Szegedi Kattintós

  • Főoldal
  • Orbán Viktor
  • Simicska Lajos
  • Közéleti Ketrecharc
  • Pávatánc
  • Kaja, pia, csajok
  • Poéngyáros
  • Szeged
A kormány szándéka a hajléktalantörvénnyel kizárólag a provokáció

A kormány szándéka a hajléktalantörvénnyel kizárólag a provokáció

Egészen biztosan tudatában voltak a Fidesz vezető politikusai annak, hogy egy, az emberi méltóságot durván sárba tipró, ráadásul az általuk fabrikált alaptörvénynek is több ponton ellentmondó törvényt alkotnak meg. A cél nem is az volt, hogy a hajléktalanság problémáját megoldják, hanem, hogy a társadalmi megosztottságot tovább mélyítsék egy rendkívül égető szociális kérdés mentén. Volt már erre példa, amikor a közmunkaprogrammal például azt a látszatot keltették, hogy a kegyelemkenyéren élő emberek így vissza tudnak térni a munka világába. Az idő bebizonyította, hogy csak a statisztikák fényezésére volt jó ez az intézkedés, ahogy most is valami hasonló járulékos haszonra számít a kormány.

borsod24_1.jpg

Fotó: borsod24.hu

Azzal, hogy a kormánytöbbség törekvéseinek megfelelően Magyarországon október 15-től tilos életvitelszerűen közterületen tartózkodni rengeteg ember életét nehezítették meg hazánkban a döntéshozók, és lényegében senki számára nem hoz majd valódi feloldozást az intézkedés. Csak felsorolásszerűen következzenek azok, akik számára az igencsak antihumánus, és feltételezhetően számos alapjogot sértő törvény rengeteg gondot fog okozni: maguk a hajléktalanok, a szociális munkások, a karitatív szervezetek munkatársai, az egyházak képviselői, a rendőrök, a bírók, az egészségügyi ellátórendszerben dolgozók, valamint azok, akik mostantól annyit sem fognak tudni hajléktalanná vált rokonukról, ismerősükről, mint amennyit eddig tudtak.

Nem szeretnénk mélyen beleásni magunkat jogértelmezési kérdésekbe, de az biztos, hogy nem lehet egységes jogszabályt hozni egy olyan szociális csoportra szabva, melynek tagjaiban csak annyi közös, hogy nincs fedél a fejük fölött. Teljesen más életsorsok, más kulturális háttér, különböző motivációk jellemzik a hajléktalanok csoportjait, és ez így van akkor is, ha valaki a lakóhelyéhez legközelebb található egyének, illetve csoportok alapján igyekszik képet alkotni a hajléktalanság jelenségéről. A kormány (mint általában) épp a felszínes ismereteket, az előítéleteket lovagolta meg akkor, amikor e törvény révén lényegében bűnözőként kezdi kezelni az amúgy szociálisan hátrányos helyzetben lévő fedél nélkül élő embereket.

Orbán ördögi terve olyan szempontból is működik, hogy kíméletlenül és félreérthetetlenül provokálja azokat, akik elborzadnak kormánya cinizmusától.

A hajléktalantörvény tökéletesen illeszkedik a Nemzeti Együttműködés Rendszerének ideológiai fejlődéstörténetébe. Kiválóan megágyazott e jogszabály számára az a milliárdokból évek óta folyó agymosás, melyet a migráció témakörére fűztek fel Rogán Antal propagandaminisztériumában. Ezzel lényegében azt sulykolták a magyar emberek agyába, hogy vannak magasabban jegyzett kulturális értékek és alacsonyabb szintbe sorolható embercsoportok, és a túlélésünk attól függ, hogy ezt a kulturális fölényünket meg tudjuk-e őrizni azáltal, hogy a messziről jött embereket kívül tudjuk-e tartani a határainkon. Orbán Viktor harmadik kétharmadát lényegében annak köszönheti, hogy megígérte a magyaroknak: Ha szemet hunynak az ipari méretű korrupció fölött, ő garantálja számukra a kulturális, eszmei, ideológiai elkülönülést a kívülről érkező menekültektől. Miután a magyar társadalom igen jelentős hányada belement ebbe a kétes alkuba, Orbán két fronton folytathatta keresztes hadjáratát külső- és belső ellenségeivel szemben.

Miután sikeresen összekeverte az emberek fejében a migráció kérdését a lényegében amerikai imperialistaként célkeresztbe állított Soros György személyével, nekimehetett a magyar értelmiség még ellenálló csoportjainak (pl. CEU elűzése, a Magyar Tudományos Akadémia megalázása, kultúrharc meghirdetése), így teremtve olyan hangulatot az országban, hogy senkinek ne legyen kedve kiállni a megtámadottakért, elesettekért, ne írjon alá petíciókat, ne menjen el tüntetni semmilyen közös ügyért. Amikor már úgy érezte a kormányfő, hogy eléggé elrettentett minden értelmiségi csoportot attól, hogy számon kérje a legkiszolgáltatottabb embercsoportok elleni hajszát, akkor a képükbe vágta a hajléktalantörvényt. Még csak néhány napos volt ez a jogszabály, de a hajléktalanok vegzálása ellen szóló bírók, egyházi vezetők, civilek már Soros György ügynökeivé váltak a kormánypropaganda mantrái szerint.               

Szerencsére ez nem rettentette el az ügyvédek sokaságát, egyházak, civil szervezetek némely vezetőit, sőt az eljárásokat lefolytatni kénytelen bírókat sem attól, hogy felhívják a figyelmet ennek az embertelen törvénynek a visszásságaira. A hajléktalanügy arra azért jó volt Orbán Viktornak, hogy szimpatizánsai szemében továbbra is a cselekvő, a feszítő társadalmi problémákat megoldani kívánó miniszterelnök képében tetszelegjen. Orbán nem hazudtolta meg magát, hiszen a hajléktalanság szociális probléma, de ő rendvédelmi ügyet csinált belőle, így keltve azt a látszatot, hogy kemény kézzel is megoldhatók olyan feloldhatatlannak tűnő probléma, mint a budapesti aluljárók közállapota. Orbán ördögi terve olyan szempontból is működik, hogy kíméletlenül és félreérthetetlenül provokálja azokat, akik elborzadnak kormánya cinizmusától.

olkt_1.jpg

  Fotó: OLKT.hu

Lehet frissíteni a Kubatov-listát, hiszen, azok, akik felemelik a szavukat a társadalom leginkább kiszolgáltatott tagjainak teljes ellehetetlenítése ellen, újabb minősítéseket kapnak a Fidesz nyilvántartásában. Az pedig egyáltalán nem érdekli a miniszterelnököt, hogy ezt a törvényt jónak, rossznak, hatékonynak vagy embertelennek fogják tartani az alkotmánybírák vagy az EU vezetői. Ő ezzel a provokációval rántja ismét össze kissé széthullóban lévő táborát, ugyanakkor az ellenségeit megbélyegezheti, mint Soros Györgynek dolgozó liberálbolsevik ügynököket. És neki ennél több nem is kell. Mert, ahogy egy dakota közmondás tartja: „Akkor vágd el az apacs torkát, amikor épp azt próbálja mondani, hogy ő nem is apacs.”  

  

97 komment Orbán Viktor Pávatánc Közéleti ketrecharc Tovább
A kormány szándéka a hajléktalantörvénnyel kizárólag a provokáció Tovább
Facebook Tetszik
0
97 komment

Ajánlott bejegyzések:

  • Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében? Mi lehet az ukrán-magyar kémjátszma hátterében?
  • Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából Lázár János igyekszik hasznot húzni a Fidesz zavarodottságából
  • Poloskák, kullancsok, zebrák Poloskák, kullancsok, zebrák
  • Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt Olyan zavaros lett az USA irányvonala, hogy még Orbán sem tudja lekövetni azt
  • Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége Így néz ki Trump és Orbán gazdasági semlegessége

A bejegyzés trackback címe:

https://szeka.blog.hu/api/trackback/id/tr9114328093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.28. 11:58:06

Engem az foglalkoztat, mióta megszavazta a hazaáruló csőcselék ezt a törvényt, hogy mit takargatnak vele? Milyen gazemberség folyik vagy készül a háttérben, amiről ezzel terelik el a figyelmet?
Válasz erre 

Gábor Révész 2018.10.28. 11:58:15

Haha! Nyertem! Nem Birca az első kommentelő!
Válasz erre 

nyünyüge 2018.10.28. 15:00:51

@Le a spammerekkel: a lakosság hosszútávú megtakarításainak átcsatornázása NER közelbe, ezen megtakarítások mögötti garanciák "megvédése" valamiféle az OBA-t BEVA-t, akármiA-t elméletileg lefedő "NERA" alappal. Ami annyira, de annyira megnyugtató, hogy csak na.......
Válasz erre 

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.28. 15:57:46

@nyünyüge: igaz, ez az egyik lehetőség. Lakástakarékban nem vagyok érintett. Aki igen, az vajon most mekkora veszteséggel számolhat?
Nyugdíjpénztárat meg most készülök megszüntetni, hasonló okok miatt.
Válasz erre 

nyünyüge 2018.10.28. 16:19:05

@Le a spammerekkel: a lakástakarék esetében évi 70 eFt állami támogatáshoz lehetett jutni minimum 4 évi, havi 20 ezres megtakarítás után, ha jól emlékszem. A nyugdíjmegtakarítást a jövőre nézve az aktívak meg tudják szüntetni, de hol érezze biztonságban a pénzét a továbbiakban egy olyan ember, aki nem nyit külföldön számlát, nem tudja követni a pénzpiacot, .... ? És mit csináljon a már nyugdíjas, akinek ott van a megtakarítása nyugdíjpénztárban és csak arra vágyik, hogy az ne vessze el az értékét az elkövetkező években, évtizedben?
Válasz erre 

azigaziraptor 2018.10.28. 18:18:56

@Gábor Révész:
Nem, mert épp halékot keres Szófiában! :-)
Válasz erre 

azigaziraptor 2018.10.28. 18:37:43

@azigaziraptor:
Bocsi, hajlékot!
Válasz erre 

tireless treehugger 2018.10.28. 19:23:54

Most éppen a hajléktalanok vannak soron, holnap lesz újabb.

Nálunk addig ütik a népet amíg lehet, nincs kegyelem nincs bocsánat nincs ellentmondás, teljes és feltétlen alázatot követel meg a mindenkori hatalom.

Ez megy ezer éve, ideje volna hozzászokni.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2018.10.28. 19:44:27

@azigaziraptor: Délelőtt még aktív volt, úgy látszik, hogy az összekötő tisztje felpörgette rektális tágítással, mert szidta az idegenszívű janicsárokat délelőtt egy másik blogon. Amikor rávilágítottam, hogy Ő is egy ilyen janicsár, akkor kissé zavarba jött, kiment a gyorsító hatása. :D :D :D
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2018.10.28. 19:49:21

@tireless treehugger: A hajléktalan téma már egy éve előkerült, de akkor két hét után dobták - szerintem szóltak, hogy ez nem időszerű. Mivel senki nem találja azt a 70,000 migráncsot, akik állítólag a balkáni útvonalon menetelnek, így új témát kellett találni, hát jöhetnek a hajléktalanok.

Nota bene: ez legalább egy valós probléma, tényleg kezdeni kellene az ügyükkel valamit, de ahogy a magyar foci helyzete sem oldódott meg tollvonással és egyéb, kleptokratikus eszközökkel, úgy a hajléktalan kérdést sem lehet adminisztratíve elintézni. Pártunk és Kormányunk viszont ennél többet nem fog lépni az ügyben, mert erre csak annyi pénzt lehet szakítani az Úniótól, amelyért egy magára valamit is adó kleptokrata szerda után már le sem hajol. Így a csóró rendőrségre, meg a béna bíróásgi titkárokra marad az ügy.
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2018.10.28. 19:51:27

@Le a spammerekkel: Azt mondod, hogy a fidesz csak figyelemelterelésként dobta be ezt a törvényt, miközben valójában egy sokkal nagyobb disznóságra készülnek? Áááááááááááá, a kedves Vezető soha nem tenne ilyet :D :D :D
Válasz erre 

Punxsutawney Mormota 2018.10.28. 19:52:08

@Gábor Révész: :D
Válasz erre 

werecke 2018.10.29. 06:33:44

Milyen emberi méltóságról van szó ? Már az első mondat sántít.
Válasz erre 

Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2018.10.29. 08:55:40

@werecke: mondja ezt a magyargyűlőlő, szarházi náci, ami mellesleg egy komcsi prosti fattya... :D
Válasz erre 

rovid 2018.10.29. 08:59:29

fel lehet kerülni a listára? de jó! akkor: Kubi , rohadjatok el a gazdáddal együtt!
Válasz erre 

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.10.29. 09:38:54

Lassan kifullad ez a ballib műbotrány is. Az utcák kitisztulnak, a hajléktalanok pedig nem fagynak meg.

Tombol is Soros gazda otthon, newyorki oligarchalakában: hát, ez se jött be...
Válasz erre 

midnightcoder2 2018.10.29. 09:43:17

Igazából megint arról van szó, hogy Orbánék találtak egy témát amiben igazuk van és amiben az átlagpolgár egyetért velük, és amire a liberósok ugrani fognak. A liberósok pedig ennek megfelelően ugrottak is, a végeredmény pedig ismét csak az, hogy csinálhatnak Orbánék amit akarnak, mert a liberósok a hülye oldalra állva ismét csak gondoskodnak arról, hogy pár cikluson keresztül megint ne rúgjanak labdába.

Ha valaki egy percig is használná az agyát libbant oldalon, akkor a következőn kellene elgondolkodnia:
1. Kis hazánkban állítólag több tízezer hajléktalan él. A nagy részük a fővárosban. Ehhez képest az aluljárókban maguk alá szarók max. pár százan vannak. Képzeljük el, hogy mi lenne, ha azokban az aluljárókban ahol hajléktalanok élnek (mert nincsenek mindenhol) hirtelen megjelenne csak úgy 10 ezer hajléktalan... De nem teszi. Ezek szerint a nagy részük megoldja ezt valahogy. Ezek vajon miért nem ? És ha nem, akkor ezt a többségi társadalomnak feltétlenül tolerálnia kell ?

2. Biztos, hogy azzal teszünk a legjobbat a hajléktalannak, ha a kukázás, kéregetés, aluljárókban magunk alá szarás, utcán történő megfagyás szent jogáért állunk ki ? Vagy esetleg arról van szó, hogy leszarjuk hogy mi van ezekkel az emberekkel, itt elvekről van szó ? És amúgy is, minél több ember szarik maga alá a metró bejáratánál, annál inkább látja a nép hogy milyen rossz neki.

A ballibes csapat már három cikluson volt kormányon. És nem tettek a hajléktalanokért az ég világon semmit. Ezek után elég vicces, ahogy a szószólóik kívánnak lenni.
Válasz erre 

Joooe 2018.10.29. 09:45:05

Hogy lehetnek "emberek" ennyire embertelenek, képesek vagytok szájon át azt kifosni magatokból hogy az a jó, ha emberek a saját szarukban hugyukban fetrengenek, koldulnak, közterületket sajátítanak ki az azt megérdemelten és rendeltetésszerűen használó polgároktól, közben másoknak durva károkat okoznak, míg az ha szállást, étkezési, fürdési lehetőséget, munkalehetősget kapnak az rossz? Még azt is ki lehet jelenteni, hogy még egy börtönben is emberibbek a körülmények mint egy szaros húgyos takaróban az aluljáróban. Értem én hogy van igény a kormány fikázására, de addig csak folytatni fogja a lecsúszását az ellenzék amíg a jó dolgokat is agyatlanul fikázza, és érdemi konstruktív kritikával nem tud előállni, amíg az általuk mutatott alternatíva a "nem tökéletes" helyett a "sokkal rosszabb"... gratulálok a fasza cikkhez
Válasz erre 

József Kodácsi 2018.10.29. 09:50:21

Ez a politikai törvényalkotás legalja,amikor tudatosan ártani akarnak és sajnos sokadjára!
Válasz erre 

midnightcoder2 2018.10.29. 09:51:08

Amúgy egyébként az is vicces, amikor egyesek az emberi méltóságra hivatkozva állnak ki a kukázás, aluljáróban alvás, koldulás jogáért. Mintha annak aki ilyenre kényszerül lenne bármiféle emberi méltósága.
Válasz erre 

Che21 2018.10.29. 10:12:25

A libsik szemszögéből csak az alkoholista, drogos, szaroshuggyos csövesnek van emberi méltósága.

Annak a pl. pékséget üzemeltető vállalkozónak, aki, hogy eltartsa a családját, kel hajnali háromkor, fél ötkor árut pakol, majd órákig nem árul semmit, mert szaroshuggyosék ott méltóztatnak lebzselni a boltja előtt, na annak ez emberi méltósága le van szarva libsikéék által.

Ő csak gürcöljön, kockáztasson, fizesse az adót, meg a TB-t, tartsa fenn a kórházakat, hogy ha kannásborosék rosszul lesznek legyen hol reparálni őket.
Válasz erre 

Nagykörúton túli magyar 2018.10.29. 10:18:29

@nyünyüge: Az LTP-vel az volt a gond, hogy a 30%-os állami támogatás csak a befizetett összegre volt érvényes. Mindössze egyszer. A pénzintézet meg semmit nem adott hozzá. Azaz az első évben befizettél 240.000 forintot, arra igaz, hogy kaptál 72.000 Ft állami támogatást, de a lakáskassza semmi többet nem adott hozzá. Sőt, a számlanyitási díj, meg a számlavezetési díj gyakorlatilag el is vitte ezt az összeget.
Aztán a második évben mennyit hozott ez az első évben befizetett 240.000 forintot? 0 forintot.
A harmadik évben? 0 forintot.
A negyedik évben? 0 forintot
Az ötödik évben? 0 forintot
A hatodik évben? 0 forintot
A hetedik évben? 0 forintot
A nyolcadik évben? 0 forintot
A kilencedik évben? 0 forintot
A tizedik évben? 0 forintot.
Hát ennél a 0 forintoknál azért jobb hozamok is vannak a piacon.
Válasz erre 

Sir Galahad 2018.10.29. 10:20:59

A helyzet az, hogy a többség egyetért azzal, hogy az utcák, közterek, aluljárók nem arra vannak, hogy ott részeg emberek fetrengjenek a mocskukban. Valahogy a többség jogairól - az egészséges, tiszta környezethez - eddig sikerült megfeledkezni, eddig csak a hajléktalanoknak voltak jogaik. Most fordult a kocka. Egyébként meg elhiszem, hogy nem jók a körülmények a szállókon, de 1: az utcán élésnél azért jobbak , 2. ha ez a gond, tessék azért tiltakozni, hogy javítsanak a szállók körülményein - ilyet még nem hallottam. Azért van annál szörnyűbb diktatúra, mint ahol a hajléktalanokat arra kényszerítik, hogy fürödjenek, vételezzenek tiszta ruhát és fűtött helyiségben aludjanak. Ja, berúgni ott nem lehet... ez igaz. És ez így is van rendjén.
Válasz erre 

]{udarauszkasz 2018.10.29. 10:31:56

@Che21: Volt nekem is, hogy nem tudtam, hol alszom masnap. En is eltem heti 3500 meg 5000 forintokbol hetente. Volt, hogy szinte az utcarol jartam be a fosulira. Ha jol emlekszem, talan akkor is epp Orbanek regnaltak. Azota tanultam belole; leleptem az orszagbol, ahogy elnezem, jol is dontottem. Ha meg mindig Magyarorszagon lennek, valoszinu, hogy egy Wabererses kamionban laknek, es vegigdolgoznam a honapot, tudogyulladassal a szelviharban ponyvat, meg spanifert cibalgatva telviz idejen, bagoert. Nem mondom, hogy a szocialista kormany jobb volt, ugyanolyan tolvajok voltak ok is. A tolvajokat Magyarorszagon nem lehet levaltani, mert mindegyik tolvaj.
Ja: Eletemben 3x ittam egy-egy korty pezsgot. A 20. 40. szuletesnapomon, es az eskuvomon.
Válasz erre 

erkölcsi hulla 2018.10.29. 10:38:21

Azért örültem volna, ha nem fogad minden nap pl. a blahán vagy a nyugati aluljárójában a tömör szarszag, a csípős hugyszag, és a fenyegetőző félőrült hajléktalanok. Vagy a 4-6 oson ugyanez.
Na mindegy. Tudom, tudom fidesznyik vagyok.
Válasz erre 

nnnnnnnn 2018.10.29. 10:41:05

ezekből az írásokból látszik leginkább, hogy a liberálisoknak milyen szinten közük nincs a valósághoz és a józan gondolkodáshoz. isten óvjon minket hogy újra kormányra kerüljenek.
Válasz erre 

Trednar 2018.10.29. 10:49:28

@nnnnnnnn: Ezekből a kommentekből látszik, hogy a jobboldali keresztény értelmiség mennyire leszar másokat.
Válasz erre 

Trednar 2018.10.29. 10:51:48

@erkölcsi hulla: Most is ez fogad, holnap is ez fogad majd. Drogosok a külső körúton, 4-6 villamoson romák és részegek. Azért ne hidd, hogy kolbászból lett a kerítés, mert nagyon nem.
Válasz erre 

Trednar 2018.10.29. 10:58:06

@Sir Galahad: "Azért van annál szörnyűbb diktatúra, mint ahol a hajléktalanokat arra kényszerítik, hogy fürödjenek, vételezzenek tiszta ruhát és fűtött helyiségben aludjanak."
Ezek közül egyikre sem kényszerít a kormány. Csak arra, hogy ne élj életvitelszerűen az utcán. Leszarják hová mész. Ha ki az erdőbe meghalni, akkor oda, ha elsétálsz egy másik országba, akkor oda.
A kormány által vegzált civilek intézik az általad felsoroltakat. De ha tudsz állami szervezetről, aki segít a hajléktalanoknak, akkor szólj.
Az pedig, hogy van elég szálláshely, hazugság. Minden télen megtelik, mégis mindig halnak meg emberek az utcán, egyedül és reményvesztetten.
Válasz erre 

Nagy Anita Sv 2018.10.29. 11:00:09

@nnnnnnnn: Nincs ebben semmi meglepő.
Átfedésekkel milliókat baszott orrba a csúti törpe, ám ez nem számít addig, amíg a fityiszes vagy a saját bőrén nem tapasztalja - egészségügy, munkahiány a keleti végeken, minimálbéren való és hónapról hónapra való tengődés, és még sorolhatnám -, vagy valami faszságon - internetadó - fel nem horgad benne a vér. A korrupció azért nem érdekli, mert fingja sincs arról, hogy mekkora összeg néhány milliárd, hiszen egész életében nem fog keresni többet 50 milliónál összesen.
Megelégszik a csok-kal - miközben az ingatlanok ennek hatására brutálisan drágultak meg -, elég neki a Böske utalvány, a vasárnapi nyitvatartás, a viszonylagos - balkáni - jólét.
Bár a balkáni sem igaz, mert a szlovének bár 17 éve még háborúztak, ám jelenleg MINDEN tekintetben leköröznek minket.
Válasz erre 

GiaMarie 2018.10.29. 11:01:27

"Sajnos" egyre kevesebben képesek ebben az országban azzal azonosulni, hogy a balos kormányok kitépik a kiflicsücsköt becsületesen átlagfizetésért dolgozó emberek gyerekeinek kezéből, hogy odaadják a "rászorulóknak" mindezt "Fizessenek a gazdagok!" jelmondat mögé bújtatva. Ez a "nyóc év hiába bőven elmúlt nyócév", úgy égett bele a kollektív tudatba, hogy az emberek BÁRMIRE hajlandóak szavazni, ami nem ez. A balosok meg ne a hajléktalanok védelmezésén morfondírozzanak, hanem csendben a fal fele fordulva azon, hogy mit keres még Gyurcsány Ferenc a magyar közéletben? Mert amíg tőle elhatárolódni nem képesek, amíg őt elkergetni nem képesek, addig bizony hiteltelenek. Ebben az országban ha abból lehetne választani, hogy Gyurcsány legyen a miniszterelnök vagy maga Mészáros Lőrinc, szerintem még akkor is erősen befogott orral, de a nemzet pénztárosa kerülne hatalomra.
Válasz erre 

Trednar 2018.10.29. 11:05:48

@tireless treehugger: Sajnos tényleg így lesz.
Másrészt látszik, hogy hosszú távon gondolkoznak, mert a romák integrálása nemhogy javult volna az utóbbi időben, hanem romlott. Néhány év múlva a romák lesznek a belső ellenségek, akik visszafogják az országot, hogy szélsebesen száguldjon a gazdasági felzárkózás felé.
Ez van, mindig halad a társadalom. Liberalizmusnak is volt x éve a csúcson, most ezt a populista maszlagot kell elviselni egy ideig. Utána megint jön más.
Válasz erre 

erkölcsi hulla 2018.10.29. 11:08:04

@Trednar: Nyilván lehetett volna tenni ezek ellen a betiltáson kívül is valamit. Fejleszteni a szállásokat, szociális munkásokat kirendelni, stb. Csak az sokba kerül, és nehéz róla sikkasztani.
Válasz erre 

Sir Galahad 2018.10.29. 11:14:36

@Trednar: Valóban vannak nem állami fenntartású hajléktalanszállók is, de a legtöbb állami, önkormányzati. Én egy kisvárosban lakom, itt például önkormányzati, éjjeli szállással és nappali melegedővel. És igen, eddig előfordult, hogy volt, aki megfagyott az utcán, mert nem volt hajlandó bemenni a szállóra, ott ugyanis nem lehet berúgni. Most elvileg kénytelenek lesznek, bár igazad van, megtehetik, hogy úgy döntenek, inkább megfagynak az erdőben. Erre van az a mondás, hogy a vályúba tudok vizet önteni és a lovat is odavihetem, de ha nem hajlandó inni, akkor szomjas marad.
Válasz erre 

nnnnnnnn 2018.10.29. 11:22:06

@Nagy Anita Sv: szerintem csak simán az van, hogy több embernek tetszik a fidesz kormányzása, mint ahánynak nem. lehet hogy a keleti végeken nagy a munkanélküliség, de az ország nagy részén meg emelkednek a bérek ezerrel. lehet valakinek rossz tapasztalata van a kórházakban, de a többség elvan ezzel is. a ballib kormányoknak hosszú évek álltak a rendelkezésükre hogy csináljanak valamit. ehhez képest nem csináltak semmit csak csődbe vitték az országot. ebből lett elege az embereknek. meg abból hogy az ingyenélőket segélyezték. nem fog senki sírni ha az aluljárókban fetrengőket eltakarítják. az átlagembernek ők csak igénytelen alkoholisták akik rontják a levegőt és zavarják a munkábajárást. és mivel az átlag így gondolkodik, ezért a mostani hajléktalantörvény is tetszik az átlagembereknek. ha valami nem tetszik az átlagnak azért tüntetnek (pl internetadó) , kimennek az utcára, stb, a kormány pedig változtat. eddig kb az internetadó volt az egyetlen ami nagyobb tömegeket megmozgatott. a hajléktalankérdés miatt a kutya nem vonult utcára. és nem is fog.
Válasz erre 

dont be such a jew 2018.10.29. 11:35:30

how does fuck you sound?
Válasz erre 

m.t. 2018.10.29. 11:49:51

Emlekszem 2015-ben tema volt NER-eknel hogy Brusszel fejenkent 9millio forint kuld a migriknek hogy betelepuljenek (nagyon nem igy volt), bezzeg a hajlektalanjaink lofaszt nem kapnak, ok kevesbe fontosabbak mint a muszlim arabok.

Most hogy migrik nincsenek, valahogy kevesbe erzekenyebbek a hajlektalanok irant.
Válasz erre 

konrada 2018.10.29. 11:52:22

@Nagy Anita Sv:
...hát te is ifjonka lány lehetsz, ha te úgy tudod a történetet, hogy a szlovének háborúztak, aztán mégis....

Úgyanis az a "háború" nagyjából annyiból állt, hogy felsorakozott a jugoszláv hadsereg Maribor környékén az autópályára, pár helyen lövöldöztek, majd nagy tempóval kivonultak Szlovéniából Topolya írányában. Azaz: a háborús károk jóformán alig haladták meg náluk egy átlagos párizsi tömegtüntetés kárösszegét.

...a "háború" is azért tört ki, mert az akkor még egyébként is a magyarnál gazdagabb Jugoszláviában is a szlovén tagköztársaság közel másfélszeres GDP-t termelt a többiekhez képest, és nem akarták abból finanszírozni a vadbalkáni részeket.
Azaz: Szlovénia rossz példa.
(Ha példálózni akartál volna: akkor ott Szlovákia. Amikor azokat ott hagyta hasonló okokból a csehek, ők tényleg lentebb voltak, és most....)
Válasz erre 

dont be such a jew 2018.10.29. 11:53:39

@konrada: szlovakia egy szarfeszek
Válasz erre 

2018.10.29. 11:54:00

@Gábor Révész: Gratulálok. Ilyen sem gyakran esik meg.
Válasz erre 

2018.10.29. 11:58:56

@tireless treehugger: A helyzet az, hogy ezt mi hagyjuk, hogy így legyen. Sem Te sem én nem állunk ki a jogainkért, a szabadságunkért. Nyomorultul meghúzzuk magunkat a sarokban és azt mondogatjuk, hogy nem a mi dolgunk, nem a mi problémánk. Pedig minden egyes kis lépés az arculcsapásunk, de mi nem teszünk semmit. Ilyen a szüleink generációja és a miénk is. Remélem a gyerekeink már bátrabbak lesznek, de honnan, ha mi nem tanítjuk meg őket kiállni magukért?
Válasz erre 

dont be such a jew 2018.10.29. 12:02:45

@Geza vagyok: 12000 dollaros atlagos jovedelem folott meg soha sehol a vilagon nem volt forradalom

ugyhogy muszaj lesz megszeretned a demokraciat
Válasz erre 

kvp 2018.10.29. 12:03:04

A hajlektalantorveny akkor tarthato be ha az allam kepes annyi fedett es futott agyat biztositani, hogy mindenkinek jusson ha akarja ha nem. Ez kozegesegugyi szempontbol is fontos lenne, de azert a hajlektalanoknak is jobb lenne, marmennyiben a tobbi problemat is sikerulne megoldani. Ennek elobb utobb sajnalatos modon resze lesz a kenyszer gogykezeles es akar a kenyszer mosdatas is, mert ugy nez ki, hogy nem igazan emberi jog mar masokra is veszelyesen piszkosnak lenni. Ez persze penzbe is fog kerulni, de amennyiben az allam allja a koltsegeket, akkor akar meg javithatnak is a jelenleg az utcan alvok allapotan, meg akkor is ha ezt ok mint szabadsagjogaik csorbulasat fogjak megelni.

ps: A lakastakarek allami tamogatasanak megszuntetese alapvetoen egy liberalis dontes volt, kivezettek egy piactorzito, allami tamogatasra alapulo rendszert, helyette az ongondoskodast eloterbe helyezve. A csok pedig ettol fuggetlenul egy kvazi allami befektetes a lakossag fenntarthato uratermelese erdekeben. Szoval meglepo modon ezek meg nyugaton is vedheto es teljesen elfogadott dontesek voltak.
Válasz erre 

konrada 2018.10.29. 12:03:07

...ja, már a felütés is, mely szerint milyen rossz a közmunkaprogram.
Ebből látszik, hogy a blogíró - miközben a statisztikát ekézi - csak azon statisztikáknak hisz, amik nekik tetszenek, a valóságnak meg nem.
Pedig tény - ami a közfoglakoztatottakkal érintettek tapasztalata is - hogy mióta segély helyett csak úgy lehet pénzhez jutni, ha dolgozni jár az érintett réteg, a valódi foglakoztatottságuk is lényegesen javult, aminek az oka az is:
ha már reggel fel kell kelni az ágyból, munkába kell menni, akkor fizetést is kapjon érte.az érintett.

(S hogy mi a tapasztalat?: ...hát például hiába is ad az állam pénzt a cégeknek közmuki-programra, egyszerűen a megyék többségében nem lehet elkölteni, mert nem akad rá ember. )
Válasz erre 

konrada 2018.10.29. 12:07:17

@dont be such a jew:
A baj az, hogy Magyarország is, ha a szlovákok szarfészek megyéit a magyar szarfészek megyékhez hasonlítjuk...
(S azért hoztam példának, mert 2 évtizede Nyugat-Magyarországról átmenve Nyugat-Szlovákia is szarfészeknek tűnt, most meg már előfordul, hogy pont fordítva néz néha ki...)
Válasz erre 

2018.10.29. 12:09:53

@dont be such a jew: Long time ago in Florida, Little Habana, I stopped at a petrol station. I didn't know but there was a secure stopper at the pistol and I couldn't figure out how it worked. I was pissed an scared because of the neighborhood and started to use the F word pretty often. There was a black man, he walked to me, showed me how to remove the pistol and asked me to abstain using the F word as it is not kind to him, to the people around, to the neighbors and especially not kind to God. Ever since I try to avoid this word. I would encourage you to do the same.
Válasz erre 

dont be such a jew 2018.10.29. 12:12:00

@Geza vagyok: Work on your english ya wanker!
Válasz erre 

2018.10.29. 12:15:43

@konrada: Annyi a gond, hogy ezeket a szerencsétleneket nem közmunkára, hanem közérdekű munkára kötelezik. A törvény szerint ezért nem kapnak fizetséget. Tehát ez biztosan nem segíti elő a társadalmi integrációjukat, viszont a további elszegényedésüket igen.
Válasz erre 

2018.10.29. 12:19:08

@dont be such a jew: Sorry, I am a native Hungarian and English is my third language. I started in secondary school and this is how far I got. For the time being I am happy with it.
Válasz erre 

2018.10.29. 12:28:31

@dont be such a jew: Ki akar forradalmat? Csak idióták és agyhalottak készülnek a víziójukban megjelenő hős harcosok seregeiből álló forradalomra, ahol hullik a férgese, mint a pelyva. Ilyen víziója ás küldetéstudata csak a fidesznek van (ha másnak is van, arról nem tudok, előre is elnézést a többi agyhalottól).
Ez is Floridában volt. Az ottaniak megkérdezték, hogy miért nem lázadunk fel a korrupt kormány ellen? Mondtam nekik, hogy miért tennénk ilyet a demokratikusan megválasztott kormányunk ellen? Az emberek ezt akarták, erre adták le a voksukat. Nyilván a hiba náluk van, hogy ezt elítélik. A magyaroknak ez a jó. Ha nem ez lenne, akkor nem ez lenne a kormány.
Válasz erre 

koala kóla 2018.10.29. 12:34:22

@Geza vagyok: Mert amerikaban nincs korrupcio, mi? Trump is meg Hillary is egy idiota, valaszthattak, mi? Mikor volt utoljara nem milliardos elnok amerikaban?

Hagyjuk mar csoro orszagbol, haboru vesztes orszagbol, gyarmatositason meg nem tollasodott orszagbol soha nem lett gazdag orszag egy szomszedunk se lett gazdag.

Azaz, nem a korrupcio a fo problema.

Azaz, vannak
Válasz erre 

werinter 2018.10.29. 12:38:43

Azt kívánom a fidesz minden elmebajos ötletére bőszen bólogató idiótának, hogy jusson el odáig, hogy megtapasztalhassa a hajléktalanságot...
Hogy ezeknek az embereknek nem az szúrja a szemét, hogy 2018-ban Európa közepén ELŐFORDULHAT egyáltalán, hogy emberek élnek aluljárókban, hanem az, hogy a "libsik" (és az értelmes emberek) tiltakoznak a kormány totál embertelen döntése ellen. NEM azzal van, a baj, hogy elsősorban, hogy megtiltják a közterületen élést, hanem azzal, hogy ennek nem biztosítják a feltételeit! Mert ha VALÓBAN lenne hova mennie ezeknek az embereknek akkor talán ők sem ott feküdnének egész nap.
Durva a másik ember iránti ilyen szintű megvetés... igazából nem is csodálkozom, hogy orbánc és haverjai vannak hatalmon, ők jól tükrözik ennek a rothadt társadalomnak a beteges lelkivilágát.
Ja tudom én is libsiballibbolseviksosrosbérenc vagyok.
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2018.10.29. 12:40:50

8 év alatt orbán vagyona úgy 1000 milliárd környékére duzzadt. Ha ezt átszámoljuk, akkor annak alapján, hogy egy hír átlag két hetet él meg, utána jön a következő, így a csúti tetves tolvaj cigány hírenként úgy 5 milliárdot keres miközben a plebs az éppen bedobott faszságokon rugózik ahelyett, hogy a lopásaival foglalkozna.
Válasz erre 

koala kóla 2018.10.29. 12:43:11

@lenörd hofstadter: 5000 milliard kornyeke lesz az

de kozben a tied ugyanannyi, te balfek
Válasz erre 

koala kóla 2018.10.29. 12:45:05

@werinter: mindenhol vannak homleszek, a szajna parton meg arabneger satortabor van

turistak nem szeretik a nyomorultakat, szoktak rajuk panaszkodni
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2018.10.29. 12:46:52

@konrada:

Esetleg ha levetkőzöd a kommunista szemléletedet, talán észrevennéd és felfognád, hogy a közmunka Magyarországon annak elnevezése, hogy az adott önkormányzat főpolgármestere vagy annak haverja piaci ár helyett erősen nyomott áron foglalkoztasson állami fölényével visszaélve és erőszakkal kényszerítsen munkába olyan szerencsétleneket akiknek valós piaci körülmények között ugyanazért a munkáért a számsor végén 1 nullával többet kéne, hogy fizessen. A bevételből, mert ugye ez a felállás a céges nyereségek és költségek helyett ráadásul az állam pénzéből megy (marad) a csókos zsebébe...
Válasz erre 

koala kóla 2018.10.29. 12:47:52

@lenörd hofstadter: ezzel a hazugsaggal aprilisban is beegtetek

talalj ki ujat, majom
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2018.10.29. 12:48:42

@koala kóla:

Ha azt számolom, hogy az EÜ, az APEH, a szemészszállítás és a többi államosított haveri pénzlopási módszer mennyi plusz pénzt vesz ki a zsebemből, akkor az enyém csökken faszfejke....
Válasz erre 

lenörd hofstadter 2018.10.29. 12:49:39

@koala kóla:

relaxálj pöcsfej, még az a kevés agyad is kikapcsol ami a légzésedet vezérli, oszt lesz gond...
Válasz erre 

koala kóla 2018.10.29. 12:53:03

@lenörd hofstadter: helyes, el lehet menni
Válasz erre 

Kivlov 2018.10.29. 12:58:10

védjétek csak a csöviket. meg szagoljátok is a BKV-n meg az aluljárókban :D
Válasz erre 

koala kóla 2018.10.29. 12:59:00

index.hu/kulfold/2018/10/29/4_percet_kesett_a_zsinagogabol_igy_uszta_meg_a_meszarlast_egy_magyar_holokauszttulelo/

Na bazdmeg, itt egy ujabb elhamvasztott bibsi aki feltamadt.
Válasz erre 

VT Man 2018.10.29. 13:02:42

A kozmunkaprogram 2008-as, MSZP-s talalmany:

"Januárban indul az "Út a munkához" program, amely a rendszeres szociális segélyben részesülő munkaképes lakosság munkához jutását segíti elő - mondta Gúr Nándor (MSZP), az Országgyűlés foglalkoztatási és munkaügyi bizottságának elnöke hétfőn az MTI-nek."

"A programra 97 milliárd forint áll rendelkezésre. Az összeg egyrészt a korábbi időszak "megszokott" segélyezésére, másrészt arra szolgál, hogy mintegy 100 ezer ember a munka világában helyt tudjon állni - mondta Gúr Nándor. Kifejtette: Magyarországon 230-240 ezer ember részesül rendszeres szociális segélyben. Közülük 100 ezren továbbra is ebbe az ellátási kategóriába tartoznak majd, de további 100 ezer ember - azok, akik munkaképesek és munkavállalási hajlandóságuk is van - találhatnak munkát a közfoglalkoztatásban. Ők 6 hónapon át, napi 6 órában tudnak dolgozni, továbbá a versenyszféra 7-8000 embernek ad munkát."

Ez pedig meg egy 2008-as terv:
"Út a munkához program: lecsapnak a szociális segélyből élőkre!"
"Természetesen az egészségügyi okokból munkaképtelenek, a három vagy több gyereket nevelők, az 55. életévüket betöltöttek továbbra is megkapnák a szociális segélyt.

A mintegy százezer főnyi munkaképesnek azonban álláskeresési megállapodást kellene kötnie az Állami Foglalkoztatási Szolgálattal, és kötelezően részt kellene venniük a közfoglalkoztatásban.

A 35 év alatt, általános iskolát nem végzett személyek (7-8 ezer fő) számára pedig a képzésben való részvétel lenne kötelező, melyért cserébe az öregségi minimumnyugdíjnak megfelelő összegben részesülnének."
www.penzcentrum.hu/karrier/ut-a-munkahoz-program-lecsapnak-a-szocialis-segelybol-elokre.1013941.html
Válasz erre 

konrada 2018.10.29. 13:10:40

@Geza vagyok:
De.
És pont azért, mert vagy dolgozni járnak, vagy éhen halnak, mert nincs számukra teljesítmény nélküli, hasvakarásra adott segély.
Így meg az általad is emlegetett kényszer miatt - mint írtam is - sokan választják azt a kényszerhelyzetet, amiben a munkájukért fizetést is adnak, nem csak ilyen 2/3 minimálbért..
Válasz erre 

konrada 2018.10.29. 13:15:25

@lenörd hofstadter:
...és van ilyen is.
...de valamiért mégis nem csak a munkanélküliek száma csökkent, nem csak a foglakoztatottság nőtt, de a közmunkások száma is nagy mértékben csökkent.
...s ha számodra az kommunisztikus eszme, hogy segély helyett inkább a munka világába kell az embereket terelni, akkor van egy rossz hírem számodra: fingod nincs az izmusok jellemzőiről...
Válasz erre 

Joooe 2018.10.29. 13:20:25

@Trednar: senki sem vegzálja a valódi civil tevékenységet folytatókat, pl. akik kivakarják a mocsokból a csöviket (csak azokat piszkálják akik politikai tevékenységet folytatnak a civilség álcájával). Amúgy meg ha nem lenne elég hely a csöviknek (tudomásom szerint van, nagy a kihasználtság, de
kisebb mint100%) akkor talán úgy hangzana az értelmes kritika, hogy biztosítsanak több helyet, nem úgy mekkora szemétség hogy nem az utcán fekszenek a saját szarukban
Válasz erre 

m.t. 2018.10.29. 13:22:56

@dont be such a jew:
Az atlagokrol nem sok adatot ismerek, de a jovedelem egyenlotlen elosztasa eddig eleg sok forradalmat szult. Szinte az osszeset.
Válasz erre 

m.t. 2018.10.29. 13:29:34

@Joooe:
"csak azokat piszkálják akik politikai tevékenységet folytatnak a civilség álcájával"

Ezzel mindig elaruljatok magatokat.
Egy demokratikus orszagban alkotmanyos joga minden szemelynek es maganszervezetnek politikai tevekenyseget vegezni.
Civileket elhallgattatni ugyanugy antidemokratikus, mint politikai partokat elhallgattatni.
Válasz erre 

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.10.29. 13:37:01

@m.t.: Magyarorszag az EU egyik legegyenlobb allama jovedelmileg

google gini-index
Válasz erre 

Bambano 2018.10.29. 13:47:56

tévedésben vagy: a kormány azoknak akar kedvezni, szavazatukat megszerezni, akiket zavart a sok hajléktalan.
valójában nem az a probléma a jogszabállyal, hogy kitiltja a hajléktalanokat a közterületekről, hanem az, hogy mellé nem ad európai szinten kulturált megoldást. kitiltani a hajléktalanokat, hogy menjenek a fenébe, nem humánus. kitiltani és azt mondani, hogy helyette x helyre mehetnek, ahol kapnak megfelelő ellátást, az lett volna a humánus.

az egy ócska idióta libsi mánia, hogy a hajléktalanok vélt érdekeit a többség fölé akarják helyezni. nincs olyan tolerálható érdeke a hajléktalannak, hogy ő csak a deáktéri metró csomópontban hajlandó héderezni.

ennél sokkal nagyobb probléma, hogy ez az éjfélkor benyújtjuk, negyed kettőre megszavazzuk stílus, ahogy ezt is átverték, az rohadtul nem demokratikus. és itt mutatkozik meg a rendszer rákfenéje, hogy akkora uraknak hiszik magukat, hogy már a pofánkba lehet vágni, hogy leszarnak minket.
Válasz erre 

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.10.29. 13:50:50

Ha a kormany celja a holmlesz-torvennyel a provokacio, akkor jol beszoptatok ezt is libbancsok
Válasz erre 

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.10.29. 13:51:48

@Bambano: mitol nem demokratikus? mely szabalynak nem felel meg?
Válasz erre 

colonel Tigh 2018.10.29. 14:06:28

@midnightcoder2: pfú bammeg.... nem az utcán alvás, kukázásnak van emberi méltósága, ill. az nem ezekből következik. Bírom ezeket a tipikus fidesznyik csúsztatásokat, ahogy finoman (néha olyan finoman, mint egy elefánt a porcelánboltban) eltoljátok a perspektívát. A logikád alapján Isten egy utolsó, senkiházi rohadék, mert simán eltűri a sok borzalmat, pedig csak csettintenie kellene, és máris lenne tejben-vajban fürdés, meg öjöm és bódottá. Nem is értem mit akartok egy ilyen istennel, meg a vallásával, aki egy ekkora szemétláda seggfej. Vagy várjál, lehet, hogy pont ezért? De maradjunk témánál. Kicsit filózzunk. Itt a kérdés igazából az, hogy egy méltóságát vesztett embernek van-e méltósága. Egy méltóságát vesztett ember nem érdemel méltóságot, méltó bánásmódot? Ezek az emberek lehet, hogy elvesztették méltóságukat, de nem vesztették el emberi mivoltukat, nem az emberségükből fordultak ki. Az van, hogy rossz helyen keresed azt a fene nagy méltóságot. Esetükben magunkban, ezekkel az elesett emberekkel való hozzáállásban kel keresni a méltóságot. Próbálom elmagyarázni, mint egy ötéves gyereknek: ha a gyereked megbetegszik, az orvost hívod, vagy a temetkezési vállalkozót? Ha a gyereked elveszti az egészségét, akkor segítesz neki visszaszerezni, vagy tudomásul veszed, és magára hagyod? Na ugyanez van a méltósággal is. Aki elvesztette, annak segítesz, azzal, hogy méltón bánsz vele. És nem csak az ő kedvéért, hanem mert méltósága nem csak annak másik embernek van, hanem neked is, nekem is, a városomnak is van, az országomnak is, a népemnek, meg az emberiségnek. Nem kérheted számon mástól, ha te magad sem cselekszel, gondolkodsz emberhez méltón.
Válasz erre 

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.10.29. 14:14:31

@colonel Tigh: a lippsi perspektiva a kutyat nem erdekli
Válasz erre 

nemecsekerno_007 2018.10.29. 14:17:07

Éééés már megint olyan témán csámcsogtok amilyet a patás akar. És ugyanazt szajkózzátok mint szoktátok. 3/4 lesz itt gyerekek 2022-ben...
Válasz erre 

m.t. 2018.10.29. 14:28:35

@Halál kamionja mindenkit elgázol:
Nem igaz hogy nem erdekli. Rengeteg embernek van tele a toke a hugyszaggal az aluljaroban, es meg is szorult belejuk annyi emberseg hogy elutasitsak ezt a celtalan uszitast.

Es nem azert mert Soros meguzente, hanem lelkiismeretbol.
Válasz erre 

]{udarauszkasz 2018.10.29. 14:33:51

@konrada: azert szlovenia esete hasonlo lehet,mint mondjuk a Kisalfolde. Gyakorlatilag ugyanazt a nyelvet beszelik,mint a vadbalkaniak. Nyugat-Dunantulon is sokan zugolodnak mar,hogy mit keres ott ennyi keletrol odaszakajtott,foleg nem iden barnult,meg halom ukran, mintha mestersegesen le akarnak huzni azt az orszagreszt a tobbihez. Ehhez meg jon a hatarok lezarasa Ausztria felol, nem csoda,hogy para van.
Válasz erre 

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.10.29. 14:51:45

@m.t.: Nekem nem ugy tunik, hogy nagy balliba fordulat van keszuloben.
Válasz erre 

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.29. 15:03:21

fideszbirkák elég későn értek ide.
Sokáig tartott az eligazítás.
Válasz erre 

Bambano 2018.10.29. 15:16:50

@Halál kamionja mindenkit elgázol: bújtatottan azt akarod sugallni, hogy manapság minden szabály demokratikus, helyes, és ami megfelel a szabályoknak, az is.
na ez jó nagy hazugság.
aki emlékszik, tudja, hogy ehhez a törvényhez sok módosítást kellett csinálni, mert törvénysértő volt. átírták miatta a gránitszilárdságú tákolmányt is.
tehát lehet úgy betű szerint szabályos valami, ha a szabályokat kitartó munkával addig hajlítják, míg az nem lesz.

de ezt nem nevezik demokráciának. ez egy diktatórikus maffiaállam.
Válasz erre 

Halál kamionja mindenkit elgázol 2018.10.29. 15:25:54

@Bambano: a ketharmad ugy modositja az alkotmanyt ahogy akarja

pontosan mi nem demokratikus, mi nem szabalyos tehat?
Válasz erre 

nyünyüge 2018.10.29. 15:35:55

demokratikus = kétharmaddal megszavazott ?
És ez volt akkor is a véleményed, amikor "ballib" kétharmad volt?
Válasz erre 

Bkkzol 2018.10.29. 15:53:11

"megsérti a hajléktalan emberi méltóságát" Nagyon tetszik!!!! Amikor nyáron a teraszon vacsorázok és a túloldalon két kocsi közé sz.rik a hajléktalan akkor hol a méltósága?? Aluljáróban nem lehet friss ételt árulni ,mert folyamatos a sz.r és h.gy szag... Egyedül a kannás bor meg a 4 cl-es "alkoholos ital" megy.
A személyes cuccait meg azért kell megsemmisíteni , mert ez nem a családi album vagy/és gyógyszerei hanem a h.ggyal impregnált, tetves guberált matrac és pléd...
Válasz erre 

Bkkzol 2018.10.29. 17:00:32

@m.t.: szép gesztus az ügyvédektől, bíróktól, hogy aláírnak, tiltakoznak a törvény ellen. Az aláírók közül hányan voltak az elmúlt 20 évben aluljáróban???? A művész ( vagy valódi vész?), belbudai úri gyerek is csak neten látja a gondokat. Illetve amikor este 7.10 és 7.30 között kiszórják az etetőbe az ételt. Amikor takarítani kellene utánuk és a képeket töltik fel otthonukban.
Válasz erre 

Bambano 2018.10.29. 18:07:34

@Halál kamionja mindenkit elgázol: @nyünyüge: a demokratikusság nem csak attól függ, hogy hányan szavazták meg. különös tekintettel arra, hogy régebben volt rá példa, hogy kiegyeztek a pártok és az ellenzék is megszavazott indítványokat.
a demokratikusságnak van egy csomó tovább ismérve is. például egy témakörben megszerzett többség nem jelenti azt, hogy más kérdésekben is igaza van.
attól, hogy a választók egy része szerint a fidesz jól kezeli a migránsügyet, még nem lesz demokratikus, hogy egy képviselőtől megvonják a szót, meg lehülyézik.
vagy egy demokratikus országban nem kell repülőt küldeni a gyerekért, hogy ne dobálja szét a szaros pelenkát az út szélén...
Válasz erre 

tireless treehugger 2018.10.29. 23:27:08

Lefordítom a fidesz demokráciátokat érthetőbb formára.

A gyerekedet megverik.
Többségben voltak? Igen.
Kifejezték az akaratukat? Igen.
(egy fideszes szülő ilyenkor mit csinál??)

És erről beszélünk most:
Akarja ön hogy a hajléktalant is megverjük? Ti pedig igennel válaszoltok.

A demokrácia nem arról szól hogy a többség bármit megtehet.
Válasz erre 

Joooe 2018.10.30. 10:00:34

@colonel Tigh: ha a méltóság visszaszerzése a fontos neked, akkor miért azért vered a nyálad, hogy az jó, ha a hajléktalan a saját szarában húgyában fetreng a hidegben, koldul, büdös, gusztustalan, és szerinted az a rossz, ha szállón alszik, ételt, tisztálkodási lehetőséget kap, esetleg közmunkát, neadjisten ha összekapja magát még rendse munkát is szerezhet?
A gyereked megbetegszik példád pontosan jól leírja hogy mi a teendő, ha beteg a gyerek elviszed orvoshoz, akkor is ha maga nem fogja fel hogy ez fontos és bömböl útközben, még akkor is ha fogyatékos néni aki a kertkapuból nézi (ez lennél te az analógia szerint) azt mondja milyen rossz szülő vagy hogy nem hagyod a gyereknek hogy azt csináljon amit akar.
Azért azt lássuk be, a magyar szociális rendszer körülményei között, évtizedes mértéktelen szociális pénszórások mellett aki hajléktalan sorsra jutott és onnan nem is tudott visszatérni az nem egy külső körülmény miatt következett be hanem súlyos egyéni hibák egész sorozata is kellett hozzá, magyarul a saját sorsuk menedzselését nem lehet teljes egészében rájuk bízni ha törődünk velük.
Alapvetően itt két vélemény áll egymással szemben:
(1 - liberális) Fontos hogy hajléktalanok az utcán legyenek, mert akkor mi mindig érezhetjük hogy nekünk mennyivel jobb, néha odalökhetünk egy kis aprót és ettől überkirálynak érezhetjük magunkat, ráadásul a kormányt is lehet mindig szidni ha elég szűklátókörű lencsébe fogjuk a dolgokat, mutatja hogy mekkora nyomor van, és ha szerencsénk van jó sokan megfagynak a télen, az is mekkora muníció már egy kis kormányfokázáshoz... de ezt így ciki kimondani szóval hörögjük azt artikulálatlanul hogy EMBERIMÉÉTÓSÁÁÁG
(2 - jobboldali) nem akarom hogy a közterületet ami az enyém is egy kicsit mások arra használják ami minden normális embernek visszataszító... ez nem csak önző érdek, azt utcán a mocskukban fetrengeni nem emberi méltóság, meg kell mutatni nekik hogy van más lehetőség, természetesen szegénynek vagy hajléktalannak lenni nem illegális, oda mennek ahova akarnak, intézhetik az ügyeiket, munkát kereshetnek és vállalhatnak, ráadásul valódi méltósággal, tisztán, ember módjára.... viszont amit más sem tehet, még nem gusztustalan célra sem, hogy a közterületet kisajátítja, azt nekik se lehessen már. HA az ellátórendszer nem elégséges esetleg, akkor arról kell beszélni, nem a padon szarban fetrengés jogáról
Válasz erre 

nyünyüge 2018.10.30. 10:43:44

@Joooe: És a kormány beszélt az illetékes szervezetekkel és az önkormányzatokkal az ellátórendszer állapotáról a törvény megfogalmazása előtt? Bővült, érdemiben több anyagi támogatást kapott nyomán az a hálózat, amelyik a hajléktalanokat ellátja? Van egészségügyi ellátás számukra, hogy ne az amúgy is agyonterhelt ügyeleteknek kelljen ellátni az egyébként speciális ellátást igénylő hajléktalanokat?
Amúgy a hajléktalan nem azért van a közterületen, hogy az "kisajátítsa", csak simán élni akar. És Kisajátítani az tud, akinek pénze vagy hatalma van.
Válasz erre 

Joooe 2018.10.30. 11:57:23

@nyünyüge: Igen, érdemben emelték az ellátásra fordítandó összeget és szükség esetén további keret is rendelkezésre állhat. Igen, a szállókon és ellátóhelyeken rendelkezésre áll (mint eddig is) speciális egészségügyi ellátás, gondolom nem kell nagy fantázia ahhoz sem hogy azt mondjuk, annál biztosan jobb mint az utcán. Nem tudom milyen egyeztetés folyt a kormány és az ellátórendszer elemei között, de valahogy nem ennek hiányát látom a főcímekben, hanem azt hogy milyen szemét dolog hogy a csövi nem a fosában fetreng hanem tiszta ágyban alszik.
És de, azzal hogy közterületen van kisajátítja. Eddig is mehetett volna szállóra, csak már ott tart, hogy a szálló által nyújtott pluszra (meleg, tisztálkodás) már igénye sincs, az őt ott ért kellemetlenségek (tömeg, konfliktusok) meg jobban érdeklik, mint az ő általa másnak okozott kellemetlenségek, ezért nincs más megoldás mint "kényszeríteni" az emberhez méltó életre.
Persze szükség van arra is hogy az ellátórendszer mind a pillanatnyi túlélés mind a kiút lehetősége szempontjából felkészült legyen, itt esetleg lehet helye KONSTRUKTÍV kritikának.
Válasz erre 

nyünyüge 2018.10.30. 12:17:06

@Joooe:
Hátulról: Hogy nekünk a fotelból mi néz ki jobbnak, és mit gondol jobbnak valaki, aki évek óta az utcán él az két különböző káposzta. Ahogy az is, hogy őneki adott pillanatban az alkalmazkodás, a meleg tömegben lét a nagyobb teher vagy az aluljáró hideg köve.
A kormány a törvény életbelépése előtti napokban adott valamennyi plusz pénzt a hajléktalanellátó szervezeteknek. És ez minden támogatás jellemzője lassan egy évtizede. Kiszámíthatatlan, nem tervezhető. (Aztán bunkósbotként egy év múlva jöhet az ÁSZ ha éppen ki akarja nyírni az adott szervezetet: hiszen átláthatlanul költötte a közpénzt. És véletlenül sem a kormány, az állam költései átláthatatlanok :( )
Válasz erre 

Tzp 2018.10.30. 12:32:39

Valójában semmi meglepő nincs abban, hogy Orbánék a hajléktalan-kérdést is rosszul oldják meg. Eddig mindent tönkretettek, amihez hozzányúltak.
Válasz erre 

Tzp 2018.10.30. 12:45:49

@Joooe:

Nem volt semmi egyeztetés. A kormány - szokásához híven - koncepció nélkül, felkészületlenül csinálja a dolgokat. Nem is fog működni a dolog.
Válasz erre 

Joooe 2018.10.30. 12:46:39

@nyünyüge: csak az első bekezdésedre tudok reagálni mert a többi szerintem nem közvetlenül témába vág.
Egyetértek, de pont ez a lényeg, hogy az is fontos hogy nekünk mi jó, aluljárókat, tereket, parkokat, padokat, várókat, kapukat rendeltetésszerűen, undor nélkül használni akaró, ezek kialakításáért és fenntartásáért fizető embereknek. A téma eldöntésében sokkal relevánsabb az, hogy nekem jogom van leülni a padra, neki meg nincs joga otthagyni a tetves cuccát és odaszarni. Ha bemegy a szállóra, megfürdik, kimossa a ruháját, akkor neki is annyi joga van leülni mint nekem. De az egyebekre akkor sem. Szerintem az hogy szállón kell aludnia nem akkora korlátozás az ő jogaiban ami indokolná a többség jogainak teljes tiprását ami eddig ment
Válasz erre 

nyünyüge 2018.10.30. 13:04:02

@Joooe: Teljesen el vagy tévedve. Az egész történet sokkal bonyolultabb, mint néhány tucat szem előtt lévő hajléktalan "tetves cucca" és annak valahol tárolása. Bár ennek megoldása sincs megoldva, és főleg nem volt eddig. Szerinted az éjszakai átmeneti szállásokon van mód arra, hogy szekrényed legyen hogy abban tárold a számodra értékes dolgokat, akár hónapokig?
Fix helyed csak a fizetős szállásokon van, ahol előre fizetsz egy hónapra. De bemenni oda is csak este lehet. És onnan is ki kell menni az utcára nappal, kivéve az extrém időjárási helyzeteket.
Az előre fizetős szállás meg olyan, hogy ha késik a havi huszonvalahányezer segélyed (mert éppen a kincstárnál szoftver probléma adódott, vagy másik szállóra költöztél), akkor bukod a helyedet, ha nem tudod összekoldulni a befizetendő pénzt. És ezrek vannak ekkora segélyen, mert munkanélkülivé, magányossá váltak tízenéve évtizedes munkaviszony után és most már nincsenek munkaképes állapotban. Jó esetben kihúzzák emberi állapotban addig, amíg elérik a jelenlegi nyugdíjkorhatárt, onnantól az öregségi nyugdíjas minősítés és egy alacsony nyugdíj is már valamiféle minőség.
Válasz erre 

Joooe 2018.10.30. 13:09:23

@nyünyüge: tehát van lehetőség. Pont.
A részletekről lehetne vitzáni, biztos sok igazság van abban amit mondasz, de minek, nem erről szólt a téma, hanem a szarban fetrengés jogáról.
Válasz erre 

nyünyüge 2018.10.30. 13:26:32

@Joooe: az, hogy az ellenzél, sőt BÁRKI aki hangosan bírálja a hajléktalantörvény tartalmát és megvalósulását a gyakorlatban, az nem a méltányosságért, az emberi ellátásásért harcol hanem a "szarban fekvés jogáért" harcol, meg persze SOROS, meg ÁLCIVIL, az a kormánypropaganda narratívája. A téma meg a szerző szándéka (és az én értelmezésem szerint) pont erről szól. Hogy te írd itt azt, hogy én (esetleg minden jószándékom ellenére) a szarbanfekvés jogát védem és jól essünk egymásnak.
Válasz erre 

Joooe 2018.10.30. 14:34:18

@nyünyüge:
Ismét: érdemi, tartalmi, konstruktív, a hajléktalanellátás megvalósulását éríntő kritikát helysenek tartok.
Ami viszont a törvény céljait nem ismeri el(tehát tény ami tény, a szarban fetrengést kívánatosabbnak tartja), sőt, azt hazudja, hogy hajléktalanság, sőt, a szegénység "be lett tiltva" és ezen a vonalon tovább szőtt idiótaságok, na az dühít.
Válasz erre 
Mégsem
Mégsem

Megjegyzés:
Facebook

Hirdetés

Tipp-Adás a nyerő podcast!

bloghu_premium_selection_badge.png

 

szeka_logo_01-01.PNG

Ha támogatna...

Amennyiben nem tud leszokni a SZEKA Blogról, támogassa adományával!

 

Szegedi Kattintós

Szegedi és közéleti témájú blogbejegyzések gyűjteménye.

Ahol szeretnek bennünket

726e6b42-b0a7-4224-9b66-7b6bb0a61336.jpg

 

A hírek forrása

hirlogo.jpg

Top 5

  1. Itt van Simicska lopós plakátjainak 14 újabb változata
  2. Öt időzített bomba, melyek mindegyike szétvetheti a Fideszt
  3. A szakadék széléről rántotta vissza Orbánt saját frakciója
  4. Öt fideszes trükk, melyeket rendesen benyeltünk
  5. Hagyjuk, hogy Gajus Scheltema nevessen a végén!

Keresés

Reklám

Élő, online nyelvórák

Pánikkapcsoló
switch-on.png switch-on.png

süti beállítások módosítása
Dashboard