezzel nekem adtál igazat."

Megnyugvással tölt el, hogy hozzájárulhattam sikerélményedhez.! Jó, ha ennek tudatában vagy, bár szerintem félreértetted amit írtam! Sajnos ez nálad, ismerve korábbi hozzászólásaidat, nem túl ritka. További jó hétvégét!
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.15. 10:12:09

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: Bocs, ezt nem lehetett kihagyni. :-))
Válasz erre 

Ééén vagyokh azz, a Púúúzó! 2023.01.15. 10:23:27

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: no para, tök büszke vagyok, hogy a fing egyre csak terjed.

Megfigyelted, járja át egyre inkább a revolvermédiát is? Láthatóan követik a munkásságom.
Válasz erre 

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.01.15. 21:39:41

@Ééén vagyokh azz, a Púúúzó!: A fideszes média eddig is büdös volt. A blog.hu bircától bűzlik. Ehhez képes te parfüm vagy.
Válasz erre 

birca szerint a meghalt két t · https://wagmg.blog.hu/2022/12/17/orosz_hirek_a_szankciokrol#c41718126 2023.01.16. 10:38:34

@birca szerint meghalt a két t: Végül is tolvajtól lopni nem bűn.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard