Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
Öt lehetséges oka annak, miért nem érezzük, hogy dübörög a gazdaság

Öt lehetséges oka annak, miért nem érezzük, hogy dübörög a gazdaság

A görögök csődje sok dologra figyelmeztet bennünket. Egyrészt, ne rendezz olimpiát, ha nem elég erős hozzá a gazdaságod, másrészt az EU pénzből szőtt álmok gyorsan elszállnak, harmadrészt az államadósság nem játék. Jelenleg kedvező a gazdasági klíma térségünkben, ezért sem érezzük olyan nagy gondnak a görögök izmozását a hitelezőkkel, de ha ez a helyzet megváltozik, mi is nagy bajba kerülhetünk. A Szegedi Kattintós igyekszik összeszedni azokat az okokat, miért csak káprázat a magyar gazdaság nagy hasítása.

tumblr_mlphkgtud01qg0kqgo1_400.jpg

                   Fotó: mtvhirado.tumbir.com

1. A legegyértelműbb ok az, hogy a gazdaság nem dübörög, legfeljebb csoszog. Messze nem szárnyaltuk túl a válság előtti mutatókat, a tartósnak nevezett gazdasági növekedés ebben a mértékben nem folytatható, amit a 2016-os költségvetés mérsékelt prognózisa is alátámaszt. Elég egy rossz év a mezőgazdaságnak, az autóipar átmeneti visszaesése, és mindjárt korrigálni kell a sarokszámokat. Az államadósság az Alaptörvény előírásai ellenére csak nem akar érdemben csökkenni, a hitelminősítők többsége ezért sem sorolnak minket továbbra sem a stabil gazdaságok közé.

2. Ha van is a költségvetésnek többlete, azt értelmetlen, haszontalan, hovatovább ostoba dolgokba ölik. Így szállt el a torzóban maradt M4-es autópálya EU által nem finanszírozott költsége, és persze feleslegesen kidobott pénz a stadionépítésekbe beleölt milliárdok sokasága is, nem beszélve a szintén közpénznek számító nemzeti bankos alapítványok kistafírozásáról. Rengeteg pénzt elvisz a felduzzasztott államapparátus, illetve az egyre burjánzó korrupció. Hol van már az első nemzetmentő Orbán-kormány miniszterelnöke, aki 98-as hatalomkerülése után folyton arról beszélt, hogy el kell zárni azokat a csapokat, melyeken keresztül elfolyik a közpénz!

A közmunkáért járó pénz is csak vegetációra elég, így nem növeli a belső fogyasztást, ugyanakkor az állam olyan kiadásokat vállal magára, melyek nem térülnek meg soha.

3. Mi keményen robotoló kisemberek azért sem érezzük, hogy dübörögne a talpunk alatt a gazdaság (legfeljebb fütyül a szél), mert éppen a mi áldozataink tették lehetővé a nemzetgazdaság viszonylagos stabilizálódását. A bérek csak bizonyos szektorokban emelkedtek jelentős mértékben, a munkavállalói jogokat a multikkal összekacsintva radikálisan csökkentette a kormány, a fizetések vásárlóereje alig nőtt. A vasárnapi zárva tartás őrülete sem fog sokat lökni a magyar gazdaság szekerén. Az infláció hiába alacsony, (ennek oka elsősorban a rezsicsökkentés amely most éppen kimúlni látszik), az élelmiszerek jelentősen drágultak, ugyanakkor új adók bevezetésével nehezítette az életünket a kormány. Ennek is köszönhető, hogy megjelent, sőt egyre erősödik a dolgozói szegénység, ami annak a jele, hogy az állam attól marad működőképes, hogy az átlagbéreken spórolja meg a veszteségeit. Ide kívánkozik az a tény is, hogy a devizahiteleseket harmadik nekifutásra sem sikerült megmentenie a kormánynak, így a lakosság szűkös tartalékait ez a teher is apasztja.

4. Külön fejezetet érdemelnek a közmunkások, akik a Nemzeti Együttműködés Rendszerének egyik legnagyobb átverésének szenvedő alanyai. Jelentősen csökkentették az álláskeresési támogatás összegét és folyósításának idejét, ugyanakkor emberek tömegeit terelték bele egy olyan rendszerbe, amely kizárólag a statisztikát fényezi, érdemi hatása nincs a hazai munkaerőpiac alakulására. Ha nem tántorgott volna ki félmillió fiatal a nyugati munkaerőpiacra, olyan túlkínálattal kéne számolnia a kormánynak, amit nem tudna kezelni sem közmunkával, sem közfoglalkoztatással. Érthető hát, hogy annyira nem küzdenek a fiatalok visszatéréséért, ugyanakkor a Dunántúlon már alig vannak szakácsok, és más szakmák is szűkölködnek a jó szakemberekben. Az itthon maradókat ugyanakkor értelmetlen, olykor megalázó munkára kényszerítik. A közmunkáért járó pénz is csak vegetációra elég, így nem növeli a belső fogyasztást, ugyanakkor az állam olyan kiadásokat vállal magára, melyek nem térülnek meg soha. Ha azokat a százmilliárdok, melyeket erre a célra szór el a kormány a gazdaságélénkítésbe forgatná, sokkal több esélye lenne a költségek megtérülésének.

matolcsy2_0.jpg

              Fotó: kapcsolat.hu

5. A 2016-ban 15 százalékra csökkenteni kívánt egykulcsos személyi jövedelemadó olyan megalázó alamizsna, amit jóérzésű polgár el sem fogadna, ha erre lenne módja. Egyrészt ez szintén csak a statisztika fényesre csiszolására alkalmas gesztus, másrészt rögzíti azt az öt éve tartó őrültet, amit Matolcsy György erőltetett ránk, és bebizonyosodott, hogy felgyorsítja a társadalom kettészakadását. Varga Mihály ugyanazzal a sorvezetővel dolgozik, mint elődje, nem érdekli, hogy a társadalmi szolidaritás nem feltétlenül káros a gazdaságnak. Ha ugyanis végre érdemi terheket vennének le a kiskeresetűek válláról, és ezt kompenzálnák a gazdagokra kirótt kissé nagyobb adóterhek, az jót tenne a belső fogyasztásnak, élénkítené a munkaerőpiacot, enyhítené a társadalmi feszültségeket. Láthatóan a kormány kizárólag csak a statisztikai mutatókkal foglalkozik, azokat az adatokat pedig, melyek belepiszkítanának a Nemzeti Együttműködés Rendszerébe egyszerűen elhallgatja. Nem csoda, hogy a csillogó máz mögött reménytelenség, kiszolgáltatottság rejtőzik, a gazdaság dübörgését pedig akkor sem halljuk, ha a földre tapasztjuk a fülünket, és úgy próbáljuk kikémlelni a kedvező jeleket, mint egy vérbeli dakota indián.

Frédi és Béni

 

56 komment Közéleti ketrecharc Tovább
Öt lehetséges oka annak, miért nem érezzük, hogy dübörög a gazdaság Tovább
Facebook Tetszik
0
56 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni! Online harcosokkal a valós problémák ellen? - Innen szép nyerni!
  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr787587480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hanta boy 2015.07.01. 19:53:41

Trombitás!

Sok szart olvastam mán tőled, de ez mindennek a legalja....

Se eleje, se közepe, se vége, se tartalma, se mondanivalója, se katarzis.....

Dudás!

Mi a tökömért írogatsz te?
(mán azon kívül, hogy bemutasd mekkora barom vagy....)
Válasz erre 

Brix 2015.07.01. 21:23:13

Azért nem érezzük, hogy dübörög a gazdaság, mert valójában nem dübrög...2014-óta a GDP számítási módszer is változott , hogy minél többet tudjanak kimutatni...Figyelembe kell venni, hogy az euróban számított órabér 2008 óta változatlan, ezért sem érez a lakosság semmit. Az életszínvonal stagnál, de a közalkalmazotak jelentős része rosszabbul él, mint a válság előtt. Ilyen gyenge forint árfolyam mellett soha nem fogunk felzárkózni még a több visegrádi országhoz sem, nemhogy a nyugathoz. Az Orbán-kormány egyik legnagyobb adóssága , hogy 5 év alatt nem sikerült áttörést elérni az életszínvonalban.
Válasz erre 

kewcheg 2015.07.01. 22:04:48

Ezt a gazdagoktól elvevős dumát lassan el kellene már felejteni...Aki tényleg az, annak a jövedelmének a legnagyobb része láthatatlan, alkalmazott meg egyszerűen itthon 99.9 százalékban , még relatíve magas bruttó esetén se nemhogy nem gazdag de még csak jómódú se. Most a szerző szerint br. 3száz, vagy 4száz az gazdag? Agyon van járulékoztatva,adóztatva,persze a 1száz bruttóhoz képest minden jó.Az pont a helóta élethez elegendő.Mellesleg BAZ ban tényleg iszonyatos a csóróság...
Válasz erre 

zobod 2015.07.01. 22:19:39

A szolidaritásról annyit, hogy a bérköltség több mint fele járulék és adó, ezt növelni már pumpolás, nem pedig szolidaritás. Nincsen mód sem az SZJA, sem a jövedelmet terhelő más elvonás növelésére, egyedül csak a csökkentésekről lehet tárgyalni.
Válasz erre 

aleb19 2015.07.01. 22:28:34

a gazdasag tenyleg nem duborog/ 5 ev alatt evi kb1% GDP novekedes az stagnalgatas/ ,de legalabb a realberek novekedtek mig a maszopszadesz alatt a GDP novekedes altalaban realber csokkenessel jart...koszonjuk bokrosbarom
Válasz erre 

sanyix 2015.07.01. 22:40:20

@hanta boy: nem tetszik a valóság? Eszed a kefét fütyiszmaki...
Válasz erre 

Pipas 2015.07.01. 22:44:44

@Brix: "2014-óta a GDP számítási módszer is változott , hogy minél többet tudjanak kimutatni..."

Azt mondod, hogy az EU hagyja, hogy minden állam úgy számolja a GDP-t, ahogyan nekik tetszik? Ez elég hihetetlenül hangzik.
Válasz erre 

brlv24 2015.07.01. 22:45:22

Ez a poszt elég gyengére sikerült..
Válasz erre 

sanyix 2015.07.01. 22:56:18

@brlv24: nyilván. Erős poszt csak az lehet ahol a fütyiszt dícsérik :)
Válasz erre 

brlv24 2015.07.01. 23:01:29

@sanyix: Nem. Erős poszt az lehet, ahol erős érvek vannak. Ezek itt szubjektív vélemények.
Válasz erre 

aleb19 2015.07.01. 23:04:38

@Pipas: @Brix: "2014-óta a GDP számítási módszer is változott , hogy minél többet tudjanak kimutatni..."

Azt mondod, hogy az EU hagyja, hogy minden állam úgy számolja a GDP-t, ahogyan nekik tetszik? Ez elég hihetetlenül hangzik."

kis naivka a szitu sajna szarabb mint gondolod , az eurokratak forsziroztak a statok manipulalasat minden eu orszagban... mert az eu beteg es politikusai impotensek ergo ha nincs novekedes akkor papiron csinalnak
Válasz erre 

Pipas 2015.07.01. 23:13:47

@aleb19: "kis naivka a szitu sajna szarabb mint gondolod , az eurokratak forsziroztak a statok manipulalasat"

Amennyire én tudom az új számítással vagy húsz évre visszamenőleg újraszámították a GDP-t, hogy az összehasonlításra használható legyen. Szóval ha nem a régi számítással kiszámolt adatokat használod, akkor nem okoz semmi fennakadást az új módszer.

Egyszerűbben fogalmazva: a Gyurcsány és a Bajnai GDP adatait ugyanúgy számolják mint a patásorbán GDP-jét, nincs okod aggódni. :)
Válasz erre 

Szűtté mamá? Szűjjé! 2015.07.01. 23:16:29

@hanta boy: Jaja. Neked csak arra áll fel, ahol a viktort dicsőítik.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.01. 23:19:58

@brlv24: igen, és az erős érv csak a kormány dícsérete lehet :)
Annyira nem szubjektív, mert mindegyik véleménynek van egy erős alapja...
Válasz erre 

Nemfajtalan srác 2015.07.01. 23:30:21

inkább a gazdaság dübörögjön, mint a buziság, ez az igazság
Válasz erre 

Nemfajtalan srác 2015.07.01. 23:34:32

Ha nem Orbán van, hanem a lelkes buzibarát Gyurcsányi, vagy a kényszeredetten smúzoló Bajnai, akkor bevezették volna már nálunk is a buziházasságot

A borítékolható gazdasági csődben ez adna vigaszt és reménységet a fartúróknak. A többiek meg úgyse számítanak
Válasz erre 

Nemfajtalan srác 2015.07.01. 23:37:17

A görög csőd kapcsán Orbánt fikázni eleve öntökönlövés. Ha nem Orbán jött volna, mi is a görög utat járnánk tovább, vagy már célba is értünk volna. Talán még előbb, mint a görögök az államcsőddel
Válasz erre 

sanyix 2015.07.01. 23:38:04

@Nemfajtalan srác: hát igen, de nem dübörög a gazdaság se, csak papíron, meg a fütyiszes haverok körében.
Válasz erre 

brlv24 2015.07.01. 23:48:01

@sanyix: Azt gondolsz amit akarsz..
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.07.02. 06:21:32

A Fidesz tönkretette a vállalkozói környezetet és a belső piacot. A nemzeti tőke mozgása és a teljesítőképesség között semmiféle korreláció nincs. Nem azokba az ágazatokba áramlik a pénz ahol innováció várható és a jövő húzóágazatai lehetnének vagy ha mégis, véletlenül sem azokhoz, akik teljesíteni is tudnának. Az adórendszer ("luxusprofit" elleni harc) kifejezetten gátolja a fejlődésre képes ágazatok növekedését. A korrupt és bürokratikus környezet értelmetlenné teszi az egyéni kockázatvállalást, egyre kisebb az esély arra, hogy az egyéni teljesítmény elnyerje jutalmát. További leszakadás vár ránk.
Válasz erre 

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.02. 06:50:09

Ha a kormány ballib lenne, most a szerző szépen lassan elmagyarázná, hogy a makrógazdasági növekvés lassan csapódik le mikrószinten, ezért az átlagember nem is érzékeli.

De mivel a kormány nem ballib, ezért a ballib szerző követeli, hogy a pár százalékos makrószintű növekvés azonnal testesüljön meg minimum 100, de inkább 200 %-os jövedelemelmelkedésben.
Válasz erre 

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.07.02. 06:51:54

@zobod:

Így igaz.
Válasz erre 

aleb19 2015.07.02. 07:20:50

@Pipas: ok tehat vagod a temat, csak hazudva hergelsz... ez rosszab mintha buta lennel
Válasz erre 

qmatch 2015.07.02. 07:45:52

Nem arról van szó , hogy ballib vagy jobblib.

Arról van szó , hogy a 2/3 hagyományosan egy kivételes lehetőség arra , hogy "törvényszerűségeket" , szükségszerűségeket felülírva lehessen megvalósítani nagyszerű dolgokat.

Kérdés , hogy ki számára nagyszerű ? - na , ezt lehet lemérni a "szubjektív" véleményeken keresztül.

Ez a kétharmad úgy fél a tényektől , meg a szakértelemtől , mint ördög a szenteltvíztől. Meg is tesznek mindent ellene - mindkettő ellen , ami már-már vicces , csak nehéz rajta röhögni.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.07.02. 08:06:29

@maxval bircaman felelős szerkesztő: Vannak azért tények. Az öt évnyi töretlen fejlődésről szóló sikerpropaganda ellenére sem sikerült elérni a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jólét 2008-as állapotát sem és ebben unikumok vagyunk a hozzánk hasonló országokhoz (versenytársainkhoz) képest.

A GDP időszakos hullámzása (süt-e a nap, volt-e eső) nem fedi el a rendszerszintű problémákat, a gazdasági beruházások apályát, a vásárlóerő megfogyatkozását és a gagyi felé tendálását.

A káoszból kiemelkedő cégektől semmi társadalmi hasznot nem várhatunk, csak a közpénzek és a tőke herdálását. Simicska, bocs nem is, hanem a Garancsi konglomerátum soha nem lesz exportképes, a CBA sem fogja magyar csirkefarháttal teríteni az angol piacot a plázáin keresztül, a sok tőkét felélő magyar focistából nem lesz Messi és a korábbi versenyképes cégeink pozíciói is megrendülhetnek (MOL,OTP) a hazai szívatások által. Ha nem a piac szelektálja azokat, akik növekedhetnek, akkor nincs semmi garancia társadalmi hasznosságukra, ellenkezőleg, gátolják az egészséges fejlődést.
Válasz erre 

nu pagagyí 2015.07.02. 08:19:53

@kewcheg: A gazdagokon beszedett nagyobb mértékű adó nagyobb teljesítményre is sarkallhat, aminek persze csak akkor van értelme, ha van tér a teljesítmény kifejtésére. Egy agyonszabályozott fullasztó környezetben, mindegy mi történik, garantált a kudarc.
Válasz erre 

2015.07.02. 08:39:14

@Pipas: Nem. Az EU változtatta meg. Olvasgass, mert hülyét csinálsz magadból. Ja, nem tudsz.
Válasz erre 

2015.07.02. 08:42:17

@Pipas: Rosszul tudod...
Válasz erre 

aleb19 2015.07.02. 09:15:56

@nu pagagyí: sem sikerült elérni a gazdasági teljesítmény és a társadalmi jólét 2008-as állapotát sem és ebben unikumok vagyunk a hozzánk hasonló országokhoz (versenytársainkhoz) képest"

updatelned kellene ocsisajt...ami tavaly igaz volt az mostmar csak ures hazugsag /tavaly otthon az eu-s rekord novekedes volt/
Válasz erre 

Nzoltan 2015.07.02. 09:16:35

@nu pagagyí: Már csak azt kell eldönteni, melyik gazdagokról van szó.
A hazai bukott baloldal gazdagoknak az átlagot tekinti. Viszont a tényleges milliárdokkal rendelkező emberek adóztatását valamiért soha nem feszegetik.
Válasz erre 

igazi hős 2015.07.02. 09:18:20

@qmatch: Nem nagyszerű dolgokat kellett volna megvalósítani Orbánéknak, hanem olyan nagyon fájó és nagyon szükséges dolgokat, amit '90 óta lát mindenki, de mindegyik kormány csak tovább tologatta: nyugdíj, TB, egészségügy. Munkaügyben félig jó lépések történtek, de az igazán fontos részletek (pl. ágazati és területi minimálbér) még nyilvános vitára sem kerültek (bár ez a kormány nem a publikus egyeztetésről híres). A legtöbb pontban inkább visszalépés történt, pedig Orbánnál nagyobb esélye csak Hornnak volt (de ő belefulladt a "nem vagyunk kommunisták, annyira demokraták vagyunk, hogy mindent egyeztetünk" mocsárba). Kár, nem Orbánért, hanem értünk.
Válasz erre 

Kivlov 2015.07.02. 09:48:07

8-10 éve mit nem adtunk volna egy mostanság jellemző "dübörgésért..."
Válasz erre 

erol 2015.07.02. 10:12:36

@Kivlov: semmit
Válasz erre 

aleb19 2015.07.02. 10:13:23

@Kivlov: 8-10 éve mit nem adtunk volna egy mostanság jellemző "dübörgésért..."

a libsik alatt nem a GDP-vel volt gond hanem a GNP/GNI zuhant be, es mikor a GNP novekedett azt jo lakajkent odaadtak a multiknak es a realbereket visszavagtak / bokrosbarom.
Válasz erre 

Kivlov 2015.07.02. 10:49:03

@aleb19:
bokros nem 8-10 éve volt.

@erol:
semmit? szerintem a 2009-es -6,3%, helyett imát mondtunk volna 3% plussznak. :D
Válasz erre 

sanyix 2015.07.02. 11:02:21

@Kivlov: egy marék szart adtam volna érte... OMG ha már 2005-ben is ilyen szar lett volna a helyzet mint most, és arra jött volna a válság, az tényleg tuti csőd lett volna.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.02. 11:06:07

@Kivlov: persze igen, viktor a csodatevő félkézzel fenntartotta volna a gdp-t, a válság közepette, miközben mindenhol esik :DD
Válasz erre 

aleb19 2015.07.02. 11:41:36

@Kivlov: bokrosnal latszott vegytisztan a maszopszadesz igazi arca es bokros velunk el par honapja verte a mediaban nagyfeluleten a nyalat suranyival ,bekesivel es a tobbi orszagronto elqroval

ja es az allam most vette vissza a bpbankot /kb 200milliard buktava/l amit 1 dollarert adott el feltokesitve kezpenzel kitomve a GE-nek
Válasz erre 

aleb19 2015.07.02. 11:51:05

@sanyix: OMG ha már 2005-ben is ilyen szar lett volna a helyzet mint most, és arra jött volna a válság, az tényleg tuti csőd lett volna."

hat igen a regi szepidok: kb1millio rokkantnyuger a 13havi nyugdijukkal
es az evekig magas es kiigazitatlan ktgvetesi hianyok ami miatt az orszag eladosodott
stagnalo minimalber de egyre emelkedo csaladi potlekok es segelyek
...az a sok szep regipotya
Válasz erre 

2015.07.02. 12:54:37

@kewcheg: Hát ez az. Van olyan barátom, feleséggel, négy gyerekkel, hogy bruttó 700-ból, a régi adószint mellett épp csak kijöttek a pénzükből. Komoly helyen dolgozott, így zsebbe nem kapott semmit, nem úgy, mint a minimálbéres újgazdag. Most sem lett gazdag, de legalább nem kell hó végén garasoskodnia.
Válasz erre 

Kivlov 2015.07.02. 13:18:20

@sanyix:
Egy szóval se mondta senki, hogy fenntartotta volna. azt mondtam, hogy jobb lett volna akkor is a mostani 3%, úgyhogy nem kell leszólni. egyébként meg most nem sz*r a helyzet. 2008hoz képest meg pláne nem.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.02. 14:19:53

@Kivlov: nem lett volna mostani 3%, tudniillik 2008-2009-ben, erősen válság volt, még ennél normálisabb országok sem emelkedtek akkoriban, ez pedig egy foshulladék állam.

Dehogy nem szar a helyzet: Nő a szegénység, egyre átláthatatlanabb a közpénz szórása, nőnek az adók, durvul a korrupció, és még mindig túl sok a komcsi főleg a fütyiszben.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.02. 14:29:42

@sanyix: ja és elfelejtettem, hogy a bürokrácia is olyan szar, pazarló, nem hatékony, mint az elmúlt 40 évben... Pont tegnap előtt tapasztaltam meg újra, amikor az NKH-nál műszaki vizsgáztattam a motoromat.
Nem engednek be a sorompón, állítsam a motort a járdaszigetre menjek be a másik épületben, fizessek, ott nyomtatnak PAPÍRT (2015)-ben, amit leadok a portán ahol pecsételnek és beengednek, majd 3/4 óra várakozás mire sorra kerülök, újra pecsételgetés a papírra, számítógépbe pötyögés, majd várják az újabb papírra a pénztárnál fél óra alatt meg is érkezik, nyomtatnak, írogatnak rá, scannelik, irattárba elteszik, matrica felrak.
Eközben kint a parkoló tele(legközelebbi több száz méterre van), az autósok sorban állnak meg az egyetlen szabad helyen a megállni tilos tábla alatt(ahol nem is zavarnának senki), hogy gyorsan befizessenek ésbeengedjék őket a sorompón, és a tetű közterület felügyelők közben lesben állva sorban osztogatják a 10 ezres birságokat, akik egyébként mindig ott ólálkodnak, nyilván ez az egész beengedős dolog pont azért van így, hogy ezzel is lehúzzák a népet...
És az egész bürokrácia ilyen. Idióta szabályok, szivatás, begyepesedettség elavultság, és a lényeg a lehúzás.
Válasz erre 

Kivlov 2015.07.02. 14:35:59

@sanyix:
szegény ország vagyunk, ez ilyen. :D
Válasz erre 

sanyix 2015.07.02. 14:40:16

@Kivlov: ennek semmi köze ahhoz hogy milyen gazdag vagy szegény az ország. Csak ahhoz, hogy most is azok kormányoznak, akik ezt kialakították. Dilettáns, fejlődni képtelen, agyatlan barmok ;)
Válasz erre 

Kivlov 2015.07.02. 14:50:42

@sanyix:
tetszettek volna '89ben tarkón lőni mindet.
tetszettek volna '94ben nem visszavazni az épphogy elzavart vörösöket. stb, stb. Felesleges a hiszti: nép által választott kormányok voltak, vannak. a nép a hülye.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.02. 14:55:26

@Kivlov: ezt pont te mondod fütyisz szavazóként? LOL
Ha tarkonlőtték volna őket kire szavaznál most? :)

Nem egészen a nép által választott kormányok voltak, hiszen egyrészt nincs altenatíva, kb lehet maszop és fütyisz között választani, mind2 kommer.
Másrészt aránytalan választási rendszer (ami 2014 óta még aránytalanabb), és egy kisebbség felülírja a többség akaratát...
Válasz erre 

Kivlov 2015.07.02. 15:09:14

@sanyix:
arra, akiree mások, b+. ha ők nem lennének szerinted nem lennének pártok?
Miért írná felül egy kisebbség? Egy választás nem arról, hogy kire hányan nem szavaztak, hanem arról, hogy hányan igen! ennyi.
Ilyen alapon minden választási rendszer sz*r, ahol vannak egyéni körzetek is, mert ott 1 db többlet szavazattal is lehet mandátiumot kapni., míg a másik ugye semmit nem kap.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.02. 15:16:41

@Kivlov: igen, minden választási rendszer szar, ahol 1 szavazat nem pont 1 szavazatot ér...

Egy választási rendszernek arról kéne szólnia, hogy arányosan kapnak hatalmat, és nem kapnak 30%-nyi szavazatért 2/3-ot...
De bele lehetne venni a nem szavazókat is, és annyi képviselő férne be a parlamentbe amekkora arányban szavaztak az emberek. Tehát ha 50%-os a részvétel, akkor 200 képviselő helyet csak 100-van... bőven elég is lenne, tekintve hogy nem csinálnak semmit, nincs önálló véleményük, csak a pártutasítást követik... és még olcsóbb is lenne.
Válasz erre 

Kivlov 2015.07.02. 15:26:23

@sanyix:
érdekes ez korábban nem volt bajotok, csak 2014 óta ez a legújabb kifogás.
30%-nyi szavazat? és? (amúgy meg 45 volt az listán is)
az egyéni körzetek kb. 85%-át megnyerték, azaz összes mandátum 45%-át, darabonként akár 1 szavazatnyi többlettel. Ilyen a vegyes rendszer, eddig is ilyen volt! ezen kár hisztizni és nevetséges is.
Válasz erre 

sanyix 2015.07.02. 15:29:32

@Kivlov: de volt bajom vele, de amióta ilyen, azóta még több.
Na éppen az ilyen manipulációkról beszéltem. 1 szavazat az érjen 1 szavazatot.

