A Habony-művek ezúttal is hozta a kötelezőt: őrületes demagógiával sokkolják a keményen dolgozó magyar embereket azok a plakátok, melyek bizonyos értelemben folytatásai a migránsokat csicskáztató kampánynak. Hiába mondjuk el ezerrel az ősi bölcsességet, hogy a jó bornak nem kell cégér, Kovács Zoltán és Habony Árpád mégis tántoríthatatlanul hisznek abban, hogy bugyuta plakátokkal el lehet adni a népnek azt a katyvaszt, amit ők kormányzásnak neveznek.
Fotó: 444.hu
1. A Szegedi Kattintós már napokkal ezelőtt jelezte, hogy jön, jön, jön a kormányzati óriásplakát-kampány 2.0-ás verziója. Akkor még csak a kaszting folyt, de már tudni lehetett, hogy szép embereket keresnek, akiknek a szájába képregényes buborékokat rajzolva bölcs szólamokkal látják el az utcán gyanútlanul közlekedő honpolgárokat. Az első plakát két véglet között mozog. A csaj tényleg nagyon jó, ám amit a szájába adtak…Ne akarják, hogy kommentáljuk!
Fotó: 444.hu
2 Nem adja alább a színvonalat a boldog nagyszülőket (vagy túlkoros szülőket?) és a karjukon pihenő gyerekeket ábrázoló második plakát sem. A családi adókedvezményről azt állítják, hogy nagy segítség. Biztosan, ám a szegénységi küszöb alatt élő mintegy 4 millió magyart ez a plakát nem fogja meggyőzni arról, hogy „A magyar reformok működnek”. Ez a szlogen váltotta egyébként a nagyon elmés „Magyarország jobban teljesít” közhelyet. A kérdés csak az, milyen reformok, és mit jelent Habonyéknál, hogy működnek? Úgy mint Uri Gellernél? A nagymama (anyuka?) egyik karja egyébként hiányzik.
Fotó: 444.hu
3. A következő plakátról egy olyan középkorú férfi néz ránk, mint aki brókerbotrányba keveredett, de a BEVA megtérítette a veszteségeit. Ő azt mondja, hogy nálunk nagyobb a gazdasági növekedés, mint az EU-ban. Ja persze, Albániában és Kirgizisztánban is nagyobb, mégsem verik a mellüket. A gazdasági növekedésről jó tudni, hogy mindig egy bázisszámhoz viszonyítják, így minél inkább a béka segge alatt tartunk, annál könnyebb magas mutatókat elérni. Egyébként a lesajnált EU forrásai nélkül mély recesszióban lenne a magyar gazdaság.
Fotó: 444.hu
4. Aztán egyedülálló anyuka két gyermekével hirdeti, hogy ingyenes lesz az óvodai étkezés. Kérdés, hogy ki szállít majd az óvodai konyhára húst, zöldséget, kenyeret. Mészáros Lőrinc, Csányi Sándor vagy Garancsi István valamelyik cége? Erre szokták azt mondani, hogy túl szép, hogy igaz legyen.
Fotó: 444.hu
5. Aztán egy nyugdíjas azt állítja, hogy nő a minimálbér. Ha ez nem lenne így, akkor kissé zabosak lennénk, ugyanakkor ennek a pasasnak már teljesen mindegy, mert nyugdíjas. Más kérdés, hogy a minimálbért és a nyugdíjakat az köti össze, hogy alig nőttek valamit az utóbbi években.
Fotó: 444.hu
6. A családtámogatási rendszer hasznosságán örvendezik egy ifjú pár a következő plakáton. Aztán csak győzzék fizetni a hiteleiket! A csaj szemöldökét átrajzolták, láthatóan van pénze kozmetikusra, a srác meg vigyorog, mint egy vadalma, és valószínűleg sokat jár gyúrni.
Fotó: 444.hu
7. Aztán a Szomszédokból idézi meg Lenke nénit az utolsó plakát. Ő a rezsicsökkentés rettenthetetlen harcosaként hirdeti, hogy sokat spórolt Németh Szilárd elszántságának köszönhetően. Miután Lázár János néhány hete bejelentette, hogy most két évre tuti, hogy jegelték a rezsiharcot, így egyelőre a nosztalgiával kell beérnünk. Ez a plakát tényleg csak nosztalgiára jó. Egyébként, ha jobban megnézzük ezt a hölgyet, kicsit hasonlít Németh Lászlónéra, csak nincs rajta szemüveg. Ez a feledhetetlen sorozat, és a várható tévés és rádiós hirdetések potom 600 millió forintjába kerülnek a keményen adózó magyar polgároknak. Gratulálunk minden közreműködőnek!
Frédi és Béni
Az utolsó 100 komment: