Ha egy párt arra fókuszál, hogy bebizonyítsa, hogy vezető politikusai is érző, esendő emberek, van feleségük, gyerekük, szeretnek főzni, vagy utálnak porszívózni, akkor bizony nagy a baj. A Fidesz most megvásárolt néhány interjút bulvárlapokban, közéleti hetilapban, melyekben a politika csak mellékszereplő, az igazi hangsúly a cukiságokon, a rejtőzködő hétköznapok apró-cseprő problémáin van.
Fotó: 444.hu
Ne csodálkozzon senki azon, ha Semjén Zsolt leszáll a magas lóról és rövidesen cicákat simogat egy női magazin hasábjain, vagy Rogán Antal egy bulvármagazinban bemutatja Lajos nevű aranyhörcsögét, melyet a Pasa Parkban nevelget évek óta, és cinkos mosollyal közli, hogy nem Simicska Lajosról kapta a nevét a kedves állat. Jól tudjuk, a cukiság bejött a Jobbiknak, ennek is köszönhetik, hogy ott liheg a szélsőséges párt a Fidesz-KDNP-nek nevezett koalíció nyakán, így adta magát az ötlet, hogy nem csak a nacionalista témákat kell lenyúlni a másik jobboldali párt elől, de a kutyák és macskák dédelgetésében is versenyre lehet kelni velük.
Orbán Viktor és kedves neje mindenesetre hét oldalon keresztül vallott a Story Magazinban arról, milyen az otthon, édes otthon, melynek közelébe hetekig nem engedték a devizahiteleik miatt keményen tüntető kisembereket. Megtudtuk, hogy Gáspár szarvait le kell törni, a lányok szeretnek a miniszterelnökhöz bújni, Anikó asszonyt pedig olykor teljesen kihozza a sodrából Viktor, mert nem figyel oda, amikor fontos dolgokat szeretne vele közölni. A miniszterelnök nem tudja, hol a porszívó, és az asszonynak a tévéből kell megtudnia, hogy a férje éppen Kazahsztánba vagy Azerbajdzsánba készül. Az persze már kimaradt az interjúból, hogy milyen inget vagy nyakkendőt javasolna a derék asszony, ha történetesen a türkmén vagy üzbég diktátorral találkozna a férje. Orbán Viktor nem egy partiarc, de azért ért a macsóságokhoz, ha éppen a női szavazók szívét kell meghódítania. Ebben az interjúban is (amely egy hat évvel ezelőtti cikk kibővített változata) hozta a karaktert, hiszen olyan, a népének élő vezetőt alakított, akinek alig van ideje a sajátjaira.
Csak felsorolásszerűen említjük meg, hogy ezen a napon adott interjút G. Fodor Gábor századvéges főideológus és Deutsch Tamás főkonzultáló, akik a magánéletükről ugyan keveset beszéltek, de közölték velünk, hogy a Fidesszel alapvetően nincs semmi baj, Habony amúgy egy aranyos fiú, sokat köszönhetünk Szijjártónak és Lázárnak, Semjén és a kereszténydemokraták kicsit visszavehetnének az arcukból, de azért jó srácok.
Fotó: cink.hu
Az jól látszik, hogy a kormány kommunikációs kommandója nagyon ráizgult a bulváros, kötetlen stílusra, hiszen ha már nem tudják lerúgni magukról a korrupciógyanús ügyeket, akkor legalább nézzünk be a konyhájukba, hátha valami különleges sóstangli vagy madártej készül ott. Egyébként is a középkorú nők az elsődleges célcsoport, akikről azt feltételezik, hogy akár a család elbukott quaestoros pénzét is meg tudják bocsájtani, ha látnak néhány szívet és lelket melengető fotót a miniszterelnök lányairól, no meg Deutsch Tamásról, amint libazöld színű (szűk!) nadrágjában feszít egy teljes oldalon. Ez a kampány újabb példája annak, hogy mi keményen lenézett magyar polgárok már megint hülyének lettünk nyilvánítva. Ha már az egyik botrányból bukunk a másikba, ha elfelejtettünk kormányozni az elmúlt egy évben, az összes lényeges intézkedésünkkel a keményen létminimum alá csúszó kisembereket sújtjuk, ha már minden sarokra stadiont építünk, ugyanakkor elvesszük a forrásokat az oktatástól és egészségügytől, akkor szeressél minket a konyhában, amint pitét sütünk az anyósunknak.
Persze minden ország politikai PR-jában dívik a kormányfő alsógatyában stílus, de nem az érdemi teljesítés pótlásaként, hanem az illető politikus portfóliójának kiteljesítéséért. A magánélet bemutatásával meg lehet nyerni szavazókat, hiszen Obama elnök is sűrűn villog a lányaival, kutyákat simogat, állatmenhelyeket látogat, de közben végzi azt a feladatot, amiért a választópolgárok a Fehér Házba küldték. A Fidesz mindig is egy klasszikus kommunikációs párt volt, de ezt már odáig fokozta, hogy amikor elkezd csökkenni a népszerűsége, nem arra gondol, hogy esetleg jól kéne irányítani az országot, hanem kommunikációs hadjáratok megindításával kívánják visszaszerezni a megkopott népszerűséget.
Innen kívánunk jó egészséget a Fidesz kommunikációs csapatának, tervezzenek újabb és újabb stratégiákat, bódítsák el az embereket a politikusok konyhájának kellemes illatával, mutogassanak kutyusokat, hörcsögöket, cicákat politikusok társaságában, küldjék el a miniszterelnököt országjáró körútra, ígérjen mindenhol utakat, gyárakat, befektetőket ám a lényegen az változtatna, ha végre valaki szólna a kormánynak, hogy ötletelésen kívül semmit sem csináltak az elmúlt egy évben.
Frédi és Béni