Nem tudsz olvasni? Ott írtam hogy eddig is szar volt, de most még szarabb.
Válasz erre 

Kivlov 2015.07.02. 15:35:32

@sanyix:
1 szavazat, 1 szavazat, hülyeség.
akkor csak listás rendszer lenne és 5ből 4 választáson nem lenne kormányképes többség. 1-2 évente jönnének-mennének a kormányok. gyönyörű lenne.
Válasz erre 

2015.07.05. 06:47:17

A gazdaság azért nem dübörög, mert ( pont a lényeget hagytad ki ), - szocialista tervgazdálkodás folyik. Továbbá egyáltalán nincs piacverseny . A kormányközeli mutyik jól élnek a többiek meg éljenek meg ahogy tudnak .
Válasz erre 

2015.07.30. 04:47:56

@Nemfajtalan srác: Sok tájékozatlan, ostoba duma!
Remete levele (a kötsönről)

Kedves komám, Gábor! Tudod, írtam már sokat olvasok, mindenféle ócska könyveket. No, el nem hiszed, mit leltem! 1875. november havában, arra kérte az Egyiptomi (Kedive, miniszterelnök féle, a marha,) az angol kormányt, küldjön pénzügyi szakértőt nékije!
Disraeli, angol miniszterelnök, hogy kihasználja a kedive nehéz pénzügyi helyzetét, A pénzügyi kölcsön fejében, rákényszeríti Anglia ellenőrzését, és protekorátusát. A misszióját, Cave főkincstárnok vezette! A kedive megengedte,, hogy megvizsgálja Egyiptom pénzügyeit. De a kölcsön tekintetében, nem tudtak megegyezni! Az államcsőd arra kényszerítette a kedivét, hogy siettesse a bankárokkal a megegyezést! Majd a hitelezők, és a kedive megegyeztek, hogy nemzetközi pénzügyi ellenőrzést, úgynevezett államadóssági pénztárt szervezzenek, és az államkölcsönöket konszolidálják!
A pénzügyi ellenőrzés nem jelentett egyebet, mint Egyiptom bevételeinek teljes kifacsarását! 9,5 millió Font bevételből 7,5 öt fizetett külföldi hitelezőinek! Kihasználták Egyiptom nehéz helyzetét, hogy még nehezebb helyzetbe hozzák az országot. Több minisztérium élére külföldieket neveztek ki! A sajtó azt állította, hogy az ország összes bajai, a kedive önkényéből erednek! Ez a liberális frazeológia, csak a valóságot leplezte! A valóságban a kormány, csak a külföldi bankoknak volt felelős! A parlament, üres fikció volt!
Nubár pasa, aki a hitelezők kielégítésére, több pénzt akart megtakarítani, csökkentette a hadsereg létszámát! Az elbocsátott tisztek lázadása elzavarta! Határtalan volt a bankárok, és a külföldi sajtó felháborodása!
A külföldi ellenőrzés visszaállítása Egyiptom további elszegényedéséhez vezetett! Figyelsz haver! 1882 Alexandriában felkelés tört ki, 50 külföldit megöltek! Válasz: Alexandria bombázása, Anglia Egész Egyiptomot megszállta! Ez lesz a mi jövőnk is? Mit gondolsz errűl? A föd is csak egy tengejen forog, és nincs új a nap alatt! Csak buta rövideszű népség! Kőccsőn kell? Megkapjátok, a cumit meg bekapjátok! Ja a könyv, elolvashatod, Az újkori diplomácia története!
Válasz erre 

Nemfajtalan srác 2015.07.30. 16:31:59

@lényeglátó:
Nincs új a nap alatt. Csak mostanában mintha kicsit szégyenlősebbek lennének a "protektorok", és kerülik a napfényt
Válasz erre 

Nemfajtalan srác 2015.07.30. 16:36:34

@lényeglátó:
Egyébként az '56-os szuezi válság is egy hasonló, legalább ennyire pikáns történet. Mert akkor a mi tüzünket is kihasználták a saját pecsenyéjük sütögetésére, és az árat a szovjeteknek végső soron Magyarország fizette meg

Távol vannak ezek a praktikák azoktól az eszmménykpetől, amibe számunkra be akarják a világ eseményeit csomagolni
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